1. Οι διατάξεις του άρθρου 57 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α’) αντικαθίστανται ως εξής:
«Άρθρο 57
Προκαταβολή σύνταξης
1. Ο μόνιμος ή ισόβιος υπάλληλος ή μόνιμος στρατιωτικός, που αποχωρεί από την Υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης, λαμβάνει κατά μήνα και μέχρι την ημερομηνία έναρξης πληρωμής της σύνταξής του προκαταβολή σύνταξης, το ποσό της οποίας ανέρχεται σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου ή του βαθμού που έφερε κατά το χρόνο της αποχώρησής του, προσαυξημένου με το πενήντα τοις εκατό (50%) του τυχόν επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. Ειδικά για τα πρόσωπα του άρθρου 4 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α), που υπάγονται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου, το ανωτέρω ποσοστό υπολογίζεται επί του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου, που έφερε ο υπάλληλος κατά την 31-10-2011.
Η προκαταβολή σύνταξης υπολογίζεται με βάση τα στοιχεία του Δελτίου Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης Υπαλλήλου – Λειτουργού (ΔΑΥΚ), τα οποία πρέπει να περιέρχονται ηλεκτρονικά στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λύσης της σχέσης του υπαλλήλου ή μόνιμου στρατιωτικού. Το χρονικό διάστημα καταβολής της δεν μπορεί να υπερβεί τους οκτώ (8) μήνες. Το ανωτέρω ποσό, κατά την καταβολή του, υπόκειται σε κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη και παρακράτηση φόρου εισοδήματος, ενώ απαλλάσσεται από κάθε άλλη κράτηση ή εισφορά.
Η πρώτη καταβολή του ανωτέρω ποσού, αναδρομικά από την επομένη της ημερομηνίας λύσης της σχέσης του υπαλλήλου ή μόνιμου στρατιωτικού, διενεργείται το αργότερο σε σαράντα (40) ημέρες από την ημερομηνία της ηλεκτρονικής περιέλευσης των ανωτέρω στοιχείων του υπαλλήλου στην Υπηρεσία Συντάξεων του ΔΑΥΚ.
Ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Συντάξεων μπορεί με την έκδοση σχετικής αιτιολογημένης πράξης να διακόψει την καταβολή της προκαταβολής σύνταξης, εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την καταβολή της.
Οι ανωτέρω αποδοχές δεν καταβάλλονται:
α) σε περίπτωση απόλυσης για πειθαρχικό παράπτωμα ή υπηρεσιακή ανεπάρκεια των μόνιμων ή ισόβιων υπαλλήλων,
β) σε περίπτωση παραίτησης του υπαλλήλου ή στρατιωτικού που δεν έχει συμπληρώσει τα έτη ασφάλισης για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 26 του Κώδικα αυτού όπως ισχύει,
γ) σε περίπτωση που η σύνταξη δεν είναι άμεσα καταβλητέα λόγω μη συμπλήρωσης του προβλεπομένου ορίου ηλικίας για την καταβολή της και
δ) σε περίπτωση απόλυσης λόγω ανικανότητας ή θανάτου στην Υπηρεσία. Ειδικά στις περιπτώσεις αυτές η σύνταξη καταβάλλεται στους δικαιούχους κατά απόλυτη προτεραιότητα.
2. Ο μόνιμος ή ισόβιος υπάλληλος, που επανέρχεται στην υπηρεσία, ή ο έφεδρος στρατιωτικός, που ανακαλείται από την αποστρατεία στην ενεργό υπηρεσία, δικαιούται να λάβει πάλι προκαταβολή σύνταξης σύμφωνα με τους όρους της προηγούμενης παραγράφου, αν η νέα υπηρεσία του είναι τουλάχιστον διετής, πραγματική και συνεχής.
3. Σε περίπτωση θανάτου συνταξιούχου, καταβάλλεται ως προκαταβολή σύνταξης στον επιζώντα σύζυγο και στα τέκνα του, εφόσον γι’ αυτά συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 5 και 31 του Κώδικα αυτού όπως ισχύει, ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) ολόκληρης της σύνταξής του. Σε περίπτωση που αποβιώσει ο υπάλληλος, ο οποίος έχει αποχωρήσει από την Υπηρεσία και βρίσκεται σε αναστολή καταβολής της σύνταξής του λόγω μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, το ποσό της προκαταβολής σύνταξης, που καταβάλλεται στον επιζώντα σύζυγο και στα τέκνα του, εφόσον γι’ αυτά συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 5 και 31 του Κώδικα αυτού όπως ισχύει, ανέρχεται στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ μηνιαίως.
