Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- Από ποια αξία και άνω θα πρέπει να αρχίζει η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας; Κρίνετε ότι το μέτρο θα πρέπει να μην εξαιρεί καμία κατηγορία ακινήτων ή ιδιοκτητών; Σε αντίθετη περίπτωση ποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να προβλέπονται; Πως πρέπει να διαμορφωθεί η κλίμακα φορολόγησης;
- Πως θα πρέπει να φορολογείται η ακίνητη περιουσία που εκμεταλλεύονται οι ιεροί ναοί, οι μονές, τα κοινωφελή ιδρύματα κλπ;
Νά διατηρηθεί τό αφορολόγητο τού εξωιδρυματικού επιδόματος τών τετραπληγικών. Μάλιστα δέ νά διπλασιασθεί τό επίδομα αυτό πού είναι τόσο απαραίτητο γιά τήν επιβίωση τών τετραπληγικών. Μή ξεχνάτε ότι καί ο ίδιος πρωθυπουργός λίγο έλλειψε νά μείνει παράλυτος όταν έπεσε από τό ποδήλατο. Ηταν τυχερός. Αν έμενε παράλυτος δέν θά ήταν σήμερα πρωθυπουργός αλλά στό κρεβάτι τού πόνου. Ας μή ξεχάσει λοιπόν τώρα τούς τετραπληγικούς (τούς άτυχους)πού βρίσκονται αιώνια στό κρεβάτι τού πόνου καί πάνω στά αναπηρικά καρότσια περιμένοντας από παντού βοήθεια. Οι τετραπληγικοί καί γενικά τά ΑΜΕΑ πρέπει έχουν τήν ύψιστη βοήθεια καί προτεραιότητα. Οχι μόνο δέν πρέπι η πολιτεία νά τούς παίρνει (υπό μορφή οποιασδήποτε φορολόγησης ή άλλως πως) αλλά πρέπει νά τούς ΔΙΝΕΙ καί μάλιστα ΓΕΝΝΑΙΑ. Έιδικώς δέ γιά τούς τετραπληγικούς δέν χωράει καμμία δικαιολογία από τήν Πολιτεία ότι δέν έχει νά δώσει λόγω οικονομικής κρίσης, κλπ. Είναι απόλυτη καί ύψιστη υποχρέωσή της.
Σέκάθε δέ περίπτωση δέν μπορεί νά ζητήσει τίποτα από τούς τετραπληγικούς (καί γενικότερα τά ΑΜΕΑ καί μάλιστα από αυτά μέ αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη τού 80%).
Δέν πρέπει νά υπολογίζεται στό ΦΜΑΠ τά εξ αδιαιρέτου χιλιοστά τών οικοπέδων πού αντιστοιχολυν στό δικαίωμα τού υψούν καί δέν έχουν οικοδομηθεί (αέρας) καί εφ’ όσον στό οικόπεδο έχει ήδη ανεγερθεί οικοδομή η οικοδόμηση τής οποίας (οικοδομής) έχει ήδη εξαντλήσει τόν συντελεστή δόμησης τού οικοπέδου. Αυτά τά χιλιοστά είναι εντελώς αναξιοποίητα, δέν αποφέρουν κανένα εισόδημα στόν δικαιούχο ή κύριο καί είναι αδικία νά πληρώνει γιά κάτι πό ποτέ δέν θά τού αποφέρει εισόδημα. Αν καί όταν αυξηθεί ο συντελεστής δόμησης (πράγμα απίθανο)τότε – από τό χρονικό εκείνο σημείο – νά υπολογίζονατι στόν ΦΜΑΠ εφόσον πράγματι οικοδομηθούν (διότι μέχρι να΄οικοδομηθούν δέν αποφέρουν κανένα εισόδημα – κατά μείζονα λόγο όταν δέν μπορούν τώρα κάν νά οικοδομηθούν).
