Άρθρο 8 Γενικοί όροι και περιορισμοί στην παραχώρηση απλής χρήσης

1. Η παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας γίνεται με σύμβαση που καταρτίζεται ανάμεσα στο αρμόδιο όργανο και τον παραχωρησιούχο. Η σύμβαση δεν μπορεί να έχει χρονική διάρκεια μικρότερη του ενός (1) έτους και μεγαλύτερη των τριών (3) ετών.
2. Στις περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, ο παραχωρησιούχος διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία, τη διατήρηση του παραχωρούμενου χώρου καθαρού και σε καλή κατάσταση, την ύπαρξη και συντήρηση εγκαταστάσεων χρήσιμων για τους λουόμενους και την ενημέρωση του κοινού για την οριοθέτηση της παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του.
3. Ο παραχωρησιούχος έχει τουλάχιστον τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις:
α) Διασφαλίζει την ελεύθερη, απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία,
β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks), αν αυτές δεν έχουν εγκατασταθεί με μέριμνα του οικείου δήμου. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για εγκατάσταση των πλατφορμών με το αντάλλαγμα της παραχώρησης.
γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων,
δ) διατηρεί καθημερινά καθαρό το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας,
ε) αναρτά σε εμφανές σημείο στον αιγιαλό ή την παραλία πινακίδα, η οποία επιτρέπει στο κοινό να έχει πρόσβαση, με ηλεκτρονικό τρόπο σύμφωνα με το άρθρο 16, περί συστήματος ηλεκτρονικών καταγγελιών, στα προσδιοριστικά στοιχεία της παραχώρησης, όπως τις συντεταγμένες, τον αριθμό της απόφασης παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κοινού και του παραχωρησιούχου και το διάγραμμα της παραχώρησης,
στ) τοποθετεί κινητά στοιχεία για την εξυπηρέτηση του κοινού,
ζ) φροντίζει για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος του παραχωρούμενου χώρου, όπως με τη διατήρηση της μορφολογίας της ακτής και της ακτογραμμής,
η) παραδίδει τον παραχωρηθέντα χώρο στην αρχική κατάσταση μετά το πέρας της διάρκειας της παραχώρησης,
θ) διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον του υποδειχθεί ότι η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για την αμοιβή του ναυαγοσώστη και τον εξοπλισμό του με το αντάλλαγμα της παραχώρησης. Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο δεν απαλλάσσουν τον οικείο δήμο από ευθύνη για παράβαση του π.δ. 71/2020 (Α΄ 166).
4. Οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου μνημονεύονται στη σύμβαση παραχώρησης.
5. Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης έργου από τον παραχωρησιούχο με τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο για την άσκηση δραστηριοτήτων θαλάσσιων μέσων αναψυχής ή άλλης συναφούς επιχείρησης, εφόσον αυτό διαθέτει όλες τις νόμιμες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται στην υπ’ αρ. 2131.4/64444/6.9.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 4174) και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένα υπ’ αρ. 20, όπως αυτός εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 3131.1/03/1999 (Β’ 444, διόρθωση σφάλματος Β’ 1243/1999) απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως εκάστοτε ισχύουν. Η δραστηριότητα ασκείται σε σαφώς καθορισμένο τμήμα του παραχωρηθέντος χώρου που δεν μπορεί να υπερβαίνει το είκοσι τοις εκατό (20%) της συνολικής παραχώρησης, με αντάλλαγμα, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το μέρος του ανταλλάγματος που αναλογεί στην παραχωρούμενη έκταση, και για χρονικό διάστημα το οποίο είναι ίσο ή μικρότερο από τον χρόνο παραχώρησης, σε κάθε δε περίπτωση δεν υπερβαίνει τον υπόλοιπο χρόνο παραχώρησης. Η υπ’ αρ. 2131.4/64444/2021 κοινή απόφαση και ο Γενικός Κανονισμός Λιμένα υπ’ αρ. 20 εφαρμόζονται και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Την ευθύνη για την τήρηση των όρων της παραχώρησης φέρει ο παραχωρησιούχος, ο οποίος ευθύνεται πλήρως από κοινού και εις ολόκληρον με όποιον έλκει δικαιώματα από αυτόν.
6. Με τη διακήρυξη μπορούν να προβλέπονται και επιπλέον υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου σε σχέση με την προστασία, διατήρηση και ανάπτυξη του παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας και την ενίσχυση της κοινοχρησίας.
7. Η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας που βρίσκονται εντός αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και ιστορικών τόπων ή τους περιβάλλουν επιτρέπεται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με τον Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς (ν. 4858/2021, Α΄ 220), και κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού. Εφόσον χορηγηθεί η σύμφωνη γνώμη, δεν απαιτείται εκ νέου σχετικό αίτημα. Η Κτηματική Υπηρεσία οφείλει, πριν από την έναρξη της πλειοδοτικής δημοπρασίας, να γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οποιαδήποτε εκ νέου παραχώρηση απλής χρήσης χώρων του πρώτου εδαφίου, για τους οποίους έχει εκδοθεί σύμφωνη γνώμη κατά τα ανωτέρω ή νέου τμήματος αυτών. Σε περίπτωση μεταβολής των αρχαιολογικών δεδομένων, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οφείλει, εντός επτά (7) εργασίμων ημερών, να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, αποστέλλοντας στην τελευταία φάκελο με τα πλήρη στοιχεία για τον συγκεκριμένο χώρο.

