Σκοπός του παρόντος είναι η καθιέρωση ενός φόρου, που θα ενισχύει τα δημόσια έσοδα σε βαθμό ανάλογο με τη συναλλακτική δραστηριότητα, κατά τρόπο προβλέψιμο για τους συναλλασσόμενους, χωρίς αποτρεπτική οικονομική επιβάρυνση για τις συναλλαγές, λόγω των χαμηλών συντελεστών του.
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 3 Αντικείμενο του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποκείμενο και υπόχρεος δήλωσης και απόδοσης του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Δήλωση, απόδοση και επιστροφή του Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΩΤΩΝ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 6 Γενικές αρχές
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μίσθωση ακινήτων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 8 Δάνεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Τρεχούμενος δοσοληπτικός λογαριασμός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Καταθέσεις και αναλήψεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Πώληση κινητού πράγματος ή άυλου αγαθούΆρθρο 11 Πώληση κινητού πράγματος ή άυλου αγαθού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Μεταβίβαση επιχείρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Διανομή κληρονομίας, κληροδοτήματος και εν γένει κοινής περιουσίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Λοιπές συμβάσεις υπαγόμενες σε Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Συμβιβασμός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αποζημιώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Αμοιβές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Τόκοι υπερημερίας και νόμιμοι τόκοιΆρθρο 18 Τόκοι υπερημερίας και νόμιμοι τόκοι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Τραπεζικές επιταγές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Συνδρομές καταβαλλόμενες σε επαγγελματικά επιμελητήρια, ενώσεις, συλλόγους και σωματεία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Έπαθλα και βραβεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 22 Μισθώσεις ακινήτων με αντισυμβαλλόμενο το Δημόσιο ή φορέα γενικής κυβέρνησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 22 Μισθώσεις ακινήτων με αντισυμβαλλόμενο το Δημόσιο ή φορέα γενικής κυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Αποζημιώσεις καταβαλλόμενες από και προς το Δημόσιο και φορείς γενικής κυβέρνησηςΆρθρο 23 Αποζημιώσεις καταβαλλόμενες από και προς το Δημόσιο και φορείς γενικής κυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Επιδοτήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, επιχορηγήσεις από το Δημόσιο ή φορείς γενικής κυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αμοιβή Δημοσίου και φορέων γενικής κυβέρνησης για παροχή υπηρεσίαςΆρθρο 25 Αμοιβή Δημοσίου και φορέων γενικής κυβέρνησης για παροχή υπηρεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Αμοιβές για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπέςΆρθρο 26 Αμοιβές για συμμετοχή σε συμβούλια και επιτροπές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Είσπραξη προστίμων και παρεμφερών εσόδων του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Συναλλαγές που διενεργούνται σε κτηματολογικά γραφείαΆρθρο 28 Συναλλαγές που διενεργούνται σε κτηματολογικά γραφεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Έκδοση απογράφου και αποδεικτικά έγγραφα ενώπιον δικαστηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΑΓΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 30 Περιπτώσεις επιβολής πάγιου Ψηφιακού Τέλους ΣυναλλαγήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΑΓΙΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ Άρθρο 30 Περιπτώσεις επιβολής πάγιου Ψηφιακού Τέλους Συναλλαγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Μεταβατικές και τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 33 Καταργούμενες διατάξεις
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 34 Εκσυγχρονισμός Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 27, άρθρου 28, παρ. 3 και 4 άρθρου 33, παρ. 9 άρθρου 39, παρ. 10 άρθρου 47γ και παρ. 1 άρθρου 63 Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε περιοχές οι οποίες έχουν πληγεί ολικώς από πλημμύρες και σε περίπτωση παράτασης της κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης-Άρθρο 35 Απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων σε περιοχές οι οποίες έχουν πληγεί ολικώς από πλημμύρες και σε περίπτωση παράτασης της κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης-