Οι παραπληγικοί καί οι τετραπληγικοί (μέ αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη αναπηρία τού 80%) πρέπει να΄εξαιρεθούν πλήρως καί γιά πάντα από τόν ΦΜΑΠ όση περιουσία κάι άν διαθέτουν. Διότι αυτή περιουσία τήν χρειάζονται νά τήν ξοδεύουν γιά νά ζούν καί νά μπορο’υν νά πληρώνουν τούς γιατρούς καί τά υπόλοιπα τεράσταια ιατρικά έξοδα γιά νά μπορούν νά επιβιώνουν. Επομένως είναι πέρα γιά πέρα ανήθικο καί αντισυνταγματικό η περιουσία αυτή νά φορολογηθεί. Εξ άλλου τό Σύνταγμα λέει ότι ο κάθε πολίτηε πρέπει νά φορολογείται ανάλογα μέ τίς δυνάμεις του. Οταν όμως αυτές οι δυνάμεις είναι μηδέν (λόγω όχι μόνο πλήρους ανικανότητας γιά εργασία αλλά καί γιά αυτοδύναμη επιβίωση) μηδενική πρέπει νά είναι καί η κάθε φορολογία (ΦΜΑΠ, εισοδήματος, κλπ). Μή ξεχνάτε ότι οι τετραπληγικοί (κυρίως) καί οι παραπληγικοί δέν ξεκινάνε από τό ίδιο σημείο αφετηρίας μέ τούς υπόλοιπους υγιείς. Ο συνταγματικός νομοθέτης άλλωστε, λέγοντας τά παραπάνω, έχει υπ΄όψη του τήν συνήθη ΄περίπτωση τπο΄θ (υγιούς) πολίτη. Αλλο πράγμα νάχεις τά χέρια σου καί τά πόδια σου καί νά μπορείς καί νά περπατάς καί νά εργάζεσαι καί άλλο νά είσαι πάνω σέ ένα αναπηρικό καρότσι γιά μιά ολόκληρη ζωή μή μπορώντας ούτε νά κουνήσεις ούτε τά χέρια σου ούτε τά πόδια σου (ιδίως οι τετραπληγικοί) καί νά εξαρτάσαι από τούς άλλους νά σού δώσουν καί τό ελάχιστο πράγμα γιά νά διατηρηθούν στή ζωή. Εδώ η πολιτεία πρέπει νά αποδείξει τό μέγιστο τής ευαισθησίας καί τής ανθρωπιάς της όχι μόνο μή φορολογώντας μέ οποιοδήποτε τρόπο τούς τετραπληγικούς αλλά αντίθετα μάλιστα παρέχοντάς τους καί οικονομική βοήθεια.
Αρα ούτε σκέψη κάν νά μήν γίνει γιά επιβολή ΦΜΑΠ στούς τεραπληγικούς (ιδίως) καί στούς παραπληγικούς χωρίς καμμία εξαίρεση. Τούς αρκέί Οο αιώνος Γολγοθάς τής υγείας τους. Δέν χρει’αζεται ν’α τούς φορολογήσει η Πολιτεία καί από πάνω. Αυτό θά ήταν ντροπή.
Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας πρέπει να αρχίζει από την αξία των 800.000€ χωρίς να αυξηθούν άλλο οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Να φορολογηθούν οι ναοί, οι μητροπόλεις οι μονές και τα ακίνητα των εταιριών. Να εξαιρεθούν τα αγροτεμάχια, τα ακίνητα που οφείλουν δόσεις δανείων και οι ψιλή κυριότητα των ακινήτων.
Αφορολόγητο: έως 400.000 με βάση τις αντικειμενικές αξίες. Οι παραπάνω αξίες δεν θα φορολούνται επί του υπολοίπου αλλά επί του συνόλου με εξαίρεση αν πρόκειται για πρώτη κατοικία (και μόνο) της οποίας θα εξαιρείται η αντικειμενική αξία επί των τετραγωνικών με βάση των αριθμό των μελών και πιθανές αναπηρίες αυτών. Οι πιο πάνω του αφορολογήτου αξίες με τον παρακάτω τρόπο:
400.001 Ευρώ – 4.500.000 Ευρώ με συντελεστή φορολόγησης από 0% έως 1% σε ευθεία αναλογία, και 1% σταθερό για πιο πάνω αξίες.
Δηλαδή για αντικειμενική αξία 800.000 ο φορολογούμενος θα πληρώσει 667 Ευρώ με συντελεστή φορολόγησης 0.095% (λίγο πιο κάτω από το ισχύων ΕΤΑΚ δηλαδή), ενώ για αντικειμενική 1.500.000, θα πληρώσει 4.285 Ευρώ με συντελεστή φορολόγησης 0.285% (υπέρδιπλασιο δηλαδή από το σημερινό ΕΤΑΚ).
Το παραπάνω καθεστώς να είναι ακριβώς το ίδιο ανεξαρτήτως σε ποιόν ανήκει το ακίνητο (φυσικό πρόσωπο, ΑΕ, ΕΟΕ, κλπ.).
Επίσης είναι αυτονόητο πως οι δηλώσεις θα πρέπει να αντιπαραβάλλονται με τα κτηματολόγια και όπου υπάρχει διαφορά στα αναγραφόμενα τετραγωνικά άνω του 5% ( οι μικρότερες θα πρέπει να παραγνωρίζονται ελέω κάποιων διαφορών που θα προκύπτουν λόγω γραφειοκρατικών λαθών ή πολεοδομικών ατασθαλειών – εκείνες που είναι από δόλο θα είναι σίγουρα πολύ υψηλότερες) θα πρέπει να καλείται ο φορολογούμενος σε εξηγήσεις και να ελέγχεται.
