8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.

Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.

Έως ποιο ποσό θα πρέπει να ισχύει το αφορολόγητο; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 18:57 | Γ. Αλεξανδρακης

    Η φορολόγηση των ακινήτων πρέπει να έχει κάποιο μέτρο. Στην περίπτωση μου η επιβολή φόρου κληρονομιάς δύο φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα (πριν το σύστημα Αλογοσκούφη), δηλ. από τον πατέρα στον αδελφό μου και από τον αδελφό μου σε εμένα, αποτελεί ουσιαστικά ΔΗΜΕΥΣΗ.
    Η άγρια φορολόγηση μόνο των ακινήτων και η ταυτόχρονη γαλαντομία προς αυτούς που μπορούν να εκβιάσουν είναι απλά κακοήθης.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 15:36 | Χριστοπουλος Δημητρης

    τι σημαίνει η ‘ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥΣ’ ειναι δυνατο να εχει αναδρομικη ισχυς ενα νομοσχεδιο ? συνταγματολογοι-δικηγοροι τι λενε ? εκτος του οτι ειναι και ανηθικο .πολλα αναπαντητα ερωτηματα .ποια η διαφορα της αποσυρσης της τροπολογιας αν παλι εχουμε αναδρομικη ισχυς.
    Τελος πρεπει να παραδεχθουμε ψηφοφοροι η οχι του πασοκ οτι γινεται μια προσπαθεια σε ολους τους τομεις στην οποια οι πολιτες ειναι αναγκη να ειναι συμαχοι ,και αυτο δεν γινεται αν αιφνιδιαζονται
    Κοιταχτε και λιγο τις δαπανες την φοροδιαφυγη την διαφθορα και την κακοδιαχειριση και αφηστε τα ακινητα που ηδη φορολογουνται με παρα πολους φορους υπερμετρα . .ΜΕ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΑΝ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΣΧΕΤΩΣ ΤΙ ΨΗΦΙΣΑΝ ΟΤΑΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ .ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 12:30 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    Έως 500.000€, αφορολόγητο. Για επιπλέον ποσά 1‰ φόρος γονικής παροχής ή κληρονομιάς. Κατάργηση των μεγάλων φόρων. Μετά τη μεταβίβαση το κράτος συνεχίζει να έχει έσοδα, όπου υπάρχει ο μεγάλος κλιμακωτά φόρος εισοδήματος. Σε μια σοσιαλιστική χώρα που είναι όλα κρατικά, πληρώνει κανείς φόρο ακίνητης περιουσίας;

  • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ

    ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥΤ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΕΞΠΕΙ ΝΑ ΜΕΡΙΜΝΗΣΕΤΕ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΣΤΟ ΦΟΡΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΝΑ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛ € ΚΑΙ Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ 5% ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΤΟΝΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

  • ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΦΟΡΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Οι πολύτεκνες οικογένειες ανήκουν στην κατηγορία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων που κατά και κατά το αρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος πρέπει να τυγχάνουν της ειδικής φροντίδας του κράτους και ιδιαιτέρως σε περίοδο οικονομικής ύφεσης που η ανεργία , και η ακρίβεια, καθιστούν εξουθενωτική την επιβίωση μιας πολύτεκνης οικογένειας. Κύριε Υπουργέ το δημογραφικό πρόβλημα στην χώρα μας είναι θέμα εθνικής μας επιβίωσης Σύμφωνα με την στατιστική υπηρεσία συνεχώς αυξάνονται τα ποσοστά ζευγαριών χωρίς παιδιά η με ένα παιδί και μειώνονται με ανησυχητική μαθηματική πρόοδο οι γονείς με δύο παιδιά. Κυριε Υπουργέ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ που αποτελεί θεσμό και ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικογένειας κα ι δεν αποτελεί πηγή πλουτισμού αλλά διατήρησης της οικογενειακής περιουσίας και επιβίωσης της πολύτεκνης οικογένειας θα πρέπει να μεριμνήσετε στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο σας ώστε. Α) Το αφορολόγητο όριο για κληρονομιές ( αιτια θανατου κτήση ακινήτων ) που υπάγονται στην Α κατηγορία διαδοχής ητοι α)από θανοντες γονείς προς τέκνο που ειναι πολύτεκνο κα ι προς τα τέκνα του πολυτέκνου ( εγγόνια ) β) αλλά και απο πολύτεκνους γονείς προς τα τέκνα τους , πρέπει να ειναι διπλάσιο τουλάχιστον των άλλων κατηγοριών πολιτών , δικαιολογείται δε αυτό νομικά και ηθικά κατά το αρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματος που σαφώς αναφέρει ότι οι πολύτεκνες οικογένειες πρέπει να τυγχάνουν της ειδικής φροντίδας του κράτους. Β) Η κατά τα παραπάνω κληρονομική διαδοχή α) από θανοντες γονείς προς τέκνο που είναι πολύτεκνο κα ι προς τα τέκνα του πολυτέκνου ( εγγόνια ) β) αλλά και από πολύτεκνους γονείς προς τα τέκνα τους , θα πρέπει πέραν του αφορολογήτου ορίου να φορολογείται με τον μικρότερο δυνατόν συντελεστή και εάν είναι δυνατόν με τον υφιστάμενο του 1% διαφορετικά με τον χαμηλότερο συντελεστή ανεξαρτήτως αξιας της κληρονομιαίας περιουσίας ώστε και αυτή η κατ’ εξαίρεση διάταξη κατά το παραπάνω σκεπτικό να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για την αύξηση των πολύτεκνων οικογενειών. Κύριε Υπουργέ εν όψει του άρθρου 4 του Συντάγματος που ορίζει ότι ο ι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους κα ι του άρθρου 21 παρ. 2 του Συντάγματος που ορίζει ότι οι πολύτεκνες οικογένειες δικαιούνται της ειδικής φροντίδας του κράτους κα ι εν οψει του αναμφισβήτητου γεγονότος οτι οι πολύτεκνες οικογένειες σηκώνουν τα περισσότερα οικογενειακά κα κοινωνικά βάρη στην χώρα μας επιβάλλεται ι στο υπο διαμόρφωση απο εσάς νέο φορολογικό νομοσχέδιο να ενσωματώσετε τις προτάσεις μου αυτές στο νομοσχέδιο. Με εκτίμηση

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 10:19 | ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΟΡΓΙΟΣ

    ΤΟ 1985 ΕΠΙ ΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΤΡΙΤΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΦΗ ΟΤΙ 800Μ.ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΤΡΟ ΤΩΝ ΧΟΡΙΩΝ /ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ/ΟΛΗ Η ΕΚΤΑΣΗ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΙΣΜΟ .ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΘΕΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΤΡΟΣΗΣ.ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗΚΑ ΣΤΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ .ΔΙΟΤΙ ΕΝΑ ΧΩΡΑΦΙ ΕΚΤΑΣΗΣ 10ΣΤΡ ΕΝΤΟΣ ΟΙΚΗΣΜΟΥ/ΠΛΕΥΡΑ,ΛΑΓΚΑΔΙ/ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000000Ε EΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΩΧΟΥΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΟΥ ΕΦΟΡΑ/ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΑΙΝΗ/ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚ. ΑΞΙΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ /ΔΡΟΜΟΙ,ΝΕΡΟ ,Κ.Τ,Λ/ ΠΡΟΤΕΙΝΟ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΓΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ ΣΕ ΟΙΚΗΣΜΟΥΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 1000ΚΑΤ.ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΕΛΛΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 06:14 | S.M.

    Και τελικά τι σημαίνει η ‘ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥΣ’ σε τέτοιου είδους πράξεις??? Πού ακούστηκε ξανά να γίνονται συμβολαιογραφικές πράξεις με αναδρομική ισχύ και πότε απεσύρθη τροπολογία (καλώς απεσύρθη και ίσως ήταν η μόνη συνετή πράξη από πλευράς του οικονομικού επιτελείου) για να επανέλθει με »αναδρομική ισχύ»???

    Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά κύριοι!Είναι σαν να μας λένε »δώστε μας μια λευκή επιταγή και θα συμπληρώσουμε εμείς το ποσόν που θα μας πληρώσετε και θα σας το πούμε μετά ε…έτσι για να ξέρετε και εσείς τα κορόιδα τι θα σας πάρουμε»…!

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 06:59 | S.M.

