Πρέπει να προστεθούν ή να αφαιρεθούν κατηγορίες δαπανών προς έκπτωση και ποιες; Ποιες αλλαγές προτείνετε σε σχέση με τα εκπιπτόμενα από το εισόδημα ποσά; Οι εκπτώσεις δαπανών θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν ένα μέρος του αφορολογήτου ορίου που ισχύει σήμερα;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.993 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Παρακαλώ να συμπεριληφθούν στις αποδείξεις που συγκεντρώνουν τα φυσικά πρόσωπα και οι αποδείξεις που αντιστοιχούν στα διάφορα εκπιπτόμενα του εισοδήματος ή φόρου έξοδα των πολυκατοικιών, καθόσον αυτές αποτελούν ενώσεις προσώπων και σε τελική ανάλυση τα έξοδα αυτά τα επιβαρύνοντε οι ένοικοι δηλαδή φυσικά πρόσωπα.
Ο διαχειριστής με βεβαίωσή του να κατανέμει τα σχετικά ποσά στους ενοίκους και οι τελευταίοι να έχουν το δικαίωμα να τις συμπεριλαμ-βάνουν στις φορολογικές τους δηλώσεις.
Ο διαχειριστής ούτως ή άλλως υποχρεούται να φυλάσσει τις αποδείξεις
και συνεπώς όταν ελεγχθεί το φυσικό πρόσωπο οι σχετικές αποδείξεις θα είναι δυνατόν να επιδειχθούν.
Το πρόβλημα του προσώπου στο Α.Φ.Μ. του οποίου θα εκδίδονται οι αποδείξεις ή τα τιμολόγια δύναται να λυθεί με την απόδοση Α.Φ.Μ. στις πολυκατοικίες.
Με κάθε τιμή
Βασίλειος Αποστολόπουλος
θα ήθελα να ρωτήσω κάτι άλλο.Πάρα πολλοί έχουν φορτωμένες πιστωτικές κάρτες,κάνουν μεγάλες αγορές,ταξιδεύουν στο εξωτερικό και εντός Ελλάδος σε πολυτελή ξενοδοχεία, με ακριβές μετακινήσεις κλπ.
Αυτά γιατί δεν τα θεωρείτε ως τεκμήρια ,όταν μάλιστα κάποιοι έχουν πολλές κάρτες και λαμβάνουν και διάφορα δάνεια πχ εορτοδάνεια κλπ;Πως θα πείσετε τον απλό μισθωτό οικογειάρχη που τα βγάζει δύσκολα κάθε μήνα,όταν δεν βάζετε ως τεκμήρια τεράστια ποσά που διακινούνται μέσω καρτών και δανείων,όχι αναγκαίων ; Γιατί δεν κάνετε έλεγχο πόθεν έσχες όσων συχνάζουν σε καζίνο εντός και εκτός Ελλάδος ; Πάλι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα την πληρώσουν τη νύφη ;
Προτεινω να δοθουν κινητρα στους Ελευθερους επαγγελματιες ωστε εκεινοι να καταγραφουν το ΑΦΜ του ληπτη υπηρεσιων ή αγαθων και να το αντιστοιχουν με την αποδειξη που δινουν ωστε στο τελος να βρουμε τις περισσοτερες αποδειξεις μας περασμενες στο taxisnet και να μην χρειαζεται να τις καταγραφουμε μια προς μια. Τεχνικα σιγουρα ειναι απλο καθως οι περισσοτεροι επαγγελματιες εχουν λογιστες που τους βοηθουν αλλα και προσβαση στο διαδυκτιο οπου θα μπορουσαν να καταχωρουν τις αποδειξεις κατα ληπτη υπηρεσιων και ισως κατα τη χρονικη στιγμη που συμπληρωνουν τη περιοδικη δηλωση φπα. Ως κινητρο για να κανουν την καταγραφη ισως θα ηταν καποια εκπτωση στον αναλογο φπα που θα εχουν προς αποδοση…
αν και πιστευω οτι το μέτρο των αποδείξεων θα θίξει κυρίως τους μισθωτούς που θα χάσουν μέρος του αφορολόγητού τους θα ήθελα τουλάχιστον να προσέξετε το ύψος των αποδείξεων που θα ζητάτε σε σχέση με το εισόδημα
Ακουσα 1000-2000 ευρώ αποδείξεις για τους μισθωτούς με εισόδημα 12000-13000 ευρώ και για τους υπόλοιπους μισθωτούς 6000 ευρώ αποδείξεις.
Δλδ 6.000 αποδείξεις για αυτόν το μισθωτό που έχει εισόδημα 17.000 ευρώ και 6.000 αποδείξεις γι αυτόν με 50.000 εισόδημα
ΑΔΙΚΟ
Το ύψος των αποδείξεων που χρειάζεται ο κάθε ΜΙΣΘΩΤΟΣ για να χτίσει το αφορολόγητό του θα πρέπει να είναι ανάλογα με το εισόδημά του και να υπάρχουν ΠΟΛΛΑ κλιμάκια. π.χ
έως 12.000 εισόδημα 1.000 ευρώ αποδείξεις
12.001-15.000 εισόδημα 2.000 ευρώ αποδείξεις
15.001-18.000 εισόδημα 3.000 ευρώ αποδείξεις
18.001-21.000 εισόδημα 4.000 ευρώ αποδείξεις
21.001-25.000 εισόδημα 5.000 ευρώ αποδείξεις
25.001-30.000 εισόδημα 6.000 ευρώ αποδείξεις
30.001-35.000 εισόδημα 7.000 ευρώ αποδείξεις
35.001-40.000 εισόδημα 8.000 ευρώ αποδείξεις
40.001-45.000 εισόδημα 10.000 ευρώ αποδείξεις
45.001-50.000 εισόδημα 12.000 ευρώ αποδείξεις
50.001 και άνω εισόδημα 15.000 ευρώ αποδείξεις
Πιστέυω ότι μία τέτοια κλιμακα ή ανάλογη θα είναι δίκαια και όχι σκληρή για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και θ αναγκάσει αυτούς που έχουν και χαλάνε να κυνηγάνε περισσότερο τις αποδείξεις.
Ολα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση να μετράνε όλες οι αποδείξεις πλην ΔΕΚΟ όπως ακούγεται.
Το προτεινόμενο σύστημα αυξάνει το φόρο για μισθωτούς μεσαίων εισοδημάτων, οι οποίοι με αποδείξεις 6.000 ευρώ τώρα θα διασφαλίζουν απλά το αφορολόγητο των 12000 ευρώ αλλά θα φορολογούνται σε ποσοστό 24% για το υπόλοιπο εισοδημά τους, με αποτέλεσμα τελικά να ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑΙ ο φόρος που πληρώνουν.
Για ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα πρέπει:
1) Να εκπίπτουν ΟΛΕΣ οι δαπάνες, κυρίως αυτές που προκύπτουν για είδη άμεσης ανάγκης, όπως τροφή, καύσιμα κ.λ.π. Για τα είδη δηλαδή που χρειάζεται όλος ο κόσμος.
2)Να αναγνωριστούν επιπλέον αποδείξεις από φαρμακεία, πωλητές σε λαϊκές αγορές και ψιλικά είδη.
3) Να παραμείνει το αφορολόγητο των 12000 χωρίς αποδείξεις. Για μεγαλύτερα ΜΕΣΑΙΑ εισοδήματα οι αποδείξεις να αναγνωρίζονται σε ποσοστό 80%.
4)Να μη δίνεται καμιά φοροαπαλλαγή σε υψηλά εισοδήματα.
5) Να διαφοροποιηθούν τα όρια μεταξύ ατομικού και οικογενειακού εισοδήματος. Ένα ζευγάρι είναι φυσικό να έχει υψηλότερο συνολικό εισόδημα από έναν εργένη, όπως είναι δίκαιο να του αναγνωρίζονται και μεγαλύτερες δαπάνες.
6) Τέλος, να αναγνωριστεί η ανάγκη -και το δικαίωμα- των ανθρώπων με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα να αποταμιεύουν.
1)ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ ΔΟΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΤΟΚΟΙ.ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΜΗΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟ 1200-1500 ΕΥΡΏ (ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΥΨΗΛΟΜΙΣΘΟΙ) ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΟΣΗ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ 400-700 ΕΥΡΏ ΤΟΝ ΜΗΝΑ Η ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
2)ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΘΙΞΩ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΠ ΟΤΙ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ.ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΦΜΥ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.ΕΑΝ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΕΙΩΘΕΙ ΟΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ π.χ ΣΤΟ 50% (ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ) ΑΥΤΟΜΑΤΑ Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΜΥ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ-ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ.ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΑΝ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΚΙΟΛΑΣ ΜΗΝΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ. ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ Η ΕΦΟΡΙΑ ΘΑ ΜΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ..ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ (ΑΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ)ΕΠΙ ΠΙΣΤΩΣΕΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ..ΜΕ ΘΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΥΚΟΛΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ: ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ..ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ.ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ «ΤΑ ΠΙΑΝΟΥΝΕ» ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝΕ ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΠΟΥ ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ «ΚΑΤΑΦΕΡΝΑΝ» ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΝΑ ΤΑ «ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ» ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΕΛΩΝΤΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ..ΝΟΜΙΖΩ κ.κ ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ «ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ» ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ..ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ..ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ..
Κυριοι,
συμφωνα με τον ισχυοντα φορολογικο νομο, το 2009 μαζεψα αποδειξεις περιπου 4000 ευρω και με το 40% θα μου μειωθει κατα 1600 ευρω το φορολογητεο μου εισοδημα και θα τυχω και της αναλογου μειωσεως φορου.
Η κυβερνηση εχει κανει στατιστικες μελετες να δει αν το σημερινο μετρο εχει πετυχει και σε τι βαθμο εν σχεσει με τα επιδιωκομενα αποτελεσματα? Αν εχει πετυχει, γιατι δεν το ενδυναμωνει με περισσοτερα κινητρα? Αν εχει αποτυχει, τι περιμενει τωρα με τη συλλογη σωρου αποδειξεων.
Καταλαβαινω οτι το κινητρο τωρα θα ειναι η τιμωρια των φορολογουμενων με την καταργηση/μειωση του αφορολογητου, και ειδικα, των πολιτων που μεχρι σημερα δεν πληρωναν φορο λογω του οριου των 12000..
