1. Σκοπός του παρόντος είναι η αξιοποίηση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ιδίως:
α. Η συμβολή στην επίτευξη των εθνικών αναπτυξιακών στόχων με έμφαση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.
β. Η προώθηση και η εφαρμογή νέων προγραμμάτων ανάπτυξης, με σκοπό την προσέλκυση και τη στήριξη περαιτέρω επενδύσεων σε εθνικό επίπεδο και στο μητροπολιτικό επίπεδο της πρωτεύουσας.
γ. Η αναγέννηση, η ενίσχυση και η προώθηση της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και η ανάδειξη της Χώρας σε κομβικό σημείο για τη ναυπήγηση πλοίων και παντός είδους πλωτών ναυπηγημάτων, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
δ. Η ενίσχυση της εθνικής άμυνας και ασφάλειας και η αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της Χώρας, με σκοπό την εξασφάλιση της αυτάρκειας της Χώρας και την προοπτική ενίσχυσης της στρατηγικής συνεργασίας με τους συμμάχους της.
ε. Ο περιβαλλοντικός και ενεργειακός εκσυγχρονισμός της παροχής υπηρεσιών ναυπήγησης και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και πρωτοπόρου μοντέλου λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
στ. Η προαγωγή της κοινωνικής συνοχής, η ενίσχυση της απασχόλησης και η άρση των κοινωνικών ανισοτήτων σε εθνικό και ενδοπεριφερειακό επίπεδο.
ζ. Η επίσπευση της πλήρους εκ νέου λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η διατήρηση της διαρκούς λειτουργίας τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα την υλοποίηση σημαντικού επενδυτικού σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό, την αναδιάρθρωση και την επέκταση των Ναυπηγείων σε άλλα πεδία δραστηριοτήτων, ώστε αυτά να αποτελέσουν πρότυπο πράσινης ναυπηγίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Αρχική Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΑΣ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΑΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΑΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Υπαγωγή στο καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 Καθορισμός γενικού πλαισίου ολοκληρωμένης αξιοποίησης, βιώσιμης ανάπτυξης και λειτουργίας των Ναυπηγείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Εξειδίκευση και εφαρμογή επενδυτικού σχεδίου και έγκριση επιμέρους έργων για τη βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Υπαγωγή αυθαιρέτων στις ρυθμίσεις περί τακτοποίησης και έγκριση εργασιών κατεδάφισηςΆρθρο 5 Υπαγωγή αυθαιρέτων στις ρυθμίσεις περί τακτοποίησης και έγκριση εργασιών κατεδάφισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Οικοδομικές άδειεςΆρθρο 6 Οικοδομικές άδειες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Δικαστική και διαιτητική επίλυση διαφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β’ TΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ (Ν. 2882/2001) Άρθρο 10 Τρόπος κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση περ. γ΄ παρ. 1 και παρ. 3 άρθρου 1 του ν. 2882/2001ΜΕΡΟΣ Β’ TΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ (Ν. 2882/2001) Άρθρο 10 Τρόπος κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση περ. γ΄ παρ. 1 και παρ. 3 άρθρου 1 του ν. 2882/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Προϋποθέσεις κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 3 του ν. 2882/2001Άρθρο 11 Προϋποθέσεις κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 3 του ν. 2882/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Μεταγραφή – Συνέπειες συντέλεσης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 του ν. 2882/2001Άρθρο 12 Μεταγραφή – Συνέπειες συντέλεσης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 του ν. 2882/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Παραγραφή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 10 του ν. 2882/2001Άρθρο 13 Παραγραφή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 10 του ν. 2882/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ανάκληση και άρση μη συντελεσμένηςΆρθρο 14 Ανάκληση και άρση μη συντελεσμένης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου 12 του ν. 2882/2001Άρθρο 15 Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου 12 του ν. 2882/2001
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Διάδικοι – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 14 του ν. 2882/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Εκτίμηση αξίας απαλλοτριωμένου ακινήτου – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 του άρθρου 15 του ν. 2882/2001Άρθρο 17 Εκτίμηση αξίας απαλλοτριωμένου ακινήτου – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 του άρθρου 15 του ν. 2882/2001
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ΄ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (Ν. 4831/2021) Άρθρο 18 Αρμοδιότητες του ΝΣΚ – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 4 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Συγκρότηση του ΝΣΚ ως συλλογικού οργάνου – Τροποποίηση παρ. 3, 4, 5 και 7 άρθρου 5 του ν. 4831/2021Άρθρο 19 Συγκρότηση του ΝΣΚ ως συλλογικού οργάνου – Τροποποίηση παρ. 3, 4, 5 και 7 άρθρου 5 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Αρμοδιότητες Τμημάτων και Ολομέλειας – Τροποποίηση παρ. 4 και 5 άρθρου 7 του ν. 4831/2021Άρθρο 20 Αρμοδιότητες Τμημάτων και Ολομέλειας – Τροποποίηση παρ. 4 και 5 άρθρου 7 του ν. 4831/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Δικαστικά Γραφεία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 21 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Λειτουργικά και οικονομικά θέματα – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 