Στην παρ. 2 του άρθρου 36 του ν. 4972/2022 (Α΄ 181), περί κατάρτισης του εσωτερικού κανονισμού
λειτουργίας και οργανογράμματος των λοιπών θυγατρικών, μετά τη φράση «κανονισμός λειτουργίας,»,
προστίθεται η φράση «ο κανονισμός προσωπικού», και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, ο κανονισμός προσωπικού και το οργανόγραμμα των
λοιπών θυγατρικών καταρτίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους και υποβάλλονται
προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση.».
Αρχική ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣΆρθρο 28 – Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4972/2022
Άρθρο 28 – Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4972/2022
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 – ΑντικείμενοΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4389/2016 – Άρθρο 3 – Διακριτικός τίτλος και νομικό καθεστώς της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 184 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 – Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας –Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 187 ν. 4389/2016Άρθρο 4 – Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας –Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 187 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 – Απορρόφηση Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Προσθήκη άρθρου 188Α στον ν. 4389/2016Άρθρο 5 – Απορρόφηση Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Προσθήκη άρθρου 188Α στον ν. 4389/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 – Μεταβατικές διατάξεις για την απορρόφηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – Προσθήκη άρθρου 188Β στον ν. 4389/2016
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4389/2016 – Άρθρο 7 – Εσωτερικός κανονισμός – Τροποποίηση παρ. 1, 2 και 3 άρθρου 189 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 – Όργανα – Γενική συνέλευση – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 190 ν. 4389/2016Άρθρο 8 – Όργανα – Γενική συνέλευση – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 190 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 – Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης – Τροποποίηση άρθρου 191 ν. 4389/2016Άρθρο 9 – Συμβούλιο Εταιρικής Διακυβέρνησης – Τροποποίηση άρθρου 191 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Διοικητικό Συμβούλιο – Τροποποίηση άρθρου 192 ν. 4389/2016Άρθρο 10 – Διοικητικό Συμβούλιο – Τροποποίηση άρθρου 192 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Οικονομικές καταστάσεις – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 195 ν. 4389/2016Άρθρο 11 – Οικονομικές καταστάσεις – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 195 ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Διανομή κερδών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 199 ν. 4389/2016Άρθρο 12 – Διανομή κερδών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 199 ν. 4389/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Θέματα προσωπικού της Εταιρείας και των θυγατρικών της – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 203 ν. 4389/2016
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4389/2016 – Άρθρο 14 – Διάθεση αντισταθμίσματος από την επαναμεταβίβαση των μετοχών της Εταιρείας Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης και της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας προς το Ελληνικό Δημόσιο – Προσθήκη Κεφαλαίου ΔΑ και άρθρου 203Α στον ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Σύσταση και διαχείριση Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Β στον ν. 4389/2016Άρθρο 15 – Σύσταση και διαχείριση Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Β στον ν. 4389/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Κανόνες λειτουργίας του Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Γ στον ν. 4389/2016Άρθρο 16 – Κανόνες λειτουργίας του Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Γ στον ν. 4389/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Επενδυτικές κατευθύνσεις του Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Δ στον ν. 4389/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Πρόσωπα που λαμβάνουν επενδυτικές αποφάσεις – προϋποθέσεις συμμετοχής, κωλύματα, αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων – Προσθήκη άρθρου 203Ε στον ν. 4389/2016
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4972/2022 – Άρθρο 19 – Επιτροπή προσλήψεων και αμοιβών των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Προσθήκη άρθρου 29Α στον ν. 4972/2022
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου από τις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση άρθρου 30 ν. 4972/2022
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου από τις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση άρθρου 31 ν. 4972/2022
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Πλήρωση θέσεων γενικών διευθυντών και διευθυντών στις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση άρθρου 32 ν. 4972/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αποδοχές μελών διοικητικού συμβουλίου – Αντικατάσταση άρθρου 34 ν. 4972/2022
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Αποδοχές προσωπικού – Προσθήκη άρθρου 34Α στον ν. 4972/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Λειτουργία σύμβασης εργασίας – Προσθήκη άρθρου 34Β στον ν. 4972/2022
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Πειθαρχικά Συμβούλια – Προσθήκη άρθρου 34Γ στον ν. 4972/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Σύμβαση εργασίας γενικών διευθυντών και διευθυντών – Προσθήκη άρθρου 34Δ στον ν. 4972/2022
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4972/2022
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4972/2022 – Άρθρο 29 – Πολιτική προμηθειών των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση παρ. 2, τροποποίηση παρ. 4 και 5 άρθρου 38 ν. 4972/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Πολιτική προμηθειών Ελληνικών Ταχυδρομείων – Προσθήκη άρθρου 38Α στον ν. 4972/2022Άρθρο 30 – Πολιτική προμηθειών Ελληνικών Ταχυδρομείων – Προσθήκη άρθρου 38Α στον ν. 4972/2022
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 31 – Τελικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 34 – Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 34 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
10 Ιουλίου 2024, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
23 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 81 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Πάγια θέση μας είναι ότι ο κανονισμός λειτουργίας και προσωπικού θα προκύπτει μετά από διαβούλευση με τους εργαζόμενους, όπως ισχύει έως σήμερα.
Η προτεινόμενη νομοθετική διάταξη ανατρέπει τα έως σήμερα δεδομένα και δημιουργεί δύο πλέον νομοθετικά καθεστώτα ως προς τη θέσπιση κανονισμών εργασίας, διότι σε μία οιαδήποτε επιχείρηση εφόσον υπάρχει συνδικαλιστική οργάνωση ο κανονισμός θα θεσπίζεται με συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ μόνο στις θυγατρικές εταιρείες της ΕΕΣΥΠ, ο κανονισμός δύναται να θεσπίζεται με την προτεινόμενη διάταξη μονομερώς από την εκάστοτε εταιρεία.
Πρόταση: Άμεση απόσυρση του άρθρου.
Σχόλια :
• Θεσμικές αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των εταιριών με μονομερής πράξεις των Διοικητικών Συμβουλίων, χωρίς διαβούλευση, χωρίς δημοσιότητα, με αναθέσεις για την τροποποίηση τους σε εξωτερικούς συνεργάτες
• Να παρουσιαστεί το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, το ιστορικό ενεργειών ανά εταιρεία, οι αλλαγές που επήλθαν , οι στόχοι που έχουν επιτευχθεί. Το κόστος και η εξοικονόμηση πόρων καθώς και οποιαδήποτε μελέτη, έκθεση ελέγχου έχει προκύψει που να αιτιολογεί την ανάγκη αλλαγής του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος
• Διαβούλευση θα υπάρχει
Διαβάζοντας την «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης» απλός διαπιστώνει ότι δεν υπεισέρχεται στην ουσία και στοχευμένα αποκρύπτεται ένα επόμενο βήμα όπου θα καταρτιστούν «Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, ο κανονισμός προσωπικού και το οργανόγραμμα» χωρίς καμία διαβούλευση
Πρόταση:
Άμεση απόσυρση του άρθρου
Η προτεινόμενη διάταξη, που τροποποιεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο περί καταρτίσεως και θεσπίσεως κανονισμού εργασίας στις επιχειρήσεις – θυγατρικές εταιρείες, είναι καταρχήν αντισυνταγματική διότι παραβιάζει το άρθρο 22 του Συντάγματος το οποίο θεσπίζει τη συλλογική αυτονομία.
Ο νομοθέτης έως σήμερα συμμορφούμενος στη συνταγματική επιταγή με το νόμο 1876/90 όπως τροποποιήθηκε, προέβλεψε ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι εργοδότες συνάπτουν με συλλογική σύμβαση εργασίας τον κανονισμό προσωπικού, και σε περίπτωση διαφωνίας προσφεύγουν στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας και εκδίδεται Διαιτητική Απόφαση η οποία δεσμεύει τα μέρη.
Μέσω της διαδικασίας με συλλογική διαπραγμάτευση τροποποιείται και ο κανονισμός εργασίας όποτε κρίνεται απαραίτητο για να επικαιροποιείται.
Στην ΕΛΤΑ Α.Ε., θυγατρική του Υπερταμείου, όπου δραστηριοποιούνται τα Σωματεία – μέλη μας, στα οποία ανήκει το σύνολο των εργαζομένων, ήδη, από το έτος 1990 διατάξεις συλλογικών συμβάσεων εργασίας είχαν τροποποιήσει τον κανονισμό και μάλιστα πρόσφατα με συλλογική σύμβαση εργασίας τον Ιούνιο του 2024 θεσπίσαμε με συλλογική σύμβαση εργασίας νέο κανονισμό εργασίας ο οποίος και εφαρμόζεται και καλύπτει πλήρως την ανάγκη να υφίσταται κανονισμός εργασίας που καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες και αυτό έχει καταρτιστεί με τη συμμετοχή της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης.
Η προτεινόμενη νομοθετική διάταξη ανατρέπει πλήρως τα έως σήμερα δεδομένα και δημιουργεί δύο πλέον νομοθετικά καθεστώτα ως προς τη θέσπιση κανονισμών εργασίας, διότι σε μία οιαδήποτε επιχείρηση εφόσον υπάρχει συνδικαλιστική οργάνωση ο κανονισμός θα θεσπίζεται με συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ μόνο στις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου, μεταξύ αυτών και η ΕΛΤΑ Α.Ε. ο κανονισμός θα θεσπίζεται με την προτεινόμενη διάταξη μονομερώς από την εργοδότρια.
Η διάκριση αυτή δεν δικαιολογείται από κανέναν λόγο για τη λειτουργία της επιχείρησης.
Επειδή, η μονομερής κατάρτιση και θέσπιση του κανονισμού προσωπικού που ρυθμίζει το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων στην επιχείρηση από την εργοδότρια θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία αυτής και ένταση στις εργασιακές σχέσεις.
Για τους άνω λόγους διαφωνούμε με την προτεινόμενη ρύθμιση και ζητούμε την απάλειψη της προσθήκης για τους κανονισμούς εργασίας.
Με εκτίμηση
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΟΣΤ
ΒΑΝΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ
Απαράδεκτο να μην υπάρχει διαβούλευση για την κατάρτιση του κανονισμού προσωπικού και του κανονισμού λειτουργίας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Με τη μονομερή κατάρτιση κανονισμών από το Δ.Σ. και την απλή έγκριση από τη Γ.Σ., θα υποβαθμιστούν οι εργασιακές σχέσεις, θα αλλοιωθεί το πειθαρχικό δίκαιο της εκμετάλλευσης κατά το δοκούν και οι εργαζόμενοι θα μένουν απροστάτευτοι από κάθε εγγυητική λειτουργία των κανονισμών, λειτουργία την οποία διαχρονικά επιτελούσαν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην εφαρμοστεί έστω η ρύθμιση του Ν. 1767/1988 και 1876/1990 για κατάρτιση κανονισμού προσωπικού με ΣΣΕ με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, την οποία προτείνουμε.
⦁ Στις εταιρείες της ΕΕΣΥΠ υπάρχουν σε ισχύ κανονισμοί προσωπικού. Η πρόβλεψη της κατάρτισης του κανονισμού με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων δε θέτει και δε μπορεί να θέσει εκποδών το ρυθμιστικό πλαίσιο κατάρτισης κανονισμών εργασίας που προβλέπει το ν.δ. 3789/1957, το οποίο προβλέπει εγγυήσεις υπέρ των εργαζομένων και έλεγχο από τις υπηρεσίες του υπουργείου εργασίας για τους κανονισμούς που καταρτίζονται μονομερώς από τον εργοδότη. Για άλλη μια φορά βλέπουμε την κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και την ad hoc επίκληση της εργατικής νομοθεσίας μόνο για τη λύση της σύμβασης εργασίας και όχι για την προστασία της εργασίας.
⦁ Από που προήλθε η αναγκαιότητα για αλλαγή των εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας, των οργανογραμμάτων και των κανονισμών προσωπικού; Θα πρέπει να δοθούν όλα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτήν την ανάγκη.
Ο κανονισμός προσωπικού χρειάζεται να έχει την σύμφωνη γνώμη Προσωπικού και η οποιαδήποτε μεταβολή/τροποποίηση να έχει περάσει και από την ενημέρωση/έγκριση του συνδικαλιστικού οργάνου προς διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.