    Όσοι είχαμε την τύχη να κληρονομήσουμε ένα κομμάτι γης από τους γονείς μας και θελήσαμε αυτό τον καιρό να το δώσουμε στα παιδιά μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με αυτή την κατάσταση λες και είμαστε εκατομμυριούχοι και μπορούμε να δώσουμε αυτα τα χρήματα που θα μας ζητήσουν για φόρους ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ.

    Με λίγα λόγια μας αναγκάζουν να πουλήσουμε την περιουσία μας, γιατί πού θα ΄βρούμε τόσα λεφτά να δώσουμε για φόρους???

    Κύριοι, αυτοί που έχουν πραγματικά μεγάλες περιουσίες τις τακτοποίησαν εδώ και μήνες και το αντιλαμβάνεται και ο πιο αφελής πολίτης…τώρα με το αλλάξετε τα φώτα σε εμάς, τα μόνιμα θύματα, δεν κερδίζετε τίποτα στην ουσία!!

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 23:17 | ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε οι κληρονομιές να μην χρονοτριβούν, να δοθεί με νόμο προθεσμία στους κληρονόμους από 3 έως 5 χρόνια για την αποδοχή της. Όποιος δεν προσέρχεται εντός του χρονικού αυτού διαστήματος , να αποποιείται της κληρονομιάς υπέρ των υπόλοιπων συγγενών – κληρονόμων με συμβολαιογραφική πράξη. Εάν δεν υπάρχουν ή δεν εμφανίζονται κληρονόμοι σε εύλογο διάστημα 5 ετών, να ενημερώνονται σχετικά με συστημένη επιστολή από την εφορία και εάν δεν εμφανιστούν σε 2 η 3 χρόνια, η περιουσία να περιέρχεται στο κράτος με νόμο και με την προϋπόθεση αξιοποίησης της μέσω πλειστηριασμού στο ίδιο χρονικό διάστημα και φυσικά τα χρήματα να δίνονται σε ιδρύματα όπως: Το χαμόγελο του παιδιού, Το ίδρυμα μητέρα, η ελεπαπ και άλλα ιδρύματα που περιθάλπουν παιδιά ή μεγάλης ηλικίας ανθρώπους με ειδικές ανάγκες. Επιτέλους πρέπει να σταματήσουν όλοι αυτοί οι αναξιοποίητοι χώροι να αποτελούν εστίες μολύνσεως του περιβάλλοντος. Προτείνω οι φόροι να παραμείνουν όπως ισχύουν με το νόμο 2961/22 Νοεμβρίου 2001. Επίσης όλα τα ακίνητα που υπάρχουν σε δήμους κάτω των 2.000 κατοίκων δεν πρέπει να φορολογούνται, αλλά να επιδοτούνται για αναπτυξιακούς λόγους.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 23:19 | ΚΙΚΗ

    Κύριε Υπουργέ
    Κατ’αρχή συγχαρητήρια για την δημόσια διαβούλευση,αρκεί να διαβάζονται και να λαμβάνονται υπ’οψιν τα σχόλια μας.
    Σχετικά με τη απόσυρση της τροπολογίας για τις γονικές παροχές που τοση σύγχιση έχει προκαλέσει.
    Στο τέλος Δεκέμβρη 2009 αποφασίσαμε με τον σύζυγο μου να μεταβιβάσουμε
    με γονική παροχή την ψιλή κυριότητα των ακινήτων μας,που καταφέραμε με κόπους μιας ζωής να αποκτήσουμε,στον υιό μας.
    Τα ακίνητα μας δεν είναι σε ακριβές περιοχές,αλλά σε λαικές συνοικίες (βρίσκονται στο Κερατσίνι και στην Σαλαμίνα).Η δική μου μεταβιβαζόμενη περιουσία είναι 143.000,00 και του συζύγου μου είναι 150.000,00.
    Στις 30/12/2009 καταθέσαμε στην αρμόδια ΔΟΥ τις σχετικές δηλώσεις γονικών παροχών και μέχρι σήμερα λογω Εορτών και φόρτου εργασίας του Συμβολαιογράφου δεν καταρτίσθηκε το συμβόλαιο.
    Στο διάστημα αυτό προέκυψε στις 8-1-2010 η περίφημη τροπολογία που αποσύρατε σήμερα,ενώ προτείθεστε να νομοθετήσετε με νέο νομοσχέδιο με την διαδικασία του κατεπείγοντος,εντός των ημερών,με…αναδρομική μάλιστα ισχύ(απο 8-1-2010???).
    Το ερώτημα είναι : το νομοσχέδιο θα είναι στο ίδιο πνεύμα με την τροπολογία??Δηλαδή θα είναι «προσωρινός» ο φόρος και θα ακολουθήσει
    (άγνωστο πότε)νέα εκκαθάριση του φόρου??Με τι συντελεστή φόρου και με ποιές αντικειμενικές αξίες?? Θα είναι κατοχυρωμένες αυτές της 30-12-2009?? που κατατέθηκε η δήλωση στην ΔΟΥ??
    Τα λοιπά έξοδα της μεταβίβασης(αμοιβές Συμβολαιογράφου-Δικηγόρου-Υποθηκοφυλακείου-Ταμείου Νομικων)που σχετίζονται με τις αντικειμενικές αξίες θα είναι και αυτά «προσωρινά» ή μήπως προκύψουν απαιτήσεις σέ βάρος μας???Ποιός θα απαντήσει στο δίλημμα μας?Να προχωρήσουμε και πότε στην σύνταξη του συμβολαίου????

    Ευχαριστώ για την φιλογενία
    Με εκτίμηση
    Κική Β.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:31 | ΣΠΥΡΟΣ M.

    Δεν καταλαβαίνω τήν έννοια της αναδρομικής ισχύος που ακούγεται για γονικές παροχές και δωρεές και η οποία με τα λίγα νομικά που έχω διδαχεί είναι αντισυνταγματική. Επιτέλους να παίζουμε με καθαρούς και σταθερούς κανόνες για να ξέρουμε τι μας γίνεται. Το σημερινό ρεζιλίκι του (ορθού) μαζέματος της τροπολογίας περί γονικών παροχών, πρέπει να διδάξει ότι ΔΕΝ νομοθετούμε με ανάλυση πάνω σε μία χαρτοπετσέτα. Ναι στον αιφνιδιασμό των πολιτών και της αγοράς, αλλά μόνο κατόπιν σοβαρής ανάλυσης και πρόβλεψης των συνεπειών. Διαφορετικά απλά μας σύρουν οι καταστάσεις.

    Σχετικά με το θέμα της επαναφοράς γενικότερα των φόρων επί γονικών παροχών, να βρείτε τρόπο να ελαχιστοποιηθεί το κόστος των συμβολαιογράφων που δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό σε κανέναν και να καρπωθεί το κράτος ακέραιη τη διαφορά. Προτιμώ να πληρώνω φόρο τώρα που μας λείπει, παρά κερατιάτικα για τους πλέον προνομιούχους των Ελλήνων.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 22:02 | Σωτήρης Βοργιάς

    ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΒΑΘΜΟ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΜΕΧΡΙ 2 ΕΚΑΤ.ΕΥΡΩ.ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΜΕ 0.5,1.0,1.5% ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΑΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ ,ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 5.0, 10.0% ΓΙΑ 4,5 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:57 | Κάζης Δημήτρης

    Η φορολόγηση κληρονομιών και γονικών παροχών θα πρέπει να γίνεται με χαμηλούς συντελεστές, όπως συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις Δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Το να κάνουν οικονομίες μια ζωή οι γονείς για να εξασφαλίσουν 1-2 ακίνητα στα παιδιά τους δεν θα πρέπει να τιμωρείται φορολογικά από το κράτος, όπως δεν τιμωρείται η αγορά διαμαντιών και η τοποθέτησή τους σε θυρίδα.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 19:52 | ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΟΥ Ι. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΜΗ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΕΚΝΑ
    Νά διατηρηθεί ή διάταξη ή οποία ψηφίσθηκε τό 2007 από όλα τά κόμματα, σύμφωνα μέ τήν οποία τά τέκνα πού κληρονομούν ( ή δέχονται γονικές προσφορές ) πατρυό ή μητρυά πληρώνουν τό ίδιο ποσοστό φόρου μέ τά βιολογικά τέκνα.
    Επί πλέον νά ληφθεί υπόψη καί ή εξής διάταξη ώστε νά εξαληφθεί. Εάν μιά υπόθεση κληρονομιάς προσβληθεί δικαστικά διά οιοδήποτε λόγο ( ή κατά τήν διάρκεια τού εξαμήνου μέσα στό οποίο καλείται νά κάνει αποδοχή τής κληρονομιάς ) νά μήν χρεώνεται ό αποδεχθείς τήν κληρονομιάς μέ τήν ΝΟΜΗ τού ακινήτου μέχρι τήν περάτωση τών δικών, λόγω ιδιοκατοίκησης ή ενοικιάσεως τού κληρονομηθέντος ακινήτου καί νά δικαιούται νά «εκμεταλλευθεί » τών τυχόν έν τώ μεταξύ φορολογικών ευεργετικών ελαφρύνσεων οί οποίες θά ψηφισθούν, ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ.
    Στήν διάθεσή σας γιά τυχ’ον διευκρινίσεις.
    Κ.Ι.Π

