Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλογικά και για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού.
Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 21 Αναλογική εφαρμογή για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού
Άρθρο 21 Αναλογική εφαρμογή για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προστατευόμενοι αιγιαλοί και παραλίες και αιγιαλοί και παραλίες κοινής προστασίας
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 5 Οριοθέτηση αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κοινόχρηστος χαρακτήρας και ιδιοκτησιακό καθεστώς αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού και παλαιάς όχθης των μεγάλων λιμνών και των πλεύσιμων ποταμών
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΣ Άρθρο 7 Καθορισμός φορέα που παραχωρεί την απλή χρήση
- 312 ΣχόλιαΆρθρο 8 Γενικοί όροι και περιορισμοί στην παραχώρηση απλής χρήσης
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 9 Τμήματα αιγιαλών και παραλιών που μπορούν να παραχωρηθούν για απλή χρήση κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ηλεκτρονική διαδικασία για την παραχώρηση απλής χρήσης κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διαδικασία παραχώρησης απλής χρήσης σε όμορη επιχείρηση ή σωματείο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 12 Καταγγελία παραχώρησης απλής χρήσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 13 Υποχρεώσεις κατά τη λήξη της παραχώρησης
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 14 Υποχρεώσεις δήμων
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 15 Λειτουργία Πλατφόρμας Παρακολούθησης και ελέγχου συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύστημα ηλεκτρονικών καταγγελιών
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 17 Έλεγχοι
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μέτρα προστασίας της κοινοχρησίας – Διοικητικά μέτρα
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διοικητικές κυρώσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ποινικές κυρώσεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αναλογική εφαρμογή για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού
- 19 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 24 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Άρθρο 25 Ρυθμίσεις για τη διοίκηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου – Προσθήκη παρ. 14 στο άρθρο 196 ν. 4389/2016ΜΕΡΟΣ Γ’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Άρθρο 25 Ρυθμίσεις για τη διοίκηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου – Προσθήκη παρ. 14 στο άρθρο 196 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Επέκταση εφαρμογής διατάξεων που ισχύουν για το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 1 και παρ. 6 άρθρου 46 ν. 4413/2016Άρθρο 26 Επέκταση εφαρμογής διατάξεων που ισχύουν για το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 1 και παρ. 6 άρθρου 46 ν. 4413/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Παραχώρηση ακινήτου για εργοταξιακό χώρο του έργου Ζεύξη Ρίου – ΑντιρρίουΆρθρο 27 Παραχώρηση ακινήτου για εργοταξιακό χώρο του έργου Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 28 Καθορισμός Θαλάσσιας Ζώνης Λιμένος Αλεξανδρούπολης
- 20 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 29 Αναπροσαρμογή αποζημίωσης εφημεριών και ανώτατου ορίου αποδοχών ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 45 ν. 3205/2003 και περ. β) παρ. 3 άρθρου 28 ν. 4354/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τουςΆρθρο 30 Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Παράταση αποσπάσεων στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και ΟικονομικώνΆρθρο 31 Παράταση αποσπάσεων στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 32 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 32 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Ιανουαρίου 2024, 23:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Φεβρουαρίου 2024, 23:00
Σχετικό Υλικό
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄ - ΡΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΥΛΗΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 1239 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Παρατηρήσεις επί της παρ. 1:
Η διαδικασία καθορισμού των «απάτητων» παραλιών δεν παρέχει εχέγγυα αξιοπιστίας και διαφάνειας.
Η ανωτέρω παράγραφος καθιστά ανέφικτη και μη αξιόπιστη την διαδικασία συμπερίληψης παραλιών περιοχών Natura στην κατηγορία των «απάτητων» . Αφενός ο χρονικός ορίζοντας της 1ης Μαρτίου 2024 (!) για έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας , κατόπιν εισήγησης του ΟΦΥΠΕΚΑ και πρότασης του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έστω και εάν αναβληθεί για ένα μήνα , δεν παρέχει τα στοιχειώδη εχέγγυα αξιοπιστίας και διαφάνειας ιδιαίτερα όταν για τον χαρακτηρισμό θα λαμβάνονται υπόψη «οι κοινωνικές και πολιτιστικές απαιτήσεις, καθώς και οι περιφερειακές και τοπικές ιδιομορφίες» χωρίς καμμιά σοβαρή διαδικασία διαβούλευσης. Είναι προφανής ο κίνδυνος οι «απάτητες παραλίες» να περιοριστούν σε ανώδυνες οικονομικά και κοινωνικά περιπτώσεις (π.χ. δυσπρόσιτες παραλίες).
Πρόταση:
To 2024 να αποκλειστούν από την παραχώρηση απλής χρήσης όλες οι παραλίες περιοχής Natura, ώστε να υπάρξει ικανός χρόνος παρουσίασης με όρους απόλυτης διαφάνειας της πρότασης των Υπουργών και οριστικοποίησης των επιλογών μέσα από διαδικασία διαβούλευσης το 2025.
Κοινά σχόλια περιβαλλοντικών οργανώσεων Εταιρία Προστασίας Πρεσπών, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Καλλιστώ, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Greenpeace, MEDASSET, WWF Ελλάς
Άρθρο 21
Η διαδικασία για τα υδάτινα στοιχεία, τους πυθμένες και το υπέδαφος των υδάτινων στοιχείων θα έπρεπε να είναι αυστηρότερη, ειδικά όπου δεν προβλέπεται η εκπόνηση ΑΕΠΟ. Θα έπρεπε να προβλέπεται ΑΕΠΟ (ή ΣΠΕ) για κάθε επέμβαση σε πυθμένα ή υπέδαφος βυθού, και να απαγορεύονται παρόμοιες επεμβάσεις εντός προστατευόμενων περιοχών. Υπάρχει σημαντικό έλλειμμα γνώσεων για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις παρόμοιων επεμβάσεων.
Προτείνω να διαγραφεί το άρθρο στο σύνολό του. Οι εν λόγω περιοχές πρέπει να προστατεύονται πιο αυστηρά. Εναλλακτικά να προσδιοριστούν α) συγκεκριμένα και αναλυτικά περιβαλλοντικά κριτήρια και αυστηρός έλεγχος και β) να προσδιοριστούν οι απάτητες «ζώνες λιμένων, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού» με συγκεκριμένα και αναλυτικά περιβαλλοντικά κριτήρια και αυστηρό έλεγχο.
Με το σκεπτικό ότι οι χερσαίες λιμενικές ζώνες αποτελούν «ιδιάζοντα χώρο ιδιαίτερης σημασίας» που η εκμετάλλευση και η χρήση τους δεν προσιδιάζει πολλές φορές με τη χρήση του αιγιαλού και παραλίας, θα πρέπει να υιοθετηθεί σαφέστερο και εξειδικευμένο νομοθετικό πλαίσιο που να αφορά στους ελέγχους, κυρώσεις επί παραβάσεων (άρθρα 17, 18,19, 20) αλλά και στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες (άρθρο 10).
Προκειμένου να εκσυγχρονιστεί το λιμενικό σύστημα, προτείνεται η σύνταξη κώδικα λιμένων που θα κωδικοποιεί όπου απαιτείται τα διάσπαρτα νομοθετήματα και θα επιλύει τα κρίσιμα ζητήματα διαχείρισης λιμένων (ελλιμενισμός, παραχωρήσεις, προστασία, διοικητικές και ποινικές κυρώσεις λιμενικών ζωνών, χρήσεις γης, δόμηση, λιμενικές εργασίες κ.α.) με αναμενόμενα τεράστια αντισταθμιστικά οφέλη από την εκμετάλλευση λιμένων.
Να διευκρινιστούν επακριβώς τα οι διατάξεις σύμφωνα με το άρθρο 21 οι οποίες χρήζουν ανάλογης εφαρμογής. Επίσης σε περίπτωση που ο φορέας διαχείρισης είναι διάφορος του ελληνικού δημοσίου και της ΕΤΑΔ, παράδειγμα Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ή άλλος φορέας τι ισχύει σχετικά με την διάρκεια παραχώρησης; εφαρμόζεται η ισχύουσα ΚΥΑ ¨με την δυνατότητα παραχώρησης έως 31-12-2025 ή μπορεί να καθαρίζεται μεγαλύτερη διάρκεια;
Κρίνεται απολύτως αναγκαίο να αποσαφηνιστεί ποιες διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, θα έχουν αναλογική εφαρμογή στις χερσαίες λιμενικές ζώνες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην εφαρμογή των άρθρων 18,19, 20 του παρόντος που αφορούν στη λήψη μέτρων προστασίας και κυρώσεων για τις λιμενικές ζώνες.
Είναι απολύτως αναγκαίος ο σαφής διαχωρισμός στις διατάξεις του παρόντος για τα θέματα που αφορούν τις χερσαίες ζώνες λιμένα καθώς και τις διαδικασίες παραχώρησης που θα πρέπει να ακολουθούνται. Δυστυχώς σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούμε προ της ανάγκης για άμεση έκδοση εγκυκλίων που θα αφορούν το θέμα και θα κινδυνεύει να χαθεί η επόμενη τουριστική περίοδος για καταστήματα όμορα των Χ.Ζ.Λ.
Προς αποφυγή σύγχυσης, απαιτείται να αποσαφηνιστεί ποιες διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, θα έχουν αναλογική εφαρμογή στις χερσαίες λιμενικές ζώνες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην εφαρμογή των άρθρων 18,19, 20 του παρόντος που αφορούν στη λήψη μέτρων προστασίας και κυρώσεων για τις λιμενικές ζώνες.
Κακογραμμένος νόμος από ιδιώτες «συμβούλους» που δεν έχουν ιδέα τι γράφουν.
Στο άρθρο 21 του σχεδίου Νόμου αναφέρεται: «οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλογικά και για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού».
Πρόκειται για τις διατάξεις του κεφαλαίου Γ αναφορικά στους ελέγχους και κυρώσεις, ή για το σύνολο των διατάξεων του Νόμου; Δηλαδή η παραχώρηση ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης χώρων χερσαίας ζώνης θα γίνεται πλέον από την Κτηματική Υπηρεσία ή θα συνεχίσει να γίνεται από τους Φορείς Διοίκησης Λιμένων-Λιμενικά Ταμεία;
Εκκληση , βάλτε και για τα τουριστικά δημόσια κτήματα , και την εγγραφη σύμφωνη γνώμη των φορέων διοίκησης για τη λήψη μέτρων προστασίας (εδώ ήταν καλύτερος ο προηγούμενος νόμος) διότι για έργα σε χ.ζ.λ. , τουριστικα κτήματα όλοι σφυρίζουν αδιάφορα και οι φορείς διοίκησης δεν παίρνουν την ευθύνη να στείλουν εγγραφως στο δημόσιο αναφορα για αυθαίρετα έργα και καταλήψεις.
Υποτίθεται ότι με το νομοσχέδιο θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της συναρμοδιότητας πολλών υπηρεσιών. Για ποιο λόγο τα λιμάνια είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών και όχι στο Υπουργείο Ναυτιλίας; Να περάσει η αρμοδιότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και τα μέτρα προστασίας στο Λιμενικό Σώμα ξεκάθαρα.
Να προστεθεί και η εξομοιούμενη ζώνη λιμένα καθώς και τα τουριστικά δημόσια κτήματα που διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ. Οι φορεις των χωρων αυτών να έχουν την υποχρέωση έγγραφης ενημέρωσης της Υπηρεσίας του Δημοσίου για τυχόν υπερβασεις καταληψης και αυθαίρετες κατασκευες.