Με απόφαση του Προέδρου του ΝΣΚ, η οποία δημοσιεύεται τον Σεπτέμβριο κάθε έτους περιττού αριθμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων Δικαστικών Πληρεξουσίων του ΝΣΚ. Θέσεις προς πλήρωση θεωρούνται όσες είναι κενές σε όλους τους βαθμούς των λειτουργών του ΝΣΚ κατά τον χρόνο υπογραφής της προκήρυξης, καθώς και όσες κενωθούν μέχρι την 1η Ιουλίου που ακολουθεί την προκήρυξη του διαγωνισμού. Η προκήρυξη αναφέρει τον αριθμό των θέσεων προς κάλυψη, τον χρόνο έναρξης και τον τόπο διεξαγωγής του διαγωνισμού, τα νόμιμα δικαιολογητικά συμμετοχής, καθώς και την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής. Ο διαγωνισμός διενεργείται τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»Άρθρο 40 Διαγωνισμός
Άρθρο 40 Διαγωνισμός
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ – ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΣΚ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 3 Αποστολή του Νομικού Συμβουλίου του ΚράτουςΆρθρο 3 Αποστολή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Αρμοδιότητες του ΝΣΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συγκρότηση του ΝΣΚ ως συλλογικού οργάνου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Αρμοδιότητες Τριμελών ΕπιτροπώνΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Τριμελών Επιτροπών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αρμοδιότητες Τμημάτων και Ολομέλειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Γνωμοδοτική Αρμοδιότητα ΝΣΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Λειτουργία του ΝΣΚ ως συλλογικού οργάνου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Υπηρεσιακά – Πειθαρχικά Συμβούλια
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΡΟΕΔΡΟΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΝΣΚ – ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Άρθρο 11 Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Αρμοδιότητες του Προέδρου του ΝΣΚ, ως Αντιπροσώπου (Agent) της Ελληνικής Δημοκρατίας στο ΕΔΔΑΆρθρο 12 Αρμοδιότητες του Προέδρου του ΝΣΚ, ως Αντιπροσώπου (Agent) της Ελληνικής Δημοκρατίας στο ΕΔΔΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚΆρθρο 13 Κεντρική Υπηρεσία του ΝΣΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Γραφείο Προέδρου του ΝΣΚΆρθρο 14 Γραφείο Προέδρου του ΝΣΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Γραμματεία ΝΣΚΆρθρο 15 Γραμματεία ΝΣΚ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Σχηματισμοί Δικαστικών και Εξωδικαστικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Διευθύνσεις του ΝΣΚ- Διάρθρωση ΔιευθύνσεωνΆρθρο 17 Διευθύνσεις του ΝΣΚ- Διάρθρωση Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Γραφείο ΕπιθεώρησηςΆρθρο 18 Γραφείο Επιθεώρησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Αυτοτελές Γραφείο Προστασίας ΔεδομένωνΆρθρο 19 Αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Γραφεία Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και Ειδικά Γραφεία ΝΣΚ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Δικαστικά Γραφεία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Λειτουργία Γραφείων ΝΣΚ σε ν.π.δ.δ., Ανεξάρτητες Αρχές και ΑΕΙΆρθρο 22 Λειτουργία Γραφείων ΝΣΚ σε ν.π.δ.δ., Ανεξάρτητες Αρχές και ΑΕΙ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Νομιμοποίηση – ΑτέλειεςΆρθρο 23 Νομιμοποίηση – Ατέλειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Συμμετοχή του Δημοσίου στις ποινικές δίκεςΆρθρο 24 Συμμετοχή του Δημοσίου στις ποινικές δίκες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Δικαστική εκπροσώπηση από διοικητικά όργαναΆρθρο 25 Δικαστική εκπροσώπηση από διοικητικά όργανα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Καθήκοντα λειτουργών του ΝΣΚΆρθρο 26 Καθήκοντα λειτουργών του ΝΣΚ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Χειρισμός υποθέσεων-Συμβιβαστική επίλυση διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Υποχρεώσεις των υπηρεσιών του ΝΣΚ και δημοσίων υπηρεσιών-Χορήγηση εγγράφωνΆρθρο 28 Υποχρεώσεις των υπηρεσιών του ΝΣΚ και δημοσίων υπηρεσιών-Χορήγηση εγγράφων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Λειτουργικά και οικονομικά θέματαΆρθρο 29 Λειτουργικά και οικονομικά θέματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Υποχρεώσεις και νομιμοποίηση δικηγόρων του ΔημοσίουΆρθρο 30 Υποχρεώσεις και νομιμοποίηση δικηγόρων του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δικηγορικές εταιρείες και δικηγόροι της αλλοδαπήςΆρθρο 31 Δικηγορικές εταιρείες και δικηγόροι της αλλοδαπής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Ειδικές Διαιτητικές ΥποθέσειςΆρθρο 32 Ειδικές Διαιτητικές Υποθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Ασκούμενοι δικηγόροι στο ΝΣΚΆρθρο 33 Ασκούμενοι δικηγόροι στο ΝΣΚ