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 12:16 | τζο

    Η ναυαγοσωστική κάλυψη τα τελευταία χρόνια στους παράλιους χώρους έχει εξελιχθεί και παρουσιάζει ρεκόρ διασώσεων. Με το άρθρο 8 παράγραφος θ., θέλετε προφανώς να υποβιβάσετε κάθε προσπάθεια, κάθε αξία και κάθε ανθρώπινη ζωή, αναθέτοντας την ναυαγοσωστική κάλυψη σε κάποιους ανειδίκευτους σχετικά με το επάγγελμα ανθρώπους. με την ίδια λογική κύριοι θα μπορούσατε να αναθέσετε στους ίδιους, την πρόσληψη και την αμοιβή αστυνομικών, πυροσβεστών, ιατρών κτλ. το επάγγελμα του ναυαγοσώστη είναι το ίδιο σημαντικό με τα προαναφερθέντα, πότε θα γίνει αυτό κατανοήτο σε αυτή την χωρα?

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 12:14 | Μαίρη

    Απαράδεκτο και τραγικό το άρθρο 8, παρ. θ.
    με ποιο δικαίωμα υποβιβάζεται την ασφάλεια των λουόμενων και την ανθρώπινη ζωή, υποχρεώνοντας ανειδίκευτα άτομά να αναλαμβάνουν την ναυαγοσωστική κάλυψη της εκάστοτε παραλίας? το έργο των ναυαγοσωστών τα τελευταία χρόνια συμβάλει στην ποιότητα και την ασφάλεια του τουρισμού της χώρας μας και εσείς προσπαθείτε να το κάνετε μπακάλικο.

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 12:39 | Μαρία Μπαχρά

    Άκρως επικίνδυνη η παράγραφος θ του άρθρου 8.
    Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο, ο οποίος δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος και δεν έχει επαρκείς γνώσεις όσων αφορά την ναυαγοσωστική κάλυψη, κρίνεται εντελώς ανήθικη και παράνομη όσων αφορά την ασφάλεια των λουόμενων. Ποιος ακριβώς θα εποπτεύει, ποιος θα διασφαλίζει την σωστή λειτουργεία του εξοπλισμού και από που και ως που ενας άνθρωπος που ασχολείται με την εστίαση είναι κατάλληλος να φέρει τέτοια ευθύνη απέναντι στην ανθρώπινη ζωή? Για να μην μιλήσουμε για την ταυτόχρονη κατάργηση του άρθρου 10, παρ. 2, στο Π.Δ 71/2020, οι οποία λέει ‘ ο ναυαγοσώστης κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του να μην εκτελεί άλλη παράλληλη εργασία’. Σε λάθος χέρια οι ναυαγοσώστες θα καταλήξουν σερβιτόροι, με έναν μισθό να γίνουν όλες οι δουλείες. Να αποσυρθεί η διάταξη, αρκετά έχουμε γίνει περίγελοι όσων αφορά των τουρισμό κύριοι. μην υποβιβάζετε το επάγγελμά μας!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 11:45 | Μαρία Μπαχρά

    Άκρως επικίνδυνη η παράγραφος θ του άρθρου 8.
    Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο, ο οποίος δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος και δεν έχει επαρκείς γνώσεις όσων αφορά την ναυαγοσωστική κάλυψη, κρίνεται εντελώς ανήθικη και παράνομη όσων αφορά την ασφάλεια των λουόμενων. Ποιος ακριβώς θα εποπτεύει, ποιος θα διασφαλίζει την σωστή λειτουργεία του εξοπλισμού και από που και ως που ενας άνθρωπος που ασχολείται με την εστίαση είναι κατάλληλος να φέρει τέτοια ευθύνη απέναντι στην ανθρώπινη ζωή? Για να μην μιλήσουμε για την ταυτόχρονη κατάργηση του άρθρου 10, παρ. 2, οι οποία λέει ‘ ο ναυαγοσώστης κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του να μην εκτελεί άλλη παράλληλη εργασία’. Σε λάθος χέρια οι ναυαγοσώστες θα καταλήξουν σερβιτόροι, με έναν μισθό να γίνουν όλες οι δουλείες. Να αποσυρθεί η διάταξη, αρκετά έχουμε γίνει περίγελοι όσων αφορά των τουρισμό κύριοι. μην υποβιβάζετε το επάγγελμά μας!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 11:42 | Γιάννης

