Ποιες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων πέραν όσων δηλώνονται με την ισχύουσα σήμερα δήλωση (Ε1) πρέπει να περιληφθούν; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
287 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Δεν το θεωρώ επιβεβλημένο.
Υπάρχει άλλωστε το Ε9 στο οποίο έχουμε καταγράψει τα ακίνητα μας.
Αν τώρα εννοείται όλα τα περιουσιακά στοιχεία ( από πίνακες ζωγραφικής και χαλιά έως βάρκες, φουσκωτά και σκάφη), δηλ. τα ακριβά περιουσιακά στοιχεία, δεν έχω διαφωνώ. Αυτό όμως θα μπορούσε να γίνει στη δήλωση του » πόθεν έσχες «, όλων των πολιτών. Εκτός εάν σκέπτεσθε να μην προχωρήσετε στο μέτρο υποβολής δήλωσης » ποθεν έσχες «.
Πλήρης καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων ΟΛΩΝ των Ελλήνων.
Δεν χρειάζεται να δηλώσουμε τίποτα στη δήλωση. Τα στοιχεία τα έχετε όλα.
Άρση τραπεζικού απορρήτου και θα δείτε όλες τι καταθέσεις.
Καταγραφή σε όλα τα υποθυκοφυλάκια η περιουσία ΟΛΩΝ των Ελλήνων.
Με αυτά κύριοι έχετε όλη την περουσιακή κατάσταση όλων μας.
Για τα δικά μου δεν έχω να φοβηθώ τίποτα.
Τα πάντα δικαιολογούνται.
Των βουλευτών που έχουν περάσει
των ΓΓ που έχουν περάσει
των δημοσίων υπαλλήλων (εφοριακών, τελώνων, πολεοδόμων κτλ), που έχουν κατακλέψει τους πολίτες.
Μην κολήσετε να τους ελέγξετε ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ!!!!!!! σε βάθος 20ετίας.
Όποιος είναι καθαρός δεν έχει να φοβηθεί τίποτα.
Οι κλέφτες θα χάσουν τον ύπνο τους.
Αν έχετε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τη βούληση. θα το κάνετε
Αν δεν το κάνετε, είστε σαν τους άλλους.
Τολμήστε!
Θα σας ευγνωμονεί όλος ο Ελληνικός λαός.
Ε Α Ν ΟΛΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ Ε Α Ν Η ΔΗΛΩΣΗ ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΟΗΜΑ, ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΤΣΙ.
ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΟΝΤΑΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ, ΕΧΩ ΔΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ,ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΒΙΛΛΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ Η΄ΦΟΡ.ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ, ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΦΟΡ. ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ!!! (ΤΟ ΚΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤ/ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΙΑΣ Α.Ε. ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ Η’ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥΣ!!) ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ, ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ. Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ: ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ. ΟΛΟ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΑ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ Γ.Γ.Π.Σ. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ.
Να καταγραφούν τα περιουσιακά στοιχεία των ΝΠΔΔ πχ Εκκλησίας
Εφαρμογή δίκαιων τεκμηρίων για τους ελεύθερους επαγγελματίες. χαρακτηριστικό παράδειγμα το θέμα με τους γιατρούς στο κολωνάκι. Σύνδεση εσόδων και εξόδων μέσω πληροφοριακών συστημάτων. Μέσα από τις διασταυρώσεις είναι σίγουρο ότι θα μπορούν οι ελεγκτικές αρχές να επιβάλουν πιο σωστούς φόρους. Δεν είναι δυνατόν ελ. επαγγελματίας (σύμφωνα με δική του ομολογία) με 2 αυτοκίνητα αυτοκίνητα (το ένα 2000 cc) σπίτι 150 τ.μ. και πολλά άλλα να μην έχει πληρώσει ποτέ στην εφορία ούτε δραχμή-ευρώ λόγω αφορολόγητου των 10.500 ευρώ!!!!
Είμαι πολιτικός μηχανικός. Έχω μια απορία. Ακούω στις Ειδήσεις, ότι οι μηχανικοί φοροδιαφεύγουν. Μήπως γίνεται να μου πει κάποιος πως?
Κάθε άδεια που καταθέτουμε, γίνεται κατάθεση της αμοιβής στην τράπεζα και ΠΡΟΚΑΤΑΒΑΛΟΥΜΕ μέρος του φόρου (10%). Μάλιστα , τυχόν εκπτώσεις που είναι κανόνας στους μηχανικούς, δεν αναγνωρίζονται.
Με την ΤΕΡΑΣΤΙΑ πτώση στα οικοδομικά, έχουμε τεράστια πτώση και στην δική μας εργασία. Δηλαδή φέτος που έκανα μόνο μια μελέτη, τι να κάνω να δηλώσω πως έκανα 10?
Είμαι επίσης τελείως κάθετος με κάθε τεκμαρτό προσδιορισμό. Έκανα σε άλλη ενότητα πρόταση για εξ ολοκλήρου ηλεκτρονική καταγραφή ΚΑΘΕ συναλλαγής. Δεν είναι δυνατόν να υποθέσει κάποιος ότι αν ξοδεύω χρήματα, (που πάλι τα υπολογίζουν αόριστα) , έχω βγάλει και μέσα στην χρονιά τα χρήματα αυτά.
Δεν υπάρχει καμιά έννοια αποταμίευσης στο κράτος αυτό? Δηλαδή για να πληρώνω τους λογαριασμούς μου πρέπει ντε και καλά να έχω άδηλα εισοδήματα και όχι να έχω αποταμιεύσει?
Η προηγούμενη κυβέρνηση με τις τακτικές της διέλυσε την επιχειρηματικότητα στην οικοδομή (άλλο πονεμένο κεφάλαιο αυτό , που δείχνει πόσο άσχετος με το αντικείμενο είναι αυτός που ασχολείται με αυτό κάθε φορά) με συνέπεια δεκάδες επαγγελματίες που κινούνται γύρω από την οικοδομή να μην έχουν εργασία
Η λύση είναι (δυστυχώς επαναλαμβάνομαι) η εξ ολοκλήρου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (όπως αναφέρω σε άλλο άρθρο)
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ. Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ, ΝΑ ΔΗΜΕΥΕΤΑΙ.
Τα βασικά (αυτοκίνητα, ιδιοκατοικούμενα σπίτια, ενοικιαζόμενα σπίτια κλπ) ήδη δηλώνονται (έχουν δηλωθεί και στο Ε9).
Περαιτέρω δήλωση δεν χρειάζεται. Ελεγχος χρειάζεται.
Για τις καταθέσιες στις τράπεζες (που σήμερα δεν δηλώνονται) θα υπάρξουν πολλά προβλήματα. Ενδεικτικά:
Υπάρχουν πολλοί «κοινοί» λογαριασμοί, κυρίως μεταξύ παιδιών και γονέων ή και παππούδων για να μπορεί κάποιος να σηκώσει λεφτά από τηντράπεζα σε ώρα άναγκης.
Τι θα γίνει με αυτούς τους λογ/σμους;
Ποιός θα είναι υπεύθυνος;
Πολλά παιδιά (ή και αντίστροφα πολλοί γονείς) δεν ξέρουν καν τον αριθμό λογαριασμού ή ακόμα δεν κάνουν καν δήλωση γιατί δεν έχουν εισόδημα.
Θα πρέπει να το δηλώσουν και αυτοί;
Μα τα λεφτά δεν είναι δικά τους.
Πως θα αποδεικνύεται σε ποιόν ανήκουν τα λεφτά;
Η μήπως θα «μοιράζονται» μεταξύ των δικαιούχων των λογαρισμών;
Τότε είναι που θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο χάος.
Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται χρόνος και αλλαγή του νομικού πλαισίου (για τους λογαριασμούς ιδιωτών- των εταιριών είναι άλλο θέμα):
Ενας (1) μόνον δικαιούχος/ κάτοχος ανά λογαριασμό (υποχρεωτικά βάσει νόμου) που θα μπορεί να ορίζει 1 ή 2 άτομα να μπορούν να κάνουν αναλήηψεις, και μόνον αναλήψεις, για ώρα ανάγκης, από αυτόν τον λογαριασμό.
Για κατάθεση χρημάτων – σε οποιαδήποτε μορφή: μετρητά, επιταγή κτλ – την εντολή να μπορεί να την δίνει μόνον ο κάτοχος του λογαριασμού.
Αν γίνει αυτό τότε, και μόνον τότε, μπορεί να εφαρμοστεί η δήλωση των καταθέσων.
Μα τι σημασία έχει το τί δηλώνει κάποιος;
Οι υπάρχοντες νόμοι επαρκούν. Απλά δεν εφαρμόζονται.
Η δουλειά του εφοριακού είναι να κάνει διασταύρωση στοιχείων:
π.χ.Δηλώνω εισόδημα κάτω από 12.000 ευρω-ή προφανώς δεν το δηλώνω καθόλου.
