1. Επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής σε χρηματικά ποσά ή συνδρομές που καταβάλλονται σε επαγγελματικά επιμελητήρια, επαγγελματικές ενώσεις, επαγγελματικούς συλλόγους, σωματεία, και λοιπούς φορείς επαγγελματικής εκπροσώπησης, από τα μέλη αυτών για τη συμμετοχή τους, χωρίς να αντιστοιχούν σε ιδιαίτερη αντιπαροχή εκ μέρους του λήπτη της συνδρομής. Το ποσό του οφειλόμενου Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής υπολογίζεται επί του καταβαλλόμενου χρηματικού ποσού ή της συνδρομής με την εφαρμογή συντελεστή:
α) ένα και είκοσι τοις εκατό (1,20%), εφόσον πρόκειται για συνδρομή σε σωματεία,
β) δύο και σαράντα τοις εκατό (2,40%), σε κάθε άλλη περίπτωση.
2. Υπόχρεος για την υποβολή δήλωσης και την απόδοση του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής είναι ο λήπτης της συνδρομής.
Αρχική ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 20 Συνδρομές καταβαλλόμενες σε επαγγελματικά επιμελητήρια, ενώσεις, συλλόγους και σωματεία
Άρθρο 20 Συνδρομές καταβαλλόμενες σε επαγγελματικά επιμελητήρια, ενώσεις, συλλόγους και σωματεία
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 3 Αντικείμενο του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποκείμενο και υπόχρεος δήλωσης και απόδοσης του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δήλωση, απόδοση και επιστροφή του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΩΤΩΝ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 6 Γενικές αρχές
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μίσθωση ακινήτων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 8 Δάνεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Τρεχούμενος δοσοληπτικός λογαριασμός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Καταθέσεις και αναλήψεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Πώληση κινητού πράγματος ή άυλου αγαθούΆρθρο 11 Πώληση κινητού πράγματος ή άυλου αγαθού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Μεταβίβαση επιχείρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Διανομή κληρονομίας, κληροδοτήματος και εν γένει κοινής περιουσίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Λοιπές συμβάσεις υπαγόμενες σε Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Συμβιβασμός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αποζημιώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Αμοιβές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Τόκοι υπερημερίας και νόμιμοι τόκοιΆρθρο 18 Τόκοι υπερημερίας και νόμιμοι τόκοι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Τραπεζικές επιταγές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συνδρομές καταβαλλόμενες σε επαγγελματικά επιμελητήρια, ενώσεις, συλλόγους και σωματεία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Έπαθλα και βραβεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 22 Μισθώσεις ακινήτων με αντισυμβαλλόμενο το Δημόσιο ή φορέα γενικής κυβέρνησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 22 Μισθώσεις ακινήτων με αντισυμβαλλόμενο το Δημόσιο ή φορέα γενικής κυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Αποζημιώσεις καταβαλλόμενες από και προς το Δημόσιο και φορείς γενικής κυβέρνησηςΆρθρο 23 Αποζημιώσεις καταβαλλόμενες από και προς το Δημόσιο και φορείς γενικής κυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Επιδοτήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, επιχορηγήσεις από το Δημόσιο ή φορείς γενικής κυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αμοιβή Δημοσίου και φορέων γενικής κυβέρνησης για παροχή υπηρεσίαςΆρθρο 25 Αμοιβή Δημοσίου και φορέων γενικής κυβέρνησης για παροχή υπηρεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Αμοιβές για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπέςΆρθρο 26 Αμοιβές για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Είσπραξη προστίμων και παρεμφερών εσόδων του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Συναλλαγές που διενεργούνται σε κτηματολογικά γραφείαΆρθρο 28 Συναλλαγές που διενεργούνται σε κτηματολογικά γραφεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκδοση απογράφου και αποδεικτικά έγγραφα ενώπιον δικαστηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΑΓΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 30 Περιπτώσεις επιβολής πάγιου Ψηφιακού Τέλους ΣυναλλαγήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΑΓΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 30 Περιπτώσεις επιβολής πάγιου Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Μεταβατικές και τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 33 Καταργούμενες διατάξεις
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 34 Εκσυγχρονισμός Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 27, άρθρου 28, παρ. 3 και 4 άρθρου 33, παρ. 9 άρθρου 39, παρ. 10 άρθρου 47γ και παρ. 1 άρθρου 63 Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε περιοχές οι οποίες έχουν πληγεί ολικώς από πλημμύρες και σε περίπτωση παράτασης της κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης-Άρθρο 35 Απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε περιοχές οι οποίες έχουν πληγεί ολικώς από πλημμύρες και σε περίπτωση παράτασης της κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης-
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Απαλλαγή από τεκμαρτό εισόδημα και Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων της δωρεάν παραχώρησης ακινήτων ξένων κρατών σε μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και περ. γ) παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4223/2013Άρθρο 36 Απαλλαγή από τεκμαρτό εισόδημα και Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων της δωρεάν παραχώρησης ακινήτων ξένων κρατών σε μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και περ. γ) παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4223/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίαςΆρθρο 37 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς του Πρωτοκόλλου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και την αμοιβαία συνδρομή για την είσπραξη απαιτήσεων σχετικών με φόρους και δασμούς της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας, αφενός, και του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας, αφετέρουΆρθρο 38 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς του Πρωτοκόλλου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και την αμοιβαία συνδρομή για την είσπραξη απαιτήσεων σχετικών με φόρους και δασμούς της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας, αφενός, και του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας, αφετέρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης, διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας – Αναστολή εφαρμογής περ. γ΄ παρ. 6 υποπαρ. Α.2 παρ. Α΄ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013Άρθρο 39 Προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης, διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας – Αναστολή εφαρμογής περ. γ΄ παρ. 6 υποπαρ. Α.2 παρ. Α΄ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 40 Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 79 ν. 4484/2017ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 40 Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 79 ν. 4484/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Διαδικασίες Δέουσας Επιμέλειας Δηλούντων Φορέων Εκμετάλλευσης Πλατφόρμας – Τροποποίηση παρ. 3 Ενότητας Β΄ Τμήματος ΙΙ Παραρτήματος V ν. 4170/2013Άρθρο 41 Διαδικασίες Δέουσας Επιμέλειας Δηλούντων Φορέων Εκμετάλλευσης Πλατφόρμας – Τροποποίηση παρ. 3 Ενότητας Β΄ Τμήματος ΙΙ Παραρτήματος V ν. 4170/2013
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 42 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Αυγούστου 2024, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Αυγούστου 2024, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 108 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Καλησπέρα σα, η πλέιοψηφία των σωματείων είναι κλειστά τον μηνα Αύγουστο και δεν έχουν την δυνατότητα να ενημερωθούν για την διαβούλευση . θερμή παράκληση να δοθεί παράταση έως τις 10 Σεπεμβρίου 2024.
Η φράση της παρ. 1 «χωρίς να αντιστοιχούν σε ιδιαίτερη αντιπαροχή εκ μέρους του λήπτη της παροχής» είναι δυσνόητη και ασαφής. Η αντιπαροχή μπορεί να να περιλαμβάνεται όχι ιδιαίτερα αλλά σε μια και την ίδια συνδρομή, αλλά παρόλα αυτά, να είναι ιδιαίτερη υπό την έννοια του ιδιαίτερου χαρακτήρα και φύσης του νομικού μη κερδοσκοπικού προσώπου και σωματείου ή/και των υπηρεσιών που παρέχει, στα πλαίσια της εκπροσώπησης συλλογικών συμφερόντων μελών (π.χ. για συνδικαλιστικούς σκοπούς κλπ) όπως ορίζονται στο καταστατικό. Για παράδειγμα μια παροχή άμεσης, αποκλειστικής ή εξειδικευμένης ενημέρωσης ή κάποιας αναπόφευκτης δράσης σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο μπορεί να χαρακτηριστεί/θεωρηθεί ιδιαίτερη χωρίς να αποτιμάται ιδιαίτερα και ξεχωριστά.
Στην παράγραφο 2 υπόχρεως θα πρέπει να οριστεί εναλλακτικά ο καταβάλλων την συνδρομή εφόσον αυτός είναι νομικό πρόσωπο, ο δε λήπτης να είναι υπόχρεως μόνον εφόσον ο καταβάλλων την συνδρομή είναι φυσικό πρόσωπο.
Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, αλλά και την κοινοτική νομολογία πάρα πολλές από τις συγκεκριμένες συνδρομές μελών που καταβάλλονται (για τις αυτονόητα παρεχόμενες υπηρεσίες) στα νομικά μη κερδοσκοπικά πρόσωπα, τα οποία αναφέρονται στο ως άνω άρθρο υπάγονται/εμπίπτουν στο πεδίο ΦΠΑ, ανεξάρτητα από το αν εν συνεχεία απαλλάσσονται νόμιμα από τον ΦΠΑ, με μια σειρά ρητά κατονομαζόμενων από την κοινοτική νομοθεσία περιπτώσεων απαλλαγών (βλ. άρθρο 22.1 Κώδικα ΦΠΑ 2859/2000, π.χ.περιπτώσεις ιδ΄και επόμενες) . Ως εκ τούτου δεν μπορεί νόμιμα να επιβληθεί στις συναλλαγές αυτές και κατ΄επέκταση στις συνδρομές που αφορούν τις ως άνω συναλλαγές ψηφιακό τέλος άλλης έμμεσης φορολογίας (χαρτοσήμου-ψηφιακού τέλους) μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούν να υπάρξουν έσοδα από ΦΠΑ. Το χαρτόσημο και το ψηφιακό τέλος δεν επιβάλλεται όπου υπάρχει πεδίο ΦΠΑ, έστω και αν αυτό είναι απαλλακτικό. Δεν επιβάλλεται μόνο για εισπρακτικούς λόγους, για έσοδα. Πρέπει η επιβολή του να είναι νόμιμη. Θεωρώ πως το νομικό αυτό λάθος οφείλεται σε μια διαιωνιζόμενη απαρχαιωμένη πλέον εκτίμηση που υπήρχε πολύ πριν από την είσοδο μας στην Ε.Ε. και κατ΄επέκταση προτού θεσπιστεί στη χώρα μας ο ΦΠΑ. Επί πλέον η φράση «χωρίς να αντιστοιχούν σε ιδαίτερη αντιπαροχή εκ μέρους του λήπτη» είναι ακατανόητη. Υπάρχει βέβαια η αποτρεπτική διάταξη του άρθρου 3 παρ. 2 του παρόντος νομοσχέδιου, που έχει εισαχθεί για νομική ασφάλεια, πλην όμως είναι αμφίβολο κατά πόσο θα είναι από μόνη της κατανοητή και επαρκής για την αποφυγή λανθασμένης εφαρμογής.