Άρθρο 67
Αποζημίωση αστυνομικών για συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις
1. Μετά την περ. ΚΑ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί των επιδομάτων και παροχών που παρέχονται στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, προστίθεται περ. ΚΒ ως εξής:
«ΚΒ. Στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο απασχολείται αποδεδειγμένα, κατόπιν απόφασης του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας για τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων επαγγελματικής κατηγορίας ποδοσφαίρου ανδρών Super league 1 και διεθνών διασυλλογικών αθλητικών συναντήσεων ποδοσφαίρου ανδρών χορηγείται ειδική αποζημίωση. Η ίδια αποζημίωση χορηγείται στο ως άνω προσωπικό, το οποίο απασχολείται αποδεδειγμένα σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας για τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων επαγγελματικών κατηγοριών και κυπέλλου Ελλάδος ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, χειροσφαίρισης και υδατοσφαίρισης, διεθνών διασυλλογικών αθλητικών συναντήσεων καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, χειροσφαίρισης και υδατοσφαίρισης και διεθνών αθλητικών συναντήσεων εθνικών ομάδων ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, χειροσφαίρισης και υδατοσφαίρισης, με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός επικινδυνότητάς τους απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων, σύμφωνα με το άρθρο 41Α του ν. 2725/1999 (Α΄ 121). Η αποζημίωση αυτή ανέρχεται στο ποσό των τριάντα (30) ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης και η αμοιβή χορηγείται μέχρι του ορίου των 83.300 συνολικά ημερών απασχόλησης, ετησίως. Το ετήσιο ποσό των πιστώσεων για την ως άνω ειδική αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (2.500.000,00) ευρώ. Για την καταβολή της ως άνω αποζημίωσης υποβάλλονται στη Διεύθυνση Εκκαθάρισης Μισθοδοσίας της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στο τέλος κάθε μήνα ονομαστικές καταστάσεις με τα απαραίτητα στοιχεία της πραγματοποιηθείσας ως άνω αποζημίωσης, σύμφωνα με τα τηρούμενα υπηρεσιακά βιβλία, υπογεγραμμένες από τον Προϊστάμενο της οικείας Υπηρεσίας.».
2. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017, περί των τακτικών μηνιαίων αποδοχών των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, μετά από την περ. δ), προστίθεται περ. ε) και η παρ. 10 του άρθρου 153 διαμορφώνεται ως εξής:
«10. Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές αποτελούνται από το βασικό μισθό, τα επιδόματα και τις παροχές που καθορίζονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού καθώς και την προσωπική διαφορά του άρθρου 155.
Δεν περιλαμβάνονται στην έννοια των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τα εξής επιδόματα και παροχές:
α) Της περίπτωσης α` της παραγράφου Δ` του άρθρου 127.
β) Της περίπτωσης β` της παραγράφου Δ` του άρθρου 127.
γ) Της παραγράφου 2 του άρθρου 135.
δ) Της περίπτωσης Δ` της παραγράφου 1 του άρθρου 144.
ε) Της περ. ΚΒ του άρθρου 127.
Δεν αποτελούν τακτικές αποδοχές οι εφημερίες του άρθρου 140, αποζημιώσεις που καταβάλλονται για υπερωριακή απασχόληση και τα επιμίσθια για εκτέλεση χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων της παραγράφου 3 του άρθρου 135 του παρόντος νόμου.
Επίσης, δεν αποτελούν τακτικές αποδοχές τα έξοδα κίνησης της παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 1943/1991 (Α΄ 50), καθώς και το μηνιαίο επιμίσθιο της παραγράφου 5 του ίδιου άρθρου και νόμου.».
3. Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 (Α’ 121), περί των μέτρων αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων, διαγράφεται η φράση «, στο οποίο και καταβάλλεται η αποζημίωση που προβλέπεται στο άρθρο 33 του ν. 2800/2000 (Α΄ 41)» και η παρ. 1 του άρθρου 41Δ διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης, κατά τις αθλητικές συναντήσεις εντός και εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εφόσον η αθλητική συνάντηση διεξάγεται σε περιοχή δικαιοδοσίας τους. Οι διοργανώτριες αρχές αθλητικών εκδηλώσεων, τα εκάστοτε διαγωνιζόμενα αθλητικά σωματεία, Τμήματα Αμειβομένων Αθλητών (Τ.Α.Α.), Ανώνυμες Αθλητικές Εταιρίας (Α.Α.Ε.), λέσχες φιλάθλων και γενικά οι αθλητικοί φορείς υποχρεούνται να συνεργάζονται με την αρμόδια αστυνομική αρχή και να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις και αποφάσεις της, ιδίως για θέματα που αποβλέπουν στην εξασφάλιση της ομαλής τέλεσης των αθλητικών συναντήσεων, στη μετακίνηση, προσέλευση και αποχώρηση των φιλάθλων, στον τρόπο διάθεσης των εισιτηρίων στους διαγωνιζομένους, στον καθορισμό των θέσεων των οπαδών τους στις κερκίδες και των μεταξύ τους κενών τμημάτων και γενικά στη διαφύλαξη της δημόσιας τάξης. Η Ελληνική Αστυνομία διαθέτει στην περιοχή δικαιοδοσίας της το κατά την κρίση της αναγκαίο προσωπικό για την τήρηση της τάξης σε αθλητικές συναντήσεις. Τα οικεία αθλητικά σωματεία, οι Α.Α.Ε. και τα Τ.Α.Α., σε περίπτωση παράνομων πράξεων βίας κατά προσώπων ή πραγμάτων, που τελέσθηκαν από μέλη λέσχης φιλάθλων τους που έχει αναγνωριστεί κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 41Β, υποχρεούνται να διευκολύνουν το έργο των αστυνομικών αρχών με τη γνωστοποίηση των στοιχείων της ταυτότητας των υπαιτίων.».
4. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει την 1η.1.2024.
Άρθρο 68
Πληρωμή δαπανών εκπαιδευτικών αποζημιώσεων και οδοιπορικών εξόδων Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου
1. Δαπάνες εκπαιδευτικών αποζημιώσεων, μετακινήσεων και οδοιπορικών εξόδων των ειδικών φορέων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που διαχειρίζεται η Ελληνική Αστυνομία, που πραγματοποιήθηκαν από την 1η.11.2022 έως και την 31η.12.2022, λογίζονται νόμιμες και κανονικές κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, και μπορούν να αναληφθούν, να εκκαθαρισθούν και να πληρωθούν μέχρι την 31η.12.2023, σε βάρος των οικείων πιστώσεων του τρέχοντος οικονομικού έτους.
2. Δαπάνες οδοιπορικών εξόδων Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου που πραγματοποιήθηκαν για την ενίσχυση των αστυνομικών δυνάμεων των Δήμων Ανατολικής και Δυτικής Σάμου της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, οι οποίοι είχαν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν λόγω της ισχυρής σεισμικής δόνησης που εκδηλώθηκε στην περιοχή στις 30.10.2020, λογίζονται νόμιμες και κανονικές και μπορούν να αναληφθούν, να εκκαθαρισθούν και να πληρωθούν μέχρι την 31η.12.2023, σε βάρος των οικείων πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης.
3. Οι παρ. 1 και 2 εφαρμόζονται αντίστοιχα και για τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν σε βάρος της οικείας Παγίας Προκαταβολής.
Άρθρο 69
Αμοιβή του διδακτικού προσωπικού στις τρεις εκπαιδευτικές σειρές της Σχολής Εισαγωγικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Φύλαξης Σωφρονιστικών Καταστημάτων
Οι δαπάνες για την αμοιβή του διδακτικού προσωπικού στις τρεις εκπαιδευτικές σειρές της Σχολής Εισαγωγικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Φύλαξης Σωφρονιστικών Καταστημάτων που ορίσθηκε με την υπ’ αρ. 441/19.1.2023 απόφαση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη (ΑΔΑ: ΩΝΒΔ46ΜΤΛΒ-Β71) θεωρούνται νόμιμες και κανονικές κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης και δύνανται να αναληφθούν, να εκκαθαρισθούν και να εξοφληθούν σε βάρος των οικείων πιστώσεων της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του τρέχοντος οικονομικού έτους και του οικονομικού έτους 2024.
Άρθρο 70
Παράταση της θητείας της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 43 ν. 5013/2023
Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 5013/2023 (Α’ 12) τροποποιείται ως προς την καταληκτική ημερομηνία της παράτασης της θητείας της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας και το άρθρο 43 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 43
Παράταση της θητείας της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας Μεταβατική διάταξη
1. Παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η.3.2024, η θητεία της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999 (Α΄ 121), η οποία συγκροτήθηκε με την υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ ΓΔΟΑ/ΔΕΑΕΑ/ΤΕΑΔ/185445/6112/282/186/8.4.2019 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΟΔΔ 196).
2. Κατά το χρονικό διάστημα της παράτασης της παρ. 1 η Διαρκής Επιτροπή για την Αντιμετώπιση της Βίας συγκροτείται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 41Α του ν. 2725/1999, όπως αυτή ίσχυε πριν την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 59 του ν. 4908/2022 (Α΄ 52).».
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».
ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, άρθρο 67 που αφορά την «αποζημίωση αστυνομικών για συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις»
• Σε όλες τις σοβαρές ευρωπαϊκές χώρες η διεξαγωγή ενός αθλητικού αγώνα υπόκειται στην ευθύνη των ομάδων, ενώ την περιφρούρηση αναλαμβάνουν εταιρείες σεκιούριτι, με την Αστυνομία να εποπτεύει επικουρικά τους χώρους γύρω από το γήπεδο, την ομαλή άφιξη και αποχώρηση φιλάθλων και ομάδων, ενώ η όποια αστυνομική επέμβαση γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τους υπεύθυνους ασφάλειας της ομάδας και μόνο όταν υπάρχει διασάλευση της τάξης.
