1. Εκπονείται κάθε τρία χρόνια Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής, το οποίο περιλαμβάνει σχέδιο δράσεων για την αντιμετώπιση και την καταστολή της φοροδιαφυγής, προτάσεις για θεσμικές αλλαγές και μέτρα για την αποτελεσματική και συντονισμένη λειτουργία των φορολογικών, δικαστικών και διωκτικών αρχών. Το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής εγκρίνεται με απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στην οποία μετέχουν ο Υπουργός Οικονομικών, ως Πρόεδρος και οι Υπουργοί α) Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, β) Προστασίας του Πολίτη και γ) Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
2. Το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εκπονείται από την Γενική Διεύθυνση Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Εκτελεστικής Διυπουργικής Επιτροπής Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής, η οποία παρακολουθεί, αξιολογεί και ελέγχει την εφαρμογή του Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Η Εκτελεστική Διυπουργική Επιτροπή Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής συγκροτείται στο Υπουργείο Οικονομικών και αποτελείται από:
α) τον Υπουργό Οικονομικών, με αναπληρωτή τον Υφυπουργό Οικονομικών με αρμοδιότητα στα έσοδα, ως Πρόεδρο.
β) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών
γ) τον Γενικό Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων
δ) τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων
ε) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
στ) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
ζ) τον Διοικητή, με αναπληρωτή τον έναν εκ των Υποδιοικητών της Ε.Υ.Π.
η) τον Ειδικό Γραμματέα του Σ.Δ.Ο.Ε.
θ) τον επικεφαλής Εισαγγελέα της Αρχής για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
ι) τον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος.
ια) τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
ιβ) τον Γενικό Διευθυντή Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών.
ιγ) τον Γενικό Διευθυντή Τελωνείων.
Ιδ) τον Γενικό Διευθυντή Φορολογίας Εισοδήματος.
3. Η Εκτελεστική Διυπουργική Επιτροπή συνεδριάζει τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα στο Υπουργείο Οικονομικών. Υποστηρίζεται γραμματειακά και διοικητικά από την Γενική Διεύθυνση Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών. Ενημερώνει την Κυβερνητική Επιτροπή για την πορεία εφαρμογής του Προγράμματος τουλάχιστον κάθε τρεις (3) μήνες.
4. Το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής περιλαμβάνει άξονες, ετήσιες ή και εξαμηνιαίες δράσεις και μέτρα και στόχους με ποσοτικούς και ποιοτικούς μετρήσιμους δείκτες για:
α) Τη σύλληψη φορολογητέας ύλης μέσω προγραμμάτων προληπτικών και τακτικών ελέγχων των επιχειρήσεων και των επιτηδευματιών.
β) Τη σύλληψη φορολογητέας ύλης μέσω προγράμματος τεκμηρίων και πόθεν έσχες και εντοπισμού προσαυξήσεων περιουσίας που υποκρύπτουν αδήλωτα εισοδήματα.
γ) Την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω αα) της παροχής υπηρεσιών ενημέρωσης και διευκόλυνσης προς τους φορολογούμενους, ββ) της άρσης αδικιών, της απλούστευσης και κωδικοποίησης της φορολογικής νομοθεσίας και γγ) της εφαρμογής των κειμένων διατάξεων για την ποινική καταστολή της φοροδιαφυγής.
δ) Τη βελτίωση και επιτάχυνση της εισπραξιμότητας των βεβαιωθέντων εσόδων και ληξιπρόθεσμων οφειλών.
ε) Την αναγνώριση, ταξινόμηση, κατάταξη, μεταχείριση και αντιμετώπιση των κινδύνων στα θέματα: α) του Φ.Π.Α. και λοιπών έμμεσων φόρων, β) της άμεσης φορολογίας και γ) της φορολογίας κεφαλαίου.
στ) Τη δημιουργία κριτηρίων για την επιλογή των προς έλεγχο υποθέσεων στα πεδία της φορολογίας και την ανάπτυξη τεχνικών ελέγχου για τους φορολογούμενους υψηλού κινδύνου καθώς και για τις μεγάλες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στο πεδίο των ενδοομιλικών συναλλαγών. .
ζ) Τη συλλογή, ανάλυση, αξιολόγηση και αξιοποίηση όλων των πληροφοριών και στοιχείων που λαμβάνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αμοιβαία διοικητική και δικαστική συνδρομή, των κρατών μελών της Ε.Ε., τρίτων χωρών, χωρών με τις οποίες έχουν συναφθεί Συμβάσεις για την Αποφυγή της Διπλής Φορολογίας σχετικά με τους φόρους εισοδήματος και κεφαλαίου ή Συμβάσεις Ανταλλαγής Πληροφοριών καθώς και από διεθνείς υπηρεσίες και οργανισμούς.
η) Την ισχυροποίηση της φορολογικής διοίκησης με την εφαρμογή δράσεων για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
5. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής εκπονείται και εγκρίνεται μέχρι 31 Μαρτίου 2011.
ΠΑΣΕΓΕΣ
1.2.2010
1. Γενικές επισημάνσεις
Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού ελλείμματος και του χρέους της χώρας. Πέραν όμως όσων προβλέπονται στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, θεωρούμε αναγκαία την πρόβλεψη δημιουργίας σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων για την άμεση αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τα οποία οφείλεται να λειτουργούν ενοποιημένα σε σχέση με τους εισπρακτικούς μηχανισμούς φορολογικών εσόδων και ασφαλιστικών εισφορών, παρέχοντας την δυνατότητα αποτελεσματικής αξιοποίησης όλων των στοιχείων για τον έλεγχο της φοροδιαφυγής.
2. Ειδικές παρατηρήσεις
Άρθρο 3
Παρά το γεγονός ότι τα μέτρα καταστολής της φοροδιαφυγής που αναφέρονται στο άρθρο 3 είναι ιδιαίτερα αυστηρά και απαιτητικά (κατατάσσεται η φοροδιαφυγή στα φορολογικά εγκλήματα που τιμωρούνται σε βαθμό κακουργήματος κλπ) θα πρέπει να προβλέπονται και συνέπειες για την καθυστέρηση από το Δημόσιο βεβαιωμένων και εκκαθαρισμένων οφειλών του προς τις επιχειρήσεις. Για το σκοπό αυτό προτείνεται στο άρθρο 3 να περιληφθεί η ακόλουθη διατύπωση: “Σε περίπτωση που η πληρωμή της οφειλής του Δημοσίου καθυστερήσει πλέον των εξήντα (60) ημερών μετά τη βεβαίωσή της και την εκκαθάρισή της, το Δημόσιο (οφειλέτης) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΠΔ 166/2003 ΦΕΚ (138 Α/5.6.2003) “Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην οδηγία 2000/35 της 29.6.2000 για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές”, καθίσταται υπερήμερο και οφείλει τόκους χωρίς να απαιτείται όχληση από την φορολογούμενη επιχείρηση.
Άρθρο 4
Είμαστε θετικοί στην στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό που έχει προϋπηρεσία σε ελεγκτικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Ωστόσο ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί εκτός των ΠΕΚ, ΔΕΚ και στις ΔΟΥ, των οποίων το προσωπικό που απασχολείται σε ελεγκτικές εργασίες είναι εξαιρετικά μικρό (περίπου 15%).
Άρθρο 5
Κρίνεται ενδεχόμενα αναγκαία η αναδιοργάνωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά δεν αναφέρεται καμία πρόταση για την ανάγκη αναδιοργάνωσης της υποδομής, με σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα, τα οποία να επιτρέπουν την πρόσβαση όλων των εμπλεκόμενων περιφερειακών υπηρεσιών ελέγχου σε μία συνεχώς επικαιροποιημένη κεντρική βάση δεδομένων, εφοδιασμένη με τα απαιτούμενα στοιχεία για τον αποτελεσματικό έλεγχο.
Άρθρο 22
Εκφράζουμε την επιφύλαξή μας για την απαλλαγή από τον φόρο ακίνητης περιουσίας των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής, μια και δεν αποτελεί τον μοναδικό, μη κερδοσκοπικό έστω, φορέα που συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη και την διάχυση της πληροφόρησης σχετικά με τα αγροτικά θέματα.
Δεν είναι δυνατό η σχολή αυτή να εξομοιώνεται με διατάξεις απαλλαγής που αφορούν στα ακίνητα του ελληνικού δημοσίου, των ΟΤΑ και άλλων φορέων κοινωνικού χαρακτήρα, που προβλέπονται στο άρθρο 29 του ν. 3842/2010.
