Γενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;

Γενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 16:07 | Γιώργος Ναρσής

    Η δομή της ελληνικής οικονομίας δημιουργεί άμεσα πολιτικά αντικίνητρα
    για την οποιανδήποτε προσπάθεια εξυγίανσης αλλά και αλυσιδωτές συνέπειες σε βάρος άλλων τομέων.Παράδειγμα η οικοδομή. θα αναφερθώ σε δύο μόνο σημεία:το ελάχιστο κατασκευαστικό κόστος και τις αντικειμενικές αξίες.
    Και τα δύο αποτελούν το αποτέλεσμα του ιστορικού συμβιβασμού με την φοροδιαφυγή και άρα την απόλυτη περαιτέρω νομιμοποίησή της. Το ελάχιστο κατασκευαστικό κόστος παρέχει δύο δυνατότητες:η πρώτη είναι να φοροδιαφεύγει όλο το σύστημα των παρεχόντων υπηρεσίες στην οικοδομή και η δεύτερη είναι να διευκολύνεται η νομιμοποίηση μη νομίμου χρήματος από τους ιδιοκτήτες άρα, και επιπλέον, να ενθαρρύνεται η απόκτηση αδήλωτων πόρων.Αυτό σε συνδυασμό με τις αντικειμενικές αξίες καθιστά την οικοδομή ένα μεγάλο πλυντήριο. Η οικοδομή, κατ’έξαίρεση της όχι και τόσο δημοκρατικής ιδέας να εκτελούνται υποχρεωτικά οι συναλλαγές άνω ενός ύψους από τις τράπεζες, θα μπορούσε να υπαχθεί στην διαδικασία αυτή. Το κάθε έργο θα αποκτά ειδικό λογαριασμό έργου σε τράπεζα και όλες οι συναλλαγές θα πραγματοποιούνται από αυτόν.Οι τράπεζες διαθέτουν την γνώση και το προσωπικό διαχείρισης και ελέγχου λόγω των δανείων που χορηγούν και ελέγχουν.Δεν θα είναι δυνατόν λοιπόν να εμφανιστούν στην τράπεζα τιμολόγια προς πληρωμή κατ’ αρχήν πολύ μικρότερης αξίας από το δάνειο που χορηγεί, ούτε εκτός των τιμών της αγοράς που η τράπεζα υποχρεωτικά γνωρίζει ώστε να αξιολογεί τα έργα που δανειοδοτεί. Οταν το έργο ολοκληρωθεί και πραγματοποιηθεί η ανακοίνωση περάτωσης, τότε η τράπεζα θα οφείλει να χορηγήσει αναλυτική έκθεση διαχείρισης του έργου (εργολάβοι, προμηθευτές,ποσά, αριθμοί τιμολογίων) την οποία και θα κοινοποιεί στις φορολογικές αρχές.Η έκθεση θα συντάσσεται και θα υπογράφεται από οικονομολόγο ελεγκτή ο οποίος προηγουμένως θα έχει καταστεί ένορκος. Θα βρούμε πολύ λίγους που θα έχουν διάθεση να χάσουν την επαγγελματική άδειά τους και να καταλήξουν στο ποινικό δικαστήριο ιδίως αν από την σωστή εκτέλεση των καθηκόντων τους θα έχουν και μία ενδιαφέρουσα αμοιβή.
    Η ιδέα των αντικειμενικών αξιών είναι απίστευτη και διότι καθιστά τον πολίτη θέλει δεν θέλει εγκληματία.Παράδειγμα: πωλείται ακίνητο 400 χιλιάδων ευρώ με αντικειμενική αξία 120 χιλιάδες. Όταν ο – από προφανή διαστροφή και χωρίς κανένα λόγο-επιμένων στην αλήθεια πωλητής αποφασίσει να το δηλώσει στην πραγματική αξία (400 χιλιάδες) δεν πρόκειται να βρει αγοραστή, εκτός και αν ο ίδιος δεχθεί να πληρώσει την διαφορά του φόρου. Άρα θα υποκύψει και θα το δηλώσει στην αντικειμενική αξία. Μόλις πραγματοποιηθεί η πώληση, ο πωλητής θα είναι λήπτης μαύρου χρήματος (βλ.σχετικές διατάξεις για το τι μπορεί να του συμβεί)με συνεργό τον αγοραστή.Και οι δύο δε υπόλογοι για τον υποκλαπέντα φόρο έναντι των φορολογικών αρχών. Ας δούμε τώρα τι θα συνέβαινε αν ο πωλητής ανήκει στα πρόσωπα που οφείλουν εκ της ιδιότητός τους να υποβάλλουν δήλωση πόθεν έσχες (πολιτικοί, δημοσιογράφοι, δημόσιοι υπάλληλοι κλπ).Στην περίπτωση αυτή ο πωλητής θα συνεχίσει να ψεύδεται και στην δήλωση πόθεν έσχες (βλ.επίσης σχετικές διατάξεις για το τι μπορεί να του συμβεί). Έτσι αν πάρει κανείς τα συμβόλαια πωλήσεων ακινήτων ας πούμε ενός έτους έχει αμέσως μπροστά του τα ονοματεπώνυμα και τα στοιχεία των κατ’ανάγκη εγκληματιών.
    Στις παραπάνω περιπτώσεις το κράτος κάνει ό,τι ακριβώς επιχείρησε να κάνει με την μνημειώδη υπόθεση τακτοποίησης των υμιυπαιθρίων.Πωλεί έναντι χρημάτων την μη ενασχόληση των υπηρεσιών του κράτους με την παρανομία. Για να δεί κανείς την αντίληψη αυτή σε όλη την μεγαλοπρέπεια της δεν έχει παρά να ανασύρει από τον ΕΟΤ τα αποτελέσματα εφαρμογής του Ν.2160/93 περί λειτουργικής νομιμοποίησης των τουριστικών καταλυμάτων.
    Η έκταση του προβλήματος, ο χρόνος που έχει διαρρεύσει και η δραματική συνενοχή του κράτους δεν επιτρέπει ακαριαία λύση. Επιβάλλεται όμως χρονοδιάγραμμα προσαρμογής στην κανονικότητα όπου δεν υπάρχουν αντικειμενικές και μη αντικειμενικές αξίες αλλά μόνο πραγματικές ούτε ελάχιστα κατασκευαστικά κόστη αλλά μόνο πραγματικά.
    Με το τέλος του χρονοδιαγράμματος προσαρμογής (που ισχύει για όλες τις κατηγορίες και όχι μόνο για το παράδειγμα που είναι η οικοδομική δραστηριότητα)ο νόμος θα εφαρμόζεται κανονικά.Μόλις χάσει την άδειά του ο πρώτος επαγγελματίας ή καταδικαστεί ο πρώτος φοροδιαφευγων τότε θα γίνει ουρά στις Εφορίες από νομοταγείς μεταμεληθέντες που θα θέλουν να δηλώσουν και να πληρώσουν, ώστε να σωθούν.
    Το χρονοδιάγραμμα θα εκπονηθεί κατά κλάδο και θα περιλαμβάνει λεπτομερή διάχυση της πληροφορίας στους επαγγελματίες, σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς. Όλοι θα πληροφορηθούν ότι το κράτος ξέρει τι ακριβώς κάνουν, θα μάθουν γιατί αυτό είναι βλαπτικό για όλους,θα πληροφορηθούν πως θα γίνει η προσαρμογή τους και από πότε, ποιοι θα τους υποστηρίξουν στην ματάβαση, ποια θα είναι τα οφέλη τους και ποιες θα είναι οι ποινές για όσους δεν συμμορφωθούν.Είναι βέβαιο ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί αμέσως από το ΕΣΠΑ και θα αποτελέσει την καλύτερη έμπρακτη απόδειξη για τις μεσομακροπρόθεσμες
    διαθέσεις της Κυβέρνησης καθώς και την σημαντικότερη απόδειξη αξιοπιστίας προς όλους.Εξαιρώ το γεγονός ότι οι πολιτικές δυνάμεις που θα διαφωνήσουν θα βρεθούν δε ιδιαίτερα δύσκολη θέση.
    Τέλος, αξίζει να μελετηθεί η σκέψη μεταφοράς του κάθε είδους πρωτογενούς ελέγχου (φορολογικής, πολεοδομικής, υγειονομικής κλπ)σε ιδιώτες επιστήμονες ελεγκτές.Οι ελεγκτές αυτοί θα εκπαιδεύονται κατάλληλα, θα είναι ένορκοι και θα έχουν αμοιβές που θα επιβαρύνουν τους ελεγχόμενους.Οι ελεγκτές θα έχουν πλήρη ευθύνη και θα αντιμετωπίζουν δρακόντειες ποινές σε περίπτωση παράβασης των καθηκόντων τους. Οι ελεγκτές θα είναι μέλη ενιαίου σώματος και θα ελέγχονται από οι Συμβολαιογράφοι. Έτσι θα διασπασθεί ο υμένας της διαφθοράς των κρατικών ελεγκτικών αρχών.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 16:55 | Σβαρνας Δημητριος

    ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
    Εάν πραγματικά θέλετε να βγει η χώρα από την οικονομικοί κρίση και εσείς να αφήστε εποχή στην ιστορία και εάν είστε οπαδός τις ισονομίας ισοπολιτείας πáρτε μέτρα ώστε όλοι οι πολίτες να συμβάλουν ανάλογα των εσόδων των

    Προτάσεις για έξοδο από την κρίση
    Φοροδιαφυγή
    Α] ΠΟΘΕΝ ΛΕΣΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
    Αλλαγή κατάθεσης φορολογικής δήλωσης με διαχωρισμό όπως
    1] ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ Ε 1
    2ΑΓΡΟΤΕΣ Ε 2
    3]ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ Ε 3
    4] ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Ο Ε Ε 4
    5] >> ΕΠΕ Ε 5
    6] >> ΑΕ Ε 6
    ……………………………..Ε 9 ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
    ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ π.χ όνομα επίθετο επάγγελμα Α Φ Μ τιμή από υπολογιστή που θα εφοδιαστούν όλοι οι επαγγελματίες μέχρι τέλους ΙΟΥΝΙΟΥ 2010 με διασύνδεση των κομπιούτερ αποδείξεων με την εφορία και εφορία με εφορία ώστε να γίνετε άνετα η διασταύρωση. Όταν είναι ονομαστική η απόδειξη με μια βάσει δεδομένων δεν χρειάζεται το πιο κάτω υπόδειγμα αλλά το σύνολο των αγορών
    Επειδή θέλετε να δικαιολογήσω την προτασιμου αυτή και πόσο θα βοηθήσει τα ταμία σας τουλάχιστον αρκετά δις ευρώ
    1] μερικά μαγαζιά δεν κόβουν αποδείξεις
    2] όταν κάποιος έχει αποκτήσει [ μαύρα ] χρήματα [δωροδοκίες ,εξυπηρετήσεις ,φακελάκια κ.λ.π.] αγοράσει με αυτά ένα σαλόνι την απλή απόδειξη θα την δόση στον γείτονα που δεν μπορεί να κάλυψη τα .έσοδα ..έξοδα.. η θα την πετάξει στα σκουπίδια
    Θα μου πείτε όλοι θα αγοράζουν από Βουλγαρία κ.λ.π. υπάρχει λύση
    Σε κάθε είσοδο της χώρας το ίδιο υπόδειγμα το οποίο θα είναι υποχρεωμένος ο κάθε εισερχόμενος με εμπορεύματα να συμπλιρωνη το δελτίο το οποίο υπερεσιακός να πηγαίνει στην εφορία του και με διασταύρωση να γίνετε ο έλεγχος
    ———————————————————————-

    ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ [1] αποστέλλετε με την φορολογική δήλωση
    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ
    ΕΦΟΡΙΑ Ι Α ΟΝΟΜΑ ΕΠΙΘΕΤΟ Α Φ Μ

    Όνομα επιχείρησης –ημέρα αγοράς –αριθμός απόδειξης –είδος –ΤΙΜΗ
    1]————————————————————————————
    2]———————————————————————————–

    20]———————————————————————————–
    50] ———————————————————————————
    Σύνολο αποδείξεων—– σύνολο τιμής
    ____________________________________________________________________

    ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ
    Υδραυλικά ηλεκτρικά τούβλα τσιμέντα σιδερά κ.λ.π. π. χ
    Όνομα επίθετο επάγγελμα Α.Φ.Μ. ΤΙΜΗ τέλος του έτους να προσκομίζετε απόδειξη τιμολόγιο κατασκευή κατασκευαστή όπως υπόδειγμα μαζί με τη φορολογική δήλωση

    Τιμολόγια οικοδομικών υλικών για αγορά άνω των 30 ΕΥΡΩ

    ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ [2] αποστέλλετε με την φορολογική δήλωση
    Επίθετο επιχείρησης αρθ.τιμ. ημέρα είδος τιμή\ όνομα κατασκευαστή α.φ.μ ημέρα τιμή
    1ΠΑΠΑΣ 1423 0969 ΗΛΕΚ 180 ΕΥΡΩ ΛΑΓΟΣ Κ 09 0369 112 ΕΥ
    .
    2 ΚΑΚΟΣ 123 09]069 ΤΖΑΚΙ 540 ΕΥΡΩ —- ΤΑΚΟΣ 0789 590 ευρώ

    Επειδή πρέπει να δικαιολογήσω και αυτή την πρόταση
    1]ελεύθεροι επαγγελματίες υδραυλικοί ηλεκτρολόγοι και λ π αλλοδαποί δεν κόβουν αποδείξεις γιατί δεν φαίνεται τη εργασία κάνουν ενώ έτσι θα υποχρεονωνται μέσω των ονομαστικών και α.φ.μ τιμολογίων αγοράς οικοδομικών υλικών
    2] δημόσιοι υπάλληλοι πριν μπουν στο δημόσιο δουλεύανε ως πλακάδες ξυλουργοί
    κ λ π τον ελεύθερο χρόνο τους [και είναι πολύς ]παραγγέλνουν τα ανάλογα υλικά [πελάτες λιανικής ] κάνουν την ανάλογη εργασία φυσικά με χαμηλότερο τίμημα εφόσον 1]συμπληρώνουν το εισόδημα 2 ]δεν πληρώνουν ενοίκιο τεβε 3] δεν πληρώνουν φοροτεχνικό ευνόητο αφού δεν κόβουν αποδείξεις 4] οι πελάτες προτιμούν βέβαια τον φτηνότερο και ας φοροδιαφεύγουν 5 ]επαγγελματίες αναγκαζωντε να κλείσουν ,να φοροδιαφεύγουν κ λ π………………

    Β ]ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
    Απόδοση Φ.Π.Α. κάθε μήνα— .[δικαιολογία] Δεν μπορεί να εισπράτη κάποιος το φ π α .π. χ σούπερ μάρκετ να κάνει αγορές στο εξωτερικό μετοχές και ότι άλω και μετά να έρχεται ο κάθε υπουργός να κάνει ρύθμιση να απόδοση το φ π α αφού πρώτα έχει κερδίσει ο εν λόγω επιχειρηματίας ………………………………

