Αντικείμενο του παρόντος είναι: α) η τροποποίηση ιδίως του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄ 265) και του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α΄ 206) για τη διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, β) η μείωση του τέλους επιτηδεύματος και η αναδιαμόρφωση, κυρίως, του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος για τον προσδιορισμό του εισοδήματος και την καθιέρωση τεκμαρτού ετήσιου κέρδους για τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, γ) η υπαγωγή δραστηριοτήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, δ) η τροποποίηση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας για την απλοποίηση των διαδικασιών για τα ειδικότερα καθεστώτα του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, και ε) η θέσπιση φορολογικών διατάξεων συμπληρωματικά προς τους σκοπούς του άρθρου 1 για την αντιμετώπιση ειδικότερων ζητημάτων.
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 330 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ Άρθρο 3 Αγοραπωλησία ακινήτων με τραπεζικά μέσα πληρωμής – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 20 ν. 3842/2010 – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 1587/1950
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συνέπειες από την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Τροποποίηση άρθρου 15Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κυρώσεις για χρήση μετρητών άνω του προβλεπόμενου ορίου – Προσθήκη παρ. 1Α και τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πρόστιμα για παραβάσεις έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης από Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 257 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κυρώσεις για παράβαση της υποχρέωσης προς ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων – Προσθήκη άρθρου 54ΙΓ στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011Άρθρο 8 Καταστροφή των αχρησιμοποίητων αποθεμάτων εντύπων παραβόλων που αντικαταστάθηκαν με ηλεκτρονικό παράβολο – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 29 ν. 3943/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Εφαρμογή κινήτρων για ηλεκτρονική τιμολόγηση – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 84Α στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 152 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Άρθρο 10 Μείωση τέλους επιτηδεύματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 ν. 3986/2011
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταφορά ζημιών από την επιχειρηματική δραστηριότητα – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 27 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 12 Χρήση έμμεσων τεχνικών για τον προσδιορισμό εισοδήματος – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 28 στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1.210 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Α στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 142 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εισοδήματα που μειώνουν το ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Β στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 15 Άλλες μειώσεις του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και ειδικές ρυθμίσεις – Προσθήκη άρθρου 28Γ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διακοπή της επαγγελματικής δραστηριότητας – Προσθήκη άρθρου 28Δ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 Φορολόγηση επί του τεκμαιρόμενου ελάχιστου κέρδους για φυσικά πρόσωπα που έπαυσαν την ατομική επιχειρηματική δραστηριότητά τους και έχουν συστήσει μονοπρόσωπη εταιρεία – Προσθήκη άρθρου 28Ε στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μεταβατική διάταξη για προκαταβολή φόρου σε περίπτωση τεκμαρτού προσδιορισμού κέρδους – Προσθήκη άρθρου 28ΣΤ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Άρθρο 19 Μέτρα δέουσας επιμέλειας για τη διάθεση και τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παραβάσεις σχετικές με τα καύσιμα – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 119Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Έλεγχος συστημάτων εισροών – εκροών – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 31 ν. 3784/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού ΚώδικαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ Άρθρο 22 Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή και καταγραφή ήχου ή και εικόνας – Προσθήκη παρ. 6Α έως 6Γ στο άρθρο 3 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Καταγραφή ελέγχων της Φορολογικής Διοίκησης και συναλλαγών με φορολογουμένους – Προσθήκη παρ. 4, 5 και 6 στο άρθρο 23 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Χρηματική επιβράβευση προσώπων κατόπιν επιβολής προστίμου μετά από επώνυμη καταγγελία – Προσθήκη παρ. 3 έως 9 στο άρθρο 54ΣΤ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 25 Εισόδημα από βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 39Α Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διάρκεια και φορολογική αντιμετώπιση βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 111 ν. 4446/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 27 Υπαγωγή βραχυχρόνιας μίσθωσης σε καθεστώς Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4, τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 8 και παρ. 2 Κεφαλαίου Β Παραρτήματος ΙΙΙ Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- 98 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 28 Τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Αντικατάσταση άρθρου 53 ν. 4389/2016 και τροποποίηση Παραρτήματος Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκπτωση δαπανών ανακαίνισης κτιρίων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 39Β Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950Άρθρο 30 Επιστροφή καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτου σε περίπτωση ματαίωσης του συμβολαίου – Τροποποίηση άρθρου 16 άρθρου πρώτου ν. 1587/1950
