Ποια ειδικότερα μέτρα πιστεύετε ότι θα βοηθούσαν στο περιορισμό της φοροαποφυγής μέσω ενδοομιλικών συναλλαγών;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
34 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Συμφωνώ και επαυξάνω. Όχι μόνο ενδοομιλικές αλλά και τριγωνικές μεταξύ τους.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΣΤΟ ΠΕΡΙ ΕΝΔΟΟΜΙΛΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ
Θέλετε να συλλάβετε φορολογητέα ύλη;
-Αυτή που προέρχεται από τιμολόγια αγορών ( όχι παροχής υπηρεσιών)
από HONK KONG, από Κύπρο και από κράτη φορολογικών παραδείσων;
-Εντοπίστε τις εταιρείες κάθε επαγγέλματος χωριστά που κάνουν εισαγωγές από τις πιο πάνω χώρες.
-Εντοπίστε τις εταιρείες που κάνουν εισαγωγές στη χώρα κατ’αυθείαν από την Κίνα.
-Οργανώστε παρατηρητήριο τιμών ανά επάγγελμα και ομάδες ειδών ή μεμονομένων ειδών και κωδικοποιείστε τις τιμές αγορών ομοειδών ειδών για τις δύο περιπτώσεις της προέλευσης των τιμολογιών.
-Κατά τον έλεγχο των τιμών αγοράς νομίζω οτι από τις τρίτες χώρες παραδείσων συγκρινόμενες με τις τιμές των αγορών ομοειδών ειδών κατ’ευθείαν από την Κίνα θα διαπιστώσετε τα κάτωθι:
Ελέγχοντας τα τιμολόγια π.χ. από HONK KONG ή από Κύπρο θα παρατηρήσετε νομίζω οτι ένα είδος που έρχεται από εκεί χρεώνεται με 140,00 €.
Το ίδιο είδος ερχόμενο από Κίνα νομίζω χρεώνεται με 100,00 €.
Εκεί διακρίνεται η διαφορά τιμών και στη μεν μια εταιρεία που αγοράζει από παράδεισους ο καθαρός δηλούμενος συντελεστής κέρδους νομίζω είναι π.χ. 5% και στην άλλη που εισάγει από την Κίνα είναι 15%.
Κατόπιν τούτων Νομολογείστε δεόντως.
Όχι πρόστιμα και άλλες κυρώσεις. Μόνο αύξηση κατά 100% των εσόδων, επιπλέον της διαφοράς που προκύπτει.
1. Γνωστοποίηση των τελικών τιμών στις οικονομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονική ενημέρωση κοινής βάσης δεδομένων τιμών
2. Γνωστοποίηση εμπορικών συμφωνιών (εκπτώσεις) στις οικονομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονική ενημέρωση κοινής βάσης δεδομένων
3. Οι Ενδοομιλικές συναλλαγές να γνωστοποιούνται στα πλαίσια των παράπάνω
Θα μπορούσε να εφαρμόζεται ενιαία φορολογία του Ομίλου (π.χ. φόρος επί των ενοποιημένων κερδών).
Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό το θέμα, γιατί κάθε μέρα χάνονται εκατομμύρια ευρώ και πραγματικά σε παγκόσμιο επίπεδο πριν από λίγα χρόνια άρχισαν οι κυβερνήσεις να ξυπνάνε. Τα κόλπα είναι απλά αλλά για να γίνει κάτι θέλει πραγματικούς ελεγκτές για να τα εντοπίσουν, και όχι ελεγκτές του δημοσίου που το μόνο που τους νοιάζει είναι να εξασφαλίσουν τι κορούλες τους. Στην Ελλάδα όλοι περιμένουμε κάποια διευκρινιστική εγκύκλιο για το πώς θα κατατίθενται από φέτος τα στοιχεία των ενδοομιλικών συναλλαγών, αλλά μάταια
ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ.
η εφημερίδα «Κόσμος του Επενδυτή» το σχολίασε κατ’ επανάληψη το θέμα. Εχει προτείνει και σωστά μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΕΠΙΦΡΕΙ ΦΟΡΟΜΕΤΑΚΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ Ο ΦΠΑ.
ΕΝΕΚΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ, Ο ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΓΙΑΤΡΟΙ, ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΙ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, ΗΛΕΚΤΟΛΟΓΟΙ ΚΛΠ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΦΠΑ. ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΠΑ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΠΑΡΑΥΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΧΡΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΔΗΛ. ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ. ΕΤΣΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΦΕΡΕΓΓΥΟ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΠΩΜΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΘΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΑ ΤΟΥ ΦΠΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ.
