Άρθρο 21 – Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου από τις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Αντικατάσταση άρθρου 31 ν. 4972/2022

Το άρθρο 31 του ν. 4972/2022 (Α΄ 181), περί προσλήψεων προσωπικού ορισμένου χρόνου,
αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 31

Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου από τις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας

Συμμετοχών και Περιουσίας

1. Επιτρέπεται στις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.) η
πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την κάλυψη
ειδικών αναγκών που απαιτούν εξειδικευμένη εμπειρία ή σπουδές προς εκτέλεση ειδικού έργου,
σύμφωνα με την πολιτική προσλήψεων κάθε εταιρείας και το επιχειρησιακό σχέδιο των εταιρειών της
παρ. 1 του άρθρου 36. Οι συμβάσεις του πρώτου εδαφίου δύναται να ανανεώνονται για όσο χρονικό
διάστημα απαιτείται για την εκτέλεση του έργου, μετά από αξιολόγηση των αναγκών, σύμφωνα με τον
οικείο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
2. Οι προσλήψεις της παρ. 1 διενεργούνται με τη διαδικασία του άρθρου 30.
3. Εκτός από τις προσλήψεις της παρ. 1, οι θυγατρικές της Ε.Ε.ΣΥ.Π. μπορούν να προσλαμβάνουν
προσωπικό με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου για την κάλυψη πρόσκαιρων, παροδικών ή
εποχικών αναγκών. Οι προσλήψεις αυτές γίνονται με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου και
σύμφωνα με την πολιτική προσλήψεων κάθε εταιρείας και το εγκεκριμένο στρατηγικό και
επιχειρησιακό σχέδιο της παρ. 1 του άρθρου 36. Η διάρκεια της απασχόλησης του προσωπικού της
παρούσας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους οκτώ (8) μήνες σε συνολικό χρονικό διάστημα δώδεκα (12)
μηνών. Μετά από το πέρας του ως άνω χρόνου απασχόλησης, οι συμβάσεις αυτές λύονται

αυτοδικαίως, χωρίς καμία προειδοποίηση ή διατύπωση και χωρίς αποζημίωση. Παράταση ή σύναψη
νέας σύμβασης κατά το ίδιο ημερολογιακό έτος ή μετατροπή σε σύμβαση αορίστου χρόνου είναι
άκυρες.».

  • 23 Ιουλίου 2024, 08:55 | Σωματείο Εργαζομένων ΟΑΣΑ

    Στο άρθρο 21 που τροποποιεί το 31 του γίνεται λόγος για προσλήψεις εποχιακού προσωπικού. Για να μην παρουσιαστεί το φαινόμενο οι εποχιακοί υπάλληλοι να είναι περισσότεροι από τους μόνιμους, θα πρέπει κατ’ ελάχιστο να υπάρχει ένα ποσοστιαίο ανώτατο όριο πχ 10% του μόνιμου προσωπικού.

    Σε κάθε περίπτωση η πάγια θέση του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ είναι η πλήρωση των οργανικών θέσεων (με προσλήψεις τακτικού προσωπικού αορίστου χρόνου) όπως αποτυπώνονται στα Οργανογράμματα των Εταιριών και όχι η πρόσκαιρη κάλυψη αναγκών από προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου

  • 22 Ιουλίου 2024, 18:44 | Κολιάτος Ιωάννης – Προέδρος Σωματείου Υπαλλήλων Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Πειραιώς (ΟΑΣΑ) – Σ.Υ.Δ.Α.Σ.ΑΠ.

    Σχόλια :
    • Αφήνει ανοιχτές πόρτες για εξειδικευμένο προσωπικό που δεν ξέρουμε για πόσο χρονικό διάστημα θα προσληφθεί (πόσες παρατάσεις) δηλαδή δεν θα ξέρουμε πότε μπορεί να υλοποιηθεί ένα ειδικό έργο, απλά προσλαμβάνουμε και βλέπουμε και αυτό είναι οργάνωση, σίγουρα όμως θα δικαιολογούμε την αδήριτη ανάγκη πρόσληψης, προσχηματικό τι άλλο.
    • Για τους ορισμένου χρόνου κανένα κριτήριο απλά η πολιτική προσλήψεων , ούτε ΑΣΕΠ, καμία εξασφάλιση στις αμοιβές, καμία πρόβλεψη – περιορισμός για το πλήθος, καμία αναφορά για την αναγνώριση προϋπηρεσίας από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καμία αναφορά για την δυνατότητα χρησιμοποίησης αυτής της προϋπηρεσίας σε άλλο φορέα ως προϋπηρεσία στο ΔΗΜΟΣΙΟ, κλπ
    • Με τους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου από ειδικά προγράμματα ΔΥΠΑ καμία αναφορά
    Ερωτήματα :
    • Υπάρχει μελέτη για το σύνολο των εποχικών αναγκών ανά εταιρεία και περίοδο;
    • Υπάρχει ανώτατο όριο προσλήψεων που να δεσμεύει το διευθύνοντα Σύμβουλο;
    • Ποιο τελικά θα είναι το μόνιμο προσωπικό των εταιρειών και πως θα συνδέεται με το οργανόγραμμα;

