- Η χρηματοδότηση των έργων, που εντάσσονται στις ΣΑ του ΑΠΔΕ, πραγματοποιείται με αποφάσεις του αρμόδιου για το ΑΠΔΕ Υπουργού, μέσω λογαριασμών δημοσίων επενδύσεων που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος σε επίπεδο ΣΑ.
- Τα αιτήματα χρηματοδότησης υποβάλλονται σε μηνιαία βάση ή ανάλογα με τις ανάγκες πληρωμών των έργων από τους αρμόδιους φορείς διαχείρισης και, εφόσον δεν υπάρχουν, από τους αρμόδιους φορείς χρηματοδότησης. Τα αιτήματα του πρώτου εδαφίου συνοδεύονται από κατανομή των αιτούμενων ποσών ανά έργο και υπόλογο διαχειριστή.
- Τα αιτήματα χρηματοδότησης αξιολογούνται και εγκρίνονται ολικά ή μερικά με την απόφαση χρηματοδότησης, λαμβανομένων υπόψη των συνολικών αναγκών χρηματοδότησης των έργων, της έγκρισης πιστώσεων υπερδέσμευσης, καθώς και των ορίων δαπανών κάθε έτους.
- Με βάση τα στοιχεία της απόφασης χρηματοδότησης, εγκρίνονται οι αντίστοιχες πιστώσεις ανά έργο και διαμορφώνονται στο e-ΠΔΕ του άρθρου 38 τα όρια ανά έργο, μέχρι τα οποία είναι δυνατή η πληρωμή των δαπανών.
- Οι χρηματοδοτήσεις των έργων δεν δύνανται να υπερβαίνουν τον υπόλοιπο προς ολοκλήρωση εγκεκριμένο προϋπολογισμό τους.
- Φορείς χρηματοδότησης ή φορείς διαχείρισης με ικανοποιητικό βαθμό απορρόφησης πόρων μπορούν να χρηματοδοτούνται κατά προτεραιότητα με πρόσθετο όριο πιστώσεων για την εκτέλεση του Ετήσιου Προγράμματος ΑΠΔΕ.
- Τα έργα ΑΠΔΕ χρηματοδοτούνται από κεντρικούς λογαριασμούς, ιδίως για τα προγράμματα του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης, του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης.
Αρχική ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
Άρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΟΡΙΣΜΟΙ, ΔΟΜΗ, ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ – Άρθρο 3 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Δομή, διάρθρωση και διάρκεια του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Έννοια της δημόσιας επένδυσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 6 Μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός δημοσίων επενδύσεωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 6 Μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός δημοσίων επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Κατάρτιση ετήσιου προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεωνΆρθρο 7 Κατάρτιση ετήσιου προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Διαδικασία κατάρτισης Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και ετήσιου προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεωνΆρθρο 8 Διαδικασία κατάρτισης Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και ετήσιου προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 9 Ένταξη έργων στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Σύσταση Άξονα Μακροχρόνιων ΔεσμεύσεωνΆρθρο 10 Σύσταση Άξονα Μακροχρόνιων Δεσμεύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Υποχρεώσεις φορέων, έργα των οποίων χρηματοδοτούνται από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κατανομή ετήσιου προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Πίστωση και κατανομή υπερδέσμευσης προϋπολογισμού Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 13 Πίστωση και κατανομή υπερδέσμευσης προϋπολογισμού Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ανακατανομή πιστώσεωνΆρθρο 14 Ανακατανομή πιστώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Κεντρικός Λογαριασμός Φυσικών ΚαταστροφώνΆρθρο 16 Κεντρικός Λογαριασμός Φυσικών Καταστροφών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ανάκληση χρηματοδοτήσεων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 18 Γενικές αρχές πληρωμής δαπανών Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Διαδικασία πληρωμής δαπανών Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Πληρωμή σε τελικούς αποδέκτες – Άμεση πληρωμήΆρθρο 20 Πληρωμή σε τελικούς αποδέκτες – Άμεση πληρωμή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Πληρωμή σε νομικά πρόσωπα/αποδέκτες έμμεσης πληρωμής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΩΝ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 22 Διαδικασίες ολοκλήρωσης έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΩΝ – ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 22 Διαδικασίες ολοκλήρωσης έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Εκκαθάριση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 23 Εκκαθάριση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 24 Υποχρέωση ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 24 Υποχρέωση ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Μητρώο δικαιούχων έμμεσων πληρωμών Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 25 Μητρώο δικαιούχων έμμεσων πληρωμών Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Σύσταση Μητρώου Καταγραφής και Παρακολούθησης Δαπανών Συντήρησης και Λειτουργίας –Λειτουργία και συντήρηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 Παρακολούθηση της πορείας εκτέλεσης του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Ετήσια έκθεση απολογισμού δημοσίων επενδύσεωνΆρθρο 28 Ετήσια έκθεση απολογισμού δημοσίων επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Πενταετής αξιολόγηση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 29 Πενταετής αξιολόγηση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΣΟΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 30 Έσοδα του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΣΟΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 30 Έσοδα του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Παρακολούθηση των εσόδων του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 31 Παρακολούθηση των εσόδων του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΦΟΡΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ – Άρθρο 32 Φορείς σχεδιασμού, διαχείρισης, εποπτείας και παρακολούθησης Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Φορείς χρηματοδότησης, υλοποίησης και λειτουργίας έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 Υπόλογοι διαχειριστές έργου Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Εισηγητές εκκαθάρισης και εκκαθαριστές της δαπάνης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Υπεύθυνοι λογαριασμού Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 36 Υπεύθυνοι λογαριασμού Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Σύγκρουση συμφερόντωνΆρθρο 37 Σύγκρουση συμφερόντων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ – Άρθρο 38 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Τελικές διατάξειςΆρθρο 40 Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 41 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 43 Χρηματοδοτήσεις από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 27 ν. 4314/14ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – Άρθρο 43 Χρηματοδοτήσεις από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 27 ν. 4314/14
