Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Θα πρέπει να φορολογείται το οικογενειακό και όχι το ατομικό εισόδημα, διότι το υφιστάμενο σύστημα οδηγεί σε κοινωνική αδικία. Θα αναφέρω ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Μισθωτός με μεταπτυχιακό τίτλο λαμβάνει ετήσιο μισθό 23.000 €
Είναι παντρεμένος με δύο μικρά παιδιά, η γυναίκα του άνεργη και ενοικιάζει διαμέρισμα με ετήσιο μίσθωμα 6.000 €. Αναγκάζεται να κάνει και δεύτερη δουλειά αποκτώντας επιπρόσθετα 11000 €.
Ο μισθωτός αυτός θα κληθεί να πληρώσει με την υφιστάμενη φορολογική κλίμακα συνολικά 5.000 € φόρο, (υπολογίζοντας και την έκπτωση του ενοικίου). Στην πραγματικότητα το διαθέσιμό εισόδημά του είναι 34.000 – 5000 (φόρος) – 6000 (ενοίκιο) = 23.000€.
Συνάδελφός του στην ίδια εταιρία με λιγότερα προσόντα λαμβάνει 19.000 € και η σύζυγος του άλλα 15.000 €. Είναι παντρεμένοι με 2 μικρά παιδιά και διαθέτουν πολυτελή μεζονέτα 150 τμ., 2 αυτοκίνητα, εξοχικό, μετρητά και μετοχές.
Ο φόρος που αντιστοιχεί στο ζευγάρι είναι 1250 € για τον άνδρα και 750 € για τη γυναίκα. Σύνολο καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος 32.000 €.
Από το παράδειγμα είναι προφανές ότι το δεύτερο ζευγάρι παρά την οικονομική του επιφάνεια και το ίδιο εισόδημα με τον πρώτο μισθωτό, θα πληρώσει πολύ λιγότερο φόρο, αντίθετα ο πρώτος φορολογούμενος, παρά την φτώχια του (έλλειψη ακινήτου, μετρητών, μετοχών) θα κληθεί να πληρώσει περισσότερο φόρο, ενώ και το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημά του, (παρά την εργατικότητα του) θα είναι τελικά χαμηλό.
Προτάσεις
Μία πιο δίκαιη φορολόγηση θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη το οικογενειακό εισόδημα. Θα μπορούσε να θεσπιστεί άλλη κλίμακα για το οικογενειακό εισόδημα, με αφορολόγητο (π.χ. τις 18.000€).
Επίσης στη φορολόγηση θα πρέπει να φορολογείται το διαθέσιμο εισόδημα και να μην φορολογείται το ενοίκιο, αφού αυτό θα φορολογηθεί ως εισόδημα του ιδιοκτήτη. Με το υφιστάμενο σύστημα και αυτός που πληρώνει ενοίκιο φορολογείται (για το ύψος της δαπάνης του ενοικίου) και ο αυτός που λαμβάνει το ενοίκιο φορολογείται ξανά για το ίδιο ποσό.
Η ΣΥΖΗΓΟΣ ΜΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΛΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ. ΘΑ ΑΔΕΙΑΣΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΘΑ ΒΟΥΛΙΑΞΟΥΝ. ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΨΩΝΙΖΕΙ ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΟΛΟΥΣ. ΕΚΑΤΟ ΕΥΡΩ ΜΙΩΣΗ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗ ΔΕΧΕΤΑΙ, ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΤΙΔΡΑ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΧΕΙ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΉ ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΡΟΣ. ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙ ΕΝΟΕΙΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ. ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΑΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΟΙ ΕΜΜΕΣΟΙ ΦΟΡΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΦΠΑ. ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΦΟΡΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 60% ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ (19% ΦΠΑ + 40% ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ) + ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ(ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΕΣ+ΠΑΓΙΑ ΕΞΟΔΑ) Ο ΦΟΡΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Κ ΠΑΝΩ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ 80%.
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ????????
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ???????
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΛΕΣ Η ΜΗ ΠΑΡΑΓΕΙΣ Η ΚΛΕΨΕ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΥΨΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥ? ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΟΥ? ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ?
Ο ΦΟΡΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ 20-30% MAXIMUM
Η φορολογία εισοδήματος θα πρέπει να είναι μία και για όλους. Θα πρέπει να υπάρχει ενιαία φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα που αντιστοιχούν στον κάθε φορολογούμενο. Σε αυτά τα εισοδήματα θα πρέπει να είναι τόσο τα περίφημα επιδόματα αλλά και κάθε μορφής εισόδημα δηλαδή π.χ ένας φορολογούμενος έχει 14.000 € καθαρό μισθό μαζί με επιδόματα συν 6.000€ από ενοίκια συν 15.000 € από μία Α.Ε στην οποία είναι μέτοχος σύνολο 35.000 € σε αυτό το ποσό να φορολογείται και όχι άλλη φορολογία στον μισθό άλλη στα επιδόματα άλλη στα ενοίκια και άλλη στα μερίσματα.
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΟΥΣ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Η ΑΝ ΕΧΕΙ ΧΑΜΗΛΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ(ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ) ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Οι καταθέσεις κατ’ουδένα τρόπο δεν πρέπει ν΄αναφέρονται στις δηλώσεις γιατί θα φέρει ολέθριες συνέπειες στη ρευστότητα της αγοράς.
Επίσης θα πρέπει να γίνουν άμεσα μετατάξεις γλυτώνοντας το Δημόσιο από τεράστιες δαπάνες.
Ευχαριστώ
Είναι σωστή η λογική της πρότασης και πρέπει να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις, γιατί διαφορετικά θα τορπιλιστεί η λογική της.
Ότι φορολογικό σύστημα και αν εφαρμοσθεί θα πρέπει να είναι δίκαιο, δηλαδή όλοι οι κατοικούντες σ’αυτόν τον τόπο που απολαμβάνουν τις όποιες υπηρεσίες της Πολιτείας θα πρέπει να συνεισφέρουν και οικονομικά. Θα πρέπει επίσης να έχει μια διάρκεια τουλάχιστον πενταετή, ώστε οι ελεύθεροι επαγγελματίες να έχουν την δυνατότητα να προγραμματίζουν ακόμη και επενδύσεις μικρής διάρκειας.
Καλπίνης Γεώργιος Γ.Γ. Ιδ. Κέντρων Ξ. Γλασσών Ν. Χαλκιδικής
Μέλος Δ.Σ. Επεμαλητηρίου Χαλκιδικής
Επιτέλους μια ενιαία φορολογική κλίμακα για το αίσθημα δικαίου λίγα ή πολλά έχω να πλήρώνω ανάλογα,αυτονόητο.
Το νέο φορολογικό σύστημα πρέπει να είναι Δίκαιο, δίκαιο προς όλους, άρα ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ, άρα όλοι πληρώνουν φόρους, ανάλογα με τα πραγματικά τους εισοδήματα.
Βέβαια το κράτος έχει θεσπίσει μια κοινωνική πολιτική προς τους αδυνάτους και την εκφράζει με το αφορολόγητο όριο. Τίθενται επομένως τα εξής για να συνθέσουμε το νέο Δίκαιο Φορολογικό σύστημα:
– Πραγματικό Εισόδημα κάθε πολίτη
– Δίκαιη αναλογία Φόρου
– Κοινωνικό κράτος
Πως μπορεί να υπάρξει δίκαιη αναλογία φόρου όταν δεν δηλώνεται το πραγματικό εισόδημα;
Πως το κοινωνικό κράτος θα πρέπει να συνεχίσει τις παροχές του (αφορολόγητο), όταν η άλλη πλευρά (πολίτης) δηλώνει ψευδή στοιχεία;
Κάθε πρόταση θα έχει και κάποιες αδυναμίες ή άλλες απόψεις.
Στην παρούσα φάση επειδή η ανακοίνωση του φορολογικού συστήματος πρέπει να γίνει άμεσα, προτείνω σαν νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος τον πίνακα Α και παραθέτω τις πιο κάτω διευκρινήσεις:
ΠΙΝΑΚΑΣ Α’
Κλιμακα Φορ.Συντ. Φόρος Συνολ.Εισόδημα Συνολ. Φόρος
Εισοδήματος
5.000,00 € 0,0% – € 5.000,00 € – €
2.500,00 € 5,0% 125,00 € 7.500,00 € 125,00 €
2.500,00 € 7,5% 187,50 € 10.000,00 € 312,50 €
2.500,00 € 10,0% 250,00 € 12.500,00 € 562,50 €
2.500,00 € 12,5% 312,50 € 15.000,00 € 875,00 €
5.000,00 € 15,0% 750,00 € 20.000,00 € 1.625,00 €
5.000,00 € 20,0% 1.000,00 € 25.000,00 € 2.625,00 €
10.000,00 € 25,0% 2.500,00 € 35.000,00 € 5.125,00 €
15.000,00 € 30,0% 4.500,00 € 50.000,00 € 9.625,00 €
20.000,00 € 35,0% 7.000,00 € 70.000,00 € 16.625,00 €
30.000,00 € 40,0% 12.000,00 € 100.000,00 € 28.625,00 €
50.000,00 € 42,0% 21.000,00 € 150.000,00 € 49.625,00 €
50.000,00 € 45,0% 22.500,00 € 200.000,00 € 72.125,00 €
1. Όλοι είναι ίσοι απέναντι στο κράτος και πληρώνουν φόρους αναλογικά. Ο μισθωτός των 400€ – 500€ τον μήνα πραγματικά δεν πληρώνει φόρο, το ίδιο και ο μικρός ελεύθερος επαγγελματίας.
2. Ο μισθωτός των 700€ – 800€ τον μήνα, στην νέα κλίμακα πληρώνει φόρο. Το να πληρώσει τον χρόνο 125€ για να ζει σε αυτή την χώρα που του δίνει όχι τις καλύτερες αλλά κάποιες παροχές (Συγκοινωνία, Νοσοκομεία, Παιδεία κλπ), το θεωρώ δίκαιο, γιατί είναι ένα μικρό ποσό, όσο πληρώνει για το κινητό του τηλέφωνο. Αντίθετα θεωρώ ότι όταν κάτι είναι εντελώς δωρεάν ο άλλος δεν το εκτιμάει καθόλου, δεν το σέβεται και δεν το φροντίζει.
3. Για κάθε ελεύθερο επαγγελματία ή επιχείρηση ατομική, ΟΕ, ΕΕ κλπ, θεσπίζεται το ΤΕΛ (Τέλος Ετήσιας Λειτουργίας) που επεξηγείται σε επόμενο άρθρο.
4. Για τα εισοδήματα άνω των Διακοσίων χιλιάδων Ευρώ, ο φόρος εισοδήματος είναι σταδιακά μειούμενος και θεσπίζονται νέα κίνητρα και παροχές του κράτους, που εξηγούνται σε επόμενο άρθρο.
5. Ο πιο πάνω πίνακας αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο και οι κλίμακες ανακοινώνονται μέχρι 30/9 κάθε έτους.
Ι)ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΔΕΚΟ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΥΡΙΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΣΟΥΣ ΤΑΙΖΟΥΜΕ.
Η ΔΑΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΕΧΕΙ 75000 ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ 1000000.ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ.
2)ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΕΣ ΖΥΓΑΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΚΛΕΒΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ.
3)ΚΑΠΟΤΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΠΟΥΛΙΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΥΓΙ,ΤΩΡΑ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΕΜΑΧΙΟ.ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝΑΓΩΓΗ ΧΡΕΙΖΟΝΤΑΙ 3 ΦΡΑΤΖΟΛΑΚΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΙΛΟ.ΑΡΑ 3Χ0.80=2,40 ΤΟ ΚΙΛΟ.
Είμαι ιδιοκτήτης επιχείρησης με περίπου 35 υπαλλήλους, η οποία είναι αρκετά κερδοφόρος από φορολογικής πλευράς.
Το φορολογικά κερδοφόρος εάν με ρωτήσετε είναι από συνέπεια προς τους νόμους της πολιτείας ή αναγκαστικά λόγω του ότι υπάρχει αδυναμία αποφυγής των φορολογικών υποχρεώσεων;
Η απάντηση είναι ότι στις φορολογικές μου υποχρεώσεις κυριαρχεί η συνέπεια πρωτίστως προς τους νόμους της πολιτείας το ίδιο συμβαίνει και ως προς τις λοιπές υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία κλπ.
Η συνέπεια προκύπτει από το ότι:
Δηλώνω καθαρό φορολογητέο κέρδος σε ποσοστό επί του κύκλου εργασιών διπλάσιο του προβλεπόμενου από τις φορολογικές διατάξεις και τριπλάσιο του μέσου όρου των ανταγωνιστών του ίδιου επαγγέλματος. Η αντιμετώπιση από το κράτος δεν είναι ανάλογη αφού με κατατάσσει στην ευρεία ομάδα των φοροδιαφευγόντων αφού:
α. Μου αυξάνει ως ποσοστό συνεχώς της παρακράτηση – προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος
β. Μου έχει αυξήσει τον συντελεστή φόρου επί των κερδών στο 35%
γ. Στους φορολογικούς ελέγχους δεν με αντιμετωπίζει ως συνεπή φορολογούμενο αλλά ως εν δυνάμει φοροδιαφεύγοντα με στοιχεία και κριτήρια ποια; σε σύγκριση με ποιους;
Η ειρωνεία είναι ότι βλέπω στους πίνακες που δημοσιεύει το Υπουργείο Οικονομικών τον εαυτό μου στους 2.000 Έλληνες με το μεγαλύτερο εισόδημα και αναρωτιέμαι:
– Μήπως είμαι πλούσιος και δεν το ξέρω;
– Μήπως θα πρέπει να δίνω ελεημοσύνη σ’ αυτούς τους δεκάδες χιλιάδες που βλέπω με πολυτελή αυτοκίνητα στους δρόμους, τους ιδιοκτήτες πολυτελών κατοικιών, τους μεγαλογιατρούς, τους μεγαλοκατασκευαστές πολυκατοικιών, τους μεγαλοδημοσιογράφους, τους ταξιδευτές σε πολυτελείς προορισμούς, τους χρυσοχόους και τόσους άλλους που φιγουράρουν και πωλούν την “πραμάτεια” τους μέρα – νύχτα στις οθόνες των τηλεοράσεων;
Και ποια είναι η σκέψη του Υπουργείου Οικονομικών:
να αυξήσει τον ανώτερο συντελεστή φορολόγησης από 40% σε …. άγνωστο ποσοστό ως ποινή – τιμωρία των συνεπών φορολογουμένων.
