3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των  μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.

Συμφωνείτε με ένα τέτοιο μέτρο; Τι προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν;

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:03 | ΣΤΕΛΙΟΣ

    ΘΕΩΡΩ ΛΑΘΟΣ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΕΝΩ ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΠΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΝΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ ¨
    1.- ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΟΙΒΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΧΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΚΑΙ ΞΑΝΑΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΣ ΦΟΡΟΣ (ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ) ΘΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΑΠΟ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΩΤΕΡΟ ΧΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΑ ΤΟΝ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΛΙΓΩΤΕΡΑ ΚΕΡΔΗ ,ΛΙΓΩΤΕΡΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΕΡΓΙΑ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΤΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΤΑ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ (Π.Χ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ , ΕΞΟΔΑ MARGIN Κ.Λ.Π.).ΤΕΛΟΣ ΕΑΝ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΘΕΝΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΦΟΡΟ ΣΤΗ ΕΝΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ Μ Ο Ν Ο ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ
    2.- ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΠΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΝΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΑΜΟΙΒΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ (ΙΔΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΜΟΙΒΟΥΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΕ STOCK OPTIONS ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΓΙΑ ΧΡΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ «Η ΠΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:47 | Κωνσταντίνος Κουκλέλης

    Προτείνω να παραμείνει το απλό σύστημα που λειτούργησε τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, με τη φορολόγηση των εταιρικών κερδών με συντελεστή 20%-25% και με την απαλλαγή των μερισμάτων από οποιαδήποτε περαιτέρω φορολόγηση. Το σύστημα αυτό και απλό είναι και δεν επιτρέπει στους ξένους μετόχους (που εκπροσωπούν πάνω από το 50% της κεφαλαιοποίησης το Χρηματιστηρίου)να διεκδικήσουν την απαλλαγή τους από το φόρο μερίσματος. Η εισαγωγή φόρου μερισμάτων και η φορολόγηση τους στην κλίμακα εκτιμώ ότι θα μειώσει τα έσοδα από τη φορολόγηση των νομικών προσώπων.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:14 | Κ. Γκιόκας

    Η αποψή μου είναι οτι το φορολογικό της Ελλάδας έχει γίνει πολύπλοκο ενώ δεν θα πρεπε.
    Θεωρώ σκόπιμα επειδή ευνοούσε και ευνοεί την πελατειακή σχέση μεταξύ φορολογούμενων και ελεγκτών και υπαλλήλων και κυβερνήσεων.
    Ξεκινώντας απο την συνταγματική αρχή ο καθένας πληρώνει ανάλογα με τις δυνατότητες του τότε έχουμε δύο οντότητες που πληρώνουν.
    Την φυσική και την νομική.
    Ολοι απ΄ οτι βλέπω έχουν αρχίσει το παζάρι.Το πράγμα είναι απλό.
    Ο κάθε φορολογούμενος – φυσικό πρόσωπο- έχει κάποια έσοδα ετησίως και ξεκινούν απο 1 ευρώ μέχρι «άπειρα».
    Συνεπώς ξεκινάμε απο το μίνιμουμ που ένα άτομο θέλει να ζήσει λιτά αλλά αξιοπρεπώς πχ. 12.000 ευρω, απο εκεί και πάνω φορολογούμε κλιμακωτά και σταθερά για τα επόμενα «1000» χρόνια.
    Αν το άτομο παντρευτεί τότε το νέο ζευγάρι ή θα έχει 12000 αφορόλογητο ή θα ανέβει κλίμακα διότι θα προστεθεί και της,του συζύγου.
    Κέρδισε ένα λαχείο θα πρέπει να θεωρηθεί εισόδημα και όχι να φορολογηθεί στην πηγή και μετά τελειώσαμε.
    Η εύνοια της τύχης είναι και πρέπει να θεωρείται πολλαπλασιαστής εισοδήματος.
    Αποψή μου πρώτη είναι, κλιμάκωση πάνω απο το αφορολόγητο για όλους με μέγεθος κλίμακας τα 2500 ευρώ εισόδημα ετησίως
    Συντελεστής μέγιστος 36% άντε 40%, πάνω απο αυτόν θεωρείται νταβατζιλίκι και κομμουνιστική τακτική όχι σοσιαλδημοκρατική ασε που μετά σε βάζει στον πειρασμό να κλέψεις λόγω μεγάλου κέρδους.
    Μεταξύ λοιπόν των έστω 100000 και 12000 προκύπτει μια διαφορά 88000 διαιρέστε την με 2500 και βγάλτε τα κλιμάκια 35.2 η 36 κλιμάκια.
    Αρα το πρώτο των 14.500 θα πληρωσει 2500 χ 1% δηλαδή 25 ευρω και πάει λέγοντας.
    Ετσι για εναν ανύπαντρο με εισόδημα 100.000 τα 56.000 καθαρά του είναι υπεραρκετά για να ζήσει και λιτά και μη λιτά σίγουρα όμως υπεραξιοπρεπώς.
    Ξεχνάμε αποδείξεις και φοροαπαλλαγές και άλλες πολυπλοκότητες και ελιγμούς που διαβάζω στα site των φοροτεχνικών, δηλαδή κομπίνες.
    Κάθε φυσικό πρόσωπο πληρώνει ανάλογα με τις δυνατότητες του, εαν δύο πρόσωπα συζούν -ίδια στέγη- η είναι παντρεμμένα το εισόδημα πρέπει να προστίθεται εκτός και αν έχουν τέκνα.
    Αποψη δεύτερη, οι εταιρείες υπάρχουν διότι φυσικά πρόσωπα τις δημιούργησαν με σκοπό το κέρδος άρα τα φυσικά πρόσωπα που τις έχουν καρπώνονται και τα κέρδη αλλά και τις ζημίες.
    Η αναρώτηση με την φορολόγηση των μερισμάτων στην πηγή η οχι μάλλον προκύπτει επειδή υπάρχουν ανώνυμες μετοχές άρα σκοπιμότητα απόκρυψης εισοδημάτων ενώ η επώνυμη μετοχή μπορεί είτε στην πηγή είτε στο εισόδημα να φορολογηθεί πάντως όχι στη διπλή φορολόγηση.
    Ακόμα για τις επιχειρήσεις, αν εχουν εξαγωγικό προσανατολισμό δηλαδή φέρνουν φρέσκο χρήμα στην χώρα φορολογικές ελαφρύνσεις σημαντικές, εισαγωγικές επιχειρήσεις αντίθετα να έχουν φορολογικές επιβαρύνσεις ακόμα και απο εισαγωγές ΕΕ διότι δεν μπορεί να ζητά η ΕΕ περιορισμούς και ισοζύγια όταν η Ελλάδα έχει αποβιομηχανοποιηθεί και αποαγροτοποιηθεί.
    Οσον αφορά τα τεκμήρια, ΝΑΙ θεωρώ απαράδεκτο φουσκωτό αξίας 100.000 ευρώ να μην δηλώνεται ενώ η Μερσεντές ίσης αξίας να δηλώνεται.
    Ενας μέσος μισθωτός σήμερα έχει και πρώτη και εξοχική -δεν έχει σημασία η τοποθεσία- και φουσκωτό και δύο αυτοκίνητα, δεν λέω να μην τα έχει αλλά να ελέγχεται πως τα έκανε και το κυριότερο πως τα συντηρεί.
    Τα πράγματα πρέπει να γίνουν απλά, η πολυπλοκότητα και πολυνομία ευνοεί την φοροαποφυγή δυσκολεύει την μηχανοργάνωση, αυτοματοποίηση, παραγωγικότητα με αποτέλεσμα και αυτά που εισπράττονται όταν και όποτε βεβαιώνονται να μην είναι προσοδοφόρα για την κρατική μηχανή αλλά και το χειρότερο πολλές φορές άδικα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 13:14 | Ροβίθης Ιωάννης

