Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
KATA TH ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΝΟΟΥΜΕ ΟΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, ΜΙΣΘΟΤΟΙ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΑΠΑΝΤΕΣ.ΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΗ ΔΥΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΙΣ 12000 ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΑΡΧΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΑΘΟΤΗ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ.ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ. Η ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΤΖΕΠΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ.ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΛΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΑΝ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΣΤΟ 1/3 ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΠΙΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΕΡΓΟΣ ΣΤΟΙΧΗΖΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΑ
ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΡΟΥΝΤΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
Μιλάτε για ΔΙΚΑΙΟ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ φορολογικό νομοσχέδιο. Αν το αποτελεσματικό σημαίνει πως θα μαζέψετε περισσότερα χρήματα, φοβάμαι πως δεν θα είναι δίκαιο γιατί πάλι οι ίδιοι θα πληρώσουμε
Ζητάω την προσοχή σας σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ παράδειγμα
Για το 2009 και για εισόδημα 90.000 ευρώ φορολογηταίο στην πηγή (αμοιβή μέλους ΔΣ -είναι ο μισθός μου και όχι μέρισμα- πληρωσα φόρο (τον Δεκέμβριο) 35% δηλαδή 90.000 x 35%= 31.500
Εάν θα εντάξετε όλα τα εισοδήματα σε μία κλίμακα, πέρα από την αύξηση του φόρου, θα μου ζητήσετε και προκαταβολή φόρου 60%, δηλαδή πρόσθετα 18.900 ευρώ
Δηλαδή για να συνοψίσω
Εισόδημα 90.000
Φόρος 31.500 (έχει ήδη καταβληθεί)
Πρόσθετος φόρος 5% = 4.500 (αν δεν ανεβάσετε το 40% σε 45%)
Προκ/λή (60%) 18.900 + 2.700 = 21.600
Θα μου αφήσετε 90.000 -31.500 -4.500- 18.900 -2.700 = 32.400 (2.700 ευρώ / μήνα για να ζήσω την τετραμελή οικογενειά μου το 2010, να πληρώσω το ασφαλιστικό μου ταμείο κλπ)
Θα πάρετε 90.000 – 32.400 = 57.600 ( το 64% του εισοδήματος)
Κατά τα άλλα είμαι υψηλόμισθος των 90.000 ευρώ , μόνο που θα πρέπει του χρόνου να ζήσουμε με 32.400
Πολλοί θα βρεθούν σε αντίστοιχη θέση, γιατί αθροίζοντας όλα τα εισοδήματα και ο φόρος μεγαλώνει και η προκαταβολή φόρου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ, μην διαλύσετε τις οικογενειές μας. Μας φτάνουν τα υπόλοιπα προβλήματα
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟ.ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ σε ότι πωλούν ή παρέχουν.ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ πλήρης φορολογική συνείδηση γιά όλους και εκείνοι που θέλουν να διαφύγουν θα βρίσκονται.Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να συνδέεται με το εισόδημα την ηλικία και την περιουσία.ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΩΣ 40 ΕΤΩΝ ΑΓΑΜΟΣ έχει μεγαλύτερες ανάγκες διαβίωσης από έναν ηλικιωμένο που δεν κυκλοφορεί πολύ.ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ 20000 ΕΥΡΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΩΣ 45 ΕΤΩΝ ΑΓΑΜΟΣ έχει δύο αυτοκίνητα μία μοτοσυκλέτα και δύο ακίνητα που νοικιάζει πρέπει να φορολογείται.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ και δεν πληρώνουν φόρους γιά εκείνα τα νοίκια που παίρνουν.Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΛΙΜΑΚΟΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ θα πρέπει να είναι η σύνδεση της ηλικίας,των δαπανών διαβίωσης με αποδείξεις και τησ περιουσίας με τα κριτήρια φορολόγησης.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ και η ον λαιν διασταύρωση των αποδείξεων με την καταχώρησή τους.ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ να έχει μεγαλύτερη έκπτωση απο τον φόρο.ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΦΠΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΑΜΕΣΩΣ.Δεν μπορεί εγώ να παίρνω ένα ζευγάρι παπούτσια και να πληρώνω 19% ΦΠΑ και ο έμπορος να παρακρατεί τον φόρο και να μην τον αποδίδει.ΑΜΕΣΟ ΜΕΤΡΟ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΓΙΑ 15 ΜΕΡΕΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΟΘΕΙ Ο ΦΠΑ.Ο ΥΠΟΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙ ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ.Η ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩ ΜΕΤΡΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΔΟΘΗΚΕ.ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΕ ΕΚΙΝΟΥΣΜ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΦΠΑ πάρτε τους το κεφάλι.ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΛΗΣΤΕΙΑΣ.ΠΟΛΛΟΙ ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ.ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΝΟΙΚΙΑΖΕΙ ΣΠΙΤΙ ΣΤΑΥΛΟ ΑΜΠΕΛΙ Ή ΑΚΙΝΗΤΟ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΟ ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΕΝΟΙΚΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕ.
Είμαι μητέρα δύο παιδιών και θα ηθελα να κανω και τριτο. Μετα την ληξη της αδειας μητροτητας & 6μηνης ΟΑΕΔ φετος με ενημερωσαν οτι θα με απολυσουν…. Ζω στην επαρχεια είναι πολύ δυσκολο να βρω δουλεια ως χημικός μηχανικος, ευτυχος ο αντρας μου παιρνει περι τα 1600 καθαρα και περναμε οριακα (+στεγαστικο). Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτώ?
– Θα διατηρηθεί η αύξηση του αφορολόγητου κατά 10000 για το τρίτο παιδι??? Αυτή είναι η μόνη μου ελπίδα για να μπορέσω να κάνω τρίτο παιδί μαζί με τα λοιπά κίνητρα που δίνουν. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να αύξηθει στα 15000, γιατί ένα όφελος 2000-3000 ευρώ μείωση του φόρου δεν είναι σημαντικό για να μπορέσεις να ζήσεις 3 παιδιά.
– Επιδώματα μητρότητας ή αποζημείωση απόλυσης δεν πρέπει να παραμείνουν αφορολόγητα, γιατί το πρώτο αφενός είναι μια ένεση στα αυξημένα έξοδα της γέννας, ενώ το δεύτερο είναι μια ελπίδα για στήριξη για λίγους μήνες μετά την απόλυση…
Ελπίζω να πάρετε καλές και δίκαιες αποφάσεις…
Καλή χρονιά και καλό κουράγιο
Είναι καλό βέβαια να γίνεται δημόσια διαβούλευση για όλα τα θέματα, αλλά έχω την ειλικρινή απορία: τα βλέπει κανείς, λαμβάνονται κάπως υπ όψιν; Η λέξη διαβούλευση λόγω της πρόθεσης «δια» προϋποθέτει μια διεπικοινωνιακή πράξη, Επομένως για κάθε παρέμβαση η ομάδα των υπαλλήλων που τα παρακολουθεί να γράψει μια μικρή απάντηση ή μια απάντηση σε πολλές ομοειδείς παρεμβάσεις. Αλλιώς έχουμε την εντύπωση ότι μιλάμε στο κενό.
Α) Περισσότερα φορολογικά κλιμάκια και υπαγωγή όλων σε αυτά.
Β) Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η φοροδιαφυγή, και το όλο εγχείρημα και ακόμη η επιτυχία και επιβίωση της κυβέρνησης θα εξαρτηθεί από αυτό.
Γ) Όσοι συμμετέχοντας προτείνουν μείωση των συντελεστών για να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή είτε έχουν άγνοια είτε ίδιον συμφέρον.
Δ) Η ύπαρξη υπολογιστών είναι καίριας σημασίας. Όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν σήμερα υπολογιστές. Έτσι, όλες οι επιχειρήσεις κάθε είδους θα πρέπει να καταχωρούν σε ένα προσωπικό ηλεκτρονικό σύστημα τα στοιχεία τα σχετικά με τις δραστηριότητες τους (έσοδα, έξοδα). Το σύστημα θα πρέπει να είναι απλό και κατανοητό στην εφαρμογή του, να τους παρέχει βοήθεια (αναδιπλούμενες λίστες contextual help = στοχευμένη βοήθεια;) ώστε να μη χρειάζονται καν λογιστή (οι μικρές επιχειρήσεις).
Ε) Το άμεσο αποτέλεσμα της υπηρεσίας αυτής θα είναι ότι το Υπουργείο θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία του ηλεκτρονικού λογιστικού βιβλίου αν το αποκαλέσουμε έτσι.
ΣΤ) Τα πάσης φύσεως παραστατικά θα είναι κατ αρχήν ηλεκτρονικά και δευτερευόντως σε έντυπα. Θα υποβάλλονται σε πραγματικό χρόνο στο διακομιστή (Server) του υπουργείου.
Ζ) Με αυτή τη λογική δεν χρειάζεται καν η συλλογή αποδείξεων που θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στο τέλος του χρόνου και φυσικά οι εφορίες αδυνατούν να τις ελέγξουν.
Η) Επειδή πολλά πράγματα εξαρτώνται από τις εκτιμήσεις των υπαλλήλων της Εφορίας, και αυτό δεν μπορεί να εξαλειφθεί εντελώς, θα πρέπει κάθε θιγόμενος να εξασφαλίζει ευνοϊκή μεταχείριση αν καταγγέλλει συναλλαγή. Θα πρέπει και αυτός να θεωρείται συμμέτοχος στην απάτη και να τιμωρείται ανάλογα(αν δεν την καταγγείλει εννοείται). Να δημιουργηθεί ένα κεντρικό γραφείο ελέγχου γι αυτές τις περιπτώσεις. Το γραφείο αυτό θα εδρεύει στο Υπουργείο και θα επανδρωθεί με ικανά και έντιμα στελέχη, που υπάρχουν κι αυτά ωστόσο και θα δώσει και ένα νόημα σε χιλιάδες έντιμων υπαλλήλων. Επίσης, για να προφυλαχθεί από την εκδικητικότητα των συναδέλφων εφοριακών ο καταγγέλων για 3 χρόνια θα εξετάζεται φορολογικά από ειδική ΔΟΥ.
Θ) Σε συνάρτηση με τα παραπάνω, αντικειμενικοποίηση όλων των διαδικασιών, και επίσης αναγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα του ονοματεπωνύμου και του μητρώου του υπαλλήλου που κάνει τη ρύθμιση. Επανέλεγχος δειγματοληπτικά σε ποσοστό 1% των διευθετήσεων.
Ι) Σχετικά με τον έλεγχο που δεν μπορεί να γίνει για τόσο μεγάλο αριθμό πράξεων, θα πρέπει στο server του υπουργείου να ενσωματωθούν διάφορα εργαλεία ηλεκτρονικού ελέγχου ώστε να αντιμετωπίζονται διάφορες ύποπτες ή αντιφατικές εγγραφές. Αυτά είναι απολύτως εφικτά μέσω της τεχνολογίας σήμερα.
ΙΑ) Επειδή για μια αποτελεσματική ρύθμιση υπάρχουν δυο σκέλη: η θέση σε εφαρμογή μιας νομοθεσίας και το σκέλος, το επαχθέστερο και δυσχερέστερο, ο έλεγχος της εφαρμογής. Όλοι οι συναλλασσόμενοι (και ο αδικούμενος)θα πρέπει να θεωρούνται υπεύθυνοι και υπόλογοι σε περίπτωση παρανομίας. Έτσι, και οι απλοί καταναλωτές θα πρέπει να τιμωρούνται αν δεν λαμβάνουν απόδειξη.
