Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- Από ποια αξία και άνω θα πρέπει να αρχίζει η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας; Κρίνετε ότι το μέτρο θα πρέπει να μην εξαιρεί καμία κατηγορία ακινήτων ή ιδιοκτητών; Σε αντίθετη περίπτωση ποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να προβλέπονται; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
- Πως θα πρέπει να φορολογείται η ακίνητη περιουσία που εκμεταλλεύονται οι ιεροί ναοί, οι μονές, τα κοινωφελή ιδρύματα κλπ;
Σας παρακαλώ επιτέλους λίγο σεβασμό στους μη έχοντες
Αντικειμενική αξία 400.000 Ευρώ ειναι πραγματική αξία 1.000.000
Από τουλάχιστον 850,000 ΕΥΡΩ και πάνω….
Κύριοι καλή σας ημέρα και χρόνια πολλά.
έχω μία μονοκατοικία με εμβαδόν 240 μ2 στην κοινότητα Κουβαρά στα μεσόγεια Αττικής.
Την μονοκατοικία αυτή την ανήγειρα αυτοπροσόπως πρίν απο 3 έτη, συγχρόνος τότε ήμουν στέλεχος σε μία εταιρεία με ετήσιο εισόδημα 60.000€, όμως απο τον Φεβρουάριο του 2008 είμαι άνεργος και δεν έχω κάποια άλλη έργασία έως σήμερα παρα ταύτα έχω και ένα διαμέρισμα 48 μ2
το οποίο αγόρασα το 1988 και το έχω παραχωρήσει δωρεάν σαν κατοικία στην πρώην σύζυγό μου.
Σήμερα η οικονομική μου κατάσταση είναι πενιχρή είμαι 50 ετών και άνεργος, μου είναι πολύ δύσκολο να εκποιήσω τα περουσιακά μου για να ζήσω διότι με την οικονομική κρίση που υφίσταται δεν πρόκαιται να τα αγοράση κανής, η εάν θα τα αγοράση θα τα αγοράση πιο φθηνά απο ένα κομμάτι ψωμί.
σας παρακαλώ πολύ σκεφτείται και αυτές τις περιπτώσεις και ότι μέτρα θα πάρετε να είναι δίκαια, φροντίστε να μην χάσουμε την αξιοπρέπεια μας άλωστε εγώ προσοπικά δεν νομίζω ότι ευθύνομαι για την οικονομική εξαθλοίωση του τόπου κάποι άλλοι ευθύνονται γι΄αυτό.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Συμφωνώ με την παραμονή του ΕΤΑΚ. Λίγα έχεις λίγα να πληρώνεις,ΠΟΛΛΑ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ. ΄Ολοι αναλογα με την περιουσιακή τους κατάσταση,με κάποιο αφορολόγιτο που θα αντιστοιχεί στην αξία ενός (πρώτου) διαμερίσματος. Και βέβαια υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία τα οποια δεν αποδ’ισουν τίποτα και τα οποία εχουν περιέλθει στην κατοχή κάποιων από κληρονομιές πατρικές. Αυτά να αναγκαστουμε να τα πουλίσουμε; ΄Αλλωστε όταν κάποις αγοράζει ένα ακίνητο πάλι πληρώνει εφορία είτε έχει ένα είτε 50 ακίνητα.Στη Δημοκρατια όλοι πρέπει να συνεισφέρουμε ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΣ κατάσταση, αλλά ΟΛΟΙ. Τα άλλα είναι εκ του πονηρού και εξξυπηρετούν λαικίστικες πολιτικές.
ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΗ Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΜΑΠ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΤΑΚ. ΕΠΙΣΗΣ ΜΙΑ ΒΑΣΗ ΤΩΝ 400.000 ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΡΘΗ.
ΩΣΤΟΣΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ
ΑΞΙΩΝ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΔΙΚΑΙΟ.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ, ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΞΗΣΗ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΛΗΘΙΝΟ: ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜ. ΑΞΙΑΣ
255.000 (ΣΤΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ)ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΣΤΙΣ 140.000 (ΜΕ ΑΓΓΕΛΙΕΣ-3ΜΕΣΙΤΕΣ Κ.Λ.Π) ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΘΕΛΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΑ ΝΑ
ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΩΣ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΣΟΔΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.ΑΠΟ ΤΗΝ
ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 100 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΤΟΝΤΑΙ ΦΠΑ ΚΑΙ
ΛΟΙΠΟΙ ΦΟΡΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Πιστεύω σαν θέμα αρχής ότι δεν πρέπει να υπάρχει φορολόγηση για την πρώτη / κύρια κατοικία, η οποία μπορεί να αποκτήθηκε κάποτε με πολύ κόπο από τον πολίτη. Καταλαβαίνω βέβαια την ανάγκη να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους γι’ αυτό οποιοσδήποτε φόρος επιβληθεί θα πρέπει να βασίζεται στην αντικειμενική αξία του ακινήτου και όχι στα τετραγωνικά. Σε τελική ανάλυση 200 τετραγωνικά σε ένα μικρό νησί ή απομακρυσμένο χωριό δεν συγκρίνονται με 200 τετραγωνικά στο Κολωνάκι ή την Κηφισιά.
Τα ακίνητα επιβαρύνονται με πληθώρα φόρων, 40 και πλέον φόροι, όταν οι μετοχές,τα ομόλογα, οι καταθέσεις, ο χρυσός,τα έργα τέχνης κ.α. απολαμβάνουν ουσιαστικά φορολογικής ασυλίας. Γνωρίζετε ότι η οικοδομή υπήρξε κύριος μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας για πολλά χρόνια και η στόχευση της θα αποφέρει πολύ δυσάρεστες συνέπειες. Παράλληλα η υπερφορολόγηση της ακίνητης περιουσίας θα επιφέρει την συγκέντρωση της περιουσίας στα χέρια ολίγων οικονομικά ισχυρών. Αυτός είναι ο στόχος?
Προτείνω την φορολόγηση με 0,1% της περιουσίας έως 1.000.000 ευρώ και 0,2% για το πλεονάζον με αφορολόγητο όριο 500.000 ευρώ.
Από την φορολόγηση πρέπει να εξαιρεθούν τα ιδιοκατοικούμενα ακίνητα καθώς και εκείνα που δεν αποφέρουν εισόδημα.
Το πρόβλημα με την ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα είναι διτό: από τη μια πλευρά υπάρχουν άνθρωποι (με ρίζες στην υπαιθρο) που έχουν περιουσιακά στοιχεία από κληρονομιά και από την άλλη οι επιτήδιοι φοροκλέπτες των τελευταίων 10ετιών που «επένδυσαν» (ξέπλυναν το βρώμικο χρήμα) σε ακίνητα. Εαν μπουν όλοι στο κρεββάτι του Προκρούστη, οι μεν επιτήδιοι δεν θα έχουν πρόβλημα, οι άλλοι όμως, θα αναγκασθούν να εκποιήσουν την περιουσία αυτή έναντι πινακίου φακής (ιδίως τα αγροτικά ακίνητα που δεν καλύπτει η πώλησή τους ούτε τα συμβολαιογραφικά έξοδα).