    Πάλι οι μικρομέτοχοι,(μισθωτοί και συνταξιούχοι ),θα την πληρώσουν την νύφη.Άδικο φυσικά το μέτρο αφού τόσα χρόνια οι σοφοι οικονομολόγοι και πολιτικοί της Ελλάδος μας τόνιζαν ότι η μακροχρόνια επένδυση στο χρηματιστήριο είναι διπλά ωφέλιμη για το οικονομικό σύστημα που υπηρετούμε στην Ελλάδα, (Επενδυτικό εργαλείο και ατμομηχανή για τις επιχειρήσεις). Τελικά συμφέρουν οι καταθέσεις προθεσμιακές στην Τράπεζα. Oι μεγαλομέτοχοι, που συνήθως δηλώνουν και μικροεισοδήματα αφου είτε φοροκλέβουν είτε εκμεταλεύονται τις ασφαλιστικές δικλείδες καιπαραθυράκια των νόμων,θα συνεισφέρουν δυσανάλογα ελάχιστα πάλι.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:09 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

    Εάν καταλαβαίνω καλά, θα φορολογούνται μεν τα μερίσματα στην κλίμακα, αφαιρουμένου όμως του φόρου (25% σήμερα) του Νομικού Προσώπου που αναλογεί στο φυσικό πρόσωπο που λαμβάνει το μέρισμα.
    Εάν λάβουμε υπ όψιν μας οτι για τις συνδεδεμένες εταιρείες εντός της χώρας με μητρικές εγκαταεστημένες σε χώρες μέλη της ΕΕ δεν παρακρατείται φόρος επι των μερισμάτων που διανέμονται. Εάν λάβουμε υπ όψιν μας οτι για τις λοιπές συνδεδεμένες με μητρικές εκτός ΕΕ λαμβάνονται υπ όψιν οι συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας με συντελεστές έως10% περίπου παρακράτησης φόρου, τι μένει;; Μένουν οι εντός της χώρας Μέτοχοι φυσικά πρόσωπα. Το αποτέλεσμα θα είναι
    1. Οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο να φροντίσουν να αποκτήσουν μητρική εντός της ΕΕ (πχ Κύπρος) εάν ήδη δεν έχουν αυτό το σχήμα, με συνέπεια την φυγή κεφαλαίων στο εξωτερικό.
    2. Να επιβαρυνθούν οι Μέτοχοι φυσικά πρόσωπα μικρών Ελληνικών ΑΕ που δεν θα μπορούν να φοροαποφύγουν με πιθανή συνέπεια να βρούν τρόπους φοροαποφυγής καταχωρόντας προσωπικές τους δαπάνες στα βιβλία της ΑΕ. Ο φορολογικός έλεγχος που υποτίθεται θα ανακαλύψει τις μη εκπιπτόμενες δαπάνες πιστεύει κανείς οτι θα είναι αληθής;;
    Εάν πράγματι υπάρχει στόχος είσπραξης φορολογικών εσόδων χωρίς μεγάλη δυνατότητα φοροαποφυγής, πρέπει να παραμείνει το σύστημα ως έχει, και να αυξηθεί ο φορολογικός συντελεστής φορολογίας Νομικού Προσώπου από 25% σήμερα σε 30% για τις χρήσεις 2010 και 2011, και από την χρήση 2012 να εκπέσει στο 20%. (Εν τω μεταξύ κάτι πρέπει να γίνει με τις σπατάλες του Δημόσιου Τομέα.)
    ΕΡΩΤΗΜΑ ΄Εχει γίνει σοβαρή προσομοίωση με τα δεδομένα που κατέχει το Υπουργείο Οικονονομικών;;

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:51 | ALEX

    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.ΠΩΣ ΜΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ.ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.ΡΙΞΤΕ ΠΡΩΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΕΤΕ.ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΠΙΑ ΕΛΕΟΣ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:37 | ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Η πρόθεση κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγισης των μερισμάτων και η ενιαία φορολόγισή τους με τα άλλα εισοδήματα στη φορολογική δήλωση είναι και αστεία και άδικη .
    Αστεία γιατί όπως λέει ο λαός μας κάλιο 5 και στο χέρι παρά 10 και καρτέρι.
    Ως γνωστόν ο φόρος των μερισμάτων της χρήσης 2009 θα πληρωθεί με την δήλωση των κερδών που θα γίνει στης 10/5/2010 και εντός 8 δόσεων ήτοι μέχρι 30/11/2010,ενώ ο φόρος από τους δικαιούχους των μεριμάτων θα πληρωθεί,εάν θα προκύπτει φόρος, όταν από τα συνολικά του εισοδήματα αφαιρεθούν οι νόμιμες δαπάνες, από τις 30/6/2011 και μέχρι 31/12/2011 δηλαδή τους εν λόγω φόρους θα τους εισπράξετε με καθυστέρηση ενός έτους.
    Η διάταξη αυτή θα είναι κυρίως άδικη διότι δεν θα πληωθούν οι προσδοκόμενοι και αναλογούντες αυτοί φόροι από αυτούς που δεν κάνουν δήλωση στην Ελλάδα και αυτοί είναι οι περισσότεροι και οι μεγαλύτεροι δικαιούχοι τέτοιων εισοδημάτων.
    Συνεπώς η εν λόγω διάταξη είναι εις βάρος των κρατικών εσόδων και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί να αλλάξει.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:22 | Konstantinos Arkolakis

    To metro einai apolyta swsto. 8a balei ta3h sth forologia tou kratous kai tis apisteytes adikies tou forologikou systhmatos. Makari na efarmostei sthn pio ka8olikh tou morfh