29 του ν. 4831/2021Άρθρο 22 Λειτουργικά και οικονομικά θέματα – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 29 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Κωλύματα διορισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4831/2021Άρθρο 23 Κωλύματα διορισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Προκριματικό στάδιο – Διεξαγωγή γραπτής εξέτασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 του ν. 4831/2021Άρθρο 24 Προκριματικό στάδιο – Διεξαγωγή γραπτής εξέτασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 του ν. 4831/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Ασυμβίβαστα – Συμμετοχή σε επιτροπές, συμβούλια και συλλογικά όργανα της Διοίκησης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Μισθός – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 60 του ν. 4831/2021Άρθρο 26 Μισθός – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 60 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Προαγωγές λειτουργών του ΝΣΚ –Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 65 του ν. 4831/2021Άρθρο 27 Προαγωγές λειτουργών του ΝΣΚ –Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 65 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Πειθαρχικά όργανα – Τροποποίηση περ. δ άρθρου 86 του ν. 4831/2021Άρθρο 28 Πειθαρχικά όργανα – Τροποποίηση περ. δ άρθρου 86 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Άσκηση πειθαρχικής δίωξης –Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 90 του ν. 4831/2021Άρθρο 29 Άσκηση πειθαρχικής δίωξης –Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 90 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Έφεση – Τροποποίηση παρ. 2 και 5 άρθρου 99 του ν. 4831/2021Άρθρο 30 Έφεση – Τροποποίηση παρ. 2 και 5 άρθρου 99 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Προσφυγή – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 100 του ν. 4831/2021Άρθρο 31 Προσφυγή – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 100 του ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Οργανικές θέσεις – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 106 ν. 4831/2021Άρθρο 32 Οργανικές θέσεις – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 106 ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Κλάδοι Προϊσταμένων – Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 4 άρθρου 110 ν. 4831/2021Άρθρο 33 Κλάδοι Προϊσταμένων – Τροποποίηση περ. β΄ παρ. 4 άρθρου 110 ν. 4831/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ετήσια έκθεση – Τροποποίηση άρθρου 120 του ν. 4831/2021Άρθρο 34 Ετήσια έκθεση – Τροποποίηση άρθρου 120 του ν. 4831/2021
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 35 Παράταση ισχύος μειωμένων και υπερμειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. για ορισμένα αγαθά και υπηρεσίες – Τροποποίηση του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Ρύθμιση για τη φορολογία ακινήτων φυσικών προσώπων – Αντικατάσταση του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 άρθρου 32 ν. 3842/2010Άρθρο 36 Ρύθμιση για τη φορολογία ακινήτων φυσικών προσώπων – Αντικατάσταση του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 άρθρου 32 ν. 3842/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Άρθρο 37 Παράταση αναστολής καταβολής στο Δημόσιο ποσοστού 5% επί των νοσηλίων από τις Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης – Τροποποίηση άρθρου 30 του ν. 3846/2010ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Άρθρο 37 Παράταση αναστολής καταβολής στο Δημόσιο ποσοστού 5% επί των νοσηλίων από τις Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης – Τροποποίηση άρθρου 30 του ν. 3846/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Ορισμός της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.) ως αρμόδιας για τον έλεγχο του ευρωπαϊκού μέσου προσωρινής στήριξης για τον μετριασμό των κινδύνων ανεργίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (SURE) λόγω της επιδημικής έκρηξης της COVID-19Άρθρο 38 Ορισμός της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.) ως αρμόδιας για τον έλεγχο του ευρωπαϊκού μέσου προσωρινής στήριξης για τον μετριασμό των κινδύνων ανεργίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (SURE) λόγω της επιδημικής έκρηξης της COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Ειδική ρύθμιση για τα δάνεια που χορηγούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 197 ν. 4820/2021Άρθρο 39 Ειδική ρύθμιση για τα δάνεια που χορηγούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 197 ν. 4820/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 40 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 40 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Ιουνίου 2022, 20:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2022, 20:30
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 30 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, καθ’ υπέρβαση του σκοπού της αρχικής απαλλοτρίωσης, των υφισταμένων χρήσεων γης και του περιεχόμενου της δημοπρασίας για την εκποίηση της επιχείρησης ως συνόλου, επιτρέπει στον επενδυτή να εγκαταστήσει στην έκταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά όχι μόνο ναυπηγικές δραστηριότητες και ορισμένες επιπλέον δραστηριότητες υποστηρικτικές των ναυπηγικών, αλλά διάφορες άλλες χρήσεις και μάλιστα υψηλής όχλησης . Αυτό μάλιστα χωρίς να έχει εκπονηθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων την οποία προβλέπει το σχέδιο νόμου και αδιαφορώντας για τη συνολικότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας από αντίστοιχες οχλούσες χρήσεις.