    Αγορά μηχανημάτων από 19% σε 9% χωρίς σιμσιφισμο φ π α
    Όλα τα αγαθά να βγαίνουν στην αγορά με φπα και όχι συν φπα
    Γ] ΑΓΡΟΤΕΣ ΨΑΡΑΔΕΣ
    Να κόβουν τιμολόγιο πώλησης αγαθών αλλά να μην μαλάζουν κατηγορία όσοι έχουν αριθμό εκμετάλλευσης

    Δ] ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
    ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ’ κατάθεση [δέσμευση ] χρημάτων για αγορά μετοχών πριν την αγορά για όσες μετοχές θέλει να αγοράσει

    Ε]ΕΦΟΡΙΑ
    Να μην συνωστίζονται όλοι στη εφορία για όλες τοις εργασίες αλλά να πηγαίνουν οι φοροτεχνικοί ωπός στο χρημαρηστηριο εκτός από μεταβιβάσεις ακινήτων \ αυτοκινήτων αποδοχή κληρονομιάς
    Ότι λάθη κάνουν να έχουν την ευθύνη οι φοροτεχνικοί
    Ζ ] ΔΗΜΟΙ
    Όλες οι δαπάνες από το ένα ΕΥΡΩ να γίνεται δημοπρασία με όρους
    {ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ }
    Εάν δεν υπάρχει δεσμευμένη η πίστωση η δημοπρασία να θεωρείτε άκυρη

    Η ] αποδείξεις υποχρεωτικά άπαντες χωρίς εξαιρέσεις [ ταξί ,βενζινάδικα ,Κ.Λ.Π. ]

    Θ ] ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
    ΤΑ καινούργια εισαγωγείς σε πέντε μήνες υποχρεωτικά από την εισαγωγή τους να έχουν πάρει αριθμό κυκλοφορίας και τέλη κυκλοφορίας
    Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα σε ένα μηνά από την ημέρα εισαγωγείς των Ο λόγος υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που κινούνται χωρίς πινακίδες η επαρχία είναι γεμάτη.
    Τα φέρνουν οι εισαγωγείς για ανταλλακτικά τα επισκευάζουν τα πουλούν , γέμισε ο τόπος σαράβαλα
    Δεν μπορούν να έχουν την άδεια των 30000-40000 αγροτικού τζιπ χωρίς ποθεν εσχες γέροντες και γιαγιάδες 80 -90- χρόνων στο όνομα τους και αυτό να το κυκλοφορεί ο γιος η ο εγγονος στην ομόνοια με την ανοχή των υπηρεσιών και ο επαγγελματίας να ελέγχετε κάθε μέρα
    Καταγραφή των αυτοκινήτων που είναι στις μάντρες
    Ι ] ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
    Δεν μπορεί υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα επειδή είναι σε διαφορετικά υπουργεία να παίρνει ο ένας 1000 και ο άλως 3000 βλέπε βουλή ..ερτ . κ.λ.π
    Δεν μπορεί ο κάθε υπουργός για να πουλιση ΔΕΚΟ κάνη εθελουσία σε υπαλλήλους κάνοντας συνταξιούχους 45 &50 χρονών από τη μια πληρώνοντας κάποια εκατομμύρια και από την άλλη να προσλαμβάνει νέους υπαλλήλους στην ίδια ΔΕΚΟ [ βλέπε οτε ]

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΣΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΈΧΕΙ ΜΕ ΠΟΣΟΥΣ ΒΓΑΙΝΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ

    ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΚΥΡΩΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
    -ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ
    ΒΑΛΤΕ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

    Θα μου πείτε 20 χρόνια δεν μπόρεσαν οι πολιτικοί να δώσουν η όχι άδεια στα ιδιωτικά κανάλια και περιμένω εγώ στις μέρες μου να δω ΙΣΟΝΟΜΙΑ- ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ ???????? ας είμαι αισιόδοξος
    Ευχαριστώ, για την υπομονή σας ΣΒΑΡΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:54 | Σωτήρης

    Αυτό που αναφέρει ο κ. Καρατζαφέρης για το μαύρο χρήμα νομίζω ότι είναι σωστό και θα μας λύσει το πρόβλημα. Δηλαδή, να αφήσετε τους Έλληνες επενδυτές να επενδύσουν στην Ελλάδα, φέρνοντας τα χρήματά τους από τις τράπεζες της Ελβετίας (με μηδενικό επιτόκιο) και από αλλού στη χώρα μας. Να μην τους ζητήσετε ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ για κάποια χρόνια, 3 ή 5 ή όσο άλλο. Θα φορολογούνται μόνο με την απόδοση του ΦΠΑ, όσο αυτό καθοριστεί. Έτσι θα δημιουργηθεί ανάπτυξη, θα αναπτυχθεί η οικοδομή, θα γίνουν βιομηχανίκές μονάδες, θα δημιουργηθούν ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που είναι και το ζητούμενο. Με δανεικά χρήματα κύριοι της κυβέρνησης ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ! Σας κοροϊδεύουν στην Ευρώπη!!
    Δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζει κάτι ανάλογο η Ιταλία και να εισρέουν στη χώρα 95 δις ευρώ σε…λίγες μέρες και εδώ με το που ανακοινώνει τις πανεπιστημιακές του…ιδέες ο κ. Παπακωνσταντίνου και οι λοιποί φωστήρες της οικονομίας, να διαρρέουν στο εξωτερικό 5 δις ελληνικά κεφάλαια!
    Ακούστε και λίγο και καμιά διαφορετική πρόταση!
    Όλα γίνονται στην οικονομία!
    Ο Χ Ι άλλες επαιτείες…
    Απαιτείστε και εσείς χρήματα από την Γερμανία για τις αποζημιώσεις του 2ου Παγκ. Πολέμου…
    Αλλά δυστυχώς η διπλωματική…πολιτική είναι δουλοπρεπών πολιτικών κι όχι αυτών που απαιτούν…
    Ξ Υ Π Ν Α Τ Ε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!
    Έχετε ιδέες φορολογικής πολιτικής μη ριζοσπαστικές και άβουλες, χωρίς ιδέες, αρχή και τέλος…
    Ξ Υ Π Ν Α Τ Ε!!!
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ όταν υπάρχουν έξυπνες ιδέες από άλλες πολιτικές παρατάξεις να ακούγονται και να εφαρμόζονται, όταν έχουν ήδη από άλλους εφαρμοστεί με ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:49 | Nikos

    Θεωρώ ότι το μέτρο των αποδείξεων μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με την θέσπιση όσον το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα αντικειμενικών κριτηρίων.
    Όσον αφορά τους ελευθέρους επαγγελματίες που στην πλειοψηφία τους φοροδιαφεύγουν θεωρώ ότι θα βοηθούσε η φορολογητέα αξία της αποδείξεις να ήταν μεγαλύτερη της πραγματικής αξίας προκειμένου να αντισταθμιστεί η παραπάνω επιβάρυνση που θα ζητηθεί από τον ελεύθερο επαγγελματία προς τον πολίτη για να κοπεί. Θεωρώ επίσης ότι θα βοηθούσε στην πάταξη της φοροδιαφυγής μια νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία όταν κάποιος, ελεύθερος κυρίως επαγγελματίας , καταγγελθεί και αποδειχθεί ότι φοροδιαφεύγει να χάνει την άδεια άσκησης επαγγέλματος του στην Ελληνική επικράτεια.

    Eπίσης θα ήθελα να προτείνω ότι μια νομοθετική ρύθμιση η οποία να μην επιτρέπει την έκδοση μεταχρονολογημένων επιταγών πέραν ενός χρονικού ορίου (πχ 60 ημερών) θα βοηθούσε στην ρευστότητα της αγοράς με δεδομένο ότι το καθεστώς το πολύμηνων επιταγών είναι ένα καθαρά ελληνικό φαινόμενο το έχουν καθιερώσει οι ισχυροί της αγοράς (πολυκαταστήματα, πολυεθνικές, super market) και έχουν οδηγήσει σε ασφυξία όλη την υπόλοιπη αγορά.

    Tέλος πιστέυω οτι η φορολόγηση της ακίνητης περιουσιας δεν ειναι στην σωστή κατευθυνση με δεδομένο οτι τα χρήματα για την αγορά ενος ακινήτου εχουν (τουλάχιστον απο τους νομιμους φορολογούμενους) φορολογηθεί ως εισοδημα και επισης εχει πληρωθεί και ο σχετικός φόρος μεταβίβασης. Ποια ειναι λοιπόν η λογική μιας πάγιας επιβάρυνσης υπο την μορφή τελους (ΕΤΑΚ), φόρου (ΦΜΑΠ) κλπ?

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:35 | Κωνσταντοπουλος Παναγιωτης

    Με τη δημιουργια ενος σωματος «ραμπο», τη μετατροπη του αδικηματος της φοροδιαφυγης σε ας πουμε κακουργημα και ξεκινοντας απο τους γνωστους αγνωστους μεγαλους φοροφυγαδες, πιστευω οτι το προβλημα θα λυνοταν, γιατι οι μικροτεροι θα συμμορφωνονταν ευκολα. Εχετε τη δυνατοτητα να συλλαβετε τρομοκρατες και πιστευω οτι η συλληψη των φοροφυγαδων ειναι ευκολοτερη υποθεση.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:32 | panagis mourelatos

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΒΑΛΕΤΕ ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΡΤ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΚΟ !!! ….ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ…ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΣΘΟΙ….ΕΙΝΑΙ ΛΕΦΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!!!!! ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΚΥΡΙΑ ΧΟΥΚΛΗ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΥΨΗΛΟ ΜΙΣΘΟ ΠΟΥ ΠΕΡΝΕΙ ? ..ΓΙΑΤΙ? ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΩΡΑΙΑ ΦΩΝΗ? ΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΙΝΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ…ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΜΕΣΩ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥΣ ΤΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ…

    ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΓΕΝΑΙΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΕΡΓΟ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:47 | Σπύρος Τσαλαπάτας

    Κύριε υπουργέ,

    με ενδιαφέρον παρακολουθώ και αυτή τη διαβούλευση, και τα υπόλοιπα τεκταινόμενα (σε ΜΜΕ και τύπο) που σχετίζονται με την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος. Η γενική μου εντύπωση δεν είναι καλή.

    Αναντίρρητα είναι απαραίτητο να “παταχθεί η φοροδιαφυγή”. Αυτό όμως σχετίζεται με τη γενικότερη λειτουργία του κράτους και τις επικρατούσες νοοτροπίες στους λειτουργούς του και τους πολιτικούς. Η λειτουργία αυτή νοσεί βαρύτατα.

    Η ισχυρότερη εξουσία που μπορεί να διαφθαρεί και έχει διαφθαρεί είναι εκείνη του κράτους. Και διαφθορά δεν είναι μόνο η διαπλοκή με ιδιώτες και παράνομη εξυπηρέτηση συμφερόντων. Διαφθορά είναι και η μέχρι εκβίασης αυθαίρετη εφαρμογή νόμων και διατάξεων, συνεπικουρούμενη από μία δικαστική εξουσία που θεωρεί ότι είναι θεμιτό να θίγονται θεμελιώδη διακαιώματα μεμονωμένων πολιτών υπέρ του “δημοσίου συμφέροντος”.

    Δεν είναι δυνατό να θεωρείται δίκαιο, ο κάθε υπάλληλος του κράτους να μπορεί να ερμηνεύει κατά το δοκούν τους νόμους και τις διατάξεις. Δεν είναι δυνατό να θεωρείται δίκαιο να αρνείται ο κάθε υπάλληλος να δώσει γραπτώς την ερμηνεία του. Δεν είναι δυνατό να θεωρείται δίκαιο όταν ένας πολίτης διαμαρτυρηθεί για τέτοια συμπεριφορά να απειλείται εκβιαστικά με “ελέγχους”. Δεν είναι δυνατό να θεωρείται δίκαιο η ανικανότητα του κράτους να εισπράξει από κάποιους πολίτες τα οφειλόμενα, να αντικαθίσταται με επιβολή πρόσθετης φορολογίας και παράλογων προστίμων για τυπικές παραβάσεις σε άλλους πολίτες.

    Οι προτάσεις που παρουσιάσατε μάλλον επικεντρώνονται και πάλι στην άμεση είσπραξη χρήματος για να καλυφθούν τρέχουσες πιεστικές ανάγκες. Χωρίς επαρκή ομολογία ευθύνης από το κράτος. Σημειωτέον ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα και απώλειες δεν οφείλονται σε κραυγαλέες υποθέσεις (βλ. “σκάνδαλα”) αλλά σε μία δαιδαλώδη και καταπιεστική καθημερινότητα ηγεμονισμού, αυταρέσκειας, μικρότητας, φθόνου, ιδιοτέλειας και μελαμπεΐας που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις επαφές τους με το κράτος μέσω των λειτουργών του (αιρετών και μη). Κι αν η κυβέρνησή σας είναι νεαρή, το κράτος έχει συνέχεια της οποίας το βάρος πρέπει συλλογικά να αναλάβετε αν θέλετε οι πολίτες να σας αντιμετωπίσουν σοβαρά.

    Αν πράγματι θέλετε ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα πρέπει να εφαρμόσετε τουλάχιστο τις ακόλουθες βασικές αρχές. Η διαδικασίες, οι κατηγορίες, τα ακριβή ποσοστά και οι άλλες λεπτομέρειες, είναι δευτερεύουσας σημασίας.

    -Βαρύτατες πειθαρχικές κυρώσεις σε όσους δημοσίους λειτουργούς αποφεύγουν ή επιχειρούν να αποφύγουν να δώσουν εγγράφως όποιες απόψεις ή ερμηνείες διατύπωσαν προφορικά.

    -Διαφορετική ερμηνεία νόμων η διατάξεων από διαφορετικές υπηρεσίες να αντιμετωπίζεται σαν σοβαρότατο πρόβλημα που απαιτεί πλήρη διερεύνηση. Μία από τις δύο υπηρεσίες κάνει λάθος (πιθανώς και εκούσιο), και αν άγνοια νόμου δεν επιτρέπεται στους πολίτες, δεν επιτρέπεται σε πολλαπλάσιο βαθμό στους δημόσιους λειτουργούς.

    -Για θέματα παραγραφής, τόκων, προστίμων κ.λ.π να ισχύον τα ίδια για κράτος και πολίτες.

    -Όπως το κράτος αρνείται να εκταμιεύσει χρήματα σε πολίτες που δεν είναι φορολογικά ενήμεροι, θα πρέπει να ο πολίτης να έχει τη δυνατότητα να αναστείλει την πληρωμή φόρων αν το κράτος του οφείλει.

    -Για το προηγούμενο ο πολίτης θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ζητήσει ασφαλιστικά μέτρα για να προστατευθεί.

    -Να υπάρχει όπως προβλέπεται από τις θεμελιώδεις αρχές αρχές της δικαιοσύνης τεκμήριο αθωότητας. Θα πρέπει να αποδεικνύεται η ενοχή κάποιου για να εγερθούν απαιτήσεις, και όχι να πρέπει ο ίδιος να αποδείξει ότι είναι αθώος.

