ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 28 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κεφαλαίου Α΄, καθορίζονται τα κριτήρια επαλήθευσης των δηλωθέντων σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 19, ο χρόνος έναρξης και η περιοδικότητα διενέργειας του ηλεκτρονικού διασταυρωτικού ελέγχου της παρ. 2 του άρθρου 20 και εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, οι επιμέρους απλουστευμένες διαδικασίες θέσης σε οριστική αδράνεια ή διαγραφής των οχημάτων από τους νόμιμους κληρονόμους και κάθε άλλο σχετικό θέμα με την εφαρμογή του άρθρου 20. Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα κριτήρια εντοπισμού αδρανών οχημάτων, οι ειδικότεροι όροι και οι επιμέρους διαδικασίες διασταύρωσης δεδομένων, ανταλλαγής πληροφόρησης μεταξύ των συναρμόδιων αρχών, ενημέρωσης των συνιδιοκτητών, ιδιοκτητών ή κατόχων, επιβολής των κυρώσεων της παρ. 7 του άρθρου 20, επαναφοράς αδρανών οχημάτων και είσπραξης του παραβόλου της παρ. 8 του άρθρου 20, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρ. 9 του άρθρου 20.
2. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού ή του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται οι διαλειτουργικότητες και κάθε άλλο σχετικό θέμα με την εφαρμογή του άρθρου 18.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές, οι λειτουργικές απαιτήσεις και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη δημιουργία της βάσης δεδομένων της περ. ιβ) του άρθρου 18.
4. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται η λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 19, οι κατηγορίες και ο τρόπος αυθεντικοποίησης των χρηστών, οι αναγκαίες διαλειτουργικότητες, ο χρόνος τήρησης των δηλώσεων και των δικαιολογητικών και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 19.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών και Μεταφορών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται οι ειδικότερες διαδικασίες διασταύρωσης δεδομένων των μητρώων και οι αναγκαίες διαλειτουργικότητες για τον εντοπισμό των οχημάτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 23. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι όροι και η διαδικασία διαβίβασης των παραλείψεων συμμόρφωσης που εντοπίστηκαν στην αρμόδια αρχή, η διαδικασία επιβολής των προστίμων, ο τύπος και ο τρόπος κοινοποίησης της πράξης επιβολής προστίμων και των διοικητικών κυρώσεων των παρ. 1 έως 3 του άρθρου 23 στους ιδιοκτήτες ή κατόχους, η διαδικασία υποβολής και εξέτασης των ενστάσεων και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Με όμοια απόφαση ορίζονται ο χρόνος έναρξης και η περιοδικότητα διενέργειας του ηλεκτρονικού διασταυρωτικού ελέγχου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 23 σχετικά με τον τρόπο απόδοσης των εσόδων από την είσπραξη των προστίμων των παρ. 1 έως 3 του ίδιου άρθρου στη Γενική Γραμματεία Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 23 σχετικά με τον τρόπο απόδοσης των εσόδων από την είσπραξη των προστίμων των παρ. 1 έως 3 του ίδιου άρθρου στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
8. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ορίζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Υπουργείου για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στα Κεφάλαια Α’ και Β’ και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή των Κεφαλαίων Α’ και Β’.

  • 21 Μαΐου 2024, 16:05 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ

    παρ. 5. (Εξουσιοδοτικές διατάξεις για την εφαρμογή του Κεφαλαίου Β)

    Με δεδομένο τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων και προκειμένου α) κατά την προσέλευση τους σε τεχνικό έλεγχο μετα τον εντοπισμό τους, να είναι δυνατή η ομαλή εξυπηρέτηση τους από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου β) την αποφυγή ταλαιπωρίας πολιτών και εργαζομένων, γ) την αποφυγή λόγω περιοδικότητας του τεχνικού ελέγχου, έτους της ανισοκατανομής του όγκου των ελεγχόμενων οχημάτων μεταξύ δυο διαδοχικών ετών η οποία και θα επαναλαμβάνεται στο διηνεκές αλλά και δ) της βιώσιμης και διατηρήσιμης αριθμητικής στελέχωσης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου με ελεγκτικό δυναμικό, προτείνουμε, οι διασταυρωτικοί έλεγχοι που αφορούν την ύπαρξη ή οχι Δελτίου ΚΤΕΟ να εκκινήσουν σταδιακά και ανα διάστημα μεσολαβούντος μηνός τουλάχιστον, από τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος ώστε – πρώτος πλήρης τουλάχιστον – να έχει ολοκληρωθεί σε 12 – 15 μήνες απο την έναρξη του. Έκτοτε να λαμβάνει χώρα ως προβλέπεται στις προτεινόμενες διατάξεις.

  • 13 Μαΐου 2024, 11:32 | Νίκος Ψ.

    Στο άρθρο 23 δεν προβλέπεται η απόδοση των εσόδων από τα πρόστιμα στο Υπουργείο Μεταφορών ή στο ΥΨΗΔΙ.
    Στα δύο παραπάνω Υπουργεία θα μεταφέρονται έσοδα και από την είσπραξη των προστίμων για τα τέλη κυκλοφορίας;