ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 15 Λειτουργία Πλατφόρμας Παρακολούθησης και ελέγχου συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας

1. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σχεδιάζει, αναπτύσσει, υλοποιεί, και υποστηρίζει παραγωγικά το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Συμβάσεων Παραχώρησης Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας» για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ).
2. Σκοπός του συστήματος της παρ. 1 είναι η υποστήριξη της δημοπράτησης της παραχώρησης της απλής χρήσης των αιγιαλών και παραλιών, καθώς και της παρακολούθησης της συμμόρφωσης των παραχωρησιούχων με τους όρους των συμβάσεων παραχώρησης. Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού ή της παραλίας που καταλαμβάνεται αυθαίρετα σε σχέση με το τμήμα που παραχωρείται για απλή χρήση, προκειμένου να διαπιστώνονται αποκλίσεις και να ενημερώνονται δημόσιοι φορείς, είτε αυτόματα, είτε μέσω υποβολής καταγγελίας από πολίτες.
3. Στο σύστημα της παρ. 1 τηρούνται τα δεδομένα (περιγραφικά και γεωχωρικά) σχετικά με τις δημοπρασίες, τις παραχωρήσεις απλής χρήσης τμημάτων αιγιαλών και παραλιών, τις καταγγελίες και αυτοψίες, καθώς και φωτογραφικό γεωχωρικά προσδιορισμένο υλικό που αξιοποιείται για τη διενέργεια ελέγχων.
4. Υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων του συστήματος ορίζεται η Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με αρμοδιότητα τη δημόσια περιουσία και εκτελών την επεξεργασία ορίζεται η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

  • 14 Φεβρουαρίου 2024, 20:39 | Ελεύθερες Παραλίες Αττικής

    Γενικό σχόλιο:
    Επειδή είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η διαφάνεια του συστήματος και να καταστούν τα δεδομένα ανοικτά και πλήρως προσβάσιμα στο κοινό, προτείνουμε μικρές αλλαγές σε επιμέρους σημεία του Άρθρου
    .
    Προτάσεις επί της παρ. 1:
    Το «… για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)» να αλλάξει σε «…για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από το κοινό. Το σύστημα είναι δημόσια προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)».

    Προτάσεις επί της παρ. 2:
    Το «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού …» να αλλάξει σε «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα, και από το κοινό, εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…»

    Προτάσεις επί της παρ. 3:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση.»

    Προτάσεις επί της παρ. 4:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Το σύνολο των δεδομένων είναι προσβάσιμο και ελεύθερα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.»

    Αιτιολογία:
    Το άρθρο 15 που περιγράφει τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 10, που περιέχει ήδη όλα τα δεδομένα κάθε σύμβασης, και για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, είναι εξαιρετικής σημασίας για την πάταξη της ανομίας και της διαφθοράς.

    Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, κύριος λόγος για τον οποίο οι Κινήσεις Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες κέρδισαν παγκόσμια προσοχή, είναι η χρήση μιας τέτοιας ψηφιακής πλατφόρμας που με ενσωμάτωση Γεωχωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) για ακριβή ανάλυση και απεικόνιση των εκτάσεων, εμφάνιζε πρόσφατες αεροφωτογραφίες που τεκμηρίωναν τις αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής κατάστασης σε μια παραλία και των νομιμά παραχωρημένων περιοχών.

    Για να διασφαλίσουμε ότι η παρακολούθηση και ο έλεγχος θα είναι λειτουργικά και θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης στη διαχείριση των παράκτιων ζωνών και των παραλιών, τα δεδομένα της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων των αυτοψίες και των καταγγελιών, όπως και η εξέλιξη τους, πρέπει να είναι ανοιχτά και προσιτά στο ευρύ κοινό.

    Πιο συγκεκριμένα:
    – Στο στάδιο των ελέγχων/αυτοψιών από τις αρμόδιες αρχές, οι πολίτες πρέπει να πληροφορούνται ποιες παραλίες ελέγχθηκαν και τι διαπιστώθηκε από τους ελέγχους.
    – Στο στάδιο των κυρώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν απρόσκοπτη πληροφόρηση στους πολίτες για το είδος των κυρώσεων και την τελική εφαρμογή τους.

  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΤ΄ ΑΡΘΡΟ
    Άρθρο 15: όπου Κτηματικές Υπηρεσίες νοείται Δήμοι

  • 14 Φεβρουαρίου 2024, 15:31 | Γιάννης Σπιλάνης

    Προτάσεις επί της παρ. 1:
    Το «… για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)» να αλλάξει σε «…για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από το κοινό. Το σύστημα είναι δημόσια προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)».

    Προτάσεις επί της παρ. 2:
    Το «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού …» να αλλάξει σε «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα, και από το κοινό, εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…»

    Προτάσεις επί της παρ. 3:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση.»

    Προτάσεις επί της παρ. 4:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Το σύνολο των δεδομένων είναι προσβάσιμο και ελεύθερα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.»

  • 14 Φεβρουαρίου 2024, 14:52 | ΑΝΝΑ ΚΑΜΜΗ

    Γενικό σχόλιο:
    Επειδή είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η διαφάνεια του συστήματος και να καταστούν τα δεδομένα ανοικτά και πλήρως προσβάσιμα στο κοινό, προτείνουμε μικρές αλλαγές σε επιμέρους σημεία του Άρθρου
    .
    Προτάσεις επί της παρ. 1:
    Το «… για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)» να αλλάξει σε «…για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από το κοινό. Το σύστημα είναι δημόσια προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)».

    Προτάσεις επί της παρ. 2:
    Το «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού …» να αλλάξει σε «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα, και από το κοινό, εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…»

    Προτάσεις επί της παρ. 3:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση.»

    Προτάσεις επί της παρ. 4:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Το σύνολο των δεδομένων είναι προσβάσιμο και ελεύθερα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.»

    Αιτιολογία:
    Το άρθρο 15 που περιγράφει τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 10, που περιέχει ήδη όλα τα δεδομένα κάθε σύμβασης, και για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, είναι εξαιρετικής σημασίας για την πάταξη της ανομίας και της διαφθοράς.

    Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, κύριος λόγος για τον οποίο οι Κινήσεις Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες κέρδισαν παγκόσμια προσοχή, είναι η χρήση μιας τέτοιας ψηφιακής πλατφόρμας που με ενσωμάτωση Γεωχωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) για ακριβή ανάλυση και απεικόνιση των εκτάσεων, εμφάνιζε πρόσφατες αεροφωτογραφίες που τεκμηρίωναν τις αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής κατάστασης σε μια παραλία και των νομιμά παραχωρημένων περιοχών.

    Για να διασφαλίσουμε ότι η παρακολούθηση και ο έλεγχος θα είναι λειτουργικά και θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης στη διαχείριση των παράκτιων ζωνών και των παραλιών, τα δεδομένα της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων των αυτοψίες και των καταγγελιών, όπως και η εξέλιξη τους, πρέπει να είναι ανοιχτά και προσιτά στο ευρύ κοινό.

    Πιο συγκεκριμένα:
    – Στο στάδιο των ελέγχων/αυτοψιών από τις αρμόδιες αρχές, οι πολίτες πρέπει να πληροφορούνται ποιες παραλίες ελέγχθηκαν και τι διαπιστώθηκε από τους ελέγχους.
    – Στο στάδιο των κυρώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν απρόσκοπτη πληροφόρηση στους πολίτες για το είδος των κυρώσεων και την τελική εφαρμογή τους.

  • 14 Φεβρουαρίου 2024, 13:23 | Κινηση Πολιτων Αιγιναs_SOS KLIMA

    ΑΡΘΡΟ 15

    ΣΧΟΛΙΟ επι της Διαφανειας
    Για να διασφαλίσθει ότι η παρακολούθηση και ο έλεγχος θα είναι προσβασιμα από ολους και θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης στη διαχείριση των παράκτιων ζωνών και των παραλιών, πρεπει όλα τα δεδομένα της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων από αυτοψίες και καταγγελιες , όπως και η εξέλιξη τους, να είναι ανοιχτά και προσιτά στο ευρύ κοινό.

    Πιο συγκεκριμένα:
    – Στο στάδιο των ελέγχων/αυτοψιών από τις αρμόδιες αρχές, οι πολίτες πρέπει να πληροφορούνται ποιες παραλίες ελέγχθηκαν και τι διαπιστώθηκε από τους ελέγχους.
    – Στο στάδιο των κυρώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν απρόσκοπτη πληροφόρηση στους πολίτες για το είδος των κυρώσεων και την τελική εφαρμογή τους.

    1. να αλλάξει και να προστεθει ότι είναι προσβασιμο και από τουσ πολιτες.

    2. εφ οσον σε πολλες παραλιες δεν λειτουργουν κινητα τηλεφωνα και η προσβαση στο ιντερνετ είναι αδυνατη, στον σκοπό αυτό θα πρεπει να περιλαμβανεται και η επι τοπου δυνατότητα, , εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…» και από το κοινο ολλων των ηλικιών με παραδοσιακό τροπο

    Προτάσεις επί της παρ. 3:

    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση στην ιστοσελιδα……..η μετα αιτηση στην Κτηματικη.

  • 14 Φεβρουαρίου 2024, 01:59 | Παρατηρητήριο Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου (σύλλογος 400+ μελών)

    Γενικό σχόλιο:
    Επειδή είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η διαφάνεια του συστήματος και να καταστούν τα δεδομένα ανοικτά και πλήρως προσβάσιμα στο κοινό, προτείνουμε μικρές αλλαγές σε επιμέρους σημεία του Άρθρου
    .
    Προτάσεις επί της παρ. 1:
    Το «… για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)» να αλλάξει σε «…για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από το κοινό. Το σύστημα είναι δημόσια προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)».

    Προτάσεις επί της παρ. 2:
    Το «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού …» να αλλάξει σε «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα, και από το κοινό, εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…»

    Προτάσεις επί της παρ. 3:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση.»

    Προτάσεις επί της παρ. 4:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Το σύνολο των δεδομένων είναι προσβάσιμο και ελεύθερα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.»

    Αιτιολογία:
    Το άρθρο 15 που περιγράφει τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 10, που περιέχει ήδη όλα τα δεδομένα κάθε σύμβασης, και για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, είναι εξαιρετικής σημασίας για την πάταξη της ανομίας και της διαφθοράς.

    Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, κύριος λόγος για τον οποίο οι Κινήσεις Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες κέρδισαν παγκόσμια προσοχή, είναι η χρήση μιας τέτοιας ψηφιακής πλατφόρμας που με ενσωμάτωση Γεωχωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) για ακριβή ανάλυση και απεικόνιση των εκτάσεων, εμφάνιζε πρόσφατες αεροφωτογραφίες που τεκμηρίωναν τις αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής κατάστασης σε μια παραλία και των νομιμά παραχωρημένων περιοχών.

    Για να διασφαλίσουμε ότι η παρακολούθηση και ο έλεγχος θα είναι λειτουργικά και θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης στη διαχείριση των παράκτιων ζωνών και των παραλιών, τα δεδομένα της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων των αυτοψίες και των καταγγελιών, όπως και η εξέλιξη τους, πρέπει να είναι ανοιχτά και προσιτά στο ευρύ κοινό.

    Πιο συγκεκριμένα:
    – Στο στάδιο των ελέγχων/αυτοψιών από τις αρμόδιες αρχές, οι πολίτες πρέπει να πληροφορούνται ποιες παραλίες ελέγχθηκαν και τι διαπιστώθηκε από τους ελέγχους.
    – Στο στάδιο των κυρώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν απρόσκοπτη πληροφόρηση στους πολίτες για το είδος των κυρώσεων και την τελική εφαρμογή τους.

  • 13 Φεβρουαρίου 2024, 13:23 | Κίνηση Πολιτών Πάρου

    Γενικό σχόλιο:
    Επειδή είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η διαφάνεια του συστήματος και να καταστούν τα δεδομένα ανοικτά και πλήρως προσβάσιμα στο κοινό, προτείνουμε μικρές αλλαγές σε επιμέρους σημεία του Άρθρου
    .
    Προτάσεις επί της παρ. 1:
    Το «… για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)» να αλλάξει σε «…για χρήση από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από το κοινό. Το σύστημα είναι δημόσια προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)».

    Προτάσεις επί της παρ. 2:
    Το «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού …» να αλλάξει σε «Στον σκοπό αυτό εντάσσεται και η δυνατότητα, και από το κοινό, εντοπισμού του τμήματος του αιγιαλού…»

    Προτάσεις επί της παρ. 3:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Τα αποτελέσματα των αυτοψιών και των καταγγελιών και η εξέλιξη τους είναι επίσης δημόσια διαθέσιμα για παρακολούθηση.»

    Προτάσεις επί της παρ. 4:
    Στο τέλος της παραγράφου να προστεθεί: «Το σύνολο των δεδομένων είναι προσβάσιμο και ελεύθερα διαθέσιμο στο ευρύ κοινό.»

    Αιτιολογία:
    Το άρθρο 15 που περιγράφει τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του άρθρου 10, που περιέχει ήδη όλα τα δεδομένα κάθε σύμβασης, και για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των συμβάσεων παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, είναι εξαιρετικής σημασίας για την πάταξη της ανομίας και της διαφθοράς.

    Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, κύριος λόγος για τον οποίο οι Κινήσεις Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες κέρδισαν παγκόσμια προσοχή, είναι η χρήση μιας τέτοιας ψηφιακής πλατφόρμας που με ενσωμάτωση Γεωχωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS) για ακριβή ανάλυση και απεικόνιση των εκτάσεων, εμφάνιζε πρόσφατες αεροφωτογραφίες που τεκμηρίωναν τις αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής κατάστασης σε μια παραλία και των νομιμά παραχωρημένων περιοχών.Για να διασφαλίσουμε ότι η παρακολούθηση και ο έλεγχος θα είναι λειτουργικά και θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης στη διαχείριση των παράκτιων ζωνών και των παραλιών, τα δεδομένα της πλατφόρμας, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων των αυτοψίες και των καταγγελιών, όπως και η εξέλιξη τους, πρέπει να είναι ανοιχτά και προσιτά στο ευρύ κοινό.

    Πιο συγκεκριμένα:
    – Στο στάδιο των ελέγχων/αυτοψιών από τις αρμόδιες αρχές, οι πολίτες πρέπει να πληροφορούνται ποιες παραλίες ελέγχθηκαν και τι διαπιστώθηκε από τους ελέγχους.
    – Στο στάδιο των κυρώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν απρόσκοπτη πληροφόρηση στους πολίτες για το είδος των κυρώσεων και την τελική εφαρμογή τους.

  • 13 Φεβρουαρίου 2024, 10:13 | Ελένη Ανδριανοπούλου

    Το περσινό καλοκαίρι αποδείχθηκε το φιάσκο των κρατικών ελέγχων. Το Νομοσχέδιο αυτό δεν καταφέρνει ούτε στο ελάχιστο να αποφευχθεί και του χρόνου το ίδιο σενάριο. Το κύριο πρόβλημα στο θέμα των ελέγχων που αντιμετωπίσαμε στη Νάξο ήταν η συμπεριφορά κρατικών λειτουργών που προειδοποιούσαν τους παραβάτες πριν τον έλεγχο και η εξοντωτική υποστελέχωση των υπηρεσιών ελέγχου σε σχέση με τις πολλαπλά αυξημένες ανάγκες λόγω του νησιωτικού χαρακτήρα. Οι Κυκλάδες με την τεράστια τουριστική πίεση που δέχονται είναι ως γνωστόν νησιά και με αυτό συνεπάγεται ότι η διαχείριση και ο έλεγχος όπως και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες είναι διαχρονικά αδύνατη να γίνεται κεντρικά. Η αδιαφορία της Κυβέρνησης για τη νησιωτικότητα είναι πολύ σοβαρή. Προτείνω ευελιξία στη σύσταση των κλιμακίων ελέγχων, στην επιβεβαίωση παράβασης και χωρίς φυσική παρουσία δια αέρος, στην επιβολή προστίμων, πρωτοκόλλων απομάκρυνσης και σφραγίσεων με λιγότερη γραφειοκρατία και στη δυνατότητα εφαρμογής ελέγχων, επιβολής κυρώσεων κλπ. χωρίς τη συμβολή γεωγραφικά απομακρυσμένων υπαλλήλων με τη χρήση του κοντινότερου οργάνου ελέγχου, είτε αυτό είναι η Αστυνομία, το Λιμεναρχείο, η Κτηματική Υπηρεσία ή η Δημοτική Αστυνομία για τις παραβάσεις παραχωρήσεων.