Η κυβερνηση λεει οτι θελει να ευαισθητοποιησει τους πολιτες στο θεμα των αποδειξεων. Σωστο το μετρο των αποδειξεων, αλλα να μαζεψει αυτος που εχει τη δυναμη να μαζεψει και το κρατος να του δωσει και κινητρα γι’ αυτη του την προσπαθεια. Ξερετε ποσοι ανθρωποι αδυνατουν να μαζεψουν και να διαχειριστουν αποδειξεις. Σκεφτειτε τους αναπηρους, τυφλους, τροφιμους γηροκομειων, ανθρωπους με νοητικα προβληματα, πολιτες που τυγχανει να διαμενουν για καποιο διαστημα στο εξωτερικο και αλλες πολλες κατηγοριες φορολογουμενων. Εδω θα προσθεσω και τους χιλιαδες νεους με χαμηλα εισοδηματα που συνοικουν με τους γονεις τους με σκοπο την οικονομια χρηματων για καποιο μελλοντικο σκοπο.
Αν η κυβερνηση θελει να καταργησει το αφορολογητο, παρα το γεγονος οτι προεκλογικα μας ελεγε οτι θα αξιοποιουσε τον πλουτο που υπαρχει στη χωρα και ορκιζονταν οτι δεν θα εθιγε τους φτωχους και ανημπορους, να το πει καθαρα και να σταματησει αυτη η φλυαρια των οψιμων φοροφιλοσοφων στα καναλια και στις εφημεριδες.
Ειναι δε επιβεβλημενο, η κυβερνηση με καθε τροπο να ευαισθητοποιησει τους φοροαποφευγοντες να κοβουν αποδειξεις για καθε υπηρεσια που παρεχουν στους πολιτες. Σε αυτη δε την προσπαθεια της, εκτος απο την βοηθεια των πολιτων, εχει την δυναμη των μηχανισμων ελεγχου καθως και την δυνατοτητα της επιβολης ποινων.
Απλα δεν εχει βρει τον τροπο και δεν εχει και τη βουληση.
Τη βουληση, γιατι φοβαται τις συγκρουσεις με τις συντεχνιες πχ. γιατρους, εργολαβους, μηχανικους, συμβολαιογραφους, φοροτεχνικους κτλ.
Τον τροπο δε, ειναι αμφιβολο αν θα μπορεσει να τον βρει γρηγορα και αποτελεσματικα, γιατι οι δεκαδες επιτροπων που εχουν δημιουργηθει αποτελουνται απο ατομα που αν ειχαν να πουν τιποτα σοβαρο, θα το ειχαν πει ηδη στις προηγουμενες κυβερνησεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, προτου ο τοπος μας φθασει εδω που ειναι. Επισης δε, οι μηχανισμοι ελεγχου δεν φημιζονται για την αποτελεσματικοτητα τους και για αλλα πολλα που δεν ειναι της παρουσης να αναφερθουν.
Ευχομαι η κυβερνηση να παρει και να ανακοινωσει γρηγορα τα καινουργια μετρα για το καλο του τοπου, να ειναι δικαια, αποτελεσματικα και ευκολα στη διαχειριση τους τοσο απο τους πολιτες οσο και απο το κρατος. Αυτο δε θα μας γλυτωσει και απο την καθημερινη φλυαρια των καναλιων και εφημεριδων.
Ευχαριστω για την προσοχη σας.
Δεν θα αποδωσει τιποτα αυτο το συστημα .
Δικτυωστε εδω και τωρα τις ταμειακες και τα PC ολων των επιχειρησεων με το υπουργειο οικονομικων και τις ΔΟΥ .
Εννοω τους παντες .
Ακομη και τους λαθρεμπορους Κινεζους που διατηρουν επιχειρησεις σε ολη την Ελλαδα .
Ελεγξτε τους τραπεζικους λογαριασμους μισθοδοσιας των δημοσιων υπαλληλων και θα εκπλαγειτε .Υπαρχουν καποιοι που αποταμιευουν μονιμα το μισθο τους χωρις ποτε να κανουν αναληψη ουτε ενα ευρω .Πως ζουν αυτοι και με τι χρηματα.
Ετσι θα χτυπησετε τη φοροδιαφυγη και οχι με το να μαζευει ο παπους μου και η γιαγια μου αποδειξεις ………….
Η σύνδεση των αποδείξεων με το αφορόγητο αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τον έλληνα φορολογούμενο , διότι πάντα λειτουργεί με γνώμονα το ατομικό του συμφέρον,
αλλά θα δημιουργήσει τεράστιο βάρος στους φορολογουμενους κάποιας ηλικίας, αμόρφωτους, ασθενείς κλπ ομάδες σε ότι αφορά τον χρόνο που πρέπει να αφιερώνουν και το επιπλέον ποσό που θα επιβαρυνθούν από το λογιστή, που θα αγγίξει τα 200 ευρώ περίπου δλδ πάρα πολύ, για έναν μικροσυνταξιούχο, από την άλλη μερια ΄πρέπει όλοι μας να συνηθίσουμε να ζητούμε αποδείξεις.
Για πρώτη χρονιά εφαρμογής θα ταλαιπωρηθεί λίγο κόσμος και θα επιβαρυνθεί με το επίπλέον κόστος, κάθε αρχή και δύσκολη.
Αλλά μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να βρεθεί μια πιό απλή λύση, χωρίς καθόλου ταλαιπωρία και με μηδέν κόστος χρηματικό.
Διότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε κάθε ομιλία του αναφέρει την φράση ,Πρώτα ο πολίτης,
Η λύση που προτείνω είναι σχεδόν παρόμοια με άλλους συναδέλφους του πάνελ, αλλά με κάποιες λεπτές διαφορές.
Η εφαρμογή της κάρτας αγορών: σε πρώτη φάση μόνο από τα Φ.Π. και μόνο για τις εμπορικές τους συναλλαγές , όχι τράπεζες,
Η κάρτα αυτή θα εκδοθεί από το Υπ.Οικ. για κάθε έναν που έχει ΑΦΜ και θα ισχύει εφ όρου ζωής.
ο καταναλωτής – πελάτης για κάθε αγορά θα δινει την κάρτα του, η οποία δέν θα είναι συνδεδεμένη με κάποιο τραπεζικό λογ/σμό, αλλά θα λειτουργεί μόνο ώς φορολογική ταυτότητα και ο έμπορας θα την περνάει από ειδικό μηχάνημα που θα καταγράφεται η συναλλαγή,: ποιός την κάνει, το ποσό & η ημερομηνία με on line σύνδεση με τη ΓΓΠΣ του ΥΠ.Οικ. θα μπαίνει το ποσό στην μερίδα του, συγχρόνως θα απαιτεί από τον επαγγελματία να του δώσει και την ανάλογη απόδειξη ,όσο αξίζουν τα αγορασθέντα είδη, τα οποία είτε θα πληρώνει μετρητοίς, η επί πιστώσι ή άλλο.
Την απόδειξη που θα παίρνει μόλις βγαίνει από το κατάστημα θα μπορεί να την πετάξει και δέν θα τον ενδιαφέρει να την καταχωρήσει σε κάποια κατάσταση, αλλά και δεν θα επιβαρυνθεί ούτε ένα λεπτό για την σύνταξη της κατάστασης από κάποιο λογιστή,
αλλά θα γνωρίζει ότι : ,( αυτό θα χρειαστεί κάποια επιπλέον ενημέρωση από τις εφορίες για να γίνει απολύτως κατανοητό από τον κόσμο), περνώντας η κάρτα του από το μηχάνημα και υποχρεώνοντας τον έμπορο να του κόψει την ανάλογη απόδειξη για τα ψώνια του :
θα ενημερώνεται αυτόματα το ποσό των αγορών του στην ηλεκτρονική του καρτέλα στη ΓΓΠΣ του Υπ.Οικ..
Το Υπ.Οικ. από την μεριά του, θα στέλνει το έντυπο της φορολογικής δήλωσης του καθενός μας για τα εισοδήματα του προηγούμενου έτους, με π ρ ο ε κ τ υ π ω μ έ ν ο επάνω στην δήλωση, στους αντίστοιχους κωδικούς, το συνολικό ποσό των αγορών μας , οι οποίες θα έχουν καταχωρηθεί στην ηλεκτρονική μας καρτέλα, εφόσον έχει γίνει η προβλεπόμενη διαδικασία.
Σε περίπτωση που κάποιος έμπορος παραποιήσει το μηχάνημα και δέν ενημερώνεται η ηλεκτρονική καρτέλα, να έχει βαρύτατες συνέπειες , με κλείσιμο του καταστήματος και ποινική δίωξη.
Ευχαριστώ , με εκτίμηση.
Σχετικα με ο μετρο των αποδειξεων θα ηθελα να παρατηρησω οτι δεν θεωρω εφικτο και λογικο το μετρο της καταγραφης τους σε κατασταση απο τον φορολογούμενο αλλα ουτε και λογικο!!
Επισης θα πρεπει οι Εφοριακοι υπαλληλοι να βγουν απο τα γραφεια του εξω στους δρομουσ για εντατικους ελεγχους καθως επισης και να καταργηθει αμεσα η δυνατοτητα που εχουν οι εφοριες καθε ειδους διαπραγματευσης για ποσα φορων διακανονισμους!! Αυτο οδηγει στο γνωστο καθεστος της μιζας των εφοριακων.
Να ξεκινησουμε με αυτα και αμεσα αν θελουμε να αρχισουμε να βλεπουμε αποτελεσματα καθως και να αρχισει αμεσα ο ελεγχος ποθες εσχες γνωστων κατοχων μεγαλης ακινητης και κινητης περιουσιας!!
Αυτοι που εχουν π.χ. βιλες , διαμερισματα , πολυτελη αυτοκινητα και σκαφη δεν θα ηταν αδικο να εξαναγκαστουν απο την εφορια αν γινει ελεγχοσ να πουλησουν κατι απο ολα αυτα προκειμενου να αποδώσουν στην πολιτεια ενα τμημα απο τα «κλεμμένα»!!!
Για να επανελθω στο θεμα των αποδειξεων θα πρεπει το υπουργειο να εκτιμησει και το γεγονος οτι πια οι υδραυλικοι π.χ. ο, οι ηλεκτρολογοι κ.α. που μεχρι σημερα στην πλειοωηφια τους δεν εδιναν ποτε σχεδον αποδειξη τωρα θα αυξησουν το τιμολογιο εργασιων τους με το προσχημα του Φ.Π.Α. οταν ζητειται αποδειξη πραγμα που θα επιβαρυνει οικονομικα κυριως τον μισθωτο , τον συνταξιουχο και τον μεροκαματιαρη περισσοτερο παο καθε αλλον!!
Ενα μεγάλο μέρος των μηνιαίων εξόδων αφορά:
1) λογ/σμούς ΔΕΚΟ
2) » κοινοχρήστων τακτικών και εκτάκτων δαπανών
3) δόσεις πιστωτικών καρτών για δαπάνες προηγουμένων ετών
4) δόσεις δανείων
5) συμμετοχή σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (οι αποδείξεις κατατίθενται στα ασφαλιστικά ταμεία για εκκαθάριση και στο τέλος του έτους εκδίδεται απόδειξη με τη συνολική συμμετοχή του ασφαλισμένου)
Σχετικά με τα έξοδα αυτά για
– το (1) ανακοινωθηκε ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στις αποδείξεις για έκπτωση, τι ισχύει για άλλους παρόχους;
– τα (2),(3),(4),(5) δεν υπάρχουν αποδείξεις με τα απαιτούμενα
στοιχεία οπότε εξαιρούνται από το αφορολόγητο.
