Ποιες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων πέραν όσων δηλώνονται με την ισχύουσα σήμερα δήλωση (Ε1) πρέπει να περιληφθούν; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
287 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Περιττό από την στιγμή που υπάρχει το Ε9
Γενικά η φορολογική δήλωση δίνει την ευκαιρία στον ειλικρινή φορολογούμενο να παρουσιάσει στη φορολογική αρχή το ετήσιο εισόδημά του και τη μεταβολή της περιουσιακής του κατάστασης. Επομένως όσο περισσότερα είδη περιουσιακών στοιχείων μπορούν να αναγραφούν ο ειλικρινής φορολογούμενος θα τα δηλώσει.
Τι γίνεται όμως με τους λοιπούς φορολογούμενους που θα ψάξουμε τρόπους μη δήλωσης ή μη ακριβής δήλωσης; Όλοι εμείς που θα ανατρέξουμε σε ικανούς φοροτέχνες, ή θα συστήσουμε υπεράκτιες εταιρείες θα τη γλυτώνουμε μια ζωή; Άραγε η σύγχρονη τεχνολογία δε μπορεί να βοηθήσει το δύσμοιρο κράτος να κάνει ουσιαστικές διασταυρώσεις στοιχείων; Δε μπορεί να αντλήσει στοιχεία που κάθε εταιρεία με ένα αξιοπρεπές CRM διαθέτει;
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι ένα δικαιότερο φορολογικό σύστημα μπορεί να αυξήσει τη φορολογική βάση. Προτείνω τον κανόνα του 1/5. Για κάθε 5 ευρώ εισόδημα ή αύξηση περιουσίας το 1 ευρώ να πηγαίνει στο κράτος (με την ευρεία όμως έννοια συμπεριλαμβανομένης της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ασφαλιστικών ταμείων). Αυτό το 20% ποσοστό φορολογίας αν ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους κατοικούντες ή τους δραστηριοποιούμενους σε αυτή τη χώρα, μπορεί να αποτρέψει προσπάθειες φοροδιαφυγής, αφού το κόστος της θα είναι υψηλότερο του 20%.
Πολύ τολμηρό μέτρο. Μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο αλλά και καταστροφικό.
Σιγουρευτείτε καταρχάς ότι μπορείτε να το αξιοποιήσετε. Ας υποθέσουμε ότι γνωρίζετε πόσες μετοχές και ομόλογα έχει ο κύριος Χ σήμερα, με βάση βέβαια τη δήλωση του. Τι τον εμποδίσει να αποκρύψει την αγορά νέων μετοχών του χρόνου; Θα τον βρείτε αν τις αγοράσει στο εξωτερικό ή μέσω κάποιου ξένου broker; Αν όχι μην επιβαρύνετε το σύστημα με άχρηστες καταγραφές. Ήδη τρομοκρατήσατε τους καταθέτες. Εκείνοι που έστειλαν τα λεφτά στο εξωτερικό θα τα ξαναφέρουν μόλις ξεκαθαρίσετε τις προθέσεις σας. Μα δεν λυπάστε τις γριές που τα έβαλαν στο στρώμα;
Μετά, τι θα γίνει με το παρελθόν; Προφανώς και δεν μπορείτε να εγκαλέσετε κάποιον για κατοχή πλούτου. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δήλωση μετοχών σαν απόδειξη φοροδιαφυγής γιατί δεν υπήρχε ποτέ υποχρέωση δήλωσης της κτήσης κινητών αξιών. Μπορείτε όμως να ξεκινήσετε εξονυχιστικό έλεγχο κάποιου δύστυχου που θα επιλεγεί για ‘δειγματοληπτικό έλεγχο’. Έκθετοι δεν θα είναι μόνο οι φοροφυγάδες αλλά και χιλιάδες αθώοι που πούλησαν ακίνητα για πχ 400000 και έγραψαν στο συμβόλαιο την αντικειμενική, δηλαδή 200000. Για όσους δεν γνωρίζουν ο πωλητής δεν έχει τίποτα να κερδίσει από μια τέτοια ενέργεια. Το κάνει κατ’ απαίτηση του αγοραστή. Έτσι ο μεν αγοραστής θα βρεθεί καθαρό περιστέρι αν έχει αποκρύψει μέχρι 200000 ενώ ο πωλητής θα μοιάζει φοροφυγάς ακόμη κι αν δεν έχει κρύψει τίποτα. Χρειάζεται προσοχή για να μην κάνουμε τους επίορκους δημόσιους λειτουργούς εκατομμυριούχους, χωρίς το δημόσιο να κερδίσει τίποτα.
Δεν αρκεί επομένως η δήλωση του υπουργού ‘τα στοιχεία προορίζονται κυρίως για μελλοντική χρήση’. Χρειάζεται κατηγορηματική διατύπωση μέσα στη νομοθετική ρύθμιση. Άλλωστε το κράτος διατηρεί τη δυνατότητα να ανατρέχει στο παρελθόν όταν υπάρχει βεβαιωμένη παράβαση που εντοπίστηκε με τις παραδοσιακές μεθόδους. Αν ο κύριος Χ πιάστηκε με δέκα πλαστά τιμολόγια δεν χρειάζεται να ξέρουμε τι έκανε τα λεφτά που έκλεψε από τον ΦΠΑ για να διωχθεί. Θα διωχθεί ακόμη κι αν τα έχει ήδη φάει στα μπουζούκια. Όχι λοιπόν στις υπερβολές. Η κτηματαγορά και το χρηματιστήριο θα περάσουν δύσκολες μέρες εντός του 2010 καθώς η διεθνής ανάπτυξη θα είναι όπως όλα δείχνουν υποτονική. Δεν είναι ώρα για ρεβανσισμούς.
Αν μετά από όλα αυτά συνεχίζετε να πιστεύετε ότι η πληρέστερη καταγραφή θα βοηθήσει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής στο μέλλον, προχωρήστε. Θα γνωρίζετε όμως ότι ήδη υπάρχει έλεγχος πόθεν έσχες και ειδικά έντυπα ‘ανάλωσης κεφαλαίου’ που καλείται να συμπληρώσει ο φορολογούμενος για να δικαιολογήσει αγορές. Εφόσον προχωρήσετε στην εφαρμογή του συνολικού ‘πόθεν έσχες’ πρέπει να εγκαταλείψετε την παλιά ‘κεφαλαιοποίηση προηγουμένων ετών’ που χρησιμοποιούσαμε ως τώρα και να την αντικαταστήσετε με την δήλωση περιουσιακής κατάστασης κατά την 31 Δεκεμβρίου 2009. Από κει και μετά θα ζητάτε κάθε χρόνο την αντίστοιχη δήλωση για τη νέα χρονιά μαζί με το Ε1. Αυτό σημαίνει ότι δίνετε συγχωροχάρτι για τα κτηθέντα έως 31/12/09. Αν είστε βέβαιοι ότι μπορείτε να αξιοποιήσετε τα νέα στοιχεία από δω και μπρος, σίγουρα αξίζει τον κόπο αφού θα τονωθεί και η κτηματαγορά. Θα είναι όμως χρήσιμα τα επιπλέον στοιχεία;
Αναμφιβόλως σωστό το μέτρο.
Δεν παραβλέπεται το πρόβλημα με την μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό, που φαίνεται ότι έχει ήδη πάρει έκταση. Ας περιοριστούμε στα ακίνητα και τον τρόπο διαβίωσης. Δεν φαίνεται συνετή η πρόταση (ΛΑΟΣ) να καλοπιάσουμε τους κλέφτες και λωποδύτες με κίνητρα να φέρουν στη χώρα τα κλεμμένα.
θεωρητικά είμαι κατά της καταγραφής και του φακελώματος των διάφορων προσωπικών στοιχείων, είτε αφορούν πολιτικές πεποιθήσεις είτε αφορούν οικονομικά στοιχεία.