Ομως, ο νομοθέτης πρέπει να έχει ενιαία αντιμετώπιση (ασχέτως του τρόπου απόκτησης των ακινήτων). Ετσι, η επιβολή ΕΤΑΚ 0,1% στα αστικά ακίνητα μόνο (κτίρια) μπορεί να κρίνεται κοινωνικά άδικη αλλά με καθιέρωση αφορολογήτου ορίου μπορεί να αποτελέσει την βάση κλιμακωτής φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας υπό τον ακόλουθο όρο: να είναι ενταγμένη στο Κτηματολόγιο.
Ο όρος αυτός δεν τίθεται τυχαία: η μεταβίβαση ακινήτου που είναι εγγεγραμμένο στο Κτηματολόγιο μπορεί να στοιχίζει (με την κατάλληλη ρύθμιση) πολύ λιγότερο σε συμβολαιογραφικά έξοδα απ’ότι η μεταβίβαση ακινήτου εκτός κτηματολογίου (όπου επιβαρύνεται συχνά και με άλλα έξοδα – π.χ. τοπογραφικά).
Ετσι, το κράτος θα έχει κίνητρο να ολοκληρώσει γρήγορα το Κτηματολόγιο (για το οποίο έγινε μεγάλη ρεμούλα την 10ετία 1990 με αποτέλεσμα η ΕΕ να ζητήσει την επιστροφή των κοινοτικών κονδυλίων και να το πληρώνουν οι κάτοχοι ακινήτων από την τσέπη τους – φυσικά ουδείς πολιτικός εδιώχθη για τη ρεμούλα αυτή)
Ετσι, ο Πολίτης – ιδιοκτήτης ακινήτου δεν θα αισθάνεται ότι το κράτος τον κυνηγά για να τον αναγκάσει να ξεπουλήσει την ακίνητη περιουσία του, αλλά θα έχει την δυνατότητα να την διαχειρισθεί και να αποκομίσει οφέλη – φορολογητέο εισόδημα. Κάθε άλλη πολιτική στρέφεται ευθέως κατά του δικαιώματος στην ιδιοκτησία και θα δημιουργήσει προβλήματα στην χώρα αν κάποιος στραφεί εναντίον της με αυτό το σκεπτικό στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Ενα γενικο σχολιο
Ναι στην φορολογιση της ακινητης περιουσίας αλλα ΜΟΝΟ οταν υπαρχει και προκυπτει εισόδημα απ αυτο και ΟΧΙ απλως με την κατοχη
ΔΙΑΦΩΝΩ απολύτως με ακόμη μία πρόσθετη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Ήδη οι φόροι της ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα είναι μερικές δεκάδες.
Από τη στιγμή όμως που θεωρεί η εκλεγμένη κυβέρνηση της χώρας ότι θα πρέπει να φορολογηθεί η μεγάλη ακίνητη περιουσία θα ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ :
1) το αφορολόγητο όριο να καλύπτει κατ’ ελάχιστον την αντικειμενική αξία ενός αξιοπρεπούς διαμερίσματος σε μια καλή περιοχή της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης ………..
2) το αφορολόγητο να αφορά στην οικογένεια και όχι στον καθένα ατομικά γιατί δεν είναι λογικό, με βάση το Δίκαιο της χώρας, όλα τα περιουσιακά στοιχεία να ανήκουν ουσιαστικά και στους δύο συζύγους και το αφορολόγητο του Φ.Μ.Α.Π. να είναι ατομικό.
3) να εξαιρούνται από τη φορολόγηση τα ακίνητα που δεν είναι μισθωμένα την ημέρα που απογράφεται η περιουσία ( συνήθως 1η Ιανουαρίου ) γιατί ξέρουν όλοι τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και ειδικά στις μισθώσεις επαγγελματικών ακινήτων τα οποία εκτιμώνται να έχουν και τη μεγαλύτερη αντικειμενική αξία. Δηλαδή έχεις ένα κατάστημα που παραμένει ξενοίκιαστο για ….χρόνια, και από πάνω να φορολογηθείς κιόλας ;;;;;;
Αλήθεια τι θα γίνει με την ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; Ίσως είναι και η μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία που μένει μάλιστα ανεκμετάλευτη τόσο από την ίδια την εκκλησία (αφού θα μπορούσε να την παραχωρήσει σε ακτήμονες ή ανθρώπους που έχουν όρεξη να προσφέρουν στην Εθνική Οικονομία και να φορολογηθούν γι αυτό) αλλά και από το ίδιο το Κράτος το οποίο δεν εισπράτει αυτά που δικαιούται. Είναι χρήματα πολύ σημαντικά που θα μπορούσαν να καλύψουν το έλλειμα χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την οικονομία των νοικοκυριών!!!
Κύριοι,
Η πρώτη κατοικία μέχρι τα 200 τμ (συμπεριλαμβανομένων των τμ. της αποθήκης, του γκαράζ και του οικοπέδου)δεν θα πρέπει να φορολογείται. Το δε όριο για επιβολή ΦΜΑΠ θα πρέπει να είναι 800k€ – 1 M€.
Τούτο διότι :
Ο κάθε μισθωτός που μάζεψε και έχτισε, κληρονόμησε, κλπ. μια κατοικία θα πρέπει να μπορεί να ζήσει σε αυτήν. Οι παπούδες μας στη διάρκεια της ζωής τους (μισθωτοί επιστήμονες) κατάφεραν και έφτιαξαν δύο σπίτια που μεταβίβασαν σε εμάς με αποτέλεσμα να έχουμε ένα σπίτι ο κάθε ένας μας για να κατοικούμε. Εμείς να άγοράσουμε οικόπεδα και να φτιάξουμε σπίτ δεν το βλέπω (δηλώνουμε στην εφορία όλα τα εισοδήματά μας και πληρώνουμε μέχρι κεραίας όλες τις οφειλές μας στο κράτος, ζώα κανονικά).
Τα σπίτια βρίσκονται σε καλές περιοχές, αλλά τότε που αγοράστηκαν (1952) αυτές οι περιοχές ήταν αγροί και βουνά στα οποία γίνονταν ασκήσεις βολής πυροβολικού. Σήμερα αποτελεί στοίχημα η διατήρησή του κάθε σπιτιού (είμαστε μισθωτοί επιστήμονες) και ήδη τα σπίτια είναι φορτωμένα με φόρους, εισφορές, που συνεχώς αυξάνονται με την αύξηση των αντικειμενικών αξιών όχι να τα φορτώσετε και με πράσινα τέλη κλπ.
Η υπό μελέτη αύξηση των αντικειμενικών αξιών (30% ακούγεται) θα οδηγήσει στην υπέρβαση (κατά μερικές χιλίαδες €) του ισχύοντος ορίου μεγάλης ακίνητης περιουσίας των 400k€ της οικίας που διαμένω των 115 τμ (χωρίς να υπολογίσω την αποθήκη και το γκαράζ). Με την επόμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών (σε 4-5 χρόνια) που θα βρεθώ ? Θα είμαι μεγαλοιδιοκτήτης ακινήτων ? Δεν νομίζετε ότι πρέπει να έχω ένα σπίτι να μένω μετά από 25 χρόνια εργασίας δικής μου, 48 χρόνια εργασίας του πατέρα μου και 45 χρόνια εργασίας του παπού μου ?