Εφ’όσον όμως είμαι έλληνας πολίτης κι έχω ΑΔΤ, ΑΦΜ κλπ, ο υπάλληλος μπορεί πολύ απλά να διασταυρώσει την περιουσία μου-κινητή και ακίνητη από τις διάφορες υπηρεσίες-που είναι επίσης δημόσιες κ να τελειώσει το θέμα, όπως και από τις τράπεζες εντός κ εκτός ελλάδος-ζητώντας πχ την παρέμβαση εισαγγελέα-ο οποίος μπορεί να ζητήσει την άρση του απορρήτου.
Τί σόι μέτρα είναι αυτά; για να κοροιδευόμαστε μεταξύ μας;
Τουλάχιστον ανακοινώστε τα σε αυτούς που θεωρείτε διανοητικά καθυστερημένους κ περιμένουν μέτρα για να συνεχίσουν να σας δανείζουν τα χρήματα που έχετε προγραμματίσει να «φάτε» όσο είσαστε κυβέρνηση. Αλήθεια για τί ποσό μιλάμε;
Ένα από τα κυριώτερα κανάλια διαφυγής της φορολογητέας ύλης των Ανωνύμων Εταιρειών είνα η δυνατότητα τους να εμφανίζουν ως δαπάνη
της επιχείρησης την αγορά και συντήρηση πολυτελών ιδιωτικών αυτοκι-
νήτων,σκαφών πολυτελείας τα οποία ως γνωστόν εξυπηρετούν αποκλεισ-τικά και μόνον τα εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τους φίλους τους,τα πολυδάπανα ταξείδια των ιδίων και πάλι προσώ-
πων, σε όλες τις εποχές του χρόνου και σε προορισμούς άσχετους με
τα ενδιαφέροντα και την δραστηριότητα της Εταιρείας αλλά και άλλα
παρεμεφερή εικονικά έξοδα.Βεβαίως και δεν είναι δυνατόν να απαγο-
ρευθούν δια μιας όλα τα παραπάνω,κάλλιστα όμως θα ήταν εφικτό να
περιωρισθούν δια νόμου και όχι να αποτελεί νόμο η κρίση του διενερ-
γούντος τον έλεγχο εφοριακού.
Θεωρω πως τελικά η περιφήμη μηχανογραφηση των φορολογικών υπηρεσιών μαλλον ειναι ανεκδοτο.
πως γινεται ενας γιατρος για παραδειγμα, να δηλωνει ο ιδιος στη φορολογικη του δηλωση οτι έχει ενοικιο ιατρειου 10000 ευρω, ότι μένει σε σπιτι σε ακριβη συνοικια, και εχει και ενα καλο αυτοκινητο, και την ιδια ωρα δηλωνει εισοδημα 7000 η 12000 ευρώ? δεν υπαρχει κανενας μηχανισμος για διασταυρωση των στοιχειων αυτων?
εδω μισθωτοι, που παίρνουν στο τελος καθε χρονου τη βεβαιωση εργοδοτη, μπορουν να δηλωσουν οτι θελουν, αφου μονο αυτο το χαρτι πιστοποιεί τις αποδοχες τους, και δε γινεται καμια ηλεκτρονικη διασταυρωση. αν ομως υπηρχε τροπος και είναι εφικτο πλεον με την τεχνολογια να δηλωνουν οι εταιρειες ανα ατομο ηλεκτρονικα τα μισθολογικα του στοιχεια, δε θα υπηρχε τροπος καποιος να αποκρυψει τα εισοδηματα του.
το θεμα δεν ειναι να βαλουμε και αλλους φορους αλλα πως να μαζευουμε αυτους που μας χρωστανε.
θα πρεπει επισης η κυβερνηση να παρει γενναια μετρα, οπως για παραδειγμα εκθεση στο λαο αυτων που αποδεδειγμενα φοροδιαφευγουν. Να υπαρχει αρση αδειας επαγγελματος, και αδυναμια επανεναρξης. αλλα οι συντεχνιες των γιατρων και αλλων επαγγελματιων θα αντιδρασουν.
γιατι στις ΗΠΑ δε τολμα κανεις να μη δηλωσει στην εφορια τα εισοδηματα του?
αν δεν παρθουν δραστικα μετρα δε προκειται να γινει τιποτα, θα δηλωνουν 5000000 ελληνες κατω απο 12000 ετησιο εισοδημα, και οι υπολοιποι θα ζουν εις βαρος των υπολοιπων
η καταγραφη των περιουσιακων στοιχειων ειναι σωστη ως ιδεα αλλα πρεπει να εχει ημερομηνια απο την οποια θα θα αρχιζει η παρακολουθηση της μεταβολης των.Διαφορετικα θα δημιουργηθει κινητρο για τους υπαλληλους να διαπραγμτευονται με τους φορολογουμενους.Πρεπει να προβλεψετε τον τροπο κοστολογησης.
Προτεινω να δημιουργηθει μια ιστοσελιδα οπου καθε φορολογουμενος-με βασει το ΑΦΜ -να μπορει να αναφερει τις μεταβολες της περιουσιας του κατα την διαρκεια του ετους.
Οι διαδικασια του ελεγχου και -κυριως- της ανακοινωσεως των συμπερασματων να ειναι χρονικα συντομη.
Για να υπαρχει αποτελεσμα -χαριν συντομιας και αποτελεματικοτητος-
ο ελεγχος ισως πρεπει να γινεται δειγματοληπτικα
Νομιζω οτι υπαρχει καταγραφη των περιουσιακων στοιχειων και καλο
ειναι να υπαρξει καλυτερη λειτουργια των μηχανογραφικων συστηματων
του υπουργειου.
Να σταλει απο το υπουργειο η μηχανογραφικη καταγραφη των περουσιακων
στοιχειων των φορολογουμενων μεσω ελτα και να καλουνται οι φορολογουμενοι την ορθη επιβεβαιωση των στιχειων των
Πόθεν έσχες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Καιμ όταν λέμε για όλους να είναι για όλους.
Καλησπέρα σας. Στα σπίτια που νοικιάζω ,κανένας δεν μου δίνει απόδειξη.Αποδείξεις σχεδόν δεν μας δίνει κανένας.
Συγγενής μου συνταξιούχος,έβαψε το 1992 το σπίτι της για 100.000 (μαύρα) και μετά από 17 χρόνια(2009) η τιμή ήταν 2200 ευρώ(μαύρα)..δηλαδή 8 φορές πάνω ενώ οι μιρθοί και οι συντάξεις παραμένουν στο σχεδόν ίδιο επίπεδο.
Δηλ. στην παροχή υπηρεσιών(γιατροί,υδραυλικοί κτλτ) έχει εκτροχιαστεί η κατάσταση …στα είδη ξέρετε εσείς καλύτερα πόσο κερδίζουν οι παραγωγοί,πόσο τα μικρομάγαζα και πόσο οι ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ.
Οι αποδείξεις είναι ΕΙΔΟΣ ΠΡΟΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ στην Ελλάδα.
Υπάρχουν Έλληνες δύο ταχυτήτων : αυτοί που τα δηλώνουν όλα(άρα δεν προκαλούν την κατάρρευση της Ελλάδας) και αυτοί που φοροδιαφεύγουν,κλέβουν,κάνουν οf shore κτλ που αυτοί είναι που προκάλεσαν την κατάρευση της Ελλάδας και τώρα πάλι εμείς που δεν φταίμε (αφού δεν κλέψαμε) καλούμαστε να πληρώσουμε την κρίση που αυτοί προκάλεσαν!
Ως πότε? Αν δεν πληρώσουν όλοι αυτοί η κοινωνική αντοχή τελειώνει!
Ναι σε μέτρα κατά της φοροδιαφυγής ΟΜΩΣ ..εφόσον τα κάθε είδους λαμόγια βρουν πάλι τρόπους να φοροδιαφεύγουν να γίνεται ΑΜΕΣΑ επαναπροσδιορισμός των μέτρων ,ώστε να σταματάει κάθε είδους κατάχρηση!
ΕΛΕΟΣ ..ΣΩΣΤΕ ΜΑΣ απο τα ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ!
Μην αφήνετε να πληρώσουμε πάλι εμείς!
Εύχομαι να καταφέρετε να μην υποκύψετε (πάλι!!) σε πιέσεις κάθε είδους..
Κάντε την Ελλάδα έναν παράδεισο ..όπως είναι από την φυσική της οπτική και μείνετε στην ιστορία ως ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
απο την μια λετε για φοροδυαφυγη και απο την αλλη φορτωνεται συνεχεια βαρη στους ειλεικριΝεις φορολογουμενους και ελαφρυνση σε αυτους που φοροδιαφευγουΝ π.χ αυξηση συντελεστων,καταργηση δαπανων,εκτακτες εισφορες…εγω το 2007 δηλωσα εκτος απο τα κερδη της επιχειρησης μου κατ μερισματα κ τοκους απο προθεσμιακα χωρις να ειμαι υποχρεωμενος και την πατησα με την εκτακτη εισφορα..Η ΛΥΣΗ ΕΙΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ Τ Ε Κ Μ Η Ρ Ι Α ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΕΣ….ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ 30000 ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ Η ΕΦΟΡΙΑ. ΑΛΛΑ αν δεν δωσεται το παραδειγμα με τις δαπανες του δημοσιου δεν πετυχαινει κανενα μετρο.κοψτε την σπαταλη πρωτα εσεις.μια επιχειρηση δια να επιβιωση κοβει τις δαπανες….. δεν κανει αυξηση τις τιμες….αλλωστε αυτο λενε συνεχεια στην εοκ
Έτσι εάν ένας εφοριακός έχει πρόσβαση (ακόμα και μέσω internet) στο taxisnet θα ξέρει πόσα χρήματα έχω στην τράπεζα και ανάλογα με το ποσό θα με εκβιάζει αναλόγως για έλεγχο. Ελάτε τώρα, όλοι στην Ελλάδα ξέρουμε πως μέχρι στιγμής γίνονται οι έλεγχοι στους ελεύθερους επαγγελματίες.