ΙΒ) Επίσης, θα πρέπει να καθιερωθεί δειγματοληπτικός έλεγχος σε ποσοστό ας πούμε 1% διαφόρων πράξεων, εφόσον θα υπάρχει ηλεκτρονική δήλωση του τιμολογίου της πράξης. Λχ, ξεκινά ένα φορτηγό με οικοδομικά υλικά, τη στιγμή αυτή υποβάλλεται ηλεκτρονικά το τιμολόγιο στο Υπουργείο.
ΙΓ) Η ύπαρξη μιας επαρκούς σε αριθμό και προσόντα υπηρεσίας ελέγχου. Είναι φανερό ότι αυτή είναι η σημαντικότερη πρόταση. Η υπηρεσία αυτή θα είναι on line με τις πληροφορίες που εισάγονται στο σύστημα. Με κάποια διαδικασία τυχαίας επιλογής θα επιλέγονται οι περιπτώσεις που θα ελεγχθούν. Θα είναι μια υπηρεσία σαν την Άμεσο Δράση, στους δρόμους , και θα αναλαμβάνει να ελέγξει τις δοσοληψίες που της υποδεικνύονται.
ΙΔ) Για γιατρούς κλπ θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά ο ασθενής πελάτης κατά την είσοδο του στο ιατρείο, ώστε ανά πάσα στιγμή ο server των γιατρών(του Υπουργείου) να είναι ενημερωμένος με τους πελάτες στην αίθουσα αναμονής.
ΙΕ) Επίσης για περιπτώσεις δύσκολες όπως οι γιατροί κλπ θα πρέπει να υπάρχει ένα κατώτερο όριο εισοδήματος ανάλογα με την περιοχή, την πόλη και την ειδικότητα. Ένα τεκμαρτό εισόδημα ανεξάρτητα από αποδείξεις κλπ.
Διογένης Σακελλαρίου
Ελπίζοντας ότι θα λάβετε υπ΄ όψιν σας τις δυό παρακάτω προτάσεις μου και δεν θα τις στείλετε στον «κάλαθο αχρήστων».
Πιστεύω ότι η φορολόγηση των συνταξιούχων θα πρέπει να μη περιλαμβάνεται στην κλίμακα με τους μισθωτούς αλλά να καθοριστεί ξεχωριστός συντελεστής που ανεξάρτητα του ύψους της σύνταξης που καταβάλλεται στον δικαιούχο να μη πληρώνει επιπλέον από αυτά που ήδη παρακρατούνται απ’ απ τα διάφορα ασφαλιστικά ταμεία.
Επίσης δεν θα πρέπει να υπάρχει ξεχωριστή αντιμετώπιση απ΄ το κράτος για τους απόδημους Έλληνες (μονίμους κατοίκους εξωτερικού ή Ευρωπαϊκής Ένωσης) που το μόνο εισόδημά τους είναι η σύνταξη που λαμβάνουν απ΄ την Ελλάδα, υποβάλουν δήλωση φόρου εισοδήματος και καταβάλλονταν τον ανάλογο φόρο χωρίς να μπορούν να έχουν απαλλαγές ή χρήση των αποδείξεων, όπως προβλέπεται και για τους άλλους φορολογούμενους, για όσο χρονικό διάστημα κατοικούν στην Ελλάδα, που συνήθως δεν υπερβαίνει τους 6 μήνες απ ότι γνωρίζω από πολλούς συνταξιούχους Έλληνες και φυσικά να είναι υποχρεωμένοι να αποδεικνύουν την παραμονή τους με την υποβολή αντιγράφου του εισιτηρίου άφιξης και αναχώρησης απ΄ την Ελλάδα.
Καλή δύναμη και εύχομαι να καταφέρετε να κάνετε τους Έλληνες πολίτες να αποκτήσουν φορολογική συνείδηση και εμπιστοσύνη στο κράτος, την οποία για πολλούς γνωστούς λόγους έχουν απολέσει.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χ.Κ.Κ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΟΥ ΓΙΑ «ΔΙΚΑΙΗ» ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΩΣ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ?
ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ .
ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΧΡΕΩΘΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ .
ΜΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΧΕΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ .
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΝ ΠΕΤΥΧΕΙ ΥΨΗΛΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ ΑΥΣΤΗΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ .
ΔΕΝ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΟ.
Η ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΡΥΘΜΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΣΟ ΤΑ ΨΙΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ , Η ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ .
ΑΝ Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ , ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ .
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.
ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΛΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΠΛΟΥΤΟ Η ΑΔΗΛΩΤΟ .
Κατά την γνώμη μου το δημοσιονομικό και οικονομικό πρόβλημα δεν έγκειται στην διαμόρφωση άλλης μίας φορολογικής κλίμακας ή στην επιβολή νέων φόρων ούτε καν στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των διαφόρων πηγών εισοδήματος. Μία φορολογική μεταρρύθμιση στην χώρα μας θα πρέπει να ξεκινήσει με αλλαγές που θα κινούνται σε δύο κατευθύνσεις.
1. Αλλαγή φορολογικής νομοθεσίας.
Η πολυπλοκότητα της φορολογικής νομοθεσίας όπως αυτή ισχύει σήμερα λειτουργεί σαν τροχοπέδη τόσο για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, βλέπε μείωση των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας, όσο και για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, βλέπε παραθυράκια για φοροδιαφυγή και διαφθορά των δημοσίων λειτουργών. Μέχρι σήμερα, όπως είναι γνωστό κάθε χρόνο ψηφίζεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ένα καινούργιο φορολογικό νομοσχέδιο και πολλοί νόμοι που περιλαμβάνουν φορολογικές ρυθμίσεις .Επίσης οι διευθύνσεις του Υπουργείου Οικονομικών εκδίδουν πάνω από εκατό ΠΟΛ – διαταγές κάθε χρόνο, διευκρινιστικές των παραπάνω νόμων, οι οποίες πολλές φορές δεν λύνουν καν όλα τα προβλήματα και ερωτήματα που δημιουργούνται από την εφαρμογή των νόμων και των Υπουργικών Αποφάσεων. Σας προτείνω να δείτε τι ισχύει με τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων όπου επικρατεί ένα χάος, που δημιουργεί τεράστιο κόστος στις επιχειρήσεις και δίνει την δυνατότητα ύποπτων συναλλαγών με τους εφοριακούς.
Από όλα τα παραπάνω που με συντομία ανέφερα είναι φανερό ότι η υπάρχουσα πολυνομία μάλλον ευνοεί τους φοροφυγάδες και τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς παρά τους νομοταγείς πολίτες (επιχειρηματίες ή μη) και τους έντιμους δημοσίους υπαλλήλους
2. Απόκτηση φορολογικής συνείδησης.
Είναι γεγονός ότι αν κάτι χαρακτηρίζει τους περισσότερους πολίτες της χώρας μας είναι η έλλειψη φορολογικής συνείδησης. Για να εμπεδωθεί η φορολογική συνείδηση θα πρέπει πρώτα το κράτος να αποδείξει ότι η διαχείριση των χρημάτων που εισπράττονται μέσω των φόρων, γίνεται με διαφάνεια και ότι τα χρήματα αυτά χρησιμοποιούνται για την παροχή κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών τουλάχιστον κάποιου καλού επιπέδου. Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην δημόσια υγεία, παιδεία κλπ μάλλον δεν συναινεί προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης μέτρα σαν την παροχή «κοινωνικών επιδομάτων» και το μοίρασμα 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ με την μορφή χαρτζιλικιού δεν αποτελεί άσκηση κοινωνικής πολιτικής, και δεν βοηθά στην δημιουργία φορολογικής συνείδησης .
Επειδή όμως οι καιροί είναι δύσκολοι για να περιμένουμε να γίνουν τα παραπάνω (πρέπει όμως να γίνουν κάποτε και σε αυτή την χώρα) η φορολογική συνείδηση πρέπει να επιβληθεί και αυτό μπορεί στην παρούσα κατάσταση να γίνει μόνο με αυστηρότητα όπως επιβολή μεγάλων προστίμων στους φοροφυγάδες (όχι χαϊδέματα), ποινικοποίηση της φοροδιαφυγής, άμεση εκδίκαση των υποθέσεων φοροδιαφυγής τόσο από τα διοικητικά όσο και από τα ποινικά δικαστήρια (συνδυασμός με την απλοποίηση του φορολογικού)κλπ. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπισθεί άμεσα η φοροδιαφυγή, σας θυμίζω τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας όπου πριν την αλλαγή του προς το αυστηρότερο κανείς δεν φόραγε ζώνη ή κράνος ενώ τώρα σπάνια βλέπεις κάποιον να κυκλοφορεί χωρίς κράνος ή να μην φοράει ζώνη.
Πρώτα επομένως πρέπει να γίνουν όλα τα παραπάνω και μετά να συζητήσουμε για φορολογικές κλίμακες και ποσοστά φορολογίας. Είναι κουτό να πιστεύουμε ότι μια αλλαγή κλίμακας ή μια αλλαγή του τρόπου φορολόγησης κάποιων εισοδημάτων θα λύσει το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας μας. Ναι να γίνουν και αυτά αλλά στο τέλος αφού έχουν προηγηθεί τα αυτονόητα. Πρώτα εντοπίζουμε τα αίτια που προκαλούν παθογένεια στο φορολογικό μας σύστημα μετά προσπαθούμε να εξαλείψουμε αυτά τα αίτια και να επιλύσουμε τα όποια προβλήματα και στο τέλος ασχολούμαστε με τα όποια τεχνικά μέτρα θα χρησιμοποιήσουμε για την ορθότερη εφαρμογή ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος.
Γιατί πρέπει σε αυτή την χώρα να τα κάνουμε όλα ανάποδα και στο πόδι.
Ας γίνει τώρα επιτέλους μια προσπάθεια για να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω έστω και τώρα πριν να είναι αργά.
Με εκτίμηση
Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλους
Συμφωνώ με την ενιαία κλίμακα για όλα τα εισοδήματα. Ετσι θα υπάρξει περισσότερη φορολογιτέα ύλη.
Ηθελα όμως να επικεντρωθω στα λεγόμενα υψηλά(?) εισοδήματα ανθρώπων που στις πιο πολλές περιπτώσεις δουλεύουν 12ώρα σε ιδιωτικές εταιρείες, που δυστυχώς παραμελούν την οικογένειά τους ή βλέπουν πολύ λίγο τα παιδιά τους για να έλθει μετά το κράτος να βάζει 40% φόρο και όχι μόνο αυτό αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση έβαλε και έκτακτη εισφορά λες και δεν πληρώνουμε.ΕΛΕΟΣ.