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:18 | Καμπουκος Σταθης

    Οταν τα μερίσματα έιναι μέχρι 20.000 το χρόνο να φορολογούνται οπως μέχρι σήμερα. Το υπόλοιπο ποσό (το πέραν των 20000)να μπάίνει στην κλίμακα. Αυτό διότι πολλοί μικρομέτοχοι επενδύουν σε μετοχές με μερισματική απόδοση κάτι που είναι υγιές για την στήριξη της χρηματαγοράς.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:36 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΚΤ ΜΒΑ

    ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:17 | ΠΑΣΧΑΛΗΣ

    Προτείνω την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των μερισμάτων. Να παραμείνει η αυτοτελής φορολόγηση του 10% ως παρακράτηση φόρου και στην φορολόγηση του φυσικού προσώπου να συνυπολογιστεί με τα υπόλοιπα εισοδήματα σε ενιαία κλίμακα φόρου και να εκπέσει ο παρακρατούμενος φόρος από τον συμολικό φόρο εισοδήματος.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:58 | Μιχάλης Μητσόπουλος

    Πολύ δύσκολο και αυτό…
    Η λογική λέει ότι πράγματι τα μερίσματα πρέπει να φορολογούνται στη κλίμακα όπως όλα τα άλλα εισοδήματα. Όμως υπάρχουν πρακτικά επιχειρήματα περί του αντιθέτου.
    1. Το 70% των φορολογητέων κερδών, και αντίστοιχα των μερισμάτων, αντιστοιχεί σε το πολύ 1500 επιχειρήσεις ή αν θέλετε οργανωμένα λογιστήρια. Η συλλογή των φόρων σε αυτά τα 1500 λογιστήρια είναι πολύ πιο απλή υπόθεση από το κυνήγι των μερισμάτων στους δεκάδες αν όχι εκατοντάδες χιλιάδες μετόχους των επιχειρήσεων που έχουν πολλούς μετόχους ή είναι εισηγμένες σε κάποιο χρηματιστήριο.
    2. Η φορολόγηση κερδών για τις μεγάλες επιχειρήσεις είναι σήμερα 25% συν το 10% στα μερίσματα. Η μέση φορολογική επιβάρυνση (φόρος προς εισόδημα) όσων (λίγων στη χώρα μας) δηλώνουν ψηλά εισοδήματα είναι (χωρίς να συνυπολογίζονται έκτακτες εισφορές κλπ) περίπου 30%. Άρα αν το ζητούμενο είναι οι πλούσιοι να πληρώνουν περισσότερο φόρο, με το σημερινό σύστημα η φορολόγηση των επιχειρηματικών κερδών σαν ποσοστό είναι λίγο μόνο κάτω από τον μέσο όρο του φόρου εισοδήματος που πληρώνουν οι πολύ πλούσιοι (εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ το χρόνο). Για τους αμέσως λιγότερο πλούσιους, η μέση φορολογική τους επιβάρυνση είναι λίγο χαμηλότερη από τη μέση φορολογική επιβάρυνση σε επιχειρηματικά κέρδη και μερίσματα.
    3. Συνεπώς για τους «πλούσιους» η μέση φορολογική επιβάρυνση των επιχειρηματικών κερδών είναι περίπου ίση με τη μέση φορολογική επιβάρυνση που έχουν στο συνολικό τους εισόδημα.
    4. Για τους λιγότερο εύπορους, που στη χώρα μας είναι και η πλειοψηφία – το 50% των οικογενειών και το 70% των φυσικών προσώπων άλλωστε δηλώνουν εισοδήματα κάτω του αφορολόγητου- η φορολόγηση των μερισμάτων στη κλίμακα της δήλωσης τους θα οδηγήσει σε επιστροφή φόρου. Μια επιστροφή που θα απαιτήσει ένα διεκπεραίωτικό εφιάλτη. Και που για τους περισσότερους θα οδηγήσει σε μια επιστροφή που σαν ποσοστό μπορεί να είναι σημαντική, αλλά σαν απόλυτο ποσό μάλλον αδιάφορη – ακόμα και για αυτούς. Επιπλέον για τις προσωπικές επιχειρήσεις ήδη ισχύει η φορολόγηση του 50% των κερδών τους στη κλίμακα των εταίρων και από τα δηλωμένα εισοδήματα μάλλον προκύπτει ότι το σύστημα αυτό δεν οδηγεί σε ιδιαίτερα σημαντικά έσοδα για το κράτος.
    5. Υπάρχει φυσικά και το θέμα της φοροδιαφυγής, που σχετίζεται άμεσα και με τη προηγούμενη παρατήρηση. Έντιμος που δηλώνει τα εισοδήματα του 50.000 ευρώ το χρόνο και έχει μετοχές θα πληρώσει φόρο στα μερίσματα στη κλίμακα του ενώ φοροφυγάς με 50.000 ευρώ εισόδημα αλλά που δηλώνει 12.000 δεν θα πληρώσει. Ο μεγάλος αριθμός όσων δηλώνουν εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ σημαίνει ότι μέτοχος φοροφυγάς που τώρα πληρώνει φόρο ενδεχομένως θα εξασφαλίσει μείωση του φόρου που πληρώνει στις μετοχές του επειδή φοροδιαφεύγει στα άλλα εισοδήματα του! Υπάρχουν τέλος και τεχνικά προβλήματα που αναφέρουν άλλοι στη διαβούλευση αυτή, όπως η φορολόγηση των ξένων μετόχων, τί γίνεται με αλλοδαπούς επενδυτές που θα απαλάσσονται στην πράξη, οι σχέσεις μεταξύ θυγατρικών και μετόχων αυτών κλπ κλπ.
    6. Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να ελεγχτεί πόσοι δηλώνουν χαμηλά εισοδήματα αλλά έχουν σημαντικά χαρτοφυλάκια μετοχών και εισοδήματα από μερίσματα, και να ελεγχτούν για την ειλικρίνεια των λοιπών εισοδημάτων που δηλώνουν.

    Συμπερασματικά, ενώ ακούγεται καλή ιδέα, το υφιστάμενο σύστημα για τους εύπορους που δηλώνουν τα εισοδήματα τους εξασφαλίζει μια μέση επιβάρυνση που είναι συμβατή με τη μέση επιβάρυνση των άλλων εισοδημάτων τους, ενώ για τους πολλούς μικρομετόχους η νέα διαδικασία θα είναι εφιάλτης και η ουσία μάλλον απούσα καθώς τα απόλυτα ποσά θα είναι μικρά. Με την εξαίρεση ότι για ελάχιστους πολύ πλούσιους ίσως το νέο σύστημα θα οδηγήσει στην καταβολή περισσότερων φόρων λόγω της ψηλής τους οριακής κλίμακας– αλλάζοντας έτσι τη μέση φορολογική τους επιβάρυνση – δεν θα αλλάξει κάτι ουσιαστικό ούτε για τους αριθμητικά περισσότερους μετόχους ούτε για τα δημόσια έσοδα. Ανάμεσα στους, επίσημα, πιο πλούσιους είναι πιθανόν να υπάρξει ένταση του κύματος αποχώρησης της δηλωμένης έδρας εισοδημάτων ειδικά καθώς αυτοί έχουν σε μεγαλύτερο βαθμό την ικανότητα να κάνουν κάτι τέτοιο.

