Πως κρίνετε τα ισχύοντα φορολογικά κλιμάκια, τα αφορολόγητα όρια και τους συντελεστές ανά κλιμάκιο; Ποιες αλλαγές προτείνετε;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1.713 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 12000 ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟ,ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ 12000ΕΥΡ.ΩΣ 30000 ΕΥΡΩ ΣΥΝΤΕΛ.20%.ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Η ΣΥΖΥΓΟΣ,ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙΣ .ΑΠΑΛΛΑΓΗ 100%ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ ΤΗΣ Α΄ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ(ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ) για ΟΛΟΥΣ.
Kαλησπέρα κύριε Υπουργέ,
Καταρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την προτοβουλία της δημόσιας διαβούλευσης, μια διαδικασία που μας δίνει την μοναδική ευκαιρία να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας από τη μικρή ή μεγάλη εμπειρία μας.Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι πριν σας γράψω την ακόλουθη πρόταση διάβασα προσεκτικά όλες τις απόψεις που είχαν διατυπώθεί μέχρι τη στιγμή αυτή.
Ανήκω στη κατηγορία των μισθωτών αλλά θα προσπαθήσω να είμαι όσο το δυνατον πιό αντικειμενικός στη κριτική μου και νομίζω ότι θα εκφράσω τη πλειοψηφία των αναγνωστών.
Έχω την εντύπωση ότι το σημαντικότερο διαρθρωτικό πρόβλημα του ελληνικόυ φορολογικού συστήματος δεν είναι οι συντελεστές φορολόγησης ούτε οι κλίμακες αλλά το σημαντικότατο πρόβλημα της φοροδιαφυγής. Είναι αυτό που μας κάνει όλους καθημερινά να φρίττουμε βλέποντας πόσο χαζοί είμαστε εμείς που πληρώνουμε φόρους σε σύγκριση με τους ‘μάγκες’ που τα αποκρύπτουν. Αυτοί λοιπόν που τα αποκρύπτουν δεν είναι μάγκες απλά εποφελούνται απο την αδιαφορία μας αλλά και της πολιτείας και καταφέρνουν και κρύβουν εισοδήματα.
Όσον αφορά του συντελεστές και τις φορολογικές κλίμακες η βασική μου ένσταση έχει να κάνει με το αφορολόγητο. Το αφορολόγητο είναι αρκετά χαμηλά (δεν είναι δυνατόν να πληρώνει φόρους ακόμα και μισθωτός που παίρνει 850 ευρώ) αλλά πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να συνδυαστεί με προσκόμιση αποδείξεων έτσι ώστε να μας ενθαρύννει όλους να ζητάμε αποδείξεις. Πρέπει τα κίνητρα των αποδείξεων να δόσουν μεγάλη βάση σε υπηρεσίες που η φοροδιαφυγή είναι κάτι παραπάνω απο προφανής. Προτείνω αφορολόγητο χωρίς αποδείξεις στα 10,000 + αφορολόγητο με αποδείξεις 6,000(ο συντελεστής για εισόδήματα 10,000 – 16,000 να είναι αρκετά υψηλός π.χ 20% έτσι ώστε να υπάρχει το κίνητρο του να μαζέψουμε αποδείξεις). Επίσης οι αποδείξεις που θα πρέπει να προσκομίσουμε για τα επιπλέον 6,000 να αφορούν ηπηρεσίες που φημίζονται για φοροδιαφυγή π.χ θα ήταν άσκοπο να συμπερηληφθούν αποδείξεις σουπερμαρκετ που είναι γνωστό ότι κόβουν πάντα σχεδόν αποδείξεις. Χαρακτηριστικά αναφέρω ποιές υπηρεσίες πρέπει να συμπεριληφθούν:
1, Νυχτερινά κέντρα (έχω την εντύπωση ότι είναι από τους μεγαλύτερους φοροφυγάδες της χώρας, προσωπικά δεν μου έχουν δώσει ποτέ απόδειξη σε κλαμπ ή σε μπουζούκια και σπάνια σε ταβερνές ενώ μιλάμε για απίστευτο καθημερινό τζίρο)
2 Ταξί (ζήτημα να κόβουν το 10% αποδείξεις)
3, Βενζινάδικα
5. Υδραυλικόι και Ηλεκτρολόγοι
6 Ιατροί και δικηγόροι
Επίσης ακόμα και σε αυτές τις αποδείξεις να υπάρχει κάποια σειρά σημαντικότητας (να έχουν μεγαλύετερο συντελεστή συμμετοχής οι αποδείξεις απο τα νυχτερινά κέντρα, τους ιατρούς και τους δικηγόρους που έχουν πήξει στο μαύρο χρήμα). Επιπρόσθετα το κίνητρο των αποδείξεων πρέπει να λειτουργεί σε συνδυασμό με συνεχείς ελέγχους (αν και είναι γνωστό ότι οι μαγαζάτορες της νύχτας τα έχουν κάνει πλακάκια με τους δήθεν αδίαφθρους του υπουργείου οικονομικών). Για τις υπόλοιπες φορολογικές βαθμίδες δεν έχω συγκεκριμένες προτάσεις να κάνω (μόνο ίσως μια μεγαλύτερη φορολόγηση των πολύ υψηλών εισοδημάτων > 65,000) μιας και το ισχύον πλαίσιο θεωρώ ότι είναι αρκετά δίκαιο. Επίσης, οι αναφορές πολλών πολιτών για υπολογισμό οικογενειακού εισοδήματος κυρίως για οικογένειες που ο ένας σύζυγος δεν εργάζεται τις θεωρώ πολύ εύστοχες.
Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ στην ανάγκη επιβολής υψηλότερων φορολογικών συντελεστών σε αθλητές (δεν είναι δυνατόν οι ποδοσφαιριστές που εισπράττουν μισθόυς κοντά στο 1 εκ ευρώ να φορολογούνται με 20% – είναι πρόκληση) αλλά και στα μπόνους των μεγάλων στελεχών (και όχι των υπαλλήλων).
Σας ευχαριστώ πολύ
Συμφωνώ απολύτως. Πρέπει να όρισθούν εξοντωτικά πρόστιμα για τους αποδεδειγμένα φοροδιαφεύγοντες και ασυλία, προστασία και ανωνυμία για τους καταδίδοντες. Ο εσκεμμένα φοροδιαφεύγων είναι πρακτικά εχθρός της κοινωνίας, μία εκδοχή του προδότη.
Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων εδώ αφορά στο να δοθούν κίνητρα στους μισθωτούς-συνταξιούχους, ως επί το πλείστον, να ζητούν αποδείξεις – οι οποίες στη συνέχεια δε θα μπορεί κανείς να ελέγξει… εκτός κι αν όλες οι ταμειακές μηχανές της Ελλάδας μπουν online και μπαίνουν αυτόματα στη φορολογική μας δήλωση…
Νομίζω όμως ότι θα πρέπει να σκεφτεί κανείς και προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή, πώς να δοθούν κίνητρα ή θα ασκηθεί πίεση στους επαγγελματίες ή εμπόρους να δίνουν απόδειξη. Ωστόσο, καθώς δε ζούμε σε ιδεατές κοινωνίες, πάντα θα υπάρχουν άτομα που θα προσπαθούν να φοροκλέψουν, κυρίως όσο δεν υπάρχουν αξιόπιστοι μηχανισμοί ελέγχου από το κοινωνικό σύνολο, οι οποίοι να είναι θεσμοθετημένοι από το κράτος.
Αν είναι το κράτος να μας κάνει φοροκυνηγούς, τότε είναι απαραίτητο να βάλει κι ένα τετραψήφιο νούμερο να «ρίχνουμε» τις καταγγελίες μας για οποιονδήποτε δε μας έκοψε απόδειξη (δε γίνεται να κάθομαι να περιμένω 2 ώρες μέχρι να δεηθεί ο μαγαζάτορας να μου φέρει απόδειξη ή να τσακώνομαι για να πάρω το χαρτάκι – αφορά σε πραγματικά περιστατικά).
Αν κάποιος δεχθεί 3 (ή περισσότερες) καταγγελίες από διαφορετικά άτομα, τότε οι ποινές θα πρέπει να είναι ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ (π.χ. κλείσιμο μαγαζιού, αφαίρεση άδειας κτλ) με την πρώτη φορά, χωρίς κλιμάκωση ποινών, χωρίς επιείκια. Ειδάλλως, δουλευόμαστε μεταξύ μας – η γνωστή ελληνική επιείκια επί πάντων θα λειτουργεί υπέρ αυτών που παραβιάζουν τους νόμους.
Σχετικά με τους συντελεστες φορολογησης, τα αφορολογητα ορια και τα κλιμάκια φορολόγησης δεν πιστεύω ότι χρειάζονται κάποιες αλλαγές. Η φορολογική συμμετοχή των φυσικών προσώπων όταν δηλώνουν τα εισοδήματά τους είναι αρκετή εώς μεγάλη, δεδομένων των λιγοστών εώς μηδαμινών κρατικών παροχών που απολαμβάνουν.
Πιστεύω ότι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να γίνει στην φορολογική μεταρρύθμιση είναι να φορολογηθούν περισσότερο οι μισθωτοί και οι τίμιοι πολίτες που δηλώνουν τα εισοδήματά τους. Εαν πραγματικά θέλετε να αλλάξετε τα πράγματα προς το καλύτερο και ενδιαφέρεστε για την Ελλάδα, μην κάνετε αλλαγές που τιμωρούν τους τίμιους Έλληνες και ανταμοίβουν την παρανομία. Μην οδηγήσετε τους λιγοστούς τίμιους φορολογούμενους να νιώσουν για μια άλλη φορά οτί η κυβέρνηση τους θεωρεί κορόιδα.