4. Ποσά, που καταβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, συμψηφίζονται με τα ποσά που θα καταβληθούν ως αναδρομικά της σύνταξης. Εάν το ποσό των αναδρομικών της σύνταξης δεν επαρκεί για τον κατά τα ανωτέρω συμψηφισμό, το υπόλοιπο προς συμψηφισμό ποσό θα παρακρατηθεί από την καταβαλλόμενη σύνταξη σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 60 του Κώδικα αυτού, όπως ισχύει.
5. Στις περιπτώσεις μελλοντικής καταβολής της σύνταξης λόγω μη συμπλήρωσης του κατά περίπτωση ισχύοντος ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, ο κατά τα ανωτέρω συμψηφισμός της προκαταβολής σύνταξης θα διενεργηθεί κατά την καταβολή της σύνταξης. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος ή ο στρατιωτικός αποχώρησε από την Υπηρεσία, προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί, αλλά λόγω πλάνης περί τα πραγματικά περιστατικά δεν πληροί τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και, ως εκ τούτου, επανέρχεται στην Υπηρεσία.»
2. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού έχουν εφαρμογή και για όσους έχουν ασφαλισθεί για πρώτη φορά σε Ασφαλιστικό Οργανισμό κύριας ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, από 1-1-1993 και μετά.
3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται ο χρόνος έναρξης εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου αυτού και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την καταβολή της προκαταβολής σύνταξης καθώς και τον έλεγχο των καταβαλλόμενων ποσών. Με ίδια απόφαση μπορεί να επαναπροσδιορίζεται το χρονικό διάστημα καταβολής της προκαταβολής σύνταξης, καθώς και η επέκταση της προκαταβολής σύνταξης σε όσους έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία και η υπόθεσή τους εκκρεμεί στην Υπηρεσία Συντάξεων μέχρι το χρόνο έναρξης εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου αυτού.
4. α. Η πράξη κανονισμού της σύνταξης του υπαλλήλου ή του στρατιωτικού εκδίδεται εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία πρωτοκόλλησης της σχετικής αίτησης στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου αναστέλλεται μόνο σε περίπτωση διενέργειας σχετικής αλληλογραφίας από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και συνεχίζεται από την ημερομηνία πρωτοκόλλησης του σχετικού απαντητικού εγγράφου.
β. Ο κανονισμός της σύνταξης του Δημοσίου διενεργείται κατ’ απόλυτη σειρά προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία που περιήλθε η σχετική αίτηση στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
5. Η αίτηση συνταξιοδότησης του υπαλλήλου ή στρατιωτικού μαζί με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, όπως αυτά ορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, αποστέλλονται από την Υπηρεσία του στην Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία που φέρει το ΦΕΚ, στο οποίο δημοσιεύεται η λύση της δημοσιοϋπαλληλικής του σχέσης.
6. Παραβίαση των ανωτέρω διατάξεων, καθώς και παραβίαση των προθεσμιών των παρ. 4 (περ. α’) και 5 καθώς και αυτών του τρίτου και πέμπτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 57 του π.δ. 169/2007, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, συνιστά:
α. ποινικό αδίκημα, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 256 ΠΚ (απιστία σχετική με την υπηρεσία), 259 ΠΚ (παράβαση καθήκοντος) και 261 ΠΚ (παρότρυνση υφισταμένων και ανοχή) και
β. πειθαρχικό παράπτωμα, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 106 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26 Α) για τους, κατά περίπτωση, εμπλεκομένους της αρμόδιας Διεύθυνσης και τιμωρείται με την πειθαρχική ποινή της περ. β) του άρθρου 107 του ίδιου νόμου, όπως ισχύει.
Τα ανωτέρω έχουν ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση παραβίασης των διατάξεων της περ. β της ανωτέρω παρ. 4.
7. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή για τους υπαλλήλους των ΝΠΔΔ που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς και των οποίων οι συντάξεις δεν καταβάλλονται από το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικά για τα πρόσωπα αυτά εξακολουθούν να ισχύουν οι τροποποιούμενες με το άρθρο αυτό διατάξεις του άρθρου 57 του π.δ. 169/2007.
