Το άρθρο 30 του ν. 4972/2022 (Α΄ 181), περί προσλήψεων προσωπικού αορίστου χρόνου,
αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 30
Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου από τις θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και
Περιουσίας
1. Οι λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.)
προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με
την πολιτική προσλήψεων που εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο κάθε εταιρείας μετά από
εισήγηση της αντίστοιχης επιτροπής προσλήψεων και αμοιβών και το επιχειρησιακό σχέδιο των
εταιρειών της παρ. 1 του άρθρου 36. Για τις προσλήψεις ακολουθείται διαγωνιστική διαδικασία που
εκκινεί με δημόσια προκήρυξη, η οποία εγκρίνεται και εκδίδεται από τα αρμόδια όργανα της εταιρείας,
ελέγχεται από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) σύμφωνα με την παρ. 3, και
δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Με την προκήρυξη καθορίζονται ιδίως:
α) Ο αριθμός ανά κατηγορία και ειδικότητα του προσωπικού που προσλαμβάνεται,
β) τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα κατά κατηγορία και ειδικότητα,
γ) τα κριτήρια επιλογής, στα οποία μπορεί να περιλαμβάνεται και η αξιολόγηση του υποψηφίου μέσω
συνέντευξης, και η μοριοδότησή τους,
δ) η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών των υποψηφίων, ο
τρόπος και ο χρόνος υποβολής τους, καθώς και η υπηρεσία υποδοχής τους,
ε) η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής υποψηφίων, περιλαμβανομένης και της συνέντευξης, τα
αρμόδια όργανα, η διαδικασία σύνταξης και δημοσίευσης των πινάκων κατάταξης, τα αρμόδια όργανα
και η διαδικασία ελέγχου νομιμότητας των πινάκων κατάταξης και η ολοκλήρωση της διαδικασίας,
στ) η άσκηση ένστασης σύμφωνα με την παρ. 4, ο τρόπος και χρόνος άσκησής της, το όργανο και η
διαδικασία εξέτασής της.
2. Για τη δημόσια προκήρυξη και τις προσλήψεις που γίνονται βάσει αυτής τηρούνται οι αρχές της
διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις εσωτερικές διαδικασίες
της κάθε εταιρείας. Οι προβλέψεις της προκήρυξης και ιδίως τα στοιχεία των περ. α) έως στ) της παρ. 1
καθορίζονται κατά παρέκκλιση του ν. 4765/2021 (Α΄ 6) και κάθε άλλης διάταξης.
3. Η προκήρυξη αποστέλλεται στο Α.Σ.Ε.Π., το οποίο μπορεί να διατυπώσει γνώμη εντός δέκα (10)
εργάσιμων ημερών ως προς τη νομιμότητά της.
4. Η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση
του διοικητικού συμβουλίου κάθε εταιρείας και αποτελείται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ή άλλον
οριζόμενο από το Διοικητικό Συμβούλιο διευθυντή οργανικής μονάδας, τον γενικό διευθυντή ή
διευθυντή αρμόδιο για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και τον γενικό διευθυντή ή διευθυντή της
αντίστοιχης οργανικής μονάδας. Στις συνεδριάσεις της επιτροπής μπορεί να παρευρίσκεται χωρίς
δικαίωμα ψήφου και ένα (1) μέλος που υποδεικνύεται από την Ε.Ε.ΣΥ.Π.. Η επιτροπή συντάσσει
προσωρινούς πίνακες κατάταξης, τους οποίους δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Κατά των
πινάκων κατάταξης επιτρέπεται η δυνατότητα υποβολής ένστασης για λόγους νομιμότητας, εντός
αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επομένη της καταχώρισής τους στην ιστοσελίδα
της εταιρείας. Αν δεν κατατεθούν εμπροθέσμως ενστάσεις κατά του προσωρινού πίνακα, η επιτροπή
αξιολόγησης καταρτίζει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων. Οι ενστάσεις εξετάζονται
από τριμελή επιτροπή ενστάσεων, η οποία συγκροτείται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.