    Επαναλαμβάνω- η λογική και ηθική βάση της πρότασης είναι σωστή – όλα τα εισοδήματα στη κλίμακα. Αλλά σαν μέσος όρος οι διαφορές από το σημερινό, πολύ πιο απλό, σύστημα μάλλον θα είναι ελάχιστες και συνεπώς τα όποια κέρδη «δικαιοσύνης» δεν δικαιολογούν τώρα το κόστος μετάβασης στο νέο σύστημα, ειδικά όταν υπάρχουν τόσα άλλα πειστικά προβλήματα.

    Στο επιχείρημα δε ότι πχ ο φόρος αυτός ισχύει σε άλλες χώρες (Αγγλία, Σουηδία, ΗΠΑ κλπ κλπ) η απάντηση μάλλον είναι ότι ας φτάσουμε τις χώρες αυτές σε πολλά άλλα θέματα που αφορούν την οικονομία, κοινωνία και δημόσια διοίκηση και στη συνέχεια μπορούμε εύκολα να βρούμε το χρόνο να εξετάσουμε και αυτό το θέμα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:15 | ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΗΛΙΑΣ

    ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΙ ΤΟΥ ¨ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ’ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΤΕ ΤΟ.ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ Η ΟΧΙ ΚΑΙ Ο ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΟΔΕΨΕΙ Η ΟΧΙ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ‘ΑΝΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣ’ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ. ΔΕΙΞΤΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ.
    ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ 2000 ΕΚΑΝΑ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ , ΔΑΝΕΙΖΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ.ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΜΟΙΡΆΣΟΥΜΕ ΜΕΡΙΣΜΑ ΕΝΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΣΚΛΗΡΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΞΑΝΑ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΑΥΤΟ .ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΩ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΖΩΗ.
    Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | zan oberman

    I write after talking to a long term foreign investor in the greek stock exchange who has also influenced a number of his friends to invest in the greek market significant funds over the years. Despite having heavy losses during 1999-2000 and 2008-2009 ,they had all remained invested in the greek markets hoping for a rebound of the economy through a program of more investment incentives ,less bureaucracy,less corruption and a friendly business environment.
    Instead of that,they see that the new greek government has primarily in mind more and more taxation of private investors(increase in dividends tax and new capital gains taxes) and in general is not appearing interested to incentivise local or foreign investors for the risks they are taking investing in greek companies.
    In view of this miserable investment environment in Greece,these private investors have all decided that in the next few weeks they will sell all their positions in the greek stock market and invest instead in the Istanbul stock exchange where there are:
    1.Dividend tax of 10%(at source)
    2.No tax on capital gains
    3.Investor and business friendly government

    regards,

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 11:02 | Apostolos Lerios

    Ta merismata antiprosopevoun meridio kerdon tis epihirisis pou dianemontai stous idioktites (metohous). Ean ta kerdi tis epihirisis forologountai (sto epipedo tis epihirisis) me sintelesti A kai to merisma forologeitai (sto epipedo tou idioti fikisou prosopou) me sintelesti B, tote ousiastika to kratos lamvanei A+B pososto ton kerdon tis epihirisis.

    Oi epihiriseis hriazontai metohous (idioktites), allios den ifistantai. Gia na min katarefsoun oi Ellinikes etairies, prepei ta kinitra pou prosferei i ependisi stis metohes tous na einai antagonistika. Min ksehname oti oi Ellinikes etairies (se sxesi me tis Evropaikes kai tis Amerikanikes) epivaloun extra risko ston ependiti logou tis anaksiopistias stin politiki katastasi tis horas. Opote, gia na elkisoun oi Ellinikes etairies ksenous ependites, prepei na prosferoun kathara (diladi meta tin epivoli tou forou me sintelesti A+B) merismata ipsolotera me afta ton ksenon etairion.

    I kiria paratirisi mou einai oti den mporeite na apofasisete ton sintelesti B horis na lavete ip’opsi sas ton sintelesti A. Ean apofasisete na forologisete ta merismata san isodima (ara me ispilo sintelesti B), tote prepai na forologisete elafra (mikro A) ta kerdi ton epihiriseon (toulahisto to tmima pou diatithete os merismata). Allios, mia elliniki etairia me ta idia akatharista kerdi me mia evropaiki etairia tha prospefei kathara merismata ligotera stous metohous, kai etsi to kinitro ependisis stin Elliniki etairia tha einai mikrotero.

    Mia defterevonta paratirisi mou: anti na forologisete ta merismata os eisodima, forologisete san eisodima to kerdos (diafora timis poliseos mion timis agoras) stin sinalages metohon otan i agora kai i polisi ginetai entos enos etous. Me afton to tropo tha entopisete tous idiotes ton opoion oi hrimatistiriakes sinallages einai i kiria pigi tou isodimatos tous, kai oi opoioi den endiaferontai na stirizoun tis ellinikes epihiriseis makrohronia (me alla logia, aftoi pou agorazoun metohes kai tis kratane stin idioktisia tous gia toulahiston ena hrono). Antistrofa, otan poleite metohi meta apo ena hrono idioktisias tis, o sintelestis forologiseis na einai hamilos oste na iparhe kinitro makrohronion ependiseon. Isos kai na epitrepetai aforologiti polisi ean se sintomo diastima (entos mia evdomadas, logou hari), akolouthisei agora me ta esoda tis polisis metohon allis ellinikis etairias.

    Telos, einai distihos politiko provlima to oti polloi Ellines milane gia to hrimatistirio san na einai paihnidi tihis (tsogos). Kai antistihos (kai tous katalavaino), zitane na forologithoun ta hrimatistiriaka kerdi san ta kerdi sto kazino. Omos to hrimatistirio einai vasikos dimokratikos thesmos, pou epitrepei ston kathe politi na stirizei ellinikes etairies tis epologis tou. Ean apofasisete oti ta merismata kai oi sinallages metohon me makrohronia idioktisia prepei na forologounte elafra (opos prosopika pistevo oti einai gia to kalo tis horas), kalo tha itan na ekpedefsete ton Ellina politi taftohrona oti den voithate tous tsogadorous, alla voithate osous stirizoun tous ellines ergodotes, pou paizoun kirio rolo stin parohi theseon ergasias.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:20 | Nectarios

    Λέτε για απονομή δικαιοσύνης π.χ. στα επιδόματα από την αυτοτελή φορολόγηση. Αγνοείτε τα ακόλουθα:

    1. Οι μισθοί είτε φορολογούνται αυτοτελώς είτε όχι, είναι ούτος ή άλλως, της πείνας. Τώρα αν εσείς θέλετε στο όνομα της δικαιοσύνης να μειώσετε το εισόδημα μέρους των εργαζομένων να το κάνετε ευχαρίστως αλλά να είσαστε ειλικρινείς και όχι να λέτε στον υπάλληλο των 1500€ που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα και έχει κανονίσει την ζωή του μέχρι και το τελευταίο ευρώ (δάνεια, υποχρεώσεις κτλ) ότι τόοοοσα!!! χρόνια αδικούσε τους συναδέλφους του επειδή φορολογούταν αυτοτελώς .
    2. Έχετε ανακοινώσει μείωση εισοδημάτων κατά 10%. Δηλαδή, πλέον της κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης άλλο 10% μείωση εισοδήματος!!!!!!!!! Συγχαρητήρια!!!!
    3. Αλλάζεται τις κλίμακες φορολόγησης … Δηλαδή 3η μείωση του εισοδήματος.
    4. Φορολογείτε- Χτυπάτε τα ακίνητα σαν τα χταπόδια. Δηλαδή 4η μείωση του εισοδήματος σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογουμένων. Φορολογείτε δηλ αφενός την κατοχή και αφετέρου και το εισόδημα ( μέχρι 40%) ενώ την ίδια στιγμή καταργείτε τις φοροαπαλλαγές για τα ακίνητα… Λες και τα ακίνητα έχουν χέρια και συντηρούνται από μόνα τους…

    Δεν θα αναλωθώ στο να αναφέρω τον παραλογισμό και λοιπών φόρων που έχουν ανακοινωθεί θα αναφέρω όμως τα εξής δικά μου ταπεινά συμπεράσματα.

    1) Τα ανωτέρω και άλλα μέτρα στην πλειονότητα των περιπτώσεων πιάνουν τα ίδια άτομα. Δεν μπορεί το υπουργείο να βάζει 100 δαγκάνες και να μειώνει από 100μεριές τα εισοδήματα των ιδίων φορολογουμένων. Δεν μπορεί να βάζει 100 καβούρια στο ίδιο σακούλι!!
    2) Το κράτος έσοδα δεν πρόκειται να πάρει από τα μέτρα αυτά σοβαρά έσοδα. Διότι όπως είπα και στην προηγούμενη παράγραφο το σακούλι είναι πεπερασμένο. Μου κόβεις εισόδημα π.χ. από την υπέρμετρη φορολόγηση παλαιού αυτοκινήτου??? Αντιδρώ με την κατάθεση των πινακίδων και το κράτος έχει μηδέν έσοδα από την φορολόγηση αυτή. Ομοίως και με την αγορά και κατασκευή ακινήτων (και μόνο από την ανακοίνωση των μέτρων η συγκεκριμένη αγορά έχει ήδη παγώσει) καθώς και με τα καταναλωτικά αγαθά. Το ΦΠΑ ( το οποίο είναι το 1/5 της αξίας του ακινήτου και του καταναλωτικού αγαθού δεν πρόκειται να εισπραχθεί ποτέ.
    3) Τα πενιχρά έσοδα που θα πάρετε πιστεύω ότι θα τα καταβάλετε για τα επιδόματα ανεργίας των χιλιάδων επιπλέων ανέργων που θα δημιουργηθούν από το πάγωμα της αγοράς εξαιτίας των αντιαναπτυξιακών αυτών μέτρων.
    Τα παραπάνω σημαίνουν ότι το κράτος βυθίζεται σε ΥΦΕΣΗ και έπεται συνέχεια!!!

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:20 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΔΗΣ

    Συμφωνώ απολύτως με την ένταξη των μερισμάτων στην ενιαία κλίμακα. Είναι καθαρό εισόδημα. Αντιθέτως τα μη διανεμόμενα κέρδη που θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις, να φορολογούνται από ελάχιστα έως καθόλου. Η λογική της μη φορολόγησης λόγω του ότι θα επανεπενδυθούν δεν έχει καμιά λογική, καθώς με τον ίδιο τρόπο θα έπρεπε να μην φορολογείται κανένα εισόδημα, καθώς όλα είναι εν δυνάμει επενδύσεις.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:56 | πηνελοπη

    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΥΠΑΧΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:12 | πηνελοπη

    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΙΣΩΣ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΥΠΑΧΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:46 | Παναγιωτης Καρουσακης

    Προς Θεου μην προχωρησετε στην καταργηση του φορου τοκων τραπεζων στην πηγη και ενσωματωση στο φορο εισοδηματος. Θα χασει το δημοσιο πολλα εσοδα.
    Η πλειοψηφια των χωρων της Ε.Ε. φορολογει τα εσοδα αυτα στην πηγη με ποσοστο γυρω στο 20%.
    Αυξηστε και εσεις το ποσοστο απο 10% στο 20% για εσοδα τοκων και μερισματων στη πηγη. Αλλιως οι καταθεσεις των Ελληνων θα κανουν φτερα στο εξωτερικο σε χωρες που θα πληρωνουν απο ελαχιστο φορο μεχρι το πολυ 20% αντι για 40% στην Ελλαδα.
    Λαβετε σοβαρα υπ οψη την προταση αυτη.Ασχολουμε με οικονομικα θεματα
    για 40 χρονια.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:21 | ΖΙΝΑΛ

    1) ΠΑΛΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΟΝΙΜΩΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΤΟ ΠΑΠΛΩΜΑ. 2) Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕΙΩΣΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 3)ΘΕΛΕΤΕ ΤΟ ΙΡΛΑΝΔΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΤΙ ΜΙΣΘΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΚΕΙ (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ 184 Ε ΕΝΩ ΕΔΩ ΜΕ ΤΑ ΒΙΑΣ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ 25). 4)ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΕΤΕ ΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΑΤΑ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΠΟΣΟ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΛΠ? ΠΟΣΟ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ Η 70 ΜΕΛΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΑΠΟ ΟΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΕ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ? ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΦΤΑΙΝΕ ΠΑΛΙ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ? ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΥΟΧΟΙ? ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΝΑ 2 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ 50% ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥΣ (ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ) ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ. ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΖΗΤΗΣΤΕ ΠΑΛΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΠΟΣΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΧΕΙ Η Κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ?) ΠΟΣΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ GOLDEN BOYS ΤΗΣ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΗ? ΠΟΣΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ? . ΤΙ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΛΠ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ? ΠΟΙΟΙ ΦΑΓΑΝΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ? ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ! ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΤΡΩΝΕ ΑΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΣΜΕΥΘΕΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΓΙΑ 3 ΓΕΝΝΙΕΣ. ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΚΑΝΑΝΕ ΧΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (ΜΕΓΑΛΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΑΕ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΚΛΠ?) ΟΧΙ ΠΑΛΙ ΣΤΙΣ ΕΥΚΟΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ. ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΝ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΤΗΔΙΟΙ ΚΑΡΠΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ…