Είναι εξάλλου παράλογο, από τη μια πλευρά να αποκλείεται από το Υπουργείο Οικονομιών η απαλλαγή των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, που από την φύση τους και την αποστολή τους έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και από την άλλη να περιλαμβάνονται απαλλαγές σε ιδρύματα που ασκούν και εμπορικές δραστηριότητες.
Με την λογική αυτή θα έπρεπε το Υπουργείο Οικονομικών να εξαιρέσει από το φόρο όλες τις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, τις ιδιωτικές σχολές, τα κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης και κάθε άλλο ίδρυμα που προσφέρει εκπαίδευση
Άρθρο 24
Σε σχέση με την ρύθμιση που αναφέρεται στις τροποποιήσεις του Κ.Β.Σ., πρέπει να τονιστεί, ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ με το από 3.11.2010 έγγραφό της προς τον Υπουργό Οικονομικών, αλλά και με επόμενο έγγραφό της, στις 215.1.2011, έχει ζητήσει με τεκμηριωμένη πρότασή της την τροποποίηση των διατάξεων του Κ.Β.Σ. σε σχέση με αναγκαίες τροπολογίες για τα ακόλουθα θέματα:
α) Την κατάργηση της αναγραφής της τιμής μονάδος επί του δελτίου αποστολής που εκδίδουν οι αγρότες παραγωγοί, γιατί οι διατάξεις που θεσπίστηκαν με τα άρθρα 19 και 20 του ν. 3842/2010 έχουν δημιουργήσει μεγάλη και άσκοπη γραφειοκρατία στις συναλλαγές, με κίνδυνο την μη ορθή έκδοση παραστατικών που οδηγεί σε αδικαιολόγητες επιβολές ποινών.
β) Την κατάργηση της παραγράφου 6 του άρθρου 12 του Κ.Β.Σ. η οποία είναι ανεφάρμοστη γιατί δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα, εκτεταμένη γραφειοκρατία και αυξημένο διοικητικό κόστος εργασίας στους αγροτικούς συνεταιρισμούς σε σχέση με την αδυναμία ορισμού τιμής μονάδος κατά την παραλαβή αγροτικών προϊόντων από αγρότες μέλη του, μια και η τελική τιμή διάθεση των προϊόντων αυτών, για λογαριασμό τους, διαμορφώνεται εκ των υστέρων, συνήθως μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα που εξαρτάται από την ζήτηση στην αγορά. Εξαιτίας της νέας ως άνω αναφερόμενης ρύθμισης προκύπτει ανάγκη διόρθωσης του αρχικά εκδιδόμενου παραστατικού σε σχέση με το τελικό, που αποτελεί το τελικό της εκκαθάρισης. Παράλληλα, προκύπτει ανάγκη διόρθωσης των εκδιδόμενων παραστατικών, τόσο για τον προσδιορισμό της τελικής αξίας επί της οποίας επιστρέφει ο ΦΠΑ των αγροτών του ειδικού καθεστώτος, όσο και για το προσδιορισμό της τελικής αξίας της παραγωγής των αγροτών επί της οποίας αποδίδεται η ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ
γ) Κρίνεται αναγκαίο να υπάρξει σαφής ρύθμιση στο άρθρο 18 του Π.Δ. 186/1992 ΚΒΣ ειδικά για τις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις, ώστε να μπορούν να συμψηφίζουν αμοιβαίες ανταπαιτήσεις τους με τους παραγωγούς – μέλη τους, παρέχοντας τη δυνατότητα να καταθέτουν οι ΑΣΟ στο λογαριασμό του παραγωγού τις προκύπτουσες διαφορές, όπως αυτές προσδιορίζονται και εκκαθαρίζονται στις 30/6 και στις 31/12 κάθε έτους, ή να εκδίδουν σχετικές επιταγές πληρωμής των διαφορών αυτών.
Άρθρο 26
Θεωρείται θετική η τροποποίηση διατάξεων που επιτρέπουν την υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ και την καταβολή του οφειλόμενου φόρου σε μηνιαίες δόσεις, γεγονός που θα περιορίσει, κάπως, την οικονομική ασφυξία στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις.
Θεωρείται επίσης θετική τη ρύθμιση της παραγράφου 7 που επιτρέπει τη διατήρηση επιστροφής ΦΠΑ στους επαγγελματίες αγρότες, οι οποίοι, παράλληλα με την αγροτική δραστηριότητα, ασχολούνται και με την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως 100Kw, ή με την λειτουργία αγροτοτουριστικών μονάδων έως 10 δωματίων.
Άρθρο 27
Θεωρείται θετικό το μέτρο της καθιέρωσης ηλεκτρονικής κάρτας αποδείξεων, η οποία πιστεύεται ότι θα συμβάλλει θετικά στην φοροδιαφυγή.
Άρθρα 28 και 31
Κρίνεται ότι υπάρχει αντικείμενο φορολογικής διαιτησίας και δεν είμαστε αντίθετοι με την δημιουργία Σώματος Φορολογικών Διαιτητών (ΣΦΔ). Στο προσχέδιο νόμου ωστόσο δεν προσδιορίζεται το μέγεθος του φορέα αυτού ούτε οι αμοιβές των μελών του. Το γεγονός εξάλλου ότι η συγκρότηση, η σύνθεση, η διοίκηση και η λειτουργία του ΣΦΔ προβλέπεται να προσδιοριστεί με Προεδρικό Διάταγμα δεν αποτελεί και την καλύτερη περίπτωση ρύθμισης. Θα ήταν σκόπιμο να προσδιορίζονται στο σχέδιο νόμου οι σχετικές προβλέψεις χωρίς την παραπομπή σε έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
3. Προτεινόμενες τροπολογίες
Προτείνεται τροπολογία στο νόμο 3888/2010 που αφορά στην περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων στους αγροτικούς συνεταιρισμούς. Ειδικότερα, η ΠΑΣΕΓΕΣ με το από 2.12.2010 έγγραφό της, αλλά και με νεότερο έγγραφο που υπέβαλλε στις 25.1.2011 προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τεκμηριωμένη εισήγησή της και αιτιολογική έκθεση, έχει ζητήσει την διαφοροποίηση των κριτηρίων ένταξης των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων στις διατάξεις του νόμου αυτού.
Οφείλεται, επιτέλους, να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 103 ν. 2238/94) που αναγνωρίζει ότι απαλλάσσονται από το φόρο τα εισοδήματα που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί όταν συναλλάσσονται με τα μέλη τους. Συνεπώς, δεν είναι δυνατό να υπάγεται στο καθεστώς της περαίωσης ο κύκλος αυτός εργασιών των συνεταιρισμών που δεν φορολογείται.
Για το λόγο αυτό κρίνεται απόλυτα αναγκαίο να υιοθετηθεί η προτεινόμενη τροπολογία, σύμφωνα με την οποία μόνο το 20% του κύκλου εργασιών των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, που αποτελεί το πραγματικό μέσο ύψος συναλλαγών με τρίτους, να υπολογίζεται για την εφαρμογή του συντελεστή περαίωσης (4%0 επί ακαθαρίστων εσόδων).
Προτεινόμενη τροπολογία στο ν. 3888/2010
1. Στο τέλος του άρθρου 3 να προστεθεί νέα παράγραφος 3 ως εξής:
«Στις διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγονται οι Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις του Ν. 2810/2000 (Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις) ΦΕΚ Α 108/6.4.2000, όπως ισχύει, ανεξάρτητα από το ύψος του κύκλου εργασιών τους».
2. Στο τέλος του άρθρου 6 παρ. 2 να προστεθεί νέα περίπτωση δ) ως εξής:
«Η προσαύξηση του κύκλου εργασιών, για το εισόδημα, που φορολογείται, των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων κάθε βαθμού, να γίνει με συντελεστή 4%0» .
Το φορολογικό σχέδιο νόμου προτείνει : νέο θεσμικό πλαίσιο, αναδιοργάνωση ελεγκτικού μηχανισμού, αναδιοργάνωση εισπρακτικού μηχανισμού και ένα νέο πλαίσιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.
Σε αυτό το νέο πλαίσιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής
– δεν καταχωρούνται νέοι στόχοι ελέγχου τομέων, που φοροδιαφεύγουν.