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενωνΆρθρο 31 Δημιουργία ειδικού ακατάσχετου λογαριασμού προς απόδοση στο Δημόσιο και τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ποσών εκ του νόμου παρακρατούμενων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιώνΆρθρο 32 Σύσταση και τήρηση Βάσης Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας ΑκινήτωνΆρθρο 33 Σύσταση και τήρηση Ολοκληρωμένου Γεωπληροφοριακού Συστήματος Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄Άρθρο 34 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Άρθρο 35 Επιδόσεις εγγράφων που εκδίδονται στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Προσθήκη παρ. 3Α, τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 36 Εξαίρεση από την απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου σε εγγραφόμενους σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου- Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άμεσος προσδιορισμός φόρου σε περίπτωση δήλωσης Φόρου Προστιθέμενης Αξίας σε άλλο κράτος μέλος στο πλαίσιο ειδικών καθεστώτων ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 31 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 38 Σειρά εξόφλησης οφειλών που προκύπτουν από ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 44 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 39 Εκτελεστοί τίτλοι σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 45 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής σε ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 53 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής ΔιαδικασίαςΆρθρο 41 Πρόστιμα για παραβάσεις που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 58Α Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Επιβολή, κοινοποίηση και πληρωμή προστίμων που σχετίζονται με ειδικά καθεστώτα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας περί ηλεκτρονικού εμπορίου – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 62 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 43 Φόρος κατανάλωσης σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα προϊόντα χωρίς καπνό – Τροποποίηση άρθρου 53Α Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασίες μεταβολής φορολογικής κατοικίας – Τροποποίηση παρ. 2α άρθρου 4 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Χωριστή φορολογική δήλωση συζύγων – Αντικατάσταση περ. β) παρ. 4 άρθρου 67 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 46 Μείωση συντελεστή φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου – Τροποποίηση άρθρου 21 ν. 1676/1986
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μείωση συντελεστή φόρου πώλησης εισηγμένων μετοχών – Τροποποίηση περ. α παρ. 2 άρθρου 9 ν. 2579/1998
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 32 ν. 3220/2004
- 35 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 49 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Νοεμβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
25 Σχόλια 2833 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Χαίρετε!
Πώς τα απλά γίνονται από δύσκολα έως πολύ δύσκολα και προπαντός ΎΠΟΠΤΑ…!
Για να είναι συνταγματική η φορολογία θα πρέπει η φορολόγηση:
1. να είναι καθολική και
2. να είναι δίκαια αναλογική.
Για να ισχύουν τα παραπάνω κ. περισπούδαστοι νομοθέτες θα πρέπει:
1. Να ισχύουν οι κλίμακες, που θα καθοριστούν από την εκάστοτε κυβέρνηση ανάλογα με την πολιτική της, για όλους από όλες ανεξαιρέτως τις πηγές εισοδήματος (π.χ. χωρίς εξαιρέσεις ενοικίων κ.λ.π.) και
2. Να συνδεθούν όλες οι βάσεις δεδομένων της πολιτείας ώστε, με ισχύουσα απαγόρευση νομισματικών συναλλαγών άνω των 200 €, να διασταυρώνονται σε πραγματικό χρόνο οι συναλλαγές ενός εκάστου φορολογούμενου.
Τόσο απλά, διότι ουδείς θα μπορέσει να διαφύγει πλούτο πέραν της υπερβολικής τροφής ή της αποταμίευσης σε σεντούκια που όμως κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αποκαλύψει…
Για να ισχύσει όμως το τελευταίο θα πρέπει να ΜΗΝ υπάρχουν ύποπτα χρονικά όρια ελέγχου!
Θεωρώ ότι υπάρχει κενό
(να μην το χαρακτηρίσουμε λάθος η φορομπηχτική πολιτική)
στην περίπτωση που ιδιοκτήτης με ιδιοκατοίκηση πρώτης κατοικίας,
αναγκάζεται να μετακομίσει με ενοίκιο σε άλλη, είτε μεγαλύτερη ή σε άλλη γεωγραφική περιοχή.
Σε περίπτωση που ενοικιάσει την κενή πλέον δική του,
φορολογείται ως αυτή να του προσδίδει επιπλέον εισόδημα, ενώ πληρώνει ήδη ενοίκιο, που δεν πλήρωνε πριν.
Στις δύο αυτές περιπτώσεις, ή και σε άλλες παρόμοιες,
θα πρέπει τα ενοίκια να συμψηφίζονται και να φορολογείται μόνον το επιπλέον ενοίκιο της ιδιόκτητης κατοικίας,
στην περίπτωση που αυτό είναι μεγαλύτερο από το ενοίκιο της ενοικιαζόμενης πρώτης κατοικίας.
Δυστυχώς τα μετρά κατά της φοροδιαφυγής είναι αποσπασματικά και αναποτελεσματικά, και δεν βοηθούν ουσιαστικά τους επιχειρηματίες, αλλά ούτε τους πολίτες και έχουν κυρίως εισπρακτικό χαρακτήρα. Αν δεν εξυγιανθεί το κομματικό κράτος και δεν πεισθούν οι πολίτες ότι οι φόροι τους πιάνουν τόπο, δεν θα υπάρξει ουσιαστική αλλαγή.
