Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
Ποιες αλλαγές προτείνετε στην εφαρμογή των φοροαπαλλαγών που κρίνετε ότι πρέπει να διατηρηθούν;
Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
Ποιες αλλαγές προτείνετε στην εφαρμογή των φοροαπαλλαγών που κρίνετε ότι πρέπει να διατηρηθούν;
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνω να καταργηθούν οι αναπτυξιακοί νόμοι γιατί δεν κάνουν ανάπτυξη
Αγαπητοί κύριοι . Είμαι πωλητής σε εταιρεία και χρησιμοποιώ χρονομισθωμένο εταιρικό αυτοκίνητο .Με αυτό πραγματοποιώ πωλήσεις οι οποίες φέρνουν ΦΠΑ στο ελληνικό Δημόσιο . Θεωρώ ότι έχοντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο εξυπηρετώ καλύτερα τους πελάτες μου και κάνω
καλύτερα την δουλειά μου . Αποτελεί για εμένα ένα εργαλείο δουλειάς και είναι ένας σύγχρονος ευρωπαϊκός θεσμός . Σέ καμμία περίπτωση δεν πρέπει να επιστρέψουμε στα ΣΑΡΑΒΑΛΑΚΙΑ του παρελθόντος.Σας γράφω γιατί άκουσα ότι κάποιοι πρότειναν την κατάργηση του μέτρου. Να πηγαίνουμε μπροστά και όχι πίσω . Ευχαριστώ .
Είδα ένα συμπολίτη μου να κάνει ότι κάνουμε συνήθως οι Έλληνες δηλ. να κατηγορούμε τον διπλανό μας και ποτέ να μην κάνουμε αυτοκριτική.
Επιμένω κανένας δεν λέει να καταργηθεί η φοροπαπαλγή της χρονομίσθωσης για της εταιρείες αλλά όπως είπα η επαγγελματική κίνηση μπορείνα με άνεση να καλυφθεί και με ένα αυτοκίνητο 30.000 ευρώ δεν χρειάζετε Καγιέν των 120.000 Ευρώ!
Δεν διαφωνώ ότι ο μεγάλος αριθμός τον δημοσίων υπαλλήλων είναι πρόβλημα όμως το κόστος μισθοδοσίας όλων το δημοσίων υπαλλήλων αν δεν κάνω λάθος ειναι 14 δις Ευρώ/έτος. Σε αντίθεση το κόστος της φοροδιαφυγής από εκπτώσεις, φοροαπαλαγές κλπ. σε νομικά και φυσικά πρόσωπα εκτιμάτε απο την Ε.Ε. 16,6 δις/έτος επιπλέον 6,6 δις Ευρώ/έτος είναι και ο μη αποδοθείς ΦΠΑ. Συνεπώς και κανένα δημόσιο υπάλληλο να μην είχαμε στην χώρα κάποιο συμπολίτες μας θα μα «βάζανε μέσα» 9,2 δις ευρώ το έτος. Καλύτερα λοιπόν να πάψουμε να κατηγορούμε ο ένας το άλλον και να κοιτάξουμε ο καθένας το εαυτό του στον καθρέπτη και να δούμε αν ο καθένας μας είναι δίκαιος προς την ευρύτερη οικογένειά του…..την Ελλάδα!
Όταν συζητώ με κάποιον που εμπλέκεταισε εταιρία (έχει εταιρία, συμμετέχει στη διοίκηση ή είναι στέλεχος) αισθάνομαι ηλίθιος και αφελής. Διότι εγώ για να έχω αυτοκίνητο, ή άλλα υλικά αγαθά (ταξίδια, σπίτια κ.ο.κ.) πληρώνω στο κράτος φόρους από το υστέρημά μου. Ενώ αυτοί μου λένε ότι όλα είναι περασμένα στην εταιρία και συνεπώς είναι περίπου αφορολόγητα. Εγώ τους κοιτάω σαν χαζός, αναρωτιέμαι αν είμαι στ’αλήθεια ανόητος που πληρώνω φόρους και δεν γράφω τα περιουσιακά μου στοιχεία σε κάποια εταιρία για να φοροδιαφεύγω κανονικά και με τον νόμο. Αυτοί γελάνε και έχουν την πεποίθηση ότι πάντα θα μένουν στο απυρόβλητο και θα πληρώνουν πάντα αυτοί που δεν είναι «καπάτσοι».
Ηθελα να ρωτήσω αυτό θα αλλάξει? Θα είναι κάποιος που ζει με κότερα, πισίνες και αυτοκίνητα, όλα περασμένα στην εταιρία, ανώτερος από εμένα διότι θα φαίνεται τυπικά φτωχότερος από εμένα που με τσακίζει η εφορία μόνο και μόνο για την κατοχή ενός αυτοκινήτου?
Αναρωτιέμαι μήπως τελικά η λύση είναι να φτιάξω κάποια εταιρία, κάποια Μ.Κ.Ο., κάποια μη κερδοσκοπική εταιρία ή κάποια κανονική εταιρία για να διαβιώ πολυτελώς κλέβοντας κι εγώ το κράτος νόμιμα όπως κάνουν αυτοι?
Το ξέρετε κύριε Υπουργέ ότι οι μη κερδοσκοπικές εταιρίες έχουν τα μεγαλύτερα κέρδη? Το ξέρετε ότι οι Μ.Κ.Ο. είναι φοβερό βόλεμα για κάποιους που ζουν με τα χρήματά μας?
Έχετε σκοπό να κόψετε τις φοροαπαλλαγές και τα προνόμια στις εταιρίες, να τις ελέγξετέ σοβαρά και να ΚΟΨΕΤΕ τα λεφτά στις Μ.Κ.Ο.? (Μ.Κ.Ο. μόνο κατ’όνομα διότι στην ουσία μόνο Κ.Ο. είναι!)
Αν δεν τα πράξετε όλα αυτά, κύριε υπουργέ, λυπάμαι, άλλα το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να διαλύσετε την (μικρο)μεσσαία τάξη και να πλουτίσετε έτι περαιτέρω τους έχοντες και κατέχοντες.
Μετά τιμής.
Η Κυβέρνηση έχει άνοιξη διάλογο με τον πολίτη, πράγμα θετικό, εφόσον λάβουν υπ’όψην τους τις διάφορες προτάσεις.
Θέλω να επισημάνω μία λανθασμένη, κατά εμού, άποψη όσο αφορά τις εταιρείες λίζινγκ και μισθώσεως αυτοκινήτων. Οι Γιατροί και μεγάλοι Δικηγόροι πράγματι μπορεί να χρησιμοποιούν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, όμως βάση νόμου, τα τεκμήρια κατοχής των εν λόγω αυτοκινήτων επιβαρύνει του ιδίους στην φορολογική τους δήλωση. Το να κλείσουμε τις προ αναφερόμενες εταιρείες για να πιάσουμε τους φοροφυγάδες είναι εντελώς αντιπαραγωγική κίνηση, διότι πρώτων δεν πιάνουμε τους φοροφυγάδες αν δεν τους υποχρεώσουμε να τηρούν τους υπάρχων νόμους οι οποίοι έχουν ήδη μεριμνήσει να θέτουν περιορισμούς στην κατοχή μεγάλων ή όχι αυτοκινήτων βάση φορολογική δήλωση, και κατά δεύτερο κλείνοντας υγιούς εταιρείες προσθέτουμε άνεργους στην αγορά εργασίας, μειώνουμε την είσπραξη ΦΠΑ (το οποίο εφαρμόζεται τόσο στην αξία του αυτοκινήτου, όσο και στα τέλη κυκλοφορίας, συνολικό κόστος ασφαλίστρων,…), την είσπραξη φόρων, και χάνουμε τον έλεγχο της σωστής πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και ασφαλίστρων (πόσοι κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας; και πόσα αυτοκίνητα είναι ανασφάλιστα;).
Το να αρχίζουμε να καταστρέφουμε ολόκληρους υγιούς κλάδους της οικονομίας μας όταν έχουμε πρόβλημα παραγωγικότητας, και ανεπάρκεια φορολογικών πόρων είναι μια αντίφαση την οποία δεν πιστεύω ότι μπορούμε να την υλοποιήσουμε χωρίς μεγαλύτερο κόστος από τα προσδοκούμενα οφέλη.
Πραγματικα καποιες φορες νομιζω οτι προσπαθουμε να ανακαλυψουμε την πυριτιδα σε αυτη την χωρα, απλα ας δουμε τι κανουν τα υπολοιπα ευρωπαικα και οχι μονο κρατη. Η αναπτυξη ποτε δε προηλθε απο την υπεφορολογηση, αλλα η ανακαμψη ερχετε με σωστη σοβαρη και δικαιη αποφορολογηση και φοροαπαλαγη, ως εργαλεια που αφηνουν ή βοηθουν την αναπτυξη. Επιπλεον πιαστε την καθημερινη φοροκλοπη και αφηστε για αργοτερα την φοροαπαλαγες που αλλωστε δινου δουλεια σε ενα μεγαλο αριθμο εργαζομενων.
Η κατάργηση της φοροαπαλλαγής θα ωθήσει τις επιχειρήσεις που νοικιάζουν τα αυτοκίνητα για τις ανάγκες τους ως εργαλείο δουλειάς, να τα αγοράζουν.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την μεγάλη δέσμευση κεφαλαίων για μη παραγωγικό σκοπό, κατά συνέπεια, αύξηση του λειτουργικού τους κόστους το οποίο με τη σειρά του θα επιβαρυνθεί ο τελικός καταναλωτής. Μην ξεχνάμε ότι το ζητούμενο είναι η αύξηση της παραγωγικότητας με χαμηλό λειτουργικό κόστος.
Η ενοικίαση αυτοκινήτων δημιουργεί μια σειρά τιμολογήσεων καθ’ όλη την διάρκεια της μίσθωσης, (αγορά, ενοικίαση, πώληση ) πράγμα το οποίο δημιουργεί ροή συνεχών εσόδων στο κράτος ( Φ.Π.Α).
Επίσης μην ξεχνάμε ότι επιτυγχάνεται συνεχής ανανέωση των εταιρικών στολών με μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη. Αν καταργηθούν οι φοροαπαλλαγές ποια εταιρεία θα έχει την δυνατότητα να ανανεώνει το στόλο της κάθε 3-5 έτη; Μήπως θα το διατηρούν για δεκαετία και άνω με πολλαπλές επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλά και στην οδική ασφάλεια ;
Συζητάμε για ένα κλάδο, το κλάδο του αυτοκινήτου σε μια περίοδο που ήδη μαστίζεται από βαθιά κρίση, ευνόητο είναι ότι τυχόν άρση των φοροαπαλλαγών θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις ( αύξηση της ανεργίας , κλείσιμο επιχειρήσεων ). Ήδη εκτιμήσεις αναφέρουν για ΄΄ έκρηξη ΄΄ της ανεργίας σε διψήφια νούμερα!
Μήπως τελικά καταστρέφουμε τα ΄΄ εργαλεία ΄΄ της ανόρθωσης της οικονομίας μας ;
Ας παταχθεί πρώτα η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ και μετά η ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ!
Το αιώνιο πρόβλημα μας είναι η φοροδιαφυγή και αυτό πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης της κυβέρνησης στην οποιαδήποτε οικονομική μεταρρύθμιση.
Αρκετά σημεία διαφεύγουν από αρκετούς που είναι υπέρ της κατάργησης του μέτρου της έκπτωσης των μισθωμάτων ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων.
Θα ήθελα να σταθω σε μερικά θέματα τα οποία αφορούν την σχετική διάταξη.
Να αρχίσω λέγοντας ότι ο νόμος ορίζει σαφώς ότι τα μισθώματα εκπίπτουν κατά 100% μόνο όταν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται για τους επαγγελματικούς σκοπούς της εκάστοτε εταιρίας. Εδώ θα αναφέρω ότι σε περίπτωση φορολογικού ελέγχου διαπιστωθεί ότι γίνεται κατάχρηση της συγκεκριμένης διάταξης, η δαπάνη μπορεί να απορριφθεί (είτε στο σύνολο της είτε εν μέρη).
Επιπλέον θα αναφέρω ότι αυτή η έκπτωση μισθωμάτων ισχύει μόνο όταν η μίσθωση αφορά μακροχρόνια μίσθωση χωρίς δικαίωμα εξαγοράς στο τέλος της μισθωτικής περιόδου. Άρα μιλάμε για δικαίωμα χρήσης μόνο και όχι για ιδιοκτησία. Σε περίπτωση που η σύμβαση μίσθωσης προβλέπει εξαγορά του αυτοκινήτου στο τέλος της περιόδου η δαπάνη μπορεί να απορριφθεί.
Τέλος ας μην λησμονούμε τον παράγοντα άνθρωπο και το αντίκτυπο που μπορεί να έχει αυτή η εξέλιξη στον κλάδο των ενοικιάσεων. Όλοι μπορούμε να βάζουμε νούμερα πάνω στο τραπέζι και να τα μαγειρεύουμε όπως μας βολεύει. Τα νούμερα όμως των ανέργων που θα υπάρξουν θα είναι δεδομένα και αδιαμφισβήτητα.
Παρατηρώντας τις τελευταίες οικονομικο-πολιτικές εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου και μετά το συνεχόμενο κλείσιμο πολλών Εμποριών Αυτοκινήτων άραγε σειρά έχουν για κλείσιμο οι εταιρείες χρονομίσθωσης και leasing ?????
Δυστυχώς θα επιβεβαιωθούν οι παραπάνω φόβοι και ανησυχίες εάν προχωρήσει η κατάργηση των φοροαπαλλαγών των εταιρικών αυτοκινήτων .
Παρακαλούμε μην αποδυναμώνετε άλλο αυτές τις εταιρείες διότι αρκετά έχουν υποστεί το τελευταίο διάστημα από το χρηματοπιστωτικό σύστημα και υπολογίστε το μερίδιο που καταλαμβάνουν στο συγκεκριμένο χώρο αγοράς.
Ανταπαντώντας στα σχόλια που έχουν προηγηθεί και αφορούν στην αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων που έχουν μισθωθεί μέσω μίας εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης, θα ήθελα να σημειωθούν τα ακόλουθα :
Πρώτον και κύριο, οι ιδιοκτήτες ή υπάλληλοι που οδηγούν τα αυτοκίνητα αυτά, έχουν απλά και μόνο το δικαίωμα της χρήσης και όχι της ιδιοκτησίας. Τα μισθωμένα αυτοκίνητα είναι πάγια της εταιρείας leasing ,η οποία υποβάλλει κατάσταση με τα αυτοκίνητα αυτά στις υπεύθυνες αρχές. Ο νόμος από την άλλη πλευρά προβλέπει, την συνυποβολή του τεκμηρίου συντήρησης των μισθωμένων αυτοκινήτων, στην προσωπική δηλώση εισοδήματος του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας. Στην περίπτωση δέ, των ατομικών εταιρειών, ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, υποχρεούται να υποβάλει το τεκμήριο συντήρης στην προσωπική του δήλωση. Η απλή διασταύρωση των στοιχείων, θα ήταν αρκετό μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Δεύτερον και επίσης σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η μίσθωση των αυτοκινήτων από εταρείες Rent-A-Car, εξυπηρετεί την κάλυψη των επαγγελματικών αναγκών των εταιρειών και στην συντριπτική πλειοψηφία, αποτελείται από αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού των οποίων οι χρήστες είναι απλοί χαμηλόμισθοι υπάλληλοι. Σε κάθε δέ, περίπτωση, οι μισθώσεις αυτές τεκμιριώνονται με νόμιμα τιμολόγια ,στο όνομα του μισθωτή, τα οποία υπόκεινται στον τακτικό φορολογικό έλεγχο των μισθωτριών εταιρειών. Αν μία δαπάνη, κριθεί μή παραγωγική, ο φορολογικός ελεγκτής έχει το δικαίωμα να την απορρίψει.
Συνοψίζοντας, θα ήθελα να τονίσω, ότι ο Νόμος θα πρέπει να εστιάσει στην διασταύρωση των στοιχείων , με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και όχι στην κατάργηση της φοροαπαλλαγης των ενοικίων μισθωμένων αυτοκινήτων μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης.
Δίκαιο φορολογικό επικαλούνται όλοι. Το θέμα όμως είναι ποιο είναι αντικειμενικά το δίκαιο φορολογικό σύστημα.
Το υπουργείο προτείνει φορολογικές κλίμακες που θα ελαφρύνουν τα χαμηλότερα εισοδήματα και θα επιβαρύνουν τα μεγάλα εισοδήματα. Το ζητούμενο όμως είναι αν δηλώνονται τα μεγάλα αυτά εισοδήματα. Μέχρι τώρα τουλάχιστον, όπως προκύπτουν από πίνακες που επισυνάπτονται στη διαβούλευση, εκείνοι που πληρώνουν τα τρία τέταρτα σχεδόν των εισπραττόμενων φόρων από το κράτος είναι μισθωτοί και συνταξιούχοι που είναι ξεκάθαρο το εισόδημά τους. Είναι επομένως προφανές ότι το κράτος δεν προέβλεψε τόσα χρόνια αντικειμενικούς τρόπους καθορισμού των εισοδημάτων από ελεύθερους επαγγελματίες, ανώνυμες εταιρείες και νομικά εν γένει πρόσωπα. Ειδικότερα με το σύστημα ισολογισμού των νομικών προσώπων, κάθε δαπάνη αφαιρεί στην ουσία φορολογητέο εισόδημα. Τα νομικά πρόσωπα προφανώς καθορίζουν, από μόνα τους, πόσο φόρο θα πληρώνουν.
Συνεπώς ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα πρέπει να επιβάλλει ισονομία, αλλάζοντας τις υφιστάμενες νομοθετικές διατάξεις για την λειτουργία και φορολόγηση των νομικών προσώπων, έτσι ώστε η φορολογική νομοθεσία να μη δημιουργεί άνιση μεταχείριση στη φορολόγηση των εισοδημάτων. Αν αυτό δεν γίνει, ότι κλίμακα ή κλίμακες ακολουθηθούν, θα παράγουν άνιση μεταχείριση στη φορολόγηση.
Οι μισθωτοί και συνταξιούχοι μέχρι τώρα έχουν αφορολόγητο για 12.000 Ευρώ ενώ οι κλίμακες φορολόγησης αρχίζουν από το 27% και καταλήγουν στο 40% ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες ξεκινούν με συντελεστή 15% που κλιμακώνεται ανάλογα με τα εισοδήματά τους. Όμως δεν μπορούν να δικαιολογήσουν όλα τα λειτουργικά τους έξοδα. Μισθωτοί και συνταξιούχοι και ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν έκπτωση από το εισόδημά τους μέχρι 1.000 Ευρώ για καταναλωτικές δαπάνες.
Επομένως στους μεν μισθωτούς και συνταξιούχους, το εισόδημα από μισθούς και συντάξεις, που υπερβαίνει τις 13.000Ευρώ θεωρείται ως κέρδος και φορολογείται. Συνεπώς το κράτος αναγνωρίζει ότι οι 12-13.000 Ευρώ φθάνουν για να έχει άνετη διαβίωση ένας μισθωτός ή συνταξιούχος.
Η πρόταση μου είναι η εξής:
1) Εισόδημα μέχρι π.χ. 30.000 Ευρώ να μη φορολογείται καθόλου διότι αποτελεί το ελάχιστο εισόδημα άνετης διαβίωσης
2) Τα νομικά πρόσωπα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες να έχουν καταρχήν , το ίδιο με τους μισθωτούς αφορολόγητο όριο των 30.000 Ευρώ. Από τα ακαθάριστα δε έσοδα, να αφαιρούνται αμοιβές προσωπικού, πρώτες ύλες, μεταφορές, ενοίκια , ασφαλιστικές εισφορές, ΔΕΗ, τηλεφωνικές δαπάνες και κάθε αναγκαίο αντικειμενικά έξοδο για την λειτουργία της επιχείρησης, και το εναπομένον εισόδημα, να φορολογείται με βάση τη φορολογική κλίμακα που θα καθοριστεί, που δεν πρέπει να ξεπερνά σε καμία περίπτωση το 30% των καθαρών εισοδημάτων γιατί συντελεστές του 45 και 50%, βάζει συνέταιρο το κράτος και είναι απαράδεκτο κάποιος να δουλεύει και κάποιος να εισπράττει χωρίς να δουλεύει και να σπαταλά. Οι μέχρι τώρα τουλάχιστον διαχρονικές κυβερνητικές πρακτικές αυτό απέδειξαν.
Θέλει βέβαια πολύ συζήτηση το προτεινόμενο σύστημα. Λάθος ή σωστή η παραπάνω άποψη πρέπει να διερευνηθεί τουλάχιστον. Σε κάθε περίπτωση πάντως αντικειμενικός προσδιορισμός των εισοδημάτων των νομικών προσώπων είναι περισσότερο από αναγκαίος. Και αν δεν μπορεί να γίνει άμεσα, λόγω χρέους και ελλειμμάτων, ας γίνει την επόμενη χρονιά. Ή διαφοροποιείστε από νέο φιλελεύθερες πρακτικές και αντιλήψεις ή χανόμαστε!
Και μόνο βέβαια που σας επαινεί ο πατριάρχης του νεοφιλελευθερισμού στην Ελλάδα φτάνει για να αναρωτηθείτε τι λάθος έχετε κάνει.
Αγαπητέ κύριε υπουργέ των οικονομικών της χώρας.Θέλω να σας καταθέσω την άποψή μου ώς Οικονομολόγος-Λογιστής,Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ,με εμπειρία στην αγορά απο όλα τα πόστα.Σαν Μισθωτός επί σειρά ετών,σαν ελεύθ. επαγγελματίας αλλά και σαν επιχειρηματίας πρόσφατα.Κύριε υπουργέ,όλοι γνωρίζουμε ότι η βασική αιτία για την σημερινή κατάσταση της χώρας και το τεράστιο χρέος των 300 δισ ευρώ είναι η τεράστια σπατάλη και το υπερβολικό κόστος μισθοδοσίας του δημόσιου τομέα.Το παραπάνω είναι το 70% του προβλήματος ενώ το 30% είναι η φοροδιαφυγή(ελεύθεροι επαγγελματίες κυρίως).Συμφωνώ με το μέτρο των αποδείξεων για την τόνωση του ΦΠΑ ενώ το διαφεύγων εισόδημα θα αποκαλυφθεί μόνο με το παγκοσμίως αποδοτικό πόθεν έσχες .Καλό θα ήταν βέβαια για λόγους χρηστής διοίκησης να ξεκινήσετε το πόθεν έσχες από τα στελέχη του υπουργείου σας.Σχετικά με την αφαίρεση δαπανών από τις επιχειρήσεις , θέλω να τονίσω ,ότι καταρχήν είμαι κάθετα ενάντιος και θεωρώ ότι ολίγη σοφρωσύνη έχουν οι κυνηγοί μαγισών που σε αυτήν την διαβούλευση προτείνουν κάτι τέτοιο .Ας μη ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις είναι φορολογικές αγελάδες και ότι για κάθε έξοδο που εκπίπτουν δημιουργείται ένα αντίστοιχο έσοδο σε μια άλλη επιχείρηση με αντίστοιχες θέσεις εργασίας και αντίστοιχη φορολογική ωφέλεια του δημοσίου απο ΦΠΑ,ΦΜΥ΄,εισόδημα κλπ.
Ερχομαι τώρα στο θέμα της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων,που ορισμένοι σε αυτήν τη διαβούλευση προτείνουν να καταργηθεί.Δηλαδή προτείνουν κλείσιμο επιχερήσεων ,χιλιάδες απολύσεις,τεράστια απώλεια φόρων του Δημοσίου ,και την επιστροφή της κοινωνίας σε πρωτόγονη κατάσταση . Τί να πεί κανείς άραγε ? Μάλλον δεν γνωρίζουν την επίδραση του πολλαπλασιαστή και τη βασική οικονομική θεωρία .Επιθυμούμε να είμαστε σύγχρονη ευρωπαική χώρα και όχι τριτοκοσμική.
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας .
Για τα σχόλια κάποιον που «ανυσήχησαν»: Δεν νομίζω ότι κανείς μιλάει για κατάργηση τις φοροαπαλλαγής για την χρονομίσθωση απλά επαγγελματική κίνηση μπορεί να κάνει κάποιος και με ένα αυτοκίνητο 30.000 ευρώ δεν χρειάζετε ένα Καγιέν 120.000 Ευρώ! Εάν θέλει καγίεν να πληρώσει τεκμήριο όπως και ένας μισθωτός!
Καλησπέρα σε όλους και καλή χρονιά !!
Θεωρώ λάθος την κατάργηση της έκπτωσης των μισθωμάτων που καταβάλλονται για τα μισθωμένα αυτοκίνητα. Η κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί τα μισθωμένα αυτοκίνητα για την μετακίνηση των στελεχών της και είναι ένα εργαλείο δουλειάς για αυτούς και είδος εξυπηρέτησης και διευκόλυνσης για τα στελέχη της . Μπορεί εν μέρει να χρησιμοποιείται και για προσωπικές ανάγκες ( ελάχιστες φορές) , αλλά αυτό δεν θα γινόταν εάν είχε την δυνατότητα και ο ιδιώτης να προβεί σε μία χρονομίσθωση και να έχει την ανάλογη φοροαπαλλαγή. Η μετακίνηση είναι αρκετά σημαντική για τον καθένα μας. Ένας από τους τρόπους λοιπόν να κάνουμε την μετακίνηση μας ασφαλή, απέναντί σε εμάς άλλα και το περιβάλλον είναι να έχουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Καλό λοιπόν θα ήταν να συνεχίσει η φοροαπαλλαγή μέσω της χρονομίσθωσης για τις εταιρείες και κάπου ποιο κάτω να πραγματοποιηθεί και για τους ιδιώτες. Για την σωστή πάταξη φοροδιαφυγής ας ψάξουμε στα σημεία που ποτέ κανείς δεν έχει ψάξει και όχι πάλι στον απλό, έντιμο και φορολογούμενο πολίτη.
Ο λόγος που οι εταιρίες μισθώνουν αυτοκίνητα αντί να τα αγοράσουν είναι γιατί μειώνουν το κόστος κατοχής τους πάνω από 40% άρα και το κόστος λειτουργιάς της επιχείρησης .
Οι εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων έχουν μειωμένο κόστος απόκτησης, ασφαλίστρων, κόστος συντήρησης, άρα έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν χαμηλό τελικό κόστος.
Το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο για τις επιχειρήσεις και χρησιμοποιείται για πωλητές, μεταφορά υπαλλήλων σε έργα εκτός της έδρας της εταιρίας, ελεγκτές, διευθυντικά στελέχη τα οποία δικαιούνται μεταφορικό μέσο βάση σύμβασης, μεταφορά προσωπικού συνεργείων, κτλ.
Δεν είναι δυνατό να προτείνετε να μην εκπίπτεται η δαπάνη κατοχής του όταν όχι μόνο στην υπόλοιπη Ευρώπη αλά και παγκόσμια εκπίπτει.
Σας επισυνάπτω άρθρο από την ιστοσελίδα http://news.ert.gr που αναφέρετε στο μειωμένο κόστος αυτοκινήτου μέσω ενοικίασης.
Δυσβάσταχτο είναι πλέον, το ετήσιο κόστος χρήσης αυτοκινήτου.
Πέραν των υψηλών Τελών Κυκλοφορίας, οι κάτοχοι Ι.Χ., πρέπει να αντιμετωπίσουν και τους νέους -αυξημένους τιμοκαταλόγους- που ετοιμάζουν οι ασφαλιστικές.
Αν συνυπολογιστεί το ετήσιο κόστος συντήρησης μαζί με το κόστος καυσίμων, τότε η χρονομίσθωση ή ενοικίαση ενός Ι.Χ., μάλλον συμφέρει πιο πολύ από την αγορά του.
Το ετήσιο κόστος χρήση των αυτοκινήτων φαίνεται πως απασχολεί ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες τους, καθώς μετά τα Τέλη Κυκλοφορίας σειρά έχουν οι ασφάλειες.
Ωστόσο, αν συνυπολογίσει κανείς το ετήσιο κόστος συντήρησης μαζί με το κόστος των καυσίμων, αλλά και εκείνο της απόκτησης, μάλλον η λύση της ενοικίασης ή της χρονο-μίσθωσης είναι πολύ πιο οικονομική. Πάντως, σε αρκετά κράτη-μέλη η ενοικίαση της χρήσης Ι.Χ. μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 50% του συνολικού στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν.
Το ετήσιο κόστος χρήσης των Ι.Χ. είναι ανάλογο του κινητήρα, της 1ης άδειας κυκλοφορίας, αλλά και της εταιρείας που το έχει εισάγει.
Ένα ιδιοκτήτης Ι.Χ. 1.200 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλει 98 € για Τέλη Κυκλοφορίας -περίπου- 1.000 € για καύσιμα 15.000 χ.λμ. 320 € για ασφάλεια 300 € για το ετήσιο σέρβις. Το συνολικό ετήσιο κόστος υπολογίζεται σε 1718 ευρώ ενώ το μηνιαίο είναι 144 €.
Οι προσφορές που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης αυτοκινήτων για μοντέλα πόλης αρχίζουν από τα 140 € μηνιαίως και το μόνο που θα πρέπει να επωμιστεί επί πλέον ο χρήσης είναι τα καύσιμα. Όμως, θα έχει γλιτώσει το κόστος της απόκτησης, το οποίο ανέρχεται σε τουλάχιστον 9.000 €.
Όσον αφορά την κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων με κινητήρες 1.600 κ.εκ., των οποίων το ετήσιο κόστος περιλαμβάνει 182 € για τα Τέλη Κυκλοφορίας, 1.300 € για τα καύσιμα [15.000 χλμ.], 400 € για την ασφάλιση και 500 € για την ετήσια συντήρηση. Έτσι, το μηνιαίο κόστος ανέρχεται στα 200 €!
Το μηνιαίο κόστος χρήσης των οικογενειακών μοντέλων από 200 € εκτοξεύεται στα 400 €, αν το όχημα έχει αποκτηθεί με δάνειο!
Το μηνιαίο κόστος χρήσης Ι.Χ. με κινητήρες άνω των δύο λίτρα, ανέρχεται σε τουλάχιστον 300 €, βέβαια χωρίς να έχει υπολογιστεί και το υπέρογκο ποσό που αφορά στο κόστος απόκτησης, το οποίο ανέρχεται σε -τουλάχιστον- 20.000 €.
Θεωρώ οτι γίνεται πολύ μεγάλο θέμα με το ζήτημα των εκπιπτόμενων δαπανών και σχετικά με το τι μπορεί να «γλιτώνουν » κάποιοι. Καλό θα ήταν να δούμε απο άλλο πρίσμα και μέσα στα πλαίσια μιας ΠΕΘΑΜΕΝΗΣ αγοράς τι κίνητρα μπορούν να δίνονται για να υπάρξει κινητικότητα (και θέσεις εργασίας) τόσο στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, όσο και στις χρονομισθωτικές εταιρείες, στις ασφαλιστικές εταιρείες, στα συνεργεία και στα βουλκανιζατέρ.
Αν το πρόβλημα βρίσκεται στη συγκέντρωση εσόδων τότε το κράτος θα πρέπει να στραφεί στους έχοντες τεράστια περιουσία, στην εκκλησία, στα νυχτερινά μαγαζιά. Ας αρχίσει επιτέλους να γίνεται ένας πιο ουσιαστικός οικονομικός και φορολογικός έλεγχος στους φορολογούμενους π.χ σε ένα γιατρό που δηλώνει 30.000 € ετησίως και μένει στην Πολιτεία και ας μην λειτουργούμε κοντόφθαλμα και κυνηγάμε κάποιον που μπορεί απλά να οδηγεί ένα αυτοκίνητο 2.000cc.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ
ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.ΘΕΩΡΩ
ΘΤΙ ΣΩΣΤΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΗΔΑΠΑΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΟΥΣ.
1.ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ‘Η ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ.
2.ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (ΒΑΣΕΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ)ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ 100% ΣΤΑ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ RENT A CAR.
3.ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΣΘΩΜΕΝΑ.ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟ
ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΚΜΑΡΤΗ ΔΑΠΑΝΗ.ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
4. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΡΟ
ΔΙΑΦΥΓΗ ‘Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΣΤΗ ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ
Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και αντικατάσταση με επενδυτικά κίνητρα, εκτός από φοροαπαλλαγές που πρέπει να επανεξετασθούν στους παραμεθόριους νομούς.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι με επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές είναι αδύνατο να επιβιώσουμε και πρέπει να δημιουργήσουμε επιχειρήσεις υγιείς με αύξηση της παραγωγικότητας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Πρέπει να ξαναδείτε τον νέο επενδυτικό Νόμο και να θέσετε αυστηρά κριτήρια βιοσημότητος των επιχειρήσεων με σκοπό την πραγματική ανάπτυξη της περιφέρειας και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Πρέπει να δημιουργηθεί φορέας που να χρηματοδοτεί νέους επιστήμονες στην έρευνα, την καινοτομία, την υψηλή τεχνολογία.
Το ίδιο ισχύει και για την εκκλησία, που εχουν μετατρέψει τις μητροπόλεις και τα μοναστήρια σε εμπορικά καταστήματα και σε λαϊκές αγορές.
Επιτήδειοι ιεράρχες και καλόγεροι μαζί με συγγενικά τους πρόσωπα έχουν δημιουργήσει επιχειρήσεις, ανταγωνιστικές (πωλήσεις χωρίς ΦΠΑ ), επενδύσεις σε ακίνητα , χρηματιστηριακές , αναστηλώσεις επισκευές οικοδομών και πακτωλό επιδοτήσεων.
Καλύτερα σαν πολιτεία να επιδοτείτε το φιλανθρωπικό έργο – κατόπιν ελέγχου -παρά να τις απαλλάξετε από φόρους.
Επίσης πρέπει να σταματήσει η παραγραφή τεραστίων ποσών λόγω αδυναμίας πληρωμής χρέους προς το Δημόσιο των μεγάλων ΠΑΕ
Καμία απαλλαγή στους Δήμους και στις Κοινότητες που γίνεται το πάρτυ της ασυδοσίας θεωρούν το δημόσιο χρήμα ιδιόκτητο και εξυπηρετούν ρουσφετολογικούς και ιδιοτελείς σκοπούς.
Εάν ελεγχθούν οι Δήμοι ή κοινότητες από ειδικούς-όχι ορκωτούς λογιστάς-
από οικονομολόγους- λογιστές πολίτες θα εκπλαγείτε.
Ολοι οι δήμοι και οι αναπτυξιακές τους – νέο φρούτο- πρέπει να λειτουργούν με διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.