Πρέπει να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση και ποιες; Ποιες αλλαγές προτείνετε σε σχέση με τα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά; Οι εκπτώσεις δαπανών θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολογήτου ορίου που ισχύει σήμερα;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.993 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Πρέπει να εκπίπτουν και λειτουργικές δαπάνες της οικογένειας όπως διόδια και βενζίνη, οι οποίες είναι σταθερές και ανελαστικές.
Αυτές οι δαπάνες υποχρεωτικά περιορίζουν όλες τις άλλες δαπάνες.
Αγαπητοί φίλοι,
1. Δεδομένης της ανεργίας που μαστίζει την χώρα, και των νέων φορολογικών μέτρων, είναι σημαντικό να σταματήσει πλέον να φορολογείται το κάθε φυσικό πρόσωπο ξεχωριστά σε μια οικογένεια, αλλά συνολικά. Θα σας θέσω ένα παράδειγμα. Οικογένεια με εισόδημα 10.000 και 10.000 για κάθε ένα εκ των φυσικών προσώπων (πλην τέκνων) φορολογείται συνολικά με φόρο = ΜΗΔΕΝ. Αντιθέτως, οικογένεια όπου ο σύζυγος έχει εισόδημα 20.000 ενώ η σύζυγος είναι άνεργη (ή με πολύ χαμηλό εισόδημα, part-time εργασία κλπ.) φορολογείται περίπου με 3.000 (εάν θεωρήσουμε μία ενιαία φορολογική κλίμακα άνω των 12.000 ευρώ με 15%). Δηλαδή δύο οικογένειες, με συνολικό εισόδημα 20.000 ευρώ, η μία φορολογείται με ΜΗΔΕΝ φόρο και η άλλη με 3.000 ευρώ!!! Είναι σαφής η αδικία. Όμως είναι ανάγκη πλέον να αλλάξει αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση και πάλι θα υπάρχει ένα παράθυρο φοροδιαφυγής, το οποίο θα το προκαλεί ο πέραν κάθε υποψίας πολίτης, ο άνεργος και ο χαμηλόμισθος καθότι ο εργοδότης του, παρέχον μαύρη εργασία, θα φοροδιαφεύγει πολύ περισσότερο.
2. Ο μοναδικός τρόπος να συλλέξει ο πολίτης αποδείξεις από παροχή εργασίας (ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ξυλουργούς κλπ) είναι να έχει μεγαλύτερη έκπτωση από το ΦΠΑ. Το κέρδος του κράτους και πάλι είναι δεδομένο.
3. Προς θεού, επειδή ακούγεται. Μην αυξήσετε τον ΦΠΑ. Το ζητούμενο είναι, μέσα από το νέο φορολογικό σύστημα, να ενισχυθεί η αγορά και η δικαιοσύνη, όχι να δώσουμε μεγαλύτερα κίνητρα για φοροδιαφυγή και ένα ακόμα μεγαλύτερο πλήγμα στις αγορές.
4. Κλείνω, με μια απλή παρατήρηση. Εάν το κράτος θέλει να πιάσει την φοροδιαφυγή, και μπορεί και ξέρει το πώς. Το θέμα είναι εάν θέλει. Θεωρώ ότι πλέον, θέλει δε θέλει, πρέπει. Εδώ είναι σε θέση να πιάσει την οποιαδήποτε οικονομική ατασθαλία σε επίπεδο Υπουργείων και Δημόσιων Οργανισμών, δε μπορεί να το κάνει στους γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους, καταστηματάρχες? Έναν του ΣΔΟΕ να στείλει, ή άλλων ελεγκτικών οργανισμών, υποδυόμενος τον πελάτη, θα μοιράσει πρόστιμα στα 3/4 των ιατρών και δικηγόρων της χώρας. Ας πληρώσουν εν τέλει αυτοί που τόσο καιρό φοροδιαφεύγουν. Δεν είναι σωστό να φορολογείται συνεχώς η ακίνητη περιουσία του μικρομεσαίου επειδή του άφησε ο πατέρας του ένα οικόπεδο. Στο τέλος «ο γιατρός της Εκάλης», επειδή φοροδιαφεύγει εδώ και 20 χρόνια, θα του πάρει και το σπίτι για ένα κομμάτι ψωμί. Είναι μεγάλο το θέμα και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.
ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΝΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΤΟΚΟΙ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΔΟΣΗ ΚΑΘΕ ΜΗΝΟΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ. ΟΜΟΙΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΒΑΦΤΙΖΕΤΑΙ «ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΝΟ ΛΙΓΟΙ, ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΔΗΛΑΔΗ, ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
ειμαι σιγουρος οτι η συλλογη αποδειξεων δεν θα βοηθησει στην αυξηση των εσοδων αλλα θα μεγαλωσει τις συναλλαγες για μη εκδοση αποδειξεων στις κατηγοριες των επαγγελματων που ειναι τοις πασει γνωστο ότι δεν εκδιδουν. μπορειτε να μου πειτε πως ο γιατρος θα δοσει αποδειξη στο γεροντακι που θα παει για επισκεψη στο ιατρειο του αφου θα φοβαται μην τον δυσαρεστησει και δεν τον εξετασει η δεν του δοσει τα σωστα φαρμακα. Επισεις πως θα παρω απόδειξη αν μου πει οτι με την εκδοση της θα πληρωσω παραπανω και στην ουσια θα επιβαρυνθω ο ιδιος τον φορο.
Πως επισης θα πιεστουν οι δικηγόροι, οι συμβολαιογραφοι, οι γιατροι κλπ που συστηματικα ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ να εκδιδουν αποδείξεις? Μόνο ενας τρόπος υπαρχει κατ εμέ και αυτος ειναι η θεσπιση αντικειμενικων κριτιριων βάσει της Δ/νσης εδρας των, του χρονου ασκησεως επαγγελματος αλλα και των τεκμηριων διαβίωσης.
Ολα τα αλλα περι της συλλογης αποδειξεων ειναι εκ του πονηρου και αποσκοπουν στο να ριξουν σταχτυ στα ματια του κόσμου. Παλι το μαρμαρο θα πληρωθει απο τους μισθωτους και οχι απο τους επαγελματιες με τα ακινητα και τα χρηματα στις τραπεζες της Ελβετιας.
Θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
1. Οι αποδείξεις των ΔΕΚΟ (ΔΕΗ) δε γίνονται δεκτές για την θέσπιση του αφορολόγητου. Αν όμως τελικά γίνουν δεκτές οι αποδείξεις για πετρέλαιο θέρμανσης ή φυσικό αέριο, θα έπρεπε να γίνουν δεκτές και εκείνων που χρησιμοποιούν για οικιακή θέρμανση ηλεκτρικούς θερμοσυσσωρευτές και που αντιστοιχούν σε αξιοσημείωτη δαπάνη.
2. Το μέτρο των αποδείξεων δεν είναι αρκετό για τη μείωση της φοροδιαφυγής. Να αλλάξει η νομοθεσία για τη φοροδιαφυγή και να εφαρμόζεται. Αν π.χ. γινόταν κακούργημα η φοροδιαφυγή, με ποινές κάθειρξης χωρίς αναστολή ή εξαγορά, πόσοι θα τολμούσαν να φοροδιαφύγουν και πόσοι δημόσιοι λειτουργοί θα τολμούσαν να συγκαλύψουν επ’ αμοιβή ή από απειλή παρανομίες πολιτών ή να προχωρήσουν οι ίδιοι σε τέτοιες ενέργειες?
Οι εφοριακοί οι οποίοι φέρουν την ευθύνη για την περιοχή του Κολωνακίου, δεν ελέγχθηκαν γιατί δεν απόρησαν πώς δηλώνουν γιατροί του Κολωνακίου εισόδημα 15000 ευρώ το έτος ενώ τηρούν ιατρείο στη συγκεκριμένη περιοχή? Αν ελεγχόταν επί συγκάλυψης κακουργήματος, ούτε θα αδιαφορούσε, ούτε θα δωροδοκείτο, ούτε θα υπέκυπτε σε πιέσεις πάσης φύσεως (υπηρεσιακές, απειλές βίας κ.λ.π.).
3. Εκτιμώ ότι συνιστά κοροϊδία η αποδοχή από την πολιτεία να δηλώνουν εισοδήματα -για παράδειγμα- οι κάτοχοι ταξί 10-12000 ευρώ, ενώ στην αγορά η άδεια ταξί κοστίζει περί τις 200000. Ομοίως οι ιδιοκτήτες φορτηγών και πιθανά και άλλοι ασκούντες κλειστά επαγγέλματα.
Αποδείξεις παντού και για όλα, ακόμα και με πλήρη κατάργηση του αφορολόγητου και να γίνεται δεκτό ως αφορολόγητο εισόδημα όλο το ποσό των αποδείξεων.
Κύριε υπουργε εύχομαι υγεία και μια καλύτερη χρονιά.
Βλέπω ότι μόνο προς θετική κατεύθυνση είναι το μέτρο της καθολικής χρήσης-συλλογής αποδείξεων. Αν και η χρήση αποδείξεων είναι αυτονόητη ήταν πάντα ένα πεδίο «συναλλαγής» μεταξύ προμηθευτή-καταναλωτή.
Ο καταναλωτής πρέπει να έχει ισχυρό κίνητρο ώστε να ζητάει-απαιτεί την έκδοση απόδειξης, ισχυρότερο ίσως της αποφυγής-εκπτωσης ΦΠΑ 9% ή 19%. Κίνητρο θα ήταν η έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα σε ποσοστό ανάλογο της έκπτωσης που θα πετύχαινε. Στόχος εξασθένηση του κινήτρου της έκπτωσης (σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής να πάρει έκπτωση επιτόπου είναι προτιμότερο απο το να πληρώσει και να του επιστραφούν-αν επιστραφούν- μετά από την υποβολή των δηλώσεων)
Ίσως όμως το κίνητρο για την έκδοση της απόδειξης να πρέπει να υπάρχει και για τον προμηθευτή ώστε να μην σκέφτεται να κόψει αποδείξεις στον καταναλωτή. Κίνητρο θα ήταν η τμηματική μείωση συντελεστή φόρου σύμφωνα με ποσοστιαία υπέρβαση στόχου είτε του μέσου όρου του τζίρου τριετίας είτε του μέσου όρου του κλάδου. Στόχος η αύξηση κρατικών εσόδων μέσα από την ανάπτυξη. Έτσι για παραδειγμα εταιρεία με ΜΟ τζίρου 100000 και κέρδη 50000 (ΜΣΚΚ 50%) φορολογούμενα με 35% πληρώνει φόρο 17500. Με αυξηση τζίρου 20% πετυχαίνει μείωση συντελεστή 2% δηλαδή κέρδη 60000 φορολογούμενα με 33% και πληρώνει 19800 (αντί 21000). Με αυξηση τζίρου 80% πετυχαίνει μείωση συντελεστή 8% δηλαδή κέρδη 90000 φορολογούμενα με 27% και πληρώνει 24300 (αντί 31500). Βέβαια το μοντέλο μείωσης φόρου πρέπει να έχει:
α)ανωτατη μείωση συντελεστή πχ 10%,
β)καλύτερα όχι αναλογική κλιμάκωση μείωσης συντελεστή αλλά προοδευτικά αυξανόμενη στοχοποιώντας την επιθυμητή ανάπτυξη πχ
αυξηση τζίρου 10% μείωση συντελεστή 0.6%,
αυξηση τζίρου 20% μείωση συντελεστή 1.8%,
αυξηση τζίρου 30% μείωση συντελεστή 3%,
αυξηση τζίρου 40% μείωση συντελεστή 4.2%,
αυξηση τζίρου 50% μείωση συντελεστή 5.8%
αυξηση τζίρου 60% μείωση συντελεστή 7.2%
αυξηση τζίρου 70% μείωση συντελεστή 8.6%
αυξηση τζίρου 80% και πάνω μείωση συντελεστή 10%
γ)κάποιο πλαφόν μέιωσης τζίρου για να ισχύουν οι παραπάνω μειώσεις συντελεστή πχ έως 50% ισχύουν παραπάνω χάνει το δικαίωμα έκπτωσης.
Όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου θα έλεγα πως η συλλογή, διαφύλλαξη και καταμέτρηση των αποδείξεων είναι α ν α γ κ α ί ο κ α κ ό. Είναι μία λύση χωρίς καμία απαίτηση ΟΧΙ όμως και χωρίς να απαιτείται κόπος και ταλαιπωρία από τους φορολογούμενους αλλά και χρήμα αφού οι λογιστές δεν πρόκειται να κάνουν δωρεάν την καταμέτρηση και διαχώρισμο ανά ΑΦΜ όπως ακούγεται.
Η εναλλακτική πρόταση μου είναι :
συλλογή αποδείξεων με χρήση πλαστικής «έξυπνης» κάρτας σε ηλεκτρονική μορφή που να περιέχει εγγραφή με ΑΦΜ προμηθευτή, ΑΦΜ Καταναλωτή, Αριθμός Απόδειξης, Ημερομηνία-Ωρα, Ποσό Απόδειξης, Ποσό ΦΠΑ(προαιρετικό). Σε αυτή την μορφή μία «έξυπνη» κάρτα του φορολογούμενου θα μπορούσε να συλλέξει 320 αποδείξεις (με κάρτα χωρητικότητας 32ΚΒ). Η κάρτα αυτή θα μπορούσε να συλλέγει αποδείξεις χωρίς τη χρήση ΟΝLINE σύνδεσης και οποιαδήποτε στιγμή να την αδειάσει ο φορολογούμενος σε κάποιο σημείο «συγκομιδής» αποδείξεων (πχ εφορίες, ΚΕΠ, τράπεζες) και να την επαναχρησιμοποιήσει για συλλογή, ένω ταυτόχρονα οι αποδείξεις του θα υπάρχουν δηλωμένες στο ΑΦΜ του στο server «συγκομιδής» προσβάσιμες σε λίστες από το κωδικό TAXISNET. Κάθε φορολογούμενος θα μπορεί να έχει την κάρτα ή κάρτες του. Ακόμα και αν χάσει κάποιος την κάρτα του θα μπορεί να αγοράσει άλλη και ξαναρχίσει την συλλογή. Οι αποδείξεις για κάποιον που θα την βρεί δεν θα είναι αξιοποιήσιμες αφού θα περιέχουν το ΑΦΜ του παραγματικού καταναλωτή. Σε περίπτωση ανάγκης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και κάρτα τρίτου χωρίς απώλεια απόδειξης (αφού ουσιαστικά το ΑΦΜ του θα συνοδεύει την εγγραφή ακόμα και σε κάρτα τρίτου χωρίς όμως να μπορεί να διασφαλίσει ότι ο τρίτος θα την αδειάσει σε server «συγκομιδής»).
Ταυτόχρονα το αρμόδιο υπουργείο με αυτό τον τρόπο θα συλλέγει σε ηλεκτρονική μορφή αποδείξεις απαραίτητο για τους έλεγχους επιχειρήσεων, διπλών παραστατικών κλπ (πράγμα που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει λίγα χρόνια πριν όταν ξεκίνησε η χρήση μηχανισμών θεώρησης ΕΑΦΔΣΣ αλλά δεν συνδέθηκαν ONLINE και έτσι τα ηλεκτρονικά αντίγραφα παραμενούν στους προμηθευτές).
Αν και η εφαρμογή του μέτρου ακούγεται εξωπραγματική απαιτεί ελάχιστο εξοπλισμό :
Επιχηρήσεις:Αναγνώστη εγγραφής «έξυπνων» καρτών
Καταναλωτής:Αγορά «εξυπνων» καρτών (αξίας 2-3 ευρώ)
Υπουργείο:Online Servers «συγκομιδής» αποδείξεων + λογισμικό συλλογής
Οσον αφορά τα προγράμματα για έκδοση απόδειξεων-παραστατικών είναι θέμα αναβάθμισης η υποστήριξη, όμως όσον αφορά τις απλές ταμειακές γνωρίζω ότι χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να συνδεθούν με αναγνώστη καρτών και σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζουν ΑΦΜ καταναλωτή.
Για το λόγο αυτό η πρόταση μου καταλήγει σε παράλληλη χρήση με τις χειρόγραφες αποδείξεις (το αναγκαίο κακό). Σταδιακή αλλαγή των προδιαγραφών των ταμιακών θα μπορούσε να υποστηρίζει όλο και περισσσότερο τις ηλεκτρονικές αποδείξεις.
Κλαψιανός Σάββας
Καθηγητής Πληροφορικής
Κυρίες/Κύριοι,
είμαι 35 ετών, ιδιωτικός υπάλληλος που εργάζεται υπερωριακά χωρίς να πληρώνεται για αυτό. Ο καθαρός μισθός μου έπειτα από 10 χρόνια εργασίας στην ίδια εταιρία ανέρχεται στα 1600 Euros. Είμαι ανύμφευτος και μένω ακόμα με τους γονείς μου στο πατρικό μου. Οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ πληρώνονται από εμένα στο σημείο που μου αναλογούν. Ένα επιπλέον πιάτο φαγητό την ημέρα καλύπτεται άνετα από το καθημερινό προγραμματισμό των συνταξιούχων γονέων μου. Η δουλειά μου απέχει 8 χιλιόμετρα από την περιοχή που μένω. Στην εργασία μου υπάρχει εστιατόριο από το οποίο μπορώ να σιτίζομαι το μεσημέρι με 3 euros την ημέρα. Δεν κάνω πάνω από 6.500 χιλιόμετρα το χρόνο με το 1600 κυβικών αυτοκίνητο μου. Πληρώνω το πολύ 100 Euro το μήνα για βενζίνη. Βγαίνω 2-3 φορές τον μήνα για καφέ. Αγοράζω ρούχα μία φορά κάθε 3 χρόνια. Ταξιδεύω πολύ σπάνια και σχεδόν ποτέ δεν κάνω διακοπές το καλοκαίρι. Δεν συχνάζω σε κέντρα διασκέδασης. Πληρώνω 400 euro τον χρόνο για την συνδρομή του γυμναστηρίου μου. Δεν πηγαίνω για ψώνια στο super market αφού όπως προείπα μένω με τους γονείς και οι ανάγκες σίτισης αλλά και όλες οι ανάγκες ενός σπιτιού καλύπτονται κυρίως από εκείνους. Πόσοι αλήθεια δεν βιώνουν μια αντίστοιχη κατάσταση ?
Με όλα τα παραπάνω δεν θα μπορούσα ποτέ να ξοδέψω πάνω από 3.000 με 3.500 τον χρόνο.
Απαντήστε μου λοιπόν…πως θα συγκεντρώσω αποδείξεις 6.000 euros για να συνεχίσω να δικαιούμαι το αφορολόγητο των 12.000 euros ώστε να μην φορολογηθώ περισσότερο ????????
Με ποιο δικαίωμα έρχεστε να μου επιβάλετε το πως θα ζω και πόσα θα ξοδεύω με το τουλάχιστον αφελές και ανόητο επιχείρημα ότι θα πρέπει να αποκτήσουμε φορολογική συνείδηση ζητώντας αποδείξεις ? Αν εγώ έχω επιλέξει να ζω με το ελάχιστο δυνατό των αναγκών μου, ποιοι είστε εσείς που θα με εκβιάσετε να ξοδέψω περισσότερα προκειμένου να διατηρήσω το αφορολόγητο όριο μου ?
Με πιο δικαίωμα θα βάλετε χέρι στα έσοδα μου από μισθωτή εργασία ????
Αυτή ήταν η κοινωνική πολιτική που ευαγγελίζονταν ο πρωθυπουργός ?
Εμείς θα πληρώσουμε πάλι τα σπασμένα ? Αν πράγματι ένας ελεύθερος επαγγελματίας (αυτούς δεν θέλετε να πιάσετε ?) έχει παραπάνω έσοδα από όσα δηλώνει, και ζει μια πολυτελή ζωή, πιστεύετε πως θα έχει πρόβλημα να προσκομίσει τις απαραίτητες αποδείξεις ? Τι θα έχετε κερδίσει αν αυτός σας προσκομίσεις τις αποδείξεις και συνεχίσει παρόλαυτα να δηλώνει το ίδιο (αφορολόγητο) εισόδημα ? Λογικά δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να το κάνει. Συνεπώς….τα μόνιμα θύματα θα είμαστε εμείς οι μισθωτοί που για ακόμα μια φορά καλούμαστε να στηρίξουμε με λεφτά από τις τσέπες μας τις κάθε είδους πολιτικές σας.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά με αναγκάζεται ως πολίτη να έχω ως αυτοσκοπό μου όχι την κάλυψη των πραγματικών μου αναγκών αλλά τον καταναλωτισμό προκειμένου να πετύχω το όριο που θα μου επιτρέψει να κρατήσω τα έσοδα μου αναλλοίωτα από το μακρύ και ανίερο χέρι τις κρατικής εξουσίας. Όμως έτσι τελικά αυξάνω τα έξοδα μου μειώνω τις αποταμιέσεις μου και όταν θα φτάσω τα 65 μου (αν ποτέ τα καταφέρω) θα πρέπει να ζω με μια σύνταξη 500 euros που χρυσοπλήρωσα με την δουλειά μου για μια ολόκληρη ζωή.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ !!!!!
