Συμφωνείτε με ένα τέτοιο μέτρο;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
261 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΣΠΡΑΧΘΗΣΑΝ.
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ – ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, περισσότερα προβλήματα δημιουργούν και στη Διοίκηση και στους πολίτες. Δεν εφαρμόζονται για αυτούς και γι αυτά που νομοθετούνται, αντίθετα καταστρατηγούνται και τις εκμεταλεύονται οι επιτήδειοι και αυτοί που μπορούν να πληρώνουν και να τους τις βρίσκουν. ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, γίνονται παράθυρα και πολλές φορές μπαλκονόπορτες από αυτούς που δεν τους αφορούν, ενώ οι αδύνατοι και αδαείς μένουν μόνο τους κανόνες. Να ισχύουν μόνο οι κανόνες, όχι εξαιρέσεις, δεν φέρνουν τα αποτελέσματα που επιδιώκουν.
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΤΩΧΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
ΕΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ &ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ
Σε πλειάδα περιπτώσεων και προς αποφυγή τεκμηρίων (απόκτησης και διαβίωσης) παρουσιάζονται συγγενικά πρόσωπα (γιαγιάδες-παππούδες) ως ιδιοκτήτες ή και συνιδιοκτήτες που δεν έχουν σχέση με την κατοχή, με αποτέλεσμα την διάσπαση και αποφυγή τεκμηρίων (αγοράς και διαβίωσης)
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΓΙΑ ΤΥΠΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
Συμβαίνει στην πράξη πολλές φορές πράξεις της Διοίκησης, για εντελώς τυπικούς λόγους από τα Δικαστήρια, να επιστρέφονται για επανάληψη διαδικασίας (π.χ. κοινοποίησης χωρίς αναγραφή της ιδιότητας του υπαλλήλου που έκανε την κοινοποίηση κλπ) ή και να ακυρώνονται ( π.χ. μη αναγραφή της ημερομηνίας της πράξης κλπ ), με αποτέλεσμα να σπαταλάτε πολύτιμος χρόνος εργασίας και να δημιουργούνται ίσως και υπόγειες συναλλαγές, που τελικά δεν προσθέτουν – δεν αφαιρούν τίποτα από την ουσία. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΝΑ ΕΠΙΛΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ;
Να υπάρχουν επιτέλους σοβαροί και ουσιαστικοί λόγοι άσκησης Προσφυγών (Αδικία ή λαθεμένη ερμηνεία από την Διοίκηση κλπ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΣΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ……..
Η λογική κάνε προσφυγή δεν θα χάσεις αλλά μπορεί να κερδίσεις εξυπηρετεί συμφέροντα
ΚΩΔΙΚΑΣ ΒΙΒΛΙΩΝ – ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ – ΠΟΙΝΟΛΟΓΙΟ
Τα βιβλία Β΄ κατηγορίας, ειδικά τώρα με την μηχανογράφηση, πρέπει να καταργηθούν. Άλλως θα πρέπει να εμφανίζονται σε αυτά και οι ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ τους συναλλαγές.
Όσον αφορά τα στοιχεία εσόδων επί ΛΙΑΝΙΚΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ με αξία άνω του εκάστοτε ισχύοντος αφορολογήτου ποσού, θα πρέπει για λόγους ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ να συμπεριλαμβάνονται στις ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΕΛΑΤΩΝ.
Η ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ κρίνεται με πολύ μεγάλη επιείκεια από τον ΚΒΣ ακόμη και σε περιπτώσεις που διαπράττεται αρκετά μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή και ακόμη χειρότερα, αντιμετωπίζεται με προκλητική εύνοια από τη φορολογία εισοδήματος. (Προσαύξηση Ακαθαρίστων Εσόδων κατά 4 ή το πολύ δύσκολο 8% και του ΜΣΚΚ κατά 40 και στον συμβιβασμό 20%).
ή η νέα διάταξη του ΚΒΣ που θέλει να επηρεάζεται το κύρος των βιβλίων ως προς τον χρόνο εκτύπωσης των βιβλίων μόνον όταν αυτός ξεπεράσει και την τελευταία ημέρα του επόμενου έτους, δηλ. εγγραφές Γενάρη 2009 να εκτυπωθούν στα βιβλία 31 Δεκέβρη 2010.
Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις επιχειρηματίες καταχωρούν δαπάνες προσωπικές, οικογενειακές (πάγια κυρίως) στα βιβλία τους και από τον φορολογικό έλεγχο, αν ποτέ γίνει, και αν βρεθούν απορρίπτονται ως Λογιστικές διαφορές λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της ελλιπούς και ασαφούς νομοθεσίας (στην πράξη τουλάχιστον έτσι συμβαίνει), με αποτέλεσμα στην χειρότερη γι αυτούς περίπτωση που συμβεί να πληρώσουν αυτά που απέφυγαν με μικρή προσαύξηση. ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΟΥΝ…
Ακόμη, περιπτώσεις που επιχειρήσεις με λιανικές πωλήσεις παρουσιάζουν για 2,3,4 συνεχόμενα έτη ΖΗΜΙΕΣ, ακόμη και με ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΜΙΚΤΟ ΚΕΡΔΟΣ, με την ισχύουσα νομοθεσία (στην πράξη και όχι θεωρητικά) είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί η απόκρυψη πωλήσεων και επομένως η απόρριψη των βιβλίων.
ΕΚΔΟΤΕΣ-ΛΗΠΤΕΣ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ή ΠΛΑΣΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, αντιμετωπίζονται με πολύ μεγάλη επιείκεια, τουλάχιστον και στα επόμενα 5 έτη από την πράξη τους να ελέγχονται υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα διά νόμου. Επίσης να τους στερούνται δικαιώματα και να χαρακτηρίζονται εγκλήματα.
Η φορολογική μεταχείριση της ανακρίβειας της όποιας δήλωσης είναι επιεικής αφού ως προς τις ποινές, το χρόνο παραγραφής …. αντιμετωπίζεται επιεικέστερα εκείνης της μη δήλωσης, ενώ στις περιπτώσεις ειδικά της επί μέρους απόκρυψης εισοδημάτων δεν έπρεπε να τυχαίνει καλλίτερης μεταχείρισης.
Υπάρχουν περιπτώσεις που προκύπτει μικρό ποσό πρόσθετου φόρου από πράξεις ή παραλείψεις και δεν επιβάλλεται και πρόστιμο. Να τροποποιηθεί και να επιβάλλεται και πρόσθετος φόρος και πρόστιμο.
Ανοιχτές δηλώσεις και ανώνυμες καταγγελίες θυμίζουν ζοφερές εποχές της σύγχρονης πολιτείας μας, και είναι σαφέστατα αναχρονιστικές και αντικοινωνικε΄ς.
Ως τώρα αποτελεί αντικείμενο δημόσιου ενδιαφέροντος η φορολογική ενημερότητα κάθε ΑΦΜ, όμως η δημοσιοποίηση των εισοδημάτων από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις (Ατομικές) δεν εξυπηρετεί κανέναν απολύτο σκοπό, παρά να την δημιουργία καχυποψιών, αμφιβολιών και ερίδων, ειδικότερα από τη στιγμή που δεν δημοσιοποιούνται οι δαπάνες, ούτε τα εισοδήματα από εκμισθώσεις, μερίσματα, κλπ.
Άρα συμπερασματικά, ένα τέτοιο μέτρο είναι μεροληπτικό και προϊόν προκατάληψης στα όρια του λαϊκισμού, το οποίο δεν συνεισφέρει ούτε στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ούτε στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αντίθετα για ΟΕ, ΕΠΕ και ΑΕ κι άλλα αντίστοιχα νομικά σχήματα ιδιωτικού δικαίου, είναι λογικό και χρήσιμο ως προς την οικονομική επιφάνεια και φερεγγυότητα των επιχειρήσεων αυτών.
Κατ’ αρχήν όχι. Μόνο εάν υπάρχει τεκμηριωμένη φοροδιαφυγή και ειδικώτερα κραυγαλέα απόκρυψις εισοδήματος, λαθρεμπόριο, νοθεία, και όχι βεβαίως βασιζομένη στα γνωστά φύλλα ελέγχου τα οποία ενίοτε απορρίπτωνται από τα Διοικητικά Δικαστήρια, ή και αποτελούν προϊόντα εκβιασμού των εφοριακών. Βεβαίως και θα αισθανθώ δικαιούμενος, εάν μάθω ότι ο γείτονάς μου κυκλοφορεί με ιδιόκτητο αυτοκίνητο των 100.000€, και δηλώνει εισόδημα λιγότερο από τα ετήσια καύσιμα.
Είναι ανάγκη να γίνει διαχωρισμός της αποκαλουμένης φοροδιαφυγής και εννουμένης ως αποκρύψεως εισοδημάτων, κερδών κ.λ.π., από την φοροδιαφυγή εννουμένη ως μή καταβολή φόρων δηλωθέντων εισοδημάτων ή περιουσιακών στοιχείων, λόγω οικονομικής δυσπραγίας, ή έστω κακής διαχειρίσεως, ή αδιαφορίας κ.α. Υπάρχουν π.χ. πολίτες με περιορισμένο ρευστό ή αποδοχές, κληρονομούντες υψηλώς φορολογητέα περιουσία, μη δυνάμενοι να ανταπεξέλθουν άμεσα στις φορολογικές των υποχρεώσεις. Φοροδιαφυγή είναι ή διαφυγή από φορολογία με απόκρυψη φορολογητέας ύλης και μόνον, ο δε φοροφυγάς είναι ο ανειλικρινής φορολογούμενος. Ο μη καταβάλλων δηλωθέντες ή/και βεβαιωμένους φόρους είναι ασυνεπής φορολογούμενος ή αδιάφορος, ή αναξιόπιστος, αλλά όχι ανειλικρινής.
Σαφέστατα.
Το ίδιο είχε γίνει επί Χούντας (δεν θυμάμαι την ακριβή χρονιά) σε έκδοση του Εθνικού Τυπογραφείου για ΟΛΟΥΣ τους φολογουμένους.
Ειχε κυκλοφορήσει σε μικρό μέγεθος, με ονοματεπώνυμο φορολογουμένου και συνολικό ποσό δηλωθέντος εισοδήματος.
Απεδείχθη πολύ χρήσιμο στα γραφεία συνοικεσίων που λειτουργούσαν τότε.
Ειλικρινά λυπάμαι διαβάζοντας τα διάφορα σχόλια γιατί βλέπω να υποκινείται από πολλούς ένας πόλεμος με βαριές κατηγορίες για φοροδιαφυγή και άνιση φορολογική μεταχείριση:
ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΩΠΟ
Μισθωτοί (του ιδιωτικού τομέα) εναντίον ελεύθερων επαγγελματιών και εμπόρων
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΤΩΠΟ
Ελεύθεροι επαγγελματίες και έμποροι εναντίον μισθωτών (του ιδιωτικού τομέα)
ΤΡΙΤΟ ΜΕΤΩΠΟ
Ολοι οι παραπάνω συμμαχούντες κατά των δημοσίων υπαλλήλων.
Εύχομαι να σταματήσει αυτή η ιστορία που σε δεύτερη φάση θα καταλήξει σε αλληλο – καταδόσεις στο ΣΔΟΕ και σε τρίτη φάση δεν ξέρω πού.
Κατάργηση του φορολογικού απορρήτου. Δεν εχει λόγο υπαρξης.
Γιατί να γίνει η δημοσιοποίηση των ονομάτων;
Ώστε αν δω τον γείτονα που κυκλοφορεί με Καγιέν ότι δήλωσε 5000Ε να τον γιουχάρω; Αυτή η λίστα θα έχει ενδιαφέρον μόνο για τη μεσημεριανή ζώνη των καναλιών.
Ευχαριστώ
Απόσπασμα απο το Δελτίο τύπου της ΥΠΕΕ 28-7-2009
«..Στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος ελέγχων της ΥπΕΕ, πραγματοποιήθηκε έλεγχος και σε επιχειρήσεις της Μυκόνου.
Μεταξύ αυτών που ελέγχθηκαν, ήταν και επιχείρηση, η οποία πρόσφατα πραγματοποίησε εκδήλωση με γνωστούς καλλιτέχνες (κατάστημα ΝΑΜΜΟΣ, καλλιτέχνης ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ). Την εκδήλωση αυτή, σύμφωνα με τα ΜΜΕ και
δηλώσεις ατόμων που παραβρέθηκαν, παρακολούθησαν πάνω από 1.500 άτομα, κάθε ένα από τα οποία κατέβαλε ποσό 150 -250 ευρώ. Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι για τη συγκεκριμένη εκδήλωση δεν εκδόθηκε κανένα φορολογικό στοιχείο (εισιτήρια, αποδείξεις ταμειακών μηχανών), με συνέπεια στα βιβλία της εταιρίας να μην εμφανίζεται καμία είσπραξη και κανένα έσοδο από την εκδήλωση αυτή. Η ΥπΕΕ συγκέντρωσε όλα τα αναγκαία στοιχεία και απέστειλε στην επιχείρηση, σήμερα 12 Αυγούστου, έκθεση με το σύνολο των ευρημάτων. Η συγκεκριμένη έκθεση θα κοινοποιηθεί και στην αρμόδια ΔΟΥ, προκειμένου να βεβαιώσει τα πρόστιμα και να διενεργήσει τακτικό έλεγχο για να καταλογίσει το σύνολο των προβλεπόμενων προστίμων. Ο τακτικός έλεγχος θα αφορά και τις προηγούμενες χρήσεις και τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, εφόσον διαπιστωθούν οικονομικές συναλλαγές τους με την εν λόγω εταιρία.»
Το πρόστιμο που επιβάλλεται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι από 2 έως 3 εκατομμύρια ευρώ.
Κι εμείς ρωτάμε απλά κ.Παπακωνσταντίνου: εισπράχθηκε, έστω ένα ευρώ, από την παραπάνω επιχείρηση;
Tην απάντηση την ξέρουμε φυσικά, αλλά θα είχε ενδιαφέρον να ερωτηθείτε και να απαντήσετε εσείς, για να ανοίξει η συζήτηση για τα δικονομικά μέσα, τα οποία επιτρέπουν σε όσους χρωστούν πάνω από 100.000 ευρώ, να μην πληρώνουν ποτέ, τίποτε, ενώ επιβάλλουν σε όσους χρωστούν 30 ευρώ, να χάνουν το σπίτι τους αν δεν το πληρώσουν.
Καλά τα λόγια, αλλά καιρός είναι να απαντήσετε σε πρακτικά ερωτήματα. Εκεί που δυσκολεύεστε πολύ οι πολιτικοί.
Διαφωνώ κάθετα, διότι οι πολίτες θα γίνονται έρμαια ληστών, τοκογλύφων, εφοριακών,ανταγωνιστών αλλά και κακεντρεχών σχολίων από αργόσχολους, πελάτες,»κατίνες» και άλλους επίδοξους καλοθελητές και μη. Επί της ουσίας, το μέτρο είναι ό,τι πιο φασιστικό έχω ακούσει σε όλη μου τη ζωή και παραβιάζει τα ελάχιστα ανθρώπινα δικαιώματα που έχουν απομείνει. Απορώ, ποιός ήταν ο εισηγητής του και προτείνω, ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΒΑΛΕΤΩ.
ΣΥΜΦΩΝΟ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ 13/01/10!!
ΓΙΑ ΨΑΞΤΕ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ Π.Χ.ΤΩΝ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ!(ΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ).ΨΑΞΤΕ Π.Χ.ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ Η’ ΟΔΗΓΟΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.ΤΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ Π.Χ. ΤΟΥΣ ΕΛΑΙΟΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ.ΑΣ ΜΗΝ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΤΟΥΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΥΣ , ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΛΗΤΗΡΕΣ Υ.Ε. ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΥ ΣΟΥΛΑΤΣΑΡΟΥΝ-ΠΙΝΟΥΝ ΚΑΦΕ-ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΑΥΡΑ!!!ΕΧΕΙ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΛΕΙΨΑΝ ΚΑΤΟΥΡΗΜΕΝΕΣ ΠΟΔΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΑΞΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ 12-15 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΘΑ ΣΕ ΦΕΣΩΣΙ ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΠΟΙΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΗΣ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΣΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΣΕΙ 2-3 ΩΡΕΣ ΓΙΑ 2-3 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΤΛ? ΠΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΟΤΙ ΠΕΡΙΚΟΠΤΕΤΑΙ ΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΣΑΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ, ΤΟ ΙΟΒΕ, Η Ε.Κ.Τ., Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΤΛ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ.ΑΛΛΑ ΠΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΠΑΤΑΛΗ (Π.Χ.ΠΑΡΕΛΑΒΑ 1000 ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΑΝΑ 900.Η ΤΑΔΕ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕ ΠΕΡΥΣΙ 5000 ΛΙΤΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ 3500 ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΔΕΝ ΑΝΑΒΕ Η ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΟΥΝΤΕ ΤΟ ΠΡΩΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΑΡΕΣ!ΠΑΥΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΠΑΝΤΟΥ ΓΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ,ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΙΟΣ ΓΚΟΥΡΟΥ ΤΟΥ MANAGMENT ΥΠΟΛΟΓΙΣΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ-ΝΟΜΑΡΧΕΣ-ΔΗΜΑΡΧΟΙ?ΑΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ 15-16-ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΑΛΑΖΟΥΝ ΤΟ ΝΕΡΟ.ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΥΣ,ΜΕΤΡΗΣΤΕ ΤΟΥΣ,ΑΠΟΛΥΣΤΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ,ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΤΟΥΣ,ΠΕΡΙΚΟΠΗ 20% ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.)ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΦΩΝΑΞΕΤΕ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ!
Αντί να χρησιμοποιείτε την αρχή διαίρει και βασίλευε καλό είναι να φτιάξετε πλήρη και λειτουργικά πληροφοριακά συστήματα για να κάνετε εσείς ελέγχους και ταυτόχρονα να αποφεύγει ο πολίτης την ταλαιπωρία και το στήσιμο στις ουρές. Δώστε επιτέλους τη δυνατότητα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο να μην επισκεπτόμαστε ποτέ την εφορία, απλοποιήστε τη ζωή μας και ευχαρίστως να σας πληρώνουμε τα μισά που εξοικονομούμε από τον κερδισμένο χρόνο μας.