Το 50% του βασικού μισθού δεν καλύπτει τις ανάγκες των απερχόμενων υπαλλήλων.θα πρέπει να ανέλθει τουλάχιστον στο 70%. Επιπλέον η καταβολή μετά από 40 ημέρες από την ημερομηνία του ΦΕΚ σημαίνει στην πράξη ότι η καταβολή θα γίνει σε (3) περίπου μήνες από την αποχώρηση από την Υπηρεσία, γεγονός που δεν βοηθά τους υπαλλήλους που θέλουν να συνταξιοδοτηθούν και δεν μπορούν για οικονομικούς λόγους να το πράξουν. Με το υφιστάμενο σύστημα των τρίμηνων αποδοχών δεν υπάρχει διακοπή στην μισθοδοσία του υπαλλήλου.
Εναλλακτικά θα μπορούσε να εξακολουθήσει το σύστημα των τρίμηνων αποδοχών και μετά από το τέλος των τρίμηνων αποδοχών να χορηγείται το 50% του βασικού μισθού της 31/10/2011 για όσους μήνες απαιτείται για την έκδοση της σύνταξης, ώστε οι δημόσιοι υπάλληλοι να μην μείνουν χωρίς οικονομική υποστήριξη μέχρι την έκδοση της πράξης συνταξιοδότησης.
Κύριοι,
γιατί δεν φτιάχνεται ένα προγραμματάκι(πολύ εύκολα,έχω την εντύπωση ότι υπάρχει ) που να υπολογίζει την σύνταξη κάθε εργαζόμενου -δημόσιου ή ιδιωτικού-,σε χρόνο 8 μηνών πρίν την συμπλήρωσή της ,να ειδοποιείται ο ενδιαφερόμενος και να μην υπάρχουν ούτε καθηστερήσεις , ούτε λάθη , και ούτε καμμία μεταβολή στην ζωή του κάθε ανθρώπου.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
H προθεσμία των πέντε -5- εργασίμων ημερών για την ηλεκτρονική αποστολή του ΔΑΥΚ είναι ιδιαίτερα αυστηρή και θα οδηγήσει σχεδόν στο σύνολο τους, τους δημοσίους υπαλλήλους – πιστοποιημένους ως χρήστες ΔΑΥΚ σε πειθαρχικά παραπτώματα μ’ ότι αυτό συνεπάγεται.
Ήδη προηγούμενοι σύνδεσμοι (ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΒΙΔΑΛΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ) έχουν αναφέρει εύστοχα τους λόγους για τους οποίους η συμπλήρωση των στοιχείων του ΔΑΥΚ απαιτεί χρόνο και συνεργασία υπαλλήλων διαφορετικών διευθύνσεων, ενίοτε και φορέων. Από την εμπειρία και την προβλεπόμενη ροή παραιτήσεων για συνταξιοδότηση (στη δική μας υπηρεσία) θεωρώ ότι ο χρόνος υποβολής πρέπει να αυξηθεί στις δεκαπέντε -15- εργάσιμες ημέρες, με πρόβλεψη επιμήκυνσης σε περιπτώσεις μαζικής υποβολής αιτήσεων συνταξιοδότησης.
Στην παρούσα οικονομική συγκυρία, όπου και τυχόν ατομικές αποταμιεύσεις έχουν μηδενισθεί,η προκαταβολή σύνταξης ίσης με το 50% του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου κατά το χρόνο αποχώρησης κρίνεται ανεπαρκής για την κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών και μάλιστα για ένα 8μηνο.Προτείνεται ο καθορισμός αυτής στο 70% και η πρώτη καταβολή να λαμβάνει χώρα εντός 5 ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης σε ΦΕΚ της λύσης της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσης.Αν υπολογίσουμε τους χρόνους για την επεξεργασία των στοιχείων του δικαιούχου της σύνταξης από την αρμόδια υπηρεσία προσωπικού, το 2μηνο για την αποστολή αυτών στην υπηρεσία συντάξεων και τις 40 ημέρες από την ηλεκτρονική παραλαβή αυτών από την υπηρεσία συντάξεων, τότε η πρώτη προκαταβολή θα πραγματοποιηθεί , στην καλύτερη περίπτωση, μετά 3 μήνες από την υποβολή της αίτησης αποχώρησης.Χρονικό διαστημα ικανό να επιδυνώσει την οικονομική κατάσταση του νέου συνταξιούχου.Ο χρόνος αυτός μπορεί να περιορισθεί δραστικά με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ατομικού φακέλου του υπαλλήλου και την on line σύνδεση των δημόσιων φορέων με την υπηρεσία συντάξεων.