Ο κόμπος, όμως, έχει φθάσει στο χτένι: Υπουργός έχει δηλώσει σε ζωντανό τηλεοπτικό χρόνο ότι προέβη σε «νόμιμες» ενέργειες για να επιτύχει φοροαποφυγή. Υποστήριξε μάλιστα ότι το «νόμιμο» είναι και ηθικό.
Έτσι κατ’εξαίρεση -λόγω της έκτακτης κατάστασης και της ηθικής κατάπτωσης- θα μπορούσα να δεχτώ την καταγραφή και παρακολούθηση για συγκεκριμμένο χρονικό διάστημα (π.χ. δεκαετία) όλων των περιουσιακών στοιχείων των φυσικών και νομικών προσώπων.
Και όταν λέγω όλων, εννοώ των σημαντικών- εξαιρουμένων των προσωπικών αντικειμένων (ρουχισμού κλπ).
Θα μπορούε να ζητηθεί η καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων (κινητών και ακίνητων) που έχουν αξία μεγαλύτερη από 10.000 ευρώ (=3,4 εκ. δραχμές) καθώς και των καταθέσεων.
Αυτό να γίνεται κάθε χρόνο, ώστε να φαίνεται η πραγματική οικονομική κατάσταση κάθε οικογένειας.
Μετά από 2-3 χρόνια να αναμορφωθεί το φορολογικό σύστημα με βάση τα δεδομένα αυτά.
Σήμερα βλέπουν τη δημοσιότητα εντυπωσιακά στοιχεία, τα οποία όμως μερικές φορές είναι αναληθή.
Συχνά ακούγεται ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν εισοδήματα μικρότερα από τους μισθωτούς. Αυτό όμως είναι εικονικό.
Όπως ξέρετε δεν καταγράφεται πλέον το επάγγελμα στην φορολογική δήλωση. Έτσι όταν ένας ελέυθερος επαγγελματίας δηλώνει 5.000 από το ελεύθερο επάγγελμα, 30.000 από κινητές αξίες και 50.000 από ενοίκια, στη στατιστική καταγράφονται μόνο τα 5.000, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο συγκεκριμμένος είναι φοροφυγάς, αφού μπορεί η χρονιά να πήγε κακά ή να αδιαφορεί για την αύξηση των εισοδημάτων από το επάγγελμά του, αφού έχει εισοδήματα από άλλες πηγές.
Καλός είναι ο εντυπωσιασμός, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την άσκηση ορθής και δίκαιης φορολογικής πολιτικής.
Και απαραίτητο είναι να επανέλθει η καταγραφή του επαγγέλματος.
Kαλησπερα πιστευω οτι η εαν απαιτηθει απο την κυβερνηση η καταγραφη των τραπεζικων καταθεσεων το τραπεζικο συστημα θα καταρευσει γιατι ολοι θα τρεξουν να αποσυρουν τα χρηματα τους αλλος θα τα βγαλει σε λογαριασμο στο εξωτερικο, αλλος θα τα βαλει σε θυριδα, και αλλος θα τα κρυψει σπιτι του
Επισης εαν απο την κυβερνηση απαιτηθει και η καταγραφη αμοιβαιων κεφαλαιων εσωτερικου και εξωτερικου,μετοχων κλπ κανενας δεν θα επενδυει σε αυτα τα προιοντα εαν φορολογηθουν ειναι και θεμα εγωισμου μεχρι χθες να εχεις μεγαλες αποδοσεις χωρις καμια φορολογια και απο αυριο να τα δηλωνεις και να σε φορολογουν κιολας, παει τελος και η επενδυσεις στην ελλαδα
Για πολλά τώρα χρόνια οι Έλληνες φορολογούμενοι,τουλάχιστον οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, έχουν δηλώσει στις αρμόδιες ΔΟΥ όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία. Το ΚΕΠΥΟ μπορεί εύκολα να διασταυρώσει την αλήθεια των περιουσιακών στοιχείων ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ αρκεί ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΔΟΥ, Συμβολαιογραφεία,Τράπεζες κ.ά)να επεξεργαστούν-μηχανογραφήσουν και σας διαβιβάσουν τα στοιχεία που έχουν σήμερα στη διάθεσή τους ΠΑΡΑΠΕΤΑΜΕΝΑ.
Προτείνω πάντως, ειδικά για την ακίνητη περιουσία που δεν έχει δηλωθεί και φορολογηθεί νομίμως, ο νέος Νόμος να προβλέψει ότι ¨ στο εξής οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο,δηλ.Κτίσμα,Οικόπεδο,Αγρός, Αγροτεμάχιο κ.λ.π., που δεν έχει συμπεριληφθεί στο Ε9 προηγούμενων ετών του φερόμενου ως κάτοχού του ή δεν έχει φορολογηθεί νομίμως ΑΝΗΚΕΙ ΝΟΜΙΜΩΣ ΣΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟ ¨.
Ι
Ακόμη και τα ποσά των καταθέσεων μπορείται να πληροφορηθείτε σφού οι Τράπεζες ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΦΟΡΟ 10% ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ των καταθέσεων την ορθότητα ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΎ των οποίων ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΣ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ. Γνωρίζετε ασφαλώς ότι σε κάθε Τραπεζική κατάθεση υπάρχει, σαν απαραίτητο στοιχείο, ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ και επομένως ακόμη και τώρα ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΤΕ ΤΑ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ όλων αυτών που, οι Τράπεζες κατήγγειλαν ότι,ΦΥΓΑΔΕΥΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Εν κατακλείδι έχετε όλα τα εργαλεία στη διάθεσή σας για να εντοπίσετε έγκαιρα και σωστά ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ.
1) Προτείνω στη συλλογή των αποδείξεων να συμπεριληφθούν και οι αποδείξεις των κοινοχρήστων.Οι περισσότερες εργασίες στις πολυκατοικίες ,κυρίως των υδραυλικών, γίνονται χωρίς επίσημες αποδείξεις,για να μην πληρωθεί το Φ.Π.Α.
2)Να αποκτήσουμε ολοι μια ηλεκτρονική κάρτα με τον φορολογικό αριθμό μας,ετσι ώστε να την καταγράφουν όλες οι ταμιακές μηχανές,σε κάθε συναλλαγή μας. Ισως ετσι να φανεί το αφορολόγητο εισόδημα.
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ !!!ΕΛΕΟΣ. ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ;
Για την καταπολέμιση της φοροδιαφυγής προτείνω όπως οι αποδείξεις τις οποίες θα λαμβάνουν οι πολίτες από αγορές λιανικά να καταγράφονται σε ειδικό έντυπο με Α.Φ.Μ. και
ποσό και να υοβάλλονται μέσα στη χρήση π.χ. ανά δύο μήνες
στις ΔΟΥ ή στα ΚΕΠ απ’ όπου θα λαμβάνουν βεβαίωση η οποία θα αναγράφεται στη φορολογική δήλωση Ε1. Και τούτο
για μηδενισμό του όγκου χαρτιού στο τέλος της χρήσης και αποτροπής της ανταλλαγής αποδείξεων μεταξύ των φορολογουμένων.
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να απασχολήσει το οικ. επιτελείο είναι οι δαπάνες των πολυκατοικιών όπου οι περισσότερες αφορούν παροχή υπηρεσιών. Προτείνω να νομοθετηθεί όπως ο διαχειριστής να είναι υπεύθυνος για τη λήψη νόμιμων παραστατικών και σε περίπτωση αμελείας να έχουν δικαίωμα
οι ένοικοι να μην πληρώνουν αυτές τις δαπάνες αλλά να τις επιβαρύνεται ο ίδιος.
Το πόθεν έσχεν εφόσον στηριχθεί στην άρση των τραπεζικών καταθέσεων σε περιπτώσεις που υπάρχουν ενδείξεις για φοροδιαφυγή είναι το ΜΟΝΟ μέτρο που θα έχει αποτελέσματα.