Επιπλέον αν κάποιος έχει γνωστό εφοριακό θα τον παίρνει ένα τηλέφωνο και θα λέει : Μάθε σε παρακαλώ τι καταθέσεις έχει και που ο τάδε… Για να μην προχωρήσω και στο θέμα της προσωπικής ασφάλειας των πολιτών όταν τα δεδομένα αυτά θα είναι σχεδόν public domain.
Καμία επιπρόσθετη καταγραφή περιουσιακών στοιχείων. Μόνο προβλήματα μπορεί να προκληθούν.
Εξηγούμαι. Καταγραφή περιουσιακών στοιχείων από όλους σημαίνει πως όλοι αντιμετωπίζονται ως εν δυνάμει φοροφυγάδες. Το πιστεύετε πως όλοι είναι εν δυνάμει φοροφυγάδες; Είναι σχεδόν σίγουρο πως θα υπάρξουν γραφειοκρατικά προβλήματα (δείτε τι έγινε με το Ε9). Δεν γνωρίζω καμία προηγμένη χώρα του κόσμου όπου όλοι οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να δηλώσουν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία. Εσείς γνωρίζετε; Επίσης, θα υπάρξουν προβλήματα αν οι φορολογούμενοι κληθούν να δικαιολογήσουν ποσά που έχουν συγκεντρωθεί με κόπο εδώ και εικοσαετίες. Πώς θα γίνει αυτό όταν υπάρχουν στοιχεία μόνο για τα τελευταία χρόνια; Πώς θα δικαιολογηθούν τα χρήματα που είναι σε κοινούς (π.χ. οικογενειακούς) λογαριασμούς; Και πολλά άλλα.
Ο λόγος που τα συζητάτε όλα αυτά είναι εξαιτίας της αδυναμίας να στηθούν σωστοί ελεγκτικοί μηχανισμοί. Έτσι και υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί αυτοί μπορούν να ζητούν άρση του τραπεζικού απορρήτου για όσους φορολογούμενους υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις φοροδιαφυγής. Ακόμη και τότε, το σημαντικό δεν είναι το υπόλοιπο του τραπεζικού λογαριασμού την 31 Δεκεμβρίου, αλλά η ροή χρημάτων. Δηλαδή ο ρυθμός και ο τρόπος με τον οποίον κατατίθενται λεφτά στο λογαριασμό.
Η απεικόνιση όλων των περιουσιακών στοιχείων την 31 Δεκεμβρίου είναι μέτρο που δείχνει πως δεν έχετε στόχο να στήσετε σωστούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, αλλά βασίζεστε σε ό,τι αρπάξετε.
Kαλημέρα σας καί χρόνια πολλά…. έχουμε καί λέμε καί καταγγελίες καί προτάσεις…..
1. Επαγγελματίες σέ καταστήματα λιανικής πού μάς γνωρίζουν καί ξέρουν ότι ΔΕΝ είμαστε εφοριακοί, μερικές φορές ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ, ή θά μάς δώσουν απόδειξη άλλου πελάτη ο οποίος ΔΕΝ τήν ήθελε!
ΚΡΥΒΟΥΝ τίς αποδείξεις τών πελατών τους πού δέν τίς θέλουν, μέσα καί κάτω από τά συρτάρια τών ταμειακών τους μηχανών, ή κάτω από τίς ταμειακές τους μηχανές, εξωτερικά καί όποιος γνωστός τους, τους ζητήσει απόδειξη, έχουν καί δίνουν!
2. Αλλοδαπός ελαιοχρωματιστής ΔΕΝ μού έκοβε απόδειξη λέγοντάς μου ότι εάν εμφανίσει εισοδήματα ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ!!!
Μετά από πολλές πιέσεις καί αγριάδες μού έκοψε απόδειξη, βρίζοντάς με καί απειλώντας γιά τήν ζωή μου!
3. Εταιρεία διανομής πετρελαίου θέρμανσης, μού κάνει ελλειματικές παραδόσεις καί τά πιστωτικά πού μου στέλνει ταχυδρομικά αναγράφουν ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΙΜΗΣ, αντί ελλειματική παράδοση!
Τηλεφώνησα στήν πρώην ΣΔΟΕ καί μού είπαν νά τούς στείλω τά έγγραφα στήν Υπηρεσία τους.
Τούς ρώτησα…. «εάν κάνω τήν καταγγελία επώνυμα ποιός θά μέ προστατέψει, αφού ήδη μέ έχουν απειλήσει; »
Aπάντηση: Νά ζητήσετε νά κρατηθεί η ανωνυμία σας…
Ποιά ανωνυμία νά ζητήσω; Αφού τά τιμολόγια – δελτία αποστολής γράφουν τά στοιχεία μου…. Καί ποιός μού διασφαλίζει εμένα, ότι δέν θά τά αρπάξουν οι εφοριακοί καί θά αποκαλύψουν καί τό όνομά μου αλλά θά συγκαλύψουν καί τούς λαθρέμπορους καί εγώ θά κινδυνεύω, στόν βωμό τής διαφάνειας τής ειλικρίνειας καί τής εντιμότητας!
4. Υδραυλικοί οι οποίοι συμμετέχουν σέ εταιρείες ΑΕ ή ΕΠΕ, παρέχοντας υπηρεσίες μέσω τηλεφωνικού κέντρου, κατόπιν ραντεβού, μάς επισκευάζουν τυχόν βλάβες καί μόλις ζητήσουμε απόδειξη τήν κόβουν μέ στοιχεία τής εταιρείας, ενώ βάζουν οι ίδιοι τά λεφτά στήν τσέπη!!!
5. Νά ΠΑΡΕΧΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ τό Υπουργείο Οικονομικών & Δημοσίας Τάξης, όσον αφορά καταγγελίες που θά γίνονται είς βάρος λαθρέμπορων πετρελαίου θέρμανσης!
6. Τά μερίσματα νά μήν φορολογούνται πάλι, διότι φορολογούνται ήδη!
7Α. Τά κέρδη από τίς μετοχές….. νά καταργηθεί τό 0.15% καί νά υπάρχει κλίμακα
φορολόγησης γιά βραχυχρόνιες συναλλαγές, γιά αυτούς πού διακρατούν τίς μετοχές έως 3 μήνες από τήν ημερομηνία κτήσης ανεξαρτήτου χρονιάς, μέ συντελεστή 15%.
7Β. Οι μεσοπρόθεσμες συναλλαγές γιά αυτούς πού διακρατούν τίς μετοχές τους, από 3 έως 12 μήνες από τήν ημερομηνία κτήσης ανεξαρτήτου χρονιάς, μέ συντελεστή 10%.
7Γ. Οι μακροπρόθεσμες συναλλαγές γιά αυτούς πού διακρατούν τίς μετοχές τους, από 12 μήνες καί πάνω, μέ συντελεστή 3-5%.
7Δ. Νά ξεκαθαρίσετε εάν θά φορολογούνται τά κέρδη από μετοχές τού Ελληνικού Χρηματιστηρίου μόνον…. ή εάν θά φορολογούνται καί τά κέρδη από τίς μετοχές πού κατέχουν Έλληνες πολίτες στά ξένα χρηματιστήρια (ελάχιστοι μάλλον θά είναι αυτοί)…..
7Δ. Τυχόν ζημιές από αγοραπωλησίες μετοχών, νά συμψηφίζονται μέ τά κέρδη αλλά οι τυχόν ζημίες νά μεταφέρονται καί στήν επόμενη χρονιά, όπως γίνεται καί στό εξωτερικό.
8. Νά περνούν όλες οι αποδείξεις, όχι επιλεκτικά συγκεκριμένοι κλάδοι.
9. Νά μπεί ΦΠΑ καί στούς δικηγόρους καί νά κόβουν αποδείξεις ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ καί όχι νά μάς λένε… δέν υποχρεούμαι νά κόψω!
10. Πόθεν έσχες σέ ΟΛΟΥΣ τούς εφοριακούς – Νά ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ καί νά συνδέεται καί ΠΟΙΝΙΚΑ η διαπλοκή τους στήν φοροδιαφυγή + ΠΡΟΣΤΙΜΟ.
