Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
συγχαρητηρια για την πρωτοβουλια
πιστευω οτι πρεπει να φορολογουνται ισοτιμα και να αφαιρουνται απο το εισοδημα ολες οι αποδειξεις,κατι σαν εσοδα-εξοδα για να υπαρχει κινητρο να ζηταμε.
να φορολογηθουν χωρις εξαιρεσεις ταξιτζηδες,φορτηγατζηδες,ιατροι,δικηγοροι,αθλητες,οπως ολοι οι αλλοι πολιτες.
να δοθουν εκπτωσεις για τις οικογενειες αναλογως μελων.
για τις επιχειρησεις φορολογηση στην πηγη και οχι επιχειρηματικες αμοιβες κλπ,ολα μια και εξω.
παταξη της φοροδιαφυγης επιτελους,ταμειακες ακομα και στα περιπτερα,ολοι να πληρωνουν οτι τους αναλογει,επιτελους ελπιδα για κατι καλο
Το οικογ. εισόδημα αθροίζεται και διαρείται δια του αριθμού των μελών. Καθε ενήλικας φορολογούμενος ορίζεται ως 1 φορ.μονάδα και κάθε ανήλικο μέλος ως 0,5 φορ. μονάδα.Το προκύπτον δια της διαιρέσεως των συνολικών φορολ. μονάδων καθαρό οικογ. εισόδημα εισάγεται στη φορολογική κλίμακα. Έστω συνολικό οκογεν. εισόδημα 60.000Ε. Διαιρέτης 3 (ο συζ. 1, η σύζ. 1, 1 τα δύο ανήλικα). Εισαγόμενο εισόδημα στην κλίμακα 60.000/3=20.000Ε
κλιμάκιο Συν/στής Φόρος Συνολικό Συνολικός
εισοδήματος Κλ/κίου % Κλιμακίου εισόδημα φόρος
0-5.000 5 250 5.000 250
5.001-10.000 10 500 10.000 750
10.000-20.000 20 2.000 20.000 2.750
20.000-40.000 30 6.000 40.000 8.750
40.000-80.000 40 16.000 80.000 24.750
80.000-160.000 50 40.000 160.000 64.750
160.000-500.000 60 204.000 500.000 268.750
500.000 + 75
Ο προκύπτων με την κλίμακα αυτή φόρος κατά φορολογούμενη οικογενειακή μονάδα (ένας ενήλικας ή 2 ανήλικοι)πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των φορολογικών μονάδων για να προκύψη η συνολική φορολογική υποχρέωση. Εδώ για οικογένεια 2 ενηλίκων και 2 ανηλίκων με συνολικό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα 60.000 Ε θα πληρώσει2.750 χ3=8.250Ε αλλα ζεύγος με 40000Ε θα πληρώσει φόρο 2.750χ2=5.500 Ε και ζεύγος με 1000.000Ε θα πληρώσει φόρο 2χ 268750=537.000 Ε
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΑ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ, ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΟΥΝ. ΗΔΗ ΤΟ 40% ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΕΙ «ΜΑΥΡΑ».
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΟΙΟΣ ΠΗΡΕ ΠΟΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟ, ΕΡΓΟΛΑΒΟ, ΜΑΣΤΟΡΑ, (ΜΕΓΑΛΟ)ΙΑΤΡΟ? ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΘΙΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ, ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΖΗΤΟΥΝ. ΠΟΙΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΙ ΑΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕ Ο ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΣ ΝΑ ΚΟΒΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ?
ΤΙ ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ?
ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΞΟΥΝ ΑΠΟ ΛΗΣΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ.ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ.
ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ? Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ. ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΟ!!!
ΓΙΑΤΙ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ? ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΧΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ,ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ , ΕΞΟΧΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.! ΕΜΕΙΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ.. ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ.? ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΧΤΡΑ.
ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ. ΑΥΤΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗ ΚΡΙΣΗ? ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ?. ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΤΑ 50% Ο ΜΙΣΘΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ. ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΟΜΑΤΑ . ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ,ΝΑ ΤΑ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ.ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ.
η κλίμακα πρέπει να είναι ενιαία και προοδευτική για όλους
ΠΡΟΣΟΧΗ. Όπως ξέρει και ο πρωτοετής φοιτητής Οικονομικής Σχολής, «Η επιβολή φόρων είναι ο καλύτερος τρόπος να βυθίσουμε τη χώρα στη Ύφεση και στον Στασιμοπληθωρισμό».
Προς θεού, άν αυξήσετε φόρους και συνεπώς αυτοί δεσμεύσουν μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ/ΑΕΕ, στραγγαλίζεται η κατανάλωση και κατακρημνίζεται ο ΦΠΑ.
Ολα οσα λεγονται ειναι για το πως θα φορολογηθουν, περισσοτερο ή λιγοτερο οι μισθωτοί, οι οποίοι δεν μπορουν να αποκριψουν τιποτα από την εφορια. Το βαρος πρεπει να δωθεί στους ελευθερους επαγγελματιες.
Προσφατα, για παραδειγμα, εφτιαξα σπίτι και πολυ ελαχιστοι εκοψαν την πραγματικη αποδειξη. Ο υδραυλικος πηρε 8000€ και δεν δεχοταν με τιποτα να κοψει αποδειξη πανω από 800€. Ειναι δυνατον ολοι αυτοι οι κυριοι να ζουν σε βαρος των υπολοιπον? Εχουμε φτασει στο σημείο που οι πιο έντιμοι να λενε πληρωσε μου το ΦΠΑ και σου κοβω την αναλογη αποδειξη και παντα μεχρι ενα οριο, μην ξεπερασουμε και το αφορολογητο!!!
Πρεπει να γίνεται αφαίρεση από το εισόδημα του 100% κάθε απόδειξης που θα προσκομίζουν οι φορολογούμενοι από ελεύθερους επαγγελματίες.
Σε περιπτωση αρνησης εκδοσης αποδειξης να υπαρχει ενα τηλεφωνο που να μπορεις να κανεις καταγγελία το περιστατικό. Πρεπει να υπαρχει ο φοβος για να μην υπαρχει φοροδιαφυγή.
Δεν μπορεί ο καθε υδραυλικος, ηλεκτρολογος, μπογιατζης κ.ο.κ. να βγαζουν 30000, 40000, 50000 € το χρονο και να δηλωνουν 4000-6000€.
Πρέπει κάποτε να πάψουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι να είναι τα υποζύγια. Είναι τελικά οι μόνοι που πληρώνουν φόρους!!!!!!!!!!!!!
Και μάλιστα προκαταβολικά κάθε μήνα. Να γίνει λοιπόν και για αυτούς
ότι και για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις, να πληρώνουν
το φόρο μετά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης.
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο πσοστό αυτοαπασχολούμενων στην Ευρώπη.
Ολοι επιβιώνουν γιατί δεν πληρώνουν φόρο, ΦΠΑ, και εισφορές στα Ταμεία.
Αν πλήρωναν κανονικά θα ήταν οι μισοί από ότι είναι σήμερα.
Ο οποιοσδήποτε επαγγελματίας δηλώνει ότι εισόδημα θέλει χωρίς κανένα πρόβλημα. Ολοι τα βλέπουμε αυτά γύρω μας απο ανθρώπους που ξέρουμε.
Οποιος ζει και αναπνέει σ΄αυτο το τόπο κάτι πρέπει να πληρώνει
100 € έστω. Αλλιως αυτο που του αναλογεί το πληρώνουν τα κορόϊδα
που δεν μπορουν να κρύψουν τίποτα.
Αυτά είναι τεχνικής φύσεως, πολυ λεπτα και σοβαρά θέματα, για τα οποία απαιτούνται ειδικές γνώσεις και εμπειρία προκειμένου να εκφράσει κανείς τεκμηριωμένη και χρήσιμη άποψη. Η διαβούλευση επομένως με τον ανειδίκευτο πολίτη είναι απλά προσχηματική, κάτι σαν στάχτη στα μάτια, κάτι σαν χάιδεμμα αυτιών.
Όταν τη δεκαετία του 1960 ο Καναδάς (όπου έτυχε να ζώ τότε) έκανε φορολογική μεταρρύθμιση τη μελέτησε επί δέκα χρόνια με τους ειδικούς κι ενδιαφερόμενουσ φορείς όμως. Δεν κορόιδεψε τον γενικό πληθυσμό ζητώντας τάχα τη γνώμη του για τη φορολόγιση των διανεμομένων κερδών των εταιριών, την παροχή ειδικών κινήτρων για την διακράτηση και ενανεπένδυση αποθεματικών των εταιρειών, το αμφιλεγόμενο θέμα της διπλής φορολόγισης των κερδών των εταιριών με την υπαγωγή των μερισμάτων σε φορολόγιση με ενιαία κλίμακα κλπ κλπ.