Σκεφτείτε το
Με τιμή Ανδρέας Β.
1. Κατάργηση του ΕΤΑΚ
2. Αφορολόγητο για πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000€ ανεξαρτήτως τετραγωνικών της οικίας (μεγάλη διαφορά αξία των ακινήτων από περιοχή σε περιοχή ανά τ.μ.).
3.Το αφορολόγητο όριο να αναπροσαρμόζεται αναλογικά με την εκάστοτε αύξηση των αντικειμενικών αξιών.
4. Επαναφορά των φόρων κληρονομιάς και γονικών παροχών με αφορολόγητο για κάθε παιδί ποσό μεταξύ 100.000€ περίπου δηλαδή το ποσό για την αγορά πρώτης κατοικίας 100-120 τ.μ. (ποσό αντικειμενικής αξίας του ακινήτου).
Θεωρώ ότι ο ΦΜΑΠ δεν πρέπει να στοχεύει σε ακίνητα που δεν αποφέρουν εισόδημα.
Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΕΦ ΟΣΟΝ ΑΠΟΦΕΡΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΨΥΛΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΙΔΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ [ΟΛΗ ΗΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ]ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ Ο ΦΑΠ ΠΛΗΤΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 800.000 ΕΥΡΩ ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΝΝΟΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.
Η στέγαση, σύμφωνα με το Σύνταγμα, αποτελεί βασικό κοινωνικό δικαίωμα. Από τη στιγμή που το κράτος δεν εξασφαλίζει ποιοτική στέγη για όλους (π.χ. λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πόρων), πρέπει να αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη φροντίδα την ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ. Οποιοσδήποτε φόρος κατοχής (είτε ΕΤΑΚ είτε ΦΜΑΠ) είναι προβληματικός, επειδή δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι η κατοικία δεν είναι προσοδοφόρο εισόδημα, εφόσον δεν ενοικιάζεται. Κατά συνέπεια, αν κάποιος κατοικεί σε σπίτι που τυχαίνει να έχει μεγάλη αντικειμενική αξία (χωρίς να μπορεί ο ίδιος να έχει λόγο επ’ αυτού), και ιδίως αν έχει γεννηθεί ή μεγαλώσει στο σπίτι αυτό, είναι άδικο να του ζητείται φόρος κατοχής ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΕΠΑΡΚΕΣ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, διότι η αξίωση π.χ. να πουλήσει το σπίτι του χωρίς τη θέληση του, αποκλειστικά και μόνο για να μην πληρώνει φόρο κατοχής, δεν συνάδει προς τις αξίες μιας δημοκρατικής κοινωνίας, διότι το σπίτι δεν αποτελείται μόνο από άψυχη ύλη αλλά εμπερικλείει αναμνήσεις, συναισθήματα, κλπ.
Άρα, το ιδανικό θα ήταν η πλήρης απαλλαγή της πρώτης κατοικίας που αποτελεί και συνταγματικό δικαίωμα (δεδομένου ότι υπάρχει κόσμος, ιδίως της μεσαίας τάξης, που δεν διαθέτει μεγάλο εισόδημα, αλλά έχει κληρονομήσει κατοικίες, λόγω παρελθούσης ευημερίας των γονέων του – πράγμα απολύτως θεμιτό).
Αν πάντως μια πλήρης εξαίρεση της πρώτης κατοικίας κριθεί επί του παρόντος ως μη εφικτή, για δημοσιονομικούς λόγους, τότε το ύψος της φορολόγησης με ΦΜΑΠ θα πρέπει να ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ με τα ετήσια ατομικά εισοδήματα του ιδιοκτήτη της πρώτης κατοικίας και να επιβάλεται (με κλιμακωτό συντελεστή) ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ σε κατοικίες των οποίων ο ιδιοκτήτης έχει ετήσιο εισόδημα ΑΝΩ των 30.000 ευρώ. Εννοείται ότι οι δεύτερες, τρίτες κλπ κατοικίες θα μπορούν να φορολογούνται και χωρίς να απαιτείται αυτός ο συνδυασμός / συσχέτιση με ύψος ετήσιου εισοδήματος. Δηλαδή η συσχέτιση θα πρέπει να ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ.
Αν δεν προκριθεί ούτε αυτή η λύση, τότε ο ΦΜΑΠ θα πρέπει οπωσδήποτε να επιβάλεται σε κατοικίες άνω των 850.000 ευρώ με σημερινές αντικειμενικές αξίες, που θα αναπροσαρμόζεται σε περίπτωση ανόδου των αντικειμενικών αξιών, ενώ θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή κατάσταση με περαιτέρω διευρύνσεις του αφορολόγητου ορίου.
Μέχρι το 1.000.000 ευρώ, ο συντελεστής θα πρέπει να ανέρχεται στο ένα τοις χιλίοις (εκτός αν προκριθεί η δικαιότερη λύση της συσχέτισης με το ετήσιο ατομικό εισόδημα, οπότε ο συντελεστής θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερος).
Η απόκτηση οποιουδήποτε ακινήτου και κατά συνέπεια οιασδήποτε ακίνητης περιουσίας, έχει πραγματοποιηθεί με την καταβολή ήδη φορολογηθέντος, στην εκάστοτε ισχύουσα κλίμακα, εισοδήματος. Επίσης κατά την αγορά καταβάλλεται και νέος φόρος, χωρίς βέβαια να υπολογήσθεί η πληθώρα άλλων διαφόρων φόρων που επιβαρύνουν τα ακίνητα. Εάν και εφ’ όσον προκύπτει εισόδημα από το ή τα ακίνητα, τότε αυτό να φορολογηθεί κανονικά στην κλίμακα και ίσως μάλλιστα και στην ανώτερη, εάν όμως δεν υπάρχει εισόδημα, τότε για τι ακριβώς φορολογείται ο ιδιοκτήτης. Φόρος υπεραξίας, αγορά με πώληση, μετά τον αποπληθωρισμό, κατά την πώληση, ίσως να είναι κατανοητός, αλλά εδώ είναι φόρος για τον φόρο. Πόσο και πόσες φορές πρέπει να πληρωθεί ένα ακίνητο. Μήπως τελικά θα πρέπει να καταβάλλεται, νοίκι, στο Κράτος, για το όποιο ακίνητο αποκτήθηκε με ήδη φορολογηθέν εισόδημα. Φεουδαρχικό λοιπόν το σύστημα του Κράτους! Με την οικοδομή τι ακριβώς θα γίνει τελικά. Δεν αρκει η πτώση της που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και η ανεργεία που αντιμετωπίζουν όλοι οι απασχολούμενοι σ’ αυτήν. Θα επιβαρυνθεί κι’ άλλο μέχρι να ‘τελειώσεί’ και αυτή όπως τόσες και τόσες άλλες παραγωγικές δραστηριότητες στην χώρα.