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΘΕΣΕΙΣ-ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ-ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ Άρθρο 34 Λειτουργοί του ΝΣΚ-Βαθμοί ιεραρχίας-Αντιστοιχία-Αναπλήρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 ΑρχαιότηταΆρθρο 35 Αρχαιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Οργανικές θέσεις λειτουργών του ΝΣΚ
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προσόντα διορισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Κωλύματα διορισμούΆρθρο 38 Κωλύματα διορισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Άρση κωλυμάτωνΆρθρο 39 Άρση κωλυμάτων
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 40 Διαγωνισμός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Επιτροπή διαγωνισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Υποβολή αίτησης συμμετοχής – Έλεγχος δικαιολογητικώνΆρθρο 42 Υποβολή αίτησης συμμετοχής – Έλεγχος δικαιολογητικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Εξεταστέα ύληΆρθρο 43 Εξεταστέα ύλη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Στάδια διαγωνισμού – Βαθμολογία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Προκριματικό στάδιο – Διεξαγωγή γραπτής εξέτασης Άρθρο 45 Προκριματικό στάδιο – Διεξαγωγή γραπτής εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Κανόνες διεξαγωγής γραπτής εξέτασηςΆρθρο 46 Κανόνες διεξαγωγής γραπτής εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Βαθμολόγηση προκριματικής – γραπτής εξέτασηςΆρθρο 47 Βαθμολόγηση προκριματικής – γραπτής εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Προφορική εξέταση – τελικός βαθμόςΆρθρο 48 Προφορική εξέταση – τελικός βαθμός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Ισοβαθμίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Πρακτικό διαγωνισμού – Πίνακας οριστικών αποτελεσμάτωνΆρθρο 50 Πρακτικό διαγωνισμού – Πίνακας οριστικών αποτελεσμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Διορισμός επιτυχόντωνΆρθρο 51 Διορισμός επιτυχόντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 Ανάκληση του διορισμούΆρθρο 52 Ανάκληση του διορισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 53 Αναδιορισμός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ασυμβίβαστα – Συμμετοχή σε επιτροπές, συμβούλια και συλλογικά όργανα της Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Εντοπιότητα – Σύγκρουση συμφερόντωνΆρθρο 55 Εντοπιότητα – Σύγκρουση συμφερόντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 ΔωσιδικίαΆρθρο 56 Δωσιδικία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Νομική υπεράσπιση λειτουργών του ΝΣΚΆρθρο 57 Νομική υπεράσπιση λειτουργών του ΝΣΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Συμμετοχή σε ΤαμείαΆρθρο 58 Συμμετοχή σε Ταμεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Ατομικοί φάκελοι – Μητρώο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Μισθός
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΑΔΕΙΕΣ Άρθρο 61 Δικαστικές διακοπές – Άδειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Αναρρωτική άδεια – Άδεια μητρότητας και ανατροφής τέκνου – ΠερίθαλψηΆρθρο 62 Αναρρωτική άδεια – Άδεια μητρότητας και ανατροφής τέκνου – Περίθαλψη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Εκπαιδευτική άδειαΆρθρο 63 Εκπαιδευτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ Άρθρο 64 Μονιμοποίηση Δόκιμων Δικαστικών ΠληρεξουσίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ Άρθρο 64 Μονιμοποίηση Δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Προαγωγές λειτουργών του ΝΣΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 Αποχή από προαγωγήΆρθρο 66 Αποχή από προαγωγή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Προσφυγή για παράλειψη από προαγωγήΆρθρο 67 Προσφυγή για παράλειψη από προαγωγή
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ Άρθρο 68 Τοποθετήσεις – Μεταθέσεις – Μετακινήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Μετακινήσεις εκτός έδρας ή στην αλλοδαπήΆρθρο 69 Μετακινήσεις εκτός έδρας ή στην αλλοδαπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 ΑποσπάσειςΆρθρο 70 Αποσπάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 ΕμφάνισηΆρθρο 71 Εμφάνιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΑΡΓΙΑ Άρθρο 72 ΔιαθεσιμότηταΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΑΡΓΙΑ Άρθρο 72 Διαθεσιμότητα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Αργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ Άρθρο 74 Σύνθεση και στόχοι Γραφείου ΕπιθεώρησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΝΣΚ Άρθρο 74 Σύνθεση και στόχοι Γραφείου Επιθεώρησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Προϊσταμένου του Γραφείου ΕπιθεώρησηςΆρθρο 75 Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Προϊσταμένου του Γραφείου Επιθεώρησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Αρμοδιότητες ΕπιθεωρητώνΆρθρο 76 Αρμοδιότητες Επιθεωρητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Αξιολόγηση υπηρεσιακών μονάδωνΆρθρο 77 Αξιολόγηση υπηρεσιακών μονάδων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 78 Επιθεώρηση λειτουργών ΝΣΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 79 Εκθέσεις Επιθεώρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80 Προσφυγή του επιθεωρούμενου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Άρθρο 81 Γενικές αρχέςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Άρθρο 81 Γενικές αρχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Πειθαρχικά παραπτώματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 Παραγραφή
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 84 Πειθαρχικές ποινές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Έναρξη και λήξη πειθαρχικής ευθύνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Πειθαρχικά όργαναΆρθρο 86 Πειθαρχικά όργανα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Πειθαρχική δικαιοδοσίαΆρθρο 87 Πειθαρχική δικαιοδοσία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Κώλυμα συμμετοχής σε Πειθαρχικό Συμβούλιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 89 Πειθαρχική δίωξη – Διαδικαστικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 Άσκηση πειθαρχικής δίωξηςΆρθρο 90 Άσκηση πειθαρχικής δίωξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Προκαταρκτική εξέτασηΆρθρο 91 Προκαταρκτική εξέταση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 92 Ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Έναρξη και λήξη πειθαρχικής δίωξηςΆρθρο 93 Έναρξη και λήξη πειθαρχικής δίωξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Προδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Ανάκριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Ανακριτικές πράξειςΆρθρο 96 Ανακριτικές πράξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Κλήση σε απολογία – Ορισμός συνεδρίασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Κύρια διαδικασία – ΑπόφασηΆρθρο 98 Κύρια διαδικασία – Απόφαση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 Έφεση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 ΠροσφυγήΆρθρο 100 Προσφυγή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Επανάληψη πειθαρχικής δίκης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 Εκτέλεση απόφασης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ Άρθρο 103 Οριστική παύση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 ΠαραίτησηΆρθρο 104 Παραίτηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αποχώρηση από την υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΝΣΚ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄: ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ – ΚΛΑΔΟΙ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ – ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ Άρθρο 106 Οργανικές θέσειςΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΝΣΚ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄: ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ – ΚΛΑΔΟΙ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ – ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ Άρθρο 106 Οργανικές θέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Κατανομή οργανικών θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου κατά κατηγορία και κλάδοΆρθρο 107 Κατανομή οργανικών θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου κατά κατηγορία και κλάδο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 Κατανομή θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότηταΆρθρο 108 Κατανομή θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Κατάταξη προσωπικούΆρθρο 109 Κατάταξη προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 Κλάδοι Προϊσταμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 Προσόντα διορισμού ή πρόσληψηςΆρθρο 111 Προσόντα διορισμού ή πρόσληψης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ Άρθρο 112 Αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικούΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ Άρθρο 112 Αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Ειδική Επιτροπή ΑξιολόγησηςΆρθρο 113 Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 Επιλογή ΠροϊσταμένωνΆρθρο 114 Επιλογή Προϊσταμένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Υπερωριακή εργασίαΆρθρο 115 Υπερωριακή εργασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 