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 19:53 | Μαίρη Πιπεράκη

    Όχι στο φόρο κληρονομιάς και γονικών παροχών καθ’ότι αυτός που τα είχε πλήρωνε φόρους ανάλογα. Επίσης αυτός που θα τα κληρονομήσει, πάλι θα πληρώνει φόρους. Με τη μεταβίβαση πληρώνει δικηγόρους, συμβολαιογράφους και πολλά για αιτήσεις στο κτηματολόγιο.

    Εάν οπωσδήποτε πρέπει να μπούν φόροι, θα πρέπει να απαλλάσονται όσοι δεν έχουν άλλα περισιουακά στοιχεία αλλά μόνο αυτά που κληρονομούν ή που τους δίδονται με γονικοί παροχή. Αυτοί που έχουν περισσότερα από αυτά να φορολογηθούν για όλα τα αποκτηθέντα με αυτές τις πράξεις, χωρίς αφορολόγητο ποσό.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 17:36 | Γιώργος Τρουφαντόγλου

    Δεν είναι σωστό να φορολογηθεί η νόμιμη περιουσία που αφήνει ο γονιός στο παιδί του, η γιαγιά-παππούς στο εγγόνι, δεν είναι ηθικό και πρέπον. Από εκεί και πέρα η κληρονομιά πέρα από τα στενά όρια ιδικά χωρίς διαθήκη ναι να φορολογηθεί. Δεν γνωρίζω με ποιο τρόπο.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 17:30 | swkraths manoushs

    Γνωρίζει κάποιος να μας ενημερώσει εαν η σημερινή προσωρινή απόσυρση της (ν)τροπολογίας για τις γονικές παροχές σημαίνει ότι μας επιτρέπεται να τακτοποιήσουμε τα θέματά μας σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα χωρίς να μας φορολογήσουν μετά αναδρομικά?????

    Ποιά είναι δηλαδή η πρακτική σημασία της σημερινής απόσυρσης?? Γιατί προσωπικά δεν έβγαλα συμπέρασμα από τις απαντήσεις του πρωθυπουργού στην σημερινή του ομιλία. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 16:46 | Μαρια Ε.

    Διαβαζω σημερα οτι αποσυρεται η τροπολογια για τις γονικες παροχες και θα περασει σε νομοσχεδιο κατεπειγον με αναδρομικη ισχυ. Τι σημαινει αναδρομικη ισχυ? Γιατι πρεπει ο πολιτης να αιφνιδιαζεται και να συρεται εκ των υστερων να πληρωσει; Σε ποιο αλλο ευνομουμενο κρατος συμβαινουν αυτα; Ο λαος, εδωσε εντολη κυβερνησης στο Πασοκ, ο λαος θα επρεπε και να ενημερωνεται. Να ακολουθειται μια ηθικη και συνταγματικη ταξη.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 14:00 | Στέλλα Α.

    Συγνώμη για την αναφορά μου εδώ, ίσως να μην είναι το πιο καταλληλο μέρος, αλλά διαφωνώ απόλυτα με την απόσυρση της τροπολογίας σήμερα για τις γονικές παροχές.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 13:50 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗΣ

    ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟΣΟ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΥΝ,ΟΣΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ,ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΦΟΡΟ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ ΟΧΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥ 100% ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ,ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 12:00 | Γ Κατσιπόδης

    Είχα την ατυχία να κληρονομήσω μαζί με την αδελφή μου από τους γονείς μου ένα οικόπεδο στο Χαλάνδρι περίπου ένα στρέμμα με συντελεστη δόμησης 1 που σήμερα η αξία του είναι 1οοοοοο ευρώ άρα μου αντιστοιχούνε 500000. Ούτε εγώ ούτε η αδελφή μου είχαμε τη δυνατότητα να το οικοδομήσουμε, η αδελφή μου νοικοκυρά εγώ υπάλληλος μισθωτός στον ιδιωτικό τομέα λίγο πριν τη σύνταξη. Με τη φορολογία γονικών παροχών που ίσχυε από το 2008 όπως μόλις πριν δέκα μέρες έμαθα, θα πλήρωνα για γονική παροχή στο μοναδικό παιδί που έχω ένα φόρο γύρω στις 4000 ευρώ. Οχι μικρό ποσό για τις οικονομικές μου δυνατότητες αλλά τέλος πάντων υποφερτό.
    Τι μου επιφυλλάσσετε άραγε όταν διαβάζω και ακούω στα ραδιόφωνα ότι το αφορολόγητο θα είναιμόνο ένα ποσό κάτω των 200000 ευρώ. Αν βάλετε ένα φόρο γύρω στα 5% που θα βρώ 20000 ευρώ για να σας τα δώσω. Αν δεν το κάνω με απειλείτε με αύξηση των αντικειμενικών αξιών. Πήγα και γω ο κακομοίρης πριν δέκα μέρες να ξεκινήσω τη διαδικασία της γονικής παροχής στο παιδί μου, έπεσα και μες τις γιορτές και ήλθε κατραπακιά η τροπολογία. Η τροπολογία για να παγιδεύσει, όπως διακυρήσετε από τα μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη ακίνητη περιουσία. Και η τροπολογία σας παγίδευσε εμένα το μεροκαματιάρη. Εύχομαι ο θεός να σας φωτίσει….
    (Τα παραπάνω έγραψα κατά υπαγόρευση του πατέρα μου
    Α Κατσιπόδης

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 10:52 | Μαρινα.Α

    Ενας μεσος εργαζομενος φορολογουμενος πολιτης για να αποκτησει με την εργασια του 400.000 ευρω σε ακινητη περιουσια θα πρεπει να δουλευει δυο ζωες καταβαλοντας φορους και παραγοντας εργο στην κοινωνια!
    ο τυχερος γιος- ανιψιος που απεκτησε τετοια περιουσια τι 8α προσφερει στο κρατος και στην κοινωνια της οποιας απολαμβανει την προοδο και τα οφελη .τιποτα? ελεος δηλαδη..ποσο πια θα οι βουτηρομπεμπεδες και αργοσχολοι κληρονομοι θα ζουν εις βαρος των σκληρα εργαζομενων πολιτων ?
    Ο προηγουμενος νομος της ΝΔ ηταν ενας καθαρα ταξικος νομος με σκοπιμοτητες και εξυπηρετησεις των ημετερων και 8α επρεπε ΗΔΗ η παρουσα κυβερνηση να τον εχει ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ σπο την ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ και πρωι πρωι.
    Ακομα οταν αλλαζουν χερια οι περιουσιες πρεπει να ξαναφορολογουντε διοτι δημιουργουντε και υπεραξιες απο αναβαθμισεις και αξιοποιησεις των ακινητων (ενταξεις σε σχεδια πολεως, ανατιμησεις απο δημοσια εργα πχ μετρο, Αττικη οδο αναπλαση περιβαλλοντος Χωρων ενταξη σε εμπορικα κεντρα κτλ)στις οποιες ολοι οι πολιτες συμβαλουμε μεσα σε ενα οργανομενο κρατος και μια ευνομουμενη πολιτεια.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 01:55 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΟΒΑΣ

    Συμφωνώ, με την επισήμανση το αφορολόγητο να αυξάνεται κάθε φορά που γίνεται αύξηση αντικειμενικών αξιών.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 00:40 | Tsolakidis

    ΕΙΣΤΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΙ !!!!