Εφόσον το αφορολόγητο όριο των μισθωτών υπολογίζεται… και βάσει των αποδείξεων που έχουν συγκεντρώσει και δεδομένου ότι εγώ προσωπικά είμαι προσωρινώς τοποθετημένος σε χώρα της Ε.Ε πως θα φορολογηθώ, δεδομένου ότι όλα τα εξοδά μου και συνεπώς και οι αποδείξεις μου, αφορούν δαπάνες σε ξένη χώρα. (ενοίκιο σπιτιού, δίδακτρα τέκνων, ιατρική περίθαλψη, είδη πρώτης ανάγκης και ότι άλλες δαπάνες υφίσταται μία οικογένεια).
Τονίζεται ότι το κόστος διαβίωσης στην εδρεύουσα χώρα ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο διαβίωσης της Ελλάδας.
Πως θα δικαιολογήσω τα έξοδα μου στην αλλοδαπή όταν οι αποδείξεις ξένης χώρας δεν γίνονται δεκτές.
Πρακτικά αυτό θα σημαίνει για εσάς ότι δεν είχα καθόλου έξοδα κατά το προηγούμενο έτος.
δεν ξέρω αν αυτό το σχόλιο θα δημοσιευθεί…αλλά
δυστυχώς για μια ακόμη φορά το κράτος μη μπορώντας να διαχωρίσει τις διαφορετικές κατηγορίες και τις αντίστοιχες οικονομικές δυνατότητες τους προχωρά σε μαζική φορολόγιση τους.
Δεν μπορεί να βγάλει απο τα γραφεία τους διεφθαρμένους εφοριακούς του για να εντοπίσουν αυτούς που πραγματικά φοροδιαφεύγουν.
Είμαι και εγω 35 χρονών, ελέυθερος επαγγελματίας, ζω σε σπίτι των γονέων μου και συντηρούμαι κυρίως με δικούς μου υλικούς πόρους. Μετα βίας αγγίζω το αφορολόγητο, μήπως είναι λίγο «τρελλό» να μου ζητάτε αποδείξεις 10500 €; πληρώνω 4500 € το χρόνο στο ΤΕΒΕ και με τα υπόλοιπα συντηρώ την οικογένεια μου, γυναίκα άνεργη και ένα παιδί.
θέλετε να μας πείτε οτι θα πρέπει να ξοδεύω υποχρεωτικά το ποσό αυτό;
θέλετε να μας τρελλάνετε σε αυτή τη χώρα;
Τις αδυναμίες των κρατικών μηχανισμών δεν θα τις «πληρώνουμε» όλοι με τον ίδιο τρόπο. Το ίδιο κάνατε και για τα τέλη κυκλοφορίας μη μπορώντας να ελέγξετε διεφθαρμένα ΚΤΕΟ κλπ.
Όσοι έκλεβαν το Δημόσιο χρήμα (τους φόρους μας) χρόνια τωρα να τα φέρουν πίσω και δεν θα χρειαστεί να φορολογηθεί κανένας..
Κε Παπανδρέου πριν τις εκλογές αναρρωτιόσασταν «Που πήγαν τα λεφτά;», εδω σας θέλω λοιπόν, που πήγαν; θα τα βρείτε;
Μόνο αγανάκτηση προκαλείτε…
Ευχαριστώ.
Καλή Χρονιά
Μια απορία. Κάθε μήνα πληρώνουμε κοινόχρηστα 100-120 Ευρώ.
Για όλο το χρόνο περίπου 1000 Ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται ηλεκτρολόγοι ,πετρέλαιο ,υδραυλικοί, ασανσέρ κ.λ.π. Γι’ αυτά δεν πρέπει να παίρνουμε αποδείξεις κατά διαμέρισμα και να καταχωρούνται; Η πολυκατοικία μας έχει δικό της Α.Φ.Μ όπως νομίζω και πολλές άλλες.
Εύχομαι να πετύχετε στο έργο σας.
ΑΔΙΚΙΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ο διάλογος έχει τίτλο «Διάλογος για ένα Δ ί κ α ι ο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα», δεν νομίζω λοιπόν πως είναι και τόσο ΔΙΚΑΙΟ για να διατηρήσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ένα αφορολόγητο της τάξης των 10500 € να χρειάζονται ισόποσες αποδείξεις ενώ οι μισθωτοί να χρειάζονται σχεδόν τις μισές (όπως ακούγεται στα ΜΜΕ). Είμαστε όλοι Έλληνες πολίτες με τις ίδιες ανάγκες και οι πολίτες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το κράτος φορολογικά ίσα, με βάση το εισόδημά τους και όχι την επαγγελματική τους ιδιότητα. Εξάλλου σκεφτείτε πόσοι είναι οι εργαζόμενοι που είναι τύποις «ελεύθεροι επαγγελματίες» με μπλοκάκι ή έστω πραγματικοί ελεύθεροι επαγγελματίες χαμηλού εισοδήματος. Ακούγεται βέβαια πως θα δοθεί λύση στο θέμα των εργαζομένων με μπλοκάκι, όμως ακόμα και εκεί θα υπάρχουν σίγουρα παραθυράκια στο νόμο, πχ υπάρχουν εργοδότες που ελέγχουν πέραν της μίας εταιρείας και άρα θα μπορούν να βάζουν τους υπαλλήλους τους να κόβουν αποδείξεις για διαφορετικές εταιρείες. Αν ισχύσει το μέτρο όπως ακούγεται στα ΜΜΕ, θα είναι πραγματικά αδύνατο για ελεύθερους επαγγελματίες χαμηλού εισοδήματος να συγκεντρώσουν αποδείξεις αξίας 10500 € για να φτάσουν το αφορολόγητο και άρα επιστρέφουμε ουσιαστικά στην ρύθμιση που είχε προτείνει ο κ. Αλογοσκούφης και που ποτέ δεν πέρασε.
Βέβαια ούτως ή άλλως το μέτρο εμπεριέχει την αδικία ότι ευνοεί πολίτες υψηλότερων εισοδημάτων οι οποίοι μπορούν να καταναλώσουν περισσότερο και άρα να πετύχουν πολύ εύκολα αφορολόγητο για το πρώτο κλιμάκιο του εισοδήματός τους.
ΝΑ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΜΜΜ
Ακούγεται ότι για την επίτευξη του αφορολόγητου θα προσμετρούνται όλες οι αποδείξεις πλην αυτές από ΔΕΚΟ. Αυτό φαίνεται σωστό από πλευράς πάταξης της φοροδιαφυγής, όμως από τη μεριά των πολιτών- καταναλωτών δημιουργεί την εξής αδικία: Κάποιος που χρησιμοποιεί πολύ το αυτοκίνητό του και καταναλώνει μεγάλα ποσά σε βενζίνη, επιβαρύνοντας το περιβάλλον, μπορεί μαζεύοντας αποδείξεις από τα βενζινάδικα να φτάσει πολύ πιο εύκολα το όριο για το αφορολόγητο, ενώ κάποιος που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις του μένει πίσω στην προσπάθεια να κατακτήσει το αφορολόγητο! Δηλαδή το κράτος υιοθετεί μία αντιπεριβαλλοντική πολιτική.
Προτείνω λοιπόν να προσμετρούνται για την επίτευξη του αφορολόγητου και εισιτήρια, κάρτες και αποδείξεις από τα ΜΜΜ αστικά και υπεραστικά και μάλιστα με αυξημένο συντελεστή ως κίνητρο για τη χρήση τους.
Εάν δεχθούμε ότι η ΥΓΕΙΑ είναι κοινωνικό αγαθό, τότε προτείνω οι ιατρικές δαπάνες να εκπίπτουν συνολικά από το φορολογητέο εισόδημα, όταν το φορολογητέο εισόδημα είναι μέχρι π.χ. 60.000 ευρώ. Στις ιατρικές δαπάνες να περιληφθούν και οι αποδείξεις φαρμακείων για ΦΑΡΜΑΚΑ. Από κει και πάνω να εκπίπτει ποσοστό των αποδείξεων με κάποια κλίμακα.
ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΗΜΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.ΚΑΙ ΕΡΩΤΩ ΚΑΤΙ:
1)ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ Η ΟΧΙ;ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΗΛΑΔΉ;
2)ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ,ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΑΥΤΆ;ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΔΑΠΑΝΕΣ-ΕΞΟΔΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ.ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΔΑΠΑΝΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΕΛΙΚΑ;
Μαζεύω αποδείξεις χωρίς να γνωρίζω τι θα γίνει.
θα ήθελα περισσότερη σοβαρότητα απο το Υπουργείο.
Πότε θα βάλουν ταμειακές μηχανές κάποιοι προνομοιούχοι κλάδοι για να πέρνουμε αποδείξεις?
Είχα κάποιες ελπίδες αλλά ξανά οι μισθωτοί θα την πληρώσουν.
Καλησπέρα και καλή χρονιά . Σε αυτές τις πρώτες τέσσερις ημέρες αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι ότι κανένα βενζινάδικο δεν σου δίνει απόδειξη . ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΣ ΝΑ ΣΟΥ ΤΗΝ ΔΩΣΟΥΝ ΕΚΝΕΥΡΙΖΟΝΤΑΙ .Αυτό που έχω να πω και πρέπει να γίνει τα αρμόδια όργανα να πάνε να εξακριβώσουν για του λόγου το αληθές .φτάνει πια δεν είναι δυνατόν να τσακώνεται ο κόσμος για να πάρει απόδειξη αυτό είναι αυτονόητο .Φτάνει πια κύριοι βενζινάδες.