Ομως το παραπάνω μέτρο για να εφαρμοστεί και να αποδόσει θέλει ειδικό σώμα ελεγκτών φυσικών προσώπων ( σημειώνω ότι οι ελεύθεροι επαγγελαμτίες -γιατροί, δικηγόροι , μηχανικοί , υπεργολάβοι οικοδομών κλπ-δεν έχουν ελεχθεί ΠΟΤΕ) καθώς και πλήρη μηχανοργάνωση .
Στην παρούσα συγκυρία και λόγω της οικονομικής κρίσης το παραπάνω μέτρα δεν θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα .
Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι οι Προιστάμενοι των Δ.Ο.Υ να καλέσουν ( με επίδοση πρόσκλησης ) σε πρώτη φάση όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες -που λειτουργούν άνω των τριών ( 3 ) ετών και δηλώνουν εισόδημα κάτω των 10000,00 ευρώ να αιτιολογήσουν τον τρόπο διαβιωσής τους και να παρέχουν πληροφορίες για τις οικογενειακές τους δαπάνες , ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟ οτι θα παρακλουθούν ΄τακτικά τα εισοδηματά τους ( ανά τρίμηνο με τις δηλώσεις ΦΠΑ που υποβάλλουν ) και εάν δεν συμμορφωθούν θα γίνει άρση των τραπεζικών τους καταθέσεων προκειμένου να διαπιστωθούν αποκρυβέντα εισοδήματα .
Πρόκειται για ένα δίκαιο μέτρο
Η αναγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων από όλους τους φορολογούμενους θα οδηγήσει σε τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που επί της ουσίας δεν θα μπορεί να ελεγχθεί. Πολύ αποτελεσματικότερο θα είναι να δοθεί η δυνατότητα στην εφορία να ελέγχει τραπεζικούς λογαριασμούς κλπ. σε όσους υπόκεινται σε έλεγχο, ακόμα και αν αυτός ο έλεγχος είναι δειγματοληπτικός.
Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ.
ΠΑΡΌΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΟΣΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ.
ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΠΟΣΑ, ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ,ΟΠΩΣ 5 ΕΥΡΩ/ΤΜ. ΑΥΤΟ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 500 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ, ΓΙΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 100 ΤΜ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΟ ΒΑΦΕΙΣ ΜΗΝΑ ΠΑΡΑ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΤΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΜΕ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΞΙΑ, ΜΕΙΟΝ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ. ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΌΨΙΝ ΜΑΣ ΟΤΙ Ο ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ : (MERCEDES & AUDI 70.000 – 80.000 ΕΥΡΩ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1.800 ΚΥΒΙΚΩΝ, ΚΑΙ HYUNDAI, SKODA, SEAT ΤΩΝ 20.000 ΕΥΡΩ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 2.000 ΚΥΒΙΚΩΝ.)
ΟΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ, ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ,ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΞΙΩΝ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝΙΩΝ, ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΟ,ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ.
Από την εμπειρία μου στον τραπεζικό χώρο θεωρώ ότι για να μην υπάρχει παράκαμψη του πόθεν έσχες πρέπει σε όλα τα δάνεια που χρησιμοποιούνται για να δικαιολογήσουν αγορές περιουσιακών στοιχείων να λαμβάνεται υπόψη και το είδος της εξασφάλισης.
Έτσι για παράδειγμα δάνειο με εξασφάλιση μετρητά να μην μπορεί να δικαιολογήσει το πόθεν έσχες για κάποια αγορά μιας και είναι συχνό το φαινόμενο άτομα με χαμηλά εισοδήματα να δικαιολογούν αγορές μέσω δανείων που βεβαίως μια τράπεζα θα τους χορηγεί αν έχουν και αντίστοιχη κατάθεση.
Η καταγραφή των καταθέσεων, ενώ επιφανειακά φαίνεται ως αποτελεσματικό μέτρο, στην πραγματικότητα θα διαλύσει το τραπεζικό σύστημα. Όχι μόνο οι μεγαλοκαταθέτες αλλά και πολλοί μικροκαταθέτες που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τις καταθέσεις τους και φοβούνται τον φόρο που θα επιβληθεί σε αυτές, θα τρέξουν να τις αποσύρουν, με ολέθρια αποτελέσματα για την ρευστότητα των τραπεζών. Ήδη παρατηρείται αυξημένη ζήτηση θυρίδων, φαινόμενο που θα εντείνεται συνεχώς, αλλά και εγρήγορση των τραπεζών οι οποίες εκτός από τον κίνδυνο της έλλειψης ρευστότητας καλούνται πλέον να λάβουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας για να προστατέψουν τις θυρίδες των πελατών τους.
Εαν το πρώτο τουβλάκι αρχίσει να πέφτει θα οδηγηθούμε ή σε κρατική ενίσχυση των τραπεζών (πράγμα που αναιρεί όλο το σκοπό του νομοσχεδίου αλλά και του γενικότερου προεκλογικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ) ή σε κρατικές αποζημιώσεις και τρομερή λαϊκή δυσαρέσκεια από πιθανές κλοπές των περιεχομένων των θυρίδων.
Οι καταθέσεις δεν θα πρέπει να καταγράφονται γιατί αυτό παρουσιάζει προφανείς κινδύνους για αυτούς που έχουν υψηλές καταθέσεις (κίνδυνος εκβιασμών, απαγωγών κτλ.). Άλλωστε δε θα οφελήσει σε τίποτε κάποιο τέτοιο μέτρο, ίσα ίσα θα βλάψει γιατί αυτοί που έχουν υψηλές καταθέσεις θα τις αποσύρουν στο εξωτερικό σε τέτοια περιπτωση.
Σίγουρα το Πόθεν Έσχες αποτελεί μια καλή και δίκαιη λύση, εφόσον αντιστοιχηθούν οι διάφορες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων στο πραγματικό κόστος απόκτησης και διατήρησής τους. Επίσης θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι αυτοί που φοροδιαφεύγουν συστηματικά δε θα έχουν «παραθυράκια» για να διατηρούν μεγάλη περιουσία που δε θα φαίνεται στο όνομά τους (π.χ. offshore).
Σε κάθε περίπτωση δεν είναι εφικτό να πρέπει οι ίδιοι οι πολίτες να καταγράφουν συνεχώς τα περιουσιακά τους στοιχεία κάθε χρόνο στη δήλωσή τους. Πρέπει επιτέλους να δημιουργηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων των δημοσίων υπηρεσιών, όπου με μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο (π.χ. ΑΦΜ) να μπορεί μια υπηρεσία να αντλήσει όλα τα δεδομένα για ένα φορολογούμενο. Αυτό μπορεί να εφαρμοστεί προφανώς και για τους διπλοθεσίτες στο δημόσιο…πόσο δύσκολο είναι άραγε να εφαρμοστεί αυτό εν έτει 2010; Ο μόνος λόγος να μην πραγματοποιηθεί είναι κατά τη γνώμη μου για να μη θιγούν τα συμφέροντα όσων παραβαίνουν τους κανονισμούς…
Συνεπώς η δημιουργία ενιαίας βάσης δεδομένων με φορολογικά, ασφαλιστικά και περιουσιακά στοιχεία για όλους τους φορολογούμενους είναι ΑΠΟΛΥΤΩς ΑΝΑΓΚΑΙΑ. Πρέπει οι πάντες να πραγματοποιούν όλες τις συναλλαγές, πληρωμές και πάσης φύσεως μεταβιβάσεις και αγορές ηλεκτρονικά.
Σωστό και εύκολο ακούγεται.Κάποιος που δεν έχει τίποτε,δεν θα κουραστεί καθόλου.
Κάποιος άλλος όμως με 50% από χωράφι,25% απο σπίτι,10% απο λαχανόκηπο 1,1/2 από αποθήκη ,1 σπίτι 100% κλπ,κλπ θα πρέπει να είναι Α2 το ΕΙ για νά χωρέσουν όλα αυτά συν οι καταθέσεις απο μια τράπεζα εδώ μία άλλη παρά κεί,χαμός.