– δεν αναφέρεται σε κανένα άρθρο του σχεδίου νόμου, το αυτονόητο : ΑΝ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ότι η οικονομική δραστηριότητα οποιουδήποτε πολίτη είναι παράνομη, δηλ. έχει κλέψει κρατική περιουσία, η εφορία κατάσχει άμεσα τη κινητή και ακίνητη περιουσία του, που αντιστοιχεί στο ποσό των κλοπιμαίων του ιδίου και των συγγενών του, μέχρι του 2ου βαθμού συγγενείας, με τις ανάλογες ποινικές συνέπειες. Τη προφυλάκιση του και μόνον την αποδέχεται ο δράστης, διότι την περιμένει, αν όμως του κατάσχετε τα παράνομα αποκτηθέντα, δεν έχει έννοια να επαναλάβει το αδίκημα, διότι πάλι θα κατασχεθούν. Αλήθεια ποιο θα ήταν το πολιτικό κόστος της Κυβέρνησης, αν καταχωρούσε σε μια παράγραφο του φορολογικού σχεδίου νόμου την παρακάτω πρόταση: «Το μαύρο χρήμα έχει φορολογικό συντελεστή 90%, υπολογιζόμενων επί πλέον και των προστίμων». Να ξέρει δηλαδή ο κάθε καταχραστής ότι αν αποκαλυφθεί, θα χάσει και τα δικά του νόμιμα περιουσιακά στοιχεία.
– δεν υποχρεούνται οι συγκεκριμένες υπηρεσίες της εφορίας να ειδοποιούν τις υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα, όπου έχουν εντοπισθεί υπεξαιρέσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων, να αλλάξουν το θεσμικό τους πλαίσιο για να θωρακισθούν απέναντι στους κλέφτες
Ακόμη και σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο παρά τη θεσμοθέτηση τις ποινικής δίωξης των παρανομούντων, να συνεχίζουν να κλέβουν, διότι δεν κατασχέθηκαν ποτέ οι υπέρογκες τραπεζικές καταθέσεις τους.
Συμπέρασμα :
1. ΤΑ ΜΗ ΔΗΛΩΘΕΝΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΟΝΤΑΙ
ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Το κυνήγι των φοροφυγάδων από τους εφοριακούς σήμερα, γίνεται περισσότερο για επικοινωνιακούς λόγους, παρά για ουσιαστικό αποτέλεσμα. Εντοπίζουν ένα φοροφυγά, π.χ. στα μπουζουξίδικα της Αθήνας, τον ελέγχουν για δυο τρεις μέρες, διαπιστώνουν παραβάσεις, υπολογίζουν το φόρο, προσθέτουν τα πρόστιμα, του κλείνουν το μαγαζί για δύο ή περισσότερες μέρες.
Η σωστή λύση, που θα υποχρεώσει τον φορολογούμενο να αποκτήσει φορολογική συνείδηση, είναι, ο εφοριακός να μην τρέχει πίσω από τον παραβάτη φορολογούμενο, να μην επισκέπτεται το τόπο δουλειάς του φορολογούμενου για έλεγχο, ώστε να αποφεύγεται η διαπλοκή μεταξύ τους, να μην του κλείσει το μαγαζί (διότι χάνει φόρους το κράτος). Αντίθετα ο εφοριακός από το γραφείο του, με πρόσβαση
➢ στους τραπεζικούς λογαριασμούς του φορολογουμένου, χωρίς την άδεια του Αρείου Πάγου
➢ στα συμβολαιογραφεία της Ελλάδος
➢ στο Υπουργείο συγκοινωνιών για τον έλεγχο αγορών (αυτοκινήτων, κότερων, αεροπλάνων κλπ)
➢ στα ταξιδιωτικά γραφεία για διακοπές στο εξωτερικό κλπ,
θα διαπιστώνει τα πραγματικά εισοδήματα του φορολογούμενου, τα οποία αν δεν έχουν δηλωθεί τότε να προχωρεί σε αυστηρές κυρώσεις.
Αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια με αποτέλεσμα να πείθεται ο φορολογούμενος ότι δεν θα μπορεί πλέον να φοροδιαφεύγει.
Με αυτό το τρόπο η Γαλλική εφορία εδώ και πολλά χρόνια έχει θεμελιώσει φορολογική συνείδηση στους Γάλλους φορολογούμενους.
Δεν είναι δυνατόν το κράτος να διαγράψει τη τεράστια φοροδιαφυγή των τελευταίων δεκαετιών, από τη συντριπτική πλειοψηφία του παραγωγικού δυναμικού της χώρας, όταν διαθέτει αποδεικτικά στοιχεία που μπορούν να δώσουν λύση στο έλλειμμα και στο χρέος της χώρας και να διακόψουν μια για πάντα τη διαφθορά.
Κατά τον ΟΟΣΑ οι Έλληνες φορολογούμενοι τα τελευταία 20χρόνια δεν δηλώνουν φόρους και κλέβουν το ΦΠΑ, που κάθε χρόνο ξεπερνούν τα 25 δις Ευρώ συνολικά. Το 20 με 30% των Ελλήνων, τα τελευταία 20 χρόνια, έχουν στις τσέπες τους περισσότερα από 500 δις Ευρώ, που νόμιμα ανήκουν στο κράτος.
Τελευταία, η Alpha Bank, εκτιμά, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της, ότι η εμφανής φοροδιαφυγή ξεπερνά σε ετήσια βάση τα 12 δισ. Ευρώ, το 4,8% του ΑΕΠ, ενώ το ΦΠΑ ξεπερνά τα 14 δις Ευρώ.
Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι οι τεράστιες περιουσίες σε ακίνητα και σε καταθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στους φορολογικούς παράδεισους, τα οποία δεν δηλώθηκαν στην εφορία. Η διαδικασία είναι απλή. Εταιρίες στην Ευρώπη που ξέρουν να κλείνουν τις τρύπες της διαφθοράς, μπορούν να υπολογίσουν τους φόρους που αναλογούν και οφείλουν συγκεκριμένοι Έλληνες στην εφορία, τουλάχιστον για τα 20 τελευταία χρόνια.
Το απαιτεί το 25% των Ελλήνων που ζουν κάτω από όρια της φτώχιας, εξαιτίας των.
– ΤΑ ΚΛΕΜΕΝΑ ΚΑΤΑΣΧΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΠΙΒΑΛΟΝΤΑΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Οι Μισθωτοί του Δημόσιου τομέα, όταν παίρνουν φακελάκι κάνουν διπλό έγκλημα:
1. Στερούν από το κράτος έσοδα που έπρεπε να πληρώσει ο συγκεκριμένος φορολογούμενος στο κράτος
2. Δεν δηλώνουν (και δεν μπορούν να τα δηλώσουν ούτε όταν ανακαλυφθούν) στη φορολογική τους δήλωση τα κλεμμένα
Άλλοι κρατικοί λειτουργοί χρηματίζονται εις βάρος του Κράτους (υπερτιμολογημένες προμήθειες, μίζες στη παραλαβή των δημόσιων έργων κλπ.)
Ανυπολόγιστο το μαύρο χρήμα και ανυπολόγιστες η ζημιές του κράτους από τις υπερτημολογημένες προμήθειες και τα δημόσια έργα, που έχουν ημερομηνία λήξης, με αποτέλεσμα τα τελευταία 100 χρόνια να προσπαθεί να ολοκληρώσει τις υποδομές της η Ελλάδα και να μην το κατορθώνει.
Το πολιτικό μαύρο χρήμα δεν ξεπερνά μερικές δεκάδες δις Ευρώ, αλλά η ευθύνη των πολιτικών είναι μεγαλύτερη, από το γεγονός ότι δημιούργησαν ένα νομοθετικό καθεστώς που προστατεύει τους κλέφτες.
Μεταξύ των κρατών που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της λίστας με τις περισσότερες offshores εταιρείες, είναι η Ελλάδα: οι off shores ελληνικών συμφερόντων ξεπερνούν κατά πολύ τις 10.000 και διακινούν 500 (πεντακόσια) δισεκατομμύρια Ευρώ. Μόνον η φορολόγηση τους μπορεί να αποδώσει στο κράτος περισσότερα από 200 δις Ευρώ. Δεν χρειάζονται ούτε δίκες ούτε φυλακές, διότι το ήθος αυτών των ανθρώπων είναι τόσο υποκριτικό, ευτελές, που θα προτιμήσουν την πολυετή φυλάκιση από το να χάσουν ή τουλάχιστον να φορολογηθούν τα κλεμμένα τους.
Ερωτώ: με ποιο μέτρο θα εντοπίσετε το μαύρο χρήμα, του τοκογλύφου, του λαθρέμπορου, του εμπόρου λευκής σαρκός, του ναρκέμπορου, το πολιτικό μαύρο χρήμα, του σκανδάλου του χρηματιστηρίου, από τις μίζες προμηθειών ολόκληρου του Δημόσιου τομέα, των ΟΤΑ, των ΔΕΚΟ, από το φακελάκι, από το ποσοστό στα αναλώσιμα των νοσοκομείων (εκτός των προμηθειών), από τα ανεξέλεγκτα έσοδα των ιατρών των απογευματινών ιατρείων των Νοσοκομειακών ιατρών, από τις μίζες των φαρμάκων, των εργαστηριακών εξετάσεων, των αναπηρικών συντάξεων, από αδίστακτες κλοπές σε βάρος των ασφαλιστικών ταμείων. Μπορώ να αναφερθώ σε εκατοντάδες άλλα επαγγέλματα με αγιάτρευτη διαφθορά, που κανένα, περίπου σαν τα δικά σας μέτρα, δεν έχουν καταλήξει σε κανένα αποτέλεσμα και δεν φαίνεται με το νέο σχέδιο νόμου να καταχωρούνται νέοι στόχοι ελέγχου, κατά της κλοπής του Δημόσιου πλούτου.