Θεωρώ, έτσι και αλλιώς το μέτρο της συλλογής αποδείξεων απαράδεκτο, γιατί θέτει τους πολίτες στη θέση των ελεγκτικών μηχανισμών, που δυστυχώς μέχρι σήμερα αποδεικνύονται ανίκανοι να αντιμετωπίσουν την φοροδιαφυγή. Άραγε, γιατί ο φορολογούμενος, θα πρέπει να είναι θύμα της ανικανότητας αυτής και να φορολογείται το εισόδημά του από το πρώτο ευρώ; Επίσης άδικο, θεωρώ τον τρόπο απόδοσης της φοροαπαλλαγής μέσω των αποδείξεων, γιατί δημιουργεί φορολογούμενους δύο ταχυτήτων. Αλήθεια κύριοι του υπουργείου οικονομικών, γιατί θα πρέπει να χαρίζεται το 50% του αφορολόγητου στους μισθωτούς (συμπεριλαμβανόμενων και των δημοσίων υπαλλήλων ) και τους συνταξιούχους , ενώ την ίδια ώρα ένας ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει να συγκεντρώσει το σύνολο του αφορολόγήτου του σε αποδείξεις; Μήπως έχετε την εντύπωση, ότι το εισόδημα που δηλώνει ένας ελεύθερος επαγγελματίας είναι προϊόν ευνοϊκής τύχης και δεν προέρχεται από προσπάθεια και καθημερινό μόχθο σε σχέση με αυτό του μισθωτού και του συνταξιούχου που έτσι και αλλιώς είναι εξασφαλισμένο από σίγουρες πηγές (μισθός – σύνταξη); Αν πραγματικά είναι αναγκαία η επιβολή του συγκεκριμένου μέτρου, τουλάχιστο θα μπορούσε να εφαρμοστεί με δικαιότερο τρόπο η απόδοση του αφορολόγητου, σε όλους ανεξαρτήτως φορολογούμενους, στη βάση ενός ενιαίου ορίου συγκέντρωσης αποδείξεων. Τέλος θα ήθελα να τονίσω, ότι στη πράξη η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από το πρόσφατο παρελθόν, δεδομένης της ταλαιπωρίας στην οποία υπόκεινται οι πολίτες, παρόλο που πρόσκαιρα ίσως μπορεί να λειτουργήσει ως τονωτικό στον τζίρο της αγοράς, ως κίνητρο κατανάλωσης προϊόντων και υπηρεσιών από τον κόσμο.
Παραπαιδεία και οικονομία
Φορολογήστε σκληρά τα ιδιαίτερα μαθήματα που γίνονται από τους διορισμένους εκπαιδευτικούς στους μαθητές τους. Εκεί βρίσκεται το χρήμα! Π.χ. υπάρχουν στην περιφέρειά μας ιδιαιτερατζήδες που «συμπληρώνουν» το εισόδημά τους με ποσά που τρελαίνουν. (Πέντε ώρες την ημέρα επί εικοσιπέντε ευρώ (το λιγότερο) την ώρα και επί εικοσιτέσσερις ημέρες το μήνα δίνουν μηνιαίο εισόδημα 5Χ25=125Χ24=3.000 ευρώ το μήνα μαύρα χρήματα, αφορολόγητα. Σε δέκα μήνες το ποσό αγγίζει τις 30.000 ευρώ! Γι’ αυτό και στο σχολείο πηγαίνουν για ξεκούραση ή «τουρισμό»!)
Πώς θα το πετύχετε;
1.Απαλλάξτε εξ ολοκλήρου από φορολογία το σύνολο του ποσού των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα δηλώσουν οι γονείς -θύματα του συστήματος παραπαιδείας. Έτσι οι γονείς θα απαιτούν από τους ιδιατερατζήδες αποδείξεις παροχής υπηρεσιών.
2. Υποχρεώστε τους ιδιατερατζήδες, που παρανόμως ασκούν το διδακτικό – εισπρακτικό τους έργο σήμερα, να εκδίδουν στο εξής νομίμως αποδείξεις παροχής υπηρεσιών: Με τον τρόπο αυτό και το έργο του ΥΠΕΠΘ θα βοηθήσετε στην καταπολέμηση της παραπαιδείας και τα οικονομικά του κράτους θα ενισχυθούν. Με άλλα λόγια ή θα πάψουν οι «μπακάληδες της γνώσης» να εκμεταλλεύονται τους γονείς των μαθητών τους ή θα αναγκαστούν να πληρώσουν -και να πληρώσουν πολλά.
Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΡΙΠΛΟ ΣΤΟΧΟ.
1)ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΠΟΣΟ/ΠΟΣΟΣΤΟ.ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ–>ΕΝΙΣΧΥΣΗ
2)ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΕΜΕΣΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΥΨΟΥΣ ΔΑΠΑΝΗΣ–>ΤΕΚΜΗΡΙΑ
3)ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ , ΦΠΑΑΠΟΦΥΓΗΣ Η/ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ , ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ , ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΖΗΤΑ, ΣΥΛΛΕΓΕΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ–> ΣΙΓΟΥΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΩΝ ΝΑ ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ, ΤΟ ΔΗΛΩΘΕΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ, ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, Η ΚΙΝΗΤΗ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΛΠ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΝΑΛΥΘΕΙ Ο ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.
Η ΦΠΑΑΠΟΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ ΠΙΕΣΗΣ Η/ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ , ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΔΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΘΟΥΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΦΠΑ, ΤΗ ΜΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΚΛΠ
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ? ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ Η /ΚΑΙ ΕΚΤΡΕΦΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ , ΤΟΝ ΜΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΕΤΟΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ??
ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ!!!!!!!!!!!!!!!
Χρόνια πολλά.
Ο μήνας έχει 4 και έχω μαζέψει 23 αποδείξεις. Πλέον παίρνω ακόμη και από τον ψιλικατζή. Δλδ στο τέλος του χρόνου θα έχω 1500+ αποδείξεις . Ούτε εταιρία να ήμουν. Και όλα αυτά για να πιάσω το 10500 σαν ελεύθερος επαγγελματίας που είμαι, και συγκεκριμένα ιδιοκτήτης ταξί 50% και απαντώντας στον κύριο ΚΑΚΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ που ξέρει καλά τα ταξί, τα 600€ το χρόνο είναι το Φ.Π.Α. Και όχι ο φόρος εισοδήματος. Και να σημειώσουμε ότι το ταξί αποδίδει 9%Φ.Π.Α. Και του επιστρέφεται 19% από τις δαπάνες στην περίπτωση του λογιστικού προσδιορισμού.. Και πιο συγκεκριμένα.
Ας υποθέσουμε ότι το 50% ταξί βγάζει καθαρά 30000€ (όπως αναφέρει ο κύριος ΚΑΚΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ). για να βγάλει αυτό το ποσό θα πρέπει να δαπανήσει 15000€ το ελάχιστο σε λειτουργικά έξοδα.. Οπότε με 9% θα αποδώσει 2700€ Φ.Π.Α. Και θα του επιστραφεί 19% =2850€. οπότε???
Όσο για το πραγματικό εισόδημα μπορεί ο ίδιος ο υπουργός να δει τα βιβλία εσόδων εξόδων από κάποιους ιδιοκτήτες που επέλεξαν τον λογιστικό προσδιορισμό και να δει με τα μάτια του πια είναι τα πραγματικά έσοδα που σε καμία περίπτωση δεν είναι το ποσό που προαναφέρθηκε.
Είναι αποδεδειγμένο ότι οι ιδικτήτες ταξί που έχουν επιλέξει τα βιβλία εσόδων εξόδων έχουν όλοι επιστροφή Φ.Π.Α. Και φόρου εισοδήματος΄. Βέβαια κέρδος δεν υπάρχει γιατί αναγκάζονται να συνεργάζονται με τον συμπαθέστατη συντεχνία των λογιστών, που παίρνουνε την διαφορά σαν αμοιβή, με αποτέλεσμα να μένει μόνο το άγχος της περισυλλογής των τιμολογίων και το τρέξιμο
ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΕΡΔΟΣ… ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ. ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ .
Σχετικά με το θέμα της συλλογής κάθε είδους αποδείξεων και κυρίως της σύνδεσης του συνολικού ύψους του ποσού που θα αντιπροσωπεύουν με το αφορολόγητο όριο θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
α. Η συγκέντρωση τεράστιου αριθμού αποδείξεων θα δημιουργήσει μείζον πρόβλημα κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης διότι και μόνη η καταγραφή τους θα απαιτήσει χρόνο, κόπο και ενδεχομένως γνώσεις που αρκετοί φορολογούμενοι δεν διαθέτουν. Θα μπορούσε λοιπόν να καθορισθεί κατώτατο όριο ύψους κάθε απόδειξης (π.χ. τα 5 ευρώ) και να προσαυξάνεται οίκοθεν το συνολικό ύψος τους κατά ένα ποσοστό που θα ορισθεί από τον νόμο (π.χ. 10%)και θα αντιστοιχεί στις μικροαποδείξεις αυτές.
β. Η στέρηση ή φαλκίδευση του επί 10ετίες ισχύοντος αφορολογήτου ορίου από τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους αλλά και τους τύποις ελεύθερους επαγγελματίες (τους κατ’ουσίαν μισθωτούς που αμείβονται κατ’ απαίτηση των εργοδοτών με Δ.Α.Π.Υ.) οι οποίοι δεν θα συγκεντρώνουν το προκαθορισμένο ύψος ποσού από συλλογή αποδείξεων θα καταστήσει ακόμη δεινότερη τη θέση τους. Και μάλιστα όταν είναι γνωστό ότι οι κατηγορίες αυτές δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν.
γ. Τέλος υπάρχει και ένα ζήτημα που δεν φαίνεται να έχει θιγεί από καμιά πλευρά: Εγγυάται το Υπουργείο των Οικονομικών ότι τα ποσά που θα προκύπτουν από τις συλλεγόμενες και επικαλούμενες αποδείξεις δεν θα χρησιμοποιηθούν μελλοντικά ως τεκμήριο εισοδήματος για τους φορολογούμενους;
Ειναι πολύ σωστο το αφορολόγητο να χτιζεται με αποδείξεις. Απορώ γιατί δεν ειχε γινει μεχρι τωρα. Το μέτρο ειναι πολύ εξυπνο και με μηδέν κόστος.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Ενας τροπος φοροδιαφυγής ηταν η «ανακύκλωση» αποδείξεων στις καφετεριες γιατι ο πελάτης αδιαφορούσε και δεν επαιρνε μαζί του την απόδειξη. Τωρα οχι μονο την παίρνει, αλλά παιρνει μαζί του και του προηγούμενου πελάτη αν την βρει στο τραπέζι και ετσι δεν υπάρχει η δυνατότητα ανακύκλωσης!!!
