1. Μέχρι την έκδοση των αποφάσεων της παρ. 1 και 2 του άρθρου 16, λειτουργούν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ Σχηματισμοί Δικαστικών και Εξωδικαστικών Υποθέσεων. Προϊστάμενοι των Σχηματισμών ορίζονται από τον Πρόεδρο του ΝΣΚ λειτουργοί του ΝΣΚ, με βαθμό τουλάχιστον Παρέδρου και προϊστάμενοι των επιμέρους Γραφείων των Σχηματισμών, Πάρεδροι ΝΣΚ ή Δικαστικοί Πληρεξούσιοι με επταετή τουλάχιστον υπηρεσία.
2. Μέχρι την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και των αποφάσεων ή πράξεων του Προέδρου του ΝΣΚ που προβλέπονται στο παρόν, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις, αποφάσεις και πράξεις που ρυθμίζουν κατά τον χρόνο δημοσίευσής του, τα αντίστοιχα θέματα.
3. Μέχρι την έκδοση της απόφασης που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 122, εξακολουθούν να ισχύουν όσα ορίζονται στην απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ υπ’ αρ. 272/2020 (Β’ 2862) σχετικά με την έκδοση Πράξεων και Επισημειωματικών Πράξεων.
4. Το όριο ηλικίας που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 37 για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για την πρόσληψη λειτουργών του ΝΣΚ, ισχύει για τους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται μετά το έτος 2023.
5. Η θητεία των μελών των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, λήγει την 31η.12.2021.
6. Η θητεία των μελών του Γραφείου Επιθεώρησης που υπηρετούν σε αυτό κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, λήγει την 31η.12.2022.
7. Το άρθρο 70 ισχύει για τις αποσπάσεις που πραγματοποιούνται από την έναρξη ισχύος του παρόντος και εφεξής.
8. Πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κρίνονται με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο της τέλεσης της πράξης ή στα κατ’ εξακολούθηση τελούμενα πειθαρχικά παραπτώματα, με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά την τέλεση της τελευταίας πράξης ή παράλειψης. Διαδικαστικές πράξεις που έχουν διενεργηθεί έγκυρα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, με το προηγούμενο νομικό καθεστώς, δεν επαναλαμβάνονται.
9.Έως και τις 31.7.2022, απαγορεύεται η απόσπαση διοικητικών υπαλλήλων του ΝΣΚ, σε εφαρμογή γενικής ή ειδικής διάταξης, σε άλλη Υπηρεσία, Αρχή, Σώμα, ν.π.δ.δ., ν.π.ι.δ. με εξαίρεση τις αποσπάσεις στην Προεδρία της Δημοκρατίας, στην Προεδρία της Κυβέρνησης, στο Γραφείο του Προέδρου και των Αντιπροέδρων της Βουλής και σε Γραφεία Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών της Κυβέρνησης.
10. Έως και τις 31.7.2022, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, επιτρέπεται η μετάταξη στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ Νομικής, μόνιμων ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ και β’ βαθμού και των ν.π.δ.δ., καθώς και των ν.π.ι.δ., εφόσον ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση, όπως οριοθετείται κάθε φορά από την Ελληνική Στατιστική Αρχή στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Η μετάταξη γίνεται ύστερα από δημόσια προκήρυξη, με αίτηση του ενδιαφερόμενου και σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του ΝΣΚ, σε κενές οργανικές θέσεις του διοικητικού προσωπικού. Οι μετατασσόμενοι διατηρούν το ίδιο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς, καθώς και την τυχόν προσωπική διαφορά στις αποδοχές τους. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, που αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ, καθορίζονται ο τρόπος δημοσίευσης, το περιεχόμενο της προκήρυξης, τα ειδικά προσόντα των υποψηφίων και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
11.Στους διοικητικούς υπαλλήλους του ΝΣΚ που υπηρετούν ή θα υπηρετούν στα Δικαστικά Γραφεία που πρόκειται να συγχωνευθούν, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 21, παρέχεται η δυνατότητα, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης να μεταταχθούν στις κατά τόπους υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών ή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με αντίστοιχη μεταφορά των θέσεων που κατέχουν.