Όσο αναφορά τα κοινωφελή ιδρύματα (και όχι της ιδιοκτησίες των εκκλησιών), φορολόγηση με το ίδιο σύστημα επί των ακινήτων που αποφέρουν εισόδημα, και φορολόγηση με το ίδιο σύστημα και μείωση 50% επί των ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα.
Για τις ιδιοκτησίες εκκλησιών διαφόρων δογμάτων, φορολόγηση με το ίδιο σύστημα και μείωση 66% μονάχα για τους χώρους αποκλειστικά προορισμένους για την τέλεση ιερών τελετουργιών. Άμα κάποια ΝΠΙΔ που υπάγονται σε κάποια εκκλησία έχουν όντως αποδεδειγμένο κοινωφελή σκοπό να υπάγονται στην κατηγορία των κοινοφελών ιδρυμάτων χωρίς καμία εξαίρεση και διάκριση, ειδάλλως η ακίνητη περιουσία θα φορολογείται χωρίς καμία έκπτωση.
Έχοντας επισημάνει τα παραπάνω, είναι δυνατόν ο προτεινόμενος ανώτερος συντελεστής φορολόγησης να είναι χαμηλότερος (με επακόλουθο να επηρρεάζονται φυσικά όλοι οι συντελεστές στην ευθεία αναλογία), με την προϋπόθεση πως θα αυξηθούν οι δημοτικοί φόροι σε αντίστοιχη κλιμακωτή σχέση με απότερο σκοπό την ενίσχυση των πόρων της τοπικής αυτοδίοικησης η οποία ακόμη και τώρα λιμνάζει επί των καθηκόντων και υποχρεώσεών της απέναντι στον πολίτη.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1) Αν θέλουμε να μιλάμε για μεγάλη ακίνητη περιουσία, το ελάχιστο πρέπει να είναι 1.000.000 ευρώ, για συνολική περιουσία συζύγων και ανηλίκων τέκνων.
2) Δεν πρέπει να εξαιρείται κανενός είδους ακίνητο [εντός-εκτός σχεδίου, διατηρητέα κλπ] και να αφορά και τα φυσικά αλλά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου καθώς και την Εκκλησία.
3)Κλίμακα φορολόγησης: 1 ο/οο ανα 500.000 ευρώ. Ανώτατο: 3 ο/οο.
4) Το ποσό του φόρου δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος, όσον αφορά φυσικά πρόσωπα. Ομοια ρύθμιση και για τα ΝΠΙΔ και την εκκλησία.
5) Ειδικές ρυθμίσεις μόνο για τα εκτός σχεδίου ακίνητα, για το υπόλοιπο -μη υλοποιηθέν- συντελεστή δόμησης των εντός σχδίου ακινήτων, τα διατηρητέα ακίνητα και τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των επιχειρήσεων [συντελεστής: 1 ο/οο ανεξαρτήτως αξίας].
Ευχαριστώ
Διαφωνώ με την φορολόγηση της κατοχής ακίνητης περιουσίας.
Αντίθετα, η ακίνητη περιουσία πρέπει να φορολογηθεί για κάθε εισόδημα που αποδίδει. Εισόδημα αποτελούν τα ενοίκια, εισόδημα αποτελεί και η (τιμαριθμοποιημένη) υπεραξία του ακινήτου. Η κατοχή από μόνου του του στοιχείου που μπορεί να αποφέρει εισόδημα είναι παρανοϊκή. Με την ίδια λογική, ο φούρναρης πρέπει να πληρώνει φόρο και για τον αρτοκλίβανο που κατέχει και απ’ όπου βγαίνει το προϊόν που του αποφέρει εισόδημα, για το οποίο φορολογείται! Επίσης, θα έπρεπε να πληρώνουμε φόρο για τα χρήματα που έχουμε στην τσέπη και ας μην μας αποδίδουν τόκο.
Επειδή όμως το ακίνητο αποτελεί τον εύκολο στόχο γιατί ο ιδιοκτήτης του δεν μπορεί να το μετεγκαταστήσει στην Βουλγαρία όπως το εργοστάσιό του ο επιχειρηματίας, αναγκαστικά θα είναι η εύκολη λύση όλων των κυβερνήσεων. Σε αυτή την περίπτωση, η φορολόγηση πρέπει ξεκινά από αξία άνω των 500.000 χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση κατηγορίας ακινήτου ή ιδιοκτήτη (ούτε οι μονές ούτε οι ναοί να εξαιρούνται ούτε και οι κάθε μορφής εταιριών διαχείρισης και ανάπτυξης ακινήτων αλλά ούτε και τα διάφορα επενδυτκά κεφάλαια-funds που θα παίζουν στα ακίνητα και που θα δούμε συντόμως). Οι συντελεστές να είναι ίδιοι για όλους.
Ο δε φόρος πρέπει να είναι αρκετά χαμηλός γιατί καλύπτεται από το εισόδημα που το ακίνητο αποδίδει. Αν «μείνει ξενοίκιαστο» θα οδηγηθεί σε πώληση.
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΕΘΩΡΙΟΥ ΜΕ ΠΛΗΘΗΣΜΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΩΝ 3 ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΟΠΩΣ Η ΠΑΤΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΧΩΡΑ.ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΕΞΟΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.ΔΕΝ ΕΧΟΜΕ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΑΘΕΙΣ ΚΑΤΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΦΥΓΕΙΣ ΣΤΙΡΙΖΕΣΕ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ.ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΛΙΨΕΙΣ ΣΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ.ΝΕΡΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΠΛΟΙΑ. ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΤΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΟΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ ΜΕ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ.ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ.ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΕΤΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΙΟ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΚΗ, ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ,ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ 1 ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΔΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΗΜΕΣ ΕΠΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΚΑΙΩΣΙΝΗ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΤΕ
Η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάσταση του από μια προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας πρέπει να έχει ως προϋπόθεση ένα ύψος αφορολόγητου ορίου που δεν μπορεί να θεωρείται
μεγάλη ακίνητη περιουσία, διαφορετικά θα είναι μια κοροϊδία.
Μια που είναι θέμα σύντομου χρόνου η επόμενη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων δεν πρέπει το όριο αυτό να είναι κάτω από 500.000,– Ευρώ ατομικής ακίνητης περιουσίας και πάλι το θεωρώ πολύ μικρό το όριο αυτό μια και πρόκειται στη πραγματικότητα για μικρομεσαία ακίνητη περιουσία και το προτείνω μόνο λόγω της κακής κατάστασης της ελληνικής οικονομίας.
Προτείνω ταμειακή μηχανή σε όλους,Ταξί-περίπτερα-βενζινάδικα,’οπου και θα αναγράφονται και τα΄Λίτρα αγοράς.
Επίσης οι Γιατροί μπορούν να ελεχθούν με βάσει τις συνταγές Φαρμάκων και το βιβλίο επισκεπτών-ασθενών που είναι υποχρεωμένοι
να διατηρούν στο Ιατρειο τους.
Μεγάλη φοροδιαφυγή επίσης υπάρχει στίς Μεταφορικές εταιρείες.
Μόλις διάβασα ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι με καθαρές αποδοχές μέχρι 2.000 ευρώ θα λάβουν αύξηση. Και εγώ που νόμιζα ότι σαν πολλούς πληρώνουμε για να κάθονται βολεμένοι όταν οι υπόλοιποι με κόπο και στερήσεις δημιουργούμε το κάθε τι αντί να καλοπερνάμε. Και με τι λεφτά θα πληρωθούν οι αυξήσεις αυτές κ. πρωθυπουργέ; Με αυτά που θέλετε καταχρηστικά κι αντισυνταγματικά να πάρετε επιπλέον από τις τσέπες μας;
Κι αν εμείς έχουμε εισόδημα από ακίνητα και αύριο το χάσουμε, θα έλθετε να μας συνδράμετε; Θα μας δώσετε και εμάς 14ο μισθό και μισθό μέχρι 2.000 ευρώ, αύξηση και επιδόματα έστω και περικομμένα; Σε λάθος δρόμο δείχνετε ότι πάτε. Δυστυχώς δεν φαίνεται να καταλαβαίνετε, οπότε η λύση των αντισυνταγματικών προσφυγών (εγχωρίως στο ΣτΕ και εξωχωρίως στο ευρωπαϊκό δικαστήριο) δείχνει μονόδρομος που δεν θα αποφύγουμε.
Το κρίμα όλο στο λαιμό σας για τις επιπτώσεις στη χώρα μας καθώς και αυτή την ύστατη ώρα δείχνετε να προκρίνετε το διαχωρισμό των πολιτών σε μονίμως ευνοούμενους και υποχείρια. Λυπάμαι αλλά δεν θα σας ακολουθήσουμε. Συντάξτε με τα έργα σας την υστεροφημία που θεωρείτε ότι σας αξίζει και εμείς θα συντάξουμε την άμύνά μας ενάντια στην αυθαιρεσία και την υφαρπαγή της περιουσίας μας. Ο καρκίνος κύριοι δεν αντιμετωπίζεται με φάρμακα και συντηρητικές αγωγές αλλά με εγχείρηση και πιθανούς ακρωτηριασμούς σε ότι σάπιο και μολυσματικό υφίσταται (βλέπε δημόσιο, «συμβούλους», «ειδικούς», ΕΡΤ και άλλους παρατρεχάμενους).