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Αποπληρωμή δαπανών έργων του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με δικαιούχους ή φορείς υλοποίησης, ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου, εποπτευόμενες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – Τροποποίηση άρθρου 112 ν. 4497/2017Άρθρο 44 Αποπληρωμή δαπανών έργων του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με δικαιούχους ή φορείς υλοποίησης, ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου, εποπτευόμενες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – Τροποποίηση άρθρου 112 ν. 4497/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Χρηματοδότηση από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων συμβάσεων παραχώρησης έργων αυτοκινητοδρόμων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4497/2017Άρθρο 45 Χρηματοδότηση από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων συμβάσεων παραχώρησης έργων αυτοκινητοδρόμων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 113 ν. 4497/2017
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4635/2019 – Άρθρο 46 Ορισμοί Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης – Τροποποίηση παρ. 8 και προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 119 ν. 4635/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Δαπάνες διαχείρισης – Τροποποίηση περ. στ) παρ. 3 και αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 122 ν. 4635/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διαχείριση και έλεγχος – Τροποποίηση υποπαρ. 1 και 2 της παρ. Α, προσθήκη υποπαρ. 4 στην παρ. Β και τροποποίηση παρ. Γ άρθρου 129 ν. 4635/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Κατάρτιση Ειδικών Προγραμμάτων – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 130 ν. 4635/2019Άρθρο 49 Κατάρτιση Ειδικών Προγραμμάτων – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 130 ν. 4635/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Υποστήριξη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 131 ν. 4635/2019Άρθρο 50 Υποστήριξη Διεύθυνσης Διαχείρισης Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 131 ν. 4635/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Απόφαση ορισμού Υπηρεσίας Διαχείρισης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 132 ν. 4635/2019Άρθρο 51 Απόφαση ορισμού Υπηρεσίας Διαχείρισης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 132 ν. 4635/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ – Άρθρο 52 Διάθεση πόρων Πράσινου Ταμείου – Αντικατάσταση περ. δ) και προσθήκη περ. η) στην παρ. 2 άρθρου 23 ν. 4936/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ – Άρθρο 52 Διάθεση πόρων Πράσινου Ταμείου – Αντικατάσταση περ. δ) και προσθήκη περ. η) στην παρ. 2 άρθρου 23 ν. 4936/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 6 ν. 4872/2021Άρθρο 53 Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Συντονισμού της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης – Τροποποίηση παρ. 2 και αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 6 ν. 4872/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4872/2021Άρθρο 54 Στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4872/2021
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ – Άρθρο 55 Στελέχωση των Ειδικών Υπηρεσιών του ν. 4914/2022 και της Κεντρικής Υπηρεσίας της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων – Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη παρ. 1α στο άρθρο 33 ν. 4914/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Ρυθμίσεις για την εύρυθμη λειτουργία των αναπτυξιακών προγραμμάτων –Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 36 ν. 4914/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ειδικές ρυθμίσεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή ΤράπεζαΆρθρο 57 Ειδικές ρυθμίσεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 58 Μεταβατικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 58 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 59 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 60 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 60 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Αυγούστου 2024, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Αυγούστου 2024, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 41 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Άρθρο 15 Χρηματοδότηση έργων Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
Στην παρ. 2 μετά από «Τα αιτήματα χρηματοδότησης υποβάλλονται σε μηνιαία βάση ή ανάλογα με τις ανάγκες πληρωμών των έργων» θα πρέπει να συμπληρωθεί «και κατόπιν αιτημάτων των δικαιούχων,», ώστε να διασφαλίζεται αφενός η διαδικασία αφετέρου να επιμεριστεί το διοικητικό βάρος και η ευθύνη. Θα πρέπει το αίτημα να ξεκινά από τη βάση από αυτόν που υλοποιεί το έργο και να το υποβάλει ιεραχικά στα αρμόδια όργανα όπως αναφέρεται στην διαδικασία.
Επίσης, μετά από «Τα αιτήματα του πρώτου εδαφίου συνοδεύονται από κατανομή των αιτούμενων ποσών ανά έργο» να προστεθεί «, ανά υποέργο, ανά νομική δέσμευση…» ώστε να υπάρξει λεπτομερής αποτύπωση των χρηματοδοτήσεων ανά νο.δε. κάτι το οποίο είναι απαραίτητο ως στοιχείο και σε άλλες ενέργειες πχ σε μεταφορές έργων ή σε παροχή στοιχείων κλπ. Αλλιώς δεν θα είναι σαφές για ποια νοδε δίνεται χρηματοδότηση και δε θα αποτυπώνεται στο ΠΣ μέχρι να ολοκληρωθεί η πληρωμή.
