Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
Ποιοι συντελεστές θα πρέπει να ισχύσουν; Ποιες αλλαγές στη μέθοδο υπολογισμού των φορολογητέων κερδών κρίνετε σκόπιμες;
Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
Ποιοι συντελεστές θα πρέπει να ισχύσουν; Ποιες αλλαγές στη μέθοδο υπολογισμού των φορολογητέων κερδών κρίνετε σκόπιμες;
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να ισχύσουν συντελεστές 45% επειδή σήμερα φορολογούνται με 25% και ανάπτυξη δεν κάνουν αλλά καταθέτουν τα κέρδη τους στο εξωτερικό. Δε θα πληρώνουν μόνο οι μισθωτοί και οι φτωχοί.
Επί 30 και πλέον έτη ο προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος – κέρδους των εταιρειών βασίζεται στην αφαίρεση δαπανών από τα έσοδα (λογιστικός προσδιορισμός) με εξαίρεση κάποιες προσωπικές εταιρείες και κοινοπραξίες για τις οποίες είναι δυνατός ο τεκμαρτός προσδιορισμός. Ο λογιστικός προσδιορισμός είναι διεθνώς η γενικά παραδεκτή μέθοδος. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να γίνεται συζήτηση για αλλαγή του, αλλά μόνον για επέκτασή του στις περιπτώσεις προσωπικών κυρίως εταιρειών και κοινοπραξιών στις οποίες δεν ισχύει. Επί σειρά ετών υπό την ισχύ του ΝΔ 3323/55 και του ΝΔ 3843/58 οι εταιρείες κατέβαλαν φόρο στα μη διανεμόμενα κέρδη ενώ τα μερίσματα υπέκειντο σε παρακρατούμενο φόρο μερισμάτων. Στη συνέχεια εάν τα μη διανεμηθέντα κέρδη διενέμοντο , καταβαλόταν φόρος μερισμάτων από τον οποίο αφαιρείτο ο φόρος που είχε καταβάλει το νομικό πρόσωπο. Κατά καιρούς ο φόρος μερισμάτων ήταν ελαφρώς μεγαλύτερος από τον φόρο μη διανεμομένων κερδών. Το καθεστώς αυτό μεταβλήθηκε με τον Ν. 2065/1992, με τον οποίο ενσωματώθηκαν σε ενιαίο συντελεστή ο φόρος μερισμάτων και ο φόρος του νομικού προσώπου. Και υπό τα δύο καθεστώτα κατά καιρούς εθεσπίζετο σημαντικά μειωμένος συντελεστής ή και συνήθως απαλλαγή από τον φόρο των μη διανεμομένων κερδών εφόσον αυτά εχρησιμοποιούντο για την πραγματοποίηση επενδύσεων. Η διαφοροποίηση των συντελεστών φόρου μεταξύ διανεμομένων και μη διανεμομένων κερδών θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα εάν γίνει με στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων ή/και την μείωση του δανεισμού των επιχειρήσεων. Ανεξάρτητα όμως από το αν θα προβληθεί ή όχι κάποιος λόγος για την διαφοροποίηση των συντελεστών φόρου , είναι πολύ πιθανόν η χαμηλότερη φορολόγηση των μη διανεμομένων κερδών είναι δυνατό να θεωρηθεί ότι αποτελεί έμμεση κρατική ενίσχυση, για την οποία μάλλον θα απαιτηθεί έγκριση από την ΕΕ. Επί πλέον η μεγαλύτερη φορολόγηση των διανεμομένων κερδών κατά πάσα πιθανότητα εφόσον συνδέεται με την διανομή θα θεωρηθεί φόρος μερισμάτων αντίθετος σε κοινοτική οδηγία (90/435/ΕΟΚ) που έχει ενσωματωθεί στο Ν. 2578/97 όπως έχουν τροποποιηθεί μέχρι σήμερα (βλ και ΔΕΚ απόφαση της 4ης Οκτωβρίου 2001 στην υπόθεση C-294/99) στις περιπτώσεις που μέτοχος είναι εταιρεία με έδρα χώρα της ΕΕ. Οι συντελεστές φόρου θα ήταν δυνατόν να αυξηθούν αλλά αυτό θα πρέπει να εξετασθεί σε συνδυασμό με τον συντελεστή φορολογίας των μερισμάτων/διανεμομένων κερδών στο όνομα του μετόχου και τον συμψηφισμό του φόρου του νομικού προσώπου με τον φόρο που θα καταβάλει ο λήπτης των διανεμομένων κερδών. Εάν διατηρηθεί ο φόρος μερισμάτων, σκόπιμο είναι να διατηρηθούν οι φορολογικοί συντελεστές στο ίδιο ύψος που ισχύει σήμερα για τις ανώνυμες εταιρείες, αλλά χωρίς την διαφοροποίηση αναλόγως της νομικής μορφής της εταιρείας. Όσον αφορά την έκπτωση δαπανών είναι σκόπιμο να καταργηθούν οι διατάξεις που εξαρτούν την έκπτωση ορισμένων δαπανών από την πληρωμή άλλων φόρων και εισφορών. Οι διατάξεις αυτές αποφέρουν κάπως αυξημένο φόρο στο Δημόσιο , αλλά ουδέν στους φορείς υπερ των οποίων φαίνεται ότι έχουν τεθεί. Αντί του αποκλεισμού της έκπτωσης της δαπάνης σε περίπτωση μη καταβολής πχ ασφαλιστικών εισφορών ή τελών διαφήμισης, ο φορολογικός ελεγκτής θα πρέπει να αποστέλει σχετική ειδοποίηση στον αρμόδιο φορέα, ώστε ο τελευταίος με βάση δικό του έλεγχο να εισπράξει της εισφορές κλπ που οφείλονται σε αυτόν.
Πιστεύω οτι ο μοναδικός τρόπος να μειωθεί
η ανεργία και παράλληλα να έχουν όλες πι εταιρίες κίνητρο να έχουν παράρτημα στην Ελλάδα εκτός του καλού καιρού που τελευταία είναι πολύ ποιο ευνοϊκος σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι να γίνουν τα παρακατω :
1.να μειωθεί η φορολογία για τις εταιρίες από το 25 στο 12%
2.να μην υπάρχει προκαταβολή φόρου μιας και το μετρό αυτό είναι άδικο δεδομένης της οικονομικής υφεσης .
3.να μην δικαιολογούνται όλα τα έξοδα στο 100% όπως είναι τώρα αλλά να υπάρχει συγκεκριμένη κλίμακα για κάθε δαπάνη .
Η διαφοροποίηση των ποσοστών φορολόγησης μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων όπως ισχύει σήμερα, είναι αδικαιολόγητη και δημιουργεί σημαντικές διαφορές στη μεταχείριση των φορολογουμένων φυσικών προσώπων ανάλογα με την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων τους. Πρέπει να επανέλθουμε στον κανόνα της φορολόγησης των εισοδημάτων / κερδών στο φυσικό πρόσωπο με ενιαία φορολογική κλίμακα, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων.
Η πηγή προέλευσης: Η ατομική δραστηριότητα ( ελεύθερη ή μισθωτή), Η αποταμίευση, το Ακίνητο που νοικιάζεται, Η επιχειρηματική δραστηριότητα, ατομική ή συλλογική οιασδήποτε μορφής ( ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ ΑΕ Συνεταιρισμοί, ενώσεις κάθε μορφής), δεν είναι τίποτε άλλο παρά μορφές οργάνωσης της οικονομικής δραστηριότητας με στόχο την δημιουργία εισοδήματος υπέρ των φυσικών προσώπων.
Ενιαία φορολόγηση λοιπόν όλων των εισοδημάτων που τίθενται στην διάθεση των φυσικών προσώπων (άλλως διανέμονται).
Καμία φορολόγηση στα κέρδη που παραμένουν στην επιχείρηση, επανεπενδύονται και δημιουργούν υπεραξίες που θα φορολογηθούν όταν κεφαλαιοποιηθούν ή στην αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της επιχείρησης ή μέρους της.
Ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί είναι η επάχθεια που επιβάλλουν ορισμένες μορφές οργάνωσης της επιχειρηματικής δράσης, στο κοινωνικό σύνολο. Π.χ. Άλλο το κόστος κατασκευής δρόμων για να κινηθούν ΙΧ και άλλο τα τριαξονικά Φορτηγά ορισμένων μεταφορικών επιχειρήσεων. Ή η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από χημικές επεξεργασίες.
Η διαπίστωση αυτή οδηγεί στην εξέταση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας και την επιβολή τελών αποκατάστασης των επιπτώσεων που δημιουργεί στο περιβάλλον και η φορολόγηση μόνο των διανεμόμενων κερδών στο φυσικό πρόσωπο.
Μη θεωρήσετε ότι η πρόταση οδηγεί στην φοροαπαλλαγή του νομικού προσώπου.
Αντίθετα οδηγεί σε δικαιότερη αντιμετώπιση των εισοδημάτων. Όσων εισοδημάτων η δημιουργία επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον που χρήζουν αποκατάστασης ή αναγκάζουν το Δημόσιο σε επιπλέον δαπάνες για υποδομές, καταβάλλουν πρόσθετα τέλη αποκατάστασης.
αξιοτιμοι κυριοι της κυβερνησης, διατηρήστε τους συντελεστές ή εστω ανεβάστε τους και μέχρι 5 μονάδες αλλά παρακαλώ καταργήστε τις συνάφειες, τις 3ετίες και τις 5ετίες και εφαρμόστε τες μόνο σε περιπτώσεις παραβάσεων. πως είναι δυνατόν να επενδύσει κάποιος σε μια επιχείρηση όταν έχοντας ενα businness plan απόσβεσης της επένδυσής του σε 5 χρόνια (και πολλά λέμε) έχει να αντιμετωπίσει τον »τυπικό έλεγχο» της εφορίας ΄σε 3 χρόνια που κατα το νόμο της αγοράς ΟΣΟ νομότυπος κι αν είσαι ειναι το 2% επι του τζίρου, και τις επιπλέον κλίσεις για έλεγχο βιβλίων εάν εχεις μεγάλο πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ. διατηρήστε τις περιοδικές καταβολές ΦΠΑ αλλα οχι τα παραπάνω. να μπορούμε κι εμεις να δουλεύουμε και να σας πληρώνουμε!!!!
Θα έπρεπε να υπάρχει διάκριση φορολογικών συντελεστων ανάμεσα στις εισαγωγικές-εμπορικές επιχειρήσεις και στις μεταποιητικές. Η διαφορά δε να είναι τέτοια ώστε να υπάρχει κίνητρο για την παραγωγή ελληνικών προοϊόντων. Ο συνδυασμός εμπορικής-εισαγωγικής με offshore εταιρεία όχι μόνο αποτελεί ζημιά για το εμπορικό ισοζύγιο, αλλά αυξάνει την ανεργία, δεν ευννοεί την ανάπτυξη και αποφέρει και πλήγμα στα φορολόγικά έσοδα.
Τα αποτελεσματα των Επιχειρησεων (λεγομενα και σαν κερδη) μεταβαλλονται απο χρονο σε χρονο (αναλογα με τις οικονομικες συνθηκες) και για να παραχθουν εχουν σημαντικη σχεση με τις προσπαθειες και τους πορους που επενδυθηκαν (πρωτοβουλια του ιδιωτη, απασχολουμενα κεφαλαια , ιδια κεφαλαια και πολλες αλλες πηγες).
Ετσι τα κερδη των επιχειρησεων ΠΡΕΠΕΙ να αντιμετωπισθουν με πολλη προσοχη εαν θελουμε να τολμουν πολλοι πολιτες μας να επιχειρουν στην Ελλαδα.
Ο συντελεστης φορολογησης να παραμεινει χαμηλος και μικροτερος του 25%.
Τα διανεμομενα μερισματα ειναι δικαιωματα των μετοχων που επενδυσαν, επιχειρουν, ρισκαρουν , σκεπτονται, προβλεπουν εξελιξεις, καινοτομουν και δεν εχει καμμια σχεση με περαιτερω φορολογηση. ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ εαν θελουμε να γινονται επενδυσεις στην Ελλαδα.
20% για τα διανεμόμενα και 10% για τα αδιανέμητα κέρδη, χωρίς γι’ αυτά να υπάρχει προκαταβολή φόρου. Το υπόλοιπα, με τη φορολογική δήλωση, στη φορολογική κλίμακα. Έτσι αφενός δεν θα επιστρέφονται φόροι με την δήλωση των μετόχων, αφετέρου δεν θα υπάρχει μεγάλος αθέμιτος ανταγωνισμός σε επιχειρήσεις ειλικρινείς που πληρώνουν φόρους, από μη ειλικρινείς επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν, ενώ θα μπορούν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τα κέρδη τους, ειδικά τώρα στην μεγάλη κρίση, για κεφάλαια κίνησης.
Απο κερδη 0-100000 ευρω φορος 25% απο 100001-250000 ευρω φορος 30% απο 250001-1000000 φορος 35% .Στα κερδη που δεν διανεμονται αλλα επενδυονται σε ακινητα μειωση 5 ποσοστιαιες μοναδες,εφοσον δεν απολυουν εργατικο δυναμικο.Οι εταιριες που ειναι στο χρηματιστηριο με κερδη απο 0-1000000 φορος 25% απο 1000001-25000000 φορος 28% απο 25000001-100000000 φορος 30% απο 100000001 και πανω 35% ,Σε οσες επενδυουν και δεν απολυουν εργατικο δυναμικο μειωση φορου 2 ποσοστιαιες μοναδες
Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή για την φορολόγηση των κερδών.
Για τα διανεμόμενα κέρδη που πρέπει να υπάρχει κάποιο ελάχιστο ποσοστό 20%-30% ο συντελεστής πρέπει να είναι περίπου σαν το σημερινό , αφού τα μερίσματα θα φορολογούνται και στην κλίμακα.
Για τα αδιανέμητα κέρδη που θα επενδυθούν και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας να μην φορολογούνται καθόλου.
Προσοχή όμως να υπάρχει έλεγχος και όχι ότι δηλώσεις, όπως όταν ο συχωρεμένος Κακαουνάκης δήλωσε εργολάβος και έκλεισε το κέντρο της Αθήνας.
Εάν βρεθεί τρόπος που να γνωρίζουμε τους πραγματικούς δικαιούχους των νομικών προσώπων τότε να φορολογηθούν με την κλίμακα και να υποβάλλουν φορολογική δήλωση, άλλως θα την πληρώσει ο απλός πολίτης που αγόρασε από το υστέρημα του κάποιες μετοχές και θα φοροδιαφεύγουν οι επιχειρηματίες των off-shore εταιριών.
Επομένως πρέπει να λάβετε πρόνοια για τους μικρομετόχους, να αποφύγετε την εξαγωγή κεφαλαίων.
Να μην υπάρχει αυτοτελής φορολόγηση.
Από τα καθαρά κέρδη, προκειμένου να υπολογισθεί ο φόρος εισοδήματος να εκπίπτουν τα κέρδη που απαλλάσσονται από φόρο, αμοιβές Δ.Σ. , οι προκαταβολές φόρου και τα υπόλοιπα να φορολογούνται, σύμφωνα με την κλίμακα φορολόγησης φυσικών προσώπων και σε κάθε περίπτωση πολύ παραπάνω από το 20% που προβλέπεται να πάει σταδιακά η φορολογία νομικών προσώπων.
Τα προβλεπόμενα ποσά για επενδύσεις να εκπίπτουν 100% ως αφορολόγητα αποθεματικά, με υποχρέωση όμως οι επενδύσεις να υλοποιούνται εντός 5ετίας και με ετήσια καταγραφή των δαπανών που έγιναν μέσα στο έτος για το σκοπό αυτό. Επίσης, το αφορολόγητο αποθεματικό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κίνητρο (έμμεση επιδότηση) για την πρόσληψη νέου προσωπικού, αντί να επιδοτείται από το Κράτος. Και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γίνεται ετήσια δήλωση των ποσών που δαπανώνται για το σκοπό αυτό.
Πρέπει να φορολογούνται στα φυσικά πρόσωπα που εισπράττουν μερίσματα και λοιπές αμοιβές (μισθοί μελών Δ.Σ.) καθώς τα εισοδήματα αυτά τα λαμβάνουν για την κάλυψη προσωπικών αναγκών όπως άλλωστε όλοι οι φορολογούμενοι. Ήταν τραγικό οι έχοντες τα ανωτέρω εισοδήματα να φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή 25% και οι λοιποί φορολογούμενοι να φορολογούνται με την κλίμακα μέχρι 37%. Πρόεδρος Δ.Σ. με μηνιαίο μισθό 50.000 ευρώ και ετήσιες αμοιβές 600.000 ευρώ να πληρώνει φόρο 150.000 ευρώ ενώ ένας άλλος φορολογούμενος με το ίδιο εισόδημα θα πλήρωνε φόρο 231.735 ευρώ. Τα αδιανέμητα κέρδη των εταιριών να φορολογούνται ως έχουν σήμερα και να δοθούν κίνητρα στις περιπτώσεις επενδύσεων.
Κύριε Υπουργέ,
Πάρτε όποια μέτρα φορολόγησης κρίνεται σωστά και δίκαια, αφού μελετήσεται την Ευρωπαική πρακτική.
Ομως μην τα ανακοινώνεται από την Τηλεόραση, πριν καταλήξεται στον τρόπο φορολόγησή τους.
Η σημερινή αναφορά σας στην φορολόγηση των Τραπεζών κλπ. Εταιρειών που δεν υπόκεινται στον ΦΠΑ, για την κάλυψη του Ασφαλιστικού, χωρίς λεπτομέρειες, έχει σαν αποτέλεσμα να καταρεύσει το Χρηματηστήριο.
ΕΛΕΟΣ, πάρτε αποφάσεις, αρκετά με την δήθεν διαβούλεψη……..
1. Στα πλαίσια των φορολογικών κινήτρων για την ενθάρρυνση επενδύσεων, θεωρώ σωστό το μέτρο της μειωμένης ή και μηδενικής φορολογίας στα αδιανέμητα κέρδη τα οποία επανεπενδύονται σε ένα λογικό χρονικό ορίζοντα π.χ τριετία.
Θεωρώ επιπλέον ορθό, δίκαιο και πολύ πιο ενθαρρυντικό για νέες επενδύσεις, στις ίδιες ευεργετικές διατάξεις να υπάγονται και τα διανεμόμενα κέρδη τα οποία επανεπενδύονται από τους μετόχους – εταίρους μέσω άλλων νομικών προσώπων στη μετοχική – εταιρική σύνθεση των οποίων επιθυμούν να συμμετέχουν με εισφορά κεφαλαίου για την πραγματοποίηση συγκεκριμένης επένδυσης.
Με αυτόν τον τρόπο απελευθερώνεται ο επενδυτής από την ομηρία να επενδύει πάντα υπό το ίδιο μετοχικό – εταιρικό σχήμα και σε δραστηριότητες οι οποίες πιθανόν έχουν πιάσει «οροφή».
Πολλές εταιρείες στην Ελλάδα αυτοεξαναγκάζονται σε συντήρηση ή συρρίκνωση μόνο και μόνο επειδή έχει διαταραχθεί η «χημεία» μεταξύ των μετόχων – εταίρων.
Με την πρόταση αυτή, δίνεται μια ευκαιρία επανεπένδυσης των μερισμάτων σε νέες περισσότερο καινοτόμες και γενικά πιο παραγωγικές επενδύσεις με δυνατότητα από τους επενδυτές αναζήτησης νέων συνεργασιών και επιλογής νέων πιο δυναμικών μετοχικών σχημάτων τα οποία συγκροτούνται πλέον με νέα κριτήρια ( τεχνογνωσία, εμπειρία, εισροή ξένων κεφαλαίων …) και όχι με τα γνωστά παλαιολιθικά (οικογενειακά, ευκαιριακά …)
2. Είναι άδικο για τις προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε. και Ε.Ε.) να λέγεται ότι ο συντελεστής φορολόγησης είναι 20% ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερος λόγω της ύπαρξης της επιχειρηματικής αμοιβής. Άποψή μου είναι ότι άμεσα, όχι μόνο για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης αλλά και για λόγους ομοιομορφίας και συμβατότητας με το νέο πνεύμα του φορολογικού συστήματος, πρέπει να καταργηθεί η επιχειρηματική αμοιβή ή όπως συνέβαινε παλαιότερα να υπάρχει δυνατότητα επιλογής των εταίρων άν θα της κάνουν χρήση.
Συμφωνώ με την άποψη φορολόγησης 10% στα αδιανέμητα κέρδη η οποία είναι δίκαιη (διότι τα χρήματα η θα επανεπενδυθούν η θα ισχυροποιήσουν την κεφαλαική βάση της επιχείρισης ώστε να μπορεί να ανταπερξέρχεται σε συνθήκες όπως η σημερινή). Τα διανεμηθέντα κέρδη να φορολογούνται στην κλίμακα των φυσικών προσώπων (όπως και κάθε ΑΛΛΟ εισόδημα, από όπου και αν προέρχεται -τι θα πει δηλαδή τα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων- να μη φορολογούνται?).
Προσοχή στον ανώτατο συντελεστή ή στην κλίμακα που αυτός θα εφαρμοστεί, των φυσικών προσώπων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για συντελεστές της τάξης των 45%-50% συγκρίνοντας τη Σουηδία π.χ., διότι αυτομάτως μιλάμε για άλλο επίπεδο παροχής δημοσίων αγαθών (υγεία-παιδεία-ασφάλεια-βιοτικό επίπεδο).
Το χάλι και η καταστροφή της χώρας οφείλεται στο γιγάντιο Δημόσιο τομέα. Μη το ψάχνετε αλλού. ΤΩΡΑ καλούμαστε όλοι να πληρώσουμε τους 5 δημοσίους που κάθονται και βλέπουν τον 1 που εργάζεται. Αυτή είναι η αλήθεια από το 1960-70 και μετά (ρουσφέτια, μπάρμπας στην Κορώνη κλπ).
Αρνούμαι να πληρώσω υπέρογκους φόρους για να διασφαλιστεί το «δικαίωμα» της γυναίκας δημοσίου υπαλλήλου να βγεί στη σύνταξη στα 50-55 της εις βάρος όλου του πληθυσμού. Είναι άδικο. Γιατί να μη βγει με τον ίδιο τρόπο και η γυναίκα αφαλισμένη του ΙΚΑ και γενικότερα όλες οι ασφαλισμένες. Δεν είναι γυναίκα αυτή, δεν έχει τα ίδια δικαιώματα? (ρητορικό το ερώτημα, είναι προφανές ότι ΔΕΝ έχει τα ίδια).
Τι να πω δεν ξέρω, δηλαδή ξέρω αλλά δεν φτάνουν ούτε 500 σελίδες. Το θέμα είναι ότι ξέρετε και εσείς και όλοι (ακόμη και οι δημόσιοι).
Πλήρης απογοήτευση.
Το μέτρο το θεωρώ απολύτως σωστό και αναγκαίο, για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Πολλά από τα κέρδη των επιχειρήσεων θα συμφέρει να μένουν στις επιχειρήσεις – προκειμένου να φορολογηθούν λιγότερο – έτσι θα μπορούν οι κερδοφόρες επιχειρήσεις να έχουν την αναγκαία ρευστότητα για να αναπτυχθούν. Ξέρουμε πολλές φορές πως ενεργούν οι Έλληνες επιχειρηματίες. Τα κέρδη των επιχειρήσεων τους τα διανέμουν, ώστε να αγοράσουν πολυτελείς οικίες, πολυτελή αυτοκίνητα και γενικότερα επενδύουν στην προσωπική τους περιουσία και όχι στην αύξηση περιουσίας των επιχειρήσεων τους.
Θεωρώ όμως απαραίτητο να υπάρξει και διαφοροποίηση φορολογικού συντελεστή κερδών μεταξύ εμπορικού και μεταποιητικού κλάδου επιχ.δραστηριότητας. Ο μεταποιητικός κλάδος των επιχειρήσεων πρέπει να φορολογείται αρκετα χαμηλότερα (ένα 10% χαμηλότερα), εφόσον απασχολεί συνήθως περισσσότερους εργαζόμενους και συμβάλλει στην ανάπτυξη του ακαθάριστου εγχώριου προιόντος.
Πρέπει γενικά να στηριχτεί ποικιλοτρόπως η εγχώρια παραγωγή, ωστε να μην μετατραπούμε σε μια χώρα καθαρά εισαγωγική, που δεν θα παράγει τίποτα, με καταστρεπτικές συνέπειες στο Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και της οικονομίας μας γενικότερα. Με την επιλεκτική χρηματοδότηση των παραγωγικών μας τομέων, μπορούμε να βοηθήσουμε την κατάσταση.
Με τον έλεγχο των εισαγωγών, που ελληνοποιούνται ή είναι πολύ χαμηλής ποιότητας και ορισμένες φορές και επικίνδυνες για την δημόσια υγεία, μπορούμε να συμβάλλουμε επίσης. Αναγκαία η ενημέρωση των Ελλήνων καταναλωτών,για την προέλευση των αγαθών και την ανάλυση των υλικών από τα οποία κατασκευάζονται.
1. ΤΑ ΑΔΙΑΝΕΜΗΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 25%.
2. ΤΑ ΔΙΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ ΣΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΕΙΘΕΙΣΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΑΝΕΜΗΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ.
Να κάνω μια χαζή ερώτηση και ´γω; Οι τράπεζες και η Εθνική ειδικά
που δήλωσε δημόσια 1,8 Δις κέρδη, φορολογείται ; Μόνο αισχροκαίρδια
εις βάρος μας που τα επιτόκια των δανείων και των καρτών σε άλλα
κράτη είναι κάτω του 4% ; Επιτέλους δικαιοσύνη !!!!!
Τα μη διανεμόμενα κέρδη ,παντελώς αφορολόγητα,με την προυπόθεση της επένδυσης εντός χρονικών ορίων.Άλλως να διανέμονται και να φορολογούνται ως εισόδημα των προσώπων που τα εισπράτουν ,με την κλίμακα φόρου εισοδήματος(όχι διπλή φορολόγηση ,ως κέρδη επιχείρησης και ως εισόδημα φυσικού προσώπου).
Δεν θα πρέπει να μειωθεί περεταίρω ο συντελεστής φορολόγησης των νομικών προσώπων από την στιγμή που δεν μπορεί να ελεγχθεί με ποιοτικά κριτήρια και με τα σημερινά δεδομένα αν αυτό θα αύξηση την απασχόληση και τις επενδύσεις .
Να γίνει υποχρεωτική η διανομή του 35% των κερδών ανεξάρτητα από την μετοχική σύνθεση 65% η 70% της γενικής συνέλευσης .
Τα διανεμόμενα κέρδη να φορολογηθούν κατά το υπόλοιπο στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος .
Να υπάρχει υποχρεωτικά χρονικό όριο (εντός διετίας η τριετίας ) για τα αδιανέμητα κέρδη που θα πρέπει αν δεν επενδυθούν να φορολογηθούν με το δικαιότερο συντελεστή φορολογίας εισοδήματος η του έτους που τα αφορούν η του τρέχοντος έτους η το μέσο όρο αυτών.
ΣΤΑ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ 35% ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΔΙΑΝΕΜΗΤΑ 20%
Θα καταλήξουμε με εταιρείες τέρατα, που θα ασχολούνται με αλλοπρόσαλες δραστηριότητες που θα εντάσονται όλες στην ίδια εταιρεία, καθότι τα κέρδη δεν θα διανέμονται και κάθε νέα δραστηριότητα θα εντάσεται στην ίδια εταιρεία
Αν μία εταιρεία καταφέρνει να έχει κέρδη σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, μην θεωρείτε ότι οι επιχειρηματίες θα πάρουν τα λεφτά και θα τα φάνε, αυτοί φτιάξανε την μια δουλειά θα φτιάξουν κι άλλη (δεν αναφέρομαι σε κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες)
Μην υπερφορολογήσετε τα διανεμόμενα κέρδη
Το πρόβλημα είναι ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν προλαβαίνουν να σχηματίσουν κέρδη σε μικρό βάθος χρόνου για να επανεπενδύσουν. Χρειάζεται μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Ας γίνει ένα σύστημα ανάλογο του Αναπτυξιακού Νόμου χωρίς όμως επιδότηση αλλά μόνο με την μερική φοροελάφρυνση. Να μπορούν οι επιχειρήσεις να οφελούνται φορολογικά και μετά την επένδυση μέχρι να συμπληρώσουν τα κεφάλαια.
Οι Ο.Ε. & Ε.Ε. με συντελεστή 20% στο ήμισυ των κερδών όπως και σήμερα, αλλά και το σύνολο των κερδών στο όνομα των εταίρων με συμψηφισμό του παρακρατηθέντος φόρου (20%). Ετσι θα άψει η τάση για δημιουργία εταιρείας για φορολογικούς λόγους και θα επανέλθει στο φυσιολογικό για εμπορικούς λόγους. Οι εταιρείες με λίγα κέρδη θα οφεληθούν ενώ οι εταιρείες με πολλά κέρδη θα ζημιωθούν. Για ΑΕ & ΕΠΕ ο συντελεστής να επανέλθει στο 40%, με την προυπόθεση ότι ο ανώτερος συντελεστής να φτάνει στο 50% (υπήρχε συντελεστής παλαιότερα 63%)
ΤΑ ΑΔΙΑΝΕΜΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.
ΤΑ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ, ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΤΟ ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΚΑΙ Η΄ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ Η’ ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΟΡΟΥ.
Η ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ Δ.Υ. (ΔΙΟΤΙ υπάρχουν περιπτώσεις που ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ, ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΦΟΡΟΥ ΕΝΩ ΑΛΛΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΔΙΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ INTERNET. ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ κ.λ.π. ΜΕ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΑΓΕΡΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟ.
ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΥΡΙΟΣ.
(ΙΑΣΩ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΙΔΑΞΑΝΤΕΣ ΣΤΟ Χ.Α.)
ΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΝ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ-ΕΙΣΦΟΡΩΝ. Πχ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ Η’ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ Α.Ε. ΜΕ 500.000 ΕΥΡΩ ΚΕΡΔΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕ 10 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟΔΟΧΩΝ-ΕΙΣΦΟΡΩΝ 400.000 ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΦΟΡΟ ΜΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ π.χ. ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΕΡΔΟΣ. ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕ 40 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΛΕ ΓΙΑ ΑΜΟΙΒΕΣ-ΕΙΣΦΟΡΕΣ 1.200.000 ΕΥΡΩ.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 300.ΟΟΟ ΕΥΡΩ!!!
ΝΑ ΜΠΕΙ ΥΨΗΛΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ 300.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ.ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΧΑΜΗΛΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΓΙΑ ΜΕΣΑΙΕΣ ΑΞΙΕΣ 300-500.000 ΕΥΡΩ.
ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΓΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ? ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Μ Ε ΚΛΙΜΑΚΑ…ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ…ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΦΕΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ!!!!
Ενιαίος συντελεστής φορολόγησης των κερδών των νομικών προσώπων ανεξαρτήτως νομικής μορφής με 20 ως 25%. Φορολόγηση των διανεμομένων κερδών με βάση την ενιαία προοδευτική κλίμακα των φυσικών προσώπων με αφαίρεση του φόρου που κατέβαλε το νομικό πρόσωπο. Να είναι υποχρεωτική η διανομή του 35% των ετήσιων κερδών,ενώ τα αδιανέμητα κέρδη αν δεν επενδυθούν εντός τριετίας να διανέμονται υποχρεωτικά και να φορολογούνται σαν εισόδημα του έτους διανομής.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 20-30% ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.ΔΕΝ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙ Τ Ι Π Ο Τ Α!!!!(ουτε λαθραια τσιγαρα,καύσιμα,γιατροι,δικηγόροικ.λ.π.)
Σήμερα τα καθαρά κέρδη μιας Α.Ε. φορολογούνται με συντελεστή 25% και τα διανεμόμενα κέρδη (μέρισμα) αυτοτελώς με 10%. Στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος τα μερίσματα δηλώνονται μόνο για την κάλυψη τεκμηρίων και λαμβάνονται υπόψη στα φορολογητέα εισοδήματα.
Προκειμένου τα κέρδη μιας εταιρείας να παραμένουν σ’ αυτή και να επανεπενδύονται ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής θα πρέπει να είναι σχετικά χαμηλός και στα διανεμόμενα κέρδη ποιο υψηλός.
Προτείνω λοιπόν τα εταιρικά κέρδη φορολογούνται με συντελεστή 20% (μείωση 5%) και στα διανεμόμενα κέρδη (μέρισμα)να διενεργείται παρακράτηση φόρου με 20% (αύξηση 10%). Παρατηρούμε πως έτσι στα μερίσματα επιβάλλεται φόρος 40% (=20% από τα εταιρικά κέρδη συν 20% με την παρακράτηση φόρου).
Τα μερίσματα θα φορολογούνται με την ενιαία κλίμακα φόρου στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος, με συμψηφισμό μόνο του παρακρατούμενου φόρου 20%. Για παράδειγμα κάποιος που έχει εισόδημα μόνο από μερίσματα πχ 60.000 € ο αναλογούν φόρος εισοδήματος βάση της κλίμακας είναι πχ 23.000 €, όπου θα αφαιρεθεί η παρακράτηση φόρου 20% δηλαδή 18.000 € και θα καταβάλλει τελικά πρόσθετο φόρο 5.000 € (=23.000 € – 18.000 €).
Είναι φανερό πως έτσι θα πληρώνουν υψηλότερους φόρους οι μεγαλομέτοχοι, ενώ οι μικρομέτοχοι δεν θα έχουν καμία απολύτως επίπτωση.
Ο εταιρικός φόρος του 20% που έχει επιβαρύνει τα μερίσματα δεν θα συμψηφίζεται σε καμία περίπτωση στις προσωπικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος.
Ο παρακρατούμενος φόρος 20 % δεν θα υπολογίζεται για εταιρείες του εξωτερικού που λαμβάνουν μερίσματα από εγχώριες εταιρείες και για αλλοδαπούς που δεν διαβιούν μόνιμα στη χώρα μας.
Περιπτώσεις μείωσης φορολογικού συντελεστή
1. Για τις νέες εταιρείες που ιδρύονται με κεφάλαια που προέρχονται από το εξωτερικό (εισροές άνω των 5.000.000 €) και προκειμένου να αυξηθούν οι επενδύσεις στη χώρα μας ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής να μειωθεί στο 10% και για 10 χρόνια.
2. Υφιστάμενες εταιρείες που πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις πάνω από 10.000.000 € σε βιομηχανικούς κλάδους ή σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής να μειωθεί στο 10% και για 5 χρόνια.
3. Για τις εταιρείες που έχουν την παραγωγική τους δραστηριότητα σε παραμεθόριες περιοχές ο εταιρικός φορολογικός συντελεστής να μειωθεί στο 10%.
Καλό θα ήταν να δώσετε κίνητρα στις επιχειρήσεις με την μείωση των συντελεστων φορολογίας ώστε να γίνουν επενδύσεις και να μην αναγκαστούν εταιρείες να κλείσουν ή να φύγουν σε άλλες χώρες.Προτεραιότητα όμως πρέπει να δώσετε και στην μείωση δαπανών στο Δημόσιο, να αξιολογούνται οι υπάλληλοι των ΔΟΥ και να μην χρυσοπληρώνονται αγναντεύοντας τον τοίχο της εφορίας που εργάζονται..!!Διευθυντής σε ΔΟΥ – όταν του εξήγησα την μεταβολή για εταιρεία που ήθελα να κάνω και εφόσον είχα περάσει από αυτοψία και υπογραφές εποπτών- δήλωσε οτι δεν καταλαβαίνει….!!!και συνέχισε με απαξιωτικό ύφος «αντε…τώρα πήγαινε να βάλεις μια στρογγυλη σφραγίδα να τελειώνουμε»..Ετσι θα εκσυγχρονιστούν οι συναλλάγές με το κοινό??? Το μόνο που καταφέρνουν είναι η αποστροφή του πολίτη προς ο,τι ονομάζεται Κράτος και εκπρόσωποι του.Ντροπή..Χρειάζεται να ριζική ανασυγκρότηση του Κράτους αλλά και των συνειδήσεων μας για να έχουμε ελπίδες να επιβιώσουμε.
Νομίζω ότι χρειάζεται μία, ίσως, άλλη προσέγγιση, διότι είναι, στην πραγματικότητα, αδιάφορη η μορφή της εταιρείας ως προς τον υπολογισμό του φόρου.
Μία εταιρεία είναι ένας εμπορικός οργανισμός με κύριο σκοπό το κέρδος των εταίρων ή μετόχων της. Άρα το κέρδος, όταν παραχθεί, είναι εισόδημα. Το γεγονός ότι δεν διανέμεται αποτελεί απόφαση των εταίρων ή μετόχων, δηλαδή των δικαιούχων του.Αυτό δεν συγχωρεί την εκ των προτέρων απώλεια δημοσίου εσόδου από τον μειωμένο φόρο στα μη διανεμόμενα κέρδη, υπό την αβέβαιη υπαινικτική υπόσχεση περαιτέρω επενδύσεων. Ούτως ή άλλως ο δικαιούχος του κέρδους καθίσταται πλουσιότερος είτε το λάβει σε χρήματα είτε συμφωνήσει στην μη διανομή. Η μη διανομή ισούται με αύξηση κεφαλαίου.
Ο δικαιούχος μερίσματος μέτοχος λοιπόν φορολογείται επί του εισοδήματός που έχει.Αν το μέρισμα δεν διανεμηθεί, ή εταιρεία θα πρέπει να πληρώνει επιπλέον και τον φόρο στην συγκέντρωση κεφαλαίου, όπως θα γινόταν με οποιονδήποτε αποφασίζει, από τα φορολογημένα εισοδήματά του, να διαθέσει κεφάλαιο για να συμμετέχει σε αύξηση κεφαλαίου μίας εταιρείας.
Θα υπάρξει ο αντίλογος ότι η πρόταση είναι αντιεπενδυτική. Αντίθετα.Δεν δίδεται εύκολο κίνητρο αύξησης της συμμετοχής στην ίδια επένδυση, μέσω της εκ των προτέρων μείωσης του φόρου, το οποίο θολώνει την καθαρότητα που χρειάζεται ο επενδυτής ώστε να αποφασίσει να συμμετέχει περαιτέρω σε μία επένδυση.Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι έτσι ο επενδυτής μέτοχος ή εταίρος θα επέλεγε να επενδύσει τα φορολογημένα κέρδη του στην ίδια επιχείρηση και όχι σε μία άλλη. Ούτε ότι δεν θα αποχωρούσε από μία επιχειρηματική δραστηριότητα διότι θα εκτιμούσε ότι δεν τον συμφέρει.Ούτε φυσικά ότι θα την ανελάμβανε μη γνωρίζοντας ποια θα είναι η απόδοση του κεφαλαίου του. Άλλωστε,έτσι πραγματοποιείται και ένας βασικός in vitro έλεγχος υπέρ όλων: αν ο επιχειρηματίας πιστεύει στην επιχείρηση θα επενδύσει, αλλά με αληθινούς όρους αγοράς και όχι με την τελικά αθέλητη συμμετοχή στην επιχείρηση όλων των φορολογουμένων.
Το ζήτημα των επενδυτικών κινήτρων που συγκροτούν την πολιτική ενθάρρυνσης επενδύσεων, την οποία προωθεί το κράτος, είναι ένα τελείως διαφορετικό θέμα. Υπάρχουν σημαντικά και χωρίς δημοσιονομικό κόστος
κίνητρα που μπορούν άμεσα να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών
και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο. Απομένει η χρήση της φαντασίας και η απομυθοποίηση των δήθεν αρχετύπων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην λεγόμενη περίπτωση επαναπατρισμού κεφαλαίων ή της θρυλουμένης νομιμοποίησης μη νόμιμου χρήματος.Ιδίως στο τελευταίο είναι γνωστό ότι για όλους όσους κινούν μη νόμιμο χρήμα, ο τελικός πόθος τους ήταν πάντα να γίνουν νόμιμοι επιχειρηματίες και επενδυτές. Όπως είναι επίσης γνωστό ότι για όλα φταίει η κοινωνία.
Κάποτε θα πρέπει να πούμε και αλήθεια και όσο αργούμε τόσο πιο σκληρή θα είναι και τόσο πιο πολλοί θα την πληρώσουν. Το βέβαιο είναι ότι, μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα, η παράσταση θα τελειώσει. Οι υποδομές του διάσπαρτου κατά φαντασία πλούτου που δημιουργήθηκαν και διατηρούνται πρέπει να διακόψουν την λειτουργία τους. Έτσι, θα αρχίσει η μακρά πορεία σταδιακής αποκατάστασης της αξιοπιστίας όλων προς όλους, που είναι και η προϋπόθεση της ισόρροπης ανάπτυξης.Καθόλου απλό, καθόλου χωρίς κόστος αλλά, φοβούμαι, η μόνη οδός.
Η πρόταση προϋποθέτει την εφαρμογή της από 7/1/2010 πρότασής μου στην ενότητα «Μείωση διοικήτικού κόστους – Απλοποίηση διαδικασιών»
Συμφωνώ με την από 29/12/2009 πρόταση του κ. Γ. Βαλιάδη, με την προϋπόθεση ότι ο εισπραττόμενος φόρος δεν αποτελεί προκαταβλητέο φόρο για τους μετόχους, οι οποίοι φορολογούνται όπως έχει προταθεί στην ενότητα για τα φυσικά πρόσωπά.
Τα «στικ» των ΝΠ προφανώς σχεδιάζονται με περισσότερες δυνατότητες καταγραφής στοιχείων, όπως ο υπόψη φόρος, ο ΦΠΑ, ΦΜΥ κ.λ.π., προκειμένου οι φόροι και οι κρατήσεις αυτές να αποδίδονται άμεσα.
Μετά τιμής
Βασίλης Τζεβελέκας
Με την αίρεση της απόφασης για την κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων στα πλαίσια της απλοποίησης του φορολογικού συστήματος για την εφαρμογή του δικαιότερου συστήματος της πραγματικής λογιστικής αποτύπωσης των εισροών και εκροών των επιτηδευματιών προτείνω την κατάργηση του βιβλίου Αγορών , και την ενοποίηση της Α και Β κατηγορίας του ΚΒΣ με την χρήση του Βιβλίου Εσόδων Εξόδων
Πρέπει να αυξηθούν οι συντελεστές φορολόγησης των διανεμομένων κερδών και να μειωθούν οι συντελεστές των αδιανέμητων κερδών με την προϋπόθεση ότι θα επανεπενδύονται σε επιχειρηματικούς σκοπούς που θα συμβάλλουν στην Ανάπτυξη ,στην βελτίωση του περιβάλλοντος και στην μείωση της ανεργίας
Kρίνω απόλυτα απαραίτητο για την έξοδο από την κρίση την μείωση της φορολογίας. Όλα τα άλλα κράτη που υπέστησαν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης μείωσαν την φορολογία για την επίτευξη οικονομικής ανόδου μέσα από την ανάπτυξη. Εμείς είμαστε οι μόνοι «έξυπνοι» που θα εφαρμόσουμε ακριβώς το αντίθετο?
Ίσως αντιτάξετε το ότι και με το παλαιό καθεστώς , που είχε αρχίσει να μειώνει την φορολογία των επιχειρήσεων, δεν υπήρχαν επενδύσεις. Το γεγονός αυτό είναι απόλυτα εξηγήσιμο αν κανείς αναλογισθεί ότι το φορολογικό καθεστώς ήταν (και εξακολουθεί να είναι) ασταθές , ευμετάβλητο & αναξιόπιστο.
Μονό ο συνδυασμός χαμηλής φορολογίας και σταθερού σε βάθος χρόνου φορολογικού συστήματος θα φέρει αλλοδαπές ή και εγχώριες σοβαρές επενδύσεις, επενδύσεις που βασίζονται στην υγειά κερδοφορία και όχι στις επιδοτήσεις και στην κρατική εύνοια ή χορηγία.
Τέλος κάποτε το κράτος θα πρέπει να περιορισθεί και μόνο στην είσπραξη, από κάθε συναλλαγή, του ΦΠΑ. Ξέρετε τι τεράστιο έσοδο είναι να συμμετέχει σε κάθε πράξη που γίνεται ανά την επικράτεια σαν συνεταίρος του 19%? Ποια (υγειής ) άλλη επιχείρηση δουλεύει με τέτοια κέρδη?
Θα ελεγα ότι το κυριώτερο ειναι να εφαρμόζονται οι νόμοι και να υπάρχεισωστή ελεκτική διαδικασία . Για παραδειγματα αισχρης φοροδιαφυγής επιχειρήσεων επισημαινω τις εξης :
– επιχειρήσεις διασκέδασης – θεάματος
– επιχειρήσεις αισθητικής προσωπικής υγιεινής οπως BODYLINE,ΠΡΙΝΟΥ
που οι συναλλαγες γινονται με μαυρο χρημα
Υπάρχει ενα παραθυρακι που λεγεται μείωση μετοχικου κεφαλαιου .Οι
μετοχοι για να μην φορολογησθουν παιρνουν τα χρηματα του μετοχικου
κεφαλαιου
Ποος Υπουργόν Εθνικής Οικονομίας
Κυριον Παπακωνσταντίνου
Συμφωνώ. Η φορολόγηση των επιχειρήσεων πρέπει να μειωθεί στο 10%. Εάν αυτό δεν συμβεί στασδιακά στα επόμενα πέντε χρόνια η παραγωγική βάση της χώρας θα έχει σχεδός μηδενισθεί. Κύριες Υπουργέ, η φορολογία των επιχειρήσεων είναι το κομβικό σημείό της προσπάθειας της κυβερνήσεως. Φορολογία επιχειρήσεων και ανάπτυξη ειναι ταυτόσημες΄προκτικές.
Όπως είναι το σύστημα συναλλαγών στη χώρα μας όπου υπάρχουν πλέον επιταγές για την πληρωμή οποιουδήποτε προιόντος ή έργου, των οποίων η αποπληρωμή κειμένεται από 3 μήνες το λιγότερο μέχρι 7-8 μήνες και για τις οποίες δεν υπάρχει κάποια εξασφάλιση ότι θα πληρωθούν από τον πελάτη σου.
Κατά τη γνώμη μου, ο σωστός τρόπος είναι να φορολογηθούν οι εταιρείες επάνω στα πραγματικά κέρδη τους και όχι σε αυτά που θα προκύψουν κατά την είσπραξη των επιταγών αυτών, η οποία μπορεί να μη γίνει και ποτέ ή να γίνει και μέσα φυσικά στο επόμενο έτος, ενώ θα έχει ήδη πληρώσει φόρο από το προηγούμενο, με την αντίστοιχη προκαταβολή φυσικά.
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τουλάχιστον σε μικρές εταιρείες ένα μεγάλο μέρος των κερδών επενδύεται για να γίνει χρηματοδότιση των επόμενων έργων και εγκαταστάσεων.
Στην οικογένειά μου, είμαι τρίτεκνος, εργάζομαι μόνο εγώ και η σύζυγός μου είναι στο σπίτι μεγαλώνοντας τα παιδιά
Έχοντας μία εταιρεία Ο.Ε. όπου το 50% των κερδών φορολογήτε την εταιρεία και το υπόλοιπο στα προσωπικά μου εισοδήματα.
Εάν λοιπόν έχουμε καθαρό κέρδος 70.000 €, από αυτό οι 35.000 θα φορολογηθούν με 20% και τα υπόλοιπα με τον υψηλότερο συντελεστή φορολόγισης που είναι 40%. Έτσι ένας εργαζόμενος με αυτά τα έσοδα τω 35.000 € δηλωμένα στην προσωπική του δήλωση θα πληρώσει 6-7.000 € φόρο. Ενώ ένα ζευγάρι δημόσιων ή μη υπαλλήλων με τα ίδια έσοδα θα πληρώσει το πολύ μέχρι 1.000 €. Που είναι λοιπόν η δίκαιη φορολόγιση? ( Για εργασία φυσικά 10-12 ωρών ημερησίως)
Αξιοτιμε κυριε Παπαντωνιου,
ειμαι ενας νεος επιχειρηματιας που προτιθεμαι να αναπαλαιωσω ενα κτιριο στη Παλια Πολη της Ροδου για να το κανω ενα εστιατοριο το οποιο θα προαγει την δημιουργικη ελληνικη κουζινα και με φιλοδοξιες για βραβεια κατι το οποιο συνιστα απο μερους μου ενα πολυ υψηλο ποσο επενδυσης και προσωπικης εργασιας.Αυτο που θελω να τονισω ειναι πως σε καμια περιπτωση δεν θα πρεπει να αυξηθουν οι συντελεστες ,τουναντιον θα πρεπει να συμπεριλαβετε τα εστιατορια σε ειδικο φορολογικο καθεστως ετσι ωστε ολο και περισσοτερα εστιατορια να προαγουν την ελληνικη γαστρονομια και κατα συνεπεια τα ελληνικα προιοντα οπως το αυγοταραχο,ελαιολαδο,φετα,κροκος Κοζανης,Ελληνικα κρασια που τοσο υποτιμημενα ειναι στο εξωτερικο και αλλα.Ακολουθηστε το παραδειγμα της Γαλλιας και τα οφελη για τα δημοσιονομικα θα ειναι ορατα και σε μακροχρονιες βασεις.Κανετε την επιτευξη μιας επενδυσης αρκετα πιο ευκολη υποθεση για νεους με οραματα επιχειρηματιες και θα ειστε εσεις αυτοι που θα εχουν πραγματικα αφουγκραστει τους νεους.
Αν το κράτος επιθυμεί περισσότερες επενδύσεις πρέπει να πράσχει μεγαλύτερο κίνητρο. Το κίνητρο για εναν επιχειρηματία είναι το κέρδος που ελπίζει να αποκομίσει από μια επένδυση αντισταθμίζοντας το ρίσκο που αναλαμβάνει.
Να μην γίνεται διαφοροποίηση συντελεστή ανάλογα με το αν διανέμονται ή οχι τα κέρδη μιας επιχείρησης.
Ο συντελεστής θα πρέπει να γίνει 15% για τις επιχειρήσεις και για όσες επενδύουν σε προσωπικό ο φόρος να μπορεί να μειωθεί σταδιακά ακόμη και στο 10%.
Ας μην ξεχνάμε οτι η Ελλάδα θεωρείται μια από τις πιο εχθρικές χώρες για την ανάπτυξη επιχειρηματικότητας.
Αν το κράτος επιβαρύνει επιπλέον τα κίνητρα για επιχειρηματικότητα τότε η φοροδιαφυγή θα αυξηθεί (για όσους μπορούν να το κάνουν), κάποιες επιχειρήσεις που επιβιώνουν οριακά θα κλείσουν, κάποιες άλλες που μπορούν θα μετακινηθούν στο εξωτερικό ( Κύπρο, Βουλγαρία, Ιρλανδία ) και αρκετοί από αυτούς που σκόπευαν να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση θα αλλάξουν γνώμη.
Γιατί πρέπει οι επιχειρήσεις Γ κατηγορίας να δημοσιεύουν τον ισολογισμό εκτός από το ΦΕΚ και σε τρείς πανελλαδικές εφημερίδες και μια τοπική(για αυτούς που έχουν έδρα στην επαρχία) με κόστος 850 ευρώ ενώ τα μισά να εισέπρατε το κράτος θα είχε μεγάλο όφελος. Οσπότε θα ενισχύουμε τους εκδότες που παραπληροφορούν την κοινωνία με ένα σωρό ψέμματα;
Όχι, θα πρέπει να υπάρχει ενιαία φορολογία σε όλα τα κέρδη των νομικών προσώπων, διανεμόμενα και αδιανέμητα. Όταν γίνει η διανομή των αδιανέμητων κερδών, θα πρέπει να φορολογούνται με βάση το ενιαίο εισόδημα του φορολογούμενου που τα έλαβε.
Μπορεί να μην φαίνεται απολύτως δίκαιο, γιατί φορολογούνται θεωρητικά δύο φορές. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει πρακτικά. Τα νομικά πρόσωπα θα φορολογούνται για όλα τα κέρδη τους με τον ίδιο φορολογικό συντελεστή, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνανση για τα αδιανέμητα κέρδη, ενώ και οι φορολογούμενοι που λαμβάνουν τα συγκεκριμένα κέρδη θα φορολογούνται βάσει του συνολικού εισοδήματός τους, χωρίς να υπάρχει διάκριση με τους άλλους φορολογούμενους.
Έτσι, οι εταιρείες φορολογούνται για το σύνολο των κερδών τους με ίδιο συντελεστή χρησιμοποιώντας τα κέρδη όπως θέλουν (επενδύσεις, διανομή, κεφαλαιοποίηση, κτλ), ενώ και οι φορολογούμενοι αν τα πάρουν φορολογούνται όπως και οι υπόλοιποι φορολογούμενοι. Κατά αυτόν τον τρόπο δεν υπάρχει διάκριση στην φορολόγηση τόσο των νομικών προσώπων σε σχέση με τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα, όσο και στην φορολόγηση των φυσικών προσώπων σε σχέση με τα υπόλοιπα φυσικά πρόσωπα.
Ευχαριστώ.
Προτείνω να γίνει η Ελλάδα φορολογικός παράδεισος:
α) Ενιαίο συντελεστή φορολόγησης 10% για όλες τις δραστηριότητες
β) Υποχρέωση έκδοσης αποδείξεων / τιμολογίων κλπ για όλους τους κλάδους (συμπεριλαμβανομένων των ταξί, περιπτέρων και λοιπών προνομιούχων)
γ) Να μην υπάρχει ούτε μία απόδειξη που να μην εκπίπτει σαν έξοδο τόσο για τις εταιρείες, όσο και για τα φυσικά πρόσωπα
δ) Να δέχονται τις απλές αποδείξεις ως έξοδο για τις εταιρείες για συγκεκριμένες κατηγορίες αγορών (αναλώσιμα κ.α.) έως το ποσό των πχ 200€ και από 201€ να είναι υποχρεωτικά τα τιμολόγια.
Αν είναι να αλλάξει για πολλοστή φορά ο φορολογικός νόμος, τουλάχιστον κάντε σωστές τομές, ρυθμίζοντας την αγορά και δημιουργώντας ένα σταθερό περιβάλλον που να προστατεύει την επιχειρημάτικότητα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Αν μπει ενιαίος συντελεστής φορολόγησης 10%, σε συνδυασμό με συγκεκριμένα μέτρα, δεν υπάρχει κανένας που να ρισκάρει να μην κόβει αποδείξεις.
ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΚΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΓΙΑ ΟΕ ΚΑΙ ΕΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ 50% ΣΤΑ ΟΜ.ΜΕΛΗ.ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΤΙΑΡΕΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΟ ΦΟΡΟ ΤΟΥ 50% ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΕ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΤΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΕΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΥ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΚΕΙ.ΑΣΕ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 50% ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΨΑΞΕ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΙΟΙ ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΟΑΛΛΟ 50%.
Ειδικά, προκειμένου για τις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες και κοινωνίες
κληρονομικού δικαίου, στις οποίες μεταξύ των κοινωνιών περιλαμβάνονται και ανήλικοι,
από τα κέρδη που απομένουν ύστερα από την εφαρμογή των διατάξεων του
προηγούμενου εδαφίου αφαιρείται επιχειρηματική αμοιβή για μέχρι τρεις (3)
ομόρρυθμους εταίρους φυσικά πρόσωπα ή μέχρι τρεις (3) κοινωνούς φυσικά πρόσωπα,
με τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής. Σε περίπτωση περισσοτέρων με ίσα ποσοστά
συμμετοχής, οι δικαιούχοι επιχειρηματικής αμοιβής καθορίζονται από την εταιρία ή
κοινωνία και δηλώνονται με την οικεία αρχική ετήσια δήλωσή της. Τα ποσοστά αυτά δεν
ισχύουν για τις εταιρίες του άρθρου 13 του ν. 718/1977 (ΦΕΚ 304 Α`). Η επιχειρηματική
αμοιβή προσδιορίζεται με την εφαρμογή του ποσοστού συμμετοχής αυτού του εταίρου ή
κοινωνού στο πενήντα τοις εκατό (50%) αυτών των κερδών της εταιρίας ή κοινωνίας
που δηλώθηκαν με την οικεία ετήσια δήλωσή της.
Ειναι σωστος ο διαχωρισμος με την προυποθεση ομως οτι τα μη δανεμομενα κερδη πλεον των αποσβεσεων θα πρεπει :
α)Να επενδυονται σε εξοπλισμο για εκσυγχρονισμο και αυξηση της παραγωγικοτητας ,διακρατουμενος τουλαχιστον για μια 5ετια.
β)Να ειχε απασχοληθει κατα την προηγουμενη χρηση νεο υπαλληλικο προσωπικο με ασφαλιστικες εισφορες ισες με τη διαφορα του φορου και το οποιο προσωπικο θα διακρατηθει τουλαχιστον για μια 5ετια
γ)Να επενδυονται σε ανανεωσιμες πηγες ενεργειας
δ)Τα αδιανεμητα να μην κεφαλαιοποιηθουν
ε)Να προκυπτουν φορολογητεα κερδη
Ειμαι διπλωματουχος μηχανικος, επιχειρηματιας (μελετη, σχεδιαση, παραγωγη, και εμπορια ηλεκτρονικων μηχανηματων επαγγελματικης χρησεως κατα κυριο λογο) για διαστημα ανω των 25 ετων. Με την ιδιοτητα αυτη και την συσσωρευθεισα εμπειρια μου εχω καταληξει οτι οι Φορολογικοι Συντελεστες δεν πρεπει να μεταβληθουν προς τα ανω, αντιθετα να μειωθουν (σε τελικο υψος, γενικα, κατω του 15%). Τουτο διοτι οι εμμεσοι φοροι αποδιδουν πολλαπλασια ποσοστιαια, εχουν το πλεονεκτημα να θεμελιωνονται κατα την στιγμη της συναλλαγης (‘αγκαλιαζοντας’ ολη την φορολογητεα υλη) και αποδιδονται σχεδον αμμεσα και οχι ετεροχρονισμενα. Το ζητημα λοιπον ειναι να εκδιδονται απο ολους παραστατικα συναλλαγων για καθε συναλλαγη τους. Αυτο ειναι το μεγαλο ζητουμενο, που ειναι δυνατον να επιτευχθει σε εξαιρετικα μεγαλο ποσοστο αρκει να τηρηθουν καποιες προυποθεσεις, οπως π.χ.,
1..Καταργηση των πασης φυσεως αποδειξεων λιανικης. Αντικατασταση τους με αποδειξεις που υποχρεωτικα θα αναγραφουν το ΑΦΜ του πελατη (εστω και ιδιωτη, συνταξιουχου κλπ). Τουτο θα προσωποποιησει τις πασης φυσης συναλλαγες.
2..Διακρατηση ολων αυτων των αποδειξεων απο τους παραπανω και υποβολη τους μεσω διαδικτυου ανα τριμηνο με απλη αναγραφη ΑΦΜ εκδοτη και ποσου συναλλαγης. Τουτο θα αποκεντρωσει την εργασια του ελεγχου, και θα ενισχυσει την φορολογικη συνειδηση των πολιτων. Επιπλεον στην περιπτωση εκδοσης εικονικων στοιχειων, τουτο θα διαφανει εγκαιρα απο τις ελεγκτικες αρχες αφου δεν θα συναδει με το οικονομικο ‘προφιλ’ του πελατη.
3..Υποβολη μεσω διαδικτυου υποχρεωτικα ανα μηνα απο ολες τις επιχειρησεις, εκεινων των συναλλαγων τους που ελκουν εμμεσους φορους. Τουτο θα εντεινει την υποχρεωση των επιχειρησεων στην καταβολη των εμμεσων φορων αφου θα γνωριζει πλεον οτι τυχον παραβατικη συμπεριφορα θα διαφανει αμμεσα απο την μηχανογραφικη αντιπαραθεση. Επιπλεον, ως παραπανω, στην περιπτωση εκδοσης εικονικων στοιχειων, τουτο θα ειναι αμμεσα ορατο και πολυ προσφατο χρονικα για να αποκρυβει, καθοσον ο χρονος ειναι ο καλυτερος συμμαχος του παραβατη.
4..Αυτοματη μηχανογραφικη διασταυρωση των παρ. 2, 3. Σε περιπτωση διαφορας αμμεση τηλεφωνικη διασταυρωση της αιτιας διαφορας. Στις σοβαρες περιπτωσεις υψους συναλλαγης, επιτοπου ελεγχος απο αρμοδιο συνεργειο.
Στην εποχη που διανυουμε ειναι αδιανοητο να μην γινεται εντατικη χρηση της δυναμης της μηχανογραφησης. Σχεδον σε καθε σπιτι υπαρχει ηλεκτρονικος υπολογιστης. Ακομη και στην περιπτωση ανυπαρξιας του, καποιος γειτονας, η και ακομη λογιστικο γραφειο θα μπορουσε να βοηθησει προς αυτο. Η επιμονη λοιπον περι του αντιθετου μονο καλοπροαιρετη δεν μπορει να ειναι.
Με την παραπανω περιγραφεισα φιλοσοφια που για λογους οικονομιας χωρου δεν επεκταθηκα, αρκουμενος στους βασικους πυλωνες της, η παραβατικη συμπεριφορα γινεται αμεσα αντιληπτη και θεραπευεται ειτε διωκεται σε υποτροπη.
Ομως δεν αρκει να αφυπνισθουν μονο οι φορολογουμενοι. Θα πρεπει να πιεσθουν και οι ΔΟΥ να λειτουργησουν συνετα και αμμεσα και με αισθηση ευθυνης.
Και επισης και ο Κρατικος μηχανισμος να λειτουργησει με ισονομια, αποδιδοντας ευθυνες οπου απαιτειται.
Αυτα για την θεσπιση φορολογικης συνειδησης και, μεσω αυτης, της αυξησης των Δημοσιων εσοδων απο τις γενικες συναλλαγες.
Ομως μου ειναι αδιανοητο να υπαρχουν διαφορετικα μετρα φορολογησης της ακινητης περιουσιας μεταξυ εγχωριων και εξωχωριων εταιριων που απαλλασονται αυτων των φορων.
Οπως επισης μου ειναι αδιανοητο οι μετοχοι των ΑΕ να καταβαλουν φορο απο το πρωτο ευρω μερισματος σε ποσοστο 25%(φορος ΑΕ) + 7,5%(φορος μετοχου φυσικου προσωπου)= 32,5%.
Αυτα ειναι ζωτικα θεματα για τους επιχειρουντες που αποτελουν την ραχοκοκκαλια της οικονομιας καθε χωρας.