ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΕ Κ.Τ.Ε.Ο., ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – Άρθρο 21 – Πεδίο εφαρμογής

Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν τα οχήματα, κατά την έννοια των άρθρων 1 και 13 του ν. 2367/1953 (Α΄82), για τα οποία διαπιστώνονται παραβάσεις ως προς τις παρακάτω υποχρεώσεις:
α) την υποχρέωση ασφάλισης, σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 5 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110),
β) τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου σε Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.), για οχήματα που υποχρεούνται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπό στοιχεία 49372/3352/07.07.2017 κοινής απόφασης (Β΄ 2726) των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως εκάστοτε ισχύει και
γ) την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, σύμφωνα με την υποπαρ. Ε.7. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) σε συνδυασμό με τα άρθρα 20 του ν. 2948/2001 (Α΄ 242) και 22 του ν. 2367/1953, εφόσον αυτά δεν έχουν διαγραφεί ή δεν έχουν τεθεί σε οικειοθελή ή αναγκαστική ακινησία ή σε οριστική αδράνεια σύμφωνα με το άρθρο 20.

  • 21 Μαΐου 2024, 16:11 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ

    Χαιρετίζουμε την νομοθετική πρωτοβουλία που αποτυπώνεται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Β του προς δημόσια διαβούλευση σχεδίου νόμου αναφορικά με την ηλεκτρονική διασταύρωση και έλεγχο της τήρησης υφιστάμενων υποχρεώσεων των ιδιοκτήτων οχημάτων όπως η ύπαρξη ενεργής ασφαλιστικής κάλυψης του οχήματος, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου καταλληλότητα το οχήματος εν ισχύ, αλλά και την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του.
    Οι συγκεκριμένες διατάξεις, εφόσον εκδοθούν εγκαίρως και οι προβλεπόμενες στις εξουσιοδοτικές διατάξεις κανονιστικές πράξεις (ΚΥΑ και ΥΑ), έρχονται επιτέλους να δώσουν μια λύση σε ένα γνωστό σε όλους πρόβλημα το οποίο όμως, κανένας μέχρι σήμερα δεν αποφάσιζε να αντιμετωπίσει και δη αυτό του τεράστιου αριθμού των ανέλεγκτων ως προς την τεχνική καταλληλότητα τους οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στους δρόμους της χώρας, πολλά εκ των οποίων και ανασφάλιστα.
    Η θλιβερή κατάσταση που απεικονίζουν οι αριθμοί των τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποχή αυτή από τον τεχνικό έλεγχο, στο ποσοστό τουλάχιστον που αυτά αποδίδονται στον παράγοντα όχημα.
    Επιπλέον, αποκαθίσταται και η αίσθηση της ισονομίας έναντι των υποχρεώσεων που έχουμε όλοι οι πολίτες – ιδιοκτήτες οχήματος εφόσον πλέον η τήρηση τους ελέγχεται περιοδικά και αυτόματα ενώ οι παραβάτες εντοπίζονται και τιμωρούνται.
    Συνολικά πρόκειται για ρύθμιση που εφόσον εφαρμοστεί όπως προδιαγράφεται, θα συμβάλει δραστικά στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος από τους εκπεμπόμενους από τα οχήματα ρύπους.

  • 21 Μαΐου 2024, 13:20 | Βασιλης

    Επιτέλους. Πέραν του ότι τελειώνει μια μεγάλη αδικία για τους επι χρόνια νόμιμους πολίτες, ενισχύεται τα μέγιστα το θέμα της οδικής ασφάλειας.

  • 21 Μαΐου 2024, 13:45 | VK

    Επιτέλους γίνεται το αυτονόητο. Ανεπίτρεπτο να κυκλοφορεί όχημα χωρίς ασφάλεια και ΚΤΕΟ.

  • 14 Μαΐου 2024, 17:45 | Ανδρέας

    Η άποψη μου ειναι ότι δεν χρειάζεται κανένας διαφορετικός έλεγχος απο αυτόν που προβλέπεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας απο την αρμοδια για τον σκοπό αυτό Τροχαία. Ετσι γινεται σε ολο τον κόσμο. Αυτό τον νόμο τον φτιάξατε επειδή ο σύνδεσμος των Ιδιωτικλων ΚΤΕΟ θέλει να βγάλει λεφτά απο τους ελέγχους. Ποσώς τον ενδιαφέρει η Οδική Ασφάλεια. Επειδή υποστηρίζουν ότι τα οχήματα αυτά αποφεύγουν τον έλεγχο λόγω του οτι εχουν τεχνικά προβλήματα θα διαπιστωσετε σε λίγο καιρό ότι αν αυτά προσέλθουν στον τεχνικό έλεγχο θα τον περνούν με επιτυχία 90% όπως συμβαίνει και τώρα. Άρα όλα γίνονται για να οικονομήσουν τα συμφέροντα δηλ. τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

  • 11 Μαΐου 2024, 09:31 | Κωνσταντίνος

    Προσθέστε βάση δεδομένων για τις ΚΕΚ (κάρτες ελέγχου καυσαερίων) στην υπάρχουσα των ΚΤΕΟ με δυνατότητα ενημέρωσης των πολιτών μέσω MyAuto, αλλά και καταγραφής ιστορικού ΚΕΚ (κατά τα πρότυπα του ΚΤΕΟ) και θεσπίστε αυτόματη επιβολή προστίμου στο εξάμηνο για όσους δε φροντίζουν κατόπιν εσωτερικών ελέγχων στις βάσεις δεδομένων (όπως εδώ εισηγείστε για ΚΤΕΟ, ασφάλιση κλπ.).

    Τα συνεργεία που έχουν άδεια για έκδοση ΚΕΚ, να αποκτήσουν ειδική πρόσβαση στη βάση δεδομένων αντίστοιχη των ΙΚΤΕΟ και μόνο ΚΕΚ που έχουν πρώτα καταχωρηθεί και λάβει μοναδικό αριθμό να έχουν ισχύ.
    Αλλιώς, καταργήστε την ΚΕΚ και ειδικά στα ΙΧ, εφόσον (σχεδόν) κανείς δεν προβαίνει σε ετήσιο έλεγχο και αρκεστείτε στον έλεγχο καυσαερίων ανά διετία με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.

    Οτιδήποτε άλλο είναι, κατά την άποψή μου, υποκριτικό.
    Φυσικά, δώστε επαρκή χρόνο στους αρμόδιους φορείς για την υλοποίηση, λ.χ. έναρξη ισχύος από 01.01.2025.