Επίσης, θα πρέπει να προβλεφθεί τι γίνεται στις περιπτώσεις άνευ υπολόγου πχ για ΕΛΚΕ ΑΕΙ, τον Ειδικό Λογαριασμό της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘΑ, αντίστοιχα στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος σήμερα αντί υπολόγου υπάρχει ο όρος του «αρμόδιου για τη μεταφορά της πίστωσης (άνευ υπολόγου)», άρα η απόφαση θα πρέπει να έχει διάκριση για περιπτώσεις με υπόλογο και χωρίς υπόλογο (από αρμόδια υπηρεσία για μεταφορά πίστωσης εκτός ΤτΕ).
Με την πρόβλεψη της παρ. 4 δεν είναι ξεκάθαρο τι θα γίνεται. Δηλαδή θα μπορεί να γίνεται αίτημα χρηματοδότησης χωρίς προηγουμένως να έχει εγκριθεί πίστωση και με την απόφαση χρηματοδότησης που θα ακολουθεί θα εγκρίνεται ταυτόχρονα και η πίστωση πχ αν ένα έργο δεν είχε εγκεκριμένη πίστωση (σε συνδυασμό με αυτό που αναφέρεται στην παρ. 16 του άρθρου 3;);;; Τελικά αυτό που προτείνεται είναι η πίστωση να είναι εγκεκριμένη σε επίπεδο ΣΑ και όχι σε επίπεδο έργου και η έγκριση σε επίπεδο έργου να εγκρίνεται με την απόφαση κατανομής; Εδώ ανακύπτει ζήτημα. Οι φορείς γενικής κυβέρνησης (ΝΠ) υποχρεούνται σε σύνταξη προϋπολογισμού που εγκρίνεται από τον αρμόδιο εποπτεύοντα Υπουργό. Με τη λογική αυτή δε θα είναι εφικτό να υπάρχει εξ αρχής τεκμηριωμένο καθορισμένο όριο ανά φορέα (όπως γινόταν μέχρι σήμερα με πίστωση ανά έργο και άρα ανά δικαιούχου), πέραν του όποιου ορίου θα είχε καθοριστεί από το φορέα χρηματοδότησης σε πολύ ενωρίτερο χρόνο (3ο τρίμηνο προηγούμενου έτους) κατά την κατάρτιση των συνοπτικών π/υ. Αφού δε θα υπάρχει στα έργα εγκεκριμένη πίστωση και αυτή θα εγκρίνεται με την απόφαση κατανομής, κάθε φορά που θα γίνεται κατανομή θα πρέπει να αναμορφώνουν τον π/υ του φορέα τους. Επίσης, αν δεν υπάρχει εγγεγραμμένο το αντίστοιχο ποσό στον π/υ του φορέα τους δε θα μπορεί να εκτελεστεί πληρωμή μέχρι την αναμόρφωση. Επισημαίνεται ότι οι αναμορφώσεις π/υ φορέων και η αντίστοιχη έγκρισή τους από τον αρμόδιο εποπτεύοντα Υπουργό είναι συχνά μια χρονοβόρα διαδικασία που περνά και μέσα από συλλογικά όργανα. Θα πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή ώστε η όποια επιδιωκόμενη βελτίωση μέσω του ΑΠΔΕ δε θα οδηγήσει σε πρόβλημα σε άλλο στάδιο διαδικασίας εκτέλεσης του π/υ. Είναι κρίσιμο λοιπόν σε αυτή την περίπτωση να καθοριστεί και η αντίστοιχη διαδικασία αποτύπωσης ετήσιων πιστώσεων στον π/υ των φορέων ΓΚ ώστε να καλύπτονται και οι προβλέψεις του ν. 4270/2014.
Για την παρ. 4 του άρθρου 15, παρατηρούνται τα εξής:
Για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών Διαχείρισης, δεδομένης και της υπο-στελέχωσής τους, αλλά και για την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με σκοπό τη μείωση της άσκοπης γραφειοκρατίας, προτείνεται, όχι απλά ο ορισμός πιστώσεων ανά έργο – έργο στο ΑΠΔΕ, αλλά να υπάρξει μία και μόνο Συλλογική Απόφαση για κάθε πρόγραμμα, η πληρωμή των λογαριασμών των έργων της οποίας θα γίνεται δια της μεθόδου first in – first out. Η χρήση πολλών Συλλογικών Αποφάσεων για τη Χρηματοδότηση των προγραμμάτων του ΕΠΑ δημιούργησε μεγάλο διαχειριστικό φόρτο (διαχείριση, παρακολούθηση, χρηματοδότηση, κατανομή). Για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο θα πρέπει κάθε ΠΠΑ/ΤΠΑ να χρηματοδοτείται από μία μόνο συλλογική απόφαση, όπως ισχύει για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.