Το θέμα δεν είναι οι 3000 Έλληνες που δηλώνουν πάνω από 200000 Ευρώ εισόδημα και πληρώνουν πάνω από 80000 Ευρώ εφορία να πληρώσουν παραπάνω. Αντιλαμβάνομαι την επικοινωνιακή σημασία να επιβαρύνετε περισσότερο τους έχοντες αλλά η ουσιαστική αξία και δικαιοσύνη ενός τέτοιου μέτρου είναι αμφισβητίσιμη. Επίσης οδηγεί αυτόύς που δηλώνουν τα εισοδήματά τους να ψάξουν τρόπους να προφυλαχθούν και κάποιους ακόμα να φύγουν από την χώρα.
Η λύση είναι να πληρώσουν όλοι οι Έλληνες αυτό που τους αναλογεί. Πιστεύω ότι πρέπει να δώσετε κίνητρα στους πολίτες να ζητούν απόδειξη από τους πάντες και να υπάρχουν πολύ σοβαρές ποινές (δήμευση όλης της περιουσιας τους, φυλακή εάν είναι δυνατόν) για τους φοροφυγάδες. Μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών χρειάζονται αυστηρές ποινές και η καλύτερη επικοινωνιακή πολιτική είναι να δούμε επιτέλους κάποιους να τιμωρούνται.
Νομπίζω ότι πρέπει να τιμαριθμοποιηθεί η φορολογική κλίμακα και να αυξηθούν οι συντελεστές φορολόγησης των υψηλών εισοδημάτων , δηλαδή των καθαρών , μετ’αφαίρεση των εξόδων , εισοδημάτων άνω των 50.000 ευρώ
Θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το οικογενειακό εισόδημα, καθώς γράφονται διάφορες απόψεις σχετικά με το φόρο που πληρώνει μία οικογένεια. Κατ αρχάς η μη περαιτέρω φορολόγηση μιας οικογένειας όταν εργάζονται και οι δύο σύζηγοι (σε σχέση με το αν εργάζεται μόνο ο ένας, που πολλές φορές είναι και επιλογή του ζευγαριού), νομίζω ότι εκπορεύεται από το σύνταγμα, το οποίο προστατεύει και ενισχύει το θεσμό της οικογένειας. Έτσι θα ήταν πιστεύω παράλογο δύο παντρεμένοι άνθρωποι να πληρώνουν περισσότερο φόρο, σε σχέση με το αν απλά π.χ. οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι συγκατοικούσαν. Εν συνεχεία όταν εργάζονται και οι δύο σύζηγοι υπάρχει μια περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση, όσον αφορά την ανατροφή των τέκνων τους, καθώς θα πρέπει να πληρώνουν παιδικούς σταθμούς, νταντάδες, κ.τ.λ. Το πιο σημαντικό βέβαια σε αυτόν τον τομέα είναι ότι δεν υπάρχει η πλήρης ευχέρεια για το μεγάλωμα των παιδιών σύμφωνα με τα πρότυπα των γονέων (καθώς το παιδί σε αυτή τη μικρή ηλικία δεν έχει τον απαραίτητο χρόνο με τους γονείς του) και φυσικά υπάρχει πάντα η ανησυχία μήπως το παιδί μας «πέσει» σε έναν κακό επαγγελματία. Επίσης ας μην παραγνωρίζουμε και την ψυχική φθορά που υφίστανται για 35 χρόνια και οι δύο εργαζόμενοι γονείς, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Τέλος ας λάβουμε υπόψη ότι ο κάθε εργαζόμενος παράγει κάποιο προιόν (υλικό ή άυλο) και συνεισφέρει στα ασφαλιστικά ταμεία (σε αντίθεση με κάποιον που δεν εργάζεται). Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι θα πρέπει να προστατευθεί και ενισχυθεί ο θεσμός της οικογένειας, αλλά και να δίνεται κίνητρο για εργασία πραγματική (και όχι μέσω ειδικών συνθηκών φορολόγησης). Ευχαριστώ.
Νομίζω ότι για να επιτύχει το φορολογικό σύστημα πρέπει να εφαρμόσουμε τη συνταγή χώρας της Λαινικής Αμερικής πριν από πολλά χρόνια, που απέλυσε όλους αναιξερέτως τους υπαλλήλους του συστήματος για να το λειτουργήσει με καινούργιους αδέκαστους υπαλλήλους.-
Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η χώρα, πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η ανάπτυξη. Μόνο δημιουργώντας νέο πλούτο μπορούμε να ελπίζουμε ότι μακροπρόθεσμα θα αποκαταστήσουμε την δημοσιονομική μας ισορροπία. Το κυριότερο όπλο για μία νέα αναπτυξιακή ορμή είναι η ενθάρρυνση της εργασίας,μέσα και από την ελάφρυνση του φορολογικού βάρους που την επιβαρύνει.Άλωστε αυτό αποτελεί και διακηρυγμένη αρχή του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού κόμματος. Οι φορολογικοί συντελεστές πρέπει να έχουν οροφή το 35%, και να μειωθούν όλοι 5 μονάδες λιγότερο από σήμερα. Η δοκιμασία των νέων συντελεστών στην πράξη, το αν θα βοηθήσουν δηλαδή στην ανάπτυξη, θα πρέπει να μετρηθεί εντός 2 ετών. Πιθανώς να αποδειχθεί ότι η μείωση τους πρέπει να είναι γενναιότερη.
Η μείωση της απόδοσης αυτής της κατηγορίας των φόρων που θα προκύψει (ιδιαίτερα στην αρχή) μπορεί να εξισορροπηθεί από άλλους φόρους στην κατανάλωση.
Διακηρύσεται ότι η χώρα πρέπει να αλλάξει το σημερινό στρεβλό οικονομικό μοντέλο της που εστιάζει κυρίως στην κατανάλωση ενώ η παραγωγή έχει εγκαταλειφθεί. Ευκαιρία λοιπόν το φορολογικό να αλλάξει και να σηματοδοτήσει μία στροφή στην παραγωγή (με ενθάρρυνση της εργασίας) και επιβάρυνση της κατανάλωσης.
Όσον αφορά τα αφορολόγητα όρια, λειτουργούν σαν παράθυρα φοροαποφυγής και θα πρέπει να καταργηθούν.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ
Α ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΙΡΙΖΟΥΝ ΚΛΕΦΤΗ ΚΑΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΙΝΙΤΡΟ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΕΠΙΧΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ Η ΑΝΕΡΓΙΑ
ΕΠΙΣΕΙΣ ΟΛΟΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΛΗΛΟΙ
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ?
ΑΠΟΔΗΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΔΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΗΓΟΡΟΣΗΜΑ ΠΕΡΝΑΝΕ?
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
ΜΕ ΤΕΤΟΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΛΗΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΤΑ ΦΑΙΟΥΔΑ ΟΙ ΒΑΣΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ
Είμαι συνταξιούχος του ΙΚΑ και συμφωνώ με μια ενιαία, προοδευτική και τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα.
12.000 Ευρώ = αφορολόγητο
12.000 – 20.000 = 15%
20.000 – 30.000 = 20%
30.000 – 40.000 = 25%
40.000 – 50.000 = 35%
50.000 – και πάνω = 40%
Τα ανωτέρω ισχύουν με την προϋπόθεση της ετήσιας ΤΙΜΑΡΙΘΜΙΚΉΣ αναπροσαρμογής. Ένα κράτος ειλικρινές και φιλικό προς τον πολίτη για να του το ανταποδίδει κι ο πολίτης. Να μην κλέβει ο πολίτης την εφορία, αλλά και το κράτος να «ψαχτεί» για τα σκάνδαλά του, για τις SIEMENS, τα χρηματηστήρια του 1999, τους Ολυμπιακούς αγώνες των εργολάβων και τα ΒΑΤΟΠΕΔΙΑ του
Κυριε Υπουργε,
Νομιζω πως η προταση αυτη ειναι προς την ορθη, δικαιη και ισονομη αντιμετωπιση των πολιτων.
Πρεπει ομως να ευρεθει απο τα στατιστικα στοιχεια (που ελπιζω οτι διαθετει το Υπουργειο Οικονομικων)η «χρυση τομη» για την θεσπιση των συντελεστων φορολογησης ,ωστε να μην φορολογηθουν και ΠΑΛΙ οι ΜΗ ΕΧΟΝΤΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ εσοδων, δηλαδη Μισθωτοι,συνταξιουχοι και ευσυνειδητοι πολιτες.
– Ενιαια φορολογικη κλιμακα για ολους τους φορολογουμενους.
– Θεσπιση κλιμακιου φορου πχ 45% για εισοδηματα πανω των χχχχ Ευρω.
Επι πλεον ειναι αναγκαιο να εφαρμοστουν τα πιο κατω:
1)Μηχανοργανωση ολων των υπηρεσιων.
2)Ηλεκτρονικη υποβολη των φορολογικων δηλωσεων/στοιχειων
3)Διασταυρωση στοιχειων
4)Υποχρεωτικη η Τραπεζικη συναλλαγη συναλλασσομενων με επιχειρησεις/επιτηδευματιες.