Μια είναι η λύση:
Ανοίξτε τις οικογενειακές μερίδες από τα δημοτολόγια όλων των Δήμων. Κάθε οικογενειακή μερίδα που αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο πολίτη να ελέγχεται για τα περιουσιακά του στοιχεία που βρίσκονται εύκολα στα συμβολαιογραφεία (όλα είναι μηχανογραφημένα), στις τράπεζες Ελληνικές και ξένες και στις off shores εταιρείες. Δεν πρόκειται να ελεγχθούν τα 10 εκατομ. Έλληνες. Όσοι βρίσκονται κάτω από ένα όριο σε ακίνητη και κινητή περιουσία απαλλάσσονται από τον έλεγχο. Πάντως το 20% των Ελλήνων πολιτών έχουν στη τσέπη τους περισσότερα από 700 δις Ευρώ που προήλθαν είτε από κλοπή του δημόσιου πλούτου είτε και από αδήλωτα εισοδήματα που δεν φορολογήθηκαν και το Κράτος πρέπει να τα πάρει πίσω
Τέλος παραθέτω δύο μεγάλες πηγές άντλησης κεφαλαίων κυρίως από τους έχοντες παρανομούντες:
Περισσότερες από 150.000 οικοδομές, βλέπε βίλλες έχουν παράνομα κατασκευαστεί μέσα σε καμένα δάση. Κατά κανόνα είναι κατασκευές πολλών εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων χωρίς οικοδομική άδεια, που κατοικούνται από τους κατασκευαστές τους. Έχουν κτιστεί σε οικόπεδα που ανήκουν στο Ελληνικό κράτος και είναι αυτονόητο ότι αποτελούν ιδιοκτησία του κράτους. Η πρόσφατη απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου επικρατείας, απαγορεύει την κατεδάφιση τους. Η Υπουργός περιβάλλοντος δεν διαθέτει άλλη λύση παρά να αποστείλει ένα εξώδικο στους κατοικούντες στις παραπάνω οικοδομές και να τους θυμίσει ότι η οικοδομή στην οποίαν κατοικούν ανήκει στο κράτος. Για να συνεχίσουν να κατοικούν σε αυτήν θα πρέπει να πληρώνουν κάθε μήνα ενοίκιο από 5.000 έως 10.000 Ευρώ. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να εγκαταλείψουν την οικοδομή, για να μπορέσει στη συνέχεια το κράτος να αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη ακίνητη περιουσία του. Σε ετήσια βάση το κράτος μπορεί να εισπράττει περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια Ευρώ. Για κάθε κάτοικο της βίλλας, η κλοπή οικοπέδου αντισταθμίζεται με την αξία του ακινήτου, ενώ το ενοίκιο αποτελεί την τιμωρία του.
Στα παράλια της Ελληνικής επικράτειας όπως επίσης σε ημιορεινές και ορεινές περιοχές, έχουν κτισθεί οικοδομές με ή χωρίς άδεια, που ο αριθμός τους ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια (θα το διαπιστώσετε με την επικείμενη καταγραφή των ακινήτων ανά την Ελλάδα που θα ολοκληρωθεί μέσα στον Απρίλιο). Αυτοί που διαθέτουν οικοδομική άδεια συγκεκριμένων οικοδομικών μέτρων, έχουν κατά κανόνα χτίσει πολύ περισσότερα τεραγονικά μέτρα (διπλάσια έως και πενταπλάσια). Το ΥΠΕΧΩΔΕ να ζητήσει από τους ιδιοκτήτες αυτών των οικοδομών με οικοδομική ή όχι άδεια, να αποτανθούν σε συγκεκριμένους πολιτικούς μηχανικούς και σε εύλογο χρονικό διάστημα να καταθέσουν δικαιολογητικά για συμπληρωματική ή οικοδομική άδεια (για όσους δεν έχουν) που να νομιμοποιούν τα παράνομα τετραγωνικά μέτρα, ακόμη και αν η συνολική επιφάνεια ξεπερνά το συντελεστή δόμησης. Η κίνηση αυτή θα αποφέρει εφάπαξ στο κράτος περισσότερα από 200 δις Ευρώ, από τους έχοντες. Ταυτόχρονα, ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας θα αυξηθεί στο 3πλάσιο έως 10πλάσιο από αυτόν που εισπράττεται σήμερα.
Η λύσεις για να δουλέψει σωστά το υπουργείο οικονομικών αλλα και το άλλο υπουργείο, είναι τρεις:
Η αξιολόγηση, η αξιολόγηση και η αξιολόγηση.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι να αξιολογούν ο ένας τον άλλο και το αποτέλεσμα να συνδέεται με την αμοιβή.
Οι αποκλίσεις θα διερευνούνται.
Δεν είναι δυνατόν εγω που μου βγαίνει κάθε μέρα ο πάτος στη συναλλαγή με τον κόσμο στο τμήμα εισοδήματος και εξυπηρετώ με το χαμόγελο στα χείλη τον κοσμάκη που έρχεται συν τοις άλλοις να φωνάξει για το ανάλγητο κράτος, να παίρνω τα ίδια λεφτά με τον συνάδελφο σε κάποιο άλλο τμήμα που εξυπηρετεί έναν τη μέρα κι αυτόν τον τυρρανάει πήγαινε έλα και φέρε χαρτιά. Ούτε με τον ελεγκτή που παίρνει μια υπόθεση, φωνάζει τον λογιστή, του λέει κάτσε φτιάξε εσύ την έκθεση ελέγχου, βγάλε φόρο πχ αντί για 20, 10 χιλιάρικα, συν άλλα 2 εγώ, 2 ο επόπτης και 2 ο διευθυντής.
Πρέπει ο φορολογούμενος που εξυπηρετώ να μπορεί να εκφράσει την ευχαρίστηση του (ή την δυσαρέσκεια) για το επίπεδο της εξυπηρέτησης που έλαβε. Πρέπει να μπορώ να αξιολογήσω κι εγώ τον συνάδελφο που τον βλέπω να συναλάσσεται με ένα σωρό κόσμο αξιοπρεπώς, αλλα και την προϊσταμένη του εισοδήματος που τριγυρνάει όλη μέρα ξεφυσώντας αγχωμένη στους διαδρόμους αλλα δεν την πειράζει κανείς γιατί έχει κουμπάρο τον επιθεωρητή.
Πρέπει να με αξιολογήσει κι εμένα ο φορολογούμενος, ο συνάδελφος, ο διευθυντής και αν το αξίζω, να πάρω περισσότερα χρήματα. Αν όχι, ένα βασικό μισθό.
Μη νομίζετε ότι δε γίνεται ή ότι δε μπορεί να υλοποιηθεί.
Οι συνεχείς θετικές ή αρνητικές αξιολογήσεις από έναν ή πολλούς εμπλεκόμενους/αξιολογούντες θα ερευνώνται καταλλήλως.
Με την βοήθεια της μηχανογράφησης, μπορεί να απομονωθεί με κατάλληλους αλγόριθμους η κακεντρεχής αξιολόγηση, και να εξαχθούν ένα σωρό συμπεράσματα που θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας.
Η λύση υπάρχει, είναι μπροστά σας, και το μόνο που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση για την υλοποίησή της.
Αλλιώς, όσα νομοσχέδια και να σκεφτείτε, όλα θα σκοντάφτουν στην αδυναμία σας να ελέγξετε την παραγωγικότητα των υπαλλήλων μιας και όλες οι σημερινές εκθέσεις αξιολόγησης είναι άχρηστες.
Πρέπει κάποια στιγμή το ελληνικό δημόσιο να πάψει να στηρίζεται για τη λειτουργία του στο φιλότιμο κάποιων υπαλλήλων ή και στον «φόβο» κάποιων νέων υπαλλήλων που δεν έχουν ακόμα καταλάβει τι παίζεται.
το κράτος (οκ, η ευρωπαϊκή ένωση πλέον) εκδίδει τα χρήματα και εγγυάται για την αξία τους, σωστά?