Φυσικά και ο ΕΤΑΚ πρέπει να καταργιθεί. Να φορολογηθούν τα ακίνητα με εμπορική αξία άνω των 300000 ευρώ για όλους και ο φόρος να είναι κλιμακούμενος χωρίς καμία εξαίρεση, ακόμα και για τους κατασκευαστές, την εκκλησία και για τα ταμεία, διότι υπάρχει το φαινόμενο του να παραμένουν ακίνητα «κλειστά» για να μην πέσει η εμπορική τους αξία. Να εξαιρεθούν τα διατηριτέα ώστε να υπάρχει το κήνητρο επισκευής και συντήρησης που εκ των πραγμάτων έχουν υψηλό κόστος.
Να μην υπάρχει η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας, διότι άλλο μια α’ κατοικία 120τ.μ. τριακονταετίας στην Κυψέλη και άλλο μια α’ κατοικία 120τ.μ. νεόδμητη στη Βούλα.
Προσοχή στις παραμεθόριες περιοχές και στα ακριτικά νησιά.
Βρισκω παρα πολυ καλη και πρωτοποριακη την ιδεα, να δινετε στους πολιτες η δυνατοτητα να εκφραζουν την αποψη τους μεσω της ιστοσελιδας του υπουργειου οικονομικων, αρκει να ληφθουν υποψιν αυτα τα σχολια οταν γινει ο οικονομικος σχεδιασμος.
Θελω και εγω να τονισω για την ΜΕΓΑΛΗ αδικια που υφιστανται οι ιδιοκτητες οικοπεδων που εχουν δεσμευτει με αναγκαστικη απαλλοτριωση απο το κρατος, και το δημοσιο αδυνατει να τους αποζημιωσει ή να τους αποδεσμευσει την περιουσια τους!!
Ειμαι και εγω θυμα του Ελληνικου Δημοσιου και της γραφειοκρατιας που επικρατει, γιατι ειμαι ιδιοκτητρια οικοπεδου 11 στρεμματων εντος σχεδιου πολεως το οποιο τελει υπο αναγκαστικη απαλλοτριωση εδω και 20 χρονια για δημιουργια Αθλητικου κεντρου, και που ακομα δεν εχει απαλλοτριωθει, αλλα ουτε εχει αποδεσμευτει αφου αδυνατει το ελληνικο δημοσιο να πληρωσει. Και δεδομενου πως το εν λογω οικοπεδο επειδη ανηκε σε ενα ατομο υποκεινται σε πολυ μεγαλη εισφορα γης λογω νομου Τριτση (κοντα στο 50% ειναι εισφορα γης και μενει 5 περιπου στρεμματα που πρεπει να αποζημιωθει ο ιδιοκτητης).
Ερχεται λοιπον το υπουργειο οικονομικων και λεει, οτι εφοσον ειναι υπο απαλλοτριωση αναβαλλεται η αποδοχη κληρονομιας μεχρι να γινει η απαλλοτριωση, αλλα απο την αλλη επειδη εγω θα ειμαι η νομιμη κληρονομος θα πρεπει να πληρωνω ΕΤΑΚ ή ΦΜΑΠ επι ΟΛΟΥ του οικοπεδου συμπεριλαμβανομενου και του οικοπεδου που θα παρει το ελληνικο δημοσιο ως εισφορα γης!!!!
Δηλαδη καλουμαι να πληρωσω φορο για κατι που μου εχει δεσμευτει απο το κρατος ολοσχερως εδω και 20 χρονια, και που δεν μπορω ουτε να κληρονομησω, ουτε να πουλησω, ουτε να κτισω, γενικως δεν μπορω να το αξιοποιησω με κανενα τροπο!!!…..
Με ρωταει κανεις που θα βρω τα χρηματα να πληρωσω ολους αυτους τους φορους, για να προστατευσω την περιουσια μου? Μου παιρνει το κρατος την μιση περιουσια μου για εισφορα γης και παλευω τοσα χρονια να αποζημιωθω ή να ανακτησω την αλλη μιση περιουσια μου!!!!
Και ερωτω που ειναι η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ του πολιτη, που τοσο ωραια τονισε ο πρωθυπουργος απο την πρωτη μερα διακυβερνησης του? Με χαροποιησε το γεγονος οτι καλεσε τον Συνηγορο του Πολιτη για ενα πιο καθαρο και αξιοκρατικο κρατος. Ευχομαι κατι να αλλαξει αυτη την φορα, γιατι το ιδιο το δημοσιο μερικες φορες αναγκαζει τους πολιτες να παρανομουν ή να μην ελπιζουν πλεον σε τιποτα σε αυτη την χωρα…..
Εάν θεωρήσουμε οτι το ΕΤΑΚ είχε κακώς επιβληθεί, παραδεχόμαστε οτι στην «αμοιβή» που το κράτος ζητάει υπό την μορφή φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, περιλαμβάνεται και το δικαίωμα κάθε φορολογούμενου να έχει μια κάποια περιουσία και να την εκμεταλλεύεται δωρεάν. Από ποιό ύψος περιουσίας και μετά αυτό το δικαίωμα παύει να παρέχεται δωρεάν, θα μπορούσε να καθοριστεί έχοντας την συγκεκριμένη στατιστική κατανομή ιδιοκτητών – προσωπικής ακίνητης περιουσίας και εφαρμόζοντας τεταρτημόρια – ή άλλες διαχωριστικές γραμμές στην απεικόνιση της συνάρτησης. Πολιτικά βέβαια λέμε οτι ο κάτοχος μεγάλης ακίνητης περιουσίας πληρώνει το δικαίωμά του αυτό επειδή το κράτος του «επέτρεψε» να δημιουργήσει ή να κληρονομήσει την περιουσία του, ενέργειες για τις οποίες πάντως ο έρμος έχει ήδη πληρώσει σε φόρους μεταβίβασης ή κληρονομίας. Δηλαδή βασικά αναζητούμε κατηγορίες πολιτών που ξεχωρίζουν αρκετά από τον μέσο (όχι τον μέρο όρο)και επειδή ξεχωρίζουν τους φορολογούμε πέρα από τους φόρους που έχουν ήδη πληρώσει και πληρώνουν για την περιουσία τους αυτή. Φιλοσοφικά δεν μπορώ να δικαιολογήσω τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, αλλά κοινωνικά θα δεχόμουν την ύπαρξή του μόνο εφόσον οι διασταυρώσεις που λέγαμε αποδείξουν οτι πρόκειται περί και μεγάλης, και ακίνητης και (το σπουδαιότερο) περιουσίας!
Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ ,Η ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΒΙΒΑΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΩΝ ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΡΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ.
ΕΠΙΣΗΣ,ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ Η ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ,ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ ΑΠΟ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ Η ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ.ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ.
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΕ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΡΠΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.
ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΝΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΛΗΤΤΕΙ ΟΠΟΙΟΝ ΕΙΧΕ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ,ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΦΟΡΟ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΛΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΕΣ.