Νομίζω ότι από τις δηλώσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα η εφορία είναι σε θέση να συγκεντρώσει όλα τα περιουσιακά και τα εισοδήματα όλων όσων κάνουν δήλωση,διασταύρωνοντας τους συγγενείς Α’β ώστε να βγεί μία άκρη.
Το πρόβλημα είναι σε αυτούς πού δεν κάνουν δήλωση άρα δεν γνωρίζει και η εφορία άν έχουν τι έχουν.
Ναι συμφωνώ απολυτα με την καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων στη φορολογική δήλωση. Αλλά τι θα πεί πληρέστερη καταγραφή; Δηλαδή οι μέχρι τώρα καταγραφές δεν ήταν πλήρεις; Και γιατί η Πολιτεία περιμένει απο τον ίδιο τον φορολογούμενο να καταγράψει τα περιουσιακά του στοιχεία ξανά και ξανά; Δεν είναι καταγραμμένα στο Κτηματολόγιο; Δεν είναι καταγραμμένα στο Υποθηκοφυλακείο; Δεν είναι καταγραμμένα στις πολεοδομίες; Δεν είναι καταγραμμένα στα δημόσια συμβολαιογραφεία;
Δεν είναι καταγεγραμμένα στις εφορίες μέσω των Ε9; Η μήπως δεν μπορούν να επικοινωνήσουν αυτές οι χρυσοπληρωμένες υπηρεσίες μεταξύ τους. Κύριοι πάρτε τα λεφτά που μπορείτε να πάρετε, αλλά μην ταλαιπωρείτε άλλο τους φορολογούμενους πολίτες με εξοργιστικές διαδικασίες. Οι δηλώσεις για τις οποίες μιλάτε θα πρέπει να είναι προεκτυπωμένες από εσάς το κράτος και ο πολίτης να επεμβαίνει μόνο αν υπάρχουν αναντιστοιχίες με την πραγματικότητα.
Aντί να κάνετε καταγραφή όλων των φορολογουμένων, και να δημιουργήσετε τεράστιο χάος (αλήθεια, τι νόημα έχει η αποτύπωση των καταθέσεων μιά συγκεκριμένη ημερομηνία; κάποιος που έχει πρόβλημα σηκώνει τα λεφτά την προηγούμενη και τα καταθέτει ξανά την επόμενη), κάντε ελέγχους.
Πότε ελέγχθηκε ουσιαστικά το ‘πόθεν έσχες’ όλων όσων έχουν υποχρέωση να το υποβάλλουν;
Πότε ελέγχθηκαν ουσιαστικά φορολογούμενοι με μηδενικές ή χαμηλές φορολογικές δηλώσεις ενώ διάγουν βίο πολυτελέστατο;
Πότε ελέγχθηκαν τα δικαιολογημένα σε λογής-λογής εταιρείες πολυτελή σπίτια, αυτοκίνητα, και σκάφη που χρησιμοποιούνται για ιδιωτικούς λόγους;
Μην δημιουργείτε επιπλέον γραφειοκρατία και πολυπλοκότητα για να δικαιολογήσετε την αδυναμία σας να κάνετε ελέγχους.
Δίκαιο και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα;
Ναι στα ΔΙΚΑΙΑ τεκμήρια.
Για να πατάξει κάποιος την φορό-διαφυγή, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι είναι ένας ΔΙΚΑΙΟΣ και άξιος ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ φορό-εισπράκτορας.
1. Ένας ΔΙΚΑΙΟΣ φορό-εισπράκτορας δεν είναι δυνατόν να υπολογίζει τόσο παράλογα τα τεκμήρια διαβίωσης. Ένα ΙΧ 2,000 κεκ έχει έξοδα διαβίωσης 40,900 ευρώ ετησίως; Ένα ΙΧ 4,000 κεκ έχει έξοδα διαβίωσης 112,900 ευρώ ετησίως; Από πρσοωπική εμπειρία θα σας πω ότι τα έξοδα μου είναι περίπου 2,500 ευρώ ετησίως.
2. Τέλος ένας άξιος ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ φορό-εισπράκτορας δεν αλλάζει το φορολογικό του σύστημα κάθε χρόνο αναλόγως με τα συμφέροντα του. Σχεδιάζει και εφαρμόζει με ορίζοντα δεκαετίας τουλάχιστον και δεν κάνει παρά μόνο τις απολύτως απαραίτητες αλλαγές στην διάρκεια αυτή. Έτσι μόνο μπορεί ο πολίτης να αισθανθεί ασφαλής και σίγουρος φορολογικά, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Κατά την προσωπική μου γνώμη αν το 1 & 2 δεν ισχύουν, πάντα θα βρίσκονται τρόποι φορό-διαφυγής.
Νικόλαος Μ.
Αξιότμε κ. Υπουργέ
Θεωρώ ότι τα τεκμήρια είναι καλά εν γένει. Όμως θα μπορούσαν να διορθωθούν κατάτι ως εξής:
(α) Περισσότερο αυστηρά για τα είδη πολυτελείας όπως σκάφη και αυτοκίνητα ή μίσθωση αυτών. Η λογική είναι ότι κάποιος που έχει ένα μεγάλο σκάφος σίγουρα έχει τα 100-πλάσια για νατα ξοδεύει σε έξοδα σκαφών. Εδώ η διασταύρωση με επιχειρήσεις leasing σκαφών/αυτοκινήτων να είναι υποχρεωτική.
(β) Η σχέση με τις κατοικίες (πρώτη, δεύτερη κλπ.) να μην είναι με τα τετραγωνικά αλλά με την αντικειμενική αξία. Εδώ θα πρέπει να γίνεται διασταύρωση με τα δάνεια
(γ) Μεγάλα δάνεια σε σχέση με εισοδήματα. Εάν μικρο-εισοδηματίες παίρνουν μεγάλα δάνεια π.χ. στεγαστικά και τα πληρώνουν πάει να πει ότι έχουν έσοδα από κάπου αλλού. Εδώ χρειάζεται διασταύρωση με ιστορικό τραπεζών
(δ) Ομοίως Μεγάλα δάνεια και αφορολόγητοι (<10000)
(στ) Ομοίως Μεγάλα δάνεια σε πρόσωπα που διαθέτουν Μη Κερδοσκοπικούς οργανισμούς
1.ΓΙΑ ΤΟ «ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ (ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ):
1.1.Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΝΕΩΝ AKINHTΩΝ
ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΤΟ Ε9
1.2.Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ
-ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
-ΤΑΞΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
-ΟΙΚΙΑΚΟΙ ΒΟΗΘΟΙ (ΕΛΕΓΧΟ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ)
1.3.Η ΙΔΡΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ
1.4.ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΟΧΩΝ
2.Η ΚΑΤΑΦΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΜΕΤΟΧΕΣ-
ΘΥΡΙΔΕΣ-ΑΠΟΘΗΣΑΥΡΗΣΗ ΣΕ ΣΕΝΤΟΥΚΙΑ ΚΛΠ) ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
3.Η ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΤΑΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ
Η Ακινητη περιουσια ειναι καταγεγραμμενη στο Ε9. Στο τελευταιο δε Ε9 που αφηνε τα περιθωρια να δηλωθουν εκ νεου τα ακινητα εμφανιστηκαν περιπτωσεις που δηλωθηκαν για πρωτη φορα οικοδομες κυριως αυθερετες και χωρις αδεια,οι δαπανες των οποιων δεν ειχαν δηλωθει ποτε πριν και που βεβαιως δεν δικαιολογουνται με το εισοδημα των κατοχων τους. Για τις συγκεκριμενες οικοδομες δεν χρειαστηκε ουτε η καταθεση τιμολογιων εστω και με ελαχιστο κοστος για την παροχη ρευματος γιατι ως γνωστο μην περνοντας ρευμα σαν αυθερετες συνδεονται 2 και 3 διαμερισματα με το ιδιο ρολοι. Παρατηρηθηκε ακομη μια και τους δοθηκε η δυνατοτητα να διαγραφονται και να προστιθονται ακινητα με τη δικαιολογια του λαθους. για αποφυγη συμβολαιων και φυσικα και αποφυγη φορων μεταβιβασης. Το προβλημα επομενως δεν ειναι να δηλωνονται τα περιουσιακα στοιχεια αλλα τι ελεγχος γινετε για αυτα.Εγινε ποτε αντιπαραβολη μεταξυ Ε9 και φολολογικων δηλωσεων? Εγινε αντιπαραβολη Ε9 και Ε2? Καλεσαν ποτε καποιο που συμπληρωνει εισοδηματα απο ακινητα να τον ελενξουν γιατι δηλωνει ενοικιο διαμερισματος 100 τ.μ οχι πανω απο 100 Ευρω μηνιαιως με τη συμφωνια βεβαιως του εκμισθωτη η γιατι δεν του χρειαζεται να βαλει παραπανω η γιατι εκβιαζεται οτι δεν θα του ενοικιασουν το σπιτι? Λυπαμαι γιατι απο γραφειοκρατια καλα παμε σκονταφτομε ομως και στους μηχανισμους ελεγχου και στο οτι προτιμαμε τα ευκολα.Ειναι σιγουρο Κ.υπουργε οτι οι υπαλληλοι του Υπουργειου Οικονομικων ειδικα στην περιφερεια γνωριζουν μεχρι και με λεπτομερειες την οικονομικη κατασταση του καθε ενος.Ειναι ομως οι ιδιοι που τους παρεχουν συμβουλες πως να ξεφυγουν.Κι αυτο γιατι ειτε οι ιδιοι ειτε συγγενικα τους προσωπα αναλαμβανουν τα λογιστικα και τις δηλωσεις τους με το αζημιωτο βεβαια και με την απαραιτητη καλυψη. Λυπαμαι που σας το λεω αλλα τιποτα δεν θα αλλαξει.Αφησατε πολλα χρονια να περασουν ευνοωντας τετοιες καταστασεις και συμπεριφορες σκεφτομενοι το πολιτικο κοστος η φοβουμενοι τους συνδηκαλιστες .ΘΑ κτυπησετε παλι για μια ακομη φορα τους ευκολους στοχους και αυτο σε καμμια περιπτωση δεν θαναι ενα δικαιο συστημα.Οι πονηροι παλι θα βρουν τον τροπο…..