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Απαλλαγή από τεκμαρτό εισόδημα και Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων της δωρεάν παραχώρησης ακινήτων ξένων κρατών σε μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και περ. γ) παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4223/2013Άρθρο 36 Απαλλαγή από τεκμαρτό εισόδημα και Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων της δωρεάν παραχώρησης ακινήτων ξένων κρατών σε μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα για την εκπλήρωση του μορφωτικού και πολιτιστικού τους σκοπού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και περ. γ) παρ. 1 άρθρου 3 ν. 4223/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίαςΆρθρο 37 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βασιλείου της Νορβηγίας σχετικά με τη διοικητική συνεργασία, την καταπολέμηση της απάτης και την είσπραξη απαιτήσεων στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς του Πρωτοκόλλου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και την αμοιβαία συνδρομή για την είσπραξη απαιτήσεων σχετικών με φόρους και δασμούς της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας, αφενός, και του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας, αφετέρουΆρθρο 38 Αρμόδια αρχή στην Ελλάδα για τους σκοπούς του Πρωτοκόλλου για τη διοικητική συνεργασία και την καταπολέμηση της απάτης στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας και την αμοιβαία συνδρομή για την είσπραξη απαιτήσεων σχετικών με φόρους και δασμούς της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ατομικής Ενέργειας, αφενός, και του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας, αφετέρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης, διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας – Αναστολή εφαρμογής περ. γ΄ παρ. 6 υποπαρ. Α.2 παρ. Α΄ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013Άρθρο 39 Προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης, διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας – Αναστολή εφαρμογής περ. γ΄ παρ. 6 υποπαρ. Α.2 παρ. Α΄ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 40 Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 79 ν. 4484/2017ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 40 Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων – Τροποποίηση άρθρου 79 ν. 4484/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Διαδικασίες Δέουσας Επιμέλειας Δηλούντων Φορέων Εκμετάλλευσης Πλατφόρμας – Τροποποίηση παρ. 3 Ενότητας Β΄ Τμήματος ΙΙ Παραρτήματος V ν. 4170/2013Άρθρο 41 Διαδικασίες Δέουσας Επιμέλειας Δηλούντων Φορέων Εκμετάλλευσης Πλατφόρμας – Τροποποίηση παρ. 3 Ενότητας Β΄ Τμήματος ΙΙ Παραρτήματος V ν. 4170/2013
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 42 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Αυγούστου 2024, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Αυγούστου 2024, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 108 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Κύριοι του Υπουργείο Οικονομικών, πάρτε μέτρα για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που έχουν την απόλυτη αποδοχή της κοινωνίας, που εργάζονται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο 365 ημέρες το χρόνο, καλύπτοντας πέραν των άλλων και εργασίες που εκφεύγουν της αποστολής τους, λόγω αδυναμίας και ανικανότητας να υλοποιήσουν άλλοι κρατικοί φορείς.
Μην ξεχνάτε τα τελευταία χρόνια, τον αυξημένο αριθμό υποβολής αιτήσεων αποστρατειών-παραιτήσεων, τα τεράστια κενά στις Στρατιωτικές Σχολές και την μειωμένη συμμετοχή στους διαγωνισμούς προσλήψεις ΟΒΑ-ΕΠΟΠ. Δεν είναι δυνατόν οι συνάδελφοι μας στην Βουλγαρία, από 1/1/2025 να έχουν πρώτο μισθό για τον νεοεισερχόμενο 1100 ευρώ, με κόστος διαβίωσης το 1/3 του δικού μας.
Στο υπάρχον νομοσχέδιο, οφείλετε να προβείτε:
α. Στην κατάθεση ενός Νέου και Δικαιότερου μισθολογίου σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, με την πρόβλεψη του επιδόματος επικινδύνου για όλο το προσωπικό, του τεχνικού επιδόματος, του ανθυγιεινού κλπ. Να μην ξεχνάμε ότι το είχε ανακοινώσει και ο Πρωθυπουργός της Χώρας το 2023.
β. Στην επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, αφού εξήλθαμε των μνημονίων.
γ. Στην κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας που θεσπίστηκε με το (μνημονιακό) Ν. 3986/2011.
δ. Στην αναπροσαρμογή της ημερήσιας αποζημίωσης και των εξόδων μετάθεσης όπως ισχύει για όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
ε. Στην καταβολή του επιδόματος της παραμεθορίου, σε όλο το στρατιωτικό προσωπικό όλων των προελεύσεων, όπως συμβαίνει αντίστοιχα στους εργαζομένους του δημοσίου τομέα.
στ. Στην αποζημίωση της νυχτερινής απασχόλησης αναδρομικά από 1/1/2017, χωρίς εξαιρέσεις, για όλα τα στελέχη των ΕΔ και για όλες τις ώρες απασχόλησης.
ζ. Στην καταβολή στεγαστικού επιδόματος, στους/στις συναδέλφους μας, που μετατίθενται σε παραμεθόριες περιοχές και περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου τα ενοίκια είναι σε δυσθεώρητα ύψη και δεν υπάρχουν κατοικίες εντός των Στρατοπέδων.
η. Στην αποζημίωση της υπερωριακής απασχόλησης και για το Στρατιωτικό προσωπικό σύμφωνα με το Ν. 4472/2017 άρθρο 127 παρ. Δα.
θ. Στην ένταξη της Β΄ μισθολογικής κατηγορίας όπως συμβαίνει με αντίστοιχες προελεύσεις Αξιωματικών, των Αξιωματικών προέλευσης ΕΜΘ που δεν πληρώνονται με τον βαθμό που φέρουν.
ι. Στην καταβολή του σχετικού επιδόματος EUROCONTROL στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) των Ενόπλων Δυνάμεων όπως ισχύει στους Ελεγκτές της ΥΠΑ.
ια. Στην καταβολή της ειδικής αποζημίωσης πυροτεχνουργών, που μετά την δικαίωση στους συναδέλφους μας στην Πολεμική Αεροπορία να εφαρμοστεί και στον Στρατό Ξηράς.
ιβ. Στην καταβολή του επιδόματος των 300 € του Ν.3554/2007, λόγω τραυματισμού ή πάθησης που επήλθε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, όπως ισχύει στους συναδέλφους μας των Σωμάτων Ασφαλείας.
ιγ. Στην καταβολή των επιδομάτων στους Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ), που λαμβάνουν και οι υπόλοιποι στρατιωτικοί.
Τα αναφερθέντα ζητήματα, δεν αποτελούν ούτε το 3% του ποσού που συνεισφέρουν οι Ένοπλες Δυνάμεις στην Ελληνική Οικονομία, που μόνο για την τετραετία 2020-2023 ήταν πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι Στρατιωτικοί δεν ζητούν ελεημοσύνη αλλά απαιτούν τον σεβασμό και την εφαρμογή των νόμων για την αποκατάσταση του αισθήματος δικαιοσύνης και της ισονομίας.
Μια βασική αρχή στην έμμεση φορολογία που δεν πρέπει να διαφεύγει από τον έλληνα νομοθέτη, πλην όμως δεν είμαι βέβαιος ότι δεν του διαφεύγει είναι η εξής:
Ό, τι ανήκει, υπάγεται και εμπίπτει στο πεδίο ΦΠΑ δεν μπορεί να ανήκει, εμπέσει και υπαχθεί και σε άλλη έμμεση φορολογία (όπως το χαρτόσημο ή το ψηφιακό τέλος). Εξακολουθεί να ανήκει, υπάγεται εμπίπτει στο πεδίο ΦΠΑ. Αυτό ισχύει ακόμη και αν απαλλάσσεται τελικά από τον ΦΠΑ σύμφωνα με τις προβλέψεις της κοινοτικής και συνεπώς και ελληνικής νομοθεσίας. Ως εκ τούτου επαναλαμβάνω ό, τι απαλλάσσεται από ΦΠΑ δεν μπορεί νομικά και ουσιαστικά να μεταφερθεί σε άλλη μορφή έμμεσης φορολογίας όπως το χαρτόσημο ή ψηφιακό τέλος μόνο και μόνο επειδή δεν εισπράττονται έσοδα από ΦΠΑ λόγω της σχετικής απαλλαγής. Δεν ισχύει λοιπόν- ως μη νόμιμη- η εισπρακτική λογική: «άμα κάτι εξαιρείται από τον ΦΠΑ και δεν αποδίδει έσοδα, βάλε το τουλάχιστον στο χαρτόσημο ώστε να πάρουμε από εκεί έσοδα». Αν γινόταν κάτι τέτοιο τότε οι νόμιμα προβλεπόμενες απαλλαγές και εξαιρέσεις ΦΠΑ θα ακυρωνόντουσαν, αφού θα μπορούσαν θεωρητικά να μεταφερθούν κατά τρόπο μη νόμιμο στο χαρτόσημο, οπότε και δεν θα είχαν νόημα.
Συνεπώς όλες οι περιγραφόμενες στην κοινοτική (π.χ. άρθρο 132 της σχετικής Οδηγίας 2006/112 δηλ. της πρώην 77/388) και ελληνική νομοθεσία (π.χ. άρθρο 22 του Κώδικα ΦΠΑ 2859/2000) απαλλαγές δεν είναι δεκτικές επιβολής χαρτοσήμου και μεταφοράς στην νομοθεσία χαρτοσήμου και συνεπώς και ψηφιακού τέλους.
Αφού λοιπόν ο σκοπός είναι η καθιέρωση ενός φόρου «μη αποτρεπτικού, με χαμηλούς συντελεστές», αρχικά μειώστε τους. 3,6% είναι πάρα πολύ για οτιδήποτε.
Ακόμη καλύτερα θα έλεγα γίνετε θαρραλέοι και απλώς καταργήστε το χαρτόσημο.
Τι δημοσιονομικό αποτέλεσμα έχει τέλος πάντων;
– Εν έτι 2024 η επιβολή χαρτοσήμου στις συναλλαγές (ήτοι φόρο όχι επί κέρδους ή επί προστιθέμενης αξίας) δεν έχει κανέναν δικαιοπολιτικό λόγο ύπαρξης και αποτελεί απροκάλυπτο χαράτσι οθωμανικής αντίληψης και βαναυσότητας.
– Μπορείτε να του δώσετε ό,τι αστείο όνομα θέλετε αλλά μην κοροϊδεύετε τον κόσμο ότι «καταργείται» επειδή καταργείται σε κάποια διοικητικά παράβολα.
Fantastic