Στην παρ. 1 του άρθρου 28 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί εισοδημάτων που προκύπτουν από επιχειρηματική δραστηριότητα: α) στην περ. β) επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, β) η περ. γ) τροποποιείται, ώστε ο προσδιορισμός του εισοδήματος με τη χρήση έμμεσων μεθόδων ελέγχου να επέρχεται αν τα φορολογικά στοιχεία δεν προσκομισθούν στη Φορολογική Διοίκηση μετά από δύο σχετικές προσκλήσεις, αντί για μια και να τεθεί σχετική προθεσμία, γ) προστίθενται περ. δ) έως στ), και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Το εισόδημα των φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που ασκούν ή προκύπτει ότι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να προσδιορίζεται με βάση κάθε διαθέσιμο στοιχείο ή με έμμεσες μεθόδους ελέγχου κατά τις ειδικότερες προβλέψεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ., ν. 4987/2022, Α΄ 206) στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) όταν τα λογιστικά αρχεία δεν τηρούνται ή οι οικονομικές καταστάσεις δεν συντάσσονται σύμφωνα με τον νόμο για τα λογιστικά πρότυπα, ή
β) όταν τα φορολογικά στοιχεία ή τα λοιπά προβλεπόμενα σχετικά δικαιολογητικά δεν συντάσσονται σύμφωνα με τον Κ.Φ.Δ., ή
γ) όταν τα λογιστικά αρχεία ή φορολογικά στοιχεία δεν προσκομίζονται στη Φορολογική Διοίκηση εντός της προθεσμίας της παρ. 2 του άρθρου 14 του Κ.Φ.Δ. μετά από δύο σχετικές προσκλήσεις, ή
δ) όταν υπάρχει σημαντική αναντιστοιχία μεταξύ των δηλούμενων οικονομικών μεγεθών, ιδίως των αγορών, των πωλήσεων και των αποθεμάτων, ή
ε) όταν δεν επαληθεύεται ο συντελεστής μικτού κέρδους που προκύπτει από τα δηλούμενα αποτελέσματα με αυτόν που προκύπτει βάσει των παραστατικών αγορών και πωλήσεων ή υπάρχει αδικαιολόγητη μεταβολή αυτού μεταξύ διαδοχικών ετών, ή
στ) όταν δηλώνεται ζημία σε τρία (3) τουλάχιστον συνεχόμενα φορολογικά έτη και δεν προκύπτει ο τρόπος χρηματοδότησης της επιχείρησης, με τον οποίο καλύπτονται οι υποχρεώσεις της.».
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
21 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .’Oχι στα οριζόντια μέτρα.
Σύνταξη νέου νομοσχεδίου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .
Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .
Σύνταξη νέου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .
Το άρθρο αυτό δίνει ουσιαστικά στις ελεγκτικές αρχές ένα επιπλέον εργαλείο να κινούνται πιο γρήγορα.
Με τις οποίες ενστάσεις έχουμε όσο αφορά τον προσδιορισμό του εισοδήματος μέσω έμμεσων τεχνικών, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις λόγω της αόριστης τεκμηρίωσης είναι μαχητές και καταλήγουν σε ενδικοφανείς προσφυγές ή ακόμα και σε αστικά δικαστήρια, αναγνωρίζουμε ότι η σωστή κατεύθυνση είναι η ενίσχυση του ελέγχου. Βασικός πυλώνας κατά της φοροδιαφυγής πρέπει να είναι συστηματικοί και στοχευμένοι έλεγχοι και όχι ένα οριζόντιο μέτρο κατά δικαίων και αδίκων.
Γιατί δεν υιοθετείτε μια αυτο-χρηματοδοτούμενη μέθοδο αποκάλυψης του πραγματικού τζίρου των ελεύθερων επαγγελματιών; Επιστροφή όλου του ΦΠΑ στους καταναλωτές για υπηρεσίες ιατρών, δικηγόρων, μηχανικών, οικοδομικών επιχειρήσεων, ηλεκτρολόγων, υδραυλικών κ.λπ.
Καλημέρα
θα ήθελα να διατυπώσω μία πάγια αδικία σε βάρος των ελεύθερων επαγγελματιών.