5)Υποχρεωτικη εκδοση αποδειξεων (ηλεκρονικες) ΟΛΩΝ των επιτηδευματιων.( Ταξι, πρατηρια βενζινης,πωλητες αγροτικων προιοντων, δικηγορων, ιατρων, κλπ)
6)Η θεσπιση οριου τεκμαρτου εισοδηματος πρεπει να ειναι κανονας για ολες τις κατηγοριες φορολογουμενων. Ο ελεγχος των δηλουμενων στοιχειων και η συγκριση τους με το τεκμαρτο / μινιμουμ εισοδημα καθε φορολογουμενου ,πρεπει να αποτελει μερος του υποχρεωτικου ελεγχου της ελεκτικης αρχης και ευθυνη της.
7)Οποιαδηποτε διακινηση εμπορευματων ( ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ)πρεπει να συνοδευεται απο σχετικα φορολογικα εγγραφα , τα οποια θα ελεγχονται απο ειδικα ελεγτικα κλιμακια εγκατεστημενα στα διοδια( 24ωρη βαση ) και σε οποιο αλλο σημειο κριθει απαραιτητο.
Για να επιτευχθει και εφαρμοστει αυτη η δυσκολη προταση σας, νομιζω οτι πρεπει να υπαρχει ο καταλληλα επιλεγμενος και εκπαιδευμενος ελεκτικος μηχανισμος, ο οποιος θα αμοιβεται για την ευσυνειδησια του αλλα και θα απομακρυνεται ο τυχον επιορκος στη ασκηση του καθηκοντος του.
Νομίζω ότι το σύστημα πρέπει να απλοποιηθεί τελείως για να μπορέσει να ελεγχθεί η κατάσταση με τη φοροδιαφυγή. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τόσες πολλές διαφορετικές κατηγορίες και τόσες ειδικές φοροαπαλλαγές που δίνουν το περιθώριο στο κάθ΄ένα να «μαγειρεύει» την φορολογική του δήλωση ή την κάθε εταιρεία να βρίσκει τρόπο να φοροδιαφεύγει . Νομίζω ότι το δίκαιο είναι ένας ενιαίος συντελεστής για όλους από το πρώτο μέχρι το τελευταίο ευρώ και για μισθωτούς και επαγγελματίες, από όπου και εάν προέρχεται, εννοείτε και από μετοχές σε εταιρείες, χρηματιστήριο, ασφαλιστικές κ.λ.π
Αφορολόγητο να προκύπτει μόνο από αποδείξεις από όλα τα επαγγέλματα και καταστήματα, πλην τα είδη αναψυχής όπως σκάφη, πισίνες, ποτά, τσιγάρα, clup, καφετερίες ταξίδια όχι επαγγελματικά κ.λ.π. να μην πάμε δηλαδή στο άλλο άκρο!.
Να φορολογούνται όλοι δηλαδή βάσει εσόδων εξόδων έτσι αναγκαστικά θα γίνουν όλοι ελεγκτές των επιχειρήσεων και θα πληρώνουν φόρο για ότι έσοδα έχουν. Έτσι απλά νομίζω ότι είναι τα πράγματα.
Ο συντελεστής θα πρέπει να είναι 25-30%
Επίσης να βρεθεί ένας τρόπος για της πολυεθνικές να επενδύουν τα χρήματα εντός Ελλάδος και να πληρώνουν τους φόρους όπως όλοι. Θεωρώ αδιανόητο να μην διώκονται ποινικά η εταίροι από τις Α.Ε. και η μικρομεσαίοι να καταστρέφονται και να χάνουν περιουσίες εάν κάτι πάει στραβά με την δουλειά τους ακόμα και αν δεν φταίνε αυτοί.
Καταλαβαίνω πως θα αντιδράσουν πολλοί επαγγελματίες με αυτά τα μέτρα όμως νομίζω πως είναι ευκαιρία να πάρει κάποιος την πολιτική ευθύνη και να προχωρήσει σε τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις.
ΜΕΤΑ ΑΠΟ 37,5 ΕΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΚΑ & ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟ 4.500 – 6.500 € ΕΤΗΣΙΩΣ ΕΓΩ ΟΜΟΙΟΣ & Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΠΙΣΤΕΥΑ ΟΤΙ ΣΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΣΤΕΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ & ΟΧΙ ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ & ΣΥΒΑΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ.ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΡΩΤΟΥΝ ΤΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΔΗΛΩΝΟΥΜΑΙ » ΜΙΣΘΩΤΟΣ ή ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ» ΤΟΤΕ ΟΛΟΙ Γ Ε Λ Α Ν Ε ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΑΙ ΝΑ ΚΡΥΨΟΥΜΕ Τ Ι Π Ο Τ Α . ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ Α’ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΥ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΟ 25 % ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΩΝ 30.000 € ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΤΟ 15 %.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ , ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ,& ΕΦΟΣΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΚΤΕΟ & ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ (ΡΥΠΑΝΣΗ).
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Το σύστημα ενδεχομένως και να μπορεί να γίνει εξαιρετικά απλό: Έλα εδώ κύριε επαγγελματία, μισθωτέ και συνταξιούχε.. Με πόσα δηλώνεις ότι ζεις; 20.000- 25.000- 50.000;; Φέρε μου αποδείξεις να δω τι ξόδεψες μέσα στην χρονιά, για ενοίκια, φως, νερό, τηλέφωνο, προσωπικά είδη, είδη σπιτιού, αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου, τα πάντα… Πόσα ξόδεψες;;; 15.000;;; Εάν δηλώνεις 20.000 θα φορολογηθείς με 5% για τις 5.000 που σου μένουν… Ξοδεύεις περισσότερα από όσα βγάζεις;;; Ούτε φόρος, ούτε επιστροφή…
Που και που όμως σου κάνω έναν έλεγχο να δω μήπως και μου κρύβεις κάτι… Ξεσκονίζω δηλαδή τα περιουσιακά σου στοιχεία.. Και εάν αποδειχτεί ότι έκλεβες το Κράτος, αναδρομικά φόρος, προσαυξημένος από τσουχτερό πρόστιμο..
Έτσι και ο μισθωτός που δεν μπορεί να κρύψει εισόδημα θα έχει ελαφρύνσεις και ο επαγγελματίας δεδομένου ότι θα του ζητούν αποδείξεις θα αναγκαστεί ίσως να δηλώνει περισσότερα..
Προτείνουμε την χορήγηση ΒΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΤΡΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ του φορολογικού συντελεστή ή ΕΚΠΤΩΣΗΣ φόρου εισοδήματος, για τα φυσικά πρόσωπα-επιτηδευματίες, που θα επιθυμούσαν να συμμετέχουν σε ένα online ή περιοδικό σύστημα ενημέρωσης ΚΕΠΥΟ Πελατών-Προμηθευτών, για την έγκαιρη ενημέρωση του συστήματος διασταυρώσεων πωλήσεων-αγορών.
Είμαι συνταξιούχος του ΙΚΑ -από αυτούς που δεν μπορούν να «κλέψουν» την εφορία, και άρα έχω ένα λόγο παραπάνω να μιλώ.
Να παραμείνει το αφορολόγητο των 12.000 Ευρώ και οι αποδείξεις (διευρυμένες και σε άλλες κατηγορίες) να δρουν προσθετικά. Δεν είναι δυνατόν μια σοσιαλιστική κυβέρνηση να ‘ρθει και να φορτώσει σε μισθωτούς και συνταξιούχους τα καθήκοντα των επίορκων εφοριακών και να τους τιμωρεί κι από πάνω αν δεν μπορούν να τα εκτελέσουν. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!!!
Επίσης, το αφορολόγητο όριο πρέπει ετησίως να αναπροσαρμόζεται τιμαριθμικά, διότι και οι ανάγκες των οικογενειών αυξάνονται σύμφωνα με τον τιμάριθμο κι ενίοτε και παραπάνω.
Οι κλίμακες πρέπει να γίνουν περισσότερες, με αναλογικότερο ποσοστό φόρου.
Δε διαφωνώ με την άποψη ότι ένα μεγάλο ποσοστό ελ. επαγγελματιών φοροδιαφεύγει. Ωστόσο, δε θα πρέπει να γίνει κάτι με κλάδους μισθωτών, συχνά και δημοσίων υπαλλήλων, που παράλληλα με τους (δηλωμένους στην εφορία) μισθούς τους εισπράττουν άλλα τόσα από ιδιαίτερα, μαύρη εργασία κτλ.; Δεν είναι δυνατόν να γίνονται αποδιοπομπαίοι τράγοι του συστήματος άνθρωποι που επειδή έτυχε να είναι ελ. επαγγελματίες -χωρίς πάντως να μπορούν να κρύψουν δεκάρα από την εφορία- ταυτίζονται με φοροφυγάδες μεγαλογιατρούς, μεγαλοδικηγόρους κτλ., και να μένουν στο απυρόβλητο, μονίμως παραπονούμενοι και αδικημένοι, άλλοι παρανομούντες. Ως εκ τούτου, προτάσεις του τύπου «άλλο σύστημα φορολόγησης για τους μεν, άλλο για τους δε» αποπροσανατολίζουν και δημιουργούν κοινωνικές εντάσεις, επιτείνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις την αδικία.
Θα ηθελα να θεσω καποια θεματα που με απασχολουν.
Για την φορολογηση να ειναι το ιδιο αφορολογητο ποσο για ολα τα προστατευομενα μελη και να προστιθονται τα ποσα εισοδηματος και των δυο συζυγων και να γινεται συνολικη φορολογηση.
Ειμαι πολυτεκνος με 9 παιδια και κανω δυο δουλειες νομιμα και δηλωνω και τα δυο εισοδηματα (υπαρχει ακομη αυτο το σπανιο ειδος των νομιμοφρονων). Αυτο εχει σαν συνεπεια να φορολογουμαι (4000 ευρω) ενω αν η μια δουλεια ηταν στην γυναικα μου δεν θα πληρωνα τιποτε. ειναι δικαιο???????????