Κύριοι του Υπουργείου Οικονομικών στρέψτε την προσοχή σας στους ασυνεπείς φορολογουμένους αυξάνοντας με ελέγχους το φορολογητέο εισόδημα τους και όχι προσδοκώντας αυξημένα έσοδα από τους συνεπείς αιμοδότες.
Όταν την ίδια κατσίκα την αρμέγεις πρωί μεσημέρι βράδυ πόσο θα αντέξει θα ψοφήσει και για να την προλάβεις μήπως θα πρέπει να αρμέγεις και τις διπλανές κατσίκες του κοπαδιού σου που αμέριμνες βοσκούν αυξάνοντας το κρέας τους;
Στην απόγνωση του, κάθε συνεπής φορολογούμενος όταν βλέπει το κράτος ως δυνάστη πλέον θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους άμυνας.
Πολύ εύκολα διασπάται το φορολογητέο εισόδημα σε μερίδια που κανένα να μην φθάνει τον ανώτερο συντελεστή ή να χρησιμοποιηθούν άλλοι τρόποι.
Αυτό θέλει το Υπουργείο Οικονομικών και οι ειδήμονες εισηγητές;
ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Πιστεύω ότι η ενιαία φορολογική κλίμακα για όλους είναι ένα σωστό μέτρο. Νομίζω όμως ότι για την ενίσχυση της ρευστότητας θα πρέπει τα αφορολόγητα όρια να είναι μεγαλύτερα και οι συντελεστές κλιμακωτοί μεν αλλά μικρότεροι. Δεν μπορεί να θεωρείται ο μισθός των 45.000 ως υψηλός με τα σημερινά δεδομένα. Ο φορολογικός συντελεστής θα πρέπει να είναι μικρός τουλάχιστον μέχρι τις 50.000 ευρώ. Σκοπός του κράτους δεν πρέπει απλά να είναι φοροεισπρακτικός αλλά να ενισχύει τη ρευστότητα και την κατανάλωση.
Για πραγματοποιηθεί η μείωση στον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων σε «όχι πάνω από 300.000», τη στιγμή που αυτή τη στιγμή αγγίζουμε τον αριθμό των 1.000.000 δημοσίων υπαλλήλων, θα πρέπει:
α) Να δοθούν γενναία κίνητρα για εθελούσια έξοδο από το Δημόσιο; Αντέχει την πληρωμή δεκάδων χιλιάδων τέτοιων παχυλών εφάπαξ η Ελληνική οικονομία;
και
β) Να παγώσουν οι προσλήψεις για 10 χρόνια (αδύνατον).
Άρα, ο μόνος τρόπος είναι η *συνταγματική αναθεώρηση* καθώς το άρθρο 103, παράγραφος 4 του Συντάγματος ορίζει ότι «Oι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν. [… Ε]κτός από τις περιπτώσεις που αποχωρούν λόγω ορίου ηλικίας ή παύονται με δικαστική απόφαση, δεν μπορούν να μετατεθούν χωρίς γνωμοδότηση ούτε να υποβιβαστούν ή να παυθούν χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου, που αποτελείται τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα από μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους.»
Όμως:
1) Η τελευταία (εντελώς ελάσσων – ιδίως άρση του ασυμβιβάστου της ιδιότητας του βουλευτή με ορισμένα επαγγέλματα που είχε εισαχθεί το 2001) έγινε το 2008. Άρα πρέπει:
(I) Να παρέλθει η προβλεπόμενη 5ετία (δηλ. καλό 2013…)
(ΙΙ) Να ψηφιστεί η αναθεώρηση (άρση της μονιμότητας) από 180 βουλευτές
(ΙΙΙ) Να γίνουν εκλογές (δηλ. το νωρίτερο μαζί με την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας το 2014)
(ΙV) Να ψηφισθεί και από την Βουλή που θα προκύψει μετά τις εκλογές η αναθεώρηση με 151 βουλευτές (ή με 180, αν την 1η φορά είχε ψηφιστεί όχι από 180, αλλά από 151)
Μάνι-μάνι φτάνουμε έτσι στο φθινόπωρο του 2014, στην καλύτερη περίπτωση.
2) Υπάρχει όμως και το ζήτημα της *σκοπιμότητας*. Πριν να γκρεμίσει κανείς κάτι, πρέπει να δει γιατί κτίστηκε! Μην γκρεμίσει κάτι χρήσιμο, ή και εντελώς απαραίτητο. Γι’ αυτό πρέπει να δούμε γιατί θεσπίστηκε η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων το 1911 (Βενιζέλος). Ήταν διότι, στο διάστημα 1862-1911, την 50ετία εκείνη, επικρατούσε *όργιο κομματισμού στους διορισμούς στο δημόσιο* και το κάθε κόμμα που ανέβαινε στην εξουσία (π.χ. Δηλιγιαννικοί vs Τρικουπικοί) απέλυε (ορθότερα: έπαυε) τους υπαλλήλους που είχε προσλάβει το αντίπαλο κόμμα (με ρουσφετολογικά φυσικά κριτήρια) και διόριζε τους δικούς του. Και τανάπαλιν. Εξ ου και η Πλατεία Κλαυθμώνος, από τους κλαυθμούς και οδυρμούς των απολυθέντων. Και για να βάλει ένα τέλος σε αυτό ο Βενιζέλος, θέσπισε τη μονιμότητα. Βλέπουμε τι γίνεται π.χ. με τα Stage. Φανταστείτε αυτό να γινόταν για τακτικούς υπαλλήλους με όχι 400 ευρώ, αλλά 2000 μισθό, κάθε φορά που άλλαζε κυβέρνηση. Ξέρουμε τα πάθη και τις αδυναμίες μας ως λαού, μη θεωρούμε απίθανο ο πράσινος Π που έχει προσωπική κόντρα με τον γαλάζιο υπάλληλο Γ, να φροντίζει για την απόλυσή του με νίκη του ΠΑΣΟΚ, ή ο πρώην Οννεδίτης Ν που έχει προαιώνιο μίσος για τη «Πασοκτζού» Κ να φροντίσει να πάρει πόδι με νίκη της ΝΔ. Θέλουμε να γίνουν τέτοια πράγματα;
Α.ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
1. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ:
2. ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΠΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 40.000€.
3. Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΟ 25% ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ.
4. ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ (12.000).ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΑΠΟΔΗΞΕΙΣ.ΟΧΙ ΔΕΚΟ,ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ,ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ,ΜΑΖΙΚΗ ΕΣΤΙΑΣΗ,ΘΕΑΤΡΑ,ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ Κ ΟΣΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ.
5. ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΕΤΟΧΕΣ Κ ΤΩΝ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΣΕ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ Κ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ.ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ(ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 25%).ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΜΗ.ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΞΗΣΗ ΕΠΙΠΛΕΟΝ Π.Χ 5% ΓΙΑ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟ Χ.Α.Α Κ 100% ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΙΣ ΜΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΣΤΟ Χ.Α.Α.ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΣΤΟ Χ.Α.Α ΑΝ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΦΟΥ ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ.
6. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ ΑΠΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ.ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΥΣΜΕΝΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ.ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΕΙ ΑΦΟΥ ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΟΥ?
12/01/2009. ΦΩΚΑΣΣ.ΑΝΔΡΕΑΣ
Η άποψη ότι «οι ελεύθεροι επαγγελματίες αγωνίζονται περισσότερο άπό τους μισθωτούς για το μεροκάματο», και ως εκ τούτου πρέπει να υπάρχει ίδια φορολόγηση και στους μισθωτούς και στους ελεύθερους επαγγελματίες, είναι εσφαλμένη για τρεις (3) λόγους:
1) Υπάρχουν μισθωτοί οι οποίοι εργάζονται εξίσου ή και πολύ περισσότερο από πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες. Το στέλεχος πολυεθνικής επιχείρησης, ο trader στο dealing room, ο προγραμματιστής/αναλυτής, ο εμπορικός διευθυντής, σε μία ιδιωτική επιχείρησης δουλεύουν «τα κέρατά τους» κατά το κοινώς λεγόμενο!
2) Κατά μέσο όρο, και κατά την κοινή πείρα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες βγάζουν περισσότερα από τους μισθωτούς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η δραστηριότητα που ασκούν εμπεριέχει *ρίσκο*, διακινδύνευση, δηλ. ότι το μηνιαίο τους εισόδημα ΔΕΝ είναι εγγυημένα, και μπορεί π.χ. για έναν δικηγόρο ή για ένα πολιτικό μηχανικό, τον ένα μήνα να είναι 6000€ και τον επόμενο €1500, ενώ για τον ιδιωτικό υπάλληλο της ανωτέρω κατηγορίας να είναι π.χ. €2500 τον μήνα σταθερά, γιατί το ρίσκο το αναλαμβάνει η εταιρία. Το ότι επέλεξαν περισσότερο αβέβαια, υψηλότερα κατά μέσο όρο εισοδήματα, ήταν επιλογή τους – δεν τους υποχρέωσε κανείς να το πράξουν. Αφ’ ης στιγμής όμως έχουν υψηλότερα εισοδήματα, έπεται ότι έχουν και μεγαλύτερη φοροδοτική ικανότητα, και συνεπώς πρέπει να συνεισφέρουν περισσότερα.
3) Ο μισθωτός *δεν* μπορεί να αποκρύψει το εισόδημα που λαμβάνει από την εργασία του, ακόμη και αν ήθελε. Είναι όμως γνωστό ότι στη χώρα μας, το 99.9% των γιατρών, δικηγόρων, υδραυλικών, κ.λπ. αποκρύπτουν τουλάχιστον *μέρος* του εισοδήματός τους (μη εκδίδοντας τις σχετικές αποδείξεις). Ώς εκ του τούτου, η μερική έστω απόδοση του αποκρυβέντος εισοδήματος, διά υψηλότερης κλίμακας δεν είναι παρά δίκαιη.
Καλημέρα
ΣΥΜΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΣΕ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ! ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΙΣΟΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ(ΕΝΙΟΤΕ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ).
ΚΥΡΙΟΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ «ΣΥΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ» ΜΕ ΞΑΦΝΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ!! ΟΧΙ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ!!!!!
Π.Χ.
ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΑΠΟ ΠΕΝΤΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ (ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ,ΤΕΛΩΝΙΑΚΟΣ,ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ,ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ) ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΑ(ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΠΙΑ).ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΕ ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΤΟ ΑΦΜ ΤΟΥ ΚΑΤΟΧΟΥ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.ΕΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΑΔΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΤΩΝ (ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΠΟΣΩΝ) ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΤΕ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΟΧΟ. ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ,ΣΚΑΦΗ ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ.
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΠΟΤΕ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ; ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ; ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ!!!
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΩΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ.Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.
Θ Α Ε Φ Α Ρ Μ Ο Σ Τ Ε Ι Κ Α Τ Ι Α Π Ο Ο Λ Α Α Υ Τ Α;;;;;;;;;;
Ευχαριστώ
Ειλικρινά αυτά που ακούμε κάθε μέρα στα δελτία ειδήσεων και στις εκπομπές των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών απο κυβερνητικά στελέχη μας εξοργίζουν στην κυριολεξία. Δηλαδή για τόσο βλάκες για να μην χρησιμοποιήσω κάμια άλλη λέξη μα έχετε;, έλεος πια ρε παιδιά φτάνει. Γιατί δεν νομίζω να είστε τόσο πολύ ανίκανοι, δεν υπάρχει περίπτωση καμιά. Είμαστε σοβαροί 25% για εισοδήματα πάνω απο 18000;, πως θα ζήσει ο κόσμος; πως θα κινηθεί η αγορά; πως θα μειωθεί η ανεργία; με τα ψέματα και με ότι βλακεία κατέβει στο κεφάλι του καθενός;
Οχι κύριοι, είστε πολύ γελασμένοι, μπορεί τώρα να σας κάναμε τη χάρη και σας δώσαμε την ψήφο μας, αλλά θα μας βρείτε μπροστά σας σε λίγο καιρό που θα μας παρακαλείτε και πάλι να σας στηρείξουμε, εκτός και αν ξυπνήσετε έγκαιρα, που δεν το βλέπω.
ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ = ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ με μια κλίμακα που να μοιάζει με την ακόλουθη:
0-3000-0%
3001-5000-5%
5001-10000-10% 10001-15000-15%
15001-20000-20%
20001-30000-30%
30000-50000-40%
50000-100000-45%
και για κάθε 10000 πάνω απο το ποσό των 100000 35%.
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ και OXI ATOMIKA ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ
Γείά σας.
Το πνεύμα όλων των συμμετεχόντων συνοψίζεται σε λίγα αυτονόητα πράγματα:
1. Μία εννιαία και ίδια για όλους φορολογική κλίμακα στην οποία θα εντάσσονται ΟΛΑ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τα εισοδήματα από όπου κι αν προέρχονται (συντάξεις, μισθοί, bonus, υπεραξία μετοχών-stock options, υπεραξία από πώληση ακινήτων, μισθώματα, τόκοι ομολόγων και καταθετικών προϊόντων, επιδόματα κτλ) και γενικά οτιδήποτε αποφέρει έσοδο από οποιαδήποτε πηγή χωρίς καμία εξαίρεση
2. Κατάργηση κάθε άλλου επιμέρους φόρου κάθε περιουσιακού στοιχείου που φορολογείται ήδη στην κλίμακα (φόρος τόκων καταθέσεων, χαρτόσημα, πρόσθετοι φόροι στα μισθώματα, προκαταβολές φόρου κτλ)
3. Κοινό αφορολόγητο για ΟΛΟΥΣ τους πολίτες με κοινό πρόσθετο όριο από συλλογή αποδείξεων κάθε είδους (ΔΕΚΟ, κοινόχρηστα, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, δαπάνες ιδιωτικής περίθαλψης, φροντιστήρια κτλ). Κάθε΄τι άλλο είναι φύση αντισυνταγματικό.