Ως γνωστόν με το νέο σύστημα έκδοσης Δελτίων Παροχής Υπηρεσιών, το όποιο έσοδο θεωρείται εισπραχθέν άμα την έκδοση του παραστατικού, ασχέτως αν έχει εισπραχθεί η όχι (πράγμα που συμβαίνει σχεδόν πάντα).
Δεδομένου ότι ο κάθε επαγγελματίας υποχρεούται να εισπράττει μέσω επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού, προτείνω το εξής :
«Κάθε έξοδο φυσικού η νομικού προσώπου, να μη μπορεί να καταχωρηθεί στο σύστημα αν δεν συνοδεύεται από παραστατικό κατάθεσης στον επαγγελματικό τραπεζικό λογαριασμό τον συνδεδεμένο με το ΑΦΜ του επαγγελματία ο οποίος έχει εκδώσει το παραστατικό »
Αυτό πιστεύω θα έλυνε την αδικία κάποιος να φορολογήται και να αποδίδει ΦΠΑ για ποσόν που δεν έχει εισπράξει.
Σας ευχαριστώ Λύκος Ιωάννης
Διαβάζει λοιπόν κανείς αυτή τη διάταξη του άρθρου 12, έχοντας πιο πριν πληροφορηθεί από τον τύπο τις διατάξεις του νομοσχεδίου, και αναρωτιέται:
Ωραία! Επεκτείνουμε τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου και περιπτώσεις άλλες από αυτές που ίσχυαν έως τώρα, σαν κι αυτές που είδαν το φως της δημοσιότητας για το φορολογικό νομοσχέδιο. Όμως ΠΟΙΟΣ είναι τότε ο λόγος για να έχουμε ένα νοομσχέδιο που ψάχνει να φορολογήσει δικαίους και αδίκους, όταν έχουμε μια διάταξη σαν το άρθρο 12, που δίνει απεριόριστες σχεδόν δυνατότητες στη φορολογική διοίκηση να προσδιορίσει το εισόδημα με έμμεσες τεχνικές.
Αυτό λοιπόν το άρθρο 12 θα μπορούσε από μόνο του να θεωρηθεί διάταξη «καταπολέμησης της φοροδιαφυγής», όπως ΔΕΝ είναι όλο το υπόλοιπο νομοσχέδιο. Και με τη διάταξη αυτή να λυθούν όλα αυτά που απασχολούν τον δημόσιο λόγο και εξαιτίας των οποίων υποτίθεται ότι γίνεται η προκείμενη νομοθέτηση.
Ωστόσο τώρα τίθεται ένα άλλο ερώτημα, από την παράλληλη ύπαρξη του άρθρου 12 και των διατάξεων για το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα: Αν τυχόν και ένας έλεγχος διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτού του άρθρου 12 για έμμεσες τεχνικές ελέγχου και, παράλληλα, εφαρμόζονται και οι διατάξεις για το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα, τότε θα εφαρμοστεί το άρθρο 12 ή θα μείνουμε μόνον στην εφαρμογή του ελάχιστου τεκμαιρόμενου εισοδήματος;
Θα είναι πολύ ανέντιμο εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης να εφαρμόζει ΚΑΙ το άρθρο 12 ΚΑΙ να έχουν εφαρμοστεί προηγουμένως οι διατάξεις περί ελάχιστου τεκαιρόμενου εισοδήματος. Κανονικά το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα θα έπρεπε να λειτουργεί ως ειδική διάταξη και να αποκλείεται η εφαρμογή του πολύ βαρέος άρθρου 12, εάν η φορολογική διοίκηση είναι «ευχαριστημένη» ήδη με το ελάχιστο τεκμαιρόμενο εισόδημα.
Αγαπητε κυριε Χατζηδακη,κυριε Μαρινακη.