    -Μηδενικά η ασήμαντα πρόστιμα για τυπικά προβλήματα, που χρησιμοποιούνται κυρίως για τον εκφοβισμό πολιτών που θέλουν να διαμαρτυρηθούν.

    -Η στατιστική απόδοση δικαιοσύνης είναι απαράδεκτη και σε αντίθεση προς τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Η αντιμετώπιση οποιουδήποτε ατόμου ως μέλους παραβατικής ομάδας (αυτοαπασχολούμενοι λόγου χάρη) αποτελεί διάκριση και είναι επίσης αντίθετη προς τα ανθρώπινα δικαιώματα.

    -Η αναδρομική ισχύς νόμου είναι απολύτως απαράδεκτη. Δεσμευθείτε να σταματήσετε να επιβάλλετε αναδρομικά διατάξεις άμεσα, και να κλείσετε τα συνταγματικά και νομικά κενά που το επιτρέπουν σύντομα.

    Όσο το κράτος δεν είναι δίκαιο και συμπεριφέρεται αυθαίρετα και καταχρηστικά οι πολίτες θα προσπαθούν να προστατευθούν. Η δικαιολόγηση της αυθαιρεσίας και κατάχρησης με εξίσου αυθαίρετους και καταχρηστικούς νόμους και κενά νομοθεσίας είναι απαράδεκτη. Δεν είναι δυνατόν σ’ αυτό το χώρο να αναφερθούν εκτενώς οι περιπτώσεις από τις οποίες απορρέουν τα παραπάνω παράπονα/προτάσεις. Αν δεν έχετε υπόψιν σας συγκεκριμένες τέτοιες καταστάσεις θα πρέπει να ζείτε σε άλλη χώρα.

    Η εμπειρία μου από την επαφή μου με το κράτος είναι δεινή. Αυθαίρετη δέσμευση ιδιοκτησίας, ανόητες και εξαιρετικά καθυστερημένες δικαστικές αποφάσεις, άρνηση έγγραφης απάντησης σε αιτήματα υποστηριζόμενη από άρνηση παραλαβής έγγραφου αιτήματος, παραγραφή αμοιβών για την εργασία μου.

    Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλα σε σχέση με τη δυσλειτουργία των θεσμών, αλλά δεν θέλω να καταχρασθώ το χώρο καθότι δεν συνδέονται άμεσα με τη φορολογική μεταρρύθμιση. Είναι όμως σημαντικά για την επιτυχία οποιασδήποτε βελτίωσης της κατάστασης. Ίσως η κυβέρνηση θα έπρεπε να εισάγει προς διαβούλευση το θέμα των θεσμών και της λειτουργίας τους περιλαμβανομένου του συντάγματος.

    Συγχωρέστε κύριε υπουργέ το ελαφρώς νεφελώδες κείμενο. Η οργή μου για την αυθαιρεσία και την αναποτελεσματικότητα του κράτους έχει ξεχειλίσει. Αν θέλετε πάντως δώσετε λύση υπάρχουν τρόποι. Θα πρέπει όμως να συνειδητοποιήσετε και να αντιμετωπίσετε την πραγματική κατάσταση. Και το πραγματικά προβλήματα υπάρχουν στην εφαρμογή των θεσμών και των βασικών αρχών δικαίου, και σε ένα καλά οργανωμένο και βαθιά θεμελιωμένο φαύλο είτε αδιάφορο σύστημα διοίκησης.

    Τέλος θεωρώ το “θέλω και προσωπικά να εγγυηθώ” στην εισαγωγική σας επιστολή, λόγο κενό. Δεν είναι ζήτημα προσωπικής μομφής, αλλά ελάτε στη θέση μας (των πολιτών). Πόσες φορές το έχουμε ακούσει. Ο λόγος αυτός στην “πιάτσα” είναι πολύ βαρύς κύριε υπουργέ. Στηρίζεται είτε από πολύ μακρά αναγνωρίσιμη προσωπική πολιτεία και βίο, είτε εμπράγματα. Εν τέλει τι διακυβέυεται εκ μέρους σας. Θα στηρίζατε την προσωπική αυτή εγγύηση παραιτούμενος από τη προστασία που σας προσφέρουν ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και η βουλευτική ασυλία, που θα έπρεπε να υπάρχει μόνο για τους νομοθετούντες βουλευτές και όχι για τους διαχειριζόμενους πόρους υπουργούς. Αλλά βέβαια το τελευταίο μάλλον δεν ισχύει στην Ελλάδα.

    Αναγνωρίζω ότι ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος. Πορευθείτε με σύνεση, ορθολογισμό και δικαιοσύνη και θα έχετε την αμέριστη υποστήριξη όλων, τουλάχιστον εκείνων που επιθυμούν την πραγματική αναμόρφωση της χώρας.

    Έρρωσθε
    κύριε υπουργέ.

    Σπύρος Τσαλαπάτας

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:25 | panagis mourelatos

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 300.ΟΟΟ ΕΥΡΩ!!!
    ΝΑ ΜΠΕΙ ΥΨΗΛΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 300.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ.ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΧΑΜΗΛΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΙΑ ΜΕΣΑΙΕΣ ΑΞΙΕΣ 300-500.000 ΕΥΡΩ.
    ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ? ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Μ Ε ΚΛΙΜΑΚΑ…ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ…ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΦΕΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ!!!!

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:21 | Πανάγος

    Εύχομαι σε όλους τους υπαλλήλους της βουλής να χρησιμοποιήσουν το 15-16 μισθό τους για να πληρώσουν τις χημειοθεραπίες για το καρκίνο που τους έυχομαι επίσης να βγάλουν μήπως και γλιτώσει αυτός ο τόπος άπο αυτούς.

    Κακή σας μέρα λαμόγια

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 15:42 | ΖΙΩΓΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα υπαρχει υπερκατανάλωση καφέ, ένας έυκολος τρόπος για συλλογή εσόδων είναι η φορολόγηση του καφέ κατά πρότυπα των οινοπνευματωδών και των τσιγάρων.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 13:19 | Pikis

    Πρέπει να είναι κανείς φοβερός οικονομολόγος για να βρει χρήματα μόνο με αύξηση φόρων σε ότιδήποτε (ποτά, τσιγάρα, κλπ).
    Μπράβο που δεν φορολογήσατε ακόμα τον διάλογο.
    Τους μισθούς σας και των ομοίων σας θα τους μειώσετε;
    Των διοικητών ΔΕΚΟ; Των δικαστικών; Των υπαλλήλων της Βουλής; Των τεμπελχανάδων της ΕΡΤ (ΕΤ1,ΝΕΤ,ΕΤ3,CINE+,PRISMA,SPORTS+INFO,ΚΑΝΑΛΙ ΒΟΥΛΗΣ); Αλήθεια, γιατί η δημόσια τηλεόραση έχει 7 κανάλια που δείχνουν συνεχώς βλακείες;
    Ο λαός ξύπνησε και δεν τρώει πλέον το κουτόχορτο που με μεγάλο καμάρι του πετάτε (όλα τα κόμματα).
    Σοβαρευτείτε γιατί ΕΣΕΙΣ κάνατε όλο το μπάχαλο και όχι ο πολίτης.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:54 | ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΡΙΣΙΑΔΗΣ

    Ως προς την Φορολογία ΦΠΑ προτείνω το εξής:

    α) Κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.

    Κύριε Υπουργέ,

    Όλοι γνωρίζουμε ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει πολύ μεγάλο πολιτικό κόστος…., αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε για αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ, την στιγμή που σε νησιά Φορολογικούς Παραδείσους (πχ Μύκονος και Σαντορίνη….), απολαμβάνουν οι τελικοί καταναλωτές τα αγαθά και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται με μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.
    Επιτέλους, όποιος θέλει να πάει στην Μύκονο και να κάνει το ΕΦΕ του…., να πληρώσει και κάτι στο Δημόσιο…

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:58 | Θωμάς Λογοθέτης

    Τις δεκαετίες του 30,40 και 50 επιβλήθηκαν,προφανώς χαριστικά,οι λεγόμενοι «κοινωνικοί πόροι» υπέρ κάποιων συντεχνιών,γιατί αυτές οι συντεχνίες στήριζαν τις αστικές κυβερνήσεις της εποχής εκείνης.Αυτοί οι κοινωνικοί πόροι ουσιαστικά είναι χαράτσι που πλήτει κατά κύριο λόγο τα μεσαία και χαμηλά στρώματα και μάλιστα χωρίς καμία ανταπόδοση στο κοινωνικό σύνολο.
    Π.Χ.Για την έκδοση μιας οικοδομικής άδειας,ο ιδιοκτήτης πληρώνει:
    1) 2 0/0 υπέρ του συνδικαλιστικού οργάνου των διπλωματούχων μηχανικών(το ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ)
    2) 1 0/00 υπέρ του Ταμείου Συντάξεων των διπλωματούχων μηχανικών(ΤΣΜΕΔΕ)
    3) 0.5 0/00 υπέρ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνίου(ΕΜΠ)
    Επειδή τό κόστος της εξόδου από την κρίση θα την πληρώσουν, όπως συνήθως συμβαίνει, τα χαμηλά και μεσαία στρώματα,είναι και δίκαιο και ηθικό,οι κοινωνικές αυτές ομάδες να ελαφρυνθούν με κάθε τρόπο.

    Πρόταση:Να καταργηθούν όλοι οι κοινωνικοί πόροι υπέρ όλων των συντεχνιών όπως το παραπάνω παράδειγμα,ή η διατήρησή τους αλλά υπέρ του Ταμείου φτώχειας.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:50 | NIKOS KAR

    Εχω ήδη γράψει τις απόψεις μου από την δεύτερη μέρα της διαβούλευσης αλλά ξαναγράφω μετά από απ’ αυτά που άκουσα και διάβασα.
    Κυριοι της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης δεν πρόκειται να πείσετε κανένα για τις θυσίες (θυσία=φοροδιαφυγή)που πρέπει να γίνουν αν δεν διωρθώσετε τα του οίκους σας.
    ΝΤΡΟΠΗ που ακούστηκε οι υπάλληλοι της βουλής 16 ΜΙΣΘΟΥΣ.
    Είμαι ΔΥ τα τελευταία 6 έτη και δούλευα στον ιδιωτικό τομέα σε μεγάλη βιομηχανία για 12 χρόνια.
    ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΩΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ 15 ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΦΤΕΙΝΑ ΑΙΜΑ ΜΕ 12 ΩΡΕΣ ΗΜΕΡΗΣΊΩΣ.
    ΞΕΦΤΙΛΑ έχω απογοητευθεί και θα τα βάλω κάτω και αν με συμφέρει δεν θα ξαναζητήσω απόδειξη για καταναλωτικά προιόντα.Θα προτιμήσω να κάνω παζάρια για έκπτωση 30-40% όλο το χρόνο.
    Θα ήθελα να ήξερα πως θα πείσετε τα ταξί-φοροφυγάδες(και μαζί μ’αυτούς όλο το κύκλωμα λαστιχάδες-συνεργεία κ.λ.π)να εκδίδουν αποδείξεις και σε περίπτωση (πολύ πιθανή)σύγκρουσης να έχετε μαζί τον κόσμο.
    Τους χάσατε όλους και ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟ ΠΟΥ ΒΓΗΚΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΕΙ)ΝΤΡΟΠΗ-ΝΤΡΟΠΗ-ΝΤΡΟΠΗ

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:58 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΚΟΓΙΑΣ

    Οι εμπορικές συναλλαγές μιας επιχείρησης με το Δημόσιο επιβαρύνονται με κρατήσεις που δεν θα έπρεπε να υφίστανται:
    1. Κρατήσεις υπέρ Ταμείου των υπαλλήλων (πχ Ταμείο Πρόνοιας) και συναφείς κρατήσεις που συνολικά είναι γύρω στο 3%. Είναι καταχρηστικές και αντιαναπτυξιακές κρατήσεις.
    2. Παρακράτηση φόρου. Σε μια εποχή που το δημόσιο καθυστερεί τις πληρωμές χωρίς να καταβάλει καμία αποζημίωση γι’ αυτό, ο προμηθευτής στο μεταξύ έχει καταβάλει το κόστος αγοράς ή κατασκευής των αγαθών, τον ΦΠΑ και πολλές φορές έχει φορολογηθεί ήδη και έχει δώσει προκαταβολή και για την επόμενη χρήση. Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλών με φορολογικές υποχρεώσεις ως όφειλε, δεν υπάρχει και αυτό το γεγονός έχει σαν αποτέλεσμα να αποθαρρύνει μικρές επιχειρήσεις να έχουν συναλλαγή με το δημόσιο. Οι μεγάλες πέραν του ότι έχουν μεγαλύτερους τζίρους και καλύτερη ρευστότητα, πολλές φορές έχουν και τον τρόπο
    (πχ φαρμακευτικές) να εισπράττουν αυτό το κόστος μέσα απο αυξημένες τιμές.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 10:15 | Sp.

    Ξεκινείστε πρώτα από τα του οίκου σας για να πείσετε για τις προθέσεις σας. Θεωρώ απαράδεκτο, εν μέσω κρίσης, η Βουλή να μην παίρνει πρωτοβουλία να μειωθούν οι μεγάλες αποζημιώσεις των βουλευτών, οι κάθε είδους απαλλαγές, οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση, καθώς και ο προκλητικός 15ος και 16ος μισθός των υπαλλήλων της Βουλής. Αν δεν έχετε το σθένος να εξορθολογίσετε τα πράγματα στο μικρόκοσμο της Βουλής, πώς μπορείτε να πείσετε πως είστε σε θέση να κάνετε κάτι για το σύνολο του κράτους;

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 10:57 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

    Πιστεύω ότι το κεντρικό σημείο του φορολογικού μας προβλήματος είναι η διεύρυνση τησ φορολογικής βάσης. Για το σκοπό αυτό απαιτούνται μέτρα ελέγχου και διασταύρωσης χωρίς την προσωπική συμμετοχή των εφοριακών υπαλλήλων αλλά με χρήση ηλεκτρονικών μέσων επι τη βάσει αντικειμενικών κανόνων με τις λιγότερες δυνατές εξαιρέσεις.
    Προτείνω δύο μεθόδους για τις συμπαθείς τάξεις των δικηγόρων και των γιατρών.
    Α. Η έκδοση των παραβόλων γι οποιαδήποτε νομική συναλλαγή να γίνεται υποχρεωτικά από τις τράπεζες που έχουν προηγμένα πληροφοριακά συστήματα, και επ’αυτών να καταχωρίζεται τα ΑΦΜ τόσο του δικηγόρου όσο και του πελάτου, να μήν γίνεται δε η διεξαγωγή καμμίας δίκης αν το σχτικό παράβολο με τα εν λόγω στοιχεία δεν υπάρχει στη δικογραφία.
    Στη συνέχεια τα ηλεκτρονικά αυτά αρχεία από τις τράπεζες να διαβιβάζονται για αεπεξεργασία και αποθήκευση στην Γ.Γ.Πλ. Συστημάτων προκειμένου να υπάρχουν αντικειμενικά στοιχεία ελέγχου γι κάθε δικηγόρο και να συγκρίνονται με τα εκδιδόμενα από αυτόν παραστατικά.
    Β. Ανάλογη σύνδεση να γίνει και για τους γιατρούς είτε μέσω των συνταγών και του δικτύου υπολογιστών των φαρμακείων είτεμέσω των συστημάτων των νοσοκομείων, ιδιωτικών και κρατικών.