Αν ο φορος επιβάλλεται επί του Κύκλου Εργασιων μιας επιχειρησης, δεν θα υπαρχει φορολογικό νόημα στις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Το θέμα σε αυτήν την περίπτωση είναι να εισπράττονται κανονικά οι οφειλές που έχουν οι συγκεκριμένες εταιρείες με το ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, να εισπράττονται κανονικά : ο Φ.Π.Α. που αφορά αυτές τις συναλλαγές, ο φόρος εισοδήματος που προκύπτει από την τιμολόγηση αυτών των συναλλαγών, οι λοιποί φόροι και τέλη που οφείλονται από τις συναλλαγές αυτές.
Βέβαια, υπάρχει και η αντίθετη πορεία, με τον Φ.Π.Α. και τον φόρο εισοδήματος που μειώνεται από την εταιρεία που λαμβάνει τα αγαθά. Όμως, όπως γίνεται και σε όλες τις άλλες συναλλαγές, κάποιος χάνει και κάποιος κερδίζει.
Όσο για τον έλεγχο της αξίας των συναλλαγών (αν αυτές είναι χαμηλότερες από τις ισχύουσες), πως μπορεί κάποιος να το πει και να το εκτιμήσει; Ξέρουμε από απλή πείρα, ότι δεν υπάρχει ίδια αντιμετώπιση όλων των πελατών από ένα προμηθευτή. Όποιος κάνει μεγαλύτερο τζίρο παίρνει περισσότερες εκπτώσεις, όποιος κάνει μαζικές παραγγελίες παίρνει καλύτερες τιμές, όποιος αγοράζει τέλος περιόδου έχει μειωμένες τιμές, κ.τ.λ.. Το ίδιο ισχύει, βεβαια, και για τις υπηρεσίες, αφού ο συγγενής κάνει τζάμπα την δουλειά, ο γνωστός σου δίνει καλύτερες τιμές και ούτω καθεξής. Πως μπορεί, λοιπόν, κάποιος να ελέγξει αν οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών στις ενδοομιλικές συναλλαγές, εμπίπτουν ή όχι στις παραπάνω περιπτώσεις, άρα αν είναι σωστές ή μειωμένες;
Επαναλαμβάνω την γνώμη μου, η οποία είναι ότι το κράτος θα πρέπει να κοιτάξει να εισπράξει όλες τις οφειλές σε φόρους και τέλη από τις εταιρείες που πραγματοποιούν τις συναλλαγές, χάνοντάς τις αντίστοιχα από τις άλλες (όπως γίνεται σε όλες τις συναλλαγές).
Ευχαριστώ.
Ο έλεγχος των ενδοομιλικών συναλλαγών έχει ουσιαστικό νόημα μόνο στην διαμόρφωση των τελικών τιμών των προιόντων στην Ελλάδα ή την χρέωση αναίτιων ή υπέρογκων ενδοομιλικών χρεώσεων.
Συμφωνώ με τον Ευστάθιο 29/12/09 μονό έτσι θα καταπολεμήσετε την φοροδιαφυγή. Ο Όρος πρόστιμο και μετά κλείσιμο της επιχείρησης πρέπει να εφαρμοστεί.
Βέβαια τέτοια πρόστιμα είχαν εφαρμοστεί και στο παρελθόν αλά αυτός που είχε το μέσον κατάφερνε να διαγράφει ή το πρόστιμο να ήτα πολύ χαμηλότερο.
Να δημιουργήσετε ελεγκτικό μηχανισμό για εντοπισμό τέτοιων παραπτωμάτων
Ενα από τα πιο σημαντικά μέτρα. Μέτριοι υπολογισμοί ανεβάζουν τους φόρους που αποφεύγουν οι θυγατρικες πολυεθνικών να καταβάλουν εντός της χώρας στο ύψος των 5 δίς ευρώ. Επίσης είναι η λύση στο πρόβλημα της αυξημένης τιμής πώλησης του ίδιου προιόντος στην Ελλάδα και στην Γερμανία π.χ. (Ισχύει και για τα καύσιμα)
Η απόφαση Α2-8092/31-12-08 του ΥΠΑΝ για την υλοποίηση της παρ 10 άρθρου 26 ν. 3728/2008 πρέπει ως έχει με όποιες λίγες προσαρμογές να ενταχθεί στην φορολογική νομοθεσία και να γίνει Νόμος του Υπουργείου Οικονομικών.(Ειδικά σημαντικό το πρόστιμο που προβλέπει η αγορανομική διάταξη 10% στον τζίρο για μη υποβολή φακέλου προιόντος. Η ισχύουσα φορολογική διάταξη για πρόστιμο μετά από συμβιβασμό είναι σήμερα 780 ευρώ!!!!!)
Επίσης για να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις ή «συναλλαγές», να συσταθεί ειδική υπηρεσία στο Υπουργείο Οικονομικών με στελέχη του εκπαιδευμένα και ξενόγλωσσα. Επίσης αναλόγων προσώντων στελέχη μπορούν να μεταταγούν από το ΥΠΑΝ και από την Οικονομική Αστυνομία.
Υπάρχουν ζητήματα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι από τα πιο καυτά. Η «μανούβρες», ας πούμε, για την μεταφορά αποτελέσματος και την ελαχιστοποίηση της φορολογικής επιβάρυθνσης. Αλλά δεν θα είχαμε το ίδιο αν ο όμιλος είχε την μορφή μιας ενιαίας επιχείρησης;
Αν και συνεχίζω να αμφιβάλω εαν κάτι απο ολα αυτά που εχουν γραφεί τελικά θα ληφθελι υπ οψιν δεδομένου οτι εχουν πολιτικό κόστος
Θα πρέπει να τελειώσει η ανωνυμία των μετοχών των Α.Ε.
Θα πρέπει να τελειώσει το παιχνίδι των υπο/υπερ τιμολογήσεων
μεταξύ ομιλικών εταιρειών με αξίες σε επίπεδο κόστους
ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΘΕΤΙΚΟ.! ΤΑ ΜΜΕ ΘΑ ΤΑ …ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΤΕ??
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ. Π.Χ
ΑΣΚΟΠΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΜΟΝΟ ΕΞΟΔΑ ΕΙΝΑΙ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΕΣ ΣΕ ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΙΕΣ!! ΕΓΙΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ?? ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΙΠΑΜΕ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡ/ΥΠΟΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΞΩΧΩΡΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΑΥΤΟ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΚΛΠ
ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΜ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ (ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΛΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΩΣΤΕ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ) ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ (ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΛΑΣΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ) ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΦΩΡΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΗΜΕΛΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΑΓΟΡΑΣΙΜΕΣ ΠΟΙΝΕΣ. ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΥΤΟΦΩΡΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΕ ΦΥΛΑΚΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ
ΕΠΙΒΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΒΑΣΗ Π.Χ ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΗ Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 10.000 ΕΥΡΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ 20.000 ΤΗ ΤΡΙΤΗ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΜΑΓΑΖΙΟΥ- ΓΡΑΦΕΙΟΥ-ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ Φ.Π.Α. ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ.
Αν ο σκοπός είναι η απλοποίσηση των διαδικασιών και κατ’ επέκταση η διαφάνια, ναι.
Η Είσπραξη Φορολογικών Εσόδων και όχι η βεβαίωση φόρων αποτελεί το βασικό κλειδί προβληματισμού του Φορολογικού μας συστήματος.
Διατάξεις όπως καθορίζονται στο Άρθρο 39 περί Υπερτιμολογήσεων και υποτιμολογήσεων που οι Εφοριακοί επενδύουν υπερβάλοντα χρόνο και ζήλο πρέπει να εξεταστούν σε σχέσει με το κόστος είσπραξης του Φόρου. Η συγκεκριμένη διάταξη του άρθρου 39, πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας εξαρτώμενης οικονομίας, που δυστηχώς έχει την ανάγκη τεχνογνωσίας από τρίτες χώρες, . Μια εξαγωγική επιχείρηση μπορεί να υποτιμολογεί τις εξαγωγές της εις βάρος των εγχώριων συναλλαγών της επειδή έχει ανάγκη της αύξησης της παραγωγικής της διαδικασίας με απώτερο στόχο την μείωση κόστους κοκ. Ο χρόνος που επενδύουν οι εφοριακοί στο θέμα αυτό μεταφράζεται στις πλείστες των περιπτώσεων σε μεγαλύτερο κόστος από το όφελος.
Μια απλούστευση την διατάξεων του Άρθρου 39 ΚΦΕ είναι αναγκαία. Ας περιοριστεί το κόστος επί του τζίρου ή του κόστους παραγωγής σε ένα χαμηλό αλλά συγκεκριμένο ποσοστό παρά αυτό που πρακτικά γίνεται στο τόπο μας.Ως πρόσθετος μέτρο η καταβολή να γίνεται μέσω τραπεζών με δικαίωμα ελέγχου του τραπεζικού λογαριασμού του παραλήπτη.
Ναι εφόσον αυτές διευκολύνουν και απλοποιούν τις διαδικασίες.
Συμφωνώ,εν μέρει,με τον σχολιαστή ‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ’,γενικά και ειδικότερα όσον αφορά στη αναβάθμιση του ελεγκτικού μηχανισμού με εξειδικευμένα στελέχη,και αυτό οχι μόνο για τη συγκεκριμένη περίπτωση,αλλά και για το ΣΔΟΕ,τις ΔΟΥ,τις ΦΑΕΕ, κλπ.
Ομως το πρόβλημα εντοπίζεται μόνο στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στην Ελλάδα; Η μήπως και στο οτι ο βασικός νόμος που διέπει το καθεστώς των Ομίλων είναι ο κ.ν.2190 του…1920,δηλ.ο βασικός νόμος περί Α.Ε.;
Τα πραγματικά ζητήματα σήμερα της Πολύ Μεγάλης Φοροδια/απο/φυγής στη χώρα μας τοποθετούνται αε 7 βασικούς άξονες οι οποίοι συναποτελούν ενα Φορολογικό Σύστημα ξεπερασμένο, αναποτελεματικό, άδικο,δηλ. αναδιανεμητικό υπέρ των ολίγων ,ακαταλαβίστικο, κοστοβόρο αλλά και αντιπαραγωγικό.Συνθλίβει τους μικρούς και μεσαίους,ωφελεί τους μεγάλους και τους παρασιτικούς,φρενάρει την ανάπτυξη.
Οι άξονες αυτοί είναι οι εξής :
1.Λαθρεμπορία/Υπέρ-υποτιμολογήσεις/Πλαστά τιμολόγια/Royalties
2.Αυτοτελής φορολόγηση (στη πηγή)των διανεμόμενων κερδών των Νομικών Προσώπων (επιχειρήσεων), και οχι στην κλίμακα Φυσικών Προσώπων, ειδική προνομιακή φορολογική μεταχείρηση ορισμένων επαγγελματικών κατηγοριών(;;;),απαλλαγή φόρου έμμεσων εισοδημάτων μεγάλων στελεχών(κινητά τηλ., αυτοκίνητα,κατοικίες,πιστωτικές,κλπ) που,αντιθέτως περνούν στα ΕΞΟΔΑ των εταιρειών και μειώνουν κερδη και αρα φορολογητέο εισόδημα/Χαμηλός (σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.)ανώτατος φορολογικός συντελεστής (40%) στα πολύ υψηλά εισοδήματα.
3.Ελλειψη ΠΟΘΕΝ έσχες και ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ (όπως σ’όλο τον Δυτικό Κόσμο)της Μεγάλης Φοροδιαφυγής και Δίωξης του(πραγματικού) Οικονομικού Εγκλήματος . Αντ’αυτού,..τεκμήρια!
4.Η ύπαρξη ΚΒΣ (η μοναδική χώρα στον Δυτικό Κόσμο με ΚΒΣ πλην της Ιταλίας για ειδικούς λόγους-Μαφία/ Κυνήγι μαγισσών (αποδείξεων). Το ΣΔΟΕ έχει μεταβληθεί σε GHOST BUSTERS. Και ΠΑΛΙ η μοναδική χώρα….που η φορολογητέα ύλη προσδιορίζεται απο…αποδείξεις και δη…’νόμιμες’!/ Ο υπολογισμός του ΦΠΑ απο τις πωλήσεις και οχι με συντελεστή επι των αγορων./ Παρκολούθηση παραστατικών(τιμολόγια,δελτία αποστολής,και μάλιστα ΘΕΩΡΗΜΈΝΩΝ!!) και οχι του προϊόντος./ Τυπικοί έλεγχοι(με τον ΚΒΣ),περαιώσεις,αντί τακτικών, περιοδικών,ουσιαστικών κατά Κλάδους ελέγχων.
5.Ελλειψη αντικειμενικοποίσης της φορολόγησης όπου αυτό είναι λογικό.
6.Το σημαντικό κεφάλαιο των Εξωχώριων Εταιρειών,που δεν διέπονται απο αντίστοιχες Διακρατικές Συμφωνίες και στις οποίες επιτρέπεται η μεταβιβαση και κατοχή ακινήτων! Και πάλι εξαιρετική, παγκόσμια περίπτωση.
7.Ελλειψη ονομαστικοποίσης των μετοχών Α.Ε. Κάποιος συμμετέχει ανώνυμα σε μια Α.Ε.(ντόπια,ξένη,εμπορική,επενδυτική,συμμετοχών κλπ),η οποία με τη σειρά της συμμετέχει σε μια άλλη κ.ο.κ και έτσι εξαφανίζεται το ίχνος του εισοδήματός του.
Τα παραπάνω βέβαια ισχύουν και για τους Ομίλους,και τους Μετόχους τους.
Επι πλέον,δεν αρκεί η εφαρμογή των διατάξεων των 2 νόμων που αφορούν
α)Στον Ανταγωνισμό(διαμόρφωση τιμών/εναρμονισμένες πρακτικές)-γι’αυτό και ο 1ος ν.3728/2008 βγαίνει απ΄το ΥΠ.ΑΝΑ.-και επιβάλλει την υποβολή καταλόγου ΤΙΜΩΝ προς την Γ.Γρ.Εμπορίου αλλά και που κι’ αυτή δεν καθίσταται υποχρεωτική μετά απο ερμηνευτική εγκύκλιο,τον Μαϊο του 2009!
β)Στην φορολογική αναμόρφωση/πρόστιμα που προβλέπει ο 2ος ν.3775/2009,
αξιοποιόντας τον 1ο
Σήμερα απαιτείται η δημιουργία ενός νέου, πλήρους και διαφανούς θεσμικού πλαισίου για Ομίλους.Δεν αρκούν ούτε ο 2190/1920 ούτε ο ΚΦΕ διότι αναφέρονται σε σχέσεις είτε μητρικών-θυγατρικών,είτε εσωτερικού-εξωτερικού ή πολυεθνικών,σε σχέσεις δυαδικές.
Με τις Holding,εισηγμένες η μη,τι υπάρχει ακριβώς;
Γνωστός Βιομηχανικός Ομιλος εισηγμένος στο Χ.Α.Α. διαθέτει 6-7 εταιρείες επίσης εισηγμένες(και πολλοί άλλοι ομοίως).Σε ποιό φορολογικό νομικό πλαίσιο υπάγονται αυτά τα συμπλέγματα; Του περιώνυμου ΚΒΣ;
Απο το trading των μετοχών τους τι φορολογικό συμπέρασμα βγαίνει;
Απο τους (ενοποιημένους) ισολογισμούς τους;Το ανακάτεμα κερδών-ζημιών;
Ακόμα,
Ελέγχεται η γνησιότητα των συμβολαίων για Δικαιώματα; Και με ποιό τρόπο.Και άλλα πολλά τέτοια.
Προς το παρόν αυτά.
Θα επανέλθουμε όμως και σε άλλες ενότητες του διαλόγου,διότι φαίνεται οτι η δημόσια συζήτηση έχει εκτραπεί,προς κατευθύνσεις αλλότριες απ’αυτές του Οικονομικού Προγράμματος του ΠΑΣΟΚ.Διχάζει το λαό,στρέφει ομάδες του τη μια ενάντια στην άλλη και αφήνει στην άκρη την ουσία του ζητήματος
Γιάννης Βαμβακάς, πρώην μέλος του Τομέα Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ.
Πιστεύω πως η υφιστάμενη νομοθεσία είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Απλά πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους, να συγκροτηθούν οι επιτροπες και να αρχίσουν οι έλεγχοι.
Με προτεραιότητα στις πολυεθνικές χημικών ειδών και φαρμακευτικών ειδών καθώς και των ειδών που προμηθεύεται το Δημόσιο.
Όπως σωστά αναφέρει ο am υπάρχουν ήδη δύο νομοθετήματα τα οποία ρυθμίζουν το πλαίσιο τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών. Πέρα από το ζήτημα της επικάλυψης, το οποίο πραγματικά υφίσταται και το οποίο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί, καθώς το νομοθέτημα του (τέως) Υπουργείου Ανάπτυξης επιβάλλει υποχρέωση τεκμηρίωσης από τη χρήση 2008 και εξής, ενώ του Υπουργείου Οικονομικών από τη χρήση 2010 και εξής (με αποτέλεσμα από τη χρήση 2010 να υπάρχει η ίδια υποχρέωση για τον ίδιο λόγο για δύο διαφορετικούς φορείς με ελαφρά διαφοροποιημένες επιμέρους υποχρεώσεις!), η ουσία είναι η εκπαίδευση των ελεγχόντων. Τα ζητήματα τεκμηρίωσης είναι πολύ τεχνικά, έχουν μεγάλη πολυπλοκότητα και απαιτούν μεγάλη εξειδίκευση από τους ελεγκτικούς φορείς. Επιπλέον, δεν μπορεί να σταθεί εύκολα υποκειμενική κρίση από την πλευρά των ελεγκτών όπως συμβαίνει λόγου χάρη στην περίπτωση των διατάξεων φορολογίας εισοδήματος, καθώς τα θέματα των ενδοομιλικών συναλλαγών στηρίζονται σε οδηγίες του ΟΟΣΑ και τον συνακόλουθο Κώδικα Δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί Ενδοομιλικών Συναλλαγών που κι εμείς (σχεδόν αυτολεξεί) εφαρμόσαμε στο δίκαιό μας μέσω των παραπάνω νομοθετημάτων. Κατά συνέπεια τυχόν ανεπαρκώς τεκμηριωμένες αιτιάσεις περί παραβάσεων από την πλευρά των ελεγκτών θα προσκρούουν σε πολύ οργανωμένες από πλευράς τεχνογνωσίας ομάδες από την πλευρά των επιχειρήσεων συνεπικουρούμενες από πολύ εξειδικευμένους στο αντικείμενο συμβούλους, οι οποίοι στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να είναι και από το εξωτερικό. Αποτέλεσμα θα είναι εκθέσεις ελέγχου αδύναμες, που δεν θα μπορούν να σταθούν, ή θα προσβάλλονται πολύ εύκολα στο δικαστήριο.Είναι λοιπόν επιβεβλημένο, με δεδομένο ότι μπορεί να αποτελέσει ο έλεγχος των ενδοομιλικών συναλλαγών την πραγματικά νέα πηγή φορολογικών εσόδων για το κράτος, καθώς δεν έχει να κάνει μόνο με τον καταλογισμό παραβάσεων για προηγούμενες χρήσεις, αλλά και για τη διαφοροποίηση και μεγιστοποίηση της φορολογικής βάσης των επιχειρήσεων σε επόμενες, να στελεχωθούν οι μηχανισμοί των ελεγκτών με πραγματικά εκπαιδευμένους στο αντικείμενο ανθρώπους, που θα έχουν διάθεση να κάνουν πιο επιστημονική και πολύπλοκη εργασία από αυτήν που μέχρι σήμερα ενδεχομένως έχουν συνηθίσει. Τα ωφέλη όμως για το κράτος θα είναι σημαντικά αφού:
– θα λυθούν μια και καλή τα ζητήματα τιμολόγησης των δικαιωμάτων και των εξόδων διοικητικής υποστήριξης,
– θα λυθούν οριστικά τα ζητήματα υπερτιμολόγησης των αγαθών και υπηρεσιών από τους αλλοδαπούς ομίλους προς τις ελληνικές θυγατρικές τους ή υποτιμολόγησης από τις ελληνικές επιχειρήσεις προς τις αλλοδαπές συνδεδεμένες με αποτέλεσμα την αύξηση της φορολογικής βάσης στην Ελλάδα χωρίς την επιβολή νέων φόρων,
και μάλιστα με έναν τρόπο όπου δεν θα μπορεί να αμφισβητηθεί από τις επιχειρήσεις.
Εν κατακλείδι, όχι νέο νομοθέτημα, ξεκαθάρισμα του τοπίου όσον αφορά τα υπάρχοντα νομοθετήματα και έμφαση στις ελεγκτικές διαδικασίες με κατάλληλη εκπαίδευση, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις προηγμένες φορολογικά χώρες, όπου τα ζητήματα ενδοομιλικών συναλλαγών αποτελούν βασική πηγή φορολογικών εσόδων.
Οι ενδοομιλικές συναλλαγές, να γίνονται σε τιμή κόστους, ουτως ώστε να μήν παράγουν αποτέλεσμα, ούτε κέρδος, ούτε ζημία. Ετσι, θ’αποφεύγεται η μεταφορά αποτελέσματος απο μιά εταιρία σε άλλη, ή από θυγατρική στήν Ελλάδα, στο εξωτερικό.
Επίσης, θα μπορούσε οι ενδοομιλικές συναλλαγές να καταχωρούνται σε άλλους κωδικούς, ώστε, το φορολογικό αποτέλεσμα να προκύπτει πρό των ενδοομιλικών συναλλαγών, οπότε, θάναι φορολογικά αδιάφορες οι μεταφορές αποτελεσμάτων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου.
Δυσκολίες υπάρχουν, ιδίως όταν συστεγάζονται εταιρείες ενός ομίλου, για τον σωστό διαχωρισμό των εξόδων, ή για τήν απασχόληση εργαζομένων
οι οποίοι, πολλές φορές, εμφανίζονται σε μισθοδοτικές καταστάσεις άλλης εταιρείας, απ’αυτήν που απασχολούνται.
Από τα ποιο κλασικά είναι τα πνευματικά δικαιώματα και ειδικά τα σήματα (Trademarks)…
Π.χ. Πολυεθνική εταιρία έχει την μητρική έδρα (holding company) στο Zug στην Ελβετία. Το λογότυπο του προϊόντος «Α» το διαχειρίζεται η εν λόγο εταιρία οι οποία χρεώνει με δικαιώματα χρήσεις τις θυγατρικές της που εδρεύουν στην Ελλάδα σε ποσό που ισούται με τα κέρδη… έτσι τα κέρδη εξάγονται από την χώρα και δεν πληρώνουν φόρους. Καμία φορά το Trademarks τα έχει διαφορετική εταιρία από αυτή που μοιάζει να είναι η μητρική έτσι το πανηγύρι είναι πιο πολύπλοκο.
Απλώς αυτές οι πρακτικές πρέπει να είναι ανεπίτρεπτες… Πρέπει πρώτα να πληρώνουν τους φόρους τους από τα έσοδα στην χώρα και μετά να πληρώνουν τα όποια δικαιώματα στους trademark holders ή rights holders…
Έτσι και αλλιώς όλα τα ποσά αφορούν ποσοστά από έσοδα, ας κερδίζουν από τα μετά φόρων και όχι από τα προ φόρων μιας και πρόκειται για εισόδημα που δημιουργήθηκε στην χώρα μας…
Υπάρχουν δύο νόμοι για τις ενδοομοιλικές συναλλαγές Ν.3728/2008 του Υπ. Ανάπτυξης και ο πιό πρόσφατος Ν.3775/2009 του Υπ.Οικονομικών που επικαλύπτωνται και κάποιος από τους δύο θα πρέπει να αποσυρθεί.
Καμία συναλλαγή σε κανένα χωρίς ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ. Ακόμη και σε ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ. Γιατί να έχει ζημιές το υποκατάστημα ΞΑΝΘΗΣ (ενώ θα έπρεπε να έχει κέρδη) και κέρδη το κεντρικό της Αθήνας (ενώ θα έπρεπε να έχει ζημιές)?
Βρε σεις!!!!
Πρόσφατα βγήκαν στις εφημερίδες δημοσιεύματα για απάτες ΦΠΑ δεκάδων εκατομμυρίων των χρήσεων 2004 και 2003.
είστε με τα καλά σας????? πέντε χρόνια σας πήρε να κάνετε τις διασταυρώσεις??????
Τι τα θέλετε να νέα μέτρα, αν υπήρξατε ανίκανοι στα ήδη υπάρχοντα????
Ρε σεις επιπλέον κέρδη για τα λογιστάκια των ελεγκτικών εταιρειών και των λογιστικών γραφείων φέρατε, μην νομίζετε ότι κάνατε και κάτι!!!
Υποχρεωτική δημοσίευση στο Διαδίκτυο ενδοομιλικών συναλλαγών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσληψη επώνυμων οπαδών αβανταδόρων ποδοσφαιρικών ομάδων σε εταιρίες των ιδιοκτητών. (ΟΣΦΠ – ΙΝΤΡΑΚΟΜ -Τάκης Τ.). Επίσης να ποινικοποιηθεί η απασχόληση εργαζόμεων σε αλλότρια καθήκοντα από αυτά της εταιρίας στην οποία απασχολούνται.