Μολών Λαβέ λοιπόν αν αυτό έχετε επιλέξει…
To ETAK πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί απο ένα δικαιότερο σύστημα προοδευτικής φορολογησης ,με βάση τον ισχύοντα προ διετίας ΦΜΑΠ.
Λογω της προδευτικότητας του νεου συστήματος , για να αποτραπούν στρεβλώσεις και αδικίες θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχη στα ακίνητα με ειδικές συνθήκες.
Θα πρέπει να δοθούν μεγάλες ελαφρύνσεις , ισως και απαλλαγές , σε οικόπεδα που είναι δεσμευμένα απο την αρχαιολογική υπηρεσία.
Το ίδιο πρέπει να συμβεί και για τα οικόπεδα που έχουν κηρυχθεί απαλλοτριωτέα απο το κράτος για την εφαρμογή σχεδίων πόλεως κλπ.
Τα οικόπεδα αυτά οχι απλώς δεν αποφέρουν εισόδημα αλλα δεν μπορούν και να εκποιηθούν , ωστε να φοροελαφρύνουν τον υπόχρεο.
Σε πολλές περιπτώσεις είναι αδύνατη και η εφαρμογή πράξεων αναλογισμού ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αποζημίωσης.
Υπάρχουν περιπτώσεις απαλλοτριωτέων ακινήτων ( κυρίως αυτά που κηρύχθηκαν πριν την εφαρμογή του νομου 1337/1983) οπου πλέον εχουν παρέλθει ανω των τριάντα χρόνων απο την ημερα κήρυξης , λόγω της αδυναμίας του κράτους να προχωρήσει στη συντελεση της απαλλοτρίωσης.
Το ποσοστό ελάφρυνσης στα ακίνητα αυτά πρέπει να είναι ανάλογο με τη χρονικό διάστημα απο την αρχική κήρυξη και θα πρέπει να φθάνει στην απαλλαγή όταν το χρονικό αυτό διαστημα εχει υπερβει καποια φυσιολογικά ορια που θα πρέπει να καθορίσετε.
Επίσης θα πρέπει να επανέλθουν μειωτικοί συντελεστές στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων , όπως συντελεστης τροπου κτισίματος ενος σπιτιού, κριτήριο βαθους ενος οικοπέδου , που αναιτια δεν λαμβανοντουσαν υπ οψιν στο ΕΤΑΚ ενω υπάρχουν στα φυλλάδια υπολογισμου της εφορίας , και βέβαια υπάρχουν γιατι συμβάλλουν στην δικαιοτερη εκτίμηση της αξίας των ακινήτων , ειναι δε ιδιαιτερα ευκολη η πρόσθεση τους στο πρόγραμμα υπολογισμού που διαθέτει το
Υπουργείο Οικονομικών.
Τέλος για τις κλίμακες υπολογισμου του ΦΜΑΠ προτείνω
1. Να υπάρξει γενναία αύξηση των αντικειμενικών αξιών , ώστε αυτές να πλησιάσουν τις εμπορικές.Ετσι θα μειθεί η φοροδιαφυγή , γιατί για να καλυφθεί το πόθεν έσχες θα δηλώνονται πλέον μεγαλύτερα εισοδήματα
2 Να μειωθεί ο φόρος μεταβίβασης κατά τρείς με τέσσερεις μονάδες , ώστε να ισοσκελίσει την επάχθεια που θα προκύψει απο την αύξηση των αντικειμενικών αξιών
3. Για τον ίδιο λόγο μετά την γενναια αυτή αυξηση ο ανώτερος συντελεστης φορογησης στον ΦΜΑΠ να είναι 0,5% ( αντι για 1% που διαφένεται οτι θα ειναι)
Μια πρόταση κλιμακίων είναι
400000 αφορολόγητο
400.000 ως 700.000 0.1%
700.000 ως 1.000.000 0.2%
1.000.000 ως 1.500.000 0.3%
1.500.000 ως 2.000.000 0.4%
2.000.000 και άνω 0.5%
Με τον τρόπο αυτό θα αποφευθεί και η διαδικσία δημιουργίας δύο ταχυτήτων αξιών για τα ακίνητα (μια για μεταβιβάσεις γονικες παροχες κλπ) και μία για ΦΜΑΠ , που θα δημιουργήσει σύνθετα προβλήματα .
Τέλος θα πρέπει να προβλεφθεί το υποχρεωτικό της δήλωσης ΦΜΑΠ απο όλους τους φορολογούμενους ανεξάρτητα αν υπερβαίνουν το αφορολόγητο ποσο , για να εξαλειφθούν τα φαινόμενα αποκρύψεων και μη δηλώσεως , που παρατηρηθηκαν έντονα κατα την εφαρμογή του ΦΜΑΠ στο παρελθόν.
Σας ευχαριστώ , και καλή επιτυχία στο έργο σας.
Ναι στην φορολόγηση μεγάλης ακίνητης περιουσίας υπό όρους
1) Οποια όρια και αν καθορίσετε και κρίνετε εσείς ότι αποτελούν μεγάλη ακίνητη περιουσία να ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ. Δεν νοήται κάποιος ο οποίος έχει μία οποιαδήποτε περιουσία , επειδή η περιοχή αναβαθμίστηκε να θεωρηθεί πλούσιος. Το ίδιο να ισχύει και σε υποβαθμίσεις περιοχών.
2) Ακίνητη περιουσία η οποία αποδεδειγμένα δεν αποδίδει εισόδημα και δεν αξιοποιήται ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ. Ειναι κοινωνικά άδικο τα χωράφια των παππούδων μας τα οποία έχουμε αφήσει για τα παιδιά μας, και μόνο στα τοπογραφικά των κληρονομιών τα γνωρίζουμε , να θεωρούνται οικόπεδα και να πληρώνουμε για να τα διατηρούμε, εφόσον ούτε εισόδημα αποφέρουν και η γονική παροχή θα φορολογηθεί κατά την μεταβίβαση. Το ίδιο ισχύει και για τα πατρικά σπίτια στα χωριά , τα οποία εάν δεν έχουν νερό και ρεύμα, δεν θα πρέπει να υπολογίζονται.
Διαφωνώ με το ΕΤΑΚ αφού μόνο «ενιαίος» φόρος δεν ήταν, αλλά διαφωνώ και με τον ΦΜΑΠ διότι μοιάζει σαν ενοίκιο στην περιουσία σου. Ας πούμε ότι συμφωνούμε να υπάρχει, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τα χρήματα για να πληρωθεί τί γίνεται? χάνει κάποιος την περιουσία του? Με ποιο δικαίωμα μπορεί να γίνει αυτό? Αν συμβεί είναι πέρα λογικής και αντισυνταγματικό, διότι το σύνταγμα κατοχυρώνει την ιδιοκτησία. Άρα ακόμη και αν μπει ένας τέτοιος φόρος, θα πρέπει να μπει σε συνδυασμό με το εισόδημα και μόνο, διαφορετικά θα στοχεύει στην κατάργηση της ιδιοκτησίας. Δεν έπεται ότι όποιος είχε κάποτε χρήματα και έκανε κάτι ή του άφησε ο γονιός κάτι, θα έχει και χρήματα για να πληρώνει κάθε χρόνο αυτόν τον φόρο. Το σύνταγμα μιλάει για φόρο στις συναλλαγές ή στο εισόδημα και όχι για κάτι που δεν έχει κέρδος. Δημιουργεί αυτός ο φόρος υποχρέωση από το πουθενά. Υποχρέωση χωρίς να υπάρχει καμία πράξη. Είναι πολύ πιο άδικος και απο τον φόρο γονικής παροχής, γιατί εκεί υπάρχει τουλάχιστον κάποια πράξη. Σε κάθε περίπτωση και αν το δεχτώ έχει να κάνει και με τις τιμές στις οποίες θα εφαρμοστεί. Θα πρέπει να είναι πραγματικές και όχι εμπορικές. Γνωρίζουμε πόσο κοστίζει μία κατασκευή, άρα δεν μπορει να απέχει πολύ απο το κατασκευαστικό κόστος, οι τιμές πάνω από εκεί είναι τιμές που δίνονται από αυτούς που κυκλοφορούν μαύρο χρήμα, αυτό πρέπει να παταχτεί και όχι οι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Τα αγροτεμάχια δεν πρέπει να φορολογηθούν σε καμία περίπτωση, διότι είναι μέσα παραγωγής καταρχήν και αν κάποιοι δίνουν σε κάποια από αυτά αξία δεν είναι η πραγματική αλλά γιατί στην Ελλάδα επιτρέπεται να χτίζουμε όπου θέλουμε. Η πρότασή μου είναι να δηλώνει ο καθένας αν το θέλει οικόπεδο ή αγροτεμάχιο και να φορολογείται ανάλογα. Αν το αλλάξει χρήση θα πληρώσει για τους φόρους των προηγούμενων ετών. Μία άλλη πρόταση είναι όχι φόρο στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Πρέπει να μπει μία τάξη στην ανοικοδόμηση. Χτίσαμε τα πάντα.
