4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.

Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.

Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να διατηρηθούν και με τι συντελεστές; Ποιες κατηγορίες εισοδημάτων πιστεύετε ότι πρέπει να συνεχίσουν να φορολογούνται αυτοτελώς;

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:35 | Νίκος

    Σαφώς να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση. Να πάμε αν θέλετε ένα βήμα παραπέρα και να καταργηθούν και τα κάθε είδους επιδόματα.

    ΕΝΑΣ μισθός, ΜΙΑ φορολόγηση.

    Να σημειώσω όμως ότι στους απασχολούμενους στο ΕΣΥ ιατρούς επί σειρά ετών δεν δίνονταν αυξήσεις αλλά «καροτάκια» όπως αφορολόγητες εφημερίες και επιδόματα. Έτσι η υπερωριακή απασχόληση της εφημερίας στο ΕΣΥ αμείβεται επί σειρά ετών πολύ λιγότερο από ότι σε άλλους δημόσιους υπαλλήλους και αντισταθμίζονταν από την φορολογική «ασυλία». Σημειώστε ότι έτσι το κράτος καταβάλλει επί σειρά ετών και μικρότερες εισφορές στο ΤΣΑΥ (που φυσικά έχει έλλειμμα!).

    Συνεπώς, ας καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών ΑΛΛΑ αφού θα φορολογούνται κανονικά να αμείβονται επίσης και κανονικά (όπως στους άλλους δημόσιους υπαλλήλους) και να πληρώνονται και οι ανάλογες εισφορές στο ταμείο μας.

    Ευχαριστώ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:15 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΕΙΜΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΑΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ 153,54 ΕΥΡΩ . ΑΝ ΑΦΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΟ 15% ΦΟΡΟ ΜΕΝΕΙ ΚΑΘΑΡΟ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ 130,5 ΕΥΡΩ.
    ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΔΙΑΜΟΝΗ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΑΝ ΕΜΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ. ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ. ΒΑΛΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΙΜΕΣ .
    ΕΝΩ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ.
    ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΛΑΜΕ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΜΟΥ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΛΙΜΑΚΑ;
    30/12/09

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ….

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:38 | Στέφανος

    Συμφωνώ απόλυτα. Πρέπει όμως να ψαχτούν πολύ τα κριτήρια και να τεθούν σωστά και όχι χαριστικά για κάποιους. Μην αφήσετε πχ τις ατέλειες των βουλευτών και βάλετε στην ενοιαία κλίμακα το εφάπαξ των υπαλήλων. Επίσης χρήματα που δίνονται για να ξοδευτούν κάπου (πχ εκτός έδρας, αν δεν είναι πλασματικά) δεν πρέπει να μπούν στη κλίμακα.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 12:28 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥΤΟΥΖΑΣ

    ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΠΙΟ ΣΑΦΗ ΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ» ΚΑΙ ΤΩΝ «ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΙΤΙΩΝ». ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΠΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ. ΤΟ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 11:02 | Γιάννης Μαρούτσος

    Επειδή δεν μπορώ να διαβάζω αστειότητες και επειδή προσωπικά γράφω επώνυμα (σε αντίθεση με τον κ. … Βέγγο και άλλους) να ξεκαθαρίσουμε κάποια πραγματάκια:

    1) Εγώ και πολλοί άλλοι, κύριοι, δεν είχαμε κανέναν μπάρμπα στην Κορώνη για να μπούμε στο δημόσιο. Δώσαμε εξετάσεις, περάσαμε με το σπαθί μας και δε φιλήσαμε καμία κατουρημένη ποδιά. Σαν εμένα φυσικά υπάρχουν πολλοί άλλοι. Αφήστε, λοιπόν, τις ανόητες γενικεύσεις περί «κηφήνων του δημοσίου τομέα» (που συνήθως προέρχονται από ανθρώπους που θελουν παράφορα να γίνουν τέτοιοι «κηφήνες»). Ούτε κηφήνες ούτε βολεμένοι είμαστε όσοι εξ ημών μπήκαμε αξιοκρατικά. Προσωπικά, το δημόσιο ποτέ δεν αποτέλεσα αυτοσκοπό. Για ένα συγκεκριμένο κλάδο ενδιαφερόμουν και αυτόν επιδίωξα. Τα περί «κηφήνων» δε τα επιστρέφω, διότι τυχαίνει να γνωρίζω πώς «κηφηνιάζουν» και πλείστοι άλλοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα σε ιδιωτικές τράπεζες κτλ. (όπου ένας δουλεύει και τρεις παίζουν στο internet – πράγματα δηλαδή για τα οποία κατηγορείται μονίμως ο δημόσιος τομέας!).

    2) Κάθε χρόνο την προηγούμενη πενταετία λάμβανα αύξηση το πολύ 2%. Τα δύο δε τελευταία χρόνια δε λαμβάνω καμία αύξηση, ούτε από τη ΝΔ ούτε από το ΠΑΣΟΚ όπως φαίνεται τώρα. Συνεπώς, με παγωμένο επί διετία το μισθό μου δε νομίζω ότι κανείς δικαιούται να υποστηρίξει ότι δεν έχω συμμετάσχει στην κοινή προσπάθεια για αντιμετώπιση της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Υφίσταμαι μια άδικη απόφαση δύο κυβερνήσεων, που θίγει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τους δημοσίους υπαλλήλους. Και αυτό είναι αδικία!

    3) Γίνεται ακατάπαυστα λόγος για κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης. Εντάξει! Να γίνει! Έχουν, όμως, καταλάβει όσοι το προτείνουν ότι, αν τα ποσά αυτά ενταχθούν στην ενιαία κλίμακα, τότε ΠΡΕΠΕΙ να υπολογίζονται και στη σύνταξη! Την επιβάρυνση για το Δημόσιο, που θα χρειαστεί να δίνει πολλαπλάσια ποσά για συντάξεις την έχει αναλογιστεί κανείς; Μάλλον όχι! Γιατί τώρα τα επιδόματα αυτά του Δημοσίου φορολογούνται αυτοτελώς και τελειώνει εκεί το θέμα. Καμία περαιτέρω συνταξιοδοτική επιβάρυνση για το Δημόσιο. Αν, όμως, ενταχθούν στην ενιαία κλίμακα, το πράγμα αλλάζει. Ο κάθε δημόσιος υπάλληλος δικαιωματικά θα απαιτεί πλέον τα επιδόματα αυτά να υπολογίζονται στα συντάξιμα χρόνια του. Προσωπικά, δε θα με πείραζε κάτι τέτοιο (γιατί να πω όχι σε μια παχυλή σύνταξη και ας φορολογούμαι λίγο παραπάνω τώρα). Το δημόσιο ταμείο αντέχει όμως …

    4) Επειδή γίνεται λόγος γενικευτικά για «αυτοτελώς φορολογούμενα επιδόματα», οφείλω να τονίσω ότι αυτή η περιγραφή δεν είναι πάντα ακριβής. Οι δημόσιοι υπάλληλοι, π.χ., που μετατίθενται στο εξωτερικό λαμβάνουν αποζημίωση για την κάλυψη των επιπλέον εξόδων τους, η οποία φορολογείται αυτοτελώς. Η κατάργηση της συγκεκριμένης αυτοτελούς φορολόγησης θα συνιστούσε κατάφωρη αδικία, καθώς οι άνθρωποι αυτοί δεν τυγχάνουν κάποιου προνομιακού επιδόματος, αλλά μίας αποζημίωσης που αποσκοπεί στην κάλυψη βασικών αναγκών και στην εξασφάλιση στοιχειωδών συνθηκών διαβίωσης στο εξωτερικό για αυτούς και την οικογένειά τους (ενοίκιο σπιτιού, σχολείο παιδιών). Εκτός βέβαια, αν πάλι οι συγκεκριμένες αποζημιώσεις συνυπολογιστούν στη σύνταξη. Οπότε, ερχόμαστε και πάλι στο προηγούμενο ερώτημα: Και το δημόσιο ταμείο; Θα αντέξει;!