Να αυξηθούν τα όρια της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του νόμου 4172/2013 κατά 20% καθώς είναι το ποοσοστό αύξησης των τιμών των αυτοκινήτων από το 2020 μέχρι σήμερα βάση της Στατιστικής Υπηρεσίας.
Από το έτος 2010 υποφέρουν όλες οι επιχειρήσεις. Αντί να θεσπιστούν νέα μέτρα φοροαπαλλαγής για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, επιβάλλετε σε αυτές τεκμαρτό-ψεύτικο εισόδημα.
Μην απορείτε γιατί αυτή η χώρα δεν θα σηκώσει ποτέ κεφάλι!
Επειδή ο φόρος εισοδήματος που καταβάλαμε εγώ και η σύζυγός μου ως συνταξιούχοι για το 2022, ήταν 4.190 ευρώ,
Επειδή οι δαπάνες μας για το 2023 μέχρι σήμερα, με κάρτες και e-banking όπως αυτές καταγράφονται, ανά κατηγορία (για τη σύζυγο: Super Market 39% , καύσιμα 13%, φαρμακεία 4% κλπ) από την τράπεζα ως ηλεκτρονικές συναλλαγές ανέρχονται συνολικά σε 8.295 ευρώ. Οι σχετικοί πίνακες είναι στη διάθεσή σας.
Επειδή βλέπω ελεύθερους επαγγελματίες : γιατρό, υδραυλικό, ηλεκτρολόγο, ταξιτζή κλπ να πληρώνουν πάντα με μετρητά στο super market, στο πρατήριο καυσίμων κλπ. , και φυσικά να παίρνουν οι περισσότεροι εξ αυτών, τα επιδόματα θέρμανσης κλπ
Επειδή είναι ανεπίτρεπτα προκλητικό, να πληρώνεται με μετρητά, ιατρός ιδιώτης που συνταγογραφεί, ενώ στη συνταγή αναγράφεται το ΑΜΚΑ του.
Επειδή όλοι εμείς που καταβάλουμε κανονικά τους φόρους μας, είμαστε μπιπ, που λέει και ο Πορτοσάλτε, χωρίς να εξαιρεί και τον εαυτό του !
Θα πρέπει επιτέλους να απαγορευτούν οι πληρωμές με μετρητά, για αγαθά και υπηρεσίες παντού. Και να γίνει υποχρεωτική η ηλεκτρονική συναλλαγή με κάρτες κλπ. Με άμεση εφαρμογή στα πρατήρια καυσίμων, τα καταστήματα ανταλλακτικών, τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα φαγάδικα, τα super market, τα χρωματοπωλεία, τα καταστήματα ειδών υγιεινής, υδραυλικών, τα ιατρεία κλπ κλπ.
Επειδή ακόμα και ανώνυμες εταιρείες παρέχουν υπηρεσίες και αγαθά χωρίς παραστατικά, θα πρέπει τα πρόστιμα και οι ποινές να είναι περίπου εξοντωτικού χαρακτήρα και οι καταγγέλλοντες να έχουν υψηλό κίνητρο και να ανταμείβονται ανάλογα.
Επειδή, αντί να μας ενημερώνετε και να μας τρομάζετε κάθε τόσο για : «Βουνό τα χρέη προς το Δημόσιο» και για «Σαφάρι από την ΑΑΔΕ για την είσπραξή τους» : θα πρέπει επιτέλους να φροντίσετε ώστε να παρακρατείται κάθε φορά, ένα μικρό ποσό, 5%, 10% έως 20 % ,ανάλογα με την οφειλή κλπ., από όσους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, την ίδια στιγμή που αυτό τους καταβάλλει μισθούς, συντάξεις, αλλά και τα πάσης φύσεως επιδόματα που δίνονται δικαίως ή αδίκως. Ώστε και τα χρέη τους να μειώνονται, αλλά κυρίως, να μην τα φορτώνονται οι συνεπείς.
Ιδέες για την περιστολή της φοροδιαφυγής και των οφειλών προς το Δημόσιο υπάρχουν. Ακούει κανείς; Εσείς ειδικά αξιότιμοι υπουργοί κύριε Χατζηδάκη και κύριε Θεοχάρη θα μας αφήσετε στο έλεος των φοροφυγάδων και των στρατηγικών κακοπληρωτών; Καλές είναι οι φορολοταρίες, αλλά καλύτεροι είναι οι συγκεκριμένοι Νόμοι και η εφαρμογή τους.