Στην παρούσα οικονομική συγκυρία, όπου τυχόν ατομικές αποταμιεύσεις έχουν μιδενισθεί, η προκαταβολή σύνταξης ίσης με το 50% του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου κατα το χρόνο αποχώρησης του δικαιούχου κρίνεται ανεπαρκής για την κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών του και μάλιστα για ένα 8μηνο.Προτείνεται να ορισθεί αυτή στο 70% και να αρχίζει η καταβολή της από την ημερομηνία δημοσίευσης σε ΦΕΚ της λύσης της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσης και όχι εντός 40 ημερών από την ημερομηνία ηλεκτρονικής περιέλευσης των στοιχείων του υπαλλήλου στην Υπηρεσία Συντάξεων.Αν υπολογίσουμε τους χρόνους επεξεργασίας των στοιχείων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του φορέα απασχόλησης του δικαιούχου της σύνταξης και του 2μήνου εντός του οποίου πρέπει να αποστέλλονται τα στοιχεία αυτού στην υπηρεσία συντάξεων, καθώς και τις 40 ημέρες από την ηλεκτρονική παραλαβή,τότε η πρώτη προκαταβολή υπολογίζεται να λαμβάνει χώρα, στην καλύτερη περίπτωση, μετά ένα τρίμηνο από την ημερομηνία αποχώρησης, προκαλώντας οικονομικό πρόβλημα στο νέο συνταξιούχο.Ο χρόνος αυτός μπορεί να περιορισθεί σημαντικά με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ατομικού φακέλου του υπαλλήλου και την on line σύνδεση των δημόσιων φορέων με την υπηρεσία συντάξεων.Ενέργεια η οποία έπρεπε να είχε γίνει εδώ και αρκετά χρόνια.
Η ρύθμιση για χορήγηση προσωρινής σύνταξης αν και ειναι ημίμετρο, πρέπει να προβλεφθεί σαφως να εφαρμόζεται και στους ήδη συνταξιούχους που αναμένουν τη σύνταξη αλλά και σε αυτούς που ήδη λαμβάνουν τρίμηνες αποδοχές. Δηλαδή μετά τη λήξη των τρίμηνων αποδοχών να χορηγείται η προσωρινή σύνταξη.
Κάθε υπάλληλος πρέπει υποχρεωτικά με την κατάθεση της α’ αίτησης συνταξιοδότησης στην υπηρεσία του να υποβάλει συνημμένα όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που κατέχει και πρέπει να καταχωρηθούν στο Δ.Α.Υ.Κ. (γιατί δεν είναι κάτι έκτακτο, αφού προ πολλού ετοιμάζεται για την συνταξιοδότηση), αλλιώς δεν θα πρέπει να παραλαμβάνεται η αίτησή του. Στο μεσοδιάστημα των 15 έως 30 ημερών που απαιτείται για την υποβολή της β’ αίτησης οι διευθύνσεις διοικητικού και οικονομικού έχουν υπέρ αρκετό χρόνο για την καταχώρηση των στοιχείων στο Δ.Α.Υ.Κ. κάθε αποχωρούντος υπαλλήλου. Η λύσης της υπαλληλικής σχέσης γίνεται αυτοδίκαια με την υποβολή της β΄ αίτησης, συνεπώς η έκδοση διαπιστωτικής πράξης καθώς και η δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. είναι απλώς μια τυπική διαδικασία που δεν επηρεάζει το Δ.Α.Υ.Κ. Μετά την υποβολή της β’ αίτησης εντός πέντε ημερών πρέπει οπωσδήποτε να διαβιβάζεται το Δ.Α.Υ.Κ. στο Γ.Λ.Κ. Συμφωνώ απόλυτα με την καθιέρωση ποινών.
Αν και θεωρώ απαράδεκτο το οτι οι δημόσιοι υπάλληλοι σήμερα πρέπει να αναμένουν μέχρι και ένα χρόνο για να πάρουν τη σύνταξή τους, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι η ρύθμιση της χορήγησης του 50% του βασικού μισθού ως προσωρινή σύνταξη θα πρέπαι να ισχύσει και για τους συνταξιούχους που η σύνταξή τους εκκρεμεί αλλά και γιαυτούς που λαμβάνουν σήμερα τρίμηνες αποδοχές, έτσι ώστε μετά τη λήξη των τρίμηνων αποδοχών να αρχίζει η καταβολή της προσωρινής σύνταξης.