Στην επιτροπή ενστάσεων συμμετέχει ένα (1) μέλος, το οποίο υποδεικνύεται από το Α.Σ.Ε.Π. εντός δέκα
(10) ημερών μετά από τη λήψη σχετικού αιτήματος από την εταιρεία. Αν δεν υποδειχθεί μέλος από το
Α.Σ.Ε.Π. εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, στη θέση του συμμετέχει μέλος που ορίζει
η εταιρεία. Στις συνεδριάσεις της επιτροπής ενστάσεων μπορεί να παρευρίσκεται χωρίς δικαίωμα
ψήφου και ένα (1) μέλος που υποδεικνύεται από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Η επιτροπή ενστάσεων καταρτίζει τον
οριστικό πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων, τον οποίο επικυρώνει το διοικητικό συμβούλιο με
απόφασή του. Τα οριστικά αποτελέσματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Τα όργανα που
διενεργούν τον διαγωνισμό σε κάθε στάδιό του μπορούν να καταφεύγουν, κατόπιν ανάθεσης, στις
υπηρεσίες εξειδικευμένων συμβούλων.
5. Η πλήρωση θέσεων προσωπικού των λοιπών θυγατρικών εταιρειών της Ε.Ε.ΣΥ.Π. εξαιρείται από: α)
τις παρ. 1, 4, 5 και 6 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010 (Α΄ 40), περί περιορισμού προσλήψεων, β) την
περ. 1 της παρ. 20 και τις παρ. 21 και 22 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012 (Α΄ 54), περί εκκίνησης
διαδικασιών πρόσληψης και έκδοσης απόφασης κατανομής σε θέσεις, γ) τις παρ. 8 και 10 του άρθρου
49 του ν. 3943/2011 (Α΄ 14), περί κάλυψης κενών οργανικών θέσεων και προηγούμενου ελέγχου πριν
από την έκδοση ατομικής πράξης διορισμού ή πρόσληψης, δ) την παρ. 10 του άρθρου 1 του ν.
4038/2012 (Α΄ 14), περί δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των πράξεων πρόσληψης και
λύσης των συμβάσεων εργασίας, και ε) την παρ. 20 του άρθρου 14 του ν. 2266/1994 (Α΄ 218), περί
δυνατότητας διορισμού συγγενούς αποβιώσαντος εργαζομένου.
6. Οι εταιρείες μπορούν, επίσης, να συνάπτουν συμβάσεις έμμισθης εντολής με απόφαση του
διοικητικού συμβουλίου, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου.».
Στο οικοσύστημα των εταιριών που απαρτίζουν τις Συγκοινωνίες Αθηνών, και οι οποίες αποτελούν θυγατρικές της ΕΕΣΥΠ, υπάρχουν πολύ μεγάλες ανάγκες για πρόσληψη εξειδικευμένου τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού. Η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Ωστόσο η απομάκρυνση από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, εγείρει ερωτήματα σε σχέση με την αξιοκρατία κι τη διαφάνεια της προτεινόμενης διαδικασίας. Επιπλέον, δημιουργούνται ερωτήματα για τον τρόπο προσδιορισμού των απαιτούμενων προσλήψεων και της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί προκειμένου να εγκριθούν οικονομοτεχνικά. Αρκεί να περιγράφονται στα επιχειρησιακά σχέδια που καταρτίζουν οι θυγατρικές εταιρείες;
Ο χρόνος εργασίας προσμετράται ως χρόνος εργασίας σε δημόσια υπηρεσία ή σε ιδιωτική; Γιατί τότε σε περίπτωση πρόσληψης εργαζόμενου σε άλλη δημόσια εταιρεία, τα έτη παραμονής του στις θυγατρικές εταιρείες της ΕΕΣΥΠ δεν προσμετρώνται.
Σχόλια :
• Όλες οι εξαιρέσεις από το υφιστάμενο καθεστώς που θα διευκολύνουν την επιτάχυνση της διαδικασίας, απλά αλλάζουν το δημόσιο χαρακτήρα των λοιπών θυγατρικών σε συνέχεια του αποκλεισμού από την κινητικότητα. Το μόνο που κάνει το νομοσχέδιο είναι να περάσει το «κατά παρέκκλιση του ν. 4765/2021 (Α΄ 6) και κάθε άλλης διάταξης» Νόμος με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» που μάλλον στην παρούσα φάση και περίπτωση τον αφήνουμε εκτός στο βωμό της ενίσχυσης της FASTTRACK διαδικασίας.