Πάγια θέση μας συνεπώς αποτελεί ότι η Ελληνική Αστυνομία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εμπλέκεται στις αθλητικές δραστηριότητες. Με το άρθρο 67, κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται, τουναντίον θέτει την Ελληνική Αστυνομία πλήρως και αποκλειστικά υπεύθυνη εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων, γεγονός το οποίο αποτελεί τεράστιο πισωγύρισμα για ολόκληρο τον αστυνομικό Οργανισμό, αφού στην υπό διαβούλευση διάταξη αναφέρεται ότι: «Η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης, κατά τις αθλητικές συναντήσεις εντός και εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εφόσον η αθλητική συνάντηση διεξάγεται σε περιοχή δικαιοδοσίας τους».
Προτείνουμε την τροποποίησή της ως εξής: «Η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης, κατά τις αθλητικές συναντήσεις εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εφόσον η αθλητική συνάντηση διεξάγεται σε περιοχή δικαιοδοσίας τους. Η Ελληνική Αστυνομία ή το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή εντός των αγωνιστικών χώρων επεμβαίνει αποκλειστικά και μόνο για την αποκατάσταση της τάξης».
Ταυτόχρονα προτείνουμε όπως παραμείνει σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση 38404/2009 – ΦΕΚ Β-1780/26-8-2009, άρθρο 7.1 παρ. β. αναφέρει: «Για τη διατήρηση της ευταξίας – ταξιθεσίας αποφυγή συνωστισμού, ελέγχου εισόδου θεατών, το ιδιωτικό προσωπικό ασφαλείας, και εφ’ όσον χρειασθεί και το αστυνομικό προσωπικό».
• Οι θέσεις μας σχετικά με την αποζημίωση, το ύψος αυτής, τη θέσπιση πλαφόν, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες που θα υπάρχει αμοιβή, αυτές έχουν ως εξής:
– Το ύψος της αμοιβής των 30 € για κάθε ημέρα απασχόλησης (25 € καθαρά) είναι κατά πολύ χαμηλότερη από την αποζημίωση ενός υπαλλήλου εταιρίας σεκιούριτι, η οποία κυμαίνεται από 40-50 €. Για το λόγο αυτό προτείνουμε η αποζημίωση να οριστεί στα 40 € τουλάχιστον.
– «αμοιβή χορηγείται μέχρι του ορίου των 83.300 συνολικά ημερών απασχόλησης, ετησίως. Το ετήσιο ποσό των πιστώσεων για την ως άνω ειδική αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (2.500.000,00) ευρώ». Το προαναφερόμενο πλαφόν με βάση τα τωρινά δεδομένα σε καμία περίπτωση δεν θα είναι επαρκές ώστε να καλύψει το σύνολο των αθλητικών εκδηλώσεων και είναι πρόδηλο ότι από κάποια στιγμή και ύστερα ΔΕΝ θα αποζημιώνονται οι αστυνομικοί !!! Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι σε μια χαμηλής επικινδυνότητας ποδοσφαιρική συνάντηση όπως το πρόσφατο ΠΑΟΚ – Λαμία, απαιτήθηκαν 135 αστυνομικοί για μέτρα Τάξης, Τροχαίας και Ασφάλειας. Προσέτι, σας γνωρίζουμε πως ΜΟΝΟ οι αγώνες της Super League ποδοσφαίρου, δίχως να συμπεριλαμβάνονται οι αγώνες των Play off, απαρτίζονται από 182 ποδοσφαιρικές συναντήσεις.
Προς τούτο, προτείνουμε όπως η εκάστοτε γηπεδούχος ομάδα να καλύπτει μέρος του ύψους της αποζημίωσης.
• Όσον αφορά το εδάφιο που σχετίζεται με τις λοιπές αθλητικές δραστηριότητες το οποίο αναφέρει: «με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός επικινδυνότητάς τους απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων», προτείνουμε την αφαίρεσή του.
Από τη στιγμή που απαιτείται αστυνομική παρουσία για την διεξαγωγή οποιασδήποτε αθλητικής δραστηριότητας, θα πρέπει να προβλέπεται οριζόντια αποζημίωση για όλους όσους αποδεδειγμένα απασχολούνται. Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί η κατασπατάληση δυνάμεων σε πάμπολλες αθλητικές δραστηριότητες ήσσονος σημασίας. Υπάρχουν άλλωστε αναρίθμητα παραδείγματα όπου σε αθλητικά γεγονότα μειωμένου αστυνομικού ενδιαφέροντος διαδραματίστηκαν σοβαρά επεισόδια.