Αν το αφορολογητο ποσο ηταν ιδιο σε ολους φορολογουμενους αθροιστικα δεν θα πληρωνα.
Επισης για την μη αυξηση στα εισοδηματα απο 2000 ευρω και ανω συνυπολογιζομενων των οικογενειακων επιδοματων.
Τιμωρουμαι που εκανα 9 παιδια και ως ΠΕ περασα τις 2000????
Δηλαδη καλυτερα να μην εκανα τοσα παιδια για να μην ειχα τα οικογενειακα επιδοματα αυξημενα και να μην κατατασσομουν στους μεγαλομισθους??????
Νομίζω οτι οι φορολογικοί συντελεστές πρέπει να είναι αυξημένοι για εισοδήματα πάνω από 100000-150000 ευρώ κατά 5% ανά 100000 ευρώ μέχρι το όριο του 70%.
Μια ζωη τον φορο πληρωνουν οι μισθωτοι και οι συνταξιουχοι που αναγκαστικα δεν μπορουν να κανουν διαφορετικα,
Στην ελλαδα δεν υπαρχει φορολογικη συνειδηση , γιατι δεν υπαρχει
γιατι δεν υπαρχει ο καταλληλος μηχανισμος ελεγχου.
Για να τον φτιαξεις θελεις 4 χρονια υποδομη αντεχεις φυσικα οχι
τι θα κανεις ,θα πιασεις τα συνηθισμενα θυματα τον μισθωτο και τον συνταξιουχο.
Ξεκινησες με το μεγαλο λαθος στα τελη κυκλοφοριας των παλαιων αυτοκινητων βαζοντας τελη μεγαλυτερα απο την αξια του αυτοκινητου.
Τι πρεπει να κανεις
κανε νομιμοποιηση αυθαιρετων οπως με τριτση το 1983 με διαφορα
να παρεις ρευστο ζεστο τωρα ( οχι ημιυπαιθριοι).
ταυτοχρονα φτιαχνε την εισπρακτικη υποδομη.
Οσο αφορα την κλιμακα ξεχωρισε την σε 2 κατηγοριες
επαγγελματιες και μισθωτους συνταξιουχους
Επαγγελματιες μηδεν αφορολογητο χωρις αποδειξεις,
.
και βαλτους ελαχιστο τεκμηριο 10000 για να εισπραξης 1000 ευρω.
στους μισθωτους αφορολογητο 12000
στις 20000 5%
στις 30000 10%
στις 40000 15%
και απο εκει ανεβαινε σταδιακα εως το σημερινο ποσοστο που ειναι 40%
μην το ανεβασεις αλλο δεν κερδιζεις τιποτα αφου τιμωρεις μολις το 1%
των δηλωσεων των σημερινων νομοταγων πολιτων.
ΚΥΝΗΓΗΣΕ ΤΑ ΟΦΣΟΡ
Και προς θεου μην βαλεις χερι στα εφ απαξ και τις αποζημιωσεις μισθωτων
Πολύ απλοΐκά αλλά αληθινά, και σεβόμενη αξίες όπως ισότητα, θα πω ότι αυτοί που έχουν τα πολλά πρέπει να φορολογούνται περισσότερο και αυτοί που έχουν τα λίγα λιγότερο.
Πάταξη στη φοροδιαφυγή, καλύτερος και μεθοδικότερος έλεγχος και τιμωρία εκείνων που φοροδιαφεύγουν: μεγαλοεπιχειρηματίες, γιατροί, δικηγόροι κ.ά. Πόθεν έσχες. Αποδείξεις, τεκμήρια.
Κάντε κάτι με τα μπλοκάκια παροχής υπηρεσιών! Είναι μεγάλη εκμετάλλευση να πληρώνει την ίδια εισφορά στο ΤΕΒΕ ένας νέος π.χ. δημοσιογράφος, μεταφραστής, επιμελητής που τώρα ξεκινά τα βήματά του με έναν μεγαλοκατασκευαστή ακινήτων!
Καλή δύναμη στο έργο σας!
Κύριοι
Σαν σχετικά παλαιός γιατί είμαι ενεργός ελεύθερος επαγγελματίας από το 1971 μέχρι σήμερα και στην αγορά από το 1964 θα ήθελα να σας επισημάνω με τις εμπειρικές κυρίως γνώσεις μου και τις λίγες θεωρητικές που απέκτησα επί ένα διδακτικό έτος από τον καθηγητή Ξ. Ζολώτα (και τον τότε βοηθό στην έδρα του και σημερινό αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας) ότι η όλη κατασκευή του νέου φορολογικού συστήματος των φυσικών προσώπων βρισκεται σε λανθασμένη βάση.
Η προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής δεν αποτελεί την πανάκεια για την λύση (ούτε κάν για την ανακούφιση) των δημοσίων οικονομικών και την ανάπτυξη.
Κατ΄ αρχάς ποιοί είναι οι «φοροφυγάδες» και ποιά είναι η ζημιά από την «φοροδιαφυγή»
Στη σημαντικώτερη έκτασή της φοροφυγάδες είναι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι είτε από οικονομική ανάγκη είτε από ζήλο για την εργασία τους και το αντικείμενό τους έχουν δεύτερο επάγγελμα.
Δεν χρειάζονται παραδείγματα, είναι γνωστά σε όλους.
Εν τάξει λοιπόν, να εργάζονται επίσημα και φορολογήσομε τις επί πλέον «μαύρες» αποδοχές τους.
Ομως, οι αποδοχές αυτές, που θα φορολογηθούν π.χ. με 20-25% θα αποτελούν εκπεστέες δαπάνες από το φορολογητέο εισόδημα του λήπτη των υπηρεσιών, που φορολογείται με υψηλότερο φορολογικό συντελεστή.
Αρα, κέρδος για το Κράτος = μηδέν.
Σε μικρότερη έκτασή της είναι μικροεπαγγελματίες καιεπιστήμονες, δυνατοί στα γράμματα και ασθενείς στην επαγγελματική δραστηριότητά τους.
Είναι, κατά το κλασσικό παράδειγμα ο υδραυλικός της γειτονιάς που παίρνει 50 Ε για 10 λεπτά δουλειά, για να βάλει μια νέα βρύση.
Ομως, όταν θα δώσει απόδειξη θα εισπράξει 50 Ε για αμοιβή 10 Ε για ΦΠΑ και 20 Ε για φόρο εισοδηματος δηλ. 80 ΕΥΡΩ
Εάν έχω να τον πληρώσω ΟΚ, το Κράτος κέρδισε 30 Ε
Εάν δεν έχω θα την φτιάξω μόνος μου (ή με τη βοήθεια του φίλου μου) και η αγορά θα στερηθεί τα 50 Ε που θα έδινα στον υδραυλικό για να τα δαπανήσει για τις ανάγκες του.
Οσον αφορά επιστήμονες: Ναι, υπάρχουν δικηγόροι, νέοι και παλαιοί, που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα από το σπίτι τους ή συστεγαζόμενοι 4-5 σε ένα γραφείο 35 Μ2, γιατροί που δεν βρίσκουν θέση στο ΕΣΥ και έχουν πελάτες 1-2 παππούδες και μηχανικοί πάσης ειδικότητος του χώρου της οικοδομής, που κυνηγούν μύγες γιατί βγάζουν μια άδεια ισόγειου κάθε δύο χρόνια.
Και εδώ δημιουργείταιτο ίδιο θέμα, είτε οι υπηρεσίες τους θα γίνουν ακριβώτερες (και το Κράτος θα ωφεληθεί πενταροδεκάρες) είτε τα έσοδά τους θα μειωθούν στο μηδέν και θα καταφύγουν στο Κράτος για τη σίτισή τους.
Τέλος υπάρχει και η πραγματική φοροδιαφυγή, αυτή με τα πανάκριβα αυτοκίνητα, τα πολυτελή μέγαρα, τα σκάφη αναψυχής που ελλιμενίζονται δώθε και κείθε.
Μα όλοι αυτοί είναι συγκριτικά με όσους ανάφερα ελάχιστοι και μπορούν ευκολώτατα να ελεγχθούν, πολύ διακριτικά, χωρίς όλο αυτό το πανδαιμόνιο και το κλίμα τρομοκρατίας και πανικού που αναπτύσσεται αυτόν τον καιρό.
Τι δημιουργεί τη φοροδιαφυγή:
Η φοροδιαφυγή ΔΕΝ είναι απλά ένας τρόπος για την αποφυγή της φορολογίας εισοδήματος.
Αποτελεί την ΑΜΥΝΑ του φορολογουμένου ενάντια:
1.- Σε ένα Κράτος οι παροχές του οποίου προς τους φορολογουμένους είναι αβέβαιες, αμφίβολες και πτωχής ποιότητος.
Ετσι λοιπόν, ο κάθε φορολογούμενος θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει κάποια χρήματα για να εξασφαλισθεί για τη δύσκολη ή την κακή ώρα.
Δεν χρειάζεται να παραθέσω πολλά παραδείγματα: Το φακελλάκι (για τον κρατικό γιατρό), οι δαπάνες φροντιστηρίων (για να καλύψουν τα κενά της κρατικής εκπαίδευσης), οι δαπάνες για ατομικά συστήματα ασφαλείας/προστασίας (για να καλύψουν τα κενά της αστυνομικής προστασίας).
Και πλέον πρόσφατο όλων: Οι επίσημες δηλώσεις ότι τα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία επί δεκαετίες εισπράτουν εισφορές τώρα πλέον αδυνατούν να πληρώσουν συντάξεις.
