- Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών - http://www.opengov.gr/minfin -

Άρθρο 15 – Σύσταση και διαχείριση Επενδυτικού Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 203Β στον ν. 4389/2016

Στον ν. 4389/2016 (Α΄ 94) προστίθεται άρθρο 203Β ως εξής:

«Άρθρο 203Β

Σύσταση και διαχείριση Επενδυτικού Ταμείου

  1. Η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π.), με απόφαση της γενικής της συνέλευσης που λαμβάνεται μετά από εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου, συστήνει Επενδυτικό Ταμείο για την προώθηση και χρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση αναπτυξιακών επενδυτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη και προοπτικές δημιουργίας υπεραξιών. Η νομική μορφή που λαμβάνει το Επενδυτικό Ταμείο καθορίζεται βάσει της παρ. 4.
  2. Η αποστολή του Επενδυτικού Ταμείου είναι να επενδύει σε αναπτυξιακούς τομείς προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και να υποστηρίζει τη μόχλευση πρόσθετων επενδύσεων.
  3. Αρχικό επενδυτικό κεφάλαιο του Επενδυτικού Ταμείου είναι το ειδικό αποθεματικό που σχηματίζεται από το ήμισυ του αντισταθμίσματος από την επαναμεταβίβαση των μετοχών της Εταιρείας Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης και της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης προς το Ελληνικό Δημόσιο και διατίθεται για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με την περ. β) του άρθρου 203Α.
  4. Το Επενδυτικό Ταμείο λαμβάνει τη νομική μορφή που είναι η πλέον πρόσφορη για την εκπλήρωση των σκοπών του, ιδίως δε τη μορφή:

α) Αμοιβαίου Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών του άρθρου 7 του ν. 2992/2002 (Α΄ 54) ή

β) Οργανισμού Εναλλακτικών Επενδύσεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4209/2013 (Α΄ 253), ανοικτού ή κλειστού τύπου, ή

γ) ανώνυμης εταιρείας κεφαλαίου και συμμετοχών, άμεσης θυγατρικής της Ε.Ε.ΣΥ.Π., κατά την παρ. 2 του άρθρου 188, ή

δ) οποιαδήποτε άλλη μορφή, με ή χωρίς νομική προσωπικότητα, θεωρείται κατά την κρίση της Γενικής Συνέλευσης της Ε.Ε.ΣΥ.Π. πρόσφορη για την εκπλήρωση των σκοπών της παρ. 1, σύμφωνα με τη νομοθεσία και αφού ληφθούν υπόψη οι αντίστοιχες βέλτιστες ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές και η επίδραση της νομικής μορφής που θα επιλεγεί στους εθνικούς λογαριασμούς.

Για την επίτευξη του σκοπού των παρ. 1 και 2, το Επενδυτικό Ταμείο διαχειρίζεται το επενδυτικό του κεφάλαιο, αποκλειστικά, σύμφωνα με: α) επενδυτικά κριτήρια της ιδιωτικής οικονομίας, β) τους διεθνώς αποδεκτούς κανόνες, όρους και κριτήρια που χρησιμοποιούνται από αντίστοιχα επενδυτικά ταμεία, καθώς και τις διεθνώς αποδεκτές πρακτικές και μεθόδους για επενδύσεις αυτής της μορφής, βάσει των επενδυτικών κατευθύνσεων του άρθρου 203Δ.

  1. Με την απόφαση της γενικής συνέλευσης της παρ. 1 συστήνεται άμεση θυγατρική εταιρεία με αποκλειστικό σκοπό τη διαχείριση του Επενδυτικού Ταμείου, αν αυτό απαιτείται από τη νομοθεσία που διέπει τη νομική του μορφή.
  2. Άμεση θυγατρική που συστήνεται σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5 δεν ανήκει στον δημόσιο τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και δεν εφαρμόζεται για τις προμήθειές της ο ν. 4412/2016 (Α΄ 147). Η Εταιρεία της παρούσας καταρτίζει Εσωτερικό Κανονισμό κατά παρέκκλιση από το άρθρο 189, με την επιφύλαξη του ενωσιακού δικαίου.
  3. Με την απόφαση της παρ. 1 ορίζονται τα όργανα που δύνανται να παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη, να αξιολογούν, εισηγούνται και αποφασίζουν για τις επενδύσεις του Επενδυτικού Ταμείου και να ασκούν τις υπόλοιπες αρμοδιότητες που σχετίζονται με τη λειτουργία του και τη διαχείριση των επενδύσεών του. Τα ανωτέρω όργανα δύναται να περιλαμβάνουν τη Συμβουλευτική Επιτροπή, την Επενδυτική Επιτροπή και την Επιτροπή Αξιολόγησης και Διαχείρισης Κινδύνων.
  4. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει καμίας μορφής εγγυητική ή άλλη ευθύνη σε σχέση με το Επενδυτικό Ταμείο.».