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 10:10 | Dinos Arvanitis

    Δεν έχω άποψη εάν πρέπει η όχι, αλλά αυτό που πρέπει πρέπει για όλα. Η φορολογούμε τα κέρδη απο επενδύσεις κεφαλαίου η όχι. Με την ίδια λογική θα πρέπει να μπούν στην κλίμακα και οι τόκοι καταθέσεων και οι υπεραξίες απο μετοχές και αμοιβαία κεφάλαια. Πρέπει να υπάρχει μια συνέπεια και μια λογική στο νόμο (σε όλους). ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΕΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ

  • Σαφέστατα πρέπει να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση,όλα τα εισοδήματα σε ενιαία κλίμακα.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 09:50 | Ε.Παπαδοπούλου

    Συμφωνώ με τα επιχειρήματα όσων υποστηρίζουν τη διατήρηση της αυτοτελούς φορολόγησης, σ’αυτήν την κατηγορία, ίσως με μια (μικρή)αύξηση του συντελεστή.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 08:05 | Σπ. Στερ

    Κύριε Υπουργέ
    Είναι σωστό το μέτρο της κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης ορισμένων εισοδημάτων και της φορολόγησής τους με τις γενικές διατάξεις. Ωστόσο, είναι ηθικά απαράδεκτο να μη καταργηθεί και το Ζ΄ψήφισμα και να εξακολουθήσει να ισχύει η φορολόγηση των βουλευτών και όσων έχουν εξομοιωθεί φορολογικά με αυτούς με ευνοικότερο ειδικό καθεστώς.Αν η χώρα μας απειλείται με «αφανισμό» η ιθύνουσα τάξη πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και όχι να επιδαψιλεύει προνόμια για τον εαυτό της, φορτώνοντας τα βάρη στους «παρακάτω».

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 08:54 | ΠΑΥΡΙΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Σωστή θέση γιατί και τα μερίσματα κ.λ.π. είναι ισόδημα. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος της μείωσης των επενδύσεων σε αυτούς τους τομείς, που είναι βασικοί για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση. Οποιος λέει πολλά λέει και τρελλά. ΠΟΛΛΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΜΑΣ ΠΛΑΚΩΣΑΝ

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 05:39 | ΝΤΙΜΗΣ

    ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ.ΔΙΟΤΙ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ ΘΑ ΠΩΛΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥΣ,ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ , ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΑΡΠΩΘΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ.
    ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΥΧΟΙ?

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:20 | Αθανάσιος Αντωνίου

    Προτείνω να γίνεται εν μέρει συμψηφισμός με τυχόν συμμετοχη σε άλλη εταιρία η οποία έχει ζημιές

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:18 | Κωνσταντίνος Ν. ΛΙΝΑΡΙΤΑΚΗΣ

    (1) Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΜΟΜΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ.

    (2) ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΤΟΚΩΝ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ «ΠΙΣΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ» («TAX CREDIT» ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ) ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΛΗΡΩΣΗ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ (Η ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΘΕΝΤΑ ΦΟΡΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ).

    (3) ΕΤΣΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ TOY ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ Α ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΝΕΜΟΥΝ ΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ (Η ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ), ΔΗΛ. Η «ΠΙΣΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ» («TAX CREDIT»).

    (4) Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «ΠΙΣΤΩΣΗΣ ΦΟΡΟΥ» ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ (ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ) ΜΕ ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΠΟΥ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΝΤΥΠΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ (ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ «ΠΙΣΤΩΣΗΣ ΦΟΡΟΥ»).

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:32 | ΚΑΣΕΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ

    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:38 | Χ.Σ.

    Κύριε Υπουργέ,

    Παρακαλώ δώστε σημασία στις παρατηρήσεις που θα ακολουθήσουν, καθώς έχω εμπειρία πολλών χρόνων από το Χ.Α.Α ως μικροεπενδυτής.

    1) Οι αλλαγές πρέπει να είναι δίκαιες και ήπιες. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να έχουμε ανεπανόρθωτες ζημιές από το γεγονός οτι το Χρηματιστήριο δε θα μπορέσει να επιτελέσει το ρόλο του στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Σε αυτή την περίπτωση, οι πλέον ευάλωτοι είναι κυρίως οι μικροεπενδυτές, καθώς οι «μεγάλοι» έχουν τα εργαλεία και κεφάλαια για να αντιμετωπίσουν δυσάρεστες γι’ αυτούς εξελίξεις.

    2) Αν αποφασίσετε την αυτοτελή φορολόγηση των μερισμάτων, θεωρώ οτι θα πρέπει να αφαιρούνται τα έξοδα του επενδυτή όπως π.χ. τόκοι που έχουν καταβληθεί για τους λογαριασμούς MARGIN.

    Έχω π.χ. 100 μετοχές της Ε.Τ.Ε (50 με μετρητά και 50 με MARGIN). Εισπράττω μέρισμα π.χ. 100 x 1 ευρώ = 100 ευρώ και έχω πληρώσει π.χ. 70 ευρώ τόκους.
    Άρα η αυτοτελής φορολόγηση θα πρέπει να αφορά το υπόλοιπο των 100-70=30 ευρώ.

    Σε περίπτωση που οι τόκοι είναι μεγαλύτεροι από τα εισπραττόμενα μερίσματα, τότε θα πρέπει και το υπόλοιπο των τόκων να αφαιρείται από τις υπεραξίες (αν αυτές υπάρχουν από αγορά-πώληση μετοχών) και όχι μόνο οι ζημιές, εφόσον η πώληση γίνει μετά την είσπραξη του μερίσματος. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή η πώληση να προηγηθεί της είσπραξης του μερίσματος, τότε θα πρέπει οι τόκοι να αφαιρούνται εξ ολοκλήρου από την υπεραξία.

    Να έχετε υπ’ όψιν σας οτι στο Χρηματιστήριο έχουν επενδύσει τις μικρές οικονομίες τους μεγάλος αριθμός επενδυτών.
    Παρακαλούμε λοιπόν να νοιαστείτε και για μας τους μικροεπενδυτές!

    Καλή επιτυχία!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 23:00 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    Έχετε κάνει κάποια πρόχειρη οικονομοτεχνική μελέτη για το πόσο θα κοστίσει η εφαρμογή και ο έλεγχος ένος τέτοιου μέτρου και τι θα αποφέρει; Γιατί καλό ακούγεται θεωρητικά αλλά δεν είμαι σίγουρος για το πώς εφαρμόζεται. Εκτός εάν το φορολογείτε στην πηγή με τον ανώτατο συντελεστή εισοδήματος (40%) και κατόπιν ο κάθε φορολογούμενος το δηλώνει ώστε να του επιστραφεί ο φόρος (εάν το εισόδημά του φορολογείται με μικρότερο συντελεστή). Έτσι θα έχετε και κέρδος από την πρόωρη παρακράτηση, αφού τον επιπλέον φόρο θα τον επιστρέφετε στον φορολογούμενο μετά από ένα χρόνο τουλάχιστον (όταν κάνει την δήλωσή του).