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι επικίνδυνη για την ανθρώπινη ζωή . Πρέπει άμεσα να απορριφθεί. Η ναυαγοσωστική κάλυψη δεν είναι παιχνίδι. Ακριβός εξοπλισμός, συντήρηση εξοπλισμού, εκπαίδευση, συντονισμός. Δεν είναι δυνατό να το αναλάβει κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο. Ας μην διαλύουμε ότι φτιάχνουμε!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 11:23 | ΔΗΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Η παράγραφος 2 σε συνδυασμό με τη παράγραφο 2 του άρθρου 9 και τη παράγραφο 5 του άρθρου 11 εξάγει το συμπέρασμα ότι η απόσταση των έξι μέτρων που απαιτείται αφορά την ελεύθερη και απρόσκοπτη διέλευση του κοινού. Σε πολλές παραλίες της χώρας υφίστανται νομίμως υφιστάμενα έργα (κλίμακες) για τη διέλευση του κοινού στη παραλία και σε πολλές περιπτώσεις σε αποστάσεις μικρότερες των 50μ. Μια τέτοια υποχρέωση που επιβάλλεται στους παραχωρησιούχους θα δημιουργήσει παραλιακά μέτωπα γεμάτα σκάλες αμφιβόλου ποιότητας, αισθητικής και ασφάλειας του κοινού καθώς θα αφορούν κινητά στοιχεία και όχι σταθερά που απαιτούν τις απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις. Η ελεύθερη και απρόσκοπτη διέλευση του κοινού στα κοινόχρηστα πράγματα είναι ευθύνη των Φορέων Διοίκησης και Διαχείρισης αυτών και όχι των επαγγελματιών. Με δεδομένο αυτό και από τη στιγμή που όλοι οι αρμόδιοι Φορείς είναι υποχρεωμένοι να ανεβάσουν στο πληροφορικό σύστημα τα στοιχεία των παραχωρούμενων χώρων τους θα έπρεπε να είναι ευθύνη δική τους η απόδειξη της ελεύθερης και απρόσκοπτης διέλευσης του κοινού και όπου κριθεί αναγκαίο να εφαρμοσθεί η συνθήκη των 6 μέτρων. Η ύπαρξη αποστάσεων μεταξύ συνεχόμενων όμορων επιχειρήσεων εφόσον ικανοποιείται η ανωτέρω συνθήκη θα μπορούσε να περιοριστεί στα 2 μέτρα.
    Το εδάφιο β της παραγράφου 3 χρήζει παρεμβάσεων και νομοτεχνικών βελτιώσεων. Η τοποθέτηση sea tracks δεν δύναται εκ του νόμου να αποτελούν υποχρέωση ιδιωτών καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ασφαλής τοποθέτηση αυτών με βάση τις επικρατούσες κυματικές συνθήκες και το υφιστάμενο πλάτος των παραλιών. Η τοποθέτηση κινητών στοιχείων σε χώρο λουομένων ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Σε περίπτωση καταστροφής τους & ατυχήματος ποιος θα τα αποκαταστήσει και ποιος θα πάει κατηγορούμενους στον εισαγγελέα;
    Το εδάφιο γ της παραγράφου 3 χρήζει διορθώσεων και διευκρινήσεων καθώς η φράση «λοιπών κινητών στοιχείων» ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου, καθώς η τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων σε χώρο λουομένων είναι το λιγότερο που περιμένει κανείς να δει. Η τοποθέτηση γενικά κινητών στοιχείων χωρίς να διευκρινίζεται ποια αφορούν και πως στερεώνονται με βάση τις ανεμολογικές και κυματικές συνθήκες που επικρατούν εγγυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους λουόμενους. Περαιτέρω, η χρήση ποσοστού 60% δημιουργεί αποστάσεις μεγαλύτερες και από αυτές που ίσχυαν επί εποχής covid. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι παραχωρούμενοι χώροι περιορίζονται σε ποσοστό 50% επί του συνολικού τμήματος αιγιαλού και επί αυτού θα γίνεται κατάληψη 60% & 30% ανάλογα το καθεστώς υπαγωγής του χώρου δημιουργεί ένα υπόβαθρο για περαιτέρω παραβατικότητα και κωλύματα κατά τη φάση ελέγχων.
    Παράδειγμα: Σε 100τ.μ. σύμβαση παραχώρησης με τοποθέτηση κινητών στοιχείων να καταλαμβάνουν 60 & 30τ.μ. ανά περίπτωση θεωρεί κάποιος ότι μετά το πέρας του ωραρίου εργασίας των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών δεν θα γίνεται κατάληψη όλου του χώρου; Στη φάση των ελέγχων πως προσδιορίζεται τι προσμετράται ως κινητό στοιχείο; Οι χώροι πέραν του γενικού καθορισμού τους (αιγιαλού, παραλίας) πρέπει να εξειδικευτούν ως προς τη χρήση τους (χώροι λουομένων, κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων). Οι καθορισμένες γραμμές αιγιαλού και παραλίας σε πλείστες περιπτώσεις περιλαμβάνουν χώρους πεζοδρόμων και ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων φαντάζεστε τι θα γίνει με αναλογική εφαρμογή των ανωτέρω ποσοστών;
    Το εδάφιο ε της παραγράφου 3 δημιουργεί ερωτήματα ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κοινού και τα δικαιώματα του παραχωρησιούχου καθώς δεν υφίσταται κάτι σχετικό στη κείμενη νομοθεσία και δεν αναφέρεται ο τρόπος που θα καθορισθούν αυτά.
    Το εδάφιο θ της παραγράφου 3 έρχεται σε αντίθεση με το Π.Δ.71/20. Πως είναι δυνατόν ο Δήμος να χρεώνεται το ναυαγοσώστη και ταυτόχρονα να πληρώνει και πρόστιμο; Πως είναι δυνατόν οι επαγγελματίες να προσλαμβάνουν ναυαγοσώστες να διαθέτουν σκάφος, να τοποθετούν πύργο ναυαγοσώστη και να οριοθετούν κολυμβητική περιοχή; Γνωρίζετε πόσοι ΚΑΔ και πόσες άδειες και εγκρίσεις απαιτούνται; Εάν συνυπολογίσουμε και τη χρέωση του sea track οι Δήμοι θα είναι μονίμως χρεωμένοι.

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 11:32 | Βαγγέλης

    Ανεφάρμοστη η παραγραφοσ Θ του άρθρου 8 .Ένα άρθρο που βάζει την ανθρώπινη ζωή κ τον τουρισμο σε κίνδυνο.

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 10:16 | Δήμητρα

    Επικυνδινο να εφαρμοστει η παραγραφος θ του αρθρου 8, διοτι οι παραλιες δεν θα ειναι ασφαλης και υπο την επαρκη παρακολουθηση. Επιπλεον ειναι αντιφατικη σε σχεση με τις διαταξεις του ΠΔ71/2020.
    Η ανθρωπινη ζωη πρεπει να μπει πανω απο καθε αλλο συμφερον..

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 10:11 | Αρτέμης

    Το είδαμε κι αυτό. Το αρθρο 8 παράγραφος θ είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία, όπως επίσης και οι πνιγμοί που θα επακολουθήσουν.

    Ποιός νοήμων άνθρωπος το σκέφτηκε?
    Έχει επίγνωση τι θα προκαλέσει αυτό που έγραψε?

    Πραγματικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
    Αφαιρέστε αυτο το άρθρο γιατι θα μας καταστρέψετε. Θα διαλύσετε τον Τουρισμό, θα χαθούν ζωές. Μα είναι δυνατόν??????
    Σας παρακαλώ συνέλθετε, κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ επιληφθείτε του θέματος γιατι οχι μονο δεν θα υπάρχουν ναυαγοσώστες, αλλα ούτε και παραχωσηριούχοι στο τέλος!

    Δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους. Λέτε σε επιχειρηματίες εστίασης, ομπρελοκαθισμάτων κτλ να παρέχουν ναυαγοσωστική κάλυψη?????? Θα γελάει όλη η Οικουμένη!!!! Ας παρέμβει καποιος να σωθούμε!!!!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 03:48 | Περβολαράκη Γεωργία

    Είναι απαράδεκτο.

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 01:11 | Νίκος Γκιοκας

    Μετά από τις πιέσεις των δήμων κάνατε αυτό το πράγμα, Κοιτάτε πρώτα το συμφέρον και μετά την ανθρώπινη ζωή, Εάν δεν γνωρίζετε, Καλέστε ανθρώπους που έχουν γνώση πάνω στο αντικείμενο, Έχετε βάλει σκάφος 3,30 m στον Πύργο που θέλει δύο άτομα για να το βάλουν μέσα στο νερό είναι εντελώς Ανεπαρκές, Και τώρα αυτό…
    Είμαστε αποτελεσματικοί όταν υπάρχουν κανόνες, Οι κανόνες που βάζετε είναι αποτελεσματικοί;

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 00:55 | xristos diamantis

    Σε περίπτωση πνιγμού σε σημείο όπου κάποιος παραχωρησιούχος δεν εχει τοποθετήσει ναυαγοσώστη ποινικά διώκεται ο Δήμος (δήμαρχος).Τα πρόστιμα απο το λιμεναρχείο επισης τα επωμίζεται ο Δήμος. Συμπερασμα:
    Ο εκάστοτε Δήμος ειναι υπεύθυνος για τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης του ΠΔ71/2020 και φυσικά ποινικά υπεύθυνος,αλλα απαλλάσσεται της ευθύνης της ναυαγοσωστικής κάλυψης λόγο μεγάλου κόστους !Εκπτώσεις στην ανθρώπινη ζωη δεν γίνονται. Αφαιρέστε το αμέσως! Ειναι επικίνδυνο!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 00:34 | spiros vasilopoulos

    Σε περίπτωση πνιγμού σε σημείο όπου κάποιος παραχωρησιούχος δεν εχει τοποθετήσει ναυαγοσώστη ποινικά διώκεται ο Δήμος (δήμαρχος).Τα πρόστιμα απο το λιμεναρχείο επισης τα επωμίζεται ο Δήμος. Συμπερασμα:
    Ο εκάστοτε Δήμος ειναι υπεύθυνος για τα πρόστιμα σε περίπτωση παράβασης του ΠΔ71/2020 και φυσικά ποινικά υπεύθυνος,αλλα απαλλάσσεται της ευθύνης της ναυαγοσωστικής κάλυψης λόγο μεγάλου κόστους !Εκπτώσεις στην ανθρώπινη ζωη δεν γίνονται. Αφαιρέστε το αμέσως! Ειναι επικίνδυνο!

  • 7 Φεβρουαρίου 2024, 00:50 | marilena

    Δεν νοείται ένας ιδιοκτήτης εστίασης χωρίς καμία γνώση του κλάδου της ναυαγοσωστικής να είναι υπεύθυνος για την κάλυψη και την προστασία μιας παραλίας λουομένων. Ειναι προφανές οτι ο νόμος αυτός στερείται σαφήνειας και λογικής. Εκτός των άλλων, σε περίπτωση παράβασης του παραχωρησιούχου επιβάλλονται κυρώσεις στον εκάστοτε δήμο και επομένως στο ελληνικό δημόσιο. Απαράδεκτο και εντελώς ανοργάνωτο. Ζητούμε την άμεση κατάργησή του.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 22:50 | Φάνης Ξημεράκης

    Το άρθρο 8 και συγκεκριμένα η παράγραφος θ

    θέτει σε άμεσο κίνδυνο τους λουόμενους αλλά και τους ιδιώτες οι οποίοι δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις και τους κατάλληλους πόρους για να στηρίξουν ένα τέτοιο έργο!

    Είναι λυπηρό από την κυβέρνηση το γεγονός, ότι επιτρέπουν να «θυσιάζονται» για ακόμη μια φορά ανθρώπινες ζωές στον βωμό του χρήματος, στερώντας συνάμα την δυνατότητα σε πολλούς ναυαγοσώστες να εκτελέσουν το έργο τους, κάτι που τους καθιστά άνεργους.

    Γνωρίζουμε όλοι ότι οι καιροί είναι δύσκολοι και οι ιδιώτες θα αποφύγουν την πρόσληψη ναυαγοσωστών, εφόσον δεν είναι υποχρεωτικό αμελώντας έτσι τον τεράστιο κίνδυνο που καραδοκεί.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 22:46 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Το Υπουργείο Τουρισμού θα πρέπει να λογοδοτήσει για τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές από πνιγμό των τουριστών που προσελκύει, από όλον τον κόσμο στις Ελληνικές θάλασσες οι οποίες έχουν επιπροσθέτως και μπλε σημαίες.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 22:52 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Εκπτώσεις στην ανθρώπινη ζωή δεν γίνονται. Το άρθρο 8 είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
    Εάν το Υπουργείο Οικονομικών θέλει να κάνει περικοπές μπορεί να βρει ισοδύναμα τα οποία μπορεί να είναι:
    1) Μείωση βουλευτικής αποζημίωσης.
    2) Κατάργηση παροχής δωρεάν βουλευτικών αυτοκινήτων.
    3) Κατάργηση βουλευτικής ατέλειας σε ΔΕΗ, ΟΤΕ κινητά τηλέφωνα.
    4) Κατάργηση όλων των άλλων βουλευτικών προνομίών.
    5) Μείωση 50% των συντάξεων των πρώην βουλευτών, υπουργών, πρωθυπουργών, Προέδρων της Δημοκρατίας
    6) Μείωση αποδοχών Δημάρχων και Περιφερειαρχών κλπ. ΄΄αρχόντων΄΄ στο 80% της βουλευτικής.

    ΕΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 8 ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΤΟΤΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΝΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΑΥΑΓΩΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 2,5 ΔΙΣ. ΜΗΝΙΑΙΩΣ.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 20:47 | Γιωργος

    ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 71 ΦΕΚ Α 166/31.8.2020
    Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες.

    Άρθρο 8 παραγραφος θ

    Σε πλήρη αντίθεση ,Σε πλήρη σύγχυση , Ένα λάθος που δεν πρέπει να συμβεί
    Διαγραφή της παραγράφου θ για να μη θρηνήσουμε θύματα.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 20:14 | Χρήστος Τσαμπρινός

    Αναφέρεται στο άρθρο 8:
    3. Ο παραχωρησιούχος έχει τουλάχιστον τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις:
    α) ……………..,
    β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks), αν αυτές δεν έχουν εγκατασταθεί με μέριμνα του οικείου δήμου…..
    Σας πληροφορώ ότι για τα sea tracks πρέπει να μπουν αυστηρές προδιαγραφές ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα άτομα ΑΜΕΑ και όχι ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ. Π.χ δεν έχω βρει sea track στην Ελληνική αγορά(εκτός αν υπάρχει και μου διαφεύγει) που να εξυπηρετεί και ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΚΟΥΣ. Επομένως πρέπει να προστεθεί στο νομοσχέδιο και η προϋπόθεση τα seatracks » να εξυπηρετούν όλες τις κατηγορίες ΑΜΕΑ και ειδικότερα τα τετραπληγικά άτομα».

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 19:13 | Ευριπίδης

    Ντροπή σε όσους ψήφισαν την συγκεκριμένη παράγραφο του άρθρου 8. Επιδείξη παρακρατους για άλλη μια φορά. Η διάταξη πρέπει να αλλάξει επειγόντως.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 19:27 | Κώστας

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι άκρως επικίνδυνη για τους λουομενους σε όλη την χώρα. Ως ναυαγοσωστης ακτής τα τελευταία 4 χρόνια σας διαβεβαιώνω ότι χωρίς προστασία στις παραλίες θα χαθούν πολλές ζωές. Η διάταξη πρέπει να αλλάξει το συντομότερο.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 19:51 | Αντώνης

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 αν εφαρμοστεί θα θρηνουμε θύματα όλο το καλοκαίρι. Απολύτως επικίνδυνη και ακόμα πιο πολύ τα άτομα που την σκέφτηκαν. Ολες οι παραλίες θα μείνουν απροστατευτες. Οι επιχειρήσεις / μπιτς μπαρ και λοιπά κατάστηματα δεν είναι σε θέση να παρέχουν ναυαγοσωστικη προστασία

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 18:24 | Χαρης

    Απαράδεκτο !!!!! Πιστεύω ότι αν ψηφιστεί κάτι τέτοιο είναι σαν να υπογράφουν για τον θάνατο ανθρώπων!!! Ο ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ πρέπει να βρίσκεται στο πόστο του και να επιβλέπει την παραλία χωρίς να απασχολείται από οτιδήποτε του στερεί την προσοχή και την αμεσότητα παρέμβασης του!!! Δεν μπορώ να πιστέψω ότι μπορεί κάποιος να υπογράψει κάτι τέτοιο!!! Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλους και από όλα!!! Πέρα από οποιαδήποτε συμφέροντα!!!!!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 16:02 | Ζωη

    Η παράγραφος θ κ άρθρο 8 είναι άκρως επικίνδυνη.θα χαθούν χιλιάδες ζωές άδικα.η διάταξη πρέπει να αλλάξει τώρα.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 16:59 | Βαγγέλης

    Πέρυσι ήταν η πρώτη μου χρονιά ως ναυαγοσώστης και μπορώ να σας διαβεβαιώσω από προσωπική μου εμπειρία ότι αυτό που προσπαθείτε να υποβάλετε με την παράγραφο θ του άρθρου 8 είναι άκρως αναποτελεσματικό. Δουλεύοντας με τον κάθε μαγαζάτορα εκεί έξω ο οποίος δεν έχει καμία απολύτως γνώση του ναυαγοσωστικού έργου πως είναι δυνατόν να συντονίζει μια ολόκληρη ακτογραμμή;; Επιπλέον εγώ ως ναυαγοσώστης και ο κάθε ναυαγοσώστης εκεί που έχουμε σίγουρα λάβει κάποια Α εκπαίδευση πιστεύετε θα κάτσουμε να ανεχόμαστε εντολές από άτομα που δεν ξέρουν καν την δουλειά μας;; Δεν συμφέρει ούτε τους ίδιους τους μαγαζάτορες αυτή η διάταξη καθώς και γνωρίζετε πολύ καλά πόσο δύσκολη θα είναι η οργάνωση του δικού τους εργασιακού περιβάλλοντος πόσο μάλλον αν έχουν επιπλέον πόστα όπως λέτε!!
    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 πρέπει να αφαιρεθεί άμεσα!!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 16:47 | Νίκος

    Τι είναι αυτά που λέτε στο Άρθρο 8 παρ.θ;;!! Είναι δυνατόν οι ομπρελάδες να κάνουν κουμάντο τους ναυαγασώστες που δεν έχουν ιδέα τι ανάγκες υπάρχουν, που θα κοιτάνε μόνο την πάρτη τους και το κέρδος τους εις βάρος ζωών ανθρώπων.Γιατί δεν θα αφήνουν τους ναυγοσώστες να κάνουν όπως πρέπει την δουλειά τους. Να λένε στους ναυαγοσώστες πότε να σφυρίζουν, προκειμένου να μην χάνουν πελατεία, να τους βάζουν να φτιάχνου τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες, με αποτέλεσμα να μην έχουν το νου τους στους λουόμενους. Είναι απλό, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΕ να είναι στην ίδια ομάδα, 2 ειδικότητες που οι σκοποί τους είναι ΑΝΤΊΘΕΤΟΙ!! ΤΕΛΟΣ!!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 16:45 | Γιωργος καψαλης

