Άρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167) προστίθεται άρθρο 28ΣΤ ως εξής:
«Άρθρο 28ΣΤ
Προκαταβολή φόρου
Αν τα κέρδη από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας φορολογικού έτους 2023 προσδιορίζονται σύμφωνα με τα άρθρα 28Α έως 28Δ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), το ποσό προκαταβολής φόρου του άρθρου 69 επί του ποσού, κατά το οποίο το τεκμαρτώς προσδιορισθέν κέρδος υπερβαίνει το δηλωθέν, μειώνεται για το έτος 2024 κατά το ήμισυ.

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 20:49 | ΜΑΡΙΑ Κ

    Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .’Oχι στα οριζόντια μέτρα.
    Σύνταξη νέου νομοσχεδίου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 13:16 | Αλετρά Ειρήνη

    Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .
    Σύνταξη νέου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 12:36 | Αργυρώ Μπαράτα

    Το μέτρο της προκαταβολής φόρου για το εισόδημα της επόμενης χρονιάς θεσπίστηκε ως τιμωρητικό μέτρο εξαιτίας της φοροδιαφυγής που παρατηρούνταν στη συγκεκριμένη φορολογική ομάδα υπόχρεων. Παρά το γεγονός πως η τεχνολογία πλέον προσφέρει σύγχρονα μέσα για την ηλεκτρονική παρακολούθηση των συναλλαγών, η λογική του Σ/Ν είναι αναχρονιστική διατηρώντας τις παλαιές προσεγγίσεις αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και προσθέτοντας νέες. Δηλαδή διατηρεί το τέλος επιτηδεύματος, την προκαταβολή φόρου (έστω και μειωμένα σε κάποιες περιπτώσεις) και θεσπίζει επιπρόσθετα 3 κριτήρια διαμόρφωσης τεκμαρτού εισοδήματος. Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της προκαταβολής φόρου.

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 11:01 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Πρώτη φορά βλέπω φορολογικό νομοσχέδιο τέλος του έτους να έχει αναδρομική ισχύ!!!!. Ακόμα και εάν θελήσετε να το αλλάξετε, δεν βλέπω πως θα διορθώσετε τα έσοδα που τρέξατε να υπολογίσετε με τον προϋπολογισμό.

  • Το συγκεκριμένο Σ/Ν αποσκοπεί στη φορολογική δικαιοσύνη θεσπίζοντας μέτρα περιορισμού της φοροδιαφυγής. Το μέτρο της προκαταβολής φόρου για το εισόδημα της επόμενης χρονιάς θεσπίστηκε ως τιμωρητικό μέτρο εξαιτίας της φοροδιαφυγής που παρατηρούνταν στη συγκεκριμένη φορολογική ομάδα υπόχρεων. Παρά το γεγονός πως η τεχνολογία πλέον προσφέρει σύγχρονα μέσα για την ηλεκτρονική παρακολούθηση των συναλλαγών, η λογική του Σ/Ν είναι αναχρονιστική διατηρώντας τις παλαιές προσεγγίσεις αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και προσθέτοντας νέες. Δηλαδή διατηρεί το τέλος επιτηδεύματος, την προκαταβολή φόρου (έστω και μειωμένα σε κάποιες περιπτώσεις) και θεσπίζει επιπρόσθετα 3 κριτήρια διαμόρφωσης τεκμαρτού εισοδήματος. Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της προκαταβολής φόρου.

  • 27 Νοεμβρίου 2023, 09:25 | Χρύσα

    ΑΡΘΡΟ 18
    Το συγκεκριμένο Σ/Ν αποσκοπεί στη φορολογική δικαιοσύνη θεσπίζοντας μέτρα περιορισμού της φοροδιαφυγής. Το μέτρο της προκαταβολής φόρου για το εισόδημα της επόμενης χρονιάς θεσπίστηκε ως τιμωρητικό μέτρο εξαιτίας της φοροδιαφυγής που παρατηρούνταν στη συγκεκριμένη φορολογική ομάδα υπόχρεων. Παρά το γεγονός πως η τεχνολογία πλέον προσφέρει σύγχρονα μέσα για την ηλεκτρονική παρακολούθηση των συναλλαγών, η λογική του Σ/Ν είναι αναχρονιστική διατηρώντας τις παλαιές προσεγγίσεις αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και προσθέτοντας νέες. Δηλαδή διατηρεί το τέλος επιτηδεύματος, την προκαταβολή φόρου (έστω και μειωμένα σε κάποιες περιπτώσεις) και θεσπίζει επιπρόσθετα 3 κριτήρια διαμόρφωσης τεκμαρτού εισοδήματος. Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της προκαταβολής φόρου.

  • 26 Νοεμβρίου 2023, 17:08 | Γεώργιος Μάτσος

    Ευχαριστούμε για την «επιείκεια» τους συντάκτες του νομοσχεδίου. Very thoughtful of you, θα έλεγαν οι Αγγλοσάξωνες (μια που δεν υπάρχει ακριβώς αντίστοιχη έκφραση στα ελληνικά), αλλά πέρα από την απορία για το αν το 50% καταλαμβάνει όλη την προκαταβολή ή μόνον αυτή που αντιστοιχεί στο «καινούργιο» εισόδημα, το πραγματικό ερώτημα με το επιπλέον τεκμαρτό εισόδημα είναι άλλο:

    Αυτό το εισόδημα, το ελάχιστο τεκμαιρόμενο, στο βαθμό που θα καταλογιστεί, είτε θα είναι πραγματικά ανύπαρκτο (στις περισσότερες περιπτώσεις) είτε θα είναι εισόδημα φοροδιαφυγής με μετρητά, που σημαίνει ότι δεν θα (μπορεί να) κατατεθεί στην τράπεζα για να ξοδευτεί με ηλεκτρονικά μέσα και να αποφευχθεί το πέναλτι του 22%.

    Άρα, τόσο στις (περισσότερες) περιπτώσεις του ανύπαρκτου τεκμαρτού εισοδήματος που αδίκως θα καταλογιστεί, όσο και στις (λιγότερες) περιπτώσεις του υπαρκτού εισοδήματος φοροδιαφυγής που θα καταλογιστεί, οι φορολογούμενοι και των δύο κατηγοριών ΔΕΝ θα μπορούν να το ξοδέψουν, ώστε να αποφύγουν το πέναλτι του 22%.

    Έτσι όμως αυξάνεται τεχνητά η φορολογική επιβάρυνση πολύ πέρα από το όριο που επιτάσσει το σύστημα φορολογίας εισοδήματος.

    Και αυτούς μεν που φοροδιαφεύγουν, πολλοί (και σίγουρα οι συντάκτες του νομοσχεδίου) θα πουν χαιρέκακα «καλά να πάθουν». Αυτοί όμως οι πάρα πολλοί που δεν φοροδιαφεύγουν και που έτσι κι αλλιώς θέλετε να τους κλείσετε τα γραφεία για να τους «κάνετε Ευρώπη» (εταιρίες ή υπαλλήλους) αφού δεν θέλουν να γίνουν «Ευρώπη» από μόνοι τους, αυτοί λοιπόν τι χρωστάνε να τους οδηγήσετε στην οικονομική καταστροφή εκ του μη όντος;

    Και ξέρετε, επειδή δεν είστε σε θέση να ξεχωρίσετε ποιοι (έστω και χαιρέκακα) «καλά να πάθουν» οι ποταποί φοροφυγάδες που θα πληρώσουν και πεναλτι 22% και ποιοι όντως θα καταστραφούν, η οργή της κοινωνίας θα επιπέσει πάνω σας από δικαίους και αδίκους.

    Όταν ο κοσμάκης που δεν υποψιάζεται ακόμη τι του έρχεται, που νομίζει ότι θα του έρθει «ένα χιλιάκο ακόμη» και που «εντάξει, υπάρχει φοροδιαφυγή, καλά κάνουν», κληθεί να πληρώσει όλα αυτά που συνεπάγεται το νομοσχέδιο αυτό, η οργή της κοινωνίας θα είναι τεράστια. Δεν το φαντάζεται το μυαλό του ανθρώπου αυτό που θα συμβεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο με τα εκκαθαριστικά. Λέω «της κοινωνίας», διότι οι 676.000 επαγγελματίες έχουν γυναίκες, άντρες, παιδιά, γονείς, αδέλφια, ξαδέρφια. Αυτοί όλοι θα κατανοήσουν απότομα με τι ακριβώς χαίρονταν χαιρέκακα.

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 17:33 | ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΜΕΝΗΣ

    Το αποκορύφωμα της λάθος στρατηγικής του όλου νομοσχεδίου είναι αυτή η διάταξη που αντί να αναφέρει την εφαρμογή του από 1/1/24 τουλάχιστον, αφορά και το 2023. Για μια ακόμη φορά η πολιτεία νομοθετεί αναδρομικά χωρίς να αφήνει περιθώρια προγραμματισμού στις επιχειρήσεις. Απαράδεκτη πρακτική όπως και η προσπάθεια αποτροπής των ελ. επαγγελματιών και ατομικών επιχειρήσεων επιλογής άλλης μορφής επιχείρησης λόγω αλλαγής του φορολογικού πλαισίου.

  • 18 Νοεμβρίου 2023, 01:46 | Τροχανας

    Διευκρινιστε στο απαραδεκτο ουτως ή αλλως νομοσχεδιο.Η μειωση της προκαταβολης θα αφορα τοσ υνολο του ποσου -στην πε΄ριπτωση τεκμαρτου- ή μερος ,δηλαδη διαφοορα δηλωθεντος και τεκμαρτου,αρα το 27,5% αφορα μονο ένα τμημα του φορου;

    Οπως και να χει τα χετε κανει μανταρα.Ουτε εσεις δεν θα ξερετε τι βγαζετε

  • 17 Νοεμβρίου 2023, 10:27 | παναγιωτης Παπαδημητρίου

    Η ΘΣΠΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΥΞΗΞΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΕΚΜΑΡΤΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ
    ΛΧ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ 20ΕΤΙΑΣ ΜΕ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΕΣΟΔΑ 32.000 ΑΠΑΣΧΟΛΩ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΜΕ 780 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ (10.900 ΕΤΗΣΙΑ) ΚΑΙ ΕΧΩ ΜΙΣΘΩΜΕΝΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕ 4.500 ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ 4.000 ΕΥΡΩ. ΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΕΣΟΔΑ ΕΊΝΑΙ 13.500.
    ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΜΟΥ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΟΖΟΝΤΑΙ 14.000 ΤΕΚΜΑΡΤΟ + 1.100 (ΤΟ 10% ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ) + 14.000 ΛΟΓΟΥ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΗΤΟΙ 29.100 ΕΥΡΩ . ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΦΟΡΟΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 7.500 ΕΥΡΩ.
    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ- ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΉ ΦΟΡΟΥ 50% ΑΛΛΑ 4.000 ΘΑ ΚΛΗΘΩ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΩ ΦΟΡΟ 11.500 ΕΥΡΩ. ΕΙΝΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟ!!!!