Συμπληρώνοντας σχόλιό μου [της 13-1-2010] για την ανάγκη λήψης υπόψη των εισοδημάτων των υπόχρεων σε ΦΜΑΠ ή οιονδήποτε φόρο κατοχής ακίνητης περιουσίας, με μικρή έρευνα στο διαδίκτυο, δανείζομαι τμήμα απο μελέτη Καθηγητή Νομικής του ΑΠΘ, που αναφέρει οτι:
«Σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις της Δημοσιονομικής Επιστήμης ο τακτικός φόρος επί της κατοχής ακίνητης περιουσίας έχει χαρακτήρα ονομαστικό και όχι πραγματικό. Αυτό σημαίνει ότι ναι μεν για τον υπολογισμό του λαμβάνεται ως βάση η αξία της ακίνητης περιουσίας, στην ουσία όμως πηγή του φόρου δεν είναι η ίδια η ακίνητη περιουσία, αλλά το ετήσιο εισόδημα του φορολογούμενου που προέρχεται από αυτήν. Με άλλα λόγια, ο εν λόγω φόρος αποτελεί ένα είδος συμπληρωματικού φόρου επί του εισοδήματος που επιβαρύνει στον κύριο ή επικαρπωτή της κάθε ακίνητης περιουσίας, και για το λόγο αυτό είναι περιοδικός, δηλαδή επιβάλλεται κάθε έτος, ο δε συντελεστής του πρέπει να είναι πολύ χαμηλός ούτως ώστε να είναι δυνατό να καταβάλλεται από το εισόδημα της ακίνητης περιουσίας χωρίς να μειώνεται το κεφάλαιο αυτής, δηλαδή η ίδια η ακίνητη περιουσία».
[http://www.epixeirisi.gr/?pgtp=1&aid=1208772658]
Για την φοροδοτική ικανότητα, βλ. και :http://www.greeklaws.com/pubs/uploads/753.pdf
http://greeklaws.com/pubs/uploads/721.pdf
Συνεπώς δεν αρκεί η επίκληση «το είπαμε προεκλογικά, θα το κάνουμε σήμερα». Μελετήστε τι επίδραση θα έχει ο,τι θεσπίσετε, στις ζωές όλων μας. Και καλόν είναι να ρωτήσετε προηγουμένως και τους ασχολούμενους με το Σύνταγμα και την Δημοσιονομική Επιστήμη !
Ευχαριστώ
O Nόμος του ΕΤΑΚ ήταν φτιαγμένος βιαστικά και δεν ελάμβανε υπ΄ όψιν πολλές παραμέτρους. Μέσα στα ελαττώματά του όμως ενημέρωνε κάθε ιδιοκτήτη, πριν ακόμη αποκτήσει ένα ακίνητο γιά το πόσο αυτό επιβαρύνεται και έτσι ευνοούσε την οικοδομική δραστηριότητα. Αν όπως φαίνεται επιβληθεί ΦΜΑΠ πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
1. Να απευθύνεται σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ δηλαδή άνω του ποσού των € 1.000.000.
2. Να αφορά τις περιουσίες που ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ή ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣΦΑΤΑ και όχι οικογενειακές περιουσίες πολλών γενεών που συντηρήθηκαν με μόχθο, δεν αποτέλεσαν αντικείμενο αγοραπωλησιών, δεν δόθηκαν γιά αντιπαροχή και γιά τις οποίες με τις αλλεπάλληλες κληρονομιές έχουν πληρωθεί πολλαπλάσιοι φόροι στο Δημόσιο, αλλιώς ισοδυναμεί με απαλλοτρίωση υπέρ αυτών που απέκτησαν ύποπτα χρήματα.
3. Να ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΙ ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ ακίνητα όπως και εκείνα που έχουν κηρυχθεί ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΤΕΑ, όταν το Δημόσιο καθυστερεί την αποζημίωσή των επί δεκαετίες. Γι΄ αυτά ο κάτοχος πρέπει να βοηθιέται να τα συντηρήσει και οχι να φορολογείται η ΑΥΛΗ ή ο ΚΗΠΟΣ διατηρητέου όσο ένα αδέσμευτο και οικοδομήσιμο οικόπεδο. Είναι ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΗΘΙΚΟ να φορολογείται περιουσιακό στοιχείο το οποίο δεν μπορεί να διαθέσει όπως κρίνει συμφέρον ο ιδιοκτήτης του. Σε κανένα Εθνικό ή Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν μπορεί να σταθεί ένας νόμος που φορολογεί δεσμευμένα ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ & ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΤΕΑ ακίνητα.
Αν μπορέσετε να δείτε λίγο πιο μακριά από σήμερα ίσως να καταλάβετε ότι φορολογία σε ακίνητη περιουσία, αύξηση αντικειμενικών αξιών, φόροι κληρονομιάς και γονικής παροχής και όλα τα συμπαροματούντα το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν κερδοσκοπία επί ενός αγαθού-τη γη- που δεν ανήκει ουσιαστικά σε κανέναν. Εφαρμόστε επιτέλους τα βρετανικά πρότυπα(η γη να ανήκει στο κράτος και να δίδεται με μακροχρόνια μίσθωση) και μη δημιουργείτε υπεραξίες εκεί που δεν πρέπει. Δείτε μακριά, καταργήστε την ιδιοκτησία επί της γης, και βάλτε φόρους σε ότι παράγει πραγματικό προιόν και πλούτο μέσω παραγωγικής διαδικασίας και όχι μέσω αεριτζίδικων φουσκωμάτων.