Στον κύκλο μου οι περισσότεροι ζουν καλύτερα από την οικογένεια μου δηλώνοντας στην καλύτερη περίπτωση το 1/4 από ότι εγώ δηλώνω (δηλ 75.000€)αφού οι πιο πολλοί έχουν δουλειές που μπορούν και φοροδιαφεύγουν (πχ ταβέρνες σε νησιά , ενοικιαζόμενα δωμάτια ή και βιοτεχνίες),για να μη μιλήσουμε για ζευγάρι που δουλεύει στην πολεοδομία !!! ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΣΥΛΑΒΕΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ?? Είναι η μόνη λύση.
Και κάτι άλλο .Γνωρίζετε πόσο καιρό σπουδαζαν ή για πόσο θα έχουν την καλή(?) δουλειά οι υψηλόμισθοι?
ΜΗ μας αδικείτε άλλο…
ΚΑΙ..ΝΑΙ να μαζεύουμε αποδείξεις αλλά όχι και να γεμίζουμε κόλλες με αυτές .Είμαστε στο 2010 κύριοι..
tasosp
Τελικά στην Ελλάδα όταν η εκάστοτε κυβέρνηση μιλάει για οικονομική πολιτική (φορολογία, έσοδα) εννοεί φόρους στο ακίνητο και στο αυτοκίνητο. Ε, δεν χρειάζονται γι αυτό οικονομικές σπουδές, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, έτσι δεν είναι. Είμαι έγγαμος, δημ. υπάλληλος με ένα ανήλικο παιδί. Το εισόδημά μου είναι 25.000 από μισθούς (ετήσιο) και η σύζυγός μου έχει έσοδα 55-60.000 από εκμισθώσεις ακινήτων (ετησίως). Τα έσοδα μας αυτά είναι σχεδόν σταθερά την τελευταία πενταετία και φυσικά δηλώνονται στην Εφορία. Η Εφορία λοιπόν κάθε χρόνο παίρνει από εμένα 5.000 περίπου, ήτοι το 20% του μισθού μου και από τη σύζυγό μου 20.000 περίπου, ήτοι το 35% περίπου. Στην ουσία μας μένουν 50.000 Ευρώ το χρόνο. Εκτός απ’ αυτά πληρώνουμε ΦΜΑΠ ή ΕΤΑΚ, δεν έχει σημασία, έξτρα φόρους ακινήτων, έξτρα φόρο γαι το κυβισμό του Ι.Χ.Ε. αυτ/του μου (ΗUNDAI SANTA FE),κτηματολόγιο (αν θυμάστε τα απίστευτα ποσά που είχαν κατασπαταληθεί επί υπουργείας Λαλιώτη και τα πρόστιμα που πληρώσαμε γιατί δεν τα ξοδέψαμε για τη δημιουργία του Κτηματολογίου). Πόσο ακόμα πρέπει να πληρώσω, εγώ, ένας έντιμος φορολογούμενος, που μοιράζομαι 60-40 τα έσοδα μου με το κράτος. Που όταν αποκτήθηκε η ακίνητη περιουσία μας με τον πλέον έντιμο, νόμιμο και τυπικό τρόπο και από νόμιμες δηλωμένες πηγές εσόδων και πληρώθηκαν άπειροι υπέρογκοι φόροι. Πόσα ακόμα πρέπει να δώσω. Και αν με θεωρείτε «μεσαίο« γιατί δεν μας προστατεύετε λίγο. Εμείς στο κάτω-κάτω η μεσαία τάξη είμαστε αυτοί που καταναλώνουν, που ξοδεύουν, που επενδύουν, που τονώνουν την αγορά, την οικοδομή, τις επιχειρήσεις. Ποιός θα κινήσει την αγορά, ο νέος των 600 Ευρώ, με το φραπέ του. Ο πραγματικά πλούσιος πάντα θα φοροδιαφεύγει ή δεν θα τον νοιάζει. Εκτός αυτού προωθείτε ταξικό μίσος στη κοινωνία , δείχνοντας εμάς τους μεσαίους με το δάχτυλο, ότι είμαστε έχοντες και κατέχοντες και πρέπει να πληρώσουμε. Πέστε μου, σας προκαλώ, αν υπάρχει έστω και ένας υπουργός τωρινός ή απελθών που να έχει πληρώσει στο κράτος το 10% των δικών μου φόρων.Ο Ομπάμα μεσούσης της οικονομικής κρίσεως δήλωσε ότι «πρέπει να προστατεύσουμε τη μεσαία τάξη «. Εσείς προφανώς γνωρίζετε περισσότερα. Δεν με ενδιαφέρουν τα κλιμάκια, τα ποσοστά, οι απόψεις του οποιουδήποτε κρίνει αυθαίρετα ποια είναι τα πολλά και πια τα λίγα. Δεν ενδιαφέρομαι. Γνωρίζω ότι δεν μπορώ να αντιδράσω και θα πληρώσω. Αλλά ποτέ δεν θα έχετε την εμπιστοσύνη μου, την κατανόηση, την υπομονή, την ανοχή μου ή την αποδοχή μου. Θα είμαστε πάντοτε απέναντι. Σας δοκιμάσαμε όλους.
Ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνολικό περιουσιολόγιο, όπως έχει ακουστεί, και σ’ αυτό να καταγράφονται τα διαθέσιμα μετρητά και η ακίνητη περιουσία ασχέτως αν αποφέρει ή όχι εισόδημα. Ειδικά γι’ αυτό το τελευταίο έχουν γραφτεί πάρα πολλά αυτές τις ημέρες.
Χωρίς να μακρηγορήσω θα αναφερθώ στην προσωπική μου περίπτωση μιας και πιστεύω ότι έτσι θα γίνει πιο κατανοητό.
Είμαι ιδιωτικός υπάλληλος και μετά από 20 περίπου χρόνια προϋπηρεσίας έχω ένα ετήσιο εισόδημα της τάξεως των 45.000 €. Ομολογούμενος ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Η οικογενειακή μου κατάσταση είναι χωρισμένος με ένα παιδί που μένει με τη μητέρα του στην επαρχία. Έχω ένα σπίτι 70 τ.μ. περίπου με δάνειο και ένα αυτοκίνητο επίσης με δάνειο.
Οι γονείς μου είναι επίσης χωρισμένοι. Ο πατέρας μου είναι συνταξιούχος οδηγός ταξί, παίρνει σύνταξη 650 € περίπου και δεν έχει καθόλου ακίνητη περιουσία. Πληρώνει δηλαδή ενοίκιο για ένα δυάρι στο κέντρο.
Η μητέρα μου είναι επίσης συνταξιούχος εργάτρια, παίρνει 440 € σύνταξη συν 250 € ΕΚΑΣ φτάνει στα 690. Έχει επίσης ένα δυάρι 40ετίας στη Δυτική Αττική.
Άλλο ένα παράδοξο εδώ. Πέρυσι η μητέρα μου πήρε επίδομα θέρμανσης λόγω ΕΚΑΣ ενώ ο πατέρας μου δεν πήρε. Άλλη μια αδικία σε ένα σωστό μέτρο, μιας και η μητέρα μου έχει ακίνητο και παίρνει και συνολικά μεγαλύτερη σύνταξη.
Στο ευρύτερο λοιπόν οικογενειακό, επαγγελματικό, φιλικό περιβάλλον, μιας και η Ελλάδα μέχρι πριν 10 χρόνια ήταν μια χώρα με σημαντικό ποσοστό αποταμίευσης υπάρχει κόσμος που παίρνει δύο – τρία ενοίκια, έχει εξοχικό, κάποιες ελιές και κάτι χωραφάκια εκτός σχεδίου.
Συνολική αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας ανάλογα την περιοχή από 500.000 € και πάνω. Πραγματική αξία διπλάσια τουλάχιστον.
Αυτοί λοιπόν δηλώνουν 5.000 – 10.000 € και φέτος πήραν και επίδομα αλληλεγγύης. Αποκλειστικά και μόνο με βάση το δηλωθέν εισόδημα.
Πληρώνουν βέβαια το ΕΤΑΚ όχι πάνω από 500 € ( βγαίνουν και φωνάζουν από πάνω και κάνουν και τεράστια φασαρία ) ενώ εγώ πληρώνω 3.000 – 4.000 €.
Εγώ που δεν πεινάω, αλλά δεν μου περισσεύουν κιόλας και κάνω κάθε 15 ημέρες 500 χλμ για να δω το παιδί μου θα πληρώνω και παραπάνω φόρους λόγω καυσίμων και διόδια, αφού χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου, κάνω πολλά χιλιόμετρα και ρυπαίνω το περιβάλλον.
Επίσης δείτε και λίγο το θέμα των διαζευγμένων και των φοροαπαλλαγών τους, καθώς αφορά ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας μας, έτσι όπως έχουν πλέον τα πράγματα.
Και μην ξεχνάτε, εκτός από την τεράστια φοροδιαφυγή που υπάρχει. την τεράστια κατασπατάληση χρήματος και γραφειοκρατία στο δημόσιο και τις διαφόρων ειδών μίζες που παίζουν.
Χωρίς αυτά τα στραβά μας που χρόνια συντηρούνται από κυβερνήσεις και τον λαό, αντί να είμαστε χειρότεροι από την Ουγκάντα ( τα επίσημα στοιχεία το λένε ) σήμερα θα ήμασταν αντίστοιχοι των Σκανδιναβών.
Φιλικά
Προτείνω την καθιέρωση ενός φορολογικού συντελεστή 10% για όλα τα εισοδήματα των φυσικών και νομικών προσώπων χωρίς απαλλαγές ή άλλες εξαιρέσεις .Εύκολα ,απλά και νοικοκυρεμένα .
Οι τυχόν ανόητοι φοροδιαφεύγοντες θα καταβάλλουν το δεκαπλάσιο φόρο και θα παραπέμπονται σε δικάσιμο με μίνιμουν ποινής 3 χρόνια εως 25 χρόνια μη μετατρέψιμης και άμεσα εκτελέσιμης.
Για το 2010 όλοι θα καταβάλλουν 10 % φόρο και 10% προκαταβολή φόρου για τον επόμενο .Δηλαδή 20% φόρο επι οιοδήποτε εισοδήματος .
Ας γίνει ο υπολογισμός και πιστεύω οτι πέραν των νέων κεφαλαίων που θα εισρεύσουν στην χώρα ,αφου αυτό την κάνει φορολογικό παράδεισο ,τα εσοδα θα είναι τεράστια .(Βλέπε Βουλγαρία σχετικά ).
Οι εισροές κεφαλαίων απο το εξωτερικό θα φοραλογούνται εφάπαξ με 10% και δεν θα εξετάζεται η προέλευσή τους .Αν επενδυθούν σε ακίνητα ο φόρος να είναι 5%.
Ως προς την φορολογία της ακίνητης περιουσίας η τάση είναο στην σωστή κατεύθυνση ως προς την προοδευτική κλίμακα .
ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ, ΕΧΩ ΠΑΘΕΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΘΑΙΝΩ ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ, 42 ΧΡΟΝΩΝ ΜΕ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 2643/98 ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ. ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΗΣ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΤΕ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΒΑΘΙΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ. Η ΑΝΟΧΗ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΑΚΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΕΣΤΕ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΣΑΣ. ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ?
Φορολογική Δικαιοσύνη σημαίνει ίδια φορολογική κλίμακα για μισθωτούς – συνταξιούχους και Επαγγελματίες για λόγους ισονομίας απέναντι στο Σύνταγμα.