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 11:17 | Σαλισβουράκης Πέτρος

    Είμαι δημόσιος υπάλληλος, η σύζυγός μου ελεύθερος επαγγελματίας και έχουμε τέσσερα (4) παιδιά. Μπορώ να πω, πως δεν ανήκουμε στις ομάδες φοροδιαφυγής ,αλλά σίγουρα ανήκουμε στις οικογένειες που χωρίς την υποστήριξη του κράτους δεν τα βγάζουμε εύκολα πέρα. Τι θα γίνει αν αποκοπούν τα αφορολόγητα όρια εισοδήματος, πως θα ανταπεξέλθουμε στις ούτως ή άλλως αυξημένες υποχρεώσεις μας? Πρέπει να προσπαθήσω να φοροδιαφύγω, ή μήπως πρέπει να βρω τρόπο να «ξεφορτωθώ» τα παιδιά μου, όπως έκανα και με το σαραβαλάκι που εξυπηρετούσε την γυναίκα μου στην δουλειά της μη έχοντας να πληρώσω τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας?
    Από την άλλη, σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου με τις αποδείξεις, θα έπρεπε να συμπεριληφθούν όλες οι δαπάνες ακόμα και αυτές από ιδιωτικά σχολεία ή ιδιωτικούς σταθμούς προκειμένου να καλυφτούν και αυτοί που πρώτο μέλημά τους είναι η επένδυση πάνω στην μόρφωση των παιδιών τους.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 11:50 | ΓΕΔ

    Παρατηρήσεις για τη Δήλωση του Φόρου του Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (εφεξής ΦΕΦΠ), τις καταθέσεις, το πόθεν έσχες κλπ
    1.Στις σύγχρονες κοινωνίες η ανεύρεση της αληθούς περιουσιακής καταστάσεως των πολιτών είναι οιονεί αδύνατη! Όποιος έχει ρίξει μία ματιά στη Δήλωση Πόθεν Έσχες, π.χ των Βουλετών, θα το διαπιστώσει. Η λαϊκή ρήση «αυτός δεν ξέρει τι έχει» έχει πλήρη εφαρμογή ιδίως για τους ευπόρους!
    ¨Ετσι π.χ, κάποιος αναγράφει ότι την 1.1.2010 έχει 100 μετοχές της Εταιρείας Χ που αξίζουν 1000 ευρώ. Την 1.1.2011, μετά ίσως από πάμπολλες αγοραπωλησίες εντός του έτους 2010, αναγράφει ότι έχει μετοχές της εταιρείας Ψ αξίας 2000 ευρώ. Η κατάσταση αυτή είναι συμβατή με άπειρες ενδιάμεσες συναλλαγές μετοχών εντός του έτους που άλλες απέφεραν κέρδη, άλλες ζημιές και συγχρόνως μπορεί ο επενδυτής να μείωσε ή να αύξησε την αρχική του επένδυση. Ουδέν σαφές συμπέρασμα προκύπτει. Μόνο με την πρόσληψη λογιστού πλήρους απασχολήσεως μπορεί ο δηλών να εξηγήσει πλήρως τη μεταβολή της περιουσιακής του καταστάσεως… Το ίδιο συμβαίνει και με την αγορά ομολόγων π.χ του Ελληνικού Δημοσίου και την (πολλαπλή)αντικατάστασή τους εντός του έτους πράγμα που οδηγεί σε αλλεπάλληλες αυξομειώσεις της περιουσίας του Επενδυτή…’ Αλλωστε, υπάρχουν πολλές μορφές πλούτου μη δυνάμενες να ανευρεθούν ή να εκτιμηθούν (π.χ κοσμήματα, έργα τέχνης, αντίκες κλπ).
    Τό Κράτος θεωρητικά θέλει ορθώς να ανακαλύψει τη διακίνηση «μαύρου» χρήματος. Αλλά πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι και το Κράτος δημιουργεί «μαύρο» χρήμα. Έτσι, π.χ., το Κράτος έχει θεσπίσει (και ορθώς , λαμβανομένων υπόψη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων του συστήματος) αντικειμενικές αξίες για την αγοραπωλησία των ακινήτων, οι οποίες συνήθως είναι κάτω από τις πραγματικές αξίες. ΄Ετσι σε μία αγοραπωλησία δηλώνεται νομίμως η αντικειμενική αξία του ακινήτου έστω 100.000ευρώ και ο πωλητής λαμβάνει την πραγματική, έστω 120.000ευρώ. Συνέπεια της αγοραπωλησίας αυτής είναι ότι ο πωλητής έχει στη διάθεσή του 20.000ευρώ «μαύρο χρήμα», το οποίο μπορεί να δημιουργεί εσαεί «μαύρες» συναλλαγές… Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα δεν είναι «ελληνικό»… Μόνο ο OECD έχει δημοσιεύσει δεκάδες τόμους επί του θέματος (π.χ. Report on Tax Fraud and Money Laundering Vulnerabilities Involving the Real Estate Sector) και έχει οργανώσει πάμπολλες διεθνείς συσκέψεις χωρίς όμως σαφείς και απλές οδηγίες ασκήσεως πολιτικής για την άρση του φαινομένου… Γι΄αυτό και το αντικειμενικό σύστημα διατηρείται σε πολλές χώρες…
    2. Δεδομένων των πιο πάνω παρατηρήσεων και πολλών άλλων σχετικών που θα μπορούσε κάποιος να διατυπώσει, τι πρέπει να γίνει πρακτικά με απλές διαδικασίες ώστε η φορολογούσα Αρχή να έχει κάποια ιδέα για την οικονομική κατάσταση των φορολογουμέων;
    2.1. Με το ισχύον καθεστώς ο φορολογούμενος δεν έχει υποχρέωση δηλώσεως των απαλλασσομένων ή αυτοτελώς φορολογουμένων εισοδημάτων του. Τα δηλώνει εάν το επιθυμεί, για να δικαιολογήσει «πόθεν έσχες». Αλλά και εάν δεν τα δηλώσει, μπορεί να τα επικαλεσθεί για δικαιολόγηση μελλοντικού «πόθεν έσχες» προσκομίζοντας τότε τις σχετικές αποδείξεις. Αξιζει να σημειωθεί ότι ελάχιστοι δηλώνουν τα εισοδήματα αυτά.Παρεπιπτόντως, για το λόγο αυτό είναι άδικη η ειδική εισφορά που επεβλήθη στα δηλωθέντα εισοδήματα του 2007, αφού οι μη δηλώσαντες τα πιο πάνω εισοδήματα δεν πλήρωσαν και την έκτακτη εισφορά!
    Τέτοια κύρια εισοδήματα, εκτός των ειδικώς φορολογουμένων επιδομάτων των μισθωτών τα οποία ορθώς ανακοινώθηκε ότι εφεξής θα φορολογούνται με τις γενικές διατάξεις του ΦΕΦΠ, είναι βασικά οι τόκοι καταθέσεων και τα μερίσματα Α.Ε (αυτοτελώς φορολογούμενα) και τα κεφαλαιακά κέρδη (από αγοραπωλησία μετοχών, ομολογικών μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων κλπ) που προς το παρόν απαλλάσσονται της φορολογίας.
    Προτείνεται όπως τα πιο πάνω εισοδήματα αναγράφονται υποχρεωτικά στις Δηλώσεις του ΦΕΦΠ. Έτσι το Κράτος θα έχει πληρέστερη εικόνα της οικονομικής κατάστασης των φορολογουμένων . Και θα παύσουν οι παραπλανητικές αναφορές ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι δηλώνουν μεγαλύτερο εισόδημα από τους βιομηχάνους –επιχειρηματίες αφού των τελευταίων το εισόδημα συνίσταται κυρίως σε μερίσματα που ήδη έχουν φορολογηθεί με το ΦΕΝΠ (Εδώ και 30 χρόνια σε άρθρα στον Οικονομικό Ταχυδρόμο – π.χ 30.7.1981 – έχει αποδειχθεί ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, δεν είναι τα υποζύγια του Προϋπολογισμού ως λέγεται αφού εκεί αποδεικνύεται ότι οι μισθωτοί πληρώνουν λιγότερο φόρο εισοδήματος απ΄ότι οι λοιποί…)
    2.2. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν χρειάζεται να δηλωθεί το ύψος των καταθέσεων, όπως από ορισμένους ανεφέρθη με αποτέλεσμα τη φυγή καταθέσεων, αφού αν δηλωθούν οι τόκοι, γνωστού όντος του επιτοκίου, τεκμαίρεται το ύψος των καταθέσεων. Εξάλλου , η φορολογία των καταθέσεων είναι πλήρως ισοδύναμη από άποψη εσόδων με την ανάλογη φορολογία των τόκων. Έτσι π.χ. φόρος 10% επί των τόκων ισοδυναμεί πλήρως με φόρο 0,2% επί των καταθέσεων εάν το επιτόκιο είναι 2%. Η σχέση είναι η εξής (υποτιθεμένων αναλογικών φόρων): Ο μέσος φορολογικός συντελεστής επί των κιαταθέσεων ισούται με το επιτόκιο επί το μέσο φορολογικό συντελεστή επί των τόκων των καταθέσεων. Άρα όποιος θέλει να φορολογήσει τις καταθέσεις (κακώς, για πολλούς λόγους όχι του παρόντος) ας φορολογήσει κατάλληλα (ισοδύναμα) τους τόκους των καταθέσεων…
    2.3. Για τα μερίσματα βλ. Σχετική μου παρατήρηση σε άλλη ενότητα, όπως και για τα κεφαλαιακά κέρδη τα οποία πρέπει να φορολογηθούν…
    2.4. Για την εφαρμογή του μέτρου είναι απαραίτητο να υποχρεωθούν οι Τράπεζες, οι Α.Ε, και τα μέλη του Χρηματιστηρίου Αθηνών όπως εκδίδουν τις σχετικές βεβαιώσεις εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους για τα πιο πάνω εισοδήματα του προηγουμένου έτους.
    Good luck!

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 09:23 | Xριστίνα K.

    Η θεσμοθέτηση επιδομάτων αποτελεί μέσο στήριξης του πραγματικού εισοδήματος των χαμηλών και μεσαίων τάξεων. Μισθωτοί και συνταξιούχοι κυρίως σηκώνουν τα φορολογικά βάρη και στηρίζουν τα έσοδα του προϋπολογισμού.Κατά συνέπεια η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης (πχ επιδομάτων όπως ΔΕΤΕ και ΔΙΒΕΤ) αποτελεί σημαντική μείωση του πραγματικού εισοδήματος των ως άνω φορολογουμένων και είναι κοινωνικά άδικη και απαράδεκτη εφόσον δεν γίνεται ταυτόχρονα ένταξη των εν λόγω επιδομάτων στις τακτικές αποδοχές των υπαλλήλων, δεν προσαυξάνεται ο μισθός τους και δε λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό δώρων, επιδομάτων αδείας και συντάξεων.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 09:38 | Δρ Βαγγέλης Α. Μπούρμπος

    Η πρόταση είναι προς τη σωστή κτεύθυνση. Χρειάζεται μελέτη στο στάδιο εφαρμογής για ν αμην υπάρξουν αδικίες.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 08:54 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ

    Εργάζομαι σε οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης. Είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου και ο μισθός μου βάσει του οποίου υπολογίζονται δώρα κλπ είναι 1000 ευρώ καθαρά. από εκεί και πέρα μέχρι τις μηνιαιες αποδοχές μου μεσολαβούν επιδόματα που φορολογούνται αυτοτελώς (έξοδα κίνησης κλπ).Δηλώνω ακριβώς όσα παίρνω και για ακόμη μια φορά καλούμαι να σηκώσω το βάρος των λαθών των «προηγούμενων».
    Αν λοιπόν φορολογηθώ για τα επιδόματά μου και «χάσω» 150 – 200 ευρώ μηνιαίως θεωρώ πως θα μου είναι αδύνατο αφενός να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις μου και αφετέρου να ζητήσω απόδειξη όταν θα μου προταθεί να πληρώσω λιγότερα αν δεν πάρω την απόδειξη. Η αδυναμία μου να αντικαταστήσω το δέκα χρονών αυτοκίνητο 1400 κ.εκ. που διαθέτω (αξίας τότε 12.000 ευρώ περίπου) πληρώνεται με τη μορφή περιβαλλοντικών τελών και μάλιστα αδρά, περισσότερο από ένα αυτοκίνητο 1800 κ.εκ. αξίας 45.000 ευρώ. Τιμωρήθηκα γιατί ρυπαίνω αλλά δεν μου δόθηκε και κάποια εναλλακτική, διότι η απόσυρση δεν εξυπηρετούσε περιβαλλοντικό όφελος.
    Θεωρώ πως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και έτσι θα πρέπει να εξετάζεται. Το να παίρνω βασικό μισθό 1500 ευρώ καθαρά κκαι ακόμη 1000 ευρώ επιδόματα είναι κάτι διαφορετικό από το να έχω 1000 ευρώ βασικό και 500 ευρώ επιδόματα.
    Μετά από 10 χρόνια υπηρεσίας οι αποδοχές μου είναι 1500 ευρώ/μήνα (δώρο Χριστουγέννων 880 ευρώ). Στην δουλειά μου κάθομαι σε υπολογιστή και εισάγω στοιχεία. Φίλος στην εφορία με 4ετή προυπηρεσία χωρίς μεταπτυχιακό, κάθεται σε υπολογιστή και εισάγει στοιχεία με μισθό 2200 ευρώ ανά μήνα χ14 μήνες και μάλιστα πληρώνει και 100 ευρώ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας διότι η 1800άρα μερσεντές «ρυπαίνει» λιγότερο από το δικό μου σαραβαλάκι. Να μην μιλήσω για υπερωρίες όταν στην δική μου υπηρεσία χρεώνονται με 3,20 ευρώ την ώρα.
    Αν δεν μου φτάνουν, δεν θα βγω στην παραοικονομία;
    Θα πρέπει να απαντηθούν με σαφήνεια κάποιες ερωτήσεις:
    Τί εννούμε υψηλόμισθο;
    Ποιές επιτροπές εξυπηρετούν μόνο την τσέπη κάποιων;
    Ποιά είναι εκείνα τα επιδόματα που προκαλούν;
    Αλήθεια, κλέβουν όλοι οι επαγγελματίες και τους βάλαμε στο ίδιο καζάνι;
    ή μήπως όλοι οι δημόσιοι υπ. είναι σε επιτροπές και παίρνουν 1500-2000 επιπλέον;

    Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και έτσι πιστεύω πως θα πρέπει να αντιμετωπίζεται

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 08:39 | Στελλιος Σκουλος

    δεδομενου οτι σημερα η εργασια ειναι προνομιο η αναδιανομη του πλουτου και η κοινωνικη δικαιοσυνη απαιτει να φορολογουνται αθροιστικα τα εισοδηματα μιας οικογενειας οταν οι εργαζομενοι σε αυτην ειναι περισσοτεροι του ενος

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 07:20 | joanna

    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ Α Λ Λ Α ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΠΡΩΤΑ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΕΠΙΔΟΜΑ!!

  • Η φορολογική μεταχείριση των μεγαλύτερων εισοδημάτων πραγματοποιείται ήδη με τη χρησιμοποίηση διαφορετικών φορολογικών συντελεστών στα μεγάλα εισόδημα. Δεν έχει καμιά λογική η εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων από το ενιαίο σύστημα φορολόγησης.
    ΟΧΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 01:32 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ

    ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ Ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ.
    ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΑΠΟΛΥΣΗΣ, ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΗΣ Ή ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 23:10 | Σαραντόπουλος Φώτης

    ΝΑΙ
    Και για σημαντικές κατηγορίες (π.χ. πιλότοι Π.Α.) ασ ενσωματωθούν επιτέλους στον μισθό τους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 22:12 | ΞΕΝΟΣ ΝΙΚΟΣ

    KΥΡΙΟΙ,
    αν μελετησει κανεις την φορολογια εισοδηματος, ιστορικα, δεν ειναι τιποτα αλλο, παρα η αποτυπωση των πιεσεων διαφορων κοινωνικων και οικονομικων ομαδων , προς την εκαστοτε κυβερνηση,για φορολογικη απαλλαγη και ασυλια…….θα μπορουσε κανεις να γραφει ωρες για
    αυτο το θεμα.
    Η προταση μου, για οιοδηποτε μετρο, ειναι η εφαρμογη της αρχης
    των μηδενικων εξαιρεσεων……και εξηγω,ολες αυτες οι απαλλαγες
    που ισχυουν, δεν θεσπισθηκαν εν μια νυχτι, αρα ο νομοθετης πρεπει
    να κατοχυρωνει οτι κανεις στο μελλον δεν μπορει να φοροαπαλλασετε.

    ΞΕΝΟΣ ΝΙΚΟΣ
    ΔΗΜΟΤΙΚΟς ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 22:20 | ΓΙΑΝΝΗΣ Κ.

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ, ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 22:23 | παυλόπουλος διονύσης

    Η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης επιδομάτων σε δημόσιους υπαλλήλους είναι ένα θέμα που δεν πρέπεινα αντιμετωπίζεται συλλήβδην αλλά κατά περίπτωση, καθότι τα επιδόματα αποτελούν σε πολλές κατηγορίες υπαλλήλων ουσιαστικά πάγια αποζημίωση που εκ του πονηρού δεν ενσωματώθηκε στο βασικό τους μισθό κάποια στιγμή, ουτως ώστε σε αντίστοιχες οικονομικές συγκυρίες ο εργοδότης,δηλαδή το κράτος,είτε να τα καταργεί είτε να τα φορολογεί διαφορετικά. Τα επιδόματα αυτά δηλαδή και η φορολόγησή τους αυτοτελώς, δεν αποφασίσθηκαν από τους εργαζόμενους αλλά αποδόθησαν απο το κράτος στα πλαίσια συλλογικών συμβάσεων. Πέρα από την προφανή ευθύνη των συνδικαλιστικών φορέων που εδέχοντο τη μη καταβολη πραγματικών αυξήσεων αλλά την απόδοση επισφαλών επιδομάτων υπό ομηρία, ο κύριος υπεύθυνος είναι το κράτος που κατα περίπτωση και οικονομική συγκυρία, καθιστά τους εργαζόμενους άλλοτε «θύτες» και άλλοτε «θύματα». Η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης λοιπόν θα είναι άδικη, αφού θα οδηγήσει ουσιαστικά σε μείωσεις μισθών που δεν είναι αναγκαστικά μεγάλοι.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 19:17 | Μισθωτος και…. Βεγγος

    Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω,γιατι κάποιοι να ειναι περισσότερο ισοι απο τους αλλους!!!
    Και εξηγούμαι,γιατί να υπάρχη αυτοτελής φορολόγηση σε πολλούς κλάδους και μάλιστα υψηλά αμειβόμενους;
    Σ’ αυτον τον τόπο τα 2,5 εκατομ. μισθωτοί(ιδιωτικού τομέα) συντηρούν ολο το Ελληνικό κράτος και ενα πλήθος κηφήνων, γιατί ετυχε να εχουν «μπαρμπα στην Κορώνη» και βολεύτηκαν σε μια καρεκλίτσα του δημοσίου!
    Απλα πράγματα…ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ(ΟΛΟΥΣ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ) ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!!!
    Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ!!!
    ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΥΝΕΠΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΧΡΩΣΤΑΩ!!!
    ΔΕΝ ΔΑΝΕΙΣΘΗΚΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΥΡΙΟΙ!!
    ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΠΗΡΑΝ(ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΤΑ ΔΙΑΣΠΑΘΗΣΑΝ)ΝΑ ΚΑΘΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΏΣΟΥΝ !

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 19:54 | NIKOS

    ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ( ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΙΣΘΟΣ )ΤΩΝ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ,ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ, ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΑΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΕ ΞΕΡΩ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΦΟΑΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ.

    ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΙΧ ΑΠΟ 2357κ.ε. ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ? ΙΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΧΕΙΣ HUNDAI 3000cc που κανει καινουργιο 36000€ και το ιδιο ειναι να εχεις HUMMER, FERRARI κλπ που δεν ξερω και γω ποσο στοιχιζουν και καινε σε καθε βολτα ενα βενζιναδικο και προφανως ρυπαινουν ασυστολα????????

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:10 | Παρασκευάς Μουτάφ.

    ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της αυτοτελούς φορολόγησης (δηλ. των ειδικών συντελεστών) των αμοιβών και επιδομάτων.
    Είναι κατάφορη αδικία και δίνει το «ηθικό» έρεισμα σε όσους δεν απολαμβάνουν αυτού του προνομίου να ψάχνουν τρόπους να φοροδιαφύγουν.
    Εκεί που κρίνετε ότι υπάρχει λόγος (αυτό που αποκαλείτε » λόγοι κοινωνικής ευαισθησίας») να αυξηθούν οι αμοιβές και τα επιδόματα. Κατά τα άλλα, πλήρης φορολόγηση όλων των αμοιβών και επιδομάτων, σύμφωνα με μία ενιαία κλίμακα.
    Δεν είναι δυνατόν δύο άνθρωποι να λαμβάνουν την ίδια αμοιβή, αλλά να τους μένει στην τσέπη διαφορετικό ποσό χρημάτων. Είναι παράλογο, αδικία, αδικαιολόγητο, ανήθικο.
    Και μία προσωπική εμπειρία: είμαι οικονομολόγος και εργαζόμουν για χρόνια σε εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων ως ελεύθερος επαγγελματίας (μπλοκάκι). Ενώ είχα την ίδια αμοιβή (45000 ετησίως) με συνάδελφο μηχανικό που δούλευε στο διπλανό γραφείο (επίσης ελ. επαγγελματίας με μπλοκάκι) και είχαμε το ίδιο αντικείμενο εργασίας, εγώ πλήρωνα -από όσο θυμάμαι- 11.000 φόρο, ενώ εκείνος έπαιρνε κάθε χρόνο επιστροφή φόρου (λόγω της παρακράτησης 20%), επειδή οι μηχανικοί φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή περίπου 15%. Δεν είναι αυτό αδικία για δύο άτομα που κάνουν την ίδια εργασία ακριβώς?
    Υ.Γ. Γίνεται σαφές ότι η αυτοτελής φορολόγησης δεν αφορά μόνο δημόσιους υπαλλήλους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:44 | Γιάννης Π.

    Όλα στη κλίμακα! Είναι επιβεβλημένο και ορθό. Ποτέ δεν έχω καταλάβει γιατί αυτό δε γινόταν ήδη. Δηλαδή το ΔΙΒΕΕΤ ή το ΔΕΤΕ η κάποια άλλα επιδόματα που παίρνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι γιατί φορολογούνται αυτοτελώς? Υπάρχει κάποια λογική, εκτός από μικροκομματικές και συντεχνιακές σκοπιμότητες πίσω από αυτό? Δε φτάνει που υπερδιπλασιάσουν το μισθό, φορολογούνται και αυτοτελώς! Το έχω πει και σε άλλο σχόλιο μου: αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν.
    Για να μη πω ότι θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς, καθώς αυτό θα ήταν το δίκαιο και απέναντι σε άλλες κατηγορίες Δ.Υ. που δεν τα παίρνουν. Αν το ΔΙΒΕΕΤ έμπαινε στον «κουμπαρά» του Δημοσίου αντί να το παίρνει η/ο κάθε υπάλληλος της εφορίας, που επιπλέον σου βγάζει τη ψυχή για να σε εξυπηρετήσει (άλλη μάστιγα και αυτή), ξέρετε τι επιπλεόν έσοδα θα είχε το δημόσιο. Κάντε μια πράξη 1000€ κ.μ.ο x 12 μήνες x 25000 υπάλληλοι = 300.000.000 κέρδος και νομίζω ότι οι υπολογισμοί μου είναι αρκετά συντηρητικοί. Ανάλογες καταστάσεις και στα άλλα υπουργεία, ΟΤΑ και ΝΠΠΔ. Για να μην αναφέρω τη Βουλή με το προσωπικό τον 1500 ατόμων που το 80% είναι απόφοιτοι λυκείου (ίσως και γυμνασίου), έχουν μπει ρουσφετολογικά, παίρνουν 2000€ στο χέρι (αφού τα μισά τους επιδόματα φορολογούνται αυτοτελώς) και επιπλέον απολαμβάνουν 16 μισθούς (εδώ λέμε να κόψουμε τον 14ο σε άλλους και εκεί παίρνουν 16!!!), δουλεύοντας 6 ώρες σκάρτες την μέρα (εφόσον θέλουν), 20 μέρες άδεια παραπάνω, και παίρνουν και σύνταξη στα 29 χρόνια με ποσοστό αναπλήρωσης το 110% του μισθού τους (αλήθεια η ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα εφαρμοστεί και σε αυτούς???)
    Είμαι λίγο σκληρός είναι η αλήθεια, αλλά θεωρώ ότι αν δεν υπήρχαν αυτές οι εξαιρέσεις (που τείνουν να είναι ο κανόνας πλέον), στα μισθολογικά των Δ.Υ. δε θα είχαμε φτάσει εδώ που είμαστε σήμερα.
    Αν περιοριζόντουσαν (προσοχή όχι να κοβόντουσαν) όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι θα υπήρχε οικονομία κλίμακος 3-4 Δις το χρόνο τουλάχιστον (συντηρητικές εκτιμήσεις και πάλι). Ειδάλλως, μειώστε τον δημόσιο τομέα στο μισό και δώσε τους αυτά τα λεφτά. Αυτή τη στιγμή είναι ο πιο καλοπληρωμένος αντιπαραγωγικός τομέας παγκοσμίως, με διαφορά. Και αυτό γιατί είναι υπερβολικά υπεράριθμος. Ακόμα και χίλια ευρώ να παίρνει κάποιος το θεωρώ υπερβολικά μεγάλο ποσό, για να μη κάνει τίποτα. Πόσο μάλλον 2000 και 3000€, όπως συμβαίνει με πληθώρα Δ.Υ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 18:14 | Μισθωτός

    Οποιαδήποτε φορολόγηση των αυτοτελώς φορολογουμένων εισοδημάτων με αναδρομική ισχύ θα είναι άδικη και για άλλη μία φορά τα εύκολα θύματα θα είναι αυτοί που δέν μπορούν να αποκρύψουν τίποτα, δηλαδή οι μισθωτοί. Άν φορολογηθούν για αυτά τα εισοδήματα οι μισθωτοί τότε εφαρμόστε με αναδρομική ισχύ 3ετιας και το πόθεν έσχες για να υπάρξει κάποια ισοροπία. Αλλά δυστυχώς οι μισθωτοί ήταν, είναι και θά είναι πάντοτε οι τροφοδότες των κρατικών ταμείων για να ζούν άνετα αυτοί που δεν πληρώνουν και είναι και διαμαρτυρώμενοι για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 17:37 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓΕΛΗΣ

    ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΦΑΝΗ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:48 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΒΒΙΔΟΥ

    Να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση! Χωρίς όρους και προϋποθέσεις! Να αποφευχθεί η εμπλοκή όρων όπως είναι η «κοινωνική ευαισθησία» σε θέματα φορολόγησης, λόγω της ιδεολογικής φόρτισης που δημιουργούν. Να εφαρμοστούν οι αρχές της ισονομίας! Η κοινωνική πολιτική να υλοποιείται από τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς.
    Μπορείτε να φτάσετε «το μαχαίρι στο κόκαλο»; Μόνο τότε θα πετύχει οποιαδήποτε φορολογική μεταρρύθμιση. Αλλά χρειάζεται συνεργασία Υπουργείων, ενημέρωση της κοινής γνώμης, αποφυγή λήψης αποσπασματικών μέτρων και θεώρηση του προβλήματος ολιστικά (δομές του κράτους, διπλοί μισθοί, συντάξεις με συμπλήρωση οκταετίας ως βουλευτής ή τοπικός «άρχων» κ.λπ.)! Και επιτέλους όλοι οι Υπουργοί να απαλλαγούν από κάθε αρμοδιότητα οικονομικής διαπραγμάτευσης με τους υπαλλήλους που υπάγονται στα Υπουργεία τους και αυτό να ανατεθεί αποκλειστικά στον Υπουργό Οικονομίας. Το «διαίρει και βασίλευε» οφείλει να δώσει τη θέση του στο «ενώνω το Λαό και κατακτώ το μέλλον»!

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:44 | anetos

    Συμφωνώ με την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης όλων των αμοιβών και την ένταξή τους σε μια ενιαία φορολογική κλίμακα που θα είναι προοδευτική.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:26 | Λίλλυ Διαμαντοπούλου

    Πρέπει να καταργθούν όλες οι ειδικές κατηγορίες φορολόγησης.

    Οι ειδικές φορολογήσεις σε κατηγορίες επαγγελμάτων και ειδικά επιδόματα είναι απομεινάρια εποχών φαβοριτισμού και πρέπει να εκλείψουν.

    Οι έλληνες είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους και πρέπει να συνεισφέρουν ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 16:04 | penmix

    Ταξικές φοροαπαλλαγές όχι, κοινωνικές και μέχρι ορισμένου ποσού, ναί.
    Ταξικά επιδόματα συνδικαλιστκής πάλης, όχι.
    Ενιαίο μισθολόγιο δημοσίου και ιδιωτικού τομέα,επιβάλλεται.
    Φρένο στις σπάταλες μετακινήσεις του προσωπικού του ΥΠΕΧΩΔΕ.Είχαν στήσει επιχείρηση αγοροπωλησίας εισιτηρίων διοδίων.ΕΛΕΟΣ.
    Κατάργηση των γενικών διευθυντών, από υπαλλήλους του ιδίου Υπουργείου.
    Απαγορευστε τη λειτουργια των επιτροπών και συμβουλίων εκτός ωρών εργαςίας,γίνεται μεγάλη κατάχρηση.Καμία αμοιβή, για συμβούλια και επιτροπές.
    Στην περίπτωση που θα δίδεται αμοιβή για συμβούλια ή επιτροπές, ο φόρος να είναι στο ανώτατο συντελεστή 45%.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 15:01 | ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό Γ.Α Παπανδρέου για τη δυνατότητα που μου δίνει μέσα από την Aνοικτή Διακυβέρνηση να εκφράσω την άποψή μου για θέματα που σχετίζονται με τη ποιότητα ζωής του Έλληνα Πολίτη.Τη ρύθμιση που θα ήθελα να προτείνω είναι η έκπτωση από το συνολικό οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα της συνολικής δαπάνης για τόκους στεγαστικού δανείου που αφορά αγορά πρώτης κατοικίας.
    Με απεριόριστη εκτίμηση.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:19 | Στελλιος Σκουλος

    εκτος εισοδηματων απο εργα διανοιας και πολιτισμου που δεν αποτελουν κυρια πηγη εσοδων διαβιωσης ( πχ μεμονωμενων πωλησεων εικαστικων εργων )

    με την ευκαιρια αυτη νομιζω πως ειναι αναχρονιστικη η απαγορευση ενασχολησης με τα πολιτιστικα υπαλληλων Δημοσιου χωρις εγγραφη συνηγορια και για περιορισμενο χρονο

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 14:20 | ΜΑΙΡΗ ΠΕΤΡΟΛΙΑ

    Νομίζω ότι κάποια στιγμή σε αυτό το κράτος θα πρέπει να πληρώσουν και οι επιχειρηματίες που ασχολούνται με την αγροτική παραγωγή (κοινώς οι αγρότες), οι οποίοι:
    1. Δηλώνουν τα έσοδα τους βάση τεκμαρτών εισοδημάτων τα οποία απέχουν πολύ από την πραγματικότητα
    2. Φορολογούνται αυτοτελώς σε ότι αφορά τις ενισχύσεις και επιδοτήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και τα 100.000 ευρώ ετησίως.
    3. Πληρώνουν ελάχιστα ασφάλιστρα στο ταμείο του ΟΓΑ και βγαίνουν στη σύνταξη σε 15 χρόνια, σε αντίθεση με όλους τους άλλους.
    4. Χρίζουν όλων των διευκολύνσεων πάντα (π.χ. επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, επιστροφή ΦΠΑ, χορήγηση τίτλων αγροτεμαχίων κ.α)

    Επίσης γιατί οι αγρότες στην ουσία δε φορολογούνται ενώ οι υπόλοιποι πληρώνουν μέσω της εφορίας εισφορά στον ΟΓΑ?
    Νομίζω ότι η αντιμετώπιση των αγροτών στην Ελλάδα είναι άδικη για όλους τους υπόλοιπους επαγγελματίες και βασίζεται απλά στο ότι ο περισσότερος κόσμος τους ακούει να κλαίγονται συνέχεια και δε ξέρει τι πραγματικά συμβαίνει.

    Για όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να ανησυχούν οι πραγματικοί μικροαγρότες οι οποίοι ούτως ή άλλως εφόσον έχουν μικρό εισόδημα δε θα φορολογηθούν λόγω αφορολόγητου.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:22 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΗΣ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ, ΚΑΘΟΣΟΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΥΠ ΟΨΙΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΟΤΑΝ ΛΑΜΒΑΝΑΝ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ.
    ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΔΑΝΕΙΑ , ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΓΙΑ ΤΑΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΔΑΝΕΙΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΤΟΚΟΧΡΕΩΛΥΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ , ΟΙ ΤΟΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΜΕΓΕΘΟΣ (ΒΑΙΝΟΥΝ ΜΕΙΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΔΟΣΗ ΣΕ ΔΟΣΗ) ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΧΟΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΕΣΟΔΩΝ.
    ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:28 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΕΡΝΑΡΔΟΣ

    Χωρίς καμμία αμφιβολία πρέπει όλα να συμπεριληφθούν στο συνολικό ατομικό – οικογενειακό εισόδημα (αρκεί να αφορά εισοδήματα που δεν έχουν ξαναφορολογηθεί πχ. τόκοι καταθέσεων).
    Εννοείται ότι αυτό το μέτρο πρέπει να αφορά ΌΛΟΥΣ (εξαίρεση ίσως το επίδομα ανεργίας δεδομένου ότι είναι απαράδεκτα χαμηλό και η αποζημίωση απόλυσης, αν και σ’αυτό μία ιδέα θα ήταν να πληρώνει ο εργοδότης τη φορολογική επιβάρυνση που θα είχε ο απολυόμενος μισθωτός για ένα έτος).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 13:58 | Κυριάκος Μιχαλούτσος

    Κύριοι,

    Επί της αρχής, συμφωνούμε απολύτως!

    Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όμως στον προσδιορισμό της «κοινωνικής ευαισθησίας» και των «αντικειμενικών οικονομικών κριτηρίων»

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:59 | Ηλίας

    Να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση, εκτός από συγκεκριμένες περιπτώσεις κοινωνικής ευαισθησίας.
    Επίσης το εφάπαξ και οι αποζημιώσεις απόλυσης θα πρέπει να συνεχίσουν να φορολογούνται αυτοτελώς.Οι λογοι είναι κοινωνικοί καθώς και ηθικής τάξης δεδομένου του αποθεματικού χαρακτήρα που έχει τόσο το εφάπαξ, όσο και η συσσωρευμένη εργασία και εμπειρία που παρασχέθηκε σε μια εταιρία.
    Κίνητρο επίσης θα πρέπει να δοθεί στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό και στους διαχειριστές της κρατικής περιουσίας (π.χ. εφορίες, κληροδοτήματα) του Υπουργείου Οικονομικών μέσω των ΔΙΒΕΤ τα οποία θα πρέπει να συνεχίσουν να παρέχονται χωρίς ΄περικοπές ( φορολόγηση).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:50 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν.

    ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΑΝΙΑΣ ΘΑ ΦΟΡΟΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ
    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕ ΛΙΓΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ (Π.Χ. ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ), ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΕΤΗΣΙΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΛ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (Π.Χ. 1000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ),ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ OFF SHORE,ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΣΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑΤΡΩΝ,ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΣΠΑΤΑΛΗΣ (ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ ΤΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ Κ.Α., ΑΚΟΜΗ ΕΜΕΙΣ -ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΟ Ο ΛΑΟΣ- ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ;;)
    ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ!!
    ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΧΟΡΤΑΣΕΙ…

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:56 | Γιώργος

    Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών εκτός από αυτές που υπάρχουν λόγοι υγείας (άρα και αυξημένες δαπάνες και έξοδα).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:09 | ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

    Κατά τη προσωπική μου άποψη, η πολιτεία πρέπει να αυξήσει το αφορολόγητο όριο πολύτεκνης οικογένειας, μέτρο το οποίο θα καταδείξει το κοινωνικό πρόσωπο του κράτους και μάλιστα δεν θα έχει υψηλό κόστος καθότι οι πολύτεκνοι φορολογούμενοι αποτελούν μόνο το 1,5% του συνόλου των φορολογουμένων πολιτών.

    Επίσης ένα επταθέσιο αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για την ασφαλή μετακίνηση κάθε πολύτεκνης οικογένειας, συνεπώς τα τέλη κυκλοφορίας που θα καλείται να πληρώσει ένας πολύτεκνος κάτοχος τέτοιου οχήματος εκ των πραγμάτων θα έπρεπε να είναι χαμηλά και όχι σύμφωνα με τον αριθμό των κυβικών. Σημειωτέον ότι κάθε επταθέσιο είναι βαρύ όχημα και από ανάγκη τα κυβικά του είναι υψηλά.

    Το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδος είναι τεράστιο,οι πολύτεκνες οικογένειες συμβάλουν με προσωπικές θυσίες και αγάπη προς τα παιδιά στην επίλυση του, έχουν όμως ανάγκη από κρατική μέριμνα και φροντίδα.

    Ευχαριστώ για την δυνατότητα δημόσιας διαβούλευσης που παρέχεται, τη θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμη, πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να λύσει τα προβλήματα της και βλέπω ότι η κυβέρνηση έχει τη διάθεση να το επιτύχει.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 12:50 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    1.ΝΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΝΕΕΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
    2. ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΕ ΕΚΔΟΤΙΚΕΣ,ΕΞΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΛΠ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:06 | ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ

    θα ήθελα να κάνω μια σημαντική κατά την άποψή μου επισήμανση που αφορά τις μονογονεϊκές οικογένειες και ειδικότερα τις χήρες και τα παιδιά τους. Πιστεύω -επειδή το συνάντησα στην πράξη ως χήρα- ότι θα έπρεπε να διατηρηθεί το αφορολόγητο του συζύγου ( έστω μειωμένο)ακόμα κι αν αυτός έχει πεθάνει, για να βοηθήσει την οικογένειά του, αν θέλουμε να μιλάμε για κράτος πρόνοιας. Σας φέρνω το δικό μου παράδειγμα: Είμαι εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα ( δημοσιογράφος) και αμοιβομαι με 16000 ευρώ ετησίως. Από το σύζυγό μου δεν παίρνω σύνταξη ( γιατί εργάζομαι λέει άρα δεν δικαιούμαι!) και έχω ένα ενοίκιο 8000 ευρώ ετησίως που εισπράτω από το μαγαζί του συζύγου που νοίκιασα όταν πέθανε. Με δύο ανήλικα παιδιά πληρώνω από 3000-4500 ευρώ φόρο εισοδήματος, ενώ με το ίδιο εισόδημα όταν ο άνδρας μου ζούσε δεν πληρώναμε τίποτα γιατι είχαμε δύο αφορολόγητα! Τώρα δηλαδή είμια και μόνη να μεγαλώσω τα παιδιά μου χωρίς καμία ελέφρυνση και βοήθεια, αφού το ενοίκιο που εισπράτω, στην ουσία μου το παίρνει πίσω η εφορία κατά το μεγαλύτερο μέρος. Στα πέντε χρόνια που έχει πεθάνει ο σύζυγός μου έχω πληρώσει φόρο εισοδήματος πείρπου… 20.000 ευρώ!! Παρακαλώ να δείτε το θέμα, γιατί άλλες χήρες είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση. Ζητώ να διατηρηθεί το αφορολόγητο του συζύγου ή έστω κατά το ήμισυ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:08 | ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ Π.

    Να φορολογούνται οι πάντες με τους συντελεστές των μισθωτών με βάση τα πραγματικά εισοδήματα και όχι τα τεκμαρτά.
    Να καταργηθεί κάθε τεκμαρτό εισόδημα εκτός από περιπτώσεις που οι φορολογούμενοι δηλώνουν εισόδημα χαμηλότερο του αφορολόγητου ή αρνητικό.
    Ο φόρος ιδιοκατοίκησης είναι άδικος. το να διαθέτει κάποιος ενα δεύτερο η ένα τριτο σπίτι που το έχει κλειστο δεν σημαίνει ότι του φερει έσοδα και ότι πρέπει να φορολογείται γι αυτό. ισα ίσα που έχει κόστος από φθορές.
    Να φορολογούνται τεκμαρτά τα κέρδη των μετοχών πριν την διανομή κερδών από τις εταιρείες.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:49 | Κλέαρχος

    Είμαι Μηχανολόγος Μηχανικός, ο οποίος συνεργάζομαι με μεγάλη Ελληνική κατασκευαστική εταιρεία σε έργα του εξωτερικού. Πληρώνομαι με δελτίο από την Ελλάδα και δηλώνω όλα μου τα εισοδήματα στην εφορία. Ο καθορισμός του φορολογητέου εισοδήματος μου γίνεται με τον μεγαλύτερο συντελεστή που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή με 60%, ο οποίος με την προσαύξηση γίνεται 72%. Η εργασία μου στο εξωτερικό με αναγκάζει να κάνω πάρα πολλά έξοδα, επαγγελματικά και μη, χωρίς να μπορώ να δηλώνω τις αποδείξεις αυτές στην φορολογική μου δήλωση. Η φορολόγηση με συντελεστή, στην περίπτωση των μηχανικών που δουλεύουν στο εξωτερικό, είναι ο μόνος τρόπος για μια δίκαιη φορολόγηση. Φυσικά, είναι προφανές για μένα, ότι κάποιοι συντελεστές στην φορολόγηση των μηχανικών (π.χ. 18% κλπ, είναι πολύ χαμηλοί και πρέπει να αυξηθούν).