ΝΑΙ
Το καλύτερο σ αυτή τη περίπτωση είναι διδαχθούμε από την εμπειρία ξένων οικονομιών που έχουν λύσει το πρόβλημα της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής και απλά τα το εφαρμόσουμε. Μαζί με καμπάνια διαρκείας και ανταποδωτικότητα του κάθε € που εξοικονομείται από τη πάταξη της φοροδιαφυγής , μπορεί να αλλάξει και η νοοτροπία των Ελλήνων. Για τη δήλωση των περιουσιακών στοιχείων πολύ απλά να δηλώνονται όλα ακόμα και οι καταθέσεις μαζί με τις κινήσεις τους στη διάρκεια του έτους. Αν το κράτος δε γίνει αυστηρό και ελεγκτικό στην Ελληνική κοινωνία ποτέ δε πρόκειται να αποδώσει τίποτα. πρέπει να ξέρει τα πάντα ένα κράτος που αυτή τη στιγμή δε ξέρει τι του γίνεται? Ναι πρέπει. Αν δε σοκάρεις τη κοινωνία ποτέ δε θα σε πάρει στα σοβαρά. Αρκετή πλάκα κάναμε.΄Ηρθε η ώρα να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.
1. H ακίνητη περιουσία είναι ήδη πολλαπλά δηλωμένη μέσω του Ε9 και του κτηματολογίου τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει κανένα λόγος να υποστούμε και νέα ταλαιπωρία !
Ας αξιοποιηθούν επιτέλους μηχανογραφικά τα κατατεθέντα τόσες φορές στοιχεία του Ε9.
2. Η δήλωση των καταθέσεων στις Τράπεζες δεν είναι δυνατόν να είναι σε καμμία περίπτωση αποτελεσματική ούτε ενδεικτική της περιουσιακής κατάστασης ! Π.χ σε κάθε σχεδόν πολυκατοικία υπάρχει ένας λογαριασμός αποθεματικού, με εμφανιζόμενους δικαιούχους 3-4 εκ των συνιδιοκτητών. Τα χρήματα αυτά φυσικά και δεν ανήκουν σε κανέναν από τους δικαιούχους. Θα πρέπει λοιπόν να τα παρουσιάσουν στην φορολογική τους δήλωση ? Δεν είναι παρανοικό ?
Επίσης οι περισσότεροι ιδιωτικοί τραπεζικοί λογαριασμοί έχουν περισσότερους συνδικαιούχους (γονείς,παιδιά, αδέλφια κλπ). Πως θα καταμερίζεται το ποσόν ?
Τέλος , αν κρίνουμε από το περίφημο «Ποθεν Εσχες» των βουλευτών, στο οποίο αναφέρεται το υπόλοιπο του λογαριασμού μία συγκεκριμένη ημερομηνία (π.χ. στις 31/12) είναι αυτονόητο, ότι όποιος θέλει να «κρύψει» τις καταθέσεις του, θα μπορεί να κάνει ανάληψη μία μέρα πρίν , και να ξανακάνει κατάθεση μία μέρα μετά.
Εξάλλου οι πραγματικοί φοροδιαφεύγοντες πολύ εύκολα θα εκπατρίσουν τα κεφάλαια τους στο εξωτερικό, και θα την πληρώσουν και πάλι οι ειλικρινείς φορολογούμενοι !
Δεν είναι απαραίτητη η δήλωση πόθεν έσχες το 2010 διότι με αυτόν τον τρόπο νομιμοποιείτε τα αποκτηθέντα παράνομα έσοδα απο το 1990 μέχρι σήμερα.
Έχει υποβληθεί πόθεν έσχες απο το 1990 με το Ε9 από όλους δίνοντας μάλιστα το δικαίωμα να δηλωθούν χρηματικά ποσά που είχε κάποιος σπίτι του, πέραν των τραπεζικών καταθέσεων κλπ, καθώς και κάθε κινητό πράγμα μεγάλης αξίας (κοσμήματα, τιμαλφή κλπ.)
Με αυτή τη δήλωση του 1990 και τα μέχρι σήμερα δηλωθέντα εισοδήματα, να εφαρμόσετε το πόθεν έσχες.
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΞΙΑ,ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ. ΕΤΣΙ, ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ, π.χ.ΕΜΠ. ΑΞΙΑ 300.000, ΔΑΝΕΙΟ 300.000. ,ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ & ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 180.000 . ΓΙΑ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ,Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΙΝΕΙ 180.000 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ , ΧΩΡΙΣ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ. ΕΤΣΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΟΙΚΟΔΟΜΗ (ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 1000/Τ.Μ.) ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΥΛΗΣΕ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΙΜΗΜΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ…ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ??
ΕΠΙΣΗΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ, ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΟ , ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ Δ.Ο.Υ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ π.χ. ΧΡΟΝΟ , ΤΟ ΕΞΟΦΛΟΥΝ.ΕΤΣΙ ΞΕΠΛΕΝΟΥΝ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ. ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΙΚΗ ή ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΔΑΝΕΙΟΥ , ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΓΓΕΛΟΥΝ ΣΤΗ Δ.Ο.Υ. ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΝΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΤΟ ΠΟΣΟ.
Χρόνια καλά και πολλά!
Μοναδική ρεαλιστική λύση είναι
α. ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΝΤΟΥ, σε ορίζοντα διετίας.
β. αριθμός μητρώου σε όλους τους Έλληνες, σταθερός μέχρι το μοιραίο.
Βάσει αυτού θα δίνονται ταυτότητες, ΑΦΜ κλπ.
γ. αριθμός μητρώου ακινήτων, επίσης σταθερός.