Ολα τα εισοδήματα στην κλίμακα εκτός των τόκων. Κατάργηση αυτοτελούς φορολόγησης πάσης σύσως επιδομάτων
Κατά την ταπεινή μου άποψη η φορολόγηση Φυσικών και Νομικών προσώπων (όπως αυτά ονίζονται κατά νόμο) δεν πρέπει να διακρίνεται.
Στηρίζομαι στο νομικό παράδοξο που δημιουργείτε όταν έχουν να εξετάσουμε μία μονοπρόσωπη ΕΠΕ. Ο ένας και μοναδικός μέτοχος, κατά περίπτωση θα δηλώνει τα εισοδήματα και τα έξοδα άλλοτε ως ατομικά και άλλοτε ως Νομικό πρόσωπο (εταιρεία).
Μια εννιαία φορολογική κλίμακα, προοδευτικά αυξανόμενη με ένα κατανοητό μαθηματικό τύπο θα καλύψει πλήρως την αρχή της ισονομίας και θα ικανοποιήσει το αίσθημα περί κοινού δικαίου.
Θεωρώντας ότι τα εισοδήματα του Φυσικού Προσώπου αντιστοιχούν προς τα έσοδα Νομικού Προσώπου και κατά συνέπεια τα έξοδα διαβίωσης αντιστοιχούν προς τα λειτουργικά έξοδα , αποδεικνυόμενα κατά περίπτωση με τα αντίστοιχα παραστατικά, οφείλουμε να επιβάλλουμε φορολόγηση στη μεταξύ τους διαφορά.
Ανεχθήτε σας παρακαλώ το ακόλουθο παράδειγμα :
Έστω ότι το συνολικό εισόδημα ΦΠ ή έσοδα ΝΠ (ΙΔ ή ΔΔ) : (Ε)
Έστω ότι έξοδα διαβίωσης ΦΠ(στέγαση + ιατρικές δαπάνες + έξοδα διατροφής και σπουδών) ή λειτουργικές δαπάνες ΝΠ (μισθοί + εισφορές σε ταμεία + στέγαση + συντήρηση εξοπλισμού) : (Δ)
τότε : (Ε) – (Δ) = (Υ)
Εάν (Υ) = 1 έως 1000 ευρώ , συντελεστής φορολόγισης 1%
= 1001 έως 2000 ευρώ, συντελεστής φορολόγησης 2% κ.ο.κ
ή ακόμα ποσό που θα λαμβάνει το δημόσιο ταμείο : (Π)
(Π) = {(Υ)/100}*[τον πλησιέστερο ακέραιο του κλάσματος (Υ)/1000]
η τακτική αυτή δεν θίγει τους χαμηλόμισθους , αντίθετα δείχνει μέγιστη κοινωνική δικαιοσύνη εφόσον δεν θίγει τα απαραίτητα δια την
διαβίωση ΦΠ ή επιχειρήσεων.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κλιμάκιο σύνολο
Εισοδήματος συντελεστής εισοδήματος φόρου
(ευρώ) (ευρώ) (ευρώ)
Εως 12500€ Ο% 12500 0
7500€ 5% 20000 375
10000€ 10% 30000 1375
10000€ 15% 40000 2875
10000€ 20% 50000 4875
10000€ 25% 60000 7375
15000€ 30% 75000 11875
15000€ 35% 90000 17125
άνω 90000€ 40%
1) Τα κλιμάκια ισχύουν για όλους πλην των ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας, των ιπταμένων του Στρατού Ξηράς, των ιπταμένων των πυροσβεστικών και των υπηρετούντων στα υποβρύχια που πρέπει να φορολογούνται με 10%. Επίσης οι ιπτάμενοι της πολιτικής αεροπορίας, οι ναυτικοί και οι αθλητές πρέπει να φορολογούνται με 15%. Εννοείται ότι αν ο φόρος κλιμακίου για αυτές τις δύο κατηγορίες βγαίνει μικρότερος θα φορολογηθούν με αυτόν.
2) Προσαύξηση των κλιμακίων:
Για παντρεμένους: 1000€
Για το πρώτο παιδί: 2000€
Για το δεύτερο παιδί: 2000€
Για τρία παιδιά: 10000€
Για κάθε παιδί πάνω από τα τρία: 2500€
Δηλαδή παντρεμένος με δύο παιδιά προσαύξηση 5000€, παντρεμένος με τέσσερα παιδιά 16000€.
ευχαριστώ
Συμφωνώ με την ενιαία φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα αλλά με περισσότερα κλιμάκια. Μην χτυπάτε τα εισοδήματα των 30000 – 40000 ευρώ(μικτά),δεν ζει πλουσιοπάροχα ένας μισθωτός ή συνταξιούχος με τόσα χρήματα και αφήστε «ήσυχα» τα μικρά εισοδήματα.Ξέρετε κι εσείς και οι προηγούμενοι που είναι ο πλούτος και πως αυξάνεται από μεγάλη μερίδα πολιτών,σε βάρος των μικρομεσαίων.
Επιτέλους !!! μπράβο! για το νομοσχέδιο για γονικές παροχές και μεταβιβάσεις αν ειναι ετσι όπως ακούγεται.
πρέπει πιο γρήγορα να γίνονται όπως και για άλλαμ νομοσχέδια …διότι προσπαθούν να ξεφύγουν τα μεγάλα ψάρια…και αφήστε τους ΤΗΛΕμαιδανούς να κλέγονται!
Βγήτε και εξηγήστετο στα κανάλια..και ζητήστε απο τον λαο στήριξη ..αν ειναι έτσι θα την έχετε!!!
κ. Παπακωνσταντίνου και πάλι μπράβο…μόνο -θεωρώ πως το γνωρίζετε- τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα στην οικονομία με την ανεργία το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Αν δεν ανεβάσετε τους χαμηλούς μισθούς περικόψτε τα ρετιρέ πάρα πολύ.Θεωρώ οτι μισθοίμαζί με τα έξτρα πάνω απο 5.000 ειναι προκλητικά απαράδεκτοι εκτός του προέδρου της Δημοκρατίας του Πρωθυπουργού και των Υπουργών και κανένας αλλος .
Στο σχόλιο της 7ης Ιανουαρίου ήμουν λίγο άδικος.
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΣΤΟ ΛΑΟ ΚΑΘΕ ΒΗΜΑ!….
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΙΑ ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΛΙΜΑΚΑ
Η οικονομική κατάσταση της χώρας είναι κακή.Αυτη η κατάσταση έχει ρίζες στους χειρισμούς του παρελθόντος. Οι όποιες θυσίες προκριθούν η αναγκαστικά επιβληθούν, πρέπει να είναι αναλογικές και για όλους για να είναι αποδεκτές και να μην πυροδοτήσουν κοινωνικές συγκρούσεις και ανισότητες.Φοβάμαι ότι αυτό δεν θα γίνει όταν διαβάζω τις αντιδράσεις ειδικων ομάδων όπως των βουλευτών και των εργαζομένων της Βουλής. Ειναι δυνατόν να συμφωνήσουν οι Ελληνες σε λιτότητα οταν ο κ.Πετσάλνικος ζητά να διατηρηθούν προκλητικές παροχές για τις ομάδες αυτές με το επιχείρημα ότι αυτές αποτελούν το 3,79 και το 1,12 τοις χιλίοις του κρατικού προυπολογισμού? Πως η κυβέρνηση θα πείσει όταν επιφανή μέλη της χρησιμοποιούν τέτοια επιχειρήματα? Εξορθολογισμός δεν γίνεται με τέτοιον τρόπο και όσα σχόλια και να υπάρξουν στο site αυτό θα είναι μάταια!! Πάντως εύχομαι να υπάρξει θάρρος στην λήψη των σωστών και έχοντας κατά νούν ότι αν οι αρχηγοί δεν δώσουν το παράδειγμα του ήθους και της δικαιοσύνης η κοινωνία απλά δεν θα ακολουθήσει.
Κύριε Υπουργέ,καλά όλα αυτά που λέτε και πρέπει να γίνουν, εγώ ένα δεν έχω καταλάβει, το αφορολόγητο δεν θα συνδέετε πλέον με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογούμενου (έγγαμος, άγαμος, παιδιά)
Ευχαριστώ
Καλησπέρα,
θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση που πιστεύω πρέπει να ληφθεί υπόψη στον προσδιορισμό του αφορολογήτου και την σύνδεσή του με αποδείξεις όσον αφορά μια συγκεκριμένη κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών. Αναφέρομαι στους Υποψήφιους Διδάκτορες και όλους εκείνους που για να πληρωθούν από φορείς όπως Ειδικούς Λογαριασμούς Πανεπιστημίων ή Ερευνητικα Ιδρύματα πρέπει να εκδώσουν δελτίο παροχής υπηρεσιών και άρα εν τέλει να εργάζονται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες. Προκειμένου να πληρωθούν οι άνθρωποι αυτοί οφείλουν να υπογράφουν συμβάσεις υποτροφίας ή έργου καθορισμένων ποσών με τον εκάστοτε φορέα. Η σύμβαση εγκρίνεται και στην συνέχεια ο δικαιούχος κόβει μηνιαία δελτία με προκαθορισμένο ποσό (οπως πληρώνεται και ένας μισθωτός). Στις αρχές του επόμενου έτους ο φορέας εκδίδει Βεβαίωση Αποδοχών του έτους που πέρασε για την Εφορία στήν οποία φαίνονται ξεκάθαρα όλες οι αμοιβές που έχει πάρει ο δικαιούχος μέσα στην χρονιά. Όπερ σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση αυτή η κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών δεν φοροδιαφεύγει.
Στην άνω κατηγορία ανήκουν κυρίως νεαρά άτομα των οποίων η μόνη πηγή εσόδων είναι αυτή η μηνιαία αμοιβή (που συνήθως δεν ξεπερνάει τα 700 ευρώ). Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς τις συνέπειες και την οικονομική δυσκολία που θα προκαλέσει στην εν λογω κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών η περίπτωση της κατάργησης του αφορολογήτου ή η αποκλειστική σύνδεσή του με αποδείξεις.
Κατ εμέ, θα ήταν προτιμότερο να εξεταζόταν το θέμα του αφορολογήτου σε συγκεκριμένες κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών που είναι γνωστό ότι φοροδιαφεύγουν και όχι σε όλες. Είναι άδικο για τους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι σωστοί απέναντι στο Κράτος να αντιμετωπιστούν όπως εκείνοι που φοροδιαφεύγουν. Και ας ξέρουμε ότι είναι λίγοι.
να φορολογηθουν ,αφου καταγραφουν απο την ε.ε οι αγροτες και οι ψευτοαγροτες. δεν εινΑΙ ΕΛΛΗΝΕς ΠΟΛΙΤΕΣ;
Αγαπητοί,
θα ήθελα να σχολιάσω για τα φορολογικά κλιμάκια οτι θα πρέπει να παραμείνουν οσο αφορά τους μισθωτούς στα ίδια επίπεδα.Η μόνιμη φορολόγηση των εισοδημάτων των μισθωτών δεν μπορεί να αποδώσει διότι όπως είπε και ο Υπουργός στον πρόλογό του οι φορολογούμενοι που έχουν εισοδήματα πάνω απο 75000 Ευρώ δεν είναι πάνω απο το 6% του συνόλου.Αδυνατώ φυσικά να πιστέψω ,μιας και το εισόδημα μου σαν μισθωτός με κατατάσει στο ποσοστό αυτό,οτι είμαι μέλος της Elit των πλουσίων αυτής της χώρας. Η προσφυγή στην φορολόγηση με 45% και 50% των φορολογουμένων οι οποίοι έχουν κατορθώσει να έχουν καλές αμοιβές και ειδικά στον Ιδιωτικό τομέα όπου νομίζω οτι είναι προφανές οτι κανένας δεν σου χαρίζει τα χρήματα που αμοίβεσαι,θα είναι για μια άλλη μια φορά παράλογη και καταχρηστική.