Επομένως, επιγραμματικά και μόνο επισημαίνουμε ότι:
1) Από το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου τίθενται μείζονα ζητήματα περιβαλλοντικής επιβάρυνσης αλλά και επικινδυνότητας για το Χαϊδάρι, την ευρύτερη Δυτική Αθήνα και συνολικά για την περιοχή της πρωτεύουσας λόγω της παραχώρησης στον επενδυτή της δυνατότητας λειτουργίας εγκαταστάσεων παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, με συνέπεια τον γενικευμένο κίνδυνο για τη συνοικία της Αφαίας Σκαραμαγκά σε περίπτωση βιομηχανικού ατυχήματος. Η σχετική πρόβλεψη συνιστά «κόκκινη γραμμή» για την πόλη μας.
2) Υπενθυμίζουμε την ομόφωνη αντίδραση όλων των Δήμων της Δυτικής Αθήνας το 2008-2009, όταν είχε επιχειρηθεί η δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο στις εγκαταστάσεις της Χαλυβουργικής. Μετά την πραγματοποίηση μιας μεγάλης πορείας μέχρι τη Βουλή, στην οποία μάλιστα συμμετείχε ως Βουλευτής της τότε Β Αθηνών και ο σημερινός πρωθυπουργός, τα σχέδια εκείνα ματαιώθηκαν.
3) Με το σχέδιο νόμου υποβαθμίζεται περιβαλλοντικά ολόκληρη η Δυτική Αθήνα, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση διατυμπανίζει την πρόθεσή της για δημιουργία εκτεταμένων πάρκων πράσινου και αναψυχής στο Ελληνικό καθώς και δημιουργία πάρκων στο Τατόι και αλλού.
4) Από το νομοσχέδιο τίθενται διάφορα πολεοδομικά ζητήματα ως προς τα οποία επίσης επιφυλασσόμεθα .
5) Η αλλαγή χρήσης της έκτασης συνιστά κατά νόμω αιτία άρσης συντελεσθείσας απαλλοτρίωσης όταν πάψει να υλοποιείται ο σκοπός για τον οποίο κηρύχθηκε.
6) Στο σχέδιο νόμου δεν υπάρχει καμία αναφορά ούτε για τις θέσεις εργασίας, ούτε για την καταβολή των αποζημιώσεων και των οφειλομένων στους εργαζόμενους.
7) Εν κατακλείδι, επισημαίνουμε και πάλι τον βάσιμο ισχυρισμό του Δήμου Χαϊδαρίου περί του κοινόχρηστου χαρακτήρα της Προβλήτας 4 των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ο οποίος δεν έχει κριθεί από τα αρμόδια Δικαστήρια και ρητά επιφυλασσόμεθα να επανέλθουμε .
Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η διεύρυνση των δυνατοτήτων αξιοποίησης της έκτασης στους τομείς του τουρισμού – αναψυχής –τουριστικών λιμένων θέτει ζητήματα κυβερνητικής ανακολουθίας, καθώς κατά το άμεσο παρελθόν επικρίθηκαν ως δήθεν ανεφάρμοστες οι προτάσεις τουριστικής αξιοποίησης της περιοχής που διατύπωσε ο Δήμος Χαϊδαρίου, αλλά σύμφωνα με το σχέδιο νόμου κρίνεται εφαρμοστέο το τυχόν σχέδιο που θα θελήσει να υλοποιήσει ο εκάστοτε επενδυτής
Στο φως όλων των ανωτέρω, ο Δήμος Χαϊδαρίου θεωρεί ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν πρέπει να εισαχθεί στη Βουλή διότι η διαδικασία διαβούλευσης διάρκειας μιας εβδομάδας δεν επιτρέπει τη διερεύνηση των κρίσιμων θεμάτων που προαναφέρουμε αλλά και άλλων τα οποία πιθανά θα επισημάνουν οι νομικοί σύμβουλοι του Δήμου ή άλλων φορέων της τοπικής κοινωνίας.