Εάν τώρα ξεκινούσα επαγγελματική δραστηριότητα θα προτιμούσα να μείνω ανασφάλιστος και να επενδύσω τις ασφαλιστικές εισφορές με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, θα με εξασφάλιζε πολύ περισσότερο.
2.- Στην παράλογη τακτική των φοροελεγκτικών/εισπρακτικών οργάνων.
Εάν ένας ελευθερος επαγελματίας δηλώνει φορολογητέο εισόδημα π.χ. περί τις 30.000 Ε ετησίως και λόγω καλών συγκυριών ανέβει, για ένα χρόνο, στις 100.000 Ε ΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι ΔΕΝ έχει το δικαίωμα να επανέλθει τα επόμενα χρόνια στο ποσόν των 30.000 Ε.
Γιατί τα φοροελεγκτικά όργανα, επικαλούμενα ΑΝΩΘΕΝ εντολές και διαταγές, θα αμφισβητήσουν την ειλικρίνεια των επόμενων δηλώσεων, θα τον προσβάλλουν/διασύρουν/διαπομπεύσουν ως φοροφυγάδα, μίασμα της Πετρίδας κλπ. κλπ. και θα επιβάλλουν εξοντωτικά πρόστιμα.
Ετσι λοιπόν ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας που έχει την τύχη να διπλασιάσει ή πολλαπλασιάσει, περιστασιακά και μόνον, τα εισοδήματά του γνωρίζει εκ των προτέρων ότι ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ή να φοροδιαφύγει ή ακόμη και να ΜΗΝ εισπράξει από τους πελάτες τους τα αυξημένα έσοδα παρά να εμπλακεί στην περιπέτεια που προανάφερα.
3.- Στην σπάταλη (λίαν επιεικώς) και εγκληματική (βλέπε μίζες κλπ.) κακοδιοίκηση.
Εάν ο διαχειριστής της πολυκατοικίας που ζούμε σπαταλήσει 100 ΕΥΡΩ θα τα πληρώσει από την τσέπη του.
Ακούμε όλοι οι φορολογούμενοι και τα δύο μεγάλα κόμματα να εξαπολύουν μύδρους κατ΄αλλήλων για έντονες σπατάλες και διαφθορά εκατοντάδων εκατομμυρίων ΕΥΡΩ. Ακόμη και εάν οι μισές κατηγορίες (και ποσά) είναι αληθή και πάλι τεράστια χρηματικά ποσά σπαταλήθηκαν (ή κλάπηκαν) χωρίς ποτέ κανένας (όχι να φυλακισθεί, αυτό σε εμένα τουλάχιστον είναι αδιάφορο) να υποχρεωθεί να επιστρέψει ένα ελάχιστον μέρος των σπαταληθέντων/κλαπέντων.
Ετσι καταλήγει ο κάθε φορολούμενος να μην εμπιστεύεται το Κράτος για να διαχειρισθεί ένα μέρος των χρημάτων του (και του κόπου του), να θεωρεί (ή να είναι σίγουρος) ότι δεν θα διατεθούν για τους σκοπούς που εισπράχθηκαν και προτιμά να τα διαχειρισθεί ο ίδιος.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
Πέρα από τα τετριμμένα πλέον: αποκατάσταση της εμπιστοσύνης κλπ.
ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΩΣ ΕΧΟΥΝ
ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΝΕΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΙΔΙΩΣ ΣΕ ΧΩΡΙΑ
Να μπορεί ο καθένας να ανοίγει μια μικρή βιοτεχνία ή ένα εργαστήρι, να παράγει δυό πράγματα, να ζεί, και να μη ελέγχεται από κανένα, ή έστω να έχει ένα συμβολικού ποσοστού ΦΠΑ και ένα καλό αφορολόγητο.
Να ενθαρρυνθεί καθένας να παράγει τα παραδοσιακά προϊόντα του τόπου του ή να έχει τη υποστήριξη από τις τοπικές αρχές να παράγει προϊόντα νέας τεχνολογίας που απαιτούν ελάχιστο εξοπολισμό.
Το Κράτος θα οφεληθεί το επίδομα ανεργίας που θα σταματήσει να του πληρώνει και κάτι τις ακόμη από την δραστηριότητά του.
ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΣΤΑ 15,000. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΚΛΙΜΑΚΩΤΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ 15% ΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ 15.000-25.000 ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΣΤΟ 40% ΣΤΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΙΟ ΕΝΤΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ
Θεωρώ ότι η κλίμακα είναι δίκαιη για όλες τις πηγές εισοδημάτων εκτός των μισθωτών και συνταξιούχων για τους οποίους θα έπρεπε να υπάρχει υψηλότερο αφορολόγητο ιδιαίτερα όταν υπάρχουν παιδιά. Συγκεκριμένα πιστεύω ότι μία τετραμελής οικογένεια μισθωτών δικαιούται αφορολόγητο τουλάχιστον 20.000€, αφού το οπσό αυτό είναι το απόλυτο minimum για να ζήσει μία τέτοια οικογένεια.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΦΑΝΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΣΥΖΥΓΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΙΣΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΕΚ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΥΖΥΓΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΥΨΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΜΕ ΔΕΟΥΣΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ
Ναδιατηρηθουν οι ιδιοι φορολογικκοι συντελεστες αν δεν γινεται να μειωθουν. αν αυξηθουν και να θελει καποιος να ειναι ειλικρινης δεν θα το κανει.Απλα γιατι η απωλεια εισοδματος που θα χει θα ναι τεραστια.βοηθηστε αυτους που θελουν να ειναι νομιμοι και ειλικρινεις και θα δειτε οτι ειναι η πλειοψηφια.ποιος δεν θελει να ναι νομιμος και να κοιμαται ησυχος?πιστευω οτι εσκεμμενα και με καθε τροπο οδηγειτε ο κοσμος στην παρανομια για να υπαρχει και λογος συναλαγης απο τους εφορους τους λογιστες και ολους αυτους που κερδιζουναπο τον μοχθο του αλλου
Κύριοι πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι ούτε το καζάνι… (φορολογικό σύστημα) ούτε η κουτάλα… (συντελεστές) με το οποίο μαγειρεύουμε…-
Η λύση θεωρώ ότι βρίσκεται στα υλικά (φορολογούμενοι) που μπαίνουν στο καζάνι αυτό. ΔΕΝ είναι δυνατόν να πληρώνουν μονίμως οι ίδιοι και οι ίδιοι. Μέχρι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να αποκτήσουν το βηματισμό τους και να γίνουν ουσιαστικοί και αποτελεσματικοί, να καθιερωθεί τεκμαρτός τρόπος υπολογισμού εισοδήματος για όλους (λογιστικός τρόπος μόνο για αυτούς που δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν). Είναι θεωρητικά άδικο, αλλά θα λειτουργήσει, όπως λειτούργησε και το σύστημα υπολογισμού των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα. Όποιος διαφωνεί υπάρχουν τα Διοικητικά Δικαστήρια, μπορεί να προσφύγει.- Ν. Ψύλλας Συμβολαιογράφος
Πιστεύω ότι το αφορολόγητο των 12.000 €,πρέπει όχι μόνο να παραμείνει, αλλά και να αυξηθεί για τους εργαζόμενους, γιατί αν χρειάζονται αποδείξεις για να ισχύσει το αφορολόγητο των 12.000 € θα πρέπει να καταστρέφουμε κάθε χρόνο τα υδραυλικά του σπιτιού μας και να τα ξαναφτιάχνουμε, θα πρέπει να είμαστε καθημερινά στο γιατρό, θαπρέπει να κουρευόμεστε 600 φορές το χρόνο, θα πρέπει να τρώμε καθημερινά σε ταβέρνα, θα πρέπει, θα πρέπει, κλπ.κλπ. Θα γνωρίζετε βέβαια κ. Υπουργέ ότι ένα μεγάλο μέρος των συντάξεων και των μισθών των Ελλήνων πηγαίνουν στα άνεργα παιδιά τους, στα εγγόνια τους, σε παιδιά ΑΜΕΑ που τα έχει εγκαταλέιψει το κράτος, στους ανήμπορους γονείς. Πώς είναιδυνατόν να μεζέψει κανείς 12.000 € αποδείξεις?
θ’ αρχίσει, λοιπόν, το εμπόριο απδείξεων χωρίς κανένα αποτέλεσμα και τα ελλείμματα άλλων θα τα πληρώσουν τα μόνιμα υποζύγια. Πιστεύω οι αποδείξεις θα έχουν αποτέλεσμα αν συνδεθούν όλες οι επιχειρήσεις με την εφορία, αν οι προτεινόμενες τιμές στις βιτρίνες είναι τιμές μαζί με το ΦΠΑ κι αν έχει κάποιο όφελος ο φορολογούμενος.
Εσείς έχετε τα μέσα κ. Υπουργέ για να πιάσετε τους φοροφυγάδες, μπορείτε, αρκεί να το θέλετε. Βλέπω όμως ότι και πάλι στόχος σας είναι οι χαμηλόμισθοι κι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, αν έτσι νομίζετε ότι θα χτυπήσετε τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή, χτυπάτε, αλλά και πάλι θα έχουμε άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια.
Αλήθεια όταν έλεγε ο Πρωθυπουργός μας κ Παπανδρέου ότι λεφτά υπάρχουν, εννοούσε τους «πλουσίους» μέχρι 30.000 € ?