11. Νά μειωθούν οι μισθοί τών βουλευτών καί τών Διοικητών ΔΕΚΟ 50% οι οποίοι αυτοί ευθύνονται γιά τήν κακοδιαχείρηση, σήψη καί διαφθορά τού Ελληνικού Δημοσίου.
12. Νά κοπούν από τόν Κρατικό Προυπολογισμό κονδύλια τά οποία αφορούν τίς πληρωμές τηλεφωνικών λογαριασμών βουλευτών, κονδύλια γιά τήν ένδυση, νά κοπούν τά βουλευτικά ΙΧ τά οποία τά αγοράζουν μέ τά δικά μας λεφτά.
13. Νά επιστραφούν ΕΝΤΟΚΑ τά χρήματα από τίς Έκτακτες Εισφορές, αφού είναι παράνομες-καταχρηστικές καί αναδρομικές.
14. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ τής Περαίωσης ΕΑΝ θέλετε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ νά λειτουργήσει τό θέμα μέ τίς αποδείξεις όπως ακριβώς συμβαίνει καί στό εξωτερικό.
Όσο υπάρχει η Περαίωση, ΔΕΝ κόβουν αποδείξεις οι επαγγελματίες, σύν ότι κανένας επαγγελματίας δέν είναι σέ θέση νά προβλέψει τί θά τού προκύψει μελλοντικά, γι΄αυτό καί κλέβουν τό Δημόσιο.
15. Νά μάς κόβουν υποχρεωτικά αποδείξεις καί οι ΛΟΓΙΣΤΕΣ καί όχι ΜΕΙΩΜΕΝΗ.
16. Νά υπάρχει ιστοσελίδα γιά νά μπορούμε νά σας καταγγέλουμε επώνυμα αυτούς πού φοροδιαφεύγουν καί δέν μας κόβουν αποδείξεις.
17. ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ γιά όλους τούς γιατρούς τού Δημοσίου αλλά καί τών Ιδιωτικών νοσοκομείων, οι οποίοι απαιτούν φακελλάκια, αλλά καί δέν κόβουν αποδείξεις…..Εάν λαδώσω στό Δημόσιο Νοσοκομείο έχω κρεββάτι καί έχω επίσης προτεραιότητα στό χειρουργείο…. αλλιώς ΠΕΘΑΝΑ!!!
18. Νά μήν αναγράφονται οι καταθέσεις μας στίς δηλώσεις είτε αυτές είναι σέ έντυπο μορφή είτε σέ ηλεκτρονική, διότι θά υπάρξει πρόβλημα μέ εγκληματίες αφού οι χάκερ, καί τό οργανωμένο έγκλημα μπορούν νά έχουν πρόσβαση ότι ώρα θέλουν!
Αυτά πρός τό παρόν… εύχομαι ΚΑΘΑΡΟ ΜΥΑΛΟ _ ΚΑΛΗ ΣΚΕΨΗ_ καί ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Ηλίας Μαργέλλος
Ποιός θά μας προστατεύση από τούς εκβιαστές,όταν οι υπάλληλοι τού Υπουργείου θά αρχίσουν νά πουλάνε τίς λίστες μέ τίς αποταμιεύσεις μας έναντι αδράς αμοιβής στά γνωστά κυκλώματα;
Καλύτερα ξεχάστε παρόμοιες σκέψεις,ούτως η άλλως η ανταπόκριση θά είναι μηδαμινή καί οι αρχές ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ θά χρειαστεί νά προβούν σέ χιλιάδες προσλήψεις.
Σχετικά με την ετήσια τεκμαρτή δαπάνη που «υπολογίζεται με βάση το ύψος των ετήσιων εξόδων συντήρησης και κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης που προσδιορίζεται ανάλογα με τους φορολογήσιμους ίππους του αυτοκινήτου» όπως αναφέρετε:
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος έχει αγοράσει ένα VW Touareg του 2005 (τιμή βάσει του AutoTriti 27.000 Ευρώ).
Τώρα τα έξοδά του είναι:
1) Βενζίνη για 10.000 χλμ το χρόνο 1.500 EUR
2) Ασφάλεια 1.000 EUR
3) Service ετήσιο 800 EUR
4) Τέλη κυκλοφορίας 1.000 EUR
ΣΥΝΟΛΟ = 4.300 EUR
Πως είναι δυνατόν να θεωρείται ως ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης τα 85.300 EUR δηλαδή 3 φορές παραπάνω απ’ ότι στοίχισε η αγορά του και 20 φορές παραπάνω απ’ ότι του στοιχίζει πραγματικά ετησίως???
Θεωρώ ότι τα μέτρα είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται ακόμα πολύ δουλειά προκειμένου να γίνουν δίκαια.
Επίσης, λάβετε υπόψη σας ότι τέτοια μέτρα ή εξαγγελίες δημιουργούν μεγάλη νευρικότητα στην αγορά με πολύ αρνητικές συνέπειες για την αγορά και κατά συνέπεια για την οικονομία. Για να μην σχολιάσω για τα έσοδα του κράτους όταν κάποιος έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο (π.χ. έσοδα από τέλη, έσοδα από φόρο στα καύσιμα).
Γνώμη μου είναι, λιγότερα τεκμήρια, περισσότεροι έλεγχοι. Αφήστε τον κόσμο να ξοδέψει τα χρήματά του, απλώς εντατικοποιήστε τους ελέγχους ώστε να αποτραπούν φαινόμενα φοροδιαφυγής. Με υπερβολικά τεκμήρια το μόνο που θα επιτύχετε είναι μαζική φυγή χρημάτων προς το εξωτερικό (έχουν ήδη φύγει 4 δις Ευρώ) και τα λεφτά να μένουν στα σεντούκια και να μην πηγαίνουν στην οικονομία…
Για να ελεγχθεί αποτελεσματικά και δίκαια ο προβλεπόμενος τρόπος προσδιορισμού του συσσωρευόμενου πλούτου κάθε ατόμου θα πρέπει να γίνει η παραδοχή ότι τα δηλωθέντα (λογιστικά) ποσά είναι ακριβή και δεν θα υπάρχει η διαδικασία αμφισβήτησης που σήμερα εκ του νόμου προυπάρχει λόγω π.χ των «αντικειμενικών αξιών» που οδηγεί κυρίως σε πλουτισμό ορισμένων τάξεων φορολογουμένων.
Οι αντικειμενικές αξίες μπορεί σαν μέτρο να παραμείνει μόνο για την Φορολογία Κεφαλαίου – Περιουσίας.
Ο «ειδικός έλεγχος» (back duty case) όπως διενεργείτε σε χώρες με ιστορικό παρελθόν σε φορολογικά θέματα π.χ Μεγάλη Βρεττανία βασίζεται στην αρχή ότι στην αλυσίδα των συναλλαγών ο «αδύνατος κρίκος» θα εμφανιστεί από το διαμορφούμενο προοδευτικό ποσό δηλώσεων σε μία μακροπρόθεσμη π.χ. 10ετή περίοδο.
Η διαδικασία αυτή απαιτεί επίσης ένα πολύ αποτελεσματικό, ανεξάρτητο και δίκαιο μηχανισμό επίλυσης θεμάτων που θα ανακύψουν. Συγκεκριμένα η κάθε εισήγηση του κάθε εφοριακού θα πρέπει σε πρώτο στάδιο να τυγχάνει της αξιολόγησης μιας » πρώτης – τριμελούς εκτελεστικής επιτροπής και εκπροσώπισης του φορολογουμένου από τον λογιστή του», εν συνεχεία πρέπει να δίνεται η ευχέρεια στο φορολογούμενο να υποβάλει τυχόν «συμπληρωματική δήλωση» για να καλυφθεί η περίπτωση του μη ηθελημένου λάθους καταβάλλοντας όμως το προκύπτων οφειλόμενο ποσό φόρου. Όπου ο φορολογούμενος θεωρεί ότι δεν έχει να προσθέσει στη δήλωση του τότε πρέπει να υπάρχει ή άμεση εκδίκαση της υπόθεσης από μία «τετραμελή διοικητική επιτροπή» και με δικαίωμα στη συνέχεια να μπορεί να απευθυνθεί στη «τακτική δικαιοσύνη»
Αγαπητοί Κύριοι,
Στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή μπορείτε πολυ εύκολα να διασταυρώσετε όλους τους ΑΦΜ με τους τραπεζικούς λογαριασμούς που παρουσιάζουν ενδιαφέρον και μπορείτε να ξεκινήσετε από τους λογαριασμούς και τα μητρώα των ομάδων που ξέρετε οτι φοροδιαφεύγουν και δεν χρειάζεται να σας υπενθυμίσουμε. Ολα τα άλλα είναι υπεκφυγές γιατι <>. Αφήστε λοιπόν ήσυχο το αφορολόγητο των 12.000 με 13.000 ευρώ των μη προνομοιούχων και βρέστε τα πολλά εκατομύρια ευρώ αυτών που δεν έχουν πληρώσει ποτέ φόρο τα διακινούν από τράπεζα σε τράπεζα και απο λογ/σμο σε λογ/σμο και από ακίνητο σε ακίνητο. Δημοσιεύστε τους φόρους που πληρώνουν τα λαμπρά παληκάρια με υπεράκτιες ( ουσιαστικά τίποτα) βρέσ τε τρόπους να φορολογήσετε όσους κατέχουν ακίνητα στην Ελλάδα σαν όλους τους άλλους είτε είναι φυσικά πρόσωπα είτε δεν είναι. Όλοι οσοι είναι νόμιμοι και είναι ηθικοί στην ουρά μαζί με μας, τους πατεράδες μας και τους παπούδες μας.