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι επικίνδυνη , υποβιβαζει παρα πολύ την ασφάλεια τον λουομένων στις παραλίες και βάζει από πάνω το δημοτικό κέρδος. Είναι ανάρμοστο το να αφήσουν στα χέρια κάθε ιδιώτη την ασφάλεια τον λουομένων και θα έχει άσχημη κατάληξη.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 15:05 | Σήφης

    Δεν συμφωνώ με την παράγραφο Θ του άρθρου 8 διότι κάποιοι έχουμε σπαταλήσει χρόνια για να βγούμε σωστοί ναυαγωσωστες και έχουμε πληρώσει τόσα διπλώματα για αυτό το λόγο 3 χαρτιά έχω και κάνω κάθε Τρις και λίγο ανανεώσεις δε γίνεται αυτό που λέτε θα χάσουν πολλά άτομα την ζωή τους λόγο ότι δε θα υπάρχει ένας σωστός ναυαγωσωστης εκεί πέρα πραγματικά κάθε καλοκαίρι ακούτε τόσα πράγματα και δε βάζετε μυαλό αλήθεια αυτή η κοινωνία όσο πάει καταστρέφεται δεν θα αφήσετε τίποτα όρθιο σεβαστείτε τα χαρτιά και τα χρόνια που εχουμε προϋπηρεσία σεβαστείτε αυτούς που έχουν όρεξη για δουλειά για δράση σεβαστείτε όλους αυτούς που μας έχουν εμπιστοσύνη επειδή μας ξέρουν και ξέρουν ότι είμαστε ικανοί εμείς για παν ενδεχόμενο ΣΑΝ ΝΑΥΑΓΩΣΩΣΤΕΣ ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ !!!!!!!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 15:22 | Μάνος

    Απαράδεκτη η παράγραφος θ του άρθρου 8 ρίχνεται το βάρος ανθρωπίνων ζωών στην πλάτη του καρεκλα αν είναι δυνατόν ποιος θα συντονίζει και θα επιβλέπει τον ναυαγοσώστ,η ποιος θα μεριμνά για την αρτιότητα του εξοπλισμού σας παρακαλώ αφαιρέστε το θα θρηνησουνε θύματα..

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 15:36 | Michail

    Αυτό το άρθρο υποβαθμίζει και σχεδόν χλευάζει το επάγγελμα του ναυαγοσώστη, η ανύπαρκτη οργάνωση που προτείνει το άρθρο αυτό θα προκαλέσει πληθώρα πνιγμών στις θάλασσες μας. Εάν το κράτος θέλει να το εφαρμόσει να είναι έτοιμοι να συνεργαστούν με ερασιτέχνες ναυαγοσώστες και να αντιμετωπίσουν την δυσαρέσκεια των λιμενικών αρχών.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 15:52 | Δημοσθένης

    Αλήθεια τώρα ; Ποιον βολεύει η παράγραφος θ του άρθρου 8 ;
    Α. Τον παραχωρησιούχο ; Μπα απ αυτά που βλέπω με τίποτα
    Β. Τους ναυαγοσωστες ; Καλά κλαίω
    Σίγουρα όμως βολεύει τον Δήμαρχο – Σαντα μονικα και ο νοών νοείτο

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 14:56 | ΟΛΓΑ

    ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Θ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 8
    ΟΙ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΕΙΣ ΠΕΡΑΣ ΜΙΑ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ.
    ΕΠΙΣΗΣ,
    ΠΟΙΟΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ?
    ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ
    ΤΟΥΣ ΛΟΥΟΜΕΝΟΥΣ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ
    ΚΑΝΕΝΑΝ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑΙ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ !

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 14:18 | παναγιωτης

    το καλοκαίρι δούλεψα πρώτη φόρα ως ναυαγοσώστης και με την λίγη εμπειρία που έχω μου είναι ξεκάθαρο ότι η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ανέφικτη!
    Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα σε μια ναυαγοσωστική κάλυψη είναι ο συντονισμός των ναυαγοσωστών από τους αρμόδιους.
    Αν λοιπόν οι αρμόδιοι είναι μαγαζάτορες που δεν έχουν καμία γνώση πως θα καθοδηγήσουν τους ναυαγοσώστες? Πως θα λύσουν καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν με το εξοπλισμό, με το προσωπικό και με άλλα πολλά.
    Δεν υπάρχει περίπτωση κανένας ναυαγοσώστης να δουλέψει σε μια παραλία έτσι ξεκρέμαστος, χωρίς να νιώθει ασφάλεια , ότι οτιδήποτε προκύψει θα υπάρχει κάποιος αρμόδιος έμπειρος , που να γνωρίζει το αντικείμενο και να μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα.
    Αφαιρέστε αυτή την παράγραφο θα γίνουν ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 14:49 | Κωνσταντινιδης Παύλος

    Σας αναφέρω πως από το 2018 στο Ρέθυμνο στην περιοχή Άρη Βελουχιώτη είχε τοποθετηθεί που όχι μόνο δεν κάλυπτε τις ανάγκες των χρηστών αλλά δυστυχώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται πλεούμενο καπου στο Αιγαίο ύστερα από ΗΠΙΑ καιρικά φαινόμενα…Ίσως θα έπρεπε να προσεχθει περισσότερο το θέμα των ΑΜΕΑ και να μην προβαινουμε σε δράσεις που δεν πληρούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 13:30 | ΕΥΑ

    παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι για ΓΈΛΙΑ
    Οι περισσότεροι μαγαζάτορες σκοτώνονται σε καθημερινή βάση και πιστεύετε ότι θα καταφέρουν να συνεννοηθούν για την ναυαγοσωστική κάλυψη της παραλίας;
    Αυτή η ναυαγοσωστική κάλυψη που μας παρουσιάζετε στη συγκεκριμένη παράγραφο, όχι τζέτ σκί, σκάφη 5μετρα,ΝΑΥΑΓΟΣΏΣΤΕΣ ούτε rescue can δεν θα καταφέρει να έχει.
    Πραγματικά είναι τόσο στενάχωρο να προσπαθείτε να εφαρμόσετε κάτι τέτοιο όταν τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί τόσο η ναυαγοσωστική κάλυψη και μάλιστα αποδίδει.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 12:15 | Βαγγελης

    Παραγραφος θ άρθρου 8
    Παίρνουμε την εξής περίπτωση
    Ένα Jetski σωστικό η ένα σκάφος πεντάμετρο σωστικό προκαλεί ατύχημα
    Ποιος έχει την ευθύνη Σ αυτή την περίπτωση ; Ποιος το έχει ασφαλίσει ; Ποιος το έχει αγοράσει ;
    Εμάς τους παραχωρησιούχους αφήστε μας ήσυχους . Τα τινάζεται όλα στον αέρα , ως εδώ .

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 12:00 | ΜΑΡΙΑ

    Σύμφωνα με την παράγραφο θ του άρθρου 8, θα μπορεί ο κάθε δήμος να υποχρεώσει τον εκμισθωτή του αιγιαλού να προσλαμβάνει τους ναυαγοσώστες της παραλίας, να αγοράζει και να συντηρεί τον εξοπλισμό τους, τα σκάφη τους, τα τζετ σκι, τους απινιδωτές κτλ…
    Η δουλειά του είναι να κάνει οριοθέτηση στην παραλία, να προσλάβει ναυαγοσώστες, να αγοράσει και να συντηρήσει σκάφη, τζετ σκι και να συντονίσει όλο το έργο της ναυαγοσωστικής μαζί με τον δίπλα καντινιέρη και τον εστιάτορα και αν τσακωθούν, όπως γίνεται συνήθως, θα αναλάβει την ναυαγοσωστική ο περιπτεράς από πίσω
    Είμαι εκμισθωτής παραλίας και σχολιάζω κωμικά γιατί πρόκειται για αστείο και καλύτερα να αποσυρθεί πριν γίνει τραγωδία.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:25 | Ευδοκία

    Ανεφάρμοστη και επικίνδυνη η παράγραφος θ του άρθρου 8
    Θα αφήσει απροστάτευτες τις παραλίες κ τους λουόμενους.
    Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις του ΠΔ71/2020.
    Δεν γίνεται ο παραχωρησιουχος να ψάχνει ναυαγοσώστες, εξοπλισμό , φαρμακεία κ όλα όσα απαιτούνται. Επιπλεόν ποιος θα συντονίζει, ποιος θα καλύπτει τα ρεπό ή πιθανή απουσία του Ναυαγοσώστη? Μην παίζεται με τις ανθρώπινες ζωές.Αυτο είναι ανεφάρμοστο και επικίνδυνο!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:13 | ΖΕΡΒΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Για την παράγραφο θ.άρθρο 8
    Πως είναι δυνατόν σε ένα παραχωρησιούχο να φορτώνετε την ευθύνη της προστασίας της ανθρώπινης ζωής ;Δεν υπάρχει τρόπος να λειτουργήσει και να υποκαταστήσουμε την αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης για τη ναυαγοσωστική κάλυψη.
    Απαράδεκτο – ανήκουστο – επικίνδυνο
    Αφαιρέστε το τώρα

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:21 | Χρήστος

    Επικίνδυνη η παράγραφος Θ του άρθρου 8 . Μεταφέρει την ευθύνη για την ασφάλεια των λουομένων σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία κατάρτιση και σχέση με την ναυαγοσωστική κάλυψη, την ναυαγοσωστική εκπαίδευση κ τον εξοπλισμό που χρειάζεται. Η ανθρώπινη ζωή δεν διαπραγματεύεται μην μηδενίζετε το Πδ 71/2020 . Μην ακυρώνετε το έργο των ναυαγοσωστών .Η εν λόγω διάταξη πρέπει να αποσυρθεί.Οι πνιγμοί θα αυξηθούν, θα γυρίσουμε χρόνια πίσω, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για την ανθρώπινη ζωή, τον τουρισμό και την κοινωνία μας!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:55 | βασιλικη

    To αρθρο 8,& Θ απλα ειναι μη εφαρμόσιμο επικίνδυνο για την ασφαλεια και κρυβει σκοπιμοτητα. Μονο ανθρωποι που καμια σχεση δεν εχουν με την Ναυαγοσωστικη θα μπορουσαν να το εχουν προτεινει. Για κανενα κοστος δεν παιζουμε με την ανθρωπινη ζωη. Ζητάς απο ανθρωπους που εκμισθωνουν ομπρελες να αναλαβουν την ναυαγοσωστικη καλυψη. Αγνοια του ΠΔ 71.20. Εκτος οτι θα πνιγει κοσμος οι παραλιες θα μεινουν ακαλυπτες , οι παραχωρησιουχοι θα τρεχουν και δεν θα φτανουν. Πρεπει απλα να αφαιρεθει τελειως ειναι κακογραμενο και επικινδυνο. Υπαρχει νομος ΠΔ 71.20 που στο κομματι αυτο εχει προχωρήσει πλεον και υπαρχει μετα απο χρονια ναυαγοσωστικη καλυψη και οργάνωση. Ζουμε απο τον Τουρισμο δεν υπαρχει χρονος η χωρος για μπαχαλο.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:42 | Δημήτρης

    Ανεφάρμοστη η παράγραφος θ του άρθρου 8

    Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις του ΠΔ71/2020
    Εκεί που έχουν μειωθεί οι πνιγμοί βλέπω να εκ τινάζονται σε πρωτόγνωρα δεδομένα.