Η ακίνητη περιουσία αποτελεί μια μορφή πηγής εισοδήματος, ή οποία σήμερα υφίσταται την δυσμενέστερη μεταχείριση συγκριτικά με τις άλλες πηγές (κινητές αξίες κλπ).
Φορολογήστε όλες τις μεταβιβάσεις όμοια. Όπως φορολογείται η ακίνητη περιουσία, όμοια και τις άλλες πηγές , αν δεν είναι εφικτό τότε φορολογήστε την ακίνητη στα επίπεδα που φορολογούνται οι μεταβιβάσεις των άλλων πηγών ή εξηγείστε τις διαφοροποιήσεις με επιχειρήματα που αντέχουν στην λογική και την οικονομική επιστήμη.
Ο κανόνας της ίσης μεταχείρισης ομοίων περιπτώσεων πρέπει να τηρείται. Δεν φορολογείται μια πηγή επειδή βρίσκεται εύκαιρη, αυτό οδηγεί σε ανισότητες.
ΚΑΙ φόρος κληρονομιάς ΚΑΙ φόρος «μεγάλης ακίνητης περιουσίας»?(ΚΑΙ έκτακτη εισφορά)
Ασφαλώς είναι η ευκολη λύση.
Θα ήθελα μόνο να υπενθυμήσω ότι από τον παλαιό ΦΜΑΠ εξαιρούνταν τα ακίνητα που πλήρωναν φόρο κληρονομιάς.
Ασφαλώς θα πρέπει να φορολογείται ομοίως και η εκκλ. περιουσία.
Θα έθελα ομως να δω, πως θα επιβάλλεται φόρος κληρονομιάς στις
off shore .
Μόλις διάβασα ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι με καθαρές αποδοχές μέχρι 2.000 ευρώ θα λάβουν αύξηση. Και εγώ που νόμιζα ότι σαν πολλούς πληρώνουμε για να κάθονται βολεμένοι όταν οι υπόλοιποι με κόπο και στερήσεις δημιουργούμε το κάθε τι αντί να καλοπερνάμε. Και με τι λεφτά θα πληρωθούν οι αυξήσεις αυτές κ. πρωθυπουργέ; Με αυτά που θέλετε καταχρηστικά κι αντισυνταγματικά να πάρετε επιπλέον από τις τσέπες μας;
Κι αν εμείς έχουμε εισόδημα από ακίνητα και αύριο το χάσουμε, θα έλθετε να μας συνδράμετε; Θα μας δώσετε και εμάς 14ο μισθό και μισθό μέχρι 2.000 ευρώ, αύξηση και επιδόματα έστω και περικομμένα; Σε λάθος δρόμο δείχνετε ότι πάτε. Δυστυχώς δεν φαίνεται να καταλαβαίνετε, οπότε η λύση των αντισυνταγματικών προσφυγών (εγχωρίως στο ΣτΕ και εξωχωρίως στο ευρωπαϊκό δικαστήριο) δείχνει μονόδρομος που δεν θα αποφύγουμε.
Το κρίμα όλο στο λαιμό σας για τις επιπτώσεις στη χώρα μας καθώς και αυτή την ύστατη ώρα δείχνετε να προκρίνετε το διαχωρισμό των πολιτών σε μονίμως ευνοούμενους και υποχείρια. Λυπάμαι αλλά δεν θα σας ακολουθήσουμε. Συντάξτε με τα έργα σας την υστεροφημία που θεωρείτε ότι σας αξίζει και εμείς θα συντάξουμε την άμύνά μας ενάντια στην αυθαιρεσία και την υφαρπαγή της περιουσίας μας. Μολών Λαβέ…
ΑΔΙΚΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΦΟΡΟΥΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ.
ΗΔΗ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥ ΤΑ ΦΑΕΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ. ΑΝ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΤΟΤΕ Ο ΦΜΑΠ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ.
ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΑΥΤΩΝ. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ Ή ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΗΡΑΝ ΑΞΙΑ.
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1,ΟΟΟ,000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΛΙΣ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ Μ.Α.Π ΤΙΣ 200,000 ΕΥΡΩ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΤΕ.
ΠΙΑΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΤΕ ΟΠΟΙΟΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΚΙΝΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΛΕΨΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΛΑΔΗ.
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