Απευθύνομαι συγκεκριμένα σε εσάς γιατί σας ακούω να διαλαλείτε με σθένος ότι δεν μπορεί ο επαγγελματίας να δηλώνει λιγότερα από ένα μισθωτό.Και όμως γίνεται.Υπολογίζετε 14 μισθούς,με πληρωμένες αργίες,άδειες,επιδόματα αναρρωτικές, αφορολόγητο οχτάωρο,με έναν επαγγελματία η καταστηματάρχη,όπου λειτουργεί ουσιαστικά 11 μήνες χωρίς τις παραπάνω απαλλαγές αφαιρώντας και άλλα επιδόματα και επιπλέον ενιαία φορολόγηση.να υπενθυμίσω οτι το αφορολόγητο καταργήθηκε για τους επαγγελματίες επί κυβέρνησης Σαμαρα όπως και επαναφορά τεκμήριων.Επίσης μετά από κάποια έτη αυξάνετε τον συντελεστής κέρδους.Κύριε Χατηδακη εχω κατάστημα επισκευών ηλ/κων ειδών όπου η δουλεία λόγω κινέζικων προϊόντων και μεγάλων αλυσίδων φθίνει.Ποια η λογική σας για αύξηση ποσοστού κέρδους μετά απο κάποια χρονιά?Επιχείρησα να δουλέψω αλλού αλλά είτε μου έδιναν με το κομμάτι μαύρα,η τετράωρο.Μην μακρηγορώ.
Ακυρώστε την αύξηση συντελεστή κέρδους μετά απο τριετίες.
Επαναφέρετε το αφορολόγητο εαν δεν ακυρώστε τις τριετιες.
Διακόψτε τελείως το τέλος επιτηδεύματος το 2023,αφού ύπουλα και αναδρομικά με 100% λειτουργία φέρνετε το φορ.νομοσχέδιο για το 2023.
Σταματήστε να συγκρίνεται μισθωτούς και επαγγελματίες στον οικονομικό τομέα.
Κυνηγήστε την μεγάλη φοροδιαφυγή ,και εταιρείες φαντάσματα.
Προσμετρήστε εισοδήματα απο άλλες πήγες
Επίσης φιλικά σας το λεω κυριε Χατζηδακη γνωρίζετε πόσες απολύσεις θα γίνουν, και πόσα βιβλία θα κλείσουν συνεχίζοντας μαύρα ,επιβαρύνοντας και άλλο εμάς που δυστυχώς έχουμε έδρα?
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
Θεσσαλονίκη, 23/11/2023
Αριθμός Πρωτοκόλλου 3042
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας και τις αρμόδιες Γ. Γραμματείες των Υπουργείων.
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί!
Με αφορμή την δημόσια διαβούλευση για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες και την οριζόντια φορολόγηση τους, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
Το σύνολο των εργαζομένων μουσικών εργάζεται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και βρίσκεται βάσει νόμου σε εξαρτημένη σχέση εργασίας.
Το δελτίο παροχής υπηρεσιών εκδίδεται με απαλλακτικό από το επαγγελματικό επιμελητήριο και απαλλαγή από το παλιό ΤΕΒΕ, σημερινό ΕΦΚΑ ελευθέρων επαγγελματιών και ανήκουμε στην 12η ασφαλιστική κλάση από την δεκαετία του ’80.
Πως είναι δυνατόν να πληρώνουμε τέλος επιτηδεύματος και να είμαστε σε καθεστώς ΦΠΑ;
Δεν είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, είμαστε βάσει του νόμου μισθωτοί!
Παράδειγμα:
Εργαζόμαστε σε μια συναυλία με αμοιβή π.χ. 300€, συμπεριλαμβανομένων των προβών.
Τα 300 αυτά ευρώ διαιρούνται δια του τεκμαρτού ημερομισθίου που είναι 40€ και προκύπτουν οκτώ (8) ένσημα.
Μπορούμε να «κολλήσουμε» μέχρι 500 ένσημα ανά έτος, αλλά όχι περισσότερα από 4500 στην δεκαπενταετία. Μας δίνεται δηλαδή το δικαίωμα να αναπληρώσουμε τις χρονιές με λιγότερα ημερομίσθια διότι το επαγγέλμά μας είναι εποχικό.