Υπηρεσιακό και Πειθαρχικό ΣυμβούλιοΆρθρο 116 Υπηρεσιακό και Πειθαρχικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Άρθρο 117 Πειθαρχική δικαιοδοσίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Άρθρο 117 Πειθαρχική δικαιοδοσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Άσκηση πειθαρχικής δίωξηςΆρθρο 118 Άσκηση πειθαρχικής δίωξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Γενικές ρυθμίσεις πειθαρχικού δικαίου στο ΝΣΚΆρθρο 119 Γενικές ρυθμίσεις πειθαρχικού δικαίου στο ΝΣΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ-ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 120 Ετήσια έκθεσηΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ-ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 120 Ετήσια έκθεση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121 Ειδικότερες ρυθμίσεις σχετικά με τη διακίνηση εγγράφων στις υπηρεσίες του ΝΣΚΆρθρο 121 Ειδικότερες ρυθμίσεις σχετικά με τη διακίνηση εγγράφων στις υπηρεσίες του ΝΣΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 123 Μεταβατικές και τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 124 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 125 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Ιουνίου 2021, 08:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουνίου 2021, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
26 Σχόλια 131 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Σύμφωνα με τις υπ’ αριθ. 3593/2008 και 3595/2008 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην περίπτωση που προκηρύσσεται διαγωνισμός, ενώ δεν έχει εξαντληθεί ο πίνακας των επιτυχόντων από προηγούμενο διαγωνισμό με την πρόσληψή τους, δεν προσβάλλεται η εμπιστοσύνη που επέδειξαν οι συμμετέχοντες στον προηγούμενο διαγωνισμό, διότι: α) η χρονική ισχύς του πίνακα διοριστέων (ετήσια εν προκειμένω για το ΝΣΚ) ήταν εκ των προτέρων γνωστή μέσω της προκήρυξης και του νόμου και β) ομοίως ήταν γνωστή η δυνατότητα της Διοίκησης να προκηρύσσει νέο διαγωνισμό, μετά τη λήξη ισχύος του πίνακα διοριστέων του προηγούμενου διαγωνισμού, ακόμη και χωρίς να έχει εξαντληθεί ο αριθμός των επιτυχόντων. Επομένως, η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την κάλυψη των υφιστάμενων οργανικών κενών στο ΝΣΚ δεν πάσχει νομιμότητας. Έχουν περάσει ήδη 3 σχεδόν χρόνια από την προκήρυξη του προηγούμενου διαγωνισμού και είναι αδιανόητο να πρέπει οι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν στο νέο διαγωνισμό να πρέπει να περιμένουν άλλα τόσα χρόνια, μέχρι να απορροφηθούν και οι υπόλοιποι «επιτυχόντες» (- επιλαχόντες) του προηγούμενου διαγωνισμού και να κενωθούν νέες θέσεις, τη στιγμή μάλιστα που ο προηγούμενος πίνακας έχει ήδη λήξει εδώ και ένα περίπου χρόνο.
O μοναδικός διαγωνισμός εισαγωγής στο ΝΣΚ, στον οποίο εξαντλήθηκε ο πίνακας όσων υποψηφίων πέρασαν το στάδιο της γραπτής δοκιμασίας, πέραν των προκηρυχθεισών θέσεων, ήταν αυτός του 2013, που προκηρύχθηκε με την υπ΄ αριθ. 158/15-5-2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Γ΄ 668) και όχι σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς στο παρελθόν, όπως γράφεται σε κάποια σχόλια. Αντιθέτως, σημειώνεται ότι στο παρελθόν υπήρξαν διαγωνισμοί με πολύ λίγους επιτυχόντες, πχ 21 το 2012 και ακολούθησε η προκήρυξη νέου διαγωνισμού το 2013 για 15 θέσεις. Συμμερίζομαι την αγωνία των επιλαχόντων, αλλά όταν κάποιος συμμετέχει σε έναν διαγωνισμό γνωρίζει πολύ καλά ότι οι θέσεις είναι συγκεκριμένες, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των διαγωνισμών για τους Δικαστές. Εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να λάβουν μέρος σε νέο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί και να διοριστούν αυτοί που θα λάβουν την υψηλότερη βαθμολογία, όπως προβλέπει ο νόμος. Μόνο τότε διασφαλίζεται η ισότητα και η αξιοκρατία και όχι με την προνομιακή μεταχείριση ορισμένων σε βάρος άλλων. Συναφώς έχει κριθεί, άλλωστε, σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, ότι από καμία διάταξη δεν επιβάλλεται η εξάντληση του πίνακα επιτυχόντων διαγωνισμού με τον διορισμό όλων των υποψηφίων που περιλαμβάνονται στον πίνακα αυτόν (ΣτΕ 4007/2015), πολλώ δε μάλλον όταν ο πίνακας έχει λήξει εδώ και δέκα σχεδόν μήνες.
Η εν λόγω διάταξη θα πρέπει να αρχίσει να εφαρμόζεται από το περιττό έτος 2023. Το δίκαιο επιβάλλει να απορροφηθούν οι εναπομένοντες επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2019
Είναι σημαντικό να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους επιτυχόντες του προσφάτως διενεργηθέντος διαγωνισμού του ΝΣΚ. Αν δε συμβεί, οι επιτυχόντες αυτοί θα μείνουν αδίκως αδιόριστοι (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) παρότι έγραψαν και πέτυχαν.