Ακατανόητη η ανάγκη ύπαρξης ενός άρθρου που να αναφέρει ειδκώς τους ‘σκοπούς’ ενός νομοσχεδίου. Πολύ φοβάμαι ότι οι νομοπαρασκευαστικές υπηρεσίες των υπουργείων συγχέουν αυτό που είναι εσωτερική επικοινωνία μεταξύ διαφόρων κρατικών υπηρεσιών για να διαβιβαστεί το νομοπαρασκευαστικό έργο από τη μία τέτοια υπηρεσία στην άλλη, με το περιεχόμενο αυτού του ίδιου του νόμου, δηλαδή με τους κανόνες δικαίου του νόμου. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να αυξάνεται σε όγκο ο κάθε νόμος με ειδικά άρθρα για τον σκοπό και για το αντικείμενο του νόμου.
Τέτοιες λεπτομέρειες, αν και δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο του νόμου, είναι εύγλωττες για την ποιότητα των νομοπαρασκευαστικών εργασιών.
Δράττομαι της ευκαιρίας, όμως, να σημειώσω, αφού δεν υπάρχει άλλο άρθρο για να το σημειώσω, τον υποκριτικό χαρακτήρα αυτής της διαβούλευσης. Η διαβούλευση υποτίθεται ότι διαρκεί μέχρι τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου. Ο αρμόδιος υπουργός, όμως, εξήγγειλε ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου θα γίνει την Τρίτη, 28 Νοεμβρίου. Θα προλάβετε να λάβετε υπόψη σας όλα τα σχόλια της διαβούλευσης; Ή έχετε ήδη προαποφασίσει τι θα αλλάξετε και τι όχι ασχέτως της διαβούλευσης; Επίσης, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε ήδη ότι το νομοσχέδιο δεν θα αλλάξει στον βασικό του σχεδιασμό, αλλά θα γίνουν μόνον επιμέρους «βελτιώσεις». Και αυτό δεν καθιστά υποκριτική τη διαβούλευση για ένα νομοσχέδιο που έχει διχάσει την κοινωνία στον πυρήνα του και όχι στα επιμέρους σημεία του;
Τέλος, στην ίδια κατεύθυνηση, βλέπουμε ότι έχουν ήδη περιληφθεί στο σχέδιο κρατικού προϋπολογισμού 2024 τα προσδοκώμενα έσοδα από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και μάλιστα με ακρίβεια εκατομμυριου του ευρώ, δηλαδή πολύ-πολύ συγκεκριμένη για τα μεγέθη του προϋπολογισμού. Να υποθέσουμε λοιπόν ότι και οι «βελτιώσεις» είναι ήδη προαποφασισμένες και άσχετες διαβούλευσης;
Εν πάση περιπτώσει, προσωπικά αποφάσισα να συμμετέχω στη διαβούλευση, παρά τον εμφανώς υποκριτικό χαρακτήρα της, έτσι ώστε να παραμείνουν στο δημόσιο αυτό αρχείο και οι δικές μου παρατηρήσεις, μαζί με αυτές των άλλων πολιτών που σχολιάζουν το νομοσχέδιο.
Επειδή τελευταία αναφέρεστε πολύ στο ότι δεν γίνεται ο ελεύθερος επαγγελματίας να βγάζει πιο λίγα από τον υπάλληλο του να λάβετε υπόψιν αυτούς που δεν απασχολούν υπαλλήλους και τα βγάζουν πέρα οριακά μόνοι τους. Δεν γίνεται να τους βάζετε στο ίδιο τσουβάλι με αυτούς που διατηρούν προσωπικό. Ήταν επιλογή τους να απασχολούνται μόνοι τους στην επιχείρηση τους προφανώς γιατί οι εισπράξεις τους δεν ήταν για να έχουν υπαλλήλους. Γίνεται πολύς λόγος τελευταία με αυτήν την καραμέλα που δεν λέει όμως να λιώσει.
Ατομική επιχείρηση με 30 χρόνια λειτουργίας, θα φορολογηθεί με 10 τριετιες; κάτι δεν πάει καλά σε αυτό.
Οι επιχειρήσεις μπορεί να έχουν κέρδη κάποιες χρονιές και ζημιές κάποιες άλλες. Μακάρι να είχαν κέρδη πάντα.
Επιχείρηση ελαιοτριβείο, πέρυσι είχε δουλειά λόγω καλής χρονιάς των ελαιοδεντρων. Φέτος όμως δεν έχει. Πως θα φορολογηθεί;
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με το νέο σχέδιο φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών»
Αρχικώς θα θέλαμε να σας διευκρινίσουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών είναι υπέρ την ισότιμης φορολόγησης όλων των Ελλήνων και ιδιαίτερα της κατανομής των φορολογικών βαρών ισοβαρώς και απαραιτήτως στα υψηλά εισοδήματα, είναι δε ενάντια στις πρακτικές της φοροδιαφυγής.