• Δίνει χρονικό περιθώριο ΜΟΝΟ 10 ημερών στο ΑΣΕΠ για γνώμη, εάν δεν ανταποκριθεί για αντικειμενικούς λόγους τι ισχύει, δυνατότητα παράτασης του 10ημέρου θα υπάρχει μετά από συγκεκριμένη αιτιολόγηση.
Ερωτήματα :
• Θα ζητηθεί γνώμη στην παρούσα φάση από το ΑΣΕΠ για τα σημεία που ορίζει το νομοσχέδιο κατά παρέκκλιση;
• Με έμμισθοι εντολή , για πόσους, ποιες κατηγορίες , διάρκεια, έλεγχος από ποια αρχή, εδώ ο νομοθέτης δεν θέλει να περιγράφει κανένα κριτήριο το αφήνει ελεύθερο, γιατί.
• Εισάγεται η συνέντευξη , υπάρχει πρότυπο, το κριτήριο είναι μετρήσιμο, τι στοιχεία αφορά η συνέντευξη. Τι ποσοστό επί της συνολικής αξιολόγησης, για παράδειγμα μπορεί επί της συνολικής βαθμολογίας να καλύπτει το 40%, να υπερκαλύπτει την βαθμολογία των τυπικών ή πρόσθετων προσόντων.
• Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα δεν υπάρχει καμία αναφορά για την ποσόστωση σε ΑΜΕΑ, ισχύει ή όχι
• Σίγουρο είναι ότι από μια προσεκτική μελέτη των εξαιρέσεων κάποιος θα διαπιστώσει ότι χάνεται άλλη μια δυνατότητα που απορρέει από το χαρακτηρισμό «ευρύτερος δημόσιος τομέας» και ειδικότερα την περίπτωση (5.ε.):
παρ. 20 του άρθρου 14 του ν. 2266/1994 (Α΄ 218), περί δυνατότητας διορισμού συγγενούς αποβιώσαντος εργαζομένου.. Όταν εργαζόμενος στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με τον τρόπο που αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 (Α΄ 6), αποβιώσει κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού του καθήκοντος, τότε δύναται ένα (1) μέλος της οικογένειας του θανόντος μέχρι πρώτου βαθμού συγγενείας με αυτόν ή αδελφός ή αδελφή ή σύζυγός του ή το πρόσωπο με το οποίο είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, να διορίζεται στο Δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα σε κενή οργανική θέση ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο διοριζόμενος. Η αίτηση διορισμού πρέπει να υποβληθεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νόμιμου ορίου ηλικίας για διορισμό ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων. Για την άσκηση του δικαιώματος αυτού προηγούνται κατά σειρά: α) ο/η σύζυγος του θανόντος ή το πρόσωπο με το οποίο ο θανών είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, β) τα τέκνα του θανόντος, γ) οι γονείς του θανόντος, δ) τα αδέρφια του θανόντος. Μεταξύ συγγενών που εμπίπτουν στην ίδια περίπτωση, προηγείται ο μεγαλύτερος σε ηλικία βάσει της ημερομηνίας γέννησης. Η αίτηση συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση παραίτησης των λοιπών δικαιούχων που τυχόν προηγούνται από το δικαίωμα διορισμού και συνεπάγεται από την ημερομηνία διορισμού, την αυτοδίκαιη και αμετάκλητη παραίτηση του διοριζομένου από τις οικονομικές απαιτήσεις του έναντι του φορέα, στον οποίο παρείχε την εργασία του ή ήταν ασφαλισμένος ο θανών, καθώς και την αναστολή του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος. Σε περίπτωση θανάτου του διορισθέντος, πριν από τη μονιμοποίησή του, το δικαίωμα διορισμού ασκείται από έτερο μέλος της οικογένειας του θανόντος διορισθέντος, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα μέχρι δευτέρου βαθμού συγγενείας με αυτόν, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στα προηγούμενα εδάφια. Η αίτηση για διορισμό υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) ετών από τον χρόνο θανάτου του αρχικώς διορισθέντος. Ο διορισμός διενεργείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργείου.».