Τα υπάρχοντα κλιμάκια είναι αρκετά
Φορολογία γιατρών
1.Ολοι οι γιατροί να έχουν δικαίωμα συνταγογράφισης από την λίστα φαρμάκων(συμβεβλημένοι και μη).Πάνω στην συνταγή να αναφέρει το ΑΦΜ
Όταν ο ασθενής παίρνει τα φάρμακα ο φαρμακοποιός να περνά και το ΑΦΜ του γιατρού της συνταγής ο Η/Υ του φαρμακοποιού να είναι συνδεδεμένος απ ευθείας με την εφορία και τα ταμεία που πληρώνουν τα φάρμακα .Διπλό το όφελος αφ’ενος γνωρίζομαι στην εφορία της επισκέψεις που έχουν οι γιατροί οι οποίες φυσικά και μπορούν να κοστολογηθούν , αφετέρου γνωρίζομαι πως οι γιατροί προωθούν τα φάρμακα συγκεκριμένων εταιρειών .
Το ίδιο μπορεί να γίνει και με όλα τα επαγγέλματα (από το περίπτερο και το ψιλικατζίδικο μέχρι και της ΑΕ) να έχουν ταμειακές συνδεδεμένες με την εφορία και να τελειώνομαι .Δεν είναι αδύνατο
2.Να υπάρξει φορολόγηση των εσωτερικών δανεισμών(ενδοομιλικών και ενδο πολυεθνικών) με 15% των διότι έτσι αντιδανείζονται και παρουσιάζουν ανύπαρκτα έξοδα και φοροδιαφεύγουν.
Τα υπαρχοντα κλιμακια ειναι αρκετα
Φορολογια γιατρων
1.Ολοι οι γιατροι να εχουν δικαιωμα συνταγογραφισης απο την λιστα φαρμάκων(συμβεβλημένοι και μη).Πανω στην συνταγή να αναφέραι το ΑΦΜ
Οταν ο ασθενής περνει τα φαρμακα ο φαρμακοποιος να περνα και το ΑΦΜ του γιατρου της συνταγης ο Η/Υ του φαρμακοποιου να είναι συνδεδεμένος απ ευθειας με την εφορία και τα ταμεια που πληρώνουν τα φαρμακα.Διπλο το όφελως αφ’ενος γνωρίζομαι στην εφορία της επισκεψεις που εχουν οι γιατροι α’εταιρου γνωριζομαι πως οι γιατροι.
Το ιδιο μπορει να γινει και με ολλα τα επαγγέλματα (απο το περιπτερο και το ψιλικατζίδικο μεχρι και της ΑΕ) να εχουν ταμειακές συνδεδεμένες με την εφορία και να τελειώνομαι.Δεν είναι αδύνατο
2.Να υπαρξει φορολόγισει των εσωτερικών δανισμών(ενδοομιλικων και ενδο πολυεθνικών) με 15% των διότι ετσι αυτοδανίζονται και παρουσιαζουν ανιπαρκτα εξοδα και φοροδιαφευγουν.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ.ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΞΕΡΕΤΕ!!!!ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ.
ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ.ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ.
ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ,ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ.
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΜΜΕΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ,»ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ» ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΕΣ.
ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!
ΟΤΙ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.
ΤΟ ΚΑΚΩΣ ΝΟΟΥΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΩΘΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΤΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΑΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ,ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΝΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. ΟΤΑΝ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ 15.000,00 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΕΓΩ ΤΟΤΕ ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΦΟΡΟ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΕΡΓΗ ΣΥΖΥΓΟ ΛΑΜΒΑΝΕΙ 30.000,00 ΕΥΡΩ (ΔΗΛΑΔΗ ΟΣΑ ΚΑΙ ΕΓΩ)ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ ΦΟΡΟ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΝΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΕΡΙΚΟΠΟΥΝ Ή ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΠΡΟΕΔΡΩΝ Δ.Σ. ΚΛΠ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Ή ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΉ Ή ΤΟΥ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥ …. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ.
Κύριε υπουργέ!
1)Ετσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα, οι έχοντες, κανένα, ένα ή δυο παιδιά ουσιαστικά δεν έχουν καμμιά ελάφρυνση. Αντίθετα το 3ο παιδί ουσιαστικά εξασφαλίζει φορολογική ατέλεια σε μια πλειάδα περιπτώσεων.Δηλαδή Για το ίδιο εισόδημα ο έχων 2 παιδιά πληρώνει περίπου 3000 ευρώ παραπάνω φόρο από εκείνον που έχει 3 παιδιά. Και ας σταματήσει επιτέλους η επίκληση του δημογραφικού στο όνομα του οποίου παραβιάζεται ακόμη και η θεμελιακή συνταγματική αρχή περί ισότητας των πολιτών. Να υπάρξει ισόποση, δίκαιη και αναλογική φορολιγική αντίμετώπιση των παιδιών μας.
2) Να καταργηθεί το φορολογικό απόρρητο [ κι αν χρειαστεί καταργήστε πρώτα την Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων], ώστε ο καθένας να βλέπει τι δήλωσε ο άλλος. Στον μικρόκοσμό του ο καθένας γνωρίζει τα εισοδήματα του άλλου και ουσιαστικά εκείνοι που δεν πληρώνουν φόρο ή πληρώνουν έλάχιστο σε σχέση με τη φοροδοτική τους ικανότητα, θα απαξιωθούν,και δεν θα μπορούν καλυπτόμενοι από το απόρρητο να σεμνύνονται απέναντι στους δημοσίους υπαλλήλους » εμείς (θράσος) σας πληρώνουμε!!».
1) Αφορολόγητο
Αφορολόγητο εισόδημα θα πρέπει να έχουν μόνο όποιοι μεγαλώνουν παιδιά (π.χ. 5.000 – 10.000 ευρώ ανά παιδί). Κανείς άλλος. Όσοι μεγαλώνουν παιδιά προσφέρουν εμμέσως και στους υπόλοιπους διότι τα σημερινά παιδιά είναι αυτά που θα εργάζονται και θα παράγουν πλούτο όταν οι σημερινοί φορολογούμενοι πάψουν να εργάζονται.
Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί και η αδικία μεταξύ παντρεμένων που εργάζονται και οι δύο (που έχουν σήμερα διπλό αφορολόγητο) και παντρεμένων που εργάζεται μόνο ο ένας, όπως έχουν τονίσει και τόσοι άλλοι σχολιαστές, αφού το αφορολόγητο θα είναι και στις δύο περιπτώσεις το ίδιο.
2) Φορολογικοί συντελεστές
Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές (π.χ. 40% ή 50%) δικαιολογούνται μόνο αν οι φορολογούμενοι λαμβάνουν ανταποδοτικά δημόσιες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και δεν δικαιολογούνται μόνο με την επίκληση της «αναδιανομής» του εισοδήματος. Αναδιανομή εισοδήματος υπάρχει και όταν ο συντελεστής είναι σταθερός (π.χ. 25%) για όλα τα εισοδήματα, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο ευρώ, αφού και στην περίπτωση αυτή οι έχοντες υψηλά εισοδήματα καταβάλλουν μεγαλύτερο φόρο από τους έχοντες χαμηλά εισοδήματα. Δυστυχώς στην Ελλάδα το δημόσιο δεν προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου – το αντίθετο ισχύει. Έτσι οι έχοντες υψηλά εισοδήματα αναγκάζονται να πληρώνουν πρόσθετα χρήματα π.χ. για τα σχολεία των παιδιών τους, για την υγεία τους κλπ. Επομένως δεν πρέπει να υπάρχουν υψηλότεροι φορολογικοί συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα, διότι τότε το σύστημα παύει να είναι δίκαιο, δημιουργεί αίσθημα αδικίας σε όσους έχουν υψηλό εισόδημα ως αποτέλεσμα είτε της κοπιαστικής εργασίας τους ή της ανάληψης ψυχοφθόρων ευθυνών και τους ωθεί στην προσπάθεια αποφυγής καταβολής φόρων.
Άλλη φορολογική κλίμακα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και άλλη για τους μισθωτούς!!
Επιτέλους να πληρώσουν και οι Γιατροί που με την απειλή του φακέλου δεν δίνουν ποτέ αποδείξεις!!
ΝΟΜΙΖΩ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ!
Ώστε η Κυβέρνηση ζητάει τη γνώμη μας για τα οικονομικά μέτρα που πρόκειται να πάρει! Δε μπορώ παρά να ανταποκριθώ. Θα το κάνω σε ένα ενιαίο κείμενο, προσπαθώντας να απαντήσω σε όλα όσα νομίζω ότι πρέπει να αλλάξουν. Θα διευκρινίσω ότι είμαι μισθωτός αλλά έχω υπάρξει κι ελεύθερος επαγγελματίας.
Καταρχήν αυτό που μου κάνει εντύπωση (και) στα φορολογικά είναι η πολυνομία. Αυτό εκφράζεται και με την ύπαρξη δύο κλιμάκων, μία για μισθωτούς/συνταξιούχους και μία για τους υπόλοιπους. Πραγματικά δε μπορώ να το καταλάβω: (α) γιατί όλοι οι Έλληνες (υποτίθεται ότι) είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και (β) γιατί η διαφορά στο φόρο είναι τόσο μικρή (225€) που αν αυτό έχει γίνει για να «τιμωρήσει» τους «κακούς» ελεύθερους επαγγελματίες το αποτέλεσμα είναι πραγματικά αστείο! Το κράτος πρέπει να βρει τρόπους να αποτυπώσει και να φορολογήσει τα πραγματικά εισοδήματα όλων των φορολογουμένων κι όχι να «τιμωρεί» συλλήβδην αυτούς που νομίζει ότι το κλέβουν.
