Στο άρθρο 27 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί μεταφοράς ζημιών, προστίθεται παρ. 6, ως εξής:
«6. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση προσδιορισμού ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους των άρθρων 28 Α έως 28 Δ».
Αρχική ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
21 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Η διάταξη αυτή ειναι εξόχως προβληματική. Δεν μπορεί να εξαιρούνται οι ελευθ. επαγγελματιες από μεταφορα ζημιών όταν δεν ισχύει αυτό στις εταιρίες. Εν τελει πιο τιμιο θα ήταν να πει κανεις πως καταργούμε τις ατομικες επιχειρησεις. Απαράδεκτο νομικά το άρθρο.
Απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου .
Σύνταξη νέου μετά από συναντήσεις του οικονομικού επιτελείου με τους εκπροσώπους των επαγγελματικών σωματείων που θίγονται .
Με το άρθρο αυτό δεν επιτρέπεται μεταφορά ζημιών από το ένα έτος στο άλλο κατά την εφαρμογή του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους.
Καλό θα ήταν να είχε γίνει και μια αντίστοιχη πρόβλεψη που να αφορά την ανάλωση κεφαλαίου. Παράδειγμα. Επιχειρηματίας με κέρδη 30.000 το 2023 και ελάχιστο τεκμαρτό 14.196 (συνεπώς φορολογείται με 30.000€) να μπορεί την επόμενη χρονιά να χρησιμοποιήσει τη διαφορά αυτή (ανάλωση ) σε περίπτωση που έχει πραγματικά κέρδη κάτω του τεκμαρτού (πχ 11.000€). Η αγορά είναι ρευστή και σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται ρεαλιστικό μια επιχείρηση να έχει σταθερά κέρδη κάθε χρόνο. Πολλές φορές επιχειρηματίες συντηρούνται και καλύπτουν τις υποχρεώσεις με κέρδη προηγούμενων ετών.
Επιπλέον, θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη που να αφορά τους συζύγους. Σωστό θα ήταν, να επιτρέπεται κάλυψη του εισοδήματος του ενός από και προς τον άλλο, κάτι το οποίο είναι πραγματικό στην Ελληνική οικογένεια.
Από την διάταξη αυτή περί ουσιαστικής απαγόρευσης μεταφοράς ζημιών ΕΙΔΙΚΩΣ στις ατομικές επιχειρήσεις, προδίδεται ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι να «χτυπήσει» τις ατομικές επιχειρήσεις με πρόσχημα τη φοροδιαφυγή. Δηλαδή οι εταιρικές επιχειρήσεις δεν φοροδιαφεύγουν και φοροδιαφεύγουν μόνον οι ατομικές! Οι εταιρικές επιχειρήσεις μπορούν να έχουν ζημίες, οι ατομικές όχι!
Αυτή η σχεδόν ανοικτή στόχευση του νομοσχεδίου θα πλήξει σοβαρά, κατά τη γνώμη μου, τις προοπτικές επιβίωσης του νομοσχεδίου σε επίπεδο δικαστικής κρίσης.
Κανονική ποινικοποίηση της ζημίας σαν αποτέλεσμα του επιχειρείν. Σοβαρός οικονομολόγος δεν έγραφε τέτοια ασυναρτησία , το επιχειρείν έχει και το κίνδυνο της ζημιάς. Για λόγους δικαιοσύνης το λιγότερο θα έπρεπε η διάταξη αυτή να μιλά για ζημιά προ αποσβέσεων.
Αποθαρρύνετε πλήρως η διάθεση για επενδύσεις.
Αν κάποιος θέλει να ανοίξει υποκατάστημα τι θα κάνει;
Aπαγορεύεται πλέον εκτός και αν έχει κέρδη από το πρώτο έτος.
Και αν κάνει έναρξη τους τελευταίους μήνες του χρόνου που θα έχει προφανώς περισσότερα έξοδα , τί θα συμβεί.
θα πρέπει για κάποια χρόνια σε ιδρύση νέων επιχειρήσεων η υποκαταστημάτων να
μην ισχύει το συγκεκριμένο μέτρο της μη μεταφοράς ζημιών.
και επιπλέων να υπάρχει η δυνατότητα να αποδείξει ο επιχειρηματίας το λόγο
που εμφανίζει ζημιές.
Παρτε παράδειγμα από ανώνυμες εταιρείες που ιδρύουν υποκαταστήματα
για πόσα χρόνια εμφανίζουν ζημιές.
Επιπλέων όσες επιχειρήσεις ή υποκαταστήματα τους δεν πάνε καλά
σαν επένδυση (πάνε για κλείσιμο) ,εκτός του ότι θα κλείσουν θα πρέπει να πληρώσουν και φόρο.
δεν προωθεί αυτό την υγιή επιχειρηματικότητα.
Η διάταξη είναι Απαράδεκτη.Φορολογική αδικία στην απλούστερη μορφή επιχείρησης.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να τηρούνται βιβλία και να υπάρχει μια τέτοια διάταξη. Απαξίωση της λογιστικής επιστήμης.