12. Διατηρούνται σε ισχύ: α) το άρθρο 9 του ν. 2839/2000 (Α’ 196), β) τα άρθρα 45 και 46 του ν. 4559/2018 (Α’ 179), γ) η παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4607/2019 (Α’ 65) και δ) τοι παρ. 5, 6, 8 και 11 του άρθρου 66 του ν. 4714/2020 (Α’ 148).
Η ανάγκη στελέχωσης του ΝΣΚ προς το σκοπό της διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας του, δεδομένων και των κενών οργανικών θέσεων που υφίστανται ήδη από τον Ιούλιο του 2020, σε συνδυασμό και με το θεσπιζόμενο με το παρόν νομοσχέδιο νέο καθεστώς διενέργειας τακτικού πλέον διαγωνισμού, καθιστά αναγακαία και πρόσφορη την πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης με την οποία θα ρυθμίζεται το ζήτημα του διορισμού των επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού μέσω της αναβίωσης του από 12.04.2019 Πίνακα επιτυχόντων και της κάυωης των κενών οργαικών υέσεων από τον Πίνακα αυτόν πριν τη διενέργεια νέου διαγωνισμού.
Η μη πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης στο άρθρο 40 για τους αδιόριστους επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του 2019, ο αριθμός των οποίων (μικρότερος από 40) είναι ίσος με τα υπάρχοντα κενά σήμερα, συνιστά μια πρωτοφανή και ανεξήγητη αδικία δεδομένου ότι αφενός ο πίνακας επιτυχόντων είναι πολύ πρόσφατος και προέκυψε από έναν πολύ απαιτητικό διαγωνισμό, αφετέρου ότι σε κάθε προηγούμενο διαγωνισμό άπαντες οι επιτυχόντες απορρόφηθηκαν από το ΝΣΚ, ακόμα κι αν χρειάστηκαν 6 χρόνια. Απορρίπτονται νέοι επιστήμονες που κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια για να πετύχουν σε έναν εξαιρετικά δύσκολο, αδιάβλητο διαγωνισμό με κορυφαίους νομικούς να συνιστούν την εξεταστική επιτροπή, επενδύοντας χρόνια και χρήματα, ενώ θα μπορούσαν την παρούσα στιγμή να διοριστούν άπαντες καλύπτοντας τα υπάρχοντα κενά και να συμβάλουν στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του ΝΣΚ εξυπηρετώντας το δημόσιο συμφέρον. Είναι επιβεβλημένη η πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2019, άλλως συντελείται μια τεράστια αδικία εις βάρος τους.
Eν’όψει του γεγονότος ότι υπάρχουν αδιόριστοι επιτυχόντες από τον διαγωνισμό του 2019 πρέπει να προβλεφθεί με μεταβατική διάταξη η απορρόφηση τους για την στελέχωση του ΝΣΚ και στη συνέχεια να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός. Ως τώρα η πάγια τακτική της διοίκησης ήταν η απορρόφηση των επιτυχόντων και στην συνέχεια η διενέργεια νέου διαγωνισμού. Δεν νοείται να ακυρώνονται και να παραγκωνίζονται οι 40 εναπομείναντες αδιόριστοι επιτυχόντες και να επιβαρύνεται ο κρατικός προυπολογισμός με τα έξοδα διενέργειας ενός αχρείαστου αυτή τη στιγμή νέου διαγωνισμού.
Δέον να προβλεφθεί η θέσπιση μεταβατικής διάταξης για τους αδιόριστους επιτυχόντες του πιο πρόσφατου νομικού διαγωνισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.04.2019) ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες λειτουργίας του ΝΣΚ και να αρθεί η δυσμενής διάκριση, που υφίστανται οι αδιόριστοι επιτυχόντες σε σχέση με τους ήδη διορισμένους επιτυχόντες του ίδιου Πίνακα.
Δέον να προβλεφθεί η θέσπιση μεταβατικής διάταξης για τους αδιόριστους επιτυχόντες του πιο πρόσφατου νομικού διαγωνισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.04.2019) ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες λειτουργίας του ΝΣΚ και να αρθεί η δυσμενής διάκριση, που υφίστανται οι αδιόριστοι επιτυχόντες σε σχέση με τους ήδη διορισμένους επιτυχόντες του ίδιου Πίνακα.
Για την τήρηση των Συνταγματικών αρχών είναι απαραίτητη η θέσπιση μεταβατικής διάταξης στο άρθρο 40 και η εξάντληση του προσφατου πινακα επιτυχόντων πριν την διενέργεια νέου διαγωνισμου.
Η αρχή της ορθής νομοθέτησης,της ασφάλειας δικαίου,της ίσης μεταχείρισης,της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης επιβάλλει τη θέσπιση μεταβατικής διάταξης που να προβλέπει το διορισμό όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΝΣΚ του 2019.
Η διενέργεια νέου διαγωνισμού ενώ υπάρχουν ήδη κενές οργανικές θέσεις στο ΝΣΚ και επιτυχόντες από τον προηγούμενο όλως πρόσφατο διαγωνισμό αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας. Συγκεκριμένα, υπάρχει άνιση μεταχείριση των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 και σε σχέση με τους λοιπούς κατατασσόμενους στον πίνακα αυτό, οι οποίοι διορίστηκαν ήδη, και σε σχέση με τους συμμετέχοντες σε παρεμφερείς διαγωνισμούς όπως αυτούς των προηγούμενων δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων του ΝΣΚ, των Ειρηνοδικών και των Δικαστών.
Χαρακτηριστικά, πριν λίγες μέρες με το υπ’ αριθ. ΦΕΚ Τεύχος Α 81/21.5.2021 δόθηκε εκ νέου παράταση στον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού των Ειρηνοδικών που διεξήχθη το 2015, είναι δηλαδή αρκετά παλαιότερος διαγωνισμός σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό του ΝΣΚ που διεξήχθη το 2019. Αποτελεί δε πάγια τακτική της Διοίκησης ότι νέος διαγωνισμός διενεργείτο μετά την εξάντληση των Πινάκων των επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού δηλ. μετά το διορισμό όλων ανεξαιρέτως των επιτυχόντων. Όλοι οι Πίνακες Επιτυχόντων των προγενέστερων του 2019 Διαγωνισμών έχουν εξαντληθεί εκτός από τον Πίνακα Επιτυχόντων του 2019, η ισχύς του οποίου έληξε πρόωρα και αιφνίδια.
Για τους λόγους αυτούς, επομένως, πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του ΝΣΚ από τον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 μέχρι εξαντλήσεως αυτού.
Η διάταξη του άρθρου 40 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, αφήνει αρρύθμιστο το ζήτημα της απορρόφησης των επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Πίνακας Επιτυχόντων ΦΕΚ Γ΄567/12.4.2019), ενώ κατά πάγια πρακτική της διοίκησης (στην οποία απέβλεψαν οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό και εν τέλει επιτυχόντες) άπαντες οι πίνακες των επιτυχόντων των προηγούμενων διαγωνισμών για την στελέχωση του ΝΣΚ εξαντλούντο. Με υπάρχουσες σήμερα κενές θέσεις στο ΝΣΚ και αντίστοιχους σε αριθμό επιτυχόντες (οι οποίοι προέκυψαν από έναν άκρως απαιτητικό και πολύ πρόσφατο διαγωνισμό), αντί να μεθοδευτεί άμεσα ο διορισμός του και να καλυφθούν οι ανάγκες του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους επιχειρείται ο παραγκωνισμός τους με την ψήφιση νέου διαγωνισμού χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη γι’ αυτούς κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ίσης μεταχείρισης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης στη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης. Είναι επιτακτικό να ρυθμιστεί πρώτα το ζήτημα της κάλυψης των υπαρχόντων κενών από τον πίνακα επιτυχόντων του 2019 και κατόπιν να διενεργηθεί νέος διαγωνισμός με όποια μορφή και συχνότητα επιλεγεί. Επομένως προτού μεταβληθεί σε τέτοιο βαθμό ο τρόπος διενέργειας του διαγωνισμού πρέπει να εισαχθεί σχετική μεταβατική διάταξη.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Στο πλαίσιο τήρησης των αρχών της ασφάλειας δικαίου, της χρηστής διοικήσεως και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προτείνεται να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των πληρεξουσίων από τον Πίνακα των Επιτυχόντων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΦΕΚ Γ’ 567/12-4-2019), διότι ο πίνακας αυτος είναι πίνακας επιτυχόντων και όχι επιλαχόντων.
Η διενέργεια νέου διαγωνισμού οδηγεί σε άνιση μεταχείριση τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΝΣΚ του 2019 σε σχέση με τους επιτυχόντες όλων των προηγούμενων διαγωνισμών του ΝΣΚ.
Επιπλέον ένας νέος διαγωνισμός θα επιφέρει μείωση των δημοσίων εσόδων τη στιγμή που η χώρα μας υπέστη μεγάλη οικονομική ύφεση λόγω της πανδημίας.
Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2019 θα μπορούσαν να καλύψουν τις ήδη υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις και όσες θα δημιουργηθούν στο μέλλον χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός με τη δαπανηρή διενέργεια ενός νέου διαγωνισμού.
Για τους λόγους αυτούς πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 του σχεδίου νόμου που να προβλέπει την εξάντληση του πίνακα του διαγωνισμού του 2019 με τον διορισμό όλων των επιτυχόντων αυτού.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Είναι συνταγματικά επιβεβλημένο να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.4.2019) και τον διορισμό όλων των Επιτυχόντων στις κενές οργανικές θέσεις. Ο λόγος που επιβάλλει τη θέσπιση μεταβατικής διάταξης έγκειται στο γεγονός ότι ο νομοθέτης δύναται να ανατρέπει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, όχι όμως αιφνίδια και αναιτιολόγητα και πάντοτε με την πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, ώστε οι διαφορετικές ρυθμίσεις που εισάγονται να μην ανατρέπουν την δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των διοικουμένων και την αρχή ασφάλειας του δικαίου. Με βάση το μέχρι σήμερα ισχύον νομοθετικό καθεστώς που διέπει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ο διαγωνισμός για τη στελέχωσή του δεν ήταν τακτικός, σε αντίθεση με όσα προβλέπει ο παρόν κανονισμός, διενεργείτο δηλαδή σε άτακτα χρονικά διαστήματα και κατά πάγια τακτική της Διοίκησης τέτοιος διαγωνισμός διενεργείτο πάντοτε μόνο μετά την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού. Συνεπώς, πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα του τελευταίου διαγωνισμού και το διορισμό όλων των Επιτυχόντων πριν τη διενέργεια νέου διαγωνισμού, ο οποίος θα διέπεται από το νέο νομικό καθεστώς.
Η θέσπιση της διεξαγωγής του Διαγωνισμού σε τακτά χρονικά διαστήματα (ανά διετία) είναι θεμιτή. Η παράλειψη όμως θέσπισης μεταβατικής διάταξης που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων ΝΣΚ 2019 και το διορισμό όλων των εναπομείναντων επιτυχόντων, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση από το ισχύον καθεστώς του ΠΔ 238/2003 (μη διεξαγωγή του διαγωνισμού σε προκαθορισμένο χρόνο και ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και απορρόφηση όλων των επιτυχόντων) στο νέο καθεστώς, όπως αυτό προβλέπεται από τον παρόντα Οργανισμό που τίθεται σε διαβούλευση, είναι απολύτως άδικη και αδικαιολόγητη, καθώς παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, της χρήστης διοίκησης, της επαγγελματικής ελευθερίας, της αξιοκρατίας. Η εισαγωγή σχετικής μεταβατικής διάταξης είναι επιβεβλημένη.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη ώστε η να αναβιώσει η ισχύς του με ημερομηνία 8-4-2019Γ’567/12-4-2019) Πίνακα Επιτυχόντων του Διαγωνισμού για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων Δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που προκηρύχθηκε με την υπ’ αρ. 403/2018 (Γ’1389) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, δεδομένου ότι η αναίτια και ξαφνική κατάργησή του άφησε αδιόριστους 40 επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού κατά παράβαση των αρχών της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, της ισότητας και της χρηστής διοικήσεως, και της αξιοκρατίας κατά την πρόσβαση στις δημόσιες θέσεις. Εξάλλου μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί οι επιτυχόντες όλων των προηγούμενων εισαγωγικών διαγωνισμών του ΝΣΚ, δυνάμει της χορήγησης παράτασης ισχύος του εκάστοτε Πίνακα Επιτυχόντων.
Στο άρθρο 12 θα έπρεπε να προβλέπεται μεταβατική διάταξη για την κάλυψη των υφιστάμενων κενών από τον Πίνακα Επιτυχόντων του Διαγωνισμού του ΝΣΚ του 2019 για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, δηλ. προς επίτευξη του σκοπού θέσπισης του παρόντος οργανισμού. Η επιλογή να μένει χωρίς προσωπικό το ΝΣΚ επί μακρό χρονικό διάστημα ενώ υφίστανται επιτυχόντες για την κάλυψη των κενών θα οδηγήσει σε απώλεια δημοσίων εσόδων.
Στο πλαίσιο τήρησης των αρχών της ασφάλειας δικαίου, της χρηστής διοικήσεως και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προτείνεται να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των πληρεξουσίων από τον Πίνακα των Επιτυχόντων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΦΕΚ Γ’ 567/12-4-2019), διότι ο πίνακας αυτος είναι πίνακας επιτυχόντων και όχι επιλαχόντων.
Προτείνεται η θέσπιση μεταβατικής διάταξης επί του παρόντος για την άμεση στελέχωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους από τον Πίνακα Επιτυχόντων του 2019 (ΦΕΚ Γ’ 567/12-4-2019) προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
: Η θέση σε ισχύ του άρθρου 40 ως έχει και ενώ δεν έχουν διοριστεί όλοι οι επιτυχόντες του προηγούμενου καθεστώτος, θέτει τους πρόσφατους επιτυχόντες σε δυσμένεια και άνιση μεταχείριση σε σχέση με τους παλαιότερους αλλά και τους μελλοντικούς επιτυχόντες. Η ανάγκη θέσπισης μεταβατικής διάταξης του άρθρου 40 του νέου Οργανισμού, επιβάλλεται από τη συνταγματική υποχρέωση του νομοθέτη να σέβεται το τεθέν δίκαιο, το οποίο και υπό προϋποθέσεις δύναται να ανατρέπει, προβλέποντας όμως μεταβατικές διατάξεις. Όπως είναι γνωστό, ο κοινός νομοθέτης δεν κωλύεται από την συνταγματική αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης να εισάγει ρυθμίσεις διαφορετικές από αυτές που ίσχυαν στο παρελθόν και προς τις οποίες έχουν προσαρμοσθεί και αποβλέψει οι διοικούμενοι, έστω και αν θίγονται υφιστάμενα, δικαιώματα ή συμφέροντα αυτών, αρκεί η επιχειρούμενη ρύθμιση να χωρεί κατά τρόπο γενικό, απρόσωπο και αντικειμενικό (ΣτΕ 2827/2002 Ολ., 1842/2008), νομίμως και κατά τρόπο σύμφωνο προς τις αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης και τιθεμένων μεταβατικών διατάξεων. Οι μεταβατικές διατάξεις ρυθμίζουν τα θέματα που προκύπτουν από τη μεταβολή της νομοθεσίας, δηλαδή είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη μετάβαση από την ισχύουσα στην προτεινόμενη νομοθεσία.
Επομένως, πρέπει να εισαχθεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 του σχεδίου νόμου του νέου Οργανισμού του ΝΣΚ, που να προβλέπει την εξάντληση του πίνακα του τελευταίου διαγωνισμού και τον διορισμό όλων των επιτυχόντων πριν την διενέργεια νέου διαγωνισμού με το νέο νομικό καθεστώς που πρόκειται να θεσπιστεί με τον νέο Οργανισμό.
Να υπάρξει ρύθμιση μισθολογικών ζητημάτων και να χορηγηθεί,από την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως, η προσωπική διαφορά του άρθρου 45 του Νόμου 4569/2018, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), καθώς επίσης στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.)
Στην παράγραφο 12 β) ο νόμος τα άρθρα 45 και 46 του οποίου διατηρούνται σε ισχύ είναι ο ν. 4569/2018 (Α΄179).