Η ΄Κυβέρνηση θα πρέπει να ρίξει το βάρος στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και να «συλλάβει» όλους αυτούς που έχουν είτε επιχειρήσεις είτε είναι ελέυθεροι επαγγελματίες και δηλώνουν 10.000 και 15,000 Ευρώ και τους συναντάς στην Μύκονο καιστην Αράχωβα να πληρώνουν 500 Ευρώ το δωμάτιο την βραδυά με ενα Cayenne παρκαρισμένο απέξω.
Ανήκοντας στην γενιά των 40 πιστεύω οτι είμαστε διατειθεμένοι να συνεισφέρουμε απο το εισόδημά μας στην προσπάθεια να διορθωθούν τα Δημόσια Οικονομικά αλλά η γενιά μου έχει βαρεθεί να βλέπει αυτό το 40% της εφορίας να το λεηλατούν είτε οι διάφοροι κρατικοδίαιτοι υπαλληλίσκοι είτε οι διάφοροι πολιτικοί μας οι οποίοι τα χαρίζουν για να πάρουν ψήφους λες και είναι απο την τσέπη τους. Εν κατακλείδι θα ήθελα να πώ ΟΧΙ στην αυξηση της φορολόγησης των μισθωτών ακόμα και των υψηλόμισθων.Πιστεύω οτι αύξηση του ποσοστού θα μπορούσε να αποδεχθεί ο μισθωτός μόνο αν αισθανόταν οτι το φορολογικό σύστημα είναι δίκαιο και δεν είναι μόνο αυτός που υποχρεούται να πληρώνει.
Επίσης θα συμφωνήσω με προηγούμενο Κύριο οτι θα πρέπει πρώτη η Ελληνική Πολιτεία να δείξει το παράδειγμα και με την ευκαιρία του Νέου εκλογικού Νόμου να περιοριστούν οι θέσεις των βουλευτών σε 200. Νομίζω οτι είναι φανερό οτι για την Ελλάδα είναι πολυτέλεια η ύπαρξη τόσων βουλευτών.
Ευχαριστώ
Κάτι για τα όσα ακούγονται (άλλη μια φορά) για διαφορετική μεταχείριση των ΜΗ μισθωτών-συνταξιούχων…
Ειλικρινά, με εκπλήσσει η λογική του «συμψηφισμού» που υιοθετούν πολλοί: αφού, λέει, υπάρχουν πολλοί ΜΗ μισθωτοί-συνταξιούχοι που φοροδιαφεύγουν, να φορολογήσουμε ΟΛΟΥΣ τους ΜΗ μισθωτούς-συνταξιούχους επαχθέστερα, για να βγάλουμε τα σπασμένα…
Δεν είναι αστείο. Το Σύνταγμά μας προβλέπει ισονομία και ισότιμη μεταχείριση των πολιτών, και η δικαιοσύνη δεν καταδικάζει κανέναν μέχρι να αποδειχθεί ότι είναι ένοχος. Το μόνο που θα πετυχαίναμε με τέτοιες ρυθμίσεις θα ήταν μια τραγική έκπτωση από τις κοινωνικές και πολιτικές μας αξίες.
Πέραν τούτου, σε προσωπικό επίπεδο, εγώ τουλάχιστον δεν ανέχομαι πλέον να με βαφτίζει κανένας (πόσω μάλλον ο Νόμος) «κλέφτη» με το «έτσι θέλω». Και επειδή αυτό έχει ήδη γίνει με το ελαφρώς (κατά 1.500 ευρώ) μειωμένο αφορολόγητο που ισχύει σήμερα για τους ΜΗ μισθωτούς-συνταξιούχους (να γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε να «περνούν» ούτε «μικρές» εκπτώσεις από τις αξίες μας, λέγοντας «δεν είναι και τόσο φοβερό»), δηλώνω ότι αν συντηρηθεί/θεσπιστεί στο εξής οποιαδήποτε διάκριση σε βάρος των ΜΗ μισθωτών-συνταξιούχων θα προσφύγω σε κάθε αρμόδιο δικαστήριο, και να είστε βέβαιοι ότι, τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα δικαιωθώ.
Μαζί σας, ολόψυχα, σε κάθε προσπάθεια να πιάσετε τους κλέφτες. Δεν μπορεί να μην υπάρχουν τρόποι, πώς γίνεται αλλού να τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα…
πολύ καλό το μέτρο της συλλογής όλων των αποδείξεων ,όμως θα πρέπει να ενταθούν οι έλεγχοι ιδιαίτερα και παράλληλα με την εισφοροδιαφυγή .Δεν μπορεί ο συνταξιούχος τεχνικός του δημοσίου να βγαίνει νωρίς στην σύνταξη ,να παίρνει το εφάπαξ ,να συνταξιοδοτείται νωρίς και να εργάζεται χωρίς να πληρώνει εισφορές και φόρο γιατί δεν δίνει ούτε απόδειξη ούτε κανένα άλλο αποδεικτικό στοιχείο.Οσον αφορά την συνταξιοδότηση των χηρών ,δεν ειναι δίκαιο να φορολογούνται εφ’ολων των αποδοχών και να πληρώνουν ποσά πού μεγαλύτερα απο τα ζευγάρια που συνταξιοδοτήθηκαν με τις ίδιες προυποθέσεις.
Για ένα δικαιότερο φορολογικό σύστημα, δύο τουλάχιστον τροποποιήσεις άμεσα:
1. «Αθροιστικό» αφορολόγητο για τους συζύγους.
Με το ισχύον σύστημα, όταν το εισόδημα του ενός συζύγου δεν «πιάνει» το όριο του αφορολόγητου (ή και δεν έχει καθόλου εισόδημα) ενώ το εισόδημα του άλλου το υπερβαίνει, παράγεται αυτόματα μια φορολογική αδικία σε σύγκριση με την περίπτωση των δύο συζύγων που τα εισοδήματά τους «πιάνουν» ή και υπερβαίνουν το όριο του αφορολόγητου.
2. Ενίσχυση της προσαύξησης του αφορολόγητου για τα παιδιά
Στα 3.000 ευρώ για το κάθε παιδί (ειδικά για το τρίτο δεν θέλω να διατυπώσω κάποια αβασάνιστη άποψη, αφού ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της φορολογικής δικαιοσύνης και συναρτάται με το λεγόμενο δημογραφικό πρόβλημα). Η σημερινή προσαύξηση είναι κοροϊδία.
Αφού στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν περιθώρια για επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, μια γενναία (αφού θα δυσαρεστήσει κάποιους) αλλά και πιο δίκαιη λύση (γι’ αυτό και θα στηριχτεί από το κοινωνικό σύνολο) θα μπορούσε να περιλαμβάνει το κατάλληλο μείγμα από τα εξής:
(α) Μικρή μείωση (π.χ. κατά 500 ευρώ) του «ατομικού» αφορολόγητου. Είναι μια μικρή επιβάρυνση (της τάξης των 75 ευρώ ,με 15% για την πρώτη βαθμίδα) που δεν θα προβληματίσει κάποιον που έχει να συντηρήσει μόνο τον εαυτό του.
(β) Περιορισμός του νέου «αθροιστικού» αφορολόγητου π.χ. στις 20.000 (από 23.000 [11.500 + 11.500] που θα ήταν με βάση την προηγούμενη μείωση). Η μείωση αυτή (περίπου 25% σε σχέση με το άθροισμα των δύο «ατομικών» αφορολόγητων) δεν είναι άδικη, αφού το κόστος διαβίωσης των έγγαμων, λόγω ακριβώς της συμβίωσης, είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με όσους συντηρούν ένα νοικοκυριό μόνοι τους.
Σε απόλυτους αριθμούς, το οικονομικό αποτέλεσμα για τον φορολογούμενο σε σχέση με το ισχύον καθεστώς θα είναι:
– Μικρή επιβάρυνση για άγαμο / διαζευγμένο / χήρο χωρίς προστατευόμενα μέλη.
– Για έγγαμους που «πιάνουν» ή και υπερβαίνουν το όριο του αφορολόγητου, κάπως μεγαλύτερη επιβάρυνση χωρίς προστατευόμενα μέλη, μικρή επιβάρυνση με ένα προστατευόμενο μέλος, καμία επιβάρυνση με δύο προστατευόμενα μέλη, και ελάφρυνση με περισσότερα από δύο προστατευόμενα μέλη.
– Για έγγαμους στην περίπτωση όπου το εισόδημα του ενός δεν «πιάνει» το όριο του αφορολόγητου ενώ το εισόδημα του άλλου το υπερβαίνει, μικρότερη ή μεγαλύτερη ελάφρυνση χωρίς προστατευόμενα μέλη (ανάλογα με την απόκλιση των εισοδημάτων των δύο συζύγων) και περαιτέρω ελάφρυνση με προστατευόμενα μέλη.
– Μεγάλη ελάφρυνση για άγαμο / διαζευγμένο / χήρο με προστατευόμενα μέλη.
Από την άποψη της κοινωνικής δικαιοσύνης, δε, το αποτέλεσμα θα είναι μακράν θετικό…
Οι παραπάνω ιδέες για μια λύση είναι απλώς ιδέες… Τα έχουν πει και άλλοι, έχουν κάνει και τις προτάσεις τους. Ενδεικτικά (διάβασα μόνο σχόλια των πρώτων ημερών), για το «οικογενειακό» αφορολόγητο:
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1598
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1268
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1471
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1571
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1778
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2071
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2146
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2185
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2337
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2499
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=2533
Το συγκεκριμένο πλαίσιο εσείς θα το διαμορφώσετε (εσείς έχετε, άλλωστε, και περισσότερες γνώσεις και περισσότερα στοιχεία).
Η ουσία είναι ότι η δικαιοσύνη επιβάλλει α) να αντιμετωπίζονται όλα τα έγγαμα ζευγάρια το ίδιο και β) να ενισχύεται πιο ουσιαστικά όποιος φέρει το βάρος προστατευόμενων μελών.
Καλησπέρα,
Γιατι δεν εφαρμόζετε πρόστιμα για φοροδιαφυγη ποσοτικά ανάλογα του υψους της φοροδιαφυγής(x 10); Δηλ. για 1000 € φοροδιαφυγή 10.000 € πρόστιμο; ή ακόμα καλύτερα, το πρόστιμο να είναι ποσοστό του τζίρου μιας επιχείρησης π.χ 3-5%. Ο φόβος φιλάει τα ερημα…
οσοι κλεψατε φερτε τα λεφτα πισω και τελειωσαμε????