Η εισαγωγή του σχεδίου νόμου προς ψήφιση μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις στη συνέχεια, για τις συνέπειες των οποίων δεν θα φέρει καμία ευθύνη ο Δήμος Χαϊδαρίου.
1.Ευνοϊκές ρυθμίσεις εν γένει σήμερα, εγκυμονούν-κατά την κρίση μας-κινδύνους παραβάσεων της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας Ανταγωνισμού και παρεμβάσεων των αρμοδίων Ευρωπαϊκών Οργάνων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εκ νέου σοβαρών εμποδίων στην ομαλή λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Τέτοιες νομικές διευθετήσεις θα έπρεπε να έχουν συντελεστεί πριν τις σχετικές προκηρύξεις και την ανακήρυξη του νέου ιδιοκτήτη των ναυπηγείων. Διευκρινίζουμε ότι θεωρούμε θετική την παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων για την παραγωγική πλήρη επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αυστηρά όμως εντός των πλαισίων της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, ώστε να αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος.
2.Αν και ο γενικός προσανατολισμός του πρώτου μέρους του Νομοσχεδίου είναι πράγματι η ναυπηγία/ναυπηγοεπισκευή,η χωροθέτηση πληθώρας χρήσεων στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου, χωρίς ιεράρχηση, δημιουργεί κινδύνους εκτροπής από την κύρια δραστηριότητα του σύγχρονου ναυπηγείου. Είναι αναγκαίο να οριστεί σαφώς:
α)Ως κύρια δραστηριότητα/χρήση γης, μόνο η ναυπήγηση/επισκευή/μετασκευή/συντήρηση πλοίων και σκαφών για χρονικό διάστημα, τουλάχιστον 50 ετών.
β)Λοιπές επιτρεπόμενες δραστηριότητες/χρήσεις γης, μόνο οι υποστηρικτικές της κύριας, που σαφώς θα αναφέρονται.
γ)Δραστηριότητες απολύτως άσχετες με την κύρια να διαγραφούν. Τέτοιες για παράδειγμα είναι οι εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, τουρισμός αναψυχή, τουριστικοί λιμένες κ.ά.
Για λόγους ισονομίας, ασφάλειας δικαίου και ασφάλειας των επενδυτών στο Νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπονται με σαφήνεια τα κάτωθι :
1.Δεν επιτρέπεται η απαλλοτρίωση οικοπέδων, τα οποία προέκυψαν από κατάτμηση της αρχικής εκτάσεως των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
2.Δεν θίγονται τα δικαιώματα των ανωτέρω οικοπέδων, όσον αφορά τη ζώνη αιγιαλού και του αντίστοιχου θαλάσσιου χώρου.
3.Οι επενδυτικές δυνατότητες, όπως αυτές καθορίζονται από χρήσεις γης, οι περιβαλλοντικές διευθετήσεις και οι εν γένει ευνοϊκές ρυθμίσεις επεκτείνονται στα οικόπεδα, τα οποία προέκυψαν από κατάτμηση της εκτάσεως των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τα οποία θα περιληφθούν στο υπό κατάρτιση ΕΠΣ.
1)Το πρώτο μέρος του Σ/Ν που αφορά στην εκ νέου ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα πρέπει να τύχει συνολικά νέας επεξεργασίας διότι πάσχει σε κρίσιμα σημεία που σχετίζονται με την ανατροπή στοιχείων της διαδικασίας που ακολουθήθηκε από την ειδική Διαχείριση, το καθεστώς των κρατικών ενισχύσεων και το δίκαιο του ανταγωνισμού.
2)Η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (Άρθρο 1§1) είναι στόχος μείζονος σημασίας για τη χώρα. Όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς σεβασμό στη διαδικασία που κατέστησε δυνατή την εκ νέου ανάπτυξη του Ναυπηγείου και σε όλους εκείνους που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας. Η τμηματική πώληση των ενεργητικών του πάλαι ποτέ ενιαίου Ναυπηγείου είναι αποτέλεσμα συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να επιλυθεί το μείζον θέμα των κρατικών ενισχύσεων. Δια του παρόντος όμως Σ/Ν εννοείται με ενισχύσεις ατέλειες και διευκολύνσεις ο ιδιώτης που πλειοδότησε στους δύο από τους τρεις συνολικά διαγωνισμούς που έγιναν, ενώ όσοι απέκτησαν τμήματα της πρώην ενιαίας έκτασης μέσω του τρίτου διαγωνισμού όχι μόνον δεν ευνοούνται αναλογικά αλλά αντιμετωπίζουν και τον σαφή κίνδυνο να υποστούν αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ του συνολικά ευνοούμενου ενός.