    ΤΙ ΠΟΙΟ ΑΠΛΟ ΑΠΟ ΝΑ ΤΑ ΑΦΗΣΕΤΑΙ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΒΑΣΗ .
    ΚΑΙ
    1. ΑΥΞΗΣΕΙ ΑΝΤ.ΑΞΙΑΣ 10%
    2. ΤΟ ΥΠΕΡΠΛΟΥΣΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ , ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΚΑΜΑΡΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ (ΑΦΟΥ ΤΟ80% ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΟΙ), ΣΕ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ -60% ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.

    ΤΑ ΠΕΡΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

    ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΑ , ΑΛΛΑ ΤΙ ΛΕΩ ΕΞΥΠΝΑ……

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:41 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Όπως αναπτύσσεται στην ερώτηση 9. θεωρώ άδικο το φόρο κληρονομίας στην άμεση οικογενειακή σχέση ( γονείς-παιδιά-συζύγους- εγγόνια.-παππούδες)
    Εφόσον ισχύσει, για τους συγγενείς α΄ βαθμού (κατιόντες και ανιόντες) το αφορολόγητο θα πρέπει να είναι € 500.000. Για όλες τις λοιπές κατηγορίες (ιδρυμάτων και εκκλησίας συμπεριλαμβανομένων) δεν χρειάζεται να υπάρχει αφορολόγητο. Ωστόσο ο συντελεστής κλιμακίου δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 20%. Επίσης πιστεύω ότι ο συντελεστής δε θα πρέπει να διαφοροποιείται ανά μορφή κληρονομούμενης περιουσίας και να διαμορφώνεται στο 2%.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 21:00 | Ιωάννης Π.

    Συμφωνώ με την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των κληρονομιών, γονικών παροχών και δωρεών γιατί, με τη νομοθετική ρύθμιση του κ. Αλογοσκούφη μεταβιβάζονται τεράστιες περιουσίες με ελάχιστους φόρους και οι έχοντες τη δυνατότητα να καταβάλουν φόρους συμμετέχουν ελάχιστα. Πρέπει όμως να θεσπιστεί ένα λογικό ποσό αφορολόγητου (π.χ. 200.000-300.000 ευρώ) και πέραν αυτού προοδευτική κλίμακα φορολόγησης από 1%-10%.
    Πρέπει όμως το Υπουργείο Οικονομικών να βρει λύση για όλες τις σκανδαλώδεις περιπτώσεις ιδιοκτησιών που ανήκουν σε off-shore εταιρίες των οποίων τα βιβλία τηρούνται σε δικηγορικά γραφεία της οδού Βασ. Σοφίας και πίσω από αυτές κρύβονται φοροδιαφεύγοντες Έλληνες πολίτες (αγορές ακινήτων χωρίς «πόθεν έσχες» και μεταβιβάσεις περιουσιών ακινήτων χωρίς φόρους, απλά με μεταβίβαση των off-shore εταιριών).

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 18:12 | K..P. GERASOUDIS

    Συμφωνώ, αλλά το αφορολόγητο ποσό να γίνει ένα εκατομμύριο ευρώ, τότε θα μιλάμε για φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, διαφορετικά πάλι θα την πληρώσουν τα χαμηλά και μεσαία στρώματα της κοινωνίας,

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:01 | EA

    Το αφορολόγητο πρέπει να έχει και σχέσει με την οικογενειακή κατάσταση του αποδέκτη.

    Αν ο αποδέκτης έχει 1 ή 2 ή 3 και πλέων παιδιά, να υπάρχει και ανάλογη αύξηση του αφορολόγητου εφόσον αποτελεί την 1η κατοικία, όπως θα ισχύει και γι’αυτούς που αγοράζουν ένα σπίτι. Βάση της αρχής της ισότητας.

    Είναι πολύ διαφορετικές οι ανάγκες μιας τρίτεκνης λ.χ. οικογένειας από ένα άτομο μόνο του.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:54 | ΚΩΝΣΤ. ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

    Η ακίνητη περιουσία άν έχει προκύψει από εισοδήματα τα οποία έχουν κανονικά φορολογηθεί αποτελεί μορφή αποταμιεύσεως και ως εκ τούτου η φορολόγησή της κατά την μεταβίβασή της λόγω κληρονομίας ή δωρεάς προς τέκνα αποτελεί δυσμενή μεταχείρησή της έναντι των αποταμιεύσεων σε χρήμα υπό μορφή καταθέσεων ανωνύμων μετοχών κλπ.
    Η φορολόγησή της πρέπει μαλλον να προκύψει και οδηγηθεί μέσω του πόθεν έσχες στην φορολόγηση κρυμένων εισοδημάτων που αποταμιεύθηκαν σε ακίνητα.
    Κ.Στεργιόπουλος

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 13:03 | Giorgos

    Φαίνεται πως η κατάργηση του φόρου ψηφίστηκε από κάποιους που το είχαν ανάγκη. Το χρησιμοποίησαν, και τώρα είναι άχρηστο. (Αυτοί που είχαν ΤΕΡΑΣΤΙΑ οφέλη το έχουν κάνει ήδη, και είμαι σίγουρος πως είναι από όλα τα κόμματα.)

    Εμείς που πιστεύουμε στη συνέχεια των μέτρων, δεν τρέξαμε να το εκμεταλλευτούμε, και τώρα ή θα τρέχουμε, ή θα πληρώσουμε παραπάνω όταν έρθει η ώρα.

    Πέραν του άδικου των μέτρων με ημερομηνίες λήξεως, μιλάμε για ακίνητα που έχουμε φτιάξει με χρήματα που έχουν φορολογηθεί στην πηγή τους, κατά την αγορά του οικοπέδου και την κατασκευή έχουν πληρωθεί όλοι οι φόροι για υλικά και υπηρεσίες (ΦΠΑ & εισοδήματος αυτών που δούλεψαν), για όλη την περίοδο κτήσης πληρώνεται κανονικά η εφορία, είτε σαν τεκμήριο διαβίωσης είτε σαν φόρος εισοδήματος για όσους το νοικιάζουν, παράλληλα και άλλοι φόροι/τέλη συνοδεύουν τα ακίνητα.

    Έχοντας αυτά στο μυαλό, το να πληρωθεί έστω και ένα ευρώ για να μεταβιβαστεί ακίνητο σε σύζυγο ή παιδιά μεταβιβαστεί από θάνατο, είναι άδικο. Ελπίζω ένα μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση να μην καταργηθεί και να γίνει ευκαιριακό μέσο αποφυγής πληρωμής για αυτούς που γνωρίζουν πως θα καταργηθεί, και πότε.

    Πολύ φοβάμαι όμως πως χρήματα πρέπει να μαζευτούν σύντομα, και εμείς δεν μπορούμε αν αντισταθούμε σε ότι αποφασιστεί. (Πέραν της ψήφου στις επόμενες εκλογές, αν και ο λαός ξεχνάει γρήγορα στην Ελλάδα, πόσο μάλλον αν του δημιουργούμε και σοβαρότερα προβλήματα για να απασχολεί το μυαλό του…)

    Αυτοί που δεν καταβάλουν φόρους, έχουν και τη δύναμη να αντισταθούν αν κάποιος αποφασίσει να τους φορολογήσει. ΜΜΕ, κατασκευαστικές, τράπεζες, πετρέλαια, ναυτιλιακές κλπ ανεβάζουν και ρίχνουν κυβερνήσεις με χρηματοδοτήσεις και πίεση από ΜΜΕ.

    Ελπίζω να σας οδηγήσει ο Θεός σε ένα δίκαιο αποτέλεσμα.
    Γιώργος

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 12:50 | ΕΩΡΓΙΟΣ Σ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Το κράτος και γενικότερα οι κυβερνήσεις στην ΕΛΛΑΔΑ μη εξαιρετέα και η δική σας έχει μάθει ναβάζει χέρι εκεί που μπορεί και όχι σε αυτούς που τα έχουν.
    1 Φορολογήστε την ΕΚΚΛΗΣΙΑ όπως φορολογούνται ηοι εταιρείες.
    2 Καταργήστε της ρυθμίσεις για οφειλές προσ Δημόσιο και Ικα όποις δεν πληρώνε με σύντομε διαδικασίες εκποίηση της περιουσίας του ως μέτρο πίεσης.
    3. Ανοίξτε τα κλειστά επάγγελματα και μην ευεργετείτε κλειστές ομάδες ελεύθερων επαγγελματιών.