«Πάρ’το αυγό και κούρευτο λέει ο λαός» Επαίσχυντος λαϊκισμός.
Κυριε Υπουργε και κυριοι της κυβερνησης
αν και η αλλαγη στο φορολογικο συστημα της χωρας ειναι απαραιτητο και οσα βλεπω εδω ειναι σε μια σωστη κατευθυνση η αλλαγη που χρειαζεται ειναι στη βασικη νοοτροπια και βασικη ιδεα λειτουργιας του συστηματος. Μιλατε για εννιαια κλιμακα, αυτοματη δηλωση εισοδηματων μισθωτων, κλπ. Φοροδιαφυγη και απατη δεν κανουν οι μισθωτοι και συνταξιουχοι, κανουν οι επιχειριματιες και δικαια με το υπαρχον καθεστως. Πρεπει πρωτα το κρατος να θεσει και να σεβαστει κανονες που υπαρχουν σε ολο τον κοσμο και κανετε μια προταησ εδω με την καταργση του ΚΒΣ. Πρεπει να κανετε πιο πολλα. Δεν μπορει ο καθε υπαλληλοσ σε ΔΟΥ να νιωθει «βασιλιας», πρεπει να ξεφυγει το συστημα απο προσωποκρατικο σε απροσωπο και ηλεκτρονικο σε καθε συναλλαγη ωστε να μην υπαρχει διαφθορα.
Ελεγχοι σε επιχειρησεις και ιδιωτες να γινονται με τυχαια ηλεκτρονικη κληρωση αλλα αυτο δεν σημαινει πως το καθεστως να μην γινετε φορολογικο κλεισιμο τηε καθε χρησης και ολοι να ειναι ομηροι σε αυτο το καθεστως.
Να απλουστεθουν οι κανονες λειτουργιας εταιριων ωστε να μειωθει το κοστος και να μπορεσουν τοτε να υπαρξουν περισοτερα εσοδα απο φορολογια. Γιατι δεν κανετε μια αναδρομη σε συστηματα των αναπτυγμενων χωρων?….Δειτε τις ΗΠΑ, Ιαπωνια…..οχι μονο την σοσιαλιστικη Ευρωπη που βαλετε απο κοινωνικες μαχες παντα σε καθε αλλαγη.
Και φυσικα πρεπει να αλλαξει και να αποκτησει σταρτηγικο σχεδιασμο το κρατος το ιδιο για να μπορεσει να δειξει πρωτο σε πολιτες και επενδυτες πως εννοει οσα λεει και δεν ειναι απλα αερολογιες
ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΗ ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ. ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΠΑΕΙ ΣΕ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ. ΦΑΝΤΑΖΕΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ, ΕΙΣΟΔΗΜΑ 12ΟΟ1 ΚΑΙ 74999 ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ. ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΠΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ. ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΜΕΓΑΏΣΕΙ ΤΟ ΑΕΠ… ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΣΠΑΣΙΜΟ ΗΠΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΕΥΠΟΡΟΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ… Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ
ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΤΤΟΝ ΜΕ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΨΕΙ Ο «ΤΑΚΗΣ΄΄ -ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΛΛΑΣΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
ΧΩΡΙΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ – ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ- ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ (ΑΝΩ ΕΝΟΣ ΟΡΙΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΠΟΥ ΟΥΤΩΣ ΟΙ ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΘΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΝΩ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Η΄ΑΤΟΜΑ (Π.Χ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ).
ΟΙ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΟΎΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΆ., ΑΜΕΣΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ , ΜΕΣΩ ΔΙΚΤΟΥ «INTRANΕΤ΄΄ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΙς ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕς, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΓΑΘΩΝ Η΄ΥΠΗΡΕΙΣΩΝ ΒΑΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΘΟΥΝ ΑΠΟ ΑΡΜΟΠΔΙΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ.
Η ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΜΦΟΤΕΡΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΩΝ , ΣΤΟΝ ΜΕΝ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΩΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ (ΚΛΙΜΑΚΕΣ Κ.Λ.Π ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ) ΣΤΟΝ ΔΕ ΩΣ ΚΑΘ’ ΟΛΟΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ .
ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΠΩΣ ΔΥΣΝΟΗΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ , ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ (ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΕΤΑΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΟΤΙ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΑ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
α) Κάθε «άνθρωπος΄΄ (η λέξη χρησιμοποιείται γαιτί ζουν πολλοί άνθρωποι στην χώρα μας που δεν είναι πολίτες με την ενοια του όρου)που διαβιεί στη χώρα , πρέπει να καταβάλλει οπωσδήποτε , ένα ελάχιστο ποσό δαπανών για την ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ διαβίωσή του , ήτοιν για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών , που θα του επιτρέπουν να ζει αξιοπρεπώς.
Δεν είναι δύσκολο το ποσό αυτό να καθορισθεί ανάλογα με τις οικογενειακές υποχρεώσεις και τις τυχόν ιδιαιτερες συνθήκες, για τις οποίες θα υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
Το ποσό που θα καταβάλλεται για τις δαπάνες αυτές ( στις οποίες δεν θα εξαιρείται ούτε π.χ. η ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ , εκτός αν με κάποιο άλλο μέτρο πάψει να είναι αναγκαιο κακό) με τον τρόπο που αναφέραται παραπάνω , δηλαδή λογιζόμενο ως εισόδημα του ενός και ως εκπτωση του άλλου , θα υπόκειται αναγκαστικά σε φόρο.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ
α) Αρκετοί (πολλοί ή οι περισσοτεροι προσπαθούν (και το πετυχαίνου) όχι μόνο να μειώσου τους φόρους τους, αλλά και να μην του καταβάλλουν καθόλου.
Εχουν άδικο; ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ Πραγματικό εμού Παράδειγμα.
Δήλωσα το εισόδημα από ενοικιο -100- τ.μ. κατοικίας σε κομώπολη της Στςρςάς Ελλάδας για 11 μήνες (2.250 ευρώ).
Η προσαύξηση του φόρου μου για το εισόδημα αυτό ήταν -997- ευρώ .
Καλά: Αυτοί λοι άνθρωποι που έμειναν ένα χρ΄λονο στο σπίτι ήταν «αερικά΄΄; Δεν προκάλερσαν φθορές που πρέπει κάποια στιγμή να επισκευασθούν; Κια αν μου αφήσουν δύο ενοίκια απλήρωτα και δύο λογαριασμούς ΔΕΗ. ΔΗΛΑΔΉ ΠΡΌΣΦΕΡΑ ΚΑΤΟΙΚΊΑ ΣΕ ΚΆΠΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΧΙΛΛΙΑΡΙΚΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ – ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ – ΟΧΙ ΕΝΑ ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ – ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΛΛΑΖΩ ΜΕ ΑΛΛΟΝ -ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΜΟΝΟ ΚΑΛΛΥΤΕΡΟ- ΑΝ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΜΟΥ ΔΕΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ , ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ , ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΤΑΘΕΙ ΚΟΙΘΝΩΝΟΣ ΣΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΟΥ.
ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥΤΟΥ
ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΧΑΡΑ , ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ , ΑΦΟΥ ΕΧΕΤΑΙ ΤΟ email ΜΟΥ , ΜΟΥ ΚΑΤΕΔΕΙΧΝΕ ΟΤΙ Η ΟΛΗ ΑΥΤΗ πρωτοπορειακη οπως και να εχει ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ.
Ποθεν εσχες για ολους τους δημοσιους υπαλληλους που ασκουν εξουσια,
εφοριακοι,
υπαλληλοι πολεοδομιων,
δασαρχειων,
περιουσιας δημοσιου,
υπαλληλοι περιφερειων η υπουργειων που αξιολογουν και εγκρινουν επενδυτικα σχεδια, κλπ… κλπ….
πρεπει να κανετε ενα εξυπνο και φερεγγυο ηλεκτρονικο προγραμμα που να μπορει να διασταυρωνει πληροφοριες σε χρονο μηδεν, αξιζει τα χρηματα που θα επενδυσετε,
πχ αν ενας γιατρος, η δικηγορος, η δημαρχος, η εφοριακος, η…. η….