Ο Π.Σ.Φ. θα ήθελε να θέσει δημόσια τα ερωτήματα που εγείρονται μετά την ανακοίνωση της Κυβέρνησης για την αύξηση της φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, μεταξύ των οποίων και των φυσικοθεραπευτών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κυβέρνησης, με το πέρασμα των χρόνων, το ποσό της ελάχιστης αμοιβής, που προσδιορίζεται στα 10.920,00€ μετά από έξι χρόνια δραστηριότητας , προσαυξάνεται και κατά 10% για κάθε 3 χρόνια εργασίας, μετά τη πρώτη τριετία και έως 30% για τρείς τριετίες, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται, μετά από 12 άσκησης ενός επαγγέλματος, στα 14.196,00€.
Το παραπάνω ποσό αυξάνεται περαιτέρω, ανάλογα με τις αμοιβές των εργαζόμενων και αναλόγως με τον μέσο όρο του τζίρου του επαγγελματία, σε σχέση με τον μέσο όρο του ΚΑΔ του επαγγέλματος.
Όσον αφορά τον παραπάνω σχεδιασμό, σας καταθέτουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις που αφορούν τον κλάδο των φυσικοθεραπευτών:
1. Υπάρχουν φυσικοθεραπευτές που δηλώνουν φορολογική έδρα το σπίτι τους.
Ορισμένοι εξ αυτών συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ για να παρέχουν θεραπείες κατ’ οίκον στους ασφαλισμένους και αμείβονται με την τιμή αποζημίωσης που προβλέπεται από τον Οργανισμό, ενώ ορισμένοι, δεν συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ και εξυπηρετούν τους ασθενείς ιδιωτικά κατ΄οίκον.
Αυτή η κατηγορία των φυσικοθεραπευτών, εκ τοις πράγμασι, δεν δύναται να παρέχει φυσικοθεραπευτικές υπηρεσίες σε μεγάλο αριθμό ασθενών και κάθε χρόνο επαυξανόμενα, διότι εργάζεται από σπίτι σε σπίτι και κάθε φορά σε έναν ασθενή.
Συνεπώς, η «επιχειρηματική δραστηριότητα» τους είναι χαμηλή και σταθερή με το πέρασμα των ετών και το εισόδημά τους, δεν μπορεί να τους κατηγοριοποιήσει στην κατηγορία των «επιχειρηματιών», όπως αυτό αναφέρεται στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών.
Επιπρόσθετα θα πρέπει να αναφερθεί ότι η τιμή αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ είναι σταθερή από τη δημιουργία του (2012).
Οι φυσικοθεραπευτές που υπάγονται στην παραπάνω κατηγορία ελευθέρων επαγγελματιών, παρέχουν ανελλιπώς τις υπηρεσίες τους στο κοινωνικό σύνολο.
Τα νέα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί θα τους οδηγήσουν είτε στην ανεργία (άρα στην κρατική επιδοματική πολιτική), είτε στην οικονομική μετανάστευση (άρα στην απώλεια των νέων επιστημόνων και στην αύξηση του “brain drain”).
Η συγκεκριμένη κατηγορία ελευθέρων επαγγελματιών, με φορολογική έδρα το σπίτι τους, πρέπει να εξαιρεθεί από τα νέα φορολογικά μέτρα.
2. Υπάρχουν 2.500 εργαστήρια φυσικοθεραπείας που έχουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ και σταθερή τιμή αμοιβής από το 2013, η οποία υπόκειται clawback & rebate.
Τα 2.500 εργαστήρια φυσικοθεραπείας, που έχουν προσχωρήσει στη συλλογική σύμβαση που έχει συνάψει ο Π.Σ.Φ με τον ΕΟΠΥΥ, για την παροχή φυσικοθεραπευτικών υπηρεσιών στους ασφαλισμένους, έχουν σταθερή τιμή αποζημίωσης για κάθε συνεδρία φυσικοθεραπείας από το 2013.
Σε αυτές τις παγωμένες και πολύ χαμηλές τιμές αποζημίωσης, επέρχεται περαιτέρω μείωση της τιμής αποζημίωσης κάθε χρόνο (λόγω των μέτρων clawback & rebate).
Όσο αυξάνεται ο αριθμός των ασφαλισμένων που χρήζουν φυσικοθεραπεία, τόσο αυξάνεται το ποσοστό του clawback (ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ) και του rebate (ΕΚΠΤΩΣΗ ΟΓΚΟΥ) και αντίστοιχα μειώνεται το ποσό αποζημίωσης στους φυσικοθεραπευτές.
Αυτό διότι ο κρατικός προϋπολογισμός για την υγεία είναι υποχρηματοδοτούμενος, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν οι υγειονομικές ανάγκες των ασφαλισμένων και αυτό οδηγεί σε περαιτέρω αύξηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων, στην αποζημίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τον ΕΟΠΥΥ (μείωση).