Απομένουν μόνο τα έξοδα για τρόφιμα, ένδυση, υπόδηση και ψυχαγωγία για να καλύψουν το αφορολόγητο με αποδείξεις. Ομως με την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση τα ποσά αυτά συνεχώς μειώνονται με αποτέλεσμα αδυναμία για συμπλήρωση ενός ποσού 12000 Ευρώ τουλάχιστον για τα μεσαία εισοδήματα τα οποία τελικά θα υποστούν επιβάρυνση.
Θα έπρεπε το σύστημα των αποδείξεων να αφορά ποσά πέραν του αφορολογήτου.
Γενικότερα το σύστημα είναι γραφειοκρατικό, θα υπάρχει σωρεία λαθών κατα την καταγραφή με συνέπεια αδυναμία διασταυρώσεων και καθυστέρηση στήν εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων.
Μονο μέσω αυτόματου ηλεκτρονικού συστήματος είναι δυνατή ορθή και ταχεία επεξεργασία.
Το μέτρο των αποδείξεων είναι στη σωστη κατεύθυνση.
Υπάρχουν πολλές δαπάνες που δεν έκπίπτει ολόκληρο το ποσό όπως δαπάνες ενοικίου, φροντιστηρίων κλπ. Να υπολογίζονται και αυτές οι αποδείξεις για την συμπλήρωση των προϋποθέσεων του αφορολογήτου ποσού.
Τσιάρας Ιωάννης
Λογιστής-Φοροτεχνικός
Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία, σε ότι αφορά τη συγκέντρωση αποδείξεων για το αφορολόγητο όριο.
Πρώτον: Η ταυτότητα (μοναδικότητα) της κάθε απόδειξης είναι στο κάτω μέρος και αποτελείται από 2 γράμματα και 8 αριθμούς. Αυτό μπορεί να αντικαταστήσει τον Α.Φ.Μ., την επωνυμία της επιχείρησης και την ημερομηνία, τα οποία λέγεται ότι θα ζητούνται. Επίσης, στο μέλλον όταν θα γίνει υποχρεωτικά η ηλεκτρονική κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων και το online σύστημα των Δ.Ο.Υ., θα μπορεί αυτόματα να γίνεται έλεγχος για διπλοεγγραφές ή άλλα λάθη.
Δεύτερον: Πώς θα ελεγχθεί με το υπάρχον σύστημα του Υπουργείου Οικονομικών ότι μία απόδειξη δεν θα την καταχωρήσουνε δύο ή περισσότεροι φορολογούμενοι (συγγενείς ή γνωστοί) με στόχο την αύξηση του αφορολόγητου, παρανόμως;
Η συλλογή αποδείξεων είναι άριστος τρόπος δημιουργίας φορολογικής συνείδησης. Προτείνω να εξαιρεθούν μόνο αυτές των ΔΕΚΟ και των τεκμηρίων διαβίωσης και οι υπόλοιπες κατηγορίες να έχουν συντελεστή απαλλαγής ανάλογο με την κατηγορία (π.χ s/m 0,3 εστίαση 0,8 ταξί 1,2 γιατροί 1,5 καύσιμα 0,7 κ.λπ) Υπάρχει πρόβλημα με τον όγκο και την καταγραφή αλλά δεν έχω πρόταση εδώ. Ωστόσο, θα ήταν μια λύση η online σύνδεση των ταμειακών με το ΚΕΠΥΟ αλλά μετά 1-2 χρόνια μέχρι να εμπεδωθεί φορολογική συνείδηση. Η αμοιβή λογιστή για τη συγκεκριμένη απασχόληση να εξέπιπτε πλήρως απο το φορολογητέο εισόδημα;
Τα πράγματα είναι πραγματικά απλά. Το «σοφό» μέτρο των αποδείξεων δεν έχει σαν σκοπό να πιάσει τους μονίμως φοροδιαφεύγοντες. Αυτοί θα συνεχίσουν να το κάνουν με χαρακτηριστική άνεση. Ούτε πρόκειται να δημιουργήσει φορολογική συνείδηση σε κανέναν. Είναι όμως εξοργιστικό, ανήθικο και παράλογο, εσείς, το σπάταλο, αναξιόπιστο, ράθυμο, διεφθαρμένο, κουτοπόνηρο κράτος να ΑΠΕΙΛΕΙΤΕ όλους εμάς ( μισθωτούς, συνταξιούχους ), που δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε, ότι θα μας φορολογήσετε επιπλέον εάν δεν σας φέρουμε αλυσοδεμένους ( με αλυσίδες αποδείξεων ) τους φοροφυγάδες !!!
Σε περίοδο άγριας λιτότητας, ανυπόφορης ακρίβειας και εργασιακής ανασφάλειας, μας ζητάτε να ξοδεύουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για να καλύψουμε την προφανή ανικανότητά σας να πιάσετε εκείνους που ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ. Θεωρείτε αδιανόητο κάποιοι άνθρωποι που βίωσαν την ανεργία στα 45 τους να διαφυλάττουν με αίμα τις όποιες οικονομίες τους για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα μείνουν στα «κρύα του λουτρού» στο μέλλον. Τα περί αποταμίευσης σας φαίνονται μόνο λόγια για τις σχολικές εκθέσεις.
Ξεκινήσατε ένα διάλογο με την κοινωνία χωρίς να προσδιορίσετε απολύτως τίποτα:
1. Ποιά είναι τα χαμηλά, τα μεσαία και τα μεγάλα εισοδήματα;
2. Ποιό θα είναι το αφορολόγητο για κάθε κατηγορία και πόσες αποδείξεις πρέπει να μαζευτούν;
3. Ποιοί θα είναι οι συντελεστές φορολόγησης για κάθε κατηγορία;
4. Οι σύζυγοι θα μαζεύουν μαζί αποδείξεις ή ξεχωριστά;
Θα μπορούσαν να παραθέσω άλλες 100 ερωτήσεις που ζητάνε απάντηση αλλά σέβομαι το χώρο και την υπομονή των υπολοίπων.
Η δική σας, μονότονη απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις, είναι «Όλα αυτά θα τα δούμε και θα τα εκτιμήσουμε». Συγχωρέσετε με αλλά αυτή δεν είναι υπεύθυνη και σοβαρή απάντηση ενός Κράτους.
Ξεκινάτε έναν διάλογο με την κοινωνία και την ίδια στιγμή, ενω ο διάλογος συνεχίζεται, υπουργοί, «υπηρεσιακοί παράγοντες» και «υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών» βγαίνουν ή διαρρέουν απόψεις και σενάρια στα ΜΜΕ για να μετρήσουν αντιδράσεις ή να προεξοφλήσουν αποφάσεις. Αλήθεια, προς τι ο διάλογος τότε;
Μας διαβεβαιώνετε καθημερινά ότι όλες οι αποδείξεις μετράνε. Έλα όμως που οι αποδείξεις από καύσιμα και λαική αγορά δεν μετράνε γιατί και οι μεν και οι δε δεν είναι υποχρεωμένοι να κόβουν αποδείξεις!!!. Με μέτριους υπολογισμούς 2000 – 2500 Ευρω πάνε αμέσως στα, φορολογικά, σκουπίδια.
Προσπαθείτε να «χρυσώσετε» το χάπι με bonus επιπλέον του αφορολογήτου εάν σας φέρουμε αποδείξεις από τους συνήθεις φοροφυγάδες (υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, γιατρούς κλπ.), χωρίς να είστε ακόμη έτοιμοι να μας πείτε ποιό θα είναι αυτό το bonus, τι θα γίνει με τον ΦΠΑ αυτών των εργασιών, αν και πότε θα επιστρέφετε, σε τι ποσοστό κλπ.
Στ’ αλήθεια, κανείς, φαντάζομαι, δεν θέλει να σας δανείζει 2.000 – 3.000 – 4.000 Ευρω ΦΠΑ από παρόμοιες εργασίες εάν είναι να του τον επιστρέφετε 18 μήνες μετά κουτσουρεμένο και με προυποθέσεις.
Τελειώνω με μία απορία. Πως είναι δυνατόν σε όλα τα Κράτη του ανεπτυγμένου Κόσμου να μην υπάρχει φοροδιαφυγή και μόνο στην Ελλάδα να ανθεί και να βασιλεύει σε κάθε έκφανση της οικονομικής δραστηριότητας αυτής της χώρας.
Μετά τιμής
Μισθωτός Ιδ. Τομέα
Τό θέμα χρεάζεται πολλή μελέτη. Ενας συνταξιούχος μέ 15 χιλ.ευρώ εισόδημα γιατί πρέπει νά μαζεύη αποδείξεις 4-5 χιλ. ευρώ , αφου δέν κάνει τόσες δαπάνες?
Η Θεία μου η Κατίνα θά γίνει τώρα στά γεράματα λογιστής, νά κρατά κατάστιχα αποδείξεων? η γυναίκα είναι αγράμματη
Δυο ερωτήσεις:
1) Πως θα βάλω τις (διαφορές στη συγκεριμένη περίπτωση από τις) ιατρικές δαπάνες όταν τις υποβάλω στο ταμείο μου για να μου καταβάλει τα νόμιμα οπότε και δεν έχω στα χέρια μου τις πρωτότυπες αποδείξεις αλλά το παραστατικό του ταμείου με τις διαφορές?
2) Σε κάποιες από τις αποδείξεις που μάζεψα χθες (απο ταμειακή μηχανή, σε θερμικό χαρτί) δεν είναι προφανής ο αύξων αριθμός. Τι κάνουμε?
ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΕΤΣΙ ΒΡΕ ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ.
ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΒΑΛΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΦΔ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΟΡΕΙΕΣ ΝΑ ΤΙΣ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΟΜΠΟΥΤΕΡ ΣΑΣ.
ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΥ ΤΩΝ ΕΦΟΡΕΙΩΝ, ΚΡΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ.
Να υπάρχει αυξημένος συντελεστής για τις αποδείξεις απο ελεύθερους επαγγελματίες σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών
Κύριοι της Κυβέρνησης
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
1. ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΥΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΓΕΝΙΚΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΘΕΣΠΙΣΕΤΕ(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΑ 50%)ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, ΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ.
2. ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ 1η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ (100%) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ 1999.
ΓΙΑ 2η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΠΤΩΣΗ.
3. ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΥΠΟΖΥΓΙΑ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΙ Α.Ε. ΜΕ ΚΕΡΔΗ ΔΙΣ. ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 20% ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΜΕ 30.000 € ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30%.
Το κράτος με τους εκατοντάδες χιλιάδες δημοσίων υπάλληλων δεν κάνουν την δουλεία τους , και έτσι βάζουν τον απλό λαό να κάνει τον αστυνόμο.
Αν το κράτος θέλει να βάλει τον λαό να μαζεύει αποδείξεις να εκπίπτουν ΟΛΕΣ οι δαπάνες (μέχρι και από τους οίκους ανοχής) από την φορολόγηση και όχι μέρος αυτών (αφού πλέον θα φορολογηθεί ο τελικός δεκτής).
Αν πρέπει να μειωθεί το έλλειμμα να μειωθεί μέσω των δαπανών (π.χ. μείωση μισθών δημοσίων υπάλληλων , όπως σε άλλες χώρες ) και όχι με αύξηση της φορολογίας και μετάθεση ευθυνών στον λαό!
Όταν μια εταιρία δεν πάει καλά στον ιδιωτικό τομέα απολύονται οι περισσευούμενοι.
Το μέτρο του συνδυασμού των αποδείξεων με το αφορολόγητο είναι ένα μέτρο σωστό, το οποίο δίνει κίνητρο στους πολίτες να ζητούν απόδειξη. Η συλλογή των αποδείξεων, η καταγραφή τους σε καταστάσεις και η ηλεκτρονική υποβολή τους από τους πολίτες είναι κάτι δύσκολο και οι καταστάσεις που θα υποβάλλονται θα έχουν λάθη (λάθος ΑΦΜ, ημερομηνία κλπ).
Μία λύση είναι να δοθεί η δυνατότητα για αυτούς που χρησιμοποιούν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες την υποβολή των στοιχείων να γίνεται από τις εταιρίες των καρτών αυτών.Αυτές ήδη γνωρίζουν όλα τα στοιχεία των αγορών και με μία απλή μηχανογραφική εφαρμογή μπορούν στο τέλος κάθε έτους να αποστέλουν τις συναλλαγές στο μηχανογραφικό κέντρο του Υπ.Οικ.
Οποιος θέλει θα μπορεί και να υποβάλει πρόσθετη κατάσταση με τις αγορές που έκανε χωρίς κάρτα.
Το μέτρο αυτό διευκολύνει τους πολίτες και το κράτος, είναι άμεσα εφαρμόσιμο, και δίνει κίνητρο στους πολίτες να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ενα πρόσθετο μέτρο που θα διευκολύνει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής είναι ο περιορισμός των συναλλαγών που γίνονται με μετρητά. Οι συναλλαγές μεταξύ νομικών προσώπων θα μπορούσαν εύκολα να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά ή με εμβάσματα. Επίσης θα μπορούσε να υπάρχουν περιορισμοί στις Τράπεζες βάζοντας ανώτερο ποσό στις καταθέσεις και αναλήψεις μετρητών.
Τέλος μπορεί το κράτος να υποχρεώσει κάποιες ομάδες επαγγελματιών να εισπράτουν τις αμοιβές τους και με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες (γιατροί, δικηγόροι κλπ)
Δε νομίζω ότι είναι δίκαιο να καταργηθεί το αφορολόγητο των 12.000 €, δεδομένου ότι το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει τις στοιχειώδεις δαπάνες διαβίωσης. Επιπλέον, η μεγάλη μερίδα των συνταξιούχων και χαμηλόμισθων δεν έχει πρόσβαση στις ηλεκτρονικές μορφές συμπλήρωσης των κατεβατών με τις συγκεντρωμένες αποδείξεις.
Θα ήθελα να επισημάνω μια περίπτωση όπου υπάρχει σημαντική αδικία στο φορολογικό σύστημα και η οποία θα πρέπει να διορθωθεί.
Κάποιος που ενώ είναι ιδιοκτήτης μια κατοικίας (1) την εκμισθώνει και με το ίδιο εισόδημα που λαμβάνει, μισθώνει μια άλλη κατοικία (2).
Είναι άδικο να φορολογείται το ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ που λαμβάνεται από την εκμίσθωση ιδιόκτητης κατοικίας και το οποίο χρησιμοποιείται εξολοκλήρου και ισόποσα για τη μίσθωση της μόνιμης κατοικίας του.
Η ανωτερω λογική του φορολογικού συστήματος δεν τηρεί τις αρχές της αναλογικότητας ούτε το αίσθημα του δικαίου. Αντίθετα τιμωρεί τον ιδιοκτήτη μιας κατοικίας που είναι υποχρεωμένος να ζει σε άλλη περιοχή από αυτήν που βρίσκεται το ιδιόκτητο σπίτι του αφού σε αντίθετη περίπτωση δεν θα φορολογούταν.
(1). Η οποία μάλιστα μπορεί να είναι αγορασμένη με δάνειο που δεν έχει ξεπληρωθεί και δεν μπορεί να πουληθεί
(2). Για πολλούς λόγους πχ μια μονογονεική οικογένεια που έχει την ανάγκη για συνδρομή βοήθειας από τη και για το λόγο αυτό θα πρέπει να διαμένει κοντά τους
Προτείνω την πρώτη φορά που θα πιάνεται κάποιος να μη κόβει απόδειξη να του επιβάλλεται απλά το πρόστιμο. Τη δεύτερη φορά το πρόστιμο να διπλασιάζεται και την τρίτη να κλείνει η επιχείρηση. Μόνο έτσι θα παρακαλάνε οι καταστηματάρχες τους πελάτες να παίρνουν τους αποδείξεις του. Αυτά είναι αυστηρά μέτρα οχι η ταλαιπωρία του κόσμου.
Τι θα γίνεται με αποδείξεις από αεροπορικά εισιτήρια και αγορές (π.χ. βιβλίων) μέσω internet από το εξωτερικό;
Να υπάρχουν τα έντυπα για τις αποδείξεις στο διαδύκτιο, επίσης στα ταχυδρομεία και στα ΚΕΠ.
κυριοι επιτελους δεν σας φταιμε τιποτα. πες τε μας τι θελτε να κανετε με τις αποδειξεις και οχι τα παπαγαλακια σας στα καναλια .
μενω με τους γονεις μου δεν εχω εξοδα σουπερ μαρκετ υδραυλικων και γενικα τεχνικων δηλαδη τι πρεπει να κανω. που να βρω τις αποδιεξεις απο εκει που εσεις θελετε. σας πληρωνουμε τοσα χρονια για να εχουμε εσας και να κανετε χαλια την οικονομια του τοπου θα μας τιμωρησεται και αλλο.
στο κατω κατω μην μας ταλαιπωρηται αλλο αν θελετε να μας φορολογησεται και αλλο αφου μονο εμας μπορειται ενω οσους τα εχουν τελικα ειστε ανικανοι να τους πιασεται καντετο. μην μας ταλαιπωρηται και μας αγχωνεται αν βρισκουμε αποδειξεις. εχω εναν μισθο και ναι δεν εχω εξοδα απο αυτα που εσεις θελετε αν εχω αποδειξεις
ωραια τιμωρηστεμε ειμαι προνομιουχος επειδη πινω 1 ποτο μια στο τοσο και εναν καφε και δεν εχω σπιτι να κανω εργασιες. ευχαριστω που μας σκεφτεσται και πλζ στα ξεφτερια σας τους συμβουλους που παλι σε εμας βρηκαν το ευκολο θυμα δωστε τους κανα μπονους μιας και ειναι εξυπνοι στο πως να ταλαιπωρουν τον κοσμακι.
απλα μια ερωτηση θα ηθελα να απαντησετε με εναν τροπο. γιατι πρεπει ο καθε ενας να εχει εξοδα και μαλιστα τοσα πολλα απο υδραυλικους και τεχνικους και δεν μπορει πχ να κανει και λιγο οικονομια και να μην χαλαει τοσα χρηματα που θελετε αποδειξεις……….. ελεος ελεος
ελεος
μην μας χτυπατε αλλο μην μας εχετε βρει το ευκολο θυμα και τελος παντων μην μας ταλαιπωρητε και αλλο. βαλτε οτι ειναι να βαλετε μειωστε τους μισθους μας αν και οπως λετε δεν τους μειωνετε απλα μειωνετε τα επιδοματα μιας και σας ειπαν οτι εμεις διαχωριζουμε οτι λαμβαναμε αν ειανι βασικος μισθος η επιδομα και παρακαλω μην μας ταλαιπωρηται αλλο ελεος ελεος
Δεν νομίζω ότι εξυπηρετεί να μαζεύουμε τις αποδείξεις από τα super markets τα οποία έτσι κι αλλιώς πάντα κόβουν απόδειξη. Άρα το κράτος δεν πρόκειται να έχει κάποιο όφελος. Προτείνω να υπάρχει ένα αφορολόγητο όριο στο οποίο να συμπεριλαμβάνεται ένα μέσο ετήσιο κόστος για την διατροφή και τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, κι από κει και πέρα, για όσες αποδείξεις υποβάλλουμε, να έχουμε επιπλέον έκπτωση. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολυνθεί ο φορολογούμενος στην καταγραφή λιγότερων αποδείξεων οι οποίες θα προέρχονται από τα είδη ένδυσης, γιατρούς και παροχές υπηρεσιών (κατηγορίες που φοροδιαφεύγουν).
Γενικά, για να αποκτήσει ο Έλληνας φορολογική συνείδηση, θα πρέπει να δει ότι το κράτος τον σέβεται και δεν ξοδεύει αλόγιστα τα έσοδά του. Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει το κράτος να δείξει αλλαγή νοοτροπίας, ξεκινώντας από τους βουλευτές. Χρειάζεται οι βουλευτές να διατηρούν τα πολιτικά τους γραφεία? Δεν αρκεί η Βουλή? Δεν αρκούν τα κινητά τους τηλέφωνα, το internet, τα οποία τους παρέχουμε δωρεάν? Χρειάζεται να τους πληρώνουμε τα αεροπορικά εισιτήρια κάθε φορά που θέλουν να γυρίσουν στον τόπο τους? Χρειάζεται να απασχολούν τόσους εργαζόμενους στα γραφεία τους, τους οποίους μετά διορίζουν και στη Βουλή?
Επίσης, θα πρέπει να μειωθούν τα προκλητικά επιδόματα που δίνονται σε ορισμένες κατηγορίες Δημοσίων υπαλλήλων.