Κατά πρώτον πρέπει να επανδρώσετε στελέχη με κατάλληλα προσόντα ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος έκδοσης της σύνταξης και να έχει την αντιστοιχία με το χρόνο καταβολής της προσωρινής ,όχι το 50% αλλά το 70%του βασικού, σύνταξης.Επειδή ανήκω στους καρκινοπαθείς παρακαλώ να επισπεύδονται η έκδοση των συντάξεων όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αυτοί η κατηγορία βρίσκεται σε αθλία κατάσταση. ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!
Η τροποποίηση του άρθρου 57 του π.δ. 169/2007 αποτελεί θετική εξέλιξη για τον υπάλληλο που συνταξιοδοτείται από το Δημόσιο, ο οποίος μέχρι σήμερα ήταν σε μειονεκτική θέση σε σχέση με συνταξιούχους άλλων ασφαλιστικών φορέων. Ως προς τη διαδικασία εφαρμογής όμως θα πρέπει να επισημανθούν τα εξής:
Η προθεσμία των πέντε (5) εργάσιμων ημερών για την ηλεκτρονική υποβολή του Δ.Α.Υ.Κ. από την ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής σχέσης δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί για τους κάτωθι λόγους:
α) Για τη συμπλήρωση των στοιχείων του Δ.Α.Υ.Κ. απαιτείται συνεργασία υπαλλήλων δύο Διευθύνσεων (Διοικητικού και Οικονομικού). Η καταχώρηση των στοιχείων (για λόγους ασφάλειας του συστήματος) τυπικά δεν μπορεί να γίνει πριν παρέλθει η ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής σχέσης. Εκτός των προσωπικών και των στοιχείων υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων καταχωρούνται αποδοχές παλαιού και νέου μισθολογίου, αποδοχές βασικών μισθών και μισθολογικών κλιμακίων τελευταίας πενταετίας, στοιχεία σχετικά με επιδόματα θέσης ευθύνης, ελέγχονται εξοφλήσεις δανείων και αναγνώρισης προϋπηρεσιών από μητρώα, τα οποία δεν είναι επαρκώς ενημερωμένα, συχνά οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι δεν θυμούνται ότι έχουν εξοφλήσει εξαγορές προϋπηρεσίας σε επικουρικά ταμεία θεωρώντας ότι οι Υπηρεσίες διαθέτουν όλα τα απαραίτητα κάθε φορά στοιχεία, γεγονός το οποίο δεν συμβαίνει πάντα, ειδικά αν οι υπό συνταξιοδότηση υπάλληλοι έχουν υπηρετήσει σε περισσότερες από μία Υπηρεσίες, οπότε απαιτείται προσκόμιση βεβαίωσης από άλλους φορείς για την εξόφληση οφειλών ή την έναρξη κρατήσεων.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πρόσφατα κατά τη σύνταξη Δ.Α.Υ.Κ. διαπιστώθηκε ότι, υπάλληλος είχε λάβει δάνειο, του οποίου η παρακράτηση για την εξόφληση (προφανώς εκ παραδρομής) είχε σταματήσει τρεις μήνες μετά την έναρξη, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από το ταμείο που το είχε χορηγήσει.
β)Οι αποχωρήσεις των υπαλλήλων πραγματοποιούνται σε ημερομηνίες που έχουν πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους (τέλος του μήνα, τέλος του εξαμήνου, τέλος του έτους)
γ)Η μη δυνατότητα καταβολής τρίμηνων αποδοχών, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται συμψηφισμός οφειλόμενων προς το Δημόσιο χρημάτων λόγω προκαταβολής της μισθοδοσίας και μη έγκαιρης ενημέρωσης των αρμόδιων τμημάτων για τις ημερομηνίες αποχώρησης των υπαλλήλων, θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του φόρτου εργασίας, την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων στις Δ.Ο.Υ., καταλογισμούς σε περίπτωση άρνησης ή αδυναμίας πληρωμής κ.λ.π.