    Γενικότερα η λύση του προβλήματος της σύλληψης της φορολογητέας ύλης μόνο με την γενικευμένη χρήση της πληροφορικής μπορεί να γίνει.
    Αρκεί να σας θυμίσω ότι οι τηλεφωνικές εταιρείες επεξεργλαζονται καθημερινά περί τα 100.000.000 (ναι εκατό εκατομμύρια!) τηλεφωνημάτων-συναλλαγών κάθε μέρα. Δεν είναι περισσότερες οι οικονομικές συναλλαγές που διενεργούνται στη χωρα κάθε μέρα.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:09 | ΒΑΡΔΑΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΕΙΜΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΔΥΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΥΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΤΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:15 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΑΡΕΛΑ

    Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι στέλνουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικά σχολεία. Οι λόγοι είναι πολλοί και δεν αφορούν την παρούσα συζήτηση. Θα έπρεπε όμως να μπορούμε να δικαιολογούμε τα δίδακτρα στην εφορία. Όπως και τα χρήματα που δίνουμε στους βρφονηπιακούς σταθμούς επειδή το εισόδημά μας φαίνεται να είναι (δεν είναι πάντα) μεγαλύτερο των μεταναστών που αποτελούν την πλειοψηφίσ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:39 | Γιάννης

    ΑΔΙΚΙΑ στα ΚΟΤΕΡΑ
    ——————–
    Ο τρόπος φορολόγησης θαλαμηγών που θεσπίστηκε με τον νόμο 3790 της 7-8-2009, είναι άδικος και τιμωρεί χωρίς λόγο μερικά σκάφη έναντι άλλων.

    Το να φορολογούνται οι θαλαμηγοί με μόνο κριτήριο το μήκος τους είναι σαν να φορολογούνται οι πολυκατοικίες με μόνο κριτήριο το ύψος τους, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη το εμβαδόν τους, η παλαιότητα τους, και άλλα.

    Όπως ξέρεται, τα πλοία μετρούνται σε Κ.Ο.Χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) βάση των οποίων γίνεται η κοστολόγηση σχεδόν όλων των χρεώσεων, από όλους τους οργανισμούς, όπως ΟΛΠ, ΝΑΤ, Διώρυγες, κλπ, σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο πρέπει να χρησιμοποιηθεί και από την εφορία, και όχι το μήκος, το οποίο είναι μία μόνο από τις παραμέτρους και εξαρτάται από το σχήμα του πλοίου.

    Επιπλέον, επειδή (αντιθέτως με τους ως άνω οργανισμούς) η φορολόγηση πρέπει να γίνεται με βάση την αξία του σκάφους, υπάρχουν και άλλα κριτήρια που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη, κύριο των οποίων είναι η παλαιότητα. Η τιμής μιας θαλαμηγού κατασκευασμένης το 2009 είναι τελείως διαφορετική από αυτή που κατασκευάστηκε 20 η 50 χρόνια πριν.

    Υπάρχουν και άλλα κριτήρια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν, όπως π. χ. το μέγεθος των μηχανών και αλλά, όμως τα δύο ως άνω, δηλαδή η χωρητικότητα και η παλαιότητα είναι τα κυριότερα και μπορούν να εφαρμοστούν πολύ εύκολα δεδομένου ότι τα μεγέθη αυτά είναι ευκρινώς καταγραμμένα στο Δελτίο Κίνησης του κάθε σκάφους, εκεί όπου αναγράφεται και το μήκος τους.

    Επειδή δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται η αδικία αυτή δεδομένου ότι μπορεί εύκολα να διορθωθεί, ελπίζω να εισακουστώ και να ληφθούν τα ως άνω υπ’ όψη.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:51 | ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΗ

    Το δικαιότερο θα ήταν ως προς τη φορολόγηση των επιδομάτων, να φορολογούνται τα καθαρά μηνιαία εισοδήματα ανω των 2000 και όχι τα μικτά.Υπάρχουν υπάλληλοι που έχουν και στεγαστικά και επισκευαστικά δάνεια από τα ταμεία των δημοσίων υπαλλήλων και επομένως τα χρήματα που παίρνουν στο χέρι είναι λίγα. Τα 30 ή 50 ευρώ είναι σημαντικά.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 08:58 | stamatis salvanos

    Γίνεται μια ανώφελη συζήτηση για το αφορογητο ποσον των 12000 χιλ ευρω
    και για το σαφάρι των αποδειξεων.
    Ερωτω ειναι τοσο δυσκολο να συνδεθουν ΟΝLINE οι ταμειακες μηχανες` κανοντας αρχη απο τις πιο σημαντικες επιχειρισεις(εμπορικες ,φαγαδικα κλπ)με τις κατα τοπους ΔΟΥ.
    Ετσι λυνεται σε μεγαλο βαθμο το θεμα της αποδοσης του ΦΠΑ και ταυτοχρονα ειναι οπλο συγκρισης για υπονοιες φοροκλοπης με αποτελεσμα
    οι ελεγχοι απο ΣΔΟΕ να ειναι πολυ στοχευμενοι.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 08:20 | Γιάννης Μασούρας

    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

    1. Υποχρεωτική απόδοση Α.Φ.Μ εδώ και τώρα σε όλους τους πολίτες.
    2. ο Α.Φ.Μ να αποδίδεται μαζί με το μητρώο εγγραφής στα δημοτολόγια.
    3. Μόνο Ηλεκτρονική Υποβολή των Φορολογικών Δηλώσεων
    όλων ανεξαιρέτως των Α.Φ.Μ.
    4. Δημιουργία κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
    ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ( Κεντρική βάση πληροφοριών με κλειδιά πρόσβασης
    το Α.Φ.Μ. , ΑΜΚΑ , ΔΕΛΤΙΟ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ).
    5. Άμεση Διασύνδεση και πρόσβαση του ΚΕΠΥΟ σε όλες τις βάσεις πληροφοριών π.χ. Τράπεζες ,Υπουργεία, ΔΕΚΟ κ.λπ.
    6. Άμεση Διασύνδεση και πρόσβαση του ΚΕΠΥΟ με όλες τις βάσεις πληροφοριών των επιχειρήσεων.
    7. Σε όλες τις δραστηριότητες του Πολίτη οικονομικές, θρησκευτικές, διοικητικές, δικαστικές κ.λπ. να αναγράφεται υποχρεωτικά ο Α.Φ.Μ. (από τη ληξιαρχική πράξη γέννησής του μέχρι και τη ληξιαρχική πράξη θανάτου).
    8. Αναγραφή του Α.Φ.Μ. στις πινακίδες των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
    9. Υποχρεωτική μηχανογράφηση ή ταμιακό σύστημα σε όλες τις
    επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Η έκδοση των
    Παραστατικών να είναι μόνο μηχανογραφική, και σε περίπτωση βλάβης
    του μηχανογραφικού συστήματος να ενημερώνεται άμεσα το taxis με e-mail.
    10. Υποχρεωτική ενημέρωση του taxis ή ανάρτηση στο διαδίκτυο των
    αποτελεσμάτων ανά 3ΜΗΝΟ, 6ΜΗΝΟ, 9ΜΗΝΟ ΚΑΙ 12ΜΗΝΟ όλων
    των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών.
    11. Δημιουργία Ιστοσελίδας (SITE) για καταγγελίες των πολιτών.
    12. Ηλεκτρονική επικαιροποίηση του έντυπου Ε9 της εφορίας και
    συσχέτιση με τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα της ΔΕΗ Α.Ε.
    13. Κατάργηση όλων των ειδικών φόρων και επιβολή του ΦΠΑ παντού.
    14. Ένα έντυπο Φορολογικής Δήλωσης για όλους τους φορολογούμενους
    και διαχωρισμό σε τρία φύλλα(στελέχη) :
    – Στέλεχος Σταθερών Στοιχείων (θα αναγράφονται τα μη μεταβλητά
    Στοιχεία του φορολογούμενου που θα έχουν καταχωρηθεί
    μια φορά στο ΚΕΠΥΟ π.χ. παιδιά,
    ενοικιαζόμενα ακίνητα, αυτοκίνητα κ.λπ.)
    – Στέλεχος Εισοδημάτων(θα αναγράφονται όλα τα εισοδήματα του
    φορολογούμενου μαζί με το ΑΦΜ του εργοδότη)
    – Στέλεχος Δαπανών(θα αναγράφονται όλες οι Δαπάνες του
    φορολογούμενου μαζί με το ΑΦΜ του εισπράξαντα, ανεξάρτητα αν
    υπάρχει απόδειξη π.χ. γέννηση, βάφτιση, γάμος, θάνατος κ.λπ. )
    15. Τεκμήρια διαβίωσης :
    – Ακίνητα
    – Αυτοκίνητα , Σκάφη
    – Σπουδές
    – Καταθέσεις
    16. Συμψηφισμός του καταβαλλόμενου ενοικίου με του
    εισπραττόμενου ενοικίου για τις κατοικίες
    17. Όλα τα εισοδήματα να συμμετέχουν στη φορολογητέα κλίμακα
    18. Επειδή δεν διαθέτω στοιχεία, το ΚΕΠΥΟ σίγουρα μπορεί να βοηθήσει, σας παρακαλώ να εξετάσετε το σενάριο αλλαγής της φορολογικής κλίμακας :
    ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΟΣΟ
    Α
    0 0
    Β 15 0
    Γ 40 0
    0 70 0

    ΟΠΟΥ :
    Α = Βασικός Μισθός Ανειδίκευτου Εργάτη χ 14
    Β = (2.500 ΕΥΡΩ Χ 14 ) – Α
    Γ = Μισθός Προέδρου Αρείου Πάγου χ 14

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 08:49 | θωμας

    H ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ των επαγγελματιών του δημοσίου και ιδιωτικού
    τομέα να γίνεται σε ηλικία κατα την οποία είναι αδύνατη
    η συνέχιση της ίδιας εργασίας ως συνταξιούχου
    Π.Χ ο εκπαιδευτικός να μη μπορεί να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα
    στα σπίτια όταν είναι 65 ετών.
    Αν δηλαδή ένας καθηγητής γίνει συνταξιούχος στα 58 έχει ικανότητα να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα , εισπράττοντας
    μεγάλα ποσά , χωρίς δυνατότητα ελέγχου και φορολόγησης
    Κάνοντας φυσικά και ζημία στους ελεύθερους επαγγε΄ματίες.
    Το ίδιο και όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες.
    Μηχανικοί, δικηγόροι[συνεργάζονται με άλλους εν ενεργεία δικηγόρους] Ιατροί,[χειρουργούν σε ιδιωτικές κλινικές , αμοιβόμενοι με μεγάλα ποσά]
    Υπάλληλοι των ΔΟΥ, συνεργάζονται με λογιστικά
    γραφεία ή τηρούν βιβλία μεγάλων επιχειρήσεων , που τις
    προστάυευαν φολορολικά ‘οταν ήταν εν ενεργεία.
    ΌΛΟΙ ΟΙ ΤΕΧΝΙΤΕΣ. Ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, επικποποιοιί,
    κλπ . Κανένας δεν σταματάει να εργάζεται στα 58.
    Ολοι ΠΑΊΡΝΟΥΝ σύνταξη και εργάζονται ταυτόχρονα. ΑΜΟΊΒΟΝΤΑΙ
    ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΞΕΙΞΗ , ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ.
    Το ίδιο και με τους βουλευτές.
    Να συνταξιοδοτούνται στα 65 .

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 08:34 | ΠΕΤΣΙΝΑΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΑΦΜ ΣΑΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΕΝΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Ή ΕΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ Ο ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟ ΜΗΤΡΩΟΥ ( ΤΟ ΙΚΑ ΕΧΕΙ 3-4 ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ(ΑΜΕ, ΑΜΟΕ,ΑΜΚΑ ΚΛΠ),Ο ΟΑΕΕ ΕΧΕΙ 2-3 ΚΟΚ). ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ, ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΛΠ. ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 02:25 | θανασης

    Ο ΚΑΘΕ Ελληνας να ειναι ετοιμος απο την πλευρα του για ενα πραγμα: Θ Υ Σ Ι Ε Σ. (Ποτε δεν κοιταγαμε τοσο πολυ την παρτη μας,οσο σε αυτους τους καιρους.)
    Προσωπικα ειμαι ετοιμος για θυσιες. Με εργα.
    Ειμαι δημοσιος ηπαλληλος και θ ε λ ω να προσφερω τη μικρη συνεισφορα μου για την αντιμετωπιση των προβληματων της οικονομιας.παιρνω 1200 ευρω. ας παρω για 2-3 χρονια 1150 το μηνα.η 1100. Το ζητανε οι καιροι.

    Α π α ι τ ω να μου δοθει αυτη η δυνατοτητα. Με ακουτε? ΤΟ ΑΠΑΙΤΩ.

    Με ενα ταμειο προσφορας,περικοπη μισθου, η καποιον αλλο νομο-θεσμο.
    Η κυβερνηση ας το κανει εθελουσιως για οποιον θελει,τι να πω!
    Παντως πιστευω πως υπαρχει κοσμος που αγαπα αυτον τον τοπο, και θα τον βοηθησει.
    Ας προσφερουμε ολοι κατι σε αυτον τον τοπο! Για ενα τραπεζι βγαινουμε μια φορα το μηνα 5 ατομα, βγαζουμε και κερναμε πληρωνοντας τα 60 ευρω του λογαριασμου, για την Ελλαδα ειναι προβλημα να το κανουμε αυτο,ειδικα τωρα?

