5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.

Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.

Πιστεύετε ότι το μέτρο αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται και από τη πρόβλεψη για ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα συνδεδεμένο με συγκεκριμένα κριτήρια επαγγελματικής δραστηριότητας; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν με τη γενική εφαρμογή του μέτρου του λογιστικού προσδιορισμού των εισοδημάτων;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:12 | Νίκος Γεωργιλάς – πρώην εφοριακός

    Συμφωνώ

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:28 | Πάνος Κούβας

    Το δίκαιο είναι ο προσδιορισμός βάσει εσόδων – εξόδων χωρίς ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα αλλά με ταυτόχρονη απλοποίηση του «διεστραμένου» ΚΒΣ. Επιβάλλεται οι εγγραφές να γίνονται on-line στην ΔΟΥ ή άλλη υπηρεσία.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 22:08 | Βαγγέλης Λ.

    Υπενθυμίζω ότι ένα σημαντικό μέρος ελεύθερων επαγγελματιών είναι οι γνωστοί πλέον «υπάλληλοι με μπλοκάκι», οι οποίοι υπό το φόβο της εργασιακής ανασφάλειας δέχονται να δουλέψουν υπό ένα καθεστώς που κλέβει νόμιμα το κράτος προς όφελος των εργοδοτών τους. Η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση που τους παρέχεται μέσω της εξωλογιστικής φορολόγησης απλά «χρυσώνει το χάπι» και ουσιαστικά επιτρέπει στους εργοδότες τους να τους δίνουν χαμηλότερους μισθούς μιας και υπάρχει η λογική «σου δίνω τόσα συν αυτά που θα πάρεις από την επιστροφή φόρου».

    Αυτή η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση έχει σαν αποτέλεσμα τη σταδιακή μετατόπιση του εργατικού δυναμικού από το φάσμα των μισθωτών σε αυτό των «δήθεν ελεύθερων επαγγελματιών» με αποτέλεσμα την διαρροή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

    Άρα το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ νομοθεσίας και όχι ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ. Πρέπει να υποχρεωθούν οι εργοδότες να προσλαμβάνουν, ως μισθωτούς, όλους όσους μέχρι τώρα εργοδοτούνται με μπλοκάκια. Επειδή δεν είναι του παρόντος τα εργασιακά ζητήματα, έχω να προτείνω, σαν φορολογικό κίνητρο, την σύνδεση της μείωσης του εταιρικού φορολογικού συντελεστή και άλλων ευνοϊκών ρυθμίσεων με την αύξηση της αναλογίας αριθμού μισθωτών υπαλλήλων προς αριθμού συμβάσεων έργου και παροχής υπηρεσιών.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:32 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΛΗΡΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ

    ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΖΩ,ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΚΥΡΙΩΝ 1)ΠΑΠΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 2)ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΜΑΝΟΣ 3)ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
    ΜΗΝ ΚΟΥΡΑΣΤΕΙ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΥΠΕΡΩΡΙΑ,ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ-ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΑΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ…….