Κατά συνέπεια και κατά την προσωπική μου άποψη θα πρέπει να διατηρηθεί η δυνατότητα καταβολής τρίμηνων αποδοχών, γεγονός το οποίο αφενός θα επιτρέψει τη δυνατότητα επιμήκυνσης της προθεσμίας για την ηλεκτρονική υποβολή του Δ.Α.Υ.Κ. και αφετέρου θα συμβάλλει στη μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην εξυπηρέτηση του πολίτη.
Το γεγονός όμως του να προωθούνται ρυθμίσεις θέσπισης τόσο αυστηρών προθεσμιών, η μη τήρηση των οποίων αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη πρακτικά προβλήματα, καθώς και οι προσπάθειες των δημοσίων υπαλλήλων που παρά τις αντιξοότητες προσπαθούν ακόμη να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, μόνο απογοητευτικό μπορεί να είναι για τη Δημόσια Διοίκηση εν γένει, η οποία στην προσπάθειά της να εξυγιανθεί καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να τιμωρήσει ή και να απολύσει όσους την στελεχώνουν.
Με την ελπίδα ότι και οι δημόσιοι υπάλληλοι εξακολουθούν να είναι Έλληνες πολίτες.
Τμήμα Οικονομικής Διοίκησης Γ.Γ.Ε.
Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Αναφορικά με το εύρος και την αναδρομική ισχύ της καταβολής του 50%, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπ όψη ότι :
1ον εκκρεμούν εξοφλήσεις του φόρου εισοδήματος 2012
2ον ακολουθούν:
2.α. ο νέος φόρος εισοδήματος 2013, ο οποίος θα είναι αυξημένος και κατά τον οποίον θα πρέπει να καταναλώνεις ( άσχετα αν δεν έχεις ), γιατί σε αντίθετη περίπτωση σου επιβάλλεται πρόστιμο .
2.β. ο φόρος ακινήτων και αγροτεμαχίων.
3ον οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών (και όχι μόνο !!!)και εννοώ κυρίως των τροφίμων, δεν παρουσιάζουν ουδεμία μείωση.
4ον τα ποσοστά ανεργίας είναι ΓΝΩΣΤΑ. Πώς είναι δυνατόν να ανταπεξέλθει οικονομικά οικογένεια με παιδιά άνεργα, ένα γονέα υπό συνταξιοδότηση και τον άλλο με πενιχρή σύνταξη.
Να καταβληθεί η προσωρινή σύνταξη σε όλους ανεξαιρέτως σε ποσοστό 80% και μετά να γίνει η εκκαθάριση.
Αλήθεια δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ θα πρέπει να τίθενται σε διαβούλευση.
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΜΙΣΗ ΜΑΣ ΖΩΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΑΜΕ.
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΜΑΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΣΕΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΠΑΡΑΔΕΧΘΕΙΚΑΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ ΜΕ 500 ΕΥΡΩ ΠΩΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΤΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΑΡΑΤΣΙΩΝ.
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΑΙ ΑΞΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ,ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
ΔΕΝ ΖΗΤΑΜΕ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΥΛΑ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣΑΤΕ ΓΙΑ 30-35 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ.
ΣΠΑΤΑΛΗΣΑΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ SITE TOY Γ.Λ.Κ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΣΑΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ.
ΚΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ ΩΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΣΤΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΤΕ ,ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΞΕΦΤΕΛΙΣΜΟΥ ,ΑΛΛΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΤΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Γ.Λ.Κ ΩΣΤΕ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ Ο ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΤΡΙΜΗΝΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΕΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΛΗΡΟΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΕΦΗ ΑΝΤΩΝΑΚΗ
Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τη ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ που υφίστανται όσοι υπάλληλοι βγαίνουν στη σύνταξη με τη διαδοχική ασφάλιση και που καμιά από τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις δε διόρθωσε στα σοβαρά;Ακόμα και στο μέτρο της προκαταβολής που εξαγγέλετε,δίνετε ανώτερο όριο τους οκτώ μήνες,ενώ όσοι βγαίνουν με τη διαδοχική ασφάλιση αργούν ΠΟΛΥ περισσότερο να πάρουν τη σύνταξη στα χέρια τους!!!
Σε περίπτωση ήδη καταβολής των τριμηνων αποδοχών , θα πρεπει να καταβάλλεται η προσωρινή σύνταξη εώς την εκδοση της κανονικής σύνταξη για να μη μένει ο συνταξιούχος εντελώς ακαλυπτος οικονομικά . Εννοείται ότι με την εκδοση της οριστικής συνταξης θα γίνει συμψηφισμός της καταβληθεισας προσωρινής συνταξης.