η…… αγορασει ενα σκαφος 40 μετρων, η ενα hummer, η ενα ferari η…. η…. η …… τοτε το προγραμμα να σας πληροφορει αμεσα.
Υπαρχει ακομη ενα προβλημα που θελω να αναφερθω, αυξησατε την επιστροφη ΦΠΑ στους αγροτες απο 7% στο 11%, μηπως ειναι λαθος, μηπως πρεπει καποια στιγμη να διορθωσετε αυτην την κατασταση ?,
Θα φερω ενα παραδειγμα πως κατι τετοιο μπορει να καταστρατηγηθει,
ενας ιδωτης τυποποιητης ελαιολαδου εισαγει 100 τονους Ισπανικου ελαιολαδου, που θελει να ελληνοποιηση, παει λοιπον σε 10 παραγωγους ελαιολαδου, τους αγοραζει 1 τονο λαδι και τους κοβει τιμολογιο για 10 τονους, ετσι αγοραζει 10 τονους ελληνικο λαδι αλλα εχει τιμολογια οτι αγορασε 100 τονους και ελληνοποιει το ισπανικο, επισης οι αγροτες ειναι ευχαριστημενοι διοτι με την επιστροφη ΦΠΑ θα εισπραξουν περιπου διπλασια τιμη για το λαδι τους.
Αυτην την στιγμη η επιστροφη ΦΠΑ γινεται ως εξης, ο αγροτης προσκομιζει τα τιμολογια προιοντος στην εφορια και παιρνει 11% επι της αξιας του προιοντος, γιατι αντι για τα τιμολογια προιοντος να μην προσκομιζει τα πραγματικα τιμολογια αγορας εφοδιων (Λιπασματων, φυτοφαρμακων, πετρελαιου, ΔΕΗ κλπ. κλπ.
Υπουργε προχωρα, και ευχαριστω για την ευκαιρια να εκφρασω την γνωμη μου.
Νικος
Φοβούμαι οτι τα σχόλια είναι τόσα πολλά που δεν πρόκειται να τα διαβάσετε όλα. Για μένα η λήση του προβλήματος είναι η εξής :τεχνολογία και φορολογικη συνείδηση.
Με την βοήθεια της τεχνολογίας μπορούν να ελέγχονται τα πάντα, ηλεκτρονικές αποδείξεις με κεντρική ενημέρωση του taxis και άμεση εκκαθάριση, θα μπορουσε να υπάρχει αυτόματο κράτος με ηλεκτρονική κάρτα (αντίστοιχη πιστωτικής συνδεδεμένη με το αφμ ή τον αμκα) με αυτόματη περαίωση συνδιαλλαγων του πολιτη με το κρατος και τους συμπολιτες του, για όσους το επιθυμούν έστω, με κίνητρο έκπτωση φόρου.
Σε ότι αφορά την φορολογική συνείδηση πέρα απο τη γνώση των δαπανών του κράτους, θα πρέπει όλοι οι πολίτες να ζητούν αποδείξεις, γι αυτό να μην υπάρχει προκαθορισμένο αφορολόγητο , να παρακρατείται όλος ο φόρος που αναλογεί ανα φυσικό πρόσωπο και να επιστρέφεται με την προσκόμιση των αποδείξεων(μετά ηλεκτρονική διασταύρωση τους).
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί οι κλίμακες εχουν τόσο εύρος,θα ήταν δικαιότερο η προοδευτικότητα να είναι εντονότερη, δλδ 1000 ευρω 1 %, 2000 ευρω 2%. 3000 ευρω 3%, 4000 ευρω 4 %……39.000 ευρω 39%, 40.000 ευρώ 40%, 41.000 ευρω 40% και ολα εκτοτε 40%. Ο φόρος να παρακρατείται στο σύνολο του και με την προσκόμιση των αποδείξεων να επιστρέφεται ο ανάλογος φόρος , έτσι ο φορολογούμενος πρακτικα θα αντιλαμβάνεται την επιστροφή ως επιβράβευση και σε βάθος χρόνου θα γίνει αυθόρμητη πράξη η συλλογη αποδείξεων.
ΕΛΠΙΖΩ
συμφωνώ με την ενιαία κλίμακα
να σημειώσω ότι κάπου διάβασα περί αντισυνταγματικότητας της ισχύουσας, καθώς δεν είναι μία…
«φορολογικά κλιμάκια»
1. θεωρώ ότι κάπου στα €30,000 ετήσιο εισόδημα θα πρέπει να είναι το σημείο cut off, επάνω από αυτό θα πρέπει να αυξηθεί η φορολογική επιβάρυνση
επειδή αυτό είναι δύσκολο, το κατανοώ, τουλάχιστον να αυξηθεί ο συντελεστής επάνω από τις 50,000 – που άλλωστε είναι ένα σοβαρό ετήσιο ποσό εισοδήματος – δηλ. το 40% να πέσει στα 50,000
2. τα 1,000 φοροελάφρυνση για το 1ο και 2ο παιδί τουλάχιστον να γίνει
2,000 για το 1ο και ίσως και 3,000 για το 2ο, και ας αυξηθεί μόνο στα 25,000 για τους τρίτεκνους κοκ
πρέπει να δοθεί κάποιο κίνητρο για γεννήσεις, είναι από τα πιο παραμελημένα…
3. το 3% σε κατοικίες άνω των 300τμ να παραμείνει αλλά να μειωθούν τα τμ στα 150-180
αφορολογητο 14000 ετησιως, προστατευομενο μελος +2000.
ενοικιο α’ κατοικιας ή στεγαστικο δανειο μεχρι 20% του συνολικου δηλωθεντος εισοδηματος (σδε), ασφαλειες ζωης μεχρι 10% του (σδε), ιατρικα και νοσοκομειακα εξοδα, στην ελλαδα μεχρι 20% του σδε, εξωτερικου 10% σδε. οικογενειακες δαπανες (οπως ισχυουν μεχρι τωρα) μεχρι 20% σδε
κλιμακες:
μεχρι 14000 αφορολογητο
14001-35000 20%
35001-63000 30%
63001-84000 37%
84001 και ανω 45%
φορολογηση αυθαιρετων σαν νομιμα με διπλασιο συντελεστη (σαν τιμωρια αυθαιρετου)
καταργηση αυτοτελους φορολογησης στα ακινητα (1,5%) στο ενοικιο
τεκμαρτη φορολογηση σε καταστηματα και ειδικοτητες ταξι, παντοπωλεια, κεντρα διασκεδασης κλπ
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΙΑ ΠΙΟ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ/ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ (πχ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ 30.500 ΕΥΡΩ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ 42.000 ΕΥΡΩ.
ΩΣ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ
ΜΕ 5% ΕΩΣ ΤΙΣ 12.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 10% » » 18.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 15% » » 24.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 20% » » 30.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 25% » » 37.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 30% » » 45.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 35% » » 58.000 ΕΥΡΩ
ΜΕ 40% » » 70.000 ΕΥΡΩ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΑΚΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ(ΒΛΕΠΕ ΙΠΤΑΜΕΝΟΥΣ, ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ). ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.ΤΟΤΕ, ΑΣ ΜΗΝ ΤΗΝ ΕΚΑΝΕ. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗΣ. ΕΓΩ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ πχ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΑΔΕΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΦΟΥ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤ ΑΠΟ «ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ» ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
Κυκλοφόρησε η άποψη ότι ο μισθωτός των 2000€ μηνιαίως (καθαρά φαντάζομαι) ανήκει στους μεσαίους. Αυτο αντιστοιχεί μικτά μηνιαίως σε 2500-2800€ ή σε ετήσια βάση σε 35000-39200€ φορολογητέο εισόδημα. Αν και θεωρώ ότι το ποσό είναι εξαιρετικά μικρό (εγώ θα θεωρούσα ως μεσαίο μισθωτό με 2500€ καθαρά), ας το δεχθούμε σαν βάση συζήτησης και με βάση αυτό να προτείνω ως βασική αρχή το εισόδημα μισθωτών-συνταξιούχων να φορολογείται με ενιαία φορολογική κλίμακα και φορολογικούς συντελεστές που στο παραπάνω ύψος να μην ξεπερνούν το 25%.
Προτείνω λοιπόν ενιαία τιμαριθμοποιούμενη κατ’ έτος κλίμακα με πολλά κλιμάκια, π.χ.