Με την παρούσα διάταξη θεσπίζεται αλλαγή του νομικού καθεστώτος της διενέργειας του διαγωνισμού καθώς πλέον προβλέπεται η διενέργεια τακτικού διετούς διαγωνισμού. Για το λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμο και απαραίτητο να προβλεφθεί διάταξη για τη μετάβαση από το παλαιό καθεστώς του μη τακτικού διαγωνισμού στο νέο καθεστώς. Δεδομένου, δε, ότι κατά πάγια πρακτική της Διοίκησης όλοι οι Πίνακες επιτυχόντων των προηγούμενων διαγωνισμών εξαντλούνταν πριν τη διενέργεια νέου διαγωνισμού και λαμβανομένου υπόψη ότι η διάρκεια ισχύος του από 12.04.2019 Πίνακα επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού συντμήθηκε αιφνίδια και αναιτιολόγητα μετά από ένα έτος και πέντε μήνες, με την επιχειρούμενη αλλαγή του νομικού καθεστώτος χωρίς
οιαδήποτε νομοθετική πρόβλεψη για τους επιτυχόντες αδιόριστους του τελευταίου διαγωνισμού, συντελείται εις βάρος των τελευταίων δυσμενής και άδικη διάκριση, ενώ δεν εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Συνεπώς, δέον όπως προβλεφθεί ότι ο νέος διαγωνισμός θα διενεργηθεί σύμφωνα με το νέο καθεστώς αφού πρώτα απορροφηθούν όλοι οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού, συμφώνως προς τις αρχές της ορθής νομοθέτησης, της χρηστής διοίκησης, της ασφάλειας του δικαίου, της αξιοκρατίας, της ισότητας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου.
Η μη πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης για τους αδιόριστους επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του 2019, ο αριθμός των οποίων (μικρότερος από 40) είναι ίσος με τα υπάρχοντα κενά σήμερα, συνιστά μια πρωτοφανή και ανεξήγητη αδικία δεδομένου ότι αφενός ο πίνακας επιτυχόντων είναι πολύ πρόσφατος και προέκυψε από έναν πολύ απαιτητικό διαγωνισμό, αφετέρου ότι σε κάθε προηγούμενο διαγωνισμό άπαντες οι επιτυχόντες απορροφήθηκαν από το ΝΣΚ, ακόμα κι αν χρειάστηκαν 6 χρόνια. Απορρίπτονται νέοι επιστήμονες που κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια για να πετύχουν σε έναν εξαιρετικά δύσκολο, αδιάβλητο διαγωνισμό με κορυφαίους νομικούς να συνιστούν την εξεταστική επιτροπή, επενδύοντας χρόνια και χρήματα, ενώ θα μπορούσαν την παρούσα στιγμή να διοριστούν άπαντες καλύπτοντας τα υπάρχοντα κενά και να συμβάλουν στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του ΝΣΚ εξυπηρετώντας το δημόσιο συμφέρον. Είναι επιβεβλημένη η πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2019, άλλως συντελείται μια τεράστια αδικία εις βάρος τους.
Δεν μπορεί να προβλέπεται νέος διαγωνισμός ενώ υπάρχουν κενές θέσεις στο ΝΣΚ και αδιόριστοι επιτυχόντες από τον τελευταίο διαγωνισμό. Συνιστά εμπαιγμό και τεράστια ηθική απαξίωση ο παραγκωνισμός των επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού για να γίνει, άραγε γιατί; νέος διαγωνισμός. Με αυτή την απαράδεκτη λογική, όχι οι νέοι επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό δεν πρόκειται να επιστρέψουν, αλλά θα φύγουν και όσοι είναι εδώ.
Ο κοινός νομοθέτης δύναται να ανατρέπει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, όχι όμως αιφνίδια και αναιτιολόγητα και πάντοτε με την πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, ώστε οι διαφορετικές ρυθμίσεις που εισάγονται να μην παραβιάζουν τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των διοικουμένων και την ασφάλεια δικαίου. Επομένως, πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη, η οποία να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του Διαγωνισμού του 2019 (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.4.2019) και τον διορισμό όλων των Επιτυχόντων στις κενές οργανικές θέσεις άλλως παραβιάζεται το τεθέν δίκαιο, που ίσχυε κατά τη διενέργεια του επίμαχου διαγωνισμού. Σημειωτέον ότι όλοι οι προηγούμενοι Πίνακες Επιτυχόντων του ΝΣΚ έχουν εξαντληθεί εκτός του πιο πρόσφατου Πίνακα παρότι υφίστανται κενές θέσεις.