Οι διαταξεις του νομοσχεδιου να εχουν αναδρομικη ισχυ και γι αυτους που εχουν ηδη καταθεσει δικαιολογητικα για την συνταξιοδοτηση τους πριν την ψηφιση του νόμου.Να υπαρχει μεριμνα για τις αιτησεις επισπευσης με ποσοστο αναπηριας 67+ ωστε να ξεκινα αμεσα η συνταξιοδοτηση τους.
ΕΡΩΤΗΣΗ΄ Η εν λόγω ρύθμιση αφορά και τους υπαλλήλους ΝΠΔΔ διότι δεν γίνεται αναφορά στο σχετικό αρθρο.θεωρώ επιβεβλημένη την συμπλήρωση του εν λόγω αρθρου ουτως ωστε να συμπεριλάβει και τους εν λόγω υπαλλήλους. ΕΡΩΤΗΣΗ΄΄ Το καθεστώς των Τρίμηνων αποδοχών διατηρείται και επομένως οι προκαταβολές χορηγούνται μετά την καταβολή τους ή καταργείται και οι τρίμηνες αποδοχές ενσωματώνονται μέσα στις προκαταβολές? Σε περίπτωση κατάργησης δεν βοηθά σε τίποτα η προτεινόμενη ρύθμιση.
ΣΤΟ ΑΡ 1 <>, Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΣΤΩ ΤΟΥ 50% ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΜΙΣΘΟΥ, ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΑΜΕΣΑ (ΟΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΡΙΜΗΝΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΛΚ, ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ (ΔΗΛΑΔΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 8 ΜΗΝΕΣ Η ΟΣΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ-ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ)
ΜΑΚΑΡΙ Η ΠΡΑΞΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ, ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΜΕΣΑ ΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΙΣΙΟΔΟΞΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΟΠΩΣ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ, ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΩΝ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΟΥ 50%
Υπεβαλα τα δικαιολογητικα μου για διαδοχικη συνταξη (ΙΚΑ +Δημοσιο)στο γενικο λογιστηριο τον Δεκεμβρη του 2011.δικαιουμαι το 50% του βασικου μου μισθου; Αν οχι τι προβλεπεται για εμας;
Οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ.6 του νομοσχεδίου συνιστούν πρωτοφανείς ρυθμίσεις που όμοιές τους δεν απαντώνται σε κανένα άλλο ασφαλιστικό φορέα όταν μάλιστα αυτοί εμφανίζουν μεγαλύτερο χρόνο αναμονής για την συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων τους.
Η με τιμωρητική διάθεση επιχειρούμενη προσέγγιση στο υπαρκτό πρόβλημα των καθυστερήσεων που σημειώνονται στην απονομή των συντάξεων οδηγεί σε επικίνδυνες ατραπούς και στοχοποιεί ευθέως την Υπηρεσία Συντάξεων αφού εμμέσως πλην σαφώς της καταλογίζει ενδεχόμενο δόλο για τις σημειούμενες καθυστερήσεις.
Η επιλεκτική ποινικοποίηση της δραστηριότητας μιας Υπηρεσίας και η προτεινόμενη «Δαμόκλειος λογική» δεν αποτελεί σώφρονα και λειτουργική λύση όταν παραβλέπονται ή δεν αντιμετωπίζονται τα αίτια που δημιουργούν το πρόβλημα.
Τυχόν εμμονή στις προωθούμενες επίμαχες διατάξεις εκτιμώ ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι σκοπεύει να αντιμετωπίσει.Η υπηρεσιακή ηγεσία του Γ.Λ.Κράτους θα πρέπει να πάρει άμεσα θέση στις κυοφορούμενες ρυθμίσεις.
Το να μιλούμε για συντάξεις όπως έχουν ξεφτυλισθεί σήμερα είναι ντροπή, γιατί όποτε αξιωθεί να την πάρει ο δικαιούχος, δεν θα φτάνει να πληρώνει ούτε τα φάρμακά του.