Η ακίνητη περιουσία έχει πολλές ιδιαιτερότητες και λογικά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ενιαία…
Επίσης αν είχαμε ένα αντικειμενικό και «πραγματικό» φορολογικό σύστημα η ατομική περιουσία θα έπρεπε να μην φορολογείται καθόλου.
Φυσιολογικά αν δεν υπήρχε φοροδιαφυγή στα κατασκευαστικά-οικοδομικά επαγγέλματα, τις αγοραπωλησίες γης και αντίστοιχα απόκρυψη εισοδημάτων από ενοίκια δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να φορολογείται η απλή «κατοχή» ακινήτων.
Μέχρι αυτή την ιδεατή κατάσταση νομίζω ότι πρέπει να γίνει ένας μεγάλος διαχωρισμός ανάμεσα στην περιουσία που λειτουργεί προσοδοφόρα για τον ιδιοκτήτη της και σε αυτή που καλύπτει βασικές ανάγκες διαβίωσης (πχ. ιδιόκτητη κατοικία).
Επίσης μέχρι ένα συγκεκριμένο συνολικό ποσό (Δ-600.000€) να υπολογίζεται χωριστά η φορολόγηση (Α) σπιτιών-διαμερισμάτων, (Β) αγροτεμαχίων και (Γ) οικοπέδων.
(Α1) Άρα σε κάθε περίπτωση η πρώτη κατοικία (οικογενειακή ή ατομική ενηλίκου)-ανεξάρτητα αξίας- και μέχρι εμβαδόν 200 τ.μ. πρέπει να παραμείνει αφορολόγητη.
(Α1.1)Αν η έκταση της πρώτης κατοικίας είναι πάνω από 200 τ.μ. τότε προτείνω να φορολογείται για τα τετραγωνικά >200.
(Α2) Επίσης αφορολόγητη πρέπει να μένει κάθε πρώτη κατοικία (ανεξαρτήτως μεγέθους) εφόσον είναι κτισμένη σε ορεινές, ημιορεινές, νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές και εν γένει σε αγροτικούς οικισμούς μέχρι 2.000 κατοίκους εφόσον η αντικειμενική της αξία δεν ξεπερνά τις 300.000 € (π.χ. παραθαλάσσιο σπίτι με τέτοια αξία θα πρέπει να φορολογείται με αφορολόγητο τις 300.000).
(Α3) Επίσης κάθε δεύτερο ή τρίτο σπίτι-διαμέρισμα -που δεν αποτελεί μόνιμη κατοικία- εφόσον έχει έκταση κάτω από 100τ.μ. και είναι κτισμένο σε οικισμό-πόλη κάτω των 1.000 κατοίκων θα πρέπει να φορολογείται μόνο εφόσον (αυτό) για το οποίο η αντικειμενική αξία του είναι πάνω από 150.000 €.
(Α4) Αντίθετα αν (το δεύτερο ή τρίτο ακίνητο) έχει έκταση πάνω από 100τ.μ. ή είναι κτισμένο σε οικισμό πάνω από 1.000 κατοίκους τότε θα πρέπει να φορολογείται εφόσον η συνολική αντικειμενική αξία και των 2-3 ακινήτων (και της κατηγορίας Α1) περνάει τις 500.000 € (στην ουσία αυτό να είναι το γενικό αφορολόγητο για σπίτια-κτίρια).
(Α5)Επίσης φορολόγηση ακίνητης περιουσίας για ιδιοκτήτες που έχουν πάνω από 4 ακίνητα (σπίτια-διαμερίσματα) πρέπει να γίνεται εφόσον η συνολική τους αντικειμενική αξία περνάει τις 400.000 € (χωρός το α1) ανεξάρτητα από το που είναι κτισμένα.
[Δηλαδή μέχρι τα 3 ακίνητα να λαμβάνεται υπόψη το που είναι κτισμένα και ποια είναι η αντικειμενική τους αξία και η επιφάνεια τους. Αντίθετα από τα 4 και πάνω να μετράει μόνο η αντικειμενική αξία.
Είναι προφανές ότι στις περιπτώσεις που εμπίπτουν σε αυτή τις κατηγορίες (Α1.1, Α3, Α4, Α5) και καλούνται να πληρώσουν φόρο απαλλάσσεται από τους φόρους το ακίνητο της κατηγορίας (α1). Προφανώς αυτά εφαρμόζονται εφόσον δεν υπάρχει συνολική περιουσία που να εμπίπτει στην κατηγορία δ.]
Σε ότι αφορά τα οικόπεδα-αγροτεμάχια θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η αντικειμενική αξία, αλλά και το αν αξιοποιούνται για αγροτικές ή άλλες εργασίες (π.χ. λατομεία).
Η πρόταση μου θα ήταν τα οικόπεδα να μην συνυπολογίζονται με τα σπίτια-διαμερίσματα σε σχέση με το αφορολόγητο όριο, όπως το περιγράφω παραπάνω εκτός και αν ισχύει το (Δ).
(Δ)Σπίτια-διαμερίσματα-οικόπεδα-αγροτεμάχια φορολογούνται ενιαία μόνο εφόσον η συνολική αντικειμενική του αξία ξεπερνά τα 600.000€, χωρίς σε αυτό να υπολογίζεται η κατηγορία α1. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι φόροι υπολογίζονται ανά κατηγορία (Α – Β – Γ) και με αφαίρεση των «αφορολόγητων επιφανειών»
(Β1)Έτσι αγροτεμάχιο ή σύνολο αγροτεμαχίων τα οποίο καλλιεργούνται από τον ιδιοκτήτη προτείνω να έχουν (γενικό) αφορολόγητο όριο τα 100 στρέμματα ή αντικειμενική αξία 400.000 €. (Προϋπόθεση είναι να μην εμπίπτει η συνολική περιουσία στην κατηγορία Δ)
(Β2)Αντίθετα αν ενοικιάζονται προς εκμετάλλευση ή χρησιμοποιούνται για άλλο σκοπό (βιομηχανικό-βιοτεχνικό) τότε προτείνω να φορολογούνται εφόσον έχουν έκταση άνω των 10 στρεμμάτων ή αντικειμενική αξία άνω των 150.000€. [Ομοίως εφόσον δεν εμπίπτει η συνολική περιουσία στην κατηγορία Δ]
(Γ)Τα οικόπεδα προτείνω να φορολογούνται -χωριστά από κατοικία και αγροτεμάχια- εφόσον η συνολική αντικειμενική τους αξία είναι πάνω από 300.000 € και εφόσον δεν εμπίπτει στην κατηγορία Δ. [εδώ υπάρχει η υπόθεση ότι κάποιος έχει μόνο οικόπεδα και σπίτια που αθροιστικά δεν εμπίπτουν στο (Δ)].
Σε ότι αφορά ΟΤΑ, και άλλους φορείς του στενού δημόσιου τομέα προτείνω να φορολογείται μόνο η ακίνητη περιουσία που ενοικιάζεται για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και για οποιαδήποτε χρήση.