εγω ,γιατι να πληρωσω περισοτερουσ φορους,γιατι να μαζευω αποδειξεις??/
κατι πολυ απλο και ευκολο΄΄
το ε9 του 1998 @ το Ε9 ΤΟΥ 2009 ΣΥΓΚΡΙΝΕ ΤΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΙ
ΚΛΕΒΟΥΝ–ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΟΥΡΕΛΙΔΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΡΙΩΡΟΦΑ,ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ
ΟΛΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ SITE SAS ΕΠΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙς ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ??ΕΤΣΙ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ////ΕΓΩ ΕΔΩ ΚΑΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΙΠΟΤΑ//ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ/// ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΔΕΧΤΗΚΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΣΦΙΞΙΜΟ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ ΠΑΛΙ??/ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΣΕ ΤΙ ΦΤΑΙΩ???ΜΕ ΤΟ ΠΟΘΕΝΕΣΧΕΣ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ//
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΗΤΕ?//
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΤΖΙΡΟΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ ΚΑΘΕ ΝΟΙΚΟΚΙΡΙΟΥ ΟΧΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΨΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΧΕΙ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ Ο ΦΠΑ Π.Χ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 50000Ε ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΟΤΙ ΞΟΔΕΨΕ ΤΙΣ 40000Ε ΦΟΡΟΛΟΓΙΤΕ ΜΕ25ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΚΑ ΠΟΥ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΕ ΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΔΩΣΑΝΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΦΠΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 20ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΑΙ ΦΠΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ 19 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 35 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΣΕ ΕΝΟΙΚΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΙΟΥ ΤΟΥ. Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΔΗΛ. ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ 2 ΑΚΙΝΗΤΑ, ΕΝΩ Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΝΕΝΑ. ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ? ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΙΜΟΔΟΤΕΙ ΜΕ ΕΦΑΠΑΞ ΔΕΚΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ-ΨΗΦΗΦΟΡΟ ΤΟΥ?
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ. ΑΦΟΥ ΨΑΧΝΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ? ΞΕΡΕΤΕ, ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΔΥΟ ΠΛΟΥΣΙΩΝ, ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΟΣΩΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΚΤΛ.
ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ. ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΣΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΑΝ ΔΙΑΘΕΤΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΥΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
1. ΕΦ’ΟΣΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΟΙΑΝΔΗΠΟΤΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΗ (ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ, ΜΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ,κλπ).
2.ΕΦ’ΟΣΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΡΣΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΒΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ.
ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ Ο «ΔΑΙΜΩΝ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ» ΑΦΑΙΡΕΣΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ 45.001€——-60.000€ 35%.
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΙΝΑΙ
60.001€——-75.000€ 40%
Κύριοι εφόσον ενοείτε όσα λέτε για δικαιοσύνη και ισότητα αναμένω να ανακοινώσετε μια κλίμακα φορολογίας όλων των εισοδημάτων ανεξάρτητα πηγής (μισθούς, ακίνητα, επιδόματα, τόκους κτλ) κοινή για όλους, με κοινό για όλους αφορολόγητο που θα αυξάνεται ομοειδώς για όλους μέσω συλλογής όλων των αποδείξεων (μέσα και οι ΔΕΚΟ, τα κοινόχρηστα, οι δαπάνες ιδιωτικής περίθαλψης κτλ) που θα συλλέγουν. Ότι άλλο είναι αντισυνταγματικό καθώς έρχεται σε αντίθεση με το θέμα της ισότητας των πολιτών, το δικαίωμα στην περιουσία, ενώ θέτει και θέματα παραβίασης των δικαιωμάτων του ατόμου ακόμα και σε επίπεδο ευρωπαϊκού κεκτημένου εφόσον αποφασίσετε διακρίσεις στον τρόπο φορολόγησης της περιουσίας του ατόμου το οποίο προστατεύεται. Κλασσικές τέτοιες περιπτώσεις οι πρόσθετοι φόροι στα μισθώματα, το χαρτόσημα και οι προκαταβολές φόρου που μέχρι σήμερα εντελώς αντισυνταγματικά επιβάλλονταν επιπρόσθετα στη φορολόγηση μέσω κλίμακας (και που φυσικά είμαστε έτοιμοι να τα προσβάλουμε αν ανακοινώστε ότι σκοπεύετε να τα συνεχίσετε τόσο σε εγχώριο επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ΕΕ για ένα σωρρό απόλυτα θεμελιωμένους νομικά λόγους που έχουμε καταγράψει στα κείμενα των προσφυγών μας που είναι έτοιμα να κατατεθούν).
Εφόσον εννοείτε την κοινωνική ευαισθησία, θα πρέπει επίσης να αφαιρείται πλήρως από το προς φορολόγηση εισόδημα η δαπάνη προγραμμάτων ιδιωτικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης, καθώς ειδικά οι μη μισθωτοί (ή μη σταθερά μισθωτοί) δεν έχουν άλλο τρόπο να καλύψουν την υγεία και την πιθανότητα σύνταξης για την οικογένειά τους. Εξάλλου, τα αντίστοιχα έξοδα ΙΚΑ εκπίπτουν από το αντίστοιχο εισόδημα των μισθωτών. Κατά συνέπεια με ότι ισχύει μέχρι σήμερα, σαφέστατα υπάρχει αντισυνταγματική διάκριση και θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όσους είναι μη μισθωτοί εφόσον δεν τους δικαιολογούνται οι ανωτέρω δαπάνες που μόνο πολυτελείας δεν είναι.
Επίσης, προφανώς θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το οικογενειακό εισόδημα στη φορολόγηση και εφόσον ο ένας σύζυγος δεν εργάζεται, να προστίθεται το αφορολόγητό του στον άλλο με μικρότερο όριο συλλογής αποδείξεων (αν αποφασίσετε να εισάγετε κάτι τέτοιο) καθώς οι δαπάνες συντηρητικής διαβίωσης μιας π.χ. τετραμελούς οικογένειας έχουν ένα όριο περί τις 20.000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον, πέραν των οποίων δεν αυξάνονται με σημαντικό τρόπο για να συλλέγονται πρόσθετες αποδείξεις. Επίσης το οικογενειακό αφορολόγητο να προσαυξάνεται κατά 50% επί αυτού του ενός συζήγου για κάθε παιδί, καθώς οι περισσότεροι παιδιά έχετε και γνωρίζετε τα κόστη αξιοπρεπούς ανατροφής τους (και δεν εννοώ δαπάνες ιδιωτικών σχολείων σε αυτές).
Εν συντομία, συντάξτε κλίμακες φορολόγησης κοινές για όλα τα εισοδήματα από όπου κι αν προέρχονται, καταργήστε όποιον πρόσθετο φόρο εισοδήματος και θέστε ένα οικογενειακό αφορολόγητο περί τις 20.000 ευρώ για μια π.χ. τετραμελή οικογένεια (10.000 για κάθε σύζυγο και από 5.000 για κάθε παιδί) που είναι απόλυτα λογικό και δίκαιο και μέσα στις τυχόν αποδείξεις για να το πετύχει κανείς αυτό να περιλαμβάνονται πλήρως και οι ετήσιες δαπάνες ιδιωτικής περίθαλψης και επενδυτικών (σε όρους κόστους συμμετοχής) προγραμμάτων σύνταξης.
Κύριοι, αν θέλετε να φέρετε δικαιοσύνη, τα πράγματα είναι απλά και τα ξέρετε μέσα και από τον τρόπο που και εσείς οι ίδιοι διαβιώνετε. Εφαρμόστε τα λοιπόν για να τα ακολουθήσουμε με προθυμία και μην μας αναγκάσετε να διεκδικήσουμε το δίκιο μας και τα δικαιώματά μας με δικαστικές προσφυγές σε Συμβούλιο Επικρατείας και Ευρωδικαστήριο. Κάτι που θα πράξουμε όμως την επόμενη των ανακοινώσεων αν δείξετε ότι αδιαφορείτε και οι κουβέντες για δικαιοσύνη και ισότητα που επικαλεστήκατε όταν εκλεγήκατε ήταν κούφια λόγια.
Σύμφωνα με το άρθρο 51 του Συντάγματος, ο αριθμός των βουλευτών προσδιορίζεται ως κυμαινόμενος από 200 έως 300. Δεδομένης της λαϊκής κατακραυγής των βουλευτών για την μη αποδοχή μειώσεως του μισθού τους και την ελάχιστη μείωση των 50 ευρώ στην συμμετοχή τους στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, καλό θα ήταν, για να μην αισθάνεται ο κόσμος που καλείται για πολλοστή φορά να πληρώσει τα σπασμένα, να μειωθεί ο αριθμός των βουλευτών κατά 100. Έτσι θα υπάγεται στο κατώτερο επιτρεπτό όριο από το Σύνταγμα και παράλληλα πέραν των αποζημιώσεων θα έχουμε μείωση και παρατρεχάμενων. Επίσης μία δραστική μείωση θα πρέπει να γίνει σε γραμματείς και συμβούλους υπουργείων. Επίσης εάν το πρόγραμμα Καποδίστριας 2 αυξήσει το κόστος καλό θα ήταν να εφαρμοστεί μετά την κρίση. Πρώτα ο πολίτης διατείνεται η κυβέρνηση, αλλά όχι πρώτα ο πολίτης να σηκώσει το βάρος και μετά ο βουλευτής…
1.ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ (ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ).
2. ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.
3. Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
α. 0———–5.000€ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ
β. 5.001€——15.000€ 10%
γ. 15.001€——30.000€ 20%
δ. 30.001€——45.000€ 30%
ε. 40.001€——75.000€ 40%
στ. 75.001€—–100.000€ 45%
ζ. 100.001€ ΚΑΙ ΑΝΩ 50%
Μία ενιαία φορολογική κλίμακα με περισότερα κλιμάκια από αυτά που ισχύουν, χωρίς εξαιρέσεις, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του κράτους για είσπραξη των απαραίτητων εσόδων και ταυτόχρονα να προστατεύει τα αθενέστερα εισοδηματικά στρώματα.
Βάλτε ανώτερο μισθό και πάσης φύσεως επιδόματα για όλους όχι πάνω από 6.000 ευρώ
Να ποινικοποιηθεί η φοροδιαφυγή.
Με δεδομένο οτι στην χώρα μας δεν έχουμε καμιά φορολογική συνείδηση. Με άμεση παύση της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος. Όποιο και νάναι αυτό.(Φυσικά και για τους Δημοσίους Υπαλλήλους).
Να γενικοποηθεί η αρχή του πόθεν έσχες.
Νομίζω ότι το σύστημα του IRS (εφορία στις ΗΠΑ) είναι ιδιαίτερα λογικό, υπάρχουν 12 «κλίμακες» ανάλογα το εισόδημα.
(1) 5 % (κέρδη κεφαλαίου)
(2) 10 %
(3) Φόρμα 8814 (10% για άτομα κάτω των 18 ετών που κάνουν ατομικές δηλώσεις για έσοδα από επενδύσεις ή εισοδήματα)- κάτι σαν Ε8814
(4) 15 %
(5) 15 % (κέρδη κεφαλαίου)
(6) 25 %
(7) 25 % (κέρδη κεφαλαίου)
(8) 28 %
(9) 28 % (κέρδη κεφαλαίου)
(10) 33 %
(11) 35 % και
(12) Form 8615 (για άτομα κάτω των 18 ετών και ειδικές κατηγορίες άνω των 18 που κάνουν ατομικές δηλώσεις για έσοδα από επενδύσεις ή εισοδήματα άνω των περίπου 1500 ευρώ που φορολογούνται στην κλίμακα που φορολογούνται οι γονείς τους εάν η κλίμακα των γονέων είναι υψηλότερη από αυτή του τέκνου)- κάτι σαν Ε8615.