0-10000€ 0% (για τους μισθωτούς 0-13000€)
10001-15000€ 12% (για τους μισθωτούς 13001-15000€)
15001-20000€ 15%
20001-25000€ 18%
25001-30000€ 21%
30001-35000€ 24%
35001-40000€ 27%
40001-45000€ 30%
45001-50000€ 33%
50001-55000€ 35%
55001-60000€ 37%
60001-65000€ 39%
65001-70000€ 41%
70001-85000€ 43%
85001-99999€ 45%
100000€ και άνω 47%
Η πρόταση αυτή αναιρεί το μειονέκτημα των λίγων κλιμάκων που λειτουργούν ως αντικίνητρο για τη δήλωση εισοδημάτων, αφού είναι αυτονόητο ότι οι φορολογούμενοι επιδιώκουν να αποκρύψουν εισόδημα, που θε τους μεταπηδήσει σε επόμενο κλιμάκιο με μεγάλη φοροδοτηκή διαφορά (10% που είναι σήμερα.
Τέλος επειδή πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για τις οικογένειες, που έχουν έναν εργαζόμενο ( ο δεύτερος είναι άνεργος, άεργος, ανίκανος προς εργασία ή ακόμα και επιλέγει να μην εργάζεται, αφήνοντας εθελοντικά ελέυθερες θέσεις εργασίας) να υπάρχει πρόσθετο αφορολόγητο ίσο με το 10% του εισοδήματος, προαυξανόμενο κατά 2,5% για κάθε ανήλικο παιδί.
Ο Κ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΕΖΗΣΕ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΚΑΤΑ 90%. ΕΤΣΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΒΓΕΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟ, ΘΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΗΓΗ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑΙ ΔΙΚΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ
ΟΡΚΩΤΟΣ ΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΜΟΝΤΡΕΑΛ, ΚΑΝΑΔΑ
Χωρίς αφορολόγητο όριο, αλλά προσοχή, με ΟΛΕΣ τις αποδείξεις, χωρίς καμμία εξαίρεση, με όλα τα έξοδα για τον φορολογούμενο, ειδάλως θα γίνει μισή δουλειά.
Όσον αφορά τη θέση μερικών, οτι πως θα γίνει οι χιλιάδες αποδείξεις να περασθούν στα βιβλία, θα γίνει οτι και τώρα, που είναι στο φάκελο του κάθε φορολογούμενου. Όσοι εκ των πραγμάτων δεν μπορούν, ας ζητήσουν τη βοήθεια λογιστή/λογίστριας, θα κερδίσουν πολύ περισότερα απο τα 50€ που θα δώσουν. Το δε κέρδος για την πολιτεία (δηλαδή για εμάς τους πολίτες) θα είναι τεράστιο, αν καταγραφεί όλη η φορολογητέα ύλη.
Εξ’ άλλου με τη σημερινή ηλεκτρονική τεχνολογία, αυτό είναι παιχνιδάκι, ακόμη και αν ήθελε το κράτος να κάνει και διασταυρώσεις.
Μπορεί να θεσπισθεί και μπόνους σε όσους θα υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις-έξοδά τους. Χιλιάδες Έλληνες χειρίζονται το διαδίκτυο, ας το κάνουν και τώρα και να έχουν και όφελος
Συγχαρητήρια για τη δημόσια διαβούλευση
Για να ζήσουν και να πληρωνουν τα τροφιμα και λαχανικα τους καθως και το
κρεας τους την εβδομαδα η το ψαρι τους το φθηνο και οχι το ακριβό.Καθώς
να πληρώνουν την Δεη τους το τηλεφωνο τους ,το νερο τους τα κοινοχρηστα
τους ,τα φάρμακα τους κλπ μικροέξοδα. Η σύνταξη πρέπει να είναι το
λιγότερο στα 1400 εως 1600 ευρώ χωρίς να πάνε διακοπές.Δηλαδή 1400χ14=
19600 η1600χ14=22400.Εμείς παιρνουμε 13202 καθαρά και δέν φτάνουν και
ζητάμε δάνεικα απο τα παιδιά μας.Ρούχα δεν αγοραζουμε ,συσκευές ‘οχι
δεν μας φτάνουν παρα μονο για τα απαραίτητα και για φάρμακα όχι για
έξτρα γιατρούς και νοσοκομεία.Εμείς πρέπει να θεωρούμαστε και τυχεροί γιατί άλλοι που παίρνουν λιγότερα πρέπει να λοιμοκτονούνε.
Για τις κλίμακες προτείνω απο τις 12000 έως τις 25000 να είναι ως εξής
12000=0 15000= 15% 20000= 20% 25000 25% Αυτά για μισθωτούς και συνταξιούχους.
Για έμπορους να υπάρχει ένας φόρος επιτηδεύματος μικρός όχι μεγάλος και
προοδευτικός ανάλογα με το είδος, και το εύρος της επιχείρηςης συν τις
αποδείξεις που πρέπει να βρήτε καλυτερο τροπο απο αυτόν που λέτε.
Κατα την γνώμη μου θα έπρεπε να ζητάτε για όλα .Την δεη την Ευδαπ,τα
κοινοχρηστα ,τα φάρμακα ,την λαική, τα βενζινάδικα κλπ.
Επειδή δεν είναι εφικτό αυτό ,μέχρι τις 12000 να απαλάσεται τις 6000 να μήν βάζεται φόρο για τις υπόλοιπες 6000 αλλά να ζητάτε αποδείξεις
τουλάχιστον τις 3000 χιλιαδες καις τις υπόλοιπες 3000 να δίνεται κίνητρα
Όμως προτιμότερο να ζητάτε αποδείξεις από τους ελεύθερους επαγγελματίς
διότι αυτοί φοροδιαφεύγουν πολύ , οι έμποροι λιγότερο .
Πάντως οι 12000 ευρώ δεν φτάνουν να αγοράζεις ρούχα και παπούτσια η να
πάς διακοπές
Το δικαιότερο φορολογικό σύστημα είναι το flat rate tax. Δηλαδή η εφαρμογή ενός ενιαίου και μοναδικού φορολογικού συντελεστή για όλους και όλα τα εισοδήματα. Ο συντελεστής αυτός δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 15% και δεν θα πρέπει να είναι μικρότερος από 10%.
Η εφαρμογή του συστήματος αυτού θα πρέπει να συνοδευθεί από κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και των αφορολογήτων ορίων. Ετσι αν έχεις εισόδημα 6.000 Ευρώ θα πληρώνεις φόρο 600 Ευρώ, αν έχεις 60.000 Ευρώ θα πληρώνεις 6.000 Ευρώ.
Εκτός του ότι η αναλογικότητα είναι το δικαιότερο σύστημα κατανομής των φόρων, διευρύνει την φορολογική βάση στο 100% καταργώντας όλες τις γραφειοκρατικές ανάγκες για εκπτώσεις δαπανών, ελέγχους κ.λ.π.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνει σωστή εφαρμογή του πόθεν έσχες έτσι ώστε να περιορισθεί η φοροδιαφυγή.
Στην Ελλάδα όλοι φωνάζουν για φοροδιαφυγή, αλλά το 94% των φυσικών προσώπων δηλώνει εισόδημα κάτω των 30.000 Ευρώ και πληρώνει στο maximum 4.500 Ευρώ φόρο, που συνήθως με τις φοροαπαλλαγές, τις ασφαλιστικές εισφορές κ.λ.π. κατεβαίνει και κάτω των 3.000 Ευρώ δηλαδή κάτω του 10%.
Ενα κλασσικό παράδειγμα που αποδεικνύει πόσο «άδικο» είναι το σύστημα της προοδευτικής φορολόγησης είναι το ακόλουθο:
Τετραμελής Οικογένεια που δουλεύουν και οι δύο γονείς με εισόδημα από 30.000 Ευρώ έκαστος θα φορολογηθεί συνολικά 4.500 + 4.500 = 9.000 Ευρώ
Τετραμελής Οικογένεια που δουλεύει ο ένας γονιός με εισόδημα 60.000 Ευρώ θα φορολογηθεί συνολικά 4.500 + 10.500 = 15.000 Ευρώ, δηλαδή 6.000 Ευρώ περισσότερο.
Τα ίδια ισχύουν και για την φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Ο ΕΤΑΚ που καταργήθηκε ήταν το δικαιότερο σύστημα φορολόγησης γαιτί επιμέριζε με αναλογικότητα την φορολογία σε ΟΛΟΥΣ τους ιδιοκτήτες
ακινήτων.