• Η παρατήρησή μας στο σημείο: «Στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο απασχολείται αποδεδειγμένα, κατόπιν απόφασης του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας για τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων», έχει ως εξής:
Είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατόν να αποκλειστούν από τη χορήγηση αποζημίωσης για τις αθλητικές εκδηλώσεις αστυνομικοί οι οποίοι θα απασχολούνται σε διαφορετικά σημεία ακόμα και μακριά από την αθλητική εγκατάσταση, αφού εξαιτίας μιας ταυτόχρονης αθλητικής συνάντησης ενδεχομένως να απαιτείται η παρουσία τους σε μακρινές τοποθεσίες, ώστε να αποτραπεί πιθανή οπαδική συμπλοκή. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αστυνομικές δυνάμεις οι οποίες συνοδεύουν πομπές οργανωμένων οπαδών από και προς τα γήπεδα, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν μέτρα σε αυτά, καθώς επίσης και συνάδελφοι των Αστυνομικών Τμημάτων – Τμημάτων Ασφαλείας και συναρμοδίων υπηρεσιών οι οποίοι θα συνδράμουν σε συλλήψεις – προσαγωγές παραβατικών ατόμων των γηπέδων ή θα διεκπεραιώνουν τις δικονομικές ενέργειες. Θεωρούμε προφανές ότι και οι συγκεκριμένες αστυνομικές δυνάμεις θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη χορήγηση αποζημίωσης, εφόσον αποδεδειγμένα εκτελούν υπηρεσία για την εύρυθμη διεξαγωγή μιας αθλητικής εκδήλωσης.
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών
Ο Πρόεδρος ΠΑΚΟΣ Δημοσθένης
Ο Γενικός Γραμματέας ΧΥΤΑΣ Κων/νος
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσ/κης
Ο Πρόεδρος ΤΣΑΪΡΙΔΗΣ Θεόδωρος
Ο Γενικός Γραμματέας ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».
ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, άρθρο 67 που αφορά την «αποζημίωση αστυνομικών για συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις»
• Σε όλες τις σοβαρές ευρωπαϊκές χώρες η διεξαγωγή ενός αθλητικού αγώνα υπόκειται στην ευθύνη των ομάδων, ενώ την περιφρούρηση αναλαμβάνουν εταιρείες σεκιούριτι, με την Αστυνομία να εποπτεύει επικουρικά τους χώρους γύρω από το γήπεδο, την ομαλή άφιξη και αποχώρηση φιλάθλων και ομάδων, ενώ η όποια αστυνομική επέμβαση γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τους υπεύθυνους ασφάλειας της ομάδας και μόνο όταν υπάρχει διασάλευση της τάξης.
Πάγια θέση μας συνεπώς αποτελεί ότι η Ελληνική Αστυνομία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εμπλέκεται στις αθλητικές δραστηριότητες. Με το άρθρο 67, κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται, τουναντίον θέτει την Ελληνική Αστυνομία πλήρως και αποκλειστικά υπεύθυνη εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων, γεγονός το οποίο αποτελεί τεράστιο πισωγύρισμα για ολόκληρο τον αστυνομικό Οργανισμό, αφού στην υπό διαβούλευση διάταξη αναφέρεται ότι: «Η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης, κατά τις αθλητικές συναντήσεις εντός και εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εφόσον η αθλητική συνάντηση διεξάγεται σε περιοχή δικαιοδοσίας τους».
Προτείνουμε την τροποποίησή της ως εξής: «Η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης, κατά τις αθλητικές συναντήσεις εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία ή στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εφόσον η αθλητική συνάντηση διεξάγεται σε περιοχή δικαιοδοσίας τους. Η Ελληνική Αστυνομία ή το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή εντός των αγωνιστικών χώρων επεμβαίνει αποκλειστικά και μόνο για την αποκατάσταση της τάξης».
Ταυτόχρονα προτείνουμε όπως παραμείνει σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση 38404/2009 – ΦΕΚ Β-1780/26-8-2009, άρθρο 7.1 παρ. β. αναφέρει: «Για τη διατήρηση της ευταξίας – ταξιθεσίας αποφυγή συνωστισμού, ελέγχου εισόδου θεατών, το ιδιωτικό προσωπικό ασφαλείας, και εφ’ όσον χρειασθεί και το αστυνομικό προσωπικό».
• Οι θέσεις μας σχετικά με την αποζημίωση, το ύψος αυτής, τη θέσπιση πλαφόν, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες που θα υπάρχει αμοιβή, αυτές έχουν ως εξής:
– Το ύψος της αμοιβής των 30 € για κάθε ημέρα απασχόλησης (25 € καθαρά) είναι κατά πολύ χαμηλότερη από την αποζημίωση ενός υπαλλήλου εταιρίας σεκιούριτι, η οποία κυμαίνεται από 40-50 €. Για το λόγο αυτό προτείνουμε η αποζημίωση να οριστεί στα 40 € τουλάχιστον.
– «αμοιβή χορηγείται μέχρι του ορίου των 83.300 συνολικά ημερών απασχόλησης, ετησίως. Το ετήσιο ποσό των πιστώσεων για την ως άνω ειδική αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο εκατομμύρια πεντακόσιες χιλιάδες (2.500.000,00) ευρώ». Το προαναφερόμενο πλαφόν με βάση τα τωρινά δεδομένα σε καμία περίπτωση δεν θα είναι επαρκές ώστε να καλύψει το σύνολο των αθλητικών εκδηλώσεων και είναι πρόδηλο ότι από κάποια στιγμή και ύστερα ΔΕΝ θα αποζημιώνονται οι αστυνομικοί !!! Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι σε μια χαμηλής επικινδυνότητας ποδοσφαιρική συνάντηση όπως το πρόσφατο ΠΑΟΚ – Λαμία, απαιτήθηκαν 135 αστυνομικοί για μέτρα Τάξης, Τροχαίας και Ασφάλειας. Προσέτι, σας γνωρίζουμε πως ΜΟΝΟ οι αγώνες της Super League ποδοσφαίρου, δίχως να συμπεριλαμβάνονται οι αγώνες των Play off, απαρτίζονται από 182 ποδοσφαιρικές συναντήσεις.
Προς τούτο, προτείνουμε όπως η εκάστοτε γηπεδούχος ομάδα να καλύπτει μέρος του ύψους της αποζημίωσης.
• Όσον αφορά το εδάφιο που σχετίζεται με τις λοιπές αθλητικές δραστηριότητες το οποίο αναφέρει: «με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός επικινδυνότητάς τους απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων», προτείνουμε την αφαίρεσή του.
Από τη στιγμή που απαιτείται αστυνομική παρουσία για την διεξαγωγή οποιασδήποτε αθλητικής δραστηριότητας, θα πρέπει να προβλέπεται οριζόντια αποζημίωση για όλους όσους αποδεδειγμένα απασχολούνται. Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί η κατασπατάληση δυνάμεων σε πάμπολλες αθλητικές δραστηριότητες ήσσονος σημασίας. Υπάρχουν άλλωστε αναρίθμητα παραδείγματα όπου σε αθλητικά γεγονότα μειωμένου αστυνομικού ενδιαφέροντος διαδραματίστηκαν σοβαρά επεισόδια.
• Η παρατήρησή μας στο σημείο: «Στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο απασχολείται αποδεδειγμένα, κατόπιν απόφασης του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας για τη διεξαγωγή εγχώριων αθλητικών συναντήσεων», έχει ως εξής:
Είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατόν να αποκλειστούν από τη χορήγηση αποζημίωσης για τις αθλητικές εκδηλώσεις αστυνομικοί οι οποίοι θα απασχολούνται σε διαφορετικά σημεία ακόμα και μακριά από την αθλητική εγκατάσταση, αφού εξαιτίας μιας ταυτόχρονης αθλητικής συνάντησης ενδεχομένως να απαιτείται η παρουσία τους σε μακρινές τοποθεσίες, ώστε να αποτραπεί πιθανή οπαδική συμπλοκή. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και αστυνομικές δυνάμεις οι οποίες συνοδεύουν πομπές οργανωμένων οπαδών από και προς τα γήπεδα, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν μέτρα σε αυτά, καθώς επίσης και συνάδελφοι των Αστυνομικών Τμημάτων – Τμημάτων Ασφαλείας και συναρμοδίων υπηρεσιών οι οποίοι θα συνδράμουν σε συλλήψεις – προσαγωγές παραβατικών ατόμων των γηπέδων ή θα διεκπεραιώνουν τις δικονομικές ενέργειες. Θεωρούμε προφανές ότι και οι συγκεκριμένες αστυνομικές δυνάμεις θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη χορήγηση αποζημίωσης, εφόσον αποδεδειγμένα εκτελούν υπηρεσία για την εύρυθμη διεξαγωγή μιας αθλητικής εκδήλωσης.
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών
Ο Πρόεδρος ΠΑΚΟΣ Δημοσθένης
Ο Γενικός Γραμματέας ΧΥΤΑΣ Κων/νος
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσ/κης
Ο Πρόεδρος ΤΣΑΪΡΙΔΗΣ Θεόδωρος
Ο Γενικός Γραμματέας ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος
Δηλαδή έχουμε μια από τα ίδια με τις μεθοδεύσεις Αυγενάκη να υφίστανται ακόμη »Αρθρο 70». Παράταση στην παράτααη ώ παράταση. ΟΧΙ!!! Επικαιροποιήστε το και αλλάξτε τα μέλη που από το 2019 είναι στην επιτροπή »άρθρο 43΄΄.
Παρατηρήσεις της ΠΟΑΣΥ επί των διατάξεων του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Αξιότιμοι Κύριοι
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων προσέρχεται με καλή διάθεση και πίστη στη διαβούλευση του προτεινομένου νομοσχεδίου και ειδικότερα των διατάξεων που αφορούν στην επίλυση προβλημάτων του αστυνομικού προσωπικού και στη βελτίωση της λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι παρατηρήσεις μας αφορούν στα Άρθρα 37 και 67. Ειδικότερα:
Α) Με το Άρθρο 37 «Χιλιομετρική αποζημίωση και έξοδα διανυκτέρευσης εσωτερικού κατά τις μετακινήσεις στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας», οι αρμόδιοι Υπουργοί επιτέλους αναγνώρισαν το δίκαιο αίτημά μας και έρχονται να διορθώσουν την ανωμαλία που προκλήθηκε το 2015 με την ψήφιση του νόμου 4336/2015 και την προβλεπόμενη έκδοση του αναγκαίου Προεδρικού Διατάγματος. Πλέον, από 01/01/2024 θα ισχύσουν οι νέες διατάξεις του Ν. 5045/2023, που ρυθμίζουν τα αντίστοιχα θέματα των δημοσίων υπαλλήλων, ούτως ώστε η χιλιομετρική αποζημίωση να αυξηθεί από 0,15 ευρώ σε 0,20 ευρώ (άρθρο 26) και τα έξοδα διανυκτέρευσης να αυξηθούν:
– για μεν την Α΄ κατηγορία (Αξιωματικοί από Αστυνομικό Διευθυντή έως Αντιστράτηγο) από 55 ευρώ σε 100 ευρώ και
– για δε τη Β΄ κατηγορία (από Αστυνομικό Υποδιευθυντή έως Αστυφύλακα) από 40 ευρώ σε 80 ευρώ.
Πρόκειται στην ουσία για μια σημαντική ρύθμιση που θα θεραπεύσει μια χρονίζουσα ανωμαλία ανοίγοντας το δρόμο για μια καλύτερη αποζημίωση των συναδέλφων μας ανά την επικράτεια που ένιωθαν την αδικία και την άνιση μεταχείριση έναντι των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα.
Β) Θα σταθούμε ιδιαίτερα όμως στο Άρθρο 67 με τίτλο «Αποζημίωση αστυνομικών για συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις», για το οποίο έχουμε σοβαρότατες ενστάσεις.
Θα γνωρίζετε ότι ως αίτημα, απασχολεί επί δεκαετίες την Ομοσπονδία μας εξαιτίας των παλινωδιών που είχαν σημειωθεί από πολλές πλευρές καίτοι όλοι αναγνώριζαν ότι ήταν δίκαιο και έπρεπε να τύχει θετικής νομοθετικής ρύθμισης. Η ουσία είναι ότι η αρχική λύση που είχε εξευρεθεί από το 2000 τουλάχιστον, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ήταν θνησιγενής και ουδέποτε ικανοποίησε απολύτως το αστυνομικό προσωπικό. Ενώ αναγνωριζόταν η αναγκαιότητα της αποζημίωσής του στην ουσία δεν είχε επιτευχθεί η έμπρακτη εφαρμογή της ρύθμισης της εποχής εκείνης που εστίαζε στην είσπραξη από τα ασφαλιστικά μας ταμεία σημαντικού μέρους (5%) επί του αντιτίμου του εισιτηρίου των αγώνων ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, υδατοσφαίρισης και χειροσφαίρισης). Ήταν ένας πολύτιμος πόρος για τα ασφαλιστικά ταμεία του αστυνομικού προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Χ.- (68%) Τ.Α.Υ.Α.Π.- (32%) που δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό να αξιοποιηθεί αν και επιχειρήσαμε ακόμα και με προσφυγές στη δικαιοσύνη να εφαρμόσουμε το νόμο. Στη συνέχεια υπήρξε άλλη απόπειρα αποζημίωσης με την είσπραξη μέρους των τηλεοπτικών δικαιωμάτων από τις μεταδόσεις των αγώνων, αλλά και αυτή η ρύθμιση, με την επιβολή των μνημονίων το 2010, καταστρατηγήθηκε με αποτέλεσμα το πάγιο αίτημα να επανέλθει στο προσκήνιο. Πολύ περισσότερο και με ιδιαίτερη οξύτητα στη συνέχεια, επειδή έκτοτε παρατηρήθηκε μια υπεραπασχόληση αστυνομικών σε μέτρα τάξης, ασφάλειας και τροχαίας με αφορμή κάθε κατηγορίας αγώνων. Η απασχόληση αυτή λάμβανε και λαμβάνει με το παρόν σχέδιο νόμου διαστάσεις σκανδάλου αφ’ ης στιγμής οι περισσότεροι διοργανωτές ήταν και είναι ανώνυμες ιδιωτικές επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται πλέον αζημίως για τις ίδιες, την Ελληνική Αστυνομία και τον κόπο εκατοντάδων χιλιάδων αστυνομικών εργατοωρών. Για να είμαστε ξεκάθαροι ως Ομοσπονδία συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για την αποδέσμευση των αστυνομικών από τα γήπεδα διότι ο φορολογούμενος πολίτης εισφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό για το αγαθό της ασφάλειας καθολικά για όλους και όχι επιλεκτικά για τους λίγους. Με τη διάταξη αυτή ο νομοθέτης εξυπηρετεί τα συμφέροντα συγκεκριμένων επιχειρηματιών, αφού δεν θεσμοθετεί την υποχρεωτική συνεισφορά τους στο κόστος της επιπλέον απασχόλησης της αστυνομίας στα γήπεδα.
Η προέλευση των κονδυλίων να μην είναι επομένως αδιευκρίνιστη αλλά να προέρχεται σαφώς και από τις διοργανώτριες ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η «αβλεψία» αυτή μας προξενεί δυσαρέσκεια διότι ενδεχομένως αυτή η εξέλιξη να αποτελέσει «αντεπιχείρημα» εκείνων που θα βλέπουν και θα ομιλούν περί αυξήσεων στους μισθούς των αστυνομικών, ενώ θα πρόκειται στην ουσία για «ψίχουλα» έναντι των γενναίων αυξήσεων στο πλαίσιο της διεκδικούμενης από εμάς θέσπισης ενός νέου και δίκαιου μισθολογίου.