Αναφέρουμε χαρακτηριστικά για τα έτη 2016, 2017, 2018, 2019, 2021, 2022, ανά έτος, το συνολικό ύψος υπηρεσιών που παρασχέθηκαν (σε ευρώ), βάση της συμφωνημένης τιμής αποζημίωσης των 15 ευρώ ανά συνεδρία φυσικοθεραπείας και το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε τελικά από τον ΕΟΠΥΥ, μετά τις υποχρεωτικές εκπτώσεις:
2022: Παρασχέθηκαν 97.459.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 73.995.000 ευρώ, 23.464.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση
2021 : Παρασχέθηκαν 91.224.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 73.995.000 ευρώ, 17.229.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση
2019: Παρασχέθηκαν 83.098.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 71.000.000 ευρώ, 12.088.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση
2018: Παρασχέθηκαν 98.685.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 69.000.000 ευρώ, 29.685.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση
2017: Παρασχέθηκαν 93.472.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 68.000.000 ευρώ, 25.472.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση
2016: Παρασχέθηκαν 93.697.000 ευρώ και καταβλήθηκαν 62.000.000 ευρώ, 31.697.000 ευρώ υποχρεωτική έκπτωση.
ΣΥΝΟΛΟ 139.635.000 ευρώ για τα έτη 2016, 2017, 2018, 2019, 2021 και 2022 ήτοι κατά μέσο όρο 23.272.000 ευρώ, κάθε έτος.
Δηλαδή κάθε συμβεβλημένος φυσικοθεραπευτής με τον ΕΟΠΥΥ, συνεισφέρει κάθε έτος στην Ελληνική οικονομία, κατά μέσο όρο 9.308 ευρώ, ξεχωριστά από το φόρο εισοδήματος που καταβάλει.
Με το νέο σχέδιο φορολόγησης που προωθείται από την Κυβέρνηση, η φορολόγηση στους ελεύθερους επαγγελματίες φυσικοθεραπευτές, θα γίνεται στο τεκμαρτό εισόδημα, δηλαδή σε εισόδημα που δεν έχει αποκτηθεί και το οποίο είναι μεγαλύτερο από αυτό που δηλώνεται και με το οποίο αποζημιώνονται, όταν οι τιμές αποζημίωσης του ΕΟΠΥΥ είναι παγωμένες για πολλά χρόνια.
Η λογική της αύξησης του εισοδήματος κατά 10% κάθε χρόνο θα έπρεπε να συνοδεύεται με αντίστοιχη παράλληλη αύξηση κατά 10% της τιμής αποζημίωσης των 15 ευρώ, ανά συνεδρία, από το Κράτος κάθε χρόνο.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει και αυτονόητα θα πρέπει αυτή η κατηγορία ελευθεροεπαγγελματιών, συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ να εξαιρεθεί.
3. Ψηφιακό πελατολόγιο
Η διαδικασία της τήρησης ψηφιακού πελατολογίου, παρόλο που δεν αποτελεί πρόβλεψη του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, επειδή έχει εξαγγελθεί ως ειλημμένη απόφαση, θα πρέπει αυτονόητα από την τήρηση του να εξαιρούνται οι ασφαλισμένοι που προσέρχονται με παραπεμπτικό, καθώς αυτοί υποχρεωτικά καταχωρούνται στα μητρώα του ΕΟΠΥΥ.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών ελπίζει ότι θα γίνει επανεξέταση του νέου σχεδίου φορολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις του Συλλόγου για τις κατηγορίες των ελευθέρων επαγγελματιών που αναφέρονται παραπάνω.
Τέλος, κατά τις εξαγγελίες των νέων μέτρων φορολόγησης, προβλέπεται ότι η πρόσθετη φορολόγηση θα αποφέρει το επιπλέον ποσό των 600 εκατομμύριων ευρώ κάθε έτος, ένα ποσό εκ των οποίων θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της Υγείας.
Θεωρούμε πολύ σημαντικό να υπάρξει μέριμνα στο σχεδιασμό της διάθεσης των επιπλέον φορολογικών εσόδων, ώστε να χρησιμοποιηθεί ένα μεγάλο μέρος αυτών για τη χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ, διότι όπως είναι γνωστόν, οι συμβεβλημένοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας με τον ΕΟΠΥΥ, τα τελευταία 10 έτη βιώνουν τα ληστρικά μνημονιακά μέτρα του clawback & rebate, λόγω της υποχρηματοδότησης της Υγείας και του ΕΟΠΥΥ και υπόκεινται, όπως αναφέρουμε παραπάνω, μειώσεις στις συμφωνημένες τιμές αποζημίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών κατά 20-30%
Με εκτίμηση,
ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
η αγορά δεν είναι ούτε δύο (2) ταχυτήτων ούτε τριών(3).Είναι πολλών διαφορετικών επιπέδων γιατί ακριβώς αυτό ειναι η μια αληθινή αγορά:εφευρετική, ποικίλη , διαφορετική,ανομοιογενής.
Γι αυτό και η φορολόγηση θα είναι δίκαιη εάν έχει ποικιλία αντιμετώπισης.