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:04 | Κ.ΣΑΡΡΗΣ

    ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ.
    ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:22 | ΣΙΩΠΙΔΗΣ Γ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Να μην καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση των μερισμάτων από μετοχές για επενδυτές που λαμβάνουν μερίσματα μέχρι 2.000,00 ευρώ ανά έτος και ανά άτομο. Στην περίπτωση αυτή να παραμείνει η αυτοτελής φορολόγηση ως έχει με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης στην πηγή.
    Για μερίσματα που το ύψος τους υπερβαίνει συνολικά τα 2.000,00 ευρώ ανά έτος και ανά επενδυτή προτείνω την ενσωμάτωσή τους στη φορολογική κλίμακα ώστε να φορολογούνται περισσότερο, διότι αυτές οι κατηγορίες επενδυτών αποτελούν την επενδυτική ελίτ του Χ.Α.Α. και διαθέτουν οπωσδήποτε πολύ υψηλότερα εισοδήματα.
    Τέλος, να φορολογούνται αυτοτελώς και με συντελεστή 90% τα bonus σε μετοχές (stock options) που παίρνουν τα μεγαλοστελέχη των επιχειρήσεων και μάλιστα των τραπεζών.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:55 | ΠΔ

    Συμφωνώ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:57 | Μαλικουτης Σταυρος

    Θεωρω οτι με την παρουσα οικονομικη κατασταση δεν ειναι καλο να αρθει η αυτελης φορολογιση, αν και θα μπορουσε να αυξηθει ο συντ. σε 15%. οταν περασει η κριση τα ξαναλεμε.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 22:34 | ΜΑΝΟΣ 1965

    ΣΥΜΦΩΝΩ.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:56 | ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Η αυτοτελής φορολόγηση ενισχύει τις επενδύσεις που αποτελεί την πρωταρχική επιδίωξη κάθε κυβέρνησης σε παγκόσμια κλίμακα. Επενδυτής πρέπει να μπορεί να γίνει ο κάθε πολίτης -εγχώριος ή μή- κάθε κοινωνικού στρώματος και εισοδηματικού επιπέδου.
    Εάν όμως δεν γνωρίζει εκ των προτέρων τον φορολογικό συντελεστή των μελλοντικών μερισμάτων που θα λάβει είναι αδύνατο να κάνει επένδυση στην Ελλάδα.
    Ο φορολογικός συντελεστής θα πρέπει να είναι σταθερός για μία τουλάχιστον τριετία, ενιαίος και το ύψος του να μην ξεπερνά το μέσο όρο της Ευρωπαικής κοινότητας. (π.χ. 20%).

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:02 | ABΡAΜΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:52 | Μπαρμπαρέσος Χρήστος

    Εφόσον το ποσοστό των μετοχών που δηλώνεται αντιστοιχεί σε πάνω από 5% των μετοχών της εταιρίας, πρέπει να πάει στην ενιαία φορολόγηση, αφού αυτό δείχνει σχέση εξάρτησης της εργασίας του φυσικού προσώπου με την εταιρία. Ειδικά σε εταιρίες όπου βρίσκονται στο χρηματιστήριο, το ποσοστό του 3 ή 5% δηλώνει τεράστια σχέση ιδιοκτησίας της εταιρίας.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 20:38 | Ελένη Κ.

    Πολύ σωστή απόφαση να φορολογούνται τα μερίσματα όπως και τα κάθε λογής κέρδη από επενδυτική δραστηριότητα. Δεν μπορεί να φορολογείται μόνο το χρήμα για το οποίο δουλεύει σκληρά ο εργαζόμενος και να παραμένει αφορολόγητο το χρήμα το οποίο «δουλεύει» για να κάθονται και να απολαμβάνουν ορισμένοι!

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 18:15 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

    Αν παραμείνει το καθεστός της αυτοτελούς φορολόγησης θα πρέπει το ποσοστό φορολόγησης να είναι τουλάχιστον 20%.

    πιο δίκαιο θα ήταν » Αν μέλει της ίδιας οικογένοιας είναι μέλη Δ.Σ. εταιρείας ή μέτοχοι θα πρέπει να φορολογούνται όπως οι μισθωτοί σε ενοιέα κλίμακα και με τους ίδιους συντελεστές» να σημειωθεί ότι μέσω των ανωνύμων εταιρειών απαλάσσονται από πλήθως δαπάνες που χρεώνονται σαν έξοδα της επιχείρησης…

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 18:48 | ΚΟΣΜΑΣ

    Το μέρισμα είναι η ετήσια απόδοση από την διακράτηση μετοχών. Αν έχεις τα χρήματά σου στην τράπεζα λαμβάνεις τόκο 1% το χρόνο( λαμβανομένων ημερών 360 και όχι 365- 1η σημαντική κλεψιά. Αν πληρώνεις όμως τόκους δανείων υπολογίζονται με 365- 2η σημαντική κλεψιά).
    Υπάρχουν επιχειρήσεις στο χρηματιστήριο που δίνουν μέρισμα 8-10%.
    Όσοι επενδύουν στο χρηματιστήριο και δεν «παίζουν» σε αυτό (αυτοί είναι επενδυτές και όχι λαμόγια με πολιτικές πλάτες) ενδιαφέρονται πραγματικά για την επιχείρηση στην οποία επενδύουν αλλά και για την Ελληνική Οικονομία, γιατί μέσω των αυξήσεων κεφαλαίου στις οποίες συμμετέχουν γίνονται θεματοφύλακες της συνέχισης της λειτουργίας των επιχειρήσεων ΑΡΑ και των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις αυτές => λιγότεροι άνεργοι => λιγότερα χρήματα για επιδόματα ανεργίας και δημιουργία περισσοτέρων εισοδημάτων για φορολόγηση, κατανάλωση ΑΡΑ και ανάπτυξη της οικονομίας.
    Με το να μπαίνουν τα μερίσματα στα συνολικά εισοδήματα αυτό που θέλετε να κάνετε είναι να αυξήσετε το φόρο που θα εισπράτετε από αυτούς τους επενδυτές.
    ΕΧΕΤΕ ΟΜΩΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΠΟΣΑ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ, ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΤΕ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΑΡΑΣΜΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΣΕΙΡΗΣΕΙΣ;
    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΒΙΟΧΗΜΑΝΙΑ.
    Τα μερίσματα λοιπόν πρέπει να φορολογούνται με συντελεστή μέχρι 10% και αυτοτελώς γιατί η ύπαρξη επιχειρήσεων και επενδυτών έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία από την μίζερη και κοντόφθαλμη «πολιτική» της αρπαχτής των εκάστοτε κυβερνώντων.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 17:29 | Γιώργος Οικονόμου

    Θεωρώ ότι είναι λάθος αυτό το μέτρο και επιβάλεται για να γλυκάνει το χάπι της ενσωμάτωσης των επιδομάτων στις γενικές διατάξεις.