Οι μεταβολές στο ισχύον νομικό καθεστώς σε ένα κράτος δικαίου πρέπει να συνοδεύονται από μεταβατικές διατάξεις, ώστε να αποφεύγεται ο αιφνιδιασμός των διοικουμένων και η απώλεια των δικαιωμάτων τους. Για το λόγο αυτό, πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη που να προβλέπει την διενέργεια νέου διαγωνισμού μετά την εξάντληση του πίνακα επιτυχόντων του 2019, ο οποίος καταργήθηκε άδικα και με προσχηματικές και αντιφατικές δικαιολογίες, ενώ υπήρχαν κενές θέσεις στο ΝΣΚ.
Ο κοινός νομοθέτης δύναται να ανατρέπει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, όχι όμως αιφνίδια και αναιτιολόγητα και πάντοτε με την πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, ώστε οι διαφορετικές ρυθμίσεις που εισάγονται να μην παραβιάζουν τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των διοικουμένων και την ασφάλεια δικαίου. Επομένως, πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη, η οποία να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.4.2019) και τον διορισμό όλων των Επιτυχόντων στις κενές οργανικές θέσεις άλλως παραβιάζεται το τεθέν δίκαιο, που ίσχυε κατά τη διενέργεια του επίμαχου διαγωνισμού.
Απαράδεκτο Συνταγματικως θεμιτό είναι πρωτα να διοριστουν οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμου που έχουν θέση και μετά να γίνει νέος διαγωνισμός!
Η αρχή της ορθής νομοθέτησης,της ασφάλειας δικαίου,της ίσης μεταχείρισης,της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης επιβάλλει τη θέσπιση μεταβατικής διάταξης που να προβλέπει το διορισμό όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΝΣΚ του 2019.
Η διενέργεια νέου διαγωνισμού ενώ υπάρχουν ήδη κενές οργανικές θέσεις στο ΝΣΚ και επιτυχόντες από τον προηγούμενο όλως πρόσφατο διαγωνισμό αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας. Συγκεκριμένα, υπάρχει άνιση μεταχείριση των επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 και σε σχέση με τους λοιπούς κατατασσόμενους στον πίνακα αυτό, οι οποίοι διορίστηκαν ήδη, και σε σχέση με τους συμμετέχοντες σε παρεμφερείς διαγωνισμούς όπως αυτούς των προηγούμενων δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων του ΝΣΚ, των Ειρηνοδικών και των Δικαστών.
Χαρακτηριστικά, πριν λίγες μέρες με το υπ’ αριθ. ΦΕΚ Τεύχος Α 81/21.5.2021 δόθηκε εκ νέου παράταση στον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού των Ειρηνοδικών που διεξήχθη το 2015, είναι δηλαδή αρκετά παλαιότερος διαγωνισμός σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό του ΝΣΚ που διεξήχθη το 2019. Αποτελεί δε πάγια τακτική της Διοίκησης ότι νέος διαγωνισμός διενεργείτο μετά την εξάντληση των Πινάκων των επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού δηλ. μετά το διορισμό όλων ανεξαιρέτως των επιτυχόντων. Όλοι οι Πίνακες Επιτυχόντων των προγενέστερων του 2019 Διαγωνισμών έχουν εξαντληθεί εκτός από τον Πίνακα Επιτυχόντων του 2019, η ισχύς του οποίου έληξε πρόωρα και αιφνίδια.
Για τους λόγους αυτούς, επομένως, πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του ΝΣΚ από τον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 μέχρι εξαντλήσεως αυτού.
Είναι συνταγματικά επιβεβλημένο να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του διαγωνισμού του 2019 (ΦΕΚ Γ΄ 567/12.4.2019) και τον διορισμό όλων των Επιτυχόντων στις κενές οργανικές θέσεις. Ο λόγος που επιβάλλει τη θέσπιση μεταβατικής διάταξης έγκειται στο γεγονός ότι ο νομοθέτης δύναται να ανατρέπει το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, όχι όμως αιφνίδια και αναιτιολόγητα και πάντοτε με την πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, ώστε οι διαφορετικές ρυθμίσεις που εισάγονται να μην ανατρέπουν την δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των διοικουμένων και την αρχή ασφάλειας του δικαίου. Με βάση το μέχρι σήμερα ισχύον νομοθετικό καθεστώς που διέπει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ο διαγωνισμός για τη στελέχωσή του δεν ήταν τακτικός, σε αντίθεση με όσα προβλέπει ο παρόν κανονισμός, διενεργείτο δηλαδή σε άτακτα χρονικά διαστήματα και κατά πάγια τακτική της Διοίκησης τέτοιος διαγωνισμός διενεργείτο πάντοτε μόνο μετά την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού. Συνεπώς, πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα του τελευταίου διαγωνισμού και το διορισμό όλων των Επιτυχόντων πριν τη διενέργεια νέου διαγωνισμού, ο οποίος θα διέπεται από το νέο νομικό καθεστώς.