Επαναφορά του δικαιώματος των καλλιτεχνών να «μοιράζουν» τα δηλωτέα εισοδήματά τους σε τέσσερα φορολογήσιμα χρόνια.
Απλά απαράδεκτη διάταξη η οποία πρέπει να αποσυρθεί. Δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των ατομικών επιχειρήσεων.
Ατομική Επιχείρηση που ιδρύει υποκατάστημα μέσα στο έτος, έχει ζημίες λογω της επένδυσης σε εμπορεύματα και πάγια στοιχεία. Υπάρχει πρόβλημα με τη διάταξη.
Δηλαδή ένας περιπτεράς ή ένας ψιλικατζής ή ένας ταξιτζής θεωρείται ότι έχει τα ίδια ακαθάριστα έσοδα και τα ίδια έξοδα με έναν βιοτέχνη που έχει μια παραγωγική ατομική επιχείρηση; Καταργούνται τα έξοδα για αυτούς.
Για λόγους ασφαλιστικής δικαιοσύνης και μη ενθάρρυνσης εισφοροαποφυγής ή επιλογής κατώτατης ασφαλιστικής κλάσης να προστεθεί η φράση
“ Οι ζημίες (ή οι δαπάνες) που αφορούν στις ασφαλιστικές εισφορές e-ΕΦΚΑ μεταφέρονται στις επόμενες χρήσεις όπως ισχύει έως σήμερα“
Απαράδεκτη διάταξη.
Ποιός ο λόγος να τηρούνται βιβλία και να υπάρχει μια τέτοια διάταξη. Απαξιώνεται συνεχώς τη λογιστική επιστήμη. Η αρχή έγινε με τα Mydata που έχουν γίνει τόσες παρεμβάσεις που έχουμε οδηγηθεί σε τήρηση διπλών βιβλίων και τώρα δεν αναγνωρίζονται οι ζημιές.
Εγώ είμαι μισθωτός και χτίζω στο πλάι εδώ και μια επιχείρηση eshop. Όλα τα έσοδα (και μέρος της αποταμίευσής μου) πηγαίνει στην αύξηση του στοκ της επιχείρησης, που οδηγεί στη μεγέθυνσή της. Με αυτή τη ρύθμιση με υποχρεώνεται να φτιάξω ΟΕ, να κόψω τιμολόγια για όλο μου το απόθεμα μέσα σε ένα μήνα, και να περάσω σε ακόμα μεγαλύτερο τέλος επιτηδεύματος χωρίς κάποια ουσία, και όλα αυτά ενώ είμαι full time απασχολούμενος ως μισθωτός. Θα ήθελα να ξέρετε ότι οι αποφάσεις που παίρνετε έχουν επιπτώσεις στις ζωές των ανθρώπων, και καλό είναι να έχουν νόημα και επιστημονική τεκμηρίωση από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο και έχουν και την αντίληψη για το πώς αντιμετωπίζεται ένα πρόβλημα με τις λιγότερες παράπλευρες απώλειες.
Όπως και νά χει το «νομοθετώ Δεκέμβρη αναδρομικά για το έτος» είναι ενάντια στην αρχή του σταθερού και προβλέψιμου φορολογικού περιβάλλοντος που προσελκύει επενδύσεις. Τέτοιες διατάξεις πρέπει να έχουν 5 χρόνια μεταβατική περίοδο, όσο ήταν και το δικαίωμα μεταφοράς ζημιών. Υποψιάζομαι ότι μια αντικειμενική δικαιοσύνη θα απέρριπτε τέτοιες διατάξεις.
Η αδυναμία μεταφοράς ζημιάς από προηγούμενο έτος, έμμεσα λόγω τεκμαρτού, ακυρώνει κάθε έννοια budget και κάθε βασικό μάθημα λογιστικής. Η Ατομική επιχείριση, είναι επιχείριση κύριοι που σημαίνει ότι εφαρμόζει τους ίδιους κανόνες με κάθε επιχείριση.
Παρουσιάζοντας ζημία για πρώτη φορά στα 10 χρόνια λειτουργίας σημαίνει ότι πραγματικά προχώρησα σε αγορές που έκρινα σημαντικές για να αυξήσουμε το μέγεθος της εταιρείας!! ήμαρτον δε γίνεται να μας θεωρείται ως κλέφτες και να φορολογούμαστε για κέρδη που δεν είχαμε, ένα χρόνο τώρα ζούμε με λεφτά που είχαμε βάλει στην άκρη, αλλιώς δε θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε επένδυση!!
Αν θέλατε να ψάξετε αυτούς που πραγματικά παρουσιάζουν τεχνικές ζημιές, δεν έχετε παρά να κάνετε search, θα σας βγάλει τα ονόματα και κάντε τους έλεγχο!!
κρίμα και πάλι κρίμα, που σας στηρίζουμε οικογενειακώς τα τελευταία χρόνια γιατί θεωρούσαμε ότι στηρίζετε την επιχειρηματικότητα.