Τώρα ως προς τον χρόνο χορηγήσεως: Η χορήγηση της συντάξεως θα πρέπει να γίνεται εντός ολίγων ημερών ή το πολύ εντός μιάς εβδομάδος από της συνταξιοδοτήσεως εκάστου. Και το λέω αυτό διότι υποτίθεται ότι τα στοιχεία είναι μηχανογραφημένα και ως εκ τούτου, θα μπορεί να εκδίδεται η συνταξιοδοτική πράξις αυτομάτως, εντός πολύ μικρού χρόνου. Αν μου πείτε τώρα ότι, παρά τον πακτωλό των δισεκατομμυρίων Ευρώ που έχομε δώσει την τελευταία εικοσαετία, δεν κατωρθώσαμε να μηχανογραφηθούμε ακόμα, τότε την μόνη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει μία «Κυβέρνηση» στην χώρα, είναι να μαζέψει όλα τα λαμόγια που κατασπατάλησαν αυτά τα χρήματα, χωρίς να επιτευχθεί ακόμα η μηχανογράφηση των υπηρεσιών.
Επίσης τα λεγόμενα ότι δεν μπορούν να συνεννοηθούν οι διάφορες υπηρεσίες μεταξύ τους λόγω διαφορετικών μηχανογραφήσεων είναι ψευδή. ‘Οποιος έχει αμφιβολίες περί των λεγομένων μου μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου.
Εν κατακλείδι, φρονώ ότι θα πρέπει να δίδεται τουλάχιστον το 70% των ψυχίων που δίδονται ως σύνταξις, αν παρά τα ανωτέρω, δεν μπορεί να δοθεί εξ αρχής η πλήρης σύνταξις.
Το άρθρο ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ όπως επισημαίνεται και από άλλους σχολιαστές.
«Στην ουσία το άρθρο αυτό αντικαθιστά τα τρίμηνα που ίσχύουν μέχρι σήμερα με την προκαταβολή του 50% για οκτώ μήνες. Πιό συγκεκριμένα το συνολικό ποσό που δίδεται είναι το ίδιο περίπου και στις δύο περιπτώσεις, εδώ απλώς μοιράζεται σε 8 μήνες το πολύ. Δεν λύνει το πρόβλημα της εξαθλίωσης και της φτώχειας την οποία υφίσταται ο παραιτηθείς υπάλληλος.»
Εξαγγέλλεται το μέτρο αμέσως μετά τις εκλογές και τελικά ο εισηγητής προτείνει κάτι εντελώς ΑΝΟΥΣΙΟ αλλά πολύ πιασάρικο για την κοινή γνώμη θέμα.
Αν οι πολιτικοί πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν την κατάσταση τουλάχιστον να δώσουν ΕΝΤΟΛΗ στον εισηγητή όχι για οκτώ μήνες αλλά για όσο διάστημα χρειασθεί να βγει η σύνταξη (που έτσι και αλλιώς καθυστερεί από δική τους υπαιτιότητα αφού δεν προσλαμβάνουν προσωπικό στα ασφαλιστικά ταμεία) ειδάλλως να αφήσουν τα πράγματα όπως είναι αφού ετσι και αλλιώς δεν βελτιώνουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ
Το άρθρο ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ όπως επισημαίνεται και από άλλους σχολιαστές.
«Στην ουσία το άρθρο αυτό αντικαθιστά τα τρίμηνα που ίσχύουν μέχρι σήμερα με την προκαταβολή του 50% για οκτώ μήνες. Πιό συγκεκριμένα το συνολικό ποσό που δίδεται είναι το ίδιο περίπου και στις δύο περιπτώσεις, εδώ απλώς μοιράζεται σε 8 μήνες το πολύ. Δεν λύνει το πρόβλημα της εξαθλίωσης και της φτώχειας την οποία υφίσταται ο παραιτηθείς υπάλληλος.»
Εξαγγέλλεται το μέτρο αμέσως μετά τις εκλογές και τελικά ο εισηγητής προτείνει κάτι εντελώς ΑΝΟΥΣΙΟ αλλά πολύ πιασάρικο για την κοινή γνώμη θέμα.
Αν οι πολιτικοί πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν την κατάσταση τουλάχιστον να δώσουν ΕΝΤΟΛΗ στον εισηγητή όχι για οκτώ μήνες αλλά για όσο διάστημα χρειασθεί να βγει η σύνταξη (που έτσι και αλλιώς καθυστερεί από δική τους υπαιτιότητα αφού δεν προσλαμβάνουν προσωπικό στα ασφαλιστικά ταμεία) ειδάλλως να αφήσουν τα πράγματα όπως είναι αφού ετσι και αλλιώς δεν βελτιώνουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