Παρακαλώ διαβάστε τον παρακάτω σύνδεσμο είναι οι οδηγίες για το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και γίνετε ανάλυση των παραπάνω.
http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p17.pdf
Πρέπει επιτέλους πρώτα να κάνουμε ένα ορθό φορολογικό σύστημα δίκαιο και λεπτομερές που δεν θα αλλάζει κάθε 2-3 χρόνια. Ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει στο πως θα υπάρχουν έσοδα στο κράτος αναλογικά με την δυνατότητα του καθενός.
Ο σχεδιασμός δεν πρέπει να βασιστεί στο «κυνήγι των μαγισσών» αλλά στην ορθότητα του φορολογικού συστήματος. Το «κυνήγι» ακολουθεί αφού υπάρξει φορολογικό σύστημα και υπάρξει πραγματικός μηχανισμός ελέγχου.
Υπάρχουν τόσοι εργαζόμενοι στο Υπουργείο Οικονομικών, όλοι αυτοί τι κάνουν? Δεν υπάρχουν στόχοι εκεί, σχεδιασμός τίποτα? Να συζητήσουμε πάνω από το χυμένο γάλα. Κε Υπουργέ επισπεύστε, ανεβάστε τους τόνους πριν σας «πάρουν το κεφάλι» ή σας ροκανίσουν την καρέκλα, επιτέλους να μπει ένα τέλος στο χάος.
Από την πλευρά μου προτείνω:
0-15.000 (αφορολόγητο)
15.000-20.000 15%
20.000-25.000 20%
25.000-30.000 25%
30.000-40.000 30%
40.000-50.000 35%
50.000-70.000 40%
70.000+ 45%
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΟΥ ΟΥΤΕ ΜΕ ΛΙΣΤΑ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΥΣΙΕΣ ,ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ΜΕ 3 ΩΡΕΣ ΚΑΤ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ.ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ. ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΛΥΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η ΔΟΥ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟΥΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΜΕ ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ «ΠΛΑΣΤΑ» ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
Καλή Χρονιά σε όλους.
Αρχικά, θέλω να πω ότι συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τα σχόλια του κου Παντελή Κούκου (7 Ιανουαρίου 2010 @ 17:27.
Αναγνωρίζω ότι η οικονομία της χώρας είναι σε δυσμενέστατη θέση και η αναζήτηση εσόδων αποτελεί την βασική προτεραιότητα του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα να λαμβάνονται αποφάσεις ή να εξετάζονται λύσεις όχι απαραίτητα δίκαιες, κυρίως για φορολογούμενους που επί σειρά ετών αποτελούν τον βασικό χρηματοδότη του Δημοσίου δηλώνοντας με ειλικρίνεια τα εισοδήματα τους ανεξάρτητα του ύψους τους.
Διακρίνω, όμως, μία λανθασμένη αντιμετώπιση των πολιτών που κατάφεραν εντίμως να αμείβονται σχετικά καλά έχοντας διανύσει σειρά ετών σκληρής προσπάθειας (σπουδών, συνεχούς προσπάθειας για βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης τους και καθημερινού άγχους). Συμφωνώ ότι πρέπει να «βάλουμε όλοι πλάτη» σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία αλλά δεν είναι δυνατόν μόνο να στοχεύονται όσοι κατάφεραν, επαναλαμβάνω έντιμα και ηθικά, να βρεθούν σε μία σχετικά ευκατάστατη κατάσταση καταβάλλοντας κόπο, αγωνία και χρήματα. Στόχος της οικονομικής πολιτικής είναι η βελτίωση της κατάστασης για όλους τους πολίτες και όχι να κατεβάσουμε τους πάντες στα «700 Ευρώ». Σε αυτή την περίπτωση κανένας γονιός, και κυρίως αυτοί των ασθενέστερων οικονομικά τάξεων, δεν πρέπει να προσπαθεί ώστε τα παιδιά του μέσω καλύτερων σπουδών και συνολικής προσπάθειας να βελτιώσουν την οικονομική τους κατάσταση. (Ο πατέρας του γράφοντος ήταν ένας απλός εργάτης)
Ο υφιστάμενος φορολογικός νόμος σε γενικές γραμμές είναι καλός,(με κάποιες εξαιρέσεις που χρειάζονται βελτίωση και εκσυγχρονισμό, όπως π.χ. οι διατάξεις του ΚΒΣ) και εάν η πλειονότητα των φορολογούμενων ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις τους δεν νομίζω ότι θα χρειαζόταν τώρα να συζητάμε για έκτακτα μέτρα. Το βασικό θέμα είναι να τηρούνται οι σχετικοί Νόμοι και από τις δύο πλευρές.
Θεωρώ, ότι η ορθή εφαρμογή του «Πόθεν Έσχες» σε όλους ανεξαιρέτως θα πρέπει να αποτελεί τον βασικό πυλώνα για τους μηχανισμούς επαλήθευσης της ειλικρίνειας των φορολογούμενων. Η εφαρμογή του μέσω της αντιπαραβολής των δεδομένων που έχει στη διάθεση του το κράτος σε συνδυασμό με έναν ελεγκτικό μηχανισμό που θα έχει ξεκάθαρο ρόλο και κανόνες, απαλλαγμένος από τις «ασθένειες» του παρελθόντος θα επιφέρει άμεσα αποτελέσματα.
Σας πληροφορώ ότι πολλοί συμπολίτες μας που τώρα αποκρύπτουν εισοδήματα αν γνώριζαν ότι ο φορολογικός έλεγχος γίνεται με ξεκάθαρους και απλούς κανόνες και ότι δεν θα είναι έρμαιο της διάθεσης του κάθε ελεγκτή, είτε είναι ειλικρινείς είτε όχι, και των πολύπλοκων και συνεχώς εναλλασσόμενων διατάξεων μέσω δυσνόητων ερμηνειών και εγκυκλίων, θα είχαν σαφώς διαφορετική συμπεριφορά προς όφελος των κρατικών εσόδων.
Επίσης αν γνώριζαν ότι ο έλεγχος θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένους επιστημονικούς και ορθολογικούς κανόνες και τυχόν ευρήματα θα τεκμηριώνονται σαφώς και δεν θα είναι στην διακριτική ευχέρεια του ελεγκτή ποια πια τις χιλιάδες ερμηνείες του Νόμου θα εφαρμόσει θα δήλωναν με ασφάλεια τα εισοδήματα τους άμεσα και δεν θα περίμεναν τον μελλοντικό έλεγχο να αποφασίσει για το τι θα πρέπει να είχαν δηλώσει και αυτό μετά να αποτελεί προϊόν διαπραγμάτευσης και για «άλλες άτυπες συμφωνίες».
Χωρίς να θέλω να φανώ αγενής ή υπερφίαλος, οι προτάσεις για να λαμβάνονται υπόψη όλες οι δαπάνες για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος ή η έκπτωση του ΦΠΑ από όλες τις αποδείξεις που θα επισυνάπτει κάποιος στη δήλωση του καταργούν κάθε δημοσιονομική έννοια περί φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ. Το σχόλιο αυτό γίνεται για να καταδείξω ότι η υπερβολή δεν προσφέρει τίποτα από πλευρά και αν προέρχεται.
Τέλος θα ήθελα να θέσω δύο ερωτήσεις σχετικά με το αφορολόγητο.
1. Εχω τρία παιδιά και φορολογητέο εισόδημα 70.000 € (επαναλαμβάνω φορολογητέο γιατί νομίζω ότι ο περισσότερος κόσμος το έχει μπερδέψει με το καθαρό εισόδημα). Το αφορολόγητο που έχω αυξάνεται κατά 10.000 λόγω του τρίτου παιδιού (δεν θα σχολιάσω την δικαιοσύνη του μέτρου το οποίο πολλοί συμπολίτες μας αμφισβητούν). Επίσης υπάρχει και το αφορολόγητο της συζύγου μου. Πόσες αποδείξεις θα πρέπει να συλλέξω; Δεν θα υπάρξει για πολύτεκνους και τρίτεκνους καμία διαφορετική αντιμετώπιση; Τα κίνητρα για τεκνοποίηση των Ελλήνων θα εκμηδενιστούν; Ποιοι θα στηρίξουν τα ασφαλιστικά ταμεία στο μέλλον, αν όχι τα παιδιά μας;
2. Η σύζυγος μου εργάζεται με πάγια αντιμισθία σε οχτάωρη βάση (τυπικά παραμένει ελεύθερος επαγγελματίας). Το εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα είναι ελάχιστο καθώς αντικειμενικά δεν υπάρχει χρόνος για πλήρη άσκηση του ελευθέριου επαγγέλματος (8-10 ώρες καθημερινή εργασία σε σταθερό εργοδότη και τρία μικρά παιδιά) Θα συμπεριληφθεί σε τυχόν αντικειμενικό προσδιορισμό εισοδήματος; Το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες δεν θα ληφθεί υπόψη; Υπάρχει περίπτωση οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία της να μην εκπίπτουν του φορολογητέου εισοδήματος (όπως συμβαίνει σε όλους τους μισθωτούς, π.χ. οι εισφορές του εργαζομένου σε ΙΚΑ-ΤΕΑΜ δεν λαμβάνονται υπόψη στον καθορισμό του καθαρού φορολογητέου ποσού);
Η Φορολογηση δεν πρεπει να γινεται για εισπρακτικους λόγους αλλα ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ & ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Οταν οι φοροι του ΠΟΛΙΤΗ πανε σε ημετερους και αργοσχολους – ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΗΦΗΝΕΣ & ΣΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ => ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟΣ!
ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ! 20% ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ.
ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΘΑ ΜΕΙΩΣΤΕ ΚΑΘΟΣΟΝ Η
ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΝΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΟ «ΠΡΟΙΟΝ»
ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ!
ΑΠΟΛΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥΣ & ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 2-3 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ!
ΚΑΝΤΕ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΗΛΛΟΙ!
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΦΟΡΟΙ ΑΛΛΑ & ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ!!!! ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΛΕΓΑΤΕ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ??????
Κυριε Υπουργε,
μαθαίνουμε οτι οι αποδειξεις των ΔΕΚΟ δεν θα υπολογιζονται συμπεριλαμβανομενου και του ΟΤΕ και του INTERNET του ΟΤΕ. Υπάρχει λοιπόν η ερωτηση: αν βάλουμε ιδιωτικό πάροχο σταθερης τηλεφωνιας και ΙΝΤΕΡΝΕΤ θα υπολογίζονται οι αποδειξεις? Μήπως ετσι οδηγηθουν ολοι σε Ιδιωτικό Πάροχο, μιας και το ετησιο ποσό αποδειξεων ειναι αρκετό.