4. Τεκμήρια βάση όλων των πραγμάτων που χρησιμοποιεί κανείς σε ετήσια βάση (σκάφη, αυτοκίνητα, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, πισίνες, κατοικίες, ιατρεία, δικηγορικά γραφεία κτλ) αλλά βάση αγοραίων στοιχείων που να έχουν σχέση με την πραγματικότητα κι όχι στη βάση μιας άκρατης εισπρακτικής λογικής
5. Για ελεύθερους επαγγελματίες, να μην γίνεται δεκτό δηλωθέν εισόδημα κατώτερο των 1.000 ευρώ το μήνα αν εργάζεται και ο άλλος σύζυγος, ή κάτω των 1.500 ευρώ το μήνα αν πρόκειται για ανύπαντρο, σε συνδυασμό και με τα τεκμήρια διαβίωσης (γραφεία, αυτοκίνητα κτλ). Αυστηρό έλεγχο στοιχείων διαμονής και καταθέσεων σε όσους παρουσιάζουν εισόδημα μη φορολογητέο
6. Αν πρόκειται να επιβληθεί νέος φόρος Μεγάλης Περιουσίας, να αφορά τους πάντες κι όχι μόνο τα ακίνητα, επειδή ακούγεται πιασάρικο μαρκετίστικα. Μεγάλη περιουσία (ότι κι αν σημαίνει αυτό στη χώρα της φεδράς πορτοκαλέας) μπορεί να έχει και ο «μεγαλομισθωτός» τόσο του δημόσιου, όσο και του ιδιωτικού τομέα, ειδικά αν έχει και πρόσθετες παροχές τύπου Bonus, Stock Options, δωρεάν αυτοκινήτου με εταιρικό Leasing κτλ. Είμαι βέβαιος ότι όλοι καταλαβαίνετε τί θέλω να πω.
7. Μειώστε τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων σε όχι πάνω από 300.000 (και πολλούς λέω απλά συμπεριλαμβάνω και δασκάλους, στρατιωτικούς που εννοείται ότι πρέπει να διατηρηθούν και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να αυξηθούν κιόλλας) και στείλτε τους άλλους να δουν τι εύκολο είναι να βρίσκεις δουλειά στον ιδιωτικό τομέα και να μιλάς για κεκτημένα και αυξήσεις 8% κάθε χρόνο. Αν δεν το πράξετε όπως σας λένε και οι «κουτόφραγκοι», ποτέ δεν θα σας φτάνουν τα έσοδα, όσα και να μαζεύετε. Μην αναλώνετε λοιπόν άδικα το χρόνο σας/μας ψάχνοντας για κορόιδα που θα συνεχίσουν να ταϊζουν τους βολεμένους κομματικούς στρατούς σας για να δείχνετε καλό πρόσωπο εσείς και να μην μπορούμε να ζήσουμε αξιοπρεπώς εμείς που σας πληρώνουμε όλους σας
8. Τέλος, πολύ σημαντικό να ληφθεί υπόψη μια οικογενειακή φιλοφοσία φορολόγησης, καθώς δεν είναι το ίδιο να συντηρείται μια π.χ. τετραμελή οικογένεια (που απλά βοηθάει να διατηρήσουμε τον πληθυσμό μας στα τωρινά του επίπεδα) από ένα εργαζόμενο μέλος της, από το να συντηρείται από δύο. Έτσι, θα πρότεινα ως απόλυτα λογικό, να προβλέπεται ένα αφορολόγητο όριο 10.000 ευρώ (έστω και με ένα μέρος του υπό συλλογή αποδείξεων) για κάθε σύζυγο, και προσαύξηση κατά 5.000 ευρώ ανά τέκνο, σύνολο 20.000 ευρώ σε οικογενειακό επίπεδο, που όλοι αντιλαμβάνεστε ότι είναι απόλυτα λογικό και συντηρητικό ως κόστος διαβίωσης στην εποχή μας για μια τέτοια οικογένεια
Κύριοι δέιξτε μας ότι οι έννοιες δικαιοσύνη και λογική έχουν πραγματική υπόσταση. Αντικρούστε ότι από όσα αναφέρω είναι παράλογο και όχι δίκαιο. Μόνο έτσι θα σας ακολουθήσουμε όλοι και θα έχουμε ελπίδα εξόδου από την κρίση που εσείς (οι πολιτικοί) με τις επιλογές σας πάνω στα δικά μας χρήματα δημιουργήσατε.
Καταρχάς ναι στην τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.
Θέσπιση κατώτατου αφορολόγητου ποσού αναλόγος οικογενειακής κατάστασης. Το προτεινόμενο μέτρο με τις αποδείξεις ώστε να αποδείξουμε το αυτονόητο ότι δηλαδή τα 12.000ευρώ είναι τα ελάχιστα απαιτούμενα χρήματα για να διαβιώσει κάποιο άτομο σήμερα είναι κατ’ ελάχιστον αστείο. Εάν επιθυμείτε αποδείξεις τότε θα πρέπει να εκπίπτουν όλες κανονικά και το αφορολόγητο να ισούται με το άθροισμα των προσκομιζόμενων. Και όταν λέμε όλες εννοούμε όλες ανεξαιρέτως κύριοι και όχι κατά πως σας βολεύει κάθε φορά.
Αφού λοιπον θεσπιστεί το ελάχιστο αφορολόγητο από εκεί και πάνω η κλίμακα θα είναι ενιαία μια και μοναδική με συντελεστή φορολόγησης 25%. Είναι μαζί με τον ΦΠΑ και τις ασφαλιστικές εισφορές υπέρ αρκετό ποσό. Βέβαια μπορεί σε αυτήν την περίπτωση τα φορολογικά έσοδα να μην είναι αρκετά αλλά σε αυτήν την περίπτωση κύριοι κάντε ότι κάνουμε όλοι μας ανεξαιρέτως εφόσον δεν μπορούμε να αυξήσουμε τα έσοδα, μειώστε δηλαδή τις δαπάνες.
Η εφορία που πληρώνουμε δικαιολογείται μόνο εφόσον λαμβάναμε πίσω υπηρεσίες και έργα. Δυστυχώς ούτε έργα της προκοπής βλέπουμε να γίνονται και καμία υπηρεσία δεν λάμβάνουμε από το κράτος άξια λόγου. Εφαρμόστε δηλαδή όσα είπατε προεκλογικά κύριοι, «το που θα βρεθούν τα λεφτά προκύπτει από την απάντηση στο ερώτημα που πάνε τα λεφτά» άρα όταν πηγαίνουν για μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων 62δις (σύμφωνα με αυτά που διαβάζουμε) ενώ για δημόσιες επενδύσεις 6δις μόνο αρκετα πια με την κουβέντα για «δίκαιη» φορολογική κλίμακα.
Τέλος καταργήστε τα τεκμαρτά εισοδήματα, ΜΟΝΟ έσοδα – έξοδα σε κάποιες κατηγορίες (όπως πχ ταξιτζήδες κτλ). Είναι κοινωνικά δίκαιο ΟΛΟΙ να πληρώνουν την ίδια εφορία για το ίδιο εισόδημα. Και εισόδημα εννοείται ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ.
Φαντάζομαι πως όλα τα ανωτέρω σας είναι γνωστά ασχέτως που τώρα κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει χρόνια τώρα και διαβουλευόμαστε….
Ευχαριστώ
Σωστό το μέτρο της προοδευτικής φορολόγησης εισοδημάτων . Πρέπει όμως να αυξηθούν οισυντελεστές στα μεγάλα εισοδήματα . Για τον υπολογισμό των εισοδημάτων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν όλες οι πηγές χωρίς εξαιρέσεις με ειδικούς τρόπους και άλλα τεχνάσματα .
Επίσης θα πρέπει να ισχύσουν και αντικειμενικά κριτήρια για τον υπολογισμό του μίνιμουμ εισοδήματος ανά επάγγελμα , αφού δεν υπάρχει επαγγελματίας που να έχει και να συντηρεί επιχείρηση και να έχει έσοδα κάτω από το αφορλόγητο .
Ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
Όσον αφορά τους μισθωτούς και συνταξιούχους:
Αναλογική φορολογία με αφετηρία τα 12.000 και φορολόγηση στο 5% επι των εισοδημάτων.
Αυξηση 0,3% ανα 1.000 επιπλέον εισοδήματος μέχρι του ποσού των 40.000.
π.χ. στα 13.000 η φορολόγηση θα είναι 5,3%,στα 14.000 θα είναι 5,6% και ούτο καθ’ἐξής.
Για εισοδήματα απο 40.000 εως 50.000 φορολόγηση σε ποσοστό 16,4%
Για εισοδήματα από 50.000 εως 60.000 φορολόγηση σε ποσοστό 25,4%
Για εισοδήματα από 60.000 εως 75.000 φορολόγηση σε ποσοστό 37,4%
Για εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ φορολόγηση σε ποσοστό 40%
Ὀσον αφορά τους επαγγελματίες:
Αντίστοιχη φορολόγηση όπως στους μισθωτούς μέχρι του ποσού των 40.000 ευρώ.
π.χ. στα 13.000 η φορολόγηση θα είναι 5,3%,στα 14.000 θα είναι 5,6% και ούτο καθ’ἐξής.
Στα 40.000 ευρώ το ποσοσοστό φορολόγησης είναι 10,4%
Για εισόδήματα άνω των 40.000 το ποσοστό φορολόγησης αυξάνεται κατα 0,6% ανα 1000 ευρώ μέχρι τα 50.000 ευρώ.
Στα 50.000 ευρώ το ποσοσοστό φορολόγησης είναι 16,4%
Για τα εισοδήματα άνω των 50.000 το ποσοστό φορολόγησης αυξάνεται 0,9% ανα 1.000 ευρώ μεχρι τα 60.000 ευρώ.
Στα 60.000 ευρώ το ποσοσοστό φορολόγησης είναι 25,4%
Για τα εισοδήματα απο 60.000 – 75.000 το ποσοστό φορολόγησης αυξάνετε σε 1,2% ανα 1000 ευρώ.
Στα 75.000 ευρώ το ποσοσοστό φορολόγησης είναι 37,4%
Για εισοδήματα άνω των 75.000 η φορολόγηση είναι 40%
Περιπτώσεις Αφορολόγητου εισοδήματος
1)
α)Συνταξιούχοι με επιχείρηση που έχει τουλάχιστον ένα εργαζόμενο με πλήρη εργασία (8ωρο) και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 30.000
β)Συνταξιούχοι με επιχείρηση που έχει από 2 εως 4 εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 60.000 ευρώ
γ)Συνταξιούχοι με επιχείρηση που έχει απο 4 και πάνω εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 75.000 ευρώ
Το αφορολογητο προκύπτει με αντίγραφο των ασφαλιστικών εισφορών το οποίο επιδίδεται στην εφορία.
2)
α)Επιχειρήσεις σε περιοχές κάτω των 5.000 κατοίκων που έχουν ένα εργαζόμενο με πλήρη εργασία (8ωρο) και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 30.000
β)Επιχειρήσεις σε περιοχές κάτω των 5.000 κατοίκων που έχουν από 2 εως 4 εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 60.000 ευρώ
γ)Επιχειρήσεις σε περιοχές κάτω των 5.000 κατοίκων που έχουν απο 4 εως 20 εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 75.000 ευρώ
δ)Επιχειρήσεις σε περιοχές κάτω των 5.000 κατοίκων που έχουν απο 20 εως 50 εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ
ε)Επιχειρήσεις σε περιοχές κάτω των 5.000 κατοίκων που έχουν απο 50 και πάνω εργαζομένους με πλήρη εργασία (8ωρο)και το λιγότερο 25 μέρες ασφαλισης ανα μήνα αφορολόγητο μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ
Το αφορολογητο προκύπτει με αντίγραφο των ασφαλιστικών εισφορών το οποίο επιδίδεται στην εφορία.
@ Ε.Χ΄΄Ιωάννου – — 11 Ιανουαρίου 2010 @ 01:02
«Η φορολόγηση φυσικών προσώπων,ΝΠΙΔ και Εκκλησίας οφείλει να είναι σύμφωνη με το «γράμμα» και «πνεύμα» του Συντάγματος,που ορίζει στο άρθρο 4 παρ.2 «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις » και παρ.5 «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους»
Αυτό σημαίνει ότι ο νομοθέτης είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει ΕΝΑ και μόνο ΕΝΑ συντελεστή φορολόγησης ,για όλα ανεξαιρέτως τα εισοδήματα , με παράλληλη κατάργηση του αφορολογήτου.
Η αναλογικότητα στη φορολόγηση προκύπτει απο το διαφορετικό εισόδημα του κάθε φορολογούμενου και όχι από το διαφορετικό συντελεστή φορολόγησης,πρακτική που οδήγησε το σύστημα σε στρεβλώσεις και κοινωνική αδικία.»
=====================================
Το ανωτέρω σχόλιο του χρήστη Ε. Χ»Ιωάννου είναι πολύ σημαντικό γιατί εγείρει το ζήτημα εάν το «ανάλογα με τις δυνάμεις τους» («αναλόγως των δυνάμεών τους» κατά την αρχική καθαρευουσιάνικη εκδοχή, που υπερισχύει) υποχρεώνει την εφαρμογή αναλογικού φορολογικού συστήματος (ενιαίος συντελεστής) και αποκλείει την εφαρμογή προοδευτικού φορολογικού συστήματος (κλιμακούμενος συντελεστής).
