Όποιος επιφέρει στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα, ανεξαρτήτως ζημίας ή βλάβης, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους. Αν η μεταβολή προκαλεί σημαντική οικολογική, περιβαλλοντική ή γεωμορφολογική διατάραξη ή βλάβη, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.
Αρχική Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξειςΆρθρο 20 Ποινικές κυρώσεις
Άρθρο 20 Ποινικές κυρώσεις
- 99 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προστατευόμενοι αιγιαλοί και παραλίες και αιγιαλοί και παραλίες κοινής προστασίας
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 5 Οριοθέτηση αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κοινόχρηστος χαρακτήρας και ιδιοκτησιακό καθεστώς αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού και παλαιάς όχθης των μεγάλων λιμνών και των πλεύσιμων ποταμών
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΣ Άρθρο 7 Καθορισμός φορέα που παραχωρεί την απλή χρήση
- 312 ΣχόλιαΆρθρο 8 Γενικοί όροι και περιορισμοί στην παραχώρηση απλής χρήσης
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 9 Τμήματα αιγιαλών και παραλιών που μπορούν να παραχωρηθούν για απλή χρήση κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ηλεκτρονική διαδικασία για την παραχώρηση απλής χρήσης κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας
- 143 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διαδικασία παραχώρησης απλής χρήσης σε όμορη επιχείρηση ή σωματείο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 12 Καταγγελία παραχώρησης απλής χρήσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 13 Υποχρεώσεις κατά τη λήξη της παραχώρησης
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 14 Υποχρεώσεις δήμων
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 15 Λειτουργία Πλατφόρμας Παρακολούθησης και ελέγχου συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύστημα ηλεκτρονικών καταγγελιών
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 17 Έλεγχοι
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μέτρα προστασίας της κοινοχρησίας – Διοικητικά μέτρα
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διοικητικές κυρώσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ποινικές κυρώσεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αναλογική εφαρμογή για χώρους ζώνης λιμένα, όχθες, παρόχθιες ζώνες, υδάτινο στοιχείο, πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού
- 19 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 24 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Άρθρο 25 Ρυθμίσεις για τη διοίκηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου – Προσθήκη παρ. 14 στο άρθρο 196 ν. 4389/2016ΜΕΡΟΣ Γ’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Άρθρο 25 Ρυθμίσεις για τη διοίκηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου – Προσθήκη παρ. 14 στο άρθρο 196 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Επέκταση εφαρμογής διατάξεων που ισχύουν για το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 1 και παρ. 6 άρθρου 46 ν. 4413/2016Άρθρο 26 Επέκταση εφαρμογής διατάξεων που ισχύουν για το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 1 και παρ. 6 άρθρου 46 ν. 4413/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Παραχώρηση ακινήτου για εργοταξιακό χώρο του έργου Ζεύξη Ρίου – ΑντιρρίουΆρθρο 27 Παραχώρηση ακινήτου για εργοταξιακό χώρο του έργου Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 28 Καθορισμός Θαλάσσιας Ζώνης Λιμένος Αλεξανδρούπολης
- 20 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 29 Αναπροσαρμογή αποζημίωσης εφημεριών και ανώτατου ορίου αποδοχών ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 45 ν. 3205/2003 και περ. β) παρ. 3 άρθρου 28 ν. 4354/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τουςΆρθρο 30 Διαγραφή οφειλών από δάνεια χορηγηθέντα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε αποβιώσαντες στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε στενούς συγγενείς τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Παράταση αποσπάσεων στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και ΟικονομικώνΆρθρο 31 Παράταση αποσπάσεων στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 32 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 32 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Ιανουαρίου 2024, 23:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Φεβρουαρίου 2024, 23:00
Σχετικό Υλικό
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄ - ΡΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΥΛΗΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 1239 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Πρόταση
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Πρεπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Το Μειζον προβλημαειναι
παντελησ έλλειψης των ελέγχων, με διάφορες δικαιολογίες εκ μέρους των υπηρεσιών που έχουν την σχετική αρμοδιότητα και την ίδια την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να αναφέρει μονίμως ως αιτία την υποστελέχωση της !!! οτι ειναι σε Θερινη αδεια και τοσα αλλα .
Ο Παρων Νόμος ωφειλε να ασχοληθει κυριως με αυτο το θεμα το οποι αφηνει αιολο και δυσχερεστερο με
τα ηλεκτρονικα μεσα που τα δια χειριζεται ενα ελαχιστο ποσοστο πολιτων.
Εαν δεν δημιουργειθει ενα μη γραφειοκρατικο συστημα ελεγχου και αμεσησ παρεμβασησ οπου ειναι αναγκαιο πιστευουμε οτι οσοι νομοι και να γραφουν το προβλημα θα διογκωθει.
ΝΟΜΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ.
ΕΔΩ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗΜΕ RAMBO.
Με σεβασμο προςτην Πολιτεια Το Συνταγμα και τους Νομους περιμενουμε το Θερος
Τριακοσσια μελη απο την ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΙΓΙΝΑΣ _SOS KLIMA
https://m.facebook.com/groups/1432573320948328/?ref=share
Άρθρο 20
Στο εδάφιο 2 θα πρέπει να προσδιοριστεί το ύψος της χρηματικής ποινής.
Γενικό σχόλιο για το άρθρο 20: για να είναι εφαρμόσιμη η διάταξη, θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αποτελεσματικό σύστημα περιβαλλοντικών ελέγχων. Επομένως το επισπεύδον τη διαβούλευση Υπουργείο θα πρέπει να δώσει το επόμενο διάστημα μεγάλη έμφαση στη σωστή οργάνωση και υποστήριξη των υπηρεσιών που θα είναι επιφορτισμένες με τους ελέγχους.
Πρόταση
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Κοινά σχόλια περιβαλλοντικών οργανώσεων Εταιρία Προστασίας Πρεσπών, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Καλλιστώ, Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Greenpeace, MEDASSET, WWF Ελλάς
Άρθρο 20
Όσον αφορά τις μεταβολές στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα, ανεξαρτήτως ζημίας ή βλάβης, κρίνεται θετική η πρόβλεψη της επιβαρυντικής περίστασης στην περίπτωση που «η μεταβολή προκαλεί σημαντική οικολογική, περιβαλλοντική ή γεωμορφολογική διατάραξη ή βλάβη» (φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή), ωστόσο, είναι εξαιρετικά δυσχερής η εφαρμογή της διάταξης αυτής στην πράξη ειδικά από τα ποινικά δικαστήρια.
Προτείνεται η προσθήκη της εξής φράσης και στα δύο εδάφια του άρθ. 20 “εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται αυστηρότερα από άλλες διατάξεις”.
Παραδείγματος χάριν, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθ. 23 του α.ν. 1539/1938 (ΦΕΚ Α’ 488/29.12.1938) «Περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων» (όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 του αν.ν. 263/1968, ΦΕΚ Α’ 12): «1. Ο αυτογνωμόνως επιλαμβανόμενος οιουδήποτε δημοσίου κτήματος, ευρισκομένου αναμφισβητήτως υπό την κατοχήν του Δημοσίου, τιμωρείται, διωκόμενος αυτεπαγγέλτως, διά φυλακίσεως τουλάχιστον εξ (6) μηνών, ης δεν συγχωρείται η μετατροπή, και διά χρηματικής ποινής, τουλάχιστον, εκατόν χιλιάδων (100.000) δραχμών. 2. Με τας αυτάς ποινάς τιμωρείται και ο αναγνωρίσας μεν την κυριότητα του Δημοσίου, μη παραδίδων όμως, προκαλούμενος υπό του Δημοσίου, το κτήμα ή μη παραλείπων την κατοχήν του…». Με τις παρ. 8, 10 και 15 του άρθρου 13 του β.δ. της 24.9-20.10/1958 (ΦΕΚ Α’ 17, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 50 παρ. 2 του ν. 4257/2014, ΦΕΚ Α’ 93) ορίζεται ότι: … δ) Όποιος χρησιμοποιεί κοινόχρηστο χώρο, τον οποίο αφορά η εφαρμογή του εν λόγω διατάγματος, χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αδείας της αρμόδιας αρχής, τιμωρείται με τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις. Επομένως αφού οι γενικές διατάξεις περί δημοσίων κτημάτων προβλέπουν ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 6 μηνών, αυτή μπορεί και να υπερβεί το έτος κατά περίπτωση. Θα πρέπει επομένως να ληφθούν σε κάθε περίπτωση υπόψη και οι ποινές των γενικών διατάξεων περί δημοσίων κτημάτων. Επίσης δεν αναφέρεται πουθενά τι ισχύει σε περίπτωση που η παράκτια έκταση είναι και δασικού χαρακτήρα (ενώ υπάρχει ειδική αναφορά στα περιπτώσεις που υπάρχουν στον αιγιαλό αρχαιότητες –βλ. άρθρο 8 παρ. 7- οπότε προκρίνεται η εφαρμογή της αρχαιολογικής νομοθεσίας) οπότε έχει εφαρμογή και το άρθρο 280 του Δασικού Κώδικα (ν.δ. 86/1969) (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 ν.δ. 996/1971, ΦΕΚ Α’ 192), το οποίο για καταπάτηση δημόσιας δασικής έκτασης ή τη δημιουργία ανύπαρκτων δικαιωμάτων σε αυτήν προβλέπει διοικητική αποβολή και ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή, εκτός αν η πράξη τιμωρείται αυστηρότερα από άλλες διατάξεις. Προτείνεται επομένως να συμπληρωθεί το άρθρο με τις προτεινόμενες φράσεις και να καθοριστεί και η χρηματική ποινή που προβλέπει σε ευρώ.
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Πρόταση
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Ειναι πολυ σημαντικο στη Βεβαιωμενη παραβαση το υψος του προστιμου..Πρεπει να ειναι πολυ υψηλο για να αποθαρυνει συμπεριφορες «συμφερει να πληρωσω το προστιμο και να συνεχισω να εισπρατω»..Προτεινω το προστιμο να ειναι διπλασιο απο τα πραγματικα εσοδα (οχι απο πιθανες ψευδεις φορολογικες δηλωσεις)
Πρόταση
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
Πρόταση
Στο άρθρο 20 θεματοποιούνται οι ποινικές κυρώσεις. Η αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης περιλαμβάνει την πρόκληση οιασδήποτε «μεταβολής» στον αιγιαλό ή την παραλία οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Θεωρούμε ότι η ποινική αυτή διάταξη δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της κατάληψης αιγιαλού ή παραλίας καθ’ υπέρβαση της σύμβασης παραχώρησης ακόμη και σε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50%) της παραχωρηθείσας. Η περίπτωση αυτή συνιστά παρακώλυση της κοινοχρησίας του αιγιαλού και της παραλίας που έχει ποινική απαξία σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και πρέπει να προβλεφθεί με σαφήνεια ως αξιόποινη πράξη.
Επίσης πρέπει να προστεθεί ρύθμιση που να προβλέπει το δικαίωμα του θιγόμενου πολίτη από την παράβαση να καταθέσει έγκληση κατά του παραβάτη και να παρίσταται για την υποστήριξη της ποινικής κατηγορίας εναντίον του παραβάτη.
αρ. 20
Ποια είναι η περίπτωση άδειας που εκδόθηκε παράνομα, δεδομένου ότι μία άδεια ισχύει, παράγει έννομα αποτελέσματα και τεκμαίρεται ως νόμιμη, μέχρις ότου ανακληθεί ή ακυρωθεί αρμοδίως.
Θεωρώ πως έχει νόημα η διερεύνηση της επιβολής ποινικών κυρώσεων στην περίπτωση διαπιστωμένου αποκλεισμού προς τον αιγιαλό και την παραλία, από όμορες ιδιοκτησίες (ιδιωτικές οικίες, επαγγελματικούς χώρους, αλλά και δημόσιους φορείς). Αφήνω την ακριβή διατύπωση της εν λόγω πρόβλεψης, καθώς και τον καθορισμό των ποινών, στους ειδικούς.
Πολύ σωστή η συγκεκριμένη πρόβλεψη.
Είναι φυσικά αδύνατο να σχολιάσει κανείς ή να κάνει τις όποιες προτάσεις με σκοπό την βελτίωση του παρόντος σχεδίου νόμου άρθρο προς άρθρο, υπέρ της ελεύθερης κοινής χρήσης του αιγιαλού και των παραλιών από τους Έλληνες πολίτες και φυσικά τους τουρίστες που έρχονται για τι ς διακοπές τους στη χώρα μας, όπως αυτό προβλέπεται άλλωστε από το σύνταγμα μας και την σχετική νομοθεσία !
Με μια αρκετά εκτεταμένη ματιά στα άρθρα που πιστεύω ότι έχουν για τον παραπάνω σκοπό ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως τα άρθρα 8 έως και 20 κ.α., διαπίστωσα ότι στην ουσία δεν αλλάζει κάτι σημαντικό ως προς την έκταση των παραχωρήσεων, το ποσοστό κάλυψης του συγκεκριμένου χώρου με ομπρέλες , ξαπλώστρες κλπ., με σκοπό την δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στην παραλία και τον αιγιαλό !
Προστέθηκαν ίσως κάποιες υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων σε σχέση με την υποχρέωση τους για την ανάρτηση των συμβάσεων παραχώρησης και των ορίων αυτής , αλλά και την δυνατότητα ελέγχου από τους ενδιαφερόμενους πολίτες μέσω της σχετικής πλατφόρμας στο internet !
Βρίσκω απαράδεκτο το δικαίωμα που δίδεται εμμέσως στις όμορες με τις παραλίες επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής για την χρήση της παραλίας που βρίσκεται μπροστά από τα καταστήματα τους με την κατασκευή συνήθως ξύλινων πλατφόρμων και την τοποθέτηση πάνω σε αυτές τραπεζοκαθισμάτων, όπως γίνεται ευρύτατα στις τουριστικές περιοχές . Τουλάχιστον δεν βρήκα καμία σχετική ρητή απαγόρευση αυτής της απαράδεκτης συνήθειας εκ μέρους αυτών των επιχειρήσεων !
Αυτό που εξακολουθεί να υπάρχει ως πρόβλημα είναι η αρμοδιότητα που έχουν διάφορες αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο τήρησης των όρων της κάθε σύμβασης παραχώρησης , φυσικά και για τους τελείως παράνομους και αυθαιρετούντες , με συνέπεια την διάχυση των ευθυνών, με ότι αυτό συνεπάγεται και δεν βρήκα πουθενά την υποχρέωση αυτών των αρμόδιων αρχών για τακτικούς και προπάντων έκτακτους έλεγχους αυτών των επιχειρήσεων, χωρίς να απαιτείται να γίνουν καταγγελίες από τους πολίτες !Αλλά και μετά από τις όποιες καταγγελίες των πολιτών δεν διευκρινίζεται τελικά ποια απ’ όλες αυτές τις αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούται να κάνει τον σχετικό έλεγχο που θα έχει και την ευθύνη αν δεν τον έχει κάνει !
Η κύρια αιτία όλων των αυθαιρεσιών εκ μέρους αυτών των επιχειρήσεων ή αρκετών εξ αυτών στις περισσότερες παραλίες της χώρας ήταν και φοβάμαι ότι θα εξακολουθεί να είναι το γεγονός της παντελούς έλλειψης αυτών των ελέγχων, με διάφορες δικαιολογίες εκ μέρους των υπηρεσιών που έχουν την σχετική αρμοδιότητα και την ίδια την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου να αναφέρει μονίμως ως αιτία την υποστελέχωση της !
Σε γενικές γραμμές βρήκα επίσης σε ένα σχετικό δημοσίευμα κάποια από τα παρακάτω αρνητικά στοιχεία του παρόντος σχεδίου νόμου, που τα συμμερίζομαι : 1) Δεν υπάρχει μηχανισμός επιτήρησης της εφαρμογής των μέτρων με πραγματική αιτία η την πρόφαση της υποστελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών !
2)¨Ότι θα λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών στον καθορισμό των παραλιών ! Θετικό βρίσκω φυσικά ότι γίνεται αναφορά πως αυτό θα γίνεται με απόλυτη περιβαλλοντική προστασία !
3) Οι παλαιοί αιγιαλοί, προφανώς και οι παραλίες που εκτείνονται πίσω από τους αιγιαλούς αυτούς, θα μεταφερθούν στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου προς οικονομική εκμετάλλευση !
4) Οι ποινές δεν είναι εξίσου αυστηρές για όσους έχουν «νόμιμες μισθώσεις» αλλά έχουν παραβιάσει αυθαίρετα τους όρους αυτών των μισθώσεων!
Ποιες είναι οι ποινές για τους παραβάτες που φράζουν ή εμποδίζουν ή υποβιβάζουν ποιοτικά κάθε πρόσβαση από ξηράς στην παραλία σε περίπτωση με 1) ιδιωτικές οικίες 2) ιδιωτικές ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις 3)πάσης φύσεως ιδιωτικές περιουσίες;
Συμφωνω με την ανάγκη υπαρξης ποινικών κυρώσεων, και θα πρότεινα και την προσαύξηση των ποινών σε περίπτωση που διαπιστώνεται πως οι παραβάσεις γίνονται στα πλαίσια επιχειρηματικής δραστηριότητας και με σκοπό την κερδοφορία (με την προσθήκη προβλέψεων για επιχειρηματικά κέρδη από εγκληματική δραστηριότητα). Όμως, οι κυρώσεις θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν, γιατί η «οιαδήποτε μεταβολή χωρίς άδεια» είναι εξαιρετικά ασαφές και ευρύ, θα μπορούσε να εκληφθεί ότι περιλαμβάνει πχ την ολιγόωρη πάκτωση ομπρέλας από λουόμενους ή την κατασκευή κάστρων στην άμμο από παιδια – και οι δύο περιπτώσεις είναι «οιαδήποτε μεταβολή», που όμως προφανώς και θα πρέπει να επιτρέπονται.