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:46 | tomas

    Είναι γνωστό ότι το θέμα της αυτοτελούς φορολόγησης δεν προέκυψε τυχαία .Δόθηκε για λόγους σοβαρούς σε κάποιες ομάδες και σε χρόνο που η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας το επέτρεπε. Σήμερα όμως τα πάντα έχουν εκλείψει και πρέπι να καταργηθεί , με την προυπόθεση ότι ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΌ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΉ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΏΝ ΦΟΡΟΛΌΓΗΣΗς ΈΤΣΙ ΏΣΤΕ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΛΛΑΓΉ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΔΙΑΚΑΙΑ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:00 | Πετρου Δαμιανος

    Δεν θα ανεχθούμε να καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών και το αφορολόγητο του επιδόματος βιβλιοθήκης και σε περίπτωση που επιχειρηθεί κάτι τέτοιο θα το θεωρήσουμε ως μονομερή καταγγελία της κλαδικής συμφωνίας από πλευράς κυβέρνησης.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:00 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΡΗΓΑΣ

    ΟΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ – ΔΙΚΑΙΩΣ – ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΑΙΡΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΤΙ ΑΛΛΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΄΄ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ΄΄ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΩΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ (ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΙ ΤΟ 1/3 ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΤΟΥΣ).ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΟΥΝ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΛΛΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΩΣ ΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ, ΤΟΤΕ ΒΕΒΑΙΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΤΩΝ ΄΄ΜΟΝΙΜΩΝ΄΄ΥΠΟΖΥΓΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 10:51 | Αθανασιος

    Δηλώνω ενάντιος στην κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης που αφορά την αποζημίωση των εφημεριών των γιατρών του ΕΣΥ. Προκύπτει σαφής μείωση των ήδη μη ικανοποιητικών αποδοχών των γιατρών. Είναι άδικη γιατί πάνω σε μια χαμηλή βάση ανά ώρα αποζημίωσης (κατώτερη των υπολοίπων εργαζομένων στο δημόσιο)επιβαρυμένη με ασφαλιστικές κρατήσεις 15% (ασφ. μετά το 1993 – κανένα αντίκρυσμα) και φορολόγηση 20%, τυχόν επιπλέον φορολόγηση θα οδηγούσε σε επίπεδα αμοιβής που δεν συνάδουν με την προσφορά του ιατρικού λειτουργήματος. Σε τέτοια περίπτωση να θεωρείται δεδομένη την εργασιακή αναταραχή.Σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία μπορούμε να δεχτούμε πάγωμα των αποδοχών μας (προς θεού όχι των ειδικευομένων) και κατάργηση του αφορολόγητου του επιδόματος βιβλιοθήκης (οριακής ούτως ή άλλως αξίας),αλλά όχι την μείωση των αποδοχών.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:08 | Δρ Γεωργιος Γιαννιτσιωτης

    Η αυτοτελής φορολόγηση εισοδημάτων (πλην των τόκων των καταθέσεων που αποτελούν ήδη φορολογηθείσα αποταμίευση) πρέπει να καταργηθεί με πρώτους και καλύτερους τους Βουλευτές, Υπουργούς, Πρωθυπουργό και Πρόεδρο Δημοκρατίας που πρέπει να λαμβάνουν εφ’άπαξ μηνιαία αποζημίωση για το διάστημα που κατέχουν το αξίωμα χωρίς άλλη απαίτηση (παροχές, σύνταξη) από το κράτος.

    Οι φοροαπαλλαγές πρέπει να εξετασθούν μόνον ως προς την ύπαρξη τέκνων και τα ΑμεΑ. Ουδείς άλλος πρέπει να έχει απαίτηση φοροαπαλλαγής για οιοδήποτε άλλο λόγο.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:11 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΕΠΕΙΤΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ Α΄ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:07 | evita

    Σωστο. Επίσης και αυτά τα επιδοματα που θεωρούνται «κοινωνικης ευαισθησίας » – τριτεκνοι κλπ θα πρεπει να συνδεονται με τα εισοδήματα. Να δοθει μεγαλη προσοχη στο ποιοί δικαιούνται απαλλαγων λόγω «αναπηρίας». Ποιό είναι πραγματικά το προβλημα υγείας που δημιουργει προσθετα κόστη σε εκείνο που το έχει και ποιό όχι.

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 09:51 | Φ.Α.Μ.

    Επί της αυτοτελούς φορολογήσεως:Κατ΄αρχάς,σωστό είναι να φορολογούνται ενιαίως όλα τα εισοδήματα.Θα θεωρούνται ,όμως,τα εισοδήματα που μέχρι τώρα φορολογούνταν αυτοτελώς(επιδόματα κλπ-που ουσιαστικά συνιστούν μισθό)μέρος του βασικού μισθού,ώστε να συνυπολογίζονται στη σύνταξη;;;
    Αν θέλουμε να μιλάμε για φορολογική δικαιοσύνη,δεν είναι δυνατό να υφίσταται διπλό πλήγμα αυτός που και θα του μειωθεί ο μισθός με την κατάργηση της αυτοτελούς φορολογήσεως και δεν θα του συνυπολογίζονται τα αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα στον βασικό μισθό(και,ακολούθως,στη σύνταξη).Οπότε, αν καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση ,όλα τα αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο βασικό μισθό,αλλιώς ας μείνει ως έχει η αυτοτελής φορολόγηση.Άλλωστε,το πρόβλημα δεν είναι να φορολογηθούν επιπλέον οι μισθωτοί για τα αυτοτελώς φορολογούμενα εισοδήματα ,αλλά να πληρώσουν φόρο οι μονίμως φοροαποφεύγοντες και φοροδιαφεύγοντες.

    Επί των τεκμηρίων:Μόνο δίκαιο φορολογικό σύστημα είναι των τεκμηρίων διαβίωσης(δηλαδή,δεν μπορεί να δηλώνεις μηνιαίο εισόδημα ,ατομικό και του συζύγου σου – από κάθε πηγή εισοδήματος και όχι μόνο από επαγγελματική δραστηριότητα- 1000 ή 2000 ευρώ και να έχεις δύο παιδιά σε ιδιωτικό σχολείο ή σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού χωρίς υποτροφία,ακριβό αυτοκίνητο και πολυτελή διαβίωση) .Το τεκμαρτό (επαγγελματικό ,από ελευθέριο επάγγελμα) εισόδημα δεν μπορεί να συνιστά αμάχητο τεκμήριο και είναι άδικο προκειμένου για ελεύθερους επαγελματίες που έχουν και άλλες φανερές εισοδήματος και δεν έχουν ανάγκη να ζουν από το επάγγελμά τους.Για παράδειγμα:Δικηγόρος που έχει και σημαντικό εισόδημα από ενοίκια(που δικαιολογεί να ζει χωρίς τα εισοδήματα του επαγγέλματός του).Γιατί θα πρέπει να έχει και τεκμαρτό εισόδημα από το επάγγελμά του,αν δεν έχει κανέναν πελάτη ή ελάχιστους (ή τέλος πάντων το ασκεί «χαλαρά» και να πληρώνει φόρο για το τεκμαρτό εισόδημα από το ελευθέριο επάγγελμά του,το οποίο δεν έχει πραγματικά,ούτε του είναι απαραίτητο για να διαβιώνει;;

    Επί των αποδείξεων: Ή όλες οι αποδείξεις για την διαβίωση και εκπαίδευση(τρόφιμα,ενδύματα,πετρέλαιο θέρμανσης,φροντιστήρια πάσης φύσεως και όχι μόνο για ξένες γλώσσες ,αλλά και για γνώση υπολογιστών κλπ)-για την διατήρηση ενός ποσού αφορολόγητου-θα πρέπει να συνυπολογίζονται,ή ας μείνει ως έχει το σύστημα.Το να εξαιρούνται αποδείξεις για βασικά αγαθά και υπηρεσίες,συνιστά εκ πλαγίου(τουλάχιστον)κατάργηση του αφορολογήτου