Άρθρο 46 – Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους των νοικοκυριών λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή

1. Για τους μήνες Αύγουστο 2023 έως και Οκτώβριο 2023, παρέχεται οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε νοικοκυριά που πληρούν τα κριτήρια της παρ. 2, με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους αγορών, ιδίως των ειδών διατροφής, λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή.
2. Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα. Ειδικά για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, κατά το άρθρο 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167) ή ο ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης.
Τα φυσικά πρόσωπα δικαιούνται της ενίσχυσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:
α) Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους κατά το φορολογικό έτος 2022, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται έως δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ) της περ. στ) της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού. Για τη μονογονεϊκή οικογένεια το εισόδημα του πρώτου εδαφίου ανέρχεται έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος, μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται εκείνο το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος.
Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων, άλλων εξαρτώμενων μελών και φιλοξενούμενων μελών, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2022, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων φορολογικού έτους 2022. Αν οι σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης υποβάλλουν χωριστή δήλωση, λαμβάνεται ο μεγαλύτερος εκ του αριθμού τέκνων που έχει δηλωθεί σε μια εκ των δύο (2) δηλώσεων.
β) Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) του έτους 2023, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2022, να μην υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000) ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Εξαιρούνται από τη χορήγηση της ενίσχυσης:
α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2022 ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2022 ότι φιλοξενούνται.
γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για το φορολογικό έτος 2022.
δ) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής.
ε) Τα φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποβάλλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2022 έως και την ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων φορολογικού έτους 2022.
3. Η ενίσχυση χορηγείται σε επίπεδο νοικοκυριού. Ως μέλη του νοικοκυριού θεωρούνται οι σύζυγοι ή μέλη με σύμφωνο συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα αυτών, τα λοιπά εξαρτώμενα μέλη και τα φιλοξενούμενα μέλη.
4. Το ύψος της ενίσχυσης ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε δέκα τοις εκατό (10%) επί του μηνιαίου ύψους αγορών που καθορίζεται στο δεύτερο εδάφιο. Το μηνιαίο ύψος των αγορών, επί του οποίου χορηγείται ενίσχυση δέκα τοις εκατό (10%), ανέρχεται σε διακόσια είκοσι (220) ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά εκατό (100) ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως χίλια (1000) ευρώ αγορών. Το ανωτέρω όριο αγορών δεν ισχύει για δικαιούχους με περισσότερα από έξι (6) εξαρτώμενα τέκνα.
5. Η οικονομική ενίσχυση της παρ. 4 πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., στον δικαιούχο:
α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α΄ 139), αντίστοιχα, ή
β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.
6. Εάν ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση του ποσού της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα, η ενίσχυση πιστώνεται μηνιαίως σε αυτήν και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορά αγαθών κάθε είδους σε καταστήματα ή λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, όπως αυτά εξειδικεύονται με την απόφαση της παρ. 15. Εάν ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, τα ποσά που καταβάλλονται ανέρχονται στο ογδόντα τοις εκατό (80%) επί του αρχικά προσδιοριζόμενου ποσού της ενίσχυσης, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με την παρ. 4, καταβάλλονται ανά τρίμηνο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμούς.
7. Η ΚτΠ Μ.Α.Ε. αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδιασμό, την υλοποίηση της ειδικής εφαρμογής, καθώς και την οργάνωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και άλλων δεδομένων από κάθε πηγή, την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα και τη διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην ομαλή λειτουργία της εφαρμογής, τηρώντας τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που καταχωρίζονται στην εφαρμογή της παρούσας, συλλέγονται, τηρούνται και τυγχάνουν περαιτέρω επεξεργασίας αποκλειστικά για τον σκοπό της παρ. 1. Τα ανωτέρω δεδομένα τηρούνται για τους σκοπούς της παρούσας, για περίοδο δύο (2) ετών, και στη συνέχεια διαγράφονται.
8. Ο δικαιούχος της παρ. 2, αφού αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του – διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184), εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο αιτών συμπληρώνει και ενημερώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του σε περίπτωση επιλογής της πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό. Η επιβεβαίωση ότι ο αιτών είναι δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώνεται, πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων των παρ. 2 και 3, το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής διαλειτουργεί με τα απαραίτητα μητρώα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ιδίως με το Φορολογικό Μητρώο. Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.). Ειδικά ως προς τους δικαιούχους που έχουν λάβει την οικονομική ενίσχυση του άρθρου 115 του ν. 5007/2023 (Α΄ 241) γίνεται αυτεπάγγελτη εξέταση της πλήρωσης των κριτηρίων της παρ. 2 και δεν απαιτείται η υποβολή της αίτησης της παρούσας παραγράφου.
9. Υπεύθυνος επεξεργασίας της ειδικής εφαρμογής ορίζεται η ΚτΠ Μ.Α.Ε., η οποία, ως υπεύθυνη επεξεργασίας, διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων, της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και ιδίως, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΕΕ L 119) (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων [Γ.Κ.Π.Δ.]) και τον ν. 4624/2019 (Α΄ 137).
10. Η οικονομική ενίσχυση της παρ. 4 είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
11. Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου της παρ. 2 και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των παρ. 3 έως και 8, διαβιβάζονται αποκλειστικά και μόνο για τον σκοπό της παρ. 1 στο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό τα στοιχεία του δικαιούχου και, ιδίως, το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, καθώς και ο αριθμός του τραπεζικού του λογαριασμού.
12. Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του δικαιούχου της παρ. 2 παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.12.2023, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο του χρηματικού ποσού της οικονομικής ενίσχυσης επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.
13. Δεν είναι δυνατή: α) οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο του χρηματικού ποσού που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα, ή β) η ανάληψή του.
14. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού της παρ. 1 και την εφαρμογή του παρόντος, η ΚτΠ Μ.Α.Ε. επιχορηγείται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατόπιν ενίσχυσης των σχετικών πιστώσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από τις πιστώσεις του Ειδικού Φορέα 1023711-0000000 (Γενικές Κρατικές Δαπάνες) του Υπουργείου Οικονομικών.
15. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο χρόνος της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη λειτουργία της, οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες, τα καταστήματα και οι λαϊκές αγορές όπου χρησιμοποιείται η ψηφιακή κάρτα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».

  • Η οικονομική ενίσχυση της παρ.1 σε περίπτωση που αφορά σε άτομο με αναπηρία ή χρόνια πάθηση με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω βάσει ΚΕΠΑ ή από υγειονομική επιτροπή πιστοποίησης/γνωμάτευσης αναπηρίας ή άλλη αρμόδια αρχή, η οποία εξακολουθεί να ασκεί τις αρμοδιότητές της, πρέπει να είναι τουλάχιστον η διπλάσια, λόγω του επιπλέον κόστους που επιφέρει η αναπηρία/ χρόνια πάθησή τους.
    Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για το συνολικό ετήσιο εισόδημα της παρ. 2, το οποίο εντάσσεται στις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί κάποιος δικαιούχος της ενίσχυσης. Σε περίπτωση που αφορά σε άτομο με αναπηρία ή χρόνια πάθηση με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω βάσει ΚΕΠΑ ή από υγειονομική επιτροπή πιστοποίησης/γνωμάτευσης αναπηρίας ή άλλη αρμόδια αρχή, η οποία εξακολουθεί να ασκεί τις αρμοδιότητές της, το εισόδημα πρέπει να είναι προσαυξημένο κατά 50%.

  • 13 Ιουλίου 2023, 18:56 | Γεώργιος Βασσος

    Τα market pass ,τα οποία ήδη δόθηκαν, πολλοί δεν δικαιούμαστε καν να κάνουμε αιτήσεις, γιατί έγιναν με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια του 2021(μεγάλο λάθος) , όταν πρόκειται για την ακρίβεια του 2023. Και επιπρόσθετα σε αυτό δεν υπήρχε » παράθυρο» κάποιος να διατυπώσει την ένσταση του και να εξετασθεί ξεχωριστά η περίπτωση του, άρα κακώς αποκλείονται με αυτό το τρόπο άτομα που δικαιούνται το βοήθημα.
    Κατά δεύτερον και ίσως ουσιαστικότερο θα ήθελα να επισημάνω ή μάλλον να σας απευθύνω την ερώτηση: Αφού κύριοι βλέπεται την ανάγκη των εν λόγω βοηθημάτων και άλλων πολλών ενισχύσεων,για ποιο λόγο δεν επαναφέρεται τα δώρα Χριστουγέννων- Πάσχα και Καλοκαιρινής άδειας, ώστε να ενισχυθεί πραγματικά η οικονομική θέση των μικρομεσαίων;( Έτσι δεν θα υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η οικονομία μας χαίρει άκρας υγείας και δεν μιλάμε για ψευδοπροφήτες και μικροπολιτικη,η οποία δίνει κουπόνια προσωρινής επιβίωσης στο λαό)
    Με εκτίμηση και με απεριόριστη προσδοκία μιας ειλικρινούς απάντησης!

  • 12 Ιουλίου 2023, 16:07 | Γιώργος

    Αυξημένο κόστος έχουν ΟΛΟΙ οι Έλληνες και όχι μόνο αυτοί με εισόδημα έως 24.000 ευρώ. Το μέτρο αυτό ΔΕΝ έπρεπε να έχει εισοδηματικούς περιορισμούς, παρά το πολύ να είχε μια αντίστροφη προοδευτικότητα για πολύ μεγαλύτερα εισοδήματα.
    Ακόμα κι αν αυξηθεί έτσι η κρατική δαπάνη, επειδή αφορά απόλυτα ανταποδοτική κατηγορία αγαθών με 100% καταναλωτική χρήση, το κράτος θα κέρδιζε πολύ περισσότερα από την απόδοση του ΦΠΑ, από την αυξημένη κατανάλωση τροφίμων και από την αύξηση του εμπορίου.

  • 12 Ιουλίου 2023, 14:48 | Οικονομου

    Είναι απολύτως στρεβλό ως περιουσιακό κριτήριο να θεωρείται ΜΟΝΟ η ακίνητη περιουσία (και μάλιστα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η φοροδοτική ικανότητα της περιουσίας, που μπορεί να είναι κληρονομιά σε κάποιο στάσιμο και ορεινό οικισμό με μηδενική πραγματική αξία) ενώ την ίδια σιγμή ΔΕΝ λαμβάνονται υπόψη οι ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ, τα ΟΜΟΛΟΓΑ κλπ. που είναι άμμεσα ρευστοποιήσιμα και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αποφέρουν εισόδημα.

  • 12 Ιουλίου 2023, 14:21 | Δημήτρης Α.

    Είναι άδικο που για το προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης των δικαιούχων να αντλούνται τα στοιχεία από την δήλωση του 2022, καθώς με αυτό τον τρόπο δεν αποτυπώνεται η πραγματική, σημερινή οικογενειακή κατάσταση, καθώς ένα τέκνο που γεννήθηκε το 2023 (ακόμα και την 1/1/2023) δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης, παρά το γεγονός ότι είναι ίσως το μέλος του νοικοκυριού με τις μεγαλύτερης ανάγκες!

  • 12 Ιουλίου 2023, 13:03 | Μπάμπης

    Συγχαρητήρια, συνεχίστε να δίνετε το market pass σε όσους συστηματικά φοροδιαφεύγουν και να αγνοείτε εμάς τους συνεπείς φορολογούμενους, που δηλώνουμε – βλακωδώς – πάνω από 16.000 Ευρώ.
    Επίσης, ποια η λογική ότι ένας άνθρωπος που βγάζει 1.334 Ευρώ τον μήνα, με 25% πληθωρισμό τροφίμων την τελευταία διετία ΔΕΝ πρέπει να έχει ενίσχυση??!! Αυτός δηλαδή είναι πλούσιος?

