1. Η Επιθεώρηση των Δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων, των Δικαστικών Πληρεξουσίων και των Δικαστικών Πληρεξουσίων Α’ διενεργείται από τους Επιθεωρητές, σε ομάδες, ανάλογα με τον βαθμό τους και ειδικότερα: α) Δόκιμοι Δικαστικοί Πληρεξούσιοι για τον απαιτούμενο μέχρι τη μονιμοποίησή τους χρόνο, β) Δικαστικοί Πληρεξούσιοι, γ) Δικαστικοί Πληρεξούσιοι Α’. Η ειδικότερη, ισομερής κατανομή μεταξύ των Επιθεωρητών γίνεται με πράξη του Προϊσταμένου του Γραφείου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην περ. στ’ του άρθρου 75.
2. Η Επιθεώρηση των πρώτων σαράντα (40) Παρέδρων στην επετηρίδα διενεργείται από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Επιθεώρησης. Στα λοιπά μέλη του Γραφείου, κατανέμεται με πράξη του Προϊσταμένου, ίσος αριθμός των λοιπών Παρέδρων για επιθεώρηση.
3. Δεν επιτρέπεται η επιθεώρηση λειτουργού του ΝΣΚ που είναι σύζυγος, πρόσωπα με το οποίο έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, σε ευθεία γραμμή απεριόριστα και πλάγια έως και τον τέταρτο βαθμό ή έχει ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τον Επιθεωρητή. Στην περίπτωση αυτή, ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επιθεώρησης αναθέτει την επιθεώρηση του λειτουργού αυτού σε άλλον Επιθεωρητή, τηρουμένου του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 ή, στην περίπτωση που η απαγόρευση αφορά στον Προϊστάμενο του Γραφείου Επιθεώρησης, ο Πρόεδρος του ΝΣΚ αναθέτει την επιθεώρηση στον αναπληρωτή Προϊστάμενο του Γραφείου. Σε κάθε περίπτωση, εφαρμόζεται το άρθρο 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας [ν. 2690/1999 (Α’ 45)].
4. Σε περίπτωση που ο Επιθεωρητής ήταν και προϊστάμενος του επιθεωρούμενου λειτουργού ΝΣΚ κατά το επιθεωρούμενο διάστημα, ο Προϊστάμενος του Γραφείου Επιθεώρησης αναθέτει την επιθεώρηση του λειτουργού αυτού σε άλλον Επιθεωρητή και εάν ο επιθεωρούμενος λειτουργός επιθεωρείται από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Επιθεώρησης, ο Πρόεδρος του ΝΣΚ αναθέτει την επιθεώρησή του στον αναπληρωτή Προϊστάμενο του Γραφείου Επιθεώρησης.
5.Οι Επιθεωρητές κατά την επιθεώρηση: α) εξετάζουν την υπηρεσιακή απόδοση των λειτουργών που επιθεωρούνται σύμφωνα με τα κριτήρια και την κλίμακα αξιολόγησης του άρθρου 79, για το χρονικό διάστημα που καθορίζεται στη σχετική απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, β) για τον σχηματισμό γνώμης, σε σχέση με τα προσόντα του επιθεωρούμενου, έχουν προσωπική επικοινωνία με αυτόν, η οποία μπορεί να γίνεται και με τη χρήση τεχνολογίας επικοινωνιών και πληροφορικής, έχουν συνεχή και ελεύθερη πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο υποθέσεων καθώς και στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΝΣΚ (ΟΠΣ), προκειμένου να λάβουν κάθε αναγκαία πληροφορία σχετικά με τον χειρισμό υποθέσεων από τον επιθεωρούμενο και μπορούν να απευθύνονται στη Διοίκηση και στα Δικαστήρια της περιφέρειας του Γραφείου, στο οποίο υπηρετεί ο επιθεωρούμενος, έτσι ώστε να σχηματίσουν ακριβή εικόνα και γνώση για τη συνεργασία του επιθεωρούμενου με τη Διοίκηση και την παράστασή του στα ακροατήρια των Δικαστηρίων, γ) οι Επιθεωρητές ζητούν και λαμβάνουν υποχρεωτικά υπόψη τους την ειδικά αιτιολογημένη έγγραφη γνώμη του Προϊσταμένου του επιθεωρούμενου, η οποία περιλαμβάνει αξιολόγηση σύμφωνα με την κλίμακα της παρ. 3 του άρθρου 79, σε καθένα από τα κριτήρια της παρ. 2 του ίδιου άρθρου, δ) οι Επιθεωρητές των Παρέδρων του ΝΣΚ λαμβάνουν υπόψη τους και την έγγραφη γνώμη του Προέδρου του Τμήματος, στο οποίο μετέχουν οι επιθεωρούμενοι, μπορούν δε να ζητούν και την έγγραφη γνώμη των λοιπών λειτουργών του Τμήματος.