Ολα τα άλλα δυστυχώς είναι ασπιρίνες και υποτιμούν τη νοημοσύνη μας.
Βέβαια οι 300 θα χάσουν(;) τίς ψήφους, οι πολλοί το… «λάδι» και ίσως οι πολίτες κερδίσουν λίγη από τη χαμένη τους αξιοπρέπεια.
Ευχαριστώ (αν τα δαβάζετε…)
νινα, ένας βλάκας που δανείζεται(!) για να πληρώσει την εφορία!! (Υπήρχε και σχετικό προϊόν στη μεγαλύτερη ελλ. τράπεζα).
Η καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων στη φορολογική δήλωση είναι άσκοπη σπατάλη χρόνου, τα περιουσιακά στοιχεία έχουν καταγραφεί στο έντυπο Ε9. Μόνον αν πρόκειται για μη ακίνητη περιουσία μπορεί να περιληφθεί στη φορολογική δήλωση. Έκτός και αν καταργείται το Ε9, οπότε αυτό πρέπει να γίνει σαφές.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΣΟ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΜΗΝ ΞΑΝΑΒΑΛΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΞΑΝΑΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛ. ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΑΦΟΥ ΗΔΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΔΗΛΩΣΑΝ ΣΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ Ε9 ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ. ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΟΙ ΕΦΟΡΙΕΣ (ΔΟΥ) ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΑ (ΟΝ LΙΝΕ)ΑΠ’ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΗ, ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΚΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΑΚΟΜΗ ΕΙΝΑΙ ΤΙ(;) ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΙΧΕΙΑ. ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΟΒΑΣΙΛΕΙΟ; ΠΩΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΘΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΕ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ; ΑΦΟΥ ΕΞΑΓΓΕΙΛΑΤΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ; ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΕΚΜΑΡΤΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ; ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ, ΔΩΡΕΕΣ ΚΛΠ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΓΟΛΓΟΘΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ; ΤΩΡΑ ΑΝ ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΤΕ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΔΙΑΤΡΑΝΩΘΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ. ΤΕΛΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΤΕΛΕΣΦΟΡΟ ΜΕΤΡΟ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΟΝΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
Είναι σωστό μέτρο αυτό αλλά να μην αποτελέσει τεκμήριο για την επιβολή περισσότερων φόρων σε περίπτωση π.χ που τα δηλωθέντα εισοδήματα είναι μικρά για τέτοια ακίνητα.
Σε καμία περίπτωση να μην δηλώνονται τραπεζικές καταθέσεις,τα χρήματα που έχει ο καθένας είναι προσωπικό δεδομένο και εκτός αυτού μπορεί να αρχήσει το κράτος να τα φορολογεί οπότε όλα τα μεγάλα κεφάλαια την έσκασαν στο εξωτερικό και θα πέσει το τραπεζικό σύστημα.
ΕΞΥΠΑΚΟΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΛΗΤΟΤΗΤΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ….
ΣΩΣΤΟ.-
1. Η καταγραφή περιουσιακών στοιχείων ήδη υπάρχει, δεν χρειάζεται ξανά καταγραφή. Οι καταστάσεις μπορούν να διασταυρωθούν μέσω ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ – Ε9 – Ε2 (ΜΙΣΘΩΤΗΡΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ).
2. Η καταγραφή των καταθέσεων παραβιάζει το ιδιωτικό απόρρητο και θέτει ως προς » πώληση » προσωπικά στοιχεία πολιτών τα οποία έχουν αποκτηθεί μετά από αποταμίευση.
Τα στοιχεία θα διαρρεύσουν σε εταιρίες ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ – ΞΕΝΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ(εκτός αυτών που βρίσκονται οι καταθέσεις εννοώ)με αποτέλεσμα η διάρρευση να ακολουθήση την διαδρομή της «προσφοράς» – «εκβιασμού» κ.τ.λ.
Τέλος οι καταθέσεις συνήθως ανήκουν σε κοινούς λογαριασμούς καθώς και άλλες από απεβίωση α΄συγγενικού προσώπου. Επίσης κατά την διάρκεια ενός έτους οι κινήσεις ενός λογαριασμού είναι πάρα πολλές, ποιές θα λαμβάνονται υπόψη;
3. Η φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας (ΦΜΑΠ) αποτελεί άδικο μέτρο διότι στην Ελλάδα το μόνο θεμελιωμένο δικαίωμα που έχει απομείνει είναι αυτό του «έχων μια στέγην & μια γην». Με άλλα λόγια επειδή οι παππούδες & οι γιαγιάδες μας «προικοδότησαν» με ξεροχώραφα που η εκάστοτε κυβέρνηση τα «βάπτισε» με τα χρόνια: ΕΝΤΟΣ ΓΠΣ – ΒΙΠΕ – ΒΙΟΠΑ θα πρέπει χωρίς έχοντας εκατομμύρια μιας Α.Ε να αποδείξουμε τον παραλογισμό του πως τα απόκτησαν οι παππούδες & οι γιαγιάδες μας!!!!
Πιστέψτε με πως εάν γνώριζαν οι συγγενείς μας πως το χωραφάκι που αγόρασαν στο πουθενά δίνοντας ένα γαϊδούρι θα γινόταν στο μέλλον οικόπεδο δίπλα σε βιομηχανία – μπροστά σε λεωφόρο – με συντελεστή για ουρανοξύστη, σίγουρα θα πωλάγανε και τα υπόλοιπα γαϊδούρια!
ελληνας μονιμος κατοικος χωρας ΕΟΚ με υπηκοοτητα του κρατους αυτου εργαζομενος και φορολογουμενος εκει, υποβαλλει δηλωση και στην ελλαδα για Ι.Χ επιβατηγο JEEP 3400 κυβ.ετους κατασκευης 1998 αγορασμενο στην Ελλαδα με ελληνικες πινακιδες για χρηση 3 μηνων για καλοκαιρινες διακοπες.Θα πρεπει να αρκει η συνυποβολη αντιγραφου της εκει φορολογικης του δηλωσης και το ποσο του καταβληθεντος στο κρατος μελος φορου εισοδηματος για την αποφυγη της εμπλοκης του στην σκοπουμενη ρυθμιση.
Τελικά για μια ακόμη φορά στην Ελλάδα ισχύει το ότι δηλώσεις είσαι.
Νόμοι υπάρχουν (ίσως και περισσότεροι από όσοι χρειάζονται) αλλά δεν τηρούνται και δεν υπάρχει κανένας έλενχος.(Βλέπεται οι περισσότερες προσλήψεις γίνονται για οτιδήποτε άλλο εκτός ελεκτικών μηχανισμών).
Ηδη τα περισσότερα δηλώνονται στην εφορία. Χρειάζεται έλενχος και παραδειγματικά πρόστιμα. Δεν μπορεί κάποιος δηλώνοντας εισόδημα 6.000-7.000 ευρώ να συντηρεί οικογένεια (1-2 τέκνων), κατοικία, εξοχικό, και ένα ή δύο αυτοκίνητα. Οι μισθωτοί και συνταξιούχοι αισθάνονται ηλίθιοι, μή μπορώντας να αποκρύψουν τίποτα να πληρώνουν φόρο, ενώ οι άλλοι να έχουν επιστροφή φόρου.
ΑΠΟΔΕΊΞΕΙΣ
Φορολογία απο το πρώτο ευρώ για όλους, αλλά να μετρούν όλες οι αποδείξεις( τιμολόγια ΔΕΚΟ, Σουπερ-Μάρκετ, βενζίνες, διόδια,ξενοδοχεία, ηλεκτρονικά, ένδυση-υπόδηση, υπερησίες, λαική αγορά κ.λ.π)και γενικά ότι βγαίνει απο την τσέπη μας.
Να δημοσιεύονται οι φορολογικές δηλώσεις διότι ένας τίμιος και νομοταγής πολίτης δεν έχει να κρύψει τίποτα και απο κανέναν, μόνο οι κλέφτες και οι απατεώνες.
ΣΉΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ
Προχθές καθώς οδηγούσα βλέπω μπροστά μου ένα αυτοκίνητο τζιπ AUDI Q5 2000cc αξίας 50.000 ευρώ. Αισθάνθηκα βλάκας γιατί εγώ πληρώνω τα διπλάσια τέλη κυκλοφορίας (746 ευρώ) έχοντας στη κατοχή μου ένα τζιπ SYSYKI VITARA 2000cc του 1996 αξίας 5.000 ευρώ (το οποίο και δεν πωλείται) γιατί εγώ ρυπαίνω περισσότερο από τον παραπάνω.Συνχαρητήρια στους νομοθέτες.
Πιστεύω ότι δεν υπάρχει πληρέστερο σύστημα καταγραφής περιουσιακών στοιχείων από το ήδη υπάρχον. Απλά εκείνο που ίσως θα μπορούσε να αλλάξει είναι στο έντυπο Ε9, όταν ο πολίτης χρειάζεται να κάνει μέχρι 10 διορθώσεις να μην πληρώνει πρόστιμο, γιατί σε περιοχές δυσπρόσιτες ο καθένας δεν μπορεί να πάει & γι’ αυτό αλλάζει τα μέτρα ή τα τετραγωνικά. Και αν αυτό δεν μπορεί να γίνει πρέπει σε κάθε Δ.Ο.Υ. το ποσό που καταβάλλεται να είναι ενιαίο έτσι ώστε ο κάθε προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. να μην βάζει όσα ευρώ επιθυμεί. Επίσης, θα μπορεί να δημιουργηθεί ένα ΜΗΤΡΩΟ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΑΝΤΙ ΤΟΥ Ε9 ώστε να αποφευχθεί η γραφειοκρατία και να μην συνοστίζεται ο κόσμος στις Δ.Ο.Υ. Και πάνω απ’ όλα ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ Δ.Ο.Υ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Η Κ’ ΑΘΗΝΩΝ & Η Δ.Ο.Υ. ΘΗΡΑΣ ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΣΧΗΜΑ
Η τεκμαρτή δαπάνη για δευτερεύουσα κατοικία δεν λαμβάνεται υπόψη όταν η επιφάνεια είναι μέχρι εκατόν πενήντα (150) τετραγωνικά μέτρα που βρίσκεται σε χωριό ή πόλη με πληθυσμό κάτω από πέντε χιλιάδες (5.000) κατοίκους και η οποία περιήλθε στον φορολογούμενο ή τη σύζυγό του από κληρονομιά, προίκα ή γονική παροχή, εκτός από τις κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές οι οποίες χαρακτηρίζονται κατά την κείμενη
νομοθεσία ως τουριστικοί τόποι. Μηπως τα όρια αυτά πρεέπει να ανέβουν καθόσον τα παλία σπίτια στά χωρία μας είναι πολλές φορές μεγάλα κα ουσιαστικά άχρηστα, και κακώς φορολογούμενα? Το όριο των εκατόν ογδόντα(180,00)τ.μ. το θεωρώ δικαιότερο.
Το τεκμαρτό εισόδημα πρέπει να καταργηθεί από την Δήλωση Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1). Ούτως ή άλλως τα στοιχεία αυτά υπάρχουν στο TAXIS (Ε9 για τα ακίνητα) και ιδιοκτησία οχήματος από το μητρώο. Γιατί πρέπει ο φορολογούμενος κάθε χρόνο να συμπληρώνει αυτά τα στοιχεία; Δεν μπορεί συνδυαστικά να τα έχει η ΔΟΥ και η ΥΠΕΕ;
Οσον αφορά στην αναγραφή κινητών περιουσιακών στοιχείων, για μεν τις μετοχές και λοιπές χρηματιστηριακές αξίες η ΔΟΥ/ΥΠΕΕ έχει/μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση μέσω ΣΔΑΤ (για τις εγχώριες αξίες καθώς παρακρατεί φόρο στην πηγή) για δε τις τραπεζικές καταθέσεις μέσω καθιέρωσης συστήματος ανάλογης εικόνας ως προς την παρακράτηση φόρου επί των τόκων χωρίς άρση τραπεζικού απορρήτου. Επισημαίνεται ότι κάθε σκέψη χαρατσώματος των ιδιωτικών αποταμιεύσεων θα αποβεί καταστροφική για την χώρα (ελπίζω η κα Κατσέλη να μην έχει μείνει στις οικονομικές συνταγές της 10ετίας 1970 – θα αποτύχει σίγουρα και η χώρα θα χρεωκοπήσει).
Προσπαθησα να διαβασω λιγο τις περιπτωσεις των τεκμηριων ειδικα για τα αυτοκινητα και κατεληξα σε αδιεξοδο γιατι ειναι τοσο πολυπλοκο που ανοιγει διαπλατα τα παραθυρα της φοροδιαφυγης.
Αυτο το αστειο με τους φορολογησημους ιππους ποτε θα τελειωσει?
Αφου σε καθε αδεια αυτοκινητου υπαρχουν τα κυβικα γιατι δεν μπαινει εκει το τεκμηριο να τελειωνουμε!!!
Οσο για την απαλλαγη νομιζω 50% σε οσους ειναι πανω απο 60 ετων νομιζω οτι ειναι παρομοιο με αυτο των Greek Statistics δηλαδη
αν καποιος που θελει να μειωσει το τεκμηριο του μεταβιβαζει το πολυτελες αυτοκινητο του στον πατερα του ‘η καποιον συγγενη του και τελος ο ελεγχος. Αντε μετα να βρουμε ποτε και ποιος το οδηγει και αν μεταφερει τον ανθρωπο αυτο που πραγματικα εχει αναγκη.
Το ιδιο ισχυει και με τα τεκνα καποιων που εχουν στην κατοχη τους καποιο ακριβο αυτοκινητο αλλα ειναι ανεργοι, φανταροι, φοιτητες κ.τ.λ.
οι οποιοι χρησιμοποιουνται σαν μεσο φοροδιαφυγης.
Αγαπητοι φιλοι δεν μπορω να διανοηθω οτι ολοι αυτοι οι συντακτες του νομου ειναι τοσο ανικανοι να περιορισουν αυτο το φαινομενο.
Καντε κατι και εξαλειψτε ολα αυτα τα παραθυρα διαφυγης!!!!!
Κύριοι,
Όπως έχουν σημειώσει και πολλοί άλλοι, όλα τα περιουσιακά στοιχεία τα ΕΧΕΤΕ καταγεγραμμένα. ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΤΕ τα!
Και αν οι βάσεις δεδομένων όπου τηρούνται δεν είναι επαρκώς ενημερωμένες, ενημερώστε μας για τις ανακολουθείες που εντοπίζετε και για τα πρόσθετα στοιχεία που χρειάζεστε.
Είναι απαράδεκτο κάθε 3-4 χρόνια που θυμάστε ότι κάτι ξεχάσατε να απαιτείτε την επανυποβολή όλων των στοιχείων από όλους τους υπόχρεους.
Με τιμή
Κυριάκος Μιχαλούτσος
Ναι συμφωνω απολυτα
ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ, ΑΛΛΩΣ ΕΙΝΑΙ ΗΜΙΜΕΤΡΑ.