    Ας το κανουμε σαν προσφορα, για τις φορες που ΟΛΟΙ δε ζητησαμε αποδειξη,και ΟΛΟΙ επιβαρυναμε με καποια συμπεριφορα μας το κρατος.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 02:21 | Γεώργιος Παπούκας

    Δεδομένης της διαφθοράς , της έλλειψης εμπιστοσύνης στις κρατικές εκταμιεύσεις και επενδύσεις-επιχορηγήσεις . Νομίζω πως κάθε πολίτης που φορολογήται θα ήθελε να ξέρει που , πότε , σε ποιόν ( φορέα και όχι άνθρωπο ονομαστικά εννοώ ) ακριβώς χρησιμεύουν ,επενδύονται ή πιστώνονται τα χρήματά του .
    Αρχής γενομένης απο τα υψηλότερα εισοδήματα , θα μπορούσατε να προτείνετε – ισόποσες δημόσιες δαπάνες με τα ισόποσα φορολογημένα χρηματικά ποσά – είτε σε φυσικά , είτε σε νομικά πρόσωπα . Δηλαδή ένας πολίτης ή μία εταιρεία που φορολογήθηκε φέτος με το ποσό των ( Α ) ευρώ να μπορεί να διαλέξει που θα δαπανειθεί το ( Α ) ποσόν που εισφέρει . Σε ένα περιπολικό , ένα πυροσβεστικό όχημα ή μια κλίνη εντατικής σε νοσοκομείο που στοιχίζοει ( Α ) ευρώ κτλ.
    Θα μπορούσε ίσως και να υπάρχει μια μικρή επιγραφή στο κάθε συνγκεκριμένο αντικείμενο πχ » Φορολογική Χορηγία – Γεώργιος Παπανδρέου » ή » Microsoft » αν πρόκειται για εταιρεία .
    Έτσι θα μπορούσε κάθε ειλικρινής φορολογικά πολίτης ή εταιρεία να μην αισθάνεται «κορόιδο» σε σχέση με τον φοροδιαφεύγοντα . Θα μπορούσε ανα πάσα στιγμή να » δει με τα μάτια του » που πήγαν ,τι έγιναν τα χρήματά του και ίσως , ακόμα να μπορούσε και να κομπάσει απέναντι στους εισφοροδιαφεύγοντες » συμπολίτες » του .
    Αν μπορούσε να γίνει αυτό πιστεύω πως οι ίδιες οι εταιρείες θα το προωθούσαν εντελώς κερδοσκοπικά ως διαφήμισή τους , και ακόμα και απο καθαρά εγωιστικά εφαλτήρια , θα δηλώναν όλο και περισσότεροι πολίτες μεγαλύτερα εισοδήματα , έτσι ώστε να ονοματοδοτήσουν έστω και ένα μαθητικό θρανίο ή κάθισμα !
    Δεν μπορώ να γνωρίζω για εσάς αλλά εγώ προσωπικά σε όποιο ταμείο εισφέρω τα χρήματά μου θέλω να έχω λόγο και στην εκφορά τους !

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας !

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 01:31 | Αύκος Θ.

    1.’Εχουμε πλεονάζοντες αλλά και ποιό ξεκούραστους Δημόσιους Υπαλλήλους (ίσως γιατί είναι περισσότεροι απ ότι έπρεπε)από οπουδήποτε αλλού…

    2.Έχουμε Δημ.Υπαλλ. που δεν ελέγχεται μετρήσιμα και συγκρίσιμα η ποιότητα του έργου που παράγουν….

    3.Επιτρέπουμε στους Δημ.Υπαλλήλους να κάνουν δεύτερη δουλειά,χωρίς έλεγχο και επιπτώσεις …

    4.Δίνουμε Εφάπαξ στους Δημ.Υπαλλήλους και τους επιτρέπουμε νεότατατους να είναι συνταξιούχοι …

    Εντοπιζει επίσημα η Ευρωπαική Ενωση ότι συγκεκριμένα το πρόβλημα μας είναι εκεί και κυρίως εκεί : στο Δημόσιο Τομέα…και ζητάει συγκεκριμένα μέτρα εκεί και κυρίως εκεί…στο Δημόσιο τομέα…

    εε τι άλλο χρειάζεται για να μπεί το μαχαίρι στο κόκκαλο ?
    πως θα σεβαστεί ο υπόλοιπος κοσμάκης το Κράτος, την Κυβέρνηση, τους Θεσμούς αν δεν αλλάξει χειροπιαστά και συγκεκριμένα πρώτα και κύρια και βασικά ο Δημόσιος Τομέας?
    απλά πράγματα.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 01:19 | Δημόπουλος Χαράλαμπος

    Τα πράγματα είναι απλά και όπως τα γνωρίζει ο απλός πολίτης τα γνωρίζει εξίσου καλά και η εκάστοτε κυβέρνηση.Το ζητούμενο είναι αν η τωρινή κυβέρνηση τα φορολογικά αυτονόητα για τον κοινό νου τα κάνει πράξη αψηφώντας το όποιο κόστος.Με κάθε ευκαιρία η νέα κυβέρνηση τονίζει ότι θα γίνουν επιτέλους οι εδώ και δεκαετίες αναμενόμενες κινήσεις ώστε να αποκτήσει επιτέλους η χώρα ένα αξιόπιστο και δίκαιο φορολογικό σύστημα.Το ευχόμαστε αφενός,το απαιτούμε πλέον αφετέρου.Το σίγουρο είναι ότι το 2010 θα είναι για την κυβέρνηση ένα έτος που θα έχει αντί για 12 μόνο 3 μήνες.Το αν η κυβέρνηση κερδίσει το στοίχημα,κάτι που ο κάθε πολίτης πλέον εύχεται,θα φανεί στους τρεις πρώτους μήνες.Κάνοντας όσα υποσχέθηκε όλα και για όλους θα είναι καλύτερα και ευκολότερα.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 00:32 | Μακης Μαϊδης

    Καλη χροννια
    ειμαι επιχειρηματιας απο Θεσ/νικη,36 ετων με εξειδικευση στις πωλησεις.
    Εχω μια ολοκληρωμενη προταση για να αξιοποιησετε πληρως το δυναμικο που εχουν πολλες επιχειρησεις ανα την Ελλαδα σε ολους τους κλαδους.Ειναι μια μελετη 3 ετων την οποια μονο αν με καλεσετε να σας την αναπτυξω και να την υποβαλλω και γραπτως δεχομαι να συμβαλω με ολες μου τις γνωσεις στην αντιμετωπιση της ελλειψης ανταγωνιστικοτητας,της ανεργιας της παραγωγης καινοτομων προιοντων -υπηρεσιων.
    Σε ολα αυτα υπαρχουν εφαρμοσιμες λυσεις ,καλεστε με να σας τις αναπτυξω
    Με τιμη
    Μακης Μαϊδης

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 23:17 | ΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ

    Δουλευω σε ΔΟΥ απο το 1982 και αυτο που δεν βλεπω να γινεται(εκτος των αλλων) ειναι το πως οσα παραλαμβανουμε καθημερινα (δηλωσεις φορολογιων, υπευθυνες δηλωσεις,γνωστοποιησεις,διασαφησεις,δελτια πληροφοριων κλπ)θα μπορεσουν να αξιοποιηθουν αντι να αρχειοθετουνται απλα.
    Με ενα συστημα ηλεκτονικης καταχωρησης ολων αυτων των στοιχειων σε μορφη προφιλ φορολογουμενου θα μπορουσαν να γινουν στοχευμενοι ελεγχοι και αξιοπιστες διασταυρωσεις.
    Δυστυχως ομως η μηχανογραφηση των ΔΟΥ παραμενει σε αρχεγονο σταδιο κι οι εφοριακοι παραλαμβανουμε καθημερινα στιβες χαρτια που δεν τυγχανουν καμμιας περαιτερω αξιοποιησης.
    Ελπιζω να βοηθησα λιγο την προσπαθεια του Υποργειου Οικονομικων για την αναμορφωση του φορολογικου μας συστηματος.
    Μετα τιμης
    ΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
    Τμημ/ρχης Φ.Π.Α
    Β΄Δ.Ο.Υ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 22:30 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ

    Ναι, συμφωνώ απολύτως, όλα τα εισοδήματα, οποιασδήποτε πηγής, στην κλίμακα.!
    ΑΛΛΑ, ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ!!!!!
    Γιατί, όπως διαβάζω στις εφημερίδες (ΝΕΑ), ήδη υπάρχουν εξαιρέσεις (Υφυπουργός κος Μπεγλίτης – Αξιωματικοί ΕΔ, καθηγητές σχολείων της αλλοδαπής)

    Διαφωνώ κάθετα με την πώληση του Ταχ. Ταμιευτηρίου & της ΑΤΕ και την απώλεια του ελέγχου τους από το Δημόσιο.
    Αντίθετα, προτείνω την διάθεση του υπολοίπου της ενίσχυσης των 28 δις, (χρημάτων των φορολογούμενων) στις παραπάνω τράπεζες και την άσκηση πολιτικής επιτοκίων, όχι ληστρικών, όπως μέχρι τώρα, από τα ντόπια και ξένα «λαμόγια».

    ΑΛΗΘΕΙΑ, ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΑΒΑΣΤΑΧΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΟΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΙΣ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ;

    ΄Η ΜΗΠΩΣ ΤΟΥΣ ΦΟΒΑΣΘΕ. Ή ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΓΙΑΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ!!!!

    ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ ΤΡΩΚΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΙΝΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επιτόκιο προθεσμιακού 3μηνου λογ/σμού Ταχ. Ταμ/ρίου : 1,65%
    Συμβατικό Επιτόκιο T.T Visa : 11,40%, πλεον εισφοράς 0,60%, δηλαδή συμβατικό επιτόκιο 12% !!!!!!!!!!

    ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΤΟΚΙΟΥ ΣΤΗ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ : 10,35 ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ!!!!!!!!!!!!

    ΕΙΝΑΙ ΛΗΣΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 22:17 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΠΟΤΑ.

    ΕΠΕΙΔΗ ΟΤΑΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΣΟΔΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ ΟΛΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΟΣ ΣΤΑ ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΟ ΚΡΙΝΟΥΝ ΘΕΤΙΚΟ.
    ΡΩΤΗΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΣΤΑΦΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ;
    ΑΝ Η ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΛΙΤΡΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 5 ΕΥΡΩ ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ;
    ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ ΑΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΕΡΔΟΥΣ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ (ΣΤΑΦΥΛΙΩΝ, ΚΑΠΝΟΥ) ΣΤΗΝ ΛΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ή ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΕ ΑΘΡΟΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΠΙΔΟΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΡΚΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
    ΗΔΗ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΣΤΑΦΥΛΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑΣΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΙΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΤΩΝ (ΑΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΞΑΙΡΟΥΣΕ ΤΑ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΑ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑΜΕ ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΙΣΤΕΥΩ) ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΑ «ΘΥΣΙΑΣΤΟΥΝ» ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΑΥΡΙΟ ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΘΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ ΞΑΝΑ.
    ΑΝ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΘΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ,ΘΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΚΛΕΙΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ.
    Η ΟΚΟΝΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΑΠΕΙΡΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΑ ΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΜΕΣΑ ΟΡΑΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 22:19 | Βασιλης Καλαματιανος

    Σημερα το πρωι στην εκπομπη του Γ. Αυτια στο ALTER ηταν καλεσμενη η υπουργος Γεωργιας κα Μπατζελη. Ο παρουσιαστης την ρωτησε να μας πει αν συμφωνει με την φορολογηση στην κλιμακα των επιδοματων των βουλευτων.
    Κυνικοτατα εκεινη ειπε οτι αυτο δεν θα προσφερει σχεδον τιποτα στον πρυπολογισμο. Η απαντηση αυτη με στενοχωρησε και καταλαβα καλα σε ποιους εχομε δωσει την διαχειριση της χωρας μας.
    Ελπιζω το υπουργειο Οικονομικων να να μην εχει την ιδια αποψη και να βρει λεφτα μονο απο την καταργηση του αφορολογητου της τυφλης μητερας μου.
    Σας ευχαριστω.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 22:06 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    Αντί να βάζετε τον κόσμο να μαζεύει αποδείξεις και οτιδήποτε παρόμοιο, ίσως θα ήταν πιο εύκολο να φορολογούνται όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες στην πηγή. Τί εννοώ με αυτό : Οτιδήποτε εισαγώμενο ή παραγόμενο στη Ελλάδα είδος, τη στιγμή της εισαγωγής του ή της παραγωγής του, να προστίθεται στο κόστος εισαγωγής του ή παραγωγής του και ένας φόρος, πέραν του Φ.Π.Α. Έτσι όταν το κάθε προϊόν φύγει από τον Εισαγωγέα ή τον Παραγωγό προς διανομή προς τον τελικό χρήστη, όσοι κι αν μεσολαβήσουν, όσα παραστατικά κι αν δεν κόψουν, το Κράτος θα έχει πάρει τον Φόρο που του αναλογεί. Θα μου πείτε ότι μπορεί η αρχική τιμή από την τελική να μην έχει καμία σχέση και αν φορολογηθεί η τελική τιμή να κερδίσει περισσότερα το κράτος, αλλά τότε ποιός θα εξασφαλίσει ότι θα κοπεί η απόδειξη προς τον τελικό αποδέκτη, ώστε το κράτος να εισπράξει το φόρο του ??

    Μπορεί να υπάρξει αντίδραση στη αρχή, με τη λογική ότι το προϊόν ακόμα δεν έχει πωληθεί στον τελικό καταναλωτή. Εκεί ίσως θα μπορούσε να υπάρξει ένας τρόπος καταβολής του φόρου σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το κανονικό.

    Στη Γερμανία για παράδειγμα, εδώ και πολλά χρόνια, από το 1982, δεν είχαν διόδια, αλλά τα τέλη, καθώς και πολλούς άλλους φόρους, τα είχαν ενσωματώσει στα κάυσιμα. Όποιο φορτηγό έμπαινε στα σύνορα, ήταν υποχρεωμένο να έχει κυβίσει το ρεζερβουάρ του και να μπεί στη Γερμανία με 50 Λίτρα Κάυσιμο το πολύ. Για το επιπλέον πλήρωνε «φόρο / πρόστιμο». Σκοπός ήταν να φτάσει το πλησιέστερο πρατήριο και να βάλει κάυσιμο. Έτσι, δεν τους απασχολούσε αν το φορτηγό έχει κόψει τα νόμιμα παραστατικά, γιατί ήξεραν πως αφού θα κινηθεί, θα κάψει πετρέλαιο και θα πληρώσει τους αναλογούντες φόρους.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 21:20 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    Αν θέλετε να πιάσετε άμεσα ζεστό και πολύ «μαύρο» χρήμα, καθώς και χρήμα από εισφοροδιαφυγή από τα ασφαλιστικά ταμεία, κάντε το εξής απλό : Πολλές φορές στις ειδήσεις έχουν πει πως οι αλλοδαποί μετανάστες στη χώρα μας, νόμιμοι και μη, έχουν αρκετές καταθέσεις στις τράπεζες, από τις οποίες στέλνουν εμβάσματα στις οικογένειές τους, στις χώρες από όπου κατάγονται. Αυτό δεν είναι κακό, όλοι μας θα το κάναμε. Αυτό που προτείνω είναι, για να γίνει η οποιαδήποτε μεταφορά χρημάτων που έχουν αποκτηθεί στην Ελλάδα, προς οποιαδήποτε τρίτη χώρα, να πρέπει να αποδείξει ο καταθέτης με αντίστοιχα έγγραφα (Φορολογική δήλωση, Ε3, Καταστάσεις Μισθοδοσίας και Ενσήμων, Αποδείξεις ή Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών) ότι τα χρήματα αυτά έχουν αποκτηθεί νόμιμα και έχουν φορολογηθεί ήδη. Αν αυτό δεν μπορεί να το κάνει, τότε το Ελληνικό Κράτος να παρακρατά ένα ποσό σαν Φόρο Εισοδήματος και μετά τα χρήματα να είναι ελεύθερα να μεταφερθούν σε όποια γωνιά του πλανήτη και αν επιθυμεί ο δικαιούχος του καταθετικού λογαριασμού.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 21:46 | Παντελής Σιώκος