    Η ναυαγοσωστική κάλυψη προϋποθέτει τεχνογνωσία, εξειδικευμένο εξοπλισμό, συνέπεια, εκπαιδευμένους ναυαγοσώστες, συντήρηση εξοπλίσμου. Ποιός θα τα παρέχει όλα αυτά? Ο παραχωρησιούχος ?

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:51 | Λαμπρος

    Άρθρο 8 παράγραφος θ να αφαιρεθεί άμεσα!

    Σε όλες τις πολυσυχναστες παραλίες πλέον υπάρχουν ναυαγοσώστες και μάλιστα με πολύ καλύτερο εξοπλισμό από τα προηγούμενα έτη. Με την παράγραφο αυτή βάζετε τρικλοποδιά στην ασφάλεια των ακτών, των λουώμενων κ γενικά στον τουρισμό!

    Δήμοι και μαγαζιά θα προσπαθούν να αποφύγουν και οι 2 την ναυαγοσωστικη κάλυψη, με αποτέλεσμα οι παραλίες στο τέλος να μένουν ακάλυπτες κ η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στον αέρα!

    Και φυσικά ειναι παράλογο ένα μαγαζί στην παραλία να αναλάβει την ναυαγοσωστική κάλυψη εφόσον δεν διαθέτει την απαραίτητη γνώση. Και μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, όχι για να τοποθετήσουν απλά 2 ταμπέλες και να έναν πύργο για να αποφύγουν τα πρόστιμα.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:03 | MIXALHS

    Η ΤΕΛΕΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ.ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟΥΣ ΠΙΓΜΟΥΣ??

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:23 | ΜΑΡΙΑ

    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΩ ΕΓΩ ΤΟΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ!!!! ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΕΠΕΞΕΛΘΩ!!!!! ΠΑΡΤΕ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΝΤΙΝΑΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ!!! ΠΟΙΟΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ>?ΘΑ ΕΡΗΜΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΟΛΕΣ!!!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:23 | Σταύρος

    Ποιος είναι ο ιθύνων νους , το ξεφτέρι που σου πρότεινε υπουργέ την παράγραφο θ του άρθρου 8
    Δεν βλέπεις τη σκοπιμότητα που κρύβεται απο πίσω
    Θελει ο Δημαρχος να πετάξει την υποχρεωση ναυαγοσωστικής κάλυψης των Δήμων σε ανίδεους παράλληλα όμως να πέρνει τη χρηματοδότηση (10.000.000) που δίνεις κάθε χρόνο στους Δημάρχους ,και εσυ να επωμιστείς την κατακραυγή της κοινωνίας από τους πνιγμούς που θα συμβαίνουν καθημερινά το καλοκαίρι

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:03 | Γιώργος

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ανέφικτη. Ποιος θα προσλαμβάνει τους ναυαγοσώστες; Ποιος θα τους συντονίζει ; Ποιος θα συντηρεί τον εξοπλισμό; Ποιος θα αντικαθιστά τις φθορές κατά την διάρκεια της ναυαγοσωστικής κάλυψης;Με ποια τεχνογνωσία θα γίνει η σωστή Ναυαγοσωστικη κάλυψη;
    Ειδικά εάν σε μια λουτρική υπάρχουν παραπάνω από έναν παραχωρησιούχο, πως θα συνεννοηθούν για όλα τα οριζόμενα του άρθρου 7 του ΠΔ 71/20; Με ποιες γνώσεις θα εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία;
    Η εν λόγω διάταξη πρέπει να αποσυρθεί! Θα καταστρέψουμε τον τουρισμό , το μόνο που μας έχει απομείνει , κ θα γυρίσουμε χρόνια πίσω παίζοντας με την ανθρώπινη ζωή!

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:03 | makis

    απαραδεκτο το αρ.8 παρ θ να καταργηθει αμεσα!!! δεν μπορει να εφαρμοστει ,τι δεν καταλαβαινουμε εδω????

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:50 | στεφανος

    Επιτέλους το νταβατζιλίκι και η ανικανότητα των ΟΤΑ να τελειώσει εδώ.
    Σε πολύ σωστό δρόμο η διάταξη.
    Λάθος η παράγραφος με τους ναυαγοσώστες δεν δύναται να λειτουργήσει.
    Γράφει όταν ο Δήμος δεν μπορεί. Τι σημαίνει δεν μπορεί; ποια ερμηνεία υπάρχει εδώ;
    Αυτή η παράγραφος μπήκε με μεγάλη προχειρότητα από κάποιους που δεν έχουν γνώση του αντικειμένου.

  • 6 Φεβρουαρίου 2024, 11:18 | ΛΑΖΑΡΟΣ

    Είμαι παραχωρισιούχος από το 2011 με 10 ομπρελοκαθίσματα προς ενοικίαση τον χρόνο και διαθέτω μόνο ροφήματα , στα 200 μέτρα αριστερά μου υπάρχουν καταστήματα με πάνω από 100 ομπρελοκαθίσματα προς ενοικίαση υπηρεσίες ροφημάτων,φαγητού και αλκοολούχων ποτών και ανάμεσα μας υπάρχουν και water sports. Εγώ που έχω πολύ λιγότερα έσοδα με βάση τις παροχές μου ,σε τι αναλογία μου αντιστοιχεί το κόστος παροχής τέτοιας υπηρεσίας και τι στους υπόλοιπους? Εγώ κανονικά θα πρέπει να αγοράσω τα βατραχοπέδιλα και τη μάσκα και οι υπόλοιποι σκαφη, jets ski και όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό ? Δεν γίνονται τέτοια πράγματα παιδιά. ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 8.Ελπίζω να γίνει αντιληπτό.