Σε αυτό το πλαίσιο δε μπορώ να κατανοήσω και την αυτοτελή φορολόγηση. Μπορεί να είχε νόημα σε εποχές που δεν υπήρχε μηχανοργάνωση και το κράτος αδυνατούσε να ελέγξει οτιδήποτε, αλλά στην εποχή μας νομίζω ότι είναι ακατανόητο δύο φορολογούμενοι με τα ίδια εισοδήματα να φορολογούνται με διαφορετικό τρόπο. (Αν ένας μισθωτός έχει εισοδήματα χωρίς επιδόματα φορολογείται με έναν τρόπο, ενώ αν μέρος των εισοδημάτων του φορολογείται αυτοτελώς ο συνολικός φόρος είναι διαφορετικός.
Αντίστοιχα δε μπορώ να κατανοήσω γιατί κάποιες κατηγορίες εργαζομένων (βουλευτές, δικαστές) έχουν μεγαλύτερο αφορολόγητο από άλλους. Νομίζω ότι είναι τιμιότερο να αυξάνεται ο ονομαστικός μισθός κάποιου παρά να αυξάνεται το εισόδημά του έμμεσα μέσω μείωσης του φόρου!
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναρωτηθώ αν το κράτος θεωρεί ότι διάφορες παροχές σε είδος που έχουν διάφοροι εργαζόμενοι αποτελούν εισόδημα. Για παράδειγμα κάποιοι έχουν ως παροχή από την εργασίας τους ένα αυτοκίνητο, σε πάρα πολλούς οι Εταιρίες δίνουν κινητά, ακόμα και οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ έχουν έκπτωση στους αντίστοιχους λογαριασμούς. Αυτά δεν αποτελούν εισόδημα? Σε εποχές που για πολλούς συνανθρώπους μας ακόμα και η πληρωμή του λογαριασμού της ΕΥΔΑΠ (της τάξης των 10€ το τρίμηνο) είναι ζήτημα ισότητας απέναντι στο νόμο, νομίζω, η ενιαία αντιμετώπιση για όλους.
Σε σχέση με το πώς φορολογούνται οι διάφορες κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών: τεκμαρτά, με βάση τα βιβλία εσόδων εξόδων ή με «αντικειμενικούς» συντελεστές (όπως οι μηχανικοί) θα έλεγα ότι όλοι πρέπει να φορολογούνται με βάση το «κέρδος» όπως προκύπτει από τα βιβλία που τηρούν. Η άδεια «άσκησης» ενός επαγγέλματος να συνοδεύεται από την υποχρέωση χρήσης παραστατικών για τα έσοδα και έξοδα (τα ταξί και τα βενζινάδικα να υποχρεωθούν να έχουν ταμειακές μηχανές). Μία παρατήρηση σε σχέση με τους συντελεστές που εφαρμόζονται στη φορολογία των μηχανικών: δεν γνωρίζω τη λογική με την οποία έχουν εισαχθεί στη φορολογία εισοδήματος και γιατί είναι τόσο χαμηλοί. Η χρήση τους σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αυτή της εργασίας σε οργανωμένο γραφείο, συντελεί σε απώλεια όχι μόνο φορολογικών, αλλά και ασφαλιστικών εσόδων από το κράτος. Θα φέρω ένα παράδειγμα: μηχανικός με σύμβαση σε οργανωμένο γραφείο κατά το νόμο φορολογείται στο 60%(+20%)=72% του ακαθάριστου τζίρου του (στη πράξη οι περισσότεροι κάνουν ένα συμβόλαιο που να προβλέπει ότι το έργο πραγματοποιείται στη δική τους έδρα για να πάνε στους χαμηλούς συντελεστές από 26-38%). Καταρχήν δε καταλαβαίνω τι διαφορά έχει αυτού του είδους η εργασία από εργασία μισθωτού, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, ώστε να φορολογείται διαφορετικά (ή να το πω αλλιώς: να θεωρείται ότι το 30% των εσόδων είναι έξοδα). Για ένα εργοδότη οι ωφέλειες του να έχει εργαζόμενους με συμβάσεις έργου αντί για εργασίας είναι προφανείς (μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, λήξη της σύμβασης ζωρίς καμία υποχρέωση όπως αποζημίωσης κλπ). Ο μηχανικός στη συγκεκριμένη περίπτωση γλυτώνει φόρο (αφού για να πληρώσει φόρο τα ακαθάριστα εισοδήματα του θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 20000€ -για χρήση συντελεστή 72%- ή 35000 -για χρήση συντελεστή 40%- όπου συνυπολόγισα και ασφαλιστικές εισφορές 340€ το μήνα) και εισόδημα για εφαρμογή του πόθεν έσχες αφού στη δήλωση φαίνεται μόνο το κέρδος από την εφαρμογή του συντελεστή. Σε κάθε περίπτωση ο μόνος χαμένος είναι το κράτος.
Συμπερασματικά θα πρότεινα μία ΕΝΙΑΙΑ κλίμακα για όλους. Η διαμόρφωσή της πρέπει να γίνει αφού αναγνωρισθεί το κατώτερο επίπεδο διαβίωσης (κάτω από το οποίο προφανώς δεν πρέπει να επιβάλλεται φόρος) και ο φόρος να κλιμακώνεται μέχρι ένα ανώτατο ποσό (π.χ. 40%). Τα φορολογητέα εισοδήματα θα πρέπει να περιλαμβάνουν πραγματικές αμοιβές και παροχές σε είδος (οι τελευταίες ίσως να αποτυπώνονται με τεκμαρτό τρόπο) και για τους ελευθέρους επαγγελματίες το φορολογητέο εισόδημα να προκύπτει από λογιστικό προσδιορισμό εσόδων-εξόδων.
Ένα μείζον ζήτημα είναι και η δυνατότητα του κράτους να ελέγξει τις δηλώσεις. Σε αυτό το τομέα νομίζω ότι το υπουργείο πρέπει να επενδύσει. Ενίσχυση του taxisnet, όπως έγινε και με το Ε9 οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος θα πρέπει να γίνονται ηλεκτρονικά (μέσω των ΚΕΠ ώστε να αποφεύγεται η χρήση λογιστή και το αντίστοιχο κόστος από τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που δε γνωρίζουν να χρησιμοποιούν ΗΥ), οι εργαζόμενοι στις εφορίες δεν πρέπει να απασχολούνται με το να μαζεύουν και να στοιβάζουν «χαρτιά,» αλλά να ελέγχουν δηλώσεις και φορολογούμενους. Νομίζω ότι όπως οι Εταιρίες στέλνουν λίστες με τις ασφαλιστικές εισφορές στα Ταμεία, αντίστοιχα πρέπει να γίνεται και με τα ετήσια εισοδήματα. Το ίδιο και τα (κρατικά) ασφαλιστικά ταμεία με τις ασφαλιστικές εισφορές, οι τράπεζες με τους τόκους δανείων κλπ.
Η αναδιοργάνωση των Εφοριών πρέπει να είναι σε βάθος και να απλοποιήσει τις διαδικασίες. Η προσωπική μου εμπειρία φέτος στην Εφορία μου, ως κληρονόμου, ήταν ότι κατέθεσα τα ίδια έγγραφα σε διάφορα τμήματα (μητρώο & κληρονομιάς). Κι όταν μετά από λίγο καιρό πήγα να εισπράξω κάποια χρήματα, ως αντίκλητος, μου ζητήθηκαν για τρίτη φορά τα ίδια έγγραφα!
Η οικογένεια μου αποτελείται από εμέ τον ίδιο,συνταξιούχο του Δμοσίου και την σύζυγό μου. Το οικογενειακό μας εισόδημα προέρχεται αποκλειστικά από την σύνταξη μόνο την δικιά μου, ύψους 2000 ΕΥΡΩ.
Υποθετικά αν δύο εργαζόμενοι/συνταξιούχοι έχουν εισόδημα οικογενειακό πχ.3800 (1900 + 1900),δικαιούνται των προβλεπομένων αυξήσεων και σωστά. Ερωτάται όμως δεν είναι δίκαιο στην εισοδηματική πολιτική να λαμβάνεται υπόψη το οικογειακό εισόδημα των φυσικών προσώπων;
Το πρόβλημα στην φορολόγηση των φυσικών προσώπων δεν είναι στις κλίμακες ή στα ποσοστά, αλλά στην έλλειψη κινήτρου «απαίτησης» αποδείξεων, με συνέπεια την μικρή φορολογική βάση.
Οπότε, συμφωνώ με το σχόλιο του κ Ιωάννη Π. Τζανάκου (σελ. σχολ. 29), απλό και δίκαιο σύστημα. ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ=ΔΙΑΦΟΡΑ που φορολογείται, ενώ παράλληλα όλοι οι πολίτες θα αυτοελέγχονται.
Προϋπόθεση οι πάντες να εκδίδουν αποδείξεις. Άρα θα πρέπει να επιβληθεί και στα ταξί, βενζινάδικα, περίπτερα, νυχτερινή διασκέδαση, κλπ.. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιες συντεχνίες δεν το κάνουν, και απειλούν το κοινωνικό σύνολο κάθε φορά που έχει γίνει η σχετική προσπάθεια? (Μήπως ισχύει η δημοκρατία των λίγων?)
Επίσης, πόθεν έσχες σε όλους, ξεκινώντας από τους υπαλλήλους στις δημόσιες υπηρεσίες (εφορία, πολεοδομία, δικαστικοί, δήμαρχοι, βουλευτές, διευθυντές δημόσιων οργανισμών κλπ, συμπεριλαμβανομένων των προσώπων με 1ου βαθμού συγγένεια), και συνεχίζοντας με κριτήρια, την προσωπική (ή/και οικογενειακή) περιουσία.