3)Το εύρος των παρεχομένων προνομιακών ρυθμίσεων δημιουργούν εύλογα ζητήματα για το κύρος της διαγωνιστικής διαδικασίας διότι το συνολικό καθεστώς που οι ρυθμίσεις αυτές δημιουργούν προσδίδουν πολύ διαφορετική και σαφώς μεγαλύτερη αξία στα περιουσιακά στοιχεία που εκποιήθηκαν μέσω των διαγωνισμών του ειδικού Διαχειριστή και της ΕΤΑΔ.
Και βεβαίως ενέχουν τον κίνδυνο να ανοίξουν και πάλι ένα νέο κεφάλαιο κρατικών ενισχύσεων.
1.Ευνοϊκές ρυθμίσεις εν γένει σήμερα, εγκυμονούν – κατά την κρίση μας – κινδύνους παραβάσεων της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας Ανταγωνισμού και παρεμβάσεων των αρμοδίων Ευρωπαϊκών Οργάνων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εκ νέου σοβαρών εμποδίων στην ομαλή λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Τέτοιες νομικές διευθετήσεις θα έπρεπε να έχουν συντελεστεί πριν τις σχετικές προκηρύξεις και την ανακήρυξη του νέου ιδιοκτήτη των ναυπηγείων. Διευκρινίζουμε ότι θεωρούμε θετική την παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων για την παραγωγική πλήρη επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αυστηρά όμως εντός των πλαισίων της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, ώστε να αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος.
2.Αν και ο γενικός προσανατολισμός του πρώτου μέρους του Νομοσχεδίου είναι πράγματι η ναυπηγία / ναυπηγοεπισκευή , η χωροθέτηση πληθώρας χρήσεων στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου, χωρίς ιεράρχηση, δημιουργεί κινδύνους εκτροπής από την κύρια δραστηριότητα του σύγχρονου ναυπηγείου. Είναι αναγκαίο να οριστεί σαφώς :
α)Ως κύρια δραστηριότητα/χρήση γης, μόνο η ναυπήγηση / επισκευή / μετασκευή / συντήρηση πλοίων και σκαφών για χρονικό διάστημα, τουλάχιστον 50 ετών.
β)Λοιπές επιτρεπόμενες δραστηριότητες / χρήσεις γης, μόνο οι υποστηρικτικές της κύριας, που σαφώς θα αναφέρονται.
γ)Δραστηριότητες απολύτως άσχετες με την κύρια να διαγραφούν. Τέτοιες για παράδειγμα είναι οι εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, τουρισμός αναψυχή, τουριστικοί λιμένες κ.ά.
ΘΕΜΑ: «Η εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» έρχεται σε πλήρη αντίθεση με ορισμένους από τους Στόχους της AGENDA 2030.
Η παρέμβαση στη διαβούλευση του Σωματείου «Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ» περιορίζεται στο θέμα «Βιώσιμη Προοπτική Ανάπτυξη» σε σχέση με την AGENDA 2030 και τους 17 ΣΒΑ/ 17SDGs, και όχι για το σύνολο του σχεδίου νόμου που αφορά «την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά».
Το Α’ μέρος του σχεδίου νόμου «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» έρχεται σε πλήρη αντίθεση, παρά το βαρύγδουπο τίτλο του, με την AGENDA 2030 του ΟΗΕ.
H αναφορά στο συνοδευτικό υλικό του σχεδίου νόμου «ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ – ΤΙΤΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ» (α/α 7) στους στόχους 9,10,11 γίνεται για να δικαιολογηθεί από τους συντάκτες (χωρίς να υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένους υποστόχους) η περιγραφή «βιώσιμη προοπτική ανάπτυξης», ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά στους στόχους 8 (ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ), 12 (ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ), 14 (Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟ) και 17 (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ).
Συγκεκριμένα:
• ΣΤΟΧΟΣ 8 – ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. Η παραδοχή «Η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη προϋποθέτει ότι οι κοινωνίες θα δημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες οι οποίες θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να έχουν ποιοτικές θέσεις εργασίας και οι οποίες θα τονώνουν την οικονομία χωρίς ωστόσο να βλάπτουν το περιβάλλον» δεν εξασφαλίζεται στο σχέδιο νόμου μιας δεν εξασφαλίζονται α) οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας β) τα δεδουλευμένα γ) οι αποζημιώσεις.