Einai poli simantiko i periousiaki ikona na einai olokliromeni. Ean, logou harei, paidi 10 eton hasei se aftokinitistiko distihima tous goneis tou kai kliromonisei mia polikatikia, tote to dekahrono paidi einai «plousio» ma ohi mono den ehei eisodima, alla den ehei kai tin dinatotita paragogis eisodimatos (den ehei tis gnoseis na nikiasei ta diamerismata). I, allo paradigma, ean kata ti diarkia diazigiou dio anthropoi den mporoun na aksiopiisoun ena diamerisma logo dikastikon diadikasion, mporei na einai «plousioi» kata grama, alla stin praksi na min ehoun ti dinatotota paragogis eisodimatos.
Opote, ean i dilosi periehei periousiaka stihia, prepei episeis na epitrepei ston forologoumeno na eksigisei tin dinatotita ekmetalefsis tis periousias. Kai mono gia apla psihologikous logos (mikrotero kinitro forodiafigis), einai poli simantiko o forologoumenos na pistevei oti mporei stin dilosi tou na parashei pliri eikona tis periousiakis tou katastaseos kai ohi mia meriki kai paraplanitiki eikona.
Ena kirio provlima pou tha antimetopisete se mis prospathia katagrafis periousiakon stihion einai ta stihia ektos Elladas. Tha itan katastrofiko gia tin Ellada, logou hari, ean o Ellinas pou ehei dio diamerismata stin Athina na thelei na poulisei to ena se Germano kai na agorasei diamerisma sti Germania (to opeio einai efkolo na to apokripsei apo tin Elliniki dilosi). Pistevo oti i epivoli katagrafis periousiakon stihion tha apotelesei kinitro na metavoun ektos Elladas polles Ellinikes periousies, me katastrofikes gia tin Ellada sinepeies.
Sindiazontas tis parapano epifilakseis, tha elega oti protimoteri tha itan i MI katagrafi periousiakon stihion stin diloseis. Den pistevo oti einai praktiki kai efikti i katagrafi plirous eikonas; kai to kinitro metaforas Ellinikon periousion ekton Elladas tha einai megalo.
Δεν νομίζω πως μια πρόσθετη γραφειοκρατική διαδικασία θα συμβάλλει στην μείωση της φοροδιαφυγής αφού το Ε9 ήδη παρουσιάζει πλήρη εικόνα της περιουσιακής κατάστασης, εκτός βέβαια εάν καταργηθεί το Ε9.
Συμφωνώ απόλυτα. Πόθεν έσχες για όλους! Επίσης στείλτε ελεγκτές στην Εκάλη, Πανόραμα κλπ και ελέγξτε σε ποιόν ανήκουν οι βίλες εκεί και τι δήλωσε την τελευταια δεκαετία. Εάν βρείτε φοροφυγάδες κατάσχετε την περιούσία τους και στείλτε τους στη φυλακή! Να δέιτε πως θα στρώσουν όλοι.
Να δηλώνονται και οι καταθέσεις των φυσικών προσώπων στη φορολογική δήλωση. Άν τα χρήματα αυτά φεύγουν στο εξωτερικό, τότε, σε περίπτωση ελέγχου να άρεται το τραπεζικό απόρρητο και να γίνεται έλεγχος των αναλήψεων και των εμβασμάτων στο εξωτερικό του ελεγχόμενου (πιθανού φοροδιαφεύγοντα). Ούτως ή άλλως, αργά ή γρήγορα αυτός ο διευρωπαϊκός έλεγχος θα καθιερωθεί σε όλη την Ένωση με κάποια οδηγία.
Αν τώρα το κράτος θέλει να δώσει άλλη μια ευκαιρία στους κλέφτες να νομιμοποιήσουν τα κλοπιμαία, ας το κάνει, παίρνοντας ένα 40% – όπως έχω ακούσει ότι γίνεται στην Αγγλία – και ας τους αφήσει το υπόλοιπο (με την προϋπόθεση όμως ότι θα ελέγχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα). Πέραν της δεύτερης ευκαιρίας όμως κλεμμένα λεφτά θα έπρεπε να κατάσχονται και να τροφοδοτούν το ταμείο αλληλεγγύης κατά της φτώχειας.
Είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να γίνει διασταύρωση και εντοπισμός της φοροδιαφυγής. Με τα ηλεκτρονικά μέσα που διατίθεντε στη σημερινή εποχή είναι πολύ εύκολη η διατσαύρωση στοιχείων. Μην περιμένετε μόνο από τις αποδείξεις.
Τα στοιχεία υπάρχουν!
Δεν χρειάζεται καμία καταγραφή από μέρους των πολιτών. Απλά χρειάζεται η μαζική συλλογή από τις υπηρεσίες-εταιρείες που έχουν τα στοιχεία
Τα στοιχεία των ακινήτων υπάρχουν στο Ε9, εναλλακτικά στα υποθηκοφυλακεία, στην Κτηματολόγιο Α.Ε. και στους συμβολαιογράφους. Ειδικά οι συμβολαιογράφοι πιστεύω είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι προκειμένου να ενημερώνουν το δημόσιο για την μεταβολή της ακίνητης περιουσιακής κατάστασης των πωλητών.
Οι καταθέσεις, οι μετοχές κλπ μπορούν να αντιστοιχιστούν μέσω του ΑΦΜ στον κάθε πολίτη.
Σε δεύτερη φάση μπορείτε να στείλετε συστημένα στον κάθε φορολογούμενο την περιουσιακή εικόνα που έχετε σχηματίσει, προκειμένου να προβεί στις όποιες διορθώσεις.
Πλέον είναι ψυχοφθόρο για τον πολίτη να παραθέτει κάθε χρονιά τα περιουσιακά του στοιχεία. Βλέπετε και σ’ άυτό το σημείο η πολιτεία έχει χάσει την αξιοπιστία της.
Αν πιστεύεται ότι υπάρχουν γκρίζα σημεία στην περιουσιακή κατάσταση κάποιου πολίτη, τότε μπορείτε να τον προσκαλέσετε κατ’ ιδίαν για περισσότερες διευκρινήσεις.
ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΤΛ.ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΑΝ ΜΠΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΟ.ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΔΑΝΕΙΖΕΤΑΙ ΜΕ 19%ΤΟΚΟΓΛΥΦΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ,ΑΠΛΑ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ,ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΠΩΣ ΕΞΑΛΛΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!!!ΟΠΟΙΟΣ ΔΑΝΕΙΖΕΤΑΙ ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΙ ΕΣΟΔΗΜΑ. ΑΝ ΕΙΧΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΙΝΔΥΝΕΥΜΕΝΟ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΑΝ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΨΙΕΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ Η ΑΠΟΦΥΓΗΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΕΣ.ΜΕ ΤΗΝ ΦΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ Η ΑΓΟΡΑ ΕΧΕΙ ΠΑΓΩΣΕΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΘΑ ΑΚΡΙΒΥΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΞΕΙ ΑΜΕΣΑ.Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΕΟΝ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ .ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΡΜΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΤΥΧΑΙΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ.ΤΑ ΜΕΣΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΘΕΛΗΣΗ ,ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Τι προτείνω;
Κίνητρα και όχι αντικίνητρα για τόνωση της οικοδομής που είναι ο τρίτος βασικός πυλώνας της οικονομίας μετά τον τουρισμό και την ναυτιλία.
Ο τουρισμός και η ναυτιλία όμως δεν εξαρτώνται άμεσα από εμάς ενώ η οικοδομή εξαρτάται άμεσα από κίνητρα για διάθεση της ρευστότητας
Να σταματήσετε να τρομοκρατείται τον κόσμο με το πόθεν έσχες. Είναι κακό κατάλοιπο να μην δηλώνονται από κάποιους όπως καθηγητές (ιδιαίτερα μαθήματα), υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους ακόμα και γιατρούς αλλά έγινε με την ανοχή του κράτους.
Αν λοιπόν πάει κάποιος να επενδύσει και ξέρει ότι θα ελεγχθεί για αυτό με το πόθεν έσχες, θα κάνει ποτέ αυτή την κίνηση? Σε οτιδήποτε. Ούτος ή αλλιώς μέχρι τώρα το 90% των ελευθέρων επαγγελματιών φοροδιέφευγαν. Δεν λέω ότι αυτό πρέπει να συνεχιστεί, αλλά σε μια οικονομία που το 90% , δυστυχώς στο παρελθόν, φοροδιέφευγε πως ό πλούτος αυτός θα πέσει στην αγορά για να μην καταρρεύσουν τα πάντα?? (ήδη σχεδόν όλα είναι παγωμένα)
Ίσως αυτό πρέπει να σκεφτούν κάποιοι σύμβουλοι!!
Με αυτές τις ταπεινές σκέψεις που καταθέτω θέλω να ευχηθώ ότι καλλίτερο για το νέο έτος!
Πόθεν έσχες, όχι όμως με τη μορφή τιμωρίας, αλλά ως μέσο προσδιορισμού των εισοδημάτων για τα επόμενα 5 – 10 έτη.
Συμφωνώ
προτείνω να δηλώνονται άπαξ και σε κάθε μεταβολή κινητά πράγματα μεγάλης αξίας και να φορολογούνται με φόρο κατοχής και διατήρησης π.χ πίνακες μεγάλης αξίας .κοσμήματα τιμαλφή σε θυρίδες αγάλματα μάρμαρα μεγάλης αξίας και οτιδήποτε μπορεί να χαρακτηρισθεί πολυτελές
Τα σημερινά τεκμήρια διαβίωσης είναι αστεία πρέπει να αναπροσαρμοστούνν προς τα πάνω. Κρίνοντας από οικογένειες μισθωτών που ξέρω όπως και τη δική μου με εισοδήματα μεταξύ 40.000 και 60.000 ένα αυτοκίνητο μικρότερο των 1500 κυβικών είναι το μόνο που αντέχουμε. Σε τελική ανάλυση γιατί θα έπρεπε να το έχουμε κιόλας; Γιατί τόσα χρόνια πριμοδοτείται με διάφορους τρόπους και με την μη αναγνώριση της πραγματική τεκμαρτής δαπάνης που είναι πολαπλάσια αυτής που ισχύει, η αγορά τεράστιων ενεργοβόρων αυτοκινητων. Πληρώνουμε όλοι το περιβαλλοντκό κόστος για να πλουτίζουν οι εισαγωγείς και να κλείνουν οι στενάχωροι δρόμοι της Αθήνας από θηριώδη τζιπ και SUV από ανεγκέφαλους που θέλουν 1500 άλογα για να κάνει ένα άτομο διαδρομή 5 χιλιομέτρων. Ποιός μπορεί να αγοράσει και να συντηρήσει αυτά τα μηχανήματα; Ποιός τα χρειάζεται; πόσοι ζουν στα βουνά, στις περιοχές με πολλά χιόνια και κρύο;
Το ίδιο και περισσότερο θα έπρεπε να ισχύει για τις πισίνες, σε μια χώρα με αυξανόμενο πρόβλημα νερού έχουμε γεμίσει πισίνες. Ειδικά στα νησιά και ιδιαίτερα στα Κυκλαδονήσια δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις με το θέαμα του κάθε ανεγκέφαλου που θέλει την μεζονέτα του με πισίνα και δεν συνηδειτοποιεί την πολυτιμότητα του νερού στο συγκεκριμένο χώρο. Η φορολόγησή τους θα έπρεπε να είναι πολύ μεγάλη τουλάχιστον δεκαπλάσια της σημερινής και μόνο για περιβαλλοντικούς λόγους.
Στα σκάφη θα έπρεπε να υπάρχει μια διάκριση μόνο για τους μόνιμους κατοίκους νησιών οι οποίοι ειδικά σε κάποια νησιά με τον κατήφορο που έχουν πάρει οι ακτοπλοικές συγκοινωνίες και τον ανήφορο που έχουν πάρει τα εισητήρια σύντομα δεν θα έχουν άλλο τρόπο μετακίνησης.
Θεωρώ ότι
1. Η καταγραφή της ακίνητης περιουσίας είναι επαρκής και δεν χρειάζεται να γίνεται ξανά και ξανά κάθε χρόνο.
2. Η καταγραφή των καταθέσεων στο Ε1, αν και φαινομενικά ορθή, τελικά δεν θα αποδόσει όπως ήδη φαίνεται από τη μεταφορά προς το εξωτερικό κεφαλαίων 3-8 δις τις τελευταίες μέρες. Αντίθετα, σε περίπτωση διαρροής μπορεί να γίνει αφορμή εγκληματικών πράξεων.
3. Η καταγραφή αυτοκινήτων, σκαφών, πισινών κλπ σε συνδυασμό με τον υπολογισμό ελάχιστου κόστους χρήσης είναι αυτονόητη και αναγκαία. Πλέον των φυσικών χαρακτηριστικών π.χ κυβικά, μέτρα σκάφους, πρέπι να υπάρχει ένας πολλαπλασιαστικός συντελεστής πολυτέλειας ανάλογα με την μάρκα, π.χ ένα ΚΙΑ 2000 κ.ε να έχει συντελεστή 1 και μια Mercendes 2000 κ.ε να έχει 1,8. Αυτό αντικατοπτρίζει το πραγματικό κόστος συντήρησης.
2-3 τεκμηριωμένες προτάσεις για προσθήκες στον υπολογισμό του κόστους διαβίωσης με γνώμωνα ότι οι φοροφυγάδες διαβιούν πολυτελώς :
1. Κόστος ιδιωτικών σχολείων. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να στέλνει 2 παιδιά σε μεγάλο επώνυμο ιδιωτικό (=24000 ετησίως) και να δηλώνει εισόδημα 20.000 (Είναι πραγματική περίπτωση). Το κίνητρο για τον ειλικρινή φορολογούμενο να το δηλώσει μπορεί να είναι 20% έκπτωση στο φορπλογητέο εισόδημα.
2. Κόστος επιπλώσεων, χαλιών κλπ. Κίνητρο όπως πιό πάνω.
3. Κόστος ξενοδοχείων. Κίνητρο όπως πιό πάνω.
Επιπλέον,
Επειδή τα περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα, σκάφη κλπ είναι μέσω leasing, πρέπει αν το leasing είναι ατομικό, να καταγράφεται στο Ε1 και να αθροίζει στα τεκμήρια. Αν είναι leased σε νομικό πρόσωπο π.χ μια εταιρία Α.Ε πρέπει να μπεί ένα λογικό κατώφλι π.χ 1600-2000 κ.ε όπου μπορεί να χρησιμοποιείται από έναν υπάλληλο (π.χ πωλητή) και από εκεί και πάνω (βρωμάνε οι leased Cayene) το κόστος χρήσης να είναι τεκμήριο για τον πρόεδρο ΔΣ, διευθύνοντα κλπ (ΓΙΑ ΟΛΑ τα αυτοκίνητα της ΑΕ πάνω από το όριο και όχι για το μεγαλύτερο).
Τέλος,
Οι ποινές για τους φοροφυγάδες πρέπει να επιβάλονται άμεσα και όχι μετά από 8-10 χρόνια, να είναι στοχευμένες, προοδευτικές και σε περίπτωση υποτροπής εξοντωτικές. Π.χ Ιατρός φοροδιαφεύγων, πρώτη φορά πρόστιμο, δεύτερη φορά κλείσιμο ιατρείου για 1-2 εβδομάδες, τρίτη φορά κλείσιμο ιατρείου για 10-20 εβδομάδες και άρση συνεργασείας με ασφαλιστικά ταμεία, τέταρτη φορά αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του ιατρείου (από εφορία, νομαρχία κλπ), αν θέλει ας πάει στο ΕΣΥ. Το ίδιο και για άλλες κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών.
Καλή δουλειά. Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα επανέλθω.
Νομίζω ότι καλύπτονται όλα.
Εφιστώ την προσοχή σας στο ΤΕΚΜΥΡΙΟ του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
Από τη στιγμή που για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος ενισχύεται με την πολιτική τελών κυκλοφορίας η αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων με νεότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα πρέπει και η συνάρτηση «παλαιότητας αυτοκινήτου» > «μικρότερη τεκμαρτή δαπάνη» να αλλάξει επίσης.
Σήμερα παλαιό αυτοκίνητο = υψηλότερα τέλη + ακριβότερο σέρβις + μεγαλύτερη κατανάλωση + μεγαλύτερη μόλυνση + μικρότΕρη ασφάλεια.
Άρα: χρειάζεται ριζική αναθεώρηση του σημείου αυτού.