Μετά από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος και του ΦΠΑ, σύμφωνα με στατιστική του Συλλόγου Μουσικών Βορείου Ελλάδος που σας έχουμε αποστείλει παλιότερα, μόλις το 4% των μουσικών κατάφερε να διατηρεί το δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Σας ρωτάμε αν είναι νόμιμη η ανακολουθία που ισχύει, δηλαδή εργαζόμενος σε εξαρτημένη σχέση εργασίας να πληρώνει τέλος επιτηδεύματος και ΦΠΑ. Η απάντηση κορυφαίων εργατολόγων, (ακόμα και εργατολόγου βουλευτή της ΝΔ), είναι ότι είναι παράνομο!
Το πάγιο αίτημά μας για την επαναφορά του δελτίου παροχής υπηρεσιών στο παλιό καθεστώς, δηλαδή χωρίς ΦΠΑ και χωρίς τέλος επιτηδεύματος, θα έλυνε το πρόβλημα της ασφάλισης (προβών και παραστάσεων) σε μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον στις συναυλίες στις παραστάσεις και σε όλες τις μουσικές εκδηλώσεις κυρίως του καλοκαιριού (φεστιβάλ, πανηγύρια κλπ).
Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, εφόσον μας θεωρήσει ελεύθερους επαγγελματίες, στην πράξη καταργεί τα επαγγέλματά μας.
Καταργεί την 12η ασφαλιστική κλάση.
Δημιουργεί καινούργιους ανασφάλιστους μουσικούς.
Ζητούμε την άμεση κατάργηση του παράνομου τέλους επιτηδεύματος και την κατάργηση της παράνομης υπαγωγής στον ΦΠΑ για τους εκτελεστές μουσικών έργων (μουσικούς).
Αιτούμαστε άμεσα συνάντηση με τον υπουργό οικονομικών, μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό του υπουργείου εργασίας.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος Η Γ.Γραμματέας
Δημήτρης Ζερβουδάκης Μαίρη Δούτση
Τα μέλη του Δ.Σ.
Για την παράγραφο 1ε. Ο ΣΜΚ που προκύπτει από τα δηλούμενα αποτελέσματα είναι ένας μεσοσταθμικός μέσος όρος των επί μέρους ΣΜΚ των αγαθών που εμπορεύεται μια επιχείρηση.
Οι επί μέρους ΣΜΚ συνήθως δεν είναι ποσοστιαία ίδιοι για κάθε αγαθό που εμπορεύεται η επιχείρηση, στη διαμόρφωσή τους υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες κατά περίπτωση (π.χ. εκπτώσεις) και επομένως είναι σύνηθες να απέχουν (προς πάνω ή προς τα κάτω), από τον ΣΜΚ που προκύπτει από τα δηλούμενα αποτελέσματα.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί η έννοια της φράσης «επαληθεύεται», ώστε να αποκλειστούν αυθαίρετες ερμηνείες εκ μέρους των ελεγκτικών οργάνων και ως εκ τούτου ταλαιπωρία των φορολογούμενων.
ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ..
ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΓΙΑ ΔΑΠΑΝΕΣ.
ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.
ΔΑΠΑΝΕΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.
ΠΡΙΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΚΑΙ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΗΝΕΔΡΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ : 8+36 ΕΥΡΩ (Χ2) .. ΑΥΤΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΜΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΑ ΖΗΤΗΣΩ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΕΡΑΣΩ ΣΑΝ ΕΞΟΔΑ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΜΕΝΑ ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΣΥΝΜΑΔΕΛΦΟ ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ
ΑΡΑ ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΩ, ΕΧΩ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΩ.
ΕΠΊΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΓΙΑΤΡΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟ, ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΙΔΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ- ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟ – ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟ.
ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΒΩ ΕΧΩ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΟΣ. ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΜΑΣ.
ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΤΙ ΘΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ? ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΩ ΕΙΣΗΤΗΡΙΟ, ΚΙ ΑΝ ΒΩ ΘΑ ΜΟΥ ΚΟΣΤΙΣΕΙ 800 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΟΝΟ. αΚΤΟΠΟΛΟΙΚΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ.
ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΛΥΨΩ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ? ΠΩΣ ΘΑ ΣΑΣ ΤΑ ΔΗΛΩΣΩ ? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΗ Η ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΒΑΣΕΙ ΕΝΟΣ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ. ΖΗΤΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΜΑΣ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ , ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ. Η ΕΠΑΡΧΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ.
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΑΝΑΤΙΜΗΣΗ 25%
ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΜΕΣΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΥΤΩΝ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΜΟΕΙΔΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ.
ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΠΗΓΗ ΟΠΩΣ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΥΣ.
ΓΙ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΥΦΑΡΠΑΣΑΝ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΞΑΦΝΙΚΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΣΥΝΕΤΟΥ ΚΑΙ ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ
Για τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί περισσότερο ο όρος αναντιστοιχία και να συζητηθεί με τον θεσμικό σύμβουλο της κυβέρνησης για τέτοια θέματα, το ΟΕΕ, και τα άλλα μέλη της κοινωνίας. Δε γίνεται οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου να είναι ότι θεωρεί ο κάθε ελεγκτής.
ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ υπόψη το γεγονός ότι οι δικηγόροι είναι η μόνη κατηγορία ελευθέρων επαγγελματιών που προκαταβάλει φόρο, ασφαλιστικές εισφορές και ΦΠΑ, μέσω των γραμματίων προείσπραξης.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι για το έτος 2022 οι δικηγόροι προκατέβαλαν ποσό 30.040.525 ευρώ για φόρο, ποσό 42.391.509 ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές και ποσό 48.908.146 ευρώ για αναλογούντα Φ.Π.Α.
Η παράγραφος πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να επιτρέπεται σε όλες τις περιπτώσεις το εισόδημα των φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που ασκούν ή προκύπτει ότι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα να μπορεί να προσδιορίζεται με βάση κάθε διαθέσιμο στοιχείο ή με έμμεσες μεθόδους ελέγχου κατά τις ειδικότερες προβλέψεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και στις ακόλουθες περιπτώσεις όπως αναγράφονται στην παράγραφο αυτή να είναι προτιμητέος ή να επιβάλλεται ο προσδιορισμός με βάση κάθε διαθέσιμο στοιχείο ή με έμμεσες μεθόδους ελέγχου κατά τις ειδικότερες προβλέψεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
Περαιτέρω, πρέπει να μπει ένα όριο (π.χ. 10.000,00 €) στο ποσό που δύναται ο φορολογούμενος να επικαλείται έναντι της φορολογικής διοίκησης ότι φυλάει ως μετρητά εκτός πιστωτικών ιδρυμάτων (εφόσον έχει τη δυνατότητα βάσει των φορολογικών του δηλώσεων). Επιπροσθέτως, εφόσον διαθέτει ποσό μετρητών άνω των 10.000,00 € εκτός τραπεζικού συστήματος να οριστεί μία προθεσμία προκειμένου να υποβάλλει ηλεκτρονική δήλωση στη φορολογική διοίκηση (κατ’ αντιστοιχία της υποβαλλόμενης δήλωσης που πραγματοποιείται για τον έλεγχο ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται στην ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση) με το οποίο θα γνωρίζει το ποσό αυτό στις 31 Δεκεμβρίου του κάθε έτους, ώστε σε ενδεχόμενο μελλοντικό έλεγχο από τη φορολογική διοίκηση να μην τροποποιεί τους ισχυρισμούς του κατά το δοκούν.
ο μοναδικος τροπος για να τελειωνει με την φοροδιαφυγη των στεγασμενων
:την 1η-2η την 15η-16η την 30η-31η (η αλλες μερες, αλλα 6 μερες τον μηνα η και 4 η 5 ) στο ανογμα της επιχειρησης και αναλογα με την περιοδο του ετους ,παρουσιαζονται 2 ατομα εκπαιδευμενα(φοιτητες η αλλοι) επιδεικνυουν ενα κωδικο που το εχει παρει και πριν ο επιχειρηματιας, αμεσα τους προκαταβαλει την αμοιβη τους(χρεωση του επιχειρηματια και μονο ) ,και καθονται καθ ολη την διαρκεια και βλεπουν αν κοβονται αποδειξεις .Στο τελος της ημερας παιρνουν και αντιγραφο του Ζ.Αναλογικα τεκμαιρεται με εναν αλγοριθμο ο Τζιρος καθε μηνα της επιχειρησης Απο αυτον τον τζιρο προκυπτουν με βασει ενα μεσο ποσοστο κερδους για το ειδος της επιχειρησης οι αγορες. Ευκολο μετα μπορουν να ελεγθουν ολα απο το γραφειο.Κα ξεχασα , να μπουν καμερες(και περιστρεφομενες κρυφα) πανω απο τις ταμειακες που θα παρακαλουθουνται τυχαια απο οπου πρεπει.
Στην Αμερική και σε σωστά φορολογικά συστήματα, όποτε θέλει ο Ελεγκτής εφαρμόζει έμμεσες τεχνικές Ελέγχου.
Το μόνο που κάνετε είναι να δίνετε δουλειά σε δικηγόρους
Σε σχέση με την προτεινόμενη στ΄περίπτωση όπου ορίζεται ότι «στ) όταν δηλώνεται ζημία σε τρία (3) τουλάχιστον συνεχόμενα φορολογικά έτη και δεν προκύπτει ο τρόπος χρηματοδότησης της επιχείρησης, με τον οποίο καλύπτονται οι υποχρεώσεις της.» εντάσσονται στις έμμεσες μεθόδους ελέγχου (άρθρο 28 ΚΦΕ) αυτή η διάταξη ή πρέπει να αρχίσει από τη χρήση αυτή και στο εξής ή εάν καταλάβει και τα ανέλεγκτα έτη θα πρέπει να εξαιρεθούν τα χρόνια του κορονοϊού 2020 και 2021 όπου μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων ήταν κλειστές ή υπολειτουργούσαν.
οι έλεγχοι δεν πρέπει να είναι ψυχοφθόροι και χωρίς προσωπική επαφή. Ο επαγγελματίας πρέπει να ξέρει τι θα πληρώσει στην εφορία και το μυαλό του να μην είναι στο λογιστή του ή στον φορολογικό έλεγχο.Πρέπει να ασχολείτε με τη δουλειά του χωρίς φόβο.
Πρέπει να καταργηθεί η περίπτωση στ στις περιπτώσεις που υπάρχει τεκμαρτός προσδιορισμός λογιστικού κέρδους, διότι δεν υφίσταται ζημία και έμμεσες τεχνικές ελέγχου.
Οι νέες διατάξεις για την εφαρμογή εμμέσων τεχνικών είναι σωστές, αφορούν και νομικά πρόσωπα – προσωπικές εταιρείες, ΙΚΕ, ΑΕ κλπ.
Σημαντικό έίναι ότι υπό τις προυποθέσεις του νόμου δύναται να προσδιορίζουν τις φορολογητέες εκροές και για σκοπούς ΦΠΑ, ενώ αποτελούν ουσιαστική διάταξη που αποτρέπει τη φοροδιαφυγή και το κενό Φ.Π.Α.
Αυτονόητο είναι ότι στις περιπτώσεις που έχει εφαρμοστεί τεκμαρτός προσδιορισμός του εισοδήματος, στην περίπτωση εφαρμογής εμμέσων τεχνικών η θετική διαφορά εισοδήματος σε σχέση με το τεκμαρτό, εφόσον προκύπτει, θα φορολογηθεί.
Εφόσον θα ορίζεται ως ελάχιστο πραγματικό εισόδημα τα 10.920, δεν θα πρέπει νομοθετικά να ορίζεται ζημιά ταυτόχρονα. Θα πρέπει το ποσό αυτό να οριστεί ως εισόδημα και λογιστικά. Συνεπώς, αν μια επιχείρηση έχει ζημιά αλλά ταυτόχρονα ο νόμος την φορολογεί για εισόδημα 10.920, θα πρέπει να μην ισχύει η ζημιά αλλά το ποσό να θεωρηθεί ως κέρδος και να μην εφαρμόζονται σε αυτή την περίπτωση οι έμμεσες τεχνικές. Χρειάζεται διόρθωση. Αν υφίσταται ζημιά, δεν γίνεται να υφίσταται και κέρδος 10.920.