ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

Σκοπός του παρόντος είναι η καθιέρωση ενός φόρου, που θα ενισχύει τα δημόσια έσοδα σε βαθμό ανάλογο με τη συναλλακτική δραστηριότητα, κατά τρόπο προβλέψιμο για τους συναλλασσόμενους, χωρίς αποτρεπτική οικονομική επιβάρυνση για τις συναλλαγές, λόγω των χαμηλών συντελεστών του.

  • 19 Αυγούστου 2024, 12:23 | Θ.Ε

    Κύριοι του Υπουργείο Οικονομικών, πάρτε μέτρα για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που έχουν την απόλυτη αποδοχή της κοινωνίας, που εργάζονται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο 365 ημέρες το χρόνο, καλύπτοντας πέραν των άλλων και εργασίες που εκφεύγουν της αποστολής τους, λόγω αδυναμίας και ανικανότητας να υλοποιήσουν άλλοι κρατικοί φορείς.

    Μην ξεχνάτε τα τελευταία χρόνια, τον αυξημένο αριθμό υποβολής αιτήσεων αποστρατειών-παραιτήσεων, τα τεράστια κενά στις Στρατιωτικές Σχολές και την μειωμένη συμμετοχή στους διαγωνισμούς προσλήψεις ΟΒΑ-ΕΠΟΠ. Δεν είναι δυνατόν οι συνάδελφοι μας στην Βουλγαρία, από 1/1/2025 να έχουν πρώτο μισθό για τον νεοεισερχόμενο 1100 ευρώ, με κόστος διαβίωσης το 1/3 του δικού μας.
    Στο υπάρχον νομοσχέδιο, οφείλετε να προβείτε:

    α. Στην κατάθεση ενός Νέου και Δικαιότερου μισθολογίου σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, με την πρόβλεψη του επιδόματος επικινδύνου για όλο το προσωπικό, του τεχνικού επιδόματος, του ανθυγιεινού κλπ. Να μην ξεχνάμε ότι το είχε ανακοινώσει και ο Πρωθυπουργός της Χώρας το 2023.

    β. Στην επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, αφού εξήλθαμε των μνημονίων.

    γ. Στην κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας που θεσπίστηκε με το (μνημονιακό) Ν. 3986/2011.

    δ. Στην αναπροσαρμογή της ημερήσιας αποζημίωσης και των εξόδων μετάθεσης όπως ισχύει για όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.

    ε. Στην καταβολή του επιδόματος της παραμεθορίου, σε όλο το στρατιωτικό προσωπικό όλων των προελεύσεων, όπως συμβαίνει αντίστοιχα στους εργαζομένους του δημοσίου τομέα.

    στ. Στην αποζημίωση της νυχτερινής απασχόλησης αναδρομικά από 1/1/2017, χωρίς εξαιρέσεις, για όλα τα στελέχη των ΕΔ και για όλες τις ώρες απασχόλησης.

    ζ. Στην καταβολή στεγαστικού επιδόματος, στους/στις συναδέλφους μας, που μετατίθενται σε παραμεθόριες περιοχές και περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου τα ενοίκια είναι σε δυσθεώρητα ύψη και δεν υπάρχουν κατοικίες εντός των Στρατοπέδων.

    η. Στην αποζημίωση της υπερωριακής απασχόλησης και για το Στρατιωτικό προσωπικό σύμφωνα με το Ν. 4472/2017 άρθρο 127 παρ. Δα.

    θ. Στην ένταξη της Β΄ μισθολογικής κατηγορίας όπως συμβαίνει με αντίστοιχες προελεύσεις Αξιωματικών, των Αξιωματικών προέλευσης ΕΜΘ που δεν πληρώνονται με τον βαθμό που φέρουν.

    ι. Στην καταβολή του σχετικού επιδόματος EUROCONTROL στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) των Ενόπλων Δυνάμεων όπως ισχύει στους Ελεγκτές της ΥΠΑ.

    ια. Στην καταβολή της ειδικής αποζημίωσης πυροτεχνουργών, που μετά την δικαίωση στους συναδέλφους μας στην Πολεμική Αεροπορία να εφαρμοστεί και στον Στρατό Ξηράς.

    ιβ. Στην καταβολή του επιδόματος των 300 € του Ν.3554/2007, λόγω τραυματισμού ή πάθησης που επήλθε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, όπως ισχύει στους συναδέλφους μας των Σωμάτων Ασφαλείας.

    ιγ. Στην καταβολή των επιδομάτων στους Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ), που λαμβάνουν και οι υπόλοιποι στρατιωτικοί.

    Τα αναφερθέντα ζητήματα, δεν αποτελούν ούτε το 3% του ποσού που συνεισφέρουν οι Ένοπλες Δυνάμεις στην Ελληνική Οικονομία, που μόνο για την τετραετία 2020-2023 ήταν πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Οι Στρατιωτικοί δεν ζητούν ελεημοσύνη αλλά απαιτούν τον σεβασμό και την εφαρμογή των νόμων για την αποκατάσταση του αισθήματος δικαιοσύνης και της ισονομίας.

  • 12 Αυγούστου 2024, 11:39 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Μια βασική αρχή στην έμμεση φορολογία που δεν πρέπει να διαφεύγει από τον έλληνα νομοθέτη, πλην όμως δεν είμαι βέβαιος ότι δεν του διαφεύγει είναι η εξής:
    Ό, τι ανήκει, υπάγεται και εμπίπτει στο πεδίο ΦΠΑ δεν μπορεί να ανήκει, εμπέσει και υπαχθεί και σε άλλη έμμεση φορολογία (όπως το χαρτόσημο ή το ψηφιακό τέλος). Εξακολουθεί να ανήκει, υπάγεται εμπίπτει στο πεδίο ΦΠΑ. Αυτό ισχύει ακόμη και αν απαλλάσσεται τελικά από τον ΦΠΑ σύμφωνα με τις προβλέψεις της κοινοτικής και συνεπώς και ελληνικής νομοθεσίας. Ως εκ τούτου επαναλαμβάνω ό, τι απαλλάσσεται από ΦΠΑ δεν μπορεί νομικά και ουσιαστικά να μεταφερθεί σε άλλη μορφή έμμεσης φορολογίας όπως το χαρτόσημο ή ψηφιακό τέλος μόνο και μόνο επειδή δεν εισπράττονται έσοδα από ΦΠΑ λόγω της σχετικής απαλλαγής. Δεν ισχύει λοιπόν- ως μη νόμιμη- η εισπρακτική λογική: «άμα κάτι εξαιρείται από τον ΦΠΑ και δεν αποδίδει έσοδα, βάλε το τουλάχιστον στο χαρτόσημο ώστε να πάρουμε από εκεί έσοδα». Αν γινόταν κάτι τέτοιο τότε οι νόμιμα προβλεπόμενες απαλλαγές και εξαιρέσεις ΦΠΑ θα ακυρωνόντουσαν, αφού θα μπορούσαν θεωρητικά να μεταφερθούν κατά τρόπο μη νόμιμο στο χαρτόσημο, οπότε και δεν θα είχαν νόημα.
    Συνεπώς όλες οι περιγραφόμενες στην κοινοτική (π.χ. άρθρο 132 της σχετικής Οδηγίας 2006/112 δηλ. της πρώην 77/388) και ελληνική νομοθεσία (π.χ. άρθρο 22 του Κώδικα ΦΠΑ 2859/2000) απαλλαγές δεν είναι δεκτικές επιβολής χαρτοσήμου και μεταφοράς στην νομοθεσία χαρτοσήμου και συνεπώς και ψηφιακού τέλους.

  • 10 Αυγούστου 2024, 14:20 | Δημήτρης Αγγελής

    Αφού λοιπόν ο σκοπός είναι η καθιέρωση ενός φόρου «μη αποτρεπτικού, με χαμηλούς συντελεστές», αρχικά μειώστε τους. 3,6% είναι πάρα πολύ για οτιδήποτε.
    Ακόμη καλύτερα θα έλεγα γίνετε θαρραλέοι και απλώς καταργήστε το χαρτόσημο.
    Τι δημοσιονομικό αποτέλεσμα έχει τέλος πάντων;

  • 10 Αυγούστου 2024, 09:29 | Nikolaos Katsaros

    – Εν έτι 2024 η επιβολή χαρτοσήμου στις συναλλαγές (ήτοι φόρο όχι επί κέρδους ή επί προστιθέμενης αξίας) δεν έχει κανέναν δικαιοπολιτικό λόγο ύπαρξης και αποτελεί απροκάλυπτο χαράτσι οθωμανικής αντίληψης και βαναυσότητας.
    – Μπορείτε να του δώσετε ό,τι αστείο όνομα θέλετε αλλά μην κοροϊδεύετε τον κόσμο ότι «καταργείται» επειδή καταργείται σε κάποια διοικητικά παράβολα.

  • 9 Αυγούστου 2024, 11:55 | Vasily Psarommatis

    Fantastic