1. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ, μπορεί να συγκροτούνται Τριμελείς Επιτροπές κατά παρέκκλιση των όσων αναφέρονται στην παρ. 10 του άρθρου 5, σχετικά με την τοπική και υλική αρμοδιότητα των Επιτροπών, με τη συμμετοχή λειτουργών που υπηρετούν σε διαφορετικές υπηρεσιακές μονάδες του ΝΣΚ και να καθορίζεται η διαδικασία και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ή ειδικότερο ζήτημα για τη λειτουργία τους.
2. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ, μπορεί: α) να παραπέμπονται στις Τριμελείς Επιτροπές υποθέσεις, μολονότι το αντικείμενο της διαφοράς δεν υπάγεται στην αρμοδιότητά τους, εφόσον οι υποθέσεις αυτές είναι όμοιες κατά το πραγματικό και νομικό μέρος, τα ανακύπτοντα ζητήματα έχουν ήδη αντιμετωπιστεί από την Ολομέλεια και κρίνεται ότι παρέλκει η εισαγωγή τους στο Τμήμα ή στην Ολομέλεια, β) να ορίζονται και άλλα είδη υποθέσεων, στις οποίες οι Τριμελείς Επιτροπές αποφαίνονται με Πράξη, καθώς και οι λεπτομέρειες που αφορούν στο περιεχόμενο και στον τρόπο έκδοσής της, γ) να ορίζονται και άλλα είδη υποθέσεων για τα οποία συντάσσεται Επισημειωματική Πράξη, καθώς και οι λεπτομέρειες που αφορούν στο περιεχόμενο και τον τρόπο έκδοσής της.
3. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ μπορεί να ορίζονται τα επιμέρους καθήκοντα των λειτουργών και του διοικητικού προσωπικού του ΝΣΚ, ο τύπος και το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών ή φυσικών αρχείων και των βιβλίων που οι λειτουργοί ή οι υπηρεσιακές μονάδες του ΝΣΚ οφείλουν να τηρούν και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την οργάνωση και λειτουργία του ΝΣΚ.
4. Ο Πρόεδρος του ΝΣΚ, με απόφασή του, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ μπορεί: α) να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του ή ειδικές αρμοδιότητες που ανήκουν στο ΝΣΚ, σε λειτουργούς ή σε διοικητικούς υπαλλήλους του ΝΣΚ, ανάλογα με την περίπτωση, β) να εξουσιοδοτεί λειτουργούς ή διοικητικούς υπαλλήλους του ΝΣΚ, να υπογράφουν «Με εντολή Προέδρου του ΝΣΚ», με την επιφύλαξη των όσων ορίζονται στα άρθρα 24, 65 και 69Γ του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και προϊστάμενο Διεύθυνσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΝΣΚ, να υπογράφει τις κάθε μορφής άδειες του διοικητικού προσωπικού ή κάθε άλλο κατά την κρίση του έγγραφο, γ) να αναθέτει την εποπτεία όλων ή μέρους των υπηρεσιακών μονάδων της Κεντρικής Υπηρεσίας σε Νομικό Σύμβουλο του Κράτους ή Πάρεδρο, που υπηρετεί στην Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ ή την εποπτεία ομάδας υπηρεσιακών μονάδων του ΝΣΚ σε Αντιπρόεδρο του ΝΣΚ ή Νομικό Σύμβουλο του Κράτους.
5. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Προέδρου του ΝΣΚ, μπορεί να γίνεται χωροταξικός ανασχεδιασμός των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων του ΝΣΚ, ιδίως λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΝΣΚ και των δικαστηρίων της χώρας και να ιδρύονται ή να συγχωνεύονται ή να καταργούνται υφιστάμενες.
6. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ καθορίζονται: α) οι επιμέρους αρμοδιότητες, στελέχωση και κάθε άλλο τεχνικό ή λεπτομερειακό θέμα για το Γραφείο Προέδρου και τη Γραμματεία του ΝΣΚ που προβλέπονται στα άρθρα 14 και 15 και β) ο αριθμός των Σχηματισμών της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΝΣΚ, που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 123, οι αρμοδιότητες, το είδος των δικαστικών και εξωδίκων υποθέσεων που χειρίζονται και τα επιμέρους Γραφεία τους. Με την ίδια διαδικασία, δημιουργούνται, διασπώνται, συγχωνεύονται ή καταργούνται Σχηματισμοί ή Γραφεία Σχηματισμών ή ανατίθενται σε Σχηματισμό ή Γραφείο Σχηματισμού νέες υποθέσεις ή κατηγορίες υποθέσεων ή αρμοδιότητες άλλων Σχηματισμών ή Γραφείων.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, μετά από πρόταση του Προέδρου του ΝΣΚ, μπορεί να ανατεθεί, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 25 η δικαστική υπεράσπιση των συμφερόντων του Δημοσίου, της Ανεξάρτητης Αρχής ή του ν.π.δ.δ. και η παράσταση, με δήλωση ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων και Αρχών, στον Προϊστάμενο της αρμόδιας υπηρεσίας ή σε υπάλληλο νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτόν ή σε άλλο όργανο που θα προβλέπεται ρητά στην ειδική διάταξη. Στις περιπτώσεις αυτές, στην απόφαση μπορεί να προβλέπεται ειδική διαδικασία για τη μη άσκηση ενδίκων βοηθημάτων, την αποδοχή δικαστικών αποφάσεων και τη μη άσκηση ενδίκων μέσων.
8. Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία παροχής νομικής υπεράσπισης σε λειτουργούς του ΝΣΚ κατά το άρθρο 57 και κάλυψης των εξόδων. Επίσης, προσδιορίζονται το ύψος του ποσού που καταβάλλεται ως δικηγορική αμοιβή, η προθεσμία υποβολής του αιτήματος για την πληρωμή των δαπανών, η διαδικασία επιστροφής των δαπανών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του ιδίου άρθρου.
9. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, καθορίζεται ο τρόπος καταβολής από τον λειτουργό του ΝΣΚ που έχει λάβει την άδεια της παρ. 4 του άρθρου 61 των κρατήσεων και των εισφορών για τα ασφαλιστικά ταμεία, με βάση τις αποδοχές που αντιστοιχούν κάθε φορά στον βαθμό της οργανικής του θέσης.
10. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του ΝΣΚ ρυθμίζονται λεπτομέρειες σχετικές με τη διαδικασία και τις ειδικότερες υποχρεώσεις όσων λαμβάνουν την εκπαιδευτική άδεια του άρθρου 63.
11. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από πρόταση του Προέδρου του ΝΣΚ, καθορίζονται αναλυτικά, ο τρόπος και η διαδικασία άσκησης των αρμοδιοτήτων του Γραφείου Επιθεώρησης, τα επιμέρους καθήκοντα των επιθεωρητών, τα κριτήρια αξιολόγησης των υπηρεσιακών μονάδων του ΝΣΚ και της απόδοσης των λειτουργών του και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
12. Με απόφαση του Προέδρου, που αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ: α) κατανέμονται στις υπηρεσιακές μονάδες του ΝΣΚ, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες οι θέσεις του διοικητικού προσωπικού που αναφέρονται στην παρ. 8 του άρθρου 106, β) ορίζονται οι κατηγορίες και ο αριθμός των υπαλλήλων που υπηρετούν στα Τμήματα των Διευθύνσεων που λειτουργούν στην Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ και γ) ορίζονται οι επιχειρησιακοί στόχοι, τα περιγράμματα θέσεων των προϊσταμένων και των στελεχών των οργανικών μονάδων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εκτέλεση του παρόντος.
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου, ως προς την παράγραφο 5, η Ένωση προτείνει να προστεθεί η σύμφωνη γνώμη της Διοικητικής Ολομέλειας καθώς ο χωροταξικός ανασχεδιασμός των υπηρεσιακών μονάδων του Ν.Σ.Κ. είναι ζήτημα γενικού ενδιαφέροντος για την οργάνωση και την λειτουργία του Σώματος. Προτείνεται η αναδιατύπωση του άρθρου ως εξής: «Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Προέδρου του ΝΣΚ και σύμφωνη γνώμη της Διοικητικής Ολομέλειας, μπορεί να γίνεται χωροταξικός ανασχεδιασμός των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων του ΝΣΚ, ιδίως λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΝΣΚ και των δικαστηρίων της χώρας και να ιδρύονται ή να συγχωνεύονται ή να καταργούνται υφιστάμενες».
Επισημαίνεται ότι δεν είναι σαφές εάν η εξουσιοδοτική διάταξη της παρ. 5 αναφέρεται στο άρθρο 16 παρ. 1 περί συγκρότησης Σχηματισμών με απόφαση του Προέδρου Ν.Σ.Κ ή/και στο άρθρο 21 παρ. 7 περί ίδρυσης, συγχώνευσης ή κατάργησης Δικαστικών Γραφείων με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, κατόπιν εισήγησης του Προέδρου του ΝΣΚ. Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω εξουσιοδοτική διάταξη έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος, διότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ειδική και ορισμένη.