    Το 50% των μετοχών στο ΧΑΑ ανήκει σε ξένα funds. Γιατί αυτοί οι μέτοχοι να φορολογούνται χαμηλότερο σε σχέση με φυσικά πρόσωπα (στην Ελλάδα); Επίσης οι μεγαλομέτοχοι έχουν σπάσει τα πακέτα μετοχών σε 100 διαφορετικές off-shore οπότε δεν επηρεάζονται.

    Συμπέρασμα: ο μικρομέτοχος με 2-3χιλ το χρόνο μερίσματα θα κληθεί να πληρώσει αυτό τον άδικο φόρο ενώ τα ξένα funds και οι μεγαλομέτοχοι (βασικοι μέτοχοι) θα τον αποφύγουν χωρίς κόπο.

    Συνεπώς: Δείξτε υπευθυνότητα και αποσύρετε αυτή τη λαικίστικη διάταξη.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 17:46 | Γιάννης Ηλιάδης

    1) Θεωρώ ως δεδομένο ότι αποτελεί στόχο της κυβέρνησης η φορολόγηση του Κεφαλαίου

    2) Θεωρω ως δεδομένο ότι μετοχές πλέον διαθέτουν μόνο όσοι διαθέτουν αρκετό κεφάλαιο το οποίο μπορούν να διαθέσουν για χρηματιστηριακές επενδύσεις. Οι υπόλοιποι, είτε δεν διέθεταν ποτέ κεφάλαιο για «τζόγο» και δεν έπαιξαν, είτε διέθεταν ένα μικρό κεφάλαιο και πλέον είναι οι «μεγάλοι χαμένοι του Χρηματιστηρίου» που χρωστάνε σε όλες τις Τράπεζες αφού έπαιξαν κάποτε με δανεικά.

    Λαμβάνοντας υπόψη τα δύο προαναφερθέντα, τότε η κατοχή μετοχών στην εποχή μας συνεπάγεται υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, δηλαδή ΠΛΟΥΤΟΣ.

    Για ποιό λόγο να φορολογείται με μικρότερο συντελεστή ο κατέχων τον πλούτο; Εννοείται ότι πρέπει να εξισωθούν οι συντελεστές των μερισμάτων από μετοχές.

    Σχετικά με διανομή κερδών επιχειρήσεων σε φυσικά πρόσωπα, αυτό θέλει ιδιαίτερη προσοχή για τους ακόλουθους δύο λόγους:

    1) Πολλές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα δίνουν μικρό μισθό και ένα «bonus» το οποίο έχει καθιερωθεί πλέον. Με αυτόν τον τρόπο κρατούν ικανοποιημένο το εργατικό δυναμικό και παράλληλα μικραίνουν τα ανελαστικά έξοδά τους (το «bonus» μπορεί να καταργηθεί για ορισμένους ή για όλους ανά πάσα στιγμή). Η συνέπεια της κατάργησης αυτής θα είναι να βρεθούν εργαζόμενοι που έχουν ήδη μικρούς μισθούς, να λαμβάνουν ακόμη μικρότερους μισθούς, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό.

    2) Αν τα έσοδα ενός ελεύθερου επαγγελματία μειωθούν (εξαιτίας της ένταξης των κερδών-μερισμάτων στην ενιαία φορολογική κλίμακα) σε επίπεδο κάτω του αφορολόγητου, τότε προφανώς ο φορολογικός νόμος οδηγεί και πάλι στην εξαθλίωση. Το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοσθεί μεν, για τις μεγάλες εταιρείες δε, όπου το κάθε φυσικό πρόσωπο (ή η πλειοψηφία αυτών) που έχει μερίσματα κερδών, συγκεντρώνει μεγάλα ποσά (π.χ. >50.000 μικτά ανά φυσικό πρόσωπο).

    Είναι δύσκολο να παταχθεί η φοροδιαφυγή χωρίς να οδηγηθεί στην εξαθλίωση τμήμα του πληθυσμού λόγω μη προσεκτικής εφαρμογής φορολογικών μέτρων. Γι’ αυτό το δύσκολο έργο, όμως, σας ψήφισαν…

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 14:38 | ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Πολύ σωστό το μέτρο, αλλά πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελέγχονται και αυτά που οι μέτοχοι παίρνουν χωρίς να τα θεωρούν εισόδημα ( π.χ. δαπάνες μεταφορικές, δημοσίων σχέσεων κλπ.) και που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 12:31 | Δημήτρης Ευγενίδης

    Αυτό υποσχέθηκε η κυβέρνηση και αυτό πρέπει να κάνει

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 12:07 | Μανόλης Βασιλάκης

    Επιβάλεται να φορολογηθούν με βάση την κλίμακα. Όμως θα αρχίσουν τα γνωστά κολπάκια από τα golden boys των ιδιωτικών επιχειρήσεων και θα βγαίνουν και ζημιωμένα τα μανάρια μου.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 12:49 | Νικόλαος Πατέλης

    Θεωρώ πως η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης συγκεκριμένα στην περίπτωση των εφημεριών των ιατρών ΕΣΥ είναι δυνατή μόνο εάν οι τιμές της εφημερίας φτάσουν τα από τον νόμο προβλεπόμενα της ωρομίσθιας υπερωριακής εργασίας.

    Ενδεικτικά αναφέρω πως η 17ωρη εφημερία των ειδικευόμενων ιατρών (που αποτελούν την πλέον πολυπληθέστερη και σκληρά εργαζόμενη ομάδα ιατρών του ΕΣΥ και χωρίς την φθηνή τους εργασία το ΕΣΥ θα είχε κλείσει προ πολλού) τιμάται από το ελληνικό κράτος στα 94 ευρώ (καθαρά έπειτα από παρακράτηση φόρων και συνταξιοδοτικών εισφορών – παρά το γεγονός πως δεν θεωρείται συντάξιμος χρόνος). Δηλαδή στα 5.52 ευρώ/ώρα για ανθρώπους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που «παίζουν» με ανθρώπινες ζωές υπό άθλιες συνθήκες.

    Το κράτος δεν μπορεί να ζητά φόρους όταν ήδη πληρώνει ελάχιστα ορισμένους επαγγελματίες (γιατί το παραπάνω δεν αφορά μόνο τους ιατρούς). Καλύτερα να ψάξει σε άλλες ομάδες…

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 12:13 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Α.

    ΑΝ ΔΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ??? ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ??? ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟΙΣ ΠΑΣΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΙ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΤΟΥΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΕ (ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ Ι.Χ., ΤΑΞΙΔΙΑ, ΤΡΑΠΕΖΩΜΑΤΑ). ΕΠΑΝΑΦΕΤΕΤΕ ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΙΣΜΑ ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΝΔΥΟΜΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΕΠΙΔΟΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΛΠ.