Άρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας

 

Η παρ. 2 του Κεφαλαίου Β΄ του Παραρτήματος ΙΙΙ του Κώδικα Φ.Π.Α. τροποποιείται, ώστε να συμπεριλάβει και την εκμετάλλευση ακινήτων για βραχυχρόνια διαμονή, και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Η διαμονή σε ξενοδοχεία και παρόμοιους χώρους, συμπεριλαμβανομένης και της παροχής καταλύματος διακοπών και της μίσθωσης χώρου σε κατασκήνωση ή κάμπινγκ για τροχόσπιτα, καθώς και της βραχυχρόνιας διαμονής του άρθρου 39Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167).».

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 21:01 | Φλάβια Ζακιάν

    Θα πρέπει η εφαρμογή της επιβολής ΦΠΑ να ισχύσει για κρατήσεις που θα επιβεβαιωθούν ΜΕΤΑ τη δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου και όχι για τις προϋπάρχουσες, οι οποίες έχουν προπληρωθεί εν μέρει ή συνολικά μέσα στο 2023, αλλά θα πραγματοποιηθούν το 2024.
    Λάβετε υπόψη ότι η πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων στοχεύει σε κρατήσεις από την προηγούμενη χρονιά για την επόμενη, με δεσμευτικές τιμές που έχουν ήδη αναρτηθεί.

    Εφόσον έχουμε ήδη επιβεβαιωμένες προκρατήσεις για το 2024 με συμφωνημένες αναρτημένες τιμές πριν την επιβολή ΦΠΑ, δεν μπορούμε να χρεώσουμε εκ των υστέρων 13% προσαύξηση στους πελάτες. Δεν θα ήταν επαγγελματικό, ούτε και ευπρόσδεκτο από τον κάθε πελάτη που έχει κλείσει το κατάλυμα σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του.

    Οπότε, αναγκαστικά, θα είναι μονόδρομος η απορρόφηση του 13% από εμάς, μειώνοντας ουσιαστικά τις τιμές μας.

    Θα υπάρξει κάποια σχετική πρόβλεψη/ ρύθμιση?

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 21:40 | Ελένη Κοτίνη

    Άρχισα να αναρωτιέμαι για την ύπαρξη δίκαιης και λογικής τοποθέτησης του νομοθέτη, απέναντι σε τόσο ευνόητα κι απλά (για εμάς που διαθέτουμε ακίνητα στην βραχυχρόνια) ζητήματα:Το γεγονός ότι ένα πολυτελές διαμέρισμα 78 τετραγωνικών, ικανό να αποδώσει στον ιδιοκτήτη του ένα σοβαρό καθαρό εισόδημα, φορολογείται λιγότερο από μια διατηρητέα μονοκατοικία μεγαλύτερη μεν, αλλά που συνεχώς απαιτεί έξοδα επισκευής/συντήρησης/επιβίωσης θα έλεγα,τα οποία έξοδα καλύπτονται αποκλειστικά από το εισόδημα που με χίλια ζόρια συγκεντρώνεται από την βραχυχρόνια μίσθωσή της, μου δημιουργεί απόγνωση. Ποιά διάνοια νομομαθής, υπολογίζει ότι τα 10 ευρώ ανά διανυκτέρευση είναι ένα ποσό που θα μπορέσει να αποδώσει ο ιδιοκτήτης, αν δεν ανεβάσει την τιμή, κάτι που θα επιβαρύνει τον ενοικιαστή. Τον μέσο ενοικιαστή εννοείται, που δεν έχει δυνατότητα να προσφέρει στην οικογένειά του πολυήμερες και ακριβές διακοπές, γι αυτό και συχνά καταφεύγει στην λύση της βραχυχρόνιας.Σε προσωπικό επίπεδο, μια αύξηση τιμής θα μου μειώσει κρατήσεις, κάτι που θα δυσκολέψει κατά πολύ την προσπάθεια να συμπληρώσω το ήδη μικρό εισόδημα. Όταν μιλάμε για τα καταλύματα που υπερβαίνουν τα 80 τ.μ. και ταυτόχρονα είναι μονοκατοικίες, ότι θα εισπράττουν και θα αποδίδουν στις φορολογικές αρχές, τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση ύψους 10 ευρώ ανά ημέρα ενοικίασης και 4 ευρώ ανά ημέρα ενοικίασης κατά το χειμερινό τετράμηνο (όσα δηλαδή και ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων) καλύτερα να χρησιμοποιούμε τον όρο σφαγή ή καταδίκη. Είναι απολύτως προφανές ότι η εφαρμογή αυτών των κριτηρίων (μονοκατοικία+80 τ.μ. και πλέον) δεν μπορεί να αντικατοπτρίσει την διαφορά ποιότητας μεταξύ των καταλυμάτων και δεν είναι δίκαιη. Μία πολυτελής βίλα 79 τ.μ. θα υποχρεούται σε είσπραξη 1,5 ευρώ ημερησίως και μία παλαιά μονοκατοικία 80 τ.μ. σε ορεινό χωριό η μία αντίστοιχη μονοκατοικία σε πόλη θα υποχρεούται σε είσπραξη και απόδοση 10 ευρώ ημερησίως. Θεωρώ ότι στα καταλύματα που ενοικιάζονται βραχυχρόνια είναι εντελώς απίθανο να μπορέσει να προσδιοριστεί με τις σημερινές προυποθέσεις ένα δίκαιο σύστημα κατάταξης και προσδιορισμού «κατηγορίας». Είναι ένα θέμα που χρειάζεται σημαντική και διεξοδική μελέτη και συνδέεται με πάρα πολλές παραμέτρους. Κατά συνέπεια πρέπει για την ώρα να επανέλθει και να περιληφθεί στον νόμο η αρχική πρόταση του υπουργείου οικονομικών για flat τέλος 1,5 ευρώ ημερησίως σε όλα τα βραχυχρονίως ενοικιαζόμενα καταλύματα ώστε να αποφευχθεί μία εντελώς άδικη και μη αναλογική κατάταξη-φορολόγηση.

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 12:52 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ

    Πως θα επιβάλει και που θα αποδίδει ΦΠΑ ένας ιδιώτης που μισθώνει 2 ακίνητα;
    Προφανής άγνοια των νόμων από συντάκτη.

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 23:58 | Νινα Σκίτσα

    Πρεπει να προβλεφθεί ρητα η εξαίρεση σε υπαγωγή ΦΠΑ για εως 2 ακίνητα.
    Λογω προκρατήσεων, τα όποια μέτρα θα πρέπει να ισχύσουν απο το 2025, ώστε να υπάρξει μεταβατική περίοδος.

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 20:14 | MARIA M.

    Διαβαζοντας τα νεα μετρα για τη βραχυχρονια μισθωση,αναρωτηθηκα αφ ενος ποσο κατηρτισμενοι ειναι οι νομοθετες του πολιτικου συστηματος στην ελλαδα κ αφ ετερου το βαθυ χασμα που υπαρχει κ προιοντος του χρονου,γινεται βαθυτερο μεταξυ πολιτειας κ κοινωνιας!
    Ενα καταφορα αδικο φορολογικο συστημα που αναγκασε χιλιαδες πολιτες να καταφυγουν στην ενοικιαση στη βραχυχρονια μισθωση,μηπως κ γεφυρωσουν το χασμα που υπαρχει στη πενιχρη τους συνταξη,ή στο χαμηλο τους εισοδημα, για να ανταπεξελθουν στις ολοενα κ αυξανομενες τιμες σε καθε ειδους αναγκαια αγαθα!
    Αντ αυτου,η εκαστοτε φορολογικη μεταρυθμιση,αντι να βαραινει τους υψηλομισθους κ τους επιχειρηματιες,βαραινει κ παλι τον απλο πολιτη,μισθωτο ή συνταξιουχο!
    Απο πότε τα 80 τετραγωνικα καθιερωσαν τη λεξη»βιλα»?
    Κ θα πρεπει ο μισθωτης να επιβαρυνθει εκτος των αλλων 10€ επιπλεον σε καθε κρατηση?
    Κ εαν οι ιδιοκτητες «βιλων»στη σαντορινη κ τη μυκονο μπορουν να τα επωμισθουν δε συμβαινει το ιδιο σε ολα τα καταλυματα στην ελλαδα!
    Ας ελπισουμε οτι θα βρεθουν νοημονες νομοθετες που θα κατανοησουν ολες τις παραμετρους της βραχυχρονιας μισθωσης κ θα μας επιτρεψουν να συνεχισουμε να προσθετουμε ενα εισοδημα που θα μας κανει να ζουμε αξιοπρεπως!

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 19:19 | Σοφία Γιαννακοπούλου

    Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση και δεν πρέπει να επιβαρύνεται με ΦΠΑ. Μόνον σε περίπτωση επαγγελματικής δραστηριότητας να ισχύει καθεστως ΦΠΑ.

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 15:36 | Κλεονίκη

    Είναι άδικο μέτρο ένα ακίνητο να δίνει 10€ την ημέρα επειδή είναι μονοκατοικία άνω των 80 τετραγωνικών μέτρων. Στην περιφέρεια, στα νησιά και τους ορεινούς προορισμούς τα ακίνητα που συμμετέχουν στην βραχυχρόνια μίσθωση είναι αποκλειστικά μονοκατοικίες. Με το μέτρο αυτό ενα πολυτελές διαμέρισμα πολλών τετραγωνικών σε πόλη θα πληρώνει 1,5€ τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση (όσο δηλαδή τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων) ενώ μια παραδοσιακή κατοικία 80 τμ στην Σίκινο θα πληρώνει 10€ (όσο δηλαδή ενα ξενοδοχειο 5 αστέρων).
     Πρέπει για την ώρα να επανέλθει και να περιληφθεί στον νόμο η αρχική πρόταση του υπουργείου οικονομικών για τέλος 1,5 ευρώ ημερησίως σε όλα τα βραχυχρονίως ενοικιαζόμενα καταλύματα ώστε να αποφευχθεί μία εντελώς άδικη και μη αναλογική κατάταξη και φορολόγηση

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 13:04 | ΕΛΕΝΑ ΣΤΡΑΝΗ

    Να αναφέρεται ρητά ότι το εισόδημα που αποκτάται από φυσικά πρόσωπα, εφόσον εκμισθώνουν έως δύο ακίνητα και τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα χωρίς την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων, δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ.

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 20:34 | Ειρήνη

    Δεν μπορώ να καταλάβω πως εξυπηρετείται το συμφέρον της εθνικής οικονομίας. Ένας κλάδος που σας γεμίζει τα ταμεία τον καταστρέφεται για να ικανοποιήσετε τα μεγάλο συμφέροντα των ξενοδοχείων. Φόροι από παντού στην ακίνητη περιουσία των ιδιωτών χωρίς να δίνετε καμία φοροελάφρυνση. Καταστρέφετε ένα κομμάτι που άνθισε από την ιδιωτική πρωτοβουλία και με δικά μας κεφάλαια με τεράστιο όφελος προς το κράτος!!!
    Η βραχυχρόνια μίσθωση διαμερισμάτων και άλλων ανεξάρτητων καταλυμάτων είναι πλέον εκ των πραγμάτων ισχυρός βραχίονας του τουριστικού προιόντος της χώρας. Δεν αποτελεί κατά βάση ανταγωνιστική δραστηριότητα προς τον κύριο ξενοδοχειακό τομέα καθώς προσφέρει ένα τελείως διαφορετικό προιόν, είτε πρόκειται για πλήρως λειτουργικό διαμέρισμα, είτε για άλλο χώρο εναλλακτικής παραμονής (αγρόκτημα, παραδοσιακό σπίτι) είτε πρόκειται για εξοχικό σπίτι διακοπών. Η βραχυχρόνια μίσθωση εξυπηρετεί άλλες, απολύτως διακριτές ανάγκες, η ικανοποίηση των οποίων εφόσον αυτή δεν λειτουργούσε, θα μείωνε με δραματικό τρόπο τις δυνατότητες του Ελληνικού τουρισμού και θα είχε βαρύτατες συνέπειες στην οικονομία.

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 20:24 | Ειρήνη

    1. Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση, και έτσι πρέπει να παραμένει. Γιατί το κράτος θέλει να περιορίσει αυτή την δραστηριότητα των ιδιοκτητών, αφού σύμφωνα με τα φετινά αποτελέσματα είχε παρά πολλά έσοδα. Γιατί το κράτος πηγαίνει ενάντια στην ανάπτυξη? Τόσα χρόνια αυτά τα σπίτια ήταν ρημαγμένα και ολόκληρες περιοχές ήταν υποβαθμισμένες, οι ιδιώτες επένδυσαν και αναβάθμισαν ολόκληρες συνοικίες, στο κράτος ήρθαν τεράστια έσοδα από μια δραστηριότητα κατά 100% νόμιμη αφού όλα ελέγχονται μέσω της κάθε πλατφόρμας. Αυτήν λοιπόν την δραστηριότητα αντί να την στηρίξετε και να την ενισχύσετε, με το νέο νομοσχέδιο σας την καταστρέφετε!!!!!
    2. Για τη φορολόγηση εισοδημάτων πάνω από 3 ακίνητα, το μέτρο θα πρέπει να ισχύσει απο το 2025. Κάποιοι έχουν εισπράξει προκαταβολή ή και εξόφληση για το 2024 χωρίς να έχουν υπολογίσει τη νέα φορολόγηση.
    Εναλλακτικά ,ο χρόνος εφαρμογής της επιβολής ΦΠΑ, εκεί που αυτός θα επιβάλλεται, να ισχύσει για κρατήσεις που θα γίνουν μετά τη δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    3. Ρητά πρέπει να προβλεφθεί εξαίρεση από ΦΠΑ για εισόδημα έως 2 ακίνητα ανά φυσικό πρόσωπο.
    Με τον τρόπο που είναι διατυπωμένο το άρθρο 27 συμπεριλαμβάνει και όσους έχουν μέχρι 2 ακίνητα που από την αρχή υπήρχε η πρόβλεψη για εξαίρεσή τους.

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 17:11 | Μπουμπουλίνα

    Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση , και έτσι πρέπει να παραμένει. Γιατί το κράτος θέλει να περιορίσει αυτή την δραστηριότητα των ιδιοκτητών , αφού σύμφωνα με τα φετινά αποτελέσματα είχε παρά πολλά έσοδα ; Γιατί το κράτος πηγαίνει ενάντια στην ανάπτυξη ; Τόσα χρόνια αυτά τα σπίτια ήταν ρημαγμένα και ολόκληρες περιοχές ήταν υποβαθμισμένες , οι ιδιώτες επένδυσαν και αναβάθμισαν ολόκληρες συνοικίες , στο κράτος ήρθαν τεράστια έσοδα από μια δραστηριότητα κατά 99% νόμιμη , αφού όλα ελέγχονται μέσω της κάθε πλατφόρμας. Αυτήν λοιπόν την δραστηριότητα αντί να την στηρίξετε και να την ενισχύσετε , με το νέο νομοσχέδιο σας την καταστρέφετε . Δεν θέλω να πιστεύω ότι οι ξενοδόχοι σας πίεσαν , αλήθεια ποιος ξενοδόχος έχασε ; Κανείς το αντίθετο μάλιστα διότι η Ελλάδα γίνεται ελκυστικός προορισμός, και όλοι κερδισμένοι μπορεί να είμαστε από αυτό . Μια χώρα έχει ευημερία μόνο όταν οι κάτοικοι της έχουν ευημερία .Μην καταστρέφετε αυτή την καθαρή και κερδοφόρα δραστηριότητα . Δώστε κίνητρα στους ιδιώτες αλλά και στους επαγγελματίες να επενδύσουν ώστε να άνθηση η οικονομία .

  • Ρητά πρέπει να προβλεφθεί εξαίρεση από ΦΠΑ για εισόδημα έως 2 ακίνητα ανά φυσικό πρόσωπο.
    Ως «Ακίνητο» να θεωρείται αυτό με διαφορετικό ΑΤΑΚ και όχι ΑΜΑ.

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 12:42 | ΘΕΟΔΩΡΑ ΔΗΜΑ

    Αφού πλέον ΕΊΜΑΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    Να δοθεί άμεσα η δυνατότητα σε ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης να μπορούν να αξιοποιούν τα κουπόνια τουρισμού, κατά καιρούς έχουμε αρκετούς πελάτες που μας ρωτάνε εάν μπορούν να τα αξιοποιήσουν και μέχρι τώρα δυστυχώς δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
    Εάν έχουμε όλες αυτές τις υποχρεώσεις ,εάν πληρώνουμε όλους αυτούς τους φόρους και αποτελούμε πλέον μέρος του τουριστικού προϊόντος τότε είναι απαραίτητο να μας αποδείξετε ότι πρέπει να αρχίζετε να στηρίζετε σιγά σιγά να συμπεριλαμβάνετε αυτή τη δραστηριότητα σε όλες τις αποφάσεις στήριξης που αποφασίζονται. Καλό είναι με τις υποχρεώσεις που δημιουργούνται να υπάρχουν και τα αντίστοιχα δικαιώματα.

    Σύλλογος Οικονομίας Διαμοιρασμού

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 12:27 | ΑΝΝΑ ΓΛΕΝΗ

    Υπάγονται ολα τα ακίνητα ακόμη και αυτά των ιδιωτών? Πρέπει να διευκρινιστεί ξεκάθαρα γιατί ο συνδυασμός των αρθρων δημιουργεί παρανοήσεις Θα πρέπει το νομοσχέδιο να είναι συμφωνο με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης οτι δεν θέλει να καταστρέψει αυτή την δραστηριότητα των ιδιωτών

  • 25 Νοεμβρίου 2023, 12:27 | Αλέξιος Κ.

    Παρακαλώ εξετάστε όλα αυτά τα θέματα πιο προσεκτικά και συζητήστε τα και με αρμόδιους φορείς και αντιπροσώπους της βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς το νέο έτος πλησιάζει και ο χρόνος που απομένει δεν θα είναι αρκετός ώστε να προσαρμοστούν όλοι στα νέα μέτρα.
    1) Σε μονοκατοικία άνω των 80 τ.μ. νοικιάζει κάποιος (3) επιμέρους δωμάτια με τιμή 40-50 ευρώ έκαστο. Θα πρέπει δηλαδή να καταργήσει το ένα από αυτά λόγω του ότι θεωρούνται 3 ακίνητα (ένα όμως ΑΤΑΚ) και θα πρέπει παράλληλα να εισπράττει από τον πελάτη 10 ευρώ επιπλέον ανά διανυκτέρευση για κάθε δωμάτιο? Σε πολυτελείς μονοκατοικίες με υψηλό μίσθιο είναι κατανοητό αλλά σε δωμάτια με χαμηλό μίσθιο τα οποία τυγχάνει να βρίσκονται εντός μονοκατοικίας είναι παράλογο και θα υπάρχουν και αντιδράσεις και από τους επισκέπτες. Το τέλος αυτό θα πρέπει να είναι ανάλογο της τιμής ενοικίασης που είναι πιο αντικειμενικό παρά τον ορισμό των 80 τετραγωνικών μονοκατοικίας που είναι πολύ σχετικό.
    Επίσης, θα πρέπει το τέλος αυτό να εισπράττεται από τις πλατφόρμες και να αποδίδεται αυτόματα. Ο όγκος εργασίας για τους χιλιάδες μισθωτές βραχυχρόνιας μίσθωσης θα είναι μεγάλος και μπορεί να γίνονται και λάθη τα οποία στοιχίζουν πολύ ακριβά, ενώ και η συνδρομή λογιστή επιφέρει επιπλέον κόστος στα ήδη πολλά έξοδα τα οποία βαρύνουν αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες.
    2) Ιδιοκτήτες που είναι συνταξιούχοι και διαθέτουν πάνω από 2 δωμάτια σε ένα ακίνητο θα πρέπει να κάνουν έναρξη επαγγέλματος?
    3) Σε πολλές περιπτώσεις έχουν γίνει ήδη κρατήσεις για την επομένη χρονιά σε δωμάτια τα οποία θα πρέπει να καταργηθούν λόγω του περιορισμού των 2 ακινήτων. Τι θα γίνει με αυτές τις κρατήσεις? Πως θα πραγματοποιηθούν και πώς θα δηλωθούν?
    4) Τέλος, ο περιορισμός των 60 ή 90 ημερών δεν βοηθάει τις μακροπρόθεσμες μισθώσεις καθώς μετά την συμπλήρωση αυτών των ημερών, οι οποίες είναι διάσπαρτες μέσα στο έτος, τα καταλύματα θα παραμένουν κλειστά αφού δεν είναι εφικτό να μισθωθούν για τις υπόλοιπες ημέρες μακροπρόθεσμα.
    Οι ιδιοκτήτες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης έβαλαν σημαντικά κεφάλαια για την ανακαίνιση των κατοικιών τους τα οποία βάρυναν αποκλειστικά αυτούς χωρίς να πάρουν επιδοτήσεις. Πληρώνουν 15-35% φόρο για τα εισοδήματα που αποκομίζουν και όλα τα έξοδα χρήσης τους βαραίνουν αποκλειστικά.
    Σε μια αγορά που έχει ομαλοποιηθεί το τελευταίο διάστημα και λειτουργεί σύννομα με διασταυρώσεις που γίνονται και με τις πλατφόρμες διαμοιρασμού είναι κρίμα να εφαρμοστούν τέτοια μέτρα τα οποία δεν είναι σωστά υπολογισμένα και χτυπούν άδικα χιλιάδες πολίτες που συμπληρώνουν το εισόδημά τους με αυτό τον τρόπο ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος διαβίωσης που μαστίζει όλο τον κόσμο.

  • 24 Νοεμβρίου 2023, 20:45 | Δήμητρα

    Δεν μπορώ να καταλάβω πως εξυπηρετείτε το συμφέρον της εθνικής οικονομίας. Ένας κλάδος που σας γεμίζει τα ταμεία τον καταστρέφεται για να ικανοποιήσετε τα μεγάλο συμφέροντα των ξενοδοχείων. Για την κλιματική κρίση και τα σχετικά τέλη δεν θα σχολιάσω ούτε εσείς δεν μπορείτε να εξηγήσετε ικανά το όφελος που προκύπτει. Φόροι από παντού στην ακίνητη περιουσία των ιδιωτών χωρίς να δίνετε καμμία φοροελαφρυνση. Καταστρέψτε και αυτό το κομμάτι που άνθισε από την ιδιωτική πρωτοβουλία με ίδια κεφάλαια….. μπορείτε!!

  • 24 Νοεμβρίου 2023, 20:24 | Ξενοφώντας Στρατηγός

    1. Ο ορισμός της έννοιας του «ακινήτου» στο προς διαβούλευση και ψήφιση νομοσχέδιο είναι λανθασμένος και κατά συνέπεια προβληματικός. Στην έννοια του «ακινήτου» έχει συμπεριληφθεί η κατηγορία «δωμάτιο». Υπάρχουν πάρα πολλοί συμπολίτες μας, ιδιοκτήτες ενός διαμερίσματος οι οποίοι μοιράζονται την κατοικία τους με φιλοξενούμενους, ενοικιάζοντας βραχυχρόνια 1,2,3 δωμάτια από αυτήν. Ακολουθώντας τις οδηγίες των φορολογικών αρχών προχωρούν σε τμηματική μίσθωση, λαμβάνοντας ΑΜΑ για κάθε ξεχωριστό δωμάτιο και αναρτούν ξεχωριστές καταχωρήσεις για αυτά τα δωμάτια στις πλατφόρμες διαμοιρασμού. Οι ΑΜΑ οι οποίοι έχουν εκδοθεί αντιστοιχούν σε έναν και μόνον ΑΤΑΚ (δηλαδή ακίνητο). Με την προβληματική αυτή διατύπωση της έννοιας του «ακινήτου» αυτοί οι συμπολίτες μας οι οποίοι αποκομίζουν ένα κυριολεκτικά συμπληρωματικό εισόδημα από την συμβίωση με φιλοξενούμενους στην κατοικία τους, κινδυνεύουν με βάση τις διατάξεις του Ν/Σ να χαρακτηριστούν «επαγγελματίες» (ως έχοντες εντός βραχυχρόνιας 2+ ΑΜΑ) και να απαιτηθεί από αυτούς έναρξη δραστηριότητας. Ο ορισμός αυτός πρέπει να αλλάξει. Πρέπει με σαφήνεια να διευκρινιστεί ότι η έννοια του «ακινήτου» αντιστοιχεί μόνον στον ΑΤΑΚ και αποσυνδέεται πλήρως από το πλήθος των ΑΜΑ που νομίμως εκδίδονται για τμηματική μίσθωση.

    2. Στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι, όλοι όσοι μετέχουν στην βραχυχρόνια μίσθωση προσφέροντας ένα η περισσότερα ακίνητα έχουν υποχρέωση να εισπράττουν από τους διαμένοντες βραχυχρόνια στα καταλύματά τους και να αποδίδουν στο κράτος το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Το τέλος αυτό είχε οριστεί προ της κατάθεσης του Ν/Σ από σχετική ανακοίνωση του υπουργείου οικονομικών σε 1,5 ευρώ ανά ημέρα διαμονής, ακριβώς όσο στα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα 1-2 αστέρων η τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα. Στο παρόν Ν/Σ ορίζεται πως ειδικότερα τα καταλύματα που υπερβαίνουν τα 80 τ.μ. και ταυτόχρονα είναι μονοκατοικίες θα εισπράττουν και θα αποδίδουν στις φορολογικές αρχές, τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση ύψους 10 ευρώ ανά ημέρα ενοικίασης και 4 ευρώ ανά ημέρα ενοικίασης κατά το χειμερινό τετράμηνο. Όσα δηλαδή και ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων. Είναι απολύτως προφανές ότι η εφαρμογή αυτών των κριτηρίων (μονοκατοικία+80 τ.μ. και πλέον) δεν μπορεί να αντικατοπτρίσει την διαφορά ποιότητας μεταξύ των καταλυμάτων και δεν είναι δίκαιη. Μία πολυτελής βίλα 79 τ.μ. θα υποχρεούται σε είσπραξη 1,5 ευρώ ημερησίως και μία παλαιά μονοκατοικία 80 τ.μ. σε ορεινό χωριό η μία αντίστοιχη μονοκατοικία σε πόλη θα υποχρεούται σε είσπραξη και απόδοση 10 ευρώ ημερησίως. Θεωρώ ότι στα καταλύματα που ενοικιάζονται βραχυχρόνια είναι εντελώς απίθανο να μπορέσει να προσδιοριστεί με τις σημερινές προυποθέσεις ένα δίκαιο σύστημα κατάταξης και προσδιορισμού «κατηγορίας». Είναι ένα θέμα που χρειάζεται σημαντική και διεξοδική μελέτη και συνδέεται με πάρα πολλές παραμέτρους. Κατά συνέπεια πρέπει για την ώρα να επανέλθει και να περιληφθεί στον νόμο η αρχική πρόταση του υπουργείου οικονομικών για flat τέλος 1,5 ευρώ ημερησίως σε όλα τα βραχυχρονίως ενοικιαζόμενα καταλύματα ώστε να αποφευχθεί μία εντελώς άδικη και μη αναλογική κατάταξη-φορολόγηση.

    3. Οι σκέψεις για άλλη μία ειδική πλατφόρμα η κάτι ανάλογο για την υποβολή και κυρίως για την απόδοση του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση είναι προβληματικές και γραφειοκρατικές και θα οδηγήσουν χιλιάδες συμμετέχοντες στην βραχυχρόνια (κυρίως ιδιώτες) σε σοβαρά λάθη και άσκοπη απασχόληση. Εφόσον το τέλος «επανέλθει» στην αρχική πρόβλεψη (1,5 ευρώ ανά ημέρα), η αρμόδια αρχή έχει όλες τις προυποθέσεις να συμφωνήσει με τις πλατφόρμες διαμοιρασμού για απευθείας είσπραξη και απόδοση στις αρχές ενός flat τέλους.

    4. Σύμφωνα με την ομιλία του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ και την ανακοίνωση του υπουργείου που προανήγγειλε τις νομοθετικές ρυθμίσεις στην βραχυχρόνια μίσθωση, στον νόμο θα έπρεπε να συμπεριληφθεί ρύθμιση με την οποία τα κτίρια-ολόκληρες οικοδομές στα οποία ΟΛΑ τα διαμερίσματα ενοικιάζονται μέσω της βραχυχρόνιας μίσθωσης (και προσθέτω εγώ: είναι επίσης μίας και μόνης ιδιοκτησίας η νομής) θα πρέπει να αδειοδοτηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις και τους κανόνες των καταλυμάτων του κύριου η του μη κύριου τουριστικού τομέα. Στο Σχέδιο Νόμου τέτοια διάταξη δεν υπάρχει. Είτε πρέπει να περιληφθεί, είτε εάν κρίθηκε ότι δεν αφορά σχέδιο νόμου του υπουργείου οικονομικών, να έρθει προς ψήφιση από το αρμόδιο υπουργείο.

    5. Στο παρόν σχέδιο νόμου επαναλαμβάνεται η πρόβλεψη του προηγούμενου νόμου ότι:
    “Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού μπορεί, για λόγους που σχετίζονται με την προστασία της κατοικίας, να καθοριστούν γεωγραφικές περιοχές, όπου θα ισχύουν περιορισμοί στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση ως εξής:
    α. Να μην επιτρέπεται η βραχυχρόνια μίσθωση άνω των δύο (2) ακινήτων ανά Α.Φ.Μ. δικαιούχου εισοδήματος.
    β. Η μίσθωση κάθε ακινήτου να μην υπερβαίνει τις ενενήντα (90) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος και για νησιά κάτω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων τις εξήντα (60) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Υπέρβαση της διάρκειας του προηγούμενου εδαφίου επιτρέπεται, εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή ή του υπεκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει για μίσθωση ή υπεκμίσθωση, δεν ξεπερνά τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ κατά το οικείο φορολογικό έτος.”
    Η διάταξη αυτή πρέπει να απαλειφθεί πλήρως για τους παρακάτω λόγους:
    α) Η βραχυχρόνια μίσθωση διαμερισμάτων και άλλων ανεξάρτητων καταλυμάτων είναι πλέον εκ των πραγμάτων ισχυρός βραχίονας του τουριστικού προιόντος της χώρας. Δεν αποτελεί κατά βάση ανταγωνιστική δραστηριότητα προς τον κύριο ξενοδοχειακό τομέα καθώς προσφέρει ένα τελείως διαφορετικό προιόν, είτε πρόκειται για πλήρως λειτουργικό διαμέρισμα, είτε για άλλο χώρο εναλλακτικής παραμονής (αγρόκτημα, παραδοσιακό σπίτι) είτε πρόκειται για εξοχικό σπίτι διακοπών. Η βραχυχρόνια μίσθωση εξυπηρετεί άλλες, απολύτως διακριτές ανάγκες, η ικανοποίηση των οποίων εφόσον αυτή δεν λειτουργούσε, θα μείωνε με δραματικό τρόπο τις δυνατότητες του Ελληνικού τουρισμού και θα είχε βαρύτατες συνέπειες στην οικονομία. Δεν μπορεί επομένως να είναι από αυτή την άποψη αποδεκτή μία θέση ότι μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα και να αναπτυχθεί επιτελώντας τον ρόλο της, εάν και εφόσον υπάρχει επ άπειρον μία δυνατότητα χρονικών η εισοδηματικών περιορισμών στην λειτουργία της. Πολύ περισσότερο όταν είναι πλήρως αναπόδεικτο και εξωπραγματικό ότι έχει κύρια επίδραση, ανεξάρτητη από άλλους παράγοντες, στην άσκηση του δικαιώματος των πολιτών για την προστασία της κατοικίας τους.
    β) Η βραχυχρόνια μίσθωση δεν είχε και δεν έχει παρά μόνο πολύ μικρή επίδραση είτε στην αριθμητική επάρκεια της προσφερόμενης προς ενοικίαση στέγης, είτε στην συνεπακόλουθη τάση των ενοικίων να αυξάνονται. β1) Καταρχάς διότι πάνω από το 50% των προσφερόμενων πανελλαδικά βραχυχρόνιων καταλυμάτων, όπως πολύ εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί, δεν αποτελούσαν ποτέ μέρος του οικιστικού προς ενοικίαση αποθέματος αλλά ήταν και είναι δευτερεύουσες κατοικίες και εξοχικά. Καμία επίδραση δεν έχει στο «δικαίωμα στην στέγη» αν θα κατοικεί κάποιος το εξοχικό του σε μία σαιζόν διακοπών η θα το διαθέτει στην ίδια περίοδο βραχυχρόνια.β2) Δεύτερον, και ειδικότερα για τις μεγάλες πόλεις, ας αναφερθεί ως απολύτως αντιπροσωπευτικό το παράδειγμα του Δήμου Αθηναίων ο οποίος είναι και ο μόνος δήμος στην Αττική με μεγάλη συγκέντρωση βραχυχρόνιων καταλυμάτων. Στον Δήμο Αθηναίων υπάρχουν περίπου 12.000 βραχυχρόνια ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Ένα πολύ μεγάλο μέρος τους (πάνω από 35-40%) ουδέποτε ανήκε στο προσφερόμενο προς ενοικίαση οικιστικό δυναμικό. Απεναντίας, έχουν προκύψει από μεταβολή χρήσης και προήλθαν από παρηκμασμένες εμπορικές χρήσεις (γραφεία, επαγγελματικοί και βιοτεχνικοί χώροι). Μία ματιά στο εμπορικό τρίγωνο αρκεί. Από οικονομική άποψη οι χρήσεις αυτές παρήκμασαν για δεκάδες άλλους λόγους στο παρελθόν και σε καμία περίπτωση δεν συσχετίζονται με την ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η βραχυχρόνια ακολούθησε. β3) Πολλές από αυτές τις 12.000 κατοικίες του δήμου, πριν αξιοποιηθούν στην βραχυχρόνια μίσθωση ήταν κλειστές και κατέρρεαν διότι η ανακαίνισή τους δεν θα ήταν ποτέ δυνατή παρά μόνον με την συνδρομή ενός κάπως αυξημένου εισοδήματος που θα προέκυπτε από την βραχυχρόνια χρήση τους. Με βάση μόνον αυτό το στοιχείο οι ιδιοκτήτες τους πήραν το ρίσκο να δανειστούν και με προσωπική εργασία να τις ανακαινίσουν. β4). Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή 750.000 ακίνητα σε όλη την χώρα (χωρίς καθόλου να υπολογιστούν οι δευτερεύουσες κατοικίες και τα εξοχικά) παραμένουν «ανενεργές». Ειδικότερα στον Δήμο Αθηναίων σχεδόν 150.000 διαμερίσματα- κατοικίες βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Η αναλογία σε σχέση με τα «απασχολούμενα» ακίνητα στην βραχυχρόνια μίσθωση είναι περίπου 1 προς 13. Οι βασικότεροι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι επειδή οι ιδιοκτήτες τους δεν θέλουν να επιβαρυνθούν με τυχόν προβλήματα που σχετίζονται με την ενοικίαση (κακή συνεργασία με ενοικιαστές, κακοπληρωτές, ανάγκες συντήρησης κ.τ.λ.) ή ανήκουν σε πολλούς κληρονόμους. Επίσης, πολλά από τα ακίνητα αυτά δεν μπορούν να ενοικιαστούν επειδή βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση και οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν ή δεν θέλουν να επενδύσουν τα απαιτούμενα χρήματα για τη συντήρηση ή την επισκευή τους. Αλλά βεβαίως όλα τα παραπάνω δεν σχετίζονται με καμία «πίεση» από την βραχυχρόνια μίσθωση. β5) Σε όλη την διάρκεια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και τουλάχιστον έως το 2020 ο ρυθμός νέας οικοδόμησης πλησίασε το μηδέν με αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τα προβλήματα που δημιούργησε η κρίση στην ανανέωση-ανακαίνιση των παλαιών κατοικιών προέκυψε επιπλέον κενό προσφοράς κατοικιών προς ενοικίαση. β6) Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση περιορίζει ασφυκτικά σε σχέση με το παρελθόν την δυνατότητα τραπεζικού δανεισμού για την αγορά κατοικίας. Έτσι, η πίεση προς ενοικίαση υπό τις συνθήκες που παραπάνω αναφέρθηκαν μεγαλώνει.
    Συμπερασματικά, η βραχυχρόνια μίσθωση και η ανάπτυξή της, ελάχιστα σχετίζεται με ό,τι το νομοσχέδιο θεωρεί «πιθανή» εξ αιτίας της επίδραση στο δικαίωμα στην κατοικία το οποίο αναφέρει μεν αλλά δεν προστατεύει. Η προστασία του δικαιώματος στην στέγη απαιτεί άλλα μέσα και άλλα μέτρα για τα οποία ελάχιστη συζήτηση γίνεται σε σχέση με την σημασία της.
    Αυτό που πραγματικά ισχύει (και έχει σχέση με το δικαίωμα στην στέγη και την προστασία του) δεν εμπλέκει ειδικά την βραχυχρόνια μίσθωση στο πρόβλημα, αλλά το σύνολο του τουριστικού τομέα της χώρας καθώς σχετίζεται με υπερτουριστική συγκέντρωση είτε σε μεγάλες πόλεις, είτε σε άλλους προορισμούς.
    Αυτό, όμως, δεν μπορεί να είναι αντικείμενο τους παρόντος νομοσχεδίου. Είτε αφορά μία συγκροτημένη και ενιαία παρέμβαση με πραγματικά σοβαρή μελέτη για την «φέρουσα ικανότητα» κάθε περιοχής σε τουριστική αξιοποίηση (όπου θα μετρούνται συγκεκριμένα ανάλογα με το ποσοστό της ζήτησής τους όλα τα τουριστικά καταλύματα και θα μπαίνουν συνολικά όρια), είτε αφορά στοιχειώδεις υποχρεώσεις του κράτους, των περιφερειών και των δήμων για την στέγαση των λειτουργών τους.

    http://www.opengov.gr/minfin/?p=12178&fbclid=IwAR37kKcwnnZ03T7TUgwU2nuCHl2qiTf7JRckFysRx6Bgch-HW20oHpsnIIc

  • Για τη φορολόγηση εισοδημάτων πάνω από 3 ακίνητα, το μέτρο θα πρέπει να ισχύσει απο το 2025. Κάποιοι έχουν εισπράξει προκαταβολή ή και εξόφληση για το 2024 χωρίς να έχουν υπολογίσει τη νέα φορολόγηση.
    Εναλλακτικά ,ο χρόνος εφαρμογής της επιβολής ΦΠΑ, εκεί που αυτός θα επιβάλλεται ,να ισχύσει για κρατήσεις που θα γίνουν μετά τη δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    ΠΑ.ΣΥ.Δ.Α.
    Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων

  • 24 Νοεμβρίου 2023, 19:32 | Ανδρέας Χίου

    Ρητά πρέπει να προβλεφθεί εξαίρεση από ΦΠΑ για εισόδημα έως 2 ακίνητα ανα φυσικό πρόσωπο.
    Με τον τρόπο που είναι διατυπωμένο το άρθρο 27 συμπεριλαμβάνει και όσους έχουν μέχρι 2 ακίνητα που απο την αρχή υπήρχε η πρόβλεψη για εξαίρεσή τους.
    ΠΑ.ΣΥ.Δ.Α.
    Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων

  • 24 Νοεμβρίου 2023, 10:57 | Χρυσούλα Συρέλλη

    Τι θα ισχύει σχετικά με το ΦΠΑ για μίσθωση που άρχισε ως βραχυχρόνια (μικρότερη των 60 ημερών) αλλά ο επισκέπτης επέκτεινε τη διαμονή του για περισσότερο χρόνο; Η μίσθωση δεν θα θεωρείται πλέον βραχυχρόνια;

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 21:54 | Ναταλια

    Μη επαγωγή σε καθεστώς ΦΠΑ μέχρι 2 ακίνητα, και τα 80 τ.μ. μονοκατοικία πρέπει να γίνουν 150 τ.μ. για την είσπραξη του φόρου κλιματικής αλλαγής. Τα περισσότερα σπίτια σε αυτά τα α τετραγωνικά βρίσκονται σε λαϊκές γείτονες και θα είναι ασήκωτος ο φόρος αυτός.

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 14:26 | Ειρήνη

    Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι αστική μίσθωση. Πώς μία αστική μίσθωση από ιδιώτη ενός ή δύο ακινήτων, συνάδει με ΦΠΑ? Δεν είμαστε επαγγελματίες!!

  • 20 Νοεμβρίου 2023, 14:58 | ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

    Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής δεν θα έλεγα ότι είναι ένας τίτλος που τιμάει κανένα φορολογούμενο που προσπαθεί και με εντιμότητα ακολουθεί τους νόμους. Σκοπός μίας φορολογικής πολιτικής θα έπρεπε να ήταν η ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ. Τι σημαίνει δίκαιη; Σημαίνει ότι δεν νομοθετώ οριζόντια, χωρίς να λαμβάνονται κάποιες παράμετροι. Πιο συγκεκριμένα ως ακίνητο νοείται κατά το Ν. 4446/2016 – Άρθρο 111 τα δωμάτια εντός διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών.
    Μήπως επιβάλλεται να επαναπροσδιορίσετε το σημείο αυτό διότι πρόκειται για μεγάλη αδικία; Εξισώνονται 2 ακίνητα σε τουριστικά μέρη όπως τα νησιά μας όπου μπορεί η ημερήσια κράτηση να αγγίζει τα 1000 ευρώ με 2 δωμάτια σε ένα ακίνητο σε υποβαθμισμένη περιοχή όπου και καμία άλλη χρήση πιθανός δεν θα μπορούσε να είχε;
    Επίσης στο Άρθρο για την επιβολή ΦΠΑ δεν διαχωρίζει την κατηγορία πάνω από 2 ακίνητα.
    Προτείνετε η αλλαγή του επίμαχου σημείου και να αναγνωρίζεται ακίνητο μόνο από το ΑΤΑΚ. Δηλαδή σε περιπτώσεις όπου υπάρχει ακίνητο με τρία δωμάτια να μπορούν να ενοικιάζονται ξεχωριστά όπως γινόταν και ως σήμερα. Επίσης είναι ένας τρόπος είσπραξης φόρων ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει έλλειμμα διότι δεν συμφέρει σε κανέναν από εμάς να διατηρούμε καταλύματα των 40 ευρώ την βραδιά και να γίνουν προσαυξήσεις 24% ΦΠΑ γιατί πολύ απλά δεν θα ενοικιάζονται. Όπως επίσης η απορρόφηση του ΦΠΑ στην τιμή είναι απαγορευτική διότι πραγματικά τίποτα παραπάνω δεν θα απομένει παρά μόνο κούραση από τον προσωπικό κόπο που βάζουμε.
    Να προστεθεί στο άρθρο ο διαχωρισμός των ακινήτων για την επιβολή ΦΠΑ και να προβλεφθεί εξαίρεση.
    Θέλουμε Δίκαιη Φορολόγηση και ένα λόγο να μας κρατήσει η πατρίδα μας και να μην ψάχνουμε για επιβίωση στο εξωτερικό. Εύχομαι να εισακουστούν οι σκέψεις και να μην προσπεραστεί το κείμενο χωρίς σκέψη. Άλλωστε πρόκειται για διαβούλευση και αυτός είναι ο σκοπός της.

  • 20 Νοεμβρίου 2023, 13:23 | ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

    Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής δεν θα έλεγα ότι είναι ένας τίτλος που τιμάει κανένα φορολογούμενο που προσπαθεί και με εντιμότητα ακολουθεί τους νόμους. Σκοπός μίας φορολογικής πολιτικής θα έπρεπε να ήταν η ΔΙΚΑΙΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ. Τι σημαίνει δίκαιη; Σημαίνει ότι δεν νομοθετώ οριζόντια, χωρίς να λαμβάνονται κάποιες παράμετροι. Πιο συγκεκριμένα ως ακίνητο νοείται κατά το Ν. 4446/2016 – Άρθρο 111 τα δωμάτια εντός διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών.
    Μήπως επιβάλετε να επαναπροσδιορίσετε το σημείο αυτό διότι πρόκειται για μεγάλη αδικία; Εξισώνονται 2 ακίνητα σε τουριστικά μέρη όπως τα νησιά μας όπου μπορεί η ημερήσια κράτηση να αγγίζει τα 1000 ευρώ με 2 δωμάτια σε ένα ακίνητο σε υποβαθμισμένη περιοχή όπου και καμία άλλη χρήση πιθανός δεν θα μπορούσε να είχε;
    Επίσης στο Άρθρο για την επιβολή ΦΠΑ δεν διαχωρίζει την κατηγορία πάνω από 2 ακίνητα.
    Προτείνετε η αλλαγή του επίμαχου σημείου και να αναγνωρίζεται ακίνητο μόνο από το ΑΤΑΚ. Δηλαδή σε περιπτώσεις όπου υπάρχει ακίνητο με τρία δωμάτια να μπορούν να ενοικιάζονται ξεχωριστά όπως γινόταν και ως σήμερα. Επίσης είναι ένας τρόπος είσπραξης φόρων ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει έλλειμμα διότι δεν συμφέρει σε κανέναν από εμάς να διατηρούμε καταλύματα των 40 ευρώ την βραδιά και να γίνουν προσαυξήσεις 24% ΦΠΑ γιατί πολύ απλά δεν θα ενοικιάζονται. Όπως επίσης η απορρόφηση του ΦΠΑ στην τιμή είναι απαγορευτικό διότι πραγματικά τίποτα παραπάνω δεν θα απομένει παρά μόνο κούραση.
    Να προστεθεί στο άρθρο ο διαχωρισμός των ακινήτων για την επιβολή ΦΠΑ και να προβλεφθεί εξαίρεση.
    Θέλουμε Δίκαιη Φορολόγηση και ένα λόγο να μας κράτηση η πατρίδα μας και να μην ψάχνουμε για επιβίωση στο εξωτερικό. Εύχομαι να εισακουστούν οι σκέψεις άλλωστε πρόκειται για διαβούλευση και να προσπεραστεί το κείμενο χωρίς σκέψη.

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 00:11 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Σε προηγούμενο άρθρο λέτε ότι μέχρι 2 ακίνητα όχι ΦΠΑ. Προφανώς εδώ το ξεχάσατε και πρέπει να το συμπληρώσετε.

  • 16 Νοεμβρίου 2023, 23:58 | Πανος

    Πρέπει να υπάρξει μεταβατική περίοδος τουλάχιστων 3 μηνών -έως 31/3/24 -για κρατήσεις που έχουν γίνει πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου ώστε να μην δημιουργηθεί αναστάτωση και αναγκάζονται ιδιοκτήτες που δεν επιθυμούν να συνεχισουν να δραστηριοποιούνται στην βραχυχρόνια μισθωση να ακυρώνουν κρατήσεις και να πλήττεται η εικόνα και το τουριστικό προϊόν της χώρας. Πολλοί έχουν κάνει ήδη κρατήσεις για Πρωτοχρονία – Θεοφάνεια και δεν θα βρίσκουν που να μείνουν.
    Απαράδεκτη τέτοια προχειρότητα

  • 15 Νοεμβρίου 2023, 10:18 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΞΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΦΠΑ ΣΕ ΕΩΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΚΙΝΗΤΑ.

  • 14 Νοεμβρίου 2023, 19:58 | ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΥΛΙΖΑΚΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΦΠΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΑΝ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΕΩΣ ΔΥΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΡΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΞΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΦΠΑ ΣΕ ΕΩΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΚΙΝΗΤΑ.

  • 14 Νοεμβρίου 2023, 13:03 | ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    Θεωρώ πως Θα πρέπει να καθοριστούν τα εξής:
    – Για ιδιώτη κύριο διαμερίσματος που έχει αναθέσει τη διαχείριση σε εταιρεία μέσω υπεκμίσθωσης, από την στιγμή που αυτός είναι που λαμβάνει το μέγιστο μέρος του εσόδου από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, εάν έχει στην κατοχή του ένα ή δύο διαμερίσματα που ενοικιάζονται βραχυχρόνια, να εξαιρούνται οι μισθώσεις από την επιβολή ΦΠΑ.
    – Ο χρόνος εφαρμογής της επιβολής ΦΠΑ εκεί που αυτός θα επιβάλεται να αφορά το χρόνο που γίνεται η κράτηση. Συνεπώς για κρατήσεις που ήδη έχουν γίνει ή που θα γίνουν μέχρι το τέλος του 2023 να μην εφαρμοστεί ΦΠΑ.