    Παρατήρηση: δεν μπορείτα να βάλετε χέρι στην ιδιωτική πρωτοβουλία διότι τόσα χρόνια δεν κάνατε κάτι για την ανάπτυξη προστατεύσατε τα ολιγοπόλια και αυτό συνεχίζετε να κάνετε.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 02:20 | Marmouta Evangelia

    Είναι άδικο το μέτρο επαναφοράς φόρου γονικής παροχής. Επειδή κάποιος γονέας δούλεψε σκληρά για να δώσει κάτι στα παιδιά του πρέπει να το πληρώσει ακριβά? Γιατί δεν αρχίζετε πρώτα απο την φορολόγηση ατόμων που είναι γνωστό σε όλους ότι φοροδιαφεύγουν όπως οι βιομήχανοι?

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 00:54 | ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Αξιότιμε κ.κ. Υπουργέ,
    Σωστά όλα αυτά που λέτε και πολύ επικοδομητικά όμως σας ερωτώ και παρακαλώ να τα λαμβάνετε υπόψην σας σοβαρά , διότι οι πολίτες «βράζουν» έχουμ φτάσει στο Αμήν! Όλο εμείς θα πληρώνουμε και γιατί να πληρώσω κάτι πάνω από μία φορά (άντε 2 για να βοηθήσω το κράτος) αφού μου ανήκει..Δηλαδή θεωρώ συγγνώμη που το λέω ντροπή και άδικο το μέτρο της συνεχόμενης φορολογίας. Τις off sore την Εκκλησία που φορολογείται με 0,003 % γιατί δεν την φορολογείται όσο το ΦΠΑ
    Μπορείτε να κάνετε απλά πράγματα για να μαζέψετε τα χρήματα ανοίξτε τα επαγγέλματα, νέοι με προσόντα, τρέχουν αγωνίζονται για 1000E ντροπή!
    Ας πληρώσουμε αλλάς ας βλέπουμε έργα , δρόμους, νοσοκομεία, παιδείας.
    Φορολογείστε τις ομάδες..Δεν με ενδιαφέρει το ποδόσφαριρο , εάν είναι να μην βλέπω άτομα να τρώνε από τα σκουπίδια και παιδιά να παθαίνουν..αλλά σκόπιμα δεν δίνεται χρήματα στην υγεία και παιδεία για να «αποτελεί το χασίς του λαού» η μπάλα κ.ο.κ
    Φορολογείστε μία α΄ντε 2 φορές τον φόρο ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ. δηλαδή το Κράτος μπαίνει «τσιφλικάς» στην περιουσία μας;
    Το θεωρείται σωστό;; Εσείς;; Να πληρώνεται συνέχεια και να μην βλέπεις άσπρη μέρα;; Όλα είναι μαύρα..ας ανοίξει λίγο ο καιρός…

    Σας ευχαριστώ και ελπίζω και να το δημοσιεύσεται και να τα λάβετε ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗΝ ΣΑΣ,,

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 22:57 | ΣΠΥΡΟΣ M.

    Να φορολογηθούν με 10-20% περισσότερο και ασχέτως επιφάνειας ή αντικειμενικής αξίας, όσοι έχτισαν αυθαίρετη κατασκευή η οποία λόγω ατολμίας του κράτους νομιμοποιήθηκε εκ των υστέρων.

    Δυστυχώς, προκειμένου να μη δυσαρεστηθούν ψηφοφόροι, κάθε τόσο επιβραβεύονται όσοι είχαν την προνοητικότητα να αποφύγουν εφορία, συμβολαιογραφικά και λοιπά άγχη, με χαριστικές ρυθμίσεις που βαφτίζουν νόμιμα τα αυθαίρετα.

    Αφού το κράτος δεν αντέχει ψυχολογικά τις σκηνές αλλοφροσύνης με τις μπουλντόζες μπροστά σε αλλαλάζοντα πλήθη, τουλάχιστον να εισπράξει αυτά που οι κύριοι αυτοί με πλήρη και ξεκάθαρη πρόθεση θέλησαν να αποφύγουν εις βάρος του συνόλου, με τον ίδιο αναδρομικό τρόπο που πάτε να εισπράξετε το Μάρτιο για μεταβιβάσεις που γίνονται σήμερα.

    Επίσης, να ξαναδείτε τα ποσοστά της αξίας του ακινήτου που οι συμβολαιγράφοι παίρνουν ως αμοιβή για την υπηρεσία τους. Δικαιολογείται από τη σημερινή οικονομική πραγματικότητα το ποσοστό που απαιτούν (και που ως κλειστό επάγγελμα επιτυγχάνουν)? Ξέρω περίπτωση που τα συμβολαιγραφικά έξοδα φτάνουν το 10% της θεωρητικής αγοραίας αξίας ακινήτων (γιατί η πραγματική τους λόγω ύφεσης είναι ακόμα μικρότερη).

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 19:13 | Πάνος

    Ούτε μια στιγμή δε πίστεψα ότι αυτό που λέγατε ότι πλέον έχουμε λόγο ισχύει..Απόδειξη η τροπολογία που φέρατε νύχτα.Οπότε δημόσια διαβούλευση ΤΕΛΟΣ..
    Και κάτι ακόμα… Οι μεγάλες περιουσίες τακτοποιήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια…Τα φτωχαδάκια πάλι πλήτετε που τρέχουν τη τελευταία στιγμή να κάνουν μια γονική παροχή και δεν έχουν ουτε το 1% να πληρώσουν.
    Αλλά ακόμα και αν ισχύει αυτό που είπατε ότι τις τελευταίες μέρες μεταβιβάζονται τεράστιες περιουσίες βάλτε φρένο σε αυτές και όχι σε όλες..Τότε ίσως σας πίστευα λίγο..

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 14:28 | Βασίλης Βρέντζος

    Κυριε υπουργέ πολύ καλά κάνατε με τη τροπολογία στη Βουλή και κακως ο πρωθυπουργός αναγνώρισε λάθος για να κρατήσει τις ισοροπίες
    Ηταν λάθος να σταματήσετε όλους αυτούς που έχουν χρήματα που έτρεχαν να γλιτώσουν φόρους και να μη συνεισφέρουν στη κοινή προσπάθεια!
    Αυτός ο Βενιζέλος τι θέλει:γιατί μπαίνει στα χωράφια άλλου υπυργείου!
    Αυτά τα δικηγορίστικα που λέει έχουν καταστρέψει τη χώρα.
    Ξαναφτειάξτε το Σύνταγμα με απλές και σαφής διατάξεις για να μη το ερμηνευει ο καθένας οπως θέλει και να μη λεει ο καθένας τη εκτίμηση του για το τι εννοεί ο ποιητής
    Οταν οι Ευρωπαίοι έρχονται εδώ για έλεγχο και κλητήρες να είναι τους έχουμε μεγάλη ανάγκη γιατί μια αρνητική τους δήλωση μπορεί να έχει καταστρεπτικές συνέπειες για τη οικονομία
    Να πείτε στο κύριο Βενιζέλο πως ο σκοπος στ υπουργείο του που εκτελεί συγκεκριμένη υπηρεσία ειναι υποχρεωμένος να σταματήσει και το ίδιο να του κάνει αναγνώριση …θα τον σταματήσει κι ας ειναι φαντάρος…το ιδιο εκαναν και οι Ευρωπαίοι…εκτελούσαν συγκεκριμένη αποστολή.
    Κανονικά θα έπρεπε να σταματήσετε να ασχολείστε να βουλιάξουμε όλοι μαζί γιατι σε πάρα πολλούς τους αξίζει με αυτα που λένε και κάνουν….δυστυχώς όμως θα τη πληρώσουν και άλλοι
    Εμαθα πως αυριο θα πάτε στο Αυτιά ….πείτε του κάτι…αυτο που κάνει είναι τουλάχιστον ανήθικο και το εχει κάνει πολλές φορές….π.χ δηλώνετε εσείς τη προηγούμενη ημέρα πως για 12.000 εισόδημα θα χρειαστούν 1-2 χιλιάδες αποδείξεις και τη επομένη μαζευει ολους τους γνωστους και μη εξερεταίους και κατηγορούν τη κυβέρνηση γιατι λεει θα χρειαστούν 6 χιλιάδες αποδείξεις….μάλλον το κάνει για να πει αργότερα πως επηρέασε τη κυβέρνηση…το κακό είναι πως υπαρχουν πολλοί που τον πιστευουν

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 12:10 | ΓΕΩΡΓΙΤΣΕΑΣ-ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ

    Συνολικό αφορολόγητο κληρονομιάς και γονικής παροχής ακίνητης περιουσίας 250.000,00 για κάθε φυσικό πρόσωπο.
    Προοδευτική κλίμακα φορολόγησης με αρκετά κλιμάκια ώστε να είναι δικαίωτερη.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 12:39 | Παναγιώτης

    Η φορολογία ακινήτων πρέπει στην Ελλάδα να αντιμετωπιστεί πολύ ευαίσθητα διότι αφορά κατά κόρον κια τον μικρομεσαίο και μεσαίο κόσμο, ακόμα και τον φτωχό θα έλεγα, αφού ευτυχώς, σχεδόν κάθε Έλληνας πολίτης έχει κάποια ακίνητη περιουσία, έστω στο χωριό του ή κάποιο αυθαίρετο!
    ΔΕΝ μπορεί λοιπόν το κράτος να έρχεται να φορολογήσει πάλι τους ίδιους, όταν πχ επιβραβεύει συνεχώς τους παρανομούντες! Εννοώ τους φοροφυγάδες και τους εισφοροδιαφεύγοντες που κάθε τόσο κάνουν ρυθμίσεις, ή όλους όσους έχουν αυθαιρετήσει και το ΝΕΟ Υπ. Περιβάλλοντος ετοιμάζεται να τους νομιμοποιήσει ΚΑΛΥΤΕΡΑ και από τον κο Σουφλιά!
    Συνεπώς, συνοπτικά προτείνω τα εξής ως κατευθυντήριες γραμμές, διότι η εξειδίκευση αποτελεί σοβαρή τεχνοκρατική μελέτη (που δεν βλέπω δυστυχώς να γίνεται)!
    ΕΝΑΣ και ΕΝΙΑΙΟΣ φορος στα ακίνητα που να αφορά την κεντρική διοίκηση και ένας που να αφορά την Αυτοδιοίκηση. Δεν μπορεί να υπάρχουν ΕΤΑΚ, ΦΜΑΠ και καμιά ακόμα 30ρια φόροι, αυτό είναι ο ορισμός της γραφειοκρατίας, αναποτελεσματικότητας και διαφθοράς.
    Ο φόρος μεταβίβασης ακινήτου να είναι ΕΝΙΑΙΟΣ για όλες τις μορφές αλλαγής ιδιοκτησίας, δηλαδή αγορά, δωρεά, γονική παροχή, κληρονομιά κλπ. Απλότητα δηλαδή.
    Ο φόρος αυτός να υπολογίζεται με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου (αφού καλύτερος τρόπος δεν υπάρχει) αλλά ΚΑΙ με βάση την αξία της ακίνητης περιουσίας που κατέχει ο ιδιοκτήτης σε ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ με την οικογενειακή του κατάσταση!
    Μιλάω δηλαδή για την εφαρμογή της αρχής ΕΝΑ αστικό σπίτι για ΚΑΘΕ Έλληνα. ΕΝΑ σπίτι σε χωριό να ΜΗΝ φορολογείται, ομοίως να μην φορολογούνται αγροτεμάχια σε ΜΗ αγροτικές περιοχές (χαμηλές αντικειμενικές αξίες, περιουσία που δεν προσφέρει προσοδο). Δεύτερο σπίτι (εξοχική κατοικία) επίσης να μην βαρύνεται υπέρογκα!
    Συνεπώς, πρέπει αφενός το αφορολόγητο όριο να συνοδεύει ΚΑΘΕ μέλος της οικογένειας, αυτό να συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής (πχ 400.000 ευρώ/άτομο) και από εκεί και πέρα, να υπάρχει κλιμακωτή φορολόγηση σε ένα εύρος από 5 – 15 % ανά 200.000 ευρώ πχ.
    Αυτά μέχρι ένα ανώτατο όριο των 2 εκατομμυρίων ευρώ. Από εκεί και πάνω, μιλάμε για τεράστιες ακίνητες περιουσίες που μάλλον είναι επιχειρηματικές και όχι ατομικές και συνεπώς δέον όπως φορολογηθούν αυστηρότερα! Με συντελεστή 20% πχ.
    Αυτονόητο είναι, ότι σε ένα κράτος δικαίου και κράτος του νόμου, οι νόμοι και η αρχή της ισότητας πρέπει να ισχύουν για ΟΛΟΥΣ, άρα ΚΑΙ για την Εκκλησία! Εφαρμογή λοιπόν του νόμου σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ακίνητη περιουσία!

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 11:59 | Christos

    Χτες από την πλειοψηφία των ΜΜΕ παρουσιάστηκε το «πιθανό» σενάριο φορολόγησης για μεταβιβάσεις ακινήτων, γονικές παροχές και δωρεές.

    Σύμφωνα με αυτό:

    Αφορολόγητο 300.000 €
    α. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ από 300.000€ ΜΕΧΡΙ 400.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 5%
    β. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 400.001€ ΜΕΧΡΙ 600.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 10%
    γ. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 600.001€ και ΠΑΝΩ διατηείται ο συντελεστής του 10%.

    Η αιτιολογία για το σημείο (γ) είναι να μην γίνει πολύπλοκο το σύστημα!!!!!!
    Θέλω να ελπίζω ότι είτε πρόκειται για κάποια λάθος πληροφόρηση των ΜΜΕ ή ότι τελικά δεν θα ισχύσει κάτι τέτοιο.

    Αν δεν κάνω λάθος, ο στόχος είναι να φορολογηθούν «τα πολλά ακίνητα» (οι μεγάλες ακίνητες περιουσίες) και όχι οι πολλοί άνθρωποι με μικρό αριθμό ακίνητης περιουσίας.
    Ή μήπως όχι?

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 10:27 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ Α.

    Θεωρώ ότι είναι προτιμότερη η απόσυρση της τροπολογίας περί γονικών παροχών. Αφήστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διαβούλευσης και μη λάβετε βεβιασμένες αποφάσεις για συντελεστές. Ακόμη κι αν κάποιοι σπεύσουν να μεταβιβάσουν ακίνητα για να προλάβουν τις αλλαγές, δείτε το από θετικό πρίσμα μιας και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την άντληση πόρων που άλλως ενδεχομένως να μην επιτευχθεί. Τα χρήματα που θα συλλεγούν από τέτοιες μεταβιβάσεις μπορούν να χρησιμεύσουν στην αποφυγή δανεισμού κάποιων ποσών που στην παρούσα φάση θα γίνει με δυσμενέστερους όρους και αποτελέσματα από τα ποσά που προσδοκάτε να συγκεντρώσετε με την επαναφορά του νόμου κληρονομιάς. Άλλωστε, για τα ακίνητα μεγάλης αξίας που σπεύδουν να μεταβιβάσουν μπορεί να γίνει μεταγενέστερα έλεγχος (π.χ. φορολογικών στοιχείων των ιδιοκτητών ή αυτοψίας της Πολεοδομίας για διαπίστωση τυχόν κτηριοδομικών μεταβολών). Από επαγγελματική εμπειρία σας λέω ότι τα αποτελέσματα ενδεχομένως να παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την ίδια τη μεταβίβαση.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 09:01 | Πέγκυ Καλλιανιώτη

    Κε Πρωθυπουργέ,

    Να προχωρήσετε δίκαια στη φορολογία γονικής παροχής και κληρονομιών στις μεγάλες περιουσίες.

    Αφήστε αφορολόγητο για τους μικρούς ιδιοκτήτες που δίνουν στα παιδιά
    τους το σπίτι τους μέχρι κάποιο λογικό ποσόν.

    Πρέπει να κάνετε ελέγχους για να μην μπορούν να φοροδιαφεύγουν όλοι
    οι απατεώνες και έπειτα να κάνουν μεγάλες περιουσίες που δίνουν στα
    παιδιά τους αφορολόγητες περιουσίες.

    Θα πρέπει να δώσετε στην κοινωνία ένα ΝΟΥΜΕΡΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ για να
    κάνουμε τα παραπονά μας για τους φοροφυγάδες. Στη συνέχεια βέβαια θα πρέπει εσείς να τους ελέγχετε. Πρέπει το συντομότερο δυνατόν να γίνει αυτό διότι ακόμη και τώρα τα εστιατόρια και όχι μόνο κόβουν αποδείξεις για 10 ευρώ ενώ έχουμε πληρώσει 100 ευρώ. Πατάξτε
    τη φοροδιαφυγή. Όποιος δεν συμμορφώνεται με τους νόμους ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ να του κλείνετε την επιχείρηση. Μην λυπάστε τους απατεώνες που έχουν
    καταντήσει την Ελλάδα σ’αυτά τα χάλια.

    Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να πω τη γνώμη μου.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 07:55 | Iάσονας Χατζηθεοδώρου

    Η προχειρότητα του προς ψήφιση άρθρου της γνωστής τροπολογίας (προσθήκη – τροπολογία στο σχέδιο νόμου: <>, http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/Tropologies/1383/p-forest.29.pdf) για τις γονικές παροχές και τους ειδικούς φόρους στα τσιγάρα και τα ποτά πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Η γενικότερη κατεύθυνση της κυβέρνησης για αύξηση των φόρων στις δικαιοπραξίες της ακίνητης περιουσίας είναι σωστή και δικαιολογημένη, αλλά η προχειρότητα και η βιασύνη με την οποία αυτή γίνεται, εκθέτει τα όποια καλόπιστα κίνητρα.

    Πέρα από τα προβλήματα και τις ενστάσεις που έχουν ήδη επισημανθεί (νομική αοριστία, συνταγματική αμφισβητούμενη αναδρομικότητα, ουσιαστικό πάγωμα των δικαιοπραξιών εις βάρος των συμβολαιογράφων, κλπ), υπάρχουν κι άλλες αδικίες οι οποίες έχουν γεννηθεί απο το συγκεκριμένο άρθρο. Δυστυχώς, η μηδενική ημερολογιακή ανοχή που υπάρχει στη τροπολογία (με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία κατάθεσης στη βουλή, ούτε καν από την ημερομηνία υπερ-ψήφισης), παγιδεύει σε καθεστώς αοριστίας πολίτες που έχουν ήδη μπει στη διαδικασία δικαιοπραξίας με το δημόσιο, είτε επειδή έχουν ήδη καταθέσει τις σχετικές δηλώσεις στην εφορία και περιμένουν την εκκαθάρισή τους, είτε επειδή έχουν ήδη εκκαθαριστεί οι δηλώσεις και έχουν ήδη προκαταβάλλει το φόρο κατά ένα ποσοστό ή επί του συνόλου.

    Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το κύμα αντιδράσεων, υπάρχει έντονη φημολογία πως το επιτελείο του Υπ. Οικονομικών θα προχωρήσει στην ενημέρωση των αφορολογήτων ορίων καθώς και των κλιμάκων που θα ισχύουν ώστε να μπορεί ο πολίτης να υπολογίσει το φόρο του. Όμως κύριοι, θα πρέπει να γνωρίζετε πως μια προχειρότητα, δεν διορθώνεται με μια άλλη, ούτε πως μια κυβέρνηση μπορεί ασκεί πολιτική με διαρροές και σπασμωδικές επικοινωνιακές αντιδράσεις. Όπως ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πρόσφατα λάθη στο θέμα των τελών κυκλοφορίας, είναι σειρά του υπουργού Οικονομικών να βάλει νερό στο κρασί του και να παραδεχθεί το ατυχές του συγκεκριμένου άρθρου της τροπολογίας, και να μην προβαίνει σε βεβιασμένους υπολογισμούς, καταργώντας πλήρως τη δημόσια διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη. Είναι σαφές άλλωστε, πως σε διαφορετική περίπτωση το εν λόγω άρθρο θα δημιουργήσει μια σειρά από δικαστικές διαμάχες μεταξύ της οργανωμένης πολιτείας και των πολιτών αναιρόντας το κλίμα συναίνεσης και εμπιστοσύνης.

    Συνεπώς και λογικά, η ημερομηνία από την οποία θα ισχύει το άρθρο 1 της τροπολογίας ή πρέπει να μεταφερθεί τουλάχιστον κατά δύο εβδομάδες ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείσουν τις υποθέσεις τους, ή να υπάρξει εξαίρεση για όσους ήδη ξεκινήσει τη δικαιοπραξία μέχρι τις 8/1/2009 ή να αποσυρθεί τελείως το άρθρο όπως έχει.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 02:57 | Θεοφανία

    αντί να συγκεντρώνετε έσοδα από την περιουσία των πολιτών, αυξήστε την παραγωγικότητα των δημοσίων και των ιδιωτικών υπαλλήλων, στηρίξτε την έρευνα, και πάρτε χρήματα από κει.είναι πιο δύσκολο αλλά πιο έντιμο.
    είναι εντελώς ανέντιμο να απενεργοποιείτε την ακίνητη περιουσία του έλληνα. με καταβολή υψηλού φόρου θα αφήσω τα οικόπεδα των γονιών μου αναξιοποίητα και θα ζήσω στο όριο επιβίωσης, ενώ αντιθέτως αν τα αξιοποιούσα δίνοντας εμμέσως δουλειά στην οικοδομή που πάσχει, και θα προέκυπτε κίνηση χρημάτων ποικιλοτρόπως (και όσοι λένε για έξυπνους γονείς και χαζά παιδιά, ας πάνε σε 1 ολοκληρωτικό καθεστώς να ησυχάσουμε. το δικαίωμα στην ιδιοκτησία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. πηγαίνετε σε χώρες χωρίς σύνταγμα).

    Με τις ακραίες επιλογές μας στερείτε το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια και το δικαίωμα να διαχειριζόμαστε τα περιουσιακά μας στοιχεία.

    Αν αποφασίσετε δίκαια κανείς δεν θα σας κρίνει, όλοι θέλουμε να συνεισφέρουμε, αλλά να συνεισφέρουμε όχι να εξαντληθούμε ηθικά και οικονομικά

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 00:00 | Γεώργας Θωμάς

    Είμαι υπερ της επαναφοράς του φόρου κληρονομιάς και γονικής παροχής.
    Πιστεύω ότι ειδικά ότι η γονική παροχή μέχρι 200.000 Ευρώ θα πρέπει να φορολογείται με 10%, τα επόμενα 200.000 με 20% ενώ η μεταβίβαση ποσου μεγαλύτερη από 400.000 ευρώ για κάθε τέκνο θα πρέπει να καταστει ασύμφορη με φορολόγηση τουλάχιστον 50%. Με 400.000 μπορει οποιοδήποτε τέκνο να πάρει ολοκληρο σπίτι και σε καλή περιοχή στην Αθήνα ενώ υπο προυποθέσεις και δυο και τρια εκτός Αθηνών χώρις καν να έχει δουλέψει ή να συνεισφέρει στην κοινωνια, χωρίς να πληρώσει φόρους.
    Οσον αφορά την κληρονιμιά θα πρέπει τα πρώτα 500.000 Ευρώ να φορολογουνται με 10%, τα επόμενα 500.000 με 20% και απο εκεί και πάνω με 30%.
    Το σκεπτικό πίσω από την παραπάνω πρόταση είναι για να βάλει φρένο στην λογική του Έλληνα γονιού που με κάθε τρόπο πασχίζει να δημιουργήσει περιουσία για τα παιδιά του. Δυστυχώς η εν λόγω προσπάθεια του γίνεται τις περισσότερες φορές μέσω της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, της εκτεταμένης μίζας και εν γένει της μεγάλης παραοικονομίας. Ίσως κάποια στιγμή στην ζωή του ο γονιός να σταματησει να δουλεύει σαν σκυλί και να κατακλέβει το δημόσιο αφού δεν θα έχει πλέον κίνητρο. παραδείγματα είναι (Ζευγος εφοριακών έχει χτίσει 4όροφη πολυκατοικία για τα παιδιά του μάλλον όμως από μίζες παρά από τον τίμιο μισθό τους, συνταξιούχος με καλή σύνταξη δούλευε παράλληλα και ταξί απόκρύπτοντας φυσικά τα εισοδήματα του από την παράλληλη δραστηριότητα, μεγαλογιατρός δημοσίου νοσοκομείου προχωρημένης ηλικίας συνεχίζει να δέχεται φακελάκι χιλιάδων ευρώ)
    Όλοι οι παραπάνω συνεχίζουν να αυξάνουν την περιουσία τους με παράνομο τρόπο γιατί δεν πρόκειται να πάει χαμένη. Με την παραπάνω πρόταση τουλάχιστον κάποιοι θα σταματούσαν αφού όσο και να κερδίσουν παραπάνω θα πήγαιναν στο κράτος. Οσό για αυτούς που με τίμιο τρόπο κατάφεραν να δημιουργήσουν μεγάλη περιουσία θα βοήθησουν και τα παιδιά τους αλλά και την χώρα τους σαν μεγάλοι ευεργέτες