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:44 | Ρένα

    Κύριε Υπουργέ, είμαι σίγουρη ότι έχετε καλές προθέσεις και πως θα καταβάλετε κάθε προσπάθεια για να «πιάσετε» τη φοροδιαφυγή. Όμως, το ίδιο με εσάς, θέλουν και οι «γύρω» από εσάς; Δυστυχώς, η μέχρι σήμερα εμπειρία μου, λέει ότι το πρόβλημα δημιουργείται πάντα από τους «παρατρεχάμενους»!
    Πρέπει να προσέξετε πάρα πολύ την κατηγορία των Αλβανών, των γυναικών τους και των παιδιών τους. Ξέρω οικογένεια που φοροδιαφεύγει ασύστολα! Ο άντρας κάνει κάθε είδους δουλειά, χωρίς να δηλώνει τίποτα! Η γυναίκα είναι καθαρίστρια, αυξάνει συνέχεια το μεροκάματό της, δεν δηλώνει τίποτα και ως δια μαγείας, θέλει να πάρει και σύνταξη από το ελληνικό κράτος! Το ίδιο, βέβαια, κάνουν και οι κόρες που δουλεύουν «μαύρα»! Εισόδημα που δηλώνει ο άντρας μόνο, γιατί οι άλλοι δεν φαίνονται καθόλου; Δηλώνει 3.400 ευρώ, με δύο αυτοκίνητα! Πού είναι η εφορία;
    Ακόμη, κύριε Υπουργέ, να δείτε με μεγάλη προσοχή, το θέμα των «λαθρεμπόρων» παντός τύπου! Έχουν διασυνδέσεις παντού, τα πάντα τα έχουν πίσω από τη βιτρίνα της εταιρείας τους, εμπορεύονται παράνομα οτιδήποτε, σπαταλούν χρήματα χωρίς φειδώ. Εισόδημα; 80.000 ευρώ!
    Και κάτι άλλο: να «πιάσετε» πρώτα και να ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ, όλους αυτούς που καταχράστηκαν το δημόσιο, το κρατικό χρήμα και το έκαναν βίλες και πισίνες! Μετά, μπορείτε να ζητήσετε από τον απλό πολίτη, να σας «δώσει» και την ψυχή του! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ας δούμε λίγη δικαιοσύνη! Πιάστε τους μεγαλοαπατεώνες και μετά κυνηγήστε τους μικροεπαγγελματίες που δεν κόβουν μια απόδειξη, τους δημόσιους υπαλλήλους που μπορεί να παίρνουν ένα επίδομα, τους καθηγητές που κάνουν «ιδιαίτερα» στα παιδιά μας και δουλεύουν σαν τα «σκυλιά» όλη μέρα, τους ευσυνείδητους γιατρούς που και αυτοί δεν θα έχουν κόψει μια απόδειξη, τους υδραυλικούς, τους ηλεκτρολόγους και τόσους άλλους! Γιατί κυνηγάτε τους πολλούς και μη έχοντες και όχι τους λίγους και κατέχοντες; Υπάρχουν εξαρτήσεις; Συμφωνίες κάτω από το τραπέζι; Κάντε το μεγάλο βήμα και θα είμαστε όλοι μαζί σας. Σταματήστε να χρησιμοποιείτε όλους εμάς, για να καθαρίσετε την κόπρο του Αυγεία!
    Να προτείνω μια λύση; Βάλτε, λοιπόν, ένα τετραψήφιο νούμερο και όποιος πολίτης ξέρει κάτι, να μπορεί να το καταγγείλει ανώνυμα. Να πάει μετά ο ελεγκτικός μηχανισμός και θα βρει την αλήθεια. Στην περίπτωση, βέβαια, που κάποιος κακόβουλα καταγγείλει κάτι, εάν ο καταγγελλόμενος είναι «καθαρός ουρανός», τις αστραπές δεν θα τις φοβάται!

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:13 | Θανάσης Γεωργακόπουλος

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΗΦΗΝΕΣ ΜΕΣΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ…

    ΔΕΚΟ, ΒΟΥΛΗ, ΕΡΤ, ΟΑΚΑ, ΛΙΜΑΝΙ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ & ΚΛΕΨΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΒΟΛΕΜΑ (ΞΕΡΕΤΕ ΒΟΥΛΕΥΤΙΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΣΕΠ????)…. ΕΛΕΟΣ…! ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ…. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ…..

    ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ….. ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΥΝΗΓΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ… ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟΥΣ ΚΥΦΗΝΕΣ…. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ…

    ΟΣΟΙ ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝ ΜΠΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΒΟΥΛΙΑΞΟΥΜΕ…!! ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΕΘΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ…..

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 18:34 | ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    ΕΙΜΑΙ ΠΟΛ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 50 ΧΡΟΝΙΑ. ΤΕΛΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΕ ΟΣΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΟΠΩΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ (ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ) ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΕΡΔΗ=ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΜΙΚΡΑ ΠΟΣΑ.
    ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΨΗΦΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
    ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑ΄…ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ, ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ, ΕΛΑΙΟΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Π.Χ. 25% ΤΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΟΜΕΝΟΥ ΤΕΒΕ
    ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΑΥΤΟ
    ΓΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (ΜΠΕΤΑΤΖΗΔΕΣ, ΚΤΙΣΤΕΣ, ΣΟΒΑΤΖΗΔΕΣ, ΠΛΑΚΑΔΕΣ ΚΛΠ) ΘΑ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΙΣΟ ΜΕ ΤΟ 25% ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΚΑ
    ΚΑΙ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 15:47 | Λάμπρος

    Τελευταία μέρα σχολίων σήμερα και είπα να καταθέσω και τα δικά μου.