Η πολυσυζητημένη διεύρυνση της φορολογικής βάσης, δεν είναι μόνον η σύλληφη της φοροδιαφυγής, αλλά είναι κυρίως η συμμετοχή ΟΛΩΝ των πολιτών, με την ίδια αναλογία στα φορολογικά έσοδα.
Με εκτίμηση,
–Δημήτρης Δούκας
Σχεδόν όλα τα παραπάνω είναι σωστά.
Θα προσθέσω και κάτι ακόμα.
Να ψηφιστεί νομοσχέδιο που θα λέει ότι όποιος συνταξιούχος πιαστεί να παράσχει αδήλωτη εργασία θα του κόβεται η σύνταξη και θα την ξαναπαίρνει στα 65!!!!
Να σωθούν τα ταμία μία και έξω.
έχουμε γεμίσει με στρατιωτικούς, τραπεζικούς υπάλληλους, δημόσιους υπαλλήλους που έχουν βγει στην σύνταξη από τα 40 και συνεχίζουν και εργάζονται και να πληρώνονται με μαύρα χρήματα . ΑΙΣΧΟΣ !!!!!
Τριπλό κακό, α) επιβαρύνουν τα ταμία τους β)αφήνουν ανέργους γ) επιβαρύνουν τους συνανθρώπους τους .
ΑΙΣΧΟΣ !!!!
Η φορολόγηση των μισθωτών υπηρεσιών και των συντάξεων θα έπρεπε να γίνεται μόνο στην πηγή και όχι στις φορολογικές δηλώσεις. Έτσι θα μειωθεί και το μηχανογραφικό κόστος των εκκαθαρίσεων και θα μπορεί το προσωπικό των εφοριών να καταπιαστεί με την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Το αφορολόγητο όριο και τα κλιμάκια πρέπει να τιμαριθμοποιούνται σε ορίζοντα 3ετιών.
Δεν συμφωνώ με την ενιαία φορολόγηση όλων των εισοδημάτων. Θα πρέπει να εξαιρούνται τα επιδόματα κοινωνικής αλληλεγγύης (αναπηρικά, ειδικές ανάγκες κλπ), αυτά που αφορούν επενδύσεις σε προβληματικές ή παραμεθόριες περιοχές, αυτά που προέρχονται από πατέντες των οποίων η εκμετάλλευση γίνεται εν Ελλάδι και πιθανότατα και τα επιδόματα βαρέων επαγγελμάτων κατόπιν της ορθολογικής επανεξέταξης για το τι πρέπει να ενταχθεί σε αυτή την κατηγορία.
Στήριξη όσων έχουν κάτω από 35000 ευρώ εισόδημα. Αντικειμενικά κριτήρια στους ελ. επαγγελματίες. Κανένας ελ. επαγγελματίας να μην επιτρέπεται να δηλώσει κάτω από ένα πλαφόν , ανάλογο του επαγγέλματος του.
Ναι στην ενταξη όλων των εισοδημάτων σε μία ενιαια, προοδευτική, τιμαροθμοποιημένη κλίμακα.
Αυτοτελή φορολόγηση μόνο στους τόκους των καταθέσεων και στην αποζημείωση απόλυσης (αφού ουσιαστικά η αποζημίωση δίνεται για να μπορέσει ο απολυόμενος να ζήσει έως ότου ξαναμπορέσει να γίνει ξανά «φολογητέα ύλη»)
Επαναπροσδιορισμός τις κλιμακας σε πραγματικές συνθήκες.
Δεν είναι δυνατόν όλοι οι κύριοι του υπουργείου να ζητουν αύξηση των αντικειμενικών αξιών, για να πλησιάσουν τις πραγματικές τιμές, και να υποστηρίζουν ότι κάποιος που ζεί μόνος του και έχει εισόδημα πάνω απο 12000 πρέπει να δώσει και στο κράτος. Ή ότι το κόστος ενός παιδιου το χρόνο είναι 1000 ευρώ. Ειναι προσβλητικό για την νοημοσύνη μας.
Αφορολόγητο στα 20000
20001 – 40000 με συντελεστή 30%
40001 – 60000 με συντελεστή 40%
60001 και ανω με συντελεστή 60%
Καθε παιδί να μειώνει το εισόδημα κατα 5000, κατ’ελάχιστον,και όχι να αυξάνει το αφορολόγητο με αφαίρεση αυτού απο την επόμενη κλίμακα.
Το αφορολόγητο και τυχόν επιστροφή φόρου να ισχύει για ΟΛΑ τα εισοδήματα.
Συζητάτε την ένταξη των μερισμάτων στην κλίμακα. Κάτι που θα αυξησει αρκετα το φορολογητέο εισοδημα. ΟΜΩΣ όσοι έχουν εισοδήματα απο μερίσματα και δεν ξεπερνούν το αδορολόγητο δεν θα έχουν επιστροφή απο τον φόρο που παρακρατήθηκε στην εταιρεία. Αυτό για εσάς είναι δικαιόσύνη? ΟΛΑ τα εισοδήματα στην κλίμακα και ΙΔΙΑ συμπεριφορά ανεξαρτήτως απο το που αυτα προέρχονται. Αν είναι να ξεκινήσουμε τις εξαιρέσεις καλύτερα να το ξεχάσουμε.
Αυτοτελώς φορολογούμενα να παραμείνουν μόνο οι τόκοι καταθέσεων και οι αποζημειώσεις απόλυσης.
Αύξηση του αφορολόγητου στις 20000(10000+10000 με αποδείξεις )από τις 12000 και ένας ενιαίος συντελεστής 50% για το υπόλοιπο εισόδημα του χρόνου τα πράγματα είναι καλύτερα ο συντελεστής στο 40% π.χ. αν είναι χειρότερα στο 60%. Οι περισσότεροι αφορολόγητοι ,απελευθέρωση υπαλλήλων στις εφορίες για πάταξη της φοροδιαφυγής
Η διαφοροποίηση της φορολογικής κλίμακας μεταξύ των μισθωτών και ελευθέρων επαγγελματιών είναι λογικά αβάσιμη. Κάποιος θα μπορούσε να ισχυρισθεί ότι εξαιτίας της δήλωσης χαμηλών εισοδημάτων από τη δεύτερη ομάδα φορολογουμένων η κλίμακα θα πρέπει να είναι αυστηρότερη. Το επιχείρημα αυτό είναι άσχετο, καθώς η συλλογιστική του πρέπει να παραπέμψει σε μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής των ελ. επαγγελματιών.
Άρα η ενιαία κλίμακα για όλους τους φορολογουμένους είναι απαραίτητη αν θέλουμε να μιλάμε για δίκαιο φορολογικό σύστημα.
Επίσης αν θέλουμε να μιλάμε για ένα λογικό φορολογικό σύστημα, θα πρέπει η φορολογική κλίμακα να λαμβάνει υπόψιν τις ανάγκες/κόστος της αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών. Ο υπολογισμός αυτός μοιραία θα οδηγήσει σε ομάδες πληθυσμών που χαρακτηρίζονται από το ίδιο κόστος με βάση τα εξής: (α) οικογενειακή κατάσταση (βασικά αριθμός παιδιών + σύζηγος αν δεν εργάζεται), (β) τόπος διαμονής. Είναι προφανές ότι ένας οικογενειάρχης φορολογούμενος έχει αυξημένο κόστος ζωής σε σχέση με έναν εργένη (όπως εγώ). Επίσης είναι προφανές ότι ο κάτοικος μεγάλου αστικού κέντρου έχει υψηλότερο κόστος ζωής σε σχέση με τον κάτοικο της επαρχίας. Βέβαια στον κάτοικο της επαρχίας πρέπει να δοθούν φορολογικά κίνητρα για να συνεχίσει να διαμένει εκεί.
Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν εργένη φορολογούμενο, ο οποίος διαμένει σε ενοικιαζόμενο διαμέριση σε μεγάλη πόλη και είναι κάτοχος αυτοκινήτου το οποίο χρησιμοποιεί για μετακίνηση από/προς τόπο εργασίας. Το μέσο μηνιαίο κόστος ζωής (κάνοντας αρκετά αυστηρές παραδοχές) για αυτόν το φορολογούμενο μπορεί χονδρικά να υπολογιστεί ως:
* 350 (ενοίκιο) + 150 (μέσα έξοδα αυτοκινήτου: βενζίνες, τέλη, επισκευές, ασφάλεια, κλπ.) + 250 (έξοδα super market) + 100 (έξοδα ρουχισμού) + 100 (έξοδα διασκέδασης) + 100 (λογαριασμοί τηλ./ρεύματος/internet/θέρμανση/νερό) + 80 (μέσο κόστος διακοπών αν ανάγουμε το κόστος όλου του χρόνου σε μήνες) + 120 (έκτακτα έξοδα, π.χ. βιβλία, φάρμακα, κλπ.) ~ 1250 / μήνα -> 15000 / χρόνο
Άρα το αφορολόγητο όριο των 12000 ανά φορολογούμενο είναι ήδη χαμηλό και θα έπρεπε να τεθεί περίπου στο επίπεδο των 15000 για φορολογούμενους που διαμένουν μόνοι τους. Με αντίστοιχη λογική μπορεί να υπολογιστεί και το αφορολόγητο όριο για ζευγάρια (στα οποία εργάζεται ο ένας ή και οι δύο), και οικογένειες με Χ αριθμό παιδιών.
Στη συνέχεια, η φορολογία μπορεί να αυξάνει μη γραμμικά, καθώς όταν υπερκαλύπτονται οι βιωτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες του πολίτη, τότε δεν υπάρχει λόγος να του απομένει σημαντικό πλεόνασμα χρημάτων, π.χ. αν παρουσιάζει εισόδημα 3000/μήνα έχει πλεόνασμα 1750 σε σχέση με το ελάχιστο προβλεπόμενο εισόδημα αξιοπρεπούς διαβίωσης, άρα μια φορολόγηση της τάξης του 40% στη διαφορά (3000-1750) δεν είναι παράλογη.
Όλα αυτά γίνονται γιατί μας είπαν ότι δεν υπάρχουν χρήματα να αντιμετωπιστεί το έλλειμμα. Όμως προεκλογικά ο Γιώργος Παπανδρέου, τον οποίο ψηφίσαμε, μας είπε ότι ξέρει που έδωσε η Ν.Δ. τα χρήματα και θα πάει να τα πάρει από εκεί. Αντί για αυτό τα μέτρα που φαίνεται να ετοιμάζεται να πάρει η κυβέρνηση παραπέμπουν σε φοροεπιδρομή εναντίον των συνεπών φορολογούμενων.
Είμαι μισθωτός (απλός μισθωτός όχι μεγαλοστέλεχος) και με το προτεινόμενο καθεστώς η θέση μας θα χειροτερέψει. ΜΕ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ Ν.Δ. ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12.000 ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΧΕΡΙ. ΕΠΙΣΗΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Π.Χ. ΑΛΛΕΣ 3.000, ΣΥΝΟΛΟ 15.000. ΤΩΡΑ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΑΣ «ΔΙΝΕΙ» ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12.000, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟ ΕΞΤΡΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΑΦΟΥ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟ «ΑΠΟ ΧΕΡΙ» ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΤΩΝ 12.000.
ΜΙΣΘΩΤΟΙ!!! ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΧΑΡΙΩΝ, ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΔΗΘΕΝ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΒΑΘΙΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΧΘΟΥΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΚΛΗΡΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΕΥΝΟΗΜΕΝΟΙ ΤΗΣ Ν.Δ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ.
Υ.Γ. Ελπίζω η «Ανοιχτή Διακυβέρνηση» να αντέξει τη δημοσίευση του σχολίου μου. Αν όχι δεν πειράζει. Η αλήθεια έχει μαγική δύναμη και ξεπηδά από παντού (και από την κάλπη).
Γιατροι δικηγοροι συμβολαιογραφοι ειναι πρωταθλητες της φοροδιαφυγης … αν καταφερετε και φορολογησετε τα πραγματικα εισοδηματα αυτων λυθηκε το οικονομικό προβλημα της πατριδας μας. Εμενα το συμβολαιο δικαιωμα ανεφερε 900 ευρω και μου πηρε μετα απο καυγα 3000 ευρώ και οταν ζητησα αποδειξη μου ειπε οτι αναφερει το συμβολαιο ειναι η αποδειξη , και ολα αυτα πριν 4,5 χρονια .Η συντριπτικη πλειοψηφία των γιατρων εχουν κανει τα δημοσια νοσοκομεια ιδιωτικα ιατρεια, με ολα πληρωμενα (ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ-ΥΛΙΚΟ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ)απ τον Ελληνικο λαό,και αυτοι παιρνουν τα φακελακια.
Πιστευω ότι το αφορολογητο πρεπει να παει στις 15000 € ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕς ΝΑ ΕΙΝΑΙ 0
15001-30000 15%
30001-50000 20%
50001-75000 25%
75001-100000 30%
100001-200000 35%
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200001 40%
Ας συνεισφέρω κι εγώ αν και η πρότασή μου δεν είναι σύμφωνη με την σοσιαλιστική ιδεολογία.
1.Κατάργηση της υπάρχουσας κλίμακας φορολόγησης.
2. Καθορισμός οικογενειακών αφορολογήτων ποσών πχ 5000 ανά μέλος οικογένειας.
3. Διαχωρισμός των εισοδημάτων σε εισοδήματα από εργασία και εισοδήματα από κεφάλαιο.
4. Φορολόγηση των εισοδημάτων από εργασία: Ενιαίος χαμηλός συντελεστής, πχ 10%, για το άθροισμα του οικογενειακού εισοδήματος μείον το οικογενειακό αφορολόγητο χωρίς κλίμακες.
5. Φορολόγηση των εισοδημάτων από κεφάλαιο: Ενιαίος υψηλός συντελεστής πχ 30-40%, για το άθροισμα του οικογενειακού εισοδήματος χωρίς κλίμακες.
6. Υπολογισμός των ενοικίων σαν ποσοστού επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου για τις κατοικίες 7%, για επαγγελματική στέγη 10%.
6. Διατήρηση της αυτοτελούς φορολόγησης των τόκων των καταθέσεων, μερισμάτων των μετοχών εισηγμένων μετοχών σε χρηματιστήριο (απανταχού της γης), υπεραξίας μετοχών.
ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ
ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΧΡΤΥΠΗΣΕΤΕ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
1 ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΟ ΑΠΟΡΗΤΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΝΤΕ ΑΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩ
2.ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΥΜΕΥΕΙ ΣΑΝ ΤΕΚΜΗΡΙΟ
3. ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΕΤΕ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΕΙΣ(ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΙΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ 4000Ε ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑΔΗΛΩΝΕΙ 12000Ε ΕΙΣΟΔΗΜΑ)
4. ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙ ΔΑΠΑΝΕς ΕΧΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΨΕΤΕ ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΕ
5 ΝΑ ΜΗΧΑΝΑΟΓΡΑΦΗΣΕΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ πχ ΥΓΕΙΑ , ΦΠΑ
και 6
ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΙΑΝΟΥΝ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αφορολόγητο μέχρι 20.000 με αποδείξεις και συντελεστή 45% από 70.000 και άνω.
Φίλε υπουργέ,
καλό είναι κατ’ αρχάς να συμφωνούμε ότι καταλαβαίνουμε τα ίδια ελληνικά:
1.Ενιαία : ναι, αν σ’ αυτή προστίθενται όλα τα εισοδήματα με την εξαίρεση των τόκων των καταθέσεων.
2.Προοδευτική : ναι, με την καθιέρωση ποικίλων κλιμακίων, προοδευτικά αυξανομένων π.χ.
Έως 3.000 ποσοστό 0% (βασικό αφορολόγητο γιά όλους)
Από 3.001 – 10.000 5%
από 10.001- 20.000 10%
από 20.001- 30.000 15 ή 20% κλπ.
Τα πρόσθετα αφορολόγητα με αποδείξεις πρέπει γιά να είναι αποδοτικά να αφαιρούνται από την
οροφή τού εισοδήματος, και να αφαιρούν κατ’ ελάχιστο από τον τελικό φόρο ποσοστό αισθητά ανώτερο από το 19% του ΦΠΑ.
3.Τιμαριθμοποιημένη : ναι και αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι όλα τα παραπάνω στο παράδειγμα κλιμάκια σε ένα χρόνο θα έχουν διευρυνθεί κατά το ποσοστό τού ετήσιου τιμάριθμου, όπως θα τον επισημοποιήσει η Ανεξάρτητη ΕΣΥΕ και όχι όσο θα τον ήθελε η κυβέρνηση.
Τώρα βέβαια κάπως έτσι θα πρέπει να είναι η ατομική κλίμακα φορολογίας Φυσικών προσώπων, που θα εφαρμόζεται γιά άγαμους , όμως προσοχή γιά έγγαμους οι προοδευτικές κλίμακες σε άνισα αμειβόμενα ζευγάρια οδηγεί σε αδικαιολόγητες αδικίες .Δείτε γιά παράδειγμα δύο ζευγάρια με αποδοχές 10.000 καί 50.000 το ένα καί με 30.000 καί 30.000 το άλλο, όπως πολύ εύκολα αντιλαμβάνεσθε , αν καί έχουν τα ίδια ετήσια έσοδα το πρώτο θα πληρώσει σημαντικά υψηλότερους φόρους και επομένως μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα. Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα αν το ζευγάρι στηρίζεται σε έσοδα μόνο ενός εκ των δύο.
Εκείνο που μπορεί να γίνει για να αρθεί η ανισότητα αυτή, αλλά παράλληλα να υποστηριχθεί και ο γάμος
και η δημογραφική ανάπτυξη, είναι ο φόρος σε τέτοιες περιπτώσεις να είναι αθροιστικά ίσος με εκείνον που θα προέκυπτε αν το ζευγάρι είχε ίσα εισοδήματα, ίσα δηλαδή προφανώς με τον μέσο όρο των εισοδημάτων τους.
Ευχαριστώ
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΗ. ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο «ΠΛΟΥΣΙΟΣ» ΤΩΝ 75.000€ ΜΕ 40% ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ 30.000€. ΕΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΑΛΛΟ ΕΝΑ 11%, ΕΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΛΟ ΕΝΑ 50% ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ). ΕΑΝ Ο ΑΤΥΧΟΣ ΚΑΠΝΙΖΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΟ ΕΝΑ 100%. ΦΠΑ ΑΛΛΟ ΕΝΑ 19%. ΔΙΟΔΙΑ. ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ. ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ. ΓΙΑΤΙ? ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ.
ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΕΚΛΕΨΑΝ ΛΕΤΕ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΕΣΑΣ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ. ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ, ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΑΥΜΑΖΩ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΙ ΚΟΝΙΜΑ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ.
Ασφαλώς η προοδευτική άμεση φορολόγηση είναι το δικαιότερο σύστημα. Όμως οι φορολογικοί συντελεστές δεν θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά για εισοδήματα μέχρι 30000-40000 ευρώ αφού όσοι δηλώνουν τέτοια εισοδήματα είναι οι ειλικρινείς φορολογούμενοι και σίγουρα δεν θα πρέπει να τιμωρηθούν. Επιπλέον, ένα τέτοιο ποσό σίγουρα δεν σημαίνει ότι κάποιος είναι πλούσιος και του περισσεύουν για να τα στερηθεί, ειδικά αν έχει οικογένεια.
Ευνοοικότερη μεταχείριση θα πρέπει να έχει επίσης κάποιος που τα έσοδά του προέρχονται από περισσότερες από μία πηγές αφού αυτό σημαίνει ότι έχει συνολικό ωράριο πολύ μεγαλύτερο από το 8ωρο. Αυτό όμως μόνο αν οι δραστηριότητές του δεν στερούν θέσεις εργασίας από άλλους. Πχ, εργασία σε καινοτόμες δραστηριότητες μπορεί να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας αντί να τις περιορίζει.
Σίγουρα το βάρος πρέπει να εστιαστεί στα κλασσικά επαγγέλματα που δεν κόβουν αποδείξεις. Όλοι τα ξέρουμε αλλα συχνά διστάζουμε να ζητήσουμε απόδειξη είτε γιατί μας κάνει καλύτερη τιμή χωρίς απόδειξη, είτε γιατί οι ίδιοι δεν έχουμε όφελος, είτε γιατί γνωρίζουμε τον επαγγελματία, είτε γιατί απλά ντρεπόμαστε!! Αν όμως το σύστημα ήταν τέτοιο που όλοι να έχουν σοβαρό λόγο να ζητάνε απόδειξη, οι επαγγελματίες θα έδιναν όλοι από μόνοι τους πριν τη ζητήσουμε: είναι άλλο να ζητάει ο 1 στους 10 και άλλο να ζητάνε οι 8 στους 10. Στην τελευταία περίπτωση ο επαγγελματίας θα θεωρούσε δεδομένο ότι θα του ζητήσουν και ο άλλοι 2…
Το ζήτημα δεν είναι οι συντελεστές, τα κλιμάκια κλπ. Το θέμα είναι η φοροδιαφυγή. Ας μη αναλωνόμαστε στην αλλαγή κάθε τόσο των συντελεστών κλπ. Ας ιδρώσουν οι υπηρεσίες στη συλλογή των φόρων. Όσο για το θέμα της τιμαριθμοποίησης, είναι δίκαιο, εφαρμόστε το.
Να αφαιρείται από το εισόδημα ΟΛΟΚΛΗΡΟ το ποσό του ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ασφαλίστρου για στεγαστικό δάνειο α΄κατοικίας.
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σχολιάσω αυτά που ήδη συζητιόνται στα ΜΜΕ και τα οποία δεν τα αρνούνται τα στελέχη της κυβέρνησης περί 6000 αφορολόγητο + 6000 αποδείξεις.
Αν προσπαθήσουμε να αναγάγουμε την προσπάθεια αυτή σε πραγματικά δεδομένα θα καταλήξουμε στα εξής.
Έστω μισθωτός με οικογένεια και παιδιά στην οποία εργάζεται μόνο ένας, με 12000 εισόδημα.
Μέσο όρο δηλαδή 1000 μηνιαίως
Έξοδα
400,00 Σούπερ Μάρκετ (ίσως και κάτι παραπάνω)
150,00 ΔΕΗ, ΟΤΕ
150,00 Καύσιμα κίνησης αυτοκινήτου (δεν λαμβάνουμε απόδειξη)
50,00 μέσο όρο ανά μήνα για πετρέλαιο θέρμανσης
50,00 μέσο όρο σε ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας,
Έχουμε φτάσει στα 800,00
Απομένουν 200,00 για μικροέξοδα όπως τσιγάρα, λαϊκή αγορά(για τα οποία δεν λαμβάνουμε απόδειξη) ρουχισμός, κομμωτήριο κλπ.
Τα πράγματα στην πραγματικότητα είναι πιο δύσκολα.
Η λογική προφανώς της κυβέρνησης είναι με αυτόν τον τρόπο είναι να πιάσει αυτούς που διαφεύγουν να κόβουν αποδείξεις και συνεπώς να φοροδιαφεύγουν και λογικά δεν θα κάνει δεκτές αποδείξεις από σούπερ μάρκετ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ασφάλιστρα αυτοκινήτου, τέλη κυκλοφορίας κλπ.
Πώς λοιπόν ο μισθωτός με τα πιο πάνω χαρακτηριστικά θα συγκεντρώσει τις 6000,00 που απαιτούνται για να φτάσει το αφορολόγητό του στις 12000 το οποίο ισχύει και τώρα τώρα?
Γιατί τα μόνα που περισσεύουν από τα πιο πάνω είναι περίπου 150Χ12=1800 Ευρώ το χρόνο. Συνεπώς 6000+1800=7800 Αφορολόγητο για κάποιον που έχει λεφτά απλά για να κλύψει τα απαραίτητα.
Επίσης όταν λέτε προοδευτική κλίμακα ελπίζω να εννοείται ότι από το 25% δεν θα πηγαίνουμε στο 35% αλλά θα αυξάνεται ο φόρος σε ενδιάμεσες κλίμακες ανά 1% με ανάλογη αύξηση του εισοδήματος.
Ελπίζω να μην ενεργείσεται χωρίς να λάβετε υπόψη σας τον κοινωνικό χαρακτήρα του κράτους.
Βεβαίως να καταργηθεί η διαφορά φορολογικής κλίμακας μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών. Με ποιό σκεπτικό υπήρχε η διαφορά; Αν μη τι άλλο, ο ελεύθερος επαγγελματίας έχει περισσότερα έξοδα και θα ‘πρεπε να ‘χει μεγαλύτερο και όχι μικρότερο αφορολόγητο. Ας είναι όμως ίσο για όλους για απλούστευση και για να μην ευνοεί την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.