Μισθωτός με εισόδημα 45.οοο,οο με συμμετοχή σε προσωπικές εταιρείες Ο.Ε. με μερίσματα 20.000,00 έχει και μια ατομική επιχείρησή (φωτοβολταϊκό πάρκο) που δεν έχει συνδεθεί ακόμη εδώ και δύο χρόνια και παρουσιάζει ζημιές λόγω εξόδων τόκων και συντήρησης . Με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο πρέπει να εμφανίσει επιπλέον το λιγότερο 10 Χιλ. Κέρδη από την ατομική του επιχείρηση και να χάσει τις πραγματικές ζημιές γιατί δεν εμφανίζει τα ‘πραγματικά του εισοδήματα’. Δεν έχω λόγια, κατάφορη αδικία. Πρέπει να λαμβάνονται και τα λοιπά εισοδήματα.
Μισθωτός με εισόδημα 45.οοο,οο με συμμετοχή σε προσωπικές εταιρείες Ο.Ε. με μερίσματα 20.000,00 έχει και μια ατομική επιχείρησή (φωτοβολταϊκό πάρκο) που δεν έχει συνδεθεί ακόμη εδώ και δύο χρόνια και παρουσιάζει ζημιές λόγω εξόδων τόκων και συντήρησης . Με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο πρέπει να εμφανίσει επιπλέον το λιγότερο 10 Χιλ. Κέρδη από την ατομική του επιχείρηση και να χάσει τις πραγματικές ζημιές γιατί δεν εμφανίζει τα ‘πραγματικά του εισοδήματα’. Δεν έχω λόγια, κατάφορη αδικία.
Σοβαρά κύριοι; Να μην μεταφέρουν τις ζημιές οι μονοπροσωπες ΙΚΕ, ΕΠΕ, ΑΕ, γιατί ουσιαστικά ατομικές επιχειρήσεις είναι.
Κατάφωρη φορολογική αδικία απέναντι στις ατομικές επιχειρήσεις. Όλες οι υπόλοιπες επιχειρηματικές οντότητες μπορούν να μεταφέρουν ζημίες επί πενταετία εκτός της ατομικής.
Επιπλέον αποθαρρύνεται κάθε μορφής επένδυση σε πάγιο εξοπλισμό.
Αυτή η διάταξη απαγορεύει σε εν ενεργεία επιχειρηματία με ατομική επιχείρηση να προχωρήσει σε νέα επένδυση ανανέωσης εξοπλισμού, όταν δεν του δίνεται η δυνατότητα μέσω των άμεσων αποσβέσεων αξίας παγίων κάτω των 1.500 ευρώ να κάνει χρήση της εφάπαξ απόσβεσης στο τρέχον έτος όταν το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι χαμηλότερο του τεκμαρτού. Επομένως και 24% ΦΠΑ θα χαθεί από την μη επένδυση και το μήνυμα είναι προς την λάθος κατεύθυνση, ήτοι μην επενδύετε κεφάλαια στην οικονομία.
Καταργείται η έννοια των αποσβέσεων με αυτό το άρθρο. Τι θα ισχύσει για όσους έχουν κάνει έναρξη εργασιών την τελευταία πενταετία; Αν δηλαδή κάποιος έχει φορολογητέο εισόδημα πάνω από το τεκμαρτό γιατί να μην του αναγνωρίζεται το δικαίωμα του συμψηφισμού από ζημιές προηγουμένων ετών;
Απλά παραδείγματα:
1. Ελεύθερος επαγγελματίας μετά από 3 χρόνια λειτουργίας και συνολικά κέρδη προ φόρων 15.000 (1ο έτος ζημιά 30.000, 2ο έτος κέρδη 15.000, 3ο έτος κέρδη 30.000), το 4ο έτος προβλέπει προ φόρων κέρδη 45.000 και σκέφτεται να επενδύσει 25.000 στη δουλειά του. θα το κάνει αν πρόκειται να φορολογηθεί για 45.000 ενώ θα έπρεπε να φορολογηθεί για 20.000;
2. Ατομική επιχείρηση με έναρξη το 2020 (πανδημία) έχει 40.000 υπόλοιπο μεταφερόμενων ζημιών για το 2023 και προβλεπόμενα κέρδη προ φόρων 35.000. Αντί για μηδενικό φόρο και προκαταβολή, θα κληθεί να καταβάλλει 8.000 και 4.200 αντίστοιχα.
3. Αν κάποιος θέλει να επενδύσει στη δουλειά του περαιτέρω, ανοίγοντας ένα παράρτημα επί παραδείγματι, γιατί αυτή η επένδυση να μην αναγνωρίζεται;
Επί της ουσίας, επενδύσεις που, μοιραία, μπορεί να οδηγήσουν σε εμφάνιση ζημιών τη χρονιά που γίνονται, μας λέτε ότι μπορούν να κάνουν μόνο εταιρικά σχήματα.
Το άρθρο ή πρέπει να μην ισχύσει ή θα πρέπει να μην έχει αναδρομικότητα ώστε ο κάθε νέος επαγγελματίας να γνωρίζει τους κανόνες που ισχύουν και ανάλογα να πάρει τις αποφάσεις του. Εναλλακτικά, να ισχύει ο συμψηφισμός ζημιών σε συνδυασμό με το νέο άρθρο 28Γ παρ.1.