Για τα παραπάνω ακίνητα-οικόπεδα αλλά και για ακίνητα που ανήκουν σε δημόσιες επιχειρήσεις εισηγμένες ή μη, προτείνω να μην υπάρχει κανένα αφορολόγητο όριο. Προφανώς για τις δημόσιες επιχειρήσεις προτείνω να φορολογείται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας τους, είτε αξιοποιείται, είτε όχι.
Για ακίνητα (όλες τις κατηγορίες) που ανήκουν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις (ΑΕ, ΟΕ, ΕΠΕ, off-shore, κλπ), τράπεζες προτείνω να υπάρχει συνολικό αφορολόγητο όριο 300.000 € και μόνο εφόσον η συνολική ακίνητη περιουσία τους είναι κάτω του 1.000.000€ (στην ουσία αφορολόγητο για την ενίσχυση των μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων). Αν είναι πάνω από 1.000.000€ να μην υπάρχει καθόλου αφορολόγητο.
Τέλος για ακίνητα και οικόπεδα που ανήκουν σε ΝΠΔΔ-ΝΠΙΔ και χρησιμοποιούνται για διοικητικές εγκαταστάσεις ή προς άλλου είδους αξιοποίηση προτείνω να φορολογούνται όλα με γενικό αφορολόγητο όριο τα 300.000€. Το αφορολόγητο όριο να υπολογίζεται στο σύνολο της περιουσίας του φορέα και όχι ανά δήμο, νομό, περιφέρεια ή άλλη διοικητική υποδιαίρεση.
Ο ΦΜΑΠ προτείνω να έχει τον ίδιο συντελεστή 1/1000 για όλα τα φορολογητέα ακίνητα (αθροιστικά ή ανά κατηγορία) μέχρι αντικειμενικής αξίας 500.000 € [προφανώς αυτό το όριο αφορά τους ιδιοκτήτες που η συνολική τους περιουσία δεν ξεπερνά τις 600.000 €, αλλά η επιμέρους περιουσία του ξεπερνά τα επιμέρους ανά κατηγορία (150.000€, 200.000€, 300.000€, 400.000€) αφορολόγητα] και να αυξάνεται για κάθε 300.000€ από εκεί πάνω με ανώτερο όριο το 5 τις χιλίοις.
Επίσης σε ότι αφορά τα ΝΠΔΔ-ΝΠΙΔ να μην λαμβάνεται υπόψη η χρήση του ακινήτου με εξαίρεση όσα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για λατρευτικούς σκοπούς και για την δωρεάν φιλοξενία-υποστήριξη ατόμων/φορέων που έχουν ανάγκη ή ειδικό κοινωνικό ρόλο.
Ειδικά σε ότι αφορά ειδικούς λατρευτικούς χώρους-προσκυνήματα (δηλαδή όχι τους ναούς των ενοριών, αλλά ειδικά κέντρα λατρείας) προτείνω να υπάρχει κανονική φορολογία με βάση την έκταση του ακινήτου, που να αθροίζεται στην συνολική περιουσία τους.
Τέλος (ειδικά) να μην φορολογηθεί η περιουσία που ανήκει στα ασφαλιστικά ταμεία, και τα ΑΕΙ-ΤΕΙ εφόσον τα ποσά από την αξιοποίηση της χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος ή για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ εντάσσονται στα πλαίσια του τακτικού προϋπολογισμού σε συγκεκριμένους κωδικούς και όχι στις Εταιρίες Αξιοποίησης & Διαχείρισης Περιουσίας (που συνήθως χρησιμοποιούνται από τις Διοικήσεις για ιδιοτελείς πολιτικές).
Η μόνη μας σωτηρία είναι να τα πουλήσουμε και να ησυχάσουμε.
Και τσάμπα γιατί σε τετοιες περιόδους κρίσης κανείς δεν αγοράζει παλιά ακίνητα.
Ισως καλύτερα να τα χαρίσουμε απευθείας στο αγαπημένο μας δημόσιο κράτος για να πληρώνει με ευκολία βουλευτές,υπουργούς,συμβούλους,παρασυμβούλους,νομαρχιακούς,δημοτικούς,διευθυντές οργανισμών,γενικούς,δικαστές,παπάδες, και δε συμμαζεύεται.
Βοήθειά μας .
ΤΟ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 400000 ΕΥΡΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΤΡΙΚΟ,ΕΝΑ ΕΞΟΧΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΕΙ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΠΑΝΕΞΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΘΕ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ.ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΦΟΡΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟΙΚΙΑΣΤΟ.
Καλώς να γίνει η καστάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης πετριουσίας.
Είναι άδικο όταν με δύο ή τρία ακίνητα όπου η αντικειμενική τιμή
είναι πολύ χαμηλή να πληρώνει ο πολίτης ΕΤΑΚ.
Όσοι δε έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία να πληρώσουν,αυτοί όμως που πλήρωσαν ΕΤΑΚ με μικρή περιουσία μήπως πρέπει να τα πάρουν πίσω?
Κατά την ταπεινή μου γνώμη ο κανόνας που πρέπει να ακολουθηθεί παντού στη φορολόγηση και επομένως και εδώ στο κομμάτι της ακίνητης περιουσίας είναι η απλοποίηση.
Το φορολογικό μας σύστημα πάσχει από μια αδιανόητη πολυπλοκότητα η οποία όπως φαίνεται καταλήγει σε όφελος μόνο εκείνων των πονηρών που ανοίγουν και εκμεταλλεύονται παραθυράκια.
Προτείνω την κατάργηση ΟΛΩΝ των φόρων στην ακίνητη περιουσία και την αντικατάστασή τους από έναν και μόνο απλό, ξεκάθαρο και αυστηρά καθορισμένο τρόπο φορολόγησης ο οποίος δεν θα αλλάζει κάθε που αλλάζει υπουργός ή κυβέρνηση. Ευχαριστώ.
Το ΕΤΑΚ δημιούργησε παρα πολλές αδικίες, ιδίως στην επαρχία και κυρίως στα χωριά όπου φορολογήθηκε το κοτέτσι ως οικημα και ο κήπος του χωριάτη δίπλα στο σπίτι του σαν οικόπεδο. Βεβαίως να επανέλθει ο ΦΜΑΠ, αλλά επειδή ο Ελληνας έχει συνδέση την ανάπτυξη του στην ακίνητη περιουσία, πρέπει το κατώτατο όριο να είναι αρκετά υψηλά διότι πτώση της ήδη παραπαίουσας οικοδομικής δραστηριότητος θα έχει τεράστια επίδραση στην εθνική οικονομία. π. χ. 800.000 € και πάνω.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΜΑΠ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚ ΑΞΙΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 900000.ΕΥΡΩ.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ ΕΚΤΟΣ ΣΕΔΙΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Ο Φ.Μ.Α.Π.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΣΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ 200Τ.Μ. ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ 500.000 €. ΕΠΙΣΗΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΚΙΝΗΤΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ
πολύ σωστό επιτέλους όλοι πρέπει να πληρώνουν(εκκλησία ιδρύματα μονές κ.λ.π ανάλογα με αυτά που έχουν φυσικά πρέπει να προστατευθει η πρώτη κατοικία απο ενα όριο και πάνω.