6. Ο επιθεωρούμενος λειτουργός του ΝΣΚ οφείλει να γνωστοποιεί με ηλεκτρονικά μέσα στον Επιθεωρητή του, στο τέλος κάθε δικαστικού έτους καθώς και κάθε φορά που του ζητείται, αναλυτική κατάσταση των εργασιών του, στην οποία αναφέρονται ο αριθμός φακέλου και το αντικείμενο κάθε μιας υπόθεσης (για τις ομοειδείς ο συνολικός αριθμός τους), οι ενέργειές του, το τυχόν αποτέλεσμα του χειρισμού αυτών (έκδοση απόφασης ή γνωμοδότησης) καθώς και οι εκκρεμείς προς ενέργεια υποθέσεις του. Στην κατάσταση αυτή, οι λειτουργοί επισημαίνουν τις υποθέσεις, στις οποίες, κατά την κρίση τους, επεξεργάστηκαν πρωτότυπα νομικά ζητήματα κατά το επιθεωρούμενο χρονικό διάστημα ή αντιμετώπισαν ιδιαίτερα δυσχερή νομικά θέματα. Οι Πάρεδροι ΝΣΚ κάνουν ειδική αναφορά, εκτός από τις υποθέσεις που χειρίστηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στις εκκρεμείς ενώπιον του Αρείου Πάγου αιτήσεις αναίρεσης που έχουν τυχόν χρεωθεί και σε εκείνες των οποίων επέσπευσαν τη συζήτηση, με παράθεση της περαιτέρω πορείας ή του αποτελέσματος, καθώς και των εισηγήσεών τους για ερωτήματα που εισήγαγαν στο αρμόδιο τμήμα και των γνωμοδοτήσεων που εκδόθηκαν για αυτά.
Κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 78 του Σχεδίου η Επιθεώρηση των 40 πρώτων Παρέδρων στην επετηρίδα διενεργείται από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Επιθεώρησης. Κατά την παράγραφο 1 περ. γ) του άρθρο 65 η προαγωγή στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου γίνεται κατ΄απόλυτο εκλογή μεταξύ εκείνων που έχουν τα τυπικά προσόντα. Ενόψει των ανωτέρω ρυθμίσεων, όμως, δεν διευκρινίζεται, όπως θα έπρεπε εάν για την προαγωγή αυτή κρίνονται όλοι οι Πάρεδροι που έχουν τα τυπικά προσόντα, ανεξαρτήτως αριθμού, βάσει επετηρίδος ή μόνον οι 40 πρώτοι επιθεωρούμενοι.
Ως προς την παράγραφο 6, η Ένωση επισημαίνει ότι οι λειτουργοί του Ν.Σ.Κ. έχουν επιφορτιστεί με υπερβολικά μεγάλο όγκο γραφειοκρατικής απασχόλησης, την τήρηση πολλών αρχείων και την αποστολή διαφορετικών καταστάσεων εν μέσω δικαστικού έτους και παράλληλα με την άσκηση των ήδη πολλαπλών υπηρεσιακών τους καθηκόντων και για το λόγο αυτό προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου, ώστε να προβλέπεται ότι ο επιθεωρούμενος λειτουργός οφείλει να γνωστοποιεί στον Επιθεωρητή του όταν του ζητηθεί (και όχι στο τέλος κάθε δικαστικού έτους) αναλυτική κατάσταση εργασιών στην οποία αναφέρεται ο αριθμός εκάστου φακέλου και η φύση της κάθε υπόθεσης, οι δε λοιπές λεπτομέρειες να αναζητούνται μέσω του ΟΠΣ από τον Επιθεωρητή.
Η Ένωση προτείνει την αναδιατύπωση της παραγράφου ως ακολούθως: «6. Ο επιθεωρούμενος λειτουργός του ΝΣΚ οφείλει να γνωστοποιεί με ηλεκτρονικά μέσα στον Επιθεωρητή του, κάθε φορά που του ζητείται, πέντε πλήρεις φακέλους, με υποθέσεις, στις οποίες, κατά την κρίση του, επεξεργάστηκε πρωτότυπα νομικά ζητήματα κατά το επιθεωρούμενο χρονικό διάστημα ή αντιμετώπισε ιδιαίτερα δυσχερή νομικά ζητήματα. Οι Πάρεδροι ΝΣΚ μπορούν, συμπληρωματικά και εάν το επιθυμούν να κάνουν και ειδική αναφορά, εκτός από τις υποθέσεις που χειρίστηκαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στις εκκρεμείς ενώπιον του Αρείου Πάγου αιτήσεις αναίρεσης που έχουν τυχόν χρεωθεί και σε εκείνες των οποίων επέσπευσαν τη συζήτηση, με παράθεση της περαιτέρω πορείας ή του αποτελέσματος, καθώς και των εισηγήσεών τους για ερωτήματα που εισήγαγαν στο αρμόδιο τμήμα και των γνωμοδοτήσεων που εκδόθηκαν για αυτά. Ο Προϊστάμενος του επιθεωρούμενου υποχρεούται στην προφορική ενημέρωση του επιθεωρητή για τις κατηγορίες των υποθέσεων του γραφείου, τις οποίες ισομερώς, ισοβαρώς και δίκαια έχει κατανείμει σε άπαντες τους λειτουργούς του γραφείου που υπηρετούν σε αυτό.»
Επίσης, προς διευκόλυνση του έργου των λειτουργών ως προς την ενημέρωση των αρχείων προτείνουμε την ενεργοποίηση μίας επιπλέον δυνατότητας του ήδη λειτουργούντος ηλεκτρονικού συστήματος του ΟΠΣ, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δυνατή η ενημέρωση από το χειριστή της πορείας του εκάστοτε φακέλου σε πραγματικό χρόνο και η ακώλυτη πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενου (λειτουργού, Επιθεωρητή) σε αυτόν.