Επίσης, επειδή πολύς λόγος γίνεται για την κατάργηση της πρόωρης συνταξιοδότησης των γυναικών με ανήλικο παιδί από το Δημόσιο, απλά να σας υπενθυμίσω ότι ΚΑΙ οι γυναίκες που εργάζονται στον Ιδιωτικό τομέα γίνονται μητέρες, αλλά συνταξιοδοτούνται κανονικά και όχι πρόωρα και καταφέρνουν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Εξ άλλου, μία γυναίκα κοντά στα 50, συνήθως δεν έχει βρέφος.
Θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό για κάθε φορολογούμενο να ζητά και να λαμβάνει απόδειξη για κάθε συναλλαγή του, η δε παράλειψή του να συνεπάγεται ποινική ευθύνη του, όπως και για τον υπόχρεο έκδοσης της απόδειξης.
Καλησπέρα συμπολίτες μου
είμαι 32 χρονών, οικογενειάρχης με 2 παιδιά (0-2 ετών) και θα ήθελα να εκθέσω την γνώμη μου και τις παρατηρήσιες μου:
1) Λέγεται ότι θα είναι δεκτές όλες οι αποδείξεις πλήν των τιμολόγιων των ΔΕΚΟ και των εισητηρίων των συγκοινωνιών. Τί θα γίνει με τις λαικές που ψωνίζουμε και δίνουμε 50-60€ την εβδομάδα? Είναι γύρω στα 3000€ το χρόνο. Ξέρεται τι ξύλο έχει να πέσει στις λαικές αν ζητήσεις απόδειξη. Κάποιοι έχουν ταμειακές μόνο και μόνο να βάζουν τα λεφτά και κάποιοι άλλοι καθόλου.
2) Άκουσα να λένε στις ειδήσεις ο υπουργός και ο υφυπουργός οικονομικών ότι το ποσοστό του αφορολογήτου που θα συνδεθεί με τις αποδείξεις που θα χρειάζεται να προσκομίζουμε θα εξαρτάται από το συνολικό εισόδημα. Συγκεκριμένα είπαν ότι κάποιος με εισόδημα 13000€ θα χρειαστεί να προσκομίσει 1000 με 2000€. Κάποιος με εισόδημα 26000€ πόσο ακριβώς θα χρειαστεί να προσκομίσει 4000, 5000, 6000€? Ποιοί άλλοι παράγοντες θα συνεκτιμηθούν. Για παράδειγμα ώς τώρα αν είχες παιδιά σου ανέβαινε το αφορολόγητο μόνο 1000€ για κάθε παιδί και 10000€ επιπλέον από το 3ο παιδί και πάνω. Δεν είναι λίγο κοροιδια κάτι τέτοιο? Δηλαδή για τα έξοδα ενός παιδιού σου δικαιολογούν 1000€ στο αφορολόγητο για τα έξοδα του (δηλαδή απαλλαγή φόρου 250€ με το υπάρχον φορολογικό σύστημα) και μόνο τα 3 παιδιά έχουν δαπάνες. Ήρωες αυτοί που κάνουν 3 παιδιά αλλά απ’όσο ξέρω και τα 3 παιδιά έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια έξοδα. Δεν είναι όμως τα 2 πρώτα ισχνά και το 3ο παχύ και τα 3 έχουν το ίδιο στόμα. Άρα εφόσον συνεκτιμηθεί το αφορολόγητο γενικώς κε Παπακωσταντίνου να συνεκτιμηθούν και το πώς μεγαλώνουν αυτά τα παιδιά γιατί δεν μεγαλώνουν από μόνα τους, φαντάζομαι ότι το ξέρεται. Μην κόβουμε και ράβουμε εκεί που μας συμφέρει και αφήνουμε τρύπες αλλού. Πληρώνω στεγαστικό δάνειο 700€ το μήνα. Αν θυμάμαι καλά το 2002 ο Κος Σημίτης και το Πασόκ ήταν που κατέβασε την έκπτωση των τόκων στεγαστικών δανείων από 100% σε 20%. Μην το ξεχνάτε αυτό γιατί κάτι αντίστοιχες κοινωνικές τακτικές είναι πολύ εύκολο να επαναληφθούν όπως μας έχει διδάξει η ιστορία.
3) Εγώ ιδεολογικά είμαι στο χώρο του ΠΑΣΟΚ. Η πρόθεση και τα μέτρα είναι σε πολύ καλή κατεύθυνση γενικώς, παρόλα αυτά έχω την εντύπωση ότι ο «συνδυασμός» αυτών των νέων φορολογικών αλλαγών δεν θα είναι κοινωνικά δίκαιος και θα βάλουμε αρκετά από την τσέπη μας ΟΛΟΙ ΟΛΟΙ ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως. Καλό το κυνήγι κατά των εξυπνάκηδων που εμάς τους μισθωτούς μας θεωρούν κοροιδα, αλλά εγώ που δεν ασχολιόμουν ποτέ με το κυνήγι θα αποκτήσω φορολογική συνείδηση, θα γίνω κυνηγός και στο τέλος αν η εγχείρηση δεν πετύχει θα έχω πληρώσει και τα κερατιάτικα του εξυπνάκια που πάλι θα φοροδιαφεύγει.
Επίσης ο κόσμος πάντα με τους νέους φόρους είναι καχύποπτος στο άν θα πάνε εκεί που πρέπει να πάνε. Για παράδειγμα κε Παπακωσταντίνου και κε Παπανδρέου, θα γίνονται του χρόνου όλες αυτές οι συζητήσεις για όλους αυτούς τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ και τους διοικητές των οργανισμών με τα εξωφρενικά ποσά ή θα πέσει μούγκα γιατί θα παίρνουν πάλι τα ίδια από τα λεφτάκια τα οποία όμως έχετε ήδη πάρει πρίν από εμάς μέσω ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος. Διατηρώ όχι μία αλλά πολλές επιφυλάξεις.
4)Κε Παπανδρέου ρομαντικά ορμώμενος πιστεύω είναι ότι είστε ένας αξιόλογος και έντιμος άνθρωπος που θα πρέπει όμως να αποδείξεται ότι είστε αντίστοιχα και ένας έντιμος πολιτικός. Θα σας πώ μία τροποποιημένη φράση του Καζαντζάκη που με περιγράφει στο πώς νιώθω την Ελλάδα μας σήμερα. «Δεν ελπίζω τίποτα, φοβάμαι πολλά, σίγουρα δεν είμαι λέφτερος». Δώστε πρώτα πίσω την ελπίδα στον Έλληνα γιατί αλλιώς χαθήκαμε. Πρέπει να γίνουμαι κοινωνικό κράτος όχι στα λόγια και τις εκθέσεις των επικοινωνιολόγων που σας γράφουν τους λόγους αλλά στην πράξη. Να μην κοιτάμαι μόνο ότι είμαστε οι δαχτυλοδικτούμενοι της Ευρώπης γιατί είμαστε αιώνες πίσω στη νοοτροπία αλλά το ότι εντός της Ελλάδος είμαστε ένα απέραντο μπάχαλο και το χειρότερο είναι ότι έχουμε συμβιβαστεί με αυτό και το αποδεχόμαστε. Πρέπει να αλλάξουμε εμείς πρώτα και να αποκτήσουμε συνείδηση πρώτα. Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει ο ασυνείδητος να τιμωρείται ουσιαστικά και όχι στα λόγια.
5)Έχω μία απορία. Όλα αυτά τα διαβάζει κανείς ή τσάμπα γραφουμε και χαλάμε τον οικογενειακό μας χρόνο.
6)Τέλος θα ήθελα να πώ σχετικά με τους φόρους ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΕΙ
Κύριε υπουργέ,
μπήκα στη διαδικασία να διαβάσω σχεδόν όλα τα σχόλια των συμπολιτών μου και ομολογώ ότι πάμπολλα τα βρήκα σωστά, λογικότατα και κάποια ιδιαιτέρως δημιουργικά. (Οικονομολόγος δεν είμαι, αλλά λόγω σπουδών τυχαίνει να έχω πολύ καλή σχέση με τους αριθμούς και τον ορθολογισμό.)
Η αίσθηση που αποκόμισα είναι ότι μάλλον το επιτελείο σας έχει εγκλωβιστεί σε κάποια γρανάζια σκέψης και ανακυκλώνει λύσεις όλο και πιο περίπλοκες, πιο γραφειοκρατικές και πιθανόν ανεφάρμοστες επί της ουσίας, χωρίς τίποτα να εγγυάται ότι θα πετύχετε ούτε τη δικαιοσύνη του φορολογικού που μας έχετε υποσχεθεί, ούτε καν την πάταξη της φοροδιαφυγής, όχι με αυτά τα μέτρα τουλάχιστον. Επίσης, μάλλον προσπαθείτε να πετύχετε με ένα σμπάρο τρία και τέσσερα τριγόνια. Δεν αμφισβητώ την καλή πρόθεση, αλλά φοβάμαι ότι απλώς θα ταλαιπωρήστε και θα μας ταλαιπωρείτε, ενώ τα τριγόνια σώα και αβλαβή θα μας κουτσουλάνε! (αν βέβαια ο στόχος σας είναι μόνο η είσπραξη επιπλέον φόρων, τότε πάω πάσο…)
Η εμπειρία έχει δείξει ότι οι αποτελεσματικές ιδέες είναι απλές.
Όταν κάτι δεν φαίνεται να λειτουργεί, τολμήστε να το πετάξετε και μην προσπαθείτε να το διασώσετε με επεξηγήσεις επί επεξηγήσεων και τροποποιήσεις επί τροποποιήσεων! Όταν ένα μέτρο έχει περισσότερες εξαιρέσεις από κανόνες, όταν θέλει δυο μήνες για να εξηγηθεί στον πολίτη, τότε μάλλον είναι λάθος! Ξανασχεδιάστε, μην μπαλώνετε!
Και προς Θεού: Μην πέφτετε στη λούμπα της προηγούμενης κυβέρνησης! Μην εξαγγέλλετε μέτρα χωρίς να τα έχετε επεξεργαστεί στη λεπτομέρειά τους! Μην παλινδρομείτε και υπονομεύετε μόνοι σας την αξιοπιστία σας! Μην κάνετε τον κόσμο να ανησυχεί και να απογοητεύεται…
Η δημόσια διαβούλευση είναι πολύ εποικοδομητική, αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δική σας δουλειά. Άλλωστε, πολλές από τις παρατηρήσεις των συμπολιτών μου, σίγουρα τις γνωρίζετε εκ των προτέρων και αν όχι, θα έπρεπε, γιατί οι περισσότερες στηρίζονται στην κοινή λογική.
Κοινή λογική και τόλμη χρειάζεται κύριε υπουργέ! Και ένα τριγόνι τη φορά!
– Θέλετε δίκαιη φορολόγηση; Ένας είναι ο τρόπος: Έσοδα μείον έξοδα. Όλα τα έξοδα! Ό,τι περισσεύει, φορολογήστε το κλιμακωτά. Ποιος θα διαμαρτυρηθεί ότι αδικείται; Τα υπόλοιπα μέτρα είναι αλχημείες και ασκήσεις επί χάρτου.
