Η παρ. 1 του άρθρου 39Β του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί δαπανών για την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων: α) τροποποιείται ώστε η κατανομή της συνολικής δαπάνης για την αναβάθμιση κτιρίων που μειώνει τον φόρο εισοδήματος του φυσικού προσώπου να κατανέμεται σε πέντε (5) και όχι τέσσερα (4) έτη, β) μετά τη φράση «πραγματοποιηθούν για» προστίθεται η φράση «την αγορά αγαθών και», γ) αφαιρείται ο προσδιορισμός ποσοστού επί του ύψους των δαπανών, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Οι δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν για την αγορά αγαθών και τη λήψη υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, τα οποία δεν έχουν ήδη ενταχθεί ή δεν θα ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης κτιρίων, μειώνουν, ισόποσα κατανεμημένες σε περίοδο πέντε (5) ετών, τον φόρο εισοδήματος των φυσικών προσώπων, μέχρι του αναλογούντος για κάθε φορολογικό έτος φόρου, με ανώτατο συνολικά όριο δαπάνης τις δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ.».
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Ορθότατο μέτρο. Δίνει σημαντικό κίνητρο για ανακαινίσεις παλαιών διαμερισμάτων που θα μειώσουν σημαντικά την έλλειψη διαθέσιμων κατοικιών και τα υψηλά ενοίκια.
Κρατείστε το άρθρο ως έχει.
Να μην είναι ανάλογο του εισοδήματος. Με όλα τα μέχρι τώρα μέτρα επιβραβεύονται αυτοί που φοροδιαφεύγουν και δηλώνουν χαμηλά εισοδήματα.
Με την δ/ξη αυτή δίνεται το δικαίωμα και σ’ αυτούς που δεν εντάχθηκαν στα προγράμματα «εξοικονομώ..», να αναβαθμίσουν ενεργειακά την κατοικία τους και κυρίως με τον υπολογισμό της δαπάνης των αγαθών-υλικών για το σκοπό αυτό, και κυρίως είναι κοινωνικά δίκαιο.
Η αγορά υλικών-αγαθών και θα προσμετράται στην φοροαπαλλαγή, θα πρέπει να περιορισθεί σ’αυτά που σχετίζονται κυρίως με την ενεργειακή αναβάθμιση και να μην προσμετράται τα υλικά ανακαίνισης όπως πλακάκια- είδη υγιεινής, έπιπλα κουζίνας, χρώματα και κ.λπ.,έτσι ώστε να μην καταστρατηγείτε η δ/ξη.
Η ΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΑΧΘΕΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39Β ΕΙΝΑΙ ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ.Η ΛΟΓΙΚΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΔΟΤΗΘΕΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΌ 100% ΑΝ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΧΗΜΑΤΑ (ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ).
Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις κατοικίες, με ή χωρίς μπαταρία, είτε είναι net metering είτε zero feed in, είναι ενεργειακή αναβάθμιση. Οι πολίτες που πλήρωσαν με ίδια κεφάλαια την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό στο σύνολο τους, και δεν εκμεταλλεύτηκαν κάποια κρατική επιδότηση θεωρώ πως είναι σωστό να μπούν στο Άρθρο 29 για έκπτωση δαπανών.
Εκτός αυτών υπάρχουν και οι πολίτες που έκαναν επένδυση σε φωτοβολταϊκά με την διαδικασία του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού. Αυτοί οι πολίτες είναι μέλη ενεργειακών κοινοτήτων, με μοναδικό σκοπό την παραγωγή πράσινης ενέργειας για ιδιοκατανάλωση. Η κατασκευή της αναγκαίας φωτοβολταϊκής εγκατάστασης έγινε και εδώ με ίδια κεφάλαια. Οι πολίτες που επέλεξαν το δρόμο του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού το έκαναν είτε επειδή δεν διαθέτουν χώρο για φωτοβολταϊκά στην κατοικία τους, είτε γιατί ο ΔΕΔΔΗΕ δεν δίνει άδεια λόγω έλλειψης ηλεκτρικού χώρου. Θεωρώ σωστό πως οι πολίτες που είναι μέλη των ενεργειών κοινοτήτων με μοναδικό σκοπό την ιδιοκατανάλωση πρέπει να μπούν και αυτοί στο άρθρο 29 για έκπτωση δαπανών.
Η φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, είτε στο χώρο της κατοικίας είτε με μέσω του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού είναι μια ενεργειακή αναβάθμιση. Αυτοί οι πολίτες πρέπει να λάβουν μια μορφή επιβράβευσης από την πολιτεία, καθώς με μοναδικό όφελος την δική τους καθαρή ενέργεια, με δικά τους κεφάλαια προωθούν την πράσινη ενέργεια και την πράσινη μετάβαση.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΠΧ 5 ΧΡΟΝΙΑ.ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ.
Το συγκεκριμένο άρθρο δεν πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε πραγματική πράσινη μετάβαση. Ούτε να υπονομευθεί. Η τοποθέτηση αντλιών θερμότητας, η εγκατάσταση φβ, η εξωτερική θερμομόνωση και οι υπόλοιπες παρεμβάσεις είναι προς την ορθή κατεύθυνση. Το όφελος που θα έχουμε σαν χώρα και κοινωνία σε σχέση με την μείωση των φορολογικών εσόδων είναι αμέτρητα υψηλότερο. Καλό είναι το ΓΛΚ να συνυπολογίσει και άλλους παράγοντες που επιβαρύνουν ασύμμετρα το ΑΕΠ της χώρας όπως τις τεράστιες οικολογικές καταστροφές που έχουν συντελεστεί στην χώρα λόγο της υπερθέρμανσης του πλανήτη (βλέπε πρόσφατες πλημμύρες και πυρκαγιές). ΜΗΝ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΤΕ!!!
Συμφωνώ πως με αυτή την πολύ θετική διάταξη, και μάλιστα ισχυροποιημένη, καλύπτονται τα μεσαία και υψηλά εισοδήματα τα οποία μπορούν να εξαιρεθούν από προγράμματα τύπου «εξοικονομω», ώστε να υπάρξει οικονομικός χώρος για υψηλές επιδοτήσεις προς τα ευάλωτα νοικοκυριά σε παλαιότερες πολυκατοικίες (διαφορετικά τα ευάλωτα νοικοκυριά δεν θα ανταποκριθούν)
Με την ισχύουσα διάταξη το κράτος επεδίωξε να πιάσει ένα μέρος της μαύρης παροχής υπηρεσίας.Δεν είχε απήχηση όμως γιατί το να πάρεις 40% της δαπάνης πίσω σε διάστημα 4 ετών με την προυπόθεση να έχεις φορολογητέο εισόδημα δεν αποτελεί κίνητρο.
Άρα επιστροφή του 40% ή 50% της δαπάνης (εργασία και υλικά) σε ένα έτος.
Και για να τελειώνουμε με την παραοικονομία, φόρος 40% στις αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ και γκισέ τραπεζών.Άρα σε δυο μήνες που θα τελειώσουν τα μετρητά που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα, όλοι θα πληρώνουν με κάρτα ή έμβασμα.Και εκεί θα δείτε πόσοι «αφανείς» σήμερα επαγγελματίες θα ανοίξουν βιβλία, θα κόβουν αποδείξεις και θα πληρώνουν και ασφαλιστικές εισφορές.Με το να υποχρεώνεις τους επαγγελματίες να έχουν POS δεν τους υποχρεώνεις να κόβουν και αποδείξεις.
Απλά τα πράγματα.
Το μέτρο, όπως παρουσιάζεται, είναι υπερβολικά γενναιόδωρο σε σχέση με ό,τι ίσχυε ως τώρα, και φοβάμαι πως αν εφαρμοστεί, θα είναι μόνο για ένα έτος, σαν πυροτέχνημα. Θα πρότεινα:
1) μια ενδιάμεση λύση, 50% σε εργασίες ΚΑΙ υλικά (είναι σημαντικό να περιλαμβάνονται τα υλικά) ή πχ 75% με δέσμευση για πενταετή μακροχρόνια μίσθωση (ισχύουσα ή νέα).
2) να αφαιρεθεί ο αποκλεισμός από μελλοντικά Εξοικονομώ. Λειτουργεί ως αντικίνητρο για παρεμβάσεις μικρότερης αξίας, φορολογουμένων που δεν έχουν τόσο φόρο να συμψηφίσουν.
Προς τη θετική κατεύθυνση η διάταξη αν ψηφιστεί ως αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση. Παρόλα αυτά, σημερινά δημοσιεύματα στον τύπο αναφέρουν ότι τελικά δε θα καταργηθεί το όριο του 40% της δαπάνης. Αν ισχύουν τα δημοσιεύματα, μάλλον η διάταξη θα έχει τη μειωμένη αποτελεσματικότητα της προηγούμενης.
Το αρθρο αναφέρει <> δηλαδή αν κάποια κατοικια είχε ενταχθει στο παρελθόν σε πρόγραμμα μόνο ενεργειακής αναβάθμησης π.χ <> δεν θα μπορεί ο ιδιοκτήτης να προβεί σε εργασίες λειτουργικής και αισθητηκής αναβάθμησης της κατοικίας του ,που δεν περιλαμβανοντουσαν στις εργασίες του εξοικονομώ παλαιότερα, με το ίδιο όφελος?
Δηλαδή αν θελει να ανακαινήσει π.χ τοιχους ,υδραυλικά,ηλεκτρολογικά κ.τ.λ δεν θα έχει το όφελος που θα έχουν οι υπόλοιποι.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΑΙΟΧΡΩΜΑΤΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ.ΕΠΕΙΔΗ Ο ΦΠΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΡΩΤΑΣ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΤΟΣΟ ΣΥΝ ΦΠΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΝ 24ο/ο.ΔΗΛΑΔΗ ΕΥΘΕΩΣ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΚΟΒΩ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΛΛΑ ΘΕΛΩ ΑΚΟΜΗ 24 Τοις εκατο.ΦΥΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΟΥ ΦΠΑ.ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΗ ΥΛΙΚΩΝ ΕΙΧΕ ΕΞΟΔΑ 10.000 ΕΥΡΩ.ΟΤΑΝ ΠΗΓΕ ΝΑ ΕΞΟΦΛΗΣΕΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑΝ ΑΛΛΕΣ 2400 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.ΚΑΙ ΜΕ ΧΙΛΙΑ ΠΑΡΑΚΑΛΙΑ ΚΑΤΕΦΕΡΕ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΟΝΟ 2000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟΝ ΦΠΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΟΣΟ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΕΠΙΒΑΡΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ 24ο/ο ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΙΚΕΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟ Η ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟ ΝΑ ΜΗ ΔΩΣΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΝΑ ΟΦΕΛΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΟΥΣΕ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΝΟΜΟΙ.ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΛΥΤΩΝΑΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΦΠΑ ΑΛΛΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΕΣΤΡΕΦΑΝ ΤΟ 20 Τοις Εκατο μονο.ΤΟΤΕ ΘΑ ΒΛΕΠΑΤΕ ΠΟΣΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΝ.ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗ ΚΟΨΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΕΛΕΤΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Στα ιδιαίτερα θετικά της προτεινόμενης ρύθμισης είναι η συμπερίληψη και των υλικών αναβάθμισης, και η κατάργηση του ορίου του 40%. Στα αρνητικά είναι η σημερινή ανεπάρκεια του ποσού των 16.000€ και η πενταετής απόσβεση του, που προϋποθέτει ότι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να διαθέτουν μεγάλη οικονομική αντοχή και υπομονή, αλλά και υψηλό δηλούμενο εισόδημα ώστε να έχουν ουσιαστικό κίνητρο. Η προηγούμενη ρύθμιση είχε μηδενική απήχηση. Πρέπει να ξεπεραστεί ο δημοσιονομικός φόβος για υψηλές επιστροφές και να βελτιωθεί η προτεινόμενη νέα ρύθμιση, με έμφαση στα δύσμοιρα διατηρητέα κτίρια, ώστε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στην ανακαίνιση των δεκάδων χιλιάδων κλειστών κατοικιών που τόσο χρειάζεται η κοινωνία.
Αναγκαία βελτίωση του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να ανταποκριθεί στις εξελίξεις (βλέπε αναθεώρηση της ΚΟ για την Ενεργειακή Απόδση των Κτιρίων – EPBD) και στην ανάγκη αναβάθμισης του κτιριακού αποθέματος για να επιτευχθούν οι κλιματικοί και ενεργειακοί στόχοι, και η ενεργειακή ένδεια στα πιο ευάλωτα εισοδήματα. Συνεπώς, είναι αναγκαίο να δωθούν φοροαπαλλαγές στα μεσαία-ανώτατα εισοδήματα προκειμένου οι άμεσες επιδοτήσεις τύπου Εξοικονομώ να διατεθούν αποκλειστικά σε ευάλωτα νοικκυριά. Από και και πέρα συμφωνώ και αντιγράφω, λέξη προς λέξη, το σχόλιο του κ. Στέφανου Παλλαντζά, με εμπειρία δεκαετιών στα θέματα εξοικονόμησης:
«Το σχολιο μου είναι για τις 16.000 ευρω. Θεωρω το ποσο μικρό. θα προτιμουσα να είναι 20.000 ευρώ , διότι το κόστος υλικών και κατασκευής έχει ανέβει πολυ και επομενως δεν μπορούν να γινουν σοβαρες εργασίες με 16.000 ευρω.
Δυο άλλα θεματα ειναι τα εξής:
1. τουλαχιστον το 50% να αφορά υποχρεωτικά ενεργειακή αναβαθμιση.
2. η φοροαπαλλαγή να λειτουργεί ως ψηφιακο χρημα, δηλαδή να μεταβιβάζεται στην ΤΡΑΠΕΖΑ ως εγγυηση για να παρει καποιος δανειο, η σε ένα εργολαβο σαν επιταγή ώστε να κανει τις εργασιες.
Με αυτη τη διάταξη ισχυροποιημενη μπορουν τα μεσα και υψηλά εισοδήματα να εξαιρεθούν εντελώς απο προγραμματα «εξοικονομω» και τα προγραμμα τα αυτά να προσανατολιστουν αποκλειστικά στα ευαλωτα νοικοκυριά και τις πολυκατοικίες με επιδοτήσεις που να φτανουν ακόμη και το 100%»
Θα πρέπει να διπλασιασθεί το άνώφλι στα 32.000 ευρώ για τα διατηρητέα, ως κίνητρο για την υψηλού κόστους ανακαίνισή τους
Χρησιμοποίησα την προηγούμενη διάταξη που έδινε την έκπτωση μόνο για το κομμάτι της Παροχής Υπηρεσιών για την σύζυγό μου.
Μια χαρά μου φάνηκε.
Εγώ, επειδή λόγω αρχών, προσπαθώ να πληρώνω και το ΦΠΑ, σώθηκα.
Επρεπε όμως η ίδια διάταξη να περιλάβει και συνεργεία αυτοκινήτων, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς κλπ. αντί για το οριζόντιο χαράτσι.
Το σχολιο μου είναι για τις 16.000 ευρω. Θεωρω το ποσο μικρό. θα προτιμουσα να είναι 20.000 ευρώ , διότι το κόστος υλικών και κατασκευής έχει ανέβει πολυ και επομενως δεν μπορούν να γινουν σοβαρες εργασίες με 16.000 ευρω.
Δυο άλλα θεματα ειναι τα εξής:
1. τουλαχιστον το 50% να αφορά υποχρεωτικά ενεργειακή αναβαθμιση.
2. η φοροαπαλλαγή να λειτουργεί ως ψηφιακο χρημα, δηλαδή να μεταβιβάζεται στην ΤΡΑΠΕΖΑ ως εγγυηση για να παρει καποιος δανειο, η σε ένα εργολαβο σαν επιταγή ώστε να κανει τις εργασιες.
Με αυτη τη διάταξη ισχυροποιημενη μπορουν τα μεσα και υψηλά εισοδήματα να εξαιρεθούν εντελώς απο προγραμματα «εξοικονομω» και τα προγραμμα τα αυτά να προσανατολιστουν αποκλειστικά στα ευαλωτα νοικοκυριά και τις πολυκατοικίες με επιδοτήσεις που να φτανουν ακόμη και το 100%
Δαπάνες οι οποίες ήδη έχουν γίνει σύμφωνα με το 39Β και έχουν υπαχθεί σε έκπτωση 40% σε βάθος 4ετίας θα αφαιρεθούν από το ανώτατο όριο των 16.000 ή θα έχουμε ένα νέο ποσό 16.000 που θα υπόκειται σε ισόποση 5ετή έκπτωση?
Αναφορικα με τα διατηρητέα κτίρια, είναι αναγκαίο να υπάρξει μια ολοκληρωμένη πολιτική ώστε οι φορείς που τα κατέχουν (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, Πανεπιοστήμια κοκ) να κινητοποιηθούν για την αξιοποίησή τους. Στο παρόν Ν/Σ θα ήταν σκόπιμο το όριο της δαπάνης να συσχετισθεί με την αντικειμενική αξία του ακινήτου και να έχει όριο το 100% αυτής.
Ορθό μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση. Θα ήταν δικαιότερο για ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων να προβλέπεται υψηλότερο όριο δαπάνης.
Πιστεύω ότι είναι φορολογικά αποδοτικό αλλά και κοινωνικά δίκαιο το να αφαιρείται ποσοστό των ιατρικών εξόδων και των σσφαλίστρων ιδιωτικής ασφάλισης υγείας, από τον φόρο εισοδήματος του φυσικού προσώπου.