Αγαπητοί Κύριοι,
Το έργο σας είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Αρκεί να υπάρχει η θέληση. Η πρώτη κίνηση είναι η πιστοποίηση η επάρκεια, το πόθεν έσχες και ο έλεγχος των ατόμων που έχετε στις φορολογικές υπηρεσίες, των λογιστών και φοροτεχνικών που αναλαμβάνουν την σύνταξη των φορολογικών δηλώσεων. Είναι οι πρώτοι οι οποίοι γνωρίζοντας τις διευκρινήσεις αλλά και τα κενά του Νόμου κατευθύνουν κατά την άποψή μου την φοροδιαφυγή ή δημιουργούν τους διαύλους για να το πετύχουν οι ενδιαφερόμενοι. Φυσικά η αρχή θα πρέπει να γίνει εμπιστευτικά και όχι να ανακοινωθεί στα κανάλια! Είναι καλυτερα να ανακοινώσετε τα αποτελέσματα παρά να δείξετε την πρόθέσή σας, και να προλάβουν να ετοιμασθουν (όσοι κερδίζουν και πολύ πιθανόν είναι πολλοί)
Η δεύτερη κίνηση είναι η φορολόγηση των ακινήτων και ειδικά των ακινήτων της εκκλησίας (αυξάνοντας τις αντικειμενικές αξίες)
Η επόμενη κίνηση που μπορεί να ξεκινήσει άμεσα είναι η μηχανογράφηση όλων των υπηρεσιών, κίνηση που στην σημερινή εποχή είναι πολύ εύκολο να πραγματοποιηθεί. Η αρχή μπορεί να γίνει αντλώντας στοιχεία και παραμέτρους που θα ορίσετε από επιχειρήσεις, τράπεζες, λογιστές, συμβολαιογράφους, δικηγόρους και γενικά θεωρώ ότι το μέτρο που έχει ανακοινωθεί (παρ’ όλο που είναι αρκετά δύσκολο και χρονοβόρο για τους πολίτες) ότι θα αναγράφεται το ΑΦΜ της επιχείρησης στα έξοδα που θα δηλώνουν οι πολίτες είναι καλό (θα ήταν καλύτερο όμως να μην υπάρχει ο περιορισμός των 12.000€) Ετσι ίσως αποκτήσουμε όλοι μας φορολογική συνείδηση!
Αυτά για αρχή!!! Καλή επιτυχία για το καλό όλων μας!!!
να δωσετε κινητρα στον κοσμο ετσι ωστε να μην αναγκαζεται να υποχωρει σε καθε γιατρο,δικηγορο ωστε κοβοντας μικροτερη αποδειξη να γλυτωνει λεφτα.
Σωστή κίνηση με στόχο κυριως την σωστη καταγραφη των περιουσιακων στοιχειων, ουτως ωστε να μπορεσει να γινει ορθη ταυτοποιηση του ποθεν εσχες!
Αναφορικα με οσα ακουγονται για τα τεκμηρια των αυτοκινητων ειναι αφορητη αδικια να επιστρεψουν σε παλιες τακτικες τεκμηριων! Παραδειγματος χαριν αν κάποιος πολιτης μαζευε χρηματα και καταφερε να αποκτησει ενα αυτοκινητο οποιουδηποτε κυβισμου και καλυπτει το ποθεν εσχες καλο ειναι να μπει ενα απο τεκμηριο συντηρησης! Δηλαδη κοστος τελων κυκλοφοριας αθροιστικα με το ετησια κοστος της πιο πληρους ασφαλιστικης καλυψης! ετσι θα αγγιξουμε ενα τεκμαρτο κοστος με μεση τιμη 5000Ε για τον μεσο ορο των αυτοκινητων!καθως δεν μπορεις να υπολογισεις ποσα χιλιομετρα κανει καποιος ετησιως!αλλοι πραγματοποιούν το όνειρο ζωής με την αγορά ενος αυτοκινήτου και το λειτουργει για 3-4000χιλιομετρα. Οποτε με υπαρξη τεκμηριων ή θα αλλαξουν χέρια τα αυτοκινητα ή θα βγουν στην αχρηστία με παράδοση πινακίδων, γεγονο΄ς που συμβαινει κατακόρον τις τελευταιες μέρες! Άρα, η επιβολη τεκμηριων οφείλει να γινει ορθολογικα, ουτως ωστε να μην μειωθούν τα έσοδα από τα τελη ταξινομησης νεων αυτοκινητων, τελη κυκλοφοριας, ασφαλιστρα, και φυσικα βενζινη!
Πολιτικος Επιστημονας ΒΑ, ΜΑ
Πολιτικος-Οικονομικος αναλυτης
αναγκαστε να κοβονται αποδειξεις απο ολους και απο δηκιγορους με βαρεια προστιμα που θα ισχυουν συνεχως ριξτε το βαρος στον ελεγχο για την κοπη αποδειξεων. ειναι αδικο και αντικοινονικο να συνδεσετε το αφορολογητο με αποδειξκεις συνδεστε απο το πρωτο φορολογουμενο κλιμακιο μετα απο τις 15000ε και πανω ωστε ολοι να εχουν δικαιολογια για να ζητουν αποδειξει απο ολους βαλτε υποχρεοτικη αναγραφη αφμ και ταυτοτητα σε αξιες ανω του ποσου 500ε περιπου
1)ΚΑΘΕ ΑΓΟΡΑ (ΑΚΙΝΗΤΩΝ ,ΑΥΤ0ΚΙΝΗΤΩΝ,κλπ) ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2000€ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ Η ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ
2)ΓΙΑ ΤΗ ΣΎΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΦΠΑ: ΚΑΘΕ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΑ.πΧ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΞΑΔΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΟΤΗΡΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ.
ΣΗΜΕΡΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ: ΟΛΑ ΤΑ ΟΜΟΙΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ,ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΩΔΙΚΟ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΛΙΓΑ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ(ΤΟ ΦΠΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ) ΕΝΩ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ (ΤΟ ΦΠΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ) ΑΝ ΕΡΘΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΣΤΟ ΡΑΦΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ Η ΟΧΙ.
ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ:ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΡΟΙΟΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΚΩΔΙΚΟΥΣ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ
ΠΧ ΠΟΤΗΡΙΑ Α ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΟΥΣ 0001 ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ 00000001,0000002 ΚΛΠ
ΠΟΤΗΡΙΑ Β ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΟΥΣ 0002 ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ 00000001,0000002 ΚΛΠ
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ Ο ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΒΛΈΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΘΑ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΣΤΟ ΡΑΦΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ Η ΟΧΙ.ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΧΕΙΡΟΣ ΤΑΧΥΤΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΣΤΕΛΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ.
Να θεωρείται η μη απόδοση ΦΠΑ κακουργηματική πράξη χωρίς αναστολή και λοιπές διευκολύνσεις . Και όποιος δημόσιος υπάλληλος συλληφθεί να καταχράται δημόσιο χρήμα να τίθεται αμέσως σε διαθεσιμότητα όπως οι αστυνομικοί και όταν και αν δικαιωθεί να επιστρέφει στην υπηρεσία
1. Η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων διαθέτει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και καταθέτει φορολογικές δηλώσεις κάθε χρόνο.
2. Η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων χρησιμοποιεί για τις τραπεζικές της εργασίες λογαριασμούς σε τράπεζες, ελληνικές ή μη, οι οποίες έχουν έδρα και στην Ελλάδα. Οι τράπεζες διαθέτουν το ΑΦΜ των δικαιούχων καθώς και τις κινήσεις των λογαριασμών τους για σειρά ετών.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι γίνεται η ακόλουθη διασταύρωση με βάση το ΑΦΜ: από τη μία πλευρά δηλωθέντα εισοδήματα (και φυσικά ακίνητη περιουσία) όπως αυτά έχουν δηλωθεί στην φορολογική αρχή τα τελευταία πχ. 5 χρόνια και από την άλλη πλευρά όλες οι κινήσεις λογαριασμών που έχουν γίνει σε όλες τις τράπεζες τα τελευταία επίσης 5 χρόνια. Με απλά λόγια γίνεται ένας έλεγχος της σχέσεως αυτών που έχω δηλώσει ως εισοδήματα και περιουσία με τα ποσά τα οποία έχουν διακινηθεί στους λογαριασμούς μου για ικανό όμως χρονικό ορίζοντα.
Που φαντάζεστε ότι θα φανούν οι μεγάλες αποκλίσεις?
Στους μισθωτούς (των 700 ευρώ αλλά ακόμη και τους υψηλά αμειβόμενους), στους συνταξιούχους, στους τίμιους επαγγελματίες και επιχειρηματίες ή στο μεγάλο τμήμα των συμπολιτών μας που φοροκλέβει?
Τι φαντάζεστε ότι θα δείξει αυτή η διασταύρωση για την συντριπτική πλειοψηφία εφοριακών, τελωνειακών και υπαλλήλων πολεοδομιών? Για τους μεγαλογιατρούς και ιδιοκτήτες νυκτερινών κέντρων? Θα φανούν μεγάλες διαφορές μήπως στους δημοσίους υπαλλήλους και τους ελεύθερους επαγγελματίες των περιορισμένων εισοδημάτων?
Ποιος τολμά να διασταυρώσει δηλωθέντα εισοδήματα και κινήσεις λογαριασμών για τον κάθε Έλληνα, Ελληνίδα?