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 00:48 | Πετρος

    Ο φόρος κληρονομιάς και γονικών παροχών είναι άδικος 100% διότι φορολογεί ακίνητα τα οποία αποκτήθηκαν με νόμιμα και φορολογούμενα εισοδήματα.
    Επειδή όμως η οικονομική κατάσταση είναι πολύ σοβαρή, για τις μικρές περιουσίες θα πρέπει το αφορολόγητο να είναι της τάξεως των € 200.000,00 και από εκεί και πάνω ένα κλιμακούμενο ποσοστό που θα ικανοποιεί τους μικροϊδιοκτήτες και θα συλλαμβάνει τους έχοντες και κατέχοντες.
    Στόχος πρέπει να είναι οι μεγάλες κληρονομιές και οι μεγάλες ακίνητες περιουσίες.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 22:40 | ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ

    Αφού θα επανέλθει ο φόρος των γονικών παροχών-κληρονομιών να ισχύσουν τα εξης:
    α) Αφορολόγητο 300.000 ευρώ
    β) 3% για 300.000-500.000 ευρώ
    γ) 6% για 500.000-700.000 ευρώ
    δ) 10% για 700.000-1.000.000. ευρώ και
    ε) 15-20% για 1.000.000 και άνω.
    Αυτά όσον αφορά τα χτισμένα σπίτια-διαμερίσματα και όχι τα οικόπεδα-χωράφια που θα πρέπει να αξιολογηθούν διαφορετικά.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 22:44 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Κύριε Πρωθυπουργέ είναι άδικο να θεσπίσετε μεγάλους συντελεστές φορολόγησης γονικής παροχής και κληρονομιάς, πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι ο Έλλήνας ηταν και είναι πάντοτε συνδεδεμένος με ιδιοκτησία. Μετά από τρεις μεταβιβάσεις, με έναν εκ των δυο ανωτέρω τρόπων, το ακίνητο είναι σαν να το αγοράζει ο αποκτών. Μη σας διαφέυγει το γεγονός ότι στην Ελλάδα τα ακίνητα στην πλειοψηφία τους περιέρχονται από γενιά σε γενιά, λαβετε υπόψη σας τις πατροπαράδοτες αρχές των ελλήνων κ. Πρωθυπουργέ. Εαν θέσετε μεγαλους συντελεστες φόρου π΄χ όπως ήταν πριν καταργηθεί η φορολογία γονικώ παροχών – κληρονομιών, μην αναμένετε ότι θα εισπράξετε έσοδα από την φορολογησή τους, διότι κ. Πρωθυπουργέ δεν θα προβουν οι Ελληνες στην μεταβίβαση με γονικη παροχή ακινητων στα παιδιά τους, θα περιμένουν όσο μπορουν και έτσι αντι να αποφέρει έσοδα το μέτρο που επιχείρείτε να εισάγετε θα φέρει το αντίθετο, δηλ. πάγωμα όλων των μεταβιβάσεων. Μην ξεχνάτε κ. Πρωθυπουργέ ότι το παγωμα της μεταβιβασης ακινητων έχει δυσμενη αντίκτυπα στην οικονομία της χωρας μας.
    Για την αντιμετώπιση της κακής κατάστασης της οικονομίας μην αναζητάτε έσοδα από την ανωτερω φορολόγηση, αναζητείστε τα στην εξοικονόμηση των κρατικών δαπανών, στην μείωση των Βουλευτικών αποζημιώσεων, στην μείωση των αμοιβών των διαφόρων Δοικητών και Συμβούλων.
    Είναι άδικο κ. Πρωθυπουργέ να θέσετε φορολογικούς συντελεστές όπως τις τελυεταίες ημέρες ακούμε από τα ΜΜΕ, μην επιφέρετε και άλλα δυσβάταχτα βάρη στον μέσο Ελληνα, μην ξεχνάτε ότι ο μέσος Ελληνας θα πλήρώσει τους ανωτέρω αυξημένους φόρους, ο μεγαλοιδιοκτήτης δεν θα τους πληρώσει κ. Πρωθυπουργέ, έχει φροντίσει γι΄αυτό, γνωρίζετε τους τρόπους.
    Είναι επίσης άδικο κ. Πρωθυπουργέ να αιφνιδιάζετε τους Έλληνες ανακοινώνοντας το βράδυ στις 7-1-2010 ότι οι νέοι συντελεστές φορολόγησης θα ισχύσουν από την επομένη, χωρίς ωστόσο να τους έχετε καθορίσει, που ελέγχεται συνταγματικά για την νομιμοτητά του.
    Μην ξεχνάτε κ Πρωθυπουργέ ότι το ίδιο πράξατε και με την κατάργηση της αποσυρσης των αυτοκινήτων, όπου πάλι αιφνιδιάσατε, αφήνοντας αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας που η προηγουμενη κυβερνηση είχε θεσπίσει και είδατε τα αποτελέσματα, αντί να επιφέρουν έσοδα, στέρησαν το κράτος άπό έσοδα, γιατί οδήγησαν πολλους στην κατάθεση των πινακίδων, άλλωστε και εσείς το πραδεχτήκατε πρόσφατα και υπόσχεθήκατε διόρθωση. Μην προβείτε κ Πρωθυπουργέ στην καθιέρωση μεγαλων συντελεστών φορολόγησης των οικογενειακών μεταβιβάσεων, μην επιβαρύνετε υπέρμετρα τους έλληνες κ. Πρωθυπουργέ. Αναζητείστε έσοδα σε άλλες πηγές όχι στα οικογενειακά ακίνητα. Μην συνδέσετε το ονομά σας με εισπρακτικά δυσβάταχτα μέτρα, έχετε ιδέες και τόλμη προχωρείστε στην φορολόγηση των έσόδων που πρέπει να φορολογήσετε.
    Με εκτίμηση

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 21:13 | ΠΑΓΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Το σιγουρο ειναι οτι δεν μπορουμε να αποφυγουμε το φορο γονικης παροχης,η κληρονομιας.Το μονο που πρεπει να γινει ειναι μια πραγματικα δικαιη φορολογιση,γι’αυτο προτεινω αφορολογητο 300000 και για τις επομενες 200000 3%,για τις επομενες 300000 5% και οσοι εχουν εως 1000000 10%.Για καθε 100000(περα του 1000000)+1%.Το ανωτατο πρεπει να ειναι φορολογηση 25%(που αντιστοιχη δηλ. σε 2500000+300000αφορολογητο=ακινητα αξιας 2800000).Εαν θελει καποιος να μεταβιβασει ακινητα αξιας <2500000 τοτε θα πρεπει να δικαιολογησει και πως τα απεκτησε με βαση ολες τις φορολογικες δηλωσεις που εχει κανει.Αν ειναι προιον απο προηγουμενη κληρονομια τοτε ενταξει να φορολογηθει με 25%.Εαν δεν μπορει να δικαιολογησει με κανενα τροπο το πως τα απεκτησε τοτε προτεινω φορο 50% γιατι το σιγουρο ειναι οτι προερχονται κλεμενα ή "μαυρες" συναλλαγες

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 21:06 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

    1. ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΓΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ.

    2. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ 200.000€ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ 100.000€ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ.

    3. ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΣΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ.

    4. Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

    α. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 200.000€ ΜΕΧΡΙ 500.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 5%
    β. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 500.001€ ΜΕΧΡΙ 1.000.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 10%
    γ. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 1.000.001€ ΜΕΧΡΙ 2.000.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 20%
    δ. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ 2.000.001€ ΜΕΧΡΙ 3.000.000€ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 30%
    ε. ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΑΝΩ ΤΩΝ 3.000.001€ € ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ 40%

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 20:08 | ΑΣΠΑΣΙΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ

    ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΣΩ. ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ, ΝΟΜΙΣΩ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΕΩΣ 250000,00 ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΟ.ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΟΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ, ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ 100 ΤΜ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΚΡΙΒΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Π.Χ ΓΛΥΦΑΔΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΑΓΟΡΑΣ Α ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. ΝΕΕΣ ΚΟΠΕΛΛΕΣ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΞΙΑΣ Ι500,000.00 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΔΡΑΧΜΗ ΦΟΡΟ. ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ, ΔΩΡΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΦΟΡΙΕΣ.ΜΕΣΩ ΑΥΤΩΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ.