1. Όπου στη νομοθεσία αναφέρεται το Εποπτικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και
Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.), μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, νοείται το Συμβούλιο Εταιρικής
Διακυβέρνησης (Σ.Ε.Δ.).
2. Για το ποσό που εισπράττει η Ε.Ε.ΣΥ.Π., κατά την εκπλήρωση των σκοπών του απορροφώμενου
Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.), εφαρμόζονται, κατά περίπτωση, οι παρ. 6 και 7 του
άρθρου 12 του ν. 3864/2010 (Α΄ 119), περί μεταφοράς ποσών σε ειδικό λογαριασμό υπέρ του
Δημοσίου,.
3. Τα έσοδα που προκύπτουν από την άσκηση αρμοδιοτήτων του απορροφώμενου Ταμείου
Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) εξακολουθούν να διατίθενται, κατά
περίπτωση, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1, περί σύστασης του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., και την παρ. 18 του
άρθρου 2, περί κατ’ εξαίρεση μεταφοράς εσόδων σε λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, του ν.
3986/2011 (Α΄ 152). Τα έσοδα του πρώτου εδαφίου μεταφέρονται σε πίστωση του ειδικού
λογαριασμού της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4063/2012 (Α΄ 71) με την ονομασία «Ελληνικό Δημόσιο
(ΕΔ) Εισπράξεις και Πληρωμές για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου χρέους», σύμφωνα με τις παρ. 14 και
15 του άρθρου 2 του ν. 3986/2011.
4. Το προσωπικό που υπηρετεί στο απορροφώμενο Τ.Χ.Σ. και το απορροφώμενο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. κατά την
ημερομηνία της συγχώνευσης εξακολουθεί να απασχολείται στην απορροφώσα Ε.Ε.ΣΥ.Π. με τους
ίδιους όρους εργασίας.
5. Για τη σύναψη των συμβάσεων του άρθρου 5 του ν. 3986/2011 απαιτείται η προηγούμενη
γνωμοδότηση από το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 4
του ν. 3986/2011.
6. Το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. εξακολουθεί να λειτουργεί και να ασκεί τις
αρμοδιότητές του, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 3986/2011.
7. Για συμβάσεις αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του απορροφώμενου Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και των
εταιρειών των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, σε αυτό και οι
οποίες συνάπτονται κατά την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3986/2011, διενεργείται προσυμβατικός
έλεγχος νομιμότητας των άρθρων 324, 326 έως και 337 του ν. 4700/2020 (Α΄ 127), σύμφωνα με την
παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 3986/2011.
8. Για τις συναλλαγές των παρ. 11, περί πώλησης μετοχών εισηγμένων ή που εισάγονται σε
ρυθμιζόμενη αγορά, και 12, περί αποδοχής δημοσίων προτάσεων από το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., του άρθρου 5 του
ν. 3986/2011 που λαμβάνουν χώρα σε Ρυθμιζόμενη Αγορά του ν. 4514/2018 (Α΄ 14), εφαρμόζεται η
περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 325 του ν. 4700/2020, περί εξαιρέσεων από τον προσυμβατικό έλεγχο
του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
9. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 13 του άρθρου 5 του ν. 3986/2011, περί αστικής ευθύνης των μελών του
διοικητικού συμβουλίου και του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. για συναλλαγές των
παρ. 11 και 12 του ίδιου άρθρου, που λαμβάνουν χώρα σε ρυθμιζόμενη αγορά του ν. 4548/2018,
ισχύει για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ε.Ε.ΣΥ.Π. κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του
απορροφώμενου Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ..
Στην παράγραφο 4, αναφέρεται ότι το προσωπικό που υπηρετεί στο απορροφώμενο Τ.Χ.Σ. και το απορροφώμενο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. κατά την ημερομηνία της συγχώνευσης εξακολουθεί να απασχολείται στην απορροφώσα Ε.Ε.ΣΥ.Π. με τους ίδιους όρους εργασίας. Η διάταξη αυτή πρέπει να απορριφθεί και να μπει διάταξη κατ’ αρχήν περί συμμόρφωσης των συμβάσεων του προσωπικού του ΤΑΙΠΕΔ με αυτές των ΤΧΣ και ΕΕΣΥΠ που αφορά 14 μισθούς και όχι 12 όπως στο ΤΑΙΠΕΔ. Στο ΤΑΙΠΕΔ επειδή όπως και σε κάθε εταιρεία υπάρχει η εκάστοτε ομάδα της Διοίκησης, υπάρχουν στελέχη που έχουν φτάσει στο 50% της αμοιβής του Διευθύνοντος Συμβούλου, με αποτέλεσμα να μην αυξάνονται οι μισθοί σε 14, αφού εάν αυτό συμβεί τα ευνοούμενα στελέχη της Διοίκησης θα ανέβουν πάνω από το 50% της αμοιβής του διευθύνοντος συμβούλου. Αυτή η καταχρηστική παρέκκλιση πρέπει να εξαλειφθεί. Σε ότι αφορά τα περί ίδιων όρων εργασίας πρόκειται περί σκανδάλου, αφού οι όροι εργασίας έχουν διαμορφωθεί ειδικά στο ΤΑΙΠΕΔ από τις αποφάσεις του εκάστοτε Διευθύνοντος Συμβούλου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν στελέχη πολλών ταχυτήτων και μάλιστα με τις ίδιες ειδικότητες, τα οποία προσλήφθηκαν με ειδικές συμφωνίες με τους Διευθύνοντες Συμβούλους, με υποκειμενικές αμοιβές, ενώ στελέχη που δεν είναι στον εκάστοτε προσωπικό κύκλο της Διοίκησης δεν απολαμβάνουν των ίδιων αμοιβών. Ακόμα και η ετήσια αξιολόγηση γίνεται υποκειμενικά κατ’ επίφαση των κείμενων διατάξεων. Οι αξιολογούμενοι κατ’ έτος αξιολογούνται από προϊσταμένους διαφορετικών ειδικοτήτων ενώ το Hr δεν έχει την γνωστική ικανότητα να αξιολογήσει ειδικότητες επιστημονικών τομέων των οποίων το αντικείμενο δε γνωρίζει. Προτείνεται η αξιολόγηση εξ αρχής όλου του προσωπικού βάσει αντικειμενικών κριτηρίων από εξειδικευμένη εταιρεία ανθρώπινου δυναμικού (head hunters), στη βάση νέου οργανογράμματος, αφού με τα παρόντα οργανογράμματα των απορροφούμενων εταιρειών αποκλείεται η διεκδίκηση κάθε θέσης από στελέχη πέραν αυτών που έχουν τοποθετηθεί κατά πλειοψηφία με αδιαφανή κριτήρια.