Συμφωνώ με την κατάργηση του ειδικού τρόπυ φορολόγησης με μία επιφύλαξη: την απαλλαγή ποσών που προέρχονται από αποταμιευτικούς λογαριασμούς (π.χ. διάφοροι λογαριασμοί νεότητας ή πρόσθετων παροχών κατά την συνταξιοδότηση)στην τελική τους καταβολή.
Προκειμένου δε αυτά τα ποσά να μήν είναι αφορολόγητα προτείνω οι μηνιαίες κρατήσεις τους κατά την διάρκεια της συγκέντρωσής τους να μην αφαιρούνται από τον μισθό προ φόρων).
Διαφωνώ με την μεταβολή των φορολογικών συντελεστών και του αριθμού των κλιμακίων. Είναι ήδη ικανοποιητικό το ύψος τους και περαιτέρω αύξησή τους οδηγεί σε μείωση ενδιάφέροντος για πρόσθετη οικονομική δραστηριότητα. Επίσης διαφωνώ με την εξομοίωση του αφορολογήτου των μισθωτών με εκείνου των λοιπων κατηγοριών.
Αν δεν συμπεριλαμβάνονται και οι αυξήσεις ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ στο φ/τέο εισόδημα-αύξηση των καταθέσεων μεγαλύτερη του καθαρού προ φόρων εισοδήματος-τότε,είναι ατελέσφορη και καταδικασμένη η προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής (αλλά και του ξεπλύματος παράνομου χρήματος).
Κι αν επιχειρηθεί «φυγάδευση» κεφαλαίων,αυτή θα γίνει μια και μοναδική φορά και,εφόσον ισχύει κι εφαρμόζεται ο σχετικός νόμος,η επόμενη φορολογηση, θα καλύψει την όποια απώλεια.
Εκτός κι αν και η τωρινή κυβέρνηση υποκύπτει στις πιέσεις των τραπεζιτών…
ΔΙΕΥΚΡΊΝΙΣΗ:οι αποδείξεις ενοικίων κατοικίας-όπου ως πανελληνίως είναι γνωστό,φοροδιαφεύγουν μυριάδες,χάριν της γελοίας ρύθμισης να εκπίπτει του φόρου το ποσό των 250 €-συνυπολογίζονται;;;
Παρατήρηση:Είναι πρακτικά τόσο δύσκολο να παραχθεί και διανεμηθεί λογισμικό ηλεκτρονικής καταγραφής των προσωπικών-οικογενειακών δαπανών;Προφανώς όχι!Ποιός ο λόγος που επιμένει ο κ. ΥΠ.ΟΙΚ. στην καταγραφή λίστας,που θα δυσκολέψει προφανέστατα,πολλούς συμπολίτες μας;Κάτι που,εξαρχής φαλκιδεύει και την συμμετοχή των πολιτών αλλά και την προσπάθεια που επιχειρείται;
Και,στο μέτρο που,το όλον θέμα προκύπτει ένεκα της φοροδιαφυγής και των δημοσιονομικών ελλειμμάτων,δεν πρέπει να αφαιρούνται ΟΛΕΣ οι δαπάνες απο το φ/τέο εισόδημα-οπότε εντοπίζεται όλη η φ/τέα ύλη κι επομένως προκύπτει ο μέγιστος φόρος-και ο φορολογούμενος υφίσταται και συμμετέχει στα ΔΙΚΑΙΑ φορολογικά βάρη που του αναλογούν;
Με τις δήθεν διαβουλεύσεις και τα ήξεις αφήξεις σε ανακοινώσεις διαφόρων φορομπηχτικών μέτρων έχετε καταφέρει να φέρετε μια χώρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.Επίσης σε εμφύλιο μεταξύ των παραγωγικών τάξεων.
Ολα αυτά ειναι καταστροφή για την οικονομία για την οποία τόσο κόπτεστε.
Η μόνη λύση ειναι:
1.ΘΑΡΡΑΛΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
2.ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΑΞΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ(ΣΔΟΕ κλπ).Γνωρίζετε πού είναι τα μαύρα,τραβάτε και εισπράξτε τα.
Ολα τ’άλλα είναι εκ του πονηρού.
Και ναι συμφωνώ για μια ενιαία προοδευτική τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα.Παρτε τις αποφάσεις σας και πειτε τις να ξέρουμε τι μας γίνεται.
ΒΑΣΙΚΟΙ – ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
1) Για να δημιουργηθεί φορολογική συνείδηση πρέπει το κράτος να αποκαταστήσει την αξιοπιστία του απέναντι στους πολίτες που ‘υποτίθεται’ ότι υπηρετεί.
2) Όσο οι πολίτες αισθάνονται ‘δικαίως» ‘οτι το κράτος τους κλέβει καμία πολιτική και μέτρο κατά της φοροδιαφυγής δεν πρόκειται να έχει αποτέλεσμα.
3)Όσο το κράτος νιώθει ότι οι πολίτες του έχουν σκοπό να το κλέβουν και οι πολίτες αισθάνονται ότι το κρατος εχει στόχο να τους κλέβει, τότε η φοροδιαφυγη δεν πρόκειται να
εξαλλειφθεί.
4) Την αρχή και το παράδειγμα της αποκατάστασης της καλής πίστης μεταξύ κράτους και πολιτών την κάνει για να πείσει το ΚΡΑΤΟΣ.
5) Ο ελεύθερος επαγγελματίας που εργαζεται στη μικρή του επιχειρηση 16 ώρες το 24ωρο, έχει επενδυσει τις οικονομίες του στην επιχείρηση σε αντίθεση με τον μισθωτό που τις έχει στην τράπεζα και παίρνει τόκο, ενώ εργαζεται 8ωρο, 5νθημερο και απολαμβανει τις αδειές του, χωρίς να ρισκάρει και να χάνει τον ύπνο του, καλείται να συγκεντρώσει 10500 ευρω αποδειξεις για να πάρει το αφορολόγητό του, όταν ο ασφαλής μισθωτός θέλει 6000 ευρώ για να πάρει αφορολόγητο 12500!!!! Και εκτός από αυτό ο επιχειρηματίας διαπομπευεται δημοσίως σαν φοροκλέπτης.
6) Ο βουλευτής- πολιτικός παίρνει 8000 ευρώ μηνιαίως εκτός απ τα…δωράκια, τα πληρωμένα απ τους πολίτες ταξιδάκια, αεροπλανάκια, εισιτηριάκια κ.λ.π και κυρίως τα κολλητάκια σε γραφεία της βουλής και αλλού με τους 16 μηνιαίους μισθούς ετησίως και τις αντιδράσεις του προέδρου της βουλής ( που μάλλον ζει στον κόσμο του 1980) να θέλει να πληρώνουν οι είλωτες και όχι οι άρχοντες.
7) Εάν όλα αυτά συμβούν τότε σας διαβεβαιώνω ότι η φοροδιαφυγη οχι απλώς θα αυξηθει, αλλά θα γιγαντωθεί. ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΜΦΙΒΑΛΛΕΙ ΑΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ.
ΕΝΑΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Κύριε Υπουργέ των Οικονομικών
Νομίζω ότι είναι μοναδική σας ευκαιρία να κάνετε μια φορολογική μεταρρύθμιση που θα γραφτεί στην ιστορία αυτού του τόπου ως πράξη ευθύνης και σωτηρίας.
Τολμήστε να αποδώσετε φορολογική δικαιοσύνη και να κάνετε τον απλό πολίτη να πιστέψει ότι δεν είστε όλοι ίδιοι, δεν εκπροσωπείτε στη Βουλή τα δικά σας συμφέροντα (αλήθεια πώς γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, μηχανικοί και άλλες τέτοιες ομάδες που αποτελούν το μεγάλο ποσοστό των εκλεγόμενων βουλευτών θα πάρουν φορολογικά μέτρα εναντίον τους;)
Η σκέψη είναι απλή και πιστεύω πως αν υπάρχει πολιτική βούληση μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και να αποδώσει. Είναι γνωστό ότι πέρα από τα συνήθη υποζύγια του φορολογικού συστήματος που δεν μπορούν να αποκρύψουν εισοδήματα -μισθωτοί & συνταξιούχοι- όλοι οι υπόλοιποι συμπολίτες μας δηλώνουν εισοδήματα κατά το δοκούν και ανάλογα με το πόσο … ευσυνείδητοι είναι. Έτσι όλοι αυτοί που βγάζουν μαύρο χρήμα (και όλοι ξέρουμε πως είναι πολλοί) δηλώνουν ψίχουλα και το πολύ ως το … όριο του αφορολόγητου και ως πολίτες – γείτονές τους ξέρουμε ότι κυκλοφορούν με τις τζιπάρες τους, τα κότερά τους και να ζουν με άνεση στα σπίτια και τα εξοχικά τους που έγιναν επειδή αυτοί ήταν οι … ξύπνιοι και συνειδητά φοροδιέφευγαν για πολλά χρόνια.
Περιμένω λοιπόν από σας, όπως έχετε εξαγγείλει, στο νέο έντυπο φορολογικής δήλωσης για το 2010 να υπάρχει ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΑΤΗ καταγραφή από όλους μας κάθε εισοδήματος και κάθε περιουσιακού στοιχείου (καταθέσεων, μετοχών, μερισμάτων, ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, συμμετοχής σε off shore και γενικά καταγραφή ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ). Πιστεύω ότι κανένας από όσους βγάζουν μαύρο χρήμα δεν το έχει στο … σεντούκι !!!
Ας το δηλώσουν λοιπόν όλοι! Φυσικά όσοι αποκρύψουν περιουσιακά στοιχεία αυτά να … ΔΗΜΕΥΟΝΤΑΙ!!! Αν το προχωρήσουμε και παραπέρα να δούμε και το πόθεν έσχες και πως κάποιοι που παίρνουν … επιστροφή φόρου (!!!) έχουν κάνει τεράστιες περιουσίες. Αυτή κατά τη γνώμη μου είναι η πιο απλή και δίκαια λύση για να προσφέρει ο καθένας μας αυτά που ΠΡΕΠΕΙ και πραγματικά ΜΠΟΡΕΙ στα έσοδα του κράτους.
Δε διαφωνώ φυσικά με το μηχανισμό των αποδείξεων και τη γενικευμένη χρήση ταμειακών μηχανών από όλους! Θα προσφέρει σίγουρα αρκετά αλλά η τσιμπίδα θα τους πιάσει όλους μόνο άμα είναι υποχρεωμένοι να δηλώνουν κυριολεκτικά ΤΑ ΠΑΝΤΑ!!!! όσο για τον αντίλογο ότι θα βγάλουν τα χρήματα στο εξωτερικό οι έχοντες και … κατέχοντες ας πληρώσουν αυτά που τους αναλογούν (αφού εδώ τα … απέκτησαν) και ας τα πάνε όπου θέλουν. Ο έλεγχος είναι εύκολος δε θα τα περάσουν με … τζιπ στα σύνορα !!!
Αποδείξτε λοιπόν ότι εργάζεστε για το καλό αυτής της χώρας, εκπροσωπείτε το λαό που σας εμπιστεύτηκε και όχι τα συμφέροντα των επαγγελματικών σας ομάδων της … Βουλής!!! Τολμήστε!
Η αποστολή των νέων φορολογικών εντύπων είναι κοντά.
Μετά τιμής
Θοδωρής Στεφανόπουλος