Για αυτόν που παραπονέθηκε πως η ατομική φορολόγηση «χτυπάει» το θεσμό της οικογένειας με το παράδειγμα των 20Κ+20Κ(4000 φόρος) έναντι 40Κ+0(8000 φόρος):
http://www.opengov.gr/minfin/?option=comment_view&comment_id=1326
Καταλαβαίνω το παράδειγμά σου, αλλά ο θεσμός της οικογένειας χτυπιέται περισσότερο όταν δυό ανεξάρτητα φορολογούμενοι παντρεύονται και ξαφνικά πληρώνουν περισσότερο φόρο απ’ όταν ήταν ανύπαντροι χωρίς να αλλάξει το εισόδημά τους.
Και για τους αρκετούς που θέλουν ενιαίο φορολογικό συντελεστή χωρίς αφορολόγητο, καλά δε σκέφτονται καθόλου πως αυτός που έχει μεγαλύτερο μισθό δεν δουλεύει απαραίτητα περισσότερο απ’ αυτόν που παίρνει λιγότερα; Συνήθως παίρνει περισσότερα ανά ώρα δουλειάς. Εφ’ όσον λοιπόν ο χρόνος του είναι πιο κερδοφόρος, είναι λογικό και ο συντελεστής να είναι μεγαλύτερος. Υποτίθεται πως το αφορολόγητο καλύπτει της βασικές βιοτικές ανάγκες που είναι οι ίδιες για όλους. Όπως και στις επιχειρήσεις φορολογούνται τα κέρδη αφού αφαιρεθούν τα έξοδα, έτσι και στα φυσικά πρόσωπα τα «έξοδα» είναι το αφορολόγητο που έιναι το ίδιο για όλους.
Βεβαίως και να αλλάξουν τα κλιμάκια σε μιά ενιαία φορολογική κλίμακα ως εξής:
Μέχρι εισόδημα 20.000 ευρώ 5% φόρος από 20.000 έως 30.000 15% φόρος από 30.000 έως 40.000 25% φόρος και από 40.000 έως 50.000 35% φόρος και από 50.000 και πάνω 45% φόρος με τις οποιεσδήποτε βεβαίως αφορολόγητες δαπάνες μέσω αποδείξεων που ισχύουν και σήμερα.
ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ Π.Χ. ΕΙΜΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ 20.000 ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΜΑΖΕΨΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ 5000 ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΕΙΔΗ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΔΕΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΟΤΕ ΣΧΕΔΟΝ ΦΕΥΓΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΜΙΣΘΟΣ ,ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΘΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Π Ο ΤΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ,ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ Η ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΕς ΕΠΕΙΔΗ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ,ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ Ν.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
πληρώνω ενοίκιο για το παιδί μου που σπουδάζει σε άλλη πόλη 400 €
σε χώρο 22 τμ. σύμφωνα με τον λογ/σμό ΔΕΗ και ο ιδιοκτήτης ζήτησε να υπογράψουμε συμβόλαια για 200€ και μάλιστα έλεγε οτι βάζαμε και πολλά. Αφού έτσι και αλλοιώς μόνο 100 € ανα μήνα σου δικαιολογεί ως ανωτατο ποσό αφαίρεσης απο το εισόδημα σου.
δειτε και δώστε καποια κίνητρα να ζητάμε συμβόλαια με όλο το ποσό του ενοικίου τουλαχιστον για τους φοιτητές σε αλλη πόλη απ’ αυτή που μένουν οι γονείς.
ειναι δυσβαστακτα τα έξοδα που πληρώνουν οι γονείς που σπουδαζουν παιδιά σε αλλες πόλεις. Δείτε επίσης και τις λέσχες και τα κυλικεία των πανεπιστημίων. ΑΘΛΙΑ ΦΑΓΗΤΑ, συτίζονται όλοι(μπακούρια φίλοι άστεγοι) πλήν τους φοιτητές , λόγω αθλιότητας φαγητών και ωραρίων λειτουργίας τους
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΣΤΙΣ 15000.ΜΕΧΡΙ 30000 ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 20%, ΕΩΣ 50000 ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 35% ΕΩΣ 100000 ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 40% ΚΑΙ ΑΠΟ 100000 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 45%
Ενας φορολογικος συντελεστης 40% απο το πρωτο ευρω με αφαιρεση ολων των αποδειξεων στο 100% απο το εισοδημα.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΙΑ ΠΙΟ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ/ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ (πχ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ 30.500 ΕΥΡΩ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ 42.000ΕΥΡΩ.
ΑΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ «ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ» ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ :
ΜΕ 5% ΕΩΣ ΤΙΣ 12.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 10% ΕΩΣ ΤΙΣ 18.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 15% ΕΩΣ ΤΙΣ 24.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 20% ΕΩΣ ΤΙΣ 30.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 25% ΕΩΣ ΤΙΣ 37.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 30% ΕΩΣ ΤΙΣ 45.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 35% ΕΩΣ ΤΙΣ 58.000 ΕΥΡΩ,
ΜΕ 40% ΑΠΟ ΤΙΣ 70.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝΩ.
ΑΦΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ Ο ΦΟΡΟΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ
Προτεινω φορολογικο που να ριχνει αναλογικα μεγαλυτερα βαρη στους εχοντες ποθεν εσχες για ολους.Οποιος συλαμβανεται να φοροδιαφευγει τσουχτερο προστιμο και αν δεν πληρωνει δημευση της περιουσιας.Η μεγαλη φοροδιαφυγη να γινει κακουργημα και ονομος να εφαρμοζεται.Το Δημοσιο να ειναι εμπρακτα δικαιο προς τους πολιτες.Ολα για υλοποιηθουν πρεπει να διαθετουμε ικανους και αδιαφθορους εφοριακους που να αγαπουν την πατριδα τους.Σημερα δε υπαρχουν.
ενιαία φορολογική κλίμακα για όλους με κλιμακωτούς συντελεστές από 12000 -18000 5%, 18000 – 23000 10%-12% και ώς 30000 20% , και να επιβραβεύονται όσοι ιδίως επαγγελματίες κάνουν ειλικρινής δηλώσεις
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (ΑΝΔΡΑΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ) ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΙΣ 24.000 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΑΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ Ή Ο ΕΝΑΣ ΠΡΟΣΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΑΜΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ 12.000.ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΩ ΤΟΥ 50% ΑΠΟ 40% ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ) ΑΠΟ 24.000 ΜΕΧΡΙ 40.000 ΣΤΟ 20%-ΑΠΟ 40.000 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ 30% – ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 80.000 ΣΤΟ 40% ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 140.000 ΣΤΟ 45%.
Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΓΑΜΟΣ)ΑΠΟ 12.000 ΜΕΧΡΙ 25.000 ΣΤΟ 20%- ΑΠΟ 25.000 ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ 30%- ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 40.000 ΣΤΟ 40% ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 70.000 ΣΤΟ 45%.
ΑΥΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ.
Προτεινω την αναγνωριση σαν προστατευομενων μελων τα τεκνα που εχουν συμπληρωσει το 24 ετος της ηλικιας τους και αποδεδειγμενα ειναι ανεργα. Σημερα η προστασια τελειωνει με την συμπληρωση του 24ου ετους.Δηλαδη εαν ενα παιδι εχει τελειωσει πανεπιστημιακη σχολη 5 ετους φοιτησης, και μεταπτυχιακο 1 ετους, (εαν ειναι αγορι +1 χρονος στρατιωτικης θητειας), εχει φτασει στο 25ο ετος της ηλικιας του χωρις να εχει εργαστει. Επι πλεον στις σημερινες ειδικα συνθηκες ειναι μαλλον απιθανο να βρει δουλεια αμεσως μετα την συμπληρωση των σπουδων με αποτελεσμα να ζει και να επιβαρυνει τους γονεις του. Σημειωνεται οτι ο ΟΑΕΔ δεν αναγνωριζει σαν ανεργους οσους δεν εχουν εργαστει εστω για μια ελαχιστη χρονικη περιοδο. Επισης τα παιδια αυτα δεν εχουν ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη γιατι το ΙΚΑ απαιτει εναν ελαχιστο αριθμο ημερομισθιων προκειμενου να θεωρησει βιβλιαριο ασθενειας. Δηλαδη τα παιδια αυτα, δεν αναγνωριζονται σαν ουτε σαν ανεργα ουτε εχουν ιατροφαρμακειτικη περιθαλψη,στην δε οικογενεια τους που επιβαρυνεται με τα εξοδα διαβιωσης τους ή/και ιατροφαρμακευτικης περιθαλψης δεν αναγνωριζεται καμμια εκπτωση απο το φορολογητεο εισοδημα