– Θέλετε να πιάσετε τους φοροφυγάδες; Ένας είναι ο τρόπος: Συστηματικός (και έξυπνος) έλεγχος με πολύ αυστηρή τιμωρία.
Τα υπόλοιπα μέτρα δείχνουν άτολμα και στη χειρότερη περίπτωση ύποπτα.
– Θέλετε να ξεπαγώσετε την αγορά; Απαλλάξτε τον κόσμο από την ανασφάλεια! Να ξέρει τι θα έχει στην τσέπη του, όχι τον επόμενο μήνα, αλλά τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η οικονομική κρίση, αλλά η κρατική αναξιοπιστία. Μη δίνετε την αίσθηση ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέψετε τα ισχύοντα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αντικίνητρο από αυτό…
Γίνετε δημιουργικοί, όχι ταχυδακτυλουργοί! Θαύματα δεν μπορείτε να κάνετε, δεν σας το ζητάμε άλλωστε.
Μπορείτε όμως να τολμήσετε. Με λογική και ευαισθησία. Αυτό το απαιτούμε. Κι αν πράγματι οι συνεργάτες σας μπαίνουν στον κόπο να διαβάσουν τα σχόλια των πολιτών, θα διαπιστώσουν ότι η αυτή η απαίτηση είναι γενική και σαφέστατη.
Και κάτι τελευταίο: Ο πολίτης είναι επιεικής με τα καινούρια λάθη. Με την επανάληψη των παλιών όμως, φοβάμαι ότι εξαγριώνεται…
Καλή τύχη και καλό κουράγιο σε όλους μας
Συμφωνώ με την συλλογή αποδείξεων και την σύνδεση των δαπανών του φορολογούμενου με το αφορολόγητο. Eχω δύο προτάσεις να κάνω:
1. Να συμπεριληφθούν οι αποδείξεις για δαπάνες ιδιωτικών σχολείων βασικής εκπαίδευσης διότι ο φορολογούμενος δεν επιβαρύνει το κράτος στα έξοδα της δημόσιας εκπαίδευσης και δαπανά για την παιδεία των παιδιών του κατ’ ανάλογο τρόπο των φροντιστηρίων (που συμπεριλαμβάνονται). Δυστυχώς η επιλογή των ιδιωτικών σχολείων γίνεται διότι η δημόσια παιδεία είναι υποβαθμισμένη και για την αποφυγή των δαπανών στην παραπαιδεία (π.χ. έπιπλέον δαπάνες για τις ξένες γλώσσες που στο δημόσιο σχολείο είναι επιεικώς σε άσχημο επίπεδο). Επίσης δεν υπάρχουν τα πρότυπα δημόσια σχολεία στο επίπεδο που υπήρχαν στο παρελθόν για τους άριστους μαθητές και σημαντικό για τους εργαζόμενους γονείς δεν υπάρχουν ολοήμερα σχολεία σε όλες τις περιοχές.
2. Για να ξεπεραστούν τα προβλήματα απόδοσης αποδείξεων από τους γιατρούς οι οποίοι στην πλειοψηφία τους σήμερα όταν τους ζητάς απόδειξη απαιτούν υψηλότερη αμοιβή κατά 20-50% θα μπορούσε να διπλασιάζεται ο υπολογισμός τους στην έκπτωση του φορολογητέου. Με αυτόν τον τρόπο οι φορολογούμενοι πολίτες θα ζητούν με μεγαλύτερη έμφαση αποδείξεις από τους γιατρούς κι εκείνοι δεν θα μπορούν να απαιτούν διπλάσια αμοιβή.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΒΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ . ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΗ ΚΙ ΕΓΩ ΚΙ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΜΟΥ ΒΑΖΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΟΔΕΨΩ ΣΩΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ( 6000 Ε Ή ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΣΑΣ ΚΑΤΕΒΕΙ ) ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΩ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ . ΣΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΖΩΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΚΟΨΟΥΝΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ . Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ , ΞΕΡΕΤΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΜΗ ΒΑΖΕΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΚΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ . Η ΒΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΗ , ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ( ΓΙΑΤΡΟΙ , ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ , ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ) ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΡΟΣ ΩΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΗΚΟΥΝ . ΣΤΙΣ 14000 Ε ΤΟΥ ΜΙΣΘΩΤΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΣΗΜΕΡΑ , ΤΟΥ ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΜΑΖΑΙΡΙ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΙΣ ΚΟΛΟΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΚΙΟΛΑΣ . ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΡΕ!
Οι μεγάλοι φοροφυγάδες είναι οι δικηγόροι, γιατροί ,μηχανικοί,οι τεχνίτες της οικοδομής, όπως ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί μαραγκοί,συντηρητές καυστήρων κλπ , οι επισκευαστές αυτοκινήτων , οι κομμωτές-τριες, οι αισθητικοί, οι έχοντες ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα , μηχανάκια, δωμάτια , οι μεσίτες , οι έχοντες φροντιστήρια , οι δάσκαλοι οδήγησης κλπ.
Θα πρέπει λοιπόν,ο κάθε πολίτηςνα μπορεί να καταγγέλειή ΜΕ ΜΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ στην εφορία ότι δεν του δόθηκε απόδειξη ή ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ,ΚΙΝΗΤΑ , ΚΑΜΕΡΕΣ, ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ, η οποία στην συνέχεια να εξετάζει,την αλήθεια της καταγγελίας, και τα πρόστιμα να είναι παραδειγματικά .
Διότι αν πχ κάποιος ηλεκτρολόγος μου προσέφερε μια υπηρεσία και δεν μου έκοψε απόδειξη , είναι πολύ εύκολο να αποδειχθεί.
Και ο φόβος φυλλάσει τα έρμα.Αυτά για λίγα χρόνια, μέχρι να αποκτήσουμε πια φορολογική συνείδηση.
Διότι το αίσθημα της αδικίας που νοιώθει ο κάθε μισθωτός και συνταξιούχος, είναι πολύ μεγάλο και με τον περιορισμό του αφορολογήτου εισοδήματος, πάλι αυτούς βάζουν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα, και αυτοί πάλι θα την πληρώσουν.Αλλά καλά όλα αυτά αλλά ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
Αγαπητοί Οικονομολόγοι. Τι θα κάνουμε με τους Φίλους; Πας στο κατάστημα φίλου. Ψωνίζεις και σου λεει: Από 128,00 € δώσε μου 100,00 και άντε καλορίζικο. Απόδειξη όμως δεν βγάζει. Θα χαλάσεις την καρδιά σου ή θα μείνεις από φίλους; Άρα! Καλό μέτρο η συλλογή αποδείξεων, αλλά όχι για όλους.
Κύριοι Οικονομολόγοι. Μελετήστε το φορολογικό σύστημα του Καναδά ή και άλλων Χωρών. Φτιάξτε ειδική διάταξη για τη φορολογική απάτη σε βάρος του Κράτους. Στον Καναδά, π.χ. επιχειρηματίας που θα επιβαρύνει την επιχείρηση με έξοδο που έκανε για την οικία του [συντήρηση, βάψιμο, κ.λπ.] και αποκαλυφθεί η φορολογική του απάτη, κλείνεται στη φυλακή για [20] χρόνια, χωρίς δυνατότητα εξαγοράς της ποινής και κατάσχεται η περιουσία του. Αν ο Έλληνας δεν νοιώσει το βούρδουλα στο σβέρκο του, δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσει φορολογική συνείδηση. Αυτοί που βγαίνουν και μιξοκλαίνε για δήθεν σκληρά μέτρα ή για μέτρα υπερβολικά ή φορομπηχτηκά μέτρα κ.λπ., προφανώς είναι οι θιγόμενοι φοροκλέφτες. Μην τους υπολογζετε καθόλου. Όποιος είναι εντάξει δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Η αυστηροποίηση του συστήματος θα σώσει τη Χώρα και τους Έλληνες.
Το απαράδεκτο μέτρο της κατάργησης του αφορολόγητου ορίου και ο συνδυασμός του με το «κυνηγητό» αποδείξεων θα έχει ένα διπλό αποτέλεσμα:
1) Επέκταση της φοροδιαφυγής (μέσα από την επερχόμενη μείωση ΚΑΙ των εσόδων από ΦΠΑ)
2) Την αύξηση φορολόγησης των μισθωτών
Δεν πρόκειται να σχολιάσω το απαράδεκτο γεγονός που κουβεντιάζεται, δηλαδή να τιμωρούνται οι πολίτες που με τα βίας τα βγάζουν πέρα. Αν εξαιρεθούν από την «έκπτωση» νοίκια, κοινόχρηστα, πετρέλαιο, ΔΕΚΟ και σουπερμάρκετ, από πού θα μαζευτούν οι καταναλωτικές αποδείξεις; Δεν γνωρίζει η κυβέρνηση πως το 30 με 50 % είναι στα όρια της επιβίωσης; Νομίζει πως οι άνεργοι και οι 700ευροι είναι στις καφετέριες και στις ταβέρνες, ενώ πάνε σε ιδιωτικούς γιατρούς για το συνάχι τους;
Αλλά έτσι κι αλλιώς το μέτρο αυτό είναι εν τη γένεση του άχρηστο για τον υποτιθέμενο σκοπό του.
Αυτή τη στιγμή ανάμεσα στον καταναλωτή/πελάτη και στον έμπορο/επιτηδευματία υπάρχει ένα άδηλο παζάρι. Και οι δυο γνωρίζουν πως ο πελάτης είτε κόψει είτε δεν κόψει απόδειξη δεν θα πληρώσει φόρο και από την άλλη ο πάροχος ΑΝ κόψει απόδειξη θα επιβαρυνθεί με ένα ποσό γύρω στο 50% (19% ΦΠΑ +20-30% φόρος εισοδήματος). Έτσι δημιουργείται μια «έκπτωση» ανάμεσα το 0 και στο 50% και οι δυο πλευρές είναι ικανοποιημένες.
Αν με το νέο νομοσχέδιο ο φόρος εισοδήματος για τα πρώτα 10000€ είναι πχ 10%, το παζάρι δεν θα κυμαίνεται πλέον όχι από το 0 στο 50%, αλλά από το 10 στο 50%.
Παράδειγμα: Πάει μισθωτός για αγορά παντελονιού (ή χειρουργική επέμβαση) και ο έμπορος του λέει «100 με απόδειξη 60 χωρίς (ή 1000 με απόδειξη και 600 χωρίς). Αν ο μισθωτός ΔΕΝ πάρει απόδειξη θα πληρώσει συνολικά 60 (ή 600)€ + την εφορία αδήλωτου εισοδήματος, γιατί ΠΑΛΙ θα είναι λιγότερα από το «κόστος με απόδειξη». Όσο θα υπάρχει «διαφορά» ανάμεσα στο φόρο που θα πληρώσει ο καταναλωτής και στο φόρο που θα πληρώσει ο πάροχος υπηρεσίας/εμπορεύματος, τότε θα δημιουργείται «χώρος» παζαριού.
Με τα νέα μέτρα θα πληρώσει την παραπάνω εφορία ο «πελάτης», οι έμποροι-επιτηδευματίες θα «προσαρμόσουν» τα έσοδα τους στις αποδείξεις που θα συλλέγουν (μειώνοντας τα έσοδα από ΦΠΑ… θυμηθείτε τα μέτρα Αλογοσκούφη) και η φοροδιαφυγή θα βασιλεύει.
Μόνη λύση δραστική μείωση του ΦΠΑ και για το κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, «φόρος διαβίωσης». Αγοράζεις κότερο; Φέρε 100 χιλιάρικα… Έχεις βίλα; Άλλα τόσα… Το ίδιο και αν περνιούνται σαν έξοδα ΑΕ. Θεωρείς πως για το status της επιχείρησης πρέπει να έχεις ιδιόκτητα κότερα; Φέρε πχ ένα μυριάκι το χρόνο και θα αυξηθεί αν έχεις εταιρικές λίμο και χρυσές εταιρικές πιστωτικές κάρτες.
Είναι απαράδεκτο μισθωτοί και συνταξιούχοι των 400,500 και 1000 ευρώ το μήνα, για να έχουν το όποιο αφορολόγητο όριο τους ορίσετε, να προσπαθούν να μαζεύεουν αποδείξεις ισόποσου ποσού.
Κατά την άποψη μου και,πιστεύεω, την κοινή λογική, όλοι οι μισθωτοί και οισυνταξιούχοι,εφόσον δεν έχουν άλλα εισοδήματα από την σύνταξή τους και το μισθό τους, δεν πρέπει να μπούν στην διαδικασία συγκέντρωσης αποδείξεων. Καί αυτό γιατί το μοναδικό είσόδημά τους είναι δεδομένο και αυταπόδεικτο. Αντίθετα όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες,ανεξάρτητα από το επάγγελμά τους, θα πρέπει να συκγεντρώσουν αποδείξεις ορισμένων κατηγοριών επαγγελματιών, προκειμένου να τύχουν του όποιου αφορολόγητου όριου θα αποφασίσετε γιά αυτούς.Ειδικότερα θα πρέπει να συγκεντρώσουν μόνο αποδείξεις, που θα αφορούν παροχή υπηρεσιών από επαγγελματίες, που ειναι δεδομένο ότι φοροδιαφεύγουν.πχ γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι,υδραυλικοί κλπ.
Επιμένω ότι είναι απαράδεκτο κυρίως οι χαμιλοσυνταξιούχοι, πολλοί απο τους οποίους δεν γωγρίζουν γραφή και ανάγνωση, όπως άνθρωποι που εγώ γνωρίζω και σεις γνωρίζεται,που κατοικούν σε χωριά με 30,40 και 50 κατοίκους, να τους βάλετε σε γραφειοκρατρικές διαδικασίες συγκεντρωσης αποδείξεων, έστω και για μικρά ποσά.
ΟΠΟΙΟ ΜΕΤΡΟ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΠΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Θα ξεκινήσω με μια ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για να καταδείξω το μέγεθος της φοροδιαφυγής και απάτης. Στην ΠΑΤΡΑ, όπου κατοικώ, καφετέριες και εστιατόρια έχουν καταφύγει σε διάφορα τερτίπια για να φοροδιαφύγουν από 1/1. Ακόμα και αυτοί που έδιναν αποδείξεις τον περασμένο χρόνο, τώρα σταμάτησαν!!!!! Συγκεκριμένα καφετέρια μου έδωσε απόδειξη 0.08 € αντί για 8 €!! Σε άλλη όπου και ζήτησα την απόδειξη που δεν είχε κοπεί μου έφεραν μια με σκισμένα τα στοιχεία του μαγαζιού και σε ταβέρνα μου έδωσαν μόνο το δελτίο παραγγελίας!!!!
Οπότε είναι φανερό ότι νέες τακτικές φοροδιαφυγής και κοινωνικής ασυνειδησίας θα εφευρεθούν! Γι’αυτό δεν πρέπει την κρίση να την πληρώσουν οι μικρομεσαίοι!!! ΦΟΡΟΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΩΡΑ!!!! Που είναι το ΣΔΟΕ; ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΙΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ! Αυτή είναι η λύση.
Αντίθετα η σύνδεση του αφορολόγητου με τις αποδείξεις, μεγάλες αδικίες θα φέρει για τους μικρομεσαίους. Με τα νέα μέτρα χάνουμε το κεκτιμένο αφορολόγητο όριο των 12.000 € και θα επιδοθούμε σε έναν αγώνα δρόμου να επανακτίσουμε το προηγούμενο κεκτιμένο μας και όχι να φοροαπαλλαγούμε επιπλέον!!!!!!
Γι’αυτό με σύνεση Κ. Υπουργέ να αποφασίσετε και να μη γίνει πράξη το απαράδεκτο σενάριο να συλλέξουμε 6.000-8.000 € αποδείξεις για να ξανακερδίσουμε το παλιό μας αφορολόγητο, αλλά να υπάρχει περιθώριο να φοροαπαλλαχθούμε κιόλας με τη συλλογή αποδείξεων.
Γιατί αλλιώς εμάς θα μας «θάψετε» στο όνομα της κρίσης και οι αναίσθητοι,ασυνείδητοι φοροκλέφτες θα συνεχίσουν να πλουτίζουν εις βάρος μας!
Συνεχίστε τον αγώνα που ξεκινήσατε με σύνεση και προσοχή!
Ευχαριστώ
Αγγελόπουλος Ε.
Εκπαιδευτικός
Πιστεύω πως το μέτρο συλλογής αποδείξεων από τους πολίτες, αν και επίπονο και κουραστικό, θα βελτιώσει την φορολογική συνείδηση και υπευθυνότητα όλων μας.
Στο σημείο αυτό θα πρότεινα την δημιουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου όπου θα μπορεί ο πολίτης να καταγγέλει τους επαγγελματίες που παρανομούν. Το κράτος θα μπορεί έτσι άμεσα να ελέγχει τους παρανομούντες και να επιβάλλει τον νόμο προφυλάσσοντας τον πολίτη από την ανευθυνότητα και τον καιροσκοπισμό του καθενός.
Παράδειγμα: πάω σε μπαρ, κάνω 100 ευρώ λογαριασμό και όταν ζητάω απόδειξη μου δίνει μια συλλογή προιγούμενων αποδείξεων μίκροτερης αξίας η καθεμία που συνολικά φτάνουν τα 100 ευρω. Τι κάνω σε αυτή την περίπτωση? τσακώνομαι με τον ιδιοκτήτη απαιτώντας την νόμιμη απόδειξη? δηλαδή πρέπει εγώ να βγάλω το φίδι από την τρύπα? Η παίρνω στο τηλεφωνικό κέντρο και τον καταγγέλω? Νομίζω πως το τελευταίο είναι πιο σωστό.
Περαιτέρω ακόμα θα μπορούσε να δημιουργηθεί και ομάδα ελέγχου των νυκτερινών κέντρων και μπαρ-καφέ που να λειτουργεί μυστικά και να πιάνει επ’ αυτοφόρω τους παρανομούντες.
Εντάξει με τις αποδείξεις, αν και μετατρεπόμαστε όλοι μας σε λογιστές, κρατάμε βιβλία. Θα έπρεπε να υπάρχει υποδομή για άμεση ηλεκτρονική καταχώρηση κάθε απόδειξης στη ΔΟΥ.
Με τις αποδείξεις ΔΕΚΟ όμως? Και εντάξει, η ΔΕΗ και η ΕΥΠΑΠ είναι (ακόμα) μονοπώλια. Με τον ΟΤΕ γιατί? Δεν είναι μονοπώλιο, άρα το ότι τα τιμολόγια του ΟΤΕ δε μετράνε, μας σπρώχνει στον ανταγωνισμό. Διατήρω τηλεφωνική σύνδεση και σύνδεση Internet στον ΟΤΕ με λογαριασμό διμήνου περίπου 80 €. Πηγάινοντας λοίπόν σε έναν εναλλακτικό πάροχο (Forthnet, Tellas, On, κλπ) θα εξασφάλιζα επιπρόσθετες αποδείξεις της τάξης των 6 x 80 = 420 €.
Επειδή αισθάνομαι ότι αδικούμαι που επέλεξα τον ΟΤΕ ως πάροχο σταθερής τηλεφωνίας και Internet, προτίθεμαι να αλλάξω πάροχο άμεσα, εάν τις προσεχείς ημέρες δεν ανακοινωθεί επίσημα ότι τα τιμολόγια του ΟΤΕ περιλαμβάνονται στις απόδείξεις που αυξάνουν το αφορολόγητο όριο.
Κάθε φορολογούμενος πρέπει να προσκομίζει αποδείξεις στο 80% του εισοδήματός του. Πχ για εισόδημα 10,000 ευρώ αποδείξεις 8,000 κτλπ
Στις αποδείξεις συμπεριλαμβάνονται αποδείξεις ενοικίου ,ΔΕΚΟ και για όλες τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσα στον χρόνο. Επίσης αποδείξεις διαφόρων αποταμιεύσεων σε τράπεζες ,μετοχές και ομόλογα. Το 20 % του εισοδήματος που δεν χρειάζονται αποδείξεις είναι για αγορές από περίπτερα, λαϊκές αγορές προϊόντα ΟΠΑΠ, εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών κτλπ.
Όσοι γορολογούμενοι προσκομίσουν αποδείξεις στο 80% του εισοδήματός τους θα έχουν αφορολόγητο 14,000 ευρώ. Οσοι προσκομίσουν λιγότερες αποδείξεις το αφορολόγητό τους θα είναι αναλογικά μικρότερο.
Βεβαίως θα συνεχίζει να υπάρχει η έκπτωση για τα προστατευόμενα μέλη, του ενοικίου και των τόκων αγοράς πρώτης κατοικίας, όχι όμως και της ιδιωτικής ασφάλισης.
Τέλος ταμειακές μηχανές στα ταξί για να φαίνεται και η πολλαπλή μίσθωση. Στις λαϊκές αγορές ταμειακές μηχανές πρέπει να έχουν οι έμποροι λαϊκών αγορών αλλά όχι οι παραγωγοί αγρότες.
1) Συμφωνώ για την τρέχουσα χρονιά να μαζεύουμε αποδείξεις από όλες τις συναλλαγές μας. Για την επόμενη χρονιά όμως θα πρέπει να βρεθεί η έξυπνη ηλεκτρονική κάρτα που θα καταγράφει όλες μας τις συναλλαγές και θα ενημερώνεται αυτόματα η εφοριακή αρχή.
Οι Αποδείξεις θα πρέπει να διαχωρισθούν σε Ι) ΙΑΤΡΙΚΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ κ.λ.π, οι οποίες θα εκπίπτουν σε όλο τους το ποσό από το φορολογητέο εισόδημα του καθενός. ΙΙ) ΕΝΔΥΣΗΣ, ΥΠΟΔΗΣΗΣ, ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΚΟΜΜΩΤΗΡΊΩΝ κ.λ.π., οι οποίες θα εκπίπτουν κατά το ήμισυ από το φορολογητέο εισόδημα. ΙΙΙ) ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ, ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΚΟ, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΣ, ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ κ.λ.π., οι οποίες θα εκπίπτουν κατά το 25% από το Φορολογητέο Εισόδημα. ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΥΡΩΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ.
Ευχαριστώ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!!!!!!
Για τους γέρους/γριές :
– Να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι του «Βοήθεια στο σπίτι» να υποβάλλουν Συγκεντρωτικές Καταστάσεις εξόδων
– Να τις δίνουν στα ΚΕΠ τα οποία την περίοδο των δηλώσεων να ξαναπροσλάβουν τους κακόμοιρους (με όλη τη σημασία της λέξης) stagers
– Να μπουν netbooks έξω από τα ιατρεία του ΙΚΑ και να περνάνε όσοι περιμένουν αποδείξεις (να μη πάνε χαμένες οι ανθρωποώρες)
– Να τις πηγαίνουν στο πλησιέστερο δημοτικό σχολείο να τις περνάνε τα πιτσιρίκια (που στα computers πετάνε) με ταυτόχρονη αφήγηση παραμυθιών στο τζάκι του σχολείου (έτσι υποστηρίζεται και ο κλάδος τις οικοδομής με την κατασκευή χιλιάδων τζακιών και καμινάδων)
6-1-2010
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ.
ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ-ΜΕ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ,ΕΚΠΙΠΤΩΜΕΝΕΣ ΕΝΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟΥ 50 ο/ο ΑΥΤΩΝ,ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ,ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΧΑΜΕΝΟΣ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΒΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΨΩΝΙΣΕΙ ΚΑΙ Ν’ΑΦΗΣΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙ’ΑΥΤΟ,ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΙΧΕ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ…[ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ,ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΑΛΛΗ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΤΟΙΑΥΤΗ,ΠΟΥ ΔΕΙΝΑ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΕΡΔΗ!!].
ΙΩΑΝΝΗΣ
– Ταμειακές με αποδείξεις με barcode ή Matrix (2D) barcodes.
– Δώρο από τις ΔΟΥ barcode readers
:)
Αναφορικά με το μέτρο της συλλογής αποδείξεων για την θεμελίωση του αφορολογήτου, γενικά μπορούμε να δεχθούμε ότι είναι αναγκαίο μέτρο ώστε και αυτοί που δεν δηλώνουν σήμερα να δηλώσουν τα εισοδήματα τους. Βέβαια ο πολίτης καλείται να αντικαταστήσει τον Έφορο και να γίνει λογιστής ή εάν δεν ξέρει να καταλήξει σε ένα λογιστή έναντι κάποιας αμοιβής.
Για τον υποφαινόμενο που είναι συνταξιούχος, και με σύζυγο μισθωτό, χωρίς παιδιά, του αναλογεί να συλλέξει κατά τα λεγόμενα 2Χ6.000=12.000 ευρώ σε αποδείξεις. Εφόσον ξεπεράσουμε τον σκόπελο των κακοθελητών που αρνούνται να εκδώσουν απόδειξη, αυτών που ζητούν να κερδοσκοπήσουν αυξάνοντας την τιμή των παρεχομένων υπηρεσιών γιατί θα κόψουν τελικά απόδειξη, αντιμετωπίζουμε και την αδυναμία της επίτευξης του τελικού στόχου που είναι μεγάλος, επειδή εξαιρούνται βασικά έξοδα μιας οικογένειας, όπως φως, νερό τηλέφωνο.
Παράλληλα όμως υπάρχει και μια ΑΔΙΚΊΑ. Μαζί με το φως πληρώνω και την θέρμανση (Θερμοσυσσώρευση), ενώ ο γείτονας που έχει πετρέλαιο το συμπεριλαμβάνει στις αποδείξεις του. Έχω τηλέφωνο και κινητό στον ΟΤΕ και ο γείτονας στην WIN για μένα είναι ΔΕΚΟ γι΄αυτόν είναι νόμιμη απόδειξη.
Εάν δεν μειωθεί το ποσό των αποδείξεων, έστω και στις 4.000, και αρθούν οι αδικίες, εγώ ο πλούσιος συνταξιούχος των 18.000 ευρώ που θα πάρω 1,5% αύξηση, θα αναγκαστώ να πληρώσω 30% μέχρι 40% περισσότερο φόρο για να αναπληρώσω τον φόρο του φτωχού Δικηγόρου και Γιατρού.
Ε λοιπόν, δεν θα το πιστέψετε: 3.012.373 άτομα που ψήφισαν ΠαΣοΚ στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου φαίνονται πανευτυχείς που η κυβέρνηση που επέλεξαν, θα τους φορολογήσει περισσότερο! Ναι, ναι, μην απορείτε. Το είπε έμεσα, Τρίτη βράδυ, 5/1, στη ΝΕΤ ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, στην παρουσιάστρια της ΝΕΤ:
== Καθένας, ανάλογα με το εισόδημά του θα κληθεί να δικαιολογήσει ένα μέρος από το αφορολόγητό του με αποδείξεις, από 1000 ως 6-7.000 €, κάτι που δεν θάχει αντίρρηση, αφού θα είναι για το καλό του.
Κι επειδή τα εισοδήματα των μισθωτών ή συνταξιούχων….Πασοκτζήδων μάλλον θα είναι από 20,30,35, και 40,000 € το χρόνο, θα κληθούν να μαζέψουν αποδείξεις 6.000 €.
Και άντε να τις μαζέψουν. Αφήνουμε τους ελεύθερους επαγγελματίες Πασοκτζήδες, που θα θέλουν αποδείξεις 10.500 €.
Κι αυτά χωρίς τις αποδείξεις για την αφαίρεση 40% από το εισόδημα.
Οπότε θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερο φόρο. Γι αυτό είναι ευχαριστημένοι.
Δεν εξηγείται αλλιώς! Αν δεν έμεναν ευχαριστημένοι από τις προθέσεις της κυβέρνησης, θα έκαναν κάποιες διαμαρτυρίες στα συντρόφια τους.
Όπως διαμαρτύρονται οι 2.295.967 που ψήφισαν ΝΔ, 517.154 ΚΚΕ 386.152 ΛΑΟΣ και 315.627 ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή 3.514.900 έναντι 3.012.373 του ΠαΣοΚ – αν σήμερα είναι τόσοι -, δηλαδή 502.527 περισσότεροι.
Συμπέρασμα: 3.514.900 πολίτες λένε ΟΧΙ στα μέτρα της Κυβέρνησης, 3.012.373 λένε ΝΑΙ. Αλλά βλέπετε το εκλογικό σύστημα….. Κι αυτά χωρίς τη γνώμη 3.406.112 πολιτών που δεν ψήφισαν. Και για ποιά πλειοψηφία μιλάει το ΠαΣοΚ;
Μπορεί κανείς να αποκλείσει το μαζοχισμό; ‘Η την πρόθεση «σφάξε με αγά μου να αγιάσω»;
Να βρεθει τροπος να κοβουν ολοι οι επαγγελματιες αποδειξη,οπως γινεται εξω.
Πώς τα καταφερνει εκει το κρατος να τους ελεγχει;
Αποδειξεις πρεπει να κοβουν ολοι οι επαγγελματιες,να βρεθει τροπος να ελεγχονται κι οχι να συνδεονται οι αποδειξεις με την αυξηση του αφορολογητου που θα κατεβει στα 6000 ευρω απο 12000 που ειναι σημερα
και θα πρεπει να μαζευονται αποδειξεις 6000 ευρω για να πιασει το παλιο οριο.
Και ο Αλ Καπονε για φοροδιαφυγη εφαγε 11 χρονια φυλακη,μονο εκει μπορεσαν να τον βρουν παρανομο.
Εδω γιατι δεν εφαρμοζει το κρατος βαριες ποινες στους φοροφυγαδες
και πρεπει ο κοσμακης να περασει ολη αυτην την ταλαιπωρια με την συλλογη και καταγραφη αποδειξεων;Και στο τελος,εφ οσον το νοικι ‘η η δοση για στεγαστικο δεν θα υπολογιζονται για ν ανεβει το αφορολογητο απο τα 6000 στα 12000 ευρω για εναν ,με την συλλογη αποδειξεων 6000 ευρω
(που σημαινει οτι ενα ζευγαρι θα πρεπει να μαζευει αποδειξεις 12000 ευρω απο σουπερ μαρκετ-τα οποια ετσι κι αλλιως κοβουνε αποδειξη,οποτε δεν φοροδιαφευγουν-ρουχα-που δεν αγοραζουν ολοι καθε χρονο ρουχα-διασκεδαση-που δεν περισσευουν σ ολους λεφτα για ψυχαγωγια-βενζινη-αν εχει αυτοκινητο-)
θα καταληξουμε στο τελος και να μην μπορουμε να μαζεψουμε αυτες τις αποδειξεις και μεγαλυτερο φορο να πληρωσουμε.
Με το προσχημα της παταξης της φοροδιαφυγης.
Όπως ένα μεγάλο πλήθος συμπολιτών μου χρησιμοποιώ πιστωτική κάρτα για τις αγορές μου. Τα στοιχεία αυτά μπορείτε εύκολα να τα πάρετε από τις τράπεζες. (είχε γίνει τη δεκαετία του 1990 για έλεγχο φοροδιαφυγής καταστηματαρχών ) .
Αν στη φορολογική δήλωση αναγράφω τον ή τους αριθμούς των καρτών μου τότε πολύ εύκολα θα έχετε τα στοιχεία των αγορών μου και θα είναι πλήρως χρησιμοποιήσιμα μηχανογραφικά για οποιαδήποτε έλεγχο και διασταύρωση. Έτσι και εγώ απαλλάσσομαι από την σύνταξη πινάκων, και οι υπηρεσίες σας από την διαδικασία εισαγωγής των στα ηλεκτρονικά σας αρχεία . (files )