Κάθε επάγγελμα έχει τα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.Μόνο αν δείτε αυτές τις ιδιαιτερότητες θα είστε δίκαιοι.
Είναι προφανές ότι πρέπει η σύνδεση του τζίρου να αφαιρεθεί, 2ον είναι προφανές ότι για τους δικηγόρους πρέπει να υπάρξει διαφορετική ρύθμιση διότι δίνουν προκαταβολή φόρου εισοδήματος και άρα τζίρος υπάρχει όμως υπάρχουν και ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΈΞΟΔΑ όπως ασφαλιστικές εισφορές ένσημα ενοίκια γραφική ύλη και υπολογιστές νομικές βάσεις δεδομένων βιβλία κλπ. Άρα εκεί πρέπει να γίνουν σεβαστά τα έσοδα ΈΞΟΔΑ. Δεν είναι μπαρ ούτε καφέ ούτε μαγαζιά. Είναι ΑΜΙΣΘΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ . Μην συγχέετε ανόμοιες περιπτώσεις διότι οι αντιδράσεις θα είναι τέτοιες που θα οδηγήσει σε κοινωνική αναταραχή και ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Άλλο υδραυλικός αλλο σχολικό κυλικείο αλλο ιατρός αλλο δικηγόρος
Το ότι ξέρουμε από τώρα επακριβώς τον φόρο που θα πληρώσουμε μέχρι το τελευταίο λεπτό του ευρώ για όλο το 23 δείχνει πόσο αισχρό και παρανοϊκό είναι το νομοσχέδιο.
Δεν φορολογουμαστε βάσει εισοδήματος.
Η αντισυνταγματικοτητα στην αποθέωση της
Ο ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΚΜΑΙΡΟΜΕΝΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΑΣΤΟΧΙΑ.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ.
Θα πρέπει να δοθεί απαλλαγή στα χωριά μέχρι 3000 κατοίκους και όχι μόνο σε αυτά των 500 κατοίκων. Θα κλείσουν όλα τα παντοπωλεία και τα καφενεία των χωριών.
Καλημέρα το συγκεκριμένο φορονομοσχέδιο στερείται φορολογικής λογικής και θα έχει σαν αποτέλεσμα τη περαταίρω συμπίεση των φορολογικών εσόδων.Κανείς δεν θα αποδίδει φπα πια αν ξέρει ότι θα φορολογηθεί ου΄τως η άλλως τεκμαρτά. Δεν αποπνέει δικαιοσύνη α) διότι ο ελεύθερος επαγγελματίας ειδικά με προσωπικό αποδίδει πολλά περισσότερα σε φόρους από ένα κοινό μισθωτό που λέγεται ‘οτι είναι ο αδικημένος και β) δεν υπάρχει αναταποδοτικότητα σε βασικούς τομείς όπως υγεία ,παιδεία που παρατηρείται πλήρη διάλυση, οπότε γεννάτε το ερώτημα γιατί να πληρώνει κανείς φόρους.
Η θέσπιση δε του μπόνους κατάδοσης γυρνάει τη χώρα πολλά χρόνια πίσω ,σε περιόδους που δεν περιποιούν τιμή στη χώρα.
Το μακροχρόνιο αποτέλεσμα δεν θα είναι αυτό που θέλει η κυβέρνηση ,να γίνουμε δηλαδή σαν τη Γερμανία ,με χαμηλό ποσσοστό αυτοααπασχολούμενων και μεγάλο υπαλλήλων. Αυτό που θα συμβεί είναι να φύγουν και όσοι νέοι έχουν απομείνει διότι ,πάρτε το χαμπάρι με αυτόυς του μισθούς και βιωτικό επίπεδο ΔΕΝ ζεις πια. Οπότε το μοντέλο που πάει να ακολουθηθεί θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα ανεύρεσης προσωπικού ,κάτι που ήδη παρατηρείται σε απλές μάλιστα δουλειές.
Αν ο στόχος είναι να γίνουμε μια φτηνή χώρα για το κεφάλαιο , να ξέρετε ότι αυτό θα επιφέρει το πραγματικό τέλος της χώρας σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει να ξανασκεφτεί η κυβέρνηση το παρόν νομοσχέδιο γιατί είναι σε τραγικά λα΄θος δρόμο.
Ευχαριστώ
Θα ήθελα να προτείνω την υποχρεωτική χρήση POS στις Λαϊκές αγορές
και ιδιαίτερα στους πάγκους με τα ψάρια , εκεί που τα ποσά μεγαλώνουν.
Θα ήθελα να προτείνω την υποχρεωτική χρήση των POS στις Λαϊκές αγορές
και ιδιαίτερα στους πάγκους με τα ψάρια όπου τα ποσά μεγαλώνουν αρκετά.