    Κύριοι,
    Τό νά θέλη κανείς νά νοικοκυρέψει τά τού Κρατικού μηχανισμού είναι απαραίτητο καί επιθυμητό από όλους ανεξαιρέτως τούς πολίτες αυτής τής χώρας.
    Τό νά περιορίζη κανείς τήν δραστηρίότητα τού Κράτους στήν είσπαραξη φόρων καί στήν μείωση τών εξόδων ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΘΡΙΟ!
    Τό πρόβλημα τής Ελλάδος δέν είναι τό ανοικοκύρευτο κράτος αλλά η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ:
    Η ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΚΑΘΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ, η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΘΕ γεωργικης καί κτηνοτροφικής παραγωγικής δραστηριότητας, η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ κάθε ερευνητικής καί επιστημονικής δραστηριότητας, η ΑΘΛΙΑ έως τριτοκοσμική κατάσταση τής βιοτεχνικής δραστηριότητας , Η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ, Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΑΝ ΑΥΤΟΥ ΠΟΎ ΔΙΝΕΙ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΗΝΤΗΡΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ ΚΑΊ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
    Σάν Μηχανολόγος Μηχανικός τού ΕΜΠ, νοιώθω ότι ζώ καί κινούμαι σέ ένα κράτος τρικοσμικό καί ανίκανο σέ βαθμό εγκληματικότητας. Ανίκανο νά προσφέρει στόν πολίτη τό Νομοθετικό, τό Κοινωνικό καί τό ΟΙκονομικό πλαίσιο μέσα στό οποίο ο κάθε ένας καί βεβαίως εμείς οι μηχανικοί θά μπορέσουμε νά κάνουμε εργασία αντίστοιχη τού επιπέδου τών σπουδών μας:-Νά εργασθούμε στήν Βιομηχανία, στήν Διέυθυνση επιχειρήσεων, στήν έρευνα, στήν ανάπτυξη καί προώθηση νέων τεχνολογιών, στήν εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομής καί ανάδειξης εντός καί εκτός Ελλάδος.
    Θέλεις φόρους; – Δώσε ώθηση στήν Ανάπτυξη καί κατόπιν ή παράλληλα ασχολήσου μέ τό ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟ ΕΡΓΟ τής πάταξης τής φοροδιαφυγής καί τού περιορισμού τών κρατικών εξόδων.
    Εάν δέν δώσεις ώθηση στήν Ανάπτυξη – όχι στά λόγια καί στίς εξαγγελίες, ούτε μέ ψευτοαναπτυξιακά Περιφερειακά προγράμματα καί ΕΣΠΑ – οδηγείσαι σέ περαιτέρω συρρίκνωση τής παραγωγικής δραστηριότητας καί στήν πλήρη κατάρρευση μέ μαθηματική ακρίβεια. Κανένας περιορισμός εξόδων δέν μπορεί νά σώση αυτόν πού είναι ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΟΣ. Τό μόνο πού μπορεί νά τόν σώση είναι η ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΤΕ ΦΟΡΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΕΙΚΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΚΑΘΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ 20% ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ 80% ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    Παράδειγμα: -Θέλεις νά εισπράξης 1 δις ευρώ έξτρα φόρους; Tά 200 εκατομμύρια θά τά πάρης από αύξηση τής φορολογίας, τά υπόλοιπα 800 εκατομμύρια όμως μέ ένα μέσο συντελεστή φορολογίας 20% θά πρέπει νά τά πάρεις από μιά αύξηση τής παραγωγικής δραστηριότητας κατά 4 δις ευρώ!!(Απλοποιημένο μέν τό παράδειγμα αλλά εάν τό μεταφέρουμε σέ μικρώτερη κλίμακα θά δούμε ότι έτσι έχουν τά πράγματα. Π.χ. ένας Δήμος είναι υπερχρεωμένος. Σίγουρα θά πρέπει άμεσα νά αυξήση τά Δημοτικά τέλη, ταυτόχρονα όπως καί πιό έντονα πρέπει νά προσελκύσει μέσα στά όριά του ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ πού θά τού αποφέρουν πολλαπλά κέρδη σέ σχέση μέ τήν αύξηση τών τελών. Εάν ο Δήμαρχος τό ρίξει στήν αύξηση τών τελών καί στήν συρρίκνωση τού προσωπικού καί τών αποδοχών του είναι σίγουρο πώς ο Δήμος θά πάψη νά λειτουργεί, τά έσοδα θά κινηθούν σέ χαμηλά επίπεδα, οι επενδύσεις δέν πρόκειται νά γίνουν ο Δήμος θά χρεωκοπήσει καί ..τελικά θά χάση καί ο Δήμαρχος τήν θέση του…).
    ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ: ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΣΕ ΠΑΤΑΓΩΔΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ.
    ΑΥΞΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ, ΠΑΓΩΣΤΕ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΙΣ ΑΔΡΑΝΕΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΜΕΙΩΣΤΕ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ 10% ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΡΕΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΤΡΕΛΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΟΡΙΣΤΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ, ΟΡΙΣΤΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΦΕΡΤΕ ΞΕΝΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΩΣΤΕ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ!!
    ΝΑΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ! ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΦΟΡΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ -ΙΣΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΓΑ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΧΕΡΙ. Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΘΑ ΕΛΘΗ ΣΑΝ ΧΙΟΝΟΣΤΙΒΑΔΑ: -ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΕΙ ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΗ ΩΣ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΒΟΥΝΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΑΠΑΝΩ ΣΟΥ.ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΞΗΣ ΓΙΑΤΙ Η ΧΙΟΝΟΣΤΙΒΑΔΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΠΛΕΟΝ…
    ΤΡΕΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΡΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΡΓΑ….ΠΑΡΤΕ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ, ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟ, ΑΛΛΑ ΤΡΕΞΤΕ, ΤΡΕΤΕ ΣΑΝ ΤΡΕΛΛΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΧΤΥΠΕΙΣΤΕ ΚΑΘΕ ΠΟΡΤΑ, ΑΦΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΓΕΛΟΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ..ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ. ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΜΠΑΛΙΝ. ΕΔΩ ΘΑ ΨΑΧΝΕΤΕ ΣΕ ΛΙΓΟ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΦΠΑ ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΤΟΥ ΣΥΡΤΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΤΕ ΤΙ ΕΦΤΑΙΞΕ…
    ΘΑ ΕΧΗ ΦΤΑΙΞΗ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΑΓΩΣΗ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΛΟΥΜ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 20:24 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    ΟΣΟ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 5000000 ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΣΕ 1000000 ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΕ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΥΡΩ.ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΚΟΨΙΜΟ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΚΟΨΙΜΟ ΕΦΑΠΑΞ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΥΡΩ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΣΗΜΑΖΕΥΤΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΠΕΡΟΓΚΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ.
    ΦΤΑΝΕΙ ΚΥΡΟΙΟΙ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΠΕΡΝΕΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΜΙΣΘΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟ .

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 20:01 | Απόστολος Χατζητόλιος

    1. Προϋπόθεση για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αύξηση των φορολογικών εσόδων, αποτελεί η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και όχι η φορολογική απομύζηση όσων ήδη φορολογούνται, δεδομένου ότι η αύξηση του συντελεστού φορολόγησης περισσότερο από το 1/3 (35%)των εισοδημάτων, αποτελεί αντικίνητρο ανάπτυξης και παραγωγικότητας.
    2. Αναφορικά με την φορολόγηση των ακινήτων, πρέπει κατά βάση να ισχύει η ίδια αρχή, να φορολογείται δηλαδή το εισόδημα και όχι η κατοχή που δεν αποφέρει κανένα εισόδημα. Εάν υπάρχει ένα επιπλέον τέλος ακίνητης περιουσίας, αυτό προστιθέμενο στην φορολόγηση του εισοδήματος, δεν πρέπει να αποτελεί απαγορευτική συνθήκη για επενδύσεις των νοικοκυριών σε ακίνητα. Είναι γνωστό ότι οι επενδύσεις σε ακίνητα, παραδοσιακά εκφράζουν την επενδυτική δραστηριότητα της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών, ενώ αιμοδοτούν την οικονομία μέσω της οικοδομικής δραστηριότητας.
    3. Η προσπάθεια αύξησης των φορολογικών εσόδων μέσω εκτεταμένων φορολογικών ελέγχων, προϋποθέτει μείζονα ελεγκτικό μηχανισμό, με αντίστοιχο κόστος για το Δημόσιο, ενώ συγχρόνως δημιουργεί συνθήκες συναλλαγής μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων.
    4. Το μέτρο των αποδείξεων είναι αμφιβόλου άμεσης αποτελεσματικότητας λόγω του επικρατήσαντος επί χρόνια φορολογικού εθίμου, απαιτεί δε επίσης μείζονα ελεγκτικό μηχανισμό και διεκπεραίωση γραφειοκρατίας με αντίστοιχο κόστος για το Δημόσιο. Ωστόσο, είναι ωφέλιμο για την εγκαθίδρυση νέων φορολογικών ηθών μεταξύ των πολιτών.
    5. Άμεση διεύρυνση της φορολογικής βάσης και δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών μπορεί να επιτευχθεί με μικρό κόστος για το Δημόσιο και αποκλεισμό της συναλλαγής μεταξύ ελεγκτών και ελεγχομένων, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης (ανάλογα με το επάγγελμα και τις συνθήκες άσκησής του), καθώς και την καθιέρωση έστω και μαχητών τεκμηρίων διαβίωσης. Η από 30ετίας εμπειρία της έπιτυχούς λειτουργίας του θεσμού της φορολόγησης στις μεταβιβάσεις ακινήτων με αντικειμενικές αξίες, πιστοποιεί του λόγου τω αληθές.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 20:39 | Βρυσούλης Γεράσιμος

    Για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής μια ίσως λύση θα ήταν η χορήγηση σε κάθε φορολογούμενο μιας ηλεκτρονικής κάρτας όπου θα γίνεται καταγραφή κάθε συναλλαγής μέσω κατάλληλων μηχανημάτων που θα χορηγηθούν σε κάθε επαγγελματία. Στο τέλος του οικονομικού έτους ο κάθε φορολογούμενος θα καταθέτει με την φορολογική δήλωση και την ηλεκτρονική κάρτα.
    Τα μηχανήματα ανάγνωσης θα είναι σε on line σύνδεση με την εφορία ώστε να υπάρχει συνεχής έλεγχος.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 19:15 | Δημητρης Φραγκακης

    Παντα επερνα αποδειξεις για οτιδιποτε αγοραζα.Απο 1/1/2010 αν δεν μου
    δωσουν τις ζηταω…..
    Δεν καταλαβαινω γιατι γινεται τοσος θορηβος στα ΜΜΕ.
    Και γιατι πρεπει να εχουμε εκπτωσεις απο την εφορια για το αυτονοητο…
    Μου λενε οτι δεν ισχυουν για την εφορια γιατι ετσι εμαθαν μια ζωη.
    Αν δεν μαθουμε να ζηταμε αποδειξεις για οτι πληρωνουμε…..
    τα φορολογικα βαρη θα τα πληρωνουμε οι μυσθωτοι και οι συνταξιουχοι.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 19:50 | Δ.Τ.

    Κύριε Υπουργέ , θα ήθελα να σας παραθέσω κάποιους εναλλακτικούς εισπρακτικούς
    τρόπους εκτός από την φορολόγηση των μισθωτών συνταξιούχων και ελεύθερον επαγγελματιών .

    1. Ενιαίο μισθολόγιο δημόσιου και ιδιωτικού τομέα .
    2 . Κατάργηση των εκτός έδρας μέσα στον χώρο εύθηνης των δεκο και των
    υπουργείων .
    3 . Κατάργηση του εφάπαξ γιατί κρατήσεις έχει και ο ιδιωτικός τομέας .
    4 . Κατάργηση του καθεστώτος συνταξιοδότησης των σωμάτων ασφαλείας . Να υπάρχει
    αξιολόγηση του ατόμου και αν κρίνεται ακατάλληλο να προωθείται σε μια δημόσια υπηρεσία
    μέχρι την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας .
    5 . Άμεση και μεγάλη μείωση του μισθού και των εξόδων των βουλευτών , δικαστικών
    εισαγγελέων , δήμαρχων , νομαρχών , διοικητών δεκο , και άλλων γιατί πρέπει να καταλάβουν
    και αυτοί ότι το επαγκελμα που διάλεξαν να κάνουν είναι λειτούργημα και δεν τους έχει βάλει
    κανείς με το ζόρι στην οποιαδήποτε θέση .
    6 . Άμεσος και ουσιαστικός έλεγχος σε όλους τους Ο.Τ.Α , ΔΕΚΟ , ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ για
    τα έξοδα τους και απόδοση εύθηνων .
    7 . Άμεση αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των δασκάλων , καθηγητών και πανεπιστημιακών
    Να περνούν και αυτοί ένα μήνα τον χρόνο άδεια και όχι τέσσερις και να πληρώνονται .
    Με αυτή την αλλαγή θα καταφέρεται να γίνουν όλα τα σχολεία ολοήμερα και από-
    δοτικά , να σταματήσουν τα παιδιά μας να χρειάζονται 14 με 15 ώρες την ημέρα διάβασμα , και
    επιτέλους να σταματήσουν τα φροντιστήρια που έχουν πολύ μεγάλο κόστος για την κάθε
    οικογένεια . Δεν είναι ντροπή να πούμε ότι το σύστημα μας έχει αποτύχει και να υιοθετήσουμε
    ένα από μια άλλη χώρα επιτυχημένο π .χ . Γερμανία , Σουηδία , Αγγλία .
    8 . Η πιο αναγκαία αλλαγή στον δημόσιο τομέα είναι η κατάργηση της μονιμότητας .
    Μόνο όταν θα υπάρξει και εκεί ο φόβος της απόλυσης και της ανεργίας θα δουλέψει σωστά
    και θα προσφέρει στην κοινωνία . Όλοι παρακαλάνε για μια θέση και αφού την αποκτήσουν και
    μονιμοποιηθούν αρχίζουν τις απεργίες και τις διεκδικήσεις .
    9 . Καταγραφή και υποχρεωτική φορολόγηση και ασφάλιση όλον τον οικονομικών
    μεταναστών για να σταματήσει η εκροή συναλλάγματος προς τις χώρες καταγωγής τους .
    10 . Να σταματήσουν όλες οι ευεργετικές ρυθμίσεις , μοριοδοτησεις , πριμοδοτήσεις
    προς τους παλιννοστούντες που στο τέλος ένα μικρό ποσοστό από όσους έχουν έρθει είναι
    Ελληνικής καταγωγής .
    11 . Φορολόγηση της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ αφού όμως πρώτα αφαιρεθούν τα έξοδα για τις
    αγαθοεργίες και να αναρτηθούν στο διαδυκτιο για να μάθουμε πλέον και εμείς την
    περιούσια της
    12 . Επιτέλους κύριοι ποτέ θα αξιωθούμε να δούμε παραδειγματικές τιμωρίες στα τόσα
    σκάνδαλα που συμβαίνουν στην διακυβέρνηση της χώρας ; Και όταν λέμε παραδειγματικές δεν
    εννοούμε τις ποινές φυλάκισης και αλλά τέτοια κουραφέξαλα αλλά δημεύσεις περιουσίων .
    Πρόταση μου είναι να συσταθεί μια ανεξάρτητη επιτροπή η οποία θα εξετάσει τα περιουσιακά
    στοιχεία των βουλευτών , νομαρχών , αντινομαρχων , δημάρχων , αντιδημάρχων και όλων αυτόν
    που εσείς ξέρεται καλύτερα από εμάς , αλλά και των συγκαινων πρώτου βαθμού για τα
    περιουσιακά τους στοιχεία πριν αναλάβουν τις πολιτικές τους υποχρεώσεις μέχρι και σήμερα .
    Το χρονικό όριο από πόσο παλιά θα ξεκινήσει η εξέταση θα το ορίσετε εσείς !