Σχετικά με το φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, καθώς και με την επικείμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών, θα ήθελα να επισημάνω την επιτακτική ανάγκη κάποιες αντικειμενικές αξίες να μειωθούν. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα διαμερίσματα 50 ετών στην Κυψέλη να έχουν αντικειμενική 1500 ευρώ/τ.μ., όταν η εμπορική αξία ειναι σε πολλές περιπτώσεις κάτω από 1000/τμ, ενώ αντίθετα, όταν νέα ακίνητα σε πολύ πιο αναβαθμισμένες περιοχές έχουν εμπορική 2πλασια της αντικειμενικής. Όσο υπάρχουν λοιπόν τέτοιες στρεβλώσεις στην αγορά, ότι φόρος και να θεσμοθετηθεί θα είναι άδικος.
Νομίζω ότι δεδομένης της φορολογικής ασυλίας που απολάμβανε η εκκλησιαστική περιουσία επί δεκαετίες, έχει έρθει η στιγμή να φορολογηθεί υψηλά διότι κάτι τέτοιο είναι δίκαιο. Η εκκλησιαστική περιουσία και η περιουσία μοναστηριών θα πρέπει να φορολογηθεί με τον ανώτατο φορολογικό συντελεστή.
Να μην καταργηθεί ο ΕΤΑΚ. Να φορολογούνται ανεξαιρέτως όλα τα ακίνητα, με χαμηλό συντελεστή η πρώτη κατοικία και με προοδευτικά αυξανόμενους συντελεστές για μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία. Με το υπάρχων καθεστώς φορολόγησης και με την δυνατότητα μεταβίβασης ακινήτων σε μέλη οικογενειών, διαφεύγουν της φορολόγησης τεράστιες ακίνητες περιουσίες.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ.
Το μόνο που θέλω να σχολιάσω είναι ότι και φόρους να αποφασίσει η εκάστοτε κυβέρνηση να εφαρμόσει πρέπει επιτέλους να μπει ένα φρένο στο φαινόμενο που λέγεται εκλησία.Είναι πολίτες του κράτους και πρέπει επιτέλους να αποδόσουν τους φόρους με τους ίδιους συντελεστές με τους υπόλοιπους πολίτες τουλάχιστον στα ακίνητα που έχουν και εκμεταλεύονται εμπορικά.Θα δείτε για το πότε μειώνετε το έλειμα στην χώρα μας σε χρόνο 0!
Οικία ή κατοικία,είναι ένα κτίριο που χρησιμοποιείται για στέγαση ανθρώπων.
Συνήθως έχει τοίχους και οροφή για να προστατεύει τον εσωτερικό του χώρο από τη βροχή, τον άνεμο, τη θερμότητα και το κρύο.
Αυτή η βασική μορφή κατοικίας ή πρώτη(κύρια)κατοικία θα έπρεπε να εξαιρείται ρητά και κατηγορηματικά από κάθε είδους φορολόγηση εκτός ,ίσως, των δημοτικών ή ανταποδοτικών τελών.
Ιστορικά, η κατοικία ενός φεουδάρχη απαιτούσε αμυντικές οχυρώσεις που την μετέτρεψαν σε φρούριο ή κάστρο.
Επιπλέον, η κατοικία ενός μονάρχη στεγάζει, εκτός από τη βασιλική οικογένεια, αυλικούς και αξιωματούχους.
Σε αυτή την περίπτωση η κατοικία μετατρέπεται σε ανάκτορο.
Πολλές κατοικίες,επίσης, υπερβαίνουν τη βασική λειτουργία της παροχής απλής στέγασης.
Τότε η κατοικία ανάγεται σε μέσο επίδειξης πλούτου ή μόδας ή καταναλωτισμού.
Η δεύτερη κατοικία, συνήθως σε μη αστική περιοχή, αποκαλείται «εξοχική κατοικία».
«Ανάκτορα» λοιπόν ή κατοικίες μέσα επίδειξης πλούτου ή μόδας ή καταναλωτισμού,θα πρέπει να φορολογούνται ανάλογα το είδος και την κατασκευή(πολυτελής κοκ).
Πρέπει να διατηρηθεί το ΕΤΑΚ και να αυξηθεί κατά πολύ το αφορολόγητο όριο. Πχ 200.000 άγαμος, 400.000 έγγαμος, + 100.000 για κάθε προστατευόμενο μέλος. Ο προς είσπραξη φόρος πρέπει να αποστέλλεται στον φορολογούμενο και όχι να παρακαλά η ΔΟΥ αυτόν να υποβάλει αν θέλει δήλωση φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Εξάλλου ήδη σε μεγάλο βαθμό έχει καταρτισθεί το περιουσιολόγιο και είναι κρίμα να μην αξιοποιηθεί. Κι επιπλέον πρέπει σε δεύτερη φάση να καταχωρηθούν και τα μη αστικά ακίνητα. Ας πάψουν να είναι οι αγρότες τα αγαπημένα παιδιά των κυβερνήσεων. Με 200.000 αφορολόγητο δεν έχουν τίποτε να φοβούνται οι μικροκαλλιεργητές, ας φορολογηθούν οι τσιφλικάδες…
Θα φανεί παράξενο,αλλά πιστεύω ότι η ακίνητη περιουσία πρέπει να
φορολογείται μόνο όταν παράγει εισόδημα,ανεξαρτήτως μεγέθους.
Π.χ. μπορεί κάποιος να έχει 10 στρέμματα χωράφια ή οικόπεδα,ανεκμετάλευτα και 5 σπίτια κλειστά,και όχι μόνο να μην
εισπράτει,αλλά να έχει και έξοδα συντήρησης.Γιατί να φορολογηθεί,
όταν τα απόκτησε,πλήρωσε το φόρο πού αναλογούσε.
Το σωστό είναι να φορολογείται κάτι,όταν παράγει εισόδημα.
Συμφωνώ με το ελάχιστο όριο των 400.000 Ευρώ, ενόψει μάλιστα και της αύξησης των αντικειμενικώναξιών των ακινήτων.Η ρύθμιση αυτή θα πρέπει να συμπεριλάβει και τους απόδημους Έλληνες φορολογούμενους, για τους οποίους ως γνωστόν, δεν υπήρξε καμία φορολογική ελέφρυνση στο ΕΤΑΚ.
Η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας πρ΄πει επίσης να φορολογείται, με εξαίρεση τα κοινωφελή Ιδρύματα τα οποία σ΄ολες τις χώρες της Ε.Ε. έχουν φοροαπαλλαγή.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν τα σχόλια των αναγνωστών της ιστοσελίδας θα ληφθούν καν υπόψη.Προσωπικά πιστεύω πως οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί.
Ολοι συμφωνούν για τη φορολόγηση της μεγάλης ακίμητης περιουσίας (επαγελαμτικά ακίνητα-κατοικίες κλπ) με κάποιο όριο της ταξης των 400-500.000€, με 2 παιδιά κλπ.