Να ζητηθούν και να παρουσιαστούν όλες οι περιπτώσεις εγκρίσεων από ΠΥΣ, μετά την έξοδο από τα μνημόνια, πόσες υλοποιήθηκαν, ποιος ο χρόνος ολοκλήρωσης των διαγωνισμών, πόσες βρίσκονται σε εκκρεμεί διαδικασία και σε ποιο στάδιο, πόσες είναι σήμερα οι κενές οργανικές θέσεις, να παρουσιαστεί το πλάνο αναγκών σε μόνιμο προσωπικό της επόμενης πενταετίας/έτος, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των αποχωρήσεων. Τελικά θα πρέπει με ξεκάθαρο τρόπο να προκύπτει ότι η αλλαγή του πλαισίου των προσλήψεων είναι επιτακτικά αναγκαία.
Με τις εκκρεμείς διαδικασίες προκήρυξης πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, εγκεκριμένου αριθμού προσλήψεων/ΠΥΣ, δεν υπάρχει αναφορά με ποιο νομικό πλαίσιο θα υλοποιηθούν.
Διαβάζοντας την «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης» αναρωτιόμαστε αν αυτό που περιγράφει η αιτιολογική σε σχέση με το άρθρο του νομοσχεδίου εξυπηρετεί τον τίτλο «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης».
20. Περιγράφεται η διαγωνιστική διαδικασία που ακολουθούν οι λοιπές θυγατρικές της Ε.Ε.ΣΥ.Π. για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Εναρκτήριο σημείο της διαδικασίας είναι η δημόσια προκήρυξη που δημοσιεύεται αφού έχει προηγουμένως αποσταλεί στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ώστε να διατυπωθεί εντός δέκα (10) ημερών γνώμη ως προς τη νομιμότητα της προκήρυξης. Για την αξιολόγηση των αιτήσεων προβλέπεται η λειτουργία τριμελούς επιτροπής, ενώ άλλη τριμελής επιτροπή, στην οποία συμμετέχει ένα (1) μέλος υποδεικνυόμενο από το Α.Σ.Ε.Π. συγκροτείται για την εξέταση ενστάσεων, αν αυτές υποβληθούν. Τα δε όργανα που διενεργούν τον διαγωνισμό θα μπορούν σε κάθε στάδιο της διαδικασίας να ζητούν τη συνδρομή εξειδικευμένων συμβούλων.
Πρόταση:
Άμεση διενέργεια διαγωνισμού προσλήψεων για την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό .
1) Το ΑΣΕΠ δεν θα προλαβαίνει να διατυπώνει γνώμη νομιμότητας εντός 10 ημερών, οπότε η προκήρυξη ουσιαστικά θα «περνάει» χωρίς έλεγχο νομιμότητας.
2) Η ελεύθερη σύναψη συμβάσεων έμμισθης εντολής (ιδίως αναφέρεται σε δικηγόρους), έρχεται σε αντίθεση με τον Κώδικα Δικηγόρων και την πρόσληψη δικηγόρων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα μέσω Επιτροπής
3) Τα κριτήρια έχουν διατυπωθεί κατά τρόπο απόλυτα γενικό, με αποτέλεσμα (δεδομένης της απουσίας οιουδήποτε ουσιαστικού ελέγχου νομιμότητας από το ΑΣΕΠ), οι προσλήψεις και οι όροι αυτών να ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Δ.Σ., το οποίο, με το μανδύα της κάλυψης της λεγόμενης επιτροπής προσλήψεων, να διατυπώνει τους όρους της προκήρυξης κατά το δοκούν. Το γεγονός ότι προβλέπεται ατομική συνέντευξη χωρίς εξειδίκευση και όριο μοριοδότησής της, ακόμα και σε ειδικότητες που δεν απαιτείται εν γένει ως προσόν πρόσληψης (οδηγοί, τεχνίτες κλπ.), μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οδηγούμαστε σε προσλήψεις «ημετέρων», χωρίς διαφανή κριτήρια ή ακόμα με κριτήρια άσχετα με την ειδικότητα.
⦁ Είναι δεδομένο ότι υπάρχει τεράστια ανάγκη για πρόσληψη προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. Η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών με προσωπικό αποτελεί πάγιο και διαχρονικό μας αίτημα. Όμως αυτές οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν με καθεστώς διαφάνειας, αξιοκρατίας και ίσων ευκαιριών. Οι διατάξεις του άρθρου κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση καθώς προβλέπουν 1) ασφυκτικές και μη ρεαλιστικές προθεσμίες ανταπόκρισης από το ΑΣΕΠ σε διάφορα στάδια των προσλήψεων 2)παρέκκλιση από το ισχύον νομικό πλαίσιο του Ν. 4765/21, 3) προσλήψεις έμμισθης εντολής χωρίς πρόβλεψη για διαδικασία, κριτήρια αξιολόγησης, διάρκεια σύμβασης, ειδικότητα, κλπ. Σίγουρα θα πρέπει να ζητηθεί η γνωμοδότηση του ίδιου του ΑΣΕΠ για αυτές τις σχεδιαζόμενες αλλαγές.
⦁ Όλες οι εξαιρέσεις από το υφιστάμενο καθεστώς, με την πρόφαση της επιτάχυνσης των διαδικασιών πρόσληψης, απλά καταργούν τον δημόσιο χαρακτήρα των λοιπών θυγατρικών και πλήτουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
⦁ Προβλέπεται η δυνατότητα συνέντευξης χωρίς να τεκμηριώνεται η χρησιμότητά της ανά ειδικότητα (π.χ. οδηγοί, τεχνίτες), χωρίς να διευκρινίζεται το ποσοστό συνεισφοράς της, ούτε η δομή και το περιεχόμενό της.
⦁ Εξαιρούνται οι εταιρείες της ΕΕΣΥΠ από ευεργετικές διατάξεις όπως η παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν. 2266/1994.
⦁ Υπάρχουν επιπλέον σημαντικά ζητήματα για τις προσλήψεις προσωπικού που δεν ρυθμίζονται με το παρόν άρθρο όπως η αναγνώριση και μισθολογικά της προϋπηρεσίας που ζητείται ως προσόν για την πρόσληψη. Ενώ τα τελευταία χρόνια έγιναν προσλήψεις προσωπικού, πολλοί από τους εργαζομένους που προσλήφθηκαν παίρνοντας επιπλέον μόρια λόγω της εμπειρίας τους, αποφάσισαν να αποχωρήσουν από τις εταιρείες καθώς αυτή η προϋπηρεσία δεν αναγνωρίστηκε για την ένταξη σε μισθολογικά κλιμάκια. Είναι μια κατάσταση που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των εργαζομένων και ταυτόχρονα μια ανοικτή πληγή για τις εταιρείες που διαρκώς χάνουν αναγκαίο προσωπικό. Αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που πρέπει να λύσει το σχέδιο νόμου. Να αναγνωρίζεται πλήρως όλη η προϋπηρεσία -και στον ιδιωτικό τομέα- που αφορά προσόν για το οποίο μοριοδοτείται ο εργαζόμενος στην προκήρυξη. Η εύρεση και διατήρηση έμπειρου και κατάλληλου προσωπικού είναι και προϋπόθεση για την οδική ασφάλεια των μεταφορών.
Οι επιτροπές αξιολόγησης των αιτήσεων για προσλήψεις, χρειάζεται να λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια, χωρίς ίχνος νεποτισμού ή πολιτικών παρεμβολών, να γίνεται ορθή αξιολόγηση των προσόντων των συμμετεχόντων, συνεπώς κρίνεται σκόπιμο να συμμετέχει άτομο εκτός διοίκησης της εκάστοτε εταιρείας. Επίσης, χρειάζεται οι προκηρύξεις για την πλήρωση θέσεων να γίνονται με μέριμνα χρονικής άνεσης ώστε να επιτρέπεται στους αιτούντες να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά εγκαίρως. Επιπλέον, οι αιτήσεις οφείλουν να είναι δομημένες με σαφήνεια ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε παρανόηση στην συμπλήρωση.
1) Ένα εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα συνιστά, η μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον Ιδιωτικό Τομέα των νεοπροσλαμβανόμενων εργαζομένων.
Αποτελεί αυταπόδεικτο γεγονός πως οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε έναν Οργανισμό όπως η Ο.ΣΥ. έπειτα από δεκατρία (13) χρόνια προσέφεραν σημαντική «ανάσα» στο πολυετές πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού, με τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους να ενσωματώνονται άμεσα συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω Covid-19.
Οι αποδοχές των συναδέλφων αυτών όμως, εξακολουθούν να υπολείπονται αισθητά από εκείνες των παλαιότερων εργαζομένων, καθώς βάσει του Ν. 4354/2015 και του Π.Δ. 69/2016 δεν αναγνωρίζεται η αποκτηθείσα στον Ιδιωτικό Τομέα προϋπηρεσία, ούτε καν η συναφής με την ειδικότητα πρόσληψης.
Η εν λόγω κατάσταση συνιστά δυσμενή μεταχείριση σε βάρος τους και ουσιαστική παραβίαση της αρχής της «ίσης αμοιβής για ίση εργασία»
Το πλήθος των μέχρι στιγμής αναπληρώσεων προσωπικού άλλωστε, καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος, αφού πολλοί από τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους επιλέγουν τον δρόμο της παραίτησης λόγω της δυσμενούς μισθολογικής διάκρισης.
Σημειώνουμε δε, πως η ανάγκη για νέες προσλήψεις μόνιμου Προσωπικού με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα κρίνεται αδήριτη και επιτακτική!!
2) Πειθαρχικά Συμβούλια
Τα εργατικά Συνδικάτα, μαζί με πολλούς άλλους κοινωνικούς φορείς και οργανώσεις, αποτελούν έναν από τους πυλώνες της Δημοκρατίας μας και το γεγονός πως για πρώτη φορά προβλέπεται σε σχέδιο νόμου η στέρηση του δικαιώματος της εκπροσώπησης των εργαζομένων από τα θεσμικά τους όργανα στα πειθαρχικά συμβούλια, μας δημιουργεί αλγεινή εντύπωση, το θεωρούμε λυπηρό, άστοχο και πρέπει να αποσυρθεί!!
3) Ενιαίο Μισθολόγιο
H παραμονή των Οργανισμών στο Ενιαίο Μισθολόγιο, σημαίνει αυτόματα την διατήρηση των παθογενειών και ανισοτήτων που γεννά ο 4354/2015, δίχως να αναγνωρίζονται οι ιδιαιτερότητες, οι συνθήκες εργασίας και ο βαθμός επικινδυνότητας της κάθε ειδικότητας. Θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει σχετική πρόβλεψη στο σχέδιο νόμου με γνώμονα την άμβλυνση αδικιών και ανισοτήτων.
Η μη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας του προσωπικού της ΟΣΥ που προσελήφθη με την τελευταία προκήρυξη του 2021 ( αν και αυτή ήταν απαιτητή ως προσόν) , πέραν της κατάφωρης παραβίασης τς αρχής «ίση αμοιβή για ίση εργασία» , οδήγησε πολλούς νεοπροσληφθέντες στην παραίτηση εμπρός στην αδυναμία τους να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, τους υπόλοιπους να εργάζονται χωρίς ικανό αριθμό αναπαύσεων, προκειμένου να συμπληρώνουν το αναγκαίο για την επιβίωση τους εισόδημα, ενώ αρκετοί δεν δέχθηκαν την πρόσληψη τους μετά την ευρεία γνωστοποίηση των πραγματικών αποδοχών που θα ελάμβαναν.
Ζητάμε την αποκατάσταση αυτής της αδικίας,ώστε να αναδειχθεί το κράτος δικαίου και να μπορέσει επιτέλους η ΟΣΥ να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες της, ιδίως στην κρίσιμη ειδικότητα του οδηγού, τόσο για την προηγούμενη πρόσληψη, αλλά και για τις επόμενες προσλήψεις.