    Τελειώνοντας κύριε υπουργέ θέλω να πιστεύω ότι οι πολίτες όλης της ΧΩΡΑΣ έχουν
    όλη την καλή διάθεση να σας βοηθήσουνε στο πολύ δύσκολο έργο που έχετε αναλάβει το πολύ
    ΈΝΑ με ΔΥΟ χρόνια το πολύ . Μετά πολύ απλά δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις
    υποχρεώσεις τους . Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνουν
    ΑΜΕΣΑ για να έχουν ΑΜΕΣΗ ανταπόδοση στην οικονομία της ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ

    Ολόψυχα σας εύχομαι ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ! !

    Υ.Γ. Επιτέλους χαράξτε όλα τα κόμματα μαζί μια κοινή πορεία για τα πολύ σοβαρά
    εθνικά προβλήματα της : υγείας , παιδείας , εξωτερικής – εσωτερικής πολιτικής αμύνης και
    δικαιοσύνης . Ευχαριστώ .

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 19:53 | Μίμης

    Θα ήθελα να σας αναφέρω ένα παράδειγμα φοροδιαφυγής και ξεπλυματος μαύρου χρήματος.
    Ιδιοκτήτης οικοπέδου ανεγείρει κτίριο συνολικής αξίας κατασκευής 600.000€. Το Ελάχιστο Κόστος Κατασκευής που προβλέπεται είναι της τάξης των 240.000€. Το κτίριο αποπερατώνεται σε 1 χρόνο και ο ιδιοκτήτης καλείται να δικαιολογήσει το πόσο που κατέβαλλε για την αποπεράτωση του σύμφωνα με το ΕΚΚΟ (240.000€). Ο ιδιοκτήτης όμως που δηλώνει εισοδήματα της τάξης των 8.000-10.000€ λαμβάνει εικονικό δάνειο από τράπεζα με προσημείωση μετρητών (διαθέτει 1.000.000€) που δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματα και με αυτό τον τρόπο εμφανίζεται νόμιμος απεναντι στο ποθεν έσχες για την κατασκευή του κτιρίου. Στην συνέχεια μετά την παρέλευση 3μηνών εξοφλεί το δάνειο χωρίς να δώσει λόγο σε κανένα για το που βρέθηκαν τα χρήματα. ¨Έτσι συνεχίζει να φοροδιαφεύγει και παράληλλα δημιουργεί περιουσιακά στοιχεία με τα εισοδήματα των οποίων στο μέλλον θα δικαιολογεί τις υψηλές καταθέσεις.
    Θα πρέπει λοιπόν να ελέγχονται οι εξοφλήσεις όλων των δανείων και ιδιαίτερα αυτών που γίνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα για να σταματήσει αυτή η κατάσταση που τμήμα των πολιτών δεν προσφέρει ούτε 1€ φόρου.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 18:07 | ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΝΟΜΙΖΩ ΕΙΝΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΕΚΜΑΡΤΑ, ΔΗΛ. ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ ΑΓΟΡΩΝ ΤΟΥ ΚΒΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ Ο ΦΠΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΚΒΣ. Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΑ ΕΝΤΑΘΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΑΝΕΥ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΓΩ ΚΑΤΟΙΚΩ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ. Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤΡΕΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΑΝ ΕΛΕΓΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΑΠΟ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΕΚΜΑΡΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΣΟΔΟ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΦΠΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 18:33 | Βασίλης Κατσούλης

    Αξιότιμε κε υπουργέ,

    Αν και η σύνδεση του αφορολογήτου ενός φυσικού προσώπου με τις αποδείξεις αγορών και το ποθεν έσχες για όλους ακούγονται κατ’αρχήν πολύ καλές ιδέες, φαίνεται να έχουν πολλές τεχνικές δυσκολίες και πολλούς παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Ένα πολύπλοκο σύστημα (το ξέρουμε από την θεωρία των συστημάτων) έχει μειωμένη πιθανότητα επιτυχίας ή μεγαλύτερη πιθανότητα να μην αποδώσει τα αναμενόμενα ενώ ταυτοχρόνως έχει πολύ μεγάλο κόστος εφαρμογής. Για αυτό ακριβώς το λόγο νομίζω ακούμε καθημερινά ιδέες προς εφαρμογή, οι οποίες κατόπιν πιο ώριμης σκέψης εγκαταλείπονται. Επιπλέον πάντοτε υπάρχει το θέμα της εγκυρότητας των δηλωθέντων από τους φορολογούμενους, αφού όποιο σύστημα τελικά και να έχουμε, μάλλον το ρίσκο της ψευδούς δήλωσης θα παραμείνει μικρό αφού όταν οι παράμετροι είναι πολλοί η δυσκολία επαλήθευσης είναι μεγάλη.

    Ένα άλλο θέμα σχετικά με την φοροδιαφυγή είναι ότι όταν γίνεται η σχετική συζήτηση, αυτή περιστρέφεται στους ελεύθερους επαγγελματίες. Υπάρχει η βεβαιότητα ότι όταν οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα σταματήσουν να φοροδιαφεύγουν τότε αυτομάτως θα λυθούν τα προβλήματα γιατί το ποσό που θα πάει στα ταμεία του ελληνικού κράτους θα είναι μεγάλο. Για αυτό το λόγο το φορολογικό νομοσχέδιο όπως το ακούω σε γενικές γραμμές είναι περισσότερο εξειδικευμένο στο να συλλάβει την φοροδιαφυγή από τους δηλωμένους ελεύθερους επαγγελματίες παρά την φοροδιαφυγή συνολικά. Εδώ έχω να πω δύο πράγματα:
    α) Κατα την γνώμη μου η θεώρηση αυτή είναι λάθος. Μεγαλύτερη είναι η φοροδιαφυγή που γίνεται όταν ο υπάλληλος του ΟΤΕ ή της ΔΕΗ ή άλλη μεγάλης εταιρίας το πρωί γίνεται τεχνικός με κατσαβίδι ή ηλεκτρολόγος το απόγευμα, όταν ο συνταξιούχος στα 45 του από τον Ναυστάθμο, με σύνταξη που οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν θα δουν ποτέ, γίνεται τεχνικός ψυγείων, όταν ο δάσκαλος του Δημοσίου παραδίδει ιδιαίτερα το απόγευμα, όταν ο υπάλληλος του Δήμου που σχολά ξεκούραστος κατά τις 14:30 γίνεται υδραυλικός το απόγευμα, όταν οι γιατροί του ΕΣΥ ξέρουμε όλοι τι κάνουν, όπως και αρκετοί παπάδες. Με ποιό σύστημα στο καινούριο φορολογικό νομοσχέδιο θα συλληφθούν όλοι αυτοί, όταν ο ελεύθερος επαγγελματίας, για να βάλει το ίδιο ποσό με τον «παράνομο» στην τσέπη του, πρέπει να χρεώσει 2,5 φορές περισσότερα για να καλύψει ΦΠΑ, φόρο και τα έξοδα του μαγαζιού του? Όλοι οι προαναφερόμενοι φυσικά είναι οι καλοί μισθωτοί που έχουν επωμιστεί το βάρος των φόρων τόσα χρόνια.
    β) Τυχαίνει να είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και μάλιστα από αυτούς που δηλώνουν κάτω από 30000 ευρώ. Λογικά σύμφωνα με τα χρόνια που είμαι τέτοιος (από το 1991) και με βάση την αντίληψη που επικρατεί, αυτή την στιγμή πρέπει να φοροδιαφεύγω σοβαρά αφού δηλώνω τόσο λίγα (ειδικά φέτος θα δηλώσω τα μισά από πέρσι γιατί είχα πτώση τζίρου και επένδυσα για να κάνω το μαγαζί μου καλύτερο για να μην κλείσω). Λοιπόν εγώ και χιλιάδες άλλοι μαζί μου δεν φοροδιαφεύγω καθόλου. Οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες γίναν ελεύθεροι επαγγελματίες γιατί δεν ήθελαν να είναι άνεργοι και δεν είχαν άκρη να μπουν στο δημόσιο ή να πιάσουν μια δουλειά της προκοπής όταν ήταν νέοι. Τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να κρατήσουν τα μαγαζιά τους έχοντας τον ανταγωνισμό των πολυκαταστημάτων (και όχι μόνο) και φυσικά τα έσοδά τους βαίνουν μειούμενα. Επίσης έχουν πληρώσει πολύ μεγαλύτερο φόρο από αυτόν που αναλογεί στο εισόδημά τους, ο οποίος παρουσιάστηκε με διάφορα πρόσωπα πέρα από την φορολογία των φυσικών προσώπων. Πως λοιπόν υπάρχει η βεβαιότητα ότι κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας που δηλώνει κάτω από 30000 φοροδιαφεύγει σοβαρά?
    Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι αυτοί που φοροδιαφεύγουν σοβαρά (κατασκευαστές, μεγαλογιατροί, μεγαλοδικηγόροι και άλλοι) είναι λίγοι σε αριθμό σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των ελεύθερων επαγγελματιών, οπότε και το αποτέλεσμα της σύλληψης τους θα είναι άνθρακες σχετικά με το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

    Για ποιο λόγο είπα όλα τα παραπάνω; Γιατί θέλω να δείξω ότι αν κάποιος θέλει σοβαρά να κάνει κάτι δραστικό που θα συλλάβει ΟΛΗ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ από όπου και να προέρχεται (οργανωμένο έγκλημα, δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους με μη δηλωθέντα εισοδήματα από λιγότερο ή περισσότερο ύποπτες πηγές, «άεργους» ή «άνεργους», εισοδηματίες με σοβαρή περιουσία που δεν εμφανίζεται πουθενά, και ελεύθερους επαγγελματίες, όλους τέλος πάντων) είναι να καταργήσει το τραπεζικό απόρρητο μαζί με την ποινικοποίηση της φοροδιαφυγής. Το τραπεζικό απόρρητο δεν εξυπηρετεί καμία ελευθερία και κανέναν απλό άνθρωπο. Ειδική υπηρεσία του κράτους πρέπει να έχει πρόσβαση σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς (το ποιό είναι το μέσο ετήσιο υπόλοιπο ενός τραπεζικού λογαριασμού ενός εφοριακού, ενός δικαστικού ή ενός λιμενεργάτη θα ήταν μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία) και φυσικά σε όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία του. Εκεί που εφαρμόζεται αυτό το μέτρο έχουν πολύ καλά αποτελέσματα στην σύλληψη της φοροδιαφυγής και δεν χρειάζεται να απασχολούν προσωπικό στο κυνήγι τρυπημένων αποδείξεων ή να βάζουν τους επαγγελματίες στα έξοδα των φορολογικών μηχανισμών και της τυπολατρείας και τον αφήνουν να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό με το μικρότερο δυνατό κόστος για να υπάρχει ακόμα μια ζωντανή επιχείρηση (ξέρει κανεις καμία εταιρία σε σοβαρή χώρα του εξωτερικού που να στέλνει τρυπημένο ή σημανσμένο έστω τιμολόγιο?).

    Για το παραπάνω χρειάζεται πολιτική βούληση και αντίστοιχο νομικό πλαίσιο που πρέπει να δημιουργηθεί. Είναι ιστορική ευκαιρία να συμβεί κάτι τέτοιο τώρα που έχουμε μια νέα κυβέρνηση που η εμπιστοσύνη σε αυτήν δεν εχει ακόμα κλονιστεί, όταν η προηγούμενη έχει αποτύχει παταγωδώς και όλοι οι πολίτες ξέρουν ότι πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να βγούμε από την δικιά μας οικονομική κρίση. Τα συστήματα σημανσμένων αποδείξεων είναι δευτερευούσης σημασίας. Ας υπάρχουν και αυτά αλλά μόνα τους δεν αρκούν για το ζητούμενο.

    Σήμερα έμαθα ότι στο πόθεν έσχες δεν θα συμπεριλαμβάνονται οι τραπεζικοί λογαριασμοί. Ότι πρέπει για εφοριακούς, πολεοδόμους, κατασκευαστές, παπάδες κλπ.

    Ελπίζω να μην είναι αλήθεια. Αλλιώς είμαστε μπροστά σε ακόμα μια μπούρδα και χαμένο χρόνο. Ένα σύστημα πρέπει να είναι αλλά και να φαίνεται δίκαιο ώστε όχι μόνο να υποχρεώνει αλλά και να εμπνέει στην εφαρμογή του. Όταν εμπνεύσει, τότε θα γίνει life style και θα πετύχει (θεωρία συστημάτων). Τότε θα έχουμε την λεγόμενη αλλαγή νοοτροπίας χωρίς να χρειαστεί να περάσουν χρόνια όπως συνηθίζουμε να λέμε…

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 18:04 | ΒΡΟΧΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ: Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ) ΕΝΤΑΣΣΕΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΣΕ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΘΑΡΥΝΘΕΙ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ.
    «ΥΠΟΠΤΑ» ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΓΙΑΤΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ‘Η ΜΕ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΕ «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ» ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓ/ΣΜΟΣ». ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΠΟΣΑ (ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗ) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
    ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΧΑΜΗΛΑ ΠΟΣΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΕΤΣΙ, ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΟΥΣ
    ΚΑΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟΝ «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓ/ΣΜΟ» ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ.
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΜΟΙΒΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ.
    Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ (‘Η ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ) ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΥΣ. ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ «ΔΙΑΟΛΙΖΕΙ».

    ΕΠΙΣΗΣ, ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ, ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΟΠΩΣ:
    ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ (ΑΝ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ, Ε! ΤΟΤΕ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΧΟΡΗΓΟΙ).
    ΚΡΑΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΓΟΝΟΜΕΤΡΟ).
    ΚΡΑΤΙΚΑ CATERING (ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΕΙΝΑΕΙ ΠΙΑ! ΤΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΖΕΔΕΣ;)
    ΚΡΑΤΙΚΑ AYTOKINHTA (O ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ 1600 ΚΥΒΙΚΑ, ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΩΣ).

    ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 18:13 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΕΒΕΛΕΚΑΣ

    Οποια μέτρα ληφθούν θα πρέπει να πληρούν τα εξής:
    – Τήρηση της αρχής των συγκρουομένων συμφερόντων.
    – Τεκμηρίωση της δίκαιης κατανομής των βαρών.
    – Τήρηση των κυρώσεων και εμμονή στην διάρκεια του χρόνου, χωρίς παλλινδρομήσεις τύπου «Συνάφειας» κ.λ.π.
    – Επιβράβευση του συνεπή φορολογούμενου.
    – Προαγωγή της άποψης ότι ο φοροφυγάς μας κλέβει και πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε όπως τον κλέφτη, καταδίδοντάς τον π.χ.
    Μετά τιμής
    Βασίλης Τζεβελέκας

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 18:42 | Βαλμάς Ισαάκ

    Με δεδομένο ότι το κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο αποκτά έναν αριθμό ΑΦΜ για τις συναλλαγές του με το κράτος, προτείνω η αρμόδια Δ.Ο.Υ. που εκδίδει το παραστατικό με το ΑΦΜ, να εκδίδει συγχρόνως και μία κάρτα (Φλας) συναλλαγών.
    Οι κάρτες αυτές θα περιλαμβάνουν τα στοιχεία του κατόχου τους (ονοματεπώνυμο φυσικού προσώπου ή τίτλο-επωνυμία νομικού προσώπου και το ΑΦΜ), όπως είναι σήμερα οι κάρτες πελατών που εκδίδουν οι διάφορες επιχειρήσεις (Καρφούρ, Μάκρο, Πράκτικερ κλπ). Αυτές δεν θα είναι πιστωτικές (Visa, Dynamik, Master κλπ) αλλά θα καταγράφουν μόνο την κατανάλωση του κάθε πελάτη χωριστά, όπως γίνεται σήμερα με τις κάρτες πελατών, που πιστοποιείται το δικαίωμα του πελάτη για λήψη μπόνους, με τη συγκέντρωση κάποιου ύψους κατανάλωσης.
    Οι κάρτες αυτές θα πρέπει να έχουν τη μορφή «Φλάσ», αντί απλής κάρτας, για να μπορούν συγχρόνως με την έκδοση της απόδειξης συναλλαγής να αποθηκεύεται σε αυτό (το φλάς) και η γενόμενη δοσοληψία, με On line σύστημα.
    Στο κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, θα πρέπει το κράτος να αποστέλλει το μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους, στο φάκελο μαζί με το έντυπο της φορολογικής του δήλωσης και ένα τέτοιο φλας, το οποίο θα χρησιμοποιεί ο φορολογούμενος από 1/1 μέχρι 31/12 του επόμενου έτους, για όλες τις συναλλαγές του.
    Έτσι όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα διαθέτουν από ένα τέτοιο φλασάκι. με το οποίο θα διενεργούν κάθε συναλλαγή τους (αγορά, πώληση, παροχή υπηρεσίας, δοσοληψία με το κράτος κλπ). Με τον τρόπο αυτό θα καταγράφονται στις ταινίες συναλλαγών των αριθμομηχανών (Κομπιούτερς) των επιχειρήσεων ή των ελεύθερων επαγγελματιών, όλα τα στοιχεία των πελατών για κάθε συναλλαγή.
    Με δεδομένο ότι αφ’ενός οι ταινίες αυτές υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ για έλεγχο και αφ’ ετέρου το κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο θα υποβάλλει κάθε χρόνο μαζί με τη φορολογική του δήλωση και το φλασάκι των ετήσιων δοσοληψιών του, θα μπορεί να γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος, για διασταύρωση των στοιχείων των ταινιών των επιχειρήσεων με τα στοιχεία του φλας του κάθε φορολογούμενου.
    Με τον τρόπο αυτό δεν θα χρειάζεται ο φορολογούμενος να υποβάλλει μαζί με τη φορολογική του δήλωση ούτε αποδείξεις ούτε καταστάσεις με αποδείξεις των ετήσιων συναλλαγών του.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 17:00 | Δημήτρης Κατσαούνης

    Διαβάζοντας τις προτάσεις των συμπολιτών μου, συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση για καταγραφή ΟΛΩΝ των εγχρήματων συναλλαγών μέσω ηλεκτρονικής ταμειακής μηχανής (από την αγορά τσίχλας μέχρι την αγορά ακινήτων, μετοχών, καταθέσεων κλπ). Κάθε συναλλαγή θα καταγράφεται ως συναλλαγή μεταξύ δύο ΑΦΜ αυτόματα θα αποστέλλεται στις ΔΟΥ μέσω ίντερνετ ή κάποια μηχανή ανάλογης των πιστωτικών καρτών (τα POS).

    Η επεξεργασία των στοιχείων θα επέτρεπε τα εξής:
    1. Χρέωση ΦΠΑ ανάλογα με το προϊόν μόνο σε αγοραστές με ΑΦΜ ιδιώτη.
    2. Οι ΔΟΥ θα πρέπει να εισπράττουν το ΦΠΑ από τραπεζικό λογαριασμό του πωλητή αυτομάτως. (Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν λεφτά στο λογαριασμό του πωλητή. Αν δεν υπάρχουν και το χρέος γίνει πάνω από ένα ποσό πχ 2000€ τότε να κλειδώνει το σύστημα και η επιχείρηση να μην μπορεί να δουλέψει. Δεν μπορεί οι επιχειρήσεις να τοκίζουν τα χρήματα του ΦΠΑ που τους δίνουν οι πολίτες. — Μην ξεχνάμε ότι αν πρόκειται για συναλλαγή με ΑΦΜ δύο εταιρειών δεν θα υπάρχει χρέωση ΦΠΑ πουθενά).
    3. Τα έξοδα των πολιτών θα ήταν όλα καταγεγραμμένα. (τα περί δημοσιοποίησης προσωπικών δεδομένων δεν έχουν βάση καθώς πρόσβαση έχουν μόνο οι ίδιοι οι πολίτες, ενώ οι ΔΟΥ ασχολούνται μόνο με ΑΦΜ).
    4. Με τον τρόπο αυτό θα ήταν εφικτά πολλά ακόμα τα οποία ξεφεύγουν της παρούσης.

    Σημαντικό όμως είναι το εξής:
    Με δεδομένο ένα τέτοιο σύστημα και την ανάγκη για αναθέρμανση της οικονομίας προτείνω για ένα χρονικό διάστημα την έκπτωση όλων των εξόδων από το εισόδημα (όπως γίνεται στις επιχειρήσεις, έσοδα μείον έξοδα), και την φορολόγηση του υπολοίπου ενιαίο συντελεστή της τάξεως του 70-80%. Δηλαδή τα φυσικά πρόσωπα να έχουν κάτι σαν ισολογισμό όπως και οι επιχειρήσεις χωρίς το κομμάτι των αποσβέσεων.

    Τα επακόλουθα των παραπάνω είναι θετικά και αρνητικά.

    Τα θετικά:
    1. Σημαντική αύξηση της κατανάλωσης – αναθέρμανση της οικονομίας.
    2. Κανένα έξοδο δεν θα γίνεται χωρίς αποδεικτικό συναλλαγής (το ηλεκτρονικό σύστημα που λέγαμε) αλλιώς θα μας κοστίζει 70-80% περισσότερο.
    3. Οι μόνοι που δεν έχουν κίνητρο να ζητήσουν αποδεικτικό συναλλαγής είναι οι ξένοι που δεν έχουν ΑΦΜ και δεν χρειάζονται το αποδεικτικό συναλλαγής, αλλά και δεν πρέπει να πληρώνουν και ΦΠΑ (εκτός από τις υπηρεσίες, αλλά είπαμε το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να τα διακρίνει αυτά)
    4. Δεν χρειάζονται τεκμήρια διαβίωσης καθώς όλες οι συναλλαγές είναι καταγεγραμμένες.
    5. Μη ανάγκη χρήσης αφορολόγητου ορίου και φορολογικών κλιμάκων. (Αφού φορολογούμαστε μόνο σε όσα μας περισσεύουν)
    7. Αυτόματη λύση του Πόθεν Έσχες. Ακόμα και οι δωρεές που είναι συναλλαγή θα καταγράφονται, και αναλόγως θα φορολογούνται.

    Τα αρνητικά:
    1. Κίνδυνος αύξησης του πληθωρισμού λόγω υπερθέρμανσης της οικονομίας(Πρέπει να γίνονται αυστηροί έλεγχοι αισχροκέρδειας)
    2. Σημαντικό αντικίνητρο για αποταμίευση.
    3. Κίνδυνος υπερχρέωσης των νοικοκυριών στην προσπάθεια για συλλογή περισσοτέρων συναλλαγών.
    4. Πρέπει να βρεθεί δίκαιος τρόπος αντιμετώπισης των επενδύσεων (μετοχές, ομόλογα, καταθέσεις, κλπ) καθώς αποτελούν εγχρήματες συναλλαγές τα κέρδη των οποίων πρέπει να θεωρούνται εισόδημα και οι ζημιές έξοδα.
    5. Με τον τρόπο αυτό θα εισπράττονταν λογικά λιγότεροι άμεσοι φόροι αλλά πολύ πιο δίκαιοι.

    Σίγουρα υπάρχουν σημεία που πρέπει να διευθετηθούν αλλά είναι μια ιδέα για συζήτηση.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 17:55 | ptsiaras

    Στα γενικότερα μέτρα για την είσπραξη εσόδων απο το δημόσιο θα μπορούσε κανείς να κάνει μία λίστα με μέτρα τα οποία έχουν μηδενικό κόστος, δημιουργούν θέσεις εργασίας και κατά ένα ανεξήγητο λόγο δεν ενεργοποιούνται. Προφανώς κάποια υπερφυσική δύναμη σταματά την ενεργοποίηση των αυτονόητων.
    1. Στιγμιαίο λαχείο – Ξυστό- Δύο, τρεις άδειες.
    2. Φορολογία ή αποκλεισμός του internetικού τζόγου, το μέτρο έχει εφαρμοστεί στην Αμερική. Έχει γίνει μάστιγα, δεν το ξέρει το κράτος ;
    3. Φορολογία των κέντρων διασκέδασης, λουλουδιών, παράνομων υπέθρειων πάρκινγκ έξω από τα κέντρα διασκέδασης. Δεν έχουν βγει οι κυβερνούντες κάποιο βράδυ σε κάποιο μικρό ή μεγαλύτερο κέντρο διασκέδασης ; Τι προσφέρει στην εθνική οικονομία η εν λόγο δραστηριότητα ; Να γίνουν οι αποδείξεις ονομαστικές και να αποτελούν τεκμαρτό εισόδημα με πολλαπλασιαστή Χ10. Προφανώς οι μη έχοντες δεν πετάνε άνθη. Μία πρόταση είναι να οριστεί επίτροπος του κράτους σε αίθουσες με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 ατόμων που να μένει ανα διαστήματα και να ελέγχει
    4. Ανοίξτε επιτέλους τα κλειστά επαγγέλματα. Θα χτυπηθεί η ανεργία, η φοροδιαφυγή, η διαφθορά. Θα λάβει ο καταναλωτής την ποιότητα που επιτέλους έχει δικαίωμα να λαμβάνει. Κυβερνάνε οι κατα τα άλλα συμπαθέστατοι ταξιτζήδες ή η εκλεγμένη κυβέρνηση ; Αγνοήστε το πολιτικό κόστος, ο απλός λαός που είναι κάποια εκατομμύρια θα σας επιβραβεύσει επανεκλέγοντας σας
    5. Φορολογήστε τα καφέ, η Ελλάδα είναι η χώρα του καφέ. Δεν μπορεί κάποιος να επενδύει χιλιάδες ευρό σε μία δραστηριότητα που θα του αποφέρει 800 ευρο το μήνα. Μην περιμένετε να κόψουν αποδήξεις.
    6. Φορολογήστε το μεγάλο αγροτικό εισόδημα. Ο υπολογισμός του τεκμαρτού αγροτικού εισοδήματος είναι γελοίες. Δεν ζεί άνθρωπος με τα τεκμαρτά έσοδα των καλλιεργειών. Οι αγρότες να έχουν ατομικές επιχειρήσεις με έσοδα και έξοδα. Απλα και κατανοητά. Χωρις να χρειάζεται να έχει λογιστή για τον υπολογισμό.
    7. Φορολογήστε τα bar με βάση τα τιμολόγια αγοράς αλκοολούχων. Μία φιάλη αλκοολ έχει 26 μεζούρες, 13 ελληνικά ποτά. Δεν χρειάζονται μαθηματικές γνώσεις για να βρείτε τα έσοδα ενός bar από μία φιάλη αλκοολ. Στην Αθήνα είναι 100 με 130 ευρο ανάλογα την περιοχή του μαγαζιού και τον τιμοκατάλογο (άδεια).
    8. Άρση του τραπεζικού απορρήτου αυτόματα για τους ελεγχόμενους για συγκεκριμένη υπηρεσία μέσα στο ΣΔΟΕ
    9. Χτύπημα του παραεμποριου με χωρήγηση νομίμων αδειών μικροπωλητών σε μετανάστες και όλων των φερομένων που μας προσβάλουν σαν λαό και χώρα και δείχνουμε τουλάχιστον τριτοκοσμικοί ώστε να τελειώνει για οικονομικό όφελος η εκμετάλλευση των παιδιών, των μεταναστών και όλων όσων βρίσκονται σε αδυναμία
    10. Τέλος, αλλαγή στην φιλοσοφία με την θέσπιση κινήτρων και εκπτώσεων και να γίνει θέσπιση αντικινήτρων και προστίμων.
    11. Το κράτος όταν παρακρατά έσοδα του πολίτη έστω και την ελάχιστη επιστροφή φόρου να πληρώνει το τρέχον τραπεζικό επιτόκιο καταθέσεων ταμιευτηρίου. Σαν ελάχιστο δείγμα ισότητας κράτους και πολίτη.

    Τα μεγάλα μέτρα θέλουν χρόνο για να αποφέρουν αποτελέσματα. Τα μικρά είναι αυτα που γίνονται κατανοητά απο τον μέσο άνθρωπο με κοινο νου και χιλιάδες προβλήματα.

    Υπάρχουν παρα παρα πολλα αυτονόητα μέτρα που θα άλλαζαν την ψυχολογία του φορολογούμενου πολίτη ότι πράγματι υπάρχει δικαιοσύνη και σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια απο το κράτος. Τα σχόλια των πολιτών είναι άπειρα και ελπίζουμε ότι δεν θα διαγραφούν απο ένα μαγικό χέρι στον web server του open gov και ότι θα τα κρατήσουν έστω για ιστορικούς λόγους.