    Πρόταση:
    Να υπάρχει ανώτατο όριο (ποσοστιαίο) σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό

  • Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου της πρώτης παραγράφου, δηλ. αυτές που αφορούν ειδικό έργο και εξιδιασμένη εμπειρία, χωρίς όριο διάρκειας της σύμβασης, βάζουν από την «πίσω πόρτα» τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου στην ΟΣΥ, αφού για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και τις ειδικότητες που απασχολούνται στην ΟΣΥ, ιδίως οδηγοί και τεχνίτες, είναι αυτονόητο ότι απαιτείται εξιδιασμένη εμπειρία, το δε ειδικό έργο εύκολα μπορεί να βαφτιστεί οτιδήποτε προσομοιάζει με το κύριο έργο της εταιρείας. Πρέπει να αφαιρεθεί η δυνατότητα αυτή η οποία στην ουσία καταργεί τον ΑΣΕΠ, την αξιοκρατία, γεννά πελατειακές σχέσεις που οδηγούνται στην ιδιότυπη ομηρεία των «συμβασιούχων και μάλιστα τη στιγμή που μιλάμε για ειδικότητες για τις οποίες δεν νοείται η κάλυψη με εποχικό προσωπικό (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί), όπως προκύπτει από το ότι το άρθρο αυτό αναφέρεται στο σύνολο των ειδικοτήτων. Στόχευση του Υπουργείου Οικονομικών είναι, σε βάθος χρόνου, ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ στον ΟΑΣΑ/ΟΣΥ να καλύπτονται από προσωπικό ορισμένου χρόνου, υποαμειβόμενο, όμηρο στις διαθέσεις της εκάστοτε διοίκησης, προσληφθησόμενο με κριτήρια θολά και εκ των προτέρων απροσδιόριστα, όπως είναι «το ειδικό έργο» ή οι έκτακτες ανάγκες (καμία έκτακτη ανάγκη δεν υφίσταται σε εταιρείες όπως η ΟΣΥ, με συγκεκριμένο συγκοινωνιακό και διοικητικό έργο) .

  • 22 Ιουλίου 2024, 14:37 | Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας

    ⦁ Το άρθρο αυτό αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας για έμμεση κατάργηση του ΑΣΕΠ. Δίνει το περιθώριο για πρόσληψη προσωπικού -με τον χαρακτηρισμό του εξειδικευμένου- χωρίς να περιγράφεται για πόσο χρονικό διάστημα, με ποια κριτήρια αξιολόγησης, με ποια διαδικασία δημοσίευσης της προκήρυξης πρόσληψης, χωρίς αναφορά στις αμοιβές. Επίσης αφήνει περιθώρια για διαιώνιση των προσλήψεων αυτών με την επίκληση της ανάγκης υλοποίησης ειδικού έργου.
    ⦁ Χρησιμοποιούνται και πάλι ως πρόφαση οι παροδικές, εποχικές και πρόσκαιρες ανάγκες. Όπως έχουμε διατυπώσει πολλές φορές οι ανάγκες πρόσληψης προσωπικού είναι διαρκείς και μόνιμες. Είναι παραδοχή αποτυχίας του σχεδιασμού προσλήψεων, η επίκληση των πρόσκαιρων αναγκών. Το μόνο που εξυπηρετεί αυτό το άρθρο είναι η ανάγκη να βγει το ΑΣΕΠ από τη μέση. Σε διαφορετική περίπτωση να δοθεί στη δημοσιότητα μελέτη για το σύνολο των εποχικών αναγκών ανά ειδικότητα, ανά εταιρεία και ανά περίοδο. Να δοθούν ακόμη στη δημοσιότητα τα οργανογράμματα και οι προβλεπόμενες μόνιμες θέσεις ανά εταιρεία και ανά ειδικότητα και οι ενέργειες που έχουν γίνει για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού τα τελευταία χρόνια.
    ⦁ Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι ειδικότητες των οδηγών και των τεχνιτών είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των μεταφορών. Επιπλέον, δημιουργείται άλλη μια κατηγορία προσωπικού, οι ορισμένου χρόνου, με επισφαλές καθεστώς εργασίας και χωρίς σαφείς όρους αμοιβών.
    ⦁ Ζητάμε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με όρους διαφάνειας, αξιοκρατίας και ισότητας.