Τούτων δοθέντων όταν επιτέλους ο σημερινός Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε δημοσίως την βούληση της Κυβέρνησης για την αποζημίωση των αστυνομικών, με σχετική μας ανακοίνωση (13 Νοεμβρίου 2023) χαιρετήσαμε την εξαγγελία που αφορά την αποζημίωση των αστυνομικών, αλλά επισημάναμε παράλληλα τι πρέπει να βελτιωθεί: https://www.poasy.gr/site/index.php/el/anakoinwseis/p-o-as-y/poasy-2023/item/2374-tipota-den-mas-xaristike-gia-na-thymoyntai-oi-palioi-kai-na-mathainoun-oi-neoteroi
Σε συνέχεια αυτών, το Προεδρείο της Ομοσπονδίας είχε σειρά επαφών και παρεμβάσεων προκειμένου η τροπολογία που θα ρυθμίζει το αίτημά μας να μην καταστεί ένα ακόμα πυροτέχνημα ούτε να σταθεί αφορμή για θεσμοθετημένες νέες διακρίσεις και έριδες μεταξύ του αστυνομικού προσωπικού.
Ειδικότερα, με το άρθρο 67 του σχετικού σχεδίου νόμου προβλέπεται η χορήγηση ειδικής αποζημίωσης ύψους 30 ευρώ για κάθε ημέρα, με ανώτατο όριο των 83.300 συνολικά ημερών απασχόλησης και συνολική δαπάνη έως 2.500.000,00 ευρώ, ετησίως, με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός επικινδυνότητας των αγώνων απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων.
Δυστυχώς έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο, εκφράζουμε την επιφύλαξή μας, διότι αφενός δεν έχουν διασφαλιστεί οι απαιτούμενες εγγυήσεις και όσα έχουμε επισημάνει, ώστε να είναι δίκαιη και ισομερής η αποζημίωση του αστυνομικού προσωπικού, αφετέρου δε επειδή περιορίζεται σημαντικά το εύρος των αγώνων για τους οποίους θα αποζημιώνεται αυτό, αν ισχύσει η διάταξη ως έχει.
Εξυπακούεται ότι χαιρετίζουμε το γεγονός της θεσμοθέτησης και το ύψος του προσδιορισθέντος ποσού των 30 ευρώ, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μας ικανοποιεί. Το πλαφόν των 2.500.000 ευρώ πιστεύουμε ότι είναι αυθαίρετο και ατεκμηρίωτο, θα αποτελέσει δε αντικείμενο νέων παρεμβάσεών μας κάθε φορά που αυτό θα εξαντλείται, ενδεχομένως περί τα τέλη του οικονομικού έτους και τα όποια υπολειπόμενα κονδύλια θα μετατίθενται για το επόμενο έτος ως απλήρωτα δεδουλευμένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους αστυνομικούς που θα έχουν εργαστεί και θα τα έχουν ανάγκη (προσφυγές στη δικαιοσύνη κλπ).
Οι ενστάσεις μας, επομένως, αφορούν στην καταβολή της αποζημίωσης, όπως επιχειρείται να γίνει, με μια διαδικασία που ως προϋπόθεσή της, εισάγει την αμφιλεγόμενη διατύπωση αναφορικά με την επικινδυνότητα των αγώνων. Στο προτεινόμενο άρθρο 67 αναφέρεται συγκεκριμένα: «με την προϋπόθεση ότι ο βαθμός επικινδυνότητάς τους απαιτεί την ανάπτυξη έντονων αστυνομικών μέτρων, σύμφωνα με το άρθρο 41Α του ν. 2725/1999 (Α΄ 121)».
Αυτή η διατύπωση, όμως, αν δεν είναι σκόπιμη, είναι αόριστη. Και λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία που έχει αποκομίσει ο κ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος, εκπρόσωπός της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων, ως επίσημου θεσμικού φορέα, στην Διαρκή Επιτροπή Αντιμετώπισης της Βίας (ΔΕΑΒ), φρονούμε ότι πρέπει να ανασκευαστεί έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα αποζημιώνονται ελάχιστοι αστυνομικοί σε σχέση με τον πολλαπλάσιο αριθμό που ούτως ή άλλως θα απασχολούνται στα γήπεδα. Η επικινδυνότητα δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για τη χορήγηση της αποζημίωσης αυτής, δεδομένου ότι ένας αγώνας, με τα σημερινά δεδομένα, αποτελεί συχνά αφορμή τέλεσης εγκληματικών ενεργειών ακόμα και εναντίον αστυνομικών μακράν των γηπέδων, είτε αυτός έχει, είτε δεν έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνος. Πρέπει να αποτραπεί ο τραγέλαφος να προβλέπεται αποζημίωση για ένα παιγνίδι «επικίνδυνο» που «δεν θα έχει ανοίξει ρουθούνι» και να μην προβλέπεται σε άλλο που ενδεχομένως να έχουν ξεσπάσει επεισόδια και μάλιστα με θύματα αστυνομικούς και πολίτες!!!