1. Θα ΄πρέπει να επιστρέψουν τα λεφτά από τα ομόλογα αυτοί που τάκλεψαν γιατί αλλιως ειναι κοροιδια
2. Θα πρέπει να πάνε κάποιοι φυλακή για το βατοπέδι, την siemens και τον ΓΕΡΜΑΝΟ και το χρηματιστήριο (κάποιοι που τώρα ξεπλύθηκαν από τον χρόνο και εμφανίζονται τιμητές των φτωχών αλλά που ευτυχώς κατ’ αρχή δεν αξιοποιοήθηκαν από τον ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ)
3. οτι και μέτρα να ληφθόύν αν δεν στηρίζονται στον λαό και έρχονται αποπάνω μια ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
4. Σύνδεση με τράπεζες ναι ακόμη και χώρες ο΄πως ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ το καθιέρωσαν αλλά όταν συλλαμβάνετε μεγάλες τεχνικές κλπ εταιρείες με εικονικά τιμολόγια μη βάζετε προστιμάκια και ξεσκίζετε κανένα μικρομάγαζο αλλά στέλτε τους τον λογαριασμό και μη φοβάστε που Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ σας έβγαλε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ με τα LAPTOP αλλά εδω χρειάζεται ο λαός που τον έχετε ξεχάσει.
5 ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΑ εάν δεν κάνετε κάτι οι κοινωνικές συγκρούσεις είναι δίπλα σας
6. και το τελευταίο. ΜΠΡΑΒΟ για το θέμα με τους μετανάστες. ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΩΡΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΚΤΥΠΑΤΕ ΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΔΕΙΑ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ, ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΨΑΧΤΕ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ ΖΗΤΑΝΕ ΠΑΝΤΑ ΑΙΓΑΙΟ ΜΗΠΩΣ ΕΚΕΙ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ, Η ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΘΟΡΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΖΗΤΗΣΗ ΑΝΟΙΧΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ
Ερώτηση στην οποία θα ήθελα να δωθεί μια υπεύθυνη απάντηση στο θέμα των αντικειμενικών κριτηρίων από τα οποία θα προκύπτει ελάχιστο εισόδημα.
Ελ. Επαγγελματίας για 1,2 ή 3 χρόνια πιάνει δουλειά στο εξωτερικό όπου αμοίβεται νομιμότατα και για τα εισοδήματά του φορολογούνται εκεί. Παρόλα αυτά δεν «κλείνει» την προσωπική του «επιχείρηση» ελπίζοντας ότι στο άμεσο μέλον θα επανεγκατασταθεί στν Ελλάδα και συνεπώς υποβάλει μηδενικές δηλώσεις στην Ελλάδα (ΦΠΑ, εισοδήματος κλπ).
Τα αντικειμενικά κριτήρια θα μπορούν να καλύπτονται από τα έσοδά του από την εργασία του στο εξωτερικό όπως αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις του εκεί ή θα οδηγηθούμε σε διπλή φορολόγηση ?
Σωστά ζητείται η πληρέστερη καταγραφή περιουσιακών στοιχείων. Είναι έτοιμα τα συστήματα για να υποδεχθούν και να εκμεταλλευθούν αυτήν την καταγραφή ή θα γίνει για ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ μία καταγραφή που θα καταλήξει στα «ψηφιακά απορρίματα» και θα ζητηθεί εκ νέου μετά από μερικά χρόνια;
Η παρακάτω πρόταση είναι ένας έμμεσος τρόπος καταπολέμησης της φοροδιαφυγής. Συγκεκριμένα:
Όλες ανεξεραίτως οι Ελληνικές Τράπεζες στις διαδικασίες πιστοδοτήσεών τους είναι υποχρεωμένες να υπολογίζουν τον δείκτη δανειακής επιβάρυνσης των ανθρώπων που αιτούνται δάνεια (κάτι που μάλιστα γίνεται ακόμα πιο αυστηρό με τη νεότερη νομοθεσία). Ο δείκτης προκύπτει από τη μηνιαία δανειακή επιβάρυνση όπως προκύπτει από διαθέσιμες πηγές (συμπεριλαμβανομένου του Τειρεσία) καθώς και από τα μηνιαία εισοδήματα. Εδώ ακριβώς είναι και το κλειδί. Συγκεκριμένα, η φορολογική δήλωση του ανθρώπου που αιτείται ενός δανείου δεν αποτελεί τη βάση υπολογισμού του μηνιαίου εισοδήματος. Είναι κοινή τακτική των Τραπεζών και ειδικά στους Ελεύθερους Επαγγελματίες να υπολογίοζνται στα ετήσια εισοδήματα και τα λεγόμενα «άδηλα» εισοδήματα.
Με λίγα λόγια οι Τράπεζες αποδέχονται τη φοροδιαφυγή! Αν υπήρχε μία ρύθμιση που θα επέβαλε την αξιολόγηση των αιτήσεων δανείων βάσει αποκλειστικά δηλωθέντων εισοδημάτων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων (δηλωθέντων επίσης και μόνο), τότε πολλοί θα αναγκάζονταν να δηλώσουν πραγματικά εισοδήματα για να μπορούν να πάρουν ένα΄στεγαστικό δάνειο ή άλλου είδους χρηματοδότηση.
Καλημέρα, έχω με τη σειρά μου να προσθέσω μία ιδέα, η οποία ίσως φανεί λίγο ακραία αλλά ενδεχομένως να αποτελέσει μία βάση.
Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κανονιστικού πλαισίου όλες οι Τράπεζες στην Ελλάδα στο πλαίσιο καταπολέμησης του Ξεπλύματος Χρήματος και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατία υιοθετούν ειδικά συστήματα και διαδικασίες (και ελέγχονται για την αποτελεσματική εφαρμογή τους από την Τράπεζα της Ελλάδος). Μερικά από τα χαρακτηριστικά αυτών των συστημάτων και διαδικασιών είναι τα ακόλουθα:
– Υποχρεωτικός εντοπισμός των πραγματικών δικαιούχων των offshore εταιρειών αλλά και γενικά των εταιρειών που έχουν πολυπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
– Διαμόρφωση του συναλλακτικού και οικονομικού προφιλ των συναλλασόμενων (νομικών και φυσικών προσώπων) το οποίο σήμαίνει π.χ. ποιές είναι οι πηγές των εισοδημάτων, ποιά η αναμενόμενη κίνηση των λογαριασμών΄, συχνότητα χρήσης επιταγών, όγκος συναλλαγών, είδη συναλλαγών κλπ.
Σε καθημερινή βάση, όλες οι Τράπεζες είναι υποχρεωμένες να ελέγχουν το σύνολο των συναλλαγών τους και να εντοπίζουν τυχόν περιπτώσεις που να υποδεικνύουν ξέπλυμα χρήματος, γεγονός που σημαίνει ότι ΌΛΕΣ οι συναλαλγές ημέρας μπαίνουν σε ένα σύστημα και επεξεργάζονται έναντι συγκεκριμένων παραμέτρων – σεναρίων (διασταυρώνονται δηλαδή με σταθερά και δυναμικά στοιχεία).
Αν υποθέσουμε ότι όλες οι Τράπεζες εφαρμόζουν σωστα τις εν λόγω διαδικασίες, τότε μπορεί να αντλούνται στοιχεία από το σύνολο των Τραπεζών σε ένα «κουβά» του Υπουργείου και να γίνεται περαιτέρω διασταύρωση με τα στοιχεία που δηλώνονται στην εφορία. Αυτό φυσικά θα πρέπει να έχει τις απαραίτητες δικλείδες προστασίας δεδομένων, δηλαδή να μην έχουν οι υπάλληλοι του Υπουργείου πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία αλλά μόνο σε «περιπτώσεις» που θα προκύπτουν από τους αυτόματους συστημικούς ελέγχους ότι υπάρχει ένδειξη φοροδιαφυγής.
Είναι ένας πιθανός συστημικός τρόπος διασταύρωσης στοιχείων ο οποίος θα χρησιμοποιεί τις ΥΦΣΤΑΜΕΝΕΣ υποδομές των Ελληνικών Τραπεζών.
Όσοι θέλουν να διαπιστώσουν τι είδους διαδικασίες και συστήματα ΟΦΕΙΛΟΥΝ να υοθετούν οι Τράπεζες (που αν εκμεταλλευτούν μπορούν να βοηθήσουν και στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής) μπορούν να ανατρέξουν στην σχετική Απόφαση (η οποία είναι δημοσίως διαθέσιμη):
«Απόφαση 281 της Απόφαση ΕΤΠΘ της Τράπεζας της Ελλάδος αριθμ. 281/5/17.3.2009 “Πρόληψη της χρησιμοποίησης των εποπτευομένων από την Τράπεζα της Ελλάδος πιστωτικών ιδρυμάτων και χρηματοπιστωτικών οργανισμών για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας” (ΦΕΚ Β΄ 650, 9.4.2009, σελ. 8153 επ.)
Παιδιά βλέπω αυτή τη στιγμή τον Κουλούρη στην τηλεόραση να λέει οτι είναι ΑΝΕΡΓΟΣ και δεν έβγαλε λεφτά και χρωστάει….
Ντρέπομαι να σχολιάσω….
(και ελπίζω να μην το σβήσετε αυτό το μήνυμα, με κάποια «δικαιολογία» προφανώς…)