1. Εκτός από την περίπτωση της επιβολής πειθαρχικής ποινής οριστικής παύσης, λόγω πειθαρχικού παραπτώματος, ο λειτουργός του ΝΣΚ παύεται οριστικά αν καταδικάστηκε αμετάκλητα σε οποιαδήποτε ποινή για αδίκημα από αυτά που αναφέρονται στην περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 38.
2. Η οριστική παύση λειτουργού του ΝΣΚ είναι δυνατή: α) Για ανικανότητα εκτέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, λόγω νόσου ή αναπηρίας, σωματικής ή πνευματικής, εφόσον η ανικανότητα αυτή διαρκεί και πέρα από τον χρόνο που ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις για τους πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους και β) για υπηρεσιακή ανεπάρκεια.
3. Για την οριστική παύση του λειτουργού, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2, αποφασίζει το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ή τα Συμβούλια της παρ. 1 του άρθρου 10 για βαθμό ανώτερο του Νομικού Συμβούλου του Κράτους. Η διαδικασία κινείται, σε κάθε περίπτωση, με έγγραφο του Υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του ΝΣΚ.
4. Μετά την κίνηση της διαδικασίας, ο Πρόεδρος του αρμόδιου Συμβουλίου ορίζει ένα από τα μέλη του, ως εισηγητή. Ο εισηγητής: α) συλλέγει τα αναγκαία στοιχεία τα σχετικά με τον λόγο της παύσης, β) εξετάζει μάρτυρες ή διατάζει τη διεξαγωγή πραγματογνωμοσύνης κατά τις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, γ) καλεί τον λειτουργό που αφορά η διαδικασία για παροχή εξηγήσεων και υποβάλλει στον Πρόεδρο του Συμβουλίου αιτιολογημένο πόρισμα. Ο παραπάνω λειτουργός μπορεί να λάβει γνώση των στοιχείων του φακέλου οποτεδήποτε.
5. Μετά την υποβολή του πορίσματος, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου ορίζει ημερομηνία συζήτησης της υπόθεσης και απευθύνει έγγραφη κλήση στον παραπάνω λειτουργό που περιέχει τον λόγο της παύσης και λεπτομερή αναφορά στα πραγματικά περιστατικά που συνιστούν τον λόγο αυτό. Η κλήση κοινοποιείται, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 89 τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη συζήτηση στον ως άνω λειτουργό, ο οποίος έχει δικαίωμα να παραστεί στο Συμβούλιο αυτοπρόσωπα ή με πληρεξούσιο δικηγόρο.
6. Η απόφαση του Συμβουλίου για την παύση επιδίδεται το συντομότερο στον λειτουργό που αφορά, ο οποίος δικαιούται, αν έχει τον βαθμό του Παρέδρου ή του Δικαστικού Πληρεξουσίου, να υποβάλει ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του ΝΣΚ προσφυγή, σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίησή της, ενώπιον της Ολομέλειας του ΝΣΚ.
7. Η προθεσμία της προσφυγής και η άσκησή της αναστέλλουν την εκτέλεση της απόφασης οριστικής παύσης.
8. Για την εκτέλεση της απόφασης οριστικής παύσης, κατά της οποίας, είτε δεν προβλέπεται η άσκηση προσφυγής, είτε δεν ασκήθηκε προσφυγή, είτε η ασκηθείσα απορρίφθηκε, εκδίδεται, ανάλογα με τον βαθμό του παυθέντος, είτε προεδρικό διάταγμα, με πρόταση του Υπουργού Οικονομικών, είτε υπουργική απόφαση, κατά τα οριζόμενα στις παρ. 6 και 7 του άρθρου 65. Οι παραπάνω πράξεις δημοσιεύονται περιληπτικά στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και επιδίδονται στον παυθέντα. Η λύση της υπηρεσιακής σχέσης επέρχεται από την ημερομηνία επίδοσης της πράξης. Αν δεν προκύπτει επίδοση, αυτή θεωρείται ότι έγινε την τριακοστή ημέρα από τη δημοσίευση της απόφασης.
Ως προς την παράγραφο 2 περ. β΄, η Ένωση επισημαίνει την αντίρρησή της στη θέσπιση της αόριστης έννοιας της υπηρεσιακής ανεπάρκειας ως αυτοτελούς περίπτωσης οριστικής παύσης, χωρίς τις εγγυήσεις της πειθαρχικής διαδικασίας. Άλλωστε, η περίπτωση αυτή καλύπτεται ουσιαστικά και διαδικαστικά στο πλαίσιο του πειθαρχικού δικαίου, με τις διασφαλίσεις του οποίου μπορεί να επιβληθεί.
Συνεπώς προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου ως ακολούθως: «2.Είναι δυνατό να παυθεί οριστικά ο λειτουργός του ΝΣΚ για ανικανότητα εκτέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, λόγω νόσου ή αναπηρίας, σωματικής ή πνευματικής, εφόσον η ανικανότητα αυτή διαρκεί και πέρα από το χρόνο που ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις για τους πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους».
Ως προς την παράγραφο 6, η Ένωση επαναλαμβάνει τη θέση της, όπως διατυπώθηκε στο άρθρο 89 παρ. 8 του σχεδίου και προτείνει την επίδοση της σχετικής πράξης με εμπιστευτική αλληλογραφία.