Θα πρέπει το κράτος να διαχωρίσει εκ νέου τους φορολογούμενους και συγκεκριμένα:
1η κατηγορία φορολογούμενη που δηλώνουν εισόδημα απο μισθωτές υπηρεσίες-συντάξεις- εισπράξεις ενοικίων.
2η κατηγορία φορολογούμενοι ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ.
Για την 1η κατηγορία λαμβάνοντας υπόψη ότι τίποτα δεν μπορεί να κρύψει η εν λόγω κατηγορία οι κλίμακες θα πρέπει να αλλάξουν σε ότι αφορά τα ποσά δηλαδη:
12000 0% φόρος
μέχρι της 20.000 10%
μέχρι της 30.000 15%
μέχρι της 40.000 20% και μετά ανά 5.000 αύξηση κατά 5% του συντελεστή μέχρι το 45%.
Απαλλαγή με πρόσθεση στο αφορολόγητο 6.000 για το πρώτο παιδί 6.000 + 30% για το δεύτερο παιδί (στην ουσία αριθμος παιδιου= ποσό προηγούμενου παιδιού + 30%)
Για την 2η κατηγορία ελάχιστο τεκμαρτό 35.000 , επαναφορά τεκμηρίων διαβίωσης-κατοχής.
Φορολόγηση με τους υπάρχοντες συντελεστές και αφορολόγητο σύμφωνα με τις αποδείξεις που θα προσκομίζουν.
Τώρα για τις φοροαπαλλαγές θα πρέπει να ληφθούν ότι και στην 1η κατηγορία.
Τα υπάρχοντα κλιμάκια κρίνονται ικανοποιητικά. Θα έπρεπε να προστεθεί ένα ακόμα (με 45%) για εισοδήματα άνω των 100 χιλ ευρώ
Παρακαλώ θερμά να παρουσιασθεί αναλυτικά από το Υπουργείο σας η κλίμακα φορολόγησης φυσικών προσώπων στις χώρες :
Ιταλία
Ισπανία
Πορτογαλία
Γερμανία
Εννοείται προ της κρίσεως.
Επειδή ναί μεν γνωρίζουμε περίπου τις απολαβές των ανθρώπων εκεί και το κόστος ζωής(από ταξίδια, στατιστικές, Ιντερνετ κλπ), αλλά ΔΕΝ γνωρίζουμε τι φόρους πληρώνουν.
Καλό είναι να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης.
Με τιμή
Η. ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ
Είμαι Οικονομολόγος – Φοροτέχνης Λογιστής και εκπροσωπώ μόνο τον εαυτό μου. Έχω κουραστεί τόσα χρόνια ως μισθωτός να θεωρούμαι πλούσιος ενώ με τον μισθό που λαμβάνω οριακά καλύπτω τις ανάγκες της οικογένειάς μου. ΄Πρότασή μου λοιπόν είναι
1. Ένας και μοναδικός φορολογικός συντελεστής τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπά στα επίπεδα του 15%.
2. Φορολόγηση των φυσικών προσώπων στη λογική των νομικών. Επί των κερδών δηλαδή. Αφαίρεση από το εισόδημα όλες τις δαπάνες.
3. Ενιαία φορολόγηση όλων των εισοδημάτων από κάθε πηγή με κατάργηση των φοροαπαλλαγών ειδικών κατηγοριών.
Θα πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να σταματήσει αυτό το παιχνίδι με τις κλίμακες των μισθωτούν, και να ασχοληθείτε με τα διαφυγόντα έσοδα από εμπόρους, γιατρούς, δικηγόρους κλπ. Ο μόνος τρόπος είναι να καταστήσετε εμάς ελεγτικό μηχανισμό μέσω των αποδείξεων που θα απαιτούμε να λαμβάνουμε για κάθε συναλλαγή μας εφόσον θα μειώνει το φορολογηταίο μας εισόδημα.
Κύριε Υπουργέ,
Καταρχάς να συγχαρώ όλη την προσπάθεια που γίνεται ώστε στα πλαίσια τις Δημοκρατίας, να ακουστή η γνώμη του πολίτη.
Σας παραθέτω την αποψή μου επι του αφορολογίτου ορίου και των συντελεστών.
Ναι συμφωνώ με τους αυξημένους συντελεστές για τα εισοδήματα πάνω απο 50.000 ευρώ.
Ναί συμφωνώ με την μείωσει των συντελεστών για εισοδήματα κάτω απο τριάντα χιλιάδες.
Ομως θέλω να τονίσω ότι ίσως δεν θα άλλαξουν και πολλά πράματα.
Θα πρέπει να ληφθεί υπόψην το ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ και αναλύω την σκέψη μου.
Το φορολογίσιμο εισόδημά μου είναι 24.000 ευρώ. Ειμαι παντρεμένος με ένα παιδί και η συζηγός μου έχει μηδενικό εισόδημα και δεν εχουμε δικό μας σπίτι.(νοικιάζουμε).
Πλήρώνουμε φόρο περίπου στις 3000 ευρώ.
Αν δήλωνα 12000ευρώ εγω και 12000 ευρώ η γυναίκα μου δεν θα πλήρωνα καθόλου καθώς και η δυο έιμαστε στο αφορολόγιτο. Ειναι δίκαιο αυτό;
Δεν θα πρέπει τουλάχιστον στις περιπτώσεις μηδενικού εισοσήματος του ενός εκ των δύο να προστίθετε, αν όχι το σύνολο του αφορολογίτου και του αλλου συζήγου αλλα μια τεκμαρτή δαπάνη όπως σε διάφορες περιπτώσεις που θέλει το συστημα να πιάσει καποιον υπολογίσει?(π.χ ελάχιστες δαπάνες επιβιωσεις 450 ευρώ/μήνα χ 12 μήνες = 5.400 ευρω)
Επειτα όλος ο κόσμος ξέρει και εσείς φυσικά ότι αν κάποιος έχει μια δουλειά που παίρνει 12000 ευρώ το χρόνο ανοίγει μια επιχείριση στο όνομα τις γυναίκας του η οποία βγάζει αλλες 12000 ευρώ το χρόνο.
ΦΟΡΟΣ =0
Αν όμως ληφθεί υπόψην το σύνολο του εισοδήματος ίσως κλείσει την επιχείριση γιατι θα φορολογήται αρκετά και σε συνδιασμό με τα λοιπά εξοδα της επιχείρισεις δεν τον συμφέρει.
Ισως λοιπόν με αυτόν τον τρόπο βοηθήσουμε και την ανεργία.
Η βάση υπολογισμού των φορολογικών συντελεστών πρέπει να είναι το όριο της φτώχιας που εκάστοτε ανακοινώνεται από τις Στατιστικές υπηρεσίες. Από εκεί και πέρα δεν χρειάζεται καμία ΤΙΜΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗ γιατί όλες οι κλίμακες θα έχουν βάση το ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ και όχι μόνο τον πληθωρισμό. Εάν υπάρχει εισόδημα πάνω από το όριο της φτώχιας (που δεν καλύπτεται από αποδείξεις (εκτός τροφίμων που θεωρούνται έχουν ήδη υπολογιστεί στο αφορολόγητο όριο της φτώχιας) θα φορολογείται με 5% για κάθε κλίμακα του ίδιου ορίου. Πχ όριο φτώχιας 6.000€ αφορολόγητο, έσοδα χωρίς αποδείξεις έως 6.000 επιπλέον 5%, στα επόμενα 6.000€ έσοδα χωρίς αποδείξεις 10% με οροφή τον τελευταίο συντελεστή πχ 50%.
Ναι στην ενιαία τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα όμως και δραστική αύξηση του αφορολογήτου ορίου. Εάν για παράδειγμα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται περίπου 2.200 € το μήνα, δηλ. 26.400 το χρόνο, ποιές από τις δαπάνες της να κόψει για να πληρώσει το φόρο που αναλογεί στο ποσό αυτό;
Να αυξηθεί λοιπόν το αφορολόγητο σε ρεαλιστικά μεγέθη με την ανάλογη προσκόμιση αποδείξεων για τις πραγματικές και ανελαστικές δαπάνες των φορολογουμένων.
Ναι στην προοδευτική φορολόγηση, προσοχή όμως στη μισθωτή εργασία διότι υπάρχει ο κίνδυνος να φέρει αντίθετα αποτελέσματα στην ποιότητα και την παραγωγικότητα του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα
Δεν ξερω κατα ποσο ειμαι μεσα στο νοημα του θεματος, αλλα θα ήθελα να τονίσω το οτι πρεπει να σταματησει η τρομοκρατία απο ΣΔΟΕ ΥΠΕΕ κλπ υπηρεσιες που καλοπληρώνονται να κυνηγανε ανθωπους που αγωνιζονται.Θα ήθελα να τονισω την αυτονόητη συνυπαρξη των σχεσεων της αγορας και με καταστασεις παρανομίας τις οποίες κανεις δεν επικροτει αλλα δεν πρεπει να αποκλειει.
Καποιες παρατηρησεις μου: 1.οχι απότομες παρεμβάσεις στις αγορές.2 συνεργαστείται με τους λογιστές περισσότερο.Ειναι τα δωρεάν χέρια εργασίας του Κρατους. Επιτέλους μαζέψτε τις αντιπαραγωγικές κρατικές δαπάνες όπως ο στρατός..αυτή την ανόητη σπατάλη !
Ευχαριστω για τη δυνατότητα να ακουστεί κι ο απλός πολίτης .