Υπαρχουν πολλές προοπτικες για την εφαρμογή του μέτρου με την μηχανογράφιση και το διαδίκτυο. Παράδειγμα στο μελλον μπορεί να εφαρμοστεί barcode στις εκδιδόμενες αποδείξεις και να καταχωρούνται αξιόπιστα από λογιστές με μια κινηση ή ακόμα και από τους ιδιους τους φορολογούμενους. Επίσης μπορεί να υπάρξει εφαρμογή στο taxisnet οπου ο φορολογούμενος να μπαίνει όποτε θέλει (μια φορα το μηνα ή την εβδομάδα) και να καταχωρεί τις αποδείξεις που εχει λάβει ωστε να μην εχει ενα βουνο «σβησμένες» αποδείξεις στο τελος του χρονου.
Προς το παρόν βεβαια θα πρεπει να γινει η αρχή εστω και με τον πατροπαράδοτο (χειρόγραφο) τρόπο. Αρκει η καταχώρηση 3 στοιχείων
1. ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΦΤΜ
2. Α/Α ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ
3. ΠΟΣΟ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ
τα τρια αυτα στοιχεια ειναι υπεραρκετά για οποιαδήποτε διασταύρωση.
Μην αφησετε το μετρο χωρις ελεγχο εστω και δειγματοληπτικό. Οταν βρισκονται διαφορές θα πρέπει να υπάρχουν κυρώσεις (απόριψη ολόκληρου του ποσού δαπανων. Διόρθωση του ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ με τροποποιητική δήλωση που θα εχει και πρόστιμο εκπροθέσμου)
Οσο για αυτους που διαμαρτύρονται θα πρέπει να καταλάβουν οτι δυστυχώς φταιμε όλοι μας που το κρατος αναγκάζεται να εφαρμόσει ενα τετοιο μετρο γιατί όλοι εχουμε γινει δέκτες εκπτώσεων χωρίς απόδειξη και όλοι εχουμε δείξει αδικαιολόγητη επιείκια όταν δεν μας εκοψαν απόδειξη. Υπάρχει συνυπευθυνότητα όλων μας. Δυστυχώς.
Επανέρχομαι και επιμένω .
Το ζητούμενο σε κάθε διαδικασία – ότι κι αν αυτή αφορά – είναι η απλότητα.Δεν είμαι φοροτεχνικός ούτε οικονομολόγος και γι αυτό δεν υπεισέρχομαι σε τεχνικές λεπτομέρειες της διαβούλευσης. Μπορώ όμως να προτείνω στόχους απλώς λογικούς.
Αν ο ΦΠΑ είναι φόρος ,όπως βέβαια και είναι το προφανές,τότε γιατί λογίζεται ως εισόδημα και φορολογείται ξανά?
Η λογική λέει οτι το απλούστερο είναι να αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από το δηλούμενο εισόδημα με βάσει τις προσκομιζόμενες , με όποιο τρόπο επιλεγεί προσφορότερος , αποδείξεις .
Θα σταματήσει έτσι η ατέρμονη συζήτηση περι κλιμακίων , ορίων κλπ , όπως επίσης και η ανάγκη περι προσδιορισμών , υπολογισμών , αφαιρέσεων , προσθέσεων και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε για να κάνουμε το σύστημα πολύπλοκο και να δικαιολογήσουμε κι εμείς την τεχνοκρατική μας παρουσία.
Για το κράτος θα δημιουργηθεί -ΑΔΑΠΑΝΩΣ- ένας πανίσχυρος μηχανισμός αποτελούμενος απο 10 εκατομμύρια εισπράκτορες.
Αν τελικά πιστεύουμε ότι ο ΦΠΑ είναι ένας δίκαιος φόρος και επίσης ότι αποτελεί κύριο έσοδο του κράτους , ιδού πεδίον δόξης λαμπρό.
Εξοδα έτους:
1 ψωμί Χ 365 μερες = 292 €
1 γαλα Χ 365 μερες = 365 €
1κ κρέας «της σειράς» Χ 104 (Σάββατο + Κυριακή) = 832 €
φακές, ρεβύθια, φασόλια (που αμφιβάλλω κύριοι υπουργοί άμα ξέρετε τι έιναι…) 2κ Χ 52 εβδομάδες = 300€
λάχανα, μαρούλια… πορτοκάλια β ποιότητος..κλπ = 500€
χαρτιά υγείας (β ποιότητας)1 οκταράκι το τριήμερο = 400€
απορυπαντικά πιάτων και ρούχων = 1000€
ΔΕΗ (με την ΕΡΤ μέσα) = 1200€
υδρευση = 500€
ΟΤΕ = 500€
Με λίγα λόγια 6000€ έξοδα για μια υποτυπώδη ποιότητα ζωής ενός ζευγαριου.
Εχω ένα μαγαζάκι που εξαιατίας σας κύριοι θα το κλείσω…. και επειδή θα το κλείσω, μέχρι και γιαυτό μου ζητάτε χρήματα!!!
ΠΕΙΝΑΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ
Δώστε μου μιά λύση να απαλλαγώ απ όλους σας
τινα κάνω;;;
να απαγχονιστώ;
να πνιγώ στην θάλασσα;
τι;;;;;;;;
Πεινάωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω
Δε θεωρώ ότι θα αποδώσει το σύστημα των αποδείξεων, διότι:
1) Από υδραυλικό, ηλεκτρολόγο και ξυλουργό δεν πρόκειται να ζητήσω απόδειξη γιατί είτε είναι συνταξιούχοι και δεν μπορούν να κόψουν απόδειξη είτε γιατί εάν τους τη ζητήσω δε θα μου ξανάρθουν όταν τους χρειαστώ. Βρείτε τα εισοδήματά τους από τα περιουσιακά τους στοιχεία.
2) Απο τα ιδιωτικά ιατρεία νοσοκομειακών γιατρών ακόμα και να θέλουν να κόψουν απόδειξη λένε ότι δεν μπορούν (μήπως γιατί είναι παράνομα;). Μήπως θα πρέπει να τα νομιμοποιήσετε για να μπορούμε να τη ζητάμε; Αυτά τα ιατρεία μας εξυπηρετούν αν θέλουμε να αποφύγουμε να κλείσουμε ραντεβού σε νοσοκομείο μετά από μήνες.
Επίσης για να υπάρχει το κίνητρο να ζητάμε αποδείξεις από τους γιατρούς, να επανέλθει η αφαίρεση του συνόλου των ιατρικών εξόδων, από ιδιώτες γιατρούς, από το σύνολο του εισοδήματος και όχι μόνο το 20% αυτών. Όταν ζητάμε απόδειξη μας κοιτάνε με μισό μάτι και όταν το κέρδος μας είναι μόνο το 20% αποφεύγουμε να τη ζητάμε γιατί τους έχουμε ανάγκη.
Τέλος μήπως πρέπει να ελεγχθούν μικρές επιχειρήσεις ή μαγαζιά τα οποία εμφανίζουν ζημία για πάνω από 2-3 έτη; Πως συνεχίζουν και λειτουργούν και δεν έχουν κλείσει;
Η έκπτωση λόγω αποδείξεων δεν πρέπει να συνδεθεί με το αφορολόγητο. Πρέπει να δημιουργούμε δαπάνες για να έχουμε έκπτωση? Πόσοι μισθωτοι ή συνταξιούχοι μπορούν να μαζέψουν αποδείξεις 6000 Ευρώ?Πρέπει να προσλάβουμε κάποιον για να μας συμπληρώνει το ειδικό έντυπο που θα γράφονται τα στοιχεία των αποδείξεων? Οι πολίτες δεν μπορούν να είναι φοροκυνηγοί.Οι αποδείξεις θα πρέπει μόνο να δίνουν επί πλέον έκπτωση στο φόρο.
Καλημέρα -Καλησπέρα!
ΑΠΟΡΙΕΣ:
1)Γιατί οι ΔΕΚΟ θα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τις ανταγωνίστριες ιδιωτικές επιχειρήσεις; Αυτός που έχει σταθερό τηλέφωνο του ΟΤΕ θα φορολογείται διαφορετικά από κάποιον που έχει σταθερο σε ιδιωτική εταιρεία και προσκομίζει την απόδειξη για περισσότερο αφορολόγητο;
2)Εάν το φυσικό αέριο συνυπολογιστεί στις ΔΕΚΟ και άρα στο αφορολόγητο των πρώτων 6.000, γιατί κάποιος που παίρνει απόδειξη από πετρέλαιο, θα την προσκομίζει και συνεπώς θα ανεβάζει το αφορολόγητό του; Κρυώνει περισσότερο;
3) Τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς γιατί να μην συνυπολογίζονται στο αφορολόγητο μέσω αποδείξεων, όπως και οι αποδείξεις από την χρήση ΙΧ (π.χ. επισκευές αυτοκινήτου, βενζίνη κλπ);
Κάθε πολίτης προγραμματίζει τη ζωή του με βάση διαρκείς και μακροχρόνιες ανάγκες, ακόμα και όνειρά, και όχι με βάση την ΕΤΗΣΙΑ εισοδηματική πολιτική της κάθε κυβέρνησης.
ΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΜΥΑΛΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΕΜΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ…
Σας ευχαριστώ
Να συμπεριλαμβάνονται και οι αποδείξεις από τους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, στους οποίους είμαστε υποχρεωμένοι να στέλνουμε τα παιδιά μας, όσοι από εμάς δεν έχουμε δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς στην περιοχή μας.
Η δαπάνη αυτή θα έπρεπε να εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα ή να μειώνει το φόρο, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό κονδύλι για κάθε οικογένεια.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΥΨΟΥΣ, ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ-ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΨΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΣΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.
Η συλλογή αποδείξεων από τα super market δεν προσφέρει κάτι το θετικό, δεδομένου της υποχρεωτικής έκδοσης αποδείξεων από αυτά, λόγω του τρόπου λειτουργίας των. Επιβάρυνση θα προσθέσει και στους φορολογούμενους αλλά και στην διαδικασία ελέγχου των εφοριών. Θα μπορούσε να αντισταθμισθεί με διαφορετικά όρια των αφορολογήτων ποσών.
Η λύση είναι πολύ απλή. Η φορολόγηση να γίνεται στο περίσσευμα και όχι στο εισόδημα, δηλαδή από το εισόδημα να αφαιρούνται ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ με αποδείξεις και το υπόλοιπο να φορολογείται με συντελεστή μεγαλύτερο του ΦΠΑ.
Μέσα σε μια μέρα μπαίνει τέλος στις συναλλαγές χωρίς απόδειξη, αλλάζει η νοοτροπία όλων και τα έσοδα του κράτους από ΦΠΑ και από τη φορολογία εισοδήματος φτάνουν σε απίστευτα νούμερα για τα σημερινά δεδομένα με απολύτως δίκαιο τρόπο.
Μια εναλλακτική λύση, αν θέλετε να κρατήσετε το αφορολόγητο με αποδείξεις σε ένα συγκεκριμένο ποσό πχ12.000, είναι να ανακοινώνεται μετά την πρώτη Γενάρη του επόμενου έτους ποιες κατηγορίες αποδείξεων θα μετρήσουν για το αφορολόγητο του προηγούμενου έτους, έτσι ώστε να μην ξέρει κάποιος εκ των προτέρων ποιες αποδείξεις θα του χρειαστούν για το προηγούμενο οικονομικό έτος και να αναγκάζεται να τις συγκεντρώνει όλες.
Και στις δυο περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητο να καταθέτουν μαζί με τη δήλωση όλοι οι φορολογούμενοι όλες τις αποδείξεις αυτό μπορεί να γίνεται δειγματοληπτικά ή σε τυχόν έλεγχο.
Πραγματικα δεν μπορω να πιστεψω ακομα ότι επανερχεται το μετρο των αποδειξεων στη ψηφιακη εποχη.
Λοιπον κυριοι ΟΛΟΙ & ΟΛΑ ON LINE ειναι η μονη λύση να λυθουν αμετρητα προβληματα και οχι μονο οικονομικά.
Εξηγω : Κάθε επιτηδευματιας θα εχει ενα μηχανημα σαν αυτα για τις πιστωτικες καρτες τΟ οποιο θα ειναι συνδεδεμενο με το ΚΕΠΥΟ . Ολοι οι κατοικοι της Ελλάδας θα εφοδιαστουμε με μια μαγνητική κάρτα την οποια θα χρησιμοποιουμε σε καθε συναλλαγή μας και αυτόματα θα ενημερώνετε και το ΑΦΜ του επιτηδευματία για τη πώληση και το ΑΦΜ του πελάτη για την αγορά.Θα εκδιδει και μια αποδειξούλα σαν αυτες των καρτών ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΤΟΠΙΝ ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΟΥΜΕ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΜ μας ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΞΥΠΝΙΟΙ ΘΑ ΕΠΙΝΟΗΣΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΕ ΤΟ ΚΕΠΥΟ .
Οι επισκεπτες της χωρας μας να εφοδιαζονται με καρτες κατα την εισοδο τους .
Για τις λαΪκες και τους πλανωδιους να υπαρχει ειδική μνημη στο μηχανημα και ανα ημερα η εβδομαδα να αποστελονται τα δεδομενα ηλεκτρονικά.
Κανεις παρανομος στη χωρα δεν θα μπορει να κανει συναλλαγες …αρα και η λαθρομεταναστευση ελεγχεται.
To μηχανημα θα εχει alarm σε περιπτωση που θα εχει δηλωθει κλοπη της καρτας και θα ενημερωνετε αμεσως το κατα τοπους αστυνομικο τμημα.
Αν πραγματικα ΘΕΛΕΤΕ επιτυγχανετε πανευκολα το ΟΛΑ ON LINE …. ΘΕΛΕΤΕ;
Καλησπέρα σας,
προσυπογράφω τα όσα λένε οι συμπολίτες μου περί επιμερισμού της εργασίας της Εφορίας στους πολίτες.
Δεν είναι και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι ο πολίτης υπεύθυνος για την πάταξη της φοροδιαφυγής ή/και της φοροαποφυγής.
Συμφωνώ πως θα πρέπει να ζητάμε αποδείξεις από όλους και πάντα, συμμετέχοντας στην εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας και την πάταξη – στο μέτρο που μας αναλογεί – του μαύρου χρήματος.
ΔΕΝ είμαστε όμως έμμισθοι υπάλληλοι του κράτους για να κυνηγάμε τους φοροφυγάδες. Και επιπλέον δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θα πρέπει να επιβαρυνθώ (εκτός από τη φορολογία μου που πληρώνει τους μισθούς τους ούτως ή άλλως) την ευθύνη αυτού που θα έπρεπε να κάνουν οι φυγόπονοι ή/και (δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια πολλές φορές) επίορκοι υπάλληλοί σας.
Επιπλέον, προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι τι εστί το πλαφόν των € 6.000 για δαπάνες. Σκοπεύετε να θεσπίσετε ως νόμο του κράτους την υποχρεωτική δαπάνη € 6.000 από όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες?
Σε αντίθετη περίπτωση θα θέλαμε να μας πείτε ευθαρσώς πως επί της ουσίας σκοπεύετε να μειώσετε το αφορολόγητο και τα υπόλοιπα είναι εκ του περισσού. Καθόσον δεν έχει κανένα νόημα για εμένα να πρέπει να σας αποδεικνύω πως κατανάλωσα για να έχω αφορολόγητο όριο.
Όσο με αφορά (και με αφορά απόλυτα), τα χρήματα τα οποία κερδίζω από την εργασία μου σκοπεύω να τα αποταμιεύω στο μεγαλύτερο μέρος τους. Είναι δυνατόν να φορολογούμαι για το λόγο αυτό περισσότερο από ένα συμπολίτη μου με το ίδιο εισόδημα ο οποίος επιλέγει να πηγαίνει 5 φορές το μήνα στο κομμωτήριο, να κάνει μασάζ 2 φορές την εβδομάδα και να τρώει κάθε βράδυ στην ταβέρνα?
Επίσης, για ποιον ακριβώς λόγο κύριοι δε συμπεριλαμβάνονται οι δαπάνες ΔΕΚΟ? Προσωπικά κάθε δίμηνο καταβάλω περί τα € 180 για τις ΔΕΚΟ, άλλοι συμπολίτες μου φαντάζομαι πολύ περισσότερα.
Επιπλέον, η κινητή τηλεφωνία δεν είναι δαπάνη η οποία πρέπει κατά τη γνώμη σας να απαλά απαλλάσσετε? Θεωρείται είδος πολυτελείας? Μα και η ταβέρνα και το μασάζ νομίζω ότι δεν είναι είδη διαβίωσης.Αν επιλέξετε να συμπεριλάβετε την κινητή τι σκοπεύετε να κάνετε με τους πολίτες οι οποίοι πληρώνουν με πάγιες μέσω πιστωτικών (και δε λαμβάνουν αποδείξεις)?
Ένα άλλο ερώτημα έχει να κάνει με την καταγραφή, απόδοση, έλεγχο και φύλαξη των αποδείξεων. Ποιος θα καταγράφει αποδείξεις αξίας € 6.000, ποιος θα τα ελέγχει? Θα πρέπει όσοι κάνουμε δήλωση ηλεκτρονικά να τις κρατάμε 5 χρόνια? Συγχωρήστε το σαρκασμό μου αλλά θα απαλλάσσονται και τα μισθώματα για τους χώρους αποθήκευσης που θα χρειαστούμε για να φυλάμε τα τσουβάλια με τις αποδείξεις? Επίσης (κάτι γενικό και σχετικό) οι θερμικές εκτυπώσεις (οι περισσότερες αποδείξεις είναι από θερμικούς εκτυπωτές) δεν κρατάνε όχι 5 χρόνια αλλά ζήτημα είναι να κρατάνε ένα χρόνο.
Η άποψη μου για να τελειώνω είναι πως θα πρέπει να θεσπίσετε κίνητρα και να δώσετε προνόμια σε πολίτες οι οποίοι αποδίδουν αποδείξεις από επιλεγμένες κατηγορίες επαγγελμάτων . Αυτό όμως δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να γίνουμε εφοριακοί και σίγουρα δε σημαίνει ότι θα πρέπει να μας φορολογήσετε παραπάνω επειδή δεν καταναλώνουμε.
Εκτός και αν μας επιτρέψετε στο τέλος του έτους να συμψηφίσουμε τη διαφορά του εισοδήματος και των δαπανών με το extrait του τραπεζικού μας λογαριασμού και διατηρήσουμε το αφορολόγητο όριο.
Κύριοι και κυρίες της κυβέρνησης και του οικονομικού επιτελείου, η εντολή σας είναι πολύ πρόσφατη και εγώ όπως και πολλοί άλλοι συμπολίτες μου σας ψηφίσαμε ΟΧΙ με την ελπίδα αλλά με την ΑΠΑΙΤΗΣΗ να προχωρήσετε τα απαραίτητα μέτρα για την ανάταξη της οικονομίας και τη διαφυγή από το παρόν τέλμα.
Λειτουργείστε ΠΡΑΚΤΙΚΑ – ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ και πάνω από όλα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ.
Αυτά τα οποία θέτετε στο τραπέζι του διαλόγου είναι ανυπόστατα.
Με εκτίμηση,
Νίκος Μ.
Κύριοι του ΥΠ.ΟΙΚ.
Μόλις διάβασα άρθρο της εφημερίδας «ισοτιμία» (ηλεκτρονικά),που αναφέρει ότι το αφορολόγητο θα μειωθεί θ στο 1/2 χωρίς αποδείξεις και το υπόλοιπο θα καλύπτεται με αποδείξεις..
ΓΙΑΤΙ;;;
Να μην αφαιρούνται του φ/τέου εισοδήματος ΟΛΕΣ οι δαπάνες του ιδιώτη;Κάποιος με εισόδημα 20-30-40-50-60.000,όπου είναι κι οι περισσότεροι,αριθμητικά, φοροφυγάδες,δεν θα ζητά αποδείξεις για μεγάλα ποσά,όπου θα γίνεται κι η μεγαλύτερη συναλλαγή-φοροδιαφυγή!
Πιστεύω πως,η μαγάλη πλειοψηφία,όχι μόνον όσων σας ψήφισαν αλλά κι όλου του ελληνικού λαού,θέλει,την πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς!
Αυτό που απομένει για να ανοίξει μια ζωογόνος περίοδος στην χώρα μας,είναι να πιστέψουμε στην ειλικρίνειά σας…!
Επίσης, συμφωνώ με όσους εκφράζουν την εξής επιφύλαξη: Τι γίνεται με τις περιπτώσεις πολιτών, οικογενειών που κάνουν οικονομίες και δεν ξοδεύουν, δεν πραγματοποιούν δαπάνες με σκοπό να αποταμιεύσουν χρήματα για κάποιους σκοπούς μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, γιατί αλλιώς δεν μπορούν να τους πραγματοποιήσουν; Πχ. για να παντρευτούν, για να κάνουν παιδιά, για να αγοράσουν ένα σπίτι, για να πάρουν ένα ιχ;;
ΠΡΟΤΑΣΗ
Να συνυπολογίζεται στο αφορολόγητο των 12000 το ποσόν που αποταμιεύεται αποδεδειγμένα κάθε χρόνο για τέτοιους σημαντικούς σκοπούς, εφόσον φυσικά το ύψος του πορεί να δικαιολογηθεί από το εισόδημα. Πχ. όχι κάποιος να δηλώνει εισόδημα 20000 ευρώ και να καταθέτει τη χρονιά 22000!!!
Ευχαριστώ!
Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα, η οποία θέλει να θεωρείται ευνομούμενη και να ανήκει στο πολιτισμένο κόσμο, να μεταβάλονται συνεχώς και ανάλογα τις «ορέξεις» των διοικούντων το είδος των αποδείξεων που θα συνεισφέρουν σε εκπτώσεις από το φορολογητέο εισόδημα. Σαφώς και κατηγορηματικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται όλες οι αποδείξεις, από οποιοδήποτε προιόν και υπηρεσία και αν προέρχονται, συνδράμοντας τόσο στη βελτίωση της θέσης του φυσικού προσώπου έναντι των φορολογικών υποχρεώσεων του, όσο και στη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής των επιχειρήσεων, η οποία αποτελεί πλήγμα για τη χώρα αυτή και σκάνδαλο για τη μειοψηφία των πολιτών (και ιδίως των μισθωτών) που καταβάλουν τακτικά τους φόρους τους.
α) ΠΡΩΤΑ ΠΡΩΤΑ Έλεγχος των εφοριακών για τους οποίους βοά το σύμπαν ότι χρηματίζονται σε μεγάλο βαθμό για να μην επιβάλλουν πρόστιμα σε ελεγχόμενους!! Όλοι γνωρίζουμε τέτοια παραδείγματα!
β) Υποχρέωση σε βενζινάδικα, πλανόδιους και ταξί να εκδίδουν αποδείξεις.
ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΟ.
Ο φορολογούμενος και μάλιστα τα χαμηλά εισοδήματα δεν μπορούν να εκβιάζονται ώστε να μαζέυουν αποδείξεις ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΦΟΡΟΥ, καθόσον το αφορολόγητο ουσιαστικά καταργείται.
Ηδη έχω προτείνει την απλοποίηση της κλίμακας με διατήρηση του αφορολόγητου χωρίς προσκόμιση αποδείξεων, την περαιτέρω έκπτωση σαν δώρο για αυτούς που θα προσκομίσουν αποδείξεις και μία ταυτόχρονη αποδεκτή αύξηση του συντελεστή για εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ.
ΜΜ
Μια ιδέα ίσως θα ήταν να τηρούνται από τα νοικοκυριά βιβλία -τύπου β κατηγορίας- και να εκπίπτουν οι δαπάνες που θα γράφονται, σε τέτοιο βαθμό ώστε να αποτελεί κίνητρο η συλλογή όλων των αποδείξεων (με έκπτωση ανα απόδειξη και όχι με αφορολόγητο εισόδημα)
Ούτως ή άλλως η δήλωση είναι αρκετά πολύπλοκη και τώρα με τη συλλογή αποδείξεων γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη. Το βιβλίο β κατηγορίας είναι απλό, γνωστό στους λογιστές και σε πολλούς φορολογούμενους και μπορεί να αποτυπώσει τα έσοδα και τα έξοδα σωστά.
Όσο για το ποιοί θα πρέπει να κόβουν αποδείξεις είναι προφανές: όποιος παίρνει χρήματα κόβει απόδειξη: λαική, περίπτερο, ταξί όλοι….
Τι θα γίνει με την αυτοτελή φορολόγηση των ναυτικών και την απαλλαγή των ναυτιλιακών εταιρειών; Δεν ακούγεται τίποτα.
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΑΛΙ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΤΓΕΙ. Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ. ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΚΔΙΔΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΝΑ ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΝΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑΔΙΔΕΤΑΙ Η ΑΔΕΙΑ .Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙΜΩΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Πρόταση: οι παρακάτω αποδείξεις από τους προτεινόμενους επαγγελματίες, να εκπίπτουν του εισοδήματος, κατ΄εξαίρεση σε ποσοστό 100% με 150%.
• Γιατροί
• Οδοντίατροι
• Υδραυλικοί
• Ηλεκτρολόγοι
• Λοιποί τεχνίτες
• Συνεργεία αυτοκινήτων
• Λοιπές επισκευές
• Δικηγόροι
• συμβολαιογράφοι
Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Ένα γενικά αυξανόμενο ποσοστό των Ελλήνων προχωρεί σε σύγκριση τιμών προϊόντων στην αγορά μέσω του διαδικτύου και σε αγορά είτε από ελληνικό είτε από ξένο κατάστημα online. Θεωρώ πολύ βασικό σημείο το να γίνονται δεκτές αποδείξεις καταστημάτων του εξωτερικού, καθώς και αυτές οι δαπάνες από την ίδια τσέπη -κι επομένως εισόδημα- πληρώνονται. Διαφορετικά καταπατούνται κάποιες βασικές αρχές και πρόκειται για αθέμιτο ανταγωνισμό της του ελληνικού κράτους κατά των ξένων εμπόρων (και άνετα μπορεί να συρθεί το ελληνικό κράτος στα δικαστήρια), ενώ παράλληλα καταπατάται και το δικαίωμα να επιλέγει κανείς ελεύθερα πωλητή.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ,ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ, ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
ΝΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ.(SUPER MARKET, ΔΕΗ,ΟΤΕ ΚΛΠ)
ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΘΑ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΛΟΓΙΣΤΗ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΜΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ INTERNET ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΛΩΣΗ.
ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΔΩΡΟ ΤΙΣ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ!!!!! ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΑΝΕΒΟΥΝ.
Το μέτρο αυτό είναι σωστό κατά βάση αλλά χρειάζεται κάποιες ρυθμίσεις γιατί τελικά θα τιμωρείται όποιος αποταμιεύει ενώ που αυτός δείχνει ότι ξοδεύει όλο του το εισόδημα θα επιβραβεύεται (ο οποίος είναι το πιο πιθανό να έχει αποκρύψει εισόδημα).
Επιπλέον θα έπρεπε να εκπίπτουν οι αποδείξεις των ΔΕΚΟ και των κοινοχρήστων γιατί αποτελούν τα βασικότερα έξοδα μιας οικογένειας.
Τέλος εφ’όσον απ’ότι φαίνεται η διαδικασία καταγραφής των αποδείξεων θα είναι αρκετά χρονοβόρα προτείνω τα σχετικά έντυπα να αποσταλλούν σύντομα για να μπορούν όσοι πολίτες θέλουν να καταγράφουν τις αποδείξεις κατά τη διάρκεια του έτους προκειμένου να μην τους μαζευτούν όλες για την περίοδο υποβολής των δηλώσεων. Βέβαια αυτό χρειάζεται οργάνωση και προετοιμασία από πλευράς του κράτους….κάτι μάλλον αδύνατο αν κρίνουμε από την περίπτωση των νέων τελών κυκλοφορίας κτλ.
Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους. Είναι χιλιάδες πια τα σχόλια, δε τα διάβασα όλα. Όσο αφορά την Ενίσχυση του μέτρου για το αφορολόγητο όριο από αποδείξεις : Αρχικά με βρίσκει σύμφωνο. Προσοχή όμως στην εφαρμογή διότι μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές αδικίες. Προτείνω. Να χωριστούν οι δαπάνες σε δύο μεγάλες κατηγορίες 1η : Δαπάνες διαβίωσης και 2η : Καταναλωτικές Δαπάνες. Στη πρώτη κατηγορία να εντάσσονται ΌΛΕΣ οι δαπάνες για την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών και να εκπίπτουν από φόρο ανεξάρτητα του εισοδήματος. Σε αυτές να εντάσσονται δαπάνες για ενοίκιο, το σύνολο των δόσεων των στεγαστικών δανείων, οι δαπάνες για βρεφονηπιακούς σταθμούς, σχολεία, φροντιστήρια, super markets, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Τηλεπικοινωνίες (internet, σταθερά, κινητά). Επίσης σε αυτή να εντάσσονται οι δαπάνες για ιατρικές υπηρεσίες, ασφαλιστικά συμβόλαια σε ιδιωτικές εταιρίες και εισφορές σε ταμεία. Στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνεται ΦΠΑ, άρα φόρος, γιατί λοιπόν να μην εκπίπτουν ; Το κράτος δε, εισπράττει τους φόρους σε κάθε περίπτωση. Στις περιπτώσεις δε που δεν προβλέπεται ΦΠΑ, να ενταχθεί, πχ στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, στις σχολές χορού κτλ. Ο πολίτης μεν θα πληρώνει φόρο αλλά θα έχει συνολικό όφελος στο τέλος της χρονιάς με φοροαπαλλαγή και θα επιδιώκει την έκδοση απόδειξης. Με αυτό το τρόπο αναπτύσσεται μία φορολογική δικαιοσύνη στον εξής άξονα: ανεξάρτητα του εισοδήματος των πολιτών, οι ανάγκες διαβίωσης φορο-απαλλάσσονται ΣΤΟ ΣΎΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΆ για όλους. super market πληρώνουν και οι συνταξιούχοι με 15.000 ευρώ το χρόνο εισόδημα και οι εύποροι με 90.000€. Με αυτό το τρόπο επίσης, ενισχύεται και η κίνηση της οικονομίας από τους έχοντες διότι θα έχουν κίνητρο αγορών, συναλλαγής του χρήματος. Στη 2η Κατηγορία, των Καταναλωτικών δαπανών, να ενταχθούν όλες οι δαπάνες πλην των ανωτέρω και να εκπίπτει αντίστροφα ανάλογα με το ύψος αυτών σε σχέση με το εισόδημα. Στους μισθωτούς και συνταξιούχους να εκπίπτει ένα ποσοστό αρκετά υψηλό πχ 50% του συνόλου των δαπανών ενώ στους εύπορους να μειώνεται το ποσοστό έως και 10%. Με αυτό το τρόπο, οι χαμηλών εισοδημάτων πολίτες με τις περιορισμένες οικονομικές ικανότητές τους, εκ των πραγμάτων περιορίζουν τις δαπάνες διασκέδασης ή τα γυμναστήρια ή τις δαπάνες ένδυσης και υπόδησης από ακριβά καταστήματα. Αν ψωνίζουν ρούχα από το supermarket και εντάσσονται στις αποδείξεις αυτών, να εμπίπτει στην 1η κατηγορία, διότι ντύνονται με φθηνά ρούχα. Η τσάντα των 1.000 € και άνω που μπορεί να αγοράσει μία εύπορη κυρία, ας έχει μικρότερη φοροαπαλλαγή διότι ούτως ή άλλως θα την αγοράσει και το κράτος ωφελείται του ΦΠΑ. Δε γνωρίζω αν έχει πρακτική εφαρμογή η σκέψη μου, δε γνωρίζω ούτε μπορώ να υπολογίσω τα χρήματα που κερδίζονται ή χάνονται. Εκτιμώ όμως ότι το όποιο μέτρο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τη πραγματική λειτουργία της οικονομίας και της κατάστασης των νοικοκυριών. Τέλος εκτιμώ ότι πρέπει να μπει επιτέλους τέλος στις εξαιρέσεις, στα παραθυράκια, στις υπεκφυγές για να καθιερωθεί και το αίσθημα αξιοπιστίας του κράτους απέναντι στους πολίτες. Σας ευχαριστώ για το δικαίωμα λόγου.
Με τη συλλογή αποδείξεων πιστέυω θα παταχθεί οριστικά η φοροδιαφυγή.
Ο τρόπος καταγραφής δεν είναι ο σωστός. Π Ρ Ω Τ Ι Ν Ω :
ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΦΜ, και εφόσον έχομε δύο κατηγορίες, 9% και 19%, να γίνονται δύο αθροίσεις και συνεπώς μόνο δύο καταχωρήσεις στην ετήσια κατάσταση που θα υποβάλλεται μαζί με τις αποδείξεις στην ΔΟΥ,δηλαδή μία για κάθε κατηγορία ΑΦΜ.
Επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να σβήνονται οι αποδείξεις με την πάροδο του χρόνου, να έχει το δικαίωμα ο φορολογούμενος να υποβάλλει κατάστασεις μαζί με τις αποδείξεις και κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους, θεωρημένα αντίγραφα των οποίων θα υποβάλλει στο τέλος του οικονομικου έτους μαζί με την φορολογική δήλωση.
Επίσης πιστεύω ότι για την ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ πρέπει να εφαρμόσετε το ΚΑΝΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ όπου από το πρώτο τετραγωνικό είτε αυτό είναι γη είτε οικοδομή το ΚΑΝΑΔΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ εισπράτει φόρο.
Να μπουν ταμειακές μηχανές Π Α Ν Τ Ο Υ και Ο Π Ω Σ Δ Η Π Ο Τ Ε στα ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ , ΤΑΞΙ , ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ και ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ.
Οι καφετέρειες και οτιδήποτε έχει σχέση με τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ να μπουν στο ΦΠΑ του 19% από 9% , διότι δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε 3 ΕΥΡΩ το ελληνικό καφεδάκι και το κράτος να εισπράτει » θεωρητικά » 0,27 ΕΥΡΩ, διότι πρακτικά δεν εισπράτει τίποτε εφόσον ως γνωστόν δεν αποδίδεται ο ΦΠΑ. Επίσης να γίνεται επιστροφή του 30% του ΦΠΑ στους ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ από ΞΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ με την υποβολή των αντίστοιχων αποδείξεων κατά την αναχώρησή τους από την ΕΛΛΑΔΑ.
Και τέλος, επειδή ο τζίρος των λαθρομεταναστών που απλώνουν την πραμάτεια τους σε σεντόνια ή γυρνάνε με τα κασελάκια, αγγίζει τα 10 δισεκατομυρια, να ζητούνται και από αυτούς π.χ. τιμολόγια.
Αν ισχύσει μέρος του αφορολόγητου να καλύπτεται με αποδείξεις, νομίζω ότι είναι λάθος να συμπεριληφθούν οι αποδείξεις από το super market οι οποίες έτσι κ’ αλλιώς εκδίδονται.
Παράδειγμα, μισθωτός με εισόδημα 33.000 € συνήθως ξοδεύει το μήνα για δαπάνες διατροφής 700€ δηλαδή το χρόνο 8.400 €. Άρα καλύπτεται άν το ζητούμενο (όπως λέγεται) είναι 6-7000€ οπότε δεν έχει κίνητρο να ζητήσει καμμία επιπλέον απόδειξη από τους φοροφυγάδες. Και αυτοί είναι πολλοί.
1. Αντιγράφω σχόλιο που με αντιπροσωπεύει: «Mόνος τρόπος οριστικής αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής είναι η καταγραφή των συναλλαγών μέσω του τραπεζικού συτήματος και η προοδευτική σύνδεση του αφορολόγητου με τις δηλωθείσες συναλλαγές του φορολογούμενου.
Ειδικότερα, πρέπει να θεσπιστεί η υποχρεωτική εξόφληση μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, ή μέσω τραπεζικής επιταγής, του συνόλου των συναλλαγών για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών που φοροδιαφεύγουν σημαντικά (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ ελεύθεροι επαγγελματίες). Η κατάθεση αυτών των ποσών να γίνεται σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα έχει άμεση πρόσβαση η φορολογική αρχή και από τον οποίο θα προκύπτει το φορολογητέο εισόδημα του κάθε επαγγελματία…Για λοιπές συναλλαγές πρέπει να οριστεί ότι όσες υπερβαίνουν έναν ποσό Χ θα πρέπει να πληρώνονται μέσω κάρτας ή επιταγής, όπως και για τις ως άνω κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών.
Το αφορολόγητο βάσει αποδείξεων πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις συναλλαγές που ήδη ο φορολογούμενος έχει πληρώσει με κάρτα ή επιταγή και έχουν καταγραφεί στο τραπεζικό σύστημα, ήτοι έχουν δηλωθεί στο όνομά του και για τις οποίες δεν πρέπει να είναι απαραίτητο να προσκομίσει αποδείξεις. Αποδείξεις πρέπει να συγκεντρώνονται μόνο για συναλλαγές που δεν έχουν καταγραφεί μέσω τραπεζικού συστήματος, ώστε να μειωθεί το διαχειριστικό κόστος συλλογής και δήλωσης χιλιάδων ή εκατοντάδων αποδείξεων.
Επιπροσθέτως, το αφορολόγητο πρέπει να συνδεθεί προοδευτικά με την αξία των συναλλαγών που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος, είτε μέσω τραπεζικού συστήματος, είτε μέσω αποδείξεων, ώστε να μην εξαντλείται το κίνητρο στη συγκεντρωση ενός συγκεκριμένου ποσού αποδείξεων. Η λογική θα πρέπει να είναι ότι όσες περισσότερες συναλλαγές δηλώνει ο φορολογούμενος, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το φορολογικό όφελος.»
2. Ανεξαρτήτως φορολογικού συστήματος, πολύ σημαντικό είναι το κομμάτι του ΕΛΕΓΧΟΥ! Τα τελευταία χρόνια τα έσοδα κατέρρευσαν γιατί όλοι ήξεραν ότι υπάρχει ατιμωρησία, δεν υπάρχουν ουσιαστικοί έλεγχοι και εν ολίγοις ο καθένας κάνει ότι του αρέσει. Γιατί δεν βγαίνουν ελεγκτές έξω στους δρόμους, στα επαγγέλματα που είναι σε όλους γνωστό ότι φοροδιαφεύγουν ασύστολα;
Προτείνω:
α) Να πολλαπλασιαστεί ο αριθμός των ελεγκτών, και να συνδεθεί η αμοιβή τους με τη φοροδιαφυγή που συλλαμβάνουν (π.χ. υποχρέωση σύλληψης ενός ποσού μηνιαίως και από εκεί και πάνω πριμ 1%επί της φοροδιαφυγής που συλλαμβάνεται).
β) Να υπάρξει μια ευάρριθμη ομάδα κρούσης για το απλό κυνήγι της έκδοσης απόδειξης. Η ομάδα αυτή θα ασχολείται παράλληλα με την εργασία που ήδη θα έχει, θα στελεχώνεται με προκήρυξη και θα μπορούν να συμμετέχουν για περιορισμένο διάστημα (π.χ. 1-2 χρόνια) άνθρωποι κάθε επαγγέλματος, εργαζόμενοι είτε στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, φτάνει βέβεια να έχουν τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται. Στην πραγματικότητα θα λειτουργούν σαν «μυστικοί πράκτορες», αφού θα βεβαιώνουν συγκεκριμένες παραβάσεις, και θα αμοίβονται με βάση το ύψος της φοροδιαφυγής που συλλαμβάνουν. Στο τέλος της θητείας τους
θα υπάρχει αξιολόγηση και θα παραμένει μόνο ένα ποσοστό, π.χ. το 30-50% των ελεγκτών που είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Έτσι εξασφαλίζεται αφενός η άμιλα και η συνεχής ανανέωση του κλάδου, αφετέρου η συμμετοχή και η ενεργοποίηση του απλού ανθρώπου…
ειμαι 35 ετών εχω μια καλη δουλεια και μενω με τους γονεις μου . Δηλαδη δεν πρεπει να αποταμιευω καποια χρηματα ωστε να αγορασω δικο μου σπιτια αλλα να χαλαω ωστε να μαζευω τις αποδειξεις που εσεις θελετε. ναι κυριοι δεν χαλαω τοσα ωστε να μπορω να μαζεψω τοσα σε αποδειξεις και ενα ατομο που μενει με τους δικους του δεν ειναι δυνατον να μαζευει 6000 σε αποδειξεις. η θα πρεπει να μας αγχωνετε και για αυτα στο πως θα βρουμε αποδειξεις η να τσακωνονομαστε με την παρεα στο πιος θα πρωτοπερνει μια αποδειξει. ελεος. με τοσα χρηματα που παιρνουν οι συμβουλεις σας αυτο ηταν το πιο εξυπνο που βρηκαν στο πως να ταλαιπωρουν παλι τον κοσμακι? βγλατε τους τεμπεληδες στις εφοριες απο τα γραφειακια τους και βρειτε εναν τροπο αν κανουν σωστους ελεγχους χωρις να τα παιρνουν και στο κατω κατω ελεξτε τους και αυτους το πως αποκτησαν σπιτια βιλες εξοχικα και καντε τους να δουλευουν σωστα και αφηστε τον κοσμακι να ηρεμησει λιγο οχι αλλο αγχος ακομα και με τις αποδειξεις………… οχι δεν μπορω να βρω 6000 σε αποδειξεις γιατι δεν χαλαω τοσα χρηματα σε αυτα τα ειδη που θελετε ειδικα που δεν βαζετε και τιμολογια τηλεφωνιας και ρευματος. καντε απλα να δουλευουν οι εφορις και αν βρουν οσους κλεβουν μια βολτα στα μπαρακια θα δειτε απλα ποσα θα μαζευατε