Θα σας παρακαλούσα να θεσμοθετήσετε την υποχρεωτική χρήση των POS
στις Λαϊκές αγορές και ιδιαίτερα στους πάγκους με τα ψάρια όπου τα
ποσά μεγαλώνουν ιδιαίτερα .
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΜΕΣΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΩΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ(ΕΝΟΙΚΙΟ-ΠΑΓΙΑ-ΜΙΣΘΟΥΣ-ΚΤΛ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΖΗΜΙΕΣ.
ΕΠΙΣΗΣ ΛΑΘΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗΣ ΚΑΘ’ΟΤΙ ΠΡΙΜΟΔΟΤΕΙ ΟΣΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΣΟ ΠΙΟ ΛΙΓΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ 45% ΑΝ ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 50%!!!!!!!ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΔΗΛΩΣΩ 50.000 ΕΥΡΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩ 33.750 ΕΥΡΩ!!!!!!!!ΑΝ ΔΗΛΩΣΩ 9.000ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩ 1.350ΕΥΡΩ.ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΛΙΓΑ!!!
ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ:
-ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΙΚΡΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΜΕ ΜΙΚΡΟ
ΤΖΙΡΟ(ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ 5 ΚΑΦΕΔΕΣ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ
ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΟ ΤΟ ΟΙΚΗΜΑ).
-ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ,ΔΗΛΑΔΗ:ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ
ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΔΙΑΒΙΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΟΓΟ,ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ 40-
50%.ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ.
-ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΥ(ΔΕ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΣΕ 1 ΧΡΟΝΟ!!)
-ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ Φ.Π.Α. ΚΑΘ’ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1/4 ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ!!!!!ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΣΤΟ 15% ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΤΟ.
-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ(ΦΟΡΟΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΕΛ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ?????)
-ΑΥΣΤΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΜΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Φ.Π.Α.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΑΡΞΗΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΗΓΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΓΩ ΕΧΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ(42.000 ΕΥΡΩ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ(25.000,00 ΕΥΡΩ) ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ Φ.Ε. ΔΗΛ.44%.
Παρακαλώ να σκεφτείτε και να θεσμοθετήσετε την απαγόρευση συναλλαγών άνω των 20€ με μετρητά, σε καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και σε supermarket. Όλοι οι πολίτες τώρα έχουν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.
Ο ΤΖΙΡΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ .ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ ΚΙΝΗΤΑ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΧΡΕΩΘΕΙ ΤΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΚΟΒΕΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΠΟΣΟ .ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΔΕΝ Η ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝ ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ
Προφανώς θέλουμε να γίνουμε ένα σύγχρονο κράτος ,ελκυστικό οικονομικά για την αγορά και τους επιχειρηματίες.Οι αυτοματοποιήσεις και οι ψηφιακός εκσυγχρονισμός είναι κομάτι αυτής της διαδικασίας.
Εκτιμώ ότι ο μεγάλος στόχος αυτός είναι.Απλοποιημένες διαδικασίες ,ελκυστική φορολογία.
Επίσης είναι ξεκάθαρο το όριο που μπορεί να φτάσει ακόμα και σε παραβατικότητα κάποιος με βάση τη γεωγραφική του θέση (για τις περισσότερες ατομικές επιχειρήσεις ο πληθυσμός της έδρας προσδιορίζει συνήθως το βαθμό κερδοφορίας του).
Το αρχικό άκουσμα των πρώτων ιδεών σχετικά με το φορολογικό παρέπεμπε στην ιδέα: «κλείστε τους μικρούς ,μας ενοχλούν, κλείστε τα μαγαζιά στην επαρχία ,δεν μας νοιάζει «.
Εάν στόχος υγιής είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής από επαγγελματίες που δεν παρουσιάζουν τα έσοδα που θα έπρεπε ,είναι σίγουρο ότι με κάποιες βελτιώσεις και χωρίς ποινικοποίηση το νομοσχέδιο μπορεί να αποδώσει καρπούς αλλά με τροποποιήσεις όπως:
Παράμετρος 1: γεωγραφική σημείο έδρας και πληθυσμός.
2.Ιδιαιτερότητα επαγγέλματος ΚΑΔ.
3.Συνδυασμός αγορών ΙΧ και Ακινήτων με κέρδη που δηλώνονται.
Τελευταίος στόχος: όχι εκφοβισμός στους επιχειρηματίες.Απλοποίηση και ας δούμε πχ το παράδειγμα της Ρουμανίας με οριζόντια φορολόγηση 1% ή 2 % για τζίρο ως 1 εκατ. ευρώ.
Απορώ με την επιμονή σας να κυνηγάτε φαντάσματα….εφαρμόστε ένα σύστημα φορολόγησης τύπου διαφοράς εσόδων-εξόδων ή αναγκάστε τους μισθωτούς και συνταξιούχους να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές δαπάνες για το 60-70% των εσόδων τους! Πόσο δύσκολο?