Η διάκριση των δικαιούχων αποζημίωσης έρχεται επιπροσθέτως και σε ευθεία αντίθεση με τις διατάξεις του συντάγματος περί ισονομίας και ίσης αντιμετώπισης των εργαζομένων αναφορικά με τις απολαβές τους εφόσον έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και καθήκοντα.
Πρότασή μας επομένως είναι η αναδιατύπωση του Άρθρου 67 ως ακολούθως με στόχο, την προστασία της αστυνομίας, του αστυνομικού, του πολίτη, αλλά και του ίδιου του νομοθέτη:
Άρθρο 67
«Η χορήγηση ειδικής αποζημίωσης ύψους 30 ευρώ την ημέρα στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας αφορά όσα στελέχη διατίθενται και απασχολούνται αποκλειστικά και αποδεδειγμένα σε λήψη μέτρων τάξης, ασφάλειας και τροχαίας σε όλες τις εγχώριες αθλητικές συναντήσεις επαγγελματικής και μη κατηγορίας, για όλα τα ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο, καλαθοσφαίριση, πετοσφαίριση, χειροσφαίριση, υδατοσφαίριση κλπ), καθώς και σε όλες τις διεθνείς, διασυλλογικές συναντήσεις, ομοίως για όλα τα ομαδικά αθλήματα».
Η παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας βάσει των ανωτέρω και με τη ρητή πρόβλεψη ότι θα αποζημιώνεται το προσωπικό της, δεν θα αφορά μόνο τις αθλητικές συναντήσεις που φέρουν τον χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και τα μέτρα ευρείας κλίμακας, αλλά κάθε διοργάνωση που εξ αντικειμένου βρίσκεται στο πεδίο της αστυνομικής επίβλεψης και παρέμβασης, εφόσον τούτο επιβληθεί εκ των περιστάσεων.
Βεβαίως, η «επικινδυνότητα» ορίζεται σύμφωνα με τον Ν. 2725/99 αρθ. 41Α παρ. 41Β, 41Γ, 41Δ με τις τροποποιήσεις του Ν. 4049/12, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης Βίας και εξυπηρετεί γενικότερα το λειτουργικό πλαίσιο των διοργανώσεων. Η Ομοσπονδία μας έχει επισημάνει πολλές φορές ότι συνεχίζεται η κατασπατάληση αστυνομικών δυνάμεων με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της αστυνόμευσης, την έλλειψη αστυνομικών από άλλες σοβαρές επιχειρησιακές δράσεις, την καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων κλπ.
Θέση μας είναι εν κατακλείδι η αντιμετώπιση της οπαδικής βίας με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων εκσυγχρονισμού των διαδικασιών, που θα περιλαμβάνουν την αποδέσμευση της αστυνομίας δεδομένου ότι κατά παγία τακτική η Ελληνική Αστυνομία σε προληπτικό και κατασταλτικό επίπεδο, παρέχει υπηρεσίες σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλους τους αθλητικούς χώρους.
Η προβλεπόμενη επομένως αποζημίωση των στελεχών της, δεν μπορεί να είναι μερική αλλά επιβάλλεται να είναι καθολική, αλλιώς θα πρόκειται για άλλη μια φορά για ξεκάθαρη κοροϊδία.
Το νομοθετικό πλαίσιο κατά της βίας οπως είχε καταρισθεί με τον Νομο 2825/1999 θεωρώ οτι ειναι πεπαλαιωμένος και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και προσδοκίες της κοινωνίας. Χρειάζεται ριζική αναμόρφωση με άμεση απεμπλοκή της Ελληνικής Αστυνομίας απο τις αθλητικές εγκαταστάσεις.
Οι αθλητικές εγκαταστάσεις αποτελούν ιδιοκτησία, με έμμεσο ή άμεσο τροπο, της εκάστοτε Π.Α.Ε., Κ.Α.Ε. και εν γένει Εταιρείας με ιδιοκτησιακό καθεστώς επαγγελματικής ή ερασιτεχνικής Ομαδας και οφείλει να διαφυλάττει την περιουσία της. Ως εκ τούτου, η αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Λιμενικού σώματος περιορίζεται στον χώρο εξωθεν της εγκατάστασης ώστε να εξασφαλίζεται η δημόσια τάξη.
Θεωρώ πως για τις λοιπές διοργανώσεις που χρήζουν ληψης απαραίτητων μετρων Τάξης, Ασφαλείας και Τροχαίας, οπως λόγου χάρη δρομικά αθλήματα, ποδηλασία και μηχανοκίνητο αθλητισμό, να έχει τύχει η ισχύουσα νομοθεσία 3938/2011 περί καταβολής ανταλλάγματος στην Ελληνική Αστυνομία για παροχή υπηρεσιών σε τρίτους.
Ενδιαφέρον