Η παρούσα διάταξη αφήνει αρρύθμιστο το ζήτημα της απορρόφησης των επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού του 2019 (Πίνακας Επιτυχόντων ΦΕΚ Γ΄567/12.4.2019), ενώ κατά πάγια πρακτική της διοίκησης (στην οποία απέβλεψαν οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό και εν τέλει επιτυχόντες) άπαντες οι πίνακες των επιτυχόντων των προηγούμενων διαγωνισμών για την στελέχωση του ΝΣΚ εξαντλούντο. Με υπάρχουσες σήμερα κενές θέσεις στο ΝΣΚ και αντίστοιχους σε αριθμό επιτυχόντες (οι οποίοι προέκυψαν από έναν άκρως απαιτητικό και πολύ πρόσφατο διαγωνισμό), αντί να μεθοδευτεί άμεσα ο διορισμός του και να καλυφθούν οι ανάγκες του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους επιχειρείται ο παραγκωνισμός τους με την ψήφιση νέου διαγωνισμού χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη γι’ αυτούς κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ίσης μεταχείρισης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης στη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης. Είναι επιτακτικό να ρυθμιστεί πρώτα το ζήτημα της κάλυψης των υπαρχόντων κενών από τον πίνακα επιτυχόντων του 2019 και κατόπιν να διενεργηθεί νέος διαγωνισμό με όποια μορφή και συχνότητα επιλεγεί.
Με το παρόν άρθρο θεσπίζεται η ανά δύο έτη διενέργεια διαγωνισμού δηλ. θεσπίζεται εμμέσως πλην σαφώς ότι ο Πίνακας Επιτυχόντων που θα δημιουργείται μετά τη διενέργεια διαγωνισμού με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει χρονική ισχύ δύο ετών. Κατά συνέπεια, για λόγους ορθής νομοθέτησης και ίσης μεταχείρισης δεον να προβλεφθεί η αναβίωση του Πίνακα Επιτυχόντων του 2019, – ο οποίος είχε μειωμένη χρονική διάρκεια ενός έτους και πέντε μηνών – για περαιτέρω χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών, ώστε η συνολική διάρκεια ισχύος του να φτάσει τα δύο έτη.
Η διενέργεια νέου διαγωνισμού οδηγεί σε άνιση μεταχείριση τους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΝΣΚ του 2019 σε σχέση με τους επιτυχόντες όλων των προηγούμενων διαγωνισμών του ΝΣΚ.
Επιπλέον ένας νέος διαγωνισμός θα επιφέρει μείωση των δημοσίων εσόδων τη στιγμή που η χώρα μας υπέστη μεγάλη οικονομική ύφεση λόγω της πανδημίας.
Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του 2019 θα μπορούσαν να καλύψουν τις ήδη υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις και όσες θα δημιουργηθούν στο μέλλον χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός με τη δαπανηρή διενέργεια ενός νέου διαγωνισμού.
Για τους λόγους αυτούς πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη στο άρθρο 40 του σχεδίου νόμου που να προβλέπει την εξάντληση του πίνακα του διαγωνισμού του 2019 με τον διορισμό όλων των επιτυχόντων αυτού.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους αδιόριστους μέχρι σήμερα επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΝΣΚ (οι εξετάσεις έλαβαν χώρα Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2019) και να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις από αυτούς και μετά να διενεργηθεί ο καινούριος διαγωνισμός.
Η θέσπιση της διεξαγωγής του Διαγωνισμού σε τακτά χρονικά διαστήματα (ανά διετία) είναι θεμιτή. Η παράλειψη όμως θέσπισης μεταβατικής διάταξης που να προβλέπει την εξάντληση του Πίνακα Επιτυχόντων ΝΣΚ 2019 και το διορισμό όλων των εναπομείναντων επιτυχόντων, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση από το ισχύον καθεστώς του ΠΔ 238/2003 (μη διεξαγωγή του διαγωνισμού σε προκαθορισμένο χρόνο και ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και απορρόφηση όλων των επιτυχόντων) στο νέο καθεστώς, όπως αυτό προβλέπεται από τον παρόντα Οργανισμό που τίθεται σε διαβούλευση, είναι απολύτως άδικη και αδικαιολόγητη, καθώς παραβιάζει τις αρχές της ισότητας, της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, της χρήστης διοίκησης, της επαγγελματικής ελευθερίας, της αξιοκρατίας. Η εισαγωγή σχετικής μεταβατικής διάταξης είναι επιβεβλημένη.