  • 12 Ιουλίου 2023, 12:26 | Σ Γ

    Είναι εξαιρετικά άδικο που για το προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης των δικαιούχων αντλούνται ετεροχρονισμένα στοιχεία από τις φορολογικές δηλώσεις, τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική, σημερινή οικογενειακή κατάσταση των πολιτών.
    Για παράδειγμα πολίτης που απέκτησε τέκνο ή τέκνα το 2023 δεν μπορεί να λάβει την ενίσχυση καθώς στη φορολογική του δήλωση υποχρεούται να δηλώσει τα τέκνα του με ημερομηνία 31/12/2022 και συνεπώς θεωρείται ότι έχει λιγότερα προστατευόμενα μέλη από όσα έχει στην πραγματικότητα.
    Δεδομένου ότι υπάρχει η δυνατότητα της Διοίκησης για άντληση επικαιροποιημένων δεδομένων οικογενειακής κατάστασης, όπως άλλωστε ήδη κάνει με άλλα επιδόματα κοινωνικής πολιτικής (πχ το επίδομα παιδιού Α21, το επίδομα γέννησης κλπ), για ποιο λόγο δεν το πράττει και στη συγκεκριμένη περίπτωση και δέχεται να μένουν εκτός των δικαιούχων οικογένειες με νεογέννητα παιδιά και αυξημένο κόστος διαβίωσης, το οποίο η συγκεκριμένη ενίσχυση φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει;

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:14 | ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΕΝΙΑΣ

    ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ!!

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:55 | Μιχάλης K.

    Σχετικά με τα εισοδηματικά κριτήρια τόσο για το market pass όσο και σε άλλες περιπτώσεις (π.χ. επίδομα παιδιού), ο τρόπος υπολογισμού είναι παντελώς άδικος!! Αυτό γιατί υπολογίζεται ως εισόδημα, το συνολικό εισόδημα προ φόρων, το οποίο σίγουρα δεν «μπαίνει» στην τσέπη του μισθωτού, αλλά αντιθέτως αυτό που «μπαίνει» ως πραγματικό εισόδημα του νοικοκυριού είναι αυτό που προκύπτει μετά τους φόρους που παρακρατούνται υποχρεωτικά κάθε μήνα (ΦΜΥ) στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Δεν θα ήταν πιο σωστό και δίκαιο, να αξιολογούνταν τα πραγματικά εισοδήματα του νοικοκυριού και όχι αυτά προ φόρων;

  • 12 Ιουλίου 2023, 07:44 | Μιχάλης Καρβέλας

    Σχετικά με τα εισοδηματικά κριτήρια τόσο για το market pass όσο και σε άλλες περιπτώσεις (π.χ. επίδομα παιδιού), ο τρόπος υπολογισμού είναι παντελώς άδικος!! Αυτό γιατί υπολογίζεται ως εισόδημα, το συνολικό εισόδημα προ φόρων, το οποίο σίγουρα δεν «μπαίνει» στην τσέπη του μισθωτού, αλλά αντιθέτως αυτό που «μπαίνει» ως πραγματικό εισόδημα του νοικοκυριού είναι αυτό που προκύπτει μετά τους φόρους που παρακρατούνται υποχρεωτικά κάθε μήνα (ΦΜΥ) στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Δεν θα ήταν πιο σωστό και δίκαιο, να αξιολογούνταν τα πραγματικά εισοδήματα του νοικοκυριού και όχι αυτά προ φόρων;

  • 11 Ιουλίου 2023, 23:53 | Σωτήριος Στεργίου

    Αξιότιμοι,
    Αρ.46 ορίζει ξανά ότι δεν μπορεί να είναι δικαιούχος οποίος δηλώνει ότι φιλοξενείται. Το θεωρώ άδικο διότι εγώ στα προηγούμενα market pass έμεινα εκτός διότι στην δήλωση του 2021 τους 3 μηνες μισθωνα κατοικία, τους επόμενους 2 μήνες φιλοξενήθηκα από τους γονείς μου και τους επόμενους 7 μήνες έμεινα σε ιδιοκτήτη κατοικία μου. Αυτό σημαίνει ότι δεν ενισχύθηκα για ακρίβεια που συνέβαινε το 2023 με βάσει την δήλωση του 2021 (παρελθούσας κατάστασης μου) και αυτό διότι τους 2 μόνο από τους 12 μήνες φιλοξενήθηκα και φυσικά συνέβαλα στα έξοδα του νοικοκυριού ενώ εισοδηματικά κ περιουσιακά το δικαιουμουν. Έστειλα μέιλ στην πλατφόρμα του market pass αλλά ουδέποτε απάντησαν. Συνεπώς ίσως κάποια νομοθετική βελτίωση θα μπορούσε να καλύπτει τέτοιες περιπτώσεις μερικής φιλοξενίας.
    Με εκτίμηση
    Σωτήρης Στεργίου