    Δυστυχώς διαπιστώνω πως το θέμα έχει αναχθεί σε μάχη μεταξύ διαφορετικών επαγγελματικών ομάδων. Οι δημόσιοι υπάλληλοι χωρίς γνώση του ελευθέρου επαγγέλματος εκφέρουν γνώμη και προτείνουν μέτρα.Καλύτερα να σταματήσουν γιατί εκτιθονται. Όπως εγώ δεν τους αποκαλώ τεμπέληδες,αντιπαραγωγικούς ή βυσματούχους , έτσι και εκείνοι ας μην αποκαλούν όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες φοροφυγάδες. Και αν θεωρούν το ελεύθερο επάγγελμα αποδοτικό και θέλουν να γευτούν τα καλά του, ας παραιτηθούν και θα τους υποδεχτούμε με θέρμη.
    Η ουσία είναι πως όλοι ζητούν δίκαιο φορολογικό σύστημα εφόσον δεν θίγονται τα συμφέροντά τους. Θέλουν να εξέλθει η χώρα από την κρίση αλλά να πληρώσουν οι άλλοι ακόμα και αν αδικηθούν.

    Έχω να πω τα εξής:

    1.Πρέπει να γίνει διαχωρισμός αυτών που δουλεύουν με ΑΠΥ και λογίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες από αυτούς που πραγματικά είναι.

    2. Ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα με την εισαγωγή «αντικειμενικών» κριτηρίων θα οδηγήσει σε τραγικές αδικίες. Πως νοείται να δηλώνω κάτι που δεν έχω πάρει; Επειδή κάποιοι φοροδιαφεύγουν δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει κόσμος που κερδίζει λίγα.Έχει διαβάσει κανείς τα πρώτα άρθρα του Συντάγματος ή θα οδηγήσουμε πολλοί κόσμο στα δικαστήρια για να δικαιωθούν για την άδικη φορολόγηση.

    3. Δεν μπορεί το αφορολόγητο για μια επαγγελματική ομάδα να είναι πχ στα 10.000Ε και της άλλης στα 0 με την υποψία ότι η δεύτερη φοροδιαφεύγει και άρα της τα παίρνουμε πλαγίως.Στην άσκηση φορολογικής πολιτικής χρειάζονται αποδείξεις και όχι υποψίες. Αντισυνταγματικό και αυτό το μέτρο αν εφαρμοστεί.

    4.Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Όσο παραμένουν διεφθαρμένοι το κράτος θα χάνει πολλά εκατομμύρια κάθε χρόνο. Και επειδή ξέρει το υπουργείο ότι δύσκολα θα καταφέρει κάτι σε αυτόν τον τομέα, σκέφτεται άδικα μέτρα που θα θίξουν τον παραγωγικό τομέα της χώρας.

    5.Μηχανοργάνωση παντού.

    Ευχαριστώ

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 15:27 | Παπαδάκης Βασίλειος

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ και αξιότιμοι Συνεργάτες,

    Ονομάζομαι Παπαδάκης Βασίλειος και έχω μία πολυ μικρή τουριστική επιχείρηση 6 ενοικιαζομένων δωματίων (στουντιο), στα Χανιά Κρήτης, η οποία αποτελεί την μοναδική πηγή εισοδήματος εμένα και της οικογένειάς μου. Δεν έχω τη δυνατότητα να απασχολώ προσωπικό, αλλά εργάζομαι ο ίδιος (στις συντηρήσεις, βαψίματα κτλ), η σύζυγός μου (στην καθαριότητα), και τα δύο παιδιά μου (ο ένας είναι φοιτητής).

    Σας παρακαλώ να εξετάσετε τη δυνατότητα διατήρησης της ειδικής (αυτοτελούς) φορολόγησης των ενοικιαζομένων δωματίων κάτω από 7, για τους ακόλουθους λόγους:
    Οι επιχειρήσεις αυτές είναι πολύ μικρής κλίμακας, κατά κύριο λόγο οικογενειακές και έχουν να αντιμετωπίσουν τεράστιο ανταγωνισμό από εταιρείες μεγαθήρια, πολλές φορές ξένων συμφερόντων.
    Προσωπικά αγωνίζομαι εδώ και χρόνια να διασφαλίσω μία καλή ποιότητα στις υπηρεσίες που προσφέρω στους επισκέπτες μας, σε προσιτές τιμές.

    Επίσης τα τελευταία 2-3 χρόνια έχουμε (με προσωπικές οικονομίες και με δάνειο, όχι με επιδοτήσεις) κάνει μερικές απαραίτητες βελτιώσεις και επισκευές στα 6 δωμάτια. Από αυτές δε μου έχει βέβαια εκπέσει το ΦΠΑ, και ούτε πρόκειται, αφού ήμασταν στο απαλλασσόμενο καθεστώς. Επιπλέον τώρα, αν τηρούμε βιβλία, θα πρέπει να μειώσουμε το ήδη χαμηλό ποσοστό κέρδους μας γιατί θα πρέπει να αποδίδουμε ΦΠΑ 9% συν το δημοτικό φόρο που υπολογίζεται στα ακαθάριστα έσοδα (δηλ για τζίρο 10.000 ευρώ θα πρέπει να αποδίδουμε τουλάχιστον 1.100 ευρώ), πράγμα δυσβάσταχτο…
    Ακόμα θα πρέπει να προσλάβουμε λογιστή για να τηρεί τα βιβλία μας, και αυτό θα είναι ένα επιπλέον κόστος…
    Πέρσι χαρακτηριστικά ήταν τόσο δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, που παρόλο που κάναμε μειώσεις στις τιμές μας, η πληρότητα είχε μείωση περίπου 30%…

    Γι’ αυτούς τους λόγους κύριε Υπουργέ σας παρακαλούμε, στις τόσο δύσκολες για τον τουρισμό εποχές που διανύουμε, να διατηρήσετε την ειδική φορολόγηση των πολύ μικρών τουριστικών επιχειρήσεων κάτω από 7 δωματίων, γιατί διαφορετικά θα οδηγήσετε σε μεγάλα λειτουργικά έξοδα και οικονομική εξαθλίωση των μικρών αυτών οικογενειακών μονάδων.

    Με εκτίμηση
    Βασίλειος Παπαδάκης

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 13:52 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

    κε. Υπουργέ,
    με την ευκαιρία της αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος και ειδικώτερα της φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων , θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος δεν περιέχει μόνο ευνοϊκές ρυθμίσεις αυτοτελούς φορολόγησης πλήθους κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων, αλλά και άλλες εντελώς άδικες και παράλογες ρυθμίσεις, πλασματικού προσδιορισμού του εισοδήματος, όπως αυτή του άρθρου 45 παρ.1 του Ν. 2238/1994.
    Όπως είναι γνωστό , σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη του Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, το εισόδημα που αποκτούν οι δικηγόροι από πάγια αντιμισθία από συγκεκριμένο εντολέα, θεωρείται ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα τα λειτουργικά έξοδα που αντιστοιχούν, ως ποσοστό, στα έσοδα της παγίας αντιμισθίας, να μην αναγνωρίζονται και να μην εκπίπτουν του συνολικού ακαθαρίστου εισοδήματος, ασχέτως εάν ο δικηγόρος διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση, από την οποία και παρέχει τις υπηρεσίες του, τόσο προς τον εντολέα, από τον οποίο αμείβεται με πάγια αντιμισθία, όσο και προς τους λοιπούς εντολείς του και δεν είναι εργαζόμενος μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης, εγκατεστημένος στην επιχείρηση του εργοδότη.
    Όπως αντιλαμβάνεστε, η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός πλασματικού φορολογητέου εισοδήματος, πολύ μεγαλύτερου από το πραγματικό.
    Παράλληλα με την ρύθμιση αυτή, συζητείται και η θεσμοθέτηση αντικειμενικών κριτηρίων για τους ελευθέρους επαγγελματίες, οπότε, ο συνδυασμός των δύο αυτών ρυθμίσεων, δηλαδή αφ’ ενός μεν της μη αναγνωρίσεως μέρους των λειτουργικών δαπανών, αφ’ ετέρου δε του πλασματικού προσδιορισμού του εισοδήματος της ελεύθερης δικηγορίας, θα οδηγήσει σε εντελώς παράλογα, άδικα και βεβαίως δυσμενέστατα αποτελέσματα, για όσους εμπίπτουν στην συγκεκριμένη περίπτωση, δηλαδή για τους ελεύθερους επαγγελματίες, που είναι παράλληλα και μισθωτοί .
    Θεωρώ ότι επ’ ευκαιρία της αναμόρφωσης της φορολογίας εισοδήματος, αξίζει ο κόπος να αντιμετωπιστεί και η συγκεκριμένη περίπτωση και να τροποποιηθεί η άδικη αυτή ρύθμιση, με τον λογιστικό προσδιορισμό του συνολικού εισοδήματος, ο οποίος προσδιορισμός, όπως από όλες τις πλευρές υποστηρίζεται είναι ο πλέον αντικειμενικός και δίκαιος.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 13:59 | ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΙΟΣ

    Για το θέμα προτείνω τα παρακάτω

    1) Εφαρμογή τεκμαρτού υπολογισμού των καθαρών κερδών για όλες τις επιχειρήσεις εμπορίας και παραγωγής που τηρούν βιβλία Εσόδων-Εξόδων με βάση τις αγορές και τους υπάρχοντες μοναδικούς συντελεστές καθαρού κέρδους. Εφαρμογή του συστήματος για τον προσδιορισμό τόσον των καθαρών κερδών όσον και του ΦΠΑ (Αυτό δηλαδή που ισχύει σήμερα για τα Βενζινάδικα, τα περίπτερα κλπ)
    Επειδή στο υπουργείο υπάρχει ακριβώς η αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που προτείνω η εναλλακτική μου πρόταση είναι δοκιμάστε το εκ παραλλήλου. Αν κάποιος εκδίδοντας αποδείξεις παρουσιάζει τζίρο μεγαλύτερο του προσδιοριζόμενου από το τεκμαρτό τότε να πληρώνει για το μεγαλύτερο ποσόν. Εκείνος όμως που θα παρουσιάζει αποτελέσματα κάτω από τα τεκμαρτώς προσδιοριζόμενα να φορολογείται τουλάχιστον με τα τεκμαρτά.
    ΠΡΟΣΟΧΗ δεν μιλάω για κατάργηση της έκδοσης αποδείξεων.

    Αν υπάρχει δυνατότητα από τη Γ.Γ.Π.Σ. να επεξεργαστεί τα Ε3 όποιας χρονιάς έχει διαθέσιμα και να μετατρέψει τις αγορές που είναι δηλωμένες με τους ισχύοντες Μ.Σ.Κ.Κ. να προσδιορίσει Κύκλο Εργασιών και καθαρά κέρδη και ταυτοχρονα συγκρίνει αυτόν το Κύκλο Εργασιών με το τι θα απέδιδε σε Φ.Π.Α, ίσως εκπλαγείτε από τα ποσά που θα προκύψουν.
    Έτσι έχετε μια λύση πολύ πιο εύκολα εφαρμόσιμη για τις παρούσες συνθήκες.
    Θα μπορούσε συμπληρωματικά να γίνεται υποβολή Συγκεντρωτικών Καταστάσεων ΚΕΠΥΟ ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να γίνεται πραγματική διασταύρωση συναλλαγών από τη Γ.Γ.Π.Σ. Είναι άλλο πράγμα να ελέγξει κανείς το χονδρεμπόριο από το να «πελαγώσει» άνευ αποτελέσματος τελικά στο κυκεώνα των αποδείξεων.

    2) Εφαρμογή του λογιστικού προσδιορισμού στις επιχειρήσεις Παροχής υπηρεσιών και στους Ελεύθερους Επαγγελματίες με ταυτόχρονα αντικειμενικά κριτήρια προσδιορισμού του εισοδήματος και οι αποδείξεις αυτών των κλάδων να λαμβάνονται υπόψη στη φορολογική δήλωση με ιδιαίτερα κίνητρα.
    Έτσι θα μπορεί να ελεγχθεί ένα μέρος των αποδείξεων αυτών ουσιαστικά.

    Μετά τιμής

    ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΙΟΣ