Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), μετά το άρθρο 28Β, προστίθεται άρθρο 28Γ ως εξής:
«Άρθρο 28Γ
Λοιπές μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις
1. Τα άρθρα 28Α και 28Β δεν εφαρμόζονται για τα τρία (3) πρώτα έτη από την πρώτη έναρξη της άσκησης της επαγγελματικής δραστηριότητας των υπόχρεων της παρ. 1 του άρθρου 28Α. Για το τέταρτο έτος από την πρώτη έναρξη της άσκησης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, το τεκμαιρόμενο ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά δύο τρίτα (2/3). Για το πέμπτο έτος από την πρώτη έναρξη της άσκησης της επαγγελματικής δραστηριότητας το τεκμαιρόμενο ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά ένα τρίτο (1/3).
2. Τα άρθρα 28Α και 28Β δεν εφαρμόζονται σε πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του ογδόντα τοις εκατό (80%).
3. Το ποσό της παρ. 2 του άρθρου 28Α μειώνεται κατά το ήμισυ (1/2): για υπόχρεους της παρ. 1 που ασκούν τη δραστηριότητά τους και έχουν την κύρια κατοικία τους σε οικισμούς της ηπειρωτικής χώρας με πληθυσμό μικρότερο των πεντακοσίων (500) κατοίκων ή σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων.
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
66 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Δείτε τα χωριά με λίγο πληθυσμό, μείωση του τεκμηρίου αλλιώς πεθαίνουν
Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .’Oχι στα οριζόντια μέτρα.
Σύνταξη νέου νομοσχεδίου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .
Για μια πιο δίκαιη και αντικειμενική φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών των πιο κάτω περιπτώσεων να συμπεριληφθούν στο άρθρο 28Γ «Λοιπές μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις», και οι πιο κάτω ειδικές περιπτώσεις ελευθέρων επαγγελματιών:
1. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΕΤΟΣ
ΜΕ ΠΛΗΡΕΣ ΩΡΑΡΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΙ
Θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα και να εξαιρεθούν της προσαύξησης του τεκμαρτού λόγω τριετιών οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εργάζονται παράλληλα ως μισθωτοί με πλήρες ωράριο, και δη με τον κατώτατο (βασικό) μισθό. Είναι προφανές ότι για να εργάζεται κάποιος ως μισθωτός με πλήρη απασχόληση αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό, δεν έχει τη δυνατότητα ως αυτοαπασχολούμενος να καλύψει τις βιοποριστικές του ανάγκες. Ιδίως σε ειδικότητες παροχής υπηρεσιών οι οποίες δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό (λιανική/καταναλωτής) αλλά παρέχονται αποκλειστικά προς επιχειρήσεις (Β2Β παροχή υπηρεσιών) και επομένως παρέχονται αποκλειστικά από τον ίδιο τον αυτοαπασχολούμενο, με τη δική του πνευματική και σωματική καταπόνηση και όχι μέσω οργανωμένης ατομικής επιχείρησης, ήτοι χωρίς οργανωμένη επαγγελματική εγκατάσταση, απασχόληση προσωπικού κλπ. Ειδικότερα σε επαγγέλματα όπως ενδεικτικά του γραφίστα διαφημίσεων (ΚΑΔ 73.11.1101), του φωτογράφου διαφημίσεων, οι Υπηρεσίες Διαφημιστικών Φωτογραφίσεων και σχετικές Φωτογραφικές Υπηρεσίες (ΚΑΔ 74.20.29) που παρέχονται αποκλειστικά προς επαγγελματίες η τυχόν παλαιότητα και η μακροχρόνια εμπειρία του αυτοπασχολούμενου ενίοτε λειτουργεί ανασταλτικά, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις προτιμούν να συνεργάζονται με νεότερους συνεργάτες οι οποίοι θεωρούνται πιο «μοντέρνοι», πιο «φρέσκοι» και με πιο σύγχρονη αντίληψη κλπ. σε αντίθεση με τα επαγγέλματα όπως του γιατρού ή του δικηγόρου που κάποιος προτιμάει τον παλαιότερο ως πιο έμπειρο και πιο ικανό!!!
2. ΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΕΤΕ.
Θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα και να εξαιρεθούν να εξαιρεθούν της προσαύξησης του τεκμαρτού λόγω τριετιών οι εικαστικοί (ΚΑΔ 900.31.300), οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ), δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν σταθερό ετήσιο εισόδημα από την ενασχόλησή τους με τα εικαστικά, ενώ αντιθέτως, έχουν υψηλές δαπάνες παραγωγής του έργου τους, το οποίο έχει πολιτιστικό χαρακτήρα και συντηρούν το επάγγελμα αυτό εργαζόμενοι παράλληλα ως μισθωτοί.
3. ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ
Τέλος, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και να εξαιρεθούν να εξαιρεθούν της προσαύξησης του τεκμαρτού λόγω παλαιότητας βάσει τριετιών, οι άνθρωποι οι οποίοι απέχουν έως και 5 έτη από το όριο της συνταξιοδότησης τους, λόγω συμπλήρωσης 40ετίας, ή λόγω συμπλήρωσης του απαιτούμενου κατά περίπτωση ορίου ηλικίας, δεδομένου ότι αυτοί πασχίζουν να καταβάλουν όσο το δυνατόν περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές προκειμένου να συμπληρώσουν το χρόνο εργασίας που απαιτείται για να συνταξιοδοτηθούν.
Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .
Σύνταξη νέου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .
Στην παράγραφο 3 αναφέρεται ότι υπάρχει μείωση 50% του ύψους του τεκμαρτού κέρδους σε οικισμούς με πληθυσμό μικρότερο των 500 κατοίκων.
Εν μέρη σωστό μέτρο, αλλά δεν μπορεί να εφαρμόζεται ίδιος τρόπος υπολογισμού για 501 κατοίκους και για πόλεις οποίες έχουν χιλιάδες πληθυσμό. Χάνεται οποιοδήποτε μέτρο αναλογικότητας και αποτελεί κατάφορη αδικία. Όφειλε ή να υπάρχει πιο διευρυμένο όριο ή διαφορετική κλίμακα.
Κάποιος που κάνει δύο ελευθέρια επαγγέλματα, ας μπορεί τουλάχιστον να συμπληρώνει το τεκμήριο με το άθροισμα των δύο.
Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 συνιστούν οριζόντια εφαρμογή των μέτρων και ως εκ τούτου καθιστούν τη διάταξη μη νόμιμη ως καταχρηστική, καθώς βάση του συντάγματος “Oι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Προτείνεται να προβλεφθεί η εξαίρεση των ελεύθερων επαγγελματιών του πολιτισμού από τα αντικειμενικά κριτήρια, καθώς πρόκειται για έναν επαγγελματικό κλάδο που έχει πληγεί βαθιά τα τελευταία 10 χρόνια και δεν έχει ανακάμψει, όπως αναφέρει όλη η διεθνής και εγχώρια βιβλιογραφία και έχει αναγνωρίσει η ίδια η κυβέρνηση εντάσσοντας στο Ταμείο Ανάκαμψης το έργο «Εργασιακές και Ασφαλιστικής Μεταρρυθμίσεις στο δημιουργικό και πολιτιστικό τομέα». Για αυτό προτείνεται να προστεθεί ο κλάδος των ελεύθερων επαγγελματιών του πολιτισμού στις ομάδες που εμπίπτουν στις υπό θέσπιση εξαιρέσεις του άρθρου.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ 62 ΟΠΩΣ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ 60 ΕΤΩΝ. ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΕΦΚΑ. ΔΗΛΩΝΩ ΟΜΩΣ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 40.000 € ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΣΥΖΥΓΟΥ.
ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ή ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ:
A) ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ
Β) ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
Γ) ΕΠΙΣΗΣ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ 59-60 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑ 62 ΝΑ ΑΠΑΛΑΣΣΟΝΤΑΙ.
Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 συνιστούν οριζόντια εφαρμογή των μέτρων και ως εκ τούτου καθιστούν τη διάταξη μη νόμιμη ως καταχρηστική. Προτείνεται να προβλεφθεί η εξαίρεση των ελεύθερων επαγγελματιών του πολιτισμού από τα αντικειμενικά κριτήρια, καθώς πρόκειται για έναν επαγγελματικό κλάδο που έχει πληγεί βαθιά τα τελευταία 10 χρόνια και δεν έχει ανακάμψει, όπως αναφέρει όλη η διεθνής και εγχώρια βιβλιογραφία και έχει αναγνωρίσει η ίδια η κυβέρνηση εντάσσοντας στο Ταμείο Ανάκαμψης το έργο «Εργασιακές και Ασφαλιστικής Μεταρρυθμίσεις στο δημιουργικό και πολιτιστικό τομέα». Για αυτό προτείνεται να προστεθεί ο κλάδος των επαγγελματιών του πολιτισμού στις ομάδες που εμπίπτουν στις υπό θέσπιση εξαιρέσεις του άρθρου.
Απαιτείται μια διόρθωση-διευκρίνιση γιατί θα πρόκειται για ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ αν εφαρμοστεί στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Έκανα έναρξη Δεκέμβριο του 22 με ένα μικρό εργαστήριο με την γυναίκα μου, έχω ελάχιστες πωλήσεις έως σήμερα γιατί το στήνουμε και δοκιμάζουμε παραγωγικά τα προϊόντα και εμφανίζω πραγματικές ζημίες που προέρχονται από την αγορά της επιχείρησης που δεν έχει γίνει απόσβεση.
Είναι δυνατόν να θεωρηθώ ότι ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΝΕΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑΣ και να ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΏ ΥΠΕΡΜΕΤΡΑ ως παλαιός γιατί μέχρι πριν 3 χρόνια διατηρούσα μια ατομική επιχείρηση που έκλεισε σε ΑΛΛΟ ΑΣΧΕΤΟ ΚΑΔ υπηρεσιών? Ο λογιστής μου υπολόγισε ένα τεράστιο φόρο που καλούμαστε να πληρώσουμε αν υπολογιστεί τεκμαρτό εισόδημα ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! Που θα βρούμε αυτά τα λεφτά? ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ! ΜΗΝ ΣΚΟΤΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΟΥΒΑΛΟΥΝ – ΓΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ – ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΑΛΙΕΣ ΑΣΧΕΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ!!! Ευχαριστώ.
ΑΡΘΡΟ 15
Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 15 συνιστούν οριζόντια εφαρμογή των μέτρων και ως εκ τούτου καθιστούν τη διάταξη μη νόμιμη ως καταχρηστική. Προτείνεται να προβλεφθεί η εξαίρεση των επαγγελματίες του πολιτισμού από τα αντικειμενικά κριτήρια, καθώς πρόκειται για έναν επαγγελματικό κλάδο που έχει πληγεί βαθιά τα τελευταία 10 χρόνια και δεν έχει επανακάμψει, όπως αναφέρει όλη η διεθνής και εγχώρια βιβλιογραφία και έχει αναγνωρίσει και η ίδια η κυβέρνηση εντάσσοντας στο Ταμείο Ανάκαμψης το έργο «Εργασιακές και Ασφαλιστικής Μεταρρυθμίσεις στο δημιουργικό και πολιτιστικό τομέα». Για αυτό προτείνεται να προστεθεί ο κλάδος των επαγγελματιών του πολιτισμού στις ομάδες που εμπίπτουν στις υπό θέσπιση εξαιρέσεις του άρθρου.
Θεωρούμε πολύ σημαντική τη ρύθμιση της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, σύμφωνα με την οποία, τα άρθρα 28Α και 28Β του ν. 4172/2013 δεν εφαρμόζονται σε πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του ογδόντα τοις εκατό (80%), αλλά κρίνουμε απαραίτητο η προαναφερόμενη ρύθμιση να εφαρμοστεί στα πρόσωπα που έχουν αναπηρία από 50% και άνω, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιτροπές του ΚΕΠΑ σε λίγες περιπτώσεις δίνουν τόσο μεγάλα ποσοστά αναπηρίας.
Σε ένα χωριουδάκι όπου μια οικογένεια έχει ένα μπακαλικάκι από πάππου προς πάππου και δεν το κλείνει πιο πολύ για συναισθηματικούς λόγους και μη καν έχοντας αυτά τα κέρδη που εσείς θέλετε, πάτε να τα εξαφανίσετε.
Απαλλάξτε αυτούς τους ανθρώπους γενικώς από τις τελικές διατάξεις γιατί θα κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις.
Είναι επιβεβλημένο να εξαιρεθούν του μέτρου της τεκμαρτής φορολόγησης οι ζωγράφοι, οι συγγραφείς, οι γλύπτες κλπ (αυτοί που γενικά θεωρούνται καλλιτέχνες, δημιουργοί, επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού). Πάρα πολλοί συγγραφείς εισπράττουν πενιχρά πνευματικά δικαιώματα αν έχουν την τύχη να εκδοθούν κάποια βιβλία τους (γενικά τα πνευματικά δικαιώματα δεν μπορούν να αποκρυβούν αφού καταβάλλονται από εκδοτικού οίκους) . Βασικά η εργασία τους καλύπτει το μεράκι τους της συγγραφής, της ζωγραφικής, της γλυπτικής, της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Το ίδιο και οι περισσότεροι ζωγράφοι οι οποίοι ελπίζουν στην αναγνώριση των έργων τους και συνήθως ελπίζουν να πωλήσουν κάποιο έργο τους σε κάποια ομαδική έκθεση ή περισσότερα έργα τους όταν κάθε 5-10 χρόνια που ίσως πραγματοποιήσουν μία ατομική έκθεση. Φυσικά δεν μιλάμε για τους μετρημένους στα δάκτυλα πασίγνωστους συγγραφείς ή ζωγράφους κλπ αλλά για τους χιλιάδες ανώνυμους συγγραφείς, ζωγράφους, καλλιτέχνες και δημιουργούς που πασχίζουν να αναγνωριστεί το έργο τους ακι οι πιο πολύ συνήθως παραμένουν στην αφάνεια. Όλοι αυτοί ενώ έχουν κάνει ενάρξεις των αντίστοιχων επαγγελμάτων δεν βιοπορίζονται από αυτά, αλλά διαβιούν είτε απο οικογενειακά (του/της συζύγου) εισοδήματα ή άλλα εισοδήματα (ενοίκια κλπ) είτε από ανάλωση κεφαλαίων από πώληση κάποιου ακινήτου ή κληρονομιάς. Την έναρξη επαγγέλματος την πραγματοποιούν κυρίως για να μπορούν να καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές στον ΕΦΚΑ για να πάρουν κάποτε κάποια σύνταξη και φυσικά για να είναι νόμιμοι επαγγελματίες της τέχνης και του πολιτισμού ώστε να μπορούν να εκδίδουν νόμιμα παραστατικά έστω για τα πενιχρα εισοδήματά τους που σπανίως καλύπτουν και αυτές ακόμα τις ασφαλιστικές εισφορές τους. Όλα αυτά λόγω της ιδιομορφίας της καλλιτεχνικής δραστηριότητας, δεδομένου ότι πρόκειται για δραστηριότητα που δεν αποτελεί επάγγελμα με μόνιμη διάθεση του καλλιτεχνικού έργου η οποία όμως για λόγους φορολογικούς εντάσεται στα ελεύθερα επαγγέλματα.
ΕΝΩΣΗ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
(Ε.Α.Ν.ΔΙ.Π.)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ΕΑΝΔΙΠ συντάσσεται με τη στάση του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, όπως αυτή χαράκτηκε στην από 24/11/2023 Γενική Συνέλευσή του και στην ομόφωνη απόφαση που ελήφθη.
Η θέσπιση τεκμηρίων για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών αποτελεί ευθεία παράβαση της παρ. 5 του αρ. 4 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Αξιοσημείωτο δε ότι στην παρ. 2 περ. γ του άρθρου 13 του Σ/Ν ορίζεται, με πρωτοφανή έλλειψη συνταγματικών αντανακλαστικών, ότι ο τεκμαρτός προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος κάθε επαγγελματία θα γίνεται όχι με βάση τα δικά του εισοδήματα και τον δικό του κύκλο εργασιών, αλλά αντίθετα με βάση τον κύκλο εργασιών τρίτων συναδέλφων του!!!
Όσον αφορά τους νέους Δικηγόρους, στην παρ. 1 του άρθρου 15 του Σ/Ν καθιερώνεται κλιμακωτά απαλλαγή και στη συνέχεια μείωση του ποσού που προκύπτει από τον τεκμαρτό προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος για τους νέους επαγγελματίες για τα πέντε (5) πρώτα έτη από την πρώτη έναρξη της άσκησης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Η συγκεκριμένη διάταξη κινείται στη συνήθη λογική ελάφρυνσης των νέων επαγγελματιών – επιχειρηματιών, σύμφωνα με την οποία κατά τα πρώτα έτη άσκησης «επιχειρηματικής» δραστηριότητας, ο υπόχρεος προβαίνει σε δαπάνες για την έναρξη της δραστηριότητάς – επιχείρησής του, με αποτέλεσμα να είναι λογικό και ανεκτό να μην έχει πραγματικά κέρδη.
Ωστόσο, η διάταξη αυτή παραγνωρίζει την πραγματική εργασιακή κατάσταση στην οποία ευρίσκεται σχεδόν το σύνολο των νέων Δικηγόρων, συγκριτικά με άλλους κλάδους. Ως είναι γνωστό, ο νέος Δικηγόρος δεν μπορεί να απασχοληθεί με υπαλληλική σχέση, και για το λόγο αυτό υποχρεούται να προβεί σε έναρξη εργασιών, προκειμένου να εκδίδει ΤΠΥ στον συνεργάτη – «εργοδότη» Δικηγόρο, στο γραφείο του οποίου εργάζεται. Όταν, έπειτα από 5 – 10 χρόνια αποφασίσει να κάνει το βήμα και να ανοίξει το δικό του γραφείο, τότε για το κράτος δε θα είναι πλέον νέος επαγγελματίας και για το λόγο δε θα τυγχάνει των απαλλαγών και των μειώσεων της παρ. 1 του αρ. 15 του Σ/Ν.
Με άλλα λόγια, σε αντίθεση με άλλους κλάδους, η έναρξη εργασιών του νέου Δικηγόρου δε συμπίπτει με την έναρξη «επιχείρησης» και το άνοιγμα του δικού του γραφείου.
Παράδειγμα: Η νέα Δικηγόρος «Ν» σε ηλικία 24 ετών ολοκληρώνει την άσκησή της και ξεκινάει να εργάζεται στο δικηγορικό γραφείο του «Δ». Ο Δ ζητάει από τη Ν να προβεί σε έναρξη εργασιών, προκειμένου να μπορεί να του εκδίδει μηνιαίως ΤΠΥ ταυτόχρονα με την καταβολή της συμφωνημένης μηνιαίας αμοιβής της. Η Ν εργάζεται για τα επόμενα 5 έτη στο δικηγορικό γραφείο του Δ και πλέον, έχοντας αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία και αυτοπεποίθηση αποφασίζει να ανοίξει το δικό της γραφείο.
Για τον εξοπλισμό του γραφείου της η Ν δαπανάει κατά το πρώτο έτος λειτουργίας του ποσό 30.000 ευρώ (ενοίκια, έπιπλο γραφείο, βιβλιοθήκη, καρέκλες, καναπέδες, υπολογιστής, εκτυπωτής, κλπ). Η Ν, χωρίς να έχει ακόμα χτίσει την πελατεία της και εργαζόμενη σκληρά, καταφέρνει και κάνει τζίρο 30.000 ευρώ.
Η Ν με το σημερινό φορολογικό καθεστώς θα πλήρωνε μηδενικό φόρο εισοδήματος, αφού τα έσοδά της ισοσκελίζονται με τα έξοδά της, πράγμα απόλυτα λογικό και αναμενόμενο κατά το πρώτο έτος λειτουργίας του γραφείου της.
Ωστόσο, σύμφωνα με το φορολογικό καθεστώς που εισάγει το Σ/Ν, η Ν για το κράτος δε λογίζεται πλέον ως νέα επαγγελματίας και για το λόγο αυτό δε τυγχάνει των απαλλαγών και των μειώσεων του άρθρου 15. Επομένως, εάν θεωρήσουμε ότι ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του ΚΑΔ των Δικηγόρων ανέρχεται στο ποσό των 15.000 ευρώ, τότε το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα της Ν θα προσδιοριστεί στο διπλάσιο του μεικτών αποδοχών του εργαζόμενου που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, ήτοι στο ποσό των 21.840 ευρώ. Η Ν θα κληθεί να πληρώσει φόρο εισοδήματος ποσού 3.504,8 ευρώ (10.000 * 9% + 21.840 * 22%), πλέον ποσού 487,5 ευρώ για το τέλος επιτηδεύματος, ήτοι συνολικά το ποσό των 3.992,3 ευρώ.
Η Ν, γνωρίζοντας πλέον όλα αυτά, δε θα αποφασίσει ΠΟΤΕ να ανοίξει το δικό της γραφείο!!!
Αγαπητοί Κύριοι και Κυρίες,
Προτείνω να εξαιρεθούν από τις νέες ρυθμίσεις περί ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος όλοι οι ερευνητές που υποχρεώνονται από τους Ε.Λ.Κ.Ε. πανεπιστημίων να κάνουν έναρξη ατομικής εταιρίας για να μπορούν να πληρωθούν από αυτούς. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν όλοι οι υποψήφιοι διδάκτορες που αναγκάζονται να διατηρούν ατομικές εταιρίες με έδρα το σπίτι τους για να μπορούν να χρηματοδοτήσουν το διδακτορικό τους.
Στην ουσία ένας υποψήφιος διδάκτορας/ερευνητής που χρηματοδοτείται από ερευνητικά έργα δεν είναι ελεύθερος επαγγελματίας, αλλά ένας μισθωτός υπάλληλος του πανεπιστημίου/οργανισμού. Αντί να έχει σύμβαση ορισμένου χρόνου μισθωτής απασχόλησης, υποχρεούται να πληρώνεται με «μπλοκάκι», χάνοντας επίσης και το προνόμιο του ταμείου ανεργίας. Δεν υπάρχει φοροδιαφυγή στους ερευνητές καθώς για να πληρωθείς από ένα έργο πρέπει να εκδώσεις τιμολόγιο με πελάτη τον Ε.Λ.Κ.Ε. του πανεπιστημίου.
Λόγω των πλαφόν που θέτουν τα ερευνητικά έργα και της μη δικαιολόγησης εξόδων που απαιτούνται για την εκπόνηση της έρευνας, τα πραγματικά εισοδήματα είναι πολύ χαμηλά. Όταν τελειώνει η σύμβαση ενός έργου στην μέση της χρονιάς, και δεν έχει ξεκινήσει το επόμενο, δεν υπάρχουν εισοδήματα. Άρα το σύνολο των εισοδημάτων του έτους μπορεί να είναι μικρότερο από αυτό ενός μισθωτού που πληρώνεται με τον βασικό.
Πρέπει να υποστηριχθεί περαιτέρω η έρευνα στην χώρα μας και όχι να προκύψουν νέοι ανασταλτικοί παράγοντες. Ιδιαίτερα εφόσον δεν επιθυμούμε ένα νέο brain drain νέων με πολύ υψηλό επίπεδο γνώσεων σε τομείς που θέλουμε η χώρα μας να έχει ρόλο, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Με εκτίμηση,
Παντελής Ι. Καπλάνογλου