Θεωρω οτι η δηλωση των καταθεσεων ειναι μια διαδικασια που οχι απλως θα περιπλεξει τα πραγματα και θα δημιουργησει δυσπιστια στους καταθετες αλλα επιπλεον καταστρατηγει προσωπικα δεδομενα
Αναφερω απλα…
1) Τι γινεται με λογαριασμους με περισσοτερο απο εναν δικαιουχους οπου οι γονεις συχνα συμπεριλαμβανουμε τεκνα (ανηλικα η ενηλικα) τα οποια μπορει να μην εργαζονται, να μην υποβαλουν φορολογικες δηλωσεις κτλ..Πως θα δηλωθουν αυτα τα εισοδηματα, ειδικα αν δεχτουμε δημοσιευματα του τυπου συμφωνα με τα οποια η καταγραφη θα αρχισει απο τα τελη του 2009, αρα δε προλαβαινουμε καν να αλλαξουμε δικαιουχους των λογαριασμων (πχ να αφαιρεσω τα παιδια μου και να τους επαναφερω στο ονομα το δικο μου και της συζυγου)
2) Προσωπικα δεδομενα…υποθετουμε οτι ενα ζευγαρι κανει κοινη δηλωση και εις εκ των δυο ειναι συνδικαιουχος σε καταθεση με τους γονεις του…με βαση το νεο μετρο αυτοματως πρεπει να δηλωσει το ποσο στο οποιο ειναι συνδικαιουχος στην κοινη δηλωση που κανει με το/τη συζυγο του αρα και να εκθεσει πληροφοριες οικονομικου περιεχομενου και αυστηρα προσωπικες που σε αλλη περιπτωση δε θα ηθελε να γνωστοποιησει…σκεφτειτε ποσο περισσοτερο περιπλεκονται τα πραγματα σε περιπτωσεις συζυγων σε διασταση οπου μεχρι την καταθεση αγωγης εκ του νομου υποχρεωνονται σε κοινη δηλωση
3) Ποσο εχει διασφαλιστει η ασφαλεια του φορολογουμενου απο διεφθαρμενους/επιορκους εφοριακους οι οποιοι θα εχουν προσβαση σε τοσο «ευαισθητες» πληροφοριες και αρα εκ των προτερων θα γνωριζουν ποιος φορολογουμενος ειναι σε θεσει να δωροδοκισει η να εξαναγκαστει σε τετοιες πρακτικες διολου ασυνηθιστες δυστυχως στην ανα την Ελλαδα ΣΔΟΕ
4) Δεδομενης της αυξησης της εγκληματικοτητας και του σχεδον επιπολαιου τροπου ταχυδρομικης αποστολης εφοριακων δηλωσεων/ εκκαθαριστικων (σε σχεση με αλλες χωρες της ΕΕ) ποσο πιθανη ειναι η προσβαση τριτων σε τετοιο ογκο ευαισθητων προσωπικων δεδομενων?
Τελος ο φοβος του ποθεν εσχες αλλα κυριως της πιθανης φοροεπιδρομης στις καταθεσεις που αποτελουν το τελευταιο μαχιλαρι ρευστοτητας για ενα κατα βαση χρεωκοπημενο κρατος δημιουργει τοση ανασφαλεια που αργα η γρηγορα τα 4 δισ που εχουν εκρευσει απο τις ελληνικες τραπεζες πιθανοτατα να λαβουν μπρφη χιονοστοιβαδας ιδιως αν συνεχισουν να επικρεμονται οι φοβοι καταρευσης της ελληνικης οικονομιας…Φοβουμαι οτι με την επικληση ποθεν εσχες σε αυτη την κρισιμη περιοδο μαλλον αποθαρυνεται η αποταμιευση σε ελληνικα χρηματοπιστωτικα ιδρυματα και ενισχυεται η καχυποψια των καταθετων…
Θα μπορουσε να αρεται το τραπεζικο απορρητο σε καθε περιπτωση που υπαρχει υποψια φοροδιαφυγης και να μην ειναι απαραιτητη η δηλωση των καταθεσεων που κατ’εμε μονο καχυποψια αλλα και θεμα ασφαλειας προσωπικων δεδομενων δημιουργει
Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να περιλάβει και τις καταθέσεις σε τράπεζες του εξωτερικού και περιουσιακά στοιχεία του εξωτερικού γιατί αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για μελλοντικές συναλλαγές.
Σε περίπτωση μη δήλωσης περιουσιακών στοιχείων ή τραπεζικών λογαριασμών προτείνω την επιβολή προστίμου ίσου με την αξία του αποκρυπτόμενου στοιχείου.
Την επόμενη φορά να δηλώνονται μόνο οι μεταβολές
Αυτά που ισχύουν σήμερα είναι αρκετά.
Οταν για πρώτη φορά καθιερώθηκε το Ε-9 μας έλεγαν ότι αυτό θα χρησιμοποιηθεί για ενημερωτικούς και στατιστικούς λόγους. Σήμερα χρησιμοποιείτε για φορολογικούς.
Δεν υπαρχει αλλη λυση και δεν υπαρχει μεση λυση.
Ο καθενας θα πρεπει να δικαιολογει απολυτα την οικονομικη του κατασταση καθως και τις αλλαγες σε αυτη απο χρονο σε χρονο.
Οι τραπεζικοι λογαριασμοι θα πρεπει να ειναι αμεσα ανοικτοι στην εφορια, οπως επισης και το κτηματολογιο και οι μεριδες τιτλων μετοχων του ΧΑΑ. Θα πρεπει να σφιξει τοσο πολυ ο κλοιος ωστε το μονο που θα μπορουν να κανουν οι κλεφτες, θα ειναι να διατηρουν τα κλεμμενα στο σεντουκι και να τα τρωνε στα μπουζουκια. Τουλαχιστον ετσι θα περιθωριοποιηθουν σε κοινωνικο επιπεδο και δεν θα αποτελουν προτυπα κοινωνικης καταξιωσης.
Επισης, σε περιπτωση που ο οποιοσδηποτε δεν ειναι σε θεση να δικαιολογησει την περιουσια του και τις τυχον μεταβολες της, θα πρεπει η εφορια να παγωνει αμεσως ολα του τα περιουσιακα στοιχεια μεχρι ο ενδιαφερομενος ή τα δικαστηρια να ξεκαθαρισουν την υποθεση. Τελος, αν καποιος κριθει ενοχος, η ποινη θα πρεπει να ειναι εξοντωτικη (εως και αμεση δημευση περιουσιας σε πολυ σοβαρες περιπτωσεις). Δεν γνωριζω τι ισχυει σημερα, αλλα αν δεν ειναι ηδη ετσι, η φοροδιαφυγη θα πρεπει να θεωρειται κακουργημα.
Οι εφοριακοι θα πρεπει να ειναι οι πρωτοι που θα ελεγχονται με τη μεγιστη αυστηροτητα. Το ερωτημα βεβαια ειναι ποιος θα τους ελεγχει? Ασ πουμε καποιες επιτροπες υπο την αιγιδα της Βουλης.
Ισως να μην ειναι και τοσο ασχημη ιδεα να υπαρχει η δυνατοτητα για καποιον φορολογουμενο να καταγγειλει τον εφοριακο που του ζητα χρηματα και εφοσον αποδειχθει η αληθεια των ισχυρισμων του, ο μεν εφοριακος να παει στη φυλακη (με αμεση δημευση της περιουσιας του), στον δε φορολογουμενο να χαριστει η οποια ποινη.
Το να ζηταμε απο τους πολιτες να απαιτουν αποδειξεις για τις διαφορες δαπανες τους, ειναι τουλαχιστον ουτοπικο. Η απροθυμια κατ’ αρχην, και η ανικανοτητα, κατα δευτερο λογο, του κρατους να εισπραξει τους φορους δεν θα βαρυνει τον καθε πολιτη που αγωνιζεται να τα βγαλει περα, μειωνοντας συνεχως το επιπεδο ζωης του.
Αν, οπως λενε καποιες μελετες, η φοροδιαφυγη ειναι το 40% του ΑΕΠ, τοτε μιλαμε για τουλαχιστον 100 δις φορολογητεας υλης, η οποια αν απεδιδε 10% φορους, θα μιλαγαμε για 10 δισ το χρονο επιπλεον εσοδα. Οχι κι ασχημα, ετσι ?
Ουτοπικα ολα αυτα? Ισως, αλλα ας μην ξεχναμε οτι αλλου συμβαινουν και ειναι πλεον η μονη λυση για εξοδο απο το οικονομικο αλλα και το κοινωνικο τελμα…..,