Όμως το ζήτημα αυτό έχει λυθεί σε εμάς ήδη από το 1911.
Η «Έκθεσις της επί της αναθεωρήσεως του Συντάγματος Επιτροπής» (πρόεδρος Στεφ. Δραγούμης), και συγκεκριμένα η Έκθεσις Πρώτη (14/2/1911) ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Επί της διατάξεως του α’ εδαφίου του 3ου άρθρου, καθ’ ην «οι Έλληνες συνεισφέρουσιν αδιακρίτως εις τα δημόσια βάρη αναλόγως της περιουσίας των», υπεδείχθη εν τη Επιτροπή υπό του Βουλευτού Λακωνίας Θ. Κουτούπη [Σ.Σ. άγνωστο εάν έχει σχέση με τον γνωστό από την πρόσφατη δημοσιότητα κ. Κουτούπη!] και διά της από 3 Φεβρουαρίου 1911 προτάσεως του βουλευτού Αττικής και Βοιωτίας κ. Αριστ. Θεοδωρίδου, ότι η έκφρασις «αναλόγως της περιουσίας των» ηδύνατο να εκληφθεί ως υποδεικνύουσα ωρισμένον σύστημα φορολογίας (αναλογικόν), αποκλείουσα δε την υπό προϊούσαν κλίμακα ανωτέραν σχετικώς επιβάρυνσιν των μεγάλων περιουσιών ή εισοδημάτων (προοδευτικήν φορολογίαν). Τούτου ένεκα η Επιτροπή έκρινεν ευστοχώτερον τον όρον «κατά λόγον» και προτείνει την δι’ αυτού αντικατάστασιν του «αναλόγως», υπό την ρητώς δηλουμένην έννοιαν, ότι δεν πρόκειται περί ωρισμένου τρόπου φορολογίας αλλ΄ απλώς περί αναγνωρίσεως της αρχής, όπως οι μείζονα κεκτημένοι περιουσίαν και πλειότερα συνεισφέρουσιν εις τα δημόσια βάρη.»
Τελικά προκρίθηκε η διατύπωση «αναλόγως *των δυνάμεών των*» (αντί «της περιουσίας των»), διατύπωση η οποία ισχύει εσαεί].
Άρα, δεν υπάρχει περίπτωση υποχρέωσης του κράτους για εφαρμογή αναλογικού συστήματος, αντίθετως δε, θα έλεγα ότι υφίσταται υποχρέωση αυτού προς εφαρμογή *προοδευτικού* συστήματος, καθώς η φορολογική δύναμη ενός εκάστου, δηλ. *η φορολογική του ικανότητα*, δεν αυξάνεται αναλογικά με την αύξηση της περιουσίας, αλλά ακολουθεί συνάρτηση που εμπεριέχει «προοδευτικότητα».
Συν τοις άλλοις, ακόμη και η αρχική διατύπωση, ήδη του 1844, η οποία αναφερόταν στην περιουσία αυτή καθ’ εαυτή (χωρίς βέβαια το «αναλόγως» να νοείται υπό όρους μαθηματικής αναλογίας!), ελήφθη από τον Γαλλικό Συνταγματικό Χάρτη, ο οποίος, στο άρθρο 2 αυτού, όριζε:
«Ils [Σ.Σ. Les Français] contribuent indistinctement, dans la proportion de leur fortune, aux charges de l’Etat.»
(Μτφ.: «Συνεισφέρουν [Σ.Σ. οι Γάλλοι] αδιακρίτως, κατ’ αναλογίαν της περιουσίας τους, στα βάρη του Κράτους»)
Υπήρχε δε αυτούσια, στον Γαλλικό Συνταγματικό Χάρτη του 1814, με ελαφρώς παραλαγμένη διατύπωση στα Συντάγματα του 1795, και 1791 («en raison de leurs facultés», που είναι ουσιαστικά και η έκφραση που, από το 1911 εμείς χρησιμοποιούμε) αλλά, το σημαντικότερο, στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη, του 1789:
«Article 13 – Pour l’entretien de la force publique, et pour les dépenses d’administration, une contribution commune est indispensable ; elle doit être également répartie entre les citoyens, en raison de leurs facultés.»
(Μτφ.: «Άρθρο 13 – Για τη συντήρηση της δημόσιας δύναμης, και για τα έξοδα της διοικήσεως, είναι εκ των ουκ άνευ μια κοινή συνεισφορά• οφείλει να διαμερίζεται εξ ίσου μεταξύ των πολιτών, κατά λόγον των δυνάμεών τους» (faculté = φοροδοτική ικανότητα))
Η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη αποτελεί, ελέω της αναφοράς σ’ αυτήν του προοιμίου του ισχύοντος Γαλλικού Συντάγματος του 1958, ισχύον γαλλικό δίκαιο, συνταγματικής περιωπής. Όμως, ουδέποτε υπήρξε στη Γαλλία ζήτημα αντισυνταγματικότητας της προοδευτικής φορολογικής κλίμακας που και εκεί, όπως σε όλον τον Δυτικό κόσμο (με εξαίρεση ίσως κάποιες Πολιτείες των ΗΠΑ, όσον αφορά τον *Πολιτειακό* φόρο – όμως ακόμη και εκεί ο Ομοσπονδιακός φόρος είναι προοδευτικός, οπότε εν συνόλω η επιβαλλόμενη φορολογία είναι προοδευτική) ισχύει.
Βλ. αντί πολλών και Φορτσάκη (Καθηγητής Φορολογικού Δικαίου της Νομικής Αθηνών), «Φορολογικό Δίκαιο» γ’ έκδοση, 2008, σελ. 104-121 για μια ενδελεχή ανάλυση της αρχής της φορολογικής ισότητας.
Το πρόβλημα της ανεύρεσης πόρων μέσω της φορολόγησης είναι βαθύτερο και αγγίζει την νεοτροπία των νεοελλήνων. Όταν πχ. οι νέοι της Ελλάδας, που ξεκινούν την δική τους επιχείρηση, έρχονται αντιμέτωποι με την κακία των γεροντότερων, οι οποίοι δεν θέλουν να δουν κανέναν να προοδεύει, από ποιους περιμένει το κράτος να εισπράξει φόρους,από τους 2 εκατομύρια ανέργους ή από τους Αλβανούς που τα στείλαν όλα στην Αλβανία με Ελτά; Είναι μοναδικό φαινόμενο για ευρωπαϊκό λαό να μισούν όσους έχουν πτυχίο και μόρφωση και να εμποδίζει την ατομική πρόοδο. Αν αυτό λέγεται ελεύθερος ανταγωνισμός και δημοκρατία τι να πεί κανείς. Άλλωστε είναι αποδεδειγμένο ότι τα άτομα με υψηλή παιδεία διαπρέπουν στο εξωτερικό μα αποδεχόμενοι να γίνουν θύματα της εκάστοτε διεφθαρμένης τοπικής κοινωνίας, εφόσον δεν είχαν το βύσμα που θα τους τροφοδοτούσε με εργασία, χάνοντας έτσι το κράτος προοδευτικές δυνάμεις και φόρους. Τόσο στις εκλογές ο νεοέλληνας έχοντας νοοτροπία ραγιά στηρίζει τα τζάκια και τους υπαλλήλους τους, όσο και επαγγελματικά στηρίζει τους λίγους απογόνους κλεφταρματωλών, κοτζαμπάσηδων ή φυλάρχων. αλλά και όσων με απάτες έγιναν πλούσιοι πχ. τρώγοντας τα λεφτά από το σχέδιο μάρσαλ ή από την Ευρώπη. Δείτε άλλωστε την ιστορία των ελληνικών κομμάτων να δείτε από ποιές οικογένειες προέρχονται οι σύγχρονοι πεφωτισμένοι ταγοί.
Πώς περιμένει το κράτος να βγάλει λεφτά από όσους ο ίδιος ο χαιρέκακος απαίδευτος λαός οδήγησε στην ανεργία, ενώ παράλληλα οι τοπικοί μεγαλοεπιχειρηματίες συνεχίζουν να τρώνε από τα κορόιδα, που με στάση ευθύνης προτιμούν να τα δίνουν στους λίγους (συνήθως απαίδευτοι)για να μην χαλάει η πιάτσα. Οι τελευταίοι θα συνεχίσουν να κρύβουν γιγαντιαία μαύρα ποσά και οι πιο μάγκες εκμεταλλεύομενοι την αθλιότητα αυτή συσωρρέουν ποσά σε ξένες τράπεζες.
Τόσο δύσκολο είναι να βρουν όσους έχουν σκάφη εκατομμυρίων ευρώ και ακίνητα πανάκριβα και τους πεις: φίλε, είναι δηλωμένα τα λεφτά που αξίζουν τα σκάφη σου; Αν δεν είναι να κατάσχονται για χρέη στην εφορία. Αλλά ποιος θα το κάνει αυτό, αφού οι πιο πολλοί πολιτικοί είναι τσιράκια όλων αυτών των απατεώνων, ενώ ο υπόλοιπος λαός τους έχει για πρότυπα και θα θελε κι αυτός να κλέβει αβέρτα.
Ενα κακό όνειρο ήταν η μεταπολίτευση και η είσοδος στην Ευρώπη, το ΔΝΤ μπορεί πλέον να μας εξουσιάζει και σύντομα να γίνουμε Αργεντινή. Δεν υπάρχει σωτηρία, η νοοτροπία δεν άλλαξε από το 1821, οι πασάδες παραμενουν εδώ.
Κακα τα ψεματα οι υψηλες φορολογιες τυπου 30%,40% και ανω το μονο που κανουν ειναι να σε αναγκασουν να φοροδιαφευγεις,ποιος θα εδινε το 40% του εισοδιματος του,οσο πλουσιος και να ειναι.Το να βγαλεις 100.000 και να πρεπει να δωσεις τα 40.000 τοτε εισαι συναιτερος με το κρατος.Το ποιο σωστο θεωρο μια φορολογιση για ολους ιδια γυρω στο 10-20%,τοτε δεν υπαρχει λογος για φοροδιαφυγη.
Οσο για τις αποδείξεις ειναι μια αναδρομικα γελοια ιστορια.
Αν σε μια αποδειξη 2000 ευρω έχω έκπτωση απο τον εκδίδοντα 200 ευρω γιατί να την κοψω και να την βάλω στην φορολογική δηλωση?
Οπου δεν εχω εκπτωση ο εκδιδων ετσι η αλλοιως κοβει αποδειξη.
Αρα λοιπον μιλαμε για χαζομαρες να περναει η ωρα!
Η αγορά στέγνωσε!!Όσους φόρους και να βάλετε «ουκ αν λαβεις παρα του μη έχοντος».
Προβλέπετε εισπραξεις σαν στυγνοί λογιστες και αγνοήτε την ανθρωπινη συμπεριφορα.
Δεν αρκούν τα πτυχια των χαρβαρντ χρειαζεται να γνωριζεις τον ΑΝΘΡΩΠΟ.
Βγειτε στην πιατσα να δειτε τι συμβαινει.Να δειτε την λαικη αγανακτηση!
Δεν φαγαμε εμεις τα λεφτα και δεν προκειται να πληρωσουμε δεκαρα!!
Βρειτε αυτους που τα φαγανε να τους τα παρετε πισω.
ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ!!
Ξερω οτι θα το σβήσετε το σχόλιο αυτό αλλά δεν πειραζει τουλαχιστον μπορει να σας ΞΥΠΝΗΣΕΙ….
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω…
Παράδειγμα με το υπάρχον σύστημα φορολόγησης:
Εισόδημα οικογένειας A: 20.000 + μηδέν = 20.000
Εισόδημα οικογένειας B: 10.000 + 10.000 = 20.000
Και έστω: αφορολόγητο 10.000 και φόρο για τo επιπλέον εισόδημα 20%, έχουμε:
Φόρος οικογένειας A = 2.000 + μηδέν = 2.000
Φόρος οικογένειας Β = μηδέν + μηδέν = μηδέν
Αυτό είναι δίκαιο?
Και αν αυξηθεί το αφορολόγητο στην οικογένεια Α κατά 20%, θα έχουμε:
Φόρος οικογένεια Α: 1.600 + μηδέν = 1.600
Φόρος οικογένεια Β: μηδέν + μηδέν = μηδέν.
Δηλαδή τώρα έγινε δίκαιο?
Και εάν οι σύζυγοι έχουν μία γκαρσονιέρα 400 ευρώ το μήνα:
Εισόδημα οικογένειας A: 20.000 + 4.800 = 24.800
Εισόδημα οικογένειας B: 10.000 + 14.800 = 24.800
Τότε:
Φόρος οικογένειας Α: 2.000 + μηδέν = 2.000 ευρώ.
Φόρος οικογένεια Β: μηδέν + 960 = 960 ευρώ.
… Τι άλλο να σκεφτώ πια….
Δηλαδή ναι μεν αποδεχόμαστε το πρόβλημα, αλλά ας αυξήσουμε λίγο το αφορολόγητο όριο σε κάποιες περιπτώσεις και βλέπουμε? Αυτό είναι ημίμετρο που μαρτυράει ότι αναγνωρίζουμε το πρόβλημα αλλά δεν θέλουμε να το λύσουμε.
Και φυσικά η λύση δεν είναι η κατάργηση του αφορολόγητου. Είναι σωστό αυτό που διάβασα, ότι το αφορολόγητο όριο πρέπει να είναι στα όρια του βασικού μισθού. Η λύση είναι διπλασιασμός του αφορολόγητου και συνολική φορολόγηση του οικογενειακού εισοδήματος. Με την φορολόγηση αυτή, του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, με κοινωνικό χαρακτήρα, θα «ελεγχθούν» συγχρόνως και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που μεταφέρουν μέρος του εισοδήματός τους στον/στην σύζυγο. Και ας δοθεί ως κίνητρο για την συλλογή αποδείξεων η επιπλέον έκπτωση από τον οικογενειακό φόρο, άσχετα από το ύψος του εισοδήματος.
Κύριοι καλή τύχη,
υπάρχουν νοικοκυριά που δεν κάτάλαβαν και δεν θα καταλάβουν ποτέ την κρίση που περνάμε. Είναι τα νοικοκυριά με δύο μισθούς η συντάξεις από το δημόσιο η ΔΕΚΟ.
Προτείνω την ειδική φορολόγησή τους
Κυριε Υπουργε
Θα ηθελα να σας δωσω συχαρητηρια για την αυξηση της τιμης στα ποτα και τα τσιγαρα.
Και μαλιστα θα ηθελα η αυξηση να μην ειναι τοσο λιγο οσο προτεινετε αλλα πολυ περισσοτερο.Διοτι Το καπνιζμα και το αλκολ ειναι κατι που μονον κακο προσφρερουν.
Το δε καπνιζμα καταστρεφει ολους εμας που δεν καπνιζουμε(Μας κανει παθητικους καπνιστες).Το δε αλκολ σκοτωνει αργα την υγεια.Δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης αλλα ειδος εξαρτησης η πολυτελειας.ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΝΟΥΝ ΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ.Θα ελεγα δε οτι η τιμη του πακετου θα επρεπε να φτασει στα 10 ευρω
αγνοοντας τις συνεπειες που προβαλουν οι εμπλεκομενοι.Ας καπνιζουν λιγοτεροι ενω το κρατος ας εχει παραπανω εσοδα απο αυτους τους λιγους.
Θα ηθελα να σας προτεινω ενα μετρο το οποιο οσο και αν φαινεται αστειο, θα αποδωσει.Πρωτεινω ενα τελος(Κατι σαν διοδια προς ολους τους πολιτες που το καλοκαιρι κανουν διακοπες σε ακριβα και πολυτελη νησια του αιγαιο.(Προσοχη οχι στους μονιμους κατοικους).Οπως γνωριζετε πολυ καλα,ολοι οι κοσμικοι και γνωστοι απο την TV το καλοκαιρι και σχεδον ολο το χρονο πηγαινουν και ερχονται σε καποια κοσμικα νησια γυρω απο την αθηνα(Δεν θελω να τα ονομασω γιατι τα γνωριζουν ολοι ποια ειναι αυτα).Ε λοιπον ολοι αυτοι οι πλουσιοι δεν θα φτωχεινουν αν καθε φορα που πανε στο πολυτελες νησι γαι lifestyle, πληρωνουν καποιο τελος.
Επισης θα ελεγα οτι θα μπορουσε να επιβληθει και καποιο τελος νυχτερινης διασκεδασης σε ολους του πελατες των Club.Πχ αν η εισοδος ειναι 15 ευρω ας γινει 20 ευρω και τα 5 ευρω πανε αυτοματα στο κρατος.
Θα ηθελα ακομη να σας πω οτι δεν αρκει να παταξετε την φοροδιαφυγη
Φυσικα πρεπει να παταχθει αλλα αυτο δεν φτανει.
Το ελληνικο κρατος θα πρεπει να αρχισει να παραγει κατι.
Κατι προς εξαγωγη π.χ.
Ας φταξει η αν δεν μπορει ας επιτρεψει σε καποια βιομηχανια διεθνη να εγκατασταθει στην ελλαδα δινοντας δουλεια σε πτηχιουχους ελληνες νεους.
Ας φταχτουν κρατικες τουριστικες επιχειρισεις.
Και ας παψει πια αυτο το παραμυθι οτι ολοι οι ελευθεροι επαγγελματιες φοροδιαφευγουν.Πρεπει να εχετε υποψιν οτι ο δημοσιος υπαληλος που ζητα χρηματα για να καλυψει κατι ειναι ο χειροτερος εχθρος της ελλαδας.Και ο δημοσιος υπαληλος που δεν εργαζεται οπως πρεπει ειναι επισης εχθρος.Ολοι θελουν να γινουν δημοσιοι υπαληλοι.ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ?
Ειναι σε ολους γνωστο οτι οι περισοτεροι αλοδαποι ενω κανουν 30 μεροκαματα το μηνα.(και μπραβο τους που ειναι τοσο εργατικοι)δηλωνουν και φορολογουνται μονον για 10 η 15 μεροκαματα.διοτι τοσα ειναι τα απαρετητα για να παρουν την αδια διαμονης.
κανοντας κακο και στο ΙΚΑ και στο ΚΡΑΤΟΣ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΜΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΧΩΡΙΣ
ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
Δηλδ, ΟΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΗΛΩΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΑΣΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ .ΜΕ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝ ΑΥΤΩ.ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ,δηλδ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ -ΓΙΑΤΡΟΙ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ.
Πράγματι, το μέτρο είναι σωστό.
Αν είναι όμως να γίνει, καλό θα ήταν να γίνει με ορθό, δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό τρόπο.
Το σωστό είναι να υπάρχουν 2 μόνο άμεσοι φόροι.
1. Φόροι σε πάσης φύσεως εισοδήματα. Αυτά να φορολογούνται με μια ενιαία κλίμακα.
2. Φόροι στην υπεραξία από κεφάλαιο. Σπίτια, μετοχές, έργα τέχνης άλλα πάγια στοιχεία τα οποία πωλούνται σε μεγαλύτερη τιμή από την τιμή αγοράς. Η διαφορά πρεπει να φορολογείται.
Είναι θέμα φιλοσοφίας αν πρέπει η φορολογία να είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις (να αθροίζονται στην κλίμακα) ή πρέπει να υπάρχει σταθερή φορολόγηση (π.χ. 40% μετά από ένα αφορολόγητο ποσό είναι στην Βρεταννία, 20% αν δεν κάνω λάθος στις ΗΠΑ). Το δεύτερο συνήθως οδηγεί σε αυξημένα κίνητρα για επενδύσεις.
Πάντως με αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχουν 100 ειδών φόροι. Αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα κτλ.
Τέλος, όσες δραστηριότητες έχουν επιχειρηματική μορφή (π.χ. η ενοικίαση ακινήτου ή εισοδήματα από μικρής κλίμακας ΑΠΕ κτλ.) να φορολογούνται ως επιχειρήσεις (έσοδα-έξοδα) και το κέρδος να προστίθεται στο εισόδημα ακόμη και αν δεν υπάρχει έναρξη επιχείρησης.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ
ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΝ 10ΕΤΙΑς ΚΑΙ ΑΜΕΣΩς ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΠΑΠΛΟΥΤΟΙ
ΚΥΡΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ????/,ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΑΠΟΔΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ////ΘΛΙΒΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΦΟΡΟΚΑΤΑΙΓΗΔΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΤΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΤΑ ΚΛΕΜΕΝΝΑ.////ΦΑΓΑΤΕ ΦΑΓΑΤΕ ΦΑΓΑΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ο ΦΤΩΧΟς ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΣΑς////
Αξιότιμοι κύριοι/ες της κυβέρνησης,
Και πάλι δεν βρήκα παράγραφο διαλόγου σχετικό με το δικό μου πρόβλημα, γι’ αυτό θα αναφερθώ στο πρόβλημά μου εδώ με την ελπίδα πως αφου διαβάζονται όλα τα σχόλια πριν αναρτηθούν, κάποιος θα το δει και θα το θέσει υπ’ όψιν του κ. Πρωθυπουργού ή του κ. Υπουργού Εργασίας ή και Οικονομικών. Πάντως θέλω και περιμένω όχι απλά και μόνο να αναρτηθεί το σχόλιό μου αλλά και να απαντηθεί.
Είμαι 48 ετών και εργάζομαι απο τα 18 μου, είμαι διαζευγμένη μητέρα, η κόρη μου είναι 18 ετών άνεργη και αυτή. Είμαι στο Ταμείο Ανεργίας απο τον Αύγουστο μήνα και παρ’ όλο που έχω «χτυπήσει» αμέτρητες πόρτες παρουσιάζοντας ένα βιογραφικό που δείχνει εργατικότητα, εντιμότητα και 30 χρόνια εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα, με άριστες συστάσεις, δεν έχω δει καμμία «ανταπόκριση»
Στα 30 χρόνια εργασίας με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές, πόσα άραγε χρήματα απο τις εισφορές μου αφορούσαν το Ταμείο Ανεργίας και το κομμάτι περίθαλψης υγείας του ταμείου μου? (ΙΚΑ).
Όταν πηγαίνω στον ΟΑΕΔ κάθε μήνα για να σφραγίσω την επιταγή μου, βλέπω αν όχι χιλιάδες, τουλάχιστον εκατοντάδες αλλοδαπούς και αλλοδαπές να στέκονται στην ίδια ουρά με μένα για τον ίδιο λόγο (χρόνο έχω άφθονο δυστυχώς και κάθομαι όλη μέρα, μέρες ολόκληρες και… μετράω…)
Εγώ χρειάζομαι 14 αρχικά και 8 (μετά την πρώτη φορά) μήνες δηλαδή 200 ένσημα για να δικαιούμαι «ΜΟΝΟ» για 1 έτος την οικονομική στήριξη του ΟΑΕΔ παρ’ όλα τα 30 χρόνια εισφορών μου στο Κράτος. Για τους αλλοδαπούς… «συντρόφους» όμως απαιτούνται ΜΟΝΟ 150 ένσημα για το ίδιο ποσόν, για το ίδιο χρονικό διάστημα, και βέβαια με ΠΟΛΥ λιγότερα συνολικά χρόνια ασφάλισης.
Σήμερα, πριν απο λίγο στις ειδήσεις, είδα τον κ. Υπουργό εργασίας με απελπισμένο ύφος να «ανακοινώνει» πως του έχουν τελειώσει τα χρήματα για το Ταμείο Ανεργίας!
Απαιτώ μιάν απάντηση!
Γιατί αυτή η αδικία «εναντίον» μου, εναντίον μιάς Ελληνίδας φορολογούμενης πολίτη επι 30 χρόνια, της οποίας οι γονείς… συνταξιούχοι πιά, φορολογούνταν και φορολογούνται δια βίου και εισέφεραν στα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας τους όλη την διάρκεια της ζωής τους?
Θα βαφτίσετε ρατσισμό και ξενοφοβία την αγανάκτησή μου για την κατασπατάληση των χρημάτων μου, που τόσα χρόνια εμπιστευόμουν στα ταμεία της χώρας μου για να εξασφαλίσω το μέλλον μου και σε μιά δύσκολη στιγμή αλλά και για τα γεράματα?
Ακόμα μια παρατήρηση.
Η κόρη μου απο τη στιγμή που ενηλικιώθηκε δεν καλύπτεται πλέον απο το ταμείο μου (ΙΚΑ) και ως άνεργη δεν έχει δική της ασφάλιση. Έτσι λοιπόν αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε ως «άποροι» στα δημόσια νοσοκομεία και να στεκόμαστε πίσω απο αμέτρητες ουρές αλλοδαπών για να εξεταστεί.
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ ΩΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΗΣ να υποστηρίξω την οικογένειά μου? και αφου εγώ δεν έχω τέτοιο δικαίωμα με τόσα χρόνια εισφορών, πώς το έχει ο κάθε αλλοδαπός με ροζ κάρτα (χωρίς μόνιμη πλήρως ασφαλισμένη εργασία?) και φέρνει την οικογένειά του ο καθένας για περίθαλψη ΔΩΡΕΑΝ?
Παρακαλώ να μου απαντήσετε στα ερωτήματα μου, ακόμα κι αν χρειαστεί να με καλέσετε για να μου εξηγήσετε και προσωπικά, γιατί ΕΓΩ και οι συμπολίτες και συμπατριώτες μου, «φορτωθήκαμε» «ερήμην» μας, χωρίς όχι να ερωτηθούμε, ούτε καν να ενημερωθούμε για την «καταλήστευση» των ασφαλιστικών μας εισφορών,και εις βάρος της «επιβίωσης» μας, το οικονομικό κόστος της περίθαλψης όλων όσων εσείς οι εκάστοτε κυβερνώντες της Ελλάδας «αδυνατείτε» ή δεν «τολμάτε» να αποτρέψετε απο το να εισβάλλουν παράνομα στη χώρα, και γιατί αυτά δεν συμβαίνουν στην υπόλοιπη Ευρώπη?
Το έχω ξαναπεί σχολιάζοντας το θέμα της «Ιθαγένειας», θα το επαναλάβω και τώρα… Δεν ευθύνεται κανένας πολίτης, κανένας Λαός για την δυστυχία που υφίστανται στις χώρες τους οι «ξένοι» Λαοί και τα άλλα κράτη! Δεν είμαι υποχρεωμένη να αναλάβω το βάρος της δυστυχίας τους εις βάρος της ζωής, της εργασίας, της οικογένειάς μου! Υπεύθυνοι υπάρχουν! ας επιβαρυνθούν το κόστος και ας το μοιραστούν με τις διάφορες «Ανθρωπιστικές Οργανώσεις» και σχετικοί Διεθνείς Οργανισμοί με αυτό το ρόλο, που μαζεύουν δωρεές απο φτωχούς εύπορους και πλούσιους γι’ αυτό το σκοπό!
Περιμένω απαντήσεις σας και λύση στο πρόβλημά μου απο το κόμμα που και με την δική μου ψήφο εμπιστοσύνης έγινε Κυβέρνηση για να δώσει απαντήσεις και λύσεις στα προβλήματα και τα θέματα.
Περιμένω να ανοίξετε διάλογο και για τα ασφαλιστικά θέματα.
Αυτό που χρήζει άμεσου διαλόγου, στην πολιτισμένη κοινωνία μας του 21ου αιώνα είναι το θέμα της «ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΙΜΗΣ» προς τον θεσμό της μητέρας!
Ευχαριστώ για την προσοχή και το χρόνο σας!
Είμαι εκπαιδευτικός και δουλεύω 26 χρόνια στο δημόσιο σχολείο.
Το μοναδικό,μικρό συμπλήρωμα στο εισόδημά μου προέρχεται από
τα αγροκτήματα που βρήκα από τον αγρότη πατέρα μου.
Αγαπώ και εκτιμώ τους αγρότες μας,αλλά δε μπορώ να κατανοήσω
τη συνεχή ευνοϊκή μεταχείριση μιας σημαντικής μερίδας αγροτών.
Πιο συκγεκριμένα:πώς είναι δίκαιο,όταν υποβάλλουν τιμολόγια από
την πώληση προϊόντων 110.000 να παίρνουν επιστροφή Φ.Π.Α 11.000 όπως ανα-
κοινώσατε και να θεωρούνται αφορολόγητοι,επειδή ισχύει το σύστημα
του υπολογισμού με τιμή κατά στρέμμα. Μα για να φτάσει κάποιος
ελαιοκαλλιεργητής το όριο για τη φορολόγηση πρέπει να διαθέτει 700 στρέμματα και ετσι δε φορολογείται κανένας.
Πώς λοιπόν θα καταλάβουν και θα σεβαστούν οι παρόμοιες περιπτώσεις
φορολογουμένων αυτή την τιτάνια προσπάθεια που αναλάβατε,αν δεν
πληρώσουν οι πάντες ανάλογα με το εισόδημά τους;Εύχομαι ολόψυχα
καλή επιτυχία στο έργο σας ,γιατί είναι η τελευταία μας ευκαιρία.
Κρίνοντας από τις πρωτοφανώς για τα νεοελληνικά μας πράγματα ειλικρινείς και ευσυνείδητες προσπάθειες της κυβέρνησης και ελπίζοντας σε μιά επιτέλους αντίστοιχα ευσυνείδητη συναντίληψη των λοιπών πολιτικών δυνάμεων ότι στη χώρα μας και στους πολίτες της αρμόζει και επιβάλλεται ένα καλύτερο αύριο, ανπόφευκτα θεμελειωμένο σε υγιείς,λειτουργικές και έντιμες σχέσεις κράτους-πολίτη, αποπειρώμαι και την δική μου μικρή συμβολή
1.Έχουν σωστή βάση προτάσεις που συνδέουν άμεσα και ουσιαστικά την κλιμάκωση της φορολογικής υποχρέωσης σε επίπεδο φυσικού προσώπου με τα μή έχοντα ατομικό εισόδημα προστατευόμενα μέλη ανά υπόχρεο.
Για την προσέγγιση αυτού του στόχου που εκτός από την διάσταση της «δικαιοσύνης στά βάρη» συναρτάται και με ουσιώδη ζητήματα δημογραφικής πολιτικής,
Προτείνεται η θέσπιση «Λογιστικής Μονάδας Ελάχιστης Ετήσιας Ατομικής Δαπάνης Διαβίωσης»η οποία θα καθορίζεται θεσμικά από την ανεξάρτητη Στατιστική Αρχή και θα αναπροσαρμόζεται τιμαριθμικά σε ετήσια βάση.
(Για το καθορισμό της λογιστικής μονάδας η Αρχή θα τεκμηριώνει στατιστικά την εύλογη ετήσια δαπάνη που αντιστοιχεί σε διατροφή, ένδυση, ενδιαίτηση, κατανάλωση παροχών και υπηρεσιών ΟΚΩ, δημόσιες μεταφορές και επικοινωνίες, ίδια συμμετοχή σε ασφαλιζόμενες δαπάνες υγείας κλπ)
Η μονάδα αυτή θα αποτελεί τη βάση καθορισμού του κατ’ έτος εφαρμοζόμενου Ατομικού Αφορολόγητου για κάθε υπόχρεο σε συνάρτηση με τα άτομα που τον βαρύνουν (πχ τέκνα, άποροι γονείς ή συγγενείσ πρώτου βαθμού κλπ). Όταν ο υπόχρεος μοιράζεται την δαπάνη με άλλα άτομα (πχ σύζυγος,συγγενείς πρώτου βαθμού,ακόμα και τρίτοι «ανάδοχοι»), δηλώνεται από κοινού το ποσοστό ανάληψης της δαπάνης ανά ατομικά φορολογούμενο και ανά προστατευόμενο άτομο και αυτή επιμερίζεται αναλογικά.
Το ανά οικονομική χρήση Ατομικό Αφορολόγητο κάθε υποχρέου-φυσικού προσώπου ορίζεται ενιαία και ανεξάρτητα από πηγή εισοδημάτων ως το άθροισμα των «Λογιστικών Μονάδων Ελάχιστης Ετήσιας Ατομικής Δαπάνης Διαβίωσης»που τον βαρύνουν ατομικά και στο ποσοστό που τεκμηριωμένα του αντιστοιχεί, σύμφωνα με τα παραπάνω.
Ιδανικά η εν λόγω Λογιστική Μονάδα θα μπορούσε να διαφοροποιείται,με χρήση κατάλληλων συντελεστών, διακρίνοντας ως κατηγορίες φυσικών προσώπων εφαρμογής σε Ανηλίκους ,Ενήλικες και Υπερηλίκους,επιπρόσθετα δε θα μπορούσε να διαφοροποιείται για τους φορολογούμενους που διαμένουν μόνιμα σε αγροτικές και ακριτικές ή/και δυσπρόσιτες περιοχές και έχουν αποκλειστικά εισοδήματα από δραστηριότητες του Πρωτογενούς Τομέα.
2.Το εκάστοτε ως άνω καθοριζόμενο Ατομικό Αφορολόγητο ανά υπόχρεο θεωρείται «αντικειμενικό»και δεν χρήζει περαιτέρω τεκμηρίωσης με αποδείξεις. Ενδεικτικά σαν παράδειγμα αναφέρουμε.
Έστω ότι για το 2010 η «Λογιστική Μονάδα Ελάχιστης Ετήσιας Ατομικής Δαπάνης Διαβίωσης»καθορίζεται από την Αρχή σε €6.000 και έστω ότι προκειμένου για προστατευόμενους ανηλίκους η Μονάδα ορίζεται με συντελεστή 75%.
Το «Ατομικό Αφορολόγητο» υποχρέου που βαρύνεται 100% με μη εργαζόμενη σύζυγο και δύο ανήλικα τέκνα ανέρχεται σε 2Χ6.000+2Χ4.500= € 21.000.
3.Οπωσδήποτε για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος, αθροίζονται στο ακέραιο όλα τα έσοδα του υποχρέου ανεξαρτήτως πηγής. (Εννοείται ότι δεν υφίσταται ουδαμού πλέον αυτοτελής φορολόγηση)
Το Φορολογητέο Εισόδημα του Υποχρέου υπολογίζεται λογιστικά, μετά την αφαίρεση του Ατομικού Αφορολογήτου και αφού αφαιρεθούν στο ακέραιο και όλες οι δαπάνες που αυτός αποδεδειγμένα βάσει εγκύρων παραστατικών πραγματοποίησε και επιβαρύνθηκε με τον αντίστοιχο ΦΠΑ, οι οποίες και αποτέλεσαν πλέον εισόδημα Τρίτων φυσικών ή νομικών προσώπων. (Οίκοθεν νοείται ότι η εκπιπτώμενες δαπάνες δεν ανήκουν στις κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που συμπριλαμβάνονται στη στατιστική βάση της Λογιστικής Μονάδας)
4.Η φορολογική κλίμακα βεβαίως και είναι εννιαία, αλλά η αίσθηση φορολογικής δικαιοσύνης επιβάλλει τα κλιμάκια είναι να είναι πολύ περισσότερα και αναλογικότερα. Δεδομένου ότι στο προτεινόμενο αντικειμενικό σύστημα καθορισμού του Ατομικού Αφορολογήτου η οροφή του είναι μεταβλητή συναρτώμενη με τα προστατευόμενα μέλη, για όσο χρόνο και σε όποιον αριθμό αυτά υπάρχουν,δεν μιλάμε πλέον για κλιμάκια γενικού εισοδήματος αλλά για κλιμάκια Φορολογητέου Εισοδήματος.
Το κάθε Κλιμάκιο Φορολογητέου Εισοδήματος ορίζεται πάγια ως ισοδύναμο της εκάστοτε καθοριζόμενης Λογιστικής Μονάδας Ελάχιστης Ετήσιας Ατομικής Δαπάνης Διαβίωσης.
Ο εισαγωγικός Φορολογικός Συντελεστής για το 1ο κλιμάκιο ορίζεται στο 20% και για κάθε επόμενο κλιμάκιο μέχρι το 10ο προσαυξάνεται κατά μία ποσοστιαία μονάδα(1%)φθάνοντας σε ποσοστό το 30% για τα φορολογητέα εισοδήματα που υπερβαίνουν το δεκαπλάσιο της Λογιστικής Μονάδας.
Για τα κλιμάκια 11ο έως 15ο, ο συντελεστής φόρου ορίζεται ενιαίος στο 35%.
Για τα κλιμάκια 16ο έως 20ο, ο συντελεστής φόρου ορίζεται ενιαίος στο 4ο%.
Για τα κλιμάκια 21ο έως 30ο, ο συντελεστής φόρου ορίζεται ενιαίος στο 42%.
Τέλος για Φορολογητέο Εισόδημα φυσικού προσώπου που υπερβαίνει ατομικά το χρηματικό ισοδύναμο των 30 Λογιστικών Μονάδων Ελάχιστης Ετήσιας Ατομικής Δαπάνης Διαβίωσης,ορίζεται ο ενιαίος ανώτατος συντελεστής της κλίμακας σε 45%.
5.Για λόγους ενίσχυσης της αγοραστικής και επενδυτικής δυνατότητας των φορολογουμένων καμμία παρακράτηση φόρου είτε επί των μηνιαίων αποδοχών των μισθωτών έιτε επί των τιμολογουμένων αμοιβών ελευθέρων επαγγελματιών δεν μπορεί να υπερβαίνει σαν ποσοστό εκείνο του πρώτου κλιμακίου, δηλαδή το 20% επί του αντιστοίχου ακαθαρίστου εσόδου.
6.Καταργείται ο αμφιβόλου συνταγματικότητας υποχρεωτικός χαρακτήρας της Προκαταβολής Φόρου για τα εισοδήματα της επόμενης οικονομικής χρήσης, και αντικαθίσταται από την «Συναινετική Προκαταβολή Φόρου» σε ύψος ποσού που κοινοποιεί δεσμευτικά στην φορολογική αρχή ο φορολογούμενος με την φορολογική του δήλωση και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό του βεβαιωθέντος για την τρέχουσα χρήση φόρου,ούτε να υπολείπεται του 50% αυτού.
Στην περίπτωση αυτή ,το ποσό της συναινετικής προκαταβολής φόρου που καταβάλλει ο φορολογούμενος συμψηφίζεται με την επόμενη εκκαθάριση, λογιζόμενο έντοκα με το μέσο ετήσιο επιτόκιο των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου όπως αυτό εκάστοτε διαμορφώνεται στο δωδεκάμηνο της εξεταζόμενης υπό εκκαθάριση χρήσης. Κατά μία έννοια δηλαδή η Συναινετική Προκαταβολή Φόρου αναγνωρίζεται ως παροχή διευκόλυνσης από τον πολίτη προς την πολιτεία και κινητροδοτείται μέσω του τοκισμού.
7.Βεβαιωμένη από την Αρχή απόκρυψη εισοδήματος οιασδήποτε προέλευσης, συνεπάγεται για τον Υπόχρεο βεβαίωση οφειλόμενου φόρου που λογίζεται με τον ανώτατο συντελεστή 45% επί του αποκρυφθέντος ποσού εισοδήματος,
πλέον τιμαριθμοποιημένων τόκων που λογίζονται με το μέσο επιτόκιο των ομολόγων του δημοσίου προσαυξημένων κατά 2% για το διάστημα που μεσολάβησε από την πραγματοποίηση του εσόδου και μέχρι την διαπίστωσή του από την ελέγχουσα Αρχή. Η καταβολή των οφειλών αυτής της κατηγορίας εάν δεν πραγματοποιηθεί εφάπαξ από τον υπόχρεο, ρυθμίζεται έντοκα με το εκάστοτε τρέχον επιτόκιο των ομολόγων του δημοσίου προσαυξημένο κατά 2%. Τα παραπάνω συντρέχουν ανεξάρτητα από τυχόν επιπλέον ποινικές και διοικητικές επιπτώσεις για τον υπόχρεο που συνδέονται με τα κίνητρα και τις σκοπιμότητες τησ απόκρυψης.
8.Καταργείται για όλα τα Φυσικά και Νομικά πρόσωπα το φορολογικό απόρρητο για όλες τις οριστικά εκκαθαρισθείσες χρήσεις.Τα βασικά στοιχεία εισοδήματος , φόρου και γενικής ενημερότητας όλων των φυσικών και νομικών προσώπων καταχωρούνται σε βάσεις δεδομένων προσπελάσιμες μέσω διδικτύου σε όλους τους φορολογικά ενήμερους πολίτες. Κάθε ενήμερος φορολογούμενος έχει έννομο συμφέρον και συνταγματικό δικαίωμα να γνωρίζει εάν και κατά πόσον ισχύουν τα ίδια ανάμεσα σε κάθε συμπολίτη του και στην πολιτεία.
Επιφυλάσσομαι να διατυπώσω απόψεις μου και για άλλες ενότητες.
Ευχαριστώ.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 το αφορολόγητο ήταν στο 1.000.000 δρχ. (3000€)
Από το 1.000.000 έως τα 4.000.000 (12.000€) το ποσοστό φόρου ήταν 5%.
Δηλαδή για ένα εισόδημα 12.000€ ο φόρος ήταν περίπου 450€.
Μόνο που 12.000€ ήταν τεράστιο εισόδημα την εποχή εκείνη. Το ετήσιο εισόδημα μισθωτού δεν υπερέβαινε τα 1.000€.
Η σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα με κάνει να σκέφτομαι 2 εκδοχές.
Ή τότε ήταν λάθος το φορολογικό σύστημα ή σήμερα.
Ή μήπως κάπου στη μέση έιναι το σωστό?
Ας απαντήσει κάποιος αρμόδιος της κυβέρνησης σε αυτό και συνεχίζουμε τη διαβούλευση.
Η απάντηση που θα δώσει θα είναι και η απάντηση που ψάχνει.
Και τέλος πάντων δεν έχουν σημασία οι κλίμακες αλλά η δίκαιη φορολόγηση.
Κατά την άποψη μου είναι άδικο να υπάρχουν διαφορετικοί συντελεστές στους πολίτες. Ίδια φορολόγηση και στους μισθωτούς και στους ελεύθερους επαγγελματίες που αγωνίζονται περισσότερο άπό τους μισθωτούς για το μεροκάματο.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει χαμηλότερος συντελεστής για μέχρι τις 100.000 € και μεγαλύτερος από εκεί και πάνω.
Για ένα εργαζόμενο με δύο παιδιά που σπουδάζουν ή είναι στο Λύκειο το όριο μικτού εισοδήματος των 100.000 € είναι οριακό για να ζουν αξιοπρεπώς και να αποτεμιεύουν 10.000 € το χρόνο για μια έκτακτη ανάγκη.
Τέλος θεωρώ ότι είναι λάθος να φορολογείται οι οικογένεια από κοινού.
Ηλεκτρονική συναλλαγή μέσω κάρτας η οποία θα περιέχει τον ΑΦΜ του φορολογούμενου, και ταυτόχρονα θα είναι χρεωστική ή πιστωτική ΠΑΝΤΟΥ.
Η συναλλαγή για να μπορεί να πραγματοποιηθεί θα πρέπει να ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ότι έχει γίνει γνωστή στην εφορία ηλεκτρονικά, αλλιώς δεν θα μεταφέρονται χρήματα.
Αυτό είναι εύκολο στα online μηχανάκια, μέσω ενός cookie που θα αποστέλεται από τον server της εφορίας ότι ενημερώθηκε.
Στα offline μηχανάκια (για χρήση σε υπαίθριους πωλητές) μπορεί να δίνεται πίστωση (credit) για κάποιο ποσό για το οποίο η επιχείρηση έχει προκαταβάλλει ένα ποσό φόρου.
Το καταναλωθέν credit θα επιστρέφεται όταν συνδεθεί το μηχανάκι με το σύστημα και ενημερωθεί ο server της εφορίας,
Εναλλακτικά, το credit μπορεί να υπάρχει και στα online συστήματα για αντιμετώπιση καθυστερήσεων ή διακοπών δικτύου.
Έτσι, ΟΛΕΣ οι συναλλαγές θα περνάνε από την εφορία και δεν θα υπάρχει ούτε φοροδιαφυγή αλλά ούτε και λόγος συλλογής αποδείξεων μιας και η εφορία θα έχει καταγράψει όλες τις συναλλαγές.
Επίσης, δεν θα χρειάζεται πιθανότατα και η υποβολή φορολογικής δήλωσης για τους περισσότερους φορολογούμενους και θα απλουστευθεί πολύ για όλους τους υπόλοιπους.
Άλλο ενα θετικό είναι ότι δεν θα χρειάζονται φορολογικοί έλεγχοι, οι οποίοι όπως γνωρίζουμε, γίνονται από διεφθαρμένους υπαλλήλους σε πολλές περιπτώσεις.
Βέβαια, αυτό σημαίνει κατάργηση του χρήματος όπως το γνωρίζουμε σήμερα, σε υλική μορφή.
Λύσεις για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής υπάρχουν, το θέμα είναι αν θέλετε να την αντιμετωπίσετε.
1. Κραταμε το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ
2. Θεσπίζουμε ενα ενιαίο φορολογικό συντελεστή 15% για το υπερβάλλον ποσό
3. Δινουμε κίνητρο μαζεματος αποδείξεων με επιστροφή πχ του 10% της αξίας της απόδειξης. Συμμετέχουν όλες οι αποδείξεις, πλην αυτών που ειναι δεδομένο πως θα εκδοθούν (πχ, S/M, λογαριασμοί κτλ)
Με τα παραπάνω, και θα νιώθει ο κάθε ελληνας δικαια φορολογούμενος, και δεν θα υπάρχει λόγος να γίνονται τα 1002 κολπάκια φοροδιαφυγης και θα υπάρχουν τα εσοδα απο το ΦΠΑ.
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΑΔΙΚΗ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΟ ΑΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΤΟΣ (Π.Χ. ΕΝΟΙΚΙΑ).ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΤΩΝ 1000 ΕΥΡΩ (14000 ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΙΣΘΩΝ) ΜΕ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΕΝΟΙΚΙΟΥ 3.300 ΕΥΡΏ ΕΤΗΣΙΩΣ, ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΔΗΛΑΔΗ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 17300 ΕΥΡΩ,ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΚΥΡΙΩΣ ΦΟΡΟΥ 1325 ΕΥΡΩ ΚΑΙ 700 ΕΥΡΩ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΕΤΟΥΣ.ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΟΥΣ ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ.
4 παραδείγματα κλιμακίων και συντελεστών προοδευτικής φορολογίας:
___Κλιμάκιο______Συντελ.__Φόρος______________Σύνολο_____
Α/Α___Ποσό (€)___(%)______Κλιμακ.(€)__Εισοδ.(€)____Φόρου (€)
1_____11.000_____0________0___________11.000_______0
2_____4.000______5________200_________15.000_______200
3_____5.000______10_______500_________20.000_______700
4_____5.000______15_______750_________25.000_______1.450
5_____5.000______20_______1.000_______30.000_______2.450
6_____5.000______25_______1.250_______35.000_______3.700
7_____5.000______30_______1.500_______40.000_______5.200
8_____10.000_____35_______3.500_______50.000_______8.700
9_____15.000_____40_______6.000_______65.000_______14.700
10____30.000_____45_______13.500______95.000_______28.200
11____25.000_____50_______12.500______120.000______40.700
12____80.000_____52_______41.600______200.000______82.300
13____200.000____54_______108.000_____400.000______190.300
14____600.000____56_______336.000_____1.000.000____526.300
> 1000000________58________________________________________
___Κλιμάκιο______Συντελ.__Φόρος______________Σύνολο_____
Α/Α___Ποσό (€)___(%)______Κλιμακ.(€)__Εισοδ.(€)____Φόρου (€)
1_____10.000_____0________0___________10.000_______0
2_____5.000______5________250_________15.000_______250
3_____10.000_____10_______1.000_______25.000_______1.250
4_____15.000_____15_______2.250_______40.000_______3.500
5_____20.000_____20_______4.000_______60.000_______7.500
6_____25.000_____25_______6.250_______85.000_______13.750
7_____35.000_____30_______10.500______120.000______24.250
8_____50.000_____35_______17.500______170.000______41.750
9_____75.000_____40_______30.000______245.000______71.750
10____125.000____44_______55.000______370.000______126.750
11____230.000____47_______108.100_____600.000______234.850
12____400.000____50_______200.000_____1.000.000____434.850
> 1000000________52________________________________________
___Κλιμάκιο______Συντελ.__Φόρος______________Σύνολο_____
Α/Α___Ποσό (€)___(%)______Κλιμακ.(€)__Εισοδ.(€)____Φόρου (€)
1_____12.500_____0________0___________12.500_______0
2_____7.500______10_______750_________20.000_______750
3_____10.000_____20_______2.000_______30.000_______2.750
4_____15.000_____30_______4.500_______45.000_______7.250
5_____25.000_____40_______10.000______70.000_______17.250
6_____30.000_____44_______13.200______100.000______30.450
7_____70.000_____47_______32.900______170.000______63.350
8_____180.000____49_______88.200______350.000______151.550
9_____400.000____50_______200.000_____750.000______351.550
> 750000_________51________________________________________
___Κλιμάκιο______Συντελ.__Φόρος______________Σύνολο_____
Α/Α___Ποσό (€)___(%)______Κλιμακ.(€)__Εισοδ.(€)____Φόρου (€)
1_____10.000_____0________0___________10.000_______0
2_____10.000_____10_______1.000_______20.000_______1.000
3_____20.000_____20_______4.000_______40.000_______5.000
4_____40.000_____30_______12.000______80.000_______17.000
5_____80.000_____40_______32.000______160.000______49.000
6_____150.000____44_______66.000______310.000______115.000
7_____250.000____47_______117.500_____560.000______232.500
8_____440.000____49_______215.600_____1.000.000____448.100
> 1000000________50_______________________________________
Φυσικά θα μπορούσε να εφαρμοστεί και φορολογία με λιγότερα (π.χ. 4-5) κλιμάκια και διαφορετική πρόοδο. Πάντως, λάβετε υπόψιν σας ότι:
– όσο περισσότερα τα κλιμάκια τόσο μικρότερο το κίνητρο για να φοροδιαφύγει κάποιος, αφού δεν έχει να κερδίσει σοβαρή μείωση φόρου προσπαθώντας να δηλώσει εισόδημα που τον πάει στο προηγούμενο κλιμάκιο
– η απόφαση για το πόσο θα είναι ο maximum συντελεστής και από ποιό ποσό θα εφαρμόζεται πρέπει να προκύψει από προσεκτική σκέψη για το είδος της οικονομίας ενός κράτους, τι δυνατότητα προσέλκυσης εγχώριων και ξένων επενδυτών έχει κλπ. Μπορεί π.χ. στη Σουηδία να είναι 55-60% ο μέγιστος συντελεστής, αλλά η Ελλάδα δύσκολα θα ανταγωνιστεί την Σουηδία στην προσέκλυση επενδυτών.
– η «επιβράδυνση» στο ρυθμό αύξησης των συντελεστών όσο μεγαλώνει το εισόδημα (δλδ ενώ στα πρώτα κλιμάκια αυξάνεται κατά 5 ή 10% στα πολύ υψηλά εισοδήματα αυξάνεται κατά 2 ή 3%) είναι σαφώς «άδικη» προς τα μικρά και μεσαία εισοδήματα, αλλά μάλλον χρειάζεται για να εμποδιστεί η φοροδιαφυγή στα εισοδήματα αυτά).
ΛΥΣΤΕ ΤΟ ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Η φορολόγηση φυσικών προσώπων,ΝΠΙΔ και Εκκλησίας οφείλει να είναι σύμφωνη με το «γράμμα» και «πνεύμα» του Συντάγματος,που ορίζει:
Άρθρο 4
2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
Αυτό σημαίνει ότι ο νομοθέτης είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει ΕΝΑ και μόνο ΕΝΑ συντελεστή φορολόγησης ,για όλα ανεξαιρέτως τα εισοδήματα , με παράλληλη κατάργηση του αφορολογήτου.
Η αναλογικότητα στη φορολόγηση προκύπτει απο το διαφορετικό εισόδημα του κάθε φορολογούμενου και όχι από το διαφορετικό συντελεστή φορολόγησης,πρακτική που οδήγησε το σύστημα σε στρεβλώσεις και κοινωνική αδικία.
Το αφορολόγητο ακόμα και για όσους δηλώνουν χαμηλό εισόδημα δεν πρέπει να υφίσταται.Κάθε εισόδημα ανεξαρτήτως ποσού ΠΡΕΠΕΙ να φορολογείται.
Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ συντελεστής φορολόγησης :
α)Εξασφαλίζει την φορολογική ισότητα
β)Λειτουργεί ώς κίνητρο για τη δήλωση όλων των εισοδημάτων
γ)Απλοποιεί το σύστημα καί μειώνει τη γραφειοκρατία.
δ)Μπορεί να αυξομειώνεται π.χ.ανά τριετία ανάλογα με τις ανάγκες του Δημοσίου αλλά και ανάλογα με τη φορολογική συμπεριφορά των φορολογουμένων.
ΤΟ ΑΕΠ 2008 ήταν 373,5 δισ δολλάρια ΗΠΑ.
ΕΝΑΣ φορολογικός συντελεστής π.χ.10% θα μπορούσε να αποδώσει άμεσους φόρους 37,35 δισ $,δηλαδή όσο κάθε χρόνο προυπολογίζει το Δημόσιο ότι θα εισπράξει, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΠΟΤΕ.
ΤΗΡΕΙΣΤΕ ΟΣΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΙ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ.
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑIΟΙ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ.
ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΤΜΗΜΑ Δ’
Ακροτελεύτια διάταξη
Άρθρο 120
2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.
ΤΗΡΕΙΣΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Δεν γνωρίζω αν τα γραφόμενα σχόλια απ΄όλους λαμβάνονται υπ΄όψιν για να καταλήξουν οι αρμόδιοι στους τελικούς φορολογικούς συντελεστές, αλλά θεωρώ άδικο να μήν υπάρχει αφορολόγητο όριο. Αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να είναι ίσο με τις αποδοχές ενός ανειδίκευτου εργάτη. Αλοίμονο αν η πολιεία έχει απαίτηση να παίρνει φόρο από τους ‘ταλαίπωρους’, ή να τους βάζει στη διαδικασία να πληρώνουν και λογιστή για να τους κάνει την φορολογική δήλωση. ¨οσον αφορά τις κλίμακες, από πότε οι 30.000 είναι εισόδημα που πρέπει να φορολογηθεί με το παραπάνω; Κάντε τις κλίμακες σωστές και όχι στο όνομα της μείωσης του ελλείματος να αδικήσετε κάποια λαικά στρώματα και μετά να ζητάτε συγγνώμη. Με τη συγγνώμη δεν γεμίζουν τα πορτοφόλια.