Θεωρώ οτι δεν πρέπει να φορολγηθούν τα ασκεπή γήπεδα (εντός και εκτός σχεδίου) για το απλό λόγο ότι δεν παραγουν εισόδημα.Τα σκεπή γήπεδα που ανήκουν σε εξωχώριες εταιρίες όμως θα πρέπει να φορολογηθούν αναλόγως ,διότι αποτελούν μέσον ξεπλύμματος χρήματος (όλοι το γνωρίζουν !).
Βασικά άν είχε προχωρήσει το κτηαμτολόγιο στην Ελλάδα, τα πράγματα θα ήσαν καλλίτερα,διότι το κάθε ακίνητο (γήπεδο ή κτίσμα) θα έφερε ένα μοναδικό αριθμό, ο οπίος θα ακολουθούσε το ακίνητο και όχι τον ή τους συνιδιοκτήτες του.Απλά σε κάθε μεταβολή , πώληση κλπ, θα έπρεπε να είχαν εξωφληθεί πάσης φύσεως φόροι.Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα διότι η έλλειψη κτηματολογίου, μας πάει πίσω.Το κάθε ακίνητο πρέπει να φέρει ένα και μοναδικό αριθμό, που δεν πρέπει να τροποποιείται με τίποτα.Θα φορολογείται το κάθε ακλινητο και εμμέσως οι συνιδιοκτήτες αυτού.
Θαν Παπαχαραλάμπους (http://attanasio-hellas.blogspot.com )
Μα κύριοι φοροτέχνες, το ζητούμενο δεν είναι ποιος φόρος. Οπωσδήποτε καλή είναι η αναδιοργάνωση του φοροτεχνικού μέρους του συστήματος και ο εξορθολογισμός του. Το ζητούμενο είναι όχι νέοι φόροι και η είσπραξη των ήδη νενομισμένων. Οπως είναι το πράγμα σήμερα το σύστημα όχι μόνο δεν εισπράτει αλλά το κυριότερο δεν βεβαιώνει φόρους προς είσπραξη. Δείτε το λίγο. Αυτό συμβαίνει διότι στην Ελλάδα «το αυτοκίνητο χρωστάει» όχι το φυσικό πρόσωπο ιδιοκτήτης. Το ίδιο με το σπίτι, το ίδιο με τις εταιρείες. χαρακτηριστικά ένας που χρωστάει σηματάκι και κλήσεις παίρνει χωρίς συζήτηση φορολογική ενημερότητα. τα σπίτια βεβαιώνονται για φόρους μόνο όταν είναι να αλλάξουν ιδιοκτήτη (!!!), στο εμδιάμεσο τι γίνεται? εταιρείες που χρωστούν κλείνουν και στη θέση τους ανοίγουν άλλες που δεν χρωστούν από τα ίδια φυσικά πρόσωπα. Ελεος κύριοι. Επιτέλους ζούμε στην εποχή ρης μηχανοργάνωσης και της διασταυρωσης.
ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΦΜΑΠ ΓΙΑ ΠΟΣΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500.000 ΕΥΡΩ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ, ΝΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΑΛΛΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ, ΠΕΡΙΠΟΥ 800.000 ΜΕ 900.000 ΕΥΡΩ, ΚΟΙΝΟ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ 500.000 ΕΥΡΩ, ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΑΔΙΚΙΩΝ
Π.Χ. ΜΕ ΑΠΑΛΛΑΓΗ 500.000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΑΤΟΜΟ, ΖΕΥΓΑΡΙ, ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ 1.000.000, ΕΥΡΩ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 50% ΕΚΑΣΤΟΣ, ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΦΜΑΠ.
ΑΛΛΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΕ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ 700.000 ΕΥΡΩ, ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΟ 100% ΣΤΟΝ Ή ΣΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 200.000 ΕΥΡΩ.
ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΝΩ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ 300.000 ΕΥΡΩ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, Ο ΦΜΑΠ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 200.000 ΕΥΡΩ. ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ.
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ε.Τ.ΑΚ. ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ,ΑΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ π.χ. 150000 ΕΥΡΩ ΑΓΑΜΟΣ,250000 ΕΥΡΩ ΕΓΓΑΜΟΣ+30000 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΤΕΚΝΟ. ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΣΤΑ 400000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΝΑ 100000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ 1/1000. ΔΗΛΑΔΗ 400000 ΕΩΣ 500000 ΜΕ 1/1000,500000 ΕΩΣ 600000 ΜΕ 2/1000 κ.ο.κ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΤΑΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΡΗΜΑΤΑ. Ε ΑΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΒΕΒΑΙΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Ο ΦΜΑΠ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΑΝΩ ΤΩΝ 400.000 ΕΥΡΩ. ΧΩΡΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ 120 τ.μ.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΘΕΝΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ. Ο ΛΑΟΣ ΘΑ ΤΟ ΛΑΒΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ .
συμφωνω με την καταργηση του ΕΤΑΚ. πρεπει ομως να εξαιρειται η πρωτη κατοικια. κατωτατο οριο μεγαλης ακινιτης περιουσιας 600.000 ευρω.
εκκλησιαστικη περιουσια πρεπει να φορολογειται κατα τον ιδιο τροπο.
1) Φορολόγηση των ακινήτων αξίας άνω των 500.000 ή 600.000 ευρώ, αυξανομένου του αφορολογήτου ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων.
Το ίδιο αφορολόγητο να ισχύει για γονικές παροχές και φόρο κληρονομιάς. Να υπάρχει συντελεστής παλαιότητας του κτιρίου.
2) Να φορολογηθεί η εκκλησιαστική περιουσία με ΕΤΑΚ. Ο νόμος που θα κατατεθεί θα πρέπει να περιλαμβάνει και τη φορολόγηση όλων των ακινήτων κάθε ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, κάθε χριστιανικής ομολογίας που δρα στην Ελλάδα, κάθε φιλοσοφικής ομάδας και κάθε φιλανθρωπικής οργάνωσης ελληνικής ή διεθνούς. Και αυτό για λόγους ισότητας. Αυτό σημαίνει φορολόγηση των οικοπέδων και των βακουφίων της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης και κάθε άλλης θρησκείας, φιλοσοφικής ή φιλανθρωπικής ομάδας στην Ελλάδα, χωρίς καμία εξαίρεση, ανεξαρτήτου διεθνών ή διμερών συνθηκών.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΜΑΠ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ .
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ, ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΕΒΕΙ, ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΣΒΑΣΤΑΧΘΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ! ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ «ΝΤΟΠΙΟΣ», ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΕΛΛΗΝΑΣ.
Εδω θα με βρείτε αντίθετο. Ο ΕΤΑΚ μπορεί να φορολογεί περισσότερους, αλλά θα μπορούσε με αλλαγή των συντελεστών να γίνει πιο δίκαιος, π.χ. φορολογώντας με υψηλούς συντελεστές τις μεγάλες περιουσίες.
Σε αυτήν την περίπτωση το μονο πρόβλημα είναι που ξεκινάει το αφορολόγητο για το ζευγάρι. Νομίζω ότι 300.000 ευρώ είναι σωστό αφορολόγητο.