το κράτος πρέπει να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το κάθε ευρώ, οπότε να βάλουμε τσιπάκια στα χαρτονομίσματα τα οποία θα δίνουν σήμα για το πού βρίσκονται κάθε στιγμή, έτσι θα καταπολεμηθεί η διακίνηση μαύρου χρήματος :S
ή τουλάχιστον να γίνονται όλες οι συναλλαγές ηλεκτρονικά, ώστε να ξέρει το κράτος κάθε στιγμή ποιος έδωσε σε ποιον, το κάθε ευρώ
Επίσης νομίζω ότι η κάρτα που θα δηλώνει τα ένσημα μιας ομάδας εργαζομένων θα πρέπει να επεκταθεί και για τους μερεμετατζίδες, όσους κάνουν συμπληρωματικές ή επανορθωτικές επισκευαστικές εργασίες σε σπίτια, διότι οι περισσότεροι δεν βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να φορολογηθούν και να πάρουν όμως και το ένσημό τους. Είναι γνωστό ότι όλοι εκείνοι δουλεύουν μαύρα.
Οι περισσότερες επίσης επαγγελματικές ομάδες σου λένε μία τιμή και όταν πας να πληρώσεις και ζητάς την απόδειξή σου, σου λένε ότι η τιμή ήταν χωρίς το ΦΠΑ και αν επιμείνεις στην έκδοση της απόδειξης τότε σου επιβάλλουν με το έτσι θέλω υψηλότερη τιμή. Αυτό θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να σταματήσει διότι είναι πέρα για πέρα εκβιαστικό και παράνομο.
Και είναι και εύκολα κατανοητό πως όποιοιος έρχεται αντιμέτωπος με ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το πιθανότερο είναι να ενδώσει και να παρακάμψει το ΦΠΑ, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συνθήκης που διανύουμε.
Η τηλεφωνική ανώνυμη καταγγελία θα βοηθούσε ίσψς σε ένα στάνταρ τηλεφωνικό νούμερο το οποίο όμως θα μπορεί να εγγυάται την άμεση δράση των φοροελεγκτικών μηχανισμών.
Ευχαριστώ.
Να μου επιτραπεί να πω ότι διαφωνώ κάθετα με την επιβολή φορολογίας στην Εκκλησία, ανάλογη με εκείνη που επιβάλλεται καθολικά. Η Εκκλησία ασκεί τεράστιο φιλανθρωπικό έργο το οποίο θα υπονομευόταν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ποτέ δεν έτυχε να οδηγηθώ σε κάποιο ενοριακό συσίτιο αλλά επειδή μένω κοντά σε ναό έχω δει πολύ κοσμάκι να περιμένει στην ουρά. Να μην τούς στερηθεί καλύτερα, νομίζω είναι συντελεστής ισορροπίας και κοινωνικής ειρήνης. Θα μπορούσε βέβαια και επιβάλλεται νομίζω, να γίνεται αυστηρός έλεγχος στα οικονομικά της Εκκλησίας, σε συνεργασία μαζί της και με πνεύμα μετριοπαθές αλλά και αποτελεσματικό θα ήταν το καλύτερο. Κανένα έσοδο δεν θα πρέπει να διεισδύει σε ένα ενοριακό ναό και να μην καταγράφεται η διαδρομή του. Καθαρές διαδικάσίες και για την Εκκλησία με έλεγχο του πόθεν έσχες και των ιερέων για να διαβεβαιώνεται έμπρακτα ότι τα χρήματα των πιστών πηγαίνουν πραγματικά εκεί που είναι ανάγκη. Αν γεμίσουμε με παπα-Αντώνηδες (νομίζω έτσι λένε τον παπά ενός συλλόγου που λέγεται Κιβωτός και ασχολείται με τα παιδά των φαναριών και με πολλά άλλα…) τότε δεν βλέπω πως μπορούν να επιβιώσουν η φτώχεια και η ανέχεια σ’αυτό τον τόπο.
Ευχαριστώ.
Προτάσεις για το προσχέδιο νόμου «καταπολέμησης της φοροδιαφυγής …», στην βάση των εξαγγελιών και προθέσεων της Πολιτείας για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αλλά και την ταυτόχρονη απαλλαγή των φορολογουμένων από φοροκαταπιεστικές συμπεριφορές του παρελθόντος.
1. Προτείνεται για την αποφυγή καταχρηστικών καταλογισμών και βεβαιώσεων εκ μέρους των Υπηρεσιών, όταν γίνονται «όχημα» φοροκαταπίεσης ή προσπάθειας «συναλλαγής», να συμπεριληφθούν οι εξής αλλαγές:
1.1. Μείωση προσαυξήσεων βεβαιωμένων φόρων από το 300% στο 100%.
1.2. Μείωση προσαυξήσεων από 3% & 5%, στο 1% το μήνα.
1.3. Για τους προσωρινούς ελέγχους, να μην προβλέπεται ο μη υπολογισμός εκροών ΦΠΑ, σε καμία περίπτωση, γιατί αυτός είναι φόρος πληρωμένος και είναι απόλυτα καταχρηστική πράξη, ο μη υπολογισμός.
1.4. Για τους προσωρινούς ελέγχους, να καταργηθεί η υποχρέωση βεβαίωσης του 100% και να δύναται να βεβαιωθεί μόνο το 25%.
1.5. Για όλους τους ελέγχους, όταν οι Δ.Ο.Υ. έχουν νεότερα στοιχεία, να είναι υποχρεωμένες να επικαιροποιούν τις βεβαιώσεις, είτε θετικά είτε αρνητικά, ώστε να αποφευχθούν τα φαινόμενα άρνησης των Υπηρεσιών, για θετικές επικαιροποιήσεις των βεβαιώσεων.
1.6. Για τις περιπτώσεις τακτικών ελέγχων, να αποφεύγεται σε κάθε περίπτωση ο εξωλογιστικός προσδιορισμός εισοδήματος, στην βάση της απόφασης του ΣτΕ 265/2010 και του ΚΒΣ (Α84) α.30. Είναι κανόνας ότι αυτή η δυνατότητα οδηγεί τις Υπηρεσίες σε φοροκαταπίεση στην λογική των α. 244 και 245 του Ποινικού Κώδικα. Είναι σαφής ο ΚΒΣ, ότι η Υπηρεσία … «υποχρεούται να αναγνωρίζει τα δεδομένα, οι παρατυπίες επισύρουν, εκτός αντίθετης θετικής ρύθμισης, μόνο διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις. Τα βιβλία να κρίνονται ανεπαρκή ή ανακριβή μόνο στις περιπτώσεις αθροιστικών παρατυπιών και πράγματι, να είναι υποχρεωτική τότε μόνο να συνιστούν ανεπάρκεια, όταν δεν οφείλονται σε παραδρομή ή συγγνωστή πλάνη ή όταν καθιστούν αντικειμενικά αδύνατο και όχι απλώς δυσχερεί τον λογιστικό έλεγχο των φορολογικών υποχρεώσεων και υπάρχει πρόθεση για απόκρυψη φορολογητέας ύλης» … . Δεν είναι νοητό, να προσδιορίζεται εισόδημα, χωρίς τον υπολογισμό δαπανών με πραγματικά θεωρημένα τιμολόγια και πληρωμένους τους φόρους (όπως π.χ. εξωλογιστικός προσδιορισμός από μη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων, λόγω άρνησης της ίδιας της Υπηρεσίας από π.χ. μη πληρωμή ενός μηνός ΦΠΑ για όποιον λόγο).
2. Για την πληρέστερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή του νομού της περαίωσης 3888/2010:
2.1. Να προβλεφθεί η υπαγωγή στην περαίωση των περιπτώσεων που έχουν τακτικό έλεγχο, πλην πλαστών και εικονικών τιμολογίων, με προσδιορισμό ύψους πωλήσεων από τον τακτικό έλεγχο, με κόστος 3 – 4%.
2.2. Να προβλεφτεί ότι δύναται να περαιώνονται οι ελεγμένες περιπτώσεις χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις, και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί εισοδήματος και οι εκπρόθεσμες προσφυγές, έτσι ώστε να περαιώνονται με π.χ. αυτόματη διαδικασία υπολογισμού πωλήσεων χ 3 – 4%.
2.3. Το πρόβλημα των εκπρόθεσμων προσφυγών, να θεωρηθεί ότι θεραπεύεται αυτόματα με την διαδικασία του α. 75 του ν. 2238/1994 και να υπάγεται στο νόμο της περαίωσης.
2.4. Στις περιπτώσεις τακτικών ελέγχων, που υπάρχουν προφανείς ακυρότητες αντιμετωπίσιμες με τα α. 70 και 75 του ν.2238/1994, να υποχρεούνται οι Υπηρεσίες την εφαρμογή των άρθρων αυτών και την υπαγωγή των εταιριών στο νόμο της περαίωσης, π.χ. στον προσωρινό έλεγχο.
2.5. ‘Όσοι δεν έχουν υπαχθεί στην περαίωση επειδή, βάσιμα ή αβάσιμα, εγγράφως ή αποθετικά λόγω παρέλευσης προθεσμιών, που σημαίνει ότι ουσιαστικά αρνήθηκε, η ίδια η Υπηρεσία την μη εφαρμογή του νόμου της περαίωσης, όταν εκδικαστούν οι προσφυγές να ισχύει υποχρεωτικά εκ του νόμου, η περαίωση προστίμων και προσαυξήσεων σύμφωνα με το νόμο της περαίωσης που ίσχυε την συγκεκριμένη περίοδο (Ν.3888/2010).
3. Να μη δύνανται οι Υπηρεσίες να αρνούνται την θεώρηση βιβλίων, για οποιοδήποτε λόγο, που στη συνέχεια τον χρησιμοποιούν ως «όχημα» για απόρριψη βιβλίων και εξωλογιστικό προσδιορισμό. Τούτο να ισχύει και με αναδρομική ισχύ. Το σημείο αυτό είναι πολύ κρίσιμο και αφορά χιλιάδες περιπτώσεις καταχρηστικών φορολογικών καταλογισμών, ικανών να υπαχθούν ανάλογα και στα α.244 και 245 Π.Κ.
4. Όταν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις (π.χ. 3 φορές και πάνω βάσει βιβλίων) μεταξύ πραγματικών οφειλομένων φόρων και προσωρινών ή τακτικών ελέγχων, να είναι υποχρεωτικός ο επανέλεγχος και να είναι υποχρεωτική η προσαρμογή των βεβαιώσεων στα πραγματικά επίπεδα. Η διαδικασία αυτή, να μπορεί να υλοποιηθεί κατόπιν αιτήσεως σε ειδική επιτροπή του Υπουργείου.
5. Όταν υπάρχει διακοπή λειτουργίας παραγωγικής μονάδας και ζημίες στους ισολογισμούς πέραν των 3 ετών, που σημαίνει ότι υφίσταται αδυναμία ανταπόκρισης σε εκταμιεύσεις αμφίβολης και τις περισσότερες φορές μη υπαρκτής ουσίας, τότε να καθίσταται υποχρεωτική η εφαρμογή της ευνοϊκότερης νομοθετικής περίπτωσης, υπέρ του φορολογούμενου. Σε περίπτωση άρνησης της Υπηρεσίας, τούτο να θεωρείται παράλειψη και να είναι υποχρεωτικό από την κεντρική Υπηρεσία ή και από τις δικαστικές αρχές.
6. Όταν θεραπεύεται εκ των υστέρων το θέμα, είτε των εκπροθέσμων δηλώσεων ΦΠΑ, είτε των προστίμων και των προσαυξήσεων, να θεραπεύεται αυτόματα και αναδρομικά η επίπτωση από την άρνηση της Υπηρεσίας θεώρησης βιβλίων και στοιχείων, που πολλές φορές έχει οδηγήσει περιπτώσεις σε καταχρηστικό εξωλογιστικό προσδιορισμό εισοδήματος.
7. Να μην υπάρχει αύξηση του ποσοστού προβεβαίωσης, γιατί αυτό θα είναι «όχημα» φοροκαταπίεσης, καταχρηστικών βεβαιώσεων, σωρείας εφαρμογής των αρνητικών διατάξεων όλων των νόμων. Δεν θα φέρει πρόσθετα έσοδα για το Δημόσιο, αντίθετα θα δώσει στις Υπηρεσίες την ευχέρεια εξάντλησης περισσής και αναποτελεσματικής αυστηρότητας.
8. Για την βελτίωση αποτελεσματικότητας συστημάτων ελέγχων, για τις τροποποιήσεις στον Κ.Φ.Ε. και Κώδικα ΦΠΑ, εκτός από την εφαρμογή δυνατοτήτων περαιτέρω ελέγχων των Υπηρεσιών, να γίνουν διευκρινήσεις και για τις καταχρηστικές περιπτώσεις άσκησης ή βεβαίωσης φορολογικών ελέγχων, όπως περιγράφονται στις παρατηρήσεις αυτών των προτάσεων. Ιδιαίτερα να ληφθεί υπόψη, η τροποποίηση ή απαλλαγή στο α.10, παρ.16, στην δυνατότητα άσκησης προσφυγής με αναστολή της βεβαίωσης και της είσπραξης φόρου. Σε αντίθετη περίπτωση, οι καταχρηστικότητες, θα οδηγήσουν σε λουκέτο χιλιάδες επιχειρήσεις.
9. Να μην γίνεται δημοσιοποίηση οφειλετών, όταν μάλιστα η πλειοψηφία των βεβαιώσεων, δεν αφορά πραγματικούς φόρους, αλλά ακραίες και «κατασκευασμένες» φορολογικές βεβαιώσεις, που θεραπεύονται είτε με νόμο με περαιώσεις, είτε εκκρεμούν δικαστικές προσφυγές. Πολλές φορές οι περιπτώσεις «κατασκευασμένων» βεβαιωμένων φόρων, μπορούν να επιφέρουν πιστωτικό «στραγγαλισμό» από τις τράπεζες, στερώντας από τις επιχειρήσεις και το Δημόσιο, την δυνατότητα πληρωμών και εισπράξεων αντίστοιχα.
10. Για τις περιπτώσεις μακρόχρονης στέρησης φορολογικών ενημεροτήτων ή επιβολής μέτρων διασφάλισης, να εξετάζεται από ειδική επιτροπή, με απλή αίτηση του φορολογουμένου, η ρευστότητα της επιχείρησης και η σκοπιμότητα στέρησης αυτού του τόσο κρίσιμου μέσου συναλλαγής με τράπεζες και άλλους φορολογουμένους. Το μέτρο αυτό ισοδυναμεί με λουκέτο χιλιάδων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα όταν επιβάλλεται καταχρηστικά. Να καθιερωθεί όπως το ΙΚΑ π.χ., η χορήγηση φορολογικής ενημερότητας με παρακράτηση, ή 3%, ή 5%, ή 10% σε ανάλογες περιπτώσεις. Το μέτρο διασφάλισης, να αποφασίζεται από επιτροπή.
11. Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, να συσταθεί ειδική επιτροπή ληξιπροθέσμων στην κεντρική Υπηρεσία, για τις περιπτώσεις πάνω από κάποιο ποσό και η προσαρμογή των δόσεων ληξιπροθέσμων, να είναι ανάλογη της ρευστότητας που προκύπτει από τον ισολογισμό.
12. Όταν υπάρχουν σε εξέλιξη επενδυτικά σχέδια, η φορολογική αρχή να μην ασκεί την αυστηρότητα της στο έπακρο, αλλά με διαλλακτική διάθεση να αποφεύγει την ακύρωση επενδυτικών σχεδίων.
13. Βεβαίωση οφειλομένου ΦΠΑ, α.26 παρ.2: Οι περιπτώσεις του άρθρου αυτού, να καθίστανται υποχρεωτικές εκ μέρους της Υπηρεσίας και όχι δυνητικές, οι δόσεις να είναι από 6 έως 48, ανάλογα με το ύψος του ποσού και την φοροδοτική ικανότητα του φορολογουμένου, με αντικειμενικά κριτήρια και όχι με τα συνήθως επιλεκτικά κριτήρια των Υπηρεσιών.
14. Να απαλλαγούν από το ΕΤΑΚ εταιρίες που έχουν στην κατοχή τους πολλά σε αριθμό ή μεγάλης έκτασης και αξίας ακίνητα, που δεν έχουν αποφέρει διαχρονικά εισόδημα και που τα χρησιμοποιούσαν ή τα χρησιμοποιούν, εξ ολοκλήρου ή εν μέρει, για τις ανάγκες δραστηριότητας της εταιρείας. Το ίδιο να ισχύει για ακίνητα που προορίζονται για συμμετοχή σε επενδυτικά σχέδια (με εκδηλωμένη ύπαρξη ενδιαφέροντος από επενδυτές ή με διατυπωμένο business plan). Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή της διάταξης αυτής, να έχει εφαρμογή σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης αδυναμίας ρευστότητας και πληρωμής αυτού του φόρου.
15. Να μην οδηγούνται οι υποθέσεις σε πλειστηριασμούς, από καταχρηστικές βεβαιώσεις οφειλών και σε κάθε περίπτωση, να υπάρχει επιτροπή στην κεντρική Υπηρεσία, που με αντικειμενικά κριτήρια, να κρίνει τις περιπτώσεις αυτές. Π.χ., εκτίμησης ευδοκίμησης δικαστικών προσφυγών, ρευστότητα εταιρίας, πρόθεση απόκρυψης φορολογητέας ύλης, κ.α.
16. Στα μέλη του Σ.Φ.Δ. να περιλαμβάνονται κατά αναλογία και εκπρόσωποι των επιχειρήσεων, ώστε να μη λειτουργήσει ο θεσμός στην λογική της απλής υπηρεσιακής γραφειοκρατικής πλειοψηφίας, και χωρίς να ακυρώνονται οι όποιες θετικές προοπτικές της διάταξης αυτής, από αρνητικές πρακτικές του παρελθόντος και από καταχρηστικής μορφής υπηρεσιακή αλληλεγγύη (δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη …, ότι πει το δικαστήριο, κ.α.).
Νίκος Σπ. Φιλίππου,
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΔΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Ε.
«ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ – ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ»
Ν. Μοναστηρίου 114, Τ.Κ.56334
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Τ/Φ: 2310/763925-7
Τ/Ο: 2310/764883
e-mail: fil-sa@hol.gr
ΗΡΩΕΣ ‘Η ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ?
Η φορολογική Πολιτική και η φορολογική νομοθεσία αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο για την ανάπτυξη του τόπου.. Τη διαμόρφωση προτύπων επιχειρηματικότητας, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων Ελλήνων.
Είναι η μονή οδός για να ξεφύγουμε από τη κακοδαιμονία της δημιουργίας συγκεντρωτικών κρατικών… ευκαιριών που μαθηματικά οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη διόγκωση του κράτους και των ελλειμμάτων.
-Η διάσταση αυτή φαίνεται ότι λείπει από την ακολουθούμενη κυβερνητική οικονομική – φορολογική πολιτική.
-Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Διυπουργική Επιτροπή Αντιμετώπιση της Φοροδιαφυγής, που ανακοινώνεται, δεν υπάρχει ούτε ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Ανάπτυξης, που από όσα γνωρίζουμε, έχει την ευθύνη προώθησης της Επιχειρηματικότητας και της Ανάπτυξης.
-Τρομάζει κανείς για το μέλλον της Ιδιωτικής Επιχείρησης στην Ελλάδα, όταν σε αυτή την Επιτροπή, που χαράσσει και αναπτυξιακή πολιτική, συμμετέχουν σε συντριπτικό ποσοστό, μόνο εκπρόσωποι κατασταλτικών υπηρεσιών του κράτους.
Είναι βέβαιο ότι έτσι δεν διαμορφώνεται φιλοσοφία εμπέδωσης της Επιχειρηματικότητας, παρά κλίμα φόβου, για οτιδήποτε περιλαμβάνει επιχειρηματικό ρίσκο.
Ποιος νέος άνθρωπος θα τολμήσει να στήσει μια νέα επιχείρηση στην Ελλάδα, μετά τη νομοθέτηση όσων περιλαμβάνει το σχέδιο Νόμου και όσων ήδη ισχύουν ηδη, όταν – ανα πάσα στιγμή – κάτι δεν πάει καλά, στην καλύτερη περίπτωση θα χάσει όλη την προσωπική του περιουσία και ίσως βρεθεί στη Φυλακή.
Δεν μπορεί η κυβέρνηση να απευθύνεται σε ήρωες ή σε απατεώνες, όταν δηλώνει ότι προωθεί την ανάπτυξη και τις ιδιωτικές επενδύσεις. Κανονικοί ανθρώποι σε τέτοιες συνθήκες δεν θα ρισκάρουν εύκολα, ούτε Ευρώ.
ΙΕΡΗ ΚΑΙ ΟΣΙΑ Η ΑΝΑΓΚΗ για τον έλεγχο της φοροδιαφυγής και τα έσοδα, αλλά αυτά δεν επιτυγχάνεται με μέτρα εύκολου λαϊκισμού, ικανοποίησης της αριστερής αντιπολίτευσης, και επιχειρηματικής τρομοκράτησης.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ, που θα φέρουν ίδιο αποτέλεσμα, χωρίς να βάζετε στο στόχαστρο το άτομο του Έλληνα Επιχειρηματία, ιδιαίτερα του νέου, και αυτοδημιούργητου
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: (αφού βάλετε μια κόκκινη γραμμή στο παρελθόν):
1)Διαχωρίστε την επιχείρηση από τον επιχειρηματία. Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να ευθύνεται μόνο για το μετοχικό κεφάλαιο που έχει καταθέσει στην επιχείρηση.
2)Κάντε αυστηρότερη την υποχρέωση αύξησης κεφαλαίου, κάθε φορά που τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν ότι η επιχείρηση έχει ανάγκη από νέα κεφάλαια..
3)Κλείστε αμέσως την επιχείρηση αν δεν καταβληθούν στην ώρα τους φόροι και εισφορές. Μην κυνηγάτε αργότερα τον επιχειρηματία.
3) Δώστε στον επιχειρηματία τη δυνατότητα, αν θέλει να καθυστερήσει την πληρωμή, να προσφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο αντίστοιχης αξίας προσωπική περιουσία για προσημείωση.
4) Καταστείστε απόλυτα συνυπεύθυνο τον ορκωτό ελεγκτή και τον λογιστή για όσα δηλώνει προς τις αρχές ,η επιχείρηση..
6)Συνδέστε τα λογιστήρια όλων των επιχειρήσεων, με ένα κεντρικό σέρβερ του υπουργείου Οικονομικών, έτσι ώστε να είναι δυνατή η συνεχής και άμεση διασταύρωση κάθε πράξης. Ένα τέτοιο σύστημα υπολογιστών μπορεί να στηθεί σε ελάχιστο χρόνο και με μηδενικό κόστος για το Δημόσιο, αν κάθε επιχείρηση, που θα απαλλαγή από άλλα κόστη, καταβάλει μια μικρή μηνιαία συνδρομή στην εταιρεία η τις εταιρείας που θα αναλάβουν να εγκαταστήσουν και να συντηρούν τα σέρβερ.
7) Υπό αυτά τα δεδομένα περιορίστε δραστικά το χρόνο παραμονής του επιχειρηματία στον Τηρεσία, έτσι ώστε καθένας να έχει τη δυνατότητα Δεύτερης και Τρίτης ευκαιρίας.
Σήμερα στην Ελλάδα αν δημιουργήσεις μια μικρή επιχείρηση (ένα μαγαζάκι ας πούμε) , και αυτή δεν πάει καλά, είναι πολύ πιθανό να καταστραφείς για όλη σου τη ζωή (και ίσως οδηγηθείς και στη φυλάκή). Ειδικά αν είσαι αυτοδημιούργητος και δεν έχεις οικογενειακά κεφάλαια.
Σε άλλες χώρες η αποτυχία, ιδιαίτερα σε νεανική ηλικία θεωρείται σημαντική εμπειρία, για πιο πετυχημένη επόμενη επιχειρηματική επιλογή.
Γιατί οι Έλληνες να έχουν μόνο μια επιχειρηματική ευκαιρία. Και γιατί η πρώτη επιχειρηματική αποτυχία να κινδυνεύει να σε οδηγήσει σε προσωπική και οικογενειακή καταστροφή.
Σκεφθείτε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των επιμελητηρίων, μικρό ποσοστό απ όσους κάνουν το πρώτο βήμα καταφέρνουν να επιτύχουν. Οι λόγοι της πρώτης αποτυχίας πολλοί. Και χιλιάδες αυτοί που τη βιώνουν. Τι θα κάνουν αυτοί, οι νέοι συνήθως ανθρώποι, μετά?
Να γιατί οι περισσότεροι αναζητούν μια θέση υπαλλήλου και κυρίως Δημοσίου Υπαλλήλου. Εκεί υπάρχουν πολλαπλές ευκαιρίες χωρίς ρίσκο, χωρίς κίνδυνο και η αποτυχία σε προηγούμενη δουλιά σπάνια δημιουργεί πρόβλημα για την επόμενη.
Δείτε την πραγματικότητα και αλλάξτε φιλοσοφία πολιτικής. Μόνο έτσι θα στρέψουμε τους νέους προς το ρίσκο της επιχειρηματικότητας, και την Ελλάδα στην επιζητούμενη ανάπτυξη και όχι στη δημοσιοϋπαλληλία και στα ελλείμματα. Για να ζήσουν καλύτερα οι επόμενες γενιές.
Τολμήστε, εγκαταλείψτε το παρελθόν και τα τετριμμένα..
Στη διάθεσή σας για περαιτέρω ανάλυση
Στηρίζουμε την πρόταση της ομάδας πολιτών «ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ» η οποία είναι να προστεθεί στο νομοσχέδιο ένα άρθρο που να επιβάλει την φορολόγηση της εκκλησίας με τρόπο ανάλογο προς την περιουσία και τα εισοδήματά της, συγκεκριμένα: «Καταργούνται όλες οι προϊσχύουσες διατάξεις για ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των εκκλησιαστικών Ν.Π.Δ.Δ. και της κεντρικής λειτουργίας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Α.Ο.Τ.Χ.Ε., που πλέον θα φορολογούνται σύμφωνα τις διατάξεις που αφορούν στις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρίες.»
Επίσης στηρίζουμε την πλήρη και τεκμηριωμένη πρόταση της ως άνω ομάδας σχετικά με τη φορολόγηση της εκκλησίας η οποία έχει κατατεθεί στη Βουλή, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Τρόικα, και βρίσκεται ανηρτημένη εδώ:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=271979592778&topic=16200
Να προστεθεί στο νομοσχέδιο ένα άρθρο που να επιβάλει την φορολόγηση της εκκλησίας με τρόπο ανάλογο προς την περιουσία και τα εισοδήματά της, συγκεκριμένα: «Καταργούνται όλες οι προϊσχύουσες διατάξεις για ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των εκκλησιαστικών Ν.Π.Δ.Δ. και της κεντρικής λειτουργίας της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Α.Ο.Τ.Χ.Ε., που πλέον θα φορολογούνται σύμφωνα τις διατάξεις που αφορούν στις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρίες.»
Η πλήρης και τεκμηριωμένη πρότασή μας σχετικά με τη φορολόγηση της εκκλησίας έχει κατατεθεί στη Βουλή, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Τρόικα, και μπορείτε να τη δείτε ανηρτημένη εδώ:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=271979592778&topic=16200
Για ορισμένα επαγγέλματα (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, βαφείς, κτίστες, κτλ) να μην επιτρέπεται ατομική άσκηση του επαγγέλματος (τουλάχιστον για τις μεγάλες πόλεις) παρά μόνο με την μορφή συνεταιριστικών γραφείων με καταστατικό, με καθορισμένη έδρα και με λογιστήριο, μέσω των οποίων θα γίνεται η παραγγελία, η ανάθεση, η κοστολόγηση και η πληρωμή κάθε εργασίας και στον ιδιωτικό και στον ευρύτερο τομέα (επιχειρήσεις, δημόσια κτήρια κτλ).
Πιστεύω ότι το πρόβλημα της φοροδιαφυγής είναι πολύ μεγάλο τόσο που και το ίδο το Υπουργείο δεν είναι σε θέση να την υπολογίσει.
Θέλω να ελπίζω ότι το κράτος τώρα που ήρθαν τα δύσκολα θα δει και αυτό το θέμα σοβαρά. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι ο ιθύνοντες δεν γνώριζαν τόσα χρόνια τον τρόπο πάταξης της φοροδιαφυγής απλά αν το έκαναν θα έρχονταν σε σύγκρουση με πολλούς δυνατούς και δεν είμαι σίγουρος ότι είχαν τη δύναμη και τη θέληση να κάνουν κάτι τέτοιο.
Με πολύ λίγα λόγια θα αναφερθώ σε κάποιες πολύ βασικές προυποθέσεις που αν δεν υπάρχουν δεν πρόκειται να αποκαλυφθούν τα πραγματικά έσοδα των ισχυρών. Κακά τα ψέματα είμαστε οι Ελληνες ένας λαός που αν δεν έχει κέρδος για κάτι που του ζητάς δεν πρόκειται να το αγκαλιάσει ζεστά. Αναφέρουμε σε όσους είναι κάτω από το αφορολόγητο όριο και δεν πληρώνουν φόρο , αυτοί μαζεύουν κάποιες αποδείξεις για να πιάσουν το αφορολόγητο κα μετά τέλος . Ετσι χάνονται πάρα πολλές αποδείξεις από ανθρώπους που δεν έχουν κέρδος να τις ζητήσουν. Το κράτος χάνει το Φ.Π.Α και τα ειοδήματα χιλιάδων επαγκελματιών αποκρύπτονατι. Τι προτείνω ; Ολοι μα όλοι να παίρνουν επιστροφή κάποιου ποσού που να είναι ανάλογο με το άθροισμα των αποδείξεων χωρίς όριο προς τα πάνω. Αρα όσες περισσότερες αποδείξεις τόσο μεγαλύτερη έκπτωση.
Ενα δεύτερο πολύ σημαντικό για μένα είναι το ποσό της έκπτωσης να είναι γεναίο γιατί ήδη ακούω από το περιβάλλον μου ότι πολλοί γιατροί Π.χ ανταλλάσουν την απόδειξη με κάποια έκπτωση στην επίσκεψη, έτσι και ο Φ.Π.Α χάνεται και το πραγματικό εισόδημα των γιατρών αποκρύπτεται.Προτείνω λοιπόν να είναι γενναία η ελάφρυνση του φορολογούμενου και τότε θα αποκαλυφθούν σημεία και τέρατα.
Για να είμαι και σύντομος θέλω να τονίσω ότι δεν υπάρχει δικαιότερος τρόπος φορολόγησης των πολιτών από το να γίνεται με βάση τα εισοδήματά τους. Χρέος όμως της πολιτείας είναι να βρίσκει τα πραγματικά εισοδήματα των πολιτών και όχι να βρίσκει τα εισοδήματα των ανθρώπων που πληρώνει αυτή. (δημόσιοι υπάλληλοι)
Ελπίζω κάτι να γίνει προς το δικαιώτερο γιατί έτσι και οι πολίτες θα αποδίδουν καλύτερα και θα αρχίσουν να εμπιστεύονται το κράτος.
να δημοσιεύονται στατιστικά για τη φορολογία, πόσο συνεισφέρουν οι μισθωτοί, πόσο οι επιτηδευματίες real time, πόσα κέρδη έχουν κατά μέσο όρο οι επιχειρηματίες, πόσες πισίνες φτιάχνονται κάθε μήνα στην Ελλάδα, κ.ο.κ
ο κόσμος πρέπει να έχει πλήρη πληροφόρηση της ανισότητας του πλούτου και της συμμετοχής στο φορολογικό φορτίο
Πιστεύω ότι η υπάρξη ενός αντίστοιχου ΑΜΚΑ και στην Οικονομία αποτελεί αξεπέραστη αναγκαιότητα. Πρέπει το κράτος με τη γέννηση κάθε πολίτη να του δίδει τον δια βίου Οικονομικό Αριθμό (χάριν συντομίας θα τον ονομάσω ΜΟΑ, Μοναδικός Οικονομικός Αριθμός) ο οποίος προτείνω να είναι 12ψήφιος της μορφής Χ.ΨΨ.ΑΑΑ.ηημμεε:
ΕΝΑ ψηφίο (Χ) χαρακτηρισμού φύλλου-προέλευσης πχ για άνδρες (1), για γυναίκες (2) για αλλοδαπούς Ευρώπης (3) για άλλους μετανάστες (4) κτλ.
ΔΥΟ ψηφία (Ψ) του νομού όπου γεννήθηκε ή χώρας περιοχής που προέρχεται
ΤΡΙΑ ψηφία (ΑΑΑ)του αριθμού δημοτολογίου
ΕΞΙ ψηφία (ηημμεε) της ημερομηνίας γέννησης του.
Αυτός ο αριθμός, μοναδικός για 99 χρόνια (εάν η ημερομηνία γέννησης είναι 8ψήφια μοναδικός για πάντα) θα είναι απαραίτητος σε κάθε οικονομική πράξη, και θα κρέμονται από κάτω όλα τα ατομικά ή εταιρικά ΑΦΜ που έχει κάποιος , όλα τα ακίνητα, οι λογαριασμοί, οι μετοχές και προιόντα σημαντικής αξίας (ΙΧ, Κότερα, Πισίνες, κτλ.
Η Καταγραφή και η δημιουργία του δένδρου των περιουσιακών στοιχείων μπορεί να γίνει γρήγορα και από τον επόμενο χρόνο να λειτουργούμε με τον ΜΟΑ.
Με τον τρόπο αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να μην γνωρίζει το κράτος ποιός πολίτης τι κατέχει και τι έχει.
θέλουμε:
1) να μην τρώνε λεφτά οι πολιτικοί
2) να μην φοροδιαφεύγουν οι επιχειρηματίες
3) να μην χρηματίζονται οι δημόσιοι υπάλληλοι
τρόποι για να τα διασφαλίσουμε αυτά, υπάρχουν άπειροι, η βούληση λείπει