Βασική αρχή κοινωνικης δικαιοσύνης ειναι η φορολόγηση του συνολικού οικογενειακού εισοδηματος.Η υπάρχουσα ρύθμιση της χωριστής φορολόγησης των συζύγων ευννοεί εκείνες τις οικογένειες που εργάζονται και οι δύο συζυγοι. Σήμερα με την μεγάλη ανεργία που υπάρχει ουσιαστικά τιμωρείται ο μοναδικός εργαζόμενος της οικογενείας .Αποτρέπει τον νέο ή την νέα να παντρευεί αφού καμμία ελάφρυνση δεν θα έχει τουναντίον μαλιστα θα έχει επιβάρυνση (π.χ οι εκπτώσεις των οικογενειακών δαπανών παραμένουν στο ίδιο ποσό όπως και του άγαμου ενώ εάν δεν παντρευτούν διατηρεί ο καθένας το ίδιο το ποσό δηλαδή εαν δεν παντρευτούν έχουν το διπλασιο ποσό εκπτωσης ) ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΗ Το αφορολόγητο του ή της συζύγου που δεν έχει εισοδημα ή είναι μικροτερο αυτού, να μεταφέρεταιπρος έκπωση στον έτερο συζυγο.
ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΤΕ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ Γ΄ Λυκείου, να μάθουν όσοι ενδιαφέρονται για μία κοινωνία ανθρώπινης αξίας, πριν βγούν στην ζωή, γιατί δεν ζουν μόνοι τους, και έπειτα να έχουν απόψεις σε διαβουλέυσεις. οι υπόλοποι να ζήσουν αλλού. Να γνωρίσουν ότι η επιβίωση του ενός εξαρτάται από τον άλλο, και πρέπει να καταλάβουμε ότι η κοινωνία μας αναγκαστικά θα διορθώσει αργά η γρήγορα, ότι παρασιτικό την εμποδίζει στην εξέλιξή της ως επέκταση της φυσικής εξέλιξης. ΝΑΙ ΙΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ. ΟΧΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. ΟΛΩΝ ΤΑ ΕΥΡΩ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΑΞΙΑ! ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΊΑ.
Καλημέρα σας, χρόνια πολλά – καλή χρονιά.
Στο υπόψη θέμα, έχοντας στο μυαλό μας ότι επιτέλους, πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να πάμε μπροστά, με δίκαιο όμως και αναγνωρίσιμο από όλους τρόπο και ότι αλλοίμονό μας αν δεν το πετύχουμε, παραθέτω συνολικά, τις δικές μου σκέψεις και θέσεις.
ΝΑΙ, ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα. Πλην όμως, γιατί να υπάρχει πληθώρα επιδομάτων (και αυτό συμβαίνει μόνο στο Δημόσιο τομέα), για έργο που έτσι και αλλιώς καλείται να εκτελέσει ο εργαζόμενος. Η απάντηση είναι ότι θέλουν να γλυκάνουν τις αποδοχές του, γιατί δεν τολμούν να δώσουν έναν αξιοπρεπή βασικό μισθό, αφού αυτός διαμορφώνει τις συντάξεις. Θεωρώ ότι είναι άδικο έως απαράδεχτο να υπάρχουν βασικοί μισθοί των 900 ευρώ, στα είκοσι χρόνια εργασίας και να ξεπερνά, με τα επιδόματα, τις 2000. Αυξήστε τους βασικούς μισθούς. Ενσωματώστε λοιπόν τα επιδόματα αυτού του είδους στο βασικό μισθό. Να δίνονται επιδόματα μόνο για εργασίες που προκαλούν πρόσθετο κόστος στον εργαζόμενο και αυτές έχουν σχέση με την υγεία στο χώρο εργασίας ή την οικονομική του επιβάρυνση αλλά και την οικογενειακή του ασυνέχεια.
Σε ό, τι αφορά τη φορολογική κλίμακα, το αφορολόγητο να γίνει αντίστοιχο προς τις ετήσιες αποδοχές του οριζόμενου ως κατώτερου μισθού (πρέπει να υπάρχει κάποιο αφορολόγητο, αφού ηλικιωμένοι κυρίως με χαμηλές συντάξεις και μάλιστα στην επαρχία, είναι αδύνατο να συγκεντρώσουν αποδείξεις) και από εκεί και πέρα:
Μέχρι τις 12.000 ευρώ ο φόρος να είναι 10%.
Από 12.000 έως 20.000 ευρώ 20%. Από 20.000 έως 30.000 ευρώ 25%.
Από 30.000 έως 40.000 ευρώ 30%. Από 40.000 έως 60.000 ευρώ 35%
Από 60.000 έως 100.000 ευρώ 40%. Από 100.000 έως 200.000 ευρώ 45%.
Από 200.000 και πλέον 35%.
Η κλίμακα αυτή είναι δίκαιη, αφού δεν αποκλίνει σημαντικά από την υπάρχουσα κλίμακα φορολογίας, είναι ικανοποιητική για τα χαμηλά εισοδήματα, δίνεται ένα κίνητρο στα πολύ μεγάλα εισοδήματα και το βασικότερο το πρώτο κλιμάκιο ξεκινά κανονικά από το 20%, που αποτελεί κάτι παραπάνω από το 19% του ΦΠΑ, των παρεχόμενων υπηρεσιών στα περισσότερα ελεύθερα επαγγέλματα.
Το αφορολόγητο αυτό είναι επόμενο ότι θα πρέπει να αυξηθεί σύμφωνα με την οικογενειακή του φορολογούμενου κατάσταση, περίπου κατά τα ισχύοντα.
Αποκλείω την περίπτωση να φορολογούνται τα εισοδήματα των συζύγων ως ενιαίο εισόδημα, σκεφτείτε μόνο τη φράση ¨παιδί στο σπίτι μόνο του¨ για να καταλάβετε το πλεονέκτημα να υπάρχει γονιός στο σπίτι. Ίσως εδώ μια αύξηση στο 20% του αφορολόγητου, για το/τη σύζυγο που μόνο αυτός/ή έχει οποιοδήποτε εισόδημα, να επαρκεί.
Τι γίνεται τώρα με τις αποδείξεις.
Καλόν είναι να χωριστούν σε τρείς κατηγορίες:
Αυτές που αφορούν την υγεία του πολίτη και θα πρέπει να εκπίπτουν ολοκληρωτικά από την οροφή του ετήσιου εισοδήματος (ασφάλειες ζωής και νοσοκομειακά – ιατρικά έξοδα). Δεν συζητώ εδώ για τις υποχρεωτικές από το νόμο ασφαλιστικές καλύψεις, που έτσι και αλλιώς πρέπει και εκπίπτουν από το όλο εισόδημα.
Δεύτερον, αυτές που κατά τεκμήριο προέρχονται από επαγγέλματα που φοροδιαφεύγουν και θα πρέπει να εκπίπτουν ολοκληρωτικά, αλλά από τα αρχικά κλιμάκια (και αυτές είναι οι αποδείξεις που κατά το μέγιστο λαμβάνονται υπόψη και σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των φροντιστηρίων, παιδικών σταθμών, σχολείων, ενοίκια κτλ) και,
Τρίτον, όλες οι άλλες αποδείξεις διαβίωσης του πολίτη (διατροφή, ταξίδια, κοινόχρηστα κτλ), οι οποίες θα εκπίπτουν κατά 50% από τα αρχικά (πρώτα) και αυτές κλιμάκια και μάλιστα να προηγούνται των αποδείξεων της δεύτερης κατηγορίας.
Έτσι το υπόλοιπο εισόδημα θα φορολογείται με τα υψηλότερα φορολογικά κλιμάκια και θα αποτελεί σε ποσοστό 50 – 60% εισόδημα για το πόθεν έσχες. (αγορά περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων σημαντικής αξίας).
Εδώ θέλω να σταθώ σε κάτι άλλο. Προκειμένου να μην παίρνει ο ένας τις αποδείξεις του άλλου, θα πρέπει η ΓΓΠΣ να μελετήσει και να διαθέσει για συμπλήρωση στο διαδίκτυο φόρμα, για την υποβολή των αποδείξεων ανά τετράμηνο και συγκεντρωτικά, σε πρώτη φάση για όσους ήδη υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους. Έτσι κατοχυρώνεται ανά περίοδο το είδος και το πλήθος των αποδείξεων.
Δεν νομίζω ότι αυτός που έχει μεγάλα εισοδήματα έχει μάθει να ζητά αποδείξεις, τώρα όμως θα το σκεφτεί. Μην αφήσετε τους πολίτες χωρίς κίνητρο για την προσπάθεια που κάνουν να συγκεντρώνουν αποδείξεις, τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να ανταμιφθεί και μάλιστα το αποτέλεσμα να το δει άμεσα με τη σχετικά μειωμένη πληρωμή ή τη σχετικά πρόσθετη επιστροφή της εφορίας.
Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις με ειδικό προσδιορισμό του φορολογικού εισοδήματος, καλόν είναι αυτό να σταματήσει και να φορολογείται με πραγματικά κριτήρια (έσοδα – έξοδα).
Ευχαριστώ και παραμένω στη διάθεσή σας.
ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Φ.Π.
ΕΙΣΟΔΗΜΑ Φ.Σ.
ΕΩΣ 12000,00 5%
ΑΠΟ 12001,00 24000,00 10
24001,00 36000,00 20
36001,00 48000,00 30
48001,00 60000,00 35
120000,00 40
500000,00 50
1000000,00 60
1000000,00 ΚΙΑ ΑΝΩ 75
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΔΗΛ. : Φ.ΕΙΣΟΔΗΜ = ΕΣΟΔΑ- ΕΞΟΔΑ
ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΟΚΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ (ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ )
ΕΞΟΔΑ : ΟΛΕς ΟΙ ΑΠΟΦΕΙΞΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
ΕΛΕΓΧΟΣ
1ο ΕΤΟς ΑΝΑΛΥΤΙΚΟς , ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΟΣΟΥς ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗ 10% ΕΙΤΕ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΕΙΤΕ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥς.
ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΌΔΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑς ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟς ΑΝΙΟΝΤΕΣ (ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΠΕΙΝΑΣ ) ΚΑΙ ΠΡΟς ΚΑΤΙΟΝΤΕΣ (ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ 700,00 ΕΥΡΩ)
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥς ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΕΝΕΡΓΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΗς ΦΟΡΟΚΛΟΠΗΣ
ΑΚΙΝΗΤΑ
ΜΟΝΟ ΕΤΑΚ ΜΕ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ , ΦΟΡΩΝ , ΤΕΛΩΝ κ.λ.π.
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ . ΟΛΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΜΙΣΘΩΤΟΙ/ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ,ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ . Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΙΝΑΙ :
ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΛΙΜΑΚΑ
0-12.000 0%
12.000-20.000 15%
20.000-30.000 25%
30.000-60.000 35%
60.000 και άνω 45%
Ρύθμιση για Συνολικές Αμοιβές Φυσικών προσώπων στον Δημόσιο, Ευρύτερο δημόσιο τομέα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΔΕΚΟ, ΔΕΚΟ στο ΧΑΑ, θυγατρικές των παραπάνω και Ανεξάρτητων Αρχών.
Είναι γνωστό ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κυρίως καθηγητές ΑΕΙ – ΤΕΙ, νομικοί σύμβουλοι, δημόσιοι λειτουργοί, που εμπλέκονται εργασιακά (πλήρους, μερικής απασχόλησης, παροχή συμβουλών, συμμετοχή σε επιτροπές – ΔΣ κ.α) με το Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο τομέα δηλαδή πληρώνονται με τον ένα ή άλλο τρόπο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μέσω ειδικών λογαριασμών, ΚΑΕ, ΣΑΕ κλπ για περισσότερες από μια φορά (είναι δηλαδή πολυθεσίτες) και για μεγάλα ποσά.
Προκειμένου να υπάρχει μείωση δαπανών και παράλληλα μείωση της διαρκώς αυξανομένης ανεργίας, και προκειμένου το κράτος να αποδείξει ότι είναι δίκαιο απέναντι στους πολίτες, ιδιαίτερα στα πλαίσια της οικονομικής ύφεσης που διανύουμε, προτείνεται :
1. να ορισθούν οι μέγιστες συνολικές αποδοχές φυσικών προσώπων που πληρώνει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (δηλαδή το κράτος ) πχ ίσο με Πρόεδρο του Αρείου Πάγου
2. ένα φυσικό πρόσωπο να μην μπορεί να αμείβεται από περισσοτέρους από δυο φορείς δηλαδή να υπάρχει η έννοια της κύριας και μικρής δευτερεύουσας απασχόλησης που μπορεί να είναι συμμετοχή σε ένα ΔΣ φορέα ή παροχή συμβουλών κλπ. Επιπλέων θα μπορούσε για την δευτερεύουσα απασχόληση να υπάρχει πλαφόν πχ 500 – 1000€/μήνα ή να υπάρχει αυξημένη φορολόγηση (>45%) για αυτούς που είναι πολυθεσίτες.
3. να υπάρχει μείωση της σύνταξής ή αυξημένη φορολόγηση στις συντάξεις αυτών που έχουν πάρει πρόωρη σύνταξη (στρατιωτικοί, υπάλληλοι του ΟΤΕ, Ολυμπιακής κλπ) και εργάζονται.
Οι παραπάνω προτάσεις είναι και δίκαιες και δημιουργούν ευκαιρίες για νέους.
Επιπλέον αν πραγματικά θέλουμε να απαλλαγούμε από την φοροδιαφυγή τότε θα πρέπει να εισάγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το Ηλεκτρονικό Χρήμα. Δια νόμου πχ θα πρέπει τα ΟΛΑ πρατήρια βενζίνης καθώς και τα Σουπερ Μάρκετ να έχουν δυνατότητα πληρωμής με την τραπεζική τους κάρτα. Το ηλεκτρονικό χρήμα το ελέγχεις…. Το ρευστό ποτέ…. Τα μέτρα των ταμειακών μηχανών στις λαϊκές αγορές είναι ημίμετρα… Το χοντρό χρήμα δεν είναι και δεν κυκλοφορεί στις λαϊκές…