Ο νέος διαγωνισμός, βάσει του νέου οργανισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, θα πρέπει να διενεργηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο και συγκεκριμένα μετά το διορισμό όλων των επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού του 2019. Ο από 12/4/2019 πίνακας των επιτυχόντων αυτών έληξε πρόωρα στις 30/09/2020, κατά παράβαση πλήθους συνταγματικών αρχών και αναιτιολόγητα χωρίς την ύπαρξη λόγων δημοσίου συμφέροντος. Συνεπώς, καθίσταται επιτακτική η θέσπιση μεταβατικής διάταξης, η οποία να ορίζει το διορισμό όλων των αδιόριστων επιτυχόντων προς αποκατάσταση των αρχών της ισότητας και του κράτους δικαίου.
η ψήφιση του άρθρου πρέπει να συνοδεύεται και από μεταβατική διάταξη κάλυψης των ήδη κενών θέσεων με την αναβίωση του πίνακα επιτυχόντων του 2019
Θα πρέπει να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη για τους επιτυχόντες του προσφάτως διενεργηθέντος διαγωνισμού του ΝΣΚ και μετά να διενεργηθεί ο διαγωνισμός, που προβλέπεται από το συγκεκριμένο άρθρο, καθώς αδίκως οι επιτυχόντες αυτοί θα μείνουν αδιόριστοι παρότι έγραψαν και πέτυχαν.
Με το παρόν άρθρο θεσπίζεται η ανά δύο έτη διενέργεια διαγωνισμού δηλ. θεσπίζεται εμμέσως πλην σαφώς ότι ο Πίνακας Επιτυχόντων που θα δημιουργείται μετά τη διενέργεια διαγωνισμού με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει χρονική ισχύ δύο ετών. Κατά συνέπεια, για λόγους ορθής νομοθέτησης και ίσης μεταχείρισης δεον να προβλεφθεί η αναβίωση του Πίνακα Επιτυχόντων του 2019, – ο οποίος είχε μειωμένη χρονική διάρκεια ενός έτους και πέντε μηνών – για περαιτέρω χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών, ώστε η συνολική διάρκεια ισχύος του να φτάσει τα δύο έτη.
Πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη ώστε η να αναβιώσει η ισχύς του με ημερομηνία 8-4-2019Γ’567/12-4-2019) Πίνακα Επιτυχόντων του Διαγωνισμού για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων Δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που προκηρύχθηκε με την υπ’ αρ. 403/2018 (Γ’1389) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, δεδομένου ότι η αναίτια και ξαφνική κατάργησή του άφησε αδιόριστους 40 επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού κατά παράβαση των αρχών της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, της ισότητας και της χρηστής διοικήσεως, και της αξιοκρατίας κατά την πρόσβαση στις δημόσιες θέσεις. Εξάλλου μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί οι επιτυχόντες όλων των προηγούμενων εισαγωγικών διαγωνισμών του ΝΣΚ, δυνάμει της χορήγησης παράτασης ισχύος του εκάστοτε Πίνακα Επιτυχόντων.
Με το παρόν άρθρο θεσπίζεται η ανά δύο έτη διενέργεια διαγωνισμού δηλ. θεσπίζεται εμμέσως πλην σαφώς ότι ο Πίνακας Επιτυχόντων που θα δημιουργείται μετά τη διενέργεια διαγωνισμού με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα έχει χρονική ισχύ δύο ετών. Κατά συνέπεια, για λόγους ορθής νομοθέτησης και ίσης μεταχείρισης δεον να προβλεφθεί η αναβίωση του Πίνακα Επιτυχόντων του 2019, – ο οποίος είχε μειωμένη χρονική διάρκεια ενός έτους και πέντε μηνών – για περαιτέρω χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών, ώστε η συνολική διάρκεια ισχύος του να φτάσει τα δύο έτη.
Η θέση σε ισχύ του άρθρου 40 ως έχει αφήνει αδιόριστους τους επιτυχόντες τους τελευταίου διαγωνισμού και οι θέσεις που εδώ και μήνες είναι κενές δεσμεύονται για τον επόμενο διαγωνισμό που θα γίνει σε λίγους μήνες. Επιβάλλεται από πλείονες συνταγματικές αρχές να θεσπιστεί μεταβατική διάταξη που να προβλέπει τον διορισμό τους πριν την διενέργεια νέου διαγωνισμού.