• ΣΤΟΧΟΣ 12 – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ. (υποστόχοι 12.5, 12.6, 12.7, 12.8) δεν εξασφαλίζεται (διάβαζε και παρακάτω στόχους 14, 17)
• ΣΤΟΧΟΣ 14 – ΖΩΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (Υποστόχος 14.1 «Έως το 2025, πρόληψη και σημαντική μείωση όλων των μορφών θαλάσσιας ρύπανσης, ιδίως της ρύπανσης από χερσαίες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων απορριμμάτων και της ρύπανσης από θρεπτικές ουσίες».) Ως γνωστό οι ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες (αμμοβολές, βαφές) στο παρελθόν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (Κυνοσούρα) και Δραπετσώνας έχουν συμβάλλει στο να δημιουργηθεί ιστορική ρύπανση στον Κόλπο της Ελευσίνας (και του Σαρωνικού). Στο σχέδιο νόμου θα πρέπει να υπάρχει σαφής και ειδική αναφορά για τη ρύπανση και τη διαχείριση των βιομηχανικών αποβλήτων, ιδιαίτερα από τις αμμοβολές, υδροβολές, χρωματισμούς. (επιπλέον στόχος 12).
• ΣΤΟΧΟΣ 17 – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ «Η επίτευξη της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει συνεργασίες μεταξύ των κυβερνήσεων, του ιδιωτικού τομέα καθώς και της κοινωνίας των πολιτών. Αυτές οι χωρίς αποκλεισμούς συνεργασίες, οι οποίες βασίζονται σε αρχές, αξίες, κοινό όραμα, κοινούς στόχους και οι οποίες τοποθετούν τους ανθρώπους και τον πλανήτη στο επίκεντρο, είναι απαραίτητες, σε παγκόσμιο, περιφερειακό, εθνικό και τοπικό επίπεδο.» | 17.7 Προαγωγή της ανάπτυξης, μεταφοράς, διάδοσης και διάχυσης περιβαλλοντικά ορθών τεχνολογιών στις αναπτυσσόμενες χώρες, με ευνοϊκούς και προτιμησιακούς όρους, όπως έχουν αμοιβαία συμφωνηθεί. | 17.14 Ενίσχυση της συνοχής των πολιτικών για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο ανωτέρω Στόχος 17 (Συνεργασία για τους Στόχους) και ιδιαίτερα οι υποστόχοι 17.7, 17.4, δεν λαμβάνεται υπόψη γιατί α) Αγνοούνται οι βάσιμες διεκδικήσεις από την τοπική κοινωνία του Χαϊδαρίου, το Δήμο Χαϊδαρίου με την υποστήριξη των όμορων Δήμων, των 220 μπαζομένων στρεμμάτων του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (Προβλήτα 4 – Χώρος Φιλοξενίας, προσωρινής υποδοχής των αιτούντων άσυλο) β) δεν εξασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των υπαρχόντων εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (διάβαζε και Στόχο 8).
Στο δια ταύτα: Η κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει υπόψη της την παρέμβαση του Ελληνικού Δικτύου ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ή εναλλακτικά να αλλάξει τον τίτλο του σχεδίου νόμου απαλείφοντας τον όρο «Βιώσιμη προοπτική ανάπτυξης».
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις
1. «Ρυθμίζεται το χωρικό καθεστώς των ακινήτων….(άρθρο3 παρ.2γ )». Η σχετική ρύθμιση του χωρικού καθεστώτος των ακινήτων, δόμησης κλπ. Θα έπρεπε να είχε ορισθεί με Προεδρικό Διάταγμα . Το ΝΔ της 17-07-1923 «Περί σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών του κράτους και οικοδομής αυτών» (ΦΕΚ 228Α/1923 ΟΡΊΖΕΙ )» στις περιοχές που βρίσκονται έξω από τα ρυμοτομικά σχέδια και έξω από τους οικισμούς προ του 1923, δηλαδή στις περιοχές εκτός σχεδίου, όπως συνηθέστερα λέγονται, και ρυθμίζονται με προεδρικά διατάγματα (Αραβαντινός, 2007: 98).»ΜΈΧΡΙ το Ν. 1337/1983 «Περί επέκτασης των πολεοδομικών σχεδίων, οικιστικής ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις» (ΦΕΚ 33Α/1983) καθιερώνει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, δηλαδή τον πολεοδομικό σχεδιασμό που, εκτός από την πόλη και την κωμόπολη, καλύπτει ολόκληρη την περιφέρειά τους.
2. Η αρχή της ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, πως υπηρετείται ; Αφού κατόπιν διαγωνισμού ρυθμίζονται βασικά θέματα που αφορούν δραστηριότητες κλπ . Γιατί η προσέλκυση υποψηφίων ( επενδυτές-αγοραστές ) προϋποθέτει την γνώση. Άραγε ποιόν και τι εξυπηρετεί η κατόπιν διαγωνισμού νομοθετική ρύθμιση; Γιατί δεν έγιναν γνωστά και στην τοπική κοινωνία νωρίτερα; Διαβουλεύσεις με μονο πεντε ημέρες περιθωριο μέσα στο καλοκαίρι, για τοσο σημαντικά ζητήματα;
3. Η συσσώρευση δραστηριοτήτων «τουρισμός-αναψυχή ή τουριστικοί λιμένες…»» οι οποίες είναι μεν δυνητικές αλλά ενδεικτικές ότι το χρόνιο και πάγιο αίτημα των κατοίκων του Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας για πρόσβαση στη θάλασσα ήταν και είναι ΛΟΓΙΚΟ και ΔΙΚΑΙΟ. Και η επί μήνες διακωμώδηση από μεριδα του Τύπου και συγεκριμένους δημοσιογράφους αλλά και δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών, ήταν προσπάθεια συσκότισης και παραπλάνησης των κατοίκων;
4. Πόση ακόμη επιβάρυνση κυκλοφοριακή αντέχει η περιοχή; Η μοναδική οδός –Αθηνών Κορίνθου- με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανα κατεύθυνση , αν λειτουργήσει ως «παγίδα» συνοστίζοντας οχήματα βαρέα, απορριμματοφόρα,νταλίκες δίπλα σε επιβατικά και λεωφορεία αστικά και ΚΤΕΛ, ΕΚΑΒ,ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ κλπ. ; Ήδη η κατάσταση είναι χαότικη. η ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΊΗΣΗ της υπερτοπικης κυκλοφορίας στη λεωφορο Αθηνών, θα ήταν μια σημαντική λύση αποφόρτισης των οδικών αξόνων, ειδικά για τους κατοίκους του Χαϊδαρίου. Μήπως οι προτεραιότητες των κυβερνώντων είναι μονο για τους πενδυτές;
5. Πόση ακόμη περιβαλλοντική επιβάρυνση αντέχει η περιοχή; Σύμφωνα με το ν. 2742/99 άρθρο 21 «οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης του Όρους Αιγάλεω, το οποίο έχει κηρυχθεί ως τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους με την 25683/27-03-1969» Στη ζώνη Α η οποία καθορίζεται ως περιοχή απόλυτης προστασίας και αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος, εξαιρούνται μονο εγκαταστασεις Εθνικης Αμυνας. Η πρόσφατη διεκδίκηση 2.500 στρεμμάτων στο Σχιστό, από την Εκκλησία της Ελλάδος σε συνδυασμό με το παρόν ν/σχέδιο, δημιουργεί ακόμα περισσότερες απορίες και εύλογα αναρωτιέται ο κάθε καλόπιστος. Προφυλάσσεται το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ και πως; Αυτή τη ρύθμιση αναμένουμε οι πολίτες της Δυτικής Αθήνας, από χθες .
Ειδικότερα επισημαίνουμε τα εξής 3 σημεία:
1) Το πρώτο μέρος του Σ/Ν που αφορά στην εκ νέου ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα πρέπει να τύχει συνολικά νέας επεξεργασίας διότι πάσχει σε κρίσιμα σημεία που σχετίζονται με την ανατροπή στοιχείων της διαδικασίας που ακολουθήθηκε από την ειδική Διαχείριση, το καθεστώς των κρατικών ενισχύσεων και το δίκαιο του ανταγωνισμού.
2) Η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (Άρθρο 1§1) είναι στόχος μείζονος σημασίας για τη χώρα. Όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς σεβασμό στη διαδικασία που κατέστησε δυνατή την εκ νέου ανάπτυξη του Ναυπηγείου και σε όλους εκείνους που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας. Η τμηματική πώληση των ενεργητικών του πάλαι ποτέ ενιαίου Ναυπηγείου είναι αποτέλεσμα συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να επιλυθεί το μείζον θέμα των κρατικών ενισχύσεων. Δια του παρόντος όμως Σ/Ν εννοείται με ενισχύσεις ατέλειες και διευκολύνσεις ο ιδιώτης που πλειοδότησε στους δύο από τους τρεις συνολικά διαγωνισμούς που έγιναν, ενώ όσοι απέκτησαν τμήματα της πρώην ενιαίας έκτασης μέσω του τρίτου διαγωνισμού όχι μόνον δεν ευνοούνται αναλογικά αλλά αντιμετωπίζουν και τον σαφή κίνδυνο να υποστούν αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ του συνολικά ευνοούμενου ενός.
3) Το εύρος των παρεχομένων προνομιακών ρυθμίσεων δημιουργούν εύλογα ζητήματα για το κύρος της διαγωνιστικής διαδικασίας διότι το συνολικό καθεστώς που οι ρυθμίσεις αυτές δημιουργούν προσδίδουν πολύ διαφορετική και σαφώς μεγαλύτερη αξία στα περιουσιακά στοιχεία που εκποιήθηκαν μέσω των διαγωνισμών του ειδικού Διαχειριστή και της ΕΤΑΔ.
Και βεβαίως ενέχουν τον κίνδυνο να ανοίξουν και πάλι ένα νέο κεφάλαιο κρατικών ενισχύσεων.
Τέλος, παρακαλούμε πολύ να ληφθούν υπόψη τα παραπάνω σημεία, για να διαμορφωθεί το Σ/Ν, ώστε να μη θίγει τα επιχειρηματικά και επενδυτικά συμφέροντα επιχειρήσεων – μελών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που διαθέτουν ιδιοκτησίες στην ευρύτερη περιοχή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
1. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που έπονται του διαγωνισμού πώλησης,
η Βουλή καλείται να δώσει πλεονεκτήματα που δεν έδωσε διάφανα η Διοίκηση κατά το στάδιο προσέλκυσης επενδυτών. Με αυτό το τρόπο υπονομεύθηκε η προσπάθεια για υψηλότερο δυνατό τίμημα. Μα γιατί; Ποιος ωφελείται; Ποιοι χάνουν;
2. Επί της ουσίας μία εγκατάσταση ναυπηγείων και μόνο, εκτός σχεδίου, αποκτά πολεοδομικές χρήσεις όλου του σχετικού Π.Δ. πλην κατοικίας. Ενδεχομένως διέλαθε της προσοχής των συντακτών! Με τα ισχύοντα στο ν1337/83 ως ισχύει, η ένταξη στο σχέδιο συνεπάγεται εισφορά σε γη και χρήμα. Η «τακτοποίηση» των άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων (ν.3982/11 κεφ. γ ως ισχύει) δεν επιβάλει ανάλογες εισφορές κι αυτό πέρα των πιθανών συνταγματικών εμποδίων θα το βρούμε μπροστά μας διότι η γη, ο χώρος δεν διαστέλλονται. Κι οι δρόμοι είναι στενοί ή/και ανύπαρκτοι. Η οριζόντια αναφορά εξ αφορμής των Ναυπηγείων, καλό είναι να προβληματίσει εγκαίρως πολιτική ηγεσία, βουλευτές και διοίκηση.
Εν τέλει πόσο περιβαλλοντικό φορτίο αντέχει η περιοχή; Είναι δυνατόν να προτείνεται στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων μετά την έκφραση πολιτικής βούλησης της Κυβέρνησης για περαιτέρω επιβάρυνση;
Εδώ να υπενθυμίσουμε πως το θεωρούμενο ως τροχοπέδη Π.Δ. 84/84 παραμερίστηκε με πρόσχημα όπως αποδεικνύεται τον εκσυγχρονισμό, όχι τη σώρευση κι άλλων δραστηριοτήτων!!!
Μέχρι τώρα δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι προθέσεις του Επενδυτή. Κι αν δεν τα θέλει όλα τα περιεχόμενα της ρύθμισης; Ή μήπως έχουν ήδη υποβληθεί, μακριά από δημοσιότητα, και προχωρά διαδικασία «κομμένο-ραμμένο» (tailor made αγγλιστί); Επιτρέπεται κάτι τέτοιο από τη κείμενη Ελληνική Νομοθεσία (π.χ. ανταγωνισμού), το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία;
3. Η πρόβλεψη «τουρισμός-αναψυχή ή τουριστικοί λιμένες» λειτουργεί ως παραδοχή του δίκαιου και εφικτού αιτήματος της Δυτικής Αθήνας για «Πρόσβαση στη θάλασσα του Σκαραμαγκά», ενώ αναδεικνύει την προδήλως αναληθή επιχειρηματολογία Κυβέρνησης-Επενδυτή- Μερίδας ΜΜΕ